Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 08:17

iChaos

It's Lupus.

Vandaag heb ik ook even een AppleTV 1G - 160GB opgehaald, en wat een geweldig ding! Ben nu even met WinSCP bestanden aan het overzetten om even te kijken of het allemaal lekker werkt, maar tot nu toe ben ik zeer tevreden.

Heeft iemand overigens een betere methode dan WinSCP met SFTP om bestanden over te zetten? 500KB/s is nou niet echt iets om over naar huis te schrijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:25
nou, ik heb vandaag de Apple TV gekocht en aangesloten. Werkt prima icm mijn WD MyBook 2 TB NAS.
Heb hem direct gejailbreakt en XBMC geinstalleerd. Tot nu toe ging alles perfect.
Totdat ik MKV bestanden af wilde spelen. Meteen een crash, mijn plasma sloeg spontaan in de kortsluiting beveiliging en ik hoorde een harde ruis door de speakers.
Daarna een gewoon DVD bestand en een avi geprobeerd en dat werkte wel...

Na een hoop gezoek en proberen kwam ik erachter dat het ligt aan de geluidsinstellingen van XMBC.
Ik had de audio uitvoer op digital gezet met AC3 en DTS aan. Toen ik dit veranderde naar analoog werkte het wel ineens.
Maar ik wil natuurlijk wel graag van het digitale geluid kunnen genieten, weet iemand hier een oplossing voor?

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

iChaos schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:35:
Vandaag heb ik ook even een AppleTV 1G - 160GB opgehaald, en wat een geweldig ding! Ben nu even met WinSCP bestanden aan het overzetten om even te kijken of het allemaal lekker werkt, maar tot nu toe ben ik zeer tevreden.

Heeft iemand overigens een betere methode dan WinSCP met SFTP om bestanden over te zetten? 500KB/s is nou niet echt iets om over naar huis te schrijven..
FileZilla op Windows.
Cyberduck op OSX.
Of anders via een USB-schijf als het echt veel is.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Jeroenit schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:35:
nou, ik heb vandaag de Apple TV gekocht en aangesloten. Werkt prima icm mijn WD MyBook 2 TB NAS.
Heb hem direct gejailbreakt en XBMC geinstalleerd. Tot nu toe ging alles perfect.
Totdat ik MKV bestanden af wilde spelen. Meteen een crash, mijn plasma sloeg spontaan in de kortsluiting beveiliging en ik hoorde een harde ruis door de speakers.
Daarna een gewoon DVD bestand en een avi geprobeerd en dat werkte wel...

Na een hoop gezoek en proberen kwam ik erachter dat het ligt aan de geluidsinstellingen van XMBC.
Ik had de audio uitvoer op digital gezet met AC3 en DTS aan. Toen ik dit veranderde naar analoog werkte het wel ineens.
Maar ik wil natuurlijk wel graag van het digitale geluid kunnen genieten, weet iemand hier een oplossing voor?
Wat gebruik je om het geluid af te spelen? Een receiver of je TV?

Het lijkt er namelijk op dat je de audio naar je TV stuurt, je TV geen AC3 of DTS ondersteund en je TV de raw AC3 en DTS stream probeerd af te spelen als analoge audio. En dan kan ik me voorstellen dat het resultaat niet fijn is.
Volgens mij ondersteunen de meeste TVs ook geen AC3 of DTS audio, dan heb je toch echt een receiver nodig.

Heb zelf de Apple TV via HDMI op mijn TV aangesloten en via TOSLINK kabel met mijn receiver die wel AC3 en DTS ondersteund (zou ook via HDMI op mijn receiver voor beeld en geluid kunnen aansluiten maar de HDMI poorten van mijn receiver waren allemaal bezet).
En dan werkt digitaal geluid bij mij vanaf de Apple TV uitstekend, ook vanuit XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
eXisTa schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:07:
Na 5 min. Googlen kom ik het volgende tegen: http://ericasadun.com/ftp/AirPlay/
Dit komt misschien een beetje in de buurt? Download Bruce- http://ericasadun.com/ftp/AirPlay/Bruce-0.08.zip
Voor zover ik kan zien doet die alleen stills van screenshots, geen bewegend beeld of geluid.

De andere op die pagina genoemde opties:
- Airplayer is precies anders om, dan kun je naar je Mac met Airplay video sturen, niet andersom;
- AirVideo kan videos streamen (maar dat kan je ATV sowieso al vanuit iTunes), niet het beeld van de Mac zelf.

Kortom: de vraag om beeld en geluid vanaf de Mac via Airplay te versturen naar een ATV beantwoorden geen van deze opties. Nogmaals: volgens mij is Airfoil voor alleen geluid de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
ik gebruik een Harman Kardon reciever en heb deze met een optische toslink kabel aangesloten op de ATV.
Daar zou het dus niet aan mogen liggen, zodra ik dce geluidsuitvoer in XBMS op digital zet , crasht de hele boel, op analoog werkt het perfect....
Ik heb ook het geluid in het ATV menu nu op 16-bit gezet ipv op automatisch maar helpt ook niet.\
Ik ga denk ik eerst maar een PLEX installeren om te kijken of dat wel werkt. Of misschien een andere versie van XBMC (nightly build?).

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
xahmol schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:28:
[...]

Voor zover ik kan zien doet die alleen stills van screenshots, geen bewegend beeld of geluid.

De andere op die pagina genoemde opties:
- Airplayer is precies anders om, dan kun je naar je Mac met Airplay video sturen, niet andersom;
- AirVideo kan videos streamen (maar dat kan je ATV sowieso al vanuit iTunes), niet het beeld van de Mac zelf.

Kortom: de vraag om beeld en geluid vanaf de Mac via Airplay te versturen naar een ATV beantwoorden geen van deze opties. Nogmaals: volgens mij is Airfoil voor alleen geluid de enige optie.
Bijna zeker dat dit "out-of-the-box" niet kan met met de Apple TV. Wellicht dat het met een jailbreak kan. Met iOS devices (in plaats van een Mac) kan het wel overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
MrAcid schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:31:
[...]Met iOS devices (in plaats van een Mac) kan het wel overigens.
Kleine correctie: iOS devices op iOS5. En dan werkt full mirrorring uitstekend. Zelfs zo goed dat ik even mijn jailbreak opgegeven heb omdat je ATV2 dan wel de 4.4 firmware moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Jeroenit schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:29:
ik gebruik een Harman Kardon reciever en heb deze met een optische toslink kabel aangesloten op de ATV.
Daar zou het dus niet aan mogen liggen, zodra ik dce geluidsuitvoer in XBMS op digital zet , crasht de hele boel, op analoog werkt het perfect....
Ik heb ook het geluid in het ATV menu nu op 16-bit gezet ipv op automatisch maar helpt ook niet.\
Ik ga denk ik eerst maar een PLEX installeren om te kijken of dat wel werkt. Of misschien een andere versie van XBMC (nightly build?).
Als je geluid via Toslink op de receiver hebt aangesloten is het wel vreemd dat je TV kennelijk de digitale audio stream krijgt.
Weet even de ATV2 menus niet uit mijn hoofd en ben nu op werk en dus niet echt in de buurt van mijn ATV: maar is er niet ergens een optie 'Audio over HDMI' die je kunt uitzetten? Of wellicht ergens in XBMC deze setting?

Bij mij werkt het nml uitstekend. En gebruik niet de nightly build. (dwz werktte, want heb nu vanwege ATV2 FW4.4 even geen jailbreak en dus geen XBMC meer).

[ Voor 4% gewijzigd door xahmol op 21-10-2011 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
xahmol schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:38:
[...]

Als je geluid via Toslink op de receiver hebt aangesloten is het wel vreemd dat je TV kennelijk de digitale audio stream krijgt.
Weet even de ATV2 menus niet uit mijn hoofd en ben nu op werk en dus niet echt in de buurt van mijn ATV: maar is er niet ergens een optie 'Audio over HDMI' die je kunt uitzetten? Of wellicht ergens in XBMC deze setting?

Bij mij werkt het nml uitstekend. En gebruik niet de nightly build. (dwz werktte, want heb nu vanwege ATV2 FW4.4 even geen jailbreak en dus geen XBMC meer).
dat zou inderdaad het probleem wel eens kunnen zijn, dat hij zowel een HDMI geluidssignaal uitvoert en dat mijn tv daar niet geschikt voor is en dan crasht. Ik wil eigenlijk de HDMI uitgang alleen voor beeld gebruiken en de optische uitgang voor het geluid. Ik weet niet of dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 16:16
xahmol schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:37:
[...]

Kleine correctie: iOS devices op iOS5. En dan werkt full mirrorring uitstekend. Zelfs zo goed dat ik even mijn jailbreak opgegeven heb omdat je ATV2 dan wel de 4.4 firmware moet hebben.
Dit kan helaas niet met iPad 1 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Jeroenit schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:50:
[...]

dat zou inderdaad het probleem wel eens kunnen zijn, dat hij zowel een HDMI geluidssignaal uitvoert en dat mijn tv daar niet geschikt voor is en dan crasht. Ik wil eigenlijk de HDMI uitgang alleen voor beeld gebruiken en de optische uitgang voor het geluid. Ik weet niet of dat mogelijk is.
Doe ik wel. Weet alleen niet meer zeker of ik nu wel of niet ook audio op de TV heb. Geluid van TV staat standaard uit omdat ik altijd van alles wat ik kijk geluid over mijn AV receiver gebruik.
Maar kan vanaf hier dus niet checken. Zou kunnnen zijn dat mijn TV wel degelijk het HDMI audio signaal krijgt, maar mijn TV er niet op crashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
xahmol schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:52:
[...]

Doe ik wel. Weet alleen niet meer zeker of ik nu wel of niet ook audio op de TV heb. Geluid van TV staat standaard uit omdat ik altijd van alles wat ik kijk geluid over mijn AV receiver gebruik.
Maar kan vanaf hier dus niet checken. Zou kunnnen zijn dat mijn TV wel degelijk het HDMI audio signaal krijgt, maar mijn TV er niet op crashed.
maar daarnaast is het trouwens ook nog zo dat ik als het zaakje crasht een keiharde ruis hoor uit mijn reciever.
Dus mijn tv gaat in de kortsluiting beveiliging en ik hoor alleen maar een ruis uit mijn speakers.
Ik heb trouwens een Pioneer 5080 50" plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Jeroenit schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:58:
[...]

maar daarnaast is het trouwens ook nog zo dat ik als het zaakje crasht een keiharde ruis hoor uit mijn reciever.
Dus mijn tv gaat in de kortsluiting beveiliging en ik hoor alleen maar een ruis uit mijn speakers.
Ik heb trouwens een Pioneer 5080 50" plasma.
OK. Dan gaat het dus ook naar je receiver fout over de Toslink. Vaag. Dan weet ik het ook even niet meer anders dat je wellicht nog even al je settings van de ATV en XBMC betreffende audio moet langslopen. Zal vanavond thuis nog eens kijken hoe eea nu exact bij mij is ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
xahmol schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:37:
[...]

Goeie aanvulling, dat is inderdaad als je gebruik wilt maken van de Mirroring functie (dus "alles" weer laten geven op de TV). Als je alleen video wilt versturen is iOS 4.3 al genoeg en kan het ook met oudere devices dan een iPad 2 of iPhone 4S. Ik was er even vanuit gegaan dat de vragensteller graag films die op die iMac staan op de TV wil kijken, maar wellicht zit ik ernaast. :)

Als dat je doel is zou je trouwens eens naar een jailbreak in combinatie met Plex kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
MrAcid schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:20:
[...]

Goeie aanvulling, dat is inderdaad als je gebruik wilt maken van de Mirroring functie (dus "alles" weer laten geven op de TV). Als je alleen video wilt versturen is iOS 4.3 al genoeg en kan het ook met oudere devices dan een iPad 2 of iPhone 4S. Ik was er even vanuit gegaan dat de vragensteller graag films die op die iMac staan op de TV wil kijken, maar wellicht zit ik ernaast. :)

Als dat je doel is zou je trouwens eens naar een jailbreak in combinatie met Plex kunnen kijken.
Nou om eerlijk te zijn niet zo zeer films... Ik vind het alleen heerlijk om gewoon me mac te bedienen op mijn TV. Vandaar de vraag.
Mirroring werkt niet met de ipad 1 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ok, dat kan inderdaad niet met een Mac of een iPad 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
MrAcid schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:54:
Ok, dat kan inderdaad niet met een Mac of een iPad 1.
bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Xenophoben schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:35:
[...]Mirroring werkt niet met de ipad 1 toch?
Correct. Was ik inderdaad nog vergeten: het werkt alleen op iDevices met iOS5 en minimaal een A5 processor. Dus momenteel alleen de iPad 2 en de net verschenen iPhone 4S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
xahmol schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:10:
[...]

OK. Dan gaat het dus ook naar je receiver fout over de Toslink. Vaag. Dan weet ik het ook even niet meer anders dat je wellicht nog even al je settings van de ATV en XBMC betreffende audio moet langslopen. Zal vanavond thuis nog eens kijken hoe eea nu exact bij mij is ingesteld.
YES! eindelijk de fout gevonden, het volume op mijn plasma zelf (die ik dus nooit gebruik, er zitten niet eens speakers op aangesloten) stond op maximaal en daarom gaf hij kortsluiting bij DTS etc signaal dat ook via de HDMI naar de TV wordt gestuurd. Nooit eerder last van gehad met mijn UPC HDVR en PS3....
Nu eens fijn wat filmkes kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Gisteren zette ik wat bestanden over via SFTP met WinSCP, en hiermee haalde ik ca. 400KB/s (beide apparaten draadloos). Vandaag maar even SmallFTPd op de laptop gezet, en de AppleTV met XBMC en zijn FTP client de bestanden laten downloaden: allebei draadloos = 1MB/s. Vervolgens de AppleTV bedraad aangesloten, de laptop nog steeds draadloos: 2MB/s. De snelheidswinst is misschien nog groter als ik ook de laptop aan het netwerk hang met een kabel, maar in ieder geval is dit een snellere manier van overdracht dan SFTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:31
ik ben ook van plan om apple tv2 te gaan kopen, echter waar ik geen eenduidig antwoord op kan vinden is: Kun je ZONDER jailbreak gebruik maken van PLEX icm je apple tv?
XBMC is me duidelijk dat wil niet.. echter over PLEX kan ik dat niet echt vinden..

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
crazylegs schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 13:24:
ik ben ook van plan om apple tv2 te gaan kopen, echter waar ik geen eenduidig antwoord op kan vinden is: Kun je ZONDER jailbreak gebruik maken van PLEX icm je apple tv?
XBMC is me duidelijk dat wil niet.. echter over PLEX kan ik dat niet echt vinden..
Kan als je ook een iPad of iPhone hebt. Met de Plex app kun je dan Plex gebruiken middels AirPlay naar je ATV2. Nadeel is alleen dat je geen DTS of DD geluid meer hebt. En .srt subsidie werken met Plex zowel op deze manier als met een jailbreak niet. Prefereer daarom zelf sterk XBMC of de Mediaplayer van aTV Flash. Beiden hebben alleen wel een JB nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door xahmol op 23-10-2011 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:31
bedankt voor je snelle antwoord.. dat van het geluid is wel jammer.. aangezien ik ATV2 aan m'n surround set wil hangen..

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turani
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:07
verplaatst naar "[Ervaringen & Discussie] XBMC voor iOS"

[ Voor 92% gewijzigd door Turani op 23-10-2011 20:46 . Reden: andere topic is gepaster ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Sommige 720P content doet best moeilijk op de AppleTV 1G hier (gespeeld vanaf interne HDD, XBMC wordt geladen van de HDD, en is er op gezet met atv-win). Het gaat hier voornamelijk om .MKV bestanden, maar ook .MP4 bestanden hebben last van framedrops.

Wat is de beste methode om deze bestanden te converteren naar een formaat waarop de AppleTV nog netjes 720P kan afspelen (23.976FPS)? Ik had Handbrake al gevonden, is dat de beste applicatie hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het zijn waarschijnlijk de bitrates en de encode-opties die te zwaar zijn voor je AppleTV.

Waarom koop je gen CrystalHD-kaartje? Kan je tot 1080p afspelen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

eBay mag ik geen gebruik van maken, door de betalingsmethodes e.d., waar mijn ma liever niet aan begint, dus dat valt sowieso af, en webwinkels verkopen ze vanaf 35 euro, en dat is me net iets teveel als ze op eBay voor 15 te vinden zijn ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xahmol schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 14:19:
[...]

Kan als je ook een iPad of iPhone hebt. Met de Plex app kun je dan Plex gebruiken middels AirPlay naar je ATV2. Nadeel is alleen dat je geen DTS of DD geluid meer hebt. En .srt subsidie werken met Plex zowel op deze manier als met een jailbreak niet. Prefereer daarom zelf sterk XBMC of de Mediaplayer van aTV Flash. Beiden hebben alleen wel een JB nodig.
Ik gebruik momenteel plex (geïnstalleerd met jailbeak en atv flash black beta); en srt ondertitels werken zeer goed. De plexserver haalt deze zelf automatisch af. Op deze manier heb dd geluid. Het jailbreaken met de seasonpass is echt eenvoudig uit te voeren, ook zonder enige ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:01:
[...]

Ik gebruik momenteel plex (geïnstalleerd met jailbeak en atv flash black beta); en srt ondertitels werken zeer goed. De plexserver haalt deze zelf automatisch af. Op deze manier heb dd geluid. Het jailbreaken met de seasonpass is echt eenvoudig uit te voeren, ook zonder enige ervaring!
Ok, dan moet ik kennelijk nog even settings vinden om dat te doen. Standaard doet Plex het nml iig niet, niet bij mij in ieder geval. Heb je een plugin nodig of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petitkalle
  • Laatst online: 04-05 15:22
Ook ik overweeg Apple TV 2 te kopen maar twijfel omdat ik met een aantal vragen zit.

Thuissituatie: 1 MacBook Pro (2010, OS X Lion) met 1 iTunes library, 2 iPhones 4 met iOS 5.0, 2 verschillende AppleID's (1 voor iedere iPhone). Ik wil de ATV aanschaffen voor het streamen van muziek vanaf iTunes, en het bekijken van content (foto's, films) op de TV. Dit via home sharing. Ik wil gaan werken met de Remote App voor op de iPhones.

Mijn vragen:
1. Je kunt op ATV maar 1 AppleID invoeren, terwijl we er thuis 2 hebben. Is het mogelijk een apart ID aan te maken voor home sharing, dat los staat van ons beider ID's voor de iTunes store aankopen?
2. Daarop aansluitend, kunnen we dus wel met beide iPhones de ATV bedienen?
3. De ATV sluit ik op de TV aan via HDMI. Mijn versterker heeft geen HDMI of optische ingang. Is de enige oplossing een convertor van optisch (uit) naar tulp rood/wit (in)?
4. Muziek stream je via iTunes, foto's via iPhoto. Films/filmpjes alleen via iTunes?
5. Wat kan ik met Airplay binnen deze context?

Alvast bedankt voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
3. Ik heb het opgelost met een simpele DAC, gekocht op eBay, dat koste me een euro of 50.
4. De meesten hier doen een jailbreak en gebruiken XBMC of Plex. Zonder JB kan je iTunes gebruiken maar je zal dan al je .mkvs moeten converteren met HandBrake.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
petitkalle schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 14:10:
3. De ATV sluit ik op de TV aan via HDMI. Mijn versterker heeft geen HDMI of optische ingang. Is de enige
Alvast bedankt voor de input!
Je kunt een DAC kopen (zoals een reactie eerder al aangegeven). Of, als je TV een analoge (hoofdtelefoon)uitgang heeft, die verbinden met je versterker. In dat laatste geval is wel het nadeel dat als je alleen audio wilt airplayen je TV aan moet staan en als input je Apple TV moet hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door BamSlam_ op 27-10-2011 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
xahmol schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:12:
[...]

Ok, dan moet ik kennelijk nog even settings vinden om dat te doen. Standaard doet Plex het nml iig niet, niet bij mij in ieder geval. Heb je een plugin nodig of zo?
Bij mij ook nog niet.. Maar kennelijk moet je wat settings aanpassen ;-)
http://wiki.plexapp.com/index.php/PlexNine_PMS_Subtitles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
De imitatiemaffia slaat weer toe: Android TV :P

Edit: ben toch wel benieuwd hoe dat ding presteert..

[ Voor 14% gewijzigd door BamSlam_ op 28-10-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
DarkChylde schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:04:
[...]

Bij mij ook nog niet.. Maar kennelijk moet je wat settings aanpassen ;-)
http://wiki.plexapp.com/index.php/PlexNine_PMS_Subtitles
Ah, zie nu het probleem. Itt elke andere speler die ik ken moet bij Plex de taalnaam verplicht in de file naam. Dus filmnaam.nl.srt ipv filmnaam.srt.

Dank voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petitkalle
Dr. Strangelove schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:12:
3. Ik heb het opgelost met een simpele DAC, gekocht op eBay, dat koste me een euro of 50.
4. De meesten hier doen een jailbreak en gebruiken XBMC of Plex. Zonder JB kan je iTunes gebruiken maar je zal dan al je .mkvs moeten converteren met HandBrake.
Bedankt voor de antwoorden. Vragen 1 en 2 zijn inmiddels al opgelost (ja het kan).
Een DAC zal het dan worden en over XBMC en Plex heb ik in dit draadje al gelezen. Dus fijn dat het mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

Ik wil ook graag een apple tv 2 aanschaffen, maar ik heb een beamer en pc speakers. Het probleem is dan dat ik mijn speakers niet kan aansluiten, omdat de atv geen jack plug aansluiting heeft. En goedkope pc speakers met een optical in zijn er volgens mij niet ( zou ook wel heel tegenstrijdig zijn...). En om een receiver aan te schaffen om ertussen te hangen zou wel heel erg lomp zijn.

Is er misschien een betaalbare andere oplossing?

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

MightyMauz schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 00:01:
Is er misschien een betaalbare andere oplossing?
Noem 's een bedrag?

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

Ik zat te denken aan een euro of 15. Ik heb namelijk wel een receiver maar die staat een paar honderd kilometer hier vandaan, dus het is een tijdelijke oplossing

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Een Euro of 15 gaat niet lukken. Maar voor nog geen 25 Euro heb je dit apparaatje: http://www.dealextreme.co...log-audio-converter-66303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Hoe zit het met verschil in delay tussen audio en video dan als je zoiets gaat gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-08 07:50
Sta op het punt een apple tv2 aan te schaffen en mijn aiport express te verkopen.
Echter nog een paar vraagjes aan de eigenaars van een tv2 :)

Zal de tv2 voornamenlijk gebruiken voor audio vanaf mijn ipod en iphone 4s en pc i.c.m. airfoil.
En verder om wat foto's en fimpjes af te spelen van de iphone/ ipod.

Ik zal via de optical out een toslink kabel naar mijn dac sturen welke naar de stereo)versterker gaat.
En dus een hdmi kabel rechtstreeks naar mijn TV.

Vraag 1: als beide kabels, dus hdmi en optische kabel, aangesloten zijn, komt er dan geluid uit zowel de versterker en TV in mijn geval ? of is dit misschien in te stellen om het geluid door hdmi uit te schakelen ?
En is het überhaupt wel mogelijk om beide uitgangen tegelijk te gebruiken ?

Vraag 2: Staat de apple tv2 standaard altijd aan zodat je bijvoorbeeld gelijk muziek kunt streamen of moet je de apple tv2 eerst inschakelen. Bij de airport express staat deze altijd standaar aan namenlijk.

Vraag 3: Is het mogelijk om fimpjes af te spelen op je TV via hdmi en het geluid dus via optical naar de versterker te laten lopen ? lijkt op vraag 1.

Hoor het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Brabso schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 15:48:
Vraag 1: als beide kabels, dus hdmi en optische kabel, aangesloten zijn, komt er dan geluid uit zowel de versterker en TV in mijn geval ?
Ja.
Vraag 2: Staat de apple tv2 standaard altijd aan zodat je bijvoorbeeld gelijk muziek kunt streamen of moet je de apple tv2 eerst inschakelen. Bij de airport express staat deze altijd standaar aan namenlijk.
Standaard aan. Je kunt de sluimerstand instellen en eventueel uitschakelen.
Vraag 3: Is het mogelijk om fimpjes af te spelen op je TV via hdmi en het geluid dus via optical naar de versterker te laten lopen ? lijkt op vraag 1.
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-08 07:50
BamSlam_ schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:52:
[...]

Ja.

[...]

Standaard aan. Je kunt de sluimerstand instellen en eventueel uitschakelen.

[...]

Ja.
Bedankt _/-\o_

Het is als ik het goed heb dus zo dat ik geluid uit mijn TV en uit mijn speakers heb als zowel de hdmi als optical aangesloten zijn ? Je kunt geluid via hdmi niet uitschakelen ? Alles of niet in dit geval, of gewoon het geluid van de TV uitzetten uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xahmol schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:12:
[...]

Op de Apple tv 2 installeerde ik plex via atv flash black. Op mijn iMac installeerde ik plex mediaspeler. Hierin zit een serverprogje die op de achtergrond blijft draaien en die dan ook ondertitels, filmcovers, begintune van serie en info van imdb afhaalt. 'k Weet niet of plex ook bestaat voor Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 11:39:
[...]

Op de Apple tv 2 installeerde ik plex via atv flash black. Op mijn iMac installeerde ik plex mediaspeler. Hierin zit een serverprogje die op de achtergrond blijft draaien en die dan ook ondertitels, filmcovers, begintune van serie en info van imdb afhaalt. 'k Weet niet of plex ook bestaat voor Windows.
Heb ik al draaien. En ja, het bestaa voor Windows, want die heb ik dus draaien. Maar als je een paar reacties beneden kijkt, zie je ook dat ik het probleem al gevonden heb. Overigens net Plex ge-update naar de nieuwe versie met myPlex, en nu gaat het zelfs meten goed zonder de extensies van de srt te veranderen van .srt naar .nl.srt.

[ Voor 4% gewijzigd door xahmol op 30-10-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:22
Werkt Plex beter als XBMC ? En dan vooral met bufferen ? Dat is het enige wat ik heel soms heb. Al zit ik soms weer complete 720p films te kijken zonder 1 hikje :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
dapluiz schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:12:
Werkt Plex beter als XBMC ? En dan vooral met bufferen ? Dat is het enige wat ik heel soms heb. Al zit ik soms weer complete 720p films te kijken zonder 1 hikje :)
Probeer ze beiden zou ik zeggen. Kost niets en werkt prima naast elkaar.

Heb met beiden geen problemen met buffering en interface verschil is kwestie van smaak. Verschil is wel dat Plex serverside software nodig heeft en XBMC niet. Bij XBMC hoeft je PC dus niet aan te staan om vanaf een NAS te streamen, bij Plex wel.
Plex heeft weer als voordeel dat jij ook naar je iOS device streamt over internet en je dus in je hotelkamer bij je media kan (onderweg niet want werkt alleen over WiFi. En ook al zou het wel over 3G werken, dat trekt mijn datalimiet niet). Alleen is de iOS app niet gratis (EUR 3,99).

[ Voor 19% gewijzigd door xahmol op 31-10-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 13:45

TheVMaster

Moderator WOS
dapluiz schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:12:
Wat ik me nu zit af te vragen, denk ook al tijdje na over het aanschaffen van een ATV2, ik lees op de Apple site dat de audio output 2.0 is. Hoe zit dat nu als je XBMC of Plex gaat draaien, kunnen die via optical out wel DTS of DD5.1 richting mijn receiver sturen? Of blijf ik op DD 2.0 hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
TheVMaster schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:55:
[...]

Wat ik me nu zit af te vragen, denk ook al tijdje na over het aanschaffen van een ATV2, ik lees op de Apple site dat de audio output 2.0 is. Hoe zit dat nu als je XBMC of Plex gaat draaien, kunnen die via optical out wel DTS of DD5.1 richting mijn receiver sturen? Of blijf ik op DD 2.0 hangen?
Zowel XBMC als Plex als aTV Flash Mediaplayer kunnen DTS of DD5.1 uitsturen.
Overigens wordt dit zowel via HDMI als via optical out tegelijk uitgestuurd.

[ Voor 7% gewijzigd door xahmol op 31-10-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
xahmol schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:58:
[...]

Zowel XBMC als Plex als aTV Flash Mediaplayer kunnen DTS of DD5.1 uitsturen.
Overigens wordt dit zowel via HDMI als via optical out tegelijk uitgestuurd.
Kijk...dat zijn de antwoorden waar ik op zat te wachten, nu kan ik verder toegeven aan mijn 'Apple-besmetting' :)

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 31-10-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
TheVMaster schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:04:
[...]
Kijk...dat zijn de antwoorden waar ik op zat te wachten, nu kan ik verder toegeven aan mijn 'Apple-besmetting' :)
Houd er alleen wel rekening mee dat als je nu een nieuwe ATV2 koopt daar firmware 4.4.2 op zal staan die nog niet untethered te jailbreaken is. Tethered wel, maar dan kun je na elke crash opnieuw jailbreaken. En helaas wil een crash bij XBMC of Plex nog wel eens voorkomen. Niet vaak, maar vaak genoeg om tethered niet handig te maken.
Downgraden naar 4.3 is nu nog mogelijk (die is wel untethered te jailbreaken), maar weet niet hoelang Apple die firmware nog blijft signen, je hebt een risico dat dat elk moment op kan houden.

Zal kwestie van tijd zijn voor ook 4.4.2 unthethered gejailbreaked is, maar wel handig om vooraf te weten lijkt me.

En zonder jailbreak geen Plex, XBMC of aTV Flash.

[ Voor 6% gewijzigd door xahmol op 31-10-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
xahmol schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:10:
[...]

Houd er alleen wel rekening mee dat als je nu een nieuwe ATV2 koopt daar firmware 4.4.2 op zal staan die nog niet untethered te jailbreaken is. Tethered wel, maar dan kun je na elke crash opnieuw jailbreaken. En helaas wil een crash bij XBMC of Plex nog wel eens voorkomen. Niet vaak, maar vaak genoeg om tethered niet handig te maken.
Downgraden naar 4.3 is nu nog mogelijk (die is wel untethered te jailbreaken), maar weet niet hoelang Apple die firmware nog blijft signen, je hebt een risico dat dat elk moment op kan houden.

Zal kwestie van tijd zijn voor ook 4.4.2 unthethered gejailbreaked is, maar wel handig om vooraf te weten lijkt me.

En zonder jailbreak geen Plex, XBMC of aTV Flash.
Ja zoiets las ik al. Enneh....is er nog een mogelijkheid om een ATV2 aan te sluiten op een 'oude' tv met alleen maar scart aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
TheVMaster schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:20:
[...]

Ja zoiets las ik al. Enneh....is er nog een mogelijkheid om een ATV2 aan te sluiten op een 'oude' tv met alleen maar scart aansluitingen?
Niet zonder veel gedoe en ellende. ATV2 heeft alleen HDMI.

Zie eerder in deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
xahmol schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:34:
[...]

Niet zonder veel gedoe en ellende. ATV2 heeft alleen HDMI.

Zie eerder in deze thread.
Dat las ik inderdaad :-( erg jammer.....met ATV1 is dat dan weer eenvoudiger als ik het goed begrepen heb, maar ja..die kan zonder een add-on kaart weer geen HD content afspelen als ik het goed heb...hmm.dan toch maar een nieuwe tv voor boven aanschaffen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaassie
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
xahmol schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:10:
[...]
Houd er alleen wel rekening mee dat als je nu een nieuwe ATV2 koopt daar firmware 4.4.2 op zal staan die nog niet untethered te jailbreaken is.
Ik heb vorige week nog een ATV2 gekocht bij een apple store, daar stond firmware 4.3 nog op. Hoeft dus niet altijd de nieuwste versie op te staan. Heb wel direct zelf geupgrade om Airplay mirroring vanaf de iPad te kunnen gebruiken.
Helaas niet meer kunnen signen op 4.3 voor het upgraden. Nog wel even geprobeerd, maar kreeg geen verbinding met de ATV. Misschien is mijn usb-kabeltje niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Zal er eens naar kijken dan :) Ik heb nu wel met XBMC dat ik mijn HDMI uitvoer op analoog moet zetten, anders krijg ik alleen maar gekraak en herrie te horen, dus heb nu geen dolby digital of DTS via XBMC.
Kijken of dat met PMS ( :) ) wel werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:25
Vandaag is de ATV2 bij Conrad in de aanbieding voor 99,99.. Kon mijn Apple Gadgetwoede niet weerstaan en gelijk maar aangeschaft.. Leuk voor op zolder, ff kijken of we Plex werkend op krijgen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

dapluiz schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 08:18:
Zal er eens naar kijken dan :) Ik heb nu wel met XBMC dat ik mijn HDMI uitvoer op analoog moet zetten, anders krijg ik alleen maar gekraak en herrie te horen, dus heb nu geen dolby digital of DTS via XBMC.
Kijken of dat met PMS ( :) ) wel werkt
Je output op 16bit zetten doet (waarschijnlijk) wonderen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benn1e
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09-2024
M@cer schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 08:26:
Vandaag is de ATV2 bij Conrad in de aanbieding voor 99,99.. Kon mijn Apple Gadgetwoede niet weerstaan en gelijk maar aangeschaft.. Leuk voor op zolder, ff kijken of we Plex werkend op krijgen.
Bedankt voor de tip. Heb hem ook meteen besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
M@cer schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 08:26:
Bedankt voor de tip! Heb er een besteld als verjaarskado voor mijn vader, voor EUR 92,49 inc. verzending! Met de kortingscode onderaan deze pagina gaat er nog eens 7,50 van de prijs af! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:25
Dat is nu weer minder.. Was ik blij met de aanbeiding, zit ik nu weer met een rotgevoel dat het nog goedkoper had gekunt.. Maar even een mail aan wagen,.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benn1e
M@cer schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:24:
Dat is nu weer minder.. Was ik blij met de aanbeiding, zit ik nu weer met een rotgevoel dat het nog goedkoper had gekunt.. Maar even een mail aan wagen,.
Beetje jammer inderdaad, ook omdat die actie geldt vanaf 100 euro en dus niet 99,95. Overigens niks ten nadele van de medeTweaker hierboven want het is hem gegund :-)

Laat even horen wat ze antwoorden M@cer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Benn1e schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:55:
[...]
Beetje jammer inderdaad, ook omdat die actie geldt vanaf 100 euro en dus niet 99,95. Overigens niks ten nadele van de medeTweaker hierboven want het is hem gegund :-)
Toch wordt de korting keurig verrekend als je alleen de Apple TV a 99,99 Euro in je mandje gooit :)

Je kunt trouwens ook in je winkelmandje de kortingscode 020478-8Z invoeren voor die 7,50 korting.

[ Voor 11% gewijzigd door BamSlam_ op 01-11-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benn1e
BamSlam_ schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:46:
[...]

Toch wordt de korting keurig verrekend als je alleen de Apple TV a 99,99 Euro in je mandje gooit :)

Je kunt trouwens ook in je winkelmandje de kortingscode 020478-8Z invoeren voor die 7,50 korting.
Het is je ook gegund hoor zoals ik al zei in mijn post. Maar je snapt dat als ik en M@cer dit geweten hadden dat we dit dan ook gedaan hadden. Ik heb in elk geval even gemaild en ik ben benieuwd wat hun reactie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Benn1e schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:58:
[...]
Het is je ook gegund hoor zoals ik al zei in mijn post. Maar je snapt dat als ik en M@cer dit geweten hadden dat we dit dan ook gedaan hadden. Ik heb in elk geval even gemaild en ik ben benieuwd wat hun reactie is.
Snap ik hoor. Ik hoop van harte dat jullie die extra 7,50 korting alsnog krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petitkalle
Onwijs bedankt voor de aanbiedings- en kortingstip! Ik heb 'm net besteld voor 92,49. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:45
Ik ook bedankt voor de kortingstip het werkt inderdaad ook met 99,99 ipv 100 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Jaja, bij Conrad kijken ze niet op een cent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Laatst online: 18-09 21:43
Heb hem ook besteld vanmiddag, ging alleen iets raars mis, bestelde, betaalde met ideal, daarna kreeg ik een scherm waarop als afleveradres een adres in enschede stond. Kreeg vervolgens geen bevestiging en kon ook niet met mijn email op de site inloggen omdat mijn email adres niet herkend werd... toen maar even gebeld en het zou alsnog in orde komen. Ben benieuwd! Binnen hoeveel dagen leveren ze daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

MB32,

Ik heb exact hetzelfde. Morgen even kijken en anders contact opnemen met hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Unbreukable schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 21:42:
Binnen hoeveel dagen leveren ze daar?
In de bevestigingsmail van mijn bestelling staat "levering binnen 2-4 werkdagen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Shiver23 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:03:
[...]

Je output op 16bit zetten doet (waarschijnlijk) wonderen.
Hmm, geen idee of ik dat al geprobeerd heb, vanavond eens proberen :)
En zo niet, werkt dat wel via Plex ? Want dan weet ik wel zeker dat ik dat ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

dapluiz schreef op woensdag 02 november 2011 @ 08:09:
[...]

Hmm, geen idee of ik dat al geprobeerd heb, vanavond eens proberen :)
En zo niet, werkt dat wel via Plex ? Want dan weet ik wel zeker dat ik dat ga gebruiken.
Geen idee, ik gebruik alleen XBMC.

ATV2 Audio Video Settings
Dolby Digital: on
Audio Output: 16 bit
HDMI: Auto
In XBMC kan je dan nog pielen met optical of HDMI als output.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
BamSlam_ schreef op woensdag 02 november 2011 @ 06:57:
[...]

In de bevestigingsmail van mijn bestelling staat "levering binnen 2-4 werkdagen".
Het lukte mij niet eens om te bestellen ; ik kreeg mn gegevens maar niet ingevoerd |:( Gare website :(

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Spam schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:23:
[...]
Het lukte mij niet eens om te bestellen ; ik kreeg mn gegevens maar niet ingevoerd |:( Gare website :(
Ik denk dat ze gewoon een goed spamfilter hebben daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Laatst online: 18-09 21:43
Bigg Balls schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 23:16:
MB32,

Ik heb exact hetzelfde. Morgen even kijken en anders contact opnemen met hen.
Ik heb wel een bericht ontvangen dat de levering vertraagd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petitkalle
Unbreukable schreef op woensdag 02 november 2011 @ 16:09:
Ik heb wel een bericht ontvangen dat de levering vertraagd is...
Ik ook, met 1 dag vanwege logistieke drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
petitkalle schreef op woensdag 02 november 2011 @ 16:25:
[...]
Ik ook, met 1 dag vanwege logistieke drukte.
Idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:26
Probeer hier ontopic te blijven. Om levertijden te bespreken kan dit topic worden gebruikt: [Apple producten] Levertijden - Deel 9 :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Shiver23 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:17:
[...]

Is dat in XBMC settings of in de Apple tv settings ? Want in XBMC kon ik het niet vinden.
Al lijkt het me dan logisch idd dat het in de settings van de apple tv zelf is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:16
Spam schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:23:
[...]

Pff, ik wilde hem ook bestellen. Maar hij is weer € 129,95 helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhrulez23
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-11-2019
Mijn AppleTV is onderweg vanuit Conrad en vroeg me af hoe de mensen hier XBMC heben geinstalleerd, via de "patchstick" (usb stick met software waarvan je moet booen) zoals beschreven staat op de site van XBMC? Ik heb namelijk ook nog andere beschrijvingen gevonden op internet. Ben erg benieuwd naar de reacties.
Met welke versie van de software wordt de AppleTV momenteel eigenlijk geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Shiver23 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:17:
[...]

Top, was inderdaad in de settings van de Apple TV zelf, werkt perfect! :)
hhrulez23 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:11:
Mijn AppleTV is onderweg vanuit Conrad en vroeg me af hoe de mensen hier XBMC heben geinstalleerd, via de "patchstick" (usb stick met software waarvan je moet booen) zoals beschreven staat op de site van XBMC? Ik heb namelijk ook nog andere beschrijvingen gevonden op internet. Ben erg benieuwd naar de reacties.
Ik heb het zelf via ssh gedaan, eerst jailbreaken en dan er naartoe sshen en dan de commando's uit de XBMC wiki volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Gebruik zelf aTV Flash die vanuit het aangepaste ATV2 menu direct XBMC kan installeren en updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhrulez23
xahmol schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:31:
[...]

Gebruik zelf aTV Flash die vanuit het aangepaste ATV2 menu direct XBMC kan installeren en updaten.
aTV flash is betaalde software toch? Wat kan aTV flash meer dan alleen XBMC? Ik heb er wel wat over gelezen maar zie nog niet echt het voordeel om 40dolllar te betalen voor die software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
hhrulez23 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 17:34:
[...]

aTV flash is betaalde software toch? Wat kan aTV flash meer dan alleen XBMC? Ik heb er wel wat over gelezen maar zie nog niet echt het voordeel om 40dolllar te betalen voor die software.
Het is 20 dollar en geen 40 (voor een licentie van 1 jaar). En naast het pure gemak van het via een menu op de ATV2 direct kunnen instellen van de belangrijkste jailbreak apps (Plex, XBMC, Overglow, etc) heeft aTV Flash ook een steeds beter wordende Mediaplayer die er veel meer uniform met de ATV interface uitziet dan XBMC.
En het voegt een webbrowser te aan je ATV2 (die ik zelf nooit gebruik trouwens, surfen op de iPad is toch praktischer).
http://firecore.com/atvflash-black

Overigens kun je XBMC ook via het ATV2 menu installeren met NitoTV en die is wel gratis.

[ Voor 9% gewijzigd door xahmol op 05-11-2011 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 14:17
Zit er een tijdslimiet aan de aTV licentie? Heb je daar een link van want dat wist ik nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
stormfly schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 09:30:
Zit er een tijdslimiet aan de aTV licentie? Heb je daar een link van want dat wist ik nog niet?
Zie https://firecore.com/cart/checkout

Overigens is het niet zo zeer een tijdslimiet, hij blijft naar een jaar erken, alleen ontvang je nieuwe versies niet meer gratis.

Je kunt ook voor meer jaren of zelfs eeuwig updates kopen, maa dan staal je meer. Heb zelf een lifetime licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
De Apple TV die ik van de week bij Conrad bestelde werd zojuist afgeleverd en bevatte iOS 4.3 (build 2557).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 14:17
xahmol schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 09:51:
[...]

Zie https://firecore.com/cart/checkout

Overigens is het niet zo zeer een tijdslimiet, hij blijft naar een jaar erken, alleen ontvang je nieuwe versies niet meer gratis.

Je kunt ook voor meer jaren of zelfs eeuwig updates kopen, maa dan staal je meer. Heb zelf een lifetime licentie.
Hmmm wist ik niet, ik gebruik nu nog de installeer welke mijn broertje gekocht heeft. Twijfel of ik hem wil kopen met die gele ondertiteling, 8)7

Maar hij speelt wel veel, jammer dat niet goed te zien is of de limited lifetime optie voorziet in andere Apple modellen, want anders koop je nu voor de Apple TV2 een limited liftime en over 3 jaar koop je de Apple TV4 en dan moet je weer 49$ betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 17:42
Ik zou er bij de soort overwegingen altijd van uitgaan dat je het voor het huidige model koopt.
Of een toekomstige ATV te jailbreaken valt en of de ontwikkelaar er dan nog moeite in gaat steken is maar de vraag. Komt nog bij dat er tegen die tijd alternatieve mediaplayers zullen zijn waar je misschien wel liever voor kiest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhrulez23
xahmol schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 07:30:
[...]

Het is 20 dollar en geen 40 (voor een licentie van 1 jaar). En naast het pure gemak van het via een menu op de ATV2 direct kunnen instellen van de belangrijkste jailbreak apps (Plex, XBMC, Overglow, etc) heeft aTV Flash ook een steeds beter wordende Mediaplayer die er veel meer uniform met de ATV interface uitziet dan XBMC.
En het voegt een webbrowser te aan je ATV2 (die ik zelf nooit gebruik trouwens, surfen op de iPad is toch praktischer).
http://firecore.com/atvflash-black

Overigens kun je XBMC ook via het ATV2 menu installeren met NitoTV en die is wel gratis.
Ik heb hem ook gekocht! Ziet er inderdaad erg goed uit (op de filmpjes op Youtube).
Nu nog even een micro usb kabel scoren en dan kunnen we aan de slag 8)

Thanks voor de adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:16
hhrulez23 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 12:05:
[...]

Ik heb hem ook gekocht! Ziet er inderdaad erg goed uit (op de filmpjes op Youtube).

Thanks voor de adviezen!
voor je zo'n kabeltje aanschaft zou ik eerst ff in de la kijken. grote kans dat je ooit zo'n kabeltje hebt ontvangen bij je TomTom, GSM, of andere shizzle :) Had ik namelijk ook. Al weet ik niet meer waar ik het kabeltje bij ontvangen heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
housekamp schreef op zondag 06 november 2011 @ 06:44:
[...]

voor je zo'n kabeltje aanschaft zou ik eerst ff in de la kijken. grote kans dat je ooit zo'n kabeltje hebt ontvangen bij je TomTom, GSM, of andere shizzle :) Had ik namelijk ook. Al weet ik niet meer waar ik het kabeltje bij ontvangen heb :P
Le alleen wel op: micro USB != mini USB. En tot voor kort zat dus overal een mini ipv micro bij. En die past dus niet. Moest hem zelf dus wel kopen, aa kost gelukkig hooguit een pas euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 12:14

vooghel

Cunning linguist

hhrulez23 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 12:05:
[...]

Thanks voor de adviezen!
Tip: http://www.dealextreme.co...-cable-132cm-length-71823

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhrulez23
Heb gisteren de kabel gescoord bij de Expert. Was wel wat duurder dan dat maar ja.
Gisteren de jailbreak geinstalleerd alleen had ik hem per ongeluk geupdate naar 4.4.2. Hiervoor is alleen een tethered jailbreak beschikbaar dus moest iedere keer de laptop er aanhangen om hem op te starten.
Nu eindelijk gevonden hoe ik hem kan downgraden en ben nu in de laatste stap dus hopelijk kan ik zometeen daadwerkelijk een goede appleTv met aTV Flash aan de praat krijgen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:30

PBP

Iemand ervaringen met de aTV Flash Media Player? Ik lees dat XMBC/Plex nog wel eens vast wil lopen. Doet media player dit ook? Wil het liefst qua looks gewoon mediaplayer ipv plex/xmbc zodat ik de interface van apple hou
Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: 3i Beleid.