Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:52
Shiver23 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 14:21:
Via HDMI moet je de TV aanzetten. Via optisch is dat niet nodig.
Maar via de remote app (op bijvoorbeeld de iPhone) kun je het volume dan niet regelen. Hiervoor heb je een afstandsbediening nodig van je versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:24
Shiver23 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 14:21:
Via HDMI moet je de TV aanzetten. Via optisch is dat niet nodig.
smeerbartje schreef op zondag 11 maart 2012 @ 14:31:
[...]

Maar via de remote app (op bijvoorbeeld de iPhone) kun je het volume dan niet regelen. Hiervoor heb je een afstandsbediening nodig van je versterker.
OK, maarrrr: ik sluit alle apparatuur via HDMI aan op mijn versterker en lus vanaf daar door naar mijn TV. Dus dan zou ik mijn TV niet aan hoeven zetten? Geluid harder en zachter zetten doe ik dan dus blijkbaar met de afstandsbediening van mijn versterker, dat is geen punt want ik heb een Logitech Harmony (en ik begreep uit dit topic dat dat prima gaat werken).

Kortom: wat ik wil kan dus gewoon?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-06 15:51
smoken schreef op zondag 11 maart 2012 @ 11:35:
Ok, ze doelen natuurlijk op de 4s, ipad3 en atv3?
Dus met die van mij zou het wel moeten lukken dan?
Als je de SHSH blobs hebt opegslagen, dan kun je volgens mij nu downgraden naar 4.4.4. Toch?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:54
posttoast schreef op zondag 11 maart 2012 @ 17:13:
[...]

[...]

OK, maarrrr: ik sluit alle apparatuur via HDMI aan op mijn versterker en lus vanaf daar door naar mijn TV. Dus dan zou ik mijn TV niet aan hoeven zetten? Geluid harder en zachter zetten doe ik dan dus blijkbaar met de afstandsbediening van mijn versterker, dat is geen punt want ik heb een Logitech Harmony (en ik begreep uit dit topic dat dat prima gaat werken).

Ja, dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 16:48
kraades schreef op zondag 11 maart 2012 @ 18:43:
[...]

Als je de SHSH blobs hebt opegslagen, dan kun je volgens mij nu downgraden naar 4.4.4. Toch?
Die heb ik dus helaas niet,..
Stom genoeg totaal niet bij nagedacht toen ik gisteren op "update" klikte...

Maar die nieuwe software, weet iemand of deze te jailbreaken zou moeten zijn met redsnow?
Ik kom er maar niet achter...

Daarnaast lukt het me ook met geen mogelijkheid om in DFU mode te komen, dus testen wilt ook niet lukken.
(gaat wel supersnel knipperen na 7 seconden maar hij komt gewoon terug in iTunes, niet in DFU.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423265

smoken schreef op zondag 11 maart 2012 @ 20:14:
[...]

Daarnaast lukt het me ook met geen mogelijkheid om in DFU mode te komen, dus testen wilt ook niet lukken.
(gaat wel supersnel knipperen na 7 seconden maar hij komt gewoon terug in iTunes, niet in DFU.)
Ik zat daar gisteren ook mee te prutsen, maar met dit filmpje is het mij gelukt:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=P2cRFTmaVHg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 18:07
ook met de nieuwste firmware 5.0 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, DFU-mode (pwned)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 423265 op 11-03-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:11
posttoast schreef op zondag 11 maart 2012 @ 17:13:
[...]

[...]

Ik heb het op dezelfde manier aangesloten en in combinatie met de Harmony afstandsbediening werkt het allemaal geweldig. Ik heb echter nog steeds een probleem, zodra ik mijn tv uitzet gaat ook de apple tv uit. Op de een of andere manier kijkt de apple tv of de tv aanstaat, zo ja dan werkt alles prima, zo nee dan gaat ook de apple tv uit. Als ik dat ooit eens opgelost zou kunnen krijgen, zou geweldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06 11:40

bdu

Hoe werken jullie met een toetsenbord? Is dit überhaupt mogelijk? Kan dit draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-06 13:32
Ik gebruik mijn iPad of iPhone als toetsenbord wanneer het nodig is met de remote app.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

M@cer schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 08:42:
Ik gebruik mijn iPad of iPhone als toetsenbord wanneer het nodig is met de remote app.
Okee, iPad heb ik niet. iPhone is niet altijd daar waar de aTV staat ;-)

Kan hier ook een traditioneel toetsenbord of HTPC achtig toetsenbord op worden aangesloten, met name handig na jailbreak, bij browsen, XBMC etc?

[edit]
Kan dus blijkbaar prima, dit bedoelde ik:
YouTube: ATV2 Keyboard + Plex Demostration

[ Voor 15% gewijzigd door bdu op 13-03-2012 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-06 14:10
als je atv2 gejailbreaked is kan je toch gewoon een bt keyboard koppelen.
(wel ff de drivers via nito installeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

DarkChylde schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:45:
als je atv2 gejailbreaked is kan je toch gewoon een bt keyboard koppelen.
(wel ff de drivers via nito installeren)
Dat bedoelde ik dus.. bedankt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-06 09:01
Ik vraag me af hoe het is om hier een Apple TV te hebben. Ik kan er maar weinig informatie over vinden en vroeg me af of er hier mensen zijn met goede gebruikerservaring.

Het lijkt me een leuk apparaat, maar het is me vooral onduidelijk betreft de mogelijkheden en de prijzen hier in NL. Zijn in Nederland alle films en series beschikbaar? Ik heb het idee dat we in Nederland weer eens flink beperkt worden of heb ik dit mis?

En kan iemand mij toelichting geven over de prijzen van de films en series? Hoeveel betaal je voor een aflevering? Ik kijk de laatste tijd Dexter en wil dat misschien via Apple TV gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
FerdiV schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:35:
Ik vraag me af hoe het is om hier een Apple TV te hebben. Ik kan er maar weinig informatie over vinden en vroeg me af of er hier mensen zijn met goede gebruikerservaring.

Het lijkt me een leuk apparaat, maar het is me vooral onduidelijk betreft de mogelijkheden en de prijzen hier in NL. Zijn in Nederland alle films en series beschikbaar? Ik heb het idee dat we in Nederland weer eens flink beperkt worden of heb ik dit mis?

En kan iemand mij toelichting geven over de prijzen van de films en series? Hoeveel betaal je voor een aflevering? Ik kijk de laatste tijd Dexter en wil dat misschien via Apple TV gaan zien.
Weinig informatie over vinden? Eén blik op de Apple-site en je krijgt alle informatie. Daarin wordt je ook doorverwezen naar films en prijzen. Of, als je iTunes hebt, neem je een kijkje in de iTunes Store. Zo onduidelijk is dat toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Nou, vanaf heden heb ik een ATV2 met 4.4.3 er op. (verkopers snappen schijnbaar wat je graag wilt doen met een ATV ;-) )

Wat is nu de slimste wijze om hem te jailbreaken?

Wil niet weer een fout maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

Exirion

Gadgetfetisjist

FerdiV schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:35:

Gratis en voor niks: www.apple.nl/appletv

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

smoken schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:36:
Nou, vanaf heden heb ik een ATV2 met 4.4.3 er op. (verkopers snappen schijnbaar wat je graag wilt doen met een ATV ;-) )

Snel teruggeven dan, als je geen SHSH's hebt. Die versie is dan helaas niet meer te jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:45
smoken schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:36:

Heb bewondering voor je doorzettingsvermogen... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-06 18:58
Seasonpass werkt bij mij perfect, naarna ATV flash erop en gaan :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidvisser
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 06:04
Ik krijg binnenkort een Apple TV, nu vroeg ik me af of alle films die in iTunes staan zonder problemen via WIFI naar de Apple TV gestreamed worden. Dus ook geripte en geconverteerde films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:10
Grappig. Ik heb zojuist een Airport Express ontvangen en dan kom je dit topic tegen over Apple TV. Begin nu te twijfelen, dus ik laat de Airport Express nog maar even nieuw in de verpakking liggen.

Mijn bedoeling was om de Airport Express enkel te gebruiken om muziek vanaf mijn iMac te streamen naar mijn muziekset (via optische kabel). Nu zie ik dat de Apple TV dit ook kan, en daarnaast ook nog eens films kan afspelen. De bedoeling zou dan worden om de Apple TV met een HDMI kabel aan de TV te verbinden en het geluid via een optische kabel naar de receiver van mijn muziekset. Zodoende hoeft de TV niet continu aan te staan tijdens het afspelen van muziek (wat wel moet als ik de Apple TV via receiver verbind met alleen een HDMI kabel begrijp ik uit bovenstaande tekst).

Werkt het streamen van muziek nou precies hetzelfde op de Apple TV als via de Airport Express? En kan de Apple TV ook muziek afspelen vanaf de iCloud zonder dat mijn iMac de hele tijd aan hoeft te staan? Bij de Airport Express zou de iMac continu aan moeten staan tijdens het afspelen van muziek.

Ik zie door de bomen het bos even niet meer..

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:31
@Lupo

Ik heb beide, een appletv (2g) en een airport express. Ik gebruik de airport voor mijn muziek (vanaf macmini) en bestuur deze met de remote app. Dit komt omdat mijn speakers niet bij mij tv staan dus dat mijn appletv niet aan mijn speakers hangt.

Het nadeel van de apple tv en de remote app vind ik dat de tv aanmoet, maar dan schijnt itunes match wel te werken en hoeft je computer niet aan te staan. Maar dan heb je niks aan je bibliotheek met lossless muziek en heb je alleen 256 aac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Jasper1975 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:46:
@Lupo

Ik heb beide, een appletv (2g) en een airport express. Ik gebruik de airport voor mijn muziek (vanaf macmini) en bestuur deze met de remote app. Dit komt omdat mijn speakers niet bij mij tv staan dus dat mijn appletv niet aan mijn speakers hangt.

Het nadeel van de apple tv en de remote app vind ik dat de tv aanmoet, maar dan schijnt itunes match wel te werken en hoeft je computer niet aan te staan. Maar dan heb je niks aan je bibliotheek met lossless muziek en heb je alleen 256 aac.
Bedankt voor je reactie. Mijn Apple TV komt wel bij de speakers te staan dus dan heeft de Airport Express in principe geen functie toch? Een router heb ik namelijk al..

Volgens mij hoeft de TV niet aan te staan als ik het beeld rechtsreeks via HDMI naar TV laat lopen en het geluid via een optische kabel naar receiver. Tenminste, dat las ik hierboven. Dan kan ik dus muziek afspelen op m'n receiver via de Apple TV zonder dat de TV aanstaat.

Is het trouwens niet zo dat al mijn muziek in mijn iTunes bibliotheek automatisch via iCloud op een iPhone 4 wordt gezet? Dan kan ik toch zonder dat de iMac of TV aanstaat via de iPhone 4 muziek streamen naar de Apple TV (en dus naar mijn speakers)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 22:54

vooghel

Cunning linguist

LuPo schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:57:
[...]

Bedankt voor je reactie. Mijn Apple TV komt wel bij de speakers te staan dus dan heeft de Airport Express in principe geen functie toch? Een router heb ik namelijk al..
Klopt.
Volgens mij hoeft de TV niet aan te staan als ik het beeld rechtsreeks via HDMI naar TV laat lopen en het geluid via een optische kabel naar receiver. Tenminste, dat las ik hierboven. Dan kan ik dus muziek afspelen op m'n receiver via de Apple TV zonder dat de TV aanstaat.
Klopt, die setup heb ik ook precies zo.
Is het trouwens niet zo dat al mijn muziek in mijn iTunes bibliotheek automatisch via iCloud op een iPhone 4 wordt gezet? Dan kan ik toch zonder dat de iMac of TV aanstaat via de iPhone 4 muziek streamen naar de Apple TV (en dus naar mijn speakers)?
Het wordt niet allemaal op je iPhone gezet (zou lastig worden als je muziekcollectie groter is dan de capaciteit van je iPhone), maar het is wel allemaal op je iPhone te beluisteren, en kan ook naar de aTV gestuurd worden. Ook dit doe ik zelf vaak.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
vooghel schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:01:

Het wordt niet allemaal op je iPhone gezet (zou lastig worden als je muziekcollectie groter is dan de capaciteit van je iPhone), maar het is wel allemaal op je iPhone te beluisteren, en kan ook naar de aTV gestuurd worden. Ook dit doe ik zelf vaak.
Het wordt dus niet allemaal op je iPhone gezet in verband met ruimte, maar is wel allemaal afspeelbaar op je iPhone zónder dat de iMac met iTunes-bibliotheek aan hoeft te staan?

En een tweede vraag. Gaat de iPhone 4 niet heel snel leeg als deze dienst doet als audio-bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
OkeOkeOke schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 00:09:
[...]

Heb bewondering voor je doorzettingsvermogen... _/-\o_
Dank daarvoor!
Mijn vriendin noemt het een afwijking,..... :)

Maareh: het is gelukt!!
http://www.jailbreakapple...gning-older-versions.html

Ook daar is een klein beetje doorzettingsvermogen voor nodig, maar stapjes netjes doorlopen en goed nadenken en een klein uurtje later is alles gefixed!

Intussen ook XBMC en NAVI-X er op staan, vanavond een mee spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:45
Gefeliciteerd ! Misschien handig om nu je blobs op te slaan voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

LuPo schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:23:
[...]

Het wordt dus niet allemaal op je iPhone gezet in verband met ruimte, maar is wel allemaal afspeelbaar op je iPhone zónder dat de iMac met iTunes-bibliotheek aan hoeft te staan?
Ja, want de iPhone downloadt wat je afspeelt van iTunes Match, niet van je iMac (moet je wel een iTunes Match abonnement hebben natuurlijk ;)).
En een tweede vraag. Gaat de iPhone 4 niet heel snel leeg als deze dienst doet als audio-bron?
Geen idee; ik heb het nooit zo lang gebruikt dat ik daar merkbaar last van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:52
Maar als je vanuit Match speelt.... Dan worden de afgespeelde nummers niet automatisch van je iPhone verwijderd, toch? Dus na verloop van tijd moet je ze zelf, met het handje verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Die vragen kunnen beter in iTunes Match :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
smeerbartje schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 22:45:
Maar als je vanuit Match speelt.... Dan worden de afgespeelde nummers niet automatisch van je iPhone verwijderd, toch? Dus na verloop van tijd moet je ze zelf, met het handje verwijderen.
Je kunt op de ATV inmiddels (gebruik de voorlaatste, dus de nog te jailbreaken, firmware) ook rechtstreeks vanuit iCloud afspelen (menu optie muziek>icloud) dus voor het afspelen van Match nummers heb je zelfs je iPhone niet nodig. Afspelen kan dus ook zonder dat PC of telefoon als bron gebruikt wordt.

Erg handg. Alleen met dan wel je TV aan staan want heb nog geen manier gevonden om dit met Remote te bedienen zonder dat TV aan staat, Remote kan via deze optie niet zelf de muziek selecteren.

Zie ook http://www.appletips.nl/i...activeren-op-de-apple-tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
xahmol schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 06:20:
[...]

Je kunt op de ATV inmiddels (gebruik de voorlaatste, dus de nog te jailbreaken, firmware) ook rechtstreeks vanuit iCloud afspelen (menu optie muziek>icloud) dus voor het afspelen van Match nummers heb je zelfs je iPhone niet nodig. Afspelen kan dus ook zonder dat PC of telefoon als bron gebruikt wordt.

Erg handg. Alleen met dan wel je TV aan staan want heb nog geen manier gevonden om dit met Remote te bedienen zonder dat TV aan staat, Remote kan via deze optie niet zelf de muziek selecteren.

Zie ook http://www.appletips.nl/i...activeren-op-de-apple-tv/
Remote.app op je iDevice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Eh, zo ver was ik al en stond ook in post. Maar hoe selecteer je dan de muziek zonder TV? Remote app laat library van je PC zien, niet die van iCloud. Dus als PC uit staat valt er weinig te selecteren in Remote,
Of mis ik iets?

Edit: even zitten Googlelen en het zou dus wel moeten kunnen. Kortom: wat doe ik fout? Zie de iCloud library van mijn ATV2 toch echt niet in de Remote app. Terwijl het op de ATV toch echt prima werkt.
En ja, weet zeker dat ik de laatste versie van Remote heb, voor de zekerheid opnieuw geïnstalleerd. Geprobeerd zowel op mijn iPhone als iPad.

[ Voor 33% gewijzigd door xahmol op 15-03-2012 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
--- topic verplaatst

[ Voor 96% gewijzigd door smoken op 15-03-2012 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
xahmol schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:02:
[...]

Eh, zo ver was ik al en stond ook in post. Maar hoe selecteer je dan de muziek zonder TV? Remote app laat library van je PC zien, niet die van iCloud. Dus als PC uit staat valt er weinig te selecteren in Remote,
Of mis ik iets?

Edit: even zitten Googlelen en het zou dus wel moeten kunnen. Kortom: wat doe ik fout? Zie de iCloud library van mijn ATV2 toch echt niet in de Remote app. Terwijl het op de ATV toch echt prima werkt.
En ja, weet zeker dat ik de laatste versie van Remote heb, voor de zekerheid opnieuw geïnstalleerd. Geprobeerd zowel op mijn iPhone als iPad.
Daarom vroeg ik het ook. ;) Ik meen het ook te hebben gelezen dat het wel kan, ik heb momenteel geen iTunes Match.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 11:03
"the new" Apple TV staat nu ook in de NL store: http://store.apple.com/nl...shop_ipod/family/apple_tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:16

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Top! Net eentje besteld. Ben benieuwd hoe snel ze hier XBMC op hebben draaien.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-06 09:08

pposthoorn

Constructeur

Gelijk eentje besteld!
Erhnam schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:35:
[...]
Top! Net eentje besteld. Ben benieuwd hoe snel ze hier XBMC op hebben draaien.
Tot die tijd kan je gewoon met je iPhone/iPad via AriVideo alles afspelen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
Ben benieuwd hoe goed die kwaliteit is wanneer ik dat via m'n iPod touch ga proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
voor wie echt niet kan wachten: http://www.fotokonijnenbe...t/1632841/apple-tv-3.html
Heb ik mijne ook besteld toen hij nog op €109 stond, waarschijnlijk vanavond eens even ophalen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

rjvisje schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:44:
voor wie echt niet kan wachten: http://www.fotokonijnenbe...t/1632841/apple-tv-3.html
Heb ik mijne ook besteld toen hij nog op €109 stond, waarschijnlijk vanavond eens even ophalen :D
Ik heb al een ATV1 en ATV2 staan dus ik geloof het wel en wacht gewoon op MyCom :) Totdat er een jailbreak voor is zie ik toch geen enkel voordeel van die nieuwe, dus geen haast.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Zojuist de Apple TV3 voor 109euro besteld bij Apple. Even afwachten wanneer ik het werkelijk in bezit heb. Is de huidige jailbreak hier ook voor geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438811

Vraagje:
Ik heb 2 Apple TVs (ATV2) in huis (woonkamer en slaapkamer), maar het valt me op dat ze allebei op willekeurige tijden en afzonderlijk van elkaar "verdwenen" zijn op het netwerk. Ze zijn dan niet meer zichtbaar in mijn Airplay opties, niet te bereiken via de Apple Remote App, en moeten gereset worden voor ze het weer doen. (Dat is vooral onhandig voor de AppleTV op de slaapkamer die ik achter de TV heb weggewerkt en uit het zicht van de reguliere afstandbediening zit).
Ik heb ze allebei een andere naam gegeven, en ik heb ook onlangs beiden een vast IP-adres gegeven. Dat heeft het probleem niet opgelost. Ik heb al zitten googlen, maar weinig gevonden. Herkent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-06 09:35

robbydw

live your life

Exirion schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:54:
[...]

Ik heb al een ATV1 en ATV2 staan dus ik geloof het wel en wacht gewoon op MyCom :) Totdat er een jailbreak voor is zie ik toch geen enkel voordeel van die nieuwe, dus geen haast.
Overigens heeft Mycom hem ook al op voorraad zo lijkt het. Zojuist besteld bij MyCom en morgen in huis volgens de site. :)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 23-06 13:35
Anoniem: 181923 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:22:
Zojuist de Apple TV3 voor 109euro besteld bij Apple. Even afwachten wanneer ik het werkelijk in bezit heb. Is de huidige jailbreak hier ook voor geschikt?
Ik heb de ATV 1080p hier in huis staan. Gravis in Dusseldorf had ze vanmorgen binnen gekregen.

iPad "3" staat z'n apps te sync'en met iTunes ;-)

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Zojuist verzendbevestiging ontvangen van MyCom. Apple tv3 morgen dus in huIs!!! :)
Nu Wachten tot we er Xbmc of gelijken op los kunnen laten.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

robbydw schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:34:
Overigens heeft Mycom hem ook al op voorraad zo lijkt het. Zojuist besteld bij MyCom en morgen in huis volgens de site. :)
Joh, vanmiddag was het nog 4 tot 7 dagen levertijd of iets dergelijks. Maar inderdaad, het centrale magazijn lijkt voorraad te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:03
Ik heb rond 17:00 ook al een Apple TV 3 opgepikt bij de ivizi in Heerlen. Toen ik er langs liep dacht ik even checken. Hij was net binnen gekomen en heb er dus meteen eentje meegenomen. Niet verwacht aangezien ik bij Apple een levertijd van 5-7 dagen zag staan.

[ Voor 17% gewijzigd door SquareOne op 16-03-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-06 09:08

pposthoorn

Constructeur

Ik had hem besteld bij Apple. Maar vanmiddag even langs gegaan bij iFactors in Rotterdam en daar hadden ze er nog een aantal. (verkoper: "ze gaan als warme broodjes")
Toch maar gelijk ééntje gekocht. Bij de mediamarkt om de hoek hadden ze nog honderden ATV2's voor €89 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJelle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-05 12:48
Ik heb er zojuist 1 gehaald bij de Apple store op leidseplein.
Ze hadden ze vanmiddag binnen gehad :) morgen maar eens lekker meer spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ik ben benieuwd wanneer die te jailbreaken is, nu heb ik er namelijk nog niet zo veel aan.... Kan nog geen 1080p mkv's streamen vanaf mijn mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:52
Heb 'm vanochtend meegenomen uit Oberhausen, samen met de nieuwe iPad. Zojuist aangesloten. Top beeld! Eindelijk 1080p! Op m'n 55" zag de 720p versie er altijd washed-out uit. Nu ziet het er snaarstrak uit.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_IT
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-06 20:42
Zijn er hier toevallig al aan het proberen zijn om hun nieuwe apple tv 3g te jailbreaken.
Ik ben maar een beetje aan de slag gegaan :P , maar wat is merk is dat niet in DFU blijf zonder power cable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Dan laat je de power cable er toch in?
Bij sommige ATV2's was dit ook nodig heb ik gelezen...

Maareh, software versie 5.0 is toch nog niet te jailbreaken?
Op de ATV2 niet igg, lijkt me sterk dat het dan wel op de 3 lukt (gezien de nieuwe processor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 08:48
smoken schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 23:37:

...

Maareh, software versie 5.0 is toch nog niet te jailbreaken?
Op de ATV2 niet igg, lijkt me sterk dat het dan wel op de 3 lukt (gezien de nieuwe processor).
Het gaat er aan komen, op de nieuwe iPad is het al iemand gelukt: link

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:52
Apple TV 3 ziet er super uit op 55". :)

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/1g0F0M0p3k1x1V0X2b0c/539909174.jpg

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/0Q2z332F3N3H3K3N3Q0Q/IMG_1363.JPG

Foto's doen het niet echt eer aan. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 17-03-2012 12:22 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Hoe zit het met de laatste firmware icm Seas0npass, moet ik wachten op een nieuwe Unthether version of kan ik gewoon met de oudere jailbreaken?

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Nou, lekker dan. De 1080p werkt NIET goed, in ieder geval niet met mijn TV. Ik heb hier 5 apparaten (waaronder ATV1 en ATV2) die het perfect in 1080p mode doen met mijn Philips 47PFL9703, maar met de nieuwe Apple TV gaat het beeld om de zoveel seconden op zwart en moet ie opnieuw syncen. Soms gaat het een halve minuut goed, soms maar een paar seconden. Hopelijk is dit probleem softwarematig te fixen, maar aangezien 1080p de enige reden was om ATV3 te kopen ben ik geneigd om 'm terug te brengen en af te wachten of dit probleem herkend en opgelost zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
[b][message=37872426,noline]Ik heb hier 5 apparaten (waaronder ATV1 en ATV2) die het perfect in 1080p mode doen met mijn Philips 47PFL9703, maar met de nieuwe Apple TV gaat het beeld om de zoveel seconden op zwart en moet ie opnieuw syncen.
Voor alle zekerheid: je hebt geen last van een rotte hdmi-kabel of poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

BamSlam_ schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 18:38:
Voor alle zekerheid: je hebt geen last van een rotte hdmi-kabel of poort?
Lijkt me stug. Hij zit precies aangesloten als de ATV2 die ik net afgekoppeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-04 09:27
Exirion schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 18:01:
Nou, lekker dan. De 1080p werkt NIET goed, in ieder geval niet met mijn TV. Ik heb hier 5 apparaten (waaronder ATV1 en ATV2) die het perfect in 1080p mode doen met mijn Philips 47PFL9703, maar met de nieuwe Apple TV gaat het beeld om de zoveel seconden op zwart en moet ie opnieuw syncen. Soms gaat het een halve minuut goed, soms maar een paar seconden. Hopelijk is dit probleem softwarematig te fixen, maar aangezien 1080p de enige reden was om ATV3 te kopen ben ik geneigd om 'm terug te brengen en af te wachten of dit probleem herkend en opgelost zal worden.
of een maandag ochtend/vrijdag middag ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Toen de ATV2 net uit was, was er ook gedoe met de HDMI-connecties met verschillende merken TV's. Uiteindelijk is dat opgelost door de lijst met resoluties en kleurinstellingn toe te voegen in de firmware. Als meer mensen hier last van hebben bij de ATV3 zal het niet zo heel lang duren voordat er een update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ben blijkbaar niet de enige:

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1341248

Bij mij zit er ook een switch tussen, maar die werkt betrouwbaar met alles wat ik heb staan. Ik zal vanavond nog 's testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Exirion schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:13:
Ben blijkbaar niet de enige:

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1341248

Bij mij zit er ook een switch tussen, maar die werkt betrouwbaar met alles wat ik heb staan. Ik zal vanavond nog 's testen.
Is dat een powered switch? Ik herinner me ineens dat ik een tijdje een non-powered HDMI-switch heb gebruikt die niet lekker werkte met m'n ATV2. Daarmee had ik dus ook het probleem dat jij beschreef. Tegenwoordig heb ik een TV met genoeg HDMI-inputs. :)

[ Voor 4% gewijzigd door BamSlam_ op 17-03-2012 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:31

tomk94

Developer

Exirion schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 18:01:
Op mijn ATV2 + Philips tv had ik om de tijd handshake problemen. Hierbij kreeg het beeld na een variabel aantal minuten opeens een blauw/paarse tint. Dit was na een software update op te lossen om bij HDMI Output voor RBG te kiezen.

Je probleem klinkt anders maar lijkt toch wel een fout met de handshake. Dus misschien werkt het bovenstaande ook voor jouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
tomk94 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:31:
[...]

Op mijn ATV2 + Philips tv had ik om de tijd handshake problemen. Hierbij werdt het beeld na een variabel aantal minuten opeens blauw/paars. Dit was op te lossen om bij HDMI Output voor RBG te kiezen.

Je probleem klinkt anders maar lijkt toch wel een fout met de handshake. Dus misschien werkt het bovenstaande ook voor jouw.
Ik hou het op een brakke switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

BamSlam_ schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:32:
Ik hou het op een brakke switch.
Mis :) Het blijkt met de PS3 kabel wel goed te gaan, maar het maffe is dat de PS3 het ook goed doet met de kabel waar de Apple TV eerst aan hing 8)7 Toch blijft HDMI vaak gezeik... SCART gaf tenminste altijd beeld :P Anyway, ik ga de kabels maar gewoon omwisselen denk ik, en de Apple TV lijkt in principe in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Exirion schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 20:51:
[...]
Toch blijft HDMI vaak gezeik... SCART gaf tenminste altijd beeld :P
I second that! Enfin, blij dat het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

Ik heb net de Apple Tv "3" gekocht en vanavond twee films gehuurd. Werkt echt perfect, ik kon de film direct bekijken zonder bufferen, haperen of "overgang naar de tweede laag".

Werkt super! Nu alleen nog series Ipv alleen films en dan is het helemaal af.

Ik heb trouwens geen intentie om de Apple TV te jailbraken of wat dan ook. Out of the box werkt het gewoon prima.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 55212 op 18-03-2012 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 15:02

Collaborator

You! Cake or Death?

Apple TV3 in Heerlen gehaald, aangesloten en alles werkt prima, al wil het mirroren vanaf de 4S niet helemaal soepeltjes gaan met games.. veel gestotter, soms seconde beeld stil. Misschien even de ATV3 via een kabel aan de router hangen?

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Collaborator schreef op zondag 18 maart 2012 @ 01:16:
Misschien even de ATV3 via een kabel aan de router hangen?
:Y

Ik heb alles wat niet mobiel is bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 16-06 15:02

Collaborator

You! Cake or Death?

Exirion schreef op zondag 18 maart 2012 @ 02:08:
[...]

Ik heb hem aan de kabel gehangen en dat hielp al, maar vanuit de iPhone naar de router is het signaal niet helemaal optimaal, bleek aan het 'kanaal' te liggen.

Even wat verschillende settings geprobeerd (stond op auto, nu op 10) en nu speelt hij wireless (mirror met games) heel goed met heel af en toe een schokje.

Uiteindelijk hang ik hem wel aan de kabel. Het is ook niet heel gek dat 1080p realtime streamen niet helemaal perfect loopt via een verouderde router (geen N) ;)

Is NetFlix in Nederland (evt met een proxy oid) mogelijk? Ik zie het namelijk niet standaard staan in het menu van de ATV.

[ Voor 8% gewijzigd door Collaborator op 18-03-2012 02:25 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidvisser
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 06:04
Exirion schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 20:51:
[...]

Mis :) Het blijkt met de PS3 kabel wel goed te gaan, maar het maffe is dat de PS3 het ook goed doet met de kabel waar de Apple TV eerst aan hing 8)7 Toch blijft HDMI vaak gezeik... SCART gaf tenminste altijd beeld :P Anyway, ik ga de kabels maar gewoon omwisselen denk ik, en de Apple TV lijkt in principe in orde.
Ik had dezelfde problemen met mijn Philips TV en de Apple TV. Opgelost door de software op de philips te updaten. Probleem staat ook bij de bugfixes vermeldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Exirion schreef op zondag 18 maart 2012 @ 02:08:
[...]

Onnodig mits een redelijk up-to-date draadloos netwerk. Zowel de ATV als een iPad/iPhone zijn daarin absoluut niet de bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

me_mrtn schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:27:
Onnodig mits een redelijk up-to-date draadloos netwerk.
Ja, tuurlijk :') Ik heb al wifi sinds 2002 en voor videostreaming gaat er nog steeds niks boven een kabel. Nooit. Misschien zit jij in een hutje op de hei, maar in een normale omgeving in de stad in een huis met wat beton is draadloos niet stabiel genoeg om altijd zonder hapering te streamen. En ook al lijkt het snel als je gaat meten, in de praktijk gaat het vaak toch hakkelig.

De Apple TV staat in dezelfde ruimte als m'n 2.4GHz/5GHz Time Capsule, maar ik ben blij dat ik gigabit door het hele huis heb getrokken. Niet dat ik met de Apple TV iets aan gigabit snelheden heb, maar met m'n NAS<->iMac verkeer wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Exirion schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:34:
[...]

Ja, tuurlijk :') Ik heb al wifi sinds 2002 en voor videostreaming gaat er nog steeds niks boven een kabel. Nooit. Misschien zit jij in een hutje op de hei, maar in een normale omgeving in de stad in een huis met wat beton is draadloos niet stabiel genoeg om altijd zonder hapering te streamen. En ook al lijkt het snel als je gaat meten, in de praktijk gaat het vaak toch hakkelig.

De Apple TV staat in dezelfde ruimte als m'n 2.4GHz/5GHz Time Capsule, maar ik ben blij dat ik gigabit door het hele huis heb getrokken. Niet dat ik met de Apple TV iets aan gigabit snelheden heb, maar met m'n NAS<->iMac verkeer wel :)
Nee, ik woon in een "normale, drukke omgeving" met redelijk wat beton (nieuwbouw) en met m'n non-budget router die op zolder staat haal ik toch door een aantal muren en plafonds goede 1080p-streaming. Toegegeven, het superdeluxehighend-materiaal is niet te doen, maar voor wat NAS-werk is gigabit niet verkeerd nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

me_mrtn schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:46:
Toegegeven, het superdeluxehighend-materiaal is niet te doen, maar voor wat NAS-werk is gigabit niet verkeerd nee.
Goed, zijn we het uiteindelijk toch eens :) Ik speel alleen nog maar films in HD, en dat wil ik gewoon retestrak stabiel want anders erger ik me dood tijdens het kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb nu een AppleTV 2 met daarop ATV Flash en stream mijn MKV'tjes bedraad vanaf mijn Synology naar de ATV2. Nu ben ik best tevreden met het resultaat, maar zie toch dat de 1080 MKV'tje af en toe een beetje schokken. Niet echt storend, maar ik ben kritisch. Nu vraag ik mij af of het zin heeft om te upgraden naar de ATV3. Mijn TV is HD-ready (720) dus daar hoef ik het niet voor te doen. Ik ben benieuwd of de nieuwe processor meer power heeft om de MKV's soepeler af te laten spelen.
Kan iemand daar al iets zinnigs over zeggen of is het afwachten totdat de eerste ATV3 gejailbreaked zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:00
Roelos schreef op zondag 18 maart 2012 @ 14:56:
Ik heb nu een AppleTV 2 met daarop ATV Flash en stream mijn MKV'tjes bedraad vanaf mijn Synology naar de ATV2. Nu ben ik best tevreden met het resultaat, maar zie toch dat de 1080 MKV'tje af en toe een beetje schokken. Niet echt storend, maar ik ben kritisch. Nu vraag ik mij af of het zin heeft om te upgraden naar de ATV3. Mijn TV is HD-ready (720) dus daar hoef ik het niet voor te doen. Ik ben benieuwd of de nieuwe processor meer power heeft om de MKV's soepeler af te laten spelen.
Kan iemand daar al iets zinnigs over zeggen of is het afwachten totdat de eerste ATV3 gejailbreaked zijn?
Hij is wel wat krachtiger, alleen een jailbreak is er (nog) niet.

Van Macrumors.com

As Apple notes on the tech specs page for the new Apple TV, the device utilizes a unique single-core A5 system-on-a-chip, an upgrade from the A4 package found in the previous generation but lacking the dual-core processor found in the A5 chip used in the iPad 2 and iPhone 4S. The Apple TV teardown reveals a typical-looking A5 chip at first glance, carrying date codes suggesting it was manufactured during the seventh week of 2012, or mid-February.

The processor inside the new Apple TV's A5 package is identified as APL2498, indicating a variation on the APL0498 processor found in the standard dual-core A5. The part number for the RAM included in the chip suggests that it is a 512 MB chip from Hynix, a boost from the 256 MB of RAM found in the A4 package on the previous-generation Apple TV.

As for flash storage, the format of the part number stamped on the chip implies that it is an 8 GB part from Toshiba, meaning that the device carries the same storage capacity as found in the previous-generation model. Given that the Apple TV is a streaming-only device, on-board storage is only required to support the operating system and buffering of streaming content.

There had been some speculation that Apple could boost the on-board storage in order to handle larger 1080p content supported on the updated model, but it appears that Apple still views 8 GB as sufficient given limited increases in file size for 1080p content. Maintaining 8 GB of on-board storage undoubtedly also helps Apple maintain the $99 pricing on the Apple TV given other improvements such as the A5 chip.

Finally, the new Apple TV appears to contain a second antenna that was not present in the previous-generation model, although it is unclear exactly how the new antenna is being used to improve performance

[ Voor 3% gewijzigd door jschoorl2 op 18-03-2012 15:43 ]

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Exirion schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:34:
[...]

Dit hangt ook wel erg af van je hardware, en waar die staat. Ik woon in een betonnen huis, gebouwd in 2010, met 4 woonlagen. Op zolder was wifibereik ruk, tot de upgrade van de standaard kpn router naar een cisco exemplaar en een verhuizing van de meterkast naar de eerste etage. Nu lukt zelfs sd videostreaming naar een ipad op zolder (en die dingen hebben in mijn ervaring een enorm brakke antenne). HD content heb ik niet getest maar ik vermoed wel dat dat meer moeite zal hebben.

Maar bekabeld is uiteraard sowieso stukken beter, dat is alleen niet altijd voor iedereen een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Exirion schreef op zondag 18 maart 2012 @ 14:00:
[...]

Goed, zijn we het uiteindelijk toch eens :) Ik speel alleen nog maar films in HD, en dat wil ik gewoon retestrak stabiel want anders erger ik me dood tijdens het kijken.
offtopic: Vandaar ook de super 47PFL9703 :). Heb deze TV nu ook een jaartje of 2 en erg tevreden mee :)

ontopic: bij mij werkt de zaterdag binnen gekregen Apple TV 3 zonder enig probleem en met retestrak beeld op genoemde TV. Laat de jailbraik nu maar komen.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

robbydw schreef op zondag 18 maart 2012 @ 22:27:
offtopic: Vandaar ook de super 47PFL9703 :). Heb deze TV nu ook een jaartje of 2 en erg tevreden mee :)
Nogsteeds een mooie TV ja maar ik overweeg dit jaar een upgrade. Hij is nu 4 jaar oud en er is veel groters en mooiers te koop :P Maar miischien stel ik het een jaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427208

Apple tv ondersteund wel mirroring maar ik vroeg me af of er ook al een app of iets is om extend desktop te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Laatst online: 13-06 13:48
Anoniem: 427208 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:07:
Apple tv ondersteund wel mirroring maar ik vroeg me af of er ook al een app of iets is om extend desktop te gebruiken?
Ja zeker, je kan Reflection proberen.
Het is wel betaald.

http://www.reflectionapp.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xamirz schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:12:
[...]

Ja zeker, je kan Reflection proberen.
Het is wel betaald.

http://www.reflectionapp.com/
die mirrort toch je ipad en iphone?

Ik heb een MBA en een 24 inch extern scherm met hdmi.
ik wil dus draadloos mijn desktop extenden naar mijn externe scherm (dus geen mirror).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Laatst online: 13-06 13:48
Hmmm, Geen idee.
Ik had je verkeerd begrepen, reflection is indd voor ipad en iphone.
Anoniem: 427208 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:18:
[...]

die mirrort toch je ipad en iphone?

Ik heb een MBA en een 24 inch extern scherm met hdmi.
ik wil dus draadloos mijn desktop extenden naar mijn externe scherm (dus geen mirror).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-06 17:23
Vraagje voor de Apple TV bezitters. (Aub geen fanboy verhalen dat het allemaal perfect en goddelijk is. Want dat bestaat niet ;) )

1.) Werkt dit goed onder windows, ik snap dat het dan allemaal via Itunes moet, maar werkt dit soepel?
2.) Kan ik mijn gedownloade meuk (Zoals muziek, films en series) afspelen hiermee? Of werken alleen legale bestanden?
3.) MKV, werkt dit?
4.) Wat zijn jullie minpunten aan dit device?
5.)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-06 13:32
Dit zijn vragen die bijna elke pagina wel beantwoord worden. Even inlezen is geen overbodige luxe.
Wanneer je je Apple TV Jailbreakt kan je XBMC of Plex installeren en kan je al je films bekijken.

Als je alleen muziek wil streamen kan je door middel van iTunes alles beluisteren. Films vanaf je iPad / iPhone (als je die hebt) kan je afspelen door Airplay.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-06 17:23
Dat is het punt :P Dit wordt waarschijnlijk de enige apple device (puur omdat ik de rest gewoon te prijzig vind en ik qua garantie te snel issues heb (ik ga vaak naar buitenland, en daar dus geen garantie))

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
lanerios schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:25:
Dat is het punt :P Dit wordt waarschijnlijk de enige apple device (puur omdat ik de rest gewoon te prijzig vind en ik qua garantie te snel issues heb (ik ga vaak naar buitenland, en daar dus geen garantie))
Als dit je enige Apple device wordt vermoed ik dat je gezien jouw wensen beter voor een andere mediaplayer kan gaan. Airplay gebruik je dan nml niet en wat jij wilt kan alleen met een jailbreak.
Koop dan zeker geen ATV3 want voorlopig nog niet te jailbreaken.

Out of the box ondersteund de ATV geen .MKV en werkt gedownloade meuk alleen als je het converteert naar .mp4 en importeerd in iTunes ('legaal'/íllegaal' maakt daar trouwens niets in uit, al hoef je uiteraard content gekocht in de iTunes store niet te converteren).

Op zich werkt een ATV overigens prima met een Windows PC. Enige wat je mist ten opzichte van een Mac is dat in de laatste versie van OSX je ook het beeldscherm van je Mac kan mirroren naar je TV via de ATV.
Met Windows gaat dat niet. Maar voor content afspelen maakt het verder niet zoveel uit of je dit uit iTunes op Windows of een Mac doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik zou zeggen koop een mede8er voor hetzelfde geld.

[ Voor 0% gewijzigd door technorabilia op 19-03-2012 18:38 . Reden: Typo ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
De ATV2 komt nu echt uit alle hoeken en gaten.
Bij MM R'dam lagen er wel 100 in een bak met Griekse handleiding... }:O

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-06 11:38
smoken schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:36:
[...]

Dank daarvoor!
Mijn vriendin noemt het een afwijking,..... :)

Maareh: het is gelukt!!
http://www.jailbreakapple...gning-older-versions.html

Ook daar is een klein beetje doorzettingsvermogen voor nodig, maar stapjes netjes doorlopen en goed nadenken en een klein uurtje later is alles gefixed!

Intussen ook XBMC en NAVI-X er op staan, vanavond een mee spelen!
Bij stap drie loop ik telkens vast. Seas0npass geeft steeds de melding "This apple tv is not eligble for this version". Waar ligt dit aan? het maakt me een beetje gek :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kraades schreef op maandag 19 maart 2012 @ 18:42:
De ATV2 komt nu echt uit alle hoeken en gaten.
Bij MM R'dam lagen er wel 100 in een bak met Griekse handleiding... }:O
Lol, toch wel een fijn idee dat die grieken niet meer dure gadgets kopen schijnbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Gekke was dat een maand of 2 terug die ATV2's helemaal nergens fatsoenlijk te krijgen waren. Vandaag even een dagje naar Amsterdam geweest en daar lagen ze echt overal.

In MM Amsterdam Arena lagen hele dozen en bakken vol met die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Ben benieuwd wat die ATV2's kosten, nu ze in zulke grote getale gedumpt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:14
Hoe lang duurde het ongeveer bij de APple TV 2 voordat de jailbreak er was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Nog steeds €89,--.

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1 ... 19 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: 3i Beleid.