Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05 16:29
Afbeeldingslocatie: http://hosting05.imagecross.com/image-hosting-01/85atv.png

Vorige deel: 1,

Je TV zal je dankbaar zijn

Ga je niet zitten vervelen voor je tv. Maak er iets moois van. Met Apple TV kun je altijd zien wat jij wilt, terwijl je lekker op de bank zit. Je kunt YouTube-filmpjes bekijken en zelfs door de foto's op je .Mac-webgalerie en Flickr bladeren. Allemaal op je breedbeeld-tv. Want waarom zou je de leuke dingen alleen op je computer doen?

Breedbeeld-internet

Apple TV brengt een grote hoeveelheid gratis materiaal van het internet naar je breedbeeld-tv: YouTube-filmpjes, podcasts – zelfs podcasts in HD-video – en natuurlijk je foto's (en die van je vrienden) uit Flickr of je .Mac-webgalerieën. Alles is voor iedereen te zien op het grootste beeldscherm in huis, gewoon in de woonkamer.

Je eigen materiaal op tv

Je computer is het middelpunt van je digitale wereld. En in je vrije tijd staat de tv centraal. Maar wat doe je als je alles wat je op je computer hebt staan, wilt bekijken op je tv? Dan koppel je je computer aan Apple TV en speel je alle muziek en filmpjes in je iTunes-bibliotheek – én je diavoorstellingen – af op de buis.

Specificaties

• Intel 1 GHz Pentium M 'Crofton' Processor
• 256 MB RAM (soldered)
• 350 MHz systeembus
• 40 GB harddisk (ongeveer 50 uur video)
• of: 160 GB harddisk (ongeveer 200 uur video)
• Nvidia Geforce Go 7300 GPU met 64 MB geheugen
• 802.11n WiFi
• Ingebouwde universele 48 watt voeding

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/nl/appletv/images/specs_dimensions20080117.jpg

Benodigdheden

• Breedbeeld-, enhanced definition- en high definition-tv's die geschikt zijn voor een resolutie van 1080i, 720p, 576p of 480p

• iTunes

Aansluitingen

• Voeding
• USB (alleen voor service)
• Ethernet
• HDMI
• Component video
• Analoge audio
• Digitale audio

Accessoires

• Apple Remote
• Netsnoer
• Beknopte handleiding

Afmetingen

• Lengte x breedte: 197 x 197 mm
• Hoogte: 28 mm
• Gewicht: 1,09 kg

Links

Apple TV: Overview
Apple TV: Take a Tour
Apple TV: Tech Specs

Website voor hacks geopend, AnandTech haalt toestel uit elkaar
Apple TV gekraakt, speelt Xvid video
Golf van hacks overspoelt Apple TV
Hackers activeren USB toetsenbord en muis op Apple TV

[ Voor 26% gewijzigd door JottemJ op 28-07-2008 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
Gereserveerd voor FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262992

;) first post algemeen op Tweakers hier voor mij.
Dat dit een mooi deel 2 gaat worden ....

Maar goed ik ben op zoek naar de Apple TV 1.1 Updater download.
Deze is niet meer te vinden bij de Apple downloads.

Tenminste ik kan hem nergens meer vinden :'(

Heb deze wel nodig om de efi te gebruiken bij de patchstick methode....

Wie weet waar wel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169877

Neovo schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:49:
[...]

Stream jij toevallig draadloos met je computer (Mac of pc)?
Ja, van mn MacBookje...en dat via Belkin N1 Router. Is dat verassend dan ? En doen de meeste dat niet?
Ja, ik krijg het niet voor elkaar met mijn Sitecom router... word er gek van. Gebruik m'n ATV nu dus alleen om YouTube filmpjes te kijken... wat ik nooit doe. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 13:14
Anoniem: 169877 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:15:
[...]

Ja, ik krijg het niet voor elkaar met mijn Sitecom router... word er gek van. Gebruik m'n ATV nu dus alleen om YouTube filmpjes te kijken... wat ik nooit doe. :X
Hmm..volgens mij is dat mijn quote :)

In ieder geval, heb mijn probleem van youtube nu wel op kunnen lossen door mn draadloos geen WPA maar WEP beveiliging te geven. Alles draait nu als een tierelier. Misschien dat je dat is moet proberen. Anders is er volgens mij ook nog de optie om een aantal poorten in je router open te zetten die de communicatie verzorgen...zou je ook nog kunnen proberen.

Overigens wel nog een andere vraag. Als ik filmpjes download en die vervolgens omzet met visualhub, dan krijg ik ze op mn tv als 4:3 verhouding, waardoor er dus 2 zwarte balken aan de zijkant zitten. Dit gebeurd echter niet met films, alleen met series. Aangezien er niet zo een optie op de apple tv zit om uit te rekken (zoals iTunes en QuickTime wel hebben), en mn tv die mogelijkheid niet toestaat, vraag ik me af wat hier fout gaat en waarmee dit te verhelpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-06 20:40

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Als ik nu Video TS folders van mijn harde schijf op mijn iMac wil afspelen, kan ik dat met een (gehackte) Apple TV?

Nu sleep ik de video TS folder in de dvd player app maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In ieder geval, heb mijn probleem van youtube nu wel op kunnen lossen door mn draadloos geen WPA maar WEP beveiliging te geven. Alles draait nu als een tierelier. Misschien dat je dat is moet proberen. Anders is er volgens mij ook nog de optie om een aantal poorten in je router open te zetten die de communicatie verzorgen...zou je ook nog kunnen proberen.
Dat is ook juist het probleem bij mij, er is een poort die ervoor zorgt dat er geen communicatie mogelijk is tussen mijn iMac en mijn televisie. Heb geprobeer die poort open te zetten, maar ik kom met geen mogelijkheid in m'n router (Sitecom van Casema) met mijn iMac. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bigg Balls schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 18:07:
Als ik nu Video TS folders van mijn harde schijf op mijn iMac wil afspelen, kan ik dat met een (gehackte) Apple TV?

Nu sleep ik de video TS folder in de dvd player app maar...
...of je converteert ze met VisualHub. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264580

heb apple TV en gehackt met aTVstick. alles gaat of ging goed. Ik krijg echter geen files (bv avi-films) meer in my movies map gesleept. kon eerst wel.
Hoe los ik dit op. resp hoe maak ik met bv cyberduck een ssh verbinding. hoe vul ik eerste scherm in?
Wil dit als alternatief doen nu fugu het niet meer doet zoals ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 07:47

DoctorV64

Cosmopoliet

Uit mijn hoofd als volgt:

Protocol: sftp (ssh veilige bestandsoverdracht)
server: ip adres van je atv
gebruikersnaam: frontrow
wachtwoord frontrow

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 07:02
Wanneer komt de nieuwe Apple TV nou officieel hier uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Welke nieuwe Apple TV?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Ik denk dat hij bedoelt "Wanneer kunnen we in NL nou ook eens films en series kopen/huren via iTunes/Apple TV"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@doctor: heb je suggestie gevolgd. krijg echter foutmelding: there was a problem while connecting to 192. etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 08:42
Eswip schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 00:37:
Ik denk dat hij bedoelt "Wanneer kunnen we in NL nou ook eens films en series kopen/huren via iTunes/Apple TV"
Als hij dat bedoelt, waarom wachten als je nu ook al via een omweggetje de allernieuwste (hd)films kan kopen/huren vanuit de US en vanuit de luie stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 07:47

DoctorV64

Cosmopoliet

Anoniem: 264580 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:20:
@doctor: heb je suggestie gevolgd. krijg echter foutmelding: there was a problem while connecting to 192. etc
kan je wel inloggen via terminal?
ssh -1 l root frontrow@AppleTV.local (of je ip adres appletv)
wachtwoord frontrow

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ComaKip schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:09:
[...]

Als hij dat bedoelt, waarom wachten als je nu ook al via een omweggetje de allernieuwste (hd)films kan kopen/huren vanuit de US en vanuit de luie stoel.
Zonder ondertiteling, dus dat is niet voor alle Nederlanders een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

terminal werkt ook niet:
imac-van-henk-van-der-stelt:~ henkvanderstelt$ ssh -1 l root frontrow@AppleTV.local
ssh: Error resolving hostname l: nodename nor servname provided, or not known
imac-van-henk-van-der-stelt:~ henkvanderstelt$ ssh -1 l root frontrow@AppleTV.local
imac-van-henk-van-der-stelt:~ henkvanderstelt$

of ik doe iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

imac-van-henk-van-der-stelt:~ henkvanderstelt$ ssh-1|frontrow@AppleTV.local
-bash: ssh-1: command not found
-bash: frontrow@AppleTV.local: command not found
imac-van-henk-van-der-stelt:~ henkvanderstelt$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
ComaKip schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:09:
[...]

Ja ik bedoel eigenlijk wanneer de nieuwe firmware (toch?) officieel in Nederland uitkomt.

Excuses voor de onduidelijkheid.

[ Voor 4% gewijzigd door FerdiV op 12-06-2008 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
FerdiV schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:23:
Ja ik bedoel eigenlijk wanneer de nieuwe firmware (toch?) officieel in Nederland uitkomt.

Excuses voor de onduidelijkheid.
Die komt niet specifiek uit voor een land maar wordt min of meer tegelijkertijd wereldwijd uitgerold. Via het menu op je Appletv kan je het handmatig upgraden als het niet automatisch voor je gebeurd. Nederlandse taal kan je gewoon ook in de instellingen selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
ComaKip schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:53:
[...]

Die komt niet specifiek uit voor een land maar wordt min of meer tegelijkertijd wereldwijd uitgerold. Via het menu op je Appletv kan je het handmatig upgraden als het niet automatisch voor je gebeurd. Nederlandse taal kan je gewoon ook in de instellingen selecteren.
Ah ok maar die movie service is er nog niet officieel, daar w8 ik op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
FerdiV schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:12:
Ah ok maar die movie service is er nog niet officieel, daar w8 ik op.
Dat klopt. Maar als je de nieuwste films wil huren/zien en je het ontbreken van NL ondertiteling geen bezwaar vindt, kan je dat nu ook al doen. Zoek even op dit forum naar "itunes gift certificate".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68540

Heeft iemand een idee waar ik een nieuw netsnoer kan kopen voor de AppleTV? Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
Ieder standaard netsnoer voldoet. Bij een locale elektrozaak voor een habbekrats te koop. Als je specifiek een witte zoekt kan je wel even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
ComaKip schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:10:
[...]

Dat klopt. Maar als je de nieuwste films wil huren/zien en je het ontbreken van NL ondertiteling geen bezwaar vindt, kan je dat nu ook al doen. Zoek even op dit forum naar "itunes gift certificate".
Ik ben deze methode al een paar keer al zoekende tegengekomen. Het niet kunnen huren van films is eigenlijk de enige reden waarom ik nog geen apple tv heb.
Weet je zo hoe betrouwbaar die methode is? Ik kan me goed voorstellen dat ze het vrij snel zullen blokkeren als ze erachter komen bij apple, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-04 10:07
Super-apparaat. Alleen er zijn een paar redenen waarom ik van aankoop afzie

1. De prijs. 299 euro tov 229 dollar. Oftewel 2x zo goedkoop in de US. Ik ben een Apple fan, maar ik laat me niet oplichten natuurlijk.
2. Speelt geen Divx af (tenzij je zelf aan dat apparaat gaat zitten sleutelen)
3. Front Row systeem ziet er prachtig uit. Probleem met Front Row echter is dat ik nog geen manier heb gevonden om snel en eenvoudig een bepaald album af te spelen. In Itunes heb ik naast de muziekbibliotheek twee 'slimme' afspeellijsten. In de ene staan alle albums, in de andere alle losse nummers. Alles keurig getagged overigens. Maar in Front Row, wanneer je onder Artists of Albums zoekt, gooit ie alles op een grote hoop. Ik wil niet braggen maar mijn bibliotheek is dermate groot dat er een onoverzichtelijke chaos aan titels tevoorschijn komt. En verder, wanneer je in Front Row dan gaat naar afspeellijsten->albums dan krijg je alle albumnummers onder elkaar.

Hoe hebben anderen met een grote muziekbibliotheek het zodanig voor elkaar gekregen dat je simpel van het ene album naar het andere album hopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:03
Sinds de laatste update heb ik probleem met letters in titels zoals é, á en ñ. Met name de ñ vormt een groot probleem in spaanse titels.

De ñ is gewoon niet meer zichtbaar, een ander teken staat dan op die plek. Ik heb de Apple TV al volledig opnieuw laten syncen maar hetzelfde probleem blijft. In iTunes zelf is het met de allerlaatste update geen probleem overigens.

Iemand anders dit issue ook en mogelijk al een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-05 16:29
Schop dit topic even leven in, en trap de deur meteen in met een gebruikersvraag:

Over een tijdje ga ik een nieuwe TV kopen. Hier wil ik een HTPC kopen, maar ben een startende Apple addict en wil dan een Apple HTPC kopen/maken. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Met een Mac mini of is Apple TV hier ook voor geschikt?

Het zal gaan om DVD's & HD fils te streamen vanaf een file server, via gigabit netwerk.
Is dit alles mogelijk met Apple TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerotol
  • Laatst online: 23:13
de specificaties die hier staan kloppen helemaal niet.
De apple tv heeft toch geen core solo maar een dothan en een geforce 7300 ?

Now i am become death , the destroyer of worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
the-edge schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:58:
Schop dit topic even leven in, en trap de deur meteen in met een gebruikersvraag:

Over een tijdje ga ik een nieuwe TV kopen. Hier wil ik een HTPC kopen, maar ben een startende Apple addict en wil dan een Apple HTPC kopen/maken. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Met een Mac mini of is Apple TV hier ook voor geschikt?

Het zal gaan om DVD's & HD fils te streamen vanaf een file server, via gigabit netwerk.
Is dit alles mogelijk met Apple TV?
Met de AppleTV: DVD kan, HD films kan alleen als ze in een MP4 container zitten (dus je DivX en MKV filmpjes werken niet).

Als ervaringsdeskundige: HTPC'en op een Apple is naast duur (de Mini is nou eenmaal niet goedkoop) ook nog behoorlijk knutselwerk. De situatie is wel wat verbeterd de afgelopen tijd, er zijn een aantal op zichzelf prima programma's als EyeTV (voor TV/PVR), Front Row (voor iTunes/iPhoto content) en OSXBMC (voor je DivX/MKV'tjes), maar die hebben allemaal hun beperkingen en zijn niet makkelijk aan elkaar te plakken om een volwaardig alles-in-een Media Center zoals Windows Media Center of MediaPortal te krijgen. Ik was uiteindelijk het gepruts zat en ben maar gaan dual-booten met Vista Media Center. Ook niet perfect maar wel een stuk simpeler op te zetten.

Met AppleTV heb je in principe alleen Front Row, met alle beperkingen van dien (geen TV/PVR, onhandig met muziek, beperkt qua video formaten), alleen dan een stuk goedkoper. Als je echt puur binnen het Apple ecosysteem blijft met alleen Apple-supported formaten en Apple hardware/software is het een prima apparaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Dreamvoid op 17-07-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55645

Dreamvoid schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:10:
[...]

Met de AppleTV: DVD kan, HD films kan alleen als ze in een MP4 container zitten (dus je DivX en MKV filmpjes werken niet).

Als ervaringsdeskundige: HTPC'en op een Apple is naast duur (de Mini is nou eenmaal niet goedkoop) ook nog behoorlijk knutselwerk. De situatie is wel wat verbeterd de afgelopen tijd, er zijn een aantal op zichzelf prima programma's als EyeTV (voor TV/PVR), Front Row (voor iTunes/iPhoto content) en OSXBMC (voor je DivX/MKV'tjes), maar die hebben allemaal hun beperkingen en zijn niet makkelijk aan elkaar te plakken om een volwaardig alles-in-een Media Center zoals Windows Media Center of MediaPortal te krijgen. Ik was uiteindelijk het gepruts zat en ben maar gaan dual-booten met Vista Media Center. Ook niet perfect maar wel een stuk simpeler op te zetten.

Met AppleTV heb je in principe alleen Front Row, met alle beperkingen van dien (geen TV/PVR, onhandig met muziek, beperkt qua video formaten), alleen dan een stuk goedkoper. Als je echt puur binnen het Apple ecosysteem blijft met alleen Apple-supported formaten en Apple hardware/software is het een prima apparaat.
Op zich zijn er natuurlijk wel tools om je WMVHD en MKV bestanden om te zetten naar MP4, of niet?

maakt het verder nog uit als je een Apple TV uit de US of A haalt?

ik gooi er nog even wat vragen bij:
als je streamt heb je dus niks aan de 160 gig harddisk in de apple tv. Wat is de meerwaarde van de 160 gig drive?
(als je hem volgens richtlijnen gebruikt)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 55645 op 17-07-2008 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55645

:)
Plankton schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 01:51:
Super-apparaat. Alleen er zijn een paar redenen waarom ik van aankoop afzie

1. De prijs. 299 euro tov 229 dollar. Oftewel 2x zo goedkoop in de US. Ik ben een Apple fan, maar ik laat me niet oplichten natuurlijk.
2. Speelt geen Divx af (tenzij je zelf aan dat apparaat gaat zitten sleutelen)
3. Front Row systeem ziet er prachtig uit. Probleem met Front Row echter is dat ik nog geen manier heb gevonden om snel en eenvoudig een bepaald album af te spelen. In Itunes heb ik naast de muziekbibliotheek twee 'slimme' afspeellijsten. In de ene staan alle albums, in de andere alle losse nummers. Alles keurig getagged overigens. Maar in Front Row, wanneer je onder Artists of Albums zoekt, gooit ie alles op een grote hoop. Ik wil niet braggen maar mijn bibliotheek is dermate groot dat er een onoverzichtelijke chaos aan titels tevoorschijn komt. En verder, wanneer je in Front Row dan gaat naar afspeellijsten->albums dan krijg je alle albumnummers onder elkaar.

Hoe hebben anderen met een grote muziekbibliotheek het zodanig voor elkaar gekregen dat je simpel van het ene album naar het andere album hopt?
Ik ben dit helemaal met je eens! voor wat het waard is :) :) :*) :)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ja, het is alsof de Front Row/AppleTV devs maar tien albums hebben ofzo. Vooral de Album-by-Artist sortering uit iTunes mis ik enorm, wat toch de standaard sortering in elke platenzaak/bibliotheek is. Wie browst er nou werkelijk alfabetisch op Album naam? En waarom kan je, als je via Artist naar een nummer van, ik noem maar, DJ Tiesto bent genavigeerd dat op een verzamelalbum staat, niet het hele album afspelen waar dat nummer op staat?

Wat ook een enorme verbetering zou zijn is Spotlight-achtig zoeken zoals je in iTunes doet, maar ook in bv Vista Media Center.

En waarom stopt de muziek zodra je naar het hoofdmenu gaat? Mag je van Apple geen foto's kijken terwijl de muziek doorspeelt ofzo? De logica daarvan ontgaat me ook een beetje.

Op het moment gebruik ik voor muziek OSXBMC, wat gelukkig ook folder-based kan werken. Hoewel dat weer zijn eigen nukken heeft (duidelijk ontwikkeld voor afstandsbedieningen met meer knoppen dan de Apple Remote).

Begrijp me niet verkeerd, ik vind Front Row/AppleTV een heel mooi, super slick produkt dat in potentie alle HTPC apps kan overtreffen. Maar het lijkt nog teveel op een UI demo, niet als een produkt dat je dagelijks gebruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door Dreamvoid op 18-07-2008 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
Anoniem: 55645 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:20:
Op zich zijn er natuurlijk wel tools om je WMVHD en MKV bestanden om te zetten naar MP4, of niet?
Klopt, zoek het internet maar eens af. Maar met betrekkelijk simpele tools kan je er ook voor zorgen dat je ATV WEL DivX en XVid kan draaien. Patchstick is je vriend.
maakt het verder nog uit als je een Apple TV uit de US of A haalt?
Nee. Ik heb 'm uit de US. Alleen een kwestie van een ander voedingssnoer aansluiten (en dan merk je dat nergens een witte te koop is!)
ik gooi er nog even wat vragen bij:
als je streamt heb je dus niks aan de 160 gig harddisk in de apple tv. Wat is de meerwaarde van de 160 gig drive?
(als je hem volgens richtlijnen gebruikt)
Het streamen van films is dus alleen mogelijk wanneer je de apple tv NIET volgens de richtlijnen gebruikt (Zie antwoord 1). Daarnaast bestaat er (nog) geen applicatie/frappliance die je collecte digitale foto's kan streamen vanaf usb/nas/fileserver. Je foto's zul je dus moeten syncen met iTunes naar de locale apple tv harddisk. Heb je dus een grote collectie foto's, dan kan het zijn dat je persee de 160GB versie wilt.
Ik heb zelf de 40GB versie en heb nu 2 GB gebruikt. Alle films streamen vanaf m'n fileserver via nfs. In mijn geval vind ik de 160GB weggegooid geld. Kan niet voor anderen spreken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50159

Valderrama schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 23:53:
Sinds de laatste update heb ik probleem met letters in titels zoals é, á en ñ. Met name de ñ vormt een groot probleem in spaanse titels.

De ñ is gewoon niet meer zichtbaar, een ander teken staat dan op die plek. Ik heb de Apple TV al volledig opnieuw laten syncen maar hetzelfde probleem blijft. In iTunes zelf is het met de allerlaatste update geen probleem overigens.

Iemand anders dit issue ook en mogelijk al een oplossing?
Ik heb dit ook ontdekt. Ben een liefhebber van Spaanstalige muziek en zag ook dat er één en ander in de war is. Hiervoor heb ik nog geen oplossing gevonden.
Ik kwam erachter doordat ik iRemote wilde gebruiken. Ik heb gisteren dus mijn A-TV even geupdate naar de nieuwste versie en zag in iRemote dat albums verspringen als er accenten instaan.
Ik zal eens zien of ik dit ook heb binnen de view van A-TV. Sinds ik iRemote heb staat mijn TV nl uit en ligt de afstandbediening ook ergens in een hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
ComaKip schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:03:
Daarnaast bestaat er (nog) geen applicatie/frappliance die je collecte digitale foto's kan streamen vanaf usb/nas/fileserver. Je foto's zul je dus moeten syncen met iTunes naar de locale apple tv harddisk. Heb je dus een grote collectie foto's, dan kan het zijn dat je persee de 160GB versie wilt.
Dat is toch sinds Take 2 niet meer zo? Streaming van foto's zou nu ook moeten kunnen, de totale iPhoto library hoeft niet meer gesynct te worden naar de ATV toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
Dreamvoid schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:00:
Dat is toch sinds Take 2 niet meer zo? Streaming van foto's zou nu ook moeten kunnen, de totale iPhoto library hoeft niet meer gesynct te worden naar de ATV toe.
Dat wist ik niet, ik zit nog steeds op 1.1 namelijk. Kan je me linken naar meer informatie? Dat zou voor mij een goede reden zijn om eindelijk maar eens te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennyLL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-04 15:31
Ik maak veel gebruik van iTunes, en daarin wordt dan bijgehouden hoeveel keer nummers afgespeeld zijn. Daarnaast gebruik ik ook Last.FM

Stel ik zou dan met Apple TV een nummer beluisteren uit iTunes op de home cinema-set, gaat dan het aantal keer afgespeeld in iTunes ook gewoon met 1 omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
Zolang je Apple TV niet synced maar rechtstreeks streamed van de computer met iTunes, zou ik zeggen dat de library van iTunes dit alles registreert en dus het aantal keren dat je geluisterd hebt, ophoogt. Ik kan het niet testen want ik luister geen muziek via de atv.

[ Voor 6% gewijzigd door ComaKip op 28-07-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
zerotol schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:13:
de specificaties die hier staan kloppen helemaal niet.
De apple tv heeft toch geen core solo maar een dothan en een geforce 7300 ?
Ik heb wat edits uitgevoerd, de 7300 is inderdaad de gpu (maar dit stond niet vermeld omdat het minder interessant is). De gebruikte proc. is een 1ghz ' crofton' pentium mobile, een afgeleide van de dothan met een fsb van 350 mhz en een 2MB L2-cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87066

Zo, net mijn Full HD naar de reparatie gebracht. Nu moet ik ff uitzoeken hoe ik de AppleTV aansluit met composite-kabels aan mijn andere TV. Lekker, zo midden in je vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een vraag over het progje VisualHub, en weet zo gauw even geen betere plek om hem te stellen dan hier. Is dit niet de goede plek, dan bij deze mijn excuses.

Mijn vraag luidt als volgt: als ik een film gedownload heb, en ik converteer en brand deze op DVD met VisualHub, krijg ik steeds geen ondertiteling erbij, terwijl deze wel gewoon in de download zit. Wat doe ik verkeerd? En ja, ik heb al diverse malen de instellingen van VisualHub gecontroleerd.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 169877 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 22:13:
Ik heb een vraag over het progje VisualHub, en weet zo gauw even geen betere plek om hem te stellen dan hier. Is dit niet de goede plek, dan bij deze mijn excuses.
Dit is niet de goede plek. Dit topic gaat over de Apple TV, wat dus weinig heeft te maken met hoe je gedownloadde films met ondertitels op DVD brandt via VisualHub. Mocht je twijfelen waar je iets het beste kunt plaatsen, dan is het beter om contact op te nemen met een moderator.
Mijn vraag luidt als volgt: als ik een film gedownload heb, en ik converteer en brand deze op DVD met VisualHub, krijg ik steeds geen ondertiteling erbij, terwijl deze wel gewoon in de download zit. Wat doe ik verkeerd? En ja, ik heb al diverse malen de instellingen van VisualHub gecontroleerd.
Via Google is al het nodige te vinden. Heb je dat al doorgenomen? Als je er niet uitkomt, dan je beste een nieuw topic openen waarin je duidelijk beschrijft wat het probleem is, wat je zelf geprobeerd en gezocht hebt en waarom het niet werkte :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:49
Muziek afspelen via de appletv is niet het meest handige idd. Maar de atv ondersteunt ondertussen ook airtunes. Via iTunes (of airfoil) kan je dan gewoon tv spelen. Voordeel daarvan is dat je tv ook niet aan hoeft.

Ik krijg overigens afp server niet aan de praat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daedalus schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 22:26:
[...]
Dit is niet de goede plek. Dit topic gaat over de Apple TV, wat dus weinig heeft te maken met hoe je gedownloadde films met ondertitels op DVD brandt via VisualHub. Mocht je twijfelen waar je iets het beste kunt plaatsen, dan is het beter om contact op te nemen met een moderator.

[...]
Via Google is al het nodige te vinden. Heb je dat al doorgenomen? Als je er niet uitkomt, dan je beste een nieuw topic openen waarin je duidelijk beschrijft wat het probleem is, wat je zelf geprobeerd en gezocht hebt en waarom het niet werkte :)
Zoals ik al zei, mijn excuses. En alsnog bedankt voor de tip! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:34
HELP

Ik heb sinds een paar dagen een apple tv en nu wil ik mijn itunes bibliotheek syncen met apple tv ( muziek en films maar ik krijg iedere keer het bericht dat apple tv niet reageert en dat apple tv niet reageert en dat poort 3689 van de firewallsoftware, waar moet ik dit zoeken, ik heb geen aparte firewallsoftware mijn mac staan.

Opgelost :*)

[ Voor 3% gewijzigd door mtenbos op 07-09-2008 16:50 ]

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Dreamvoid schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:00:
[...]

Ik overweeg om een Atv neer te zetten enkel en alleen om foto's weer te geven op een grote display. Nu heb ik de beschikking over een apache server die een flickr compatible photostream aanlevert, kan iemand mij vertellen of ik deze zonder tussenkomst van een machine met itunes toe kan voegen aan atv?

Klopt het verder dat het dan mogelijk is om deze foto's automatisch weer te laten geven maar dat ik via de remote ook bepaalde foto's op kan zoeken?

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
Dat wil ik wel voor je uittesten, echter zit ik nog steeds op atv versie 1.1 dus zonder de Flickr integratie. Ik draai ook apache op een centrale server van waaruit ik films stream. De mogelijkheid om ook foto's vanaf deze server te streamen, vind ik zeer interressant. Vertel meer, waar kan ik informatie over die flickr compatible photostream vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
fenrir schreef op donderdag 11 september 2008 @ 21:11:
[...]

Ik overweeg om een Atv neer te zetten enkel en alleen om foto's weer te geven op een grote display. Nu heb ik de beschikking over een apache server die een flickr compatible photostream aanlevert, kan iemand mij vertellen of ik deze zonder tussenkomst van een machine met itunes toe kan voegen aan atv?

Klopt het verder dat het dan mogelijk is om deze foto's automatisch weer te laten geven maar dat ik via de remote ook bepaalde foto's op kan zoeken?
Waarom zou je de fotos niet op je laptop in de bibliotheek zetten en dan de benodigde schermen + AppleTV's laten sync-en? Dan staan daar ook alle fotos op (of de wijzigingen die je maakt) en met versie 2.1 kun je 1 foto selecteren of de hele slideshow laten draaien.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb sinds versie 2.1 problemen met de podcast op de Apple TV.
Ik gebruik de Belgische iTMS. Maar van zodra ik op de Apple TV naar het podcast item ga en vervolgens voor 'populaire' kiest verkrijg ik in het Frans de melding dat dit item niet kan gevonden worden.
Vreselijk irritant. Zijn er nog mensen met dit probleem?

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

ComaKip schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:07:
Dat wil ik wel voor je uittesten, echter zit ik nog steeds op atv versie 1.1 dus zonder de Flickr integratie. Ik draai ook apache op een centrale server van waaruit ik films stream. De mogelijkheid om ook foto's vanaf deze server te streamen, vind ik zeer interressant. Vertel meer, waar kan ik informatie over die flickr compatible photostream vinden?
Ik heb gebruik gemaakt van plogger met een paar aanpassingen zodat de stream geslikt wordt door een photovu lijst.

Een deel van de aanpassingen komen van het forum daar af, maar heb de aangepaste files voor je hier online gezet.

Van klussen krijg je grijze haren

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 19:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Iemand die de AppleTV als carpc gebruikt? Genoeg te vinden buiten GoT hoor, maar vroeg mij af of iemand hier ook hier voor gekozen heeft?

[ Voor 0% gewijzigd door Falcon op 24-09-2008 10:17 . Reden: vraagteken ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• lowfi
Er schijnt iets te gebeuren aankomende dinsdag met de atv. As rumor goes.... Zie TUAW.

Snelheid mag sws wel wat omhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:40
lowfi schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 23:25:
Er schijnt iets te gebeuren aankomende dinsdag met de atv. As rumor goes.... Zie TUAW.

Snelheid mag sws wel wat omhoog :)
Snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ding is afentoe gewoon erg traag.

Tussen menus wisselen ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

U vindt een nieuwe update van de AppleTV: inmiddels zijn we op 2.2 aanbeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Anoniem: 87066 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 13:56:
U vindt een nieuwe update van de AppleTV: inmiddels zijn we op 2.2 aanbeland.
Paar interface fixes (YouTube) maar vooral security fixes. De exploit om via corrupted PICT plaatjes arbitrary code uit te voeren is opgelost (net als in Leopard 10.5.5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:40
Iemand een idee wanneer wij ook HD content kunnen downloaden? Ik wacht op films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pixxa schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 21:44:
Iemand een idee wanneer wij ook HD content kunnen downloaden? Ik wacht op films!
Geen idee, maar het is kinderlijk eenvoudig om een US-iTunes account aan te maken (google is your friend) en via eBay iTunes US Gift Cards te kopen. Werkt erg prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 09:15
Wat mijns inziens wel een handige feature is van Apple TV 2.2 is de mogelijkheid om subtitles te kiezen en audio tracks te kiezen. Kortom je hoeft niet meer via Handbrake of iets dergelijks de subtitles in je films te branden, maar je kan ze nu echt selecteren. Dit is natuurlijk wel een feature die de deur openzet voor non-US film en TV serie content.

Laten we het hopen, want het is toch wel een reden voor yours truly geweest om een Apple TV aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Maar hoe maak je dan een losse sub met een m4v file? In handbrake zelf kan dat toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
@lowfi, er is een tool, genaamd Muxo, waarmee je .srt files kan toevoegen aan je .m4v file. Deze kan je dan selecteren op je Apple TV. Vaag is alleen dat deze niet correct worden weergegeven. Bovenste helft van de regel wordt niet weergeven. En alle subs staan op één lijn. Hopelijk wordt dit gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268783

Ik heb het probleem dat de Apple TV regelmatig verdwijnt uit de iTunes devices list. Een reboot van de Apple TV lijkt te helpen, maar is altijd tijdelijk. Uiteindelijk verdwijnt de Apple TV weer uit de lijst, waardoor er niet meer gesynchroniseerd wordt. Ik heb begrepen dat dit probleem veel voorkomt, maar heb geen oplossing kunnen vinden behalve het steeds rebooten van de Apple TV. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Bij mij helpt juist itunes restarten :)

Overigens gebruik ik nu afentoe mijn atv in de slaapkamer op een oude crt beeldbuis via composite... werkt redelijk goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268783

Vermoedelijk zit het probleem in het wireless netwerk. Zodra ik met UTP kabels werk gaat alles prima, maar als ik wireless ga verdwijnt de Apple TV na een tijdje uit de devices list.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Laatst online: 09-02 10:41
Ben erg geinteresseerd in de Apple TV. Heb al een iPod Touch.
Mijn pc's zijn xp en vista. (Ik heb dus geen computer met OS X)

Zou graag een Apple TV hebben en deze volledig bedienen met de iPod Touch (dat werkt.)
Als ik de Apple TV aan heb staan staan de andere computers in het netwerk uit. Ik wil dan ook niet streamen van een andere pc/laptop met iTunes.

Vragen:
* Ik zou graag een externe USB Harde schijf (320 GB 2,5" laptop) op de Apple tv aansluiten. Dit is standaard niet mogelijk. Er schijnt wel een hack voor te zijn. Is dit eenvoudig te doen? Ook onder Windows?
* Kan een 2,5" usb schijf zonder voeding?
* Waar moet ik deze tools zoeken?
* Kan je de Apple tv met de ipod bedienen zonder dat de tv aan staat? (Muziek luisteren.)
* Speelt de Apple tv video-ts (dvd's)? of moeten deze eerst nog geconverteerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 03-06 07:13
* Ik zou graag een externe USB Harde schijf (320 GB 2,5" laptop) op de Apple tv aansluiten. Dit is standaard niet mogelijk. Er schijnt wel een hack voor te zijn. Is dit eenvoudig te doen? Ook onder Windows
Hier is inderdaad een Hack voor i.c.m. een USB stick.. Als je het heeel makkelijk wilt hebben zie deze link:
USB stick
* Kan een 2,5" usb schijf zonder voeding?
Ja dat kan...
* Waar moet ik deze tools zoeken?
Google is je vriend... of anders; zie antwoord hierboven...
* Kan je de Apple tv met de ipod bedienen zonder dat de tv aan staat? (Muziek luisteren.)
Ja...maar dan alleen de Muziek. Je gebruikt 'm dan als Airport Express met zijn Airtunes...
* Speelt de Apple tv video-ts (dvd's)? of moeten deze eerst nog geconverteerd worden?
Als je eenmaal de USB stick hack hebt gedaan kan je ook Video-TSen afspelen. Zonder de hack kan het helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
Google is je vriend... of anders; zie antwoord hierboven...
Ik ben al een stuk verder en veel gelezen. Ik zou extra functies aan de Apple TV willen toevoegen door het plaatsen van een usb stick met atv4windows/atvpatch.

Ik heb van hun site atvpatch 3.0 in de vorm van een .img bestand gedownload.

Echter nu loop ik een beetje vast. Er zou op de pagina van atv4windows ook een wiki staan maar die kan ik niet vinden.

Wat moet er met dat img bestand gebeuren? en hoe?
* Het moet op een usb stick komen. Hoe deze te formatteren?
* kan je dan het .img bestand zo op de usb stick plaatsen of moet die nog uigepakt worden (met DD?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
Dit moet inderdaad met DD gebeuren. Ff Googlen leert het volgende
For example, if your usb is f drive,
code:
1
dd if=diskboot.img of=\\.\f:
of
Insert a USB stick that you are willing to replace with Webconverger and note it’s drive letter
Download the latest Webconverger USB IMG image to your Windows desktop
Download the experimental dd 0.6 beta 2 to the desktop
Start menu -> Run -> cmd (this launches the scary black console)
code:
1
2
cd Desktop 
dd if=mini.img od=x:
(x representing your USB drive you are going to replace with Webconverger!)
Je komt er wel uit denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 17:16
Ik vraag mij eigenlijk af of ik met de apple tv (hacked) (en ik heb hem nog niet) kan downloaden.
Ik download regelmatig van newsgroups divx en dvd, het origineel heb ik allemaal in de kast maar
deze wil ik ook graag in de kast laten staan.

Ik zou dus graag rechtstreeks op m'n apple tv dingen willen downloaden.
Ik heb inmiddels al boxee en dat ziet er op m'n mac prima uit.

Ik zou graag eens van jullie willen horen hoe jullie 't doen.

Thnx

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Laatst online: 31-03 20:07
Als ik een dvd omzet via visualhub kan wordt de film gecomprimeerd naar een beeldformat 4:3 i.p.v. 16:9 dus kijk ik een film dan heb ik van die irritante zwarte balken aan de zijkant wie weet hier een oplossing voor????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Weet iemand hoe het zit als een m4v/mp4 file meerdere soundtracks heeft? Ik heb zelf een aantal film omgezet met zowel ac3 als aac stereo geluid. Stereo heeft kennelijk de voorkeur bij de appletv en ik zie geen mogelijkheid omdat per film in te stellen. Of mis ik hier iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Western Digital introduceert concurrent voor Apple TV

Blijkbaar ben ik de enige die het verschil ziet... Gewoon erg spijtige zaak. Ik heb nog niet eens een AppleTV en ik weet al hoe fout het artikel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AppleTV 2.3 is uit en schijnt AC3 passthrough te nekken in (sommige) gevallen.

Zie: http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=8501501

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
aac + ac3 werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij waren de podcast ook niet meer afspeelbaar (Radio 538; Tiesto). Ik heb 'factory restore' gedaan en daar de 2.3 update overheen gezet en inmiddels zijn die podcasts weer afspeelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, inmiddels is duidelijk geworden dat al mijn movies met *.mov extensie geen geluid meer afspelen op de AppleTV. Bestanden met *.mp4 extensie wel. Bedankt, Apple voor deze waardeloze update.

Zodadelijk even een USB-flash drive halen en patchstick voorlopig gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Bij mij doen 138 films het niet meer :S

Je kan wel zoals in dat topic staat een lege audio file in de film plakken. Duurt alleen lang. Vooral als je films op een netwerk share staan :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lowfi schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 17:25:

Je kan wel zoals in dat topic staat een lege audio file in de film plakken. Duurt alleen lang. Vooral als je films op een netwerk share staan :@
Die oplossing werkt hier prima. Mijn movies staan gelukkig op een FW800 schijf dus het was zo gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

graag wil ik van mijn Apple TV een mediabox maken voor al mijn video.ts bestanden en img bestanden.

Is dit mogelijk? En zo ja hoe doe ik dat dan? Verder vraag ik me af of ik up moet daten naar de nieuwste software of zorgt dat ervoor dat ik hem niet meer kan jailbreaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Is er iemand die mij een Boxee invite kan sturen? Alvast bedankt

• araphor
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
lowfi schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 17:25:

Ik wil deze oplossing graag proberen, maar kan iemand mij vertellen hoe dat werkt? Met welke app kan ik dit doen?

• lowfi
met quicktime pro

• araphor
  • Niet online
Hm deze oplossing lijkt niet te werken voor mij. Na het opslaan lukt het niet meer te synchroniseren, 'apple tv cannot play this type of file' zegt het. Ik heb hem wel opgeslagen als .mov.

Edit:
Heb een factory restore gedaan, ben nu terug naar versie 2.1 en de audio werkt weer. Deze update sla ik even over.

[ Voor 16% gewijzigd door araphor op 27-11-2008 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier het zelfde. Sinds ik 2.3 geïnstalleerd hebt werkt van geen van mijn .M4V files het geluid nog. Ik deed een AC3 passthrough naar mijn receiver. Nergens nog geluid.
Wel in mijn MP4 files, maar dan heb ik stereo. BAH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Het gaat met horten en stoten ook die atv. Ik heb vandaag Plex geprobeerd en als er ooit nog een keer een nieuwe mini komt gaat de apple tv naar de slaapkamer en komt in de woonkamer een mini met plex. Ben het omzetten (en andere zaken) een beetje zat aan het worden. Zeker als je ziet hoe makkelijk het allemaal kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
Anoniem: 50159 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 20:12:
Hier het zelfde. Sinds ik 2.3 geïnstalleerd hebt werkt van geen van mijn .M4V files het geluid nog. Ik deed een AC3 passthrough naar mijn receiver. Nergens nog geluid.
Wel in mijn MP4 files, maar dan heb ik stereo. BAH
Check dit eens. Denk dat je gewoon de juiste audio track moet selecteren tijdens het afspelen. Play/Pause een paar seconden ingedrukt houden en je kan chapters/audio track/subtitles selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• araphor
  • Niet online
PluueeR schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 09:09:
[...]

Check dit eens. Denk dat je gewoon de juiste audio track moet selecteren tijdens het afspelen. Play/Pause een paar seconden ingedrukt houden en je kan chapters/audio track/subtitles selecteren.
Dat werkt uiteraard alleen als een bestand ook meerdere tracks bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
Binnenkort krijg ik mijn Apple tv 40g. Een paar vraagjes:

* Is het mogelijk om op de apple tv "zonder dat er een iTunes aan staat/computer" muziek / video van een nas af te spelen? (Bijv. door de iTunes bibliotheek erop te zetten)

Ik wil een aantal dvd's omzetten naar H264 mp4 voor Apple tv. Wil gebruiken DVD Decrypter en Handbrake (Vista). De dvd's die ik wil omzetten zijn vooral concerten (Live)
* Is het mogelijk de hele dvd structuur te behouden? of
* Is het mogelijk de hoofstukken (songs) indeling te behouden zodat de naar een volgend nummer kan springen? of
* Moet ik met Handbrake alle nummers (chapters) per stuk omzetten? (Kan een concert dan nog wel aan 1 stuk worden weergeven?)
* Ik handhaaf de staandaard resolutie van de dvd. wat is een goede maximale bitrate? (ik wil ze ook voor de iPod touch kunnen gebruiken.)

Of:

Is er een tool/programma (Vista) die dit wel zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
* Niet zonder hack.

* Handbrake neemt de chapters mee van de dvd. Die kan je vervolgens selecteren op je atv of achtereen volgens afspelen. Handbrake kan je nu al gebruiken natuurlijk daarvoor hoef je niet op je atv te wachten ;)

* Er zijn verschillende presets voor handbrake. De ipod touch preset doet het ook op de atv uiteraard.

lowfi schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 20:45:
Het gaat met horten en stoten ook die atv. Ik heb vandaag Plex geprobeerd en als er ooit nog een keer een nieuwe mini komt gaat de apple tv naar de slaapkamer en komt in de woonkamer een mini met plex. Ben het omzetten (en andere zaken) een beetje zat aan het worden. Zeker als je ziet hoe makkelijk het allemaal kan....
Waarom installeer je niet gewoon XBMC voor AppleTV (zie XBMC.org). Plex is een port op XBMC en het ziet er ook allemaal hetzelfde uit. Door die tool stream ik op mijn AppleTV allerlei files naar mijn TV: MKV, DVD (ISO, VIDEO_TS, AVI, XVID,...) alles met subs zonder ook maar enige conversie te doen. En als je instelt dat de AppleTV is aangesloten op een receiver heb je ook DTS sound in MKV files. Werkt schitterend en simple.

Anoniem: 91491

Ik heb XMBC/Boxee staan op ATV en vindt het totaal onbruikbaar. Hij vindt mijn sources niet en de bestanden die hij wel vindt speelt hij niet af...

Ik ben dus op zoek naar de ATV Flash hack...

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-06 20:49
edit: Oeps niet goed gekeken

[ Voor 72% gewijzigd door Mech-Warrior op 18-12-2008 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91491 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 12:02:
Ik heb XMBC/Boxee staan op ATV en vindt het totaal onbruikbaar. Hij vindt mijn sources niet en de bestanden die hij wel vindt speelt hij niet af...

Ik ben dus op zoek naar de ATV Flash hack...
Dan heb je iets verkeerd gedaan denk ik. Ik gebruik XBMC op Atv en ben er ongeloofelijk tevreden van. Je maakt een koppeling naar de folders waarin je films staan en laat ze inscannen met een link naar IMDB. Daarnaast maak je een koppeling naar je series en die laat je inscannen door TVtome of iets anders. En alles staat perfect in je library.
Dan een MKV, AVI, ISO, VIDEO_TS of maakt niet uit wat starten en hij speelt alles af met DTS passthrough naar de receiver. Zelfs een 1080P afspelen werkt dan met ATV en ook als deze wireless geconnecteerd is.

Ik geef toe dat je ff moet lezen in de handleidingen omdat de opties niet altijd makkelijk te vinden zijn, maar binnen no-time stond mijn hele filmcollectie erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
1080P?

nito kan geen mkv hoger dan 480p aan. Is xbmc dan echt zoveel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Goed.... nu ook geinstalleerd. Maar het lijtk wel of deze imdb scrapper (??) het veel slechter doet dan die van plex. Al mijn films staan op een NAS. Doe ik het via mijn mac & plex vind ie voor 99% de goeie films doe ik hetzelfde via xbmc & appletv heb ik 60x dezelfde film en meer van dat soort rare dingen :S

Nadeel is ook dat je alleen smb upnp shares kan toevoegen. Geen afp. Dat kan weer wel in plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
Zo mijn Apple TV 160gb is ook binnen.

Ervaring:
Geïnstalleerd en werkt direct prima. 20 Gig aan mp3 wireless synchroniseren is niet aan te raden, dat duurt lang. Tijdens het synchroniseren de wireless verbinding verbreken is ook niet handig 

Nu draait de Apple tv prima, staat 20 gig aan mp3 op en 1 film in h.264 ook prima.
Jammer dat je voor het streamen van foto’s je Photoshop elements of album nodig hebt als je geen mac hebt.
Youtube: Jammer dat je geen linkjes naar je Atv kan sturen en zo een playlist maken.

Patch:
Gisteravond de Apple tv gepatched.

Gebruikt:
Apple TV 2.3 firmware! (jammer)
Philips 2 GB usb stick
ATV Patch Windows versie.
http://atvusb-creator.goo...files/atv-win-1.0.b11.zip
USB Image Tool
http://www.alexpage.de/download/usbit/usbit.zip

Op mijn xp computer de atv win incl. ssh gedraaid en paar minuten later staat de .img klaar. Deze zet je met usb image tool op je usb stick. Let op je krijgt niet echt een melding dat het klaar is. En usb image tool is klaar voordat de voortgangsindicator het einde bereikt.

Patch stick In de Apple tv. Stroom er af en Stroom er Op. Op het scherm een Apple tv met een pinguïn er op. Daarna flitst er tekst en even daarna een knipperende cursor. Stroom er af en stroom er op klaar. Extra menu xbmc/boxee en software zijn er. Bij software kan oa Nito TV en Couchsurfer geïnstalleerd worden. Werkt prima gewoon wachten er word niet veel op het scherm weergegeven.

XBMC, Boxee en Bootloader Nito TV geïnstalleerd / geüpdate. Herstart ……. Teleurstelling.

Xbmc deed het 1 keer in een Finder venster (half scherm) en daarna alleen nog maar zwart scherm. XBMC draait wel maar scherm staat op zwart. Idem met boxee & Nito TV.
Na wat lezen schijnt het dus aan de Firmware 2.3 te (kunnen) liggen. En ik maar denken dat je altijd “Up To Date” moet zijn.

Hoe nu verder:
Ik wil de Apple tv toch graag in gepatchte versie gebruiken.

• Kan ik vooraf ontdekken welke firmware versie ik krijg bij het herstellen van de Apple TV?
• Is Firmware 2.2 dan de juiste?
• Als dit niet versie 2.2 is hoe krijg ik deze versie er dan op? (Ik neem aan dat als je de Apple tv laat updaten je 2.3 krijgt)
• Hoe voorkom ik dat de Apple tv toch weer gaat updaten? (Is dat een menu keuze, Ik dacht iets te zien bij XBMC opties, als de Apple tv gepatched is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-11-2024
Gisteren heb ik zelf nog 2.3 geprobeerd. Ben weer terug gegaan naar 2.2. Teveel problemen voor Nitotv deed erg moeilijk. Boxee en XMBC lukte uiteindelijk wel. De meest stabiele versie is volgens vele 2.1. Alleen ik gebruik de standaard atv software voor het afspelen van muziek en vind de optie om nummers tijdens het afspelen toe te voegen aan de afspeellijst erg handig. (Ik maak een soort best-of lijstje voor mijn ipod).

Wat ik gedaan heb om terug te gaan naar 2.2:

Aangezien ik niet weet welke firmware je standaard krijgt na een factory restore. (je kan het proberen, met geluk heb je 2.1 of 2.2)

Ik heb zelf 2.0.1.

Dus er vanuit gaande dat je nu 2.3 en je de atv gepatched hebt (andere firmware moet volgens mij ook wel lukken, kwestie van proberen.) Kun je nu gaan downgraden naar 2.2

http://xbmc.org/forum/sho...288b1458f7a046381&t=40811

Alleen vele hebben problemen met de de methode genoemd in post #1 (...end of line problem)

Wat perfect werkt (voor mij dan) In het zelfde topic (post #30) Is het handmatig lijn voor lijn in voeren van de regels aldaar vermeld: (blauwe kader)

Startend met: mkdir /Users/frontrow/Updates/ ....................tot sudo chown root:wheel osupdate
sudo ./osupdate

Als het goed is wordt de atv opnieuw opgestart (duurt een tijdje) en heb je vervolgens firmware 2.2.

Vervolgens weer patchen. (en alles weer updaten, uiteraard niet de standaard atv firmware)

Je hebt nu onder xbmc/boxee menu onder de settings de mogelijkheid om
auto-updates uit te schakelen onder het xbmc/boxee settings menu

b][/b]

[ Voor 3% gewijzigd door tweekdingen op 24-12-2008 13:46 ]

• Gymaroe
@Tweekdingen

Dat was de oplossing. Ik heb voor windows (vista) Putty gedownload. Dit is een ssh tool. Daarmee verbinding gemaakt met de apple tv. Werkt prima.

Daarna de regels uit post 30 1 voor 1 gekopieerd en geplakt. Na het plakken van het laatste commando moest ik wel een enter geven. Daarna ging de Apple TV updaten en had ik firmware 2.2
Patchstick er weer op los gelaten en ook dat verliep weer prima.

XBMC en Bootloader geinstalleerd en xbmc gestart. Doet het nu wel maar werd eerst weergegeven in een finder venster. Instellingen in xbmc aangepast naar full screen ook prima gelukt.

Ik heb ook NitoTV (alleen nito tv!) geinstalleerd. Maar het openen van een stream resulteerd in een terug gaan naar het hoofdvenster. Moeten voor Nito TV nog hulpprogramma's of codecs geinstalleerd worden?

Klopt het dat firmware 2.2 het niet ondersteund om met de ab het geluid harder en zachter te zetten.
Met mijn Apple AB lukt het niet
Met mijn iPod touch lukt het ook niet.
Pagina: 1 2 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: 3i Beleid.