Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
lowfi schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:12:
Is H.264 video up to 720p, 30 frames per second, Main Profile level 3.1 voor een beetje HDTV van tegenwoordig (40> inch) niet weinig?
Ik denk dat het wel mee valt. Bijna alle tv in de states is 720p (1080p via de shotel vreet gewoon veel meer data) en daarom zullen ze daarvoor gekozen hebben.

Het blijft immers een tv/film rental kastje in de basis.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:39
Johnvh schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 18:17:
Gisteren de nieuwe Apple TV bij de Apple Store in CentrO Oberhausen gekocht. Flickr lijkt het gewoon te doen, wat zou er niet werken?
Ok dan, hij is dus nu gewoon te koop. Deze jongen gaat zeer binnenkort richting oberhausen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:34
Crawl NL schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:48:
[...]

Ok dan, hij is dus nu gewoon te koop. Deze jongen gaat zeer binnenkort richting oberhausen.
Jep! Ik had op voorhand re:store (reseller in CentrO) een mail gestuurd met de vraag of de nieuwe Appe tv te koop was, helaas was dat antwoord negatief.
Een dag later toch zelf gaan kijken, was toch in de buurt, en bij de officiële Apple store stonden de doosjes rijendik opgestapeld in de grote rekken. Ze hadden er genoeg :)

Zoals hierboven trouwens beschreven, films en tv series huren kan prima met een Amerikaans itunes account, zolang je je locatie ook maar op Amerika zet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mph_rbi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

Op vakantie geweest naar de USA en zo'n 10 Apple stores benaderd. Overal was de ATV uitverkocht en het lijkt harder te gaan dan Apple ooit had gedacht. Uiteindelijk in Chestnut street / San Francisco een tweetal ATV's weten te bemachtigen. Ze hadden net een uur voordat we belden een nieuwe lading ontvangen en op het moment dat we daar kwamen was meer dan de helft (100+ ATV's) al weer verkocht.
Thuis aangesloten en ik ben zeer enthousiast over een apparaat wat me maar 99 dollar gekost heeft. Ik gebruik nog geen US iTunes account. Gebruik het slechts om m'n eigen films (via handbrake converted) te bekijken en dat werkt werkelijk fantastisch. Ook de mobileme gallery "app" is een juweeltje, dus ik ben een happy camper nu :)

dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
mph_rbi schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:30:
Op vakantie geweest naar de USA en zo'n 10 Apple stores benaderd. Overal was de ATV uitverkocht en het lijkt harder te gaan dan Apple ooit had gedacht. Uiteindelijk in Chestnut street / San Francisco een tweetal ATV's weten te bemachtigen. Ze hadden net een uur voordat we belden een nieuwe lading ontvangen en op het moment dat we daar kwamen was meer dan de helft (100+ ATV's) al weer verkocht.
Mm dat is totaal niet wat ik ervaren heb de afgelopen weken. Ik heb er nu 5 in de koffer zitten en kon ze overal gewoon kopen.

Ik ben in meerdere Apple stores geweest (had problemen met me iPhone) en waren overal ruim uit voorraad leverbaar.

Vegas. San Francisco (stockton St.) LA. Monterey. En zelfs een Apple reseller (MacMall in Santa Monica) had er super veel liggen.

Hoor wel vaak dat ze al nee verkopen aan de telefoon als de voorraad onder een bepaald punt gezakt is. Zodat mensen die komen shoppen er nog een bij kunnen kopen (als Impulsaankoop zeg maar). Dat begreep ik tijdens de launch van de iPad bij diverse AppleStores.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 15-10-2010 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mph_rbi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

Ik ben vorige week nog in stockton St. geweest en daar was het volledig uitverkocht. Waarschijnlijk zijn er weer grote voorraden bijgekomen dan.

dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb gisteren en vandaag diverse Apple reseller (Oberhausen, Keulen, Aachen) gemaild met de vraag of ze de nieuwe Apple TV op voorraad hebben, tot nu toe zonder resultaat. Hoe groot schatten jullie de kans dat ik als ik vanavond erna toe rij ik een Apple TV scoor?

Ik heb het voorgaande doorgelezen maar ben toch bang dat ik dalijk na 1,5 uur rijden er geen heb :P

Alvast bedankt!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
mph_rbi schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:31:
Ik ben vorige week nog in stockton St. geweest en daar was het volledig uitverkocht. Waarschijnlijk zijn er weer grote voorraden bijgekomen dan.
Ja idd. Lijkt me ook niet geweldig ingewikkeld om te maken dus er zullen er wel enorm veel per vestiging binnen komen.

Straks op het vliegtuig terug (14uur met alles erbij :( ) en dan thuis aansluiten. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:34
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:54:
Hallo,

Ik heb gisteren en vandaag diverse Apple reseller (Oberhausen, Keulen, Aachen) gemaild met de vraag of ze de nieuwe Apple TV op voorraad hebben, tot nu toe zonder resultaat. Hoe groot schatten jullie de kans dat ik als ik vanavond erna toe rij ik een Apple TV scoor?

Ik heb het voorgaande doorgelezen maar ben toch bang dat ik dalijk na 1,5 uur rijden er geen heb :P

Alvast bedankt!
Ik heb een dag van tevoren (voordat ik mijn Apple tv kocht, vorige week zaterdag) de Re:Store in CentrO gemaild met de vraag. Hierop kreeg ik de reactie dat hij nog niet te koop was. Toen ik de dag later toch door CentrO liep ben ik naar de Apple Store gegaan. Hier stonden de doosjes tot hoger dan ik reiken kon gestapeld in het rek.
Als je de kans hebt om naar Oberhausen te gaan zou ik CentrO zeker overwegen. Er zit de Re:Store reseller, de Saturn met Apple producten en de officiële Apple Store, de kans dat je van een koude kermis thuiskomt lijkt mij eerlijk gezegd klein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Iemand ervaring met het omzetten van MKV naar mp4/m4v voor AppleTV?

Ik probeerde het met MKVTools (tip in het iPad topic) dit werkt opzich goed/snel en na het converteren kan iTunes het ook keurig afspellen. Als ik hem dan echter op me AppleTV wil afspelen (nieuwe AppleTV) krijg ik de melding "Er heeft zich een fout voorgedaan bij het laden van dit materiaal"

Iemand een idee?

EDIT: Lag aan het audio spoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 17-10-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb gisteren de nieuwe Apple tv gekocht, nu heb ik hem aangesloten maar hij is nu wel verbonden met mijn netwerk maar alleen podcast doet het , YouTube doet het niet... En het ergste hij kkan niet verbinden met Apple store of mijn thuisindeling met iTunes om te streamen, hij kent mijn inlognaam en wachtwoord niet hij zegt steeds verkeerde of onjuiste inkognaam+ wachtwoord...

Iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:00
Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 11:58:
Hallo,
Ik heb gisteren de nieuwe Apple tv gekocht, nu heb ik hem aangesloten maar hij is nu wel verbonden met mijn netwerk maar alleen podcast doet het , YouTube doet het niet... En het ergste hij kkan niet verbinden met Apple store of mijn thuisindeling met iTunes om te streamen, hij kent mijn inlognaam en wachtwoord niet hij zegt steeds verkeerde of onjuiste inkognaam+ wachtwoord...

Iemand??
Je Apple TV draadloos en de Mac aan de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jammer dat Apple voor de AppleTV heeft gekozen voor een IR Remote.

Nu ik lekker aan het zappen/drukken ben op me AppleTV gaat steeds de MBP van me vriendin over de zeik.

Edit: Kan je uitzetten maar zit onder beveiliging. Had ik ff niet aan gedacht :D

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 17-10-2010 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:13

jep

Donstil schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 19:32:
Jammer dat Apple voor de AppleTV heeft gekozen voor een IR Remote.

Nu ik lekker aan het zappen/drukken ben op me AppleTV gaat steeds de MBP van me vriendin over de zeik.
Je kan toch gewoon instellen dat alleen gepairde remote's werken? Dan heeft de MBP er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
jep schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 19:35:
[...]

Je kan toch gewoon instellen dat alleen gepairde remote's werken? Dan heeft de MBP er geen last van.
Ja ik heb verder geen Remote's gekoppeld aan me MPB dus kende heel dat menu niet.
Nu de hele ontvanger maar uitgeschakeld.

Edit: nou ik heb er nu een weekendje mee zitten spelen en ben echt geweldig tevreden.
Alles wat in me iTunes staat werkt echt perfect op de iPad. Zelfs een fullHD (die afspeelt op 720P) film werkt keurig (zowel Mac als appleTv bedraad aangesloten)

Alleen erg jammer dat flickr wederom alleen "kijken" is. Je kunt dus niet privé foto's van je account bekijken of reacties zien/verwijderen/beantwoorden. Erg jammer

[ Voor 38% gewijzigd door Donstil op 18-10-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Wat ik me nou afvroeg.

Ik heb net een Nas (behuizing) besteld die "iTunes Server" ondersteund?

Betekend dit nou dat ik me iTunes library op me Nas kan gooien en dan kan benaderen vanaf me AppleTV/iPad (en dus niet me Mac continu aan hoeft te staan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Helaas niet, je moet je AppleTV pairen met iTunes en daarbij een code ingeven, dat lukt niet met een NAS.
Afbeeldingslocatie: http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT2280/307449_2.jpg

Een al wat ouder plaatje van de Apple website, maar dit is het probleem waar ik tegenaan liep met mijn NAS (een WD) en de originele AppleTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

ai intressant, mijnes komt volgende week deze kant op als mijn ouders uit de states terug komen :)

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
troftnom schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:42:
Helaas niet, je moet je AppleTV pairen met iTunes en daarbij een code ingeven, dat lukt niet met een NAS.
[afbeelding]

Een al wat ouder plaatje van de Apple website, maar dit is het probleem waar ik tegenaan liep met mijn NAS (een WD) en de originele AppleTV.
Nee dat is niet meer nodig. Het pairen kan nu ook nu via je appleID.

Edit: Ik heb wat zitten googlen en kan niet anders dan tot de conclusie komen dat het waarschijnlijk niet gaat werken icm .mp4

Erg jammer want niet moet continu mijn Mac aan staan als ik een filmpje/serie wil kijken.
Hopelijk komt hier nog een Jailbreak oplossing voor (aangezien de AppleTV te jailbreaken is)

[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 19-10-2010 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:39:
[...]
...Bijna alle tv in de states is 720p (1080p via de shotel vreet gewoon veel meer data) en daarom zullen ze daarvoor gekozen hebben.
Plus dat de content owners (zeg maar de grote USA TV/filmhuizen) liever zien dat je de bluray aanschaft als je FullHD 1080P wilt zien. Ik denk zelfs dat dit de deal is met Apple om de bluray verkoop maar niet in de weg te zitten; alleen 720p content max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:31

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Jailbreaken gaat nu wel heel hard:

Afbeeldingslocatie: http://www.iphoneclub.nl/wp-content/uploads/2010/10/ohaiappletv.jpg

http://www.iphoneclub.nl/...-op-de-apple-tv-jailbreak

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Probleem is dat alle fatsoenlijke players (XBMC/Plex/MythTV/etc) allemaal naar ARM geport moeten gaan worden. Dat gaat nog wel even duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Heb je hem zelf al Jailgebroken? Ik zag namelijk net dat de PwnageTool die dat kan uit is.

(je kan nog vrij weinig trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Nu lees ik steeds meer dat AppleTV2 last heeft van framedrops. Het schijnt ook niet uit te maken welk materiaal je bekijkt (iTunes of iMac or so) en het schijnt pas op te treden wanneer de buffer vol is?
Hoogst merkwaardig, zijn er hier al mensen die dit kunnen beamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Crawl NL schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:35:
Nu lees ik steeds meer dat AppleTV2 last heeft van framedrops. Het schijnt ook niet uit te maken welk materiaal je bekijkt (iTunes of iMac or so) en het schijnt pas op te treden wanneer de buffer vol is?
Hoogst merkwaardig, zijn er hier al mensen die dit kunnen beamen?
Ja ik zie wel wat, maar de ergste 'storing' bleek mijn tv te veroorzaken, ik heb alle beeldverbeteraar onzin uitgezet, dat scheelde flink in de beweging (het leek een soort slowmotion maar dan snel)

Maar dan nog zie je soms wel gekke dingen. Geen idee hoe dat gaat met officiele dingen, maar met zelf omgezette content is het nog niet perfect tot de settings in Handbrake worden aangepast imho. Een 720p film die ik direct in MP4 van een nieuwsgroep had geleend werkte wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Laatst online: 12-09 12:19
Heeft iemand ervaring met het kopen van de Apple tv via eBay Amerika?
Ik heb de mijne op 9 oktober gekocht en meteen een track and tracé nummer gekregen. Nu staat de status al meer dan een week op: package left sort facility NY.
TNT is op zaterdag hierover niet te bereiken en de verkoper ( gecontroleerd en top seller op eBay) reageert ook niet graag.

Iemand een idee hoelang zoeits duurt? Of moet ik volgende week maar even naar Duitsland rijden

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

weststar schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:19:
Heeft iemand ervaring met het kopen van de Apple tv via eBay Amerika?
Ik heb de mijne op 9 oktober gekocht en meteen een track and tracé nummer gekregen. Nu staat de status al meer dan een week op: package left sort facility NY.
TNT is op zaterdag hierover niet te bereiken en de verkoper ( gecontroleerd en top seller op eBay) reageert ook niet graag.

Iemand een idee hoelang zoeits duurt? Of moet ik volgende week maar even naar Duitsland rijden
Hangt er van af. Douane is gewoon traag in Nederland. De mijne heeft in totaal er twee weken over gedaan, maar ik had een wat duurdere verzendmethode.

Houd wel rekening met BTW+17 euro kosten. Ik was dus € 32,40 kwijt in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
sebastius schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:43:
[...]

Een 720p film die ik direct in MP4 van een nieuwsgroep had geleend werkte wel netjes.
Dus er zijn bronnen die wel goed werken? Ik lees nl. dat het niet aan het bronmateriaal ligt. Wil graag zeker weten dat het geen hardwarefailure is voordat ik h'm aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
sebastius schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:28:
[...]

Hangt er van af. Douane is gewoon traag in Nederland. De mijne heeft in totaal er twee weken over gedaan, maar ik had een wat duurdere verzendmethode.

Houd wel rekening met BTW+17 euro kosten. Ik was dus € 32,40 kwijt in totaal.
Blijkt inderdaad douane te zijn. Maandag maar eens een belronde doen (tnt, douane)

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

weststar schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:53:
[...]

Blijkt inderdaad douane te zijn. Maandag maar eens een belronde doen (tnt, douane)
Heeft geen zin, gewoon even wachten tot er staat 'into foreign customs', daarna pas bellen met TNT voor het nederlandse tracking nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
De TNTinklaringsdienst is waarschijnlijk het langzaamst werkende bedrijf wat gevestigd is op Schiphol.
Heb meerdere keren gehad dat het pakketje weken bij deze rakkers lag.

Ik laat daarom nooit meer met usps versturen vanuit de vs. Bijna elke aanbieder kan het ook met ups versturen (Soms moet je ze ff mailen)

Ups saver Is nooit veel duurder maar altijd binnen een weekje wel bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 18:07
Gister eentje opgehaald bij de MM in Nordhorn. Was wel de laatste, maar ik neem aan dat er wel weer een nieuwe lading komt.
Werkt prima, airplay is eigenlijk wel het leukste (alleen geen video nog in 4.2b3).
Huuraanbod is mager, had wel een beetje gehoopt op nieuwe films, maar valt tegen.
En hij speelt natuurlijk alleen mp4 af, dus ik denk dat mn imac de komende dagen flink staat te transcoden. Beetje lame wel, dan is een echte mediaplayer toch handiger.
Maar voor de rest op en top Apple: alles werkt gewoon prima en ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
TeunVR schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 22:16:
Gister eentje opgehaald bij de MM in Nordhorn. Was wel de laatste, maar ik neem aan dat er wel weer een nieuwe lading komt.
Werkt prima, airplay is eigenlijk wel het leukste (alleen geen video nog in 4.2b3).
Huuraanbod is mager, had wel een beetje gehoopt op nieuwe films, maar valt tegen.
En hij speelt natuurlijk alleen mp4 af, dus ik denk dat mn imac de komende dagen flink staat te transcoden. Beetje lame wel, dan is een echte mediaplayer toch handiger.
Maar voor de rest op en top Apple: alles werkt gewoon prima en ziet er goed uit.
Dan kan ik je MKVTools aanraden. Doet ongeveer 1min over het veranderen van de Container.
(wel ff AAC audio aanzetten voor de AppleTV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
toch net nog maar ff gebeld met inklaring op schiphol.
Tracenummer is niet bekend bij hun, dus ze kunnen me niks vertellen.

Begin wel een beetje te balen van de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
weststar schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 14:29:
toch net nog maar ff gebeld met inklaring op schiphol.
Tracenummer is niet bekend bij hun, dus ze kunnen me niks vertellen.

Begin wel een beetje te balen van de situatie.
Klinkt bekend, ik had vorig jaar de nook op laten sturen met TNT, ruim 6 weken bij douane/TNT gelegen.
Maak je borst maar nat.
Als mogelijk stuur ik nooit meer iets met TNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:46

dj_dysaster

Stoom \o/

Worden de appleTVs bij alle mediamarkten in duitsland verkocht? Ben van plan om morgen even naar mediamarkt lingen te rijden. (Half uur vanaf hier *O* )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
Tnt blijft me verbazen. Gisteren was het pakketje spoorloos, vandaag ligt er een briefje in de bus dat het pakketje is aangeboden. Meorgen komen ze weer. Ben nog wel 23 ,90 inklaringskosten verschuldigd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

http://bit.ly/cKda7x dit staat er thuis op mij te wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
Nou veel plezier. Ik moet nog een nachtje wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Binnenkort ga ik naar Londen. Kan ik daar ook gewoon een Apple TV meenemen en dan een andere stekker aan de USB-kabel hangen of is de voeding verkeerd voor Europa?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:50:
Binnenkort ga ik naar Londen. Kan ik daar ook gewoon een Apple TV meenemen en dan een andere stekker aan de USB-kabel hangen of is de voeding verkeerd voor Europa?
Ik zou geen andere stekker aan de USB-kabel hangen maar voor de Stroom kan je gewoon een "achtje" gebruiken.

AppleTV is 110v~240v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
Mooi, pakketje is binnen en Apple TV staat aangesloten.
Toegang tot us account vormt geen enkel probleem.
Nu druk doende om gedownloade mkv's om te zetten in mp4 (geen probleem)
Wat wel een probleem vormt is he toevoegen van ondertitels.... ik blijf een beetje aanklooien.

iemand nog goede tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb het nog niet aan de praat gekregen. Als het je gelukt is dan hoor ik het graag.

(ik zet me mkv's om met MKVtools. Duurt 2min maar heeft als nadeel dat de AppleTV de subs dan niet pakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Donstil schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:20:
Ik heb het nog niet aan de praat gekregen. Als het je gelukt is dan hoor ik het graag.

(ik zet me mkv's om met MKVtools. Duurt 2min maar heeft als nadeel dat de AppleTV de subs dan niet pakt)
Kan ook met MKVtools, kies dan voor de optie "Burn" bij ondertitles.... Je moet dan de film wel decode of hoe noemen ze dat... Dus dan is ie wel ff bezig... Het resultaat is wel een perfecte film met NL subs op je nieje Apple TV! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@hierboven,.

Ooh kijk dat doe ik dus nooit. Ik laat het film bestand juist intact zodat hij lekker snel klaar is.
Ach kan ik me engels een beetje oefenen/bijhouden.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 27-10-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:46

dj_dysaster

Stoom \o/

Inmiddels mijn appletv in bezit. In bij de mediamarkt in nordhorn waren ze helaas al uitverkocht. Daarom maar doorgereden naar lingen, waar er nog 2 waren.

Nu zo snel mogelijk ergens een micro usb kabel scoren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
Ik was al bezig met MKVtools en krijg daarmee prima m'n serietjes via iTunes op de AppleTV.
Voor mij zijn ondertitels niet noodzakelijk, maar vriendinnetje (zoals volgens mij wel vaker het geval) heeft toch graag ondertiteling.

Ach, wellicht is een bruikbare jailbreak snel klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
dj_dysaster schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 18:13:
Nu zo snel mogelijk ergens een micro usb kabel scoren....
Ooh ga je hem gelijk jailbreaken?
(zo nee dan ben ik wel benieuwd wat je met die kabel gaat doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

met handbrake kan je de subs erbij gooien..
mijn zwager heeft zijn apple al ge jbed met nito erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje wil graag een apple tv aanschaffen.
Maar kan ik ook een externe harddisk eraan hangen?
Ik heb namelijk daar alles opstaan, ik weet dat ik dan als van .mkv moet converten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
  • Nu online
DancePlaza schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:11:
mijn zwager heeft zijn apple al ge jbed met nito erop
Met Handbrake krijg je wel - naar mijn mening - een lelijke band bij de subs.... Met MKVtools niet... Is denk ik een kwestie van smaak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
DancePlaza schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:11:
Nou echt "erbij gooien" is het helaas niet. Hij zal de hele film/serie opnieuw moeten decoden.
Iets wat je natuurlijk eigenlijk niet wil (daarom is mkvtools zo makkelijk).
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:00:
Maar kan ik ook een externe harddisk eraan hangen?\
Nope.

[ Voor 48% gewijzigd door Donstil op 28-10-2010 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
Nou, .srt files erbij gooien met MKVtools vind ik ook nog wel erg lang duren. (of ik doe iets verkeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
weststar schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:53:
Nou, .srt files erbij gooien met MKVtools vind ik ook nog wel erg lang duren. (of ik doe iets verkeerd)
Nee maar zonder Sub is mkvtools zo snel. Dat bedoelde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:18:
[...]

Nou echt "erbij gooien" is het helaas niet. Hij zal de hele film/serie opnieuw moeten decoden.
Iets wat je natuurlijk eigenlijk niet wil (daarom is mkvtools zo makkelijk).

[...]

Nope.
Ah das zonde, Dan maar opzoek naar een mediaplayer die dat gemak wel heeft.
Bedankt voor je snelle antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
Donstil schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:50:
[...]

Nee maar zonder Sub is mkvtools zo snel. Dat bedoelde ik.
oh ok... ja daar heb je gelijk in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Op internet lees ik dat de recenste versie van Apple TV 4.1 is.

Wanneer ik kijk bij Info staat er 4.0, updaten vindt niets...

Mis ik iets?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Met de oude AppleTV kon ik gewoon video met AC3 audio en softsubs (in MP4) bekijken, zonder recoding. Kan dat met de nieuwe niet meer?

[ Voor 8% gewijzigd door Dreamvoid op 29-10-2010 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
THE_BASE schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:22:

Mis ik iets?
Ooh ik ben zondag pas weer thuis dus kan het niet checken maar weet je zeker dat hij nu niet al op 4.1 draait?

Als ik de Firmware wil downloaden kom ik alleen 4.1 maar tegen.
Dreamvoid schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:56:
Met de oude AppleTV kon ik gewoon video met AC3 audio en softsubs (in MP4) bekijken, zonder recoding. Kan dat met de nieuwe niet meer?
Ik heb het nog niet aan de praat gekregen. Als ik de audio niet omzet naar AAC (doet MKVtools in 2ch, 5ch of 6ch) krijg ik een M4V file ipv een MP4 file. Zodra ik deze wil afspelen via me AppleTV krijg ik een foutmelding.
(in iTunes zelf speelt hij keurig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
M4V = MP4 met hernoemde extensie. Hmm bugreportje naar Apple dan maar, raar dat de nieuwe ATV minder kan dan de ouwe. En softsubs (SRT gemuxed in de MP4/M4V)?

[ Voor 14% gewijzigd door Dreamvoid op 30-10-2010 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dreamvoid schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 00:05:
En softsubs (SRT gemuxed in de MP4/M4V)?
Dat duurt me te lang. Kijk nu alles lekker zonder (zoals altijd op de bioscoop na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
THE_BASE schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:22:

Mis ik iets?
Zoals gezegd op OneMoreThing: hier draait ie ook op 4.0 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
weststar schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 08:17:
[...]

Zoals gezegd op OneMoreThing: hier draait ie ook op 4.0 ;)
Haha, inderdaad. Maar er is dus wel een update. Ik snap daar niets van...

Moet je hem updaten via iTunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
THE_BASE schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 08:55:
[...]

Geen idee, ik denk gewoon via wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
THE_BASE schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 08:55:
[...]

Ik zou hem eens via iTunes aan je mac hangen en dan die 4.1 update erop gooien die je kunt downloaden.

Geen ide of het voordelen heeft maar dat zie je vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hoe gaat het eigenlijk met 3D beelden?
Zijn er al tweakers hier die hem hebben draaien op een 3D tv?

Er zijn namelijk zat HalfSBS Mkv's online maar wat gaat er gebeuren als we die met MKVTools omzetten naar MP4/M4V ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik heb op dit moment een Airport Express digitaal aangesloten aan mijn receiver.
Ik vind Airplay een zeer handige feature, maar ik vroeg mij af of ik de geluidskwaliteit nog verder kan verbeteren door een Apple TV te gebruiken (en dan met name via airplay).
Zelf ben ik nog niet helemaal tevreden, zowel niet via Airplay via de Airport express als via de geluidskaart (x-fi titanium), in beide gevallen digitaal aangesloten. Via Airplay klinkt het wel mooier in deze 2 gevallen.
Hands down wint mijn oude macbookje het kwa geluid!

Het verbaaste mij pas echt hoe hard en digitaal het geluid is toen ik een Sonos digitaal aangesloten had op mijn receiver. Dit klonk velen malen warmer zonder verlies van details.

Heeft iemand ervaringen of er verschil zit tussen het geluid via Airplay van een airport express en een apple tv. Of van het geluid wat de Apple TV rechtstreeks produceerd?

Komt via de Apple TV en airplay het geluid nog steeds 44.1khz en 16bit op de receiver binnen?

Sonos vind ik het jammer dat ik niet meer via Itunes kan afspelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Is t niet gewoon op te lossen met je eq-settings? Zonder dubbelblinde test kan je nl heel moeilijk vaststellen of er werkelijk verschil zit of dat het verschil 'tussen de oren' zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zag zojuist op engadget dat er ontwikkelingen zijn om Plex te laten draaien op de nieuwe Apple TV. Als dit uiteindelijk lekker werkt genoeg reden om er eentje aan te schaffen. Zit al tijden te wachten voor iets wat m'n oude xbox met XBMC kan vervangen en dit ziet er veelbelovend uit:

http://www.engadget.com/2...ilbroken-apple-tvs-video/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Tja, was hij maar vast algemeen te koop hier in Nederland. Ik kan bijn aniet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Walkman schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:25:
Zag zojuist op engadget dat er ontwikkelingen zijn om Plex te laten draaien op de nieuwe Apple TV. Als dit uiteindelijk lekker werkt genoeg reden om er eentje aan te schaffen. Zit al tijden te wachten voor iets wat m'n oude xbox met XBMC kan vervangen en dit ziet er veelbelovend uit:

http://www.engadget.com/2...ilbroken-apple-tvs-video/
Jammer is dat plex server alleen op een macos draait, mijn server hier thuis is een windows bak :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roko schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 16:13:
Tja, was hij maar vast algemeen te koop hier in Nederland. Ik kan bijn aniet wachten :)
Heb hem vorige week bij www.redcoon.nl gekocht. Besteld en een dag later binnen ! Leuk compact apparaatje is het wel, beetje podcasts kijken, radio luisteren, streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook de ATV ontvangen via Amazon.co.uk (binnen 3 dagen binnen!).

Eerste indruk is zeer positief. Films dienen wel in je iTunes library te staan dus helaas niet rechtstreeks afspelen van avi's, converteren doe ik met AVS Video Convertor (Windows machine).

Kijken van foto's is echt top, zowel via Flickr als delen via iTunes library. Nadeel bij Flickr is dat je niet kunt inloggen en dus niet bij je afgeschermde foto's kunt. Dit is raar want bij YouTube kun je wel inloggen op je eigen account.

Ben benieuwd naar de mogelijkheden die zullen ontstaan wanneer je kunt streamen vanaf je iPhone/iPad en hoever ze zullen kunnen gaan met jailbreaken (installeren van apps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 16:31:
Nadeel bij Flickr is dat je niet kunt inloggen en dus niet bij je afgeschermde foto's kunt. Dit is raar want bij YouTube kun je wel inloggen op je eigen account.
Shit, dus toch niet? Dat was bij de vorige ATV ook al zo'n |:( Apple, waarom denk je dat mensen Flickr support willen? Hint: dat is niet om andermans publieke foto's te bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dreamvoid schreef op zondag 07 november 2010 @ 00:00:
[...]

Shit, dus toch niet? Dat was bij de vorige ATV ook al zo'n |:( Apple, waarom denk je dat mensen Flickr support willen? Hint: dat is niet om andermans publieke foto's te bekijken...
Vreemder is dat dit ook voor mobileme library lijkt te gelden. Ik zie in elk geval niet alle albums :S

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het vooralsnog opgelost door mijn "prive foto's" (niets schokkends ;-)) te delen via iTunes op die manier zijn ze wel via de ATV te bekijken.

Hierbij loop ik dan tegen het volgende minpuntje aan. Ik sorteer al mijn foto's per jaar, dan per maand en dan per onderwerp in mappen. De ATV volgt deze structuur maar gedeeltelijk. Als ik 2010 als hoofdmap selecteer dan kan ik wel nog de maanden als folder openen maar alles wat dieper ligt in submappen gooit hij op één hoop...

Als ik dus mijn hoofd fotomap zou selecteren dan kan ik wel nog de jaren kiezen maar dan zou hij alle foto's van dat jaar op één hoop gooien... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsme schreef op zondag 07 november 2010 @ 09:42:
[...]

Vreemder is dat dit ook voor mobileme library lijkt te gelden. Ik zie in elk geval niet alle albums :S
Bedankt voor deze melding, ik was aan het denken om MobileMe af te sluiten alleen voor de fotofunctie. Heb alleen maar een iPhone en geen Mac en als ik dit dus hoor heeft het geen voordelen boven een Flickr account.

• itsme
  • Niet online
In ander nieuws, Apple TV 2G lancering in nederland morgen?
We checked out all the Apple online stores to replicate what happened in Italy and Switzerland and sure enough Taiwan, Denmark, Sweden, Finland, Norway, Portugal, The Netherlands and Belgium are all displaying the same error message. What does this mean? It means that Apple’s second-generation Apple TV will be launching in those countries very soon, probably tomorrow, and maybe some HD movie rentals in iTunes as well.
http://www.9to5mac.com/35...rway-portugal-and-belgium

Nothing to see here

• weststar
Hmm, icm met itunes 10.1 en ios 4.2?
Klinkt eigenlijk heel logisch en gaat de uitrol sneller dan ik had verwacht (vandaar dat ik hem al vanuit de US heb late overkomen)

Mocht het zo zijn, zullen dan de film in de iTunes store ook ondertiteld zijn?

Verwijderd

Ik hoop inderdaad deze maand nog in de schappen in Nederland. Of er nou wel of geen content in de Store is.

Kan niet wachten er 1 te halen :9

• Donstil
  • Niet online
weststar schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:28:
[...]

Mocht het zo zijn, zullen dan de film in de iTunes store ook ondertiteld zijn?
Zou ik niet op rekenen. Films huren vanuit iTunes kan al een enorme tijd en dat is ook nooit hier beschikbaar gekomen.

Zie dat nu niet zo 123 gebeuren.

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Er was een tijdje geleden wel het gerucht (?) dat Apple eraan werkte om films huren ook 'hier' beschikbaar te maken...

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

ron 20h had ik de error op de .be page, maar nu staat de oude er weer. Het zal niet voor vandaag zijn vrees ik...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
Apple TV - Apple Store (België)

Daar staat idd de oude.. Maar heb je de tekst ook bekeken? ;)

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/8035444/appletv.png

Het kan nog steeds.. :)

[ Voor 28% gewijzigd door bibi2205 op 12-11-2010 01:02 ]

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Je denkt op die "voor 24 dec nodig"? Ik denk dat ze gewoon willen voorkomen dat mensen niet tijdig hun kerstcadeaus bestellen... Of heb je het eerder op de momenteel niet leverbaar? Tja het kan nog steeds natuurlijk...

[ Voor 26% gewijzigd door Yalopa op 12-11-2010 13:36 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Yalopa schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:35:
Je denkt op die "voor 24 dec nodig"? Ik denk dat ze gewoon willen voorkomen dat mensen niet tijdig hun kerstcadeaus bestellen... Of heb je het eerder op de momenteel niet leverbaar? Tja het kan nog steeds natuurlijk...
En
Product's Step 1 Title in PIM

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
Ik wilde hem graag hebben voor in m'n nieuwe huis, dus heb hem maar besteld bij amazon.co.uk. Zondag besteld, woensdag werd hij afgeleverd, kostte mij 124 euro + 2 euro voor een ander snoer (met Europese stekker i.p.v. GB stekker).

Vind het een topapparaat, reageert snel en werkt goed over WiFi (alles omgezet met Handbrake op AppleTV settings). Enige jammere vind ik de indeling van TV series, in de lijst komt nu 8 keer Two and a Half Men te staan met een seizoenstoevoeging, omdat ik daar 8 seizoenen van in iTunes heb staan. Ze hadden daar beter nog een laag bij kunnen zetten, zodat je eerst je serie kiest en vervolgens het seizoen. Maar goed, voor de rest bevalt ie meer dan prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
Ik bedoelde inderdaad de "Product's Step 1 Title in PIM".. :)
Meestal updaten ze de Store op dinsdag, dus ik hoop een beetje dat we op 16/11 de AppleTV bij ons te zien gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Vorige week las ik ergens dat PLEX ook al "werkend" op de nieuw ATV te gebruiken is... Zijn er hier mensen die hier al mee aan het testen zijn toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:27

Vern

technoob

Mikey NL schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:20:
Ik wilde hem graag hebben voor in m'n nieuwe huis, dus heb hem maar besteld bij amazon.co.uk. Zondag besteld, woensdag werd hij afgeleverd, kostte mij 124 euro + 2 euro voor een ander snoer (met Europese stekker i.p.v. GB stekker).
Ik ook, amazon.co.uk, zondag en woensdag. Maar kostte mij € 119,00 ??

- of je stopt de stekker er in -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vern schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:31:
[...]

Ik ook, amazon.co.uk, zondag en woensdag. Maar kostte mij € 119,00 ??
Koersverschil? Of Mikey heeft vergeten te kiezen voor gratis verzending!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:32:
[...]

Koersverschil? Of Mikey heeft vergeten te kiezen voor gratis verzending!
Ik heb geen gratis verzending genomen, stond dat het langer zou duren en ik houd niet van wachten op pakketjes :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Hi,
Ik zit te denken om de Denon RCDX1000 aan te schaffen in combinatie met de nieuwe Apple TV. Nu heeft de Denon geen optisch digitale ingang. Kan je dan toch muziek streamen in samenwerking met de Apple TV, via welke connectie?
Alvast dank voor reacties.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:37

Hertog

Aut bibat, aut abeat

mcmiles schreef op zondag 14 november 2010 @ 13:25:
Hi,
Ik zit te denken om de Denon RCDX1000 aan te schaffen in combinatie met de nieuwe Apple TV. Nu heeft de Denon geen optisch digitale ingang. Kan je dan toch muziek streamen in samenwerking met de Apple TV, via welke connectie?
Alvast dank voor reacties.
Dat kan, gewoon via een 3,5 mm naar twee keer tulpstekker (RCA). De kwaliteit is dan wel beduidend minder dan via digitaal.

Excuses, ik was in de war met de Macs. De nieuwe AppleTV heeft geen normale audio-uitgang. Wel kun je de ATV via HDMI op je receiver aansluiten, daar loopt het geluid ook in mee.

Verbazend overigens dat zo'n duur apparaat niet eens een optische ingang heeft..

[ Voor 13% gewijzigd door Hertog op 14-11-2010 13:34 ]

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Hoi, thanks en helemaal helder!
Klopt, is inderdaad verbazend dat het er niet op zit. Misschien toch maar naar een ander DVD-receiver kijken. Iemand tips?

Excuses, ik was in de war met de Macs. De nieuwe AppleTV heeft geen normale audio-uitgang. Wel kun je de ATV via HDMI op je receiver aansluiten, daar loopt het geluid ook in mee.

Verbazend overigens dat zo'n duur apparaat niet eens een optische ingang heeft..
[/quote]

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@hierboven
Ik ben zelf ook bezig voor een nieuwe receiver.
Me vriendin en ik zijn aan het kijken voor een nieuwe woning en dan wil ik het geluid / beeld in 1x goed hebben.

Me oog was eigenlijk gevallen op de Yamaha RX-V767. Hier kan je de AppleTV gewoon op aansluiten via HDMI en de receiver regelt de rest. (ook voor de PS3 die ik verder nog bezit)

Alleen zit ik nu nog te wachten op de 3D plannen die Apple heeft met de AppleTV. Hier heb ik nog helemaal niets van vernomen namelijk. (geen id zelfs of het kan in mp4/m4v)

Anders toch maar switchen naar een mediaplayer die dat wel ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
  • Nu online
Ik zou eens kijken op stassen.nl voor een goede reciever... Ik heb zelf een Onkyo A-5VL, stereo en een optische ingang, fantastisch geluid. Maar voor surround en 3D kan je misschien beter voor Denon kieze....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:50
Ik zou graag de Apple TV willen aanschaffen, maar zit nog met wat vragen.
Momenteel bezit ik reeds een HDX1000 die op 1080p met DTS-HD al mijn film bestanden van verschillende formaten perfect afspeelt, dus voor films en series zal ik hem niet gaan gebruiken. Waar ik de Apple tv voor zou willen gebruiken is als een soort SONOS vervanger en om mijn foto library uit Aperture 3 te streamen.
De vragen:
1. Kan je de internet radio mogelijkheid van de Apple tv aanzetten via de remote app of via je itunes ZONDER de tv aan te zetten ? Kan je dan ook kanalen kiezen zoals bij de SONOS ?
2. Kan iemand iets vertellen over de internet radio kwaliteit.
3. Kan iemand iets vertellen over de interface mogelijkheden met de Ilife 11 apps en of Aperture 3 ? Snelheid van ophalen collectie ? Hoe snel kan je door RAW fotos van gemm. 25 mb per stuk heen bladeren ?
Alvast bedankt voor het antwoorden!

[Off-topic] @Donstil, kijk ook eens naar de Pioneer VSX-920 of 1020 serie die kan via HDMI 3d upscalen en doorsluizen, perfecte IPOD ondersteuning, internet radio en bediening via een IOs app.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang mee gelezen te hebben op dit forum, heb ik besloten om me ook te registreren :)

Onlangs heb ik de Apple TV2 gekocht in Duitsland en ben ik op een veel voorkomend probleem gestuit. Er is een probleem met de Apple TV2 icm populaire TVs van een aantal grote televisieproducenten, zoals Philips en Sony.

Er is een probleem met de HDMI connectie tussen de Apple TV2 en verschillende Philips en Sony TVs. Het probleem veroorzaakt een soort van groene of paarse waas over het scherm. Om het kwartier ongeveer doet dit probleem zich voor. De waas blijft langere tijd over het scherm en na verloop van tijd komt het normale beeld weer terug. Het probleem blijft zich herhalen. Het afspelen van de streaming content blijft het wel doen. maar je kan je voorstellen dat het niet prettig kijken is met een groen/paarse waas over het scherm.

Voorbeeld van het probleem is te zien in onderstaand YouTube filmpje.
YouTube: Apple TV: Farb Problem ( TV problem with green colours)

Ik heb rondgezocht op het Internet en het probleem wordt al vanaf begin Oktober gemeld. Tot op heden is er nog geen oplossing voor gevonden. Het lijkt erop dat de oorzaak in de Apple TV2 software zit. Hopen dat het in een software update binnenkort wordt opgelost.
Voor wie van plan is een Apple TV2 te kopen en een populaire Philips/Sony TV heeft, kan misschien het beste wachten totdat de Apple TV2 een software update krijgt en bevestigd kan worden dat dit probleem uit de wereld is.

In mijn configuratie doet het probleem zich icm een Philips 42PFL8404H TV voor. De Apple TV is direct verbonden met HDMI en de optische audio is aangesloten op een Sony versterker. Overige HDMI aansluitingen tussen de TV, DVD speler, PS3, etc doen het allemaal prima. NB firmware van alle apparaten volledig up to date.

Heb overwogen om er een apart topic over te openen, maar leek me in eerste instantie hier meer op zijn plaats aangezien dit een veel voorkomend probleem lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:27

Vern

technoob

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 16:22:
Na lang mee gelezen te hebben op dit forum, heb ik besloten om me ook te registreren :)

Onlangs heb ik de Apple TV2 gekocht in Duitsland en ben ik op een veel voorkomend probleem gestuit. Er is een probleem met de Apple TV2 icm populaire TVs van een aantal grote televisieproducenten, zoals Philips en Sony.

Er is een probleem met de HDMI connectie tussen de Apple TV2 en verschillende Philips en Sony TVs. Het probleem veroorzaakt een soort van groene of paarse waas over het scherm. Om het kwartier ongeveer doet dit probleem zich voor. De waas blijft langere tijd over het scherm en na verloop van tijd komt het normale beeld weer terug. Het probleem blijft zich herhalen. Het afspelen van de streaming content blijft het wel doen. maar je kan je voorstellen dat het niet prettig kijken is met een groen/paarse waas over het scherm.

Voorbeeld van het probleem is te zien in onderstaand YouTube filmpje.
YouTube: Apple TV: Farb Problem ( TV problem with green colours)

Ik heb rondgezocht op het Internet en het probleem wordt al vanaf begin Oktober gemeld. Tot op heden is er nog geen oplossing voor gevonden. Het lijkt erop dat de oorzaak in de Apple TV2 software zit. Hopen dat het in een software update binnenkort wordt opgelost.
Voor wie van plan is een Apple TV2 te kopen en een populaire Philips/Sony TV heeft, kan misschien het beste wachten totdat de Apple TV2 een software update krijgt en bevestigd kan worden dat dit probleem uit de wereld is.

In mijn configuratie doet het probleem zich icm een Philips 42PFL8404H TV voor. De Apple TV is direct verbonden met HDMI en de optische audio is aangesloten op een Sony versterker. Overige HDMI aansluitingen tussen de TV, DVD speler, PS3, etc doen het allemaal prima. NB firmware van alle apparaten volledig up to date.

Heb overwogen om er een apart topic over te openen, maar leek me in eerste instantie hier meer op zijn plaats aangezien dit een veel voorkomend probleem lijkt te zijn.
Hier geen problemen met een Philips 40PFL7605, hdmi op aansluiting hdmi-3. Optische audio op een JVC versterker.

- of je stopt de stekker er in -

Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: 3i Beleid.