Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

D-Ed schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 21:44:
Vorige week las ik ergens dat PLEX ook al "werkend" op de nieuw ATV te gebruiken is... Zijn er hier mensen die hier al mee aan het testen zijn toevallig?
ik heb hem vorige week met plex getest, werkt prima, maar je moet wel ff de ffmpeg installeren. Dan heb je iig een stuk betere kwaliteit.

Ondertitleling werkt nog niet, maar voorlopig werk het nog goed. nog geen vastlopers gehad.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:17
Vandaag lijkt dus ook de update voor de nieuwe Apple TV uit te komen....

http://www.macworld.com/article/155879/2010/11/appletv.html

AirPlay ondersteuning en wellicht wat andere bugfixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:03
4.2.1 voor de apple tv 2
Alleen zegt het apparaat dat m'n software up to date is....

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik ben hem nu aan het Updaten. Ben benieuwd of Airplay video gaat werken.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:34
Ik ben ook aan het updaten, nog 5 minuten, ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
Airplay video doet het iig via de video app.

Uitzendinggemist, RTL gemist niet.
Misschien moet ik de ipad ook nog updaten van 4.2.1 GM naa 4.2 final.....

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
weststar schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:58:
Dat kan je skippen er zijn voor zover ik weet nog geen voorbeelden te vinden dat 4.2.1GM minder is dan 4.2 final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
Donstil schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:01:
[...]

Dat kan je skippen er zijn voor zover ik weet nog geen voorbeelden te vinden dat 4.2.1GM minder is dan 4.2 final.
Hmm connect de ipad net met itunes, zegt ie dat er een nieuwe versie... dan toch maar ff updaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
Ik ben ook wel benieuwd of iTunes Extra's bij films nu wordt ondersteund...
Vriendin claimt de tv nu, dus kan het nog niet testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 08:23
Iemand enig idee of de 4.2 software ook voor de 'oude' Apple TV beschikbaar komt met harde schijf er in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57

Welke video app bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Valderrama schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:40:
Iemand enig idee of de 4.2 software ook voor de 'oude' Apple TV beschikbaar komt met harde schijf er in?
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
weststar schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:19:
[...]

Hmm connect de ipad net met itunes, zegt ie dat er een nieuwe versie... dan toch maar ff updaten ;)
Bespaar je de moeite. De build is het zelfde (inmiddels bevestigd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55

Dat zou wel kut zijn. Dat maakt het voor mij juist aantrekkelijk! Iemand anders ook hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Valderrama schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:40:
Komt er niet, de oude AppleTV draait op een uitgeklede OS X Leopard en niet op iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:15

xiD

12345

Reverb_ schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:02:
[...]

Dat zou wel kut zijn. Dat maakt het voor mij juist aantrekkelijk! Iemand anders ook hetzelfde?
Bij mij ook. Baal er echt van. Dacht mooi via o.a. de Plex app alles mooi op mn TV te AirPlayen. Zelfs filmpjes die je met je telefoon geschoten hebt kan je niet naar je AppleTV sturen.

Verder kan ik ook de TV series / films die ik huur in iTunes niet AirPlayen naar mn AppleTV. Geluid komt wel door maar beeld niet. Misschien dat dat te maken heeft met het verschil in homeshare & iTunes store Apple ID.

Iemand die dat laatste kan bevestigen / ontkrachten?

Balen!!

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 11:28

J.apiooo

FWN

Is het al bekend wanneer de nieuwe AppleTV in Nederland beschikbaar komt?

Nu iOS 4.2 uit is dat i.c.m. een iPad en iPhone met AirPlay natuurlijk erg interessant!

[ Voor 38% gewijzigd door J.apiooo op 23-11-2010 10:27 ]

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J.apiooo schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:26:
Is het al bekend wanneer de nieuwe AppleTV in Nederland beschikbaar komt?

Nu iOS 4.2 uit is dat i.c.m. een iPad en iPhone met AirPlay natuurlijk erg interessant!
Het lijkt me verstandig dat Apple de verdere introductie, zoals introductie in NL, voorlopig niet door laat gaan. Zoals eerder in dit topic gemeld zijn er problemen met de Apple TV2 icm met populaire Philips en Sony TVs (niet alle). Ook de software update naar versie 4.1 heeft het HDMI kleurwaas probleem niet opgelost.

Als je verschillende Apple forums doorleest zie dat vooral klanten uit Europa dit probleem hebben. Het lijkt me dan ook niet verstandig van Apple om nieuwe markten aan te boren voordat de kinderziektes uit het apparaat zijn.

Aan de andere kant zie je dat gebruikers al vanaf begin Oktober met dit probleem zitten en Apple tot nu toe nog geen oplossing heeft. Het kan dus zijn dat Apple het probleem wel erkent, maar er voor kiest om het probleem niet op te lossen. Wellicht schat men dat het aantal klanten met dit probleem nog wel acceptabel is.

Mijns inziens slaat Apple een grote flater. Komop, zelfs HDMI van de meest goedkope Chinese apparaten werkt gewoon naar behoren  :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
Heb vanmorgen ook even de nieuwe firmware erop gezet, maar helaas was daarna de snelheid van het draadloos netwerk ook dramatisch. Kan ook liggen aan het draadloze netwerk dat m'n buren vanmorgen geïnstalleerd hebben, misschien dat het stoort. Vanavond even verder testen met een N only netwerk, kijken of het dan beter gaat. Vanavond ook even checken of de subtitle support nu beter is en wel de hele film blijft.

Eén ding heb ik wel al gemerkt, de playcounts en de status van een film worden nu wel automatisch bijgewerkt, dus als je op de appletv een film kijkt, dan is de status in je iTunes librart ook bijgewerkt. Dit hoef je dus niet meer met de hand bij te werken, dat is in ieder geval al 1 verbetering. Iemand nog andere dingen gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:02:
[...]

Mijns inziens slaat Apple een grote flater. Komop, zelfs HDMI van de meest goedkope Chinese apparaten werkt gewoon naar behoren  :')
De vraag is toch waar het probleem ligt. Apple TV stuurt gewoon hetzelfde signaal naar wat voor tv dan ook is aangesloten. Een groot deel van de tv's laat het juiste beeld zien. Dus bij apparaten die niet het juiste beeld weergeven kan je al makkelijk de opmerking plaatsen dat het aan die tv's moet liggen. Maar omgekeerd kan je ook (terecht) verdedigen dat wanneer je andere apparaten op die tv's aan sluit, alles wel goed werkt. Ik denk dat Apple met man en macht op zoek is naar een oplossing, maar dat het gewoon erg lastig te vinden is.

Bovendien is de vraag nog maar hoe groot het probleem is. Bij apparaten die veel verkopen (schatting van Apple TV is 1 miljoen per kwartaal), kan een klein probleem al gauw erg worden opgeblazen, zeker via het internet. Als ik Macrumors kijk kom ik vooral mensen tegen die posten, 'ik heb een Sony tv en nergens last van'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
xiD schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:47:
[...]

Bij mij ook. Baal er echt van. Dacht mooi via o.a. de Plex app alles mooi op mn TV te AirPlayen. Zelfs filmpjes die je met je telefoon geschoten hebt kan je niet naar je AppleTV sturen.

Verder kan ik ook de TV series / films die ik huur in iTunes niet AirPlayen naar mn AppleTV. Geluid komt wel door maar beeld niet. Misschien dat dat te maken heeft met het verschil in homeshare & iTunes store Apple ID.

Iemand die dat laatste kan bevestigen / ontkrachten?

Balen!!
Vreemd, het kan dus wel met RTL Gemist, dan moet uitzending gemist toch ook werken. Komt van de twitter van @Gonny(iPhoneclub):
http://yfrog.com/f5ie1zj

[ Voor 4% gewijzigd door Reverb_ op 23-11-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muthas schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:20:
[...]

De vraag is toch waar het probleem ligt. Apple TV stuurt gewoon hetzelfde signaal naar wat voor tv dan ook is aangesloten. Een groot deel van de tv's laat het juiste beeld zien. Dus bij apparaten die niet het juiste beeld weergeven kan je al makkelijk de opmerking plaatsen dat het aan die tv's moet liggen. Maar omgekeerd kan je ook (terecht) verdedigen dat wanneer je andere apparaten op die tv's aan sluit, alles wel goed werkt. Ik denk dat Apple met man en macht op zoek is naar een oplossing, maar dat het gewoon erg lastig te vinden is.
Als ik zo de verschillende web sites lees waar dit probleem wordt besproken denk ik dat men al wel voorbij het stadium is waar het probleem ligt.

Gebruikers die voorheen een ATV1 hadden melden dat ze geen enkel probleem in de HDMI interface met hun TV hebben, sluiten ze de ATV2 aan, hebben ze wel een probleem. Het lijkt erop dat Apple in het uitgaande HDMI signaal iets heeft aangepast, waardoor verschillende soorten TVs er niet helemaal lekker mee om kunnen gaan. Dat kan natuurlijk ook aan de software van de verschillende Philips en Sony TVs liggen. Aangezien gebruikers melden dat andere apparaten probleemloos met HDMI werken, lijkt het erop dat Apple de lead zou moeten nemen in het vinden van een oplossing. Wellicht moeten Sony, Philips en misschien nog wat andere producenten wel software aan hun kant updaten om ATV2 correct te laten werken met een aantal van hun type TVs.

Het is voor Apple te hopen dat dit software-matig op te lossen is ....
Bovendien is de vraag nog maar hoe groot het probleem is. Bij apparaten die veel verkopen (schatting van Apple TV is 1 miljoen per kwartaal), kan een klein probleem al gauw erg worden opgeblazen, zeker via het internet. Als ik Macrumors kijk kom ik vooral mensen tegen die posten, 'ik heb een Sony tv en nergens last van'.
Ik denk dat je dit niet moet onderschatten. Als je het Apple support forum doorleest zie je dat het bij een groot aantal standaard TV modellen in Europa voorkomt. Als ik vanavond tijd heb zal ik er een lijstje van maken.

Er zal ongetwijfeld een grotere groep gebruikers zijn die nergens last van heeft dan Apple klanten die er wel last van hebben. Gelukkig lijkt het probleem zich alleen voor te doen met een beperkt aantal toestellen van Philips en Sony. Daarnaast valt op dat het probleem zich voornamelijk voordoet in Europa. In Europa heb je een veel kleiner aantal ATV gebruikers dan in de VS. Het kan zijn dat dit probleem daardoor nog niet veel aandacht heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 08:39
Reverb_ schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:59:
[...]

Vreemd, het kan dus wel met RTL Gemist, dan moet uitzending gemist toch ook werken. Komt van de twitter van @Gonny(iPhoneclub):
http://yfrog.com/f5ie1zj
Audio only that is......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Ik heb nu 1.5 week een apple TV 2 en een samsung B650 TV. Ik heb geen problemen met HDMI. Het is natuurlijk wel frapant dat juist de Sony TV welke samen met de publiciteitsfoto´s van de AppleTV2 staat, problemen geeft.

Verwijderd

Zijn hier mensen met een Samsung LED die problemen hebben?

• whoopy_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:28
Beste Tweakers.

Ben van plan een macbook en apple TV te kopen als ik terug in NL ben en vroeg me af of jullie beetje tevreden zijn over de ondersteunde codecs ?

En is het mogelijk om bjivoorbeeld een film te downloaden(volledig legaal natuurlijk), op de macbook zetten en dan via de apple TV te kijken ? of kan ik dan net zo goed mijn macbook ansluiten op de TV zelf ?

danku

• Mikey NL
whoopy_ schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:18:
Beste Tweakers.

Ben van plan een macbook en apple TV te kopen als ik terug in NL ben en vroeg me af of jullie beetje tevreden zijn over de ondersteunde codecs ?

En is het mogelijk om bjivoorbeeld een film te downloaden(volledig legaal natuurlijk), op de macbook zetten en dan via de apple TV te kijken ? of kan ik dan net zo goed mijn macbook ansluiten op de TV zelf ?

danku
Een beetje verdieping zou geen kwaad kunnen, maar goed.
Standaard worden alleen de codecs ondersteund die bijvoorbeeld ook op een iPhone of iPad werken, of eigenlijk de bestanden die iTunes kan afspelen. Dit zijn dus MPEG4 en h264 bestandjes met een beperkte maximale bitrate (zie rechtsboven op http://www.apple.com/appletv/specs.html).

Standaard zul je dus de meeste films die je kan downloaden (legaal of niet legaal) moeten omzetten met bijvoorbeeld HandBrake.

Wanneer je een jailbreak uitvoert dan krijg je beschikking tot bijvoorbeeld Plex. Plex heeft een server-client architectuur, waarbij de server (je macbook) dus de film omzet in een formaat dat de appletv goed kan afspelen. Dit heeft als voordeel dat je de film kan kijken tijdens het omzetten en dat wanneer je hem op je computer zelf kijkt op volledig formaat kan bekijken, zonder kwaliteitsverlies door omzetting.

Het hangt er dus een beetje vanaf wat voor films (en dan vooral in welk formaat) je downloadt of het handiger is om een appletv of je macbook te gebruiken met je tv.

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

http://www.macstories.net...r-apple-tv-now-available/

hier wordt wel gemeld dat het probleem met de sony/philips tv's wel wordt opgelost met ios 4.2

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DancePlaza schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:07:
http://www.macstories.net...r-apple-tv-now-available/

hier wordt wel gemeld dat het probleem met de sony/philips tv's wel wordt opgelost met ios 4.2
Mooi :)

Hopen dat 4.2 voor Apple tv snel uitkomt. In 4.1 (huidige versie) doet het probleem zich nog steeds voor.

Zie ook dit Apple support forum topic:
http://discussions.apple....=2600405&start=0&tstart=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:40
Ik heb eigenlijk een hele simpele vraag waar ik zo 1..2..3 het antwoord niet op kan vinden. Ik wil namelijk de nieuwe Apple TV aanschaffen om muziek naar m'n versterker te streamen en foto's van iPhoto (op mijn iMac) op de televisie te projecteren. Dit is allemaal prima mogelijk met de nieuwe Apple TV. Alleen mijn probleem is als volgt: mijn versterker heeft geen HDMI :(. Ik hoef ook geen HDMI, want ik ben wel tevreden over mijn versterker. Het is gewoon een oud beestje, maar wel met super geluid!! (old-skool stereo... heerlijk!).

Dus mijn concrete vraag: hoe ga ik de Apple TV aansluiten? Een HDMI kabeltje rechtstreeks naar mijn televisie voor het beeld lijkt me geen probleem. Echter het geluidssignaal naar mijn versterker wel; deze heeft namelijk enkel 2x tulp aansluitingen. De Apple TV heeft HDMI en Optical Audio, maar is het mogelijk om deze middels een kabeltje om te zetten naar 2x tulp?

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1757832/AppleTV.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Met een los kabeltje niet. Je zult een DA converter nodig hebben. Wat wij doen is via HDMI naar de TV en dan de tv gebruiken als geluidsbron voor de versterker (line-out). Maar dan moet de TV aan staan voor muziek luisteren. Geen wenselijk scenario, maar voorlopig is het wel goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog een adresje waar ze voor een redelijk prijsje op voorraad zijn? Best nog lastig om eraan te komen, omdat ze vrijwel overal zijn uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:40
sebastius schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:52:
Met een los kabeltje niet. Je zult een DA converter nodig hebben. Wat wij doen is via HDMI naar de TV en dan de tv gebruiken als geluidsbron voor de versterker (line-out). Maar dan moet de TV aan staan voor muziek luisteren. Geen wenselijk scenario, maar voorlopig is het wel goed genoeg.
Hmz, niet heel handig dus :(. Toch maar even doorsparen voor een HDMI versterker dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de atv2 nu al een tijdje, echter wanneer ik een mkv 720p wil omzetten met mkvtools, dan kan de atv deze niet afspelen. In iTunes werkt hij wel!

Ik gebruik de standaard settings met als uitput device: iPad (ook al geprobeerd met iPod/iPhone & aTV)!

Ik lees dat het bij sommige wel werkt, wie heeft er een tip?

Edit: Zag dat de audio track op 6.1 stond, deze daarna op 5.1 gezet, nu doen ze het wel :-)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Mkvtools is sterk afhankelijk van het bronbestand. Ik gebruik zelf alleen handbrake nog maar. Duurt langer maar werkt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:34:
Iemand nog een adresje waar ze voor een redelijk prijsje op voorraad zijn? Best nog lastig om eraan te komen, omdat ze vrijwel overal zijn uitverkocht.
Op marktplaats staan ze te koop. De dame heet Anna, te papendrecht zeer correct en snelle levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
Ik downgrade maar weer naar iOS 4.1 op de appletv

Teveel films die na de laatste update niet meer willen starten, 5.1 geluid dat selectief doorkomt.
Airplay gebruik ik toch haast niet (zeker nu blijkt dat het binnen safari niet te gebruiken is...)

Zo eerst maar een micro-usb kabel scoren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Hoe werkt dat dan via de usb kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
sebastius schreef op zondag 28 november 2010 @ 12:14:
Hoe werkt dat dan via de usb kabel?
Apple tv aalsluiten op de mac, in DFU mode zetten en dan in iTunes restoren met andere firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Joh, gewoon net zoals iPods en iPads dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:34:
Ik verkoop er ook 1, check mijn vraag aanbod ;)

V&A aangeboden: Apple TV

[ Voor 11% gewijzigd door B0MBACI op 30-11-2010 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
Downgrade was een fluitje van een cent.
Alles doet het nu gelukkig weer :)

btw ik had last van dit probleem

[ Voor 46% gewijzigd door weststar op 28-11-2010 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Begin me ook steeds meer te ergeren aan Apple TV part II......vooral met het omzetten van een mkv of dvd met subs is gewoonweg een lijdensweg nu.....Met handbrake krijg ik wel subs en een goede bitrate alleen mis ik dan weer de 2e regel van de ondertiteling. Je kunt nu met Handbrake de subs niet in de film branden, wat dan wel weer lukt met mkvtools alleen luistert dat programma weer niet goed naar de instelling van de bitrate zodat die vaak te hoog ligt waardoor de film stottert....Tevens kun je met mkvtools geen dvd's omzetten.

Voor mij heeft AppleTV nog geen plezier opgeleverd helaas, ga toch even verder kijken naar een andere mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crawl NL schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 18:55:
Begin me ook steeds meer te ergeren aan Apple TV part II......vooral met het omzetten van een mkv of dvd met subs is gewoonweg een lijdensweg nu.....Met handbrake krijg ik wel subs en een goede bitrate alleen mis ik dan weer de 2e regel van de ondertiteling. Je kunt nu met Handbrake de subs niet in de film branden, wat dan wel weer lukt met mkvtools alleen luistert dat programma weer niet goed naar de instelling van de bitrate zodat die vaak te hoog ligt waardoor de film stottert....Tevens kun je met mkvtools geen dvd's omzetten.

Voor mij heeft AppleTV nog geen plezier opgeleverd helaas, ga toch even verder kijken naar een andere mediaplayer.
MMm vreemd, als ik met behulp van mkvtools de subtitels aanklikt, en op burn zet zie ik ze niet op de apple tv. Wat doe jij dan anders dan ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:20:
[...]

MMm vreemd, als ik met behulp van mkvtools de subtitels aanklikt, en op burn zet zie ik ze niet op de apple tv. Wat doe jij dan anders dan ik?
Neem aan dat je h'm op 1 of 2 passes zet en niet op passthru, anders gaat dit ook niet gebeuren. Voordat je begint kunt je de film ook altijd even testen door de juiste streams te selecteren en daarna even op play drukken.

Heb vandaag maar een adapter gekocht zodat ik mijn iMac direkt op mijn tv kan aansluiten....met Plex installed lijkt me dit ook wel een prettige oplossing. AppleTv2 is bij mij 'voorlopig' gedegradeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crawl NL schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:54:
[...]

Neem aan dat je h'm op 1 of 2 passes zet en niet op passthru, anders gaat dit ook niet gebeuren. Voordat je begint kunt je de film ook altijd even testen door de juiste streams te selecteren en daarna even op play drukken.

Heb vandaag maar een adapter gekocht zodat ik mijn iMac direkt op mijn tv kan aansluiten....met Plex installed lijkt me dit ook wel een prettige oplossing. AppleTv2 is bij mij 'voorlopig' gedegradeerd.
Als selectie van het MKV bestand neem ik dan, Video#1(h264), Audio#1 (ac3, 6ch.), Subtitle #1: (srt), Dutch.

Daarna ga ik naar MP4, Audio zet ik op ACC(5.1), Subtitles op Burn, Device op Ipad.

Ik zie dan alleen bij video: Pass Thru staan of de keuze's H264 (1-pass) of H264(2-pass).

Wat doe jij dan exact?

Overigens heb ik vloeiend beeld, ik heb een macbook pro 5ghz en als router gebruik ik een airport extreme. Zelfs wanneer er via de apple tv wordt gekeken en ik kijk zelf via de macbook een andere film gaat alles nog vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 11:24
Voor iedereen die de Atv rechstreeks aan wil sluiten op zijn "oldskool" versteker :

http://www.lindy-internat...udio-converter/70408.html

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
Ik plak sinds vandaag de .srt bestanden aan de .m4v middels Subler.
Reuze handig programmaatje dat heel snel de subs aan de film plakt en de juiste metadata toevoegt (vooral bij series erg handig)

Ik ben tevreden :) (op de doorzichtige balk na die om de ondertiteling staat, maar dat went wel ;))
Wel blijf ik voorlopig op iOS 4.0, alles draait lekker soepel nu.

[ Voor 8% gewijzigd door weststar op 01-12-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:09:
[...]

Als selectie van het MKV bestand neem ik dan, Video#1(h264), Audio#1 (ac3, 6ch.), Subtitle #1: (srt), Dutch.

Daarna ga ik naar MP4, Audio zet ik op ACC(5.1), Subtitles op Burn, Device op Ipad.

Ik zie dan alleen bij video: Pass Thru staan of de keuze's H264 (1-pass) of H264(2-pass).

Wat doe jij dan exact?

Overigens heb ik vloeiend beeld, ik heb een macbook pro 5ghz en als router gebruik ik een airport extreme. Zelfs wanneer er via de apple tv wordt gekeken en ik kijk zelf via de macbook een andere film gaat alles nog vloeiend.
Als je subtitles selecteert dan word pass thru rood (komt een rood randje om het keuzevakje) ten teken dat het exportbestand niet die streams bevat die je hebt geslecteerd, daarvoor zal je toch echt een 1 of 2 passes moeten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crawl NL schreef op donderdag 02 december 2010 @ 07:48:
[...]

Als je subtitles selecteert dan word pass thru rood (komt een rood randje om het keuzevakje) ten teken dat het exportbestand niet die streams bevat die je hebt geslecteerd, daarvoor zal je toch echt een 1 of 2 passes moeten kiezen.
Thnx ze werken nu prima... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

SanderPS3 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:19:
Voor iedereen die de Atv rechstreeks aan wil sluiten op zijn "oldskool" versteker :

http://www.lindy-internat...udio-converter/70408.html
Op ebay zijn ze ook vlotjes te vinden, heb de mijne daar ook gehaald, nu nog even de tijd vinden om naar FR te rijden om effectief een apple tv te halen

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Airplay vraag.

Vanaf mijn ipad kan ik rtl gemist http://www.rtl.nl/service...ipad/feed/index.xml?day=3 middels airtplay keurig streamen naar de aTv. Echter als ik met mijn macbook/pro naar rtl gemist ga, krijg ik geen airplay keuze. Safari gebruikt hier silverlight.

Heeft iemand hier al een oplossing voor, of voorbij zien komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Airplay werkt vooralsnog alleen op de iDevices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
awwexl schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 23:26:
Airplay werkt vooralsnog alleen op de iDevices.
Ook in iTunes kun je Appletv selecteren denk dat mail.eve557 daar op doelt? Werkt dus niet, muv iTunes, niet op OsX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Er is nog geen AirPlay API voor Snow Leopard idd, 3rd party software kan er nog geen gebruik van maken. En in iOS kunnen 3rd party apps alleen de audio via AirPlay doorsturen, geen video.

[ Voor 28% gewijzigd door Dreamvoid op 05-12-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamvoid schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:03:
Er is nog geen AirPlay API voor Snow Leopard idd, 3rd party software kan er nog geen gebruik van maken. En in iOS kunnen 3rd party apps alleen de audio via AirPlay doorsturen, geen video.
Niet correct, ik kan rtl uitzending gemist(html5) keurig via airplay met de iPad naar ATV2 streamen. Ook de app uitzendinggemist voor de iphone werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crawl NL schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:19:
[...]

Ook in iTunes kun je Appletv selecteren denk dat mail.eve557 daar op doelt? Werkt dus niet, muv iTunes, niet op OsX.
Idd dit bedoelde ik, gewoon wachten... wie weet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:55:
[...]
Ook de app uitzendinggemist voor de iphone werkt.
Weet je dit zeker? Dit werkt bij mij dus niet. Ik ontvang alleen geluid op mijn Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Binnenkort gaat een vriend van me naar Miami en dus dacht ik om daarvandaan een Apple TV te laten halen. Komt ongeveer neer op 75 euro, dus best wel een goeie koop denk ik zo. Hoe zit het echter met de powersupply van de USA vergeleken met NL? En stel je voor dat het over een aantal maanden mogelijk is om via een Netflix-achtige constructie films te huren op de AppleTV in Nederland; is het dan met een Amerikaanse Apple TV wel mogelijk in Nederland?

Ik had ook nog wat gelezen over de jailbreak van de Apple TV. Is het al mogelijk om 1080p videos vlekkeloos af te spelen?

Ow ja, ik wil het apparaat voornamelijk gebruiken als draadloze muziekspeler vanaf mijn iPhone 4 en wil ook zo nu en dan gebruik maken van Airplay voor videos van Youtube of series. Nou vroeg ik me dan wel af hoe ik surround geluid kan krijgen op deze manier vanaf de iPhone. De iPhone kan namelijk volgens mij alleen AAC geluid afspelen en geen AC3 (Dolby Digital). De Apple TV wordt bij dan ook aangesloten op een versterker die alleen AC3 en DTS kan decoden en geen AAC. Hoe kan ik films dan omzetten zodat ze op zowel de iPhone als de Apple TV werken?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent in de juiste topic met je vragen. Alleen even rustig doorlezen en je hebt overal een antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:22:
Je bent in de juiste topic met je vragen. Alleen even rustig doorlezen en je hebt overal een antwoord op.
Over mijn eerste vraag heb ik een deel teruggevonden over de power supply. Of huren in NL gaat werken heb ik niet kunnen vinden. Ook heb ik niet kunnen vinden hoe ik een mkv omzet naar een mp4 met zowel AAC als AC3. Ik gebruikte soms Handbrake, maar het grote nadeel is dat je geen srt subs kunt inbranden. Je kan zel wel los in je mp4 laten zetten, maar ik heb op de iPhone gezien dat je een lelijke grijs doorzichtige band om je subs krijgt. Ook zet Handbrake mijn DTS geluid niet om naar AC3. Ik ben dus gewoon op zoek naar een Windows programma, waarmee ik een willekeurige mkv (ongeacht wat voor geluidsstream erin zit) om kan zetten naar een mp4 welke zowel op een iPhone met AAC is af te spelen als op een Apple TV met AC3. Tevens moet ik subs op een normale manier in mijn videos kunnen zetten (zonder rare zwarte balken ofzo dus).
Er zijn zoveel programmas om om te zetten waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet. Net nog ff Imtoo geprobeerd, maar krijg geen subs aan de praat.

Over 1080p is niet veel te vinden, maar het kan wel. Ik zal me daarin nog gaan verdiepen.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een film huren uit Nederland zal hem voorlopig niet worden. Uit de usa kan wel met een dollar rekening. Gebruik van netflix enzo niet want die checken je ip adres.

De vorige Apple TV kon je omzetten naar 1080 P als je er een extra onderdeel(50$) in deed. Ik denk niet dat dit bij de Apple tv2 ook meteen zal werken.

Omdat ik geen windows gebruiker ben kan ik je niet helpen met omzetten. Ik zelf gebruik graag plex. Het is namelijk niet echt prettig om elke download handmatig om te zetten voor je Apple TV. Dit kost veel tijd. Maar ik snap dat je dit voor je versterker nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 19:36:
Een film huren uit Nederland zal hem voorlopig niet worden. Uit de usa kan wel met een dollar rekening. Gebruik van netflix enzo niet want die checken je ip adres.

De vorige Apple TV kon je omzetten naar 1080 P als je er een extra onderdeel(50$) in deed. Ik denk niet dat dit bij de Apple tv2 ook meteen zal werken.

Omdat ik geen windows gebruiker ben kan ik je niet helpen met omzetten. Ik zelf gebruik graag plex. Het is namelijk niet echt prettig om elke download handmatig om te zetten voor je Apple TV. Dit kost veel tijd. Maar ik snap dat je dit voor je versterker nodig hebt.
Maar dan heb je ook natuurlijk geen Nederlandse subs en dergelijke. Zitten er wel Engelse subs bij? Vind het overigens wel belachelijk dat het zo *^&%#% lang duurt voordat er een model zoals Netflix in Nederland wordt geïntroduceerd. En dan vinden ze het gek met die illegale downloads.

Overigens dacht ik dat de nieuwe ATV2 meer kracht heeft om 1080p te weergeven, maar dat dit is tegengehouden door Apple om BluRay aankopen niet in de weg te zitten.

Ik weet dat Plex niet onder Windows werkt, maar is er wel een alternatief? Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat XBMC het wel deed?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Amiet01 schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:57:
[...]

Over mijn eerste vraag heb ik een deel teruggevonden over de power supply. Of huren in NL gaat werken heb ik niet kunnen vinden. Ook heb ik niet kunnen vinden hoe ik een mkv omzet naar een mp4 met zowel AAC als AC3. Ik gebruikte soms Handbrake, maar het grote nadeel is dat je geen srt subs kunt inbranden. Je kan zel wel los in je mp4 laten zetten, maar ik heb op de iPhone gezien dat je een lelijke grijs doorzichtige band om je subs krijgt. Ook zet Handbrake mijn DTS geluid niet om naar AC3. Ik ben dus gewoon op zoek naar een Windows programma, waarmee ik een willekeurige mkv (ongeacht wat voor geluidsstream erin zit) om kan zetten naar een mp4 welke zowel op een iPhone met AAC is af te spelen als op een Apple TV met AC3. Tevens moet ik subs op een normale manier in mijn videos kunnen zetten (zonder rare zwarte balken ofzo dus).
Er zijn zoveel programmas om om te zetten waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet. Net nog ff Imtoo geprobeerd, maar krijg geen subs aan de praat.

Over 1080p is niet veel te vinden, maar het kan wel. Ik zal me daarin nog gaan verdiepen.
Dit allemaal staat al meerdere keren beschreven in de AppleTV topic's even lekker door lezen en je komt overal achter.
De AppleTV2 ondersteund geen AC3 dus dat kan je allemaal al laten varen.

Voor de rest zou ik zeggen: Zoek eens op MKVTools.

1080P kan je ook vergeten. Die ondersteuning zit er niet in en gaat in dit model niet komen (is ook redelijk overbodig aangezien in de VS de TV series ook gewoon 720p zijn).
Amiet01 schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:03:
[...]
En dan vinden ze het gek met die illegale downloads.
Illegale downloads zijn onder geen beding goed te praten.
Dat Buick geen auto's levert in Nederland betekend toch ook niet dat je er maar een moet gaan jatten in de VS zodat je er hier in kunt rijden?

(Het downloaden van films is in Nederland nog niet illegaal trouwens)

[ Voor 82% gewijzigd door Donstil op 05-12-2010 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Donstil schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:10:
[...]

Illegale downloads zijn onder geen beding goed te praten.
Dat Buick geen auto's levert in Nederland betekend toch ook niet dat je er maar een moet gaan jatten in de VS zodat je er hier in kunt rijden?

(Het downloaden van films is in Nederland nog niet illegaal trouwens)
Ik wil het ook niet helemaal goed praten, maar heb er wel erg veel begrip voor. Ook vind ik het uitermate irritant dat Amerikaanse series hier erg slecht te volgen zijn (een jaar later op tv, SD uitzendingen etc.). Overigens vind ik niet dat je die auto kunt vergelijken met het downloaden (aangezien het downloaden legaal is in NL).

Maja dat was weer teveel off-topic dus laten we het weer over het mooie kastje van Apple hebben.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Amiet01 schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:16:
[...]

Ik wil het ook niet helemaal goed praten, maar heb er wel erg veel begrip voor. Ook vind ik het uitermate irritant dat Amerikaanse series hier erg slecht te volgen zijn (een jaar later op tv, SD uitzendingen etc.). Overigens vind ik niet dat je die auto kunt vergelijken met het downloaden (aangezien het downloaden legaal is in NL).

Maja dat was weer teveel off-topic dus laten we het weer over het mooie kastje van Apple hebben.
Het zij niet voor niets AMERIKAANSE series.
In de VS kan ook niemand de Nederlandse serie's downloaden toch.

Serie's huren via de AppleTV gaat trouwens super. Heb dit nu een paar keer gedaan en de serie's die aangeboden worden download ik niet meer via Usenet. Via de AppleTV ziet het er allemaal een stuk strakker uit (en het is makkelijker natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Donstil schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:32:
[...]

Het zij niet voor niets AMERIKAANSE series.
In de VS kan ook niemand de Nederlandse serie's downloaden toch.

Serie's huren via de AppleTV gaat trouwens super. Heb dit nu een paar keer gedaan en de serie's die aangeboden worden download ik niet meer via Usenet. Via de AppleTV ziet het er allemaal een stuk strakker uit (en het is makkelijker natuurlijk)
Hoewel Amerikaanse series dus wel een veel groter publiek hebben dan Nederlandse series, dus die vergelijking gaat niet helemaal op. Nu ik dus weet dat ik het wel via de ATV zal gaan kunnen bekijken, zal ik het dus ook gebruiken en (veel) minder via usenet gaan downloaden. Kan ik eindelijk series zoals The Event via het apparaatje bekijken. Zitten er trouwens altijd Engelse subs bij? Vind het altijd wel fijn.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Amiet01 schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:37:
[...]

Hoewel Amerikaanse series dus wel een veel groter publiek hebben dan Nederlandse series, dus die vergelijking gaat niet helemaal op. Nu ik dus weet dat ik het wel via de ATV zal gaan kunnen bekijken, zal ik het dus ook gebruiken en (veel) minder via usenet gaan downloaden. Kan ik eindelijk series zoals The Event via het apparaatje bekijken. Zitten er trouwens altijd Engelse subs bij? Vind het altijd wel fijn.
The Event is volgens mij niet beschikbaar op de AppleTV (ik volg hem zelf ook).
Zover ik weet zitten er geen subs bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ow ik zag op usenet wel van die web-dl versies dus ik dacht dat het dan via iTunes/AppleTV wel beschikbaar is.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zitten geen subs bij Apple series en films.

Maar als ik jou wensen lijst lees denk ik niet dat de Apple TV voor jou de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Amiet01 schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:44:
Ow ik zag op usenet wel van die web-dl versies dus ik dacht dat het dan via iTunes/AppleTV wel beschikbaar is.
Er is een verschil tussen iTunes (kopen) en AppleTV (huren)
Hij is wel beschikbaar als aanschaf in iTunes maar niet om te huren in iTunes/AppleTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xantos schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:00:
[...]

Weet je dit zeker? Dit werkt bij mij dus niet. Ik ontvang alleen geluid op mijn Apple TV.
Ja uiteraard weet ik dit zeker, het werkt uitstekend. Heb wel in mijn ipad air video enabler geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 21:33:
[...]

Ja uiteraard weet ik dit zeker, het werkt uitstekend. Heb wel in mijn ipad air video enabler geïnstalleerd.
Ah. ok.. niet out of the box, dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-01 15:01
Donstil schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:10:
[...]

De AppleTV2 ondersteund geen AC3 dus dat kan je allemaal al laten varen.

[...]
Echt wel! ... Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik kijk er overheen waarschijnlijk?

Afbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/img441/4409/schermafbeelding2010120m.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
Donstil schreef op maandag 06 december 2010 @ 11:45:
[...]

Ik kijk er overheen waarschijnlijk?

[afbeelding]
AC3 is toch gewoon Dolby digital?

Quote van apple site:
Dolby Digital 5.1 surround sound pass-through
Ik doe gedownloade series (x264) omzetten met handbrake naar een m4v via de appletv preset en ik krijg via een optische aansluiting dolby digital uit m'n versterker. Dus lijkt mij dat ie dat gewoon ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nee zover ik weet is AC3 niet automatisch Dolby digital. Zodra je met handbrake omzet maakt hij er AAC van dacht ik.

(AAC 5.1 is gewoon mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

AC3 is de codec die gebruikt wordt voor Dolby Digital. DD is gewoon de commerciële naam, maar volgens mij is het beiden hetzelfde. Je hebt wel verschillende versies van DD, nl 2.0 of 5.1. AAC 5.1 kan inderdaad ook, maar als je versterker dit niet ondersteund heb je er niet zoveel aan (tenzij de AppleTV dit dus omzet naar DD 5.1 maar dat weet ik niet).

@ Mikey NL
Krijg jij het ook voor elkaar om een film met DTS 5.1 om te zetten via Handbrake, naar Dolby Digital 5.1?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
Naar mijn weten (ik zit nu even niet achter m'n Mac) doet hij met de AppleTV preset 2 audiosporen in het bestand stoppen, een downmix naar Dolby Pro Logic en een AC3 passthrough. Ik kan op de AppleTV ook aangeven welk audiospoor ik wil gebruiken.

Volgens de handbrake site is dit gewoon een Dolby Digital 5.1 AC3 spoor:
http://trac.handbrake.fr/wiki/BuiltInPresets#appletv
Amiet01 schreef op maandag 06 december 2010 @ 15:29:
@ Mikey NL
Krijg jij het ook voor elkaar om een film met DTS 5.1 om te zetten via Handbrake, naar Dolby Digital 5.1?
Volgens mij niet, maar ik zal dat vanavond eens proberen.

[ Voor 28% gewijzigd door Mikey NL op 06-12-2010 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hoe kan je op je AppleTV2 dit soort audio sporen kiezen?
Ik heb er een ondertitel spoor in gezet met die tool die iemand een paar reacties geleden adviseerde.

Werkt super op de Mac en in iTunes maar krijg hem op me AppleTV2 niet geselecteerd.

Welke knop moet ik hiervoor hebben op de Remote?
(het lijkt er op dat elke knop op de Remote een Pauze functie heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
Donstil schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:33:
Ik heb er een ondertitel spoor in gezet met die tool die iemand een paar reacties geleden adviseerde.

Werkt super op de Mac en in iTunes maar krijg hem op me AppleTV2 niet geselecteerd.

Zet in je instellingen DD op aan, ipv auto
Zo kiest hij altijd je DD spoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Donstil schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:33:

Je play-knop ingedrukt houden? Welke tool bedoel je trouwens voor de ondertitels? Lijkt me namelijk wel handig.

Overigens vroeg ik me af of ik ook dingen vanaf mijn Synology NAS kan streamen naar de nieuwe ATV. Ik weet dat er een iTunes server ofzo inzit, dus ik vroeg me af of dat dan werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Amiet01 op 06-12-2010 17:24 ]

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
weststar schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:20:
[...]

Zet in je instellingen DD op aan, ipv auto
Zo kiest hij altijd je DD spoor.
Ga ik ff proberen thnx.
Amiet01 schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:23:
[...]

Je play-knop ingedrukt houden? Welke tool bedoel je trouwens voor de ondertitels? Lijkt me namelijk wel handig.

Overigens vroeg ik me af of ik ook dingen vanaf mijn Synology NAS kan streamen naar de nieuwe ATV. Ik weet dat er een iTunes server ofzo inzit, dus ik vroeg me af of dat dan werkt.
Play knop ingedrukt houden werkt niet helaas.
Paar pagina's terug heeft iemand het over die tool.

[ Voor 53% gewijzigd door Donstil op 06-12-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
Amiet01 schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:23:
[...]

Als tool gebruik ik Subler
Simpel en snel je ondertiteling bij de film.
pixelhoogte 70 selecteren is ideaal bij 21:9 films. Dan komt de ondertiteling mooi in de onderste zwarte balk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
weststar schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:31:
[...]

pixelhoogte 70 selecteren is ideaal bij 21:9 films. Dan komt de ondertiteling mooi in de onderste zwarte balk :)
Werkt idd top. Gister geprobeerd.

Maar hoe selecteer jij ze dan op je appleTV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
Donstil schreef op maandag 06 december 2010 @ 18:01:
[...]

Werkt idd top. Gister geprobeerd.

Maar hoe selecteer jij ze dan op je appleTV ?
Maak je gebruik van remote of remote app op ipad of iphone?

Remote app: links-onderin dat vierkantje met die streepjes selecteren, dan krijg je keuzemenu
Remote: hou selectieknop ingedrukt als de film start (ronde grijze knop), dan verschijnt ook het keuzemenu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

weststar schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:31:
[...]

Ik merk dat de meesten hier een Mac hebben, maar helaas heb ik hier niet de beschikking over. Iemand een Windows alternatief voor subler?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
weststar schreef op maandag 06 december 2010 @ 18:12:
[...]

Maak je gebruik van remote of remote app op ipad of iphone?

Remote app: links-onderin dat vierkantje met die streepjes selecteren, dan krijg je keuzemenu
Remote: hou selectieknop ingedrukt als de film start (ronde grijze knop), dan verschijnt ook het keuzemenu
Super! Werkt idd top (zowel remote app als remote)

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 06-12-2010 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
Donstil schreef op maandag 06 december 2010 @ 18:44:
[...]

Super! Werkt idd top (zowel remote app als remote)
mooi! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
Amiet01 schreef op maandag 06 december 2010 @ 18:13:
[...]

Ik merk dat de meesten hier een Mac hebben, maar helaas heb ik hier niet de beschikking over. Iemand een Windows alternatief voor subler?
In Handbrake kan je ook een srt invoegen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

woziak schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:08:
[...]

Ja maar dan krijg je er zo'n lelijke doorzichtig grijze band om je ondertitels heen. Als je dit voor een serie doet dan valt het in je view, wat het lelijk maakt.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
woziak schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:08:
[...]

Maar met Handbrake moet hij helemaal opnieuw coderen toch?
Subler doet dit niet (wat dus veel beter is ivm het tijds verschil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 18:07
Hebben jullie geen problemen met de 2e regel van subtitles?
Ik krijg mijn AppleTV2 met geen mogelijkheid zover dat hij de 2e regel ook laat zien.
Ik zie altijd alleen maar de bovenste regel.
Er is nog meer dan genoeg ruimte om de 2e regel te laten zien, het is niet zo dat hij buiten mijn scherm valt of zo.

Heb met handbrake en subler geprobeerd, zelfde resultaat. Alleen de 1e regel van de subs zichtbaar.

Wordt er een beetje gek van eigenlijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
Donstil schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:03:
[...]

Maar met Handbrake moet hij helemaal opnieuw coderen toch?
Subler doet dit niet (wat dus veel beter is ivm het tijds verschil).
klopt, das niet zo handig als je ze aan een bestaande file toe wil voegen.

Misschien kun je hier wat mee:
http://code.google.com/p/mp4v2/

Dit is de code die in subler gebruikt wordt en is ook de compilen op windows blijkbaar... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
TeunVR schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:03:
Ik krijg mijn AppleTV2 met geen mogelijkheid zover dat hij de 2e regel ook laat zien.
Er is nog meer dan genoeg ruimte om de 2e regel te laten zien, het is niet zo dat hij buiten mijn scherm valt of zo.

Heb met handbrake en subler geprobeerd, zelfde resultaat. Alleen de 1e regel van de subs zichtbaar.

Ik heb geen ATV2 maar op de ATV werkt het prima. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL

Ja vervelend hè, ik heb de atv2 hiervoor maar even opgeborgen en hiervoor in de plaats een Moshi adapter aangeschaft, wat me trouwens opviel dat ook de audio door deze adapter wordt verstuurd -:). Plex op mijn iMac gezet en alles werkt nu als een zonnetje, voordeel is dat ik niets meer hoef om te zetten, scheelt heel wat encoding uurtjes. Ik wacht nu op een jailbreak voor atv2 en dan mieter ik hier ook plex op en verhuist de puck naar de slaapkamer.

Als je dus 100% zeker wilt zijn zul je dus de ondertitels in de film moeten branden. Voor een mkv is mkvtools hiervoor wel handig alleen vindt ik de bitrate van dit programma onbetrouwbaar, heb vaak films hierdoor heen gehaald die op de atv2 stotterend afspelen. Voor dvd's ben ik nog geen goed programma tegengekomen, handbrake is hiervoor wel geschikt met uitzondering weer van die ondertitels.....bij bv een mkv kun je onder handbrake weer geen subs inbranden. Wachten dus maar op een update van Apple of anders een jailbreak uitvoeren wanneer die beschikbaar is (voor 4.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word een beetje kippig van alles omzetten..tijd voor VLC oid op de AppleTv!!
Er is maar weinig nieuws over de vorderingen op het gebied van jailbreak AT..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
Crawl NL schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:24:
[...]
Ja vervelend hè, ik heb de atv2 hiervoor maar even opgeborgen
Ah gelukkig ben ik niet de enige. Er was een bugreport op Subler maar daar zeggen ze dat het met de nieuwe firmware van de AppleTV opgelost is. Bij mij is er niks veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Heb hier totaal geen last van. Moet ik wel zeggen dat de films waar ik het nu mee getest heb 21:9 waren en de subs dus in de zwarte balk vielen.

Edit: Werkt hier keurig. Zowel met films in 21:9 als Series in 16:9 (ff snel een film sub onder AmericanDad geslingerd)

16:9
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/281fs9.jpg

21:9
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2hh0vbr.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 08-12-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
Donstil schreef op woensdag 08 december 2010 @ 18:09:
[...]
Heb hier totaal geen last van. Moet ik wel zeggen dat de films waar ik het nu mee getest heb 21:9 waren en de subs dus in de zwarte balk vielen.

Edit: Werkt hier keurig. Zowel met films in 21:9 als Series in 16:9 (ff snel een film sub onder AmericanDad geslingerd)
Huh? Nou breekt echt mijn klomp. Ik krijg het niet voor elkaar. Welke tool(s) heb je gebruikt om deze videos te maken?
Ik stond echt op het punt om die AppleTV weg te doen, ik gebruik dat ding bijna nooit omdat ik dit niet aan de praat krijg 8)7

Hier een foto van mijn issue (is misschien beetje lastig te zien maar er is nog zat ruimte voor de tweede regel):

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2iuq7w4.jpg

Zelfde shot in Quicktime:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/fk01nm.png
Pagina: 1 ... 5 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: 3i Beleid.