Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 20:28
Ik heb nog een apple tv 1 40 gb, als ik deze ga jaibreaken kan ik dan een externe hd aansluiten op de usb ingang zodat ik mijn media op die externe hd zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-03 21:39

detee

Try not, do or do not

mtenbos schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:15:
Ik heb nog een apple tv 1 40 gb, als ik deze ga jaibreaken kan ik dan een externe hd aansluiten op de usb ingang zodat ik mijn media op die externe hd zetten?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423265

Xfix schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:35:
[...]

Bij stap drie loop ik telkens vast. Seas0npass geeft steeds de melding "This apple tv is not eligble for this version". Waar ligt dit aan? het maakt me een beetje gek :p
Heb je die (oudere) Seas0npass versie uit het artikel gebruikt (die van Rapidshare), en niet de laatste Seas0npass van de 'officiële' website? Want die laatste versie wil persé een geldige SHSH hebben voordat-ie verder gaat. De oudere versie had die check gelukkig nog niet, waardoor je die blobs tenminste nog zélf kan toevoegen, in het geval dat je blobs niet op Cydia staan, of als je alleen partial blobs hebt. Bij de laatste versie lukt dat niet meer, en krijg je een (waarschijnlijk jouw) errormelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 20:28
Ok dat is mooi maar hoe moet ik dit doen en welke software heb ik hier voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 16:10

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Bij de MM Eindhoven ligt al een hele stapel ATV3's, dus heb er ook maar eentje meegenomen. Heb thuis zowat alleen maar Apple apparaten, en er valt dus genoeg te streamen. :)
Desalniettemin hoop ik toch op een spoedige jailbreak, lijkt me erg mooi om er iets als XBMC op te draaien, zeker als je kijkt hoe klein het apparaatje is.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
ik hou gedoe met mn nieuwe atv2 @4.4.3. in DFU mode met ifaith herkent ie de iOs niet. Iemand het wel werkend gekregen? heb m pas net dus geen shsh blobs opgeslagen toen die nog gesigned werden.
(even aangenomen dat dit besproken mag worden, zo niet: excusez-moi)

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
Kan er weinig over vinden anders dan dat er een BT chip in de ATV zit. Trek ik de juiste conclusie dat ik mijn apple keyboard en magic mouse niet kan verbinden met de ATV? Mijn idee was om op internet te kunnen met de ATV vanuit de bank maar wellicht dat ik dat dan ook kan met een mirror vanaf mijn MBA..

Kan iemand bevestigen of ik een juiste conclusie trek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
--MeAngry-- schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:09:
Bij de MM Eindhoven ligt al een hele stapel ATV3's, dus heb er ook maar eentje meegenomen. Heb thuis zowat alleen maar Apple apparaten, en er valt dus genoeg te streamen. :)
Desalniettemin hoop ik toch op een spoedige jailbreak, lijkt me erg mooi om er iets als XBMC op te draaien, zeker als je kijkt hoe klein het apparaatje is.
in Breda enkel bakken vol met de 2 voor 89 euro... echt HEEL veel lagen er op hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Jpjedi schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:40:
Kan er weinig over vinden anders dan dat er een BT chip in de ATV zit. Trek ik de juiste conclusie dat ik mijn apple keyboard en magic mouse niet kan verbinden met de ATV? Mijn idee was om op internet te kunnen met de ATV vanuit de bank maar wellicht dat ik dat dan ook kan met een mirror vanaf mijn MBA..

Kan iemand bevestigen of ik een juiste conclusie trek?
Worden Bluetooth en draadloos niet door één chip verzorgd, de Broadcom? Dat gebeurt namelijk wel meer.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Kan zijn, geen idee. Ik lees op veel websites dat het bijzonder is dat de chip bluetooth ondersteunt en dat hiervoor een antenne is toegevoegd. IOS 5.1 zou ook verwijzingen hebben naar bluetooth. Echter ik kan nergens iets vinden dat dit eraan komt of echt bluetooth gaat betekenen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-06 11:38
Anoniem: 423265 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 01:37:
[...]

Heb je die (oudere) Seas0npass versie uit het artikel gebruikt (die van Rapidshare), en niet de laatste Seas0npass van de 'officiële' website? Want die laatste versie wil persé een geldige SHSH hebben voordat-ie verder gaat. De oudere versie had die check gelukkig nog niet, waardoor je die blobs tenminste nog zélf kan toevoegen, in het geval dat je blobs niet op Cydia staan, of als je alleen partial blobs hebt. Bij de laatste versie lukt dat niet meer, en krijg je een (waarschijnlijk jouw) errormelding.
Dit was de key, hij is nu gejailbreaked en werkt als een zonnetje met XBMC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Gisteren even aan het experimenten geweest met de verbinding tussen mijn apple tv3 en de apple servers. De hele apple TV interface wordt opgebouwd met javascript en met creatief sniffen+injecten is het al mogelijk om het complete menu aan te passen. Nog even door hobbyen en dan kijken of ik er custom video streams (lees video vanaf mijn NAS) naartoe kan krijgen :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-06 09:35

robbydw

live your life

laurens0619 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:10:
Gisteren even aan het experimenten geweest met de verbinding tussen mijn apple tv3 en de apple servers. De hele apple TV interface wordt opgebouwd met javascript en met creatief sniffen+injecten is het al mogelijk om het complete menu aan te passen. Nog even door hobbyen en dan kijken of ik er custom video streams (lees video vanaf mijn NAS) naartoe kan krijgen :)
Keep up the good work, ik kan niet wachten :)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Eventjes over airplay: Ik heb de nieuwe appletv nu staan om mijn itunes videolibrary mee te bekijken en airplay te gebruiken. Maar als ik spotify doe over airplay dan valt het geluid soms even een halve seconde weg. heel storend..

iPhone 4 op wifi en appletv3 via ethernet.

1080P films streamen van de mac doet hij prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Eduardboon schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 16:21:
Eventjes over airplay: Ik heb de nieuwe appletv nu staan om mijn itunes videolibrary mee te bekijken en airplay te gebruiken. Maar als ik spotify doe over airplay dan valt het geluid soms even een halve seconde weg. heel storend..

iPhone 4 op wifi en appletv3 via ethernet.

1080P films streamen van de mac doet hij prima
Klinkt als een probleem in het streaminggebeuren van Spotify. Probeer Spotify eens een tijdje zonder Airplay en check of die hicks dan ook optreden?

[ Voor 7% gewijzigd door BamSlam_ op 22-03-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLaTeM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:19
Kan je met de ATV3 ook WiFi en Ethernet verbinding tegelijkertijd gebruiken (of makkelijk switchen)?
Om zo via een crosscable een harddisk aan de ATV3 te hangen en de rest via WiFi te doen (bv airplay).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-05 20:52

mnk

Ik ben van plan om de ATV3 te kopen maar vraag me af wat verstandig is.
- Heb thuis een iMac, MacBookPro, 2x iPhone 4S en binnenkort nieuwe iPad
- Echter alle films die ik heb (circa 200) zijn .avi of .mkv en worden nu middels plex afgespeeld via macbook naar TV.
- Wil ATV met name gebruiken voor AirPlay (games) en afspelen van films en muziek.

Is het nu zo dat ik mijn gehele videobibliotheek moet converteren naar .mp4 en deze moet importeren in iTunes om het af te kunnen spelen op ATV3?
En werkt AirPlay nu een beetje fatsoenlijk of is het nog bagger?
Ook lees ik dat de ATV3 voorlopig nog niet gekraakt kan worden waardoor plex/xbmc sowieso nog geen optie is.
Is het verstandig om een andere mediaspeler te kopen of bijvoorbeeld ATV2+jailbreak of even wachten tot er meer duidelijk is over ATV3-jailbreak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Jpjedi schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:59:
Kan zijn, geen idee. Ik lees op veel websites dat het bijzonder is dat de chip bluetooth ondersteunt en dat hiervoor een antenne is toegevoegd. IOS 5.1 zou ook verwijzingen hebben naar bluetooth. Echter ik kan nergens iets vinden dat dit eraan komt of echt bluetooth gaat betekenen in de toekomst.
Waar zou Apple Bluetooth ergens voor gebruiken? Voor audio streaming gebruiken ze al AirTunes (over WiFi), voor iTunes->ATV streaming de Remote app (over WiFi), voor user input/tobo de Apple Remote ofwel de Remote app (over WiFi). Apple heeft nooit veel in Bluetooth gezien - ja het zit op de iPhone omdat het moet samenwerken met carkits, maar binnen het Apple ecosysteem gaat bijna alle communicatie over WiFi. Zelfs anno 2012 is de Bluetooth support van Lion maar matig (geen audio-sink bv).

[ Voor 6% gewijzigd door Dreamvoid op 23-03-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-06 08:21
Dreamvoid schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:04:
[...]

Waar zou Apple Bluetooth ergens voor gebruiken? Voor audio streaming gebruiken ze al AirTunes (over WiFi), voor iTunes->ATV streaming de Remote app (over WiFi), voor user input/tobo de Apple Remote ofwel de Remote app (over WiFi). Apple heeft nooit veel in Bluetooth gezien - ja het zit op de iPhone omdat het moet samenwerken met carkits, maar binnen het Apple ecosysteem gaat bijna alle communicatie over WiFi. Zelfs anno 2012 is de Bluetooth support van Lion maar matig (geen audio-sink bv).
magic trackpad, magic mouse, draadloos toetsenbord. allemaal bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
mnk schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:49:
Is het nu zo dat ik mijn gehele videobibliotheek moet converteren naar .mp4 en deze moet importeren in iTunes om het af te kunnen spelen op ATV3?
En werkt AirPlay nu een beetje fatsoenlijk of is het nog bagger?
Ook lees ik dat de ATV3 voorlopig nog niet gekraakt kan worden waardoor plex/xbmc sowieso nog geen optie is.
Is het verstandig om een andere mediaspeler te kopen of bijvoorbeeld ATV2+jailbreak of even wachten tot er meer duidelijk is over ATV3-jailbreak?
Op basis van ATV2 ervaring (heb geen ATV3 en ga er ook geen kopen vanwege voor mij geen meerwaarde vooralsnog):
Zonder jailbreak zul je inderdaad alle videos moeten converteren naar iTunes om ze direct in je ATV (2 of 3) te kunnen benaderen.
Via Airplay streamen vanuit iMac gaat natuurlijk wel via de nieuwe mirroring optie in OSX of middels AirVideo, maar dan moet je eea wel op de Mac initiëren.

AirPlay werkt bij mij vlekkeloos. Blijkens ervaringen hier hangt eea wel sterk van je router af, brakke routers kunnen Airplay onbruikbaar maken.

Zelf vind ik vooralsnog de combi van een andere mediaspeler voor mijn videocollectie (hier een Popcorn Hour A200) en een ATV voor AirPlay en muziek ideaal. Maar kan me voorstellen dat daar niet iedereen het budget en/of de vrije HDMI poorten voor beschikbaar heeft.
En dan is een ATV2 met jailbreak wellicht nog het beste alternatief inderdaad. Zeker als je 1080P toch niet nodig heeft en dat is volgens mij de enige meerwaarde van een ATV3 tov een ATV2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Probleem is er voornamelijk met oude content die nog in MKV/AVI zit. Naar de toekomst toe gaat alles wel naar MP4 toe, dus het is een kwestie van tijd. MKV was eventjes noodzakelijk toen MP4 nog geen softsubs had (Timed Text werd pas in 2008 gestandaardiseerd), maar ik rip nu al jaren al mijn content in MP4 (dus alles MPEG-conform: container, audio, video, subs) en het maakt het leven een stuk makkelijker, en niet alleen met Apple hardware. Elke console, TV, mediastreamer, tablet, telefoon, etc ondersteunt het zonder gezeur, en dat is met MKV en AVI wel anders.

[ Voor 7% gewijzigd door Dreamvoid op 23-03-2012 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
kipneck schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:24:
[...]

magic trackpad, magic mouse, draadloos toetsenbord. allemaal bluetooth
Dit dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ik help t hopen. Op zich werkt de iPad ook met de standaard Mac toetsenbord, dus het zit in iOS. Maar tot nog toe heeft Apple er in vijf jaar AppleTv nog niks mee gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
voor de ipad gebruik ik inderdaad soms mijn keyboardje. Zou wel handig zijn die voor de tv te kunnen gebruiken. Maar het is nu ook weer geen noodzaak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detee

detee

Try not, do or do not

xahmol schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:39:
[...]

Op basis van ATV2 ervaring (heb geen ATV3 en ga er ook geen kopen vanwege voor mij geen meerwaarde vooralsnog):
Zonder jailbreak zul je inderdaad alle videos moeten converteren naar iTunes om ze direct in je ATV (2 of 3) te kunnen benaderen.
Via Airplay streamen vanuit iMac gaat natuurlijk wel via de nieuwe mirroring optie in OSX of middels AirVideo, maar dan moet je eea wel op de Mac initiëren.

AirPlay werkt bij mij vlekkeloos. Blijkens ervaringen hier hangt eea wel sterk van je router af, brakke routers kunnen Airplay onbruikbaar maken.

Zelf vind ik vooralsnog de combi van een andere mediaspeler voor mijn videocollectie (hier een Popcorn Hour A200) en een ATV voor AirPlay en muziek ideaal. Maar kan me voorstellen dat daar niet iedereen het budget en/of de vrije HDMI poorten voor beschikbaar heeft.
En dan is een ATV2 met jailbreak wellicht nog het beste alternatief inderdaad. Zeker als je 1080P toch niet nodig heeft en dat is volgens mij de enige meerwaarde van een ATV3 tov een ATV2.
Dat is niet geheel waar. Via de app AirVideo kan je op je ipad allerlei formaten films on-the-fly converteren en via Airplay op de ATV afspelen. Werkt bij mij prima met de iPad 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:33
Werkt zoiets ook om naar de (niet-jailbrake) Apple TV 3 te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-06 14:57
detee schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 22:09:
[...]
Dat is niet geheel waar. Via de app AirVideo kan je op je ipad allerlei formaten films on-the-fly converteren en via Airplay op de ATV afspelen. Werkt bij mij prima met de iPad 2.
:?
Die app converteert toch helemaal niets op je iPad? Dat gebeurt allemaal op de "server".

@smeerbartje

Dit werkt ook om naar je ATV3 te streamen, maar je gaat er niet de maximale kwaliteit uithalen op die manier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:44
troftnom schreef op zondag 25 maart 2012 @ 15:29:
[...]

:?
Die app converteert toch helemaal niets op je iPad? Dat gebeurt allemaal op de "server".

@smeerbartje

Dit werkt ook om naar je ATV3 te streamen, maar je gaat er niet de maximale kwaliteit uithalen op die manier....
Zolang er geen jailbreak is, blijft dat de beste optie. Tenzij je zin hebt om al je films te gaan converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Wat je dus in feite ook gewoon doet, converteren met airvideo is weinig anders dan met bv Handbrake. Alleen kan je er dan de maximale kwaliteit voor je device uithalen.

Persoonlijk converteer ik dan ook vrij regelmatig met Handbrake (mijn eigen DVDs, die van de kinderen) voor optimaal gebruik van mijn mediaserver. De content die ik eenmalig wil zien kijk ik op het moment op mijn bevrijde ATV2. Maar mijn (home)server staat toch 24/7 aan, voor de ATV3 zou ik er niet zoveel problemen meehebben om die in te zetten voor het converteren van een batch content vooraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-06 09:00
Alle films die ik download zijn MKV bestanden in 1080P of 720P gecodeerd in H264. De AppleTV is prima in staat om deze af te spelen, hetzij niet in MKV formaat. Met het programma iVI zet ik deze om naar M4V bestanden zonder ze opnieuw te hoeven coderen. Het programma zet de videostream gewoon in de M4V container (pass-thru) en voegt daar de audio-stream en ondertiteling aan toe. Dit kost zo'n 20 minuten voor een 720P film en 45 minuten voor een 1080P film.

Zeker een aanrader, want de videokwaliteit via AirPlay vind ik erg matig.

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Zou je misschien je settings voor 1080p MKV's willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detee

detee

Try not, do or do not

SoulWar1 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 17:45:
Alle films die ik download zijn MKV bestanden in 1080P of 720P gecodeerd in H264. De AppleTV is prima in staat om deze af te spelen, hetzij niet in MKV formaat. Met het programma iVI zet ik deze om naar M4V bestanden zonder ze opnieuw te hoeven coderen. Het programma zet de videostream gewoon in de M4V container (pass-thru) en voegt daar de audio-stream en ondertiteling aan toe. Dit kost zo'n 20 minuten voor een 720P film en 45 minuten voor een 1080P film.

Wat snel zeg. Handbrake doet er uren over. Heb je zo'n snelle Mac (ik heb een MacMini C2D) of ligt het aan het programma? En is de kwaliteit even goed als Handbrake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
detee schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:17:
[...]
Wat snel zeg. Handbrake doet er uren over. Heb je zo'n snelle Mac (ik heb een MacMini C2D) of ligt het aan het programma? En is de kwaliteit even goed als Handbrake?
Het gaat zo snel omdat er geen transcoding plaatsvindt. De h.264-stream wordt alleen in een andere container geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395570

Heb ik voor de Apple TV G3 een High-Speed HDMI kabel nodig? Voor zover ik kan vinden ondersteunt de Standard HDMI kabel geen 1080P, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Anoniem: 395570 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:33:
Heb ik voor de Apple TV G3 een High-Speed HDMI kabel nodig? Voor zover ik kan vinden ondersteunt de Standard HDMI kabel geen 1080P, klopt dit?
Wanneer je een HDMI kabel in de winkel koopt, ondersteund deze tot een resolutie van 4K.
1080P moet dan helemaal kunnen. :)

Laat je niet in die verkoop praatjes van winkels trappen, een HDMI kabel van 20 euro vergeleken met die van 120 euro maakt geen verschil.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Precies. Bij lange lengtes gaat kwaliteit wel een rol spelen maar voor koppelingen tussen apparaten in je huiskamer maakt dat weinig uit.

De kabels van de action staan goed aangeschreven geloof ik, daar kom ik nooit maar ik heb goede ervaringen met de goedkoopste HDMI's van de mediamarkt (11 euro, geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:53

TheVMaster

Moderator WOS
Jheroun schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:40:
Precies. Bij lange lengtes gaat kwaliteit wel een rol spelen maar voor koppelingen tussen apparaten in je huiskamer maakt dat weinig uit.

De kabels van de action staan goed aangeschreven geloof ik, daar kom ik nooit maar ik heb goede ervaringen met de goedkoopste HDMI's van de mediamarkt (11 euro, geloof ik).
M'n moeder heeft haar Apple TV aangesloten met een HDMI kabel van de Action (kost 3 euro geloof ik) en dat werkt perfect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Mijn schoonbroer ook, prima spul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
TheVMaster schreef op maandag 26 maart 2012 @ 15:45:
[...]

M'n moeder heeft haar Apple TV aangesloten met een HDMI kabel van de Action (kost 3 euro geloof ik) en dat werkt perfect ;)
Same here. Alleen lelijk dat die connector oranje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Zojuist trouwens iVI gekocht. Zit wel met een probleem, iVI converteert alleen de 1e minuut en dan is die klaar... vreemd.

Iemand hetzelfde probleem?

[ Voor 10% gewijzigd door SquareOne op 26-03-2012 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
HardCoreGamer schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:36:
[...]

Wanneer je een HDMI kabel in de winkel koopt, ondersteund deze tot een resolutie van 4K.
1080P moet dan helemaal kunnen. :)

Laat je niet in die verkoop praatjes van winkels trappen, een HDMI kabel van 20 euro vergeleken met die van 120 euro maakt geen verschil.
jawel joh, die van 120 geeft veel mooiere 1-tjes en 0-tjes! _/-\o_

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Zojuist ook tot aanschaf van iVI overgegaan. Eerste film wordt nu geconverteerd. Iemand die deze tool al wat langer gebruikt en de ideale settings kan / wil delen? Is het bijvoorbeeld beter om voor High of HIghest (2 pass) quality te kiezen in plaats van Normal en welke audio bitrate kan ik het beste aanhouden?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
robbydw schreef op maandag 26 maart 2012 @ 21:09:
Zojuist ook tot aanschaf van iVI overgegaan. Eerste film wordt nu geconverteerd. Iemand die deze tool al wat langer gebruikt en de ideale settings kan / wil delen? Is het bijvoorbeeld beter om voor High of HIghest (2 pass) quality te kiezen in plaats van Normal en welke audio bitrate kan ik het beste aanhouden?
Jij hebt er geen last van dat die na 22 seconden klaar is met converteren en dan maar 1 minuut geconverteerd heeft? Zou het kunnen komen omdat ik pass thru aan heb staan? Dat heb ik juist gedaan omdat dan niet de hele film geconverteerd hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Brm-G schreef op maandag 26 maart 2012 @ 21:43:
[...]

Jij hebt er geen last van dat die na 22 seconden klaar is met converteren en dan maar 1 minuut geconverteerd heeft? Zou het kunnen komen omdat ik pass thru aan heb staan? Dat heb ik juist gedaan omdat dan niet de hele film geconverteerd hoeft te worden.
Nee maar ik heb weer een heel ander probleem, zijnde dat hij aangeeft ruim 4 uur nodig te hebben voor een MKV van 7,86GB. Is mijn iMac late 2009 model dan zo hopeloos verouderd :( of doe ik iets fout?

Dit is namelijk nogal een verschil met wat SoulWar1 meldt.
SoulWar1 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 17:45:

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-06 09:00
Wat raar dat jullie problemen hebben met iVI, ik ben er uitermate tevreden over. De tijden die ik eerder melde waren met de pass-thru optie aan, 2 audio tracks (stereo en surround) en ondertiteling. Als ik de ondertiteling weg laat is hij nog een minuut of 10 sneller. De grootste bottleneck is de HDD waarvan hij zowel leest als schrijft.

Ik heb ook een 720P film geconverteerd zonder de pass-thru optie, die deed er anderhalf uur over op High-quality single pass (8-core Mac Pro). Maar hierbij zag je kwaliteitsverlies in donkere scènes. Goed te kijken maar het was niet mijn voorkeur.

Wat voor film bestanden gebruiken jullie zoal?

Edit: In de 'Devices' tab heb ik alleen de Apple TV3 / iPad 3rd Gen aangevinkt. Dat kan misschien wel het verschil maken.

[ Voor 8% gewijzigd door SoulWar1 op 26-03-2012 22:24 ]

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
robbydw schreef op maandag 26 maart 2012 @ 21:56:
[...]

Nee maar ik heb weer een heel ander probleem, zijnde dat hij aangeeft ruim 4 uur nodig te hebben voor een MKV van 7,86GB. Is mijn iMac late 2009 model dan zo hopeloos verouderd :( of doe ik iets fout?

Dit is namelijk nogal een verschil met wat SoulWar1 meldt.

[...]
Probeer eens bij settings --> conversion --> enable pass thru (rechts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Yes krijg eindelijk de Apple TV3 binnen vanuit Apple. Achteraf was het beter geweest als ik het gewoon bij de i-dealer zelf had gehaald maar goed. Welke ios staat hier standaard al op? 4.4.4. of toch 5.1?
Want als er 4.4.4. op staat kan ik het jailbreaken en XMBC er op draaien toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 181923 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:42:
Yes krijg eindelijk de Apple TV3 binnen vanuit Apple. Achteraf was het beter geweest als ik het gewoon bij de i-dealer zelf had gehaald maar goed. Welke ios staat hier standaard al op? 4.4.4. of toch 5.1?
Als ik het goed begrepen heb kun je de ATV3 nog helemaal niet jailbreaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Zeker weten dat hier "netjes" 5.1 op staat. Wat dat betreft moet je nog wat meer geduld hebben.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Er staat 5.1 op.

Zie mijn review voor de mogelijkheden zolang er geen jailbreak is. Heb zojuist een stuk toegevoegd over MKV's afspelen zonder jailbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Brm-G schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 12:18:
[...]

Er staat 5.1 op.

Zie mijn review voor de mogelijkheden zolang er geen jailbreak is. Heb zojuist een stuk toegevoegd over MKV's afspelen zonder jailbreak.
Nette en uitgebreide review. Vandaag maar weer eens verder met iVI stoeien.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
robbydw schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 12:26:
[...]

Nette en uitgebreide review. Vandaag maar weer eens verder met iVI stoeien.
Thanks.
Bij mij lag de fout gister aan de film zelf. Nadat ik een andere film geprobeerd had werkte het wel prima.
Dit zijn mijn settings:
Devices: Alleen ATV 3
General: gewoon zo laten
Conversion: include all audio tracks, include all subtitle tracks, enable Pass Thru Conversion
De rest: gewoon zo laten

Als je vervolgens dubbel klikt op de film kun je daar nog precies instellen welke audio files en subtitles je erbij wilt hebben. Druk op convert en ongeveer een half uur later ben je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-06 18:18
Jpjedi schreef op maandag 26 maart 2012 @ 20:55:
[...]

jawel joh, die van 120 geeft veel mooiere 1-tjes en 0-tjes! _/-\o_

:P
Laatst ook al iemand van de MediaMarkt eruit geluld :P.
Die begon over de fantastische beelden die hun 1.4 kabels van 40 euro leveren tegenover de goedkopere. 8)7
Mijn broertje trapte er laatst ook bijna in .. Ik zei tegen 'm, koop bij de action, voor paar euro, ben je gelijk klaar, geloofde hij me niet, 3 dagen later kwam ie bij me; huh ik zie geen verschil qua kwaliteit?? 8)7

Jammer dat mensen zo makkelijk over te halen zijn als het over de kwaliteit van de HDMI kabels gaat .. Bij normaal gebruik hebben die dure kabels geen enkel verschil qua kwaliteit. Ik heb gister een nieuwe 55" TV gekocht, en daar met een HDMI 1.4 kabel een 3D BluRay op afgespeeld via de PS3, haarscherp 3D beeld, zonder problemen, snap niet waarom die verkopers er zoveel moeite voor doen om mensen voor te liegen voor eigen gewin. Daarom doe ik altijd zelf onderzoek, en laat ik me nooit ompraten door een verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Tsjah, als je het in tijden van totale prijs transparantie niet meer op de hardware kan verdienen, moet je het op de accessoires doen, op zich logisch, maar liegen is dan weer een totaal ander verhaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 11:03
is er ook een goed iVI alternatief voor Windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Xmedia Recode. Vanaf de 50e reactie onder m'n review van de Apple TV staat daar meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395570

Mijn dank voor de hulp mbt de HDMI kabel. Gisteren onze eerste Uitzending Gemist aflevering met AirPlay erop gekeken, ging behoorlijk soepel en makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Hebben jullie ook problemen met het streamen van Film vanuit iTunes. Het zijn 1080p films van ongeveer 8GB groot maar tijdens het kijken moet ik regelmatig bufferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-06 22:21

Shabbaman

Got love?

Zou het niet eens tijd zijn om de openingspost aan te passen?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Brm-G schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:10:
Hebben jullie ook problemen met het streamen van Film vanuit iTunes. Het zijn 1080p films van ongeveer 8GB groot maar tijdens het kijken moet ik regelmatig bufferen.
Ik heb zelf alleen een stel trailers geprobeerd, daar stond wel HD bij maar of het 720 of 1080 was weet ik niet. Had je met de trailers ook last of alleen met de films zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ga straks eens proberen met trailers maar de laatste keer had ik daar geen last van. Het is steeds 5-10 min afspelen en dan 1 min bufferen... Nogal irritant. De netwerkverbinding zou niet het probleem moeten zijn aangezien internet zelf en youtube op de ATV wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:33
Op deze site staat uitgelegd hoe je je EIGEN afstandsbediening kunt gebruiken om de Apple TV te bedienen. In andere woorden: de Apple TV leert het signaal van je eigen afstandsbediening te herkennen. Ik vroeg me af hoe jullie dit hebben gedaan. Ikzelf heb een UPC mediabox, welke wordt geleverd met deze remote control. Wat zijn nu handige knoppen om te "mappen" naar functies voor de Apple TV?

Kort gezegd: hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

[ Voor 4% gewijzigd door smeerbartje op 28-03-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een grote teleurstelling zeg! Dit ding is gewoon een YouTube player en kan voor de rest niks. Vet balen dus. Kan mijn hardeschijf niet eens benaderen. Wat een klote menu. Ik kan zo wel even doorgaan. Dit ding heeft niet eens een USB poort. It sucks I tell you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Anoniem: 181923 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:01:
Wat een grote teleurstelling zeg! Dit ding is gewoon een YouTube player en kan voor de rest niks. Vet balen dus. Kan mijn hardeschijf niet eens benaderen. Wat een klote menu. Ik kan zo wel even doorgaan. Dit ding heeft niet eens een USB poort. It sucks I tell you.
Ik weet niet hoe je verwachtingen waren hoor, maar dit had je kunnen weten.
Het is bedoeld als toevoeging voor iTunes, je iPhone, iPad en binnenkort ook Mac (als extern beeldscherm). Niet als los device. Dat is geen negatief punt, dat is een feature.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Anders had je van te voren even wat reviews bekeken? Wacht gewoon op een jailbreak en dan komt het goed.

Edit; trailers moesten ook bufferen tussentijds... Net maar een herstel van de ATV3 gedaan en nu werkt die weer naar behoren.

[ Voor 11% gewijzigd door SquareOne op 28-03-2012 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

smeerbartje schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:40:
Op deze site staat uitgelegd hoe je je EIGEN afstandsbediening kunt gebruiken om de Apple TV te bedienen. In andere woorden: de Apple TV leert het signaal van je eigen afstandsbediening te herkennen. Ik vroeg me af hoe jullie dit hebben gedaan. Ikzelf heb een UPC mediabox, welke wordt geleverd met deze remote control. Wat zijn nu handige knoppen om te "mappen" naar functies voor de Apple TV?

Kort gezegd: hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik gebruik een Logitech Harmony, maar die heb ik juist de commando's van de Apple TV aangeleerd, dus daar werkt het eigenlijk andersom. Maar dat werkt in ieder geval prima als je daarna de originele remote loskoppelt.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brm-G schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:08:
[...]

Anders had je van te voren even wat reviews bekeken? Wacht gewoon op een jailbreak en dan komt het goed.

Edit; trailers moesten ook bufferen tussentijds... Net maar een herstel van de ATV3 gedaan en nu werkt die weer naar behoren.
Dat is precies wat ik ga doen. Ik geloof best dat ding een pareltje is met XMBC11 erop. Alleen zonder dat is het gewoon een te dure videotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Dat had je geweten als je eerst een van de reviews had gelezen. Bijvoorbeeld die van mij ;-)

Zonder andere Apple apparaten kan je er inderdaad niet heel veel mee zonder jailbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Dit ding heeft niet eens een USB poort.
Heb je er eigenlijk wel goed naar gekeken dan... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Brm-G schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 12:59:
[...]

Thanks.
Bij mij lag de fout gister aan de film zelf. Nadat ik een andere film geprobeerd had werkte het wel prima.
Dit zijn mijn settings:
Devices: Alleen ATV 3
General: gewoon zo laten
Conversion: include all audio tracks, include all subtitle tracks, enable Pass Thru Conversion
De rest: gewoon zo laten

Als je vervolgens dubbel klikt op de film kun je daar nog precies instellen welke audio files en subtitles je erbij wilt hebben. Druk op convert en ongeveer een half uur later ben je klaar.
Gaat erg goed nu met deze settings (geen idee waarom het eerst zo lang duurde). Film van 8 a 9 GB is tussen de 35 en 50 minuten gereed.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

troftnom schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:58:
[...]

Heb je er eigenlijk wel goed naar gekeken dan... :?
Ja. Jij ook?
Want het heeft volgens apple ook geen USB poort. Alleen een micro-USB voor service doeleinden.
http://www.apple.com/nl/appletv/specs.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jheroun schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:24:
Dat had je geweten als je eerst een van de reviews had gelezen. Bijvoorbeeld die van mij ;-)

Zonder andere Apple apparaten kan je er inderdaad niet heel veel mee zonder jailbreak.
Mooie review inderdaad. Ik heb naast mijn apple tv een iPhone 3GS een IPhone 4 en een 4S, iPad 32gb wifi en een MBP i7. Mijn 55" LG LED is via wifi op een DLNA netwerkschijf aangesloten (netgear 3700). Zonder appletv kan ik nu ook .mkv files afspelen op mijn tv. Dus het valt mij tegen dat ATV3 zo weinig aan toegevoegde waarde voor mij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Anoniem: 181923 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 22:25:
[...]
Ja. Jij ook?
Want het heeft volgens apple ook geen USB poort. Alleen een micro-USB voor service doeleinden.
http://www.apple.com/nl/appletv/specs.html
Micro USB is geen USB meer? Logo staat er gewoon naast. Begrijp dat hij niet doet wat jij wil, maar dat is wat anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detee

detee

Try not, do or do not

mtenbos schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 07:10:
[...]

Ok dat is mooi maar hoe moet ik dit doen en welke software heb ik hier voor nodig
Weet niet of je het inmiddels hebt ontdekt maar kijk anders bij www.firecore.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:43

talin

ES-MA

Jheroun schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:24:

mooie review precies wat ik zocht.

heb ik nog een vraag:

ik heb een windows2008 servertje thuis draaien.
daarop lokaal iTunes geinstalleerd, die al mijn muziek nu in de home share heeft staan.

kan ik vanaf al mijn ipads, iphone's, ipods en mac mini de muziek afspelen.

nu zit ik dus al een tijde in te lezen in een ATV want wil mijn films eigelijk ook op tv willen bekijken.

als ik nu al mijn films in itunes ( op die server waar ze toch al staan ) zet, zou ik ze dan direct kunnen benaderen vanaf de ATV?

( zal ik zel alleen in ander formaat moeten zetten maar als dat het enige is )

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
talin schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 09:33:
[...]

mooie review precies wat ik zocht.

heb ik nog een vraag:

daarop lokaal iTunes geinstalleerd, die al mijn muziek nu in de home share heeft staan.

kan ik vanaf al mijn ipads, iphone's, ipods en mac mini de muziek afspelen.

nu zit ik dus al een tijde in te lezen in een ATV want wil mijn films eigelijk ook op tv willen bekijken.

als ik nu al mijn films in itunes ( op die server waar ze toch al staan ) zet, zou ik ze dan direct kunnen benaderen vanaf de ATV?

( zal ik zel alleen in ander formaat moeten zetten maar als dat het enige is )
films omzetten naar mp4, toevoegen aan itunes. en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
talin schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 09:33:
[...]
Zoals mijn voorganger al zei dat werkt prima, gebruik het zo zelf op een WHS2011 homeserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSoaker
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

SSoaker

Super-Soaker

kipneck schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 09:35:films omzetten naar mp4, toevoegen aan itunes. en klaar.
Toch heb ik dan problemen om de ondertiteling te behouden. Heb XmediaRecode geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
SSoaker schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:41:
[...]

Toch heb ik dan problemen om de ondertiteling te behouden. Heb XmediaRecode geprobeerd.
die liet ik door handbrake altijd in de mp4 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Beetje offtopic maar waarom heb ik met iVI bij sommige films en series mijn ondertiteling in een frame over de film heen? Is dit met een setting aan te passen? Het is niet bij elke film het geval.

Afbeeldingslocatie: http://img804.imageshack.us/img804/4156/schermafbeelding2012032p.png

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
robbydw schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:38:
Beetje offtopic maar waarom heb ik met iVI bij sommige films en series mijn ondertiteling in een frame over de film heen? Is dit met een setting aan te passen? Het is niet bij elke film het geval.

[afbeelding]
Bij mij zet hij ook inderdaad soms een grijs balkje. Meestal niet zo groot als bij jou maar enkel de bovenste regel. Ligt waarschijnlijk aan het formaat van de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Hoogswaarschijnlijk heeft dat alles te maken met de achtergrondkleur. Wit op wit leest namelijk niet zo goed.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Borromini schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:58:
Hoogswaarschijnlijk heeft dat alles te maken met de achtergrondkleur. Wit op wit leest namelijk niet zo goed.
Ik vraag het me af... Hier een ander voorbeeld. Geen witte achtergrond. Anderzijds heb ik ook geen setting kunnen vinden in iVI die het (on)mogelijk maakt.

Afbeeldingslocatie: http://img857.imageshack.us/img857/1566/schermafbeelding2012033.png

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb je hetzelfde probleem met de originele bestanden (bv. in VLC)? Als ik het goed begrijp is iVI een converter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Borromini schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:25:
Heb je hetzelfde probleem met de originele bestanden (bv. in VLC)? Als ik het goed begrijp is iVI een converter?
Nee in de "originele" MKV versie heb ik dit niet. iVI doet dit dus. iVI is inderdaad een converter.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
robbydw schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:50:
[...]

Nee in de "originele" MKV versie heb ik dit niet. iVI doet dit dus. iVI is inderdaad een converter.
Het rare is dat ik dit ook heb, maar dan alleen als ik de video afspeel op m'n Mac. Als ik de video afspeel op m'n AppleTV dan is dit niet het geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

TheVMaster schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:57:
[...]

Het rare is dat ik dit ook heb, maar dan alleen als ik de video afspeel op m'n Mac. Als ik de video afspeel op m'n AppleTV dan is dit niet het geval...
Vreemd. Ik heb het zowel op mijn Mac als mijn ATV maar ook weer niet bij alle films.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
robbydw schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:21:
[...]

Vreemd. Ik heb het zowel op mijn Mac als mijn ATV maar ook weer niet bij alle films.
Hmm.....ik ga vanavond ook eens wat meer testen, heb al een hele stapel MKV's omgezet naar M4V....met subs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-04 19:33
Is de AppleTV 3 al te koop bij de MediaMarkt voor zover iemand weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06 09:16
Weet iemand of je ook vanuit linux films kan serveren (!=streamen) zoals vanuit itunes?
Voor muziek kan je 'daap' gebruiken, bestaat er ook zoiets voor films?
Dan zou ik gewoon een post-processing script kunnen maken voor sabnzbd die automatisch alles omzet naar mp4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:41
Serveren kan gewoon met samba of nfs maar ik snap je idee verder. Je wilt iets als ps3 media server of twonky. Ligt aan de nas of die dat trekt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
sharkzor schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:05:
Weet iemand of je ook vanuit linux films kan serveren (!=streamen) zoals vanuit itunes?
Voor muziek kan je 'daap' gebruiken, bestaat er ook zoiets voor films?
Dan zou ik gewoon een post-processing script kunnen maken voor sabnzbd die automatisch alles omzet naar mp4 :)
Wine support tegenwoordig iTunes 10.x weer, dus je kan dan iTunes als server gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Dreamvoid op 31-03-2012 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-06 11:27
Cool, versie 5.1 van de Apple TV jaiblreak beschikbaar en een update van de must have software Firecore . Dat is snel !!! Helaas nog niet voor de ATV 3.

http://firecore.com/

Today we're happy to release new versions of Seas0nPass and aTV Flash (black) that are compatible with latest 5.0 (iOS 5.1) software running on the ATV2. A ton of work has gone into getting everything updated, and a huge thanks go out to Brandon Holland (@640774n6) and Dustin Howett (@DHowett) who both contributed immensely in adding support for 5.0.

Is this a tethered or untethered jailbreak? What's the difference?

Seas0nPass currently provides a tethered jailbreak for the new 5.0 (iOS 5.1) AppleTV software. Functionally, both jailbreak types are identical, the only difference being that a tethered jailbreak requires the AppleTV to be connected to a Mac/PC when first powering it on. Since the AppleTV doesn't have a battery, and is rarely ever powered off, this usually only needs to be done once.

What's new in the 5.0 AppleTV software? Should I update?
•New interface: - Fast, visual access to all content choices
•Movie purchases in iCloud: Support for buying movies on Apple TV and playing back purchased movies from iCloud
•Genius Recommendations: Recommendations for content on the iTunes Store based on previous rentals and purchases
•Screensaver photos: New National Geographic photos built-in for screensaver
•On-device sign-up: On-device sign up for content partners on Apple TV using your Apple ID

Updating to the new 5.0 software is not required, and all aTV Flash (black) features will continue to be supported on AppleTV versions 4.2 and later.

What about the ATV3, will this work?

Unfortunately not. Work is still ongoing for the ATV3, and we hope to have more news soon.

Which plugins are currently supported on 5.0?
•Couch Surfer (works)
•Last.fm (works)
•Maintenance (works)
•Media Player (works)
•NitoTV (works)
•RSS Feeds (works)
•Weather (works)
•Overflow (not working)
•Plex (not working)
•Remote HD (not working)
•Rowmote (not working)
•XBMC (not working)

Afbeeldingslocatie: http://firecore.com/sites/default/files/blog/50-toprow.jpg

Afbeeldingslocatie: http://firecore.com/sites/default/files/blog/50-body.jpg

Afbeeldingslocatie: http://firecore.com/sites/default/files/blog/50-gridbrowse.jpg

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
@jschoorl: helaas alleen nog tethered. Betekend dat ik toch nog even wacht. Zeker omdat ik voor mij geen voordelen in de nieuwe FW zie en wel een heel groot nadeel: een spuuglelijke interface.

Maar goed te zien dat Firecore in top of things blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
jschoorl2 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 09:32:
Cool, versie 5.1 van de Apple TV jaiblreak beschikbaar en een update van de must have software Firecore . Dat is snel !!! Helaas nog niet voor de ATV 3.

http://firecore.com/

verhaal...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Het gaat om versie 5.0 en niet om 5.1 zoals jij aangeeft.
Zodra er een update is voor de ATV3 zal ik mijn review natuurlijk updaten.

Vooralsnog erg tevreden over iVI om de films zolang maar even te converteren naar iTunes formaat.

[ Voor 55% gewijzigd door SquareOne op 31-03-2012 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Kan ik mijn ATV2 herstellen en XMBC er opnieuw opzetten zonder iOS 5.. erop te zetten? Ik heb nu iOS 4.4.4 maar XBMC vertoont een hoop kuuren (Hangt heel vaak vast en films en serieus lopen niet lekker) en wil hem daarom opnieuw installeren. Maar wil nog niet de nieuwste software erop hebben omdat Seas0npass voor iOS5 alleen nog maat tethered leverbaar is..

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Richard! schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 14:30:
Kan ik mijn ATV2 herstellen en XMBC er opnieuw opzetten zonder iOS 5.. erop te zetten? Ik heb nu iOS 4.4.4 maar XBMC vertoont een hoop kuuren (Hangt heel vaak vast en films en serieus lopen niet lekker) en wil hem daarom opnieuw installeren. Maar wil nog niet de nieuwste software erop hebben omdat Seas0npass voor iOS5 alleen nog maat tethered leverbaar is..
Ja, als het goed is wel. Als je de ATV terugzet op fabrieksinstellingen vraagt die om bij te werken naar nieuwste software, dit moet je dan annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-06 15:51
Moet je dan ook met de blobs aan de gang?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:38
kloos2 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:18:
Is de AppleTV 3 al te koop bij de MediaMarkt voor zover iemand weet?
Yep gisteren meegenomen

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-06 10:09

BombaAriba

Ondertitel

Richard! schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 14:30:
Ik heb dezelfde problemen, mijn ATV2 herstart vaak tijdens het kijken van een film via XBMC terwijl ik de laatste versie heb en ik nergens wat kan vinden over de problemen die ik ondervind. Zou dit te verhelpen zijn met een fabrieksreset en het opnieuw installeren van XBMC?

Heeft iemand wellicht een ATV2 met XBMC die geen kuren heeft? Zo ja, welke installatiegids heb je gebruikt?

Ik word er nu nogal gek van en hoop bij iedere nieuwe update dat mijn problemen voorbij zijn maar dat is helaas niet het geval.

Of heeft iemand wellicht een gids waarmee ik films kan omzetten zodat ik ze in iTunes kan zetten en via de 'normale' manier kan streamen zonder jailbreak? Ik heb een Macbook Pro dus de software zou daar op moeten werken.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: 3i Beleid.