Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Ja ik word er onderhand ook een beetje mesjokke van, als ik XBMC opstart en vervolgs in de coverflow door de films ga bladeren gaat hij al vasthangen, of als ik een mediasource wil selecteren.

Ik ga hem binnenkort nog maar eens herstellen.

Nog een probleem wat ik heel vreemd vind.

Bij sommige series/films stream de ATV2 totaal niet lekker van de Time Capsule of de Mac af, bij de Serie Prison Break bijvoorbeeld, een aflevering van 1.4GB speelt hij haperend af, maar een aflevering van Top Gear (1.4GB) speelt hij weer prima af, en net zet ik een muziek Blu-ray van Qlimax op van 20GB en dat streamt hij gewoon goed (die staat dan op mijn Mac).

Ik hoorde laatst iemand zeggen dat het kan dat de harde schijf van de Time Capsule niet snel genoeg zal zijn, maar dat lijkt me zeer sterk omdat ik ook genoeg HD content van 8/10GB gewoon kan streamen en dan ook alles bekabeld met 50mbit internet :/

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:58

BombaAriba

Ondertitel

Richard! schreef op zondag 01 april 2012 @ 16:00:
Ja ik word er onderhand ook een beetje mesjokke van, als ik XBMC opstart en vervolgs in de coverflow door de films ga bladeren gaat hij al vasthangen, of als ik een mediasource wil selecteren.

Ik ga hem binnenkort nog maar eens herstellen.

Nog een probleem wat ik heel vreemd vind.

Bij sommige series/films stream de ATV2 totaal niet lekker van de Time Capsule of de Mac af, bij de Serie Prison Break bijvoorbeeld, een aflevering van 1.4GB speelt hij haperend af, maar een aflevering van Top Gear (1.4GB) speelt hij weer prima af, en net zet ik een muziek Blu-ray van Qlimax op van 20GB en dat streamt hij gewoon goed (die staat dan op mijn Mac).

Ik hoorde laatst iemand zeggen dat het kan dat de harde schijf van de Time Capsule niet snel genoeg zal zijn, maar dat lijkt me zeer sterk omdat ik ook genoeg HD content van 8/10GB gewoon kan streamen en dan ook alles bekabeld met 50mbit internet :/
Hebben die bestanden allemaal dezelfde extensies? Ik kijk ook vaak series en de ene keer herstart hij 3x tijdens een aflevering en de andere keer kan ik een seizoen achter elkaar kijken van tig uur. Internet is ook hier gewoon altijd stabiel met glasvezel en zou het gewoon aan moeten kunnen. Waarschijnlijk toch een of andere irritante bug.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Bijna allemaal, ik kijk bijna altijd MKV's toevallig is Prison Break in WMV extensie. Prison Break is ook degene die hapert afgespeeld word.

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korte vraag: wanneer ik een filmpje bekijk op Autojunk of een andere app op mijn iPhone 4S(iOS 5.1) krijg ik via AirPlay alleen audio uit mijn ATV3. Geen beeld dus. Klopt dit? Of doe ik ergens iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:48
Ik gebruik de ATV3 nu een aantal weken en moet zeggen dat ik er best wel tevreden over ben. Hij is dan wel niet gejailbraked, maar ik mis het eigenlijk niet. Sporadisch een filmpje downloaden, handbraken en in iTunes pleuren valt eigenlijk best wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSoaker
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

SSoaker

Super-Soaker

En blijft bij jou de ondertiteling behouden?
Mijn probleem is dat dan de ondertiteling niet meer werkt.

Met MP4box heb ik wel subs kunnen toevoegen maar de ATV3 heeft dan problemen met weergeven. Hij is dan vaak aan het bufferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een dvd omzet met handbrake dan heb ik gewoon prima ondertiteling.
Zet ik een mkv om, dan zijn de subs een drama. Meer niet aanwezig dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:44
Richard! schreef op zondag 01 april 2012 @ 16:12:
Bijna allemaal, ik kijk bijna altijd MKV's toevallig is Prison Break in WMV extensie. Prison Break is ook degene die hapert afgespeeld word.
De ATV2 speelt 720p MKV H.264 (en 1080p als 720p) zonder haperen af.
Alle andere coderingen is op eigen risico. ;)
In XBMC zelf kun je zien welke codering je content heeft.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag: heb het topic zo goed mogelijk gelezen maar kan geen antwoord vinden. Heb atv2 verleden week aangeschaft met versie 4.4.3 en wil deze updaten naar 4.4.4 zodat een jailbreak mogelijk wordt (untethered) is dit nog mogelijk op wat voor manier dan ook? Of zal ik hem moeten updaten naar iOS 5 en genoegen moeten nemen met een tethered?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met een ATV2 en een Onkyo receiver? Werkt hier allemaal prima, ook via pass-through, maar de Onkyo lijkt af en toe het signaal van de ATV2 kwijt te raken. Enige oplossing is de ATV2 rebooten (play + menu knop tegelijk, of stroomkabel eraf en erop), dan heb ik weer beeld. Iemand een zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:19:
Iemand ervaring met een ATV2 en een Onkyo receiver? Werkt hier allemaal prima, ook via pass-through, maar de Onkyo lijkt af en toe het signaal van de ATV2 kwijt te raken. Enige oplossing is de ATV2 rebooten (play + menu knop tegelijk, of stroomkabel eraf en erop), dan heb ik weer beeld. Iemand een zelfde probleem?
Ik heb dezelfde config en hetzelfde probleem. Ik heb het idee dat de auto-hdmi-selector (Heet dat zo?) af en toe weg weg kwijt is... Airplay werkt bij bijvoorbeeld soms alleen als ik de tv even aan zet. Als die eenmaal signaal heeft dan kan de tv uit... Raarrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 22:01
kraades schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 07:17:
[...]

De ATV2 speelt 720p MKV H.264 (en 1080p als 720p) zonder haperen af.
Alle andere coderingen is op eigen risico. ;)
In XBMC zelf kun je zien welke codering je content heeft.
Weet je ook waar ik kan zien welke codecs door xbmc ondersteund worden op de ATV2? H.264/X.264 (720p) heb ik zelf ook geprobeerd maar ben benieuwd of ie ook divx etc goed zou moeten kunnen afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:41
Ik heb daar geen last van, ik heb alleen last van het feit, dat wanneer de TV uit staat de apple tv ook uit gaat. M.a.w. ik kan de apple tv niet zonder tv gebruiken (bijvb voor het afspelen van muziek uit mijn itunes bibliotheek m.b.t de remote app op een iphone/ipad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:57

Smoonshine

Feyenoord!!

chippie777 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:31:
[...]

Ik heb daar geen last van, ik heb alleen last van het feit, dat wanneer de TV uit staat de apple tv ook uit gaat. M.a.w. ik kan de apple tv niet zonder tv gebruiken (bijvb voor het afspelen van muziek uit mijn itunes bibliotheek m.b.t de remote app op een iphone/ipad)
Bij mij gaat zo gauw ik de tv uitzet ook de Apple TV uit. Alleen gaat hij een paar seconden later dan weer aan en gewoon verder met de muziek. Als ik daarna de TV weer aan zet, dan gebeurt hetzelfde.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19
Hier ook een onkyo receiver, maar geen last van. Wel af en toe op mijn sony tv op me slaapkamer, maar dan reboot ie niet, dan is ie gewoon even het beeld kwijt.

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb versie 4.4.3 op Apple tv2 en wil naar 4.4.4 ivm untethered jailbreak. Heb geen shsh blobs..:-(
Kan dit????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb versie 4.4.3 op Apple tv2 en wil naar 4.4.4 ivm untethered jailbreak. Heb geen shsh blobs..:-(
Kan dit????
:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 09:24
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 23:17:
Kan dit????
:-(
van 4.4.3 kun je zo de blobs maken

[ Voor 77% gewijzigd door Tokus op 07-04-2012 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Laatst online: 22:30
Ik hoop dat de jailbreak snel komt voor de ATV3 en dat je dan echt de .mkv bestanden van zeg 12GB kan afspelen met DTS etc ect....

Net een aantal mkv's, op hoge conversie omgezet naar iTUnes met handbrake, zitten bekijken en de tranen sprongen spontaan in mijn ogen... wat een bagger zeg in vergelijk met de originele mkv.

Kan natuurlijk ook niet anders volgens mij als je je een bestand overhoud van nog geen 1GB tov 12GB dan moet er een zooi compressie plaatsvinden en dat zie je echt heel erg goed.

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je kunt ook de mkv omzetten als passthrough video en audio naar mp4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 12:21

alwinus

Tweaked

mkv extracten etc. Compressie helemaal niet nodig.

Maar ik zit ook wel te wachten op die jailbreak :p Dat gedoe met subs. Ik blijf bezig om het goed te krijgen. Dat wil nog niet helemaal lukken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
ik heb een film gekeken via airplay in afwachting van de jailbreak. Beeld was niet fantastisch maar gewoon goed echter af ten toe wat haperingen. Verder krijg ik niets anders dan stereo in de receiver vanuit de ATV3 terwijl het een MKV is met DTS geluid. Geluid was nog eens van slechte kwaliteit ook.

Verder had ik nog een praktisch issue. met airplay kan je dus niet meer vanuit de bank je ATV bedienen om bijvoorbeeld even op pauze te zetten. De remote app biedt volgens mij ook geen oplossing via de iphone. Weet iemand of het mogelijk is om airplay vanaf een macbook weer op afstand te bedienen? Ik heb het gevoel dat dit niet gaat omdat ik dan moet inbreken op de bestaande airplay verbinding ATV-MB echter wellicht zie ik een mogelijkheid over het hoofd.

Anderzijds, als de JB er is dan is het allemaal niet zo boeiend meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Laatst online: 22:30
Volgens mij kan de atv3 zonder jailbreak geen DTS aan... kan het fout hebben maar dat dacht ik gelezen te hebben.....

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:17

vooghel

Cunning linguist

Jpjedi schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 22:30:
Verder had ik nog een praktisch issue. met airplay kan je dus niet meer vanuit de bank je ATV bedienen om bijvoorbeeld even op pauze te zetten. De remote app biedt volgens mij ook geen oplossing via de iphone. Weet iemand of het mogelijk is om airplay vanaf een macbook weer op afstand te bedienen? Ik heb het gevoel dat dit niet gaat omdat ik dan moet inbreken op de bestaande airplay verbinding ATV-MB echter wellicht zie ik een mogelijkheid over het hoofd.
Als je in iTunes > Voorkeuren > Apparaten een vinkje zet voor 'Sta iTunes-audio regelen vanaf netwerkluidsprekers toe', zou het moeten werken.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:18
Hmm is het niet mogelijk om als ik mijn tv met HDMI heb aangesloten en de optische aansluiting gebruik voor audio uit er voor te kiezen om het audio signaal ook alleen via die optische uit te laten lopen? Nu heb ik dubbele audio en moet ik steeds mijn tv gaan muten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
vooghel schreef op zondag 08 april 2012 @ 14:36:
[...]

Als je in iTunes > Voorkeuren > Apparaten een vinkje zet voor 'Sta iTunes-audio regelen vanaf netwerkluidsprekers toe', zou het moeten werken.
Ah dank, dat deed de truuk, vrij vertaald. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
oldsmelly schreef op zondag 08 april 2012 @ 12:07:
Volgens mij kan de atv3 zonder jailbreak geen DTS aan... kan het fout hebben maar dat dacht ik gelezen te hebben.....
Via itunes library delen wel maar inderdaad via airplay mirror vanaf de mac dus weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:33
Is er een tooltje dat DVD rips omzet naar iTunes formaat zonder volledige conversie? (Dus met een pass thru functie?). En de DVD rips die ik heb bestaan uit een stuk of 8 bestanden zouden die dan ook samengevoegd kunnen worden tot één bestand?

Voor MKV's gebruik ik IVI maar helaas werken DVDs hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je zou kunnen kijken naar handbrake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
magnifor schreef op maandag 09 april 2012 @ 14:56:
Je zou kunnen kijken naar handbrake?
Heb handbrake in het verleden wel eens geprobeerd. Probleem was dat deze de films volledig deed converteren en dan duurde wel een aantal uur per film.

Of zit er tegenwoordig een video pass thru functie in handbrake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Brm-G schreef op maandag 09 april 2012 @ 14:58:
Heb handbrake in het verleden wel eens geprobeerd. Probleem was dat deze de films volledig deed converteren en dan duurde wel een aantal uur per film.

Of zit er tegenwoordig een video pass thru functie in handbrake?
Hangt er maar net vanaf wat voor formaat je probeert om te zetten. Als het gaat om een compatible videoformaat (MKV en AVI e.d. zijn slechts containerformaten en GEEN videoformaten) dan hoeft het niet geconverteerd te worden, wat uiteraard snel gaat. Veel MKV's bevatten een MPEG4-smaakje dat direct ondersteund wordt door Apple, maar als het iets anders is dan is remuxen niet voldoende.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Als ik BDMV omzet naar MKV met X264 codec dan houd ik maar 5gb bestanden over. De kwaliteit lijkt goed maar de meeste kkv`s op usenet zijn rond de 10gb. Waar komt dit verschil vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Hogere bitrate.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
hmmm vreemd, ik heb hem op " highest" staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:32
Wat voor router gebruiken jullie? Ik heb nu zo'n brakke Huwai van Online dat ding heeft het altijd moeilijk met 1080P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 18:19
Zal je de ATV3 nodig hebben om te mirror'en vanaf je MBA eens Mountain Lion uit is? Of zal een ATV2 volstaan?

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
MTBS schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 18:01:
Zal je de ATV3 nodig hebben om te mirror'en vanaf je MBA eens Mountain Lion uit is? Of zal een ATV2 volstaan?
Lijkt me dat een ATV2 dat ook gewoon moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
NotSoSteady schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 17:08:
Wat voor router gebruiken jullie? Ik heb nu zo'n brakke Huwai van Online dat ding heeft het altijd moeilijk met 1080P.
Bij m'n ouders thuis een airport extreme, die werkt prima.

In het studentenhuis een netgear router, ding is niet vooruit te branden. Mochten we met het studentenhuis op zoek gaan naar een nieuwe router dan weet ik het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:48
Exirion schreef op maandag 09 april 2012 @ 16:45:
[...]

Hangt er maar net vanaf wat voor formaat je probeert om te zetten. Als het gaat om een compatible videoformaat (MKV en AVI e.d. zijn slechts containerformaten en GEEN videoformaten) dan hoeft het niet geconverteerd te worden, wat uiteraard snel gaat. Veel MKV's bevatten een MPEG4-smaakje dat direct ondersteund wordt door Apple, maar als het iets anders is dan is remuxen niet voldoende.
Hoe zie je of de film die je probeert om te zetten het ondersteunt om pass-through te worden omgezet? En waar zit die optie in Handbrake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:45
Ik heb een vraagje. Als ik een apple tv aansluit op tv (hdmi) en stereo (audio tulp?) kan ik dan als de tv uitstaat gewoon internet radio luisteren via een airplay > ipad/iphone app? Dus m'n tv staat uit, apple tv aan, stereo aan, bediening apple tv via ipad. Ik dacht zelf dat dit wel mogelijk is, maar misschien dat ervaringexperts iets anders tegenkomen? En muziek streaming van nas zonder dat de tv aan staat moet ook wel kunnen dan lijkt me?

Wat al in huis is is het volgende:
- New ipad
- ipad 2
- iphone 4

En misschien dus de nieuwe apple tv..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Trishul schreef op woensdag 11 april 2012 @ 17:28:
Als ik een apple tv aansluit op tv (hdmi) en stereo (audio tulp?) kan ik dan als de tv uitstaat gewoon internet radio luisteren via een airplay > ipad/iphone app?
De ATV3 en ATV3 ondersteunen alleen digitale audio (HDMI en SPDIF), maar je kunt via die weg inderdaad wel muziek luisteren terwijl de TV uit staat.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
smeerbartje schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 19:32:
[...]

Hoe zie je of de film die je probeert om te zetten het ondersteunt om pass-through te worden omgezet? En waar zit die optie in Handbrake?
dat zou ik ook wel willen weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
we gaan hier verder: [Apple TV] Discussietopic - deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tokus schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 08:55:
[...]

van 4.4.3 kun je zo de blobs maken
Klopt alleen heb ik weinig aan deze omdat ik wil updaten naar 4.4.4 en dat gaat volgens mij niet want we zitten al op 5.x Heb dan toch de blobs nodig van 4.4.4 ? Wil namelijk untethered..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 00:03:
[...]

Klopt alleen heb ik weinig aan deze omdat ik wil updaten naar 4.4.4 en dat gaat volgens mij niet want we zitten al op 5.x Heb dan toch de blobs nodig van 4.4.4 ? Wil namelijk untethered..
we gaan hier verder: [Apple TV] Discussietopic - deel 3

Stel je vraag daar nog maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
En slotje :P

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: 3i Beleid.