Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:27
Oppie schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:26:
Heb je het al vanaf een andere share geprobeerd, zoals een PC oid? Zo kunt je uitsluiten waar het euvel zich bevindt.
Ja, en deze hapert ook. Echter de pc (laptop dus) is via wifi aangesloten. Dit bevordert het proces ook niet helemaal. Ik ga alles bedraad nog wel een keer aansluiten en dan verder proberen.
eXisTa schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:32:
[...]

Kun je ons vertellen wat voor bestand van 480p je dan wilt afspelen, XBMC ondersteund niet alle formaten.
Je kunt dit goed bekijken met het programma MediaInfo.
Uit het hoofd weet ik niet meer wat het was, maar ik heb mijn vriend dit bestand aangeleverd en bij mij thuis op xbmc speelde deze vloeiend af. Dat heb ik van te voren wel even gecheked. Zal mijn bevindingen nog wel eens posten hier...

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
krizzziz schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:42:
[...]

Ja, en deze hapert ook. Echter de pc (laptop dus) is via wifi aangesloten. Dit bevordert het proces ook niet helemaal. Ik ga alles bedraad nog wel een keer aansluiten en dan verder proberen.

[...]

Uit het hoofd weet ik niet meer wat het was, maar ik heb mijn vriend dit bestand aangeleverd en bij mij thuis op xbmc speelde deze vloeiend af. Dat heb ik van te voren wel even gecheked. Zal mijn bevindingen nog wel eens posten hier...
Bij jouw thuis, XBMC Apple TV 2 of andere host?
Ik weet dat bepaalde codecs niet leuk gevonden worden, zelf speel ik 1080P mkv's/x264 zonder problemen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Heren,

Ik heb ook een Apple TV besteld.
Ik wil hem via met wifi connecten met mijn iMac, zodat ik 720p kan streamen.

De router die ik gebruik is een huawei hg655d.

Is de wifi snelheid, snel genoeg om 720p zonder haperingen te streamen?
Computer is 10 meter verwijderd van de router (beneden verdieping, kan helaas niet bedraaid) en de apple tv zit eigenlijk naast de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
justjermaine schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 08:28:
Heren,

Ik heb ook een Apple TV besteld.
Ik wil hem via met wifi connecten met mijn iMac, zodat ik 720p kan streamen.

De router die ik gebruik is een huawei hg655d.

Is de wifi snelheid, snel genoeg om 720p zonder haperingen te streamen?
Computer is 10 meter verwijderd van de router (beneden verdieping, kan helaas niet bedraaid) en de apple tv zit eigenlijk naast de router.
We kunnen hier wel enorm gaan theoretiseren en gokken, maar je kunt het beter gewoon in de praktijk uitproberen. Het hangt van zoveel variabelen af dat er niet veel zinnigs over te zeggen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Zijn er toevallig meer mensen die hetzelfde probleem ervaren?

Sinds een goed weekje doet me ATV2 met XBMC raar

Nu heb ik gewoon de map Films op mijn Mac met alle films erin, een stuk of 10 films stonden al in XBMC op m'n TV2. Maar als ik nu films toevoeg aan die map en ze vervolgens dus via XBMC wil gaan kijken hapert het als een malle, als ik films ga kijken die er al een paar weken in staan is er niks aan de hand..

Wat ik dan nog het vreemde er aan vind is dat als ik afleveringen van een bepaalde serie erin zet ( circa 2gb per aflevering) die serie wel gewoon vloeiend loopt..

Eerst ging het streamen perfect, bestanden van 8/13GB zonder probleem.

Iemand een idee? Heb niks aan m'n instellingen aangepast en haal net zoals eerst een download van 48Mbit..

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:39

Osxy

Holy crap on a cracker

Waarschijnlijk hogere bitrate. Probeer eens wat 720P materiaal.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Dat lijkt me sterk, er staan films in van 720/1080p die gewoon vlekkeloos afgespeeld worden, is puur met de nieuwe films die ik eerder deze week en vandaag heb toegevoegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:25
Huwai modem is niet genoeg voor draadloos, dat ding is toch al bagger omdat je AirPlay om de haverklap weg valt omdat die geen juiste ondersteuning heeft voor het bonjour protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Ik heb de ATV2 maar even hersteld, waren meer problemen mee dus.

Maar kom nu iets raars tegen, zonet weer Seas0npass erop gezet en nu wil ik XBMC er weer opzetten maar ik krijg een hele rare melding als ik inlog. Ik log op exact dezelfde manier in als ik voorheen ook altijd deed (ssh root @ip) maar nu krijg ik deze vage melding :?
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/20a6nt1.png

Een uur geleden voordat ik de ATV2 herstel had nog ingelogd via de root en toen kreeg ik die melding niet.

Wat moet ik hier in godsnaam mee, ziet er niet echt veilig uit oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan11117
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:54
Richard! schreef op zondag 19 februari 2012 @ 12:49:
Ik heb de ATV2 maar even hersteld, waren meer problemen mee dus.

Maar kom nu iets raars tegen, zonet weer Seas0npass erop gezet en nu wil ik XBMC er weer opzetten maar ik krijg een hele rare melding als ik inlog. Ik log op exact dezelfde manier in als ik voorheen ook altijd deed (ssh root @ip) maar nu krijg ik deze vage melding :?
[afbeelding]

Een uur geleden voordat ik de ATV2 herstel had nog ingelogd via de root en toen kreeg ik die melding niet.

Wat moet ik hier in godsnaam mee, ziet er niet echt veilig uit oid..
Even de betreffende regel verwijderen uit je ~/.ssh/known_hosts file

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma®tin
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:09

Ma®tin

Hallo

Aangezien je hem hersteld hebt, geeft deze nu een andere "key" uit.
De oude dus even weggooien uit je known_hosts bestand en dan de nieuwe accepteren.

[ Voor 6% gewijzigd door Ma®tin op 19-02-2012 13:03 ]

🔆Vanmeerzon 18400wp 🔥Panasonic WP 💦Ariston WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Hoe doe ik dat als ik vragen mag, waar kan je die file aanpassen?

[ Voor 5% gewijzigd door Richard! op 19-02-2012 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-06 09:01
Richard! schreef op zondag 19 februari 2012 @ 13:06:
De plaats waar de "Offending Key" bevindt, is aangegeven in de Terminal. Even lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma®tin

Ma®tin

Hallo

Richard! schreef op zondag 19 februari 2012 @ 13:06:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/18244675/Tweakers/RSA_Key.png

Lijkt me toch vrij duidelijk... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Ja maar moet ik dit in terminal aanpassen of in finder en welk pad moet ik dan invoeren: /Users/richardbrunsveld/.ssh/known_host ? Want als ik dat invoer geeft Terminal de melding dat het niet bestaat.

En bij : ~/.ssh/known_hosts is krijg ik geen toegang.

Met: pico .ssh/known_hosts kom ik in dit venster.
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/34eeq10.png

[ Voor 29% gewijzigd door Richard! op 19-02-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma®tin

Ma®tin

Hallo

Je kan niet naar een bestand navigeren, maar een "cd /Users/richardbrunsveld/.ssh/" geeft geen problemen.
Waarna je na een ls gevolgd door een enter het bestand known_hosts ziet staan.

Maar het makkelijkste is in terminal "nano /Users/richardbrunsveld/.ssh/known_hosts".
De betreffende regel "apple-tv ssh-rsa AAAAB3NzaC1yc2EAAAABIwAAAQEAennogveelmeertekens" verwijderen en dan ctrl+x drukken, waarna je wordt gevraagd of je wil bewaren.
Dan Y drukken. (misschien J bij gebruik Nederlandse taal?)

Edit; waar bij mij "apple-tv ssh-rsa etcbladiebla" staat kies jij dus het ip van je apple-tv.

[ Voor 8% gewijzigd door Ma®tin op 19-02-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Oke dat is al iets duidelijker, maar die regel "apple-tv ssh-rsa AAAAB3NzaC1yc2EAAAABIwAAAQEA blabla" staat er bij mij niet maar wel 2 andere (zie bovenstaande screenshot) moet ik die 2 dan verwijderen? En welke toets/combinatie is delete in terminal?

[ Voor 4% gewijzigd door Richard! op 19-02-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma®tin

Ma®tin

Hallo

Wat betreft je bovenstaande vraag, zie mijn edit 2 posts hierboven.

man nano zou je zo ongeveer alles moeten kunnen vertellen wat je weten wilt.
Maar ook een google opdracht naar remove line nano vertelt je gelijk alles wat je weten wilt.
Van de 1e hit;

Delete commands:
^D delete character currently under the cursor
BackSpace delete character currently in front of the cursor
^K delete entire line
^\ search for (and replace) a strong of characters

[ Voor 27% gewijzigd door Ma®tin op 19-02-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Oké, ik heb die eerste 2 lines verwijderd, m'n oude IP's dus. Vervolgens ctrl+x en dan op Y. Moet ik dan nog op een bepaalde manier afsluiten, als ik Terminal sluit en opnieuw opstart en ssh root @192.168.0.23 invoer blijf ik die melding krijgen namelijk.

En als ik weer nano /Users/richardbrunsveld/.ssh/known_hosts invoer staan de vorige 2 IP's er nog in.

[ Voor 17% gewijzigd door Richard! op 19-02-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma®tin

Ma®tin

Hallo

Als je verbind naar je apple tv via 192.168.0.23 moet je ook die regel verwijderen natuurlijk...
Dat is de 3e in je lijst en niet de eerste 2...
:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Ik heb alle 3 de lines verwijderd en vervolgens ctrl+x en nu werkt het en kan weer in me ATV2.

Sorry voor mijn onwetendheid maar vraag het liever dan dat ik zo een grote fout maakt, heel erg bedankt heren ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma®tin

Ma®tin

Hallo

Grote fouten maak je maar zo niet. ;)

Wat ik dan zelf altijd doe is een bestand even kopiëren dus,
code:
1
cp /Users/richardbrunsveld/.ssh/known_hosts /Users/richardbrunsveld/.ssh/known_hostsbackup
wat dus een kopie maakt genaamd known_hostsbackup.
Wanneer je dan wat verkeerd doet kun je alles altijd nog weer weer terugzetten door bovenstaand commando andersom in te voeren, dus;
code:
1
cp /Users/richardbrunsveld/.ssh/known_hostsbackup /Users/richardbrunsveld/.ssh/known_hosts.

Wat de backup dus weer terugzet.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trithemis
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-06 08:15

trithemis

Dragonfly

Ben ik nou de enige die verwacht dat er rond de introductie van de iPad 3 wel update van de ATV zal komen waarmee ook 1080p gestreamed kan worden? Of zou deze dan eerst een hele tijd niet in NL beschikbaar zijn zoals dat ook met de ATV 1 en 2 gebeurde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
trithemis schreef op maandag 20 februari 2012 @ 12:04:
Ben ik nou de enige die verwacht dat er rond de introductie van de iPad 3 wel update van de ATV zal komen waarmee ook 1080p gestreamed kan worden? Of zou deze dan eerst een hele tijd niet in NL beschikbaar zijn zoals dat ook met de ATV 1 en 2 gebeurde?
Er zal op den duur wel een ATV3 komen, maar gelijktijdig met de release van de iPad 3 vraag ik mij sterk af. Waarom zou je twee sterke producten gelijktijdig op de markt zetten. Stel dat de iPad 3 een A5X/A6 krijgt, dan zal er ook een deel van de productie naar de ATV3 moeten als deze gelijktijdig op de markt komt. Dat lijkt mij niet geheel logisch, want ook al is de ATV3 geen echte "SHUT UP AND TAKE MY MONEY", toch lopen de verkopen aardig. Wanneer de iPad 3 uitkomt, zal dit een regelrechte hit worden, ongetwijfeld.

Maar de ATV3 zal waarschijnlijk gelijktijdig, al dan niet snel op de Nederlandse markt beschikbaar komen. Dit omdat Apple eindelijk licentiedeals voor de iTunes Store heeft afgesloten voor de ATV2 en het lijkt mij onwaarschijnlijk dat deze deals ook voor toekomstige producten zullen gelden, tenzij er van het streamingsmodel wordt afgestapt. Voordat de ATV1/2 op de Nederlandse markt waren, had Apple dit niet en dus was er buiten de aankoop van de ATV geen echt model om er aan te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Is dit de meeste actuele guide voor een JB of is er een beter / actueler alternatief?

iOs 4.4.4 untethered:
http://www.iphoneclub.nl/...2-op-ios-4-4-4-jailbreak/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Oppie schreef op maandag 20 februari 2012 @ 12:56:
Is dit de meeste actuele guide voor een JB of is er een beter / actueler alternatief?

iOs 4.4.4 untethered:
Klopt, dat is de meest actuele. Zoals die ook in jailbreak-topic staat: [iOS] Jailbreaken - Deel 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Oppie schreef op maandag 20 februari 2012 @ 12:56:

iOs 4.4.4 untethered:
Zie ook Apple TV Nieuws - Wiki - Seas0nPass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:43
Ik heb het idee dat het goed afspelen van bestanden eerder ligt aan een goede infrastructuur (router, bekabeling, hdd waar de content op staat) dan aan de ATV zelf.
Heb al meerdere full HD films gekeken (ok, heeft geen nut, maar was dan makkelijkst om te vinden;) zelfs gister nog 1 van 12 Gb ofzo en die speelde perfect af.
Ook de birds scene (voor zover nog representatief) speelt bij mij goed af.

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
Vind het ook wel knap dat als (volgens de geruchten) volgende week de apple TV 3 komt dat er zo goed als niks over te vinden is :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Gisteren AirVideo gekocht voor mijn iPhone en iPad.
Later die avond even een Full HD film gekeken van 8GB via AirVideo --> AirPlay met mijn Apple TV. Alles ging soepel, voor mijn gevoel ook nog wel met een frame rate van ~ 30, maar het belangrijkste: geen lag!

Als ik een aflevering terug kijk (Bijvoorbeeld PowNews), dan heb ik meestal na 10 minuten kijken lag, weet iemand hoe dat komt? Zijn de servers van uitzending gemist misschien niet goed / overbelast?

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 11:03
dapluiz schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:58:
Vind het ook wel knap dat als (volgens de geruchten) volgende week de apple TV 3 komt dat er zo goed als niks over te vinden is :)
Er zijn toch wel aardig wat aanwijzingen voor te vinden, dus zou het zeker niet zo onlogisch vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:55
Kan je met ATV ook films vanaf een USB stick / HD afspelen?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
TLRnZ schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:28:
Kan je met ATV ook films vanaf een USB stick / HD afspelen?
Nee, als er een HDMI-kabel in zit is het onmogelijk om via USB iets te connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:27
me_mrtn schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:31:
[...]

Nee, als er een HDMI-kabel in zit is het onmogelijk om via USB iets te connecten.
Niet als je de HMD kabel met een 90 graden adapter installeert...

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
krizzziz schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:33:
[...]

Niet als je de HMD kabel met een 90 graden adapter installeert...
Kun je doen, maar dan heb je er nog niets aan want het werkt niet met een ATV2. Ook niet met NitoTV of XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:55
me_mrtn schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:42:
[...]

Kun je doen, maar dan heb je er nog niets aan want het werkt niet met een ATV2. Ook niet met NitoTV of XBMC.
Dacht ik al, zat te hopen dat het toch (eventueel met getweakte) omweg mogelijk was via de mini-USB poort.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:45
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat als je de Apple TV via de optische of HDMI aansluiting verbindt puur om muziek naar de receiver te sturen, dat je met de Apple Remote app het geluid niet kunt bedienen. Dus harder/zachter zetten kan dan niet; klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
smeerbartje schreef op zondag 04 maart 2012 @ 11:02:
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat als je de Apple TV via de optische of HDMI aansluiting verbindt puur om muziek naar de receiver te sturen, dat je met de Apple Remote app het geluid niet kunt bedienen. Dus harder/zachter zetten kan dan niet; klopt dat?
Kan aan mij liggen, maar met de Apple remote app kun je toch überhaupt net het volume net bedienen ongeacht hoe je hem aansluit? Of mis ik iets?

Daar heb ik dus een Harmony remote voor die gewoon alles bedient incl Apple TV en receiver,

Gebruik remote app alleen om snel op iPad muziek te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
xahmol schreef op zondag 04 maart 2012 @ 11:14:
[...]

Kan aan mij liggen, maar met de Apple remote app kun je toch überhaupt net het volume net bedienen ongeacht hoe je hem aansluit? Of mis ik iets?

Daar heb ik dus een Harmony remote voor die gewoon alles bedient incl Apple TV en receiver,

Gebruik remote app alleen om snel op iPad muziek te selecteren.
Tuurlijk kan dat wel, kijk hier maar :). Ik heb mijn Airport Express nu aangesloten via een tulp kabeltje. Dan werkt de volume-regeling via de Apple Remote App prima, maar als ik straks een Apple TV aansluit via optical of HDMI, dan zou ik het fijn vinden als ik nog steeds met m'n telefoon het volume van de mp3-weergave aan kan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
smeerbartje schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:48:
[...]

Tuurlijk kan dat wel, kijk hier maar :). Ik heb mijn Airport Express nu aangesloten via een tulp kabeltje. Dan werkt de volume-regeling via de Apple Remote App prima, maar als ik straks een Apple TV aansluit via optical of HDMI, dan zou ik het fijn vinden als ik nog steeds met m'n telefoon het volume van de mp3-weergave aan kan passen.
Ok, ik heb dus een ATV2 via optical aangesloten op mijn receiver en zie echt geen volume regeling. Als dat anders dus wel kan, kan ik je vraag bevestigend beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
xahmol schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:16:
[...]

Ok, ik heb dus een ATV2 via optical aangesloten op mijn receiver en zie echt geen volume regeling. Als dat anders dus wel kan, kan ik je vraag bevestigend beantwoorden.
Hmz, interessant. Zou dit het verschil zijn tussen een Apple TV en een Airport Express of komt het doordat je de Apple TV hebt aangesloten middels een optical cable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
smeerbartje schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:33:
[...]

Hmz, interessant. Zou dit het verschil zijn tussen een Apple TV en een Airport Express of komt het doordat je de Apple TV hebt aangesloten middels een optical cable?
Dat laatste als je gebruikt maakt van de optical output dan moet je het volume regelen via de receiver, als je dan slim bent dan zorg dat je je remote van de receiver de inleert via de Apple TV zodat je niet elke keer hoeft te switchen.

[ Voor 14% gewijzigd door NotSoSteady op 04-03-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
NotSoSteady schreef op zondag 04 maart 2012 @ 18:25:
[...]

Dat laatste als je gebruikt maakt van de optical output dan moet je het volume regelen via de receiver, als je dan slim bent dan zorg dat je je remote van de receiver de inleert via de Apple TV zodat je niet elke keer hoeft te switchen.
Of je gebruikt een Logitech Harmony zoals ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
NotSoSteady schreef op zondag 04 maart 2012 @ 18:25:
[...]

Ik volg je zin niet helemaal, maar volgens mij komt het erop neer dat je dus je Apple TV altijd met twee remontes moet bedienen: volume via de AB van de versterker en een "volgend nummer" of "ander album" met de Apple Remote app... (je telefoon dus).
xahmol schreef op zondag 04 maart 2012 @ 18:35:
[...]

Of je gebruikt een Logitech Harmony zoals ik.
Maar dan kun je niet een ander album ofzo opzetten...

[ Voor 15% gewijzigd door smeerbartje op 04-03-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
smeerbartje schreef op zondag 04 maart 2012 @ 18:35:
[...]

Hoezo niet? Je kunt met je Harmony prima de GUI van je ATV2 bedienen. Moet je TV uiteraard wel aanstaan.

Overigens gebruik ik een iPad voor de muziekkeuse en een Harmony voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
xahmol schreef op zondag 04 maart 2012 @ 18:37:
[...]

Hoezo niet? Je kunt met je Harmony prima de GUI van je ATV2 bedienen. Moet je TV uiteraard wel aanstaan.

Overigens gebruik ik een iPad voor de muziekkeuse en een Harmony voor de rest.
Ja oké, als de tv aanstaat, dan lukt het wel... hmz... lastige keuze, ik vind het juist zo fijn dat ik met alleen mijn telefoon zowel het volume als de muziek kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
smeerbartje schreef op zondag 04 maart 2012 @ 18:35:
[...]

Ik volg je zin niet helemaal, maar volgens mij komt het erop neer dat je dus je Apple TV altijd met twee remontes moet bedienen: volume via de AB van de versterker en een "volgend nummer" of "ander album" met de Apple Remote app... (je telefoon dus).

[...]

De Apple TV kan je remote inlezen zodat je de remote van je receiver ook kan gebruiken op je Apple TV, ben je geeneens een Harmony voor nodig.

http://support.apple.com/kb/HT3296

[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 04-03-2012 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
NotSoSteady schreef op zondag 04 maart 2012 @ 23:20:
[...]

De Apple TV kan je remote inlezen zodat je de remote van je receiver ook kan gebruiken op je Apple TV, ben je geeneens een Harmony voor nodig.

http://support.apple.com/kb/HT3296
Maar dan kun je nog steeds geen album uitzoeken én het volume bedienen et de remote app....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Tuurlijk wel. Moet je gewoon goed je toetsen indelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-06 14:57
smeerbartje schreef op maandag 05 maart 2012 @ 19:56:
[...]
Maar dan kun je nog steeds geen album uitzoeken én het volume bedienen et de remote app....
Misschien moet je even duidelijk uitleggen hoe je het nu doet en wat je wilt doen met een AppleTV. Als ik het goed begrijp gebruik je nu de remote app met een Airport Express. Dat is alleen een output dan, op die Epxress valt niets te bedienen. Bestuur je dan iTunes op je Mac met de remote app of zo?

Je kunt als je binnen iTunes (in mijn geval op windows) je apple tv als output gebruikt voor het geluid binnen iTunes zelf het volume regelen waarbij in mijn geval het via HDMI bij mijn TV speakers terecht komt. Als je de optical out van de AppleTV neemt heb ik geen idee wat de opties zijn, maar het zou me niet verbazen als je dan het volume niet kan beinvloeden. Je gebruikt dan je ATV2 wel slechts als een "domme" output. Ik begrijp een beetje dat je alleen dat wilt doen? Dan is de ATV2 wel een beetje dure vervanging van je Airport Express....

De meesten hier zullen hun TV zelf gewoon aanzetten ook als ze alleen audio spelen op hun ATV2. Als je iTunes Match/in the cloud gebruikt of je zelfs je desktop/laptop niet aan te hebben en kan je zo streamen uit de cloud met een ATV2. Daarbij kan je de receiver afstandbediening gebruiken om ook je ATV2 te besturen zoals de vorige poster aangaf. Dus ook maar 1 remote dan, maar een andere. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door troftnom op 06-03-2012 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
troftnom schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 11:01:
[...]

Misschien moet je even duidelijk uitleggen hoe je het nu doet en wat je wilt doen met een AppleTV. Als ik het goed begrijp gebruik je nu de remote app met een Airport Express. Dat is alleen een output dan, op die Epxress valt niets te bedienen. Bestuur je dan iTunes op je Mac met de remote app of zo?

Je kunt als je binnen iTunes (in mijn geval op windows) je apple tv als output gebruikt voor het geluid binnen iTunes zelf het volume regelen waarbij in mijn geval het via HDMI bij mijn TV speakers terecht komt. Als je de optical out van de AppleTV neemt heb ik geen idee wat de opties zijn, maar het zou me niet verbazen als je dan het volume niet kan beinvloeden. Je gebruikt dan je ATV2 wel slechts als een "domme" output. Ik begrijp een beetje dat je alleen dat wilt doen? Dan is de ATV2 wel een beetje dure vervanging van je Airport Express....

De meesten hier zullen hun TV zelf gewoon aanzetten ook als ze alleen audio spelen op hun ATV2. Als je iTunes Match/in the cloud gebruikt of je zelfs je desktop/laptop niet aan te hebben en kan je zo streamen uit de cloud met een ATV2. Daarbij kan je de receiver afstandbediening gebruiken om ook je ATV2 te besturen zoals de vorige poster aangaf. Dus ook maar 1 remote dan, maar een andere. ;)
Dank voor je uitgebreide antwoord. Als ik het goed begrijp kun je dus met de remote app op je telefoon het volume van de Apple TV (die muziek afspeelt van de iTunes library) regelen, mits deze via HDMI is aangesloten. Correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik moet toch even mij ei kwijt: wat is de interface van Apple Tv afschuwelijk lelijk geworden.

Ik twijfelde nog even de nieuwe Apple TV met 1080p te gaan aanschaffen, maar aangezien ik zelden tot nooit films download uit de iTunes Store, lijkt me dat vrij onzinnig.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:00
Spuuglelijk inderdaad :r
Als XBMC erop kan haal ik d'r wel 1, anders hoeft t voor mij niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je er Xbmc op kan draaien blijft het natuurlijk een heel interessante mediaspeler. 100 € voor een zuinig ding dat Full HD afspeelt, waar je Xbmc op kan zetten....

De vraag is natuurlijk in hoeverre hij Full HD zal ondersteunen, als 't weer zo'n Apple-interpretatie is van h.264/VC-1 dan gaan het alleen maar instapprofielen zijn...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:03
Borromini schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 23:35:
Als je er Xbmc op kan draaien blijft het natuurlijk een heel interessante mediaspeler. 100 € voor een zuinig ding dat Full HD afspeelt, waar je Xbmc op kan zetten....

De vraag is natuurlijk in hoeverre hij Full HD zal ondersteunen, als 't weer zo'n Apple-interpretatie is van h.264/VC-1 dan gaan het alleen maar instapprofielen zijn...
Ik hoorde in de keynote iets over 3rd party apps. Zou er dan een app store komen naar de Apple TV? misschien dat het dan zelfs op die manier mogelijk is om XBMC of Plex te installeren.

Ik vind Plex nog altijd verreweg de mooiste interface hebben op de Apple TV.

De nieuwe interface van Apple is behoorlijk lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Brm-G schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 23:48:
[...]

Ik hoorde in de keynote iets over 3rd party apps. Zou er dan een app store komen naar de Apple TV? misschien dat het dan zelfs op die manier mogelijk is om XBMC of Plex te installeren.

Ik vind Plex nog altijd verreweg de mooiste interface hebben op de Apple TV.

De nieuwe interface van Apple is behoorlijk lelijk.
Met 3rd party apps wordt waarschijnlijk bedoeld apps als netflix, youtube, flickr enz. Als de Apple TV 3 een App Store zou krijgen dan was het echt wel booming aangekondigd tijdens de keynote denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voor mij heeft de ATV3 ook alleen maar een meerwaarde als hij ook Full HD kan afspelen, de ATV2 die ik nu gebruik met XBMC heeft het af en toe net te zwaar (buffering, stotteren, maar dat is maar af en toe).

Ik wacht geduldig af op de eerste JB om te kijken hoe krachtig de nieuwe is geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik ben zeer benieuwd of de nieuwe Apple TV overweg kan met Corporate WPA/2 WiFi, dat vond ik het grootste nadeel van de ATV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06 11:40

bdu

Plus nog steeds geen gigabit ondersteuning. Helemaal niet zo raar op een speler die het van streaming content moet hebben denk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
bdu schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:19:
Plus nog steeds geen gigabit ondersteuning. Helemaal niet zo raar op een speler die het van streaming content moet hebben denk?
Zo'n stream zal nooit meer zijn dan 50Mbit, dus waarom zou je dan een voordeel hebben bij Gigabit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06 11:40

bdu

loyske schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:23:
[...]

Zo'n stream zal nooit meer zijn dan 50Mbit, dus waarom zou je dan een voordeel hebben bij Gigabit ?
Omdat het kan ;-) Tja. Wellicht heb je gelijk maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

bdu schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:19:
Nergens voor nodig, verbruikt meer, en ongecomprimeerde Blu-Ray is max. 45 Mbps.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 10:06
bdu schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:45:
[...]

Omdat het kan ;-) Tja. Wellicht heb je gelijk maar toch..
enige voordeel wat ik me kan bedenken is dat het bufferen dan sneller zou gaan. maarja... meer energie voor die ene seconde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:38

M_V

Wel apart dat de nieuwe Apple TV nog niet in de Nederlandse store staat (daar staat de oude voor 89 en ook nog eens niet leverbaar), maar wel in bijv. de Duitse (voor 109). Iemand een idee wanneer hij in de NL store komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybox_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-06 07:57
M_V schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:29:
Wel apart dat de nieuwe Apple TV nog niet in de Nederlandse store staat (daar staat de oude voor 89 en ook nog eens niet leverbaar), maar wel in bijv. de Duitse (voor 109). Iemand een idee wanneer hij in de NL store komt?
Er zijn meerdere store's naast NL wat de 'oude' Apple TV bevat en niet leverbaar is, ben benieuwd of het een foutje is of niet. Hoop dat we hem snel kunnen gaan bestellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
loyske schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:23:
[...]
Had er toch wel op gehoopt, mijn ervaring zijn namelijk dat streamen via wifi met mijn ATV2 beter gaat dan via LAN. Het zal best aan mijn netwerk kunnen liggen maar dat zit op zich best netjes in elkaar (Draytek Router/AP, Linksys smart switches ertussen waar nodig). Dus had gehoopt dat dit met een gigabit poort zou kunnen verbeteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:58

Shabbaman

Got love?

Ik zit met een vraag over dit apparaat, en ik kan er met googlen niet echt een eenduidig antwoord op vinden. Ik heb al mijn apparatuur op een stekkerdoos met zo'n mooie rode knop zitten, om zo sluipverbruik tegen te gaan. Nu gebruikt zo'n AppleTV niet zo veel stroom, maar toch: weet iemand of het apparaat daar mee om kan gaan? Blijven instellingen e.d. wel bewaard?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:51

Exirion

Gadgetfetisjist

Shabbaman schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:23:
Nu gebruikt zo'n AppleTV niet zo veel stroom, maar toch: weet iemand of het apparaat daar mee om kan gaan? Blijven instellingen e.d. wel bewaard?
Ja hoor, wordt gewoon in flash opgeslagen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Shabbaman schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:23:
Ik zit met een vraag over dit apparaat, en ik kan er met googlen niet echt een eenduidig antwoord op vinden. Ik heb al mijn apparatuur op een stekkerdoos met zo'n mooie rode knop zitten, om zo sluipverbruik tegen te gaan. Nu gebruikt zo'n AppleTV niet zo veel stroom, maar toch: weet iemand of het apparaat daar mee om kan gaan? Blijven instellingen e.d. wel bewaard?
Ja, gaat prima. Heb hem zelf ook, samen met enkele andere apparaten, op een stekkerblok met switch, om zoveel mogelijk stroom te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

shoombak schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 08:48:
Ik ben zeer benieuwd of de nieuwe Apple TV overweg kan met Corporate WPA/2 WiFi, dat vond ik het grootste nadeel van de ATV2
Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik begrijp hieruit dat het met de iOS update voor de huidige ATV dus nog steeds niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
  • Laatst online: 01-06 22:01
Wat denken de mensen hier over het volgende. De oude ATV2 is nu te koop voor 89e. Gezien een jailbreak een noodzakelijkheid is voor mij en mijn tv slechts HD-ready is, maar gewoon deze ATV2 voor 89 aanschaffen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 448860

matthijst schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 23:33:
Spuuglelijk inderdaad :r
Als XBMC erop kan haal ik d'r wel 1, anders hoeft t voor mij niet zo.
Ik ga hem ook nog niet drek halen denk ik, vind de ATV2 nog steeds top lopen met xbmc dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:44
Riccardo schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 18:47:
Wat denken de mensen hier over het volgende. De oude ATV2 is nu te koop voor 89e. Gezien een jailbreak een noodzakelijkheid is voor mij en mijn tv slechts HD-ready is, maar gewoon deze ATV2 voor 89 aanschaffen??
Als de jaibreak noodzakelijk is, zou ik wel even checken of er geen iOS 5.1 op staat voor je hem koopt. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
OkeOkeOke schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 19:41:
[...]

Als de jaibreak noodzakelijk is, zou ik wel even checken of er geen iOS 5.1 op staat voor je hem koopt. O-)
Direct leverbaar by Mycom. Dat zal er dus nog niet opstaan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
aTV Flash (black) 1.4 & the New AppleTV

Nieuwe versie en informatie over update voor ATV3 (gratis voor kopers ATV2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
troftnom schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:52:
aTV Flash (black) 1.4 & the New AppleTV

Nieuwe versie en informatie over update voor ATV3 (gratis voor kopers ATV2).
Goed nieuws dat aTV Flash gratis ook op de ATV3 gaat werken als er een jailbreak is voor de nieuwe ATV firmware..... heb zelf een lifetime licentie dus maakte me al zorgen dat dat lifetime weinig zou voorstellen als geen nieuwe ATV modellen ondersteund zouden worden.

Nu nog alleen even wachten op die jailbreak.

Al heb ik geen haast. De nieuwe firmware en/of de ATV3 voegt voor mij niets toe. Hier nog een HD Ready TV uit 2007 (ja, ik weet het, maar wil eigenlijk wachten tot de Apple LCD TV tot ik hem vervang, gelukkig was mijn TV destijds wel een high end model dus ook in vergelijking met huidige TVs voor 720P content een concurrerend beeld) dus 1080P is voor mij nog geen pre. En de nieuwe interface is, aardig gezegd, nog even wennen. Onaardig gezegd. al net zo spuuglelijk als die kakafonie van kleuren die de Metro interface in Win8 is.

Enige feature waar ik eigenlijk wel op zit te wachten is het deleten van foto's uit mijn fotostream op mijn ATV2. Wordt er erg moe van dat ook mislukte foto's continu in mijn Fotostream screensaver komen. En kwam er achter dat helaas de mogelijkheid om in iOS5.1 foto's te deleten uit fotostream alleen werkt op het apparaat waarop je die foto delete met uitzondering van de meest recente foto's. Het deleten wordt kennelijk niet gesynched voor oudere foto's.
Of heeft iemand hier een killer tip voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
kazuka schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:19:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik begrijp hieruit dat het met de iOS update voor de huidige ATV dus nog steeds niet kan?
Nee, net even een ATV2 geupdate, maar nog steeds dezelfde error. Ik vrees dus van niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Laatst online: 17-06 16:48
Vraagje; wat is wijsheid?

Nu de Apple TV 2 kopen voor 89€, of wachten op de 3 tegen 109€?

Ik wil films gaan streamen vanuit mijn Synology NAS, en foto's en films afspelen via Airplay vanuit mijn iPhone/iPad (3) .

Nu ben ik me ervan bewust dat de TV3 full HD ondersteunt (net als mijn TV) , maar eerlijk gezegd zie ik het verschil tussen 720p en 1080p niet zo.

Wat maakt het wachten en de 20€ verschil waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik zou sowieso wachten. De AppleTV 3 zal waarschijnlijk ook meer RAM hebben, ik weet niet hoe vaak je van mediaspeler wisselt maar de derde generatie zal wel wat toekomstbestendiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Toch gekozen voor de 2,...maar: met omruigarantie ;-)
Mocht de 3 over betere specs beschikken dan de 2 dab kan ik ruilen.

Best een goede deal dacht ik zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Om content vanaf mijn ipad te bekijken op tv zat ik eerst te denken aan die hdmi kabel maar aangezien die 40 euro kost (hoge prijs voor een kabel) en een appletv meer kan (redelijke prijs voor een mediaplayer) zit ik daar naar te kijken.

Begrijp ik nou goed dat je alles dat op je ipad staat kan mirroren naar je tv via een atv? Onafhankelijk van welke app het is? Ik maak veel gebruik van de bbc iplayer en van ace media player (om vanalles vanaf mijn nas te streamen) en vooral dat wil ik graag op mijn tv zien.

Ik heb nog niet helemaal helder of het nou voor alles werkt of alleen voor apps die airplay ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Als je een iPad2 hebt kan dat, met de iPad1 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Jheroun schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 12:38:
Om content vanaf mijn ipad te bekijken op tv zat ik eerst te denken aan die hdmi kabel maar aangezien die 40 euro kost (hoge prijs voor een kabel) en een appletv meer kan (redelijke prijs voor een mediaplayer) zit ik daar naar te kijken.

Begrijp ik nou goed dat je alles dat op je ipad staat kan mirroren naar je tv via een atv? Onafhankelijk van welke app het is? Ik maak veel gebruik van de bbc iplayer en van ace media player (om vanalles vanaf mijn nas te streamen) en vooral dat wil ik graag op mijn tv zien.

Ik heb nog niet helemaal helder of het nou voor alles werkt of alleen voor apps die airplay ondersteunen.
AirPlay bestaat uit AirPlay (= het versturen van media van je iDevice/iTunes naar je ATV, waarna de media daar wordt afgespeeld) en AirPlay Mirroring (= het klonen van je iDevice beeldscherm (en toekomstig ook je Mac in Mountain Lion) via ATV zodat die op je TV komt). Nu haal je deze twee door elkaar. Mochten de apps die je noemt gebruik maken van de standaard iOS-media GUI dan werkt AirPlay gegarandeerd. Er verschijnt dan een extra icoon zodra een ATV of AirPort Express wordt gevonden in je netwerk en dan is het kiezen en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik heb een vraag; In januari heb ik een Apple TV 2 gekocht voor €119,- euro.
Over 13 dagen ( >:)) komt de Apple TV 3 met (tot nu toe) als enige verbetering dat hij 1080P kan weergeven.

Nu kijk ik regelmatig programma's (Pownews) via mijn iPhone --> Apple TV terug, maar ik zit tegelijkertijd te denken dat die toch maar in SD formaat wordt weergegeven. Ook als ik 1080P films via AirVideo (Streaming) kijk, zal ik nooit perfecte 1080P kwaliteit zien.

And last but not least, de Apple TV staat op mijn slaapkamer.

Dus uiteindelijk zal de 2e generatie voor mij voldoende zijn, of toch niet?

Btw, ik vind de nieuwe GUI afschuwelijk!
Meestal ben ik het zeker eens met Apple wanneer ze iets een nieuw layout geven, maar een Apple TV met iOS 5, zonde!

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Ok,..... Nu heb ik dus een mooi klein doosje met en ATV2 erin ;-)
Und jetz?

Ik ben veel aan het googlen en lezen, maar kom er niet helemaal uit.
Wil graag media delen met mijn iPhone (4) en de iPad 3 welke ik uiterlijk over 2 weken heb, maar daarnaast heb ik ook veel muziek en films op mijn synology staan.

Wat kan ik nu het beste installeren?
Lees veel over XBMC , maar ook over atvflash.
Wat zijn de verschillen?

En ik lees veel over mensen die films streamen en bijvoorbeeld film1 kijken via de ATV.
Welk programma doet dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
smoken schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 14:54:
Und jetz?

Wil graag media delen met mijn iPhone (4) en de iPad 3 welke ik uiterlijk over 2 weken heb, maar daarnaast heb ik ook veel muziek en films op mijn synology staan.

Wat zijn de verschillen?

En ik lees veel over mensen die films streamen en bijvoorbeeld film1 kijken via de ATV.
Welk programma doet dit?
Heb je een mac of windows computer?

[ Voor 90% gewijzigd door SquareOne op 10-03-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
HardCoreGamer schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 14:07:
Ik heb een vraag; In januari heb ik een Apple TV 2 gekocht voor €119,- euro.
Over 13 dagen ( >:)) komt de Apple TV 3 met (tot nu toe) als enige verbetering dat hij 1080P kan weergeven.

Nu kijk ik regelmatig programma's (Pownews) via mijn iPhone --> Apple TV terug, maar ik zit tegelijkertijd te denken dat die toch maar in SD formaat wordt weergegeven. Ook als ik 1080P films via AirVideo (Streaming) kijk, zal ik nooit perfecte 1080P kwaliteit zien.

And last but not least, de Apple TV staat op mijn slaapkamer.

Dus uiteindelijk zal de 2e generatie voor mij voldoende zijn, of toch niet?

Btw, ik vind de nieuwe GUI afschuwelijk!
Meestal ben ik het zeker eens met Apple wanneer ze iets een nieuw layout geven, maar een Apple TV met iOS 5, zonde!
Het gaat niet zo heel veel verschil maken. Mijn ouders hebben een 720p Apple TV 2 en die beeld kwaliteit is echt top te noemen met het afspelen van 1080p MKV's (deze worden dan gedownscaled naar 720p oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Brm-G schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 15:05:
[...]

Heb je een mac of windows computer?
Ik heb een windows computer en een Synology NAS DS111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
smoken schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 14:54:
Und jetz?

Wat zijn de verschillen?

Welk programma doet dit?
Zou hem eerst jailbreaken, anders installeer je niks.
XBMC is gratis ATV flash niet. Ik vind ATV flash veel stabieler als XBMC.

[ Voor 5% gewijzigd door OkeOkeOke op 10-03-2012 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
troftnom schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 13:40:
Als je een iPad2 hebt kan dat, met de iPad1 niet.
me_mrtn schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 13:49:
[...]

AirPlay bestaat uit AirPlay (= het versturen van media van je iDevice/iTunes naar je ATV, waarna de media daar wordt afgespeeld) en AirPlay Mirroring (= het klonen van je iDevice beeldscherm (en toekomstig ook je Mac in Mountain Lion) via ATV zodat die op je TV komt). Nu haal je deze twee door elkaar. Mochten de apps die je noemt gebruik maken van de standaard iOS-media GUI dan werkt AirPlay gegarandeerd. Er verschijnt dan een extra icoon zodra een ATV of AirPort Express wordt gevonden in je netwerk en dan is het kiezen en gaan.
Ik heb een iPad2, en zo te zien bedoel ik vooral de mirroring. Dat zal doen wat ik wil. Ik had over de aceplayer gelezen dat die het niet deed met airplay, maar dan bedoelt men airplay in klassieke zin. Mirroring moet het dan dus wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
Heb gisteren een ATV2 gekocht waar firmware 4.4.3 opstaat. Deze probeer ik te jailbreaken mbv seasonpass (http://support.firecore.com/entries/387605) maar zodra de custom ipsw gemaakt is en deze via itunes op de ATV gezet moet worden, krijg ik de volgende foutmelding: "This device isn't eligible for the requested build". Google leert mij dat dat komt omdat apple de firmware 4.4.4 (die er via seasonpass opgezet zou worden) niet meer ondersteunt. Ook opslaan met tinyumbrella werkt niet meer..

Wie weet een oplossing? Tx

P.s. Ik gebruik een MAC, heb de nieuwste itunes en de nieuwste versie van seasonpass gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Sjit,....nu heb ik mezelf gekloot....
In mijn enthuosiamse per ongeluk de software bijgewerkt, en nu kan ik natuurlijk niet meer jailbreaken...!

Kan ik hier nog iets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
smoken schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 19:32:
Sjit,....nu heb ik mezelf gekloot....
In mijn enthuosiamse per ongeluk de software bijgewerkt, en nu kan ik natuurlijk niet meer jailbreaken...!

Kan ik hier nog iets aan doen?
Hopen dat Apple de vorige firmware versie nog signed, die downloaden en die proberen terug te zetten met shift herstel (windows) of alt herstel (Mac) in iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Dank voor bovenstaande reactie,.....helaas blijkt dat ik mezelf toch echt gekloot heb.

Mocht er nog iemand anders een plan hebben dan verneem ik dit graag!
Maar denk dat het een kwestie van afwachten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423265

smoken schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 20:56:
Dank voor bovenstaande reactie,.....helaas blijkt dat ik mezelf toch echt gekloot heb.

Mocht er nog iemand anders een plan hebben dan verneem ik dit graag!
Maar denk dat het een kwestie van afwachten wordt.
Helaas signed Apple de vorige versie inmiddels niet meer. Maar er is een update van Sn0wbreeze met tethered Jailbreak support voor A4 devices op 5.1. De ATV2 heeft die A4-processor. Wellicht zou je 'm dus daarmee (tethered) kunnen jailbreaken.
sn0wbreeze v2.9.2

What is New?

Added Tethered Jailbreak support for 3GS/iPod Touch 3/A4 Users on iOS 5.1 (9B176)

iPhone 3GS old-bootrom users are untethered on 5.1/9B176 (as usual).
Bug Fixes (Specifically with the iPad baseband and iPhone 2G).
Re-added the iPhone Dev-Team's iPhone 2G permanent unlock 'BootNeuter'.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 423265 op 10-03-2012 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Helaas , dat gaat hem ook niet worden:

If you have an A5 device, sn0wbreeze will not jailbreak it – not even tethered. Redsn0w also will not jailbreak any A5 devices. The A5 device lineup does not have a bootrom exploit yet and there is currently no way to downgrade your firmware back to iOS 5.0.1 if you have upgraded to iOS 5.1 as Apple has stopped signing the iOS 5.0.1 firmware for all devices

Is er een manier om films die ik op mijn synology heb staan zónder jailbreak af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Die Apple TV wat jij hebt heeft geen A5 processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Ok, ze doelen natuurlijk op de 4s, ipad3 en atv3?
Dus met die van mij zou het wel moeten lukken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:53
Ik zit er aan te denken om een Apple TV te gaan kopen, eigenlijk alleen om het volgende te kunnen doen:
1. Content van mijn (ook nog aan te schaffen) iPad3 te tonen op televisie
2. Muziek af te kunnen spelen via AirPlay

Nu doe ik dat tweede op dit moment met een AirPort Express. Het voordeel daarvan is dat ik de TV niet aan hoef te zetten om muziek te luisteren. Mijn vraag is: kan dit ook met de Apple TV? Of moet ik eerst in het menu daarvan iets "aanzetten" om dit te kunnen doen, en moet ik dus eerst iedere keer mijn TV aanzetten om wat muziek te luisteren?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Via HDMI moet je de TV aanzetten. Via optisch is dat niet nodig.

PSN: Shiver23

Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: 3i Beleid.