Western Digital introduceert concurrent voor Apple TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Dit is gewoon een externe Media Player, zoals er van vele merken zijn, waaronder Conceptronic, Packard Bell, LaCie en zoveel andere merken. Dit is geen enkele concurrentie met AppleTV dat gewoonweg een heel ander apparaat is. De AppleTV streamt media via de ethernet- of wireless verbinding van een met iTunes uitgeruste computer (PC of Mac) en biedt de mogelijkheid gekochte en beveiligde media van iTunes weer te geven op de TV. Het is dus ook een "iTunes portal" bij wijze van spreke, dit toestel van WD is gewoon een "Media Adapter" zoals de Conceptronic CFULLHDMA, maar die heeft dan ook netwerk en veel betere ondersteuning. Het toestel van WD heeft zelfs geen hardeschijf die de AppleTV wel heeft, evenals ontbreekt Component-aansluitingen.

Dit is wederom een volledig fout geinformeerd artikel, zoals "Tranquil PC rust nieuwe nas uit met Atom 330-dualcore" dat was. Dit lokt enkel voorspelbare discussies uit in het reactiegedeelte waar veel mensen zich afvragen waarom dit met de AppleTV vergeleken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie de fout niet echt.

Ja, de Apple-TV heeft meer functies. Maar in essentie speelt ie gewoon mediabestanden af en toont die op een tv. Dat is precies wat die Western Digital-speler ook doet, en het is dus een concurrent van de Apple TV. Het ontbreken van wat software en een aantal verbindingsmogelijkheden maakt het niet tot een totaal ander product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
De vergelijking is ook gemaakt omdat gerefereerd wordt naar Macworld, die de WD TV vergelijkt met de Apple TV. Niet dat we dat nu klakkeloos moeten overnemen, maar de Apple TV vormt nu eenmaal aansprekend vergelijkingsmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 16:07:
Ik zie de fout niet echt.

Ja, de Apple-TV heeft meer functies. Maar in essentie speelt ie gewoon mediabestanden af en toont die op een tv. Dat is precies wat die Western Digital-speler ook doet, en het is dus een concurrent van de Apple TV. Het ontbreken van wat software en een aantal verbindingsmogelijkheden maakt het niet tot een totaal ander product.
Dus een laptop is dan ook te vergelijken met een PC omdat het beide hetzelfde kan ? Het is gewoon een totaal ander product, AppleTV heeft een eigen winkel voor media te kopen en te downloaden, de Western Digital oplossing heeft dat niet.
Olaf schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 16:53:
De vergelijking is ook gemaakt omdat gerefereerd wordt naar Macworld, die de WD TV vergelijkt met de Apple TV. Niet dat we dat nu klakkeloos moeten overnemen, maar de Apple TV vormt nu eenmaal aansprekend vergelijkingsmateriaal.
Het wordt dan toch klakkeloos overgenomen want andere nieuwssites doen gelukkig die scheve vergelijking niet. Er wordt ook niet gesproken over andere voordelen die de AppleTV heeft zoals de ondersteuning voor iPod Touch/iPhone toestellen als remotes, de voorziening voor AirTunes via de Airport Express toestellen, de online "videotheek" functie en nog heel wat andere voorzieningen.

Er wordt gewoon spec per spec vergeleken en geconcludeerd dat voor "hetzelfde toestel" de AppleTV te duur is. Zo kan men een EEE PC ook met een MacBook Air vergelijken en zeggen dat de MacBook Air te duur is.

In het andere artikel waar ik een klacht legde over de fundamentele fouten in het t.net artikel werd het ook zomaar aan de kant geschoven als een kwestie "maar het lijkt er toch een beetje op". Het is gewoon onprofessioneel om "nieuws" zo vertekend weer te geven met als gevolg favoritisme en flamewars uit te lokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 18:15:
[...]

Dus een laptop is dan ook te vergelijken met een PC omdat het beide hetzelfde kan ? Het is gewoon een totaal ander product, AppleTV heeft een eigen winkel voor media te kopen en te downloaden, de Western Digital oplossing heeft dat niet.
Wat maakt die webwinkel zo bijzonder dan dat het hele product er anders van wordt? Als ik het zo bekijk, zijn ze in de basis gelijk. Beide spelen media-bestanden af, beide zijn bedoeld om bij de tv te zetten. Het enige verschil is dat de Apple wat meer verbindingsmogelijkheden biedt. That's it. Ja, en dat iTunes er mee samenwerkt, maar ik vind dat niet bepaald een factor die het tot een compleet nieuw product maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Nogmaals, de basis is misschien hetzelfde, echter de mogelijkheden niet. Jij noemt het "wat meer verbindingsmogelijkheden", dat is voor sommigen cruciaal als je via netwerk wil streamen om geen zoemend apparaat in je woonkamer te hebben of als je met een NAS werkt. Jij ziet het nut van een online media store niet in omdat jou dat niet boeit, maar dat is voor sommigen toch net wat belangrijker dan de 1080p upscalende output van de Western Digital oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rde
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-01-2024

Rde

Ik vind dit dus ook wel een concurrent voor de apple tv vanuit mijn standpunt gezien. Ik heb momenteel enkel een laptop die ik soms aan tv hang. maar de vriendin klaagt dat dit te onhandig voor haar is als ze een filmpje wil zien. Dus ben ik op zoek dat films dat ik op een harde schijf heb afspeelt op tv. Bijde doen dit. Die WD HD Tv is voor mij handiger want ik kan er mijn usb schijven gewoon aanhangen, ik moet geen pc aan laten staan om te streamen, en hij kost behoorlijk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rde
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-01-2024

Rde

Ah, dit vergat ik nog: een vriend heeft zo'n lacie multi media player harde schijf combo, deze speelt geen mkv's, Ik kan er geen usb schijven aanhangen etc... Een netwerk aansluiting op de WD HD had ik wel handig gevonden ( mag zelfs 50 euro meer kosten ) maar is net noodzakelijk voor mij. Weet er iemand trouwens wat e WD HD tv weergeeft bij het afspelen van audio ? ( soort visualiser of album art ofzo? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 16:19
Rde schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 14:32:
Ah, dit vergat ik nog: een vriend heeft zo'n lacie multi media player harde schijf combo, deze speelt geen mkv's, Ik kan er geen usb schijven aanhangen etc... Een netwerk aansluiting op de WD HD had ik wel handig gevonden ( mag zelfs 50 euro meer kosten ) maar is net noodzakelijk voor mij. Weet er iemand trouwens wat e WD HD tv weergeeft bij het afspelen van audio ? ( soort visualiser of album art ofzo? )
Misschien dat hier iemand dat weet? [Mediaplayer] WD TV

MTB Trail Traffic

Pagina: 1