"Tranquil PC rust nieuwe nas uit met Atom 330-dualcore"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
In verband met het artikel nieuws: Tranquil PC rust nieuwe nas uit met Atom 330-dualcore heb ik het volgende te melden: de titel en omschrijving in het artikel kloppen niet. Dit toestel is geen NAS, maar een Home Server, een verschillend concept. Dit is dan ook te merken in de discussies van de mensen die het woord "NAS" en de prijs samenleggen om dan grootschaals te antwoorden dat een NAS goedkoper kan. Er wordt over Windows Home Server niets toegelicht, wel over dimbare ledjes wat van veel minder belang is. Er wordt ook niet vermeld dat het toestel beschikt over een eSATA aansluiting (met optioneel port multipliers) en een Gbit aansluiting.

Ik hoop dat hier rekening mee gehouden wordt want het artikel lijkt geen belang te nemen in het doel van dit toestel, namelijk meer dan Network Attached Storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Blijkbaar boeit het niemand dat het artikel over iets totaal anders gaat dan de functie van het toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het is zondagmiddag en -avond... Gezien de hoeveelheid activiteit van de redactie en de auteur van het betreffende artikel vanmiddag en vanavond lijkt het me niet heel vreemd om te veronderstellen dat je topic simpelweg nog niet is opgemerkt omdat er niemand is om hem op te merken. Wacht rustig af tot er iemand langskomt en ga niet binnen een dag je topic kicken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackTIE
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 10:01
Ik heb in de lead vermeld dat de SQA-5H op het Windows Home Server-besturingssysteem draait. Ik geef toe dat Home Server op een andere manier werkt dan een standaard nas (http://www.winsupersite.com/reviews/whs_preview.asp), maar dat komt voornamelijk door het besturingssysteem. Vanwege de functionaliteit vind ik ze wel vallen onder hetzelfde segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ik had het topic "snel" geschopt omdat het anders binnen 2 dagen verdwijnt en men de fouten/misinformatie juist kan toelichten.

Ik had het gelezen dat Home Server idd vermeld werd maar daar hield het dan ook mee op. Er wordt dan voortdurend NAS genoemd wat gewoon niet klopt. Het is een Home Server met hotswapbays die op een NAS lijkt hierdoor. Geautomatiseerde backupmogelijkheden en system restore functies heeft de (gemiddelde) NAS niet. Het is dan ook voor een heel andere doelgroep.