Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
HardCoreGamer schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:20:
Oké! Er is toevallig geen USB uitgang waardoor ik een externe HDD eraan kan koppelen?
Nope.

Ik begin haast te denken (weet het, vloeken in de kerk in dit forum deel) dat voor jouw wensen wellicht een ATV2 niet de handigste optie is en je beter voor een mediaplayer van een ander merk met ingebouwde harddisk kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Maar door de ervaring met Apple apparaten, die altijd goed werken met elkaar, is dit mijn eerste keuze eigelijk.
Dus mijn gedachte was: iPad app installeren die .srt bestanden afspeeld, via iTunes dan de films erop zetten en zo dus afspelen op mijn aanstaande Apple tv.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
HardCoreGamer schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:51:
Maar door de ervaring met Apple apparaten, die altijd goed werken met elkaar, is dit mijn eerste keuze eigelijk.
Dus mijn gedachte was: iPad app installeren die .srt bestanden afspeeld, via iTunes dan de films erop zetten en zo dus afspelen op mijn aanstaande Apple tv.
Ze werken ook prima met elkaar als je de dingen doet die Apple voor je bedacht heeft om te doen. En afspelen van niet via de iTunes store gekochte content is duidelijk niet een feature die Apple bedacht heeft dat je kan doen.
Het kan wel, maar met jailbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhrulez23
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-11-2019
xahmol schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 15:04:
[...]

Ze werken ook prima met elkaar als je de dingen doet die Apple voor je bedacht heeft om te doen. En afspelen van niet via de iTunes store gekochte content is duidelijk niet een feature die Apple bedacht heeft dat je kan doen.
Het kan wel, maar met jailbreak.
De jailbreak werkt perfect! Ben erg tevreden. Alle optie die genoemd worden werken bij mij perfect op de atv2 met jailbreak! Zonder jailbreak vindt ik de mogelijkheden zeeeeer beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 19:51
iemand toevallig ook goede ervaring met ATV2 met XMBC erop en dan iso of video_ts map afspelen?
Data zal dan van een timecapsule afkomen via gigabit lan. Gaat dit stotteren (bufferen) of verloopt dit vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

zoeperman schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 12:46:
iemand toevallig ook goede ervaring met ATV2 met XMBC erop en dan iso of video_ts map afspelen?
Data zal dan van een timecapsule afkomen via gigabit lan. Gaat dit stotteren (bufferen) of verloopt dit vloeiend.
Gaat probleemloos!

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-08 07:50
Ik heb nog een klein geluidsprobleempje met de ATV2 en dat is het volgende;
Elke keer als ik mijn pc of iphone voor de 1e keer verbind met de ATV2 heb ik geen geluid, oplossing is dan om de betreffende applicatie te sluiten en opnieuw te openen of de ATV2 eerst handmatig aan te zetten.
Maar het zou toch gelijk moeten werken, iemand een idee ?

Voorbeelden waar ik het bij heb zijn;
Spotify met airfoil van PC naar ATV2
Geluid van internet explorer met airfoil naar ATV2
Spotify van iphone naar ATV2.
Games van iphone met mirroring naar ATV2

Het vreemde is dat YOUTUBE filmpjes van de iphone naar de ATV2 wel gelijk geluid hebben bij de 1e keer opstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 00:36

KSH

xahmol schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:45:
[...]

De Apple TV zonder jailbreak ondersteund geen .srt bestanden nee. .mkv bestanden overigens ook niet. Alleen .mp4 bestanden via iTunes.
Wel kun je met Handbreak een .mkv met een .srt naar een .mp4 converteren.

En je PC uit doen als je gaat slapen is echt niet vanzelfsprekend hoor ;-) Bij mij staat hij permament aan en ben echt niet de enige. Wel zo handig voor het laten draaien van bv Sickbeard die volautomatisch nieuwe afleveringen van TV series binnenhaalt van internet.
Maar hoe had je gedacht een film af te spelen met welke mediaspeler dan ook met je PC uit? Dan heb je een mediaplayer met harddisk nodig waar de film op de harddisk van die speler staat. Met de ATV gaat dat niet, ook met jailbreak niet.

Wel kun je via Airplay films streamen vanaf de iPad waar de film op de iPad is opgeslagen. Maar ook de iPad ondersteunt geen .srt en .mkv, maar alleen .mp4 gesynched vanuit iTunes.
Voor de volledigheid, Apple TV 2 + Jailbreak zorgt ervoor dat je pc/Mac uit kan staan indien je een NAS hebt. Met bv. Mediaplayer op je Apple TV 2 kun je vervolgens de media op je NAS benaderen. Dit kan volgens mij ook met XBMC, maar die gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het handigste op de langere termijn in een Apple ecosysteem is een NAS bouwen met OS X/iTunes erop (aka een hackintosh). Hoeft heel weinig te kosten, een simpel Gigabyte H61 bordje + Celeron G530 in een willekeurige mATX case is al voldoende. Mobo+RAM+cpu kosten samen minder dan 100 euro, nauwelijks onzuiniger dan een normale NAS, Home Sharing werkt (!), en de meeste problemen met hackintosh (gpu acceleratie, geluid, WiFi) spelen in dit geval toch niet omdat je een NAS bedraad en headless draait. Dump al je nieuwe muziek/films in de iTunes watchfolder en je hebt er geen omkijken meer naar. Beheren kan via screen sharing.

(Windows NAS met iTunes kan ook natuurlijk)

[ Voor 13% gewijzigd door Dreamvoid op 13-12-2011 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Dreamvoid schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:22:
(Windows NAS met iTunes kan ook natuurlijk)
Zo heb ik het hier opgelost, HP microserver met WHS2011 en voorzien van iTunes, perfecte NAS oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Zag net dit:
http://www.appletvnieuws....pple-tv-zonder-jailbreak/

EDIT: Laat maar, is die zelfde Beamer app die hieronder al stond genoemd. Was ik alweer vergeten omdat ik zelf geen OSX heb. Hoop dat er snel een Windows versie volgt.

[ Voor 47% gewijzigd door xahmol op 16-12-2011 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb recent m'n router vervangen door die router van Ziggo en heb in de tussentijd m'n iPad ge-update naar de laatste iOS versie. Nu heb ik al een tijdje geen AirPlay gebruikt, maar toen ik dit afgelopen weekend wilde doen zag ik geen AirPlay button meer in de Youtube app. Nu neem ik aan dat dit hoogst waarschijnlijk komt door die router en vroeg me af of iemand anders tegen dit issue is aangelopen en opgelost heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 19:11
M@cer schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 08:26:
Vandaag is de ATV2 bij Conrad in de aanbieding voor 99,99.. Kon mijn Apple Gadgetwoede niet weerstaan en gelijk maar aangeschaft.. Leuk voor op zolder, ff kijken of we Plex werkend op krijgen.
Vandaag weer in de aanbieding voor dezelfde prijs. Zelf geen interesse maar misschien een mooie deal voor iemand die er een op het oog had :)

Edit: zie dat het al uitverkocht is 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Snippo op 20-12-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-08 07:50
Walkman schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:40:
Heb recent m'n router vervangen door die router van Ziggo en heb in de tussentijd m'n iPad ge-update naar de laatste iOS versie. Nu heb ik al een tijdje geen AirPlay gebruikt, maar toen ik dit afgelopen weekend wilde doen zag ik geen AirPlay button meer in de Youtube app. Nu neem ik aan dat dit hoogst waarschijnlijk komt door die router en vroeg me af of iemand anders tegen dit issue is aangelopen en opgelost heeft?
Normaliter zou je ipad automatisch de atv moeten vinden.
Heb je wel internetverbinding met je atv, en bedraad of via wifi ?
Misschien even de atv opnieuw instellen omdat je een nieuwe router ertussen hebt hangen en opnieuw de internetinstellingen doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 20:18
Heb nu een ATV 2 en een iPad. Wat wel heel gaaf is om een spotify (premium) account rechtstreeks van je ipad naar je versterker te streamen via de optische uitgang.

Echter als je je ATV 2 gejaiblreekt hebt en je hebt hierop XBMC staan, dan is er hiervoor ook een spotify plugin beschikbaar _/-\o_ Ga er morgen maar eens mee aan de slag, om te kijken of het werkt

Zie http://forum.xbmc.org/sho...hp?p=882046&postcount=530

en een youtube filmpje

[ Voor 6% gewijzigd door jschoorl2 op 23-12-2011 17:36 ]

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:50
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik krijg het niet voor elkaar om muziek af te spelen met de apple tv zonder dat de tv aan staat.

Wat ik wil is het volgende:
Apple tv aan, versterker aan, tv aan.
Ik maak mijn keuze van muziek en start deze.
Geluid komt nu over de boxen van de stereo.
En nu wil ik de tv uitzetten.

Dat laatste gaat natuurlijk, alleen gaat dan direct mijn apple tv ook uit. het lijkt wel of de apple tv merkt dat de tv uit is.

Apple tv is aangesloten met z’n hdmi kabel op de versterker, de tv zit ook op de versterker met een hdmi kabel.

Waar moet ik de oplossing zoeken, in de tv, versterker of in de apple-tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
chippie777 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 18:41:
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik krijg het niet voor elkaar om muziek af te spelen met de apple tv zonder dat de tv aan staat.

Wat ik wil is het volgende:
Apple tv aan, versterker aan, tv aan.
Ik maak mijn keuze van muziek en start deze.
Geluid komt nu over de boxen van de stereo.
En nu wil ik de tv uitzetten.

Dat laatste gaat natuurlijk, alleen gaat dan direct mijn apple tv ook uit. het lijkt wel of de apple tv merkt dat de tv uit is.

Apple tv is aangesloten met z’n hdmi kabel op de versterker, de tv zit ook op de versterker met een hdmi kabel.

Waar moet ik de oplossing zoeken, in de tv, versterker of in de apple-tv?
Niet per ongeluk een Harmony remote die alles in 1 keer uitzet?

Anders een HDMI handshake issue (Apple TV merkt dat hij het HDMI pad naar de TV verloren is) waar dan vrees ik weinig aan te doen is anders dan de Apple TV met TOSLink aansluiten op je versterker en met HDMI op de TV. Zo heb ik het aangesloten (geen keus overigens, af geen HDMI poort op versterker meer vrij en op TV wel), en dan werkt het wel. Bij mij tenminste.

Overigens zet ik de TV nooit meer uit omdat ik het juist wel een toevoeging vindt om de albumart te zien. De interface van de ATV is mooi genoeg om gezien te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:54
Lukt mij nog niet echt om xbmc lekker draaiend te krijgen. Krijg hem niet connected met mijn macbook pro. Via SMB ziet hij hem wel, maar heb ik een foutmelding bij het connecten. Via het protocol AFL wil die ook niet.

Hoe update je eigenlijk xbmc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
xahmol schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 18:48:
[...]

Niet per ongeluk een Harmony remote die alles in 1 keer uitzet?

Anders een HDMI handshake issue (Apple TV merkt dat hij het HDMI pad naar de TV verloren is) waar dan vrees ik weinig aan te doen is anders dan de Apple TV met TOSLink aansluiten op je versterker en met HDMI op de TV. Zo heb ik het aangesloten (geen keus overigens, af geen HDMI poort op versterker meer vrij en op TV wel), en dan werkt het wel. Bij mij tenminste.

Overigens zet ik de TV nooit meer uit omdat ik het juist wel een toevoeging vindt om de albumart te zien. De interface van de ATV is mooi genoeg om gezien te worden.
Ik heb een Harmony remote, maar dat is het probleem niet, ook wanneer ik de tv met de hand uitzet gaat het mis.

TOSLink? Is dat optisch? Dat zou ik dan nog kunnen overwegen. Maar als het een handshake is tussen apple tv en de tv dan veranderd daar toch niet veel aan? Immers apple tv is dan rechtstreeks aangesloten op de tv met HDMI en dan werkt het ook niet zoals ik wil (zo had ik het nl eerst aangesloten)

Op zich is het geen probleem dat de tv aanstaat maar soms vind ik het storend.

[ Voor 10% gewijzigd door chippie777 op 23-12-2011 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
chippie777 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 21:40:
[...]

TOSLink? Is dat optisch? Dat zou ik dan nog kunnen overwegen.
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
thx, bericht aangepast was wat vergeten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
nvm mijn eerdere post. Ik heb nu aTV geïnstalleerd en dat is goud. Die media-player is gewoon perfect. Mooi geïntegreerd, geen nieuwe omgeving waar je inkomt. Daarnaast is die couch-surfer wel aardig (moet je niet te veel van verwachten).

Ben eigenlijk verrast hoe chil youtube en vimeo op het grote scherm zijn :>

http://firecore.com/atvflash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Apple tv gekregen als kerstcadeau, kan niet anders zeggen dat ik mij goed heb vergist in de mogelijkheden: tegenvaller. Firmware 4.4.3, geen laptop in huis dus niet mogelijk om te jailbreaken en vervolgens aan de tv te hangen. Wat resteert is een airplay apparaat, meer kan ik er ampper mee doen :(

Ikheb nu een wd tv live krt daaraan gekoppeld 2 usb discs. Het netwerk is verder nog niet ingericht op sharing, dus geen NAS oid aanwezig (alleen een hdd die via dnla gedeeld wordt hangend aan de router).
Ik twijfelde al een tijdje tussen een boxee box, een zotac systeempje of toch wat anders. Om medische redenen niet veel ingelezen, en dat heeft ook gevolgen voor de keuze: makkelijk zonder al te veel omkijken.
Door tijdsdruk uiteindelijk maar gekozen voor een apple tv, de boxee was uitverkocht. De airplay functionaliteit is erg leuk, zeker icm airvideo of mediaconnect, maar de boxee had dit ook gekund en meer..

Wellicht vergis ik mij, ik kan helaas niet erg lang achter de pc zitten om alles goed uit te zoeken.
- hdd aansluiten is dus blijkbaar niet mogelijk, dom want dit was direct een dealbreaker geweest als ik dit had geweten. Werkt een itunes server nasje wel met een standaard apple tv zonder jailbreak?
- is een untethered jailbreak eventueel mogelijk door te downgraden? Erg duidelijke links vind ik niet...
- wat is nu eigenlijk de meerwaarde van de apple tv boven een andere streamer? Mijn wd tv live doet meer.. (maar is sinds verhuizing niet meer aangesloten op het netwerk omdat ik nog geen kabels heb getrokken, vandaar 'vervanging' door wifi).
- is het ook mogelijk door een foto collectie te browsen welke ingedeeld is in folders? De slideshows zijn fantastisch, maar itunes ga ik niet gebruiken als fotobeheer programma met 50.000 foto's...

Ik probeer de aankoop voor mijzelf te rechtvaardigen en zonder veel bijkomende kosten een leuk werkend media gebeuren op te zetten in huis, maar krijg sterk het idee dat ik de verkeerde weg ben ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89

Je kan gewoon jailbreaken vanaf een desktop. Apparaat hoeft niet aangesloten te zijn aan de tv voor de jailbreak. Vereist wel een micro-usb, maar werkt gewoon op OS 4.3 :)

Via usb een hdd aansluiten gaat nooit kunnen met de tv2.

-iTunes server nasje werkt standaard.

[ Voor 12% gewijzigd door Tijn89 op 25-12-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:00

Osxy

Holy crap on a cracker

Tijn89 schreef op zondag 25 december 2011 @ 15:54:
[...]

Je kan gewoon jailbreaken vanaf een desktop. Apparaat hoeft niet aangesloten te zijn aan de tv voor de jailbreak. Vereist wel een micro-usb, maar werkt gewoon op OS 4.3 :)

Via usb een hdd aansluiten gaat nooit kunnen met de tv2.

-iTunes server nasje werkt standaard.
Het is een tethered JB, dus booten zonder computer gaat je niet lukken.
Tenzij je dus met een UPS de ATV van computer naar tv van stroom voorziet gaat het je niet lukken.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Osxy schreef op zondag 25 december 2011 @ 16:01:
[...]

Tenzij je dus met een UPS de ATV van computer naar tv van stroom voorziet gaat het je niet lukken.
Jij zet je ATV2 uit? Ding verbruikt nauwelijks wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Osxy schreef op zondag 25 december 2011 @ 16:01:
[...]

Problem? Nope. Ding kan je gewoon opnieuw opstarten via >Maintenance >Relaunce tv2. No problem. Uitzetten door stekker er uit? Wie doet dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

me_mrtn schreef op zondag 25 december 2011 @ 16:05:
[...]

Jij zet je ATV2 uit? Ding verbruikt nauwelijks wat.
Hoe wil je een ATV2 jailbraken als je geen computer bij je tv hebt? Precies.
DinoPK schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:45:
Apple tv gekregen als kerstcadeau, kan niet anders zeggen dat ik mij goed heb vergist in de mogelijkheden: tegenvaller. Firmware 4.4.3, geen laptop in huis dus niet mogelijk om te jailbreaken en vervolgens aan de tv te hangen. Wat resteert is een airplay apparaat, meer kan ik er ampper mee doen :(
Dan moet je dus voor de eerste jailbreak en alle volgende boots als de stroom er af is geweest of wat dan ook.

[ Voor 45% gewijzigd door Osxy op 25-12-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Osxy schreef op zondag 25 december 2011 @ 16:38:
[...]

[...]

Dan moet je dus voor de eerste jailbreak en alle volgende boots als de stroom er af is geweest of wat dan ook.
Er is geen enkele laptop in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Osxy schreef op zondag 25 december 2011 @ 16:38:
[...]

[...]

Hoezo? Je kan je Apple tv toch gewoon aansluiten op je monitor?
Ik ben dan een uitzonderlijk geval dat een TV als monitor heeft, maar volgens mij kan dat prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Is er geen snellere manier om MKVtjes e.d met ingebakken subs sneller te converteren naar m4v dan met Handbrake? Voor een film van 9/10GB is hij gerust 3 uur bezig..normaal?

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:01

PBP

Richard! schreef op zondag 25 december 2011 @ 19:08:
Is er geen snellere manier om MKVtjes e.d met ingebakken subs sneller te converteren naar m4v dan met Handbrake? Voor een film van 9/10GB is hij gerust 3 uur bezig..normaal?
Dat is redelijk normaal ja. Daarom heb ik m'n AppleTV gejailbreakt zodat hij mkv's moeiteloos afspeelt. Ook is Air Video in combinatie met een iPhone of iPad een optie als je wil gaan streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Ja Air Video heb ik net uitgeprobeerd via m'n 4S, dit werkt best wel goed alleen merk ik behoorlijk wat kwaliteitsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

PBP schreef op zondag 25 december 2011 @ 19:26:
[...]

Dat is redelijk normaal ja. Daarom heb ik m'n AppleTV gejailbreakt zodat hij mkv's moeiteloos afspeelt. Ook is Air Video in combinatie met een iPhone of iPad een optie als je wil gaan streamen.
Dat is zeker een goeie optie, maar hoe wil je een film van meer dan 2GB op een 16GB iPhone zetten? (Dan zit hij zo vol..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Je hoeft niks op je iPhone te zetten, je zet Air Video Server op je Mac, de app op je iDevice en stream vervolgens de film via je Mac naar je iPhone en dan door naar je ATV2. Werkte bij mij aardig goed alleen vind ik het kwaliteitsverlies echt te groot.

Waar ik alleen beetje bang voor is dat mijn netwerk MKV's van 10/12GB niet goed aankan en gaat haperen, of zou een Extreme dat wegnemen, hebben hier nu nog een G router..

[ Voor 25% gewijzigd door Richard! op 25-12-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

HardCoreGamer schreef op zondag 25 december 2011 @ 17:09:
[...]

Hoezo? Je kan je Apple tv toch gewoon aansluiten op je monitor?
Ik ben dan een uitzonderlijk geval dat een TV als monitor heeft, maar volgens mij kan dat prima toch?
me_mrtn schreef op zondag 25 december 2011 @ 16:55:
[...]

Er is geen enkele laptop in de buurt?
Jullie lezen duidelijk niet op welke vraag jullie reageerden. DinoPK heeft geen laptop en vraagt dus diverse dingen wat er mogelijk is zonder jailbreak omdat dat door gebrek aan laptop niet goed mogelijk is.
Richard! schreef op zondag 25 december 2011 @ 19:54:
Je hoeft niks op je iPhone te zetten, je zet Air Video Server op je Mac, de app op je iDevice en stream vervolgens de film via je Mac naar je iPhone en dan door naar je ATV2. Werkte bij mij aardig goed alleen vind ik het kwaliteitsverlies echt te groot.

Waar ik alleen beetje bang voor is dat mijn netwerk MKV's van 10/12GB niet goed aankan en gaat haperen, of zou een Extreme dat wegnemen, hebben hier nu nog een G router..
Je kan volgens mij instellen welke kwaliteit die conversie moet plaats vinden.
Selecteer een film, Conversie Settings, global conversion settings.
Hier kan je voor local wifi, remote wifi en 3g instellingen doen welke bitrate ze moeten gebruiken.

[ Voor 37% gewijzigd door Osxy op 25-12-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Maar je kan je Apple tv toch wel via je pc Jailbreaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

HardCoreGamer schreef op zondag 25 december 2011 @ 20:57:
Maar je kan je Apple tv toch wel via je pc Jailbreaken?
Ja maar, het is met de laatste versie een tethered jailbreak.
Bij elke boot moet je hem aan een computer aansluiten.

Bij DinoPK is er geen PC in buurt van TV, ook geen laptop. Enige manier waarop hij dus een jailbreak kan gebruiken is door zijn PC elke keer naar de TV de verplaatsen bij stroom verlies, crashes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Osxy schreef op zondag 25 december 2011 @ 20:53:
Je kan volgens mij instellen welke kwaliteit die conversie moet plaats vinden.
Selecteer een film, Conversie Settings, global conversion settings.
Hier kan je voor local wifi, remote wifi en 3g instellingen doen welke bitrate ze moeten gebruiken.
Ik heb de kwaliteit nu op allerhoogst staan maar ik merk geen verschil helaas. Eens kijken welke opties er nog meer zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Osxy schreef op zondag 25 december 2011 @ 20:59:
[...]

Bij DinoPK is er geen PC in buurt van TV, ook geen laptop. Enige manier waarop hij dus een jailbreak kan gebruiken is door zijn PC elke keer naar de TV de verplaatsen bij stroom verlies, crashes etc.
Aha, tethered. Dan zul je nog even moeten wachten, er is bijna een nieuwe, untethered Jailbreak beschikbaar.

Zie dit bericht :)

"Pod2g slaagde er bovendien in om de laatste firmwareversie van de Apple TV, 4.4.3, untethered te jailbreaken. Hiervan is al lange tijd enkel een tethered jailbreak van beschikbaar.
Wanneer de untethered jailbreak van pod2g precies uit zal komen is nog niet duidelijk."

[ Voor 31% gewijzigd door iApp op 25-12-2011 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Osxy schreef op zondag 25 december 2011 @ 20:59:
[...]

De tv staat beneden bij mij en de computer boven. Ik heb niet mijn laptop naar beneden gezeuld om de apple tv2 te jailbreaken. Gewoon die tv2 aansluiten via micro-usb, poweradapter is niet nodig ondanks dat ze dat in seasonpass aangeven. Jailbreaken met seasonpass. En kan daarna gewoon relaunch en dergelijke doen.

Stel dat eens in de twee weken de stroom uitvalt. Dan kan je toch gewoon weer jailbreaken. Is in totaal 5 min werk met alle installaties van extra software e.d..
Richard! schreef op zondag 25 december 2011 @ 19:54:

10/12gb heeft denk ook weinig zin aangezien de output van de aTV2 beperkt is tot 720p?
Kan ook liggen natuurlijk aan de tussenstap die je gebruikt. Hij streamt nu eerst van de router naar je iphone en die weer naar je router en die weer naar je tv2. Lijkt mij niet echt efficiënt.

[ Voor 31% gewijzigd door Tijn89 op 26-12-2011 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
dubbelpost

[ Voor 199% gewijzigd door Tijn89 op 26-12-2011 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Tijn89 schreef op maandag 26 december 2011 @ 01:34:
[...]

De tv staat beneden bij mij en de computer boven. Ik heb niet mijn laptop naar beneden gezeuld om de apple tv2 te jailbreaken. Gewoon die tv2 aansluiten via micro-usb, poweradapter is niet nodig ondanks dat ze dat in seasonpass aangeven. Jailbreaken met seasonpass. En kan daarna gewoon relaunch en dergelijke doen.

Stel dat eens in de twee weken de stroom uitvalt. Dan kan je toch gewoon weer jailbreaken. Is in totaal 5 min werk met alle installaties van extra software e.d..

[...]
Dat kan met de oudere iOS'en ja. Maar met de laatste versie is een un-tethered jailbreak (waarbij je kan booten zonder aan computer te koppelen) nog niet niet mogelijk.
Bij deze laatste versie moet je elke boot de ATV2 aan een computer met seasonpass koppelen om uberhaubt te kunnen booten. Zodra de stroom er af is geweest moet dit weer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
Ik heb inderdaad alleen maar desktops in huis, de laptop heeft geen accu meer en de hdd is gesneuveld. Door de ipad geen behoefte meer aan een nieuwe laptop, iig tot de desktops gaan sneuvelen haha.
Aangezien het zaakje toch wel eens crashed vind ik een tethered jailbreak geen optie, met een desktop gaan sjouwen is sowieso niet wenselijk (fysieke beperkingen helaas).

Gisteren gelezen dat airplay in ieder geval nog niet lekker werkt op mijn alternatief, de boxee box. Dit vind ik toch wel dermate leuke functionaliteit dat ik de apple tv toch wel wil behouden.
Gisteren ook even de foto collectie gekoppeld, de 57000 foto's vallen allemaal wel te bekijken maar helaas niet in de huidige folderstructuur. De apple tv toont alles maar gooit alles +1 subfolder miveau op elkaar, met als resultaat 25000 foto's in een folder. Niet handig. Maar dat kan ik zelf ook wel wat handiger indelen ben ik al achter, eens kijken.

Ik wacht de untethered jailbreak van 4.4.3 even af, downgraden is blijkbaar niet mogelijk? Tot die tijd heb ik de wd tv live nog voor het uitlezen van de usb hdd's.

Kan iemand nog bevestigen of een nas met itunes server werkt met een standaard apple tv, waar dan de muziek en films op staan, eventueel omgezet met handbrake? Of moet er altijd een pc aanstaan met itunes aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:32
DinoPK schreef op maandag 26 december 2011 @ 11:33:

Kan iemand nog bevestigen of een nas met itunes server werkt met een standaard apple tv, waar dan de muziek en films op staan, eventueel omgezet met handbrake? Of moet er altijd een pc aanstaan met itunes aan?
Ik kan je bevestigen dat dit niet werkt. Ik heb hier op zolder een Readynas Ultra 4 staan met een Firefly itunes server (een ander alternatief is er volgens mij niet) en de gedeelde library word door geen van mijn apple computers en de appltetv 2 gezien. Maakt niet uit wat ik probeer, het loopt natuurlijk al vast op het moment dat je de library wilt delen en je een pincode moet invoeren.
Het kan natuurlijk zijn dat andere nas fabrikanten het wel voor elkaar hebben, maar die kans achtbik klein omdat het gros van de nas systemen gebaseerd is op een linux distributie (de mijne op Debian). Ook schijnt de firefly server tegenwoordig niet meer compatible te zijn met het protocol dat apple gebruikt voor thuisdeling.
Dus kort door de bocht, ja je zult altijd een mac/pc met itunes aan moeten hebben staan, met thuisdeling ingeschakeld.
Hoe dit met films werkt weet ik niet, ik heb nog nooit gebruik gemaakt van itunes om films te beheren. Ik heb (hoe zeer me dat oom tegen staat als apple fanboy) mijn appletv2 gejailbreakt en er firecore op geiinstalleerd. Dan heb je direct de beschikking over xbmc en dan heb je volop mogelijkheden om zonder al teveel gehannes films en muziek te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
DinoPK schreef op maandag 26 december 2011 @ 11:33:
downgraden is blijkbaar niet mogelijk?
Nee. Tenzij je SHSH-blobs hebt opgeslagen met TinyUmbrella.
Kan iemand nog bevestigen of een nas met itunes server werkt met een standaard apple tv, waar dan de muziek en films op staan, eventueel omgezet met handbrake? Of moet er altijd een pc aanstaan met itunes aan
Werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
Ok, dus downgraden is alleen mogelijk als je de apple tv ooit al eens hebt geupdated, duidelijk (en vervelend, want kan nu niet anders dan wachten).

Hoezo werkt een itunes server op een NAS eigenlijk niet? Dat zijn in principe ook kleine pctjes, wat is technische verschil eigenlijk met een daadwerkelijke desktop met itunes client?

Hebben mensen hier overigens ervaring met de boxee media manager icm apple TV? Als ik het zo lees lijkt deze te kunnen transcoden naar de apple TV, zonder tussenkomst van de ipad (waardoor airvideo in principe overbodig wordt als tussenstap). Zijn er nog meer van dit soort leuke applicaties, iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:59

Japie.G

Colour Classic

Martijn-V4 schreef op maandag 26 december 2011 @ 11:44:
[...]

Ik kan je bevestigen dat dit niet werkt. Ik heb hier op zolder een Readynas Ultra 4 staan met een Firefly itunes server (een ander alternatief is er volgens mij niet) en de gedeelde library word door geen van mijn apple computers en de appltetv 2 gezien. Maakt niet uit wat ik probeer, het loopt natuurlijk al vast op het moment dat je de library wilt delen en je een pincode moet invoeren.
Het kan natuurlijk zijn dat andere nas fabrikanten het wel voor elkaar hebben, maar die kans achtbik klein omdat het gros van de nas systemen gebaseerd is op een linux distributie (de mijne op Debian). Ook schijnt de firefly server tegenwoordig niet meer compatible te zijn met het protocol dat apple gebruikt voor thuisdeling.
Dus kort door de bocht, ja je zult altijd een mac/pc met itunes aan moeten hebben staan, met thuisdeling ingeschakeld.
Hoe dit met films werkt weet ik niet, ik heb nog nooit gebruik gemaakt van itunes om films te beheren. Ik heb (hoe zeer me dat oom tegen staat als apple fanboy) mijn appletv2 gejailbreakt en er firecore op geiinstalleerd. Dan heb je direct de beschikking over xbmc en dan heb je volop mogelijkheden om zonder al teveel gehannes films en muziek te streamen.
Hier werkt het met een Synology NAS wel hoor! In ieder geval voor muziek. Ook mijn apple computers zien de server gewoon. Wel home-sharing aanzetten!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

* Iemand die de ts eens zou willen updaten?
Grafisch en informatief loopt hij behoorlijk achter ;)

[ Voor 8% gewijzigd door iApp op 26-12-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Japie.G schreef op maandag 26 december 2011 @ 13:28:
[...]

Hier werkt het met een Synology NAS wel hoor! In ieder geval voor muziek. Ook mijn apple computers zien de server gewoon. Wel home-sharing aanzetten!
Dan is de implementatie op een Synology NAS een stuk beter dan op een Netgear Readynas want hier werkt het toch echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Ik heb voor Sinterklaas een Apple TV gekregen, maar hij ligt eigenlijk werkloos in de doos omdat ik niet echt weet wat ik er precies mee moet. Ik heb een Mac desktop, Macbook, Ipad, Iphone en een TV in de woonkamer met daaraan een Mini.

Welke niche kan ik nog verzinnen voor de Apple TV? Of zal ik gewoon die Mini maar wegdoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
M_V schreef op maandag 26 december 2011 @ 23:08:
Welke niche kan ik nog verzinnen voor de Apple TV? Of zal ik gewoon die Mini maar wegdoen?
Airplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V

M_V

Maar voegt dat iets toe boven gewoon de Mini aanzwengelen?

Of maak je een Mini echt overbodig als je de combo Macbook Air ---> ATV via Airplay gebruikt?

Ik ben eigenlijk op zoek naar gebruikerservaringen, ik weet wel wat allemaal KAN, maar dan is het altijd maar de vraag of het ook handig is en gebeurt. Ik ben iemand die zeker in zjn huiskamer erg lui is, en zelfs het aanzetten van de mini of het pakken van een apple remote vind ik dan eigenlijk al teveel werk. De mini die ik gekocht had als mediacenter gebruik ik dan ook relatief weinig.

[ Voor 21% gewijzigd door M_V op 26-12-2011 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Zucht* Je hebt zo'n mooi apparaat thuis staan, je kijkt er niet eens naar om want je wilt via internet gebruikerservaringen weten. Die kun je zelf opdoen! Door hem even aan te sluiten en te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Inderdaad, probeer het gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V

M_V

Mjah, ik geef hem dan liever ongebruikt aan mijn broertje ofzo.

Ik heb al 2x eerder een dergelijke "handige" aankoop gedaan, een iPad en een Mini, en beide liggen relatief veel stof te happen.

Ik begrijp jullie gezeur over mijn gezeur overigens prima, ik ben erg kieskeurig en lui qua home enternaintment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
M_V schreef op maandag 26 december 2011 @ 23:50:

Ik heb al 2x eerder een dergelijke "handige" aankoop gedaan, een iPad en een Mini, en beide liggen relatief veel stof te happen.
Bekijk de combinatie,de samenwerking van die producten nou eens.. dat is nou net wat Apple zo uniek maakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

BamSlam_ schreef op maandag 26 december 2011 @ 23:56:
[...]

Bekijk de combinatie,de samenwerking van die producten nou eens.. dat is nou net wat Apple zo uniek maakt!
Idd! Dat is Apple, er is geen enkele andere mediaspelers die zoiets als AirPlay heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
M_V schreef op maandag 26 december 2011 @ 23:50:

Ik begrijp jullie gezeur over mijn gezeur overigens prima, ik ben erg kieskeurig en lui qua home enternaintment.
Kieskeurig kan je het niet noemen als je blind een aankoop doet ;)

Ik zelf ben ook behoorlijk lui kwa software installaties enzo. Ik vond xbmc te veel gedoe uiteindelijk. Begreep er eerlijkheids halve maar de balle van dat software-pakket. Heb toen aTV geïnstalleerd. Super-easy en werkt perfect met mac's. Waar ik met xbmc met de zelfde settings de tv2 niet gekoppeld kreeg.

En nogmaals de tethered jailbreak is helemaal niet zoveel werk als osxy beweert. Hoe vaak brandt er nou een stop door of valt de stroom compleet uit? Je kan het apparaat gewoon stand-by zetten en dan doet ie het gewoon nog. Heb hem softwarematig nu al een paar keer gerelauncht met behoud van de 3rd party software. Ik snap serieus het probleem niet :/

edit:
Gisteravond heeft de apple tv2 zich al bewezen met de familiediner. Airplay werkte nice met het bekijken van youtube's en het bedienen van de muziek :*)

Zit nu ook te denken aan een synology kastje. Vind het alleen zo beperkt om maar met 2 bays te werken en de 4bay versies net te duur... Maar goed dat is een andere discussie...

[ Voor 12% gewijzigd door Tijn89 op 27-12-2011 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Tijn89 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 00:12:
[...]
En nogmaals de tethered jailbreak is helemaal niet zoveel werk als osxy beweert. Hoe vaak brandt er nou een stop door of valt de stroom compleet uit? Je kan het apparaat gewoon stand-by zetten en dan doet ie het gewoon nog. Heb hem softwarematig nu al een paar keer gerelauncht met behoud van de 3rd party software. Ik snap serieus het probleem niet :/
Als je geen laptop hebt en fysiek niet in staat bent je computer naar de TV te brengen is het serieus een probleem.

Het klopt dat je niet wekelijks hem herstart maar ik ben erg blij dat mijn ATV2 een iets oudere firmware heeft ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Osxy op 27-12-2011 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Heeft iemand een idee of het mogelijk is om WPA enterprise werkend te krijgen op ATV2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Osxy schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 00:20:
[...]

Als je geen laptop hebt en fysiek niet in staat bent je computer naar de TV te brengen is het serieus een probleem.

Het klopt dat je niet wekelijks hem herstart maar ik ben erg blij dat mijn ATV2 een iets oudere firmware heeft ;)
Leef je dan ergens in de Noordzee dat je geen buren of kennissen hebt met een laptop. Zoveel moeite doe je er hier ook echt niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
HardCoreGamer schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 00:05:
[...]

Idd! Dat is Apple, er is geen enkele andere mediaspelers die zoiets als AirPlay heeft.
Hoho, niet zo snel. Mijn Marantz SR7005 a/v receiver ondersteund gewoon airplay voor het afspelen van muziek van mijn ipad2. En ik moet zeggen dat het uitstekend werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Osxy schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 00:20:
[...]

Wordt een welles-niettus verhaal ;) Maar ondertussen is de oplossing zeer dichtbij:
http://www.macrumors.com/...lable-for-non-a5-devices/

Edit: Of staan die versies geheel los van elkaar?

[ Voor 4% gewijzigd door Tijn89 op 27-12-2011 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Martijn-V4 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:16:
[...]

Hoho, niet zo snel. Mijn Marantz SR7005 a/v receiver ondersteund gewoon airplay voor het afspelen van muziek van mijn ipad2. En ik moet zeggen dat het uitstekend werkt.
Kun je daar ook films mee kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Tijn89 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:22:
[...]

Wordt een welles-niettus verhaal ;) Maar ondertussen is de oplossing zeer dichtbij:
http://www.macrumors.com/...lable-for-non-a5-devices/

Edit: Of staan die versies geheel los van elkaar?
Staan grotendeels los van elkaar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Japie.G schreef op maandag 26 december 2011 @ 13:28:
[...]
En als je die apple computers uitzet? Geven die nu niet gewoon de itunes server op je NAS door aan je ATV2? Heb ook nog niet gehoord van een linux NAS implementatie die volledig werkt zonder "tussenpersoon".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
HardCoreGamer schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:35:
[...]

Kun je daar ook films mee kijken?
Ik wist dat deze zou komen, nee dat kan hij niet. Maar toch classificeer ik hem als mediaspeler want hij is namelijk dnla compatible en doet dat ook nog eens netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Osxy schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:54:
[...]

Staan grotendeels los van elkaar helaas.
Een untethered ATV2 jailbreak op de laatste firmware is wel degelijk erg dichtbij:
https://mobile.twitter.co...status/151690808452595712

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Ik wil mijn ATV2 gaan jailbraken om er XMBC e.d op te gooien alleen heb ik nog vraagjes waar ik zo niet antword op kan vinden.

Welke jailbreak wordt het meest gebruikt, ik lees veel over Seas0npass maar ik zie ook weer greenpois0n e.d

Als ik me jailbreak niet meer wil hebben kan ik de ATV2 dan gewoon resetten en de jailbreak is eraf toch?

En zou ik op de untethered jailbreak wachten? De stroom valt hier nauwelijks uit en heb hem altijd aan staan, als ik hem dan een keer opnieuw moet instellen vind ik dat niet zo'n probleem.

[ Voor 21% gewijzigd door Richard! op 28-12-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Richard! schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:27:
Ik wil mijn ATV2 gaan jailbraken om er XMBC e.d op te gooien alleen heb ik nog vraagjes waar ik zo niet antword op kan vinden.

Welke jailbreak wordt het meest gebruikt, ik lees veel over Seas0npass maar ik zie ook weer greenpois0n e.d

Als ik me jailbreak niet meer wil hebben kan ik de ATV2 dan gewoon resetten en de jailbreak is eraf toch?

En zou ik op de untethered jailbreak wachten? De stroom valt hier nauwelijks uit en heb hem altijd aan staan, als ik hem dan een keer opnieuw moet instellen vind ik dat niet zo'n probleem.
Ik zou gewoon even wachten tot Seas0npass ook voor 4.4.4 werkt, dan ben je meteen klaar met iCloud en alles. Ligt er natuurlijk ook aan welke firmware je nu op je ATV2 hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
4.4.2

Het enige iCloud er aan is Fotostream en dat gebruik ik niet voor de ATV2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Richard! schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:03:
4.4.2

Het enige iCloud er aan is Fotostream en dat gebruik ik niet voor de ATV2.
Je kunt hem dan tethered jailbreaken met seas0npass. Ik zou persoonlijk nog die paar dagen wachten op de untethered van seas0npass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Oke, maar ik kan hem daarna toch gewoon updaten naar de untethered versie? Ben vandaag vrij dus wou er vandaag eigelijk mee gaan stoeien omdat ik rest van de week weinig tijd heb.

[ Voor 13% gewijzigd door Richard! op 28-12-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Richard! schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:30:
Oke, maar ik kan hem daarna toch gewoon updaten naar de untethered versie? Ben vandaag vrij dus wou er vandaag eigelijk mee gaan stoeien.
Natuurlijk kun je daarna gewoon op de normale wijze updaten naar 4.4.4 en dan weer jailbreaken, XBMC installeren en de config terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Oke bedankt voor jullie info! Ga ik toch eigenwijs doen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Richard! op 28-12-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Nou ATV2 is gejailbreaked met Seas0npass (4.4.2) ging allemaal prima.

Ben nu bezig met XMBC maar dat lukt niet helemaal, als ik met mijn Mac verbinding wil maken met m'n ATV2 via ssh root@<IP adres> dan krijg ik de melding: -bash: syntax error near unexpected token 'newline'.
Blijkbaar ergens een spelfout? Maar waar moet die inzitten dan, heb hem rechtstreeks gekopierd via het web.

Iemand een idee waar de fout in zit of hoe het anders kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Richard! schreef op woensdag 28 december 2011 @ 16:54:
Nou ATV2 is gejailbreaked met Seas0npass (4.4.2) ging allemaal prima.

Ben nu bezig met XMBC maar dat lukt niet helemaal, als ik met mijn Mac verbinding wil maken met m'n ATV2 via ssh root@<IP adres> dan krijg ik de melding: -bash: syntax error near unexpected token 'newline'.
Blijkbaar ergens een spelfout? Maar waar moet die inzitten dan, heb hem rechtstreeks gekopierd via het web.

Iemand een idee waar de fout in zit of hoe het anders kan?
Restart je Apple TV eens, voer de goede tijdszone in en probeer nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
In de zin van? Als ik hem nu restart moet ik hem eerst weer via de mac boot tethered? Ik heb net de juiste tijdzone gekozen zonder te herstarten, maar dat hielp niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Richard! op 28-12-2011 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:23
Richard! schreef op woensdag 28 december 2011 @ 17:06:
In de zin van? Als ik hem nu restart moet ik hem eerst weer via de mac boot tethered? Ik heb net de juiste tijdzone gekozen zonder te herstarten, maar dat hielp niet.
ssh root@<IP adres> probeer eens zonder < >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Dan krijg ik deze melding zonder <>
The authenticity of host '192.168.1.109 (192.168.1.109)' can't be established.
RSA key fingerprint is 84:8f:82:75:10:31:ae:b9:15:59:e2:4d:38:d5:63:ba.
Are you sure you want to continue connecting (yes/no)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Typ yes en dan enter.
Is gewoon basic ssh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Bedankt, echter wilt hij hem niet pakken als ik dit invoer.
echo “deb http://mirrors.xbmc.org/apt/atv2 ./” > /etc/apt/sources.list.d/xbmc.list
apt-get update
apt-get install org.xbmc.xbmc-atv2
Hij timed blijkbaar uit en blijft op 99%
Afbeeldingslocatie: http://img708.imageshack.us/img708/2691/schermafbeelding2011122jx.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
De servers van zottd hebben het ongelofelijk lastig nu. Geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:23
Richard! schreef op woensdag 28 december 2011 @ 17:51:
Bedankt, echter wilt hij hem niet pakken als ik dit invoer.

[...]

Hij timed blijkbaar uit en blijft op 99%
[afbeelding]
Hier http://mirrors.xbmc.org/nightlies/darwin/atv2/ de laatste (24 dec) met rechtermuisklik koppeling kopiëren.
Dan in Terminal wget koppeling plakken.
dpkg -i naam gedownload bestand
rm naam gedownload bestand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Firecore heeft seas0npass geupdate zodat nu 4.4.4 ook untethered te jailbreaken is. Zie [iOS] Jailbreaken - Deel 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
En hier! _/-\o_

[ Voor 81% gewijzigd door BamSlam_ op 30-12-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Kun je je Apple TV ook jailbreaken via Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
HardCoreGamer schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 19:44:
Kun je je Apple TV ook jailbreaken via Windows?
Zou het wat doen om even te kijken op de link die BamSlam_ er net neer heeft gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Even een vraagje wat XBMC betreft.
In mijn woonkamer maak ik gebruik van een Asrock mini PC om films vanuit een server te streamen.Deze systeem kan alles afspelen.
Nu wil in de slaapkamer mijn AC ryan weghalen want vind het vergeleken met XBMC maar bagger.

Nou zag ik dat de Apple TV2 via jailbreak XBMC kaan draaien.

Nu is mijn vraag. Trek de A TV2 ook alle films (AVI's, DVD ISO's, MKV enz) ook zonder probleem of heeft het zijn beperkingen?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
seninha schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 20:32:
Even een vraagje wat XBMC betreft.
In mijn woonkamer maak ik gebruik van een Asrock mini PC om films vanuit een server te streamen.Deze systeem kan alles afspelen.
Nu wil in de slaapkamer mijn AC ryan weghalen want vind het vergeleken met XBMC maar bagger.

Nou zag ik dat de Apple TV2 via jailbreak XBMC kaan draaien.

Nu is mijn vraag. Trek de A TV2 ook alle films (AVI's, DVD ISO's, MKV enz) ook zonder probleem of heeft het zijn beperkingen?
ATV2 heeft max 720p output en zal 1080p materiaal beperkt afspelen (output blijft nog steeds 720p). ISO's weet ik eigenlijk niet eens of de ATV2 daar problemen mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

me_mrtn schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 20:07:
[...]

Zou het wat doen om even te kijken op de link die BamSlam_ er net neer heeft gezet?
Heb ik al gedaan, dan staat er:
"How do I get it?
As always, Seas0nPass is available as a free download from Seas0nPass.com"

Als ik daar dan heen ga, zie ik deze foto:
Afbeeldingslocatie: http://support.firecore.com/attachments/token/lrnqn3frqfjdz2u/?name=SP-launch.jpg
Niet erg Windows 7 stylish right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
HardCoreGamer schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 20:57:
[...]

Heb ik al gedaan, dan staat er:
"How do I get it?
As always, Seas0nPass is available as a free download from Seas0nPass.com"

Als ik daar dan heen ga, zie ik deze foto:
[afbeelding]
Niet erg Windows 7 stylish right?
Download Links
Seas0nPass for Mac [10.6 or later]
Seas0nPass for Windows [XP or later]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Werkt perfect die nieuwe Seasonpass! Nu aTV Flash en full AirPlay mirrorring tegelijkertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
de jailbreak werkt goed maar je moet wel de spanning losmaken op het moment dat je gaat herstellen althans dat was bij mij het probleem waardoor ik een 1602 error kreeg

[ Voor 93% gewijzigd door Mediacj op 31-12-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Mediacj schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:49:
de jailbreak werkt goed maar je moet wel de spanning losmaken op het moment dat je gaat herstellen althans dat was bij mij het probleem waardoor ik een 1602 error kreeg
Staat ook duidelijk in de instructies dat de spanning van de ATV af moet tijdens jailbreaken. Echt. Veel simpeler kunnen die instructies niet.

Step 4: When prompted, connect your AppleTV to your Mac/PC using a micro-USB cable (leave power cable disconnected).

[ Voor 17% gewijzigd door xahmol op 31-12-2011 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
xahmol schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 16:41:
[...]
Staat ook duidelijk in de instructies dat de spanning van de ATV af moet tijdens jailbreaken. Echt. Veel simpeler kunnen die instructies niet.

Step 4: When prompted, connect your AppleTV to your Mac/PC using a micro-USB cable (leave power cable disconnected).
Precies, de ATV wordt dan gevoed via USB. Spanningsloos is 'ie dan trouwens niet :)

[ Voor 4% gewijzigd door BamSlam_ op 31-12-2011 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Heb mijn ATV2 ook naar 4.4.4 gejailbreakt, echter werkt nu de Airplay niet meer.

Op mijn iPad 2 (5.0.1.) geen JB, wordt de airplay optie gewoon weergegeven, ik zie bovenin de iPad de blauwe balk voor +/- 10 seconden, maar geen beeld op de ATV.

ATV via iTunes hersteld, maar het werkt nog steeds niet.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Ik wil mijn ATV2 opnieuw jailbreaken maar nu met un-tethered 4.4.4, de 4.4.2 tethered ging prima maar nu krijg ik problemen. Als ik Seas0npass opstart, en alles in gang zet dan geeft hij als ik iTunes start de foutmelding dat ik de juiste IPWS moet selecteren in Finder.. Dan krijg ik automatisch een Finder scherm waar 4.4.4 instaat. Als ik daar op klik gebeurt er verder niks..

Bij de 4.4.2 tethered version moest ik in het begin voordat ik op ''Create IPWS'' drukte met option de IPWS zelf selecteren die ik via internet had gedownload. Dit heb ik nu ook gedaan maar dan krijg ik alsnog de melding dat ik de juiste IPWS moet selecteren?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
shoombak schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:35:
Heb mijn ATV2 ook naar 4.4.4 gejailbreakt, echter werkt nu de Airplay niet meer.

Op mijn iPad 2 (5.0.1.) geen JB, wordt de airplay optie gewoon weergegeven, ik zie bovenin de iPad de blauwe balk voor +/- 10 seconden, maar geen beeld op de ATV.

ATV via iTunes hersteld, maar het werkt nog steeds niet.
Iemand een idee?
Geen idee anders dat het bij mij AirPlay full mirrorring prima werkt vanaf mijn iPad 2 (5.0.1, geen JB) op mijn ATV2 met 4.4.4 Jailbreaked.
Is iig geen algemeen probleem dus.
Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: 3i Beleid.