• tweekdingen
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-11-2024
Goed om te horen dat het gelukt is.

Volume control werkt inderdaad pas vanaf 2.3.

Onder Nito moet je inderdaad bij de instelling nog wat dingen downloaden.(codecs perian etc)

Het leuke is dat ook een externe harddisk of memorystick kan aansluiten op de usb poort van de apple tv (moet wel fat (fat32) geformateerd zijn. Deze wordt zowel herkend onder xbmx, boxee en Nito.

http://support.apple.com/..._4_9_Combo_Update__Intel_ deze heb je nodig.

Instaleren: (even een kopie van een post die ik heb gemaakt op een engels forum)

You need a program like winspc ( http://winscp.net/download/winscp417setup.exe )or filezilla de(http://filezilla-project.org/) to place the macOSXUpdCombo10.4.9Intel.dmg file in the right place on your apple download link

open the program on your pc choose session

loggin to your apple tv

adress is ip adres of your appletv (you can find it on your apple tv under general info) fill in adress without DHCP before it

user name: frontrow
password: frontrow

copy the macOSXUpdCombo10.4.9Intel.dmg into the... frontrow\Documents Foler (Create Documents folder if it's not there)

exit program

No go to to your television and your apple tv choose nito tv

Choose settings then instal software then smart installer.

Rember don't connect anything in to the usb port

Atv is starting to update "thinking" wait till its completed

Best is to shutdown and restart the apple tv

Rember; don't start atv with a usb drive or stick connected (won't boot)

When you are in the main screen of atv. you can plug in a drive (some drive's even small one's need external power)

Give it some time to read

Start XBMC

Your new drive must know be visible under Volumes.

Heb zelf een goede usb hub aan gesloten. Met een joystick (voor de emulator), muis en toetsebord en een externe 500gb hardisk voor mijn films en muziek.
Externe dvd speler (dus gewoon zo'n pc geval) werkt ook.

Succes

[ Voor 4% gewijzigd door tweekdingen op 25-12-2008 14:33 . Reden: verkeerde link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-08 20:02
Ook weer gelukt!

Nog een probleempje:
Ik wil graag op de Apple TV radio kunnen afspelen. Ik had gelezen dat je door in iTunes een afspeellijst te maken met radio streams dat deze dan ook in de Apple TV zouden komen. Bij mij helaas nog niet. Ik heb een gewone afpeellijst en een slimme afspeellijst gemaakt maar het lukt me nog niet. (in iTunes werkt het natuurlijk wel maar de afspeellijsten lijken niet gesynchroniseerd te worden.)

Ik wil ook proberen een paar dvd's op de harde schijf van de ATV te zetten:
Kan/moet dat met WinSCP zo ja in welke map kan/mag ik ze plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
Voor radio is dit misschien iets:

http://www.multidesk.be/a...Windows-Media-Player.html

Ik heb een standaard playlist genaamd radio. (gesynced met atv). Om te luisteren op mijn atv- ga ik naar muziek en dan naar afspleellijsten, kies radio playlist.

Ik dacht (heb de atv niet aan staan) dat er in een standaard movie map is. Inderdaad met WinSCP kan je een bestand (film kopieren naar atv). (probeer het eerst eens met een klein film bestandje, duurt vrij lang nl een hele dvd te dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
@tweekdingen

Het lijkt erop dat ik voor de radio playlist het ook zo heb gedaan.
Ik heb een playlist toegevoegd met shoutcast nederlandse streams.Deze werken in itunes. De playlist verschijnt in iTunes ook bij de apple tv. Maar dan is de inhoud van de playlist leeg.

Maar op de Apple tv (ook na herstart) zie ik de playlist helemaal niet verschijnen.

Moet je nog iets extra's doen? Delen of zo iets?

Ik heb aangepaste synchonistatie aan staan. Uitgesloten TV-Programma's / Podcasts. Bij muziek staat alle nummers en afspeellijsten aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
Ik weet helaas niet meer hoe ik het gedaan heb (ben het linkje kwijt naar de uitleg).

Het schijnt inderdaad een probleem te zijn. Dus dat atv niets kan afspelen.

Misschien dat iemand anders een oplossing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
Nog even een aanvulling:

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=434715 voor meer info.

Ik dacht dat ik het volgende had gedaan (geen idee of het echt zo is). Maak een playlist (.pls file) van een stream. Bewaar die op bv je buro blad. Maak in Itunes een gewone afspeellijst en sleep vervolgen de pls file hier in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me gelukt om via Boxee een 5GB groot bestand, 720p WALL-E DTS, te streamen naar mijn ATV.

Wat ik ook heb staan is ATV Files en NitoTV, maar ik weet niet juist hoe die 2 in werking te krijgen zijn. Voor zover is weet laat NitoTV alle mogelijke bestanden streamen binnen de originele ATV interface?

Ik heb gedeelde mappen staan via smb. Ik krijg geen verbinding via NitoTV..smb-mount missing ofzo
Moet ik dingen via terminal of ssh doen ofzo?

Wie kan me helpen of duidelijkheid scheppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
Ik heb ook de radio streaming werkend. ahum je moet de radio streams in de playlist van iTunes WEL aanvinken in die afspeellijst van iTunes anders worden ze niet gesynchroniseerd. Dus wederom opgelost.

Misschien nog iemand een idee voor het volgende?
Ik ben een aantal dvd's van live concerten met handbrake aan het converteren naar h.264 mp4 containers. dat gaat op zich prima (duurt op mijn laptop toch zo'n 6 uur per dvd maar goed...).
Echter de hoofstuk indeling wijkt na converteren af! Of als je naar een volgend nummer wilt springen spring je na het converteren gewoon een stuk verder ergens midden in een nummer. Het lijkt (maar dat heb ik nog niet kunnen controleren) of er een standaard interval van een aantal minuten is.

Toch wat meer over gevonden:
Het schijnt dat de files de .m4v ipv de .mp4 moeten hebben. Ik heb nu handmatig de extentie gewijzigd en ze zijn nog steeds in Quicktime afspeelbaar. Helaas worden ze na deze wijziging wel opnieuw gestreamed naar de ATV dus het duurt nog even voordat ik weet af dat het euvel was.

[ Voor 17% gewijzigd door Gymaroe op 28-12-2008 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
Verwijderd schreef op zondag 28 december 2008 @ 13:31:
Het is me gelukt om via Boxee een 5GB groot bestand, 720p WALL-E DTS, te streamen naar mijn ATV.

Wat ik ook heb staan is ATV Files en NitoTV, maar ik weet niet juist hoe die 2 in werking te krijgen zijn. Voor zover is weet laat NitoTV alle mogelijke bestanden streamen binnen de originele ATV interface?

Ik heb gedeelde mappen staan via smb. Ik krijg geen verbinding via NitoTV..smb-mount missing ofzo
Moet ik dingen via terminal of ssh doen ofzo?

Wie kan me helpen of duidelijkheid scheppen?
Zie post 25.12.2008 van tweekdingen
Ik heb op mijn Vista laptop winscp gebruikt voor deze update en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gymaroe schreef op zondag 28 december 2008 @ 19:17:
[...]

Zie post 25.12.2008 van tweekdingen
Ik heb op mijn Vista laptop winscp gebruikt voor deze update en werkt prima.
Dank u, maar dat is om de USB poort werkende te krijgen...
Ik wil eigenlijk gewoon al mijn bestanden (avi, mkv,...) kunnen streamen in de originele AppleTV interface... Er zijn zoveel plugins en prgm's dat ik er geen wijs uit geraak.
NitoTV heb ik dus staan, alsook Boxee en XMBC (die werken om te streamen).
Als ik het dus goed heb streamt NitoTV alle bestanden in de originele interface?

Waar kan ik een goede noob-tutorial vinden voor mac om dit werkende te krijgen?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal er vast overheen hebben gelezen.

Kan ik gewoon de amerikaanse Apple TV gebruiken op mijn pal samsung hd ready tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
Hoi,

Geen enkel probleem, ik heb mijn atv ook uit de USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks!

Alleen zit ik me net te bedenken dat hem laten versturen door familie uit amerika ook niet echt opschiet.
10 % invoerrechten en 19 % btw en 30 euro verzendkosten ofzo.
Scheelt het me misschien 50 euro tov de nederlandse 160 gig versie. Kan ik hem net zo goed hier in de winkel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
De mijne was een kadotje van iemand die hem zelf heeft meegenomen uit Amerika.

Als ik jou was zal ik inderdaad gewoon een nederlandse apple tv kopen. Heb je tenminste niet het risico dat er iets mis gaat tijden het transport (kwijt raken of dat de hardeschrijf een paar flinke dreunen krijgt.)

Plus normale 7 dagen omruil garantie als er toevallig iets mis is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja daar heb je ook gelijk in!
We gaan hem maar bestellen of even langs de Apple dealer in Almere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
Mocht je plannen hebben om de apple tv ooit eens te hacken (boxee, xbmc etc)

De nieuwste itunse versie kan problemen geven (8.02.)

kan beter deze gebruiken:

8.0.1 link http://www.oldapps.com/download.php?...es801Setup.exe

atv firmware 2.1 en 2.2 werken het soepelst met xbmc en boxee.

Veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks!!

Maar zal hem niet gaan hacken. Ben wat dat betreft een kneusje die alles gewoon orgineel laat met eventuele garantieproblemen. Tevens te weinig tot geen kennis van dat soort dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
Wil graag in XBMC de muziek (en films?) die ik met iTunes op de ATV heb geplaatst (dus daadwerkelijk naar de ATV gekopieerd!) afspelen. Ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe ik deze aan de bibliotheek van XBMC kan toevoegen.

Ik zou ook graag een webserver van de ATV maken. Je zou dan een map van je mac op de ATV zetten.
/usr/libexec/httpd/
Ik neem aan dat dit een freeware onderdeel is?
Ik heb zelf geen mac. Is dit ook online te vinden of zou iemand het kunnen toesturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een library van meer dan 40GB dus ik vink de liedjes uit die iTunes niet moet syncen (kopiëren) naar de ATV.
Ik wil natuurlijk wel die liedjes kunnen streamen!

Dit lukt niet (meer)? Ik dacht dat het nog werkte in Take 1?
De optie "Toon alleen gesyncroniseerde items op mijn ATV" is NIET geselecteerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 15:20:
Ik heb een library van meer dan 40GB dus ik vink de liedjes uit die iTunes niet moet syncen (kopiëren) naar de ATV.
Ik wil natuurlijk wel die liedjes kunnen streamen!

Dit lukt niet (meer)? Ik dacht dat het nog werkte in Take 1?
De optie "Toon alleen gesyncroniseerde items op mijn ATV" is NIET geselecteerd...
En op het tabblad Apple TV Muziek staat ook alle nummers en afspeellijsten synchroniseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ervaar nog redelijk wat problemen met mijn ATV

als ik op mn tv overschakel naar hdmi dan krijg ik een zwart scherm. vaak na een min. of 3/4 (na wat keer op de menu knop te hebben gedrukt) veschijnt dan eindelijk de ATV.

maar soms reboot hij ook spontaan als ik voor het eerst beeld krijg (apple logo in beeld)
maar dit gebeurd soms ook als ik net klaar met ben een tv serie kijken of met een film.

iemand ervaringen
hij is geupdate naar de nieuwste versie en ook is hij wellis helemaal gereset
geen resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
Ik had zelf ook vaak problemen met de hdmi (sharp lcd tv). Als ik muziek luister heb ik de tv vaak op standby,
als ik de tv weer aan deed (om bv een ander nummer te kiezen, ging de atv regelmatig in reboot.

Ik heb nu de atv via component aangesloten, en geen reboot probleem meer.

Dus heb je de mogelijkheid om via component te gaan, probeer het eens! (alleen al om even te zien of de problemen wegblijven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm maar dan ben je je hd kwaliteid toch kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
Mijn tv hd-ready sharp.

Settings voor apple 720p, gebruikte ik ook met de hdmi kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:41

• THE_BASE
  • Niet online
Wat ik mij afvroeg:

Wat is het voordeel voor ons Hollanders van Apple TV boven een kabel die ervoor zorgt dat Front Row op je TV wordt getoond?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• Gymaroe
THE_BASE schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 10:49:
Wat ik mij afvroeg:

Wat is het voordeel voor ons Hollanders van Apple TV boven een kabel die ervoor zorgt dat Front Row op je TV wordt getoond?
Voordeel Apple TV
* Geen kabel(s) / staat permanent onder/bij TV (afkoppelen),
* Altijd standby,
* Goedkoper dan een Macbook :)
* Kleiner dan een laptop / footprint
* Mooi / ideaal te bedienen met iPod Touch / iPhone als afstandsbediening
* Geluid en bediening in andere ruimtes Airtunes/ATV/iPod iPhone
* Het is ook mogelijk via iTunes tegoedbon een VS iTunes account aan te maken en films te huren en tv series te bekijken.

Zoiets......

• THE_BASE
  • Niet online
Gymaroe schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 13:43:
[...]

Voordeel Apple TV
* Geen kabel(s) / staat permanent onder/bij TV (afkoppelen),
* Altijd standby,
* Goedkoper dan een Macbook :)
* Kleiner dan een laptop / footprint
* Mooi / ideaal te bedienen met iPod Touch / iPhone als afstandsbediening
* Geluid en bediening in andere ruimtes Airtunes/ATV/iPod iPhone
* Het is ook mogelijk via iTunes tegoedbon een VS iTunes account aan te maken en films te huren en tv series te bekijken.

Zoiets......
Okay, want ik dacht dat films downloaden gewoon niet mogelijk was, maar je zit natuurlijk altijd nog zonder ondertiteling te kijken. :)

Verder heb ik nu gewoon mijn iMac aangesloten op de TV wat prima werkt en heb geen stereo-installatie. Geluid uit iTunes komt uit prima boxen in de woonkamer.

Dus de meerwaarde is nog wat laag voor me. Jammer!

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier verschijnt versie 2.3.1 in de update. Gezien de eerdere perikelen met 2.3, wacht ik nog maar even af. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:59
Ik dacht slim te zijn, en sloot mijn apple keyboard aan op de USB poort van mijn Apple tv.
Maar dat werkt dus voor geen meter. Leek me handig voor met name youtube. Intypen met de afstandsbediening werkt echt onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zoals in de handleiding staat vermeld, is de USB poort alleen voor 'service and diagnostics'.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
Ja maar wees nou eens eerlijk. Wie leest er nou handleidingen :)

• Gymaroe
sander_dr schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 10:34:
Ik dacht slim te zijn, en sloot mijn apple keyboard aan op de USB poort van mijn Apple tv.
Maar dat werkt dus voor geen meter. Leek me handig voor met name youtube. Intypen met de afstandsbediening werkt echt onhandig.
* Toetsenplank werkt pas na het toepassen van patchstick.
* Intoetsen kan ook eenvoudig via een iPod Touch of iPhone met Remote app

• sander_dr
Gymaroe schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:40:
[...]

* Intoetsen kan ook eenvoudig via een iPod Touch of iPhone met Remote app
Goede tip thx. Werkt wel wat handiger inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapie007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 07:59
Hoe goed werkt dat 720p streamen van het netwerk via XBMC? trekt die apple tv dat goed? wil nl mijn xbox (1) met xbmc vervangen voor iets dat ook hd aan kan. Is dit een goed alternatief? Werkt het allemaal net zo vlekkenloos als op de classic xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Boxee en XMBC staan en alles speelt perfect af, behalve 720p MKV bestanden. Deze haperen constant en het geluid valt soms weg. Op forum van Boxee schijnt dat bij iedereen te zijn. Probleem zou zijn dat enkel Apple het gebruik van de GPU acceleratie weet te ondersteunen en dat zonder deze techniek de ATV te traag blijkt te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Jammer dat intel nu nvidia dwarsboomt. Het ION platform zou perfect zijn voor een nieuwe appletv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Laatst online: 16:06

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

lowfi schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 11:37:
Jammer dat intel nu nvidia dwarsboomt. Het ION platform zou perfect zijn voor een nieuwe appletv.
Ik heb een vraag: weet iemand of het mogelijk is om een dvd in m'n iMac te plaatsen (staat boven) en via een Apple TV die DVD te benaderen en 'm op de TV beneden af te spelen.
Of moet ik de DVD telkens rippen en op de Apple TV afspelen?

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
Buzz_Lightyear schreef op zondag 01 maart 2009 @ 13:14:
[...]
Ik heb een vraag: weet iemand of het mogelijk is om een dvd in m'n iMac te plaatsen (staat boven) en via een Apple TV die DVD te benaderen en 'm op de TV beneden af te spelen.
Of moet ik de DVD telkens rippen en op de Apple TV afspelen?
Zonder toepassen patchstick converteren m4v na patchstick met diverse programma's mogelijk dvd's/geripte dvd etc.. af te spelen (xbmc/files/nitotv/boxee)

Ik gebruik de ATV (160GB) eigenlijk alleen voor musiek mp3 en muziek/live dvd's. Ik converteer ze met handbrake naar m4v bestanden. Geef alle hoofdstukken de naam van het betreffende nummer. Zo heb je mooi compact de muziek dvd op de atv. staan. Een kopie daarvan (iTunes) staat op mijn 320g portable 2.5 inch schijfje speciaal daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie verwacht dat er een nieuwe mac mini uitkomt die samengevoegd wordt met de appletv zodat er een echte topbox ontstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Nope. Wat is een echte topbox btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:07:
Nope. Wat is een echte topbox btw?
alles wat je in je digitale leven doet.
internetten.
youtube
gamen
foto's kijken en delen
videotjes (van je eigen handy) kijken en delen
mensen elders in de wereld ontmoeten (video conferencing)
films bestellen (ipv reclame kijken of wegzappen
tv kijken
muziek luisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Dat kan toch met een mini. Een atv is voornamelijk een itunes extender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 14:38
Het is ook mogelijk via iTunes tegoedbon een VS iTunes account aan te maken en films te huren en tv series te bekijken.
Moet je dan elke keer wanneer je door je tegoed bent weer een nieuwe tegoedbon halen? Of is dit eenmalig, en kan het daarna via click and buy.

Ook ben ik benieuwd wat de prijzen van films zijn, en of de kwaliteit een beetje netjes is.

Had ook op diverse plaatsen op het internet gelezen dat de 'movies' ook eindelijk naar het europese vasteland kwam. Maar dit waren berichten uit 2008 en heb er niets definitiefs over kunnen vinden.

edit:

Ik heb verder gezocht, en wil graag dat de appleTV zijn library (itunes) haalt vanaf een NAS. Nu lees ik overal dat dit niet mogelijk is.

Je kan wel syncen met een mac, maar dan zit je dus alsnog op de 40GB (of 160) limiet, want je kan niet meer dan dat syncen. Ook moet er voor het streamen dus steeds een Mac aanstaan.

Nu vroeg ik me af, is het (desnoods met hacks) niet mogelijk om de Apple TV (met de Apple TV software met plugins ofzo), zijn informatie van een NAS te laten halen?

Dus dat alle iTunes informatie op een NAS komt. En nee, ik hoef niet divx, ofzo af te kunnen spelen, gewoon de gekochte / gehuurde films, muziek e.d in iTunes. Maar ik ben bang dat de 40GB zo vol zit, vandaar dat ik me afvroeg of het op een NAS / TimeCapsule geplaatst kon worden.

[ Voor 40% gewijzigd door ZpAz op 06-03-2009 11:25 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
ZpAz schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 21:43:
[...]
edit:

Ik heb verder gezocht, en wil graag dat de appleTV zijn library (itunes) haalt vanaf een NAS. Nu lees ik overal dat dit niet mogelijk is.

Je kan wel syncen met een mac, maar dan zit je dus alsnog op de 40GB (of 160) limiet, want je kan niet meer dan dat syncen. Ook moet er voor het streamen dus steeds een Mac aanstaan.

Nu vroeg ik me af, is het (desnoods met hacks) niet mogelijk om de Apple TV (met de Apple TV software met plugins ofzo), zijn informatie van een NAS te laten halen?
Niet out-of-the-box
Wel middels het patchen - kan handmatig of met een tooltje als www.atvflash.com

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
ZpAz schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 21:43:
[...]
Moet je dan elke keer wanneer je door je tegoed bent weer een nieuwe tegoedbon halen? Of is dit eenmalig, en kan het daarna via click and buy.

Dus dat alle iTunes informatie op een NAS komt. En nee, ik hoef niet divx, ofzo af te kunnen spelen, gewoon de gekochte / gehuurde films, muziek e.d in iTunes. Maar ik ben bang dat de 40GB zo vol zit, vandaar dat ik me afvroeg of het op een NAS / TimeCapsule geplaatst kon worden.
Wat je wil kan maar dat gaat dan niet met de standaard aanwezige software!
Als je de ATV patched komen er een aantal extra menu opties. oa:

XBMC / Boxee
Nito tv
Hulu (op basis van invite)

XBMC (X-Box Media Center) is software die veel kan afspelen en ook van nas shares etc. Divx,Iso,mpg etc etc.
Na het installeren van Nito tv en Mac osx 10.4 update werkt de USB poort op de ATV ook tbv toetsenbord/ harde schijf etc.

De atvflash is een betaalde versie van een open source tool.

Hier is de publieke variant voor windows en mac
http://code.google.com/p/atvusb-creator/

[ Voor 5% gewijzigd door Gymaroe op 06-03-2009 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Jaja, maar dan moet ik mijn films ergens anders langs downloaden, ik wil graag gewoon dat als ik ze via de 'front row' op de ATV download, dat ze dan worden gestored op de NAS ipv op de interne HD.

Dus niet dat ik torrents binnen moet slepen, die op de nas moet plaatsen enz. Maar dat ik gewoon vanaf de bank een film kan kopen en deze dan automatisch wordt opgeslagen op de NAS. Dus niet met een andere media player oid.

Maar een gepatchte 'apple tv front row ding'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
ZpAz schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 23:01:
Jaja, maar dan moet ik mijn films ergens anders langs downloaden, ik wil graag gewoon dat als ik ze via de 'front row' op de ATV download, dat ze dan worden gestored op de NAS ipv op de interne HD.

Dus niet dat ik torrents binnen moet slepen, die op de nas moet plaatsen enz. Maar dat ik gewoon vanaf de bank een film kan kopen en deze dan automatisch wordt opgeslagen op de NAS. Dus niet met een andere media player oid.

Maar een gepatchte 'apple tv front row ding'
Standaard werkt de ATV eigenlijk alleen als iTunes extender en Airtunes server.

Na patch is bijna alles mogelijk omdat er gewoon OS x op staat.

bijv torrent: http://code.google.com/p/rtorrent-appletv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Dat snap ik, maar volgens mij is mijn formulering gaar.

Ik wil helemaal geen torrents binnenslepen, 300 diverse codecs installeren e.d om een enkel film te kunnen downloaden.

Ik wil gewoon de standaard ATV functionaliteiten kunnen gebruiken (Muziek luisteren, Film huren, foto's kijken. e.d). Dus alles wat hij 'ongepatcht' kan. Met het verschil dat ik de films die via iTunes gedownload worden en muziek en photos e.d niet op de interne harde schijf terecht komen, maar op een externe NAS.

Dat is het enige verschil wat ik wil. Qua gebruiksgemak vind ik het standaard een prima apperaat, aangezien het naadloos integreert met mijn andere mac apperatuur, maar de HD van 40 en 160GB is gewoon te klein voor films, vandaar dat ik graag wil dat hij de data op een NAS opslaat.

En via torrents films downloaden, aan moeten wijzen via bladeren e.d is geen oplossing. Hij moet exact hetzelfde werken als ongepatcht, maar de data moet op een NAS staan. Thats it.

Ik heb even een topic geopend aangaande mijn probleem, zie:
AppleTV- Nas

[ Voor 5% gewijzigd door ZpAz op 09-03-2009 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 08:23
Sinds iTunes versie 8 is het zo dat mijn AppleTV eventjes gevonden wordt, een stuk of 10 á 20 liedjes synced en daarna uit de lijst verdwijnt en dan dus ook niet meer verder synced.

Meerdere mensen hebben dit probleem, zie Apple fora, maar daar heb ik nog geen oplossing gevonden. Mijn netwerk is altijd draadloos geweest met Linksys apparatuur (WRT160N, G/N) en met eerdere iTunes versies heb ik geen problemen gehad.

Heeft iemand hier dit probleem ook of is er wellicht een oplossing bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
Ik had een soort gelijk probleem met de laatste versie van itunes iTunes 8.0.2.
Ben terug gegaan naar 8.0.1 Download: http://www.oldapps.com/itunes.php

Ik ben trouwens niet draadloos.

Wat ik gedaan heb (geen garantie dat het voor jouw ook werkt!, maar lijkt me wel!)

Voor de zekerheid een backup gemaakt van mijn itunes libary files dus de mapjes in de itunes map zoals album artwork, itunes libary database file etc. (muziek files heb ik altijd een backup file van op een aparte harddisk)

1. Koppel eerst voor de zekerheid je apple tv los van je pc. (anders gaat je atv misschien syncen met een lege libary)

Itunes deinstalleren, quciktime deinstalleren.
Maar natuurlijk niet de libary met mijn muziek files en libary bestanden!!!

Itunes 8.0.1 installeren

als je itunes gaat opstarten shift knop ingedrukt houden (itunes geeft je nu de mogelijkheid om een libary te kiezen, blader naar je oude libary (meestal in mijn documenten, muziek, itunes).
Als het goed is is je oude libary hersteld.

Sluit itunes weer af.
Sluit de atv weer aan.
Start Itunes weer op.

Als het goed is gaat de atv weer syncen.

Misschien zijn er een aantal stappen niet nodig, maar heb het toch maar voor de zekerheid gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
Mijn Apple TV heb ik geconfigureerd op mijn wlan.
In de kast waar ik mijn apple tv heb staan heb ik ook een lan aansluiting. Ik wil deze graag gebruiken omdat ik een G netwerk heb en de kabel dus sneller en stabieler is en dan mijn wlan niet belast.

Ik kan de ATV geloof ik niet zo ver krijgen de lan te verkiezen boven wlan. Het lukt me ook nog niet de atv mijn wlan gegevens te laten verliezen? Hoe dwing ik de atv gebruik te maken van mijn lan.

Werkt mijn iPod touch dan nog wel met Apple remote? (Werkt apple remote rechtstreeks met de ATV of via de router wat mij logisch lijkt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de apple tv aangeschaft. Zoals velen van jullie waarschijnlijk ondervonden hebben, speelt deze lang niet alle bestanden af. Wat wordt aangeraden om als converter te gebruiken? Misschien is deze discussie al eerder gevoerd, heeft iemand daar wellicht een link van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:29:
Zojuist de apple tv aangeschaft. Zoals velen van jullie waarschijnlijk ondervonden hebben, speelt deze lang niet alle bestanden af. Wat wordt aangeraden om als converter te gebruiken? Misschien is deze discussie al eerder gevoerd, heeft iemand daar wellicht een link van?
Zolang je je ATV niet Patched ben je gebonden aan de link met iTunes en de daarbij behorende bestandsformaten. Ik heb veel Live muziek dvd's met handbrake omgezet naar m4v bestanden. Die zijn vaak een flink stuk kleiner dan het origineel en geven bij mij een prachtige kwaliteit.

Veel meer vrijheid heb je na de patch met XBMC of ATVFiles. Als je de patch van onderstaande link uitvoerd heb je daarna al die mogelijkheden! De patch werkt prima met firmware 2.3.1!

http://code.google.com/p/atvusb-creator/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Laatst online: 10-09 10:37
Nou, mn appletv staat inmiddels al een jaar onder mn tv maar ik wil nu toch echt eens iets nuttigs er mee gaan doen. Hacken!

In begrijp dat XBMC erop werkt en lees hier ook Boxee maar ik begrijp niet helemaal het verschil, het enige wat ik wil doen is een film MET subs downloaden en die pushen naar mn atv. Dit kan toch gewoon?

Welke moet ik dan hebben de XBMC of Boxee? Of beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicket84
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-02 23:00
Pixxa schreef op maandag 06 april 2009 @ 11:12:
Nou, mn appletv staat inmiddels al een jaar onder mn tv maar ik wil nu toch echt eens iets nuttigs er mee gaan doen. Hacken!

In begrijp dat XBMC erop werkt en lees hier ook Boxee maar ik begrijp niet helemaal het verschil, het enige wat ik wil doen is een film MET subs downloaden en die pushen naar mn atv. Dit kan toch gewoon?

Welke moet ik dan hebben de XBMC of Boxee? Of beide?
XBMC bied veel meer mogelijkheden.. zie xbmc.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMad
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-05 10:55
ik heb thuis zo'n atv staan. Dat hacken stelt niet zo veel voor.
Boxee en XBMC lopen heel piet piet piet vast. Als Apple fan ben ik wel skeptisch geworden over het bestaansrecht van een atv. Een klein Apple smetje op het blazoen.

Die open source programmeurs weten ook niet hoe het moet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Ik zat vandaag even naar de prijzen te kijken, maar hier in Nederland worden we voor de Apple TV wel extreem afgezet hoor.

Een apple TV kost in de Nederlandse store €299,- in de US store kost hij $229,- wat met de huidige koers uitkomt op €171,- (plus 19% btw) = €203,-

Dit is bijna een 3e van de prijs en €100,- !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik ook XBMC op AppleTV en volgens de officiele XMBC forums worden alleen MKV's ondersteund die ge-encodeerd zijn tot high level 3. Dit kun je nagaan door de info op te vragen van je MKV; hiervoor bestaan er diverse programma's.
De meeste MKV's zijn level 4 of zelfs 5. Die kan ATV dus niet afspelen en dien je dus te converteren naar MP4 (MOV).
Een oplossing zou zijn om een iMac te gaan gebruiken, deze kan zonder problemen via XBMC alle MKV's afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ZpAz schreef op donderdag 30 april 2009 @ 13:19:
Ik zat vandaag even naar de prijzen te kijken, maar hier in Nederland worden we voor de Apple TV wel extreem afgezet hoor.

Een apple TV kost in de Nederlandse store €299,- in de US store kost hij $229,- wat met de huidige koers uitkomt op €171,- (plus 19% btw) = €203,-

In de VS wordt de prijs van de ATV gesubsidieerd uit de winst van de films uit de Apple Store. Hier zijn geen films te huur, dus betalen we de volle mep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Dreamvoid schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 20:48:
[...]

In de VS wordt de prijs van de ATV gesubsidieerd uit de winst van de films uit de Apple Store. Hier zijn geen films te huur, dus betalen we de volle mep.
Winst van de films? Een film huren kost 3$, daar haal je toch geen winst uit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZpAz schreef op donderdag 30 april 2009 @ 13:19:

+ nog de inklaringskosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabo_0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 14:53
Als je de apple tv in amerika koopt geeft dat dan problemen op mijn hollandsche lcd-tv? Alleen de voeding is anders toch, 110v->230v? Of zijn er nog meer dingen om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
ZpAz schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:09:
[...]
Winst van de films? Een film huren kost 3$, daar haal je toch geen winst uit. :+
Je denkt toch niet dat Apple daar geld op toe legt...
Sabo_0 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 15:06:
Als je de apple tv in amerika koopt geeft dat dan problemen op mijn hollandsche lcd-tv? Alleen de voeding is anders toch, 110v->230v? Of zijn er nog meer dingen om rekening mee te houden.
Heb hier een AppleTV uit de US staan maar nog geen problemen tegen gekomen. De voeding kan ook gewoon ons voltage aan, je hebt alleen een andere stekker nodig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:51

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

weet iemand hoe ik de bestanden vanaf mijn iMac kan benaderen via de Apple TV? Gisteren de hele dag bezig geweest om met XBMC dat voorelkaar te krijgen maar het lukt mij niet.

Ik kan wel de map zien waarin alle submappen zitten met daarin alle films/muziek maar die opent hij niet. Ik heb het nu geprobeerd te koppelen met XBMC en dan ook XBMC laten draaien op mijn iMac en via UPNP de map te sharen.

Wat ik uiteindelijke gewoon wil is dat ik de map "X" op mijn iMac kan benaderen en daarin kan bladeren (dus alle submappen ook), in die maps staan films en muziek en die wil ik graag op die manier op de tv af kunnen spelen.

Thanks voor het advies.

p.s. het mag ook in andere apps behalve xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Is het mogelijk om standaard je muziek op de Apple TV te zetten? Mijn vader heeft een Apple TV aangeschaft en het streamen werkt prima. Echter is het de bedoeling om muziek af te spelen op de Apple TV wanneer de MacBook niet aanstaat.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Zware Unit schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 21:57:
Is het mogelijk om standaard je muziek op de Apple TV te zetten? Mijn vader heeft een Apple TV aangeschaft en het streamen werkt prima. Echter is het de bedoeling om muziek af te spelen op de Apple TV wanneer de MacBook niet aanstaat.
Ja dat kan

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Hoe dan? Heb zelf een tijdje met de Apple TV en iTunes zitten spelen, maar kon geen manier vinden om dit te doen.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Eh, je selecteert je AppleTV in iTunes. En bij het tabje music selecteer je wat je er op wil hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Heb geen muziek tab. Aleen Summary en Photos.

Afbeeldingslocatie: http://files.me.com/maartendevries/3664jw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Dan heb je hem zo te lezen niet goed geïnstalleerd voor wat je eigenlijk wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Mijn vader heeft hem zelf geïnstalleerd, maar dit verklaar een hoop. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Laatst online: 10-09 10:37
Daar hebben we V&A voor.

[ Voor 85% gewijzigd door Daedalus op 28-09-2009 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:50

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Klein kickje;

Iemand dit al gezien: http://www.xbmcfreak.nl/appletv-en-1080p-playback/

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Na die kick van gister meer appletv nieuws, AppleTV update 3.0!

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadgethd.com/media/2009/10/0910appletv_main.jpg
Apple Introduces Apple TV 3.0 Software With Redesigned User Interface
Enjoy iTunes Extras, iTunes LP & Genius Mixes on Your HD TV

CUPERTINO, California-October 29, 2009-Apple® today introduced new Apple TV® 3.0 software featuring a redesigned main menu that makes navigating your favorite content simpler and faster, and makes enjoying the largest selection of on-demand HD movie rentals and purchases, HD TV shows, music and podcasts from the iTunes® Store even better on your TV. You can now enjoy iTunes Extras and iTunes LP in stunning fullscreen with your Apple TV, as well as listen to Genius Mixes and Internet radio through your home theater system. The new Apple TV software is available immediately free of charge to existing Apple TV owners, and Apple TV with 160GB capacity is available for just $229.

"The new software for Apple TV features a simpler and faster interface that gives you instant access to your favorite content," said Eddy Cue, Apple's vice president of Internet Services. "HD movies and HD TV shows from iTunes have been a huge hit with Apple TV customers, and with Apple TV 3.0 they get great new features including iTunes Extras, Genius Mixes and Internet radio."

The redesigned main menu on Apple TV gives you instant access to your favorite content. Recently rented or purchased movies, as well as other content including TV shows, music, podcasts, photos and YouTube, are accessible directly from the new main menu. The new software also allows Apple TV users to enjoy stunning fullscreen iTunes Extras and iTunes LP, including great new movie titles such as "Star Trek" or classics like "The Wizard of Oz" and albums such as Taylor Swift's "Fearless (Platinum Edition)" and Jack Johnson's "En Concert." iTunes Extras gives movie fans great additional content such as deleted scenes, interviews and interactive galleries. iTunes LP is the next evolution of the music album, delivering a rich, immersive experience for select albums on the iTunes Store by combining beautiful design with expanded visual features like live performance videos, lyrics, artwork, liner notes, interviews, photos, album credits and more.

Now Apple TV users can enjoy Genius Mixes through their home theater system and listen to up to 12 endless mixes of songs that go great together, automatically generated from their iTunes library. Customers can also enjoy Internet radio, allowing them to browse and listen to thousands of Internet radio stations, as well as tag favorite stations to listen to later. Apple TV's support of HD photos is enhanced with iPhoto Events, which simplifies finding your favorite photos on Apple TV, as well as iPhoto® Faces, which gives access to photos organized by people identified in iPhoto.

Apple TV users have direct access to a catalog of over 8,000 Hollywood films on iTunes including over 2,000 in stunning HD video available for rent or purchase. Users can also choose from a selection of 11 million songs, 10,000 music videos and over 50,000 TV episodes to purchase directly from their Apple TV or browse and enjoy the iTunes Store podcast directory of over 175,000 free video and audio podcasts. Purchases downloaded to Apple TV are automatically synced back to iTunes on the user's computer for enjoyment on their Mac® or PC or all current generation iPods or iPhones.* iPod touch® or iPhone® users can download the free Remote app from the App Store to control their Apple TV with a simple tap or flick of the finger.

Pricing & Availability
The new Apple TV software is available as a free automatic download to all Apple TV customers. The 160GB Apple TV is available from the Apple Store® (www.apple.com), Apple's retail stores and Apple Authorized Resellers for a suggested retail price of $229 (US). Apple TV requires an 802.11b/g/n wireless network or 10/100 Base-T Ethernet networking, a broadband Internet connection and a high definition widescreen TV. Video availability varies by country.

Apple TV easily connects to a broad range of widescreen TVs and home theater systems and comes standard with HDMI, component video, analog and optical audio ports. Using high-speed Wi-Fi, Apple TV automatically plays your iTunes content without setup or management.

*Movie rentals work on iPod classic®, iPod nano® with video, iPod touch, iPhone, iPhone 3G and iPhone 3GS.

Apple ignited the personal computer revolution in the 1970s with the Apple II and reinvented the personal computer in the 1980s with the Macintosh. Today, Apple continues to lead the industry in innovation with its award-winning computers, OS X operating system and iLife and professional applications. Apple is also spearheading the digital media revolution with its iPod portable music and video players and iTunes online store, and has entered the mobile phone market with its revolutionary iPhone.
Nu even afwachten of de patchstick nog werkt, ik wil mn codecs niet missen natuurlijk.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
Van wat ik tot nu toe gelezen heb (XBMC-Forum) werkt de patch-stick niet goed meer op deze versie van de AppleTV software.

** Zet dus wel even de automatische update uit! **

Het lijkt er echter op dat het belangrijkste deel van de patch nog wel werkt en er dus op korte termijn een nieuwe versie van de patch-stick zal komen die voor firmware 3.0 geschikt zal zijn.

Ik ben nog steeds gelukkig met mijn combinatie iPod touch/iPhone + Apple remote + AppleTV + Airport Express.

Ik hoop dat hier snel het bericht van de nieuwe patch-stick zal worden gepost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 10:20
ja, en ik bestel binnenkort het kaartje! Fantastisch nieuws voor de AppleTV, want verder vind ik het een frustrerend ding doordat je hier geen films kan bestellen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn ouders zoek ik een makkelijke en goede manier om foto's op de tv te bekijken. Ik vermoed dat de Apple TV dan het juiste apparaat is. Is het synchroniseren van foto's uit iPhoto serieus zo makkelijk dat je alleen maar albums en events moet selecteren en dan synct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 09:45:
Voor mijn ouders zoek ik een makkelijke en goede manier om foto's op de tv te bekijken. Ik vermoed dat de Apple TV dan het juiste apparaat is. Is het synchroniseren van foto's uit iPhoto serieus zo makkelijk dat je alleen maar albums en events moet selecteren en dan synct?
http://support.apple.com/kb/HT2265

Lijkt het wel op. Ik heb de Appletv met windows computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Gymaroe schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:05:
Van wat ik tot nu toe gelezen heb (XBMC-Forum) werkt de patch-stick niet goed meer op deze versie van de AppleTV software.

** Zet dus wel even de automatische update uit! **

Het lijkt er echter op dat het belangrijkste deel van de patch nog wel werkt en er dus op korte termijn een nieuwe versie van de patch-stick zal komen die voor firmware 3.0 geschikt zal zijn.

Ik ben nog steeds gelukkig met mijn combinatie iPod touch/iPhone + Apple remote + AppleTV + Airport Express.

Ik hoop dat hier snel het bericht van de nieuwe patch-stick zal worden gepost!
Patchstick werkt weer.
http://support.boxee.tv/forums/49599/entries/74649

Heb dit gedaan en daarna xbmc gedownload via het apple tv menu.
Dus Boxee en XBMC werken weer als vanouds.

Nu nog een keer de extra's aan de gang krijgen (uitzending gemist en torrents)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Een paar vragen...

Hoe hack je een Apple tv, ik heb het programma atvusb-creator gedownload en een usb stick (2Gb), nu lees ik iets over een bootable usb stick die heb ik niet.

Hoe maak ik mijn usb stick bootable, de atvusb-creator wijst zich wel maar wat ik doe ik krijg het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Niet online
Queenfanmichel schreef op maandag 07 december 2009 @ 17:38:
Hoe maak ik mijn usb stick bootable, de atvusb-creator wijst zich wel maar wat ik doe ik krijg het niet voor elkaar.
Hoe maak ik mijn usb stick bootable :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Allen in Windows of Linux heb een Mac (weet ik had het niet verteld sorry)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:50

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Zijn er hier mensen die XBMC gebruiken en in het bezit zijn van de broadcom crystal hd chip? Ik vroeg mij af hoe dit in zijn werk gaat namelijk. Installeer je dan XBMC op het appletv os (darwin) of moet je hiervoor ubuntu/linux installeren?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Iemand de volume control met Quicktime in NitoTV werkend ?
Dat zou met de laatste patchstick weer moeten werken maar als ik op + /- druk tijdens een film krijg ik alleen de tijd en voortgang van de film te zien.
Dit ondanks ik de setting wel op "On" heb staan.

[ Voor 10% gewijzigd door AP3X op 19-12-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:11

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Erhnam schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:23:
Zijn er hier mensen die XBMC gebruiken en in het bezit zijn van de broadcom crystal hd chip? Ik vroeg mij af hoe dit in zijn werk gaat namelijk. Installeer je dan XBMC op het appletv os (darwin) of moet je hiervoor ubuntu/linux installeren?
ik krijg die kaart maandag binnen en ik heb er zelfs een topic over gemaakt.
niet gehinderd door enige kennis van linux is het nogal een zware opgave. ik heb ondertussen ubuntu 8.0.4 op draaien, en ben nu aan het proberen om XBMC i.c.m. de broadcom kaart te compilen.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHochstenbach
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-02-2021
Heb mijn 160 GB Apple TV vandaag binnen gekregen :)
Merk alleen dat ie een irritant geluid maakt in standby, dus ik heb maar een standby-killer in gebruik genomen om 'm na gebruik volledig uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RHochstenbach schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:32:
Heb mijn 160 GB Apple TV vandaag binnen gekregen :)
Merk alleen dat ie een irritant geluid maakt in standby, dus ik heb maar een standby-killer in gebruik genomen om 'm na gebruik volledig uit te schakelen.
Hier hoor ik geen geluid uit de Apple TV. Vraag me dan ook af of het wel in orde is met jouw Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een AppleTV die via een AV-receiver (Onkyo TX-SR606) is aangesloten op een Sony Bravia KDL-40Z5500. De Onkyo staat ingesteld op pass-tru, alles met HDMI aangesloten. De resolutie van AppleTV heb ik ingesteld op 1080p. Helaas springt deze resolutie telkens terug naar 720p. Bij het aanzetten lijkt de AppleTV naar de juiste output te zoeken, maar kennelijk kan deze niet gevonden worden en kiest dan voor 720p.

Weet iemand een methode om het op 1080p te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, weet iemand iets over het afspelen van alle soorten mediabestanden op de apple tv
ik las iets van ombouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:43:
Hallo, weet iemand iets over het afspelen van alle soorten mediabestanden op de apple tv
ik las iets van ombouwen
Even googlen of zoeken hier op tweakers had je vast en zeker de informatie opgeleverd die je zoekt ;)
Medetweaker Nerpissad heeft een topic hierover gemaakt: [Apple TV] aTV als full HD mediaspeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 23:18:
Hier een AppleTV die via een AV-receiver (Onkyo TX-SR606) is aangesloten op een Sony Bravia KDL-40Z5500. De Onkyo staat ingesteld op pass-tru, alles met HDMI aangesloten. De resolutie van AppleTV heb ik ingesteld op 1080p. Helaas springt deze resolutie telkens terug naar 720p. Bij het aanzetten lijkt de AppleTV naar de juiste output te zoeken, maar kennelijk kan deze niet gevonden worden en kiest dan voor 720p.

Weet iemand een methode om het op 1080p te houden?
Het kan zijn dat je TV in een soort AUTO-resolutie stand staat en verkeerd schakelt. Kan je de tv fixed op 1080 input zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Kickje: ik zit me af te vragen of de AppleTV eigenlijk video streams kan afspelen. Ik kan nergens echt duidelijkheid vinden of het HTTP Live Streaming of RTSP (Apple's streaming formaten) kan afspelen, via bv een video podcast (zoals ook met webradio). Iemand? De iPhone/iPod/iPad kunnen het wel nl...

Om nou het ding te gaan hacken en XBMC/etc te gaan installeren alleen voor simpele videostream is me een beetje te veel werk.

[ Voor 33% gewijzigd door Dreamvoid op 20-05-2010 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Dreamvoid schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:50:
Kickje: ik zit me af te vragen of de AppleTV eigenlijk video streams kan afspelen. Ik kan nergens echt duidelijkheid vinden of het HTTP Live Streaming of RTSP (Apple's streaming formaten) kan afspelen, via bv een video podcast (zoals ook met webradio). Iemand? De iPhone/iPod/iPad kunnen het wel nl...

Om nou het ding te gaan hacken en XBMC/etc te gaan installeren alleen voor simpele videostream is me een beetje te veel werk.
Misschien wel bij de nieuwe I-TV? :) http://www.engadget.com/2...080p-playback-gains-apps/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Laatst online: 13-09 16:49
Is Apple TV nu verdwenen uit Nederland? Begrijp ik dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

nog geen updates hier?

http://www.apple.com/uk/appletv/specs.html

ik vind het wel wat i.c.m. de prijs.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:32
autoreverse schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:58:
Is Apple TV nu verdwenen uit Nederland? Begrijp ik dat goed?
Ja.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
Ik vind dat Apple met de AppleTV wel erg scheef zit met de prijs... dat 100 dollar = 100 euro kan ik nog mee leven i.v.m. vervoer, BTW en weet ik wat, maar hij is overal in europa 119 en dat is toch echt wel belachelijk vind ik.

Binnenkort maar eens kijken of ik hem in amerika kan bestellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me toch wel heel fijn dat ik gewoon lekker zo'n ding aan mijn beamer heb hangen, die verder geen kabel van een digitale ontvanger nodig heeft...

Ik ben niet eens overtuigd van Nederlandse of Europese aanbieders; in de US zijn de series toch altijd als eerste te zien. Als ik nu de televisie aanzet kijk ik naar films van dik 10 jaar terug. Dat kan toch niet...

• Dreamvoid
  • Niet online
Mikey NL schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:37:
Ik vind dat Apple met de AppleTV wel erg scheef zit met de prijs... dat 100 dollar = 100 euro kan ik nog mee leven i.v.m. vervoer, BTW en weet ik wat, maar hij is overal in europa 119 en dat is toch echt wel belachelijk vind ik.
Is helemaal niet zo raar, dat was bij de vorige AppleTV ook zo ($225 vs 299 eur). Omdat je in de VS meer films/series kan huren kan Apple de prijs van deATV in de VS een beetje subsidieren, omdat ze meer inkomsten uit de verhuur hebben.

Ik hoop in elk geval dat het streamen van video met de nieuwe ATV nu eindelijk kan (en niet te omslachtig, een lokale video-podcast zou het beste zijn).

[ Voor 12% gewijzigd door Dreamvoid op 02-09-2010 02:28 ]

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: 3i Beleid.