Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Richard! schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:48:
Ik wil mijn ATV2 opnieuw jailbreaken maar nu met un-tethered 4.4.4, de 4.4.2 tethered ging prima maar nu krijg ik problemen. Als ik Seas0npass opstart, en alles in gang zet dan geeft hij als ik iTunes start de foutmelding dat ik de juiste IPWS moet selecteren in Finder.. Dan krijg ik automatisch een Finder scherm waar 4.4.4 instaat. Als ik daar op klik gebeurt er verder niks..

Bij de 4.4.2 tethered version moest ik in het begin voordat ik op ''Create IPWS'' drukte met option de IPWS zelf selecteren die ik via internet had gedownload. Dit heb ik nu ook gedaan maar dan krijg ik alsnog de melding dat ik de juiste IPWS moet selecteren?

Iemand een idee?
Seas0npass download zelf de juiste IPSW, creëert dan een custom IPSW en probeert dan zelf via iTunes te herstellen met deze custom IPSW. Soms lukt dat laatste gedeelte niet, maar opent Seas0npass wel de Finder waar je deze IPSW terug kunt vinden. Dat is meestal /User/Library/nog wat/Seas0npass. In iTunes met Option (OS X) of Shift (Windows) er op klikken en de IPSW selecteren en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Hmm ik heb ook met option geprobeerd maar toen pakte hij hem ook niet. Zal het nog een keer proberen. Ik heb toen een tut van Seas0npass zelf gezien waarbij ik eerst de juiste IPSW moest downloaden..

EDIT:

Is gelukt, blijkbaar ging er de eerste keer gewoon niets fout, ging nu ook stuk vloeiender dan eerste keer, FC logootje staat er nu lekker op.

[ Voor 28% gewijzigd door Richard! op 03-01-2012 16:35 ]

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:07

Nicap

Tsssk....

HardCoreGamer schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 00:05:
[...]

Idd! Dat is Apple, er is geen enkele andere mediaspelers die zoiets als AirPlay heeft.
Jawel, de Boxee Box heeft Airplay

Wat betreft de ATV2:
ik vind de video's redelijk schokkerig overkomen. Niet het schokkerige van bufferen oid, maar gewoon net alsof het 20 fps is. Het zijn gewoon 720p bestanden die xbmc afspeelt. Dat zou geen probleem moeten zijn neem ik aan. Heb beneden een Boxee Box staan en vergeleken daarmee, komen dezelfde series gewoon schokkerig over.
Moet wel zeggen dat de ATV2 wireless is aangesloten en de Boxee Box bedraad.

Is dat bij meer mensen ook het geval?

[ Voor 48% gewijzigd door Nicap op 04-01-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Xbmc's logs gecheckt? Ik weet niet of de ATV2 iets van hardwareversnelling biedt (en of Xbmc daar gebruik van maakt). Maar als Apple zegt dat zijn ATV1/2 720p h.264 ondersteunt dan heeft het dat niet over High@L5.1 maar over instap-encodes. Licht verteerbare dingen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Nicap schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:23:
[...]
Jawel, de Boxee Box heeft Airplay
(...)
Moet wel zeggen dat de ATV2 wireless is aangesloten en de Boxee Box bedraad.
AirPlay op de Boxee is natuurlijk niet de echte AirPlay maar een niet officiele kloon die buggy is en geen full mirroring biedt.

Da stotteren zal met je Wifi te makes hebben, heb er zelf iig geen last van.

Dat gezegd hebbende gebruik ook ik de ATV niet primair daarvoor. Het kan, maar min Popcorn Hour heeft toch net wat meer mogelijkheden voor videostreaming.
Voor audio (veel betere interface dan de Popcorn of de Boxee for that matter) en voor AirPlay is de ATV echter onovertroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

De Airplay van de BB is idd niet echt zo full functional als de ATV en behoorlijk buggy, dat is waar.

De ATV gebruik ik ook enkel als ik uit nood een serie of zo wil kijken op deslaapkamer. Maar dan wel in 25fps. Ik zal eens kijken of bedraad beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-08 16:30
hallo,

heb eindelijk op me apple tv 2 ( laaste fw ) de JB erop gezet icm XBMC en daarna Icefilms, alleen de ondertitel functie moet ik nog installeren.

is er iemand bekend met een plugin voor laaste bollywood (india's) films/series/shows ? zoals :

http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=100795

want helaas zit dat niet in de Icefilms.

* zal dit in een andere topic plaatsen , excuus.

[ Voor 6% gewijzigd door DonDee op 05-01-2012 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net atv flash black 1.1 op mijn atv2 gezet. Alles werkt super, maar het lukt me niet om de mappen die een volledig seizoen van een reeks bevatten het juiste prentje te doen krijgen op de Apple tv. Hoe moet de media gerangschikt zijn? De files zelf hebben wel het juiste icoontje. Als ik kijk naar filmpjes op YouTube met uitleg over atv flash black media player, zie ik dat de mappen waar de series inzitten wel mooi het juiste mapicoontje hebben. Bij mij zijn dit gewoon mappen...
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Dat komt omdat de Media Player van Atv Flash niet mapnamen kan scrapen, zoals XBMC bijvoorbeeld wel doet. Als het goed is wordt dit in een volgende release opgelost, omdat de meeste mensen 1 film eerst nog in een map hebben. Als je alle films in 1 map zet heb je wel zo'n mooie coverview in je Mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

M'n meisje heeft een Apple TV (1st gen) die nu al een maand onder der bed ligt omdat die 'gebricked' is..
Wat ze heeft gedaan, geen idee, maar het ding staat vast in een menu waarin we drie opties te zien krijgen:
- Restart
- Run Diagnostics
- Factory Restore

Uiteraard alles gedaan, honderden keren, internet afgespeurd, tutorials gevolgd, stroom eraf, stroom erop enzovoort enzovoort, maar we komen er niet uit... Nu ligt dat ding stof te happen en dat is zonde voor de 129,00 die ze betaald heeft... Inmiddels heeft ze een nieuwe Apple TV met XBMC, maarja die gebrickede moet toch op een of andere manier ook weer werkend te krijgen zijn? Iemand nog ideeen, iemand ditzelfde gehad, iemand interesse in een gebrickede Apple TV en wat zouden we hiervoor nog kunnen krijgen? Ding werkte perfect, maar hangt nu dus gewoon in dat menu, als dat opgelost kan worden is het apparaat weer op en top natuurlijk, zonde!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:17:
M'n meisje heeft een Apple TV (1st gen) die nu al een maand onder der bed ligt omdat die 'gebricked' is..
Wat ze heeft gedaan, geen idee, maar het ding staat vast in een menu waarin we drie opties te zien krijgen:
- Restart
- Run Diagnostics
- Factory Restore
Heb je al geprobeerd om een usb stick te maken met 'Crystalbuntu' en daarna met de stick erin de AppleTV aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Noopz, daar zal ik me ook is aan wagen... Maar dat is geheel nieuwe / andere software dan de normale?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:01:
Noopz, daar zal ik me ook is aan wagen... Maar dat is geheel nieuwe / andere software dan de normale?
Het bestaande besturingssysteem wordt inderdaad vervangen door een Linux distributie. Na het opstarten komt ie automatisch in XBMC. Zie ook topic [Apple TV] aTV als full HD mediaspeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-07 18:36
Die krengen zijn bijna uitverkocht in Nederland volgens mij hier in de regio geen winkel meer met apple tv's.
Dixons heeft ze nog bij enkele winkels liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Zo te zien zijn er nog diverse webshops die hem morgen kunnen bezorgen, zie het probleem niet zo. Eerder een shift naar online retail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrizCroz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-07 09:51
klopt de apple tv2 zijn in store zowat overal uitverkocht.
maar zelf vandaag eentje via internet besteld en morgen in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Wss komt de Apple TV 3 snel en proberen ze snel van hun Apple TV 2 voorraad af te komen. :D

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 20:47

Nitai

Live the life you love.

Nee het verkoopt gewoon goed en er wordt maar mondjesmaat geleverd door Apple.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrizCroz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-07 09:51
heb de apple tv2 aangeschaft om te kijken of het me bevalt.
zojah dan zal ik de mogelijk apple tv3 zeker aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ik heb er ook eentje aangeschaft om te kijken of hij bevalt. In de korte tijd dat ik nu xbmc erop heb gezet moet ik zeggen dan hij dat erg goed doet. Heb beneden een Boxee Box, die nog steeds iets beter bevalt, maar het scheelt niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Net een Apple TV 2 gekocht, maar krijg Airplay niet geactiveerd. :S
Heb mijn Apple TV2 meteen geupdated naar 4.4.4 (Stond op 4.3), maar het werkt nog niet.
Bij de iPad en Apple TV staat thuisindeling aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HardCoreGamer schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 18:57:
Heb mijn Apple TV2 meteen geupdated naar 4.4.4 (Stond op 4.3), maar het werkt nog niet.
Zodra de apparaten op hetzelfde netwerk zitten zouden ze het zonder enige instelling moeten doen. Ikzelf had het probleem dat de NAT op mijn router uitstond. Misschien heb je er wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
HardCoreGamer schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 18:57:
Ligt niet aan Thuisdeling (dat is voor iTunes). Welke versie draait er op de iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

me_mrtn schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 20:58:
[...]

Ligt niet aan Thuisdeling (dat is voor iTunes). Welke versie draait er op de iPad?
Apple TV2: 4.4.4
iPad 2: iOS 5.0.1
iPhone 4S: iOS 5.0.1
iTunes: Meest recente versie

Toen ik net iTunes opstartte stond er onderaan een klein Airplay icoontje, ik heb daar op geklikt en zo geprobeerd om met de Apple TV te verbinden, zonder succes. (Hierna verdween het icoontje ook)

Ik heb de Apple TV gereset, iPhone en iPad uit en aan gezet, Netwerk instellingen gereset op de iPhone...
Still not working :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:50

robertwebbe

Robert Webbe

Alle apparaten moeten volgens mij ook nog eens ingelogd zijn met hetzelfde iTunes account. Ik had in het begin ook problemen, toen bleek dat mijn iPhone met robertwebbe was ingelogd en de Apple TV met robertwebbe@me.com. Toen ik dat gelijk had gezet werkte het.

[ Voor 48% gewijzigd door robertwebbe op 13-01-2012 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Je hebt toch altijd alleen maar: appleid@domain.com?
Je kan toch nooit alleen je Appleid geven?

Maar bij mij staan ze overal met @gmail.com
Wat ik eens zal doen is overal opnieuw inloggen, waarom: op mijn PC (waar ik thuisindeling opnieuw heb ingeschakeld) doet hij het nu wel!

Edit: Nevermind, geen succes...

Edit 2: In iTunes kan ik dit zien: Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/nmdcw0.jpg
Als ik connectie wil maken blijft hij even bezig en gaat dan vanzelf weg.

@3xOke (:P)
Uiteraard is hij aangesloten op mijn draadloze netwerk, waar ook mijn PC, iPhone en iPad op zijn aangesloten. Ik heb het IP adres van mijn Apple tv gewijzigd naar die van mijn iPhone, in de hoop dat ze elkaar zo zouden vinden. Niet dus... :S

[ Voor 46% gewijzigd door iApp op 13-01-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Zit je ATV wel op hetzelfde netwerk als de rest? Of heeft ie überhaupt een netwerkverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Hier kunnen wij wat mee! :)
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/jgky7b.jpg

En nu? Ik moet nog even verder Googelen, maar de eerste pagina had geen fix iig...

Edit: Airplay werkt!!! Wat heb ik gedaan?
Router opnieuw aanzetten :P

Thanks voor jullie hulp, nog ff een vraagje: hebben jullie ook zoveel framedrops wanneer jullie AirMirror gebruiken?

[ Voor 36% gewijzigd door iApp op 13-01-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
HardCoreGamer schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:09:
Ik heb het IP adres van mijn Apple tv gewijzigd naar die van mijn iPhone, in de hoop dat ze elkaar zo zouden vinden. Niet dus... :S
Dat lijkt me ook niet zo'n goed idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Wifi ontvangst goed op je ATV in de slaapkamer? Router rebooten? Je was me net voor...

[ Voor 14% gewijzigd door OkeOkeOke op 13-01-2012 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:37

TheVMaster

Moderator WOS
HardCoreGamer schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 21:52:
[...]

Apple TV2: 4.4.4
iPad 2: iOS 5.0.1
iPhone 4S: iOS 5.0.1
iTunes: Meest recente versie

Toen ik net iTunes opstartte stond er onderaan een klein Airplay icoontje, ik heb daar op geklikt en zo geprobeerd om met de Apple TV te verbinden, zonder succes. (Hierna verdween het icoontje ook)

Ik heb de Apple TV gereset, iPhone en iPad uit en aan gezet, Netwerk instellingen gereset op de iPhone...
Still not working :(
Ik weet (uit eigen ervaring O-) ) dat een bepaald type modem/router van Ziggo, de Cisco EPC3925, problemen heeft met Airplay (is blijkbaar ook bij Ziggo bekend, maar geen oplossing op het moment). Maar aangezien een router reset bij jou gewerkt heeft, was dat dus blijkbaar niet het het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Apple TV 2 werkt perfect! Jammer dat je met Uitzending gemist op de iPhone geen 720P heeft...
YouTube werkt prima! Maar bij Real Racing 2 denk je van 'bah, wat is het spel eigenlijk lelijk' :P
Wat ik erg, erg jammer vind is dat bijvoorbeeld Google Earth (Maps) niet optimaliseert is voor de Apple TV, zodat je Google Earth bijvoorbeeld in 720P ziet. (Zou prima moeten lukken via een iPhone 4S)

Ook als je een applicatie opstart zoals: Safari, Reeder of Instagram geen 720P resolutie hebt.
Zou wel relaxt zijn om even wat nieuws te lezen op je tv, of dat je even Tweakers op een goeie resolutie bekijkt.

Tevens, sinds mijn iPhone 4S en iPad 2 heb ik voorgenomen om niet meer te jailbreaken, nu ik een creditcard op mijn iTunes account heb is het ook niet meer hoofdzakelijk. Waarom zou ik mijn Apple TV dan wel willen jailbreaken? Op internet zeggen gebruikers dat de film soms vast loopt met ICEFilms, of gaat bufferen in het midden. De moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Omdat er nog helemaal geen App Store is voor de AppleTV. Ik ben het met je eens, bij een iPhone/iPad heeft jailbreaken weinig zin als je niet geinteresseerd bent in piraterij - er zijn genoeg legale apps te vinden. Bij de ATV2 zijn dat er nul :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 19:02
Dreamvoid schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 01:24:
Omdat er nog helemaal geen App Store is voor de AppleTV. Ik ben het met je eens, bij een iPhone/iPad heeft jailbreaken weinig zin als je niet geinteresseerd bent in piraterij - er zijn genoeg legale apps te vinden. Bij de ATV2 zijn dat er nul :|
1 woord: xbmc Draai dit al sinds vorig jaar met volle tevredenheid. Slikt mkv's en dvd formaat, heeft een mooie interface met de juiste skin en speelt alles vloeiend af. Buffer issues komen vaak voort uit het draadloos gebruik van de ATV2, bedraad wordt alles t/m 1080p prima afgespeeld. Heb mijn popcornhour de deur uit gedaan sinds ik de atv2 gebruik :-)

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:51
Ik heb sinds de laatste ATV2 update het probleem dat als ik vanuit itunes muziek erheen stream (ik gebruik m voornamelijk als veredelde airport-express) komt er geen geluid uit. Geluid zelf werkt wel, want als ik met de remote op een knopje druk hoor je wel de menu-sounds van de ATV.
Klik ik vervolgens de 'remote speaker' in itunes aan/uit, dan werkt het opeens wel.

Ik moet de ATV2 in itunes dus 2x selecteren voordat er geluid uit komt. Dit lijk te zijn gekomen door de laatste update. wie heeft dit nog meer opgemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:13
Gisteravond nog even de beruchte killer scene gedraait (vogels uit Earth) en via bedraad netwerk draaide de 48 mbit variant ook gewoon soepel :)
Tenzij die scene niet meer representatief is :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvr84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-01-2024
Gebruiken jullie allemaal xbmc om die af te spelen? Ik gebruik atv flash black, en dat bevalt me opzich wel, alleen zijn de mkv's die ik afspeel niet vloeiend.. het is wel te kijken maar alsof er soms een frame mist.. je merkt het toch.

hebben jullie hier met xbmc ook last van?

Heb alles via draad aangesloten (100MBit). (ik stream vanaf mijn synology nas via een linksys router)

misschien dat ik toch eens xbmc moet proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niet per se via een NAS wil werken maar vanaf PC of Mac andere formaten wil streamen dan is AirVideo ook een perfecte oplossing.
Op je MAC/PC installeer je (gratis) airvideo server. Op je iPhone/iPod of iPad installeer je de Airvideo app (2,59) en vervolgens kun je zo'n beetje alle video formaten afspelen (via je iPhone/iPod/iPad en Airplay op je AppleTV).

Technisch klinkt dit alles natuurlijk enorm omslachtig en niet elegant. (Het moeten gebruiken van een iPhone / iPad als tussenstation om te streamen). In de praktijk werkt het echter kinderlijk simpel en verdomde intuitief. (Die iPhone had je namelijk toch al in je hand als afstandsbediening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:01:
Als je niet per se via een NAS wil werken maar vanaf PC of Mac andere formaten wil streamen dan is AirVideo ook een perfecte oplossing.
Op je MAC/PC installeer je (gratis) airvideo server. Op je iPhone/iPod of iPad installeer je de Airvideo app (2,59) en vervolgens kun je zo'n beetje alle video formaten afspelen (via je iPhone/iPod/iPad en Airplay op je AppleTV).
Vraag: klinkt leuk, maar als het via de iPad streamt ben je neem ik aan wel je DD geluid kwijt? Volgens mij ondersteund Airplay geen DD5.1 of DTS toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 15:40
Ik heb een raar probleem. Wanneer ik muziek stream vanaf mijn 4S, de 4 van mijn vriendin, mijn iPad2 of mijn vriendin haar iPad2 gaat dit zonder problemen. Echter wanneer ik het vanaf mijn MBP (halverwege 2011 gekocht) doe vallen er delen van de audio weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Yippee! aTV Flash (black) 1.2 is now available.

So what's new?

Version 1.2 includes some great new things including: video zoom options, grid view watched icons, quick access to recently visited pages, improved support for subtitles, and a truckload of other improvements and bug fixes.

Get all the details by checking out our latest blog post: http://blog.firecore.com/6722

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

@Robert,
Yeey! Video zoom options!!! :D
Als ik me ergens aan erger is als je een YouTube video kijkt die je niet kan inzoomen.
Hopelijk kunnen wij dit dus letterlijk nemen.

Iemand een idee hoe Icefilms verder gaat? Megaupload is offline, dus Icefilms is niks meer waard... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07-2020
Icefilm maakt nu gebruik van 2Shared, dus even icefilm updaten en het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam

[ Voor 96% gewijzigd door Hoedje op 22-01-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Graag een topicreport aanmaken en niet reageren in het topic :)

[ Voor 88% gewijzigd door Hoedje op 22-01-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xahmol schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:05:
[...]

Vraag: klinkt leuk, maar als het via de iPad streamt ben je neem ik aan wel je DD geluid kwijt? Volgens mij ondersteund Airplay geen DD5.1 of DTS toch?
Je hebt gelijk, maar na wat googlen kwam ik erachter dat de reden voor het verlies van surround sound een andere is: Airvideo zet alles naar stereo om, omdat ze uitgaan van het afspelen op een iPhone of iPad, die alleen stereo ondersteund. Airplay zelf is wel degelijk in staat om surround sound (AC3) door te geven. Maar in dit geval gooit de route via iPhone/iPad dus roet in het eten.
Toch maar jailbreaken dan :( , of wachten totdat er een rechtstreekse mogelijkheid van airvideo naar AppleTV komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:37:
[...]

Je hebt gelijk, maar na wat googlen kwam ik erachter dat de reden voor het verlies van surround sound een andere is: Airvideo zet alles naar stereo om, omdat ze uitgaan van het afspelen op een iPhone of iPad, die alleen stereo ondersteund. Airplay zelf is wel degelijk in staat om surround sound (AC3) door te geven. Maar in dit geval gooit de route via iPhone/iPad dus roet in het eten.
Toch maar jailbreaken dan :( , of wachten totdat er een rechtstreekse mogelijkheid van airvideo naar AppleTV komt.
Waarom geen XBMC op je ATV2, dan mis je niets? Of mis ik hier wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Dat zal wel met jailbreaken bedoeld worden, de andere extra functionaliteiten lijken me nauwelijks relevant.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
troftnom schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:06:
Dat zal wel met jailbreaken bedoeld worden, de andere extra functionaliteiten lijken me nauwelijks relevant.... ;)
Ja, maar hij wil of jailbreaken of wachten op een native Air Video.app. Maar dan zal hij sowieso moeten jailbreaken, want app's worden gewoon niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDeFreeze
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-09 12:34
Weet iemand of er al iets bekend is vwb het kunnen draaien van generieke iOS apps, zoals dat rond de jaarwisseling even in het nieuws was ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
me_mrtn schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:39:
[...]Ja, maar hij wil of jailbreaken of wachten op een native Air Video.app. Maar dan zal hij sowieso moeten jailbreaken, want app's worden gewoon niet ondersteund.
Net al vele anderen verwacht hij vast dat er nog een keer apps door Apple zelf ondersteund gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
troftnom schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:14:
[...]

Net al vele anderen verwacht hij vast dat er nog een keer apps door Apple zelf ondersteund gaan worden.
Dan moet er een andere manier van input worden gevonden, want ik vind het nu al bloedirritant om met een Remote alles te bedienen. Via de app gaat het beter, maar je kan geen lockin doen bij zoiets (vergelijkbaar als een PlayBook <-> BlackBerry voor fatsoenlijke email of agenda).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogge..ik heb nu ook xbmc atv flash black enzo..
maar het eerste wat me opvalt, is dat de airplay af en toe wegvalt...is deze connectie met een gekraakte minder?

O, ik zie net dat mijn thuisdeling niet aan stond...
hmm, nu viel hij toch weer uit...zou mijn simloze ipad een stabielere verbinding hebben dan mijn iphone met tmobile (maar ook met wifi aan...???)??

Ice films?
ps. ik zag wat van icefilms...is dat nu nog te installeren? nu megaload weg is?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me_mrtn schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:39:
[...]

Ja, maar hij wil of jailbreaken of wachten op een native Air Video.app. Maar dan zal hij sowieso moeten jailbreaken, want app's worden gewoon niet ondersteund.
Of wachten op een nieuwe versie van de huidige Air Video server, die ook surround sound in passthrough kan doorgeven. Dat schijnt voor MP4 met surround sound al te werken, maar werkt niet als AirVideo nog eerst moet converteren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:05
Vraagje; is er een manier om je mac te mirror'en naar je tv via de appletv? Ik heb atv black geïnstalleerd, maar ik ben het daar nog niet tegengekomen. Hij kan natuurlijk wel gewoon de bestanden raadplegen via die mediaplayer, maar mirror'en ben ik nog niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Tijn89 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 13:53:
Vraagje; is er een manier om je mac te mirror'en naar je tv via de appletv? Ik heb atv black geïnstalleerd, maar ik ben het daar nog niet tegengekomen. Hij kan natuurlijk wel gewoon de bestanden raadplegen via die mediaplayer, maar mirror'en ben ik nog niet tegen gekomen.
Al vaker gevraagd in deze thread. Kort: antwoord is nee. Kan alleen nog maar voor de audio (via AirFoil), nog niet voor beeld. Wel kun je videos streamen met AirVideo of Beemer. Maar dat is geen mirroring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nu ook mogelijk om een Apple TV gratis bij te krijgen bij een vaste T-Mobile/Online aansluiting.

Zie -> https://registratie.onlin...=1687&did=1&sdid=1&chid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:27
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:18:
Het is nu ook mogelijk om een Apple TV gratis bij te krijgen bij een vaste T-Mobile/Online aansluiting.

Zie -> https://registratie.onlin...=1687&did=1&sdid=1&chid=1
Je bent de quotes om gratis vergeten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Hmm...ik ben op zoek naar een AppleTV, maar hij is blijkbaar (zowat) nergens meer te krijgen. Uiteindelijk maar bij Bol.com besteld....als het goed is wordt hij morgen thuisbezorgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Is erg jammer ja.. Ik zoek er eentje bij een fysieke winkel die VVV-bonnen inneemt, ook overal uitverkocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
CLB schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:08:
Is erg jammer ja.. Ik zoek er eentje bij een fysieke winkel die VVV-bonnen inneemt, ook overal uitverkocht..
't grappige is dat ik heb van 't weekend bij een Dixons had laten bestellen (vage shit..gozer in de winkel bestelde hem via hun eigen website en als leveradres gaf hij dan z'n eigen shop op), levertijd was toen 2 tot 4 dagen..maar vandaag gebeld en hij was ineens niet meer leverbaar.

Ik vroeg of dat te maken had met mogelijke komst van Apple TV 3, maar eh..neej er kwam geen nieuwe versie...was standaard dat Apple in eerste paar weken van het jaar moeite had met leveren :? alleen duurde die periode dit jaar wel erg lang.

Gelukkig heeft zowel de Apple Store als Bol.com ze nog wel op voorraad (volgens hun website)....verder is hij nergens te krijen idd...

Je kunt btw bij Bol.com met VVV bonnen betalen : "U kunt bij bol.com uw VVV-cadeaubon (IRIS-cheque) of Nationale Boekenbon inwisselen voor een bol.com cadeauboncode met behulp van een aanvraagformulier."

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 02-02-2012 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Hier bij de Mediamarkt komen ze om van de Apple TV's.
Anders haal je daar een?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

TheVMaster schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:12:
Je kunt btw bij Bol.com met VVV bonnen betalen : "U kunt bij bol.com uw VVV-cadeaubon of Nationale Boekenbon inwisselen voor een bol.com cadeauboncode met behulp van een aanvraagformulier."
Klopt inderdaad, maar dat heb ik eerder gedaan en is niet goed bevallen, duurde lang, werkte maar half..

Uiteraard thanks for thinking!
HardCoreGamer schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:18:
Hier bij de Mediamarkt komen ze om van de Apple TV's. Anders haal je daar een?
Die hebben geen VVV-bonnen ondersteuning, alleen hun eigen MediaMarkt-vouchers..? Toch?

(en ach zo snel hoeft het ook allemaal niet, misschien komt er binnenkort wel een mooie ATV2 uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik heb al een ATV2 >:)

Ik weet niet of ze VVV bonnen ondersteunen, anders ga je eens langs en informeer je / Google je?
Enige dat ik weet is dat zij genoen voorraad hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
HardCoreGamer schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:18:
Hier bij de Mediamarkt komen ze om van de Apple TV's.
Anders haal je daar een?
Vage shit[s]...ze zijn in Zwolle dus echt uitverkocht...In A'dam en Utrecht hebben ze er nog een paar bij de MM

Ik hb hem uiteindelijk maar bij Bol.com besteld enneh...hij is op dit moment onderweg naar mij :+ Yeah! Benieuwd of het echt zo'n gaaf apparaat is als ik verwacht..

[ Voor 55% gewijzigd door TheVMaster op 03-02-2012 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:13
Hij valt mij heel erg mee eigenlijk :) Had hiervoor een playon, heb nu gewoon de media player van firecore (atv flash) erop staan en die slikt gewoon alles :)
Ok, het is allemaal "maar" 720P, maar was het niet zo dat je bij een bepaalde afstand icm met bepaalde grootte van tv je het verschil tussen 720 en 1080 niet eens meer kan zien ? :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Klein vraagje over jailbraken... blijft de "originele" functionaliteit van de Apple TV gewoon werken? Ik kan dus nog gewoon mijn foto's/vido's vanaf mijn iMac streamen naar de AppleTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
smeerbartje schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:42:
Klein vraagje over jailbraken... blijft de "originele" functionaliteit van de Apple TV gewoon werken? Ik kan dus nog gewoon mijn foto's/vido's vanaf mijn iMac streamen naar de AppleTV?
Ik hoop het wel....'k wil wel XBMC gaan draaien, maar als ik het goed begrijp dan komt die gewoon als 'applicatie' op de ATV...en blijft de rest gewoon nog werken...of niet?

Nouja..als ik deze afbeelding zo zie..dan ziet alles er nog 'origineel' uit na de jailbreak....

Afbeeldingslocatie: http://www.appletvhacks.net/wp-content/uploads/2011/11/sp-jailbroken.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door TheVMaster op 03-02-2012 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

EDIT @ plaatje hierboven: dat zie je als je 'm gejailbreakt hebt, als je XBMC dan hebt zie je onderstaande:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HGQDm2rHs0UvsDEsx7YjoLWl/full.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door CLB op 03-02-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
smeerbartje schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:42:
Uiteraard.

Sowieso veranderd jailbreaken zelf helemaal niets aan de functionaliteit, het geeft je alleen de mogelijkheid additionele apps te installeren. Maar die komen dus naast en niet in plaats van de standaard ATV functionaliteit.

Wel is het zo dat als nieuwe firmwares nieuwe features introduceren (zoals full mirroring met de laatste FW) het altijd even duurt voor je de laatste FW kunt jailbreaken. En gedurende die periode is het dus wel kiezen tussen of jailbreaken of de nieuwe functies.

Maar op dit moment is elke ATV2 firmware te jailbreaken, dus geen enkele reden om dat niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
xahmol schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:18:
[...]

Uiteraard.

Sowieso veranderd jailbreaken zelf helemaal niets aan de functionaliteit, het geeft je alleen de mogelijkheid additionele apps te installeren. Maar die komen dus naast en niet in plaats van de standaard ATV functionaliteit.

Wel is het zo dat als nieuwe firmwares nieuwe features introduceren (zoals full mirroring met de laatste FW) het altijd even duurt voor je de laatste FW kunt jailbreaken. En gedurende die periode is het dus wel kiezen tussen of jailbreaken of de nieuwe functies.

Maar op dit moment is elke ATV2 firmware te jailbreaken, dus geen enkele reden om dat niet te doen.
Thanks! Welke jailbrake is de beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Zohwww...ik heb de Apple TV binnen :+ Bol.com levert ze dus nog wel binnen 24h. Nu nog ff XBMC erop en knallen maar :)

update: Nu heb ik XBMC erop gezet, maar eh...het gaat allemaal wat vraag (video's schokken af en toe een beetje). Nu heb ik (stomstomstom) voor ik hem Jailbreakte en XBMC erop zette hem bijgewerkt naar de laatste versie |:(

Ik begrijp na wat gespit dat dat niet had gemoeten...voor zover ik het begrepen heb kun je niet meer terug naar iOS 4.3.x of wel?

[ Voor 60% gewijzigd door TheVMaster op 04-02-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzzz
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
TheVMaster schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:25:
Zohwww...ik heb de Apple TV binnen :+ Bol.com levert ze dus nog wel binnen 24h. Nu nog ff XBMC erop en knallen maar :)

update: Nu heb ik XBMC erop gezet, maar eh...het gaat allemaal wat vraag (video's schokken af en toe een beetje). Nu heb ik (stomstomstom) voor ik hem Jailbreakte en XBMC erop zette hem bijgewerkt naar de laatste versie |:(

Ik begrijp na wat gespit dat dat niet had gemoeten...voor zover ik het begrepen heb kun je niet meer terug naar iOS 4.3.x of wel?
Dat maakt niet uit, je hebt denk ik geupdate naar IOS 5.01? Heb je wel de laatste versie van XBMC geinstalleerd? Beta 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:44
Is het ook dat je nu alle serieus/films d.m.v. jailbreak gratis kunt bekijken? Of zijn de voordelen apps/xbmc draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Untouchablezz20 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 23:58:
Is het ook dat je nu alle serieus/films d.m.v. jailbreak gratis kunt bekijken? Of zijn de voordelen apps/xbmc draaien?
En zitten daar dan ondertiteling onder?
En zijn de films dan in 30 / 60Hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
tzzz schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 23:40:
[...]

Dat maakt niet uit, je hebt denk ik geupdate naar IOS 5.01? Heb je wel de laatste versie van XBMC geinstalleerd? Beta 2?
Jups draai beta2, heb nu ook aTV Flash Black geinstalleerd....die doet de 1080p films iets vloeiender dan XBMC op het moment, al moet ik zeggen dat series best werken met XBMC....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
TheVMaster schreef op zondag 05 februari 2012 @ 02:10:
[...]

Jups draai beta2, heb nu ook aTV Flash Black geinstalleerd....die doet de 1080p films iets vloeiender dan XBMC op het moment, al moet ik zeggen dat series best werken met XBMC....
Bedraad of wireless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 19:21
Met plex gaat het bij mij zonder schokken, dus zeker aan te raden..

@Untouchablezz20, wanneer je je Apple TV voorziet van een jailbreak kan je je gedownloade films bekijken, dat kan met de standaard Apple TV niet, dan moet je ze betaald huren bij Apple.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
M@cer schreef op zondag 05 februari 2012 @ 15:32:
Met plex gaat het bij mij zonder schokken, dus zeker aan te raden
Met XBMC en aTV Flash bij mij ook hoor. Schokken komt meestal door of een brakke Wifi verbinding of en/ of een brakke router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGG
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

RGG

HardCoreGamer schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:31:
Ik heb al een ATV2 >:)

Ik weet niet of ze VVV bonnen ondersteunen, anders ga je eens langs en informeer je / Google je?
Enige dat ik weet is dat zij genoen voorraad hebben. :)
Bij mijn weten ondersteunen ze sinds de zomer van 2011 VVV bonnen.

Zie ook: http://www.vvvcadeaubon.n...kregen.aspx#searchresults

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Laatst online: 08-09 18:18
Ik zit er over na te denken een ATV2 aan te schaffen puur en alleen om XBMC te draaien.
Nu las ik hier eerder al iets over Crystalbuntu maar deze werkt niet op de ATV2 maar alleen op de 1e generatie of heb ik dit mis?
Heel iOS kan me gestolen worden, ik wil gewoon een simpele machine om XBMC te draaien om vervolgens films en series vanaf m'n NAS te streamen (bedraad) in zowel 1080p als 720p.
Nu ondersteund ATV2 officieel geen 1080p maar is dit wel mogelijk dermate van een jailbreak of downscaled ie hem altijd terug naar 720p?

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Radiance schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:40:
Ik zit er over na te denken een ATV2 aan te schaffen puur en alleen om XBMC te draaien.
Nu las ik hier eerder al iets over Crystalbuntu maar deze werkt niet op de ATV2 maar alleen op de 1e generatie of heb ik dit mis?
Heel iOS kan me gestolen worden, ik wil gewoon een simpele machine om XBMC te draaien om vervolgens films en series vanaf m'n NAS te streamen (bedraad) in zowel 1080p als 720p.
Nu ondersteund ATV2 officieel geen 1080p maar is dit wel mogelijk dermate van een jailbreak of downscaled ie hem altijd terug naar 720p?
Volgens mij had je alles al wel kunnen vinden in dit topic. ATV2 scaled alles naar max 720p. Dit is niet te hacken.

XBMC of ATV Flash (black) draaien beiden op de ATV2 en kunnen verder wat je vraagt.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:25
Sinds gisteravond reageert mijn ATV ineens niet meer op mijn afstandsbediening. Het vreemde is dat bij het bedien van zowel de apple remote als de logitech i300 het lampje op de ATV wel knippert maar er niets gebeurt. Bedienen via de remote app op mijn iphone werkt gewoon wel.

Het betreft trouwens een JB ATV2.

Ik heb sterk het vermoeden dat er softwarematig iets niet goed zit. LIRC (linux IR control) die niet goed werkt of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
[b][message=37636755,noline]Heel iOS kan me gestolen worden, ik wil gewoon een simpele machine om XBMC te draaien om vervolgens films en series vanaf m'n NAS te streamen (bedraad) in zowel 1080p als 720p
Wellicht vloeken in dit topic, maar als je alleen dat wil is wellicht de ATV niet de beste optie.

Een ATV2 koop je vanwege de meerwaarde van de iDevices integratie en Airplay. Niet alleen om XBMC op te draaien. Maar dat is mijn bescheiden mening.

Al zijn er denk ik voor de prijs van de ATV weinig alternatieven. Behalve wellicht de Pi Raspberry, maar die is nog niet verkrijgbaar (en vergt bovendien wat doe het zelven).

[ Voor 12% gewijzigd door xahmol op 07-02-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzzz
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
xahmol schreef op zondag 05 februari 2012 @ 17:02:
[...]

Met XBMC en aTV Flash bij mij ook hoor. Schokken komt meestal door of een brakke Wifi verbinding of en/ of een brakke router.
Dat dacht ik eerder ook maar nadat ik de atv2 compleet heb gereset naar de fabrieksinstellingen + update naar 4.4 loopt alles vloeiend, zeker een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
:-) bedraad (natuurlijk), aan wirelessstreaming doe ik zo min mogelijk....maar binnen xbmc werkt 720p eigenlijk best oke, na nog wat meer testjes. 1080p nog iet verder geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Laatst online: 08-09 18:18
xahmol schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 16:08:
[...]
Al zijn er denk ik voor de prijs van de ATV weinig alternatieven. Behalve wellicht de Pi Raspberry, maar die is nog niet verkrijgbaar (en vergt bovendien wat doe het zelven).
Ik ben hier terecht gekomen na een aantal reacties in het nieuwsbericht over de Pi Raspberry.
Het gaat mij er gewoon om dat ik niet heel m'n pc op hoef te starten om 's avonds in bed een serie of film te kijken via XBMC.
Een mediaplayer hoeft ook niet zo gek duur te zijn maar wij hebben in de woonkamer bijvoorbeeld een Mede8er en ik vind die interface toch velen malen slechter dan XBMC.
Ook de integratie met bijvoorbeeld Trakt en de ondertitel scrapers vind ik erg handig.
Maar als jij een alternatief kent hoor ik die graag.

Op het moment is de Pi Raspberry nog niet echt een optie.
Zo technisch ben ik niet en heb weinig ervaring met Linux dus ik wacht eerst liever af tot de ontwikkelingen rond de Pi wat op gang zijn gekomen, dan kan ik de ATV altijd nog op Marktplaats o.d. gooien.

Maar goed dit is verder allemaal offtopic :)
Bedankt voor de info en wellicht tot snel als ik er een heb aangeschaft!

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

aTV Flash (black) 1.3 Released: http://blog.firecore.com/6948

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Vandaag mijn ATV 2 gejailbreaked,
Ik heb het er meteen af gegooid. Wat een troep is het...

XMBC crasht telkens, en het bood voor mij geen extra functionaliteiten. (Ik heb deze Apple tv alleen voor AirPlay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
HardCoreGamer schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 22:29:

XMBC crasht telkens, en het bood voor mij geen extra funftionaliteiten. (Ik heb deze Apple tv alleen voor AirPlay)
Ik snap dit soort reacties nooit; het hele internet staat vol met positieve verhalen over een jailbrake.... en jij vindt het troep. Doe je iets verkeerd misschien? Waarom vind je het troep? Wanneer crashed het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Laatst online: 14:51
HardCoreGamer schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 22:29:

XMBC crasht telkens, en het bood voor mij geen extra funftionaliteiten. (Ik heb deze Apple tv alleen voor AirPlay)
Naar mijn bescheiden mening heb jij helemaal geen jailbreak nodig als je de apple tv alleen voor airplay gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Laatst online: 17-06 10:37
Ik heb een AppleTV aangeschaft die binnenkort wordt geleverd. Momenteel stream ik met mijn hdx-1000 mijn films vanaf mijn Ch3snas. Af en toe heeft de HDX nogal wat kuurtjes en dat zal er niet beter op worden omdat hij EOL is. De voordelen van de AppleTV zijn volgens mij dat de GUI er beter uit ziet (wil ook gaan JBen en XBMC erop zetten) en dat ik dan ook via de AppleTV kan streamen vanaf mijn macbook naar mijn versterker. Dit loopt nu nog via een squeezebox classic en een stream die ik host op mijn macbook, dat is dan niet meer nodig. Nadelen zijn dat de AppleTV slechts 720p ondersteunt en geen DTS / Dolby. Kan de AppleTV (met xbmc) wel alle fileformats afspelen? Verbinden met een samba share op mijn NAS is geen probleem? Er zit alleen een optisch digitale out op waarvan er op mijn Logitech Z5500 maar 1 ingang zit die al gebruikt is door de PS3, hier moet ik nog een oplossing voor zien te vinden. Zijn er nog meer beren op de weg? Al met al zal het een in ieder geval een leuk worden om mee te experimenteren lijkt me!

Edit: Voor optisch naar coaxiaal digitaal zijn er convertors op de markt zo te zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Oppie op 13-02-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-08 16:30
Heb sinds kort problemen met streamen vanuit me itunes , via me win pc.

heb laaste versie apple tv fw , en laaste versie Itunes. Maar hij blijft telkens zoeken op me apple tv , terwijl alles aanstaat op me itunes, ook geprobeerd nieuw wachtwoord.

thuisindeling in en uitschakelen, me apple tv zit direct op modem , en me pc loopt via power line adapter...

als ik via XBMC me bestanden wil benaderen dan lukt dat wel..

weet iemand oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Oppie schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:06:
Ik heb een AppleTV aangeschaft die binnenkort wordt geleverd. Momenteel stream ik met mijn hdx-1000 mijn films vanaf mijn Ch3snas. Af en toe heeft de HDX nogal wat kuurtjes en dat zal er niet beter op worden omdat hij EOL is. De voordelen van de AppleTV zijn volgens mij dat de GUI er beter uit ziet (wil ook gaan JBen en XBMC erop zetten) en dat ik dan ook via de AppleTV kan streamen vanaf mijn macbook naar mijn versterker. Dit loopt nu nog via een squeezebox classic en een stream die ik host op mijn macbook, dat is dan niet meer nodig. Nadelen zijn dat de AppleTV slechts 720p ondersteunt en geen DTS / Dolby. Kan de AppleTV (met xbmc) wel alle fileformats afspelen? Verbinden met een samba share op mijn NAS is geen probleem? Er zit alleen een optisch digitale out op waarvan er op mijn Logitech Z5500 maar 1 ingang zit die al gebruikt is door de PS3, hier moet ik nog een oplossing voor zien te vinden. Zijn er nog meer beren op de weg? Al met al zal het een in ieder geval een leuk worden om mee te experimenteren lijkt me!

Edit: Voor optisch naar coaxiaal digitaal zijn er convertors op de markt zo te zien.
Als je de volgende keer je specifieke vragen welke antwoord behoeven zou opsommen dan zou ik dan ieder geval appreciëren.
  • Apple TV 2 ondersteund inderdaad enkel 720p (output), speelt wel gewoon 1080p materiaal af.
  • Apple TV 2 ondersteund uit zichzelf geen DTS (wel dolby), Mediaplayer (Firecore)/XBMC/Plex kunnen wel DTS naar je receiver sturen via Optical of HDMI.
  • SMB/CIFS/Samba kan enkel wanneer je jailbreakt en een alternatieve player installeert.
  • Het is mogelijk om een optical splitter te gebruiken echter kun je natuurlijk maar 1 apparaat tegelijk aanzetten anders komen de optische signalen samen en snapt de Z5500 er helemaal niets van.
Voor meer informatie over de Apple TV 2: http://www.appletvnieuws.nl/wiki/apple-tv-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Heldere antwoorden, dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:28
Ben al een tijdje bezig bij een vriend om zijn ATV2 met XBMC zonder schokken aan de gang te krijgen.

Jailbreak en installere XBMC ging zonder problemen. Echter het toevoegen van zijn Time Capsule als share heeft heel veel tijd ingenomen. Klaarblijkelijk het simpel toevoegen van shares op de Time Capuse (met wachtwoordbeveiling) is niet 1 2 3 te realiseren. Goed uiteindelijk gelukt, maar nu bij het afspelen (ja de ATV2 is bedraad) nog heel veel schokken (bufferen) bij simpele 480p bestanden.

Erg frustrerend is dit aan het worden. Had altijd gedacht dat een ATV2 (ook via een jailbreak app zoals XBMC) simpel met een time capsule schijf kon communicere, niet dus.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Heb je het al vanaf een andere share geprobeerd, zoals een PC oid? Zo kunt je uitsluiten waar het euvel zich bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:25
Lees de punten hier even door. Daarin staan een aantal instellingen die je kunt aanpassen om het probleem te verhelpen. Verder moet je even in de video settings tijdens het afspelen de interlace optie op uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
krizzziz schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:21:
Ben al een tijdje bezig bij een vriend om zijn ATV2 met XBMC zonder schokken aan de gang te krijgen.

Jailbreak en installere XBMC ging zonder problemen. Echter het toevoegen van zijn Time Capsule als share heeft heel veel tijd ingenomen. Klaarblijkelijk het simpel toevoegen van shares op de Time Capuse (met wachtwoordbeveiling) is niet 1 2 3 te realiseren. Goed uiteindelijk gelukt, maar nu bij het afspelen (ja de ATV2 is bedraad) nog heel veel schokken (bufferen) bij simpele 480p bestanden.

Erg frustrerend is dit aan het worden. Had altijd gedacht dat een ATV2 (ook via een jailbreak app zoals XBMC) simpel met een time capsule schijf kon communicere, niet dus.
Kun je ons vertellen wat voor bestand van 480p je dan wilt afspelen, XBMC ondersteund niet alle formaten.
Je kunt dit goed bekijken met het programma MediaInfo.

[ Voor 3% gewijzigd door eXisTa op 15-02-2012 13:32 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: 3i Beleid.