Na lang mee gelezen te hebben op dit forum, heb ik besloten om me ook te registreren
Onlangs heb ik de Apple TV2 gekocht in Duitsland en ben ik op een veel voorkomend probleem gestuit. Er is een probleem met de Apple TV2 icm populaire TVs van een aantal grote televisieproducenten, zoals Philips en Sony.
Er is een probleem met de HDMI connectie tussen de Apple TV2 en verschillende Philips en Sony TVs. Het probleem veroorzaakt een soort van groene of paarse waas over het scherm. Om het kwartier ongeveer doet dit probleem zich voor. De waas blijft langere tijd over het scherm en na verloop van tijd komt het normale beeld weer terug. Het probleem blijft zich herhalen. Het afspelen van de streaming content blijft het wel doen. maar je kan je voorstellen dat het niet prettig kijken is met een groen/paarse waas over het scherm.
Voorbeeld van het probleem is te zien in onderstaand YouTube filmpje.
YouTube: Apple TV: Farb Problem ( TV problem with green colours)
Ik heb rondgezocht op het Internet en het probleem wordt al vanaf begin Oktober gemeld. Tot op heden is er nog geen oplossing voor gevonden. Het lijkt erop dat de oorzaak in de Apple TV2 software zit. Hopen dat het in een software update binnenkort wordt opgelost.
Voor wie van plan is een Apple TV2 te kopen en een populaire Philips/Sony TV heeft, kan misschien het beste wachten totdat de Apple TV2 een software update krijgt en bevestigd kan worden dat dit probleem uit de wereld is.
In mijn configuratie doet het probleem zich icm een Philips 42PFL8404H TV voor. De Apple TV is direct verbonden met HDMI en de optische audio is aangesloten op een Sony versterker. Overige HDMI aansluitingen tussen de TV, DVD speler, PS3, etc doen het allemaal prima. NB firmware van alle apparaten volledig up to date.
Heb overwogen om er een apart topic over te openen, maar leek me in eerste instantie hier meer op zijn plaats aangezien dit een veel voorkomend probleem lijkt te zijn.