Crawl NL schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:56:
Mijn zoon kijkt veel gametrailers via insidegamer op de plasma via de ipad. Ikzelf kijk veel filmtrailers en als vrouwlief de dreambox weer aanslingert kijk ik gewoon door maar dan op de iPad. Maar wat maak je jezelf toch druk over hoe en wat andere mensen kijken?
Gewoon nieuwsgierig? Mag dat al niet meer?
Oh ja, en laatst zat ik een keynote van Uncle Steve te kijken op de ipad en later heb ik h'm op de tv geplemt via airplay, gewoon omdat het kon en omdat er toen zin in had -;)

woziak schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:43:
[...]
Ik doe inderdaad al het codeer en indexeer werk, maar dat is eenmalig en niet afhankelijk van de internetverbinding. Stel je hebt je media-files op een popcorn... hoelang ben je dan bezig om een paar filmpjes/tv-serie om te zetten zodat je ze mee op vakantie kan nemen op je iPad? Voor mij is dat namelijk niet meer dan een paar vinkjes en even synchroniseren. Na de vakantie wordt alles wat je gezien hebt netjes gemarkeerd als bekeken en je gaat vrolijk verder met kijken op je Atv. Dat doen anderen je niet na in mijn optiek.
Is natuurlijk nog steeds een probleem door de apple beperkingen . Nu met VLC is daar na lang verandering ingekomen maar omdat die bepaalde delen van de hardware niet kan aanspreken heel beperkt.
Zoals je zelf zegt voor elke film moet je dit doen of je die nu ooit zal meepakken op vakantie of niet, je zal er dus altijd veel meer tijd insteken. laat staan dat het ingewikkelder is.
Mijn ervaring met andere apparaten is dat ze wel veel verschillende formaten ondersteunen maar vaak niet volledig. Door te kiezen voor een beperkt aantal formaten kan men er wel voor zorgen dat ze feilloos werken.
Ken mensen die popcorn hour ed hebben, speelt echt wel alles af wat je erop zet. Weet niet wanneer je die geprobeerd hebt maar die dingen evolueren ook he?
Laat maar eens iemand die niet gewend is aan het browsen door mappen de juiste content vinden, het zal je verbazen hoe lastig dat blijkt te zijn... Let wel ik vind XBMC een prachtig product maar wel nog steeds voor de handigere gebruikers.
? Video -> movies en je krijgt een overzicht van alle films met cover & tekst en uitleg.
Apple tv is net zo goed my movies -> lijst (en dan een heel beperkt overzicht waar je amper in kan sorteren.)
Ooit xbmc gebruikt?
Boxee is mooi voor online content, maar voor offline content blijft er niet veel over.
Boxee is gebaseerd op xbmc kan het meeste net zo goed aan.
En dan hebben we het nog niet eens over delen met andere apparaten... of content van je iPad/Pod/Phone weer afspelen op je Atv...
Waarom zou je dat willen doen? Je synct eerst met ipod om het dan via apple tv te gaan streamen op je TV? Waarom speel je niet rechtsreeks van/via je apple tv?
Het enige dat ik iets in zie zou het afspelen van apps zijn op je TV. Media zie ik niet echt een voordeel, toch niet over al bestaande systemen.
Mijn vraag blijft staan. Welke fabrikant doet het ze na?
Drie jaar geleden dacht ik exact zoals jij en staarde me blind op specificaties i.p.v. te kijken naar gebruiksgemak. Maar uiteindelijk heb je van dat laatste het meeste plezier.

Ik heb een ipad en apple tv (en imac) ik erger me aan beperkingen die ik dagdagelijks tegenkom, heeft niks met specs te maken . Denk dat dit een beetje het standaard antwoord op alle kritiek op apple aan het worden is. "kijk nier naar specs maar naa gebruiksgemak"