• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
Erg jammer dat hij niet in NL is, who cares dat er geen content commercieel verkrijgbaar is? Ik wil dat ding puur voor het streamen van mijn audio en video vanaf mijn imac naar stereo set en tv...
Voor die prijs is het dan een perfect ding.

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-08 20:52
Weet iemand of de oude Apple TV nu qua functionaliteit achterloopt op de nieuwe? Op marktplaats duiken er nu bijzonder veel Apple TV's op voor erg goede prijzen en ik vind het design mooier en de HDD erg handig.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:20
ligt aan welke functionaliteit je wilt. Als je XBMC op de oude zet kan hij meer dingen dan de nieuwe AppleTV, weet niet hoe het zit met de nieuwe services waar jij waarschijnlijk naar verwijst, waarvan ik me afvraag hoeveel we uberhaupt in Nederland gaan krijgen. Op de oude kon je ook alleen maar muziek kopen...

• Igor4
datadevil schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:49:
ligt aan welke functionaliteit je wilt. Als je XBMC op de oude zet kan hij meer dingen dan de nieuwe AppleTV, weet niet hoe het zit met de nieuwe services waar jij waarschijnlijk naar verwijst, waarvan ik me afvraag hoeveel we uberhaupt in Nederland gaan krijgen. Op de oude kon je ook alleen maar muziek kopen...
AirPlay bijvoorbeeld. Op de iPhone en iPad zit dat in de nieuwe update, maar komt er ook een update voor de oude AppleTV of is daar misschien niet eens een update voor nodig?

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 12:51
Nee

http://store.apple.com/nl.../shop_ipod/family/appletv

Prijs is zelfs naar 189 gegaan

Dus als de software ook een update krijgt is deze volgens mij beter dan de nieuwe variant?! Althans als we van downloaden houden hehe >:)

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 12:51
Ook wel handig om te weten voor "oude" Apple TV gebruikers:

Vraag: "Krijgt de oude Apple TV een software update zodat deze gebruik kan gaan maken van nieuwe features die Apple gaat bieden?"

Antwoord: Ars Technica who were in attendance at today's event and spoke to an Apple representative:

"Additionally, there will be no software update to bring the new features to older Apple TVs. Older Apple TVs will continue to work as they have been working up to this point, and they will continue to be able to purchase movies and TV shows even though the new Apple TV is rental-only."

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:24
marketeer schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:07:
[...]

Nee

http://store.apple.com/nl.../shop_ipod/family/appletv

Prijs is zelfs naar 189 gegaan

Dus als de software ook een update krijgt is deze volgens mij beter dan de nieuwe variant?! Althans als we van downloaden houden hehe >:)
Hij bedoelt waarschijnlijk de nieuwe Apple TV en die komt in Nederland niet te koop.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Igor4
marketeer schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:34:
Ook wel handig om te weten voor "oude" Apple TV gebruikers:

Vraag: "Krijgt de oude Apple TV een software update zodat deze gebruik kan gaan maken van nieuwe features die Apple gaat bieden?"

Antwoord: Ars Technica who were in attendance at today's event and spoke to an Apple representative:

"Additionally, there will be no software update to bring the new features to older Apple TVs. Older Apple TVs will continue to work as they have been working up to this point, and they will continue to be able to purchase movies and TV shows even though the new Apple TV is rental-only."
hmmm heel jammer. bedankt voor je bericht! :)

• Rivanov
Als ik hem wil pre-orderen in de UK via Borderlinx, dan kan ik gewoon mijn NL creditcard opgeven? Of hoe werkt dit precies?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Rivanov schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:22:
Als ik hem wil pre-orderen in de UK via Borderlinx, dan kan ik gewoon mijn NL creditcard opgeven? Of hoe werkt dit precies?
Hier ben ik ook benieuwd naar.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• Luckyluuk
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:00
Rivanov schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:22:
Ja dit kan gewoon.
Hier een kort schemaatje van hoe het verloopt:

- Aanmelden bij Borderlinx
- Je krijgt adres van Borderlinx
- Apple TV bestellen en laten versturen naar adres van Borderlinx
- Zodra het pakketje bij Borderlinx is krijg je een berichtje
- Je betaalt dan de verzendkosten en zij versturen het dan naar je adres in Nederland

Bij het adres invoeren op de Apple site moet je er even erg in hebben dat je niet akkoord gaat met de suggestie van het adres van Apple. In de tekst staat dan een blauwe link met iets van 'adres is goed ingevoerd' en daar moet je dan op klikken.

• SImmenga
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-08 20:27
Waarom niet in de VS bestellen? Kost je via Borderlinx in totaal €129,15; via UK €156,72

[ Voor 1% gewijzigd door SImmenga op 02-09-2010 20:07 . Reden: typo ]

Verwijderd

Splendid_dj schreef op donderdag 02 september 2010 @ 20:06:
Waarom niet in de VS bestellen? Kost je via Borderlinx in totaal €129,15; via UK €156,72
Rij ff naar Duitsland als je dicht bij de grens woont, nog goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Zo, voor slechts €177,- een "oude" ATV aangeschaft (nieuw). Gaat fungeren als iTunes musicplayer aangestuurd via de remote app. Wellicht binnenkort als XBMC inrichten. Voor dit bedrag een leuke instap. Kijk ik volgend jaar wel eens naar de "nieuwe:" ATV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Wat ik me afvraag nu alle content wordt gestreamed is of Apple dat niet makkelijk kan blokkeren als ze zien dat je niet uit de USA komt (via IP adres). Dan kun je wel een amerikaanse iTunes kaart hebben, maar dan heb je er nog niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf niet zo bekend met het spullen uit duitsland halen maar wil toch graag de apple tv daar aanschaffen, en wil daar wel een stukje voor rijden!

Weet iemand een adres zo vlak over de grens bij Oldenzaal? of ergens daar in die buurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
CAFC1905 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 09:33:
Wat ik me afvraag nu alle content wordt gestreamed is of Apple dat niet makkelijk kan blokkeren als ze zien dat je niet uit de USA komt (via IP adres). Dan kun je wel een amerikaanse iTunes kaart hebben, maar dan heb je er nog niks aan.
Net zo makkelijk als met de oude AppleTV, daar kwamen de huurfilms ook (semi-)streaming vanaf de amerikaanse servers af en konden ze je in theorie blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 20:15:
Ik ben zelf niet zo bekend met het spullen uit duitsland halen maar wil toch graag de apple tv daar aanschaffen, en wil daar wel een stukje voor rijden!

Weet iemand een adres zo vlak over de grens bij Oldenzaal? of ergens daar in die buurt!
Ja, dan kies ik ook hiervoor. Alhoewel 125 euro goedkoper is dan 119 euro + benzine vanuit Utrecht. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 16:49
Rivanov schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:38:
[...]

Hij bedoelt waarschijnlijk de nieuwe Apple TV en die komt in Nederland niet te koop.
Idd. Nou ja, is vast wel te importeren. Ben er echter nog steeds niet uit of ik zonder ondertiteling kan. Dat gaat me lang niet altijd zo makkelijk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CentrO mall in Oberhausen
Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 20:15:

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2010 10:22 . Reden: link erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik ben geen fan van films, maar een doosje dat zo groot is als 3 CD's had hier in de woonkamer zeker de platen en CD kast kunnen vervangen. Momenteel neemt dat ding huge veel plaats in, en ook er rond stapelen de cd's zich op.

Best spijtig dus dat de audio uitgang er niet bij zit, anders had ik dat ding direct in huis gehaald. Nu zou ik aan de slag moeten met digital to audio converters die haast evenveel kosten als het doosje zelf..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:16

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Yalopa schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 10:40:
Ik ben geen fan van films, maar een doosje dat zo groot is als 3 CD's had hier in de woonkamer zeker de platen en CD kast kunnen vervangen. Momenteel neemt dat ding huge veel plaats in, en ook er rond stapelen de cd's zich op.

Best spijtig dus dat de audio uitgang er niet bij zit, anders had ik dat ding direct in huis gehaald. Nu zou ik aan de slag moeten met digital to audio converters die haast evenveel kosten als het doosje zelf..
Waar wil je hem op aansluiten dan? De meeste moderne versterkers hebben gewoon optische ingangen tenslotte..

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Aangezien ik niets heb met film heb ik behoorloorlijk geinvesteerd in stereo. Daar is dus geen optical out op te vinden. De amp is nog niet op een leeftijd gekomen dat er wat anders voor in de plaats kan.

[ Voor 25% gewijzigd door Yalopa op 04-09-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:16

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Yalopa schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 10:53:
Aangezien ik niets heb met film heb ik behoorloorlijk geinvesteerd in stereo. Daar is dus geen optical out op te vinden. De amp is nog niet op een leeftijd gekomen dat er wat anders voor in de plaats kan.
Als je behoorlijk hebt geïnvesteerd in stereo en geluidskwaliteit belangrijk vindt was je sowieso niet vrolijk geworden van wat er uit een standaard tulpstekkertje op zo'n apparaat kwam. ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
begrijp ik nu goed dat de nieuwe atv niet in nl uitkomt maar wel bv in duitsland ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
angel00008 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 11:05:
begrijp ik nu goed dat de nieuwe atv niet in nl uitkomt maar wel bv in duitsland ?
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik ben geen extremist op audiogebied, Ik heb eenmalig veel geld uitgegeven aan goed spul (geen uberspul) en dat moet nu lange tijd meegaan. Dit leek me gewoon een handig apparaat om tijdens het werken / lezen / tafelen niet elk uur een cd te moeten uitzoeken, maar gewoon aan de itunes lib te hangen.

In general ben ik best al zeer lange tijd gelukkig met apple spul, het is mooi, simpel en het werkt goed. Ik heb dan ook weinig zin om uren aan de slag te gaan met xmbc / HTPC's ed. Ook de aankoop van een lelijk ik kan alles, maar niets echt goed apparaat heb ik geen zin in.

toch maar ff een dac kopen dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:52
Overmorgen in Hamburg, weet iemand of de ATV al leverbaar is een Apple shop in Duitsland?
Alvast dank voor reacties.

[ Voor 14% gewijzigd door mcmiles op 04-09-2010 14:01 ]

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Komt pas over 4 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
En terecht denk ik, ik koop pas een Apple-TV wanneer er eindelijk eens content verschijnt op de Nederlandse markt. Nu ben ik verplicht een US account e.d. te maken en dat vind ik gewoon te omslachtig, hele idee van dat ding is juist het gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

vgroenewold schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 21:08:
En terecht denk ik, ik koop pas een Apple-TV wanneer er eindelijk eens content verschijnt op de Nederlandse markt. Nu ben ik verplicht een US account e.d. te maken en dat vind ik gewoon te omslachtig, hele idee van dat ding is juist het gemak.
Ach, ik hoef hem in principe alleen maar voor Airplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Yalopa schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 11:08:

In general ben ik best al zeer lange tijd gelukkig met apple spul, het is mooi, simpel en het werkt goed. Ik heb dan ook weinig zin om uren aan de slag te gaan met xmbc / HTPC's ed. Ook de aankoop van een lelijk ik kan alles, maar niets echt goed apparaat heb ik geen zin in.
Als eens een keer naar Squeezebox hardware gekeken? Voor audio gebruik een aanrader! Enige nadeel is dat je een server moet draaien...

Zie hier nog niet de directe noodzaak voor vervanging van mijn AppleTV. Als we weer eens in de US komen lijkt me dat een mooi tijdstip om er de nieuwe versie bij te nemen. De huidige wordt toch voornamelijk gebruikt door de kids, die kunnen er prima mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de grote concurrent: GoogleTV [met downloadable apps]

Verwijderd in "De Grote Android-nieuwsthread"

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2010 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Wat ik me afvraag -- sorry als het al gevraagd is -- is waar de meerwaarde van de nieuwe AppleTV zit tov mijn WD TV Live. Hij ziet er erg chic uit (gruwelijk mooi zelfs), en ik wil ook een mooie tweede media center. Maar ik kreeg het gevoel dat ie vooral goed gerepresenteerd werd op video-huur gebied. Zit 'm ergens een essentieel verschil die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik ga denk ik toch morgen maar AppleTV bestellen via Borderlinx. Kan dat al voordat hij uitgebracht wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Als je hem al kan pre-orderen dan vast wel. Heb dit voorjaar mijn iPad in de pre-order besteld in de UK en zonder problemen op de releasedatum laten afleveren bij een vriend aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zijn er al data bekend ?

Ik ga over twee weken een maandje naar de states dus voor $99,- kan ik er dan een mee pikken.
Als het niets is dan ben ik hem hier zo weer kwijt.

Kan de AppleTV ook AudioStreamen vanaf een (schaam schaam) windows PC.
(als Mediacenter machine heb ik namelijk een WindowsPC die alles makkelijk kan afspelen tov een oude AppleTV)
Yalopa schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 10:53:
Er moet toch ook optical IN opzitten ipv optical uit?
Athans wat heb je aan OpticalOut op je versterker als er juist geluid in moet :D

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Donstil schreef op woensdag 08 september 2010 @ 17:28:
Zijn er al data bekend ?

Ik ga over twee weken een maandje naar de states dus voor $99,- kan ik er dan een mee pikken.
Als het niets is dan ben ik hem hier zo weer kwijt.

Kan de AppleTV ook AudioStreamen vanaf een (schaam schaam) windows PC.
(als Mediacenter machine heb ik namelijk een WindowsPC die alles makkelijk kan afspelen tov een oude AppleTV)

[...]

Er moet toch ook optical IN opzitten ipv optical uit?
Athans wat heb je aan OpticalOut op je versterker als er juist geluid in moet :D
Via iTunes kan je muziek streamen naar je Apple TV dus ook op Windows... Ik denk dat de beste meneer bedoelt dat op een stereo versterker doorgaans geen optical ingang zit... Alleen "normale"stereo ingangen... Ik als audiophiel heb ook een pure stereoversterker maar dan wel met een optical ingang! 8)

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
zit nu toch erg te twijfelen tussen een itv en een core 100ht te kijken...

afgezien van de prijs lijkt me de itv een leuk hebbeding maar de core 100 toch veel bruikzamer....

wel jammer hat gehoopt dat de appletv functies toch wel grootendeels overeind bleven staan met name de hdd..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
call me stupid. Heb al een beetje gezocht maar heb sinds 2 weken een 2dehands apple tv'tje gekocht voor 9 tientjes. Reden voor de oude waren met namen de analoge stereo uitgang, toch wel een gemis op de nieuwe. Anyways ik zou graag content willen afspelen zonder dit eerst te syncen naar mijn aTV. Kan iemand daar een antwoord opgeven, want ik heb buiten de koppeling met mijn pc nog nergens gezien dat ik mijn gedeelde bibliotheek kan gebruiken om van af te streamen.. 8)7

edit: denk dat ik al wat gevonden heb

edit2: sorry maar als ik de link bekijk, ik zie geen sources/bronnen staan in aTV en kan dus nog niet streamen, iemand enig idee

[ Voor 18% gewijzigd door loewie1984 op 09-09-2010 17:23 ]

discogs

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

apNia schreef op woensdag 08 september 2010 @ 14:06:
Wat ik me afvraag -- sorry als het al gevraagd is -- is waar de meerwaarde van de nieuwe AppleTV zit tov mijn WD TV Live. Hij ziet er erg chic uit (gruwelijk mooi zelfs), en ik wil ook een mooie tweede media center. Maar ik kreeg het gevoel dat ie vooral goed gerepresenteerd werd op video-huur gebied. Zit 'm ergens een essentieel verschil die ik over het hoofd zie?
bump! iemand?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Volgens mij heeft de nieuwe aTv geen meer, maar eerder minderwaarde omdat ie geen schijf heeft en je die er ook niet aan kan hangen (totdat er een xbmc hack komt)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• troftnom
Wifi en ipad/iphone integratie?
De meerwaarde is hard achteruit gegaan de laatste jaren, of beter gezegd is de concurrentie erop vooruit gegaan, GUI blijft natuurlijk wel top.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
OK oplossing gevonden voor het streamen vanaf mijn windows pc naar de Apple TV. In iTunes 10 de Apple TV selecteren en vervolgens aanvinken dat je je Apple TV aangepast doet synchroniseren maar de optie: "alleen de gesynchroniseerde onderdelen op mijn Apple TV tonen" uitvinken. Dit verschilt dus nogal ten opzichte van hetgeen beschreven staat in de knowledge base van apple.

een plaatje om het geheel te ondersteunen:
setting atv

Heb een "oude" apple tv 40gb. vers. 3.0.2.

voor de mensen die het dus nog niet wisten. zoals ik :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Wil er toevallig nog iemand van z'n Apple TV af? Ik ben hard op zoek naar eentje, maar tot nu toe wil het maar niet lukken :/

V&A gevraagd: Apple TV

Apple TV is gekocht via Marktplaats, waarschijnlijk morgen in huis :9

Nu nog zo'n Broadcom kaartje. Die kan ik het beste van eBay halen denk ik?

[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 15-09-2010 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Nog eentje: hij kan video streamen vanaf iTunes op je server (oude kon alleen hele films syncen, lastig dus met een grote filmcollectie)

[ Voor 4% gewijzigd door Dreamvoid op 14-09-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Die oude streamed bij mij prima anders, nooit geen problemen mee gehad. Heb een 40Gb versie, dus veel syncen is al niet praktisch.

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:30
Besloten om toch een apple tv te kopen.
Gelijk de Broadcom Crystal HD bij gekocht in de VS (38 euro incl. verzendkosten)

De Apple tv is binnen 24h geleverd, en met de laatste prijsdaling goedkoper dan gemiddeld op marktplaats. De nieuwe (zwarte versie) lijkt me een stuk minder interessant, want ik wil gewoon HD kunnen kijken.
Daarvoor wel de Atv flash erover gedaan, dus XBMC werkt al lekker (helaas nu nog in 720p aangezien ik de HD kaart nog niet heb).. maar hierdoor werkt voor mij de belangrijkste functie: afspelen van de kinder series voor mijn zoontje (divx in SD). Voor streaming vanaf mijn dreambox HD recordings(1080i) moet ik ook nog even wachten.

Maar het werkt wel weer gelijk allemaal, wat dat betreft snapt Apple het wel.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
badnews.nl schreef op woensdag 15 september 2010 @ 08:09:
Gelijk de Broadcom Crystal HD bij gekocht in de VS (38 euro incl. verzendkosten)

De Apple tv is binnen 24h geleverd, en met de laatste prijsdaling goedkoper dan gemiddeld op marktplaats. De nieuwe (zwarte versie) lijkt me een stuk minder interessant, want ik wil gewoon HD kunnen kijken.
Daarvoor wel de Atv flash erover gedaan, dus XBMC werkt al lekker (helaas nu nog in 720p aangezien ik de HD kaart nog niet heb).. maar hierdoor werkt voor mij de belangrijkste functie: afspelen van de kinder series voor mijn zoontje (divx in SD). Voor streaming vanaf mijn dreambox HD recordings(1080i) moet ik ook nog even wachten.

Wat voor bestanden ga je er nog meer mee streamen buiten de Divx SD films? Vorige week heb ik ook een nieuwe "oude" ATV aangeschaft voor €180,- en zit er nog aan te denken om zo'n Crystal HD kaart te kopen maar twijfel nog... (waar heb je hem besteld?)

• badnews.nl
Als eerste voor demos voor MXF van de Avid. Dit zijn 25 of 30mbit streams die ik dan omzet in H264 voor bekijken ruw materiaal.

Ik wilde hem ook voor mkv's 1080p met subtitles (hopelijk gaat het werken) gebruiken.
Ik gebruik nu mijn PS3 voor veel dingen, maar die kan de meeste dingen niet aan.
Daarmee kan ik wel mijn HD dreambox recordings makkelijk streamen (m2ts) en mpeg2 hd films, maar het omzetten duurt te lang (kan ik net zo goed een BR branden en in de PS3 stoppen).

Ik zal mijn ervaringen laten weten.. duurt waarschijnlijk nog tot het weekend voor ik mijn kaartje heb.
(besteld bij Logic Supply, BCM970015, 49 dollar+13.95verzendkosten(gedeeld met collega die er ook een besteld heeft))

[ Voor 3% gewijzigd door badnews.nl op 15-09-2010 10:35 ]

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 23:59

Grappig, ook net een tweedehands apple tv gekocht (7 tientjes 40 GB model), gelijk ook de Broadcam Crystal HD kaart erbij besteld (bij http://www.logicsupply.com/products/bcm970015 )

Tevens nog een ATA naar S-ATA converter om er een 500 GB hd in te kunnen hangen, naar aanleiding van deze thread: http://forums.macrumors.c...hread.php?t=683178&page=4
heb ik daarvoor deze besteld op ebay: http://cgi.ebay.com.au/ws...iewItem&item=170531955945

Nu wachten dat alles binnenkomt en XBMC erop en gaan...

Jammer alleen dat er niet zoiets als een Mini-PCI E splitter is, zou graag de Apple TV ook wireless willen aanspreken (ivm slechte locatie om een utp kabel naar toe te trekken).

De WAF is bij Apple TV goed en gemakkelijk te bedienen via iPhone of Apple remote.

Ben benieuwd of de nieuwe Apple TV straks ook 'tweakable' is.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Is er bij LogicSupply ook een mogelijkheid om met Paypal te betalen? Ik heb namelijk geen creditcard, en Google Checkout vereist dat wel :/

Oja ik vond nog een coupon voor $10 korting bij LogicSupply: "XBMC10" (zonder de haakjes ;) ). Ik weet niet of hij werkt maar je kunt het proberen :P

• RedHead
ThinkPadd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:49:
Is er bij LogicSupply ook een mogelijkheid om met Paypal te betalen? Ik heb namelijk geen creditcard, en Google Checkout vereist dat wel :/

Oja ik vond nog een coupon voor $10 korting bij LogicSupply: "XBMC10" (zonder de haakjes ;) ). Ik weet niet of hij werkt maar je kunt het proberen :P
Mmmm, heb de kaart al besteld. Echter kan ook nergens de mogelijkheid vinden voor de coupon code in te voeren.

Naar mijn weten is Google Checkout alleen creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appletv+BCM kaartje is wel erg tweakerig :)

Binnen ATV OS is het gewoon net niet krachtig genoeg, dus je moet er eigenlijk Linux op smijten. Zelfs dan gaat het regelmatig mis met HD content(haperingen tot crashes aan toe).

Het werkt wel, maar je moet er tegen kunnen dat je soms meer aan het pielen bent dan aan het kijken.

Als 720/1080P rips kijken je ding is dan is voor hetzelfde geld is een Asus 1012EB eigenlijk een beter idee. Gewoon net ff wat krachtiger en redelijk fire and forget als je de XBMC live cd gebruikt.

• RedHead
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 22:37:
Appletv+BCM kaartje is wel erg tweakerig :)

Binnen ATV OS is het gewoon net niet krachtig genoeg, dus je moet er eigenlijk Linux op smijten. Zelfs dan gaat het regelmatig mis met HD content(haperingen tot crashes aan toe).

Het werkt wel, maar je moet er tegen kunnen dat je soms meer aan het pielen bent dan aan het kijken.

Als 720/1080P rips kijken je ding is dan is voor hetzelfde geld is een Asus 1012EB eigenlijk een beter idee. Gewoon net ff wat krachtiger en redelijk fire and forget als je de XBMC live cd gebruikt.
We gaan het wel merken, melding van Logic Supplies ontvangen dat de BCM is shipping.
Apple TV standaard voor de vrouw.
XBMC met BCM kaartje voor de extra's -> tweaken

Het is niet zo erg dat er getweaked moet worden, zolang de standaard dingen van Apple TV dan maar werken.

• Frank7
  • Laatst online: 10-12-2021
Voordat ik een apple tv aanschaf vraag ik me het volgende af:

Is het nodig de tv aan te zetten om muziek van de pc te streamen naar m'n versterker. Of gaat dit automatisch (ik bedoel, je hoeft niet eerst de optie 'muziek' via de tv te selecteren)?

• Crawl NL
  • Laatst online: 08:39
Kan niet wachten dat de 'nieuwe' AppleTV leverbaar wordt in duitsland. Waar velen toch nog kiezen voor een hdd in de appletv, vindt ik het een verademing dat we met deze 'moeten' streamen.

Met de nieuwe site van uitzending gemist, en elke denkbare video op het internet wat draaid op de iPad/iPhone, via Airplay straks op je TV. Dit concept lijkt me veeel beter dan een GoogleTV waarbij je echt op de tv moet zoeken naar eventuele content, waarbij je met AppleTV dit op de iPad/iPhone doet.

:) Ja hoor ik ben er klaar voor.

Verwijderd

Crawl NL schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 15:53:
Kan niet wachten dat de 'nieuwe' AppleTV leverbaar wordt in duitsland.
Enig idee waar en wanneer leverbaar in Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 21:12:
[...]

Enig idee waar en wanneer leverbaar in Duitsland?
Tja...Applesite geeft aan tussen de 2-4 weken, dus ga ervan uit dat de resellers over 4 weken leveren en resellers zijn er genoeg....bv re:store in centro oberhausen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Frank7 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 15:20:
Voordat ik een apple tv aanschaf vraag ik me het volgende af:

Is het nodig de tv aan te zetten om muziek van de pc te streamen naar m'n versterker. Of gaat dit automatisch (ik bedoel, je hoeft niet eerst de optie 'muziek' via de tv te selecteren)?
Als je een iphone/itouch/ipad hebt kun je die gebruiken om de appleTV aan te sturen (kiezen welke muziek af te spelen). Weet niet of het ook met een laptop (itunes oid) kan.

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHead schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 14:23:
[...]

We gaan het wel merken, melding van Logic Supplies ontvangen dat de BCM is shipping.
Apple TV standaard voor de vrouw.
XBMC met BCM kaartje voor de extra's -> tweaken

Het is niet zo erg dat er getweaked moet worden, zolang de standaard dingen van Apple TV dan maar werken.
Ja hoor, geen enkel probleem. Drie opties:

1. BCM onder AppleTV OS. Dit heeft als voordeel dat je gewoon met AppleTV OS werkt, met als menu item XBMC
2, Linux op de bootstick.
3. Dualbooten Linux/AppleTV OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crawl NL schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 15:53:
Kan niet wachten dat de 'nieuwe' AppleTV leverbaar wordt in duitsland. Waar velen toch nog kiezen voor een hdd in de appletv, vindt ik het een verademing dat we met deze 'moeten' streamen.

Met de nieuwe site van uitzending gemist, en elke denkbare video op het internet wat draaid op de iPad/iPhone, via Airplay straks op je TV. Dit concept lijkt me veeel beter dan een GoogleTV waarbij je echt op de tv moet zoeken naar eventuele content, waarbij je met AppleTV dit op de iPad/iPhone doet.

:) Ja hoor ik ben er klaar voor.
Het enige echte nadeel is dat je geen XBMC kan installeren. Je zit wat meer vast aan Apple's beperkingen. Ik ben geen fan van iTunes/Frontrow en ben een beetje bang dat je toch wat sneller tegen de grenzen gaat aanlopen (minder brede bestandsondersteuning).

Maar misschien dat Airplay het allemaal opengooit. Het zou alleen zo "niet"-Apple zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 08:26:
[...]

Het enige echte nadeel is dat je geen XBMC kan installeren. Je zit wat meer vast aan Apple's beperkingen. Ik ben geen fan van iTunes/Frontrow en ben een beetje bang dat je toch wat sneller tegen de grenzen gaat aanlopen (minder brede bestandsondersteuning).

Maar misschien dat Airplay het allemaal opengooit. Het zou alleen zo "niet"-Apple zijn ;)
Maar dat is toch het hele idee erachter, waarom zou je een Plex of XBMC willen installeren als je Airplay tot je beschikking hebt? De enige grens die ik mij kan bedenken is dat als een video niet draaid op iPad/iPhone/iPod deze ook niet zal werken met Airplay. Die beperking kom ik steeds minder tegen, dit is natuurlijk afhankelijk op welke plekken je komt op het web, ik praat dus voor mijzelf.

Ik las net dat developers Airplay kunnen blokkeren. Dan hebben website als Netflix of Hulu een naar mijn idee een mooi model om video's als SD te laten bekijken via Airplay en dat je de HD stream kan aanschaffen en dan bekijken.

Nogmaals dit model lijkt mij veel verfrissender dan een bv. GoogleTV. Of ben ik misschien te optimistisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 07:41
Niet alles ondersteunt airplay. Webvideos zijn overwegend van slechte(re) kwaliteit. Netflix hulu werken niet zonder proxies in europa. Via ipad/iphone streamen vind ik persoonlijk onnodig gecompliceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 10:20
denk dat op zich dat airplay binnen no-time in andere software is ingebouwd als het interessant genoeg is.
Vanuit VLC streamen kan nog wel grappig zijn, maar voorlopig vind ik XBMC op mijn 'oude' appletv interessanter, ook omdat dat meer doet dan alleen maar een stream ontvangen, zoals subtitles, schalen, etc.etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
lowfi schreef op zondag 19 september 2010 @ 14:19:
Niet alles ondersteunt airplay. Webvideos zijn overwegend van slechte(re) kwaliteit. Netflix hulu werken niet zonder proxies in europa. Via ipad/iphone streamen vind ik persoonlijk onnodig gecompliceerd.
Wat je streamt hoeft per definitie niet alleen een webvideo te zijn, maar de kwaliteit van webvideos wordt alsmaar beter. Ik weet dat netflix en hulu niet zomaar werken in europa, alleen dit bied een nieuw perspectief voor zulk soort bedrijven. En streamen vanaf een iOs device onnodig gecompliceerd......leg me die eens uit, want die beredenering snap ik niet.
datadevil schreef op zondag 19 september 2010 @ 14:28:
denk dat op zich dat airplay binnen no-time in andere software is ingebouwd als het interessant genoeg is.
Vanuit VLC streamen kan nog wel grappig zijn, maar voorlopig vind ik XBMC op mijn 'oude' appletv interessanter, ook omdat dat meer doet dan alleen maar een stream ontvangen, zoals subtitles, schalen, etc.etc
De nieuwe Appletv streamt ook vanuit de iTunes bibliotheek van waaruit je eventuele ondertitelde video's dus zonder meer zo kunt afspelen, en dan vind ik die hdd in de appleTV een beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Nadeel is dat de content op het iOS device moet komen, iTunes vind ik een ramp, echt goede alternatieven zijn er nog niet. Dubbel streamen lijkt me ook niet goed voor de performance (van web naar iOS naar AppleTV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
troftnom schreef op zondag 19 september 2010 @ 21:28:
Nadeel is dat de content op het iOS device moet komen, iTunes vind ik een ramp, echt goede alternatieven zijn er nog niet. Dubbel streamen lijkt me ook niet goed voor de performance (van web naar iOS naar AppleTV).
Als je vanuit iTunes streamt hoeft dit niet eerst op een iOS device te komen. Dit kan rechtstreeks naar de AppleTV gestreamt worden, dus van dubbel streamen lijkt me hier geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Klopt, maar dat kan mijn originele AppleTV ook al, daar heb ik die nieuwe versie niet voor nodig.
Het grote voordeel zie ik nog niet, maar misschien komt dat nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank7
  • Laatst online: 10-12-2021
Is er intussen al een datum bekend wanneer de Apple tv daadwerkelijk in de winkels komt te liggen?
Bijvoorbeeld in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:02

Ik heb ook de broadcom by Logic Supply besteld. Op 20 september melding ontvangen dat item verstuurd is. Hoe lang heeft het bij jouw geduurd voordat je hem had (na melding shipped)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:29
Het heeft 4 weken geduurd, maar dan toch:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2hq6yah.png

Ik ben benieuwd.

[ Voor 9% gewijzigd door carfreak02 op 27-09-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
carfreak02 schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:04:
Het heeft 4 weken geduurd, maar dan toch:

[afbeelding]

Ik ben benieuwd.
Is die voor jezelf? Zo ja ik hoor graag je bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verskure
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-07 21:51
Kan de (nieuwe) Apple TV streamen van een harde schijf die aan een Airport Extreme hangt met daarop een iTunes library? Lijkt me wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:04

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

verskure schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:01:
Kan de (nieuwe) Apple TV streamen van een harde schijf die aan een Airport Extreme hangt met daarop een iTunes library? Lijkt me wel toch?
Zou moeten werken. Laptop of iMac met daarop iTunes zal je dan wel aan hebben moeten staan.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
Heb gister de nieuwe Apple TV besteld bij gravis.de, ze hebben nog geen leverindicatie, maar ik verwacht dat het toch niet al te lang duurt. Op verscheidene duitse fora kwamen al de eerste berichten binnen van mensen met een verwachtte leverdatum van 5 oktober (vandaag dus). Ik verwacht over een week, of 2 toch wel in het bezit te zijn van de nieuwe atv. Dan maar eens kijken wat ik met de oude ga doen, misschien m'n ouders gelukkig mee maken.

Zijn er overigens meer mensen die een Apple TV bij gravis hebben besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
vistu schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:12:
Heb gister de nieuwe Apple TV besteld bij gravis.de, ze hebben nog geen leverindicatie, maar ik verwacht dat het toch niet al te lang duurt. Op verscheidene duitse fora kwamen al de eerste berichten binnen van mensen met een verwachtte leverdatum van 5 oktober (vandaag dus). Ik verwacht over een week, of 2 toch wel in het bezit te zijn van de nieuwe atv. Dan maar eens kijken wat ik met de oude ga doen, misschien m'n ouders gelukkig mee maken.

Zijn er overigens meer mensen die een Apple TV bij gravis hebben besteld?
Ze kunnen elk moment binnen druppelen heb ik begrepen. Ik heb via het werk gereserveerd bij een Duitse reseller. Ik kreeg vrijdag het bericht van hun dat ik de eerste krijg die binnen komt en dat kon elk moment zijn... Afwachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16
Ik hoop dat het lukt om Boxee erop te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mijn bestelling zal als het goed is vandaag afgeleverd worden op t duitse adres ;)
Is pas 3x aangeboden ... maar goed uiteindelijk zal ik m deze week wel kunnen gebruiken

Boxee verwacht ik zeker niet te kunnen draaien, die is er immers ook niet voor iOS.

[ Voor 20% gewijzigd door itsme op 05-10-2010 15:21 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:29
Al een aantal dagen de nieuwe Apple TV in gebruik. Het eerst wat opvalt is hoe weinig ruimte de Apple TV inneemt. Zeker in vergelijking met de "oude" Apple TV.

Overigens werkt het uiteraard out-of-the-box zonder problemen. Het enige vereiste is uiteraard wel een US iTunes account. Anders blijft alleen YouTube & het streamen van je iTunes content over. Wat geen probleem is, maar een film of TV serie "huren" / streamen voegt toe toch wel extra waarde toe.

Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Hebben ze eigenlijk Flickr gefixed bij de nieuwe? Bij de oude AppleTV kan je alleen publieke foto's bekijken, niet inloggen op je eigen account en je fotos bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Heb toch nog een oude apple tv op de kop getikt, kwa design past het beter :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akadjuh
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-09-2023
Okay.. 2 vragen dan:

1 Is het dan mogelijk om films en series te kijken via een US itunes account? Ws heb je dan dus een creditcard nodig. En dit staat los van het maken van een netflix account zeker?

2 Is boxee al beschikbaar voor de nw ATV? Deze is nog niet gehacked toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
Verzendtijd van mijn broadcom kaartje bij logic supply: 3 werkdagen :)

had hem op dinsdag besteld, op vrijdag in huis (lekker voor het weekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]akadjuh schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:20:
Okay.. 2 vragen dan: 1 Is het dan mogelijk om films en series te kijken via een US itunes account? Ws heb je dan dus een creditcard nodig. En dit staat los van het maken van een netflix account zeker?

Als je films en series wilt bekijken moet je een US itunes account hebben. daarvoor heb je geen creditkaart nodig. Dit kan ook met itunes gift kaarten. Deze kun je eenvoudig op internet kopen. Let op je hebt wel us giftkaarten nodig. Je registreerd dan een nieuw itunes account in de us itunes store en als betaalwijze selecteer je dan je giftkaart.

Als je die kaarten op internet koopt wordt meestal de code van de kaart per email verstuurd. Dit werkt erg snel en goed.

Zo kijk ik dus ook us films en series op mijn Apple TV2. Doe dit al een dikke week en bevalt goed. Heb een van de eerste batch gelijk meegenomen vanuit de US (had al wel begin september besteld ;-)

[typo]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Beste Mede Tweakers

ik heb nu zojuist apple tv geinstalleerd met Atv Flash met XBMC erop, maar ik kom niet in mijn shares.
Hij blijft vragen om een username en wachtwoord en als ik die invul gebeurd er niks.

Terwijl ik via me pc wel bij me andere pc in de shares kan komen.
Iemand tips ?.

edit : ook met Boxee heb ik het zelfde.

Ik kom maar niet via mijn apple tv in mijn computers :<

edit 2 : als meerdere mensen dit probleem hebben, het probleem is windows messenger wat het netwerk verkeer in de war gooit.
Msn verwijdert, en gelijk werkte het !

[ Voor 31% gewijzigd door Mektheb op 09-10-2010 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 16:23:
[quote]akadjuh schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:20:
Okay.. 2 vragen dan: 1 Is het dan mogelijk om films en series te kijken via een US itunes account? Ws heb je dan dus een creditcard nodig. En dit staat los van het maken van een netflix account zeker?

Als je films en series wilt bekijken moet je een US itunes account hebben. daarvoor heb je geen creditkaart nodig. Dit kan ook met itunes gift kaarten. Deze kun je eenvoudig op internet kopen. Let op je hebt wel us giftkaarten nodig. Je registreerd dan een nieuw itunes account in de us itunes store en als betaalwijze selecteer je dan je giftkaart.

Als je die kaarten op internet koopt wordt meestal de code van de kaart per email verstuurd. Dit werkt erg snel en goed.

Zo kijk ik dus ook us films en series op mijn Apple TV2. Doe dit al een dikke week en bevalt goed. Heb een van de eerste batch gelijk meegenomen vanuit de US (had al wel begin september besteld ;-)

[typo]
Werkt dit zonder VPN account in de US? En hoe zit het met de benodigde internet snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Een vraagje: aangezien de ATV2 waarschijnlijk voorlopig niet in Nederland zal uitkomen zoek ik een goedkoop alternatief. Via Duitsland kost ie 120+20 euro. Is dat de goedkoopste optie of is uit Amerika met dat borderlinx nog goedkoper uiteindelijk? Ik heb een normale Nederlandse creditcard en eventueel paypal.

Een tweede vraag voor als de AppleTV er daadwerkelijk is: ik heb nog een normale stereo versterker zonder optische ingang. Ik zoek dus een kastje voor 'ertussen' (ik wil de appletv ook gebruiken als de TV uit staat). Heeft iemand hier al ervaringen in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dreamvoid schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 20:58:
Hebben ze eigenlijk Flickr gefixed bij de nieuwe? Bij de oude AppleTV kan je alleen publieke foto's bekijken, niet inloggen op je eigen account en je fotos bekijken.
Wil ik ook wel weten eigenlijk. Heb er twee in me koffer zitten namelijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Laatst online: 12-09 12:19
Gisteravond via ebay een apple tv 2nd gen gescoord.
Apple tv incl shipping kwam op 149 dollar, omgerekend 110 euro. Prima bedrag dus.
Status is inmiddels shipped, dus ik ben benieuwd wanneer de postbode aanbelt ;)

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:34
Gisteren de nieuwe Apple TV bij de Apple Store in CentrO Oberhausen gekocht. Flickr lijkt het gewoon te doen, wat zou er niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Johnvh schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 18:17:
Gisteren de nieuwe Apple TV bij de Apple Store in CentrO Oberhausen gekocht. Flickr lijkt het gewoon te doen, wat zou er niet werken?
Op de vorrige kon je niet inloggen met je flickrID en alleen openbare foto's zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:34
Ik heb gisteren ingelogd, m'n username pikte hij niet (werd niet gevonden) maar toen ik m'n volledige naam gebruikte met spaties e.d. werkte het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Johnvh schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:53:
Ik heb gisteren ingelogd, m'n username pikte hij niet (werd niet gevonden) maar toen ik m'n volledige naam gebruikte met spaties e.d. werkte het wel :)
Ooh dat is goed om te lezen.
Ik kom zaterdag weer naar huis en ga hem dan gelijk aansluiten

(ik kan ze nog wel meenemen voor mensen. Voor €110,- heb je hem dan dit weekend. Contact me maar via DM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSchenk
  • Laatst online: 13-09 14:52
Ik twijfel nog over het kopen van de ATV2. Ik heb er een vraag over.
Als je een film steamt uit iTunes naar de ATV2, hoor je dan ook het ac3 geluid (surround geluid) of alleen stereo?
Heeft iemand dit al kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de apple tv. Alles converteren naar itunes formaat is echter niet meer van deze tijd.
Het is wachten op 3th party apps die via de apple tv en comp kunnen streamen. Vooralsnog is het een vrij waardeloos iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:38
Donstil schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 02:23:
[...]

Ooh dat is goed om te lezen.
Ik kom zaterdag weer naar huis en ga hem dan gelijk aansluiten

(ik kan ze nog wel meenemen voor mensen. Voor €110,- heb je hem dan dit weekend. Contact me maar via DM)
DM.

Zou het top vinden om vanaf m'n iPad films door te laten spelen op de TV. Naast het feit dat ik al tijden zit te kijken naar een eerste generatie AppleTV om wat mee te kloten met XBMC/Boxee etc. De gelegenheid om dan de nieuwe op de kop te tikken is helemaal top.

Kan niet wachten tot er ook bruikbare software voor de jailbreak is. Limera1n kan hem momenteel jailbreaken en OpenSSH installeren, maar meer is er momenteel nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 07:41
Is H.264 video up to 720p, 30 frames per second, Main Profile level 3.1 voor een beetje HDTV van tegenwoordig (40> inch) niet weinig?

[ Voor 6% gewijzigd door lowfi op 12-10-2010 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:38
lowfi schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:12:
Is H.264 video up to 720p, 30 frames per second, Main Profile level 3.1 voor een beetje HDTV van tegenwoordig (40> inch) niet weinig?
Het is maar net wat je standaard is.
Ik ken nog genoeg mensen die op een 40inch HD ready TV, gewoon analoge tv kijken (inc. strepen/storing etc door het beeld) en het gewoonweg niet door hebben. Ik kan er zelf geen tien minuten naar kijken, maar die hebben het simpelweg niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mothergoose schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 23:43:
[...]

Werkt dit zonder VPN account in de US? En hoe zit het met de benodigde internet snelheid?
Ja een US iTunes account werkt gewoon zonder US VPN. Wil je echter NetFlix gebruiken dan heb je een US VPN (US IP Address) nodig. Ik zit zelf gewoon op Ziggo 22 Mbits/sec abonnement zonder problemen.
Pagina: 1 ... 3 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: 3i Beleid.