Haters everywhere but I don’t really care
Verwijderd
Ik installeerde de atv flash media player, maar deze werkt nog niet in combinatie met Mac... Ik gebruik nu plex, de interface is bij plex wel zoals het applemenu... (niet zoals xbmc met eigen interface.) Plex heeft soms idd wel eens de neiging om vast te lopen of het geluid te verliezen...PBP schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:17:
Iemand ervaringen met de aTV Flash Media Player? Ik lees dat XMBC/Plex nog wel eens vast wil lopen. Doet media player dit ook? Wil het liefst qua looks gewoon mediaplayer ipv plex/xmbc zodat ik de interface van apple hou
Zijn hier nog mensen die het automatisch downloaden van subtitels gebruiken bij plex. Bij mij werkt dit soms wel, soms niet. Ik heb alles hernoemt volgens er in de plexwiki wordt uitgelegd, maar toch lukt het ineens niet meer om subtitels te vinden. Enkele dagen later staan ze er dan ineens bij.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Werkt mediaplayer niet met MacVerwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:09:
[...]
Ik installeerde de atv flash media player, maar deze werkt nog niet in combinatie met Mac... Ik gebruik nu plex, de interface is bij plex wel zoals het applemenu... (niet zoals xbmc met eigen interface.) Plex heeft soms idd wel eens de neiging om vast te lopen of het geluid te verliezen...
Zijn hier nog mensen die het automatisch downloaden van subtitels gebruiken bij plex. Bij mij werkt dit soms wel, soms niet. Ik heb alles hernoemt volgens er in de plexwiki wordt uitgelegd, maar toch lukt het ineens niet meer om subtitels te vinden. Enkele dagen later staan ze er dan ineens bij.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Edit: op de supportpage van firecore staat van wel..?
[ Voor 3% gewijzigd door PBP op 06-11-2011 22:35 ]
Ik heb een 'testversie' gevonden en die er nu opstaan. Op zich werkt het goed, hoewel XBMC een stuk uitgebreider is én een betere video-encoding heeft. Verschil is niet heel groot, maar films lopen net iets soepeler.PBP schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:17:
Iemand ervaringen met de aTV Flash Media Player? Ik lees dat XMBC/Plex nog wel eens vast wil lopen. Doet media player dit ook? Wil het liefst qua looks gewoon mediaplayer ipv plex/xmbc zodat ik de interface van apple hou
Heb nog geen vastlopers van XBMC gehad sinds het erop staat.
PSN: Shiver23
PSN: Shiver23
Verwijderd
ATV flash black werkt met mac. Ik denk dat de mediaplayer niet werkt. Hij kon mijn imac niet toevoegen op mijn appletv als server bij de instellingen van mediaplayer. Daarom gebruik ik nu Plex die ook kan geïnstalleerd worden met atv flash black...PBP schreef op zondag 06 november 2011 @ 23:27:
Maar atv flash mediaplayer werkt toch wel met een Mac? Waarom is er anders een dmg?
Ik heb toen ook op het support forum gaan zoeken hoe een mac toe te voegen en 'k denk daar gelezen te hebben dat mac nog niet volledig ondersteund was in beta software... ('k vind de link niet meer in het forum...)
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Zou moeten werken volgens de support site. De RC1 versie is inmiddels ook uit, misschien had je een oude beta?Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 07:08:
[...]
ATV flash black werkt met mac. Ik denk dat de mediaplayer niet werkt. Hij kon mijn imac niet toevoegen op mijn appletv als server bij de instellingen van mediaplayer. Daarom gebruik ik nu Plex die ook kan geïnstalleerd worden met atv flash black...
Ik heb toen ook op het support forum gaan zoeken hoe een mac toe te voegen en 'k denk daar gelezen te hebben dat mac nog niet volledig ondersteund was in beta software... ('k vind de link niet meer in het forum...)
http://support.firecore.c...-to-a-mac-pc-or-nas-drive
Verwijderd
Ik denk dat osx lion share type afp niet meer ondersteunt... Is redelijk wat te vinden via Google...PBP schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:12:
[...]
Zou moeten werken volgens de support site. De RC1 versie is inmiddels ook uit, misschien had je een oude beta?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2011 16:55 ]
Dit is zoiets als "hij rijdt 6 meter per seconde per uur"matthijst schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:32:
Gebruikte geloof ik 6 Watt per uur in standby.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Net opnieuw geïnstalleerd en werkt inderdaad. Sharen van files stond niet aan op mijn iMac.PBP schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:12:
[...]
Zou moeten werken volgens de support site. De RC1 versie is inmiddels ook uit, misschien had je een oude beta?
'k Ben wel nog aan het zoeken hoe ik alles in folders moet juistzetten om niet bij alle films het standaard icoontje te zien... K vind op dit moment plex veel mooier qua rangschikken van verschillende seasons van series enzo... Waarschijnlijk is deze wel stabieler!
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 18:48 ]
Vat m nietExirion schreef op maandag 07 november 2011 @ 18:36:
Dit is zoiets als "hij rijdt 6 meter per seconde per uur"
Hoe moet ik dan zeggen dat hij 6 watt per uur verbruikt?
Watt = joule per sec?
Of gewoon: het verbruik is 0,0016 Watt ?
Klinkt ook zo vaag

[ Voor 31% gewijzigd door matthijst op 08-11-2011 20:23 ]
Je zou kunnen zeggen dat hij een uur lang 6 Watt verbruikt. En als je hem dat dan 167 uur laat doen heb je een kilowattuur verbruikt en betaal je 25 cent aan je electriciteitsbedrijf.matthijst schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:08:
[...]
Verwijderd
Ik loop ontzettend te k*tten met m'n AppleTV2. Wat is het geval:
- ik sluit m aan via wifi op mijn netwerk en heb werkend: airplay via iphone en xmbc via nas, maar thuisdelen werkt NIET. Maw: mijn iTunes-bibliotheek vindt hij niet.
- ik sluit aan via kabel op het netwerk: airplay doet het niet (op zich logisch, want geen wifiverbinding iphone>appletv) en hij vindt mijn iTunes-bibliotheek WEL.
Mijn pc met daarop mijn iTunes-bibliotheek zit bedraad in het netwerk. Wifi is geen optie.
Dit probleem is vergelijkbaar met het pairen van de app 'Remote' van de iPhone met m'n iTunes-bibliotheek op mijn pc. Dit is me ook nooit gelukt. Kan wel 4-cijferige code invoeren, maar vervolgens niets bedienen.
Weten jullie waar het probleem zit? Ik wil graag via wifi m'n iTunes-bibliotheek kunnen benaderen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 20:48 ]
Verwijderd
Dat is raar. Dat lukt mij niet. Enig idee hoe wel?matthijst schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 21:06:
Heb ATV wired en kan wel gewoon streamen via Airplay, dus dat zou ook moeten lukken?
https://discussions.apple.../3001034?start=0&tstart=0
Resetten van ATV2?
https://discussions.apple.../2781754?start=0&tstart=0
Verwijderd
Ik denk dat de 'brug' in mijn router tussen wifi en lan beperkt is, waardoor sommige diensten (bonjour) niet doorgelaten worden. Kom daar alleen niet uit verder.
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 21:33 ]
Dat moet je niet zeggen want het slaat nergens op. Da's precies m'n puntmatthijst schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:08:
Vat m niet
Watt is een eenheid: "1 watt= 1 joule/seconde." (zie wikipedia)
Nu snap je misschien ook waarom 6 Watt per uur niks betekent omdat het gewoon niet bestaat.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
"Wake on network access" aanzetten op je Mac zou het moeten doen.PBP schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:11:
Iemand enig idee of ik mn AppleTV mijn Mac kan laten ontwaken, zodat ik bij mn library kan?
Oke mooi, ik las ergens dat je een apple airport station daarvoor moet hebben? Of heb ik het verkeerd begrepenExirion schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:22:
[...]
"Wake on network access" aanzetten op je Mac zou het moeten doen.

Zelf heb ik een Time Capsule dus ik weet niet of het ook met non-Apple spul werkt.PBP schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:24:
Oke mooi, ik las ergens dat je een apple airport station daarvoor moet hebben? Of heb ik het verkeerd begrepen
Zet het te koop, denk dat er genoeg animo voor is:Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:16:
Iemand interesse in een apple tv 1st gen?
http://tweakers.net/aanbod/
39
Dat zou ik snel doen want je zou hier uit kunnen afleiden dat er een 3rd gen aankomt...Fietsbel schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:21:
[...]
Zet het te koop, denk dat er genoeg animo voor is:
http://tweakers.net/aanbod/
[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 15-11-2011 23:13 ]
Zou kunnen, maar eind van het jaar is ook het tijdstip dat er veel omzet te halen valt in de US (kerst kado gebeuren). Daarnaast zal de nodige winst op de AppleTV met name in de US wel uit de verkoop van content komen, misschien is de winst daarop dusdanig geworden dat het loont om meer AppleTVs te verkopen ook al is het tegen een wat lagere prijs.Largo schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 23:02:
[...]
Dat zou ik snel doen want je zou hier uit kunnen afleiden dat er een 3rd gen aankomt...
Verwijderd
Is er ook een mogelijkheid dat je thuisindeling kan zien op je apple tv 2. Maar dat je thuisindeling eigenlijk je Nas is?
Je kan hem namelijk wel xbmc bij je bestanden.
Hoor graag van je jullie!
[ Voor 5% gewijzigd door troftnom op 16-11-2011 11:33 ]
Verwijderd
nee dat kan helaas nietVerwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:26:
Misschien een rare vraag.
Is er ook een mogelijkheid dat je thuisindeling kan zien op je apple tv 2. Maar dat je thuisindeling eigenlijk je Nas is?
Je kan hem namelijk wel xbmc bij je bestanden.
Hoor graag van je jullie!
Eigenlijk best wel raar en niet gebruiksvriendelijk voor een Apple product. Je moet per se je content delen op een losse computer (mini,macbook oid) en die moet ook nog eens 24u p/d aanstaan. En vervolgens stopt de film omdat die macbook wordt dichtgeklapt of uitgezet
Je zou verwachten dat ze op z'n minst een home sharing mogelijk maken via timecapsule of extreme router. Op die manier heb je 1 centrale library die je op al je macs en de ATV kunt benaderen.
maar goed....het maakt me niet zoveel uit, ik gebruik Firecore ATVflash, dat werkt supersimpel. je kunt daarmee direct je nas benaderen en alles spelen. Ik prefereer dit boven XBMC of Plex app, die voor mij overkill zijn en voor de kids ook niet makkelijk zijn. Firecore werkt in lijn met de standaardmenu's van de ATV. De kids wisten meteen hoe het werkte. Ze zitten nog niet eens op v1.0, maar het is al goed bruikbaar en ze blijven voorlopig doorontwikkelen.
Ook een aanrader: installeer de BTStack via NitoTV, je kunt dan een bluetooth keyboard gebruiken. zelf gebruik ik de apple variant, werkt heerlijk tov de standaard remote. zoeken en typen gaat veel sneller.
evt. kun je ook remoteHD installeren (via nitotv) en vervolgens via de remoteHD app op je iphone/touch bedienen en typen.
Nothing to see here
Verwijderd
Er is ook geen optie om het geluid via de remote app aan te passen, toch? Mis ik ergens instellingen of is de output gewoon erg matig naar een versterker....
Werkt als een trein. Net getest met een .ogv, een .divx en een .aviPlay your movie files directly on Apple TV.
Just drag, drop and watch.
Demo speelt 15 minuten video, daarna 7 euro.
Als ik dus een nummer uit een ander album selecteer wordt het cover weer getoont, totdat dan het volgende nummer uit dat album komt.
Zijn er meer mensen met dit probleem en heeft er iemand een oplossing voor?
Alvast bedankt!
Mijn vraag: wie weet een goede iPhone app om de Apple TV te bedienen als de TV uit staat, dus ten behoeve van het afspelen van muziek? Ik wil dus op mijn iPhone zien welke muziek speelt en kunnen browsen in mijn muziekbibliotheek / mappen / afspeellijsten.
Ik vind het vervelend om de hele tijd zo'n groot en energieverbruikend scherm aan te hebben, bovendien duurt het aan- / uitzetten van de TV natuurlijk (te) lang. Dus voor muziek de hele tijd de TV aan hebben is geen optie.
Poging 1: Ik heb zowel xbmc commander (voor xbmc) als Remote HD (voor aTV flash) geprobeerd maar vind de oplossingen maar suboptimaal. Je kunt of niet zien wat je doet (dus t werkt dan als traditionele remote), of je hebt een trage VNC achtige verbinding met je Apple TV waarbij je hele scherm dus op microscopisch formaat op je toch al kleine iPhone scherm wordt getoon. Leuk, maar totaal ongeschikt om efficient en prettig mee door je collectie te browsen.
Poging 2: De standaard remote app van Apple is wat bediening betreft hoe het zou moeten: een prettige op de iPhone aangepaste inteface die lijkt op de standaard muziek app. Echter is hiervoor helaas de "Thuisdeling" functie nodig, en die werkt helaas alleen vanaf een computer of iOS device en niet vanaf een NAS. Dus dan moet je Mac/PC/iPhone weer de hele tijd aan staan en wordt alles super inefficent via je device naar de Apple TV gestreamd. Gevolg zwaar belast Wifi netwerk en een overbelast apparaat waarvan de batterij onnodig snel leeg gaat. Ook geen optie dus.
Sonos is een voorbeeld van hoe het wel moet: muziek op je NAS, streamt via een kabeltje naar de Sonos ZP120 zoneplayer, daarbij een goed bedienbare app op je iPhone en spelen maar!
De Sonos heb ik al. Maar ik zou dit ook voor elkaar willen krijgen met de Apple TV. Zonder tussenkomst van computers, tv's en andere devices. Dus NAS -> Apple TV en visueel bedienen via de iPhone. Heeft iemand tips? Het lijkt zo gemakkelijk maar dat is het dus helaas niet.
Zal ik hem nu kopen, of zal ik wachten op de derde generatie?
En kan ik onder mijn films ook .SRT bestanden zetten? (Ondertiteling)
Ik neem aan dat hij gewoon .Avi kan afspelen of andere standaart formaten?
De bestanden die ik ga sharen gaan via mijn iPad. Dus vanaf mijn iPad zal die .SRT bestanden er al in moeten zitten. Welke apps ondersteunen ondertiteling en Airplay op de iPad?
Is de Apple TV snel genoeg? Ik ben momenteel de snelheid van de iPad 2 gewend, en dat is een stuk sneller dan de iPad 1 bijvoorbeeld.
En gebruiken jullie hem vaak?
Alvast bedankt!
An a day keeps the doctor away.
Ik gebruik XBMC Remote, doet precies wat jij wilt.Cap schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 17:34:
Poging 1: Ik heb zowel xbmc commander (voor xbmc) als Remote HD (voor aTV flash) geprobeerd maar vind de oplossingen maar suboptimaal. Je kunt of niet zien wat je doet (dus t werkt dan als traditionele remote), of je hebt een trage VNC achtige verbinding met je Apple TV waarbij je hele scherm dus op microscopisch formaat op je toch al kleine iPhone scherm wordt getoon. Leuk, maar totaal ongeschikt om efficient en prettig mee door je collectie te browsen.
This title is for sale, please send me a PM
Dit zijn vragen waarop je de antwoorden eenvoudig kunt vinden door zelf even te zoeken (dit topic, Google).HardCoreGamer schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 17:43:
Ik wil een Apple TV 2e generatie aanschaffen, maar heb wat vragen...
Ja.En gebruiken jullie hem vaak?
Dagelijks voor mijn 720p series via het netwerk met srt subsHardCoreGamer schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 17:43:
En gebruiken jullie hem vaak?
Alvast bedankt!
Werkt perfect, had hiervoor een AC Ryan PlayonHD1 maar vind deze prettiger werken.
Kijk al me series via xbmc.
Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
Filmpjes van youtube etc. speelt hij prima af allemaal zonder lag en gestotter echter wanneer ik een game speel dan stottert hij best wel vaak ...dan is het eigenlijk geen bal meer aan zoveel hapert het beeld en geluid.
Wat is hier aan de hand ? Vooral omdat HD films gewoon zonder problemen afgespeeld worden.
Iemand hier ervaring mee? Mijn router (d-link 655) hangt in de meter waar op zo'n 6 meter hemelsbreed schuinboven mn tv hangt...
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Ik gebruik de ATV2 ook op dezelfde manier. Mijn router staat zeker 12-13 meter ver en ik ondervindt geen problemen met het wireless streamen. Overigens maak ik geen gebruik van 1080p material, maar maximaal 720p.Vince22 schreef op maandag 28 november 2011 @ 14:18:
Vandaag een atv2 besteld voor de slaapkamer. Hoe zijn de wireless prestaties van de atv? Heb de slaapkamer helaas niet utp-bekabeld liggen en wil em achter mn tv hangen..
Iemand hier ervaring mee? Mijn router (d-link 655) hangt in de meter waar op zo'n 6 meter hemelsbreed schuinboven mn tv hangt...
Specs
Ah thanks! Ik ga ook geen 1080p materiaal streamen dus dat komt dan wel goed.ronaldvs schreef op maandag 28 november 2011 @ 17:05:
[...]
Ik gebruik de ATV2 ook op dezelfde manier. Mijn router staat zeker 12-13 meter ver en ik ondervindt geen problemen met het wireless streamen. Overigens maak ik geen gebruik van 1080p material, maar maximaal 720p.
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Mirroring vereist wel een sterke draadloze verbinding. Hoe is deze bij jou?Brabso schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:24:
Vraagje betreffende mirroring van de iphone 4s naar tv2.
Filmpjes van youtube etc. speelt hij prima af allemaal zonder lag en gestotter echter wanneer ik een game speel dan stottert hij best wel vaak ...dan is het eigenlijk geen bal meer aan zoveel hapert het beeld en geluid.
Wat is hier aan de hand ? Vooral omdat HD films gewoon zonder problemen afgespeeld worden.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik heb Telfort 20 MB, hiervan haal ik ongeveer 12 MB.Rivanov schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:10:
[...]
Mirroring vereist wel een sterke draadloze verbinding. Hoe is deze bij jou?
Maar de verbinding via WIFI is uitstekend (zeg maar 85 %) op zowel de iphone als de ATV2.
Ook geen storing door buren op het WLAN, heb dit gescheckt met programma welke kananel er nog vrij zijn.
Staat nu dus op vrij kanaal. Filmpjes HD van YouTube draaien ook prima alleen de spellen zijn het probleem.
Ook de iphone 4s en ATV2 inmiddels gereset en geupdate maar dit mocht nog niet baten.
Heb zelf echt de neiging om te zeggen dat het toch een bug is, of in de iphone 4s of de ATV2.
Iemand anders ervaringen met game mirroring ?
Herken deels wat je zegt, maar lang niet zo sterk. Als ik RealRacing 2HD met mirroring speel merk ik inderdaad dat het soms net niet helemaal vloeiend loopt. Al is het lang niet zo erg als jij beschrijft.Brabso schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:51:
[...]
Iemand anders ervaringen met game mirroring ?
Verschil is wel dat ik game vanaf een iPad 2 en (nog) niet met een iPhone 4S. Heb wel een 4S, maar heb nog nooit vanaf mijn 4S games gemirrored. Zal het eens proberen als ik thuis ben.
4S en iPad 2 hebben beiden de A5 als processor, dus dat zou het verschil niet mogen zijn (al is de 4S kennelijk wel iets lager geklokt om batterij te besparen, maar zou dat echt het verschil maken?)
Denk alleen wel dat pas met een volgende Apple TV waar ook een A5 processor in zit (in de ATV2 zit nog een A4) eea echt soepel loopt.
Overigens is de externe connectie met Telfort natuurlijk niet relevant voor het wel of niet soepel lopen van mirrorring, je gaat nml niet het externe netwerk op, alleen het interne. Wat daarvoor wel belangrijk is, is je WiFi ontvangst en je router.
Maar als HD streaming geen probleem is (al is Youtube HD natuurlijk niet echt HD) zal dat het issue niet zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door xahmol op 29-11-2011 14:00 ]
Ok, ben trouwens heel benieuwd wat de iphone 4s bij jou doet met mirroring vergeleken met de ipad 2.xahmol schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:58:
[...]
Herken deels wat je zegt, maar lang niet zo sterk. Als ik RealRacing 2HD met mirroring speel merk ik inderdaad dat het soms net niet helemaal vloeiend loopt. Al is het lang niet zo erg als jij beschrijft.
Verschil is wel dat ik game vanaf een iPad 2 en (nog) niet met een iPhone 4S. Heb wel een 4S, maar heb nog nooit vanaf mijn 4S games gemirrored. Zal het eens proberen als ik thuis ben.
4S en iPad 2 hebben beiden de A5 als processor, dus dat zou het verschil niet mogen zijn (al is de 4S kennelijk wel iets lager geklokt om batterij te besparen, maar zou dat echt het verschil maken?)
Denk alleen wel dat pas met een volgende Apple TV waar ook een A5 processor in zit (in de ATV2 zit nog een A4) eea echt soepel loopt.
Overigens is de externe connectie met Telfort natuurlijk niet relevant voor het wel of niet soepel lopen van mirrorring, je gaat nml niet het externe netwerk op, alleen het interne. Wat daarvoor wel belangrijk is, is je WiFi ontvangst en je router.
Maar als HD streaming geen probleem is (al is Youtube HD natuurlijk niet echt HD) zal dat het issue niet zijn.
Over het algemeen lees ik positievere berichten met de ipad 2 dan de iphone 4s.
Veel gehoorde tip is dan dat het zgn. lokale netwerk niet goed is i.v.m. storing van buren of apparaten. Ikzelf geloof hier niet in, er zal heus eens iemand tussen zitten die dat wel heeft maar toch niet alle iphone 4s gebruikers met een atv2...
Ben ook benieuwd naar meer ervaringen van mensen met de iphone 4s en game mirroring, laat het even weten a.u.b.
Heb nu thuis mirrorring geprobeerd met RealRacing2 vanaf mijn 4S. Merk iets meer lag dan met mijn iPad2, maar het is nog steeds prima speelbaar. Wellicht toch jouw netwerk settings dan.Brabso schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 19:54:
[...]
Ok, ben trouwens heel benieuwd wat de iphone 4s bij jou doet met mirroring vergeleken met de ipad 2.
Over het algemeen lees ik positievere berichten met de ipad 2 dan de iphone 4s.
Veel gehoorde tip is dan dat het zgn. lokale netwerk niet goed is i.v.m. storing van buren of apparaten. Ikzelf geloof hier niet in, er zal heus eens iemand tussen zitten die dat wel heeft maar toch niet alle iphone 4s gebruikers met een atv2...
Ben ook benieuwd naar meer ervaringen van mensen met de iphone 4s en game mirroring, laat het even weten a.u.b.
Heb overigens mijn ATV2 wel bedraad aangesloten, wellicht dat dat het verschil is? iPad2 en iPhone 4S uiteraard via Wifi.
Ook net mirrorring geprobeerd met local multiplayer met RealRacing2 HD op mijn iPad 2 als host en RealRacing2 op mijn iPhone 4S als joiner en split screen mirrorring via mijn ATV2.... cool! Werkt prima en prima speelbaar.
Wel voor AirPlay, niet voor full mirrorring. Daar heb je een 4S of iPad2 voor nodig.HardCoreGamer schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 21:35:
Kan je je iPhone 4 ook gebruiken voor AirPlay?
Vaste verbinding heb ik ook al geprobeerd, dit maakt geen enkel verschil.xahmol schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 21:27:
[...]
Heb overigens mijn ATV2 wel bedraad aangesloten, wellicht dat dat het verschil is? iPad2 en iPhone 4S uiteraard via Wifi.
Ook net mirrorring geprobeerd met local multiplayer met RealRacing2 HD op mijn iPad 2 als host en RealRacing2 op mijn iPhone 4S als joiner en split screen mirrorring via mijn ATV2.... cool! Werkt prima en prima speelbaar.
En dat het aan mijn netwerk ligt lijkt mij echt sterk, heb hiervoor een programmatje gebruikt om te checken welke kanalen de buren gebruiken en gebruik dus een vrij kanaal. Verder is het modem nieuw.
Ik zal eens kijken of ik iemand kan vinden die bij mij in de buurt woont met een iphone 4s of atv2, dan kan ik eens vergelijken.
Dus bij deze; heb je een iphone 4s en/of een atv2 dan ben je van harte welkom om bij mij je iphone 4s te testen op mijn atv2 (game mirroring).
Mensen met een atv2 zijn ook van harte welkom, ik kom anders ook graag even bij jou langs om mijn iphone4s te testen.
Verwijderd
Nu is alleen mijn vraag of er hier ervaring is met dit streamen via een ipod touch (wel de nieuwste versie met camera's)
[ Voor 33% gewijzigd door troftnom op 01-12-2011 09:37 ]
Weet dus alleen niet of de ipod touch 4gen het wel aan kan, in het geval van 720p of zelfs 1080p (als origineel bestand op de laptop)
Jailbreak en kijken via XMBC of iets dergelijks is natuurlijk ook een optie als je ATV2 dan het formaat wel direct aankan...
Dan moet je lekker gaan voor een andere media player, die hebben daar keurig ondersteuning voor.
Je kan ook je films door MP4 Tools trekken, serie duurt ongeveer 2minuten en een film 5.
Maakt van elke mkv een m4v eventueel met kiesbare subs.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Een Apple TV2 met jailbreak en Plex, XBMC of aTV Flash heeft daar ook gewoon ondersteuning voor.Donstil schreef op donderdag 01 december 2011 @ 12:17:
Als je echt makkelijk een mkv of avi wil afspelen moet je helemaal geen AppleTv2 kopen.
Dan moet je lekker gaan voor een andere media player, die hebben daar keurig ondersteuning voor.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Precies. "Makkelijk" is het sleutelwoord in mijn reactie.Nitai schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:01:
Dat weet Donstil ook wel, maar hij had het over 'makkelijk'.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Heb inmiddels nog een andere modem geprobeerd zonder succes.
Zou het uitmaken een losse router aan mijn modem te koppelen ?
De router die ik nu heb is een combi router/ modem van Telfort.
Ps mensen die in de buurt van Sneek wonen met een ATV2, Ipad 2 of Iphone 4s graag reactie !
[ Voor 13% gewijzigd door Brabso op 02-12-2011 17:38 ]
Is er iemand hier die ook een 4S heeft, en geld genoeg in zijn portemonnee heeft overgehouden om nog kritisch naar het toestel te kijken? (Meeste zijn er al verliefd op na het kopen..)
Want ik weet echt niet of het de upgrade waard is...
Financieel gezien natuurlijk niet.HardCoreGamer schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 23:03:
Damn, vandaag Infinity Blade 2 gekocht, gespeeld op mijn iPhone 4 en iPad 2. En ja... Er zit een wereld van verschil in! Nu twijfel ik... Ik heb mijn iPhone 4 2 maanden terug gekocht voor 400 euro. Is dat nu het upgraden waard naar een 4S? Mede omdat ik hem dan naar een Apple tv kan streamen begin ik nu te twijfelen.
Is er iemand hier die ook een 4S heeft, en geld genoeg in zijn portemonnee heeft overgehouden om nog kritisch naar het toestel te kijken? (Meeste zijn er al verliefd op na het kopen..)
Want ik weet echt niet of het de upgrade waard is...
Edit: Ja, voor 119 euro
[ Voor 16% gewijzigd door Helix op 03-12-2011 13:32 ]
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Had ik toevallig ook, gewoon in de settings van de apple tv zelf je output op 16-bit zettenRvdhanenberg schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 19:32:
Ik heb deze dag atv flash black op mijn atv2 geïnstalleerd en alles lijkt naar behoren te werken. Behalve...dolby digital geluid. Als ik een dvd-rip afspeel dan hoor ik een luid gekraak en geruis. Ik ben genoodzaakt om dolby digital uit te zetten.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Misschien toch eens proberen, tethered zou niet al te erg moeten zijn, ik zet me apple tv toch nooit uit
Heb firecore / atv flash erop gezet. Met een half uurtje jailbreak, xbmc, mediaplayer erop en connectie met mijn NAS. HTPC gaat de deur uit....
Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen
Probleem is dat XBMC nog wel eens crashed... En dan is tethered niet handig.dapluiz schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:10:
De nieuwste alleen tethered, wel jammer, want daar zit ipad2 mirroring in via airplay
Misschien toch eens proberen, tethered zou niet al te erg moeten zijn, ik zet me apple tv toch nooit uit
Kun je hier echt alles mee afspelen? Dus ook MKVtjes van een paar gig groot?jschoorl2 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 18:45:
Heb afgelopen weekend een apple tv bij de mediamarkt gehaald. Stond nog steeds 4.3 op, dus jailbraken was een eitje.
Heb firecore / atv flash erop gezet. Met een half uurtje jailbreak, xbmc, mediaplayer erop en connectie met mijn NAS. HTPC gaat de deur uit....
Bedraad gaan ook MKVs van 20 GB prima.ikweethetbeter schreef op donderdag 08 december 2011 @ 07:43:
@smeerbartje: Ja, dat kan. Ook wanneer die MKV's meerdere soundtracks hebben, of 1080p beeld bevatten (ATV2 houdt 't bij 720p). Alleen bij MKV's groter dan 10GB (voor een film van 1,5 tot 2 uur) merk ik wel haperingen, maar dat kan ook aan mijn wifi-N netwerk liggen. Gewoon met HandBrake de overbodige talen eraf halen en/of omzetten naar 720p maakt de bestanden kleiner en lost de problemen op.
Enige reden dat ik toch nog mijn Popcorn Hour gebruik is de erg handige optie op de PCH om snel via de afstandsbediening de synch van de ondertitels aan te kunnen passen. Erg handig als je net weer niet de subs bij de juiste versie van de MKV hebt.
En die optie heb ik in XBMC, Plex of aTV Mediaplayer nog niet gevonden, in ieder geval niet zo makkelijk te benaderen tijdens het afspelen zonder menus in te duiken als bij de PCH.
[ Voor 27% gewijzigd door xahmol op 08-12-2011 09:33 ]
Die optie is er wel bij XBMC, maar je moet inderdaad wel even de menu's in duiken (kan overigens tijdens het afspelen). Tijdens het spelen het menu onderin opvragen (de knop ontschiet me even, maar geloof de selectieknop ingedrukt houden) en dan is de timing ze bij de geluidssettings aan te passen.xahmol schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:31:
[...]
Bedraad gaan ook MKVs van 20 GB prima.
Enige reden dat ik toch nog mijn Popcorn Hour gebruik is de erg handige optie op de PCH om snel via de afstandsbediening de synch van de ondertitels aan te kunnen passen. Erg handig als je net weer niet de subs bij de juiste versie van de MKV hebt.
En die optie heb ik in XBMC, Plex of aTV Mediaplayer nog niet gevonden, in ieder geval niet zo makkelijk te benaderen tijdens het afspelen zonder menus in te duiken als bij de PCH.
OK, zal eens kijken of dat een beetje te doen is. Helaas is soms de enige beshikbare srt bij een mkv eentje waar je de synch zo ongeveer bij elk oorspronkelijk reclameblok moet aanpassen, en dan is diep iedere keer de menus induiken niet te doen.Walkman schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:02:
[...]
Die optie is er wel bij XBMC, maar je moet inderdaad wel even de menu's in duiken (kan overigens tijdens het afspelen).
En ja, de juiste srt bij de juiste mkv downloaden is nog handiger, maar helaas niet altijd mogelijk.
Van alles geprobeerd ondertussen en het probleem is opgelost door toch een aparte router aan te schaffen en deze heb ik nu mooi in mijn kamer staan !xahmol schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 21:27:
[...]
Heb nu thuis mirrorring geprobeerd met RealRacing2 vanaf mijn 4S. Merk iets meer lag dan met mijn iPad2, maar het is nog steeds prima speelbaar. Wellicht toch jouw netwerk settings dan.
De router funtie van de Telfort modem/router is schijnbaar niet zo geweldig, heb deze nu op bridge staan.
Misschien dat iemand ook wat aan deze oplossing heeft
Vermoedde al zoiets. Maar wilde niet meteen je router gaan beledigen (al is geloof ik wel algemeen bekend dat Telfort, net zo als bijna alle ADSL aanbieders muv XS4All, behoorlijk brakke routers leveren).Brabso schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:57:
[...]
Van alles geprobeerd ondertussen en het probleem is opgelost door toch een aparte router aan te schaffen en deze heb ik nu mooi in mijn kamer staan !
De router funtie van de Telfort modem/router is schijnbaar niet zo geweldig, heb deze nu op bridge staan.
Gelukkig dat die van Telfort kennelijk nog in bridge te zetten is, dat is geloof ik ook niet altijd het geval.
Het zit niet heel diep, 1 laagje diepxahmol schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:30:
[...]
OK, zal eens kijken of dat een beetje te doen is. Helaas is soms de enige beshikbare srt bij een mkv eentje waar je de synch zo ongeveer bij elk oorspronkelijk reclameblok moet aanpassen, en dan is diep iedere keer de menus induiken niet te doen.
En ja, de juiste srt bij de juiste mkv downloaden is nog handiger, maar helaas niet altijd mogelijk.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Misschien nog handig om even te vermelden welke router je heb aangeschaft?Brabso schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:57:
[...]
Van alles geprobeerd ondertussen en het probleem is opgelost door toch een aparte router aan te schaffen en deze heb ik nu mooi in mijn kamer staan !
Subtitle synch onder de optie geluid? Typische plek.Osxy schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:10:
[...]
Het zit niet heel diep, 1 laagje diepOnder de optie geluid in het OSD.
Of begrijp je me verkeerd en is dit de geluidsynch ipv de subtitel synch? Dat zijn nml verschillende dingen.
Kan het hier niet proberen, op werk.
Heb nml geen media speler op mijn slaapkamer, en zou toch graag via mijn iPad een film incl ondertiteling willen kijken... (Forzen Planet of iets dergelijks
Dus wat zou ik doen?
(Die TS mag btw nodig vernieuwd worden...
[ Voor 8% gewijzigd door iApp op 08-12-2011 16:03 ]
Een Apple TV2 is toch ook weer niet zo duur dat je nu niet gewoon een Apple TV2 kan kopen en straks een ATV3?HardCoreGamer schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:03:
Hmm lastige keuze, wachten tot de Apple TV3, of een Apple TV2 halen...
Overigens is ATV3 nog niet eens aangekondigd en zijn er veel geruchten dat de ATV3 een volledige TV wordt en dus een iets ander prijskaartje zal gaan hebben. Zeker dan niet iets wat je erbij koopt als mediastreamer op je slaapkamer. Gespeculeerde release date 2e helft 2012 in de VS (en waarschijnlijk vanwege content deals fors later hier).
Wellicht dat er eerst nog een ATV3 komt die slechts een upgrade van de ATV2 is alleen dan met een A5 cpu ipv een A4, maar ook die is dan nog niet eens aangekondigd.
(en die film kun je natuurlijk alleen met je ATV2 kijken met een jailbreak of als je de film converteerd met Handbrake naar iTunes)
[ Voor 11% gewijzigd door xahmol op 08-12-2011 16:16 ]
En is er een app voor de iPad 2 die .Srt bestanden afspeeld, en kan streamen naar de Apple tv?
Aangezien, als je gaat slapen, je pc uit doet, dus streamen via iTunes zit er niet bij.
De Apple TV zonder jailbreak ondersteund geen .srt bestanden nee. .mkv bestanden overigens ook niet. Alleen .mp4 bestanden via iTunes.HardCoreGamer schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:34:
Hoezo alleen met Jailbreak? Ondersteund de Apple tv geen .Srt bestanden?
En is er een app voor de iPad 2 die .Srt bestanden afspeeld, en kan streamen naar de Apple tv?
Aangezien, als je gaat slapen, je pc uit doet, dus streamen via iTunes zit er niet bij.
Wel kun je met Handbreak een .mkv met een .srt naar een .mp4 converteren.
En je PC uit doen als je gaat slapen is echt niet vanzelfsprekend hoor ;-) Bij mij staat hij permament aan en ben echt niet de enige. Wel zo handig voor het laten draaien van bv Sickbeard die volautomatisch nieuwe afleveringen van TV series binnenhaalt van internet.
Maar hoe had je gedacht een film af te spelen met welke mediaspeler dan ook met je PC uit? Dan heb je een mediaplayer met harddisk nodig waar de film op de harddisk van die speler staat. Met de ATV gaat dat niet, ook met jailbreak niet.
Wel kun je via Airplay films streamen vanaf de iPad waar de film op de iPad is opgeslagen. Maar ook de iPad ondersteunt geen .srt en .mkv, maar alleen .mp4 gesynched vanuit iTunes.
[ Voor 5% gewijzigd door xahmol op 08-12-2011 16:47 ]
Nee tis sub sync.xahmol schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:52:
[...]
Subtitle synch onder de optie geluid? Typische plek.
Of begrijp je me verkeerd en is dit de geluidsynch ipv de subtitel synch? Dat zijn nml verschillende dingen.
Kan het hier niet proberen, op werk.
Subs en geluid zijn 1 menutje.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Dan zit ik te denken aan XBMC of Plex? En als goed is ondersteunen die ook Airplay...xahmol schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:45:
[...]
De Apple TV zonder jailbreak ondersteund geen .srt bestanden nee. .mkv bestanden overigens ook niet. Alleen .mp4 bestanden via iTunes.
Wel kun je met Handbreak een .mkv met een .srt naar een .mp4 converteren.
En je PC uit doen als je gaat slapen is echt niet vanzelfsprekend hoor ;-) Bij mij staat hij permament aan en ben echt niet de enige. Wel zo handig voor het laten draaien van bv Sickbeard die volautomatisch nieuwe afleveringen van TV series binnenhaalt van internet.
Maar hoe had je gedacht een film af te spelen met welke mediaspeler dan ook met je PC uit? Dan heb je een mediaplayer met harddisk nodig waar de film op de harddisk van die speler staat. Met de ATV gaat dat niet, ook met jailbreak niet.
Wel kun je via Airplay films streamen vanaf de iPad waar de film op de iPad is opgeslagen. Maar ook de iPad ondersteunt geen .srt en .mkv, maar alleen .mp4 gesynched vanuit iTunes.
Op de iPad is er als goed is ook een Plex app...
Dus ik dacht dat dat dan dé optie is voor mij, en mijn iPad.
De PC de hele dag aan laten staan is niet erg energiezuinig, + bijna onnodig.
Handbrake zal ik eens gaan testen, misschien is dat wel de uitkomst als dat dan niet lukt.
Thanks voor de informatie!
Edit: Betrouwbaar programma zeg.. Handbrake... Crasht om de haverklap...
Edit 2: Handbrake werkt eindelijk. Eerste natuur documentere geconverteerd zonder problemen, duurde wel ff 40 min
(O.a, weet jij wat je aan die grote bestanden kunt doen? Op een iPad 2 16GB passen, als je films 2GB groot zijn, net 5 op + een aantal apps...
[ Voor 13% gewijzigd door iApp op 09-12-2011 00:18 ]
Air Video app downloaden en films streamen vanaf je Mac/PC, hoef je ze ook niet om te zetten met handbrake. Speelt elk formaat af en je kan ze vanaf je iPad ook weer doorsturen naar je AppleTV.HardCoreGamer schreef op donderdag 08 december 2011 @ 21:54:
[...]
(O.a, weet jij wat je aan die grote bestanden kunt doen? Op een iPad 2 16GB passen, als je films 2GB groot zijn, net 5 op + een aantal apps...)
Hij wil kunnen kijken met zijn PC uitPBP schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:12:
[...]
Air Video app downloaden en films streamen vanaf je Mac/PC, hoef je ze ook niet om te zetten met handbrake. Speelt elk formaat af en je kan ze vanaf je iPad ook weer doorsturen naar je AppleTV.

Maar met een 16GB iPad kom je dan niet ver nee. Toch maar je PC aanlaten (of pas uitdoen na ipv voor het kijken)?
Wat je aan grote bestanden kan doen? Converteren naar lagere kwaliteit. Gaat uiteraard wel ten koste van beeldkwaliteit.
[ Voor 9% gewijzigd door xahmol op 09-12-2011 11:30 ]
Tja dan kun je niet anders dan alles omzetten ja. Maja als je de films thuis gaat kijken kan je het net zo goed streamen. In die tijd dat z'n Mac die films aan het omzetten is, kan je de film al kijkenxahmol schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:28:
[...]
Hij wil kunnen kijken met zijn PC uitTja, dan kun je niet veel anders dan ze met Handbrake converteren en via iTunes op je iPad zetten en ze dan met Airplay op de ATV afspelen.
Maar met een 16GB iPad kom je dan niet ver nee. Toch maar je PC aanlaten (of pas uitdoen na ipv voor het kijken)?
http://beamer-app.com/
[ Voor 14% gewijzigd door MichaelK1985 op 09-12-2011 12:48 ]
Everything Can Help!
Ik heb nergens gezegd dat ik een Mac heb.
Maar in iedergeval bedankt voor de link. En nee, de pc staat beneden, en na het film kijken ga je slapen... Of niet? Dus: 1: films converteren en naar de iPad zetten. 2: PC aanlaten staan, en met zo'n shutdown programma je pc na 3 uur automatisch laten afsluiten. 3: Timecapsule?
Dat zijn de mogelijkheden zo te zien.
Mac only en je PC moet ook daar toch echt aanstaan.MichaelK1985 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:48:
Download gewoon dit en je bent overal van af ;-) werkt als een zonnetje: )
http://beamer-app.com/
En volgens de FAQ:
En .srt subs waren een eis van de vrager.Does Beamer support subtitles?
Not yet. We want to do this right.
[ Voor 26% gewijzigd door xahmol op 09-12-2011 14:10 ]
Correct, al zou ik die Timecapsule vervangen door een NAS aangezien je geen Mac hebt.....HardCoreGamer schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 13:19:
Timecapsule?
Dat zijn de mogelijkheden zo te zien.
Maar streamen vanaf NAS gaat alleen met een gejailbreakte ATV2,
Dit topic is gesloten.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: 3i Beleid.