Apple tv gekregen als kerstcadeau, kan niet anders zeggen dat ik mij goed heb vergist in de mogelijkheden: tegenvaller. Firmware 4.4.3, geen laptop in huis dus niet mogelijk om te jailbreaken en vervolgens aan de tv te hangen. Wat resteert is een airplay apparaat, meer kan ik er ampper mee doen
Ikheb nu een wd tv live krt daaraan gekoppeld 2 usb discs. Het netwerk is verder nog niet ingericht op sharing, dus geen NAS oid aanwezig (alleen een hdd die via dnla gedeeld wordt hangend aan de router).
Ik twijfelde al een tijdje tussen een boxee box, een zotac systeempje of toch wat anders. Om medische redenen niet veel ingelezen, en dat heeft ook gevolgen voor de keuze: makkelijk zonder al te veel omkijken.
Door tijdsdruk uiteindelijk maar gekozen voor een apple tv, de boxee was uitverkocht. De airplay functionaliteit is erg leuk, zeker icm airvideo of mediaconnect, maar de boxee had dit ook gekund en meer..
Wellicht vergis ik mij, ik kan helaas niet erg lang achter de pc zitten om alles goed uit te zoeken.
- hdd aansluiten is dus blijkbaar niet mogelijk, dom want dit was direct een dealbreaker geweest als ik dit had geweten. Werkt een itunes server nasje wel met een standaard apple tv zonder jailbreak?
- is een untethered jailbreak eventueel mogelijk door te downgraden? Erg duidelijke links vind ik niet...
- wat is nu eigenlijk de meerwaarde van de apple tv boven een andere streamer? Mijn wd tv live doet meer.. (maar is sinds verhuizing niet meer aangesloten op het netwerk omdat ik nog geen kabels heb getrokken, vandaar 'vervanging' door wifi).
- is het ook mogelijk door een foto collectie te browsen welke ingedeeld is in folders? De slideshows zijn fantastisch, maar itunes ga ik niet gebruiken als fotobeheer programma met 50.000 foto's...
Ik probeer de aankoop voor mijzelf te rechtvaardigen en zonder veel bijkomende kosten een leuk werkend media gebeuren op te zetten in huis, maar krijg sterk het idee dat ik de verkeerde weg ben ingeslagen.