Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crawl NL schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:24:
[...]

Ja vervelend hè, ik heb de atv2 hiervoor maar even opgeborgen en hiervoor in de plaats een Moshi adapter aangeschaft, wat me trouwens opviel dat ook de audio door deze adapter wordt verstuurd -:). Plex op mijn iMac gezet en alles werkt nu als een zonnetje, voordeel is dat ik niets meer hoef om te zetten, scheelt heel wat encoding uurtjes. Ik wacht nu op een jailbreak voor atv2 en dan mieter ik hier ook plex op en verhuist de puck naar de slaapkamer.

Als je dus 100% zeker wilt zijn zul je dus de ondertitels in de film moeten branden. Voor een mkv is mkvtools hiervoor wel handig alleen vindt ik de bitrate van dit programma onbetrouwbaar, heb vaak films hierdoor heen gehaald die op de atv2 stotterend afspelen. Voor dvd's ben ik nog geen goed programma tegengekomen, handbrake is hiervoor wel geschikt met uitzondering weer van die ondertitels.....bij bv een mkv kun je onder handbrake weer geen subs inbranden. Wachten dus maar op een update van Apple of anders een jailbreak uitvoeren wanneer die beschikbaar is (voor 4.1).
Die jailbreak is er al een tijdje http://www.mobilesdna.com...agetool-4-1-2-guide/2041/

Daarna kun je plex erop zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
TeunVR schreef op woensdag 08 december 2010 @ 23:39:
[...]

Huh? Nou breekt echt mijn klomp. Ik krijg het niet voor elkaar. Welke tool(s) heb je gebruikt om deze videos te maken?
Ik stond echt op het punt om die AppleTV weg te doen, ik gebruik dat ding bijna nooit omdat ik dit niet aan de praat krijg 8)7

Hier een foto van mijn issue (is misschien beetje lastig te zien maar er is nog zat ruimte voor de tweede regel):

[afbeelding]

Zelfde shot in Quicktime:
[afbeelding]
Gedownloade MKV omgezet met MKVtools (video passthrough / audio naar AAC)
Toen met Subler een SRT sub geladen.

Bij de film (The Town aanradertje) niets verranderd.
Bij de Serie (American Dad ) lettertype grootte 75.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10 18:36
Nou mooi is dat. Kan ik vanavond weer aan het klooien gaan :)
Had het eigenlijk al een beetje opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:20
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 06:50:
[...]

Die jailbreak is er al een tijdje http://www.mobilesdna.com...agetool-4-1-2-guide/2041/

Daarna kun je plex erop zetten..
Verhip...ik dacht dat er alleen een jailbreak beschikbaar was die bij het uitschakelen van de AppleTV weer ongedaan gemaakt werd? Maar als ik dit zo lees is dit dus een volwaardige jailbreak, of kijk ik ergens overheen?

@Teun,

Vertel even jou resultaten, nogmaals ik had nog wel eens stotterende films.

@Donstil

Jij hier nog nooit last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
Crawl NL schreef op donderdag 09 december 2010 @ 12:26:
@Teun,
Ik heb nog niet een hele film gekeken. Ben elke keer afgehaakt op mijn missende tweede ondertitelregel.
Maar tot nu toe nog nooit stotteringen gezien.
Als ik mijn subs aan de praat heb zal ik hier eens op gaan letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadonder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:53
Even een kort vraagje waarvan ik het antwoord zo snel niet kon terugvinden in dit topic; kan je de Apple TV2 ook met Nederlands menu instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kadonder schreef op donderdag 09 december 2010 @ 17:02:
Even een kort vraagje waarvan ik het antwoord zo snel niet kon terugvinden in dit topic; kan je de Apple TV2 ook met Nederlands menu instellen?
Ja

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Verhip...ik dacht dat er alleen een jailbreak beschikbaar was die bij het uitschakelen van de AppleTV weer ongedaan gemaakt werd? Maar als ik dit zo lees is dit dus een volwaardige jailbreak, of kijk ik ergens overheen?

@Teun,

@Donstil

Jij hier nog nooit last van gehad?
Stotterende films bedoel je?

Ik heb de vervelende ervaring dat een 1080P film niet wil werken. Ik snap wel dat het kastje maar 720p is maar 1080p downloads zijn gewoon makkelijker te vinden waardoor ik dat ook wil kunnen gebruiken (op 720p dan)

Zodra ik een 1080p film wil draaien is na ongeveer 5min het beeld niet meer te volgen. Dan ongeveer 5a10sec stotteren later gaat het weer 5min goed enz enz.

Kan absoluut niet aan me (killer) Mac liggen die ik heb staan dus moet echt in de AppleTv zelf zitten.
Een 720P film blijft keurig lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
Donstil schreef op woensdag 08 december 2010 @ 18:09:

Edit: Werkt hier keurig. Zowel met films in 21:9 als Series in 16:9 (ff snel een film sub onder AmericanDad geslingerd)
Zou je even met MediaInfo Mac de framewidth en frameheight van beide videos kunnen posten?
Ik heb net namelijk een 1280x720 (16:9) film geprobeerd en daar gaat het inderdaad wel goed.
Maar met die andere film die ik eerder had gepost (1280x528, 2.35:1) gaat het fout. Ik denk dat ik die laatste ook gewoon als 1280x720 moet gaan encoden met de zwarte balken in de video.

Misschien kun je me een export van MediaInfo Mac sturen? Het kan ook nog ergens anders aan liggen maar ik vermoed de resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-09 16:16

Amiet01

Master_A

TeunVR schreef op donderdag 09 december 2010 @ 21:58:
[...]

Zou je even met MediaInfo Mac de framewidth en frameheight van beide videos kunnen posten?
Ik heb net namelijk een 1280x720 (16:9) film geprobeerd en daar gaat het inderdaad wel goed.
Maar met die andere film die ik eerder had gepost (1280x528, 2.35:1) gaat het fout. Ik denk dat ik die laatste ook gewoon als 1280x720 moet gaan encoden met de zwarte balken in de video.

Misschien kun je me een export van MediaInfo Mac sturen? Het kan ook nog ergens anders aan liggen maar ik vermoed de resolutie.
Ik heb geen ervaring met de programma's die jullie gebruiken, maar kun je niet proberen om de subtitles hoger in het beeld te zetten? Dus dat de subs in het gedeelte van het beeld komen.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
TeunVR schreef op donderdag 09 december 2010 @ 21:58:
[...]

Ik had deze twee bestanden puur als voorbeeld gebruikt maar hier zijn ze.

Knip

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 10-12-2010 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
Dank u!
Jouw film is 536 hoog, de mijne 528. Misschien dat daar ergens het kantelpunt zit. Vanavond eens even mee gaan klooien.
Misschien moet je even dit screenshot weer weghalen, er staat meer info in dan nodig zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
TeunVR schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 09:35:
Dank u!
Jouw film is 536 hoog, de mijne 528. Misschien dat daar ergens het kantelpunt zit. Vanavond eens even mee gaan klooien.
Misschien moet je even dit screenshot weer weghalen, er staat meer info in dan nodig zeg maar :)
Done ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-01 15:01
[...]

@Teun,

Om stotteren/haperen te voorkomen is het raadzaam om altijd de optimalisatie voor MP4 functies te gebruiken:

In Subler: Optimize
In Handbrake: vinkje "web optimized"

Sinds ik dit consequent doe voor elke file heb ik geen hapering meer gezien... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-09 16:16

Amiet01

Master_A

Ik ben serieus aan het twijfelen om de nieuwe Apple Tv te kopen, of om een Boxee te kopen (draait op Xbmc). Ik twijfel vooral, omdat ik de Apple TV voornamelijk wil gebruiken voor Airplay via mijn iPhone 4. Nou vraag ik me dus af Airplay in de toekomst misschien beschikbaar komt voor andere mediaplayers dan de Apple TV. De ATV is namelijk behoorlijk gelimiteerd (aangezien het eigenlijk bedoeld is als een huurapparaat).

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Weer genoeg voeding om ook weer het 1 en ander te proberen...Samen komen we er wel uit -;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Amiet01 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:53:
Ik ben serieus aan het twijfelen om de nieuwe Apple Tv te kopen, of om een Boxee te kopen (draait op Xbmc). Ik twijfel vooral, omdat ik de Apple TV voornamelijk wil gebruiken voor Airplay via mijn iPhone 4. Nou vraag ik me dus af Airplay in de toekomst misschien beschikbaar komt voor andere mediaplayers dan de Apple TV. De ATV is namelijk behoorlijk gelimiteerd (aangezien het eigenlijk bedoeld is als een huurapparaat).
Dat is onwaarschijnlijk, airplay maakt gebruik van het Bonjour protocol. Dit is door Apple ontwikkeld en daarmee ook vrijwel uitsluitend beschikbaar op Apple software.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De specs van Bonjour zijn vrij beschikbaar, onder Linux is dat ook via bv. Avahi te benaderen.

http://aplawrence.com/MacOSX/bonjour.html

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
Amiet01 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:53:
Ik heb hem ook gekocht omdat ik dacht dat Airplay cool was. Moet zeggen dat het flink tegenvalt.
Zowiezo natuurlijk omdat je niet veel dingen kunt Airplayen. Dus niet de filmpjes die je met je camera hebt opgenomen bv.
Fotos van je iphone gaat ook tergend langzaam, maar dat ligt misschien aan mn wifi. Zit zo op 30s per foto.
Heb een app gemaakt die private api van apple gebruikt om filmpjes van mn iphone-camera naar de appletv te sturen maar ook dat gaat niet lekker. Hij moet hem dan eerst op de iphone van mov naar mp4 omzetten en maakt er meteen ook mindere kwaliteit van (en duurt lang).
Apple moet nog veel verbeteren aan Airplay voordat ik het echt bruikbaar vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
Ben er achter waarom ik soms problemen heb met multiline subs.
Als de subtitlestream unix-formaat newlines gebruikt (\n) dan vindt de AppleTV2 dat niet leuk.
Wel waardeloos, want \n is legaal volgens de subtitlespecificatie.
Ik moet er dos-style newlines van maken (\r\n) en dan opnieuw de video coderen met deze subs.

Heb maker van Subler gevraagd of het in Subler gefixt kan worden, maar dat ziet hij niet zitten aangezien het een Apple-bug is. Zelf maar aan de slag dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Best wel bizar, uiteindelijk is OS X een Unix... Gecertificeerd zelfs sinds kort. :/

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 19:48

franssie

Save the albatross

OSX wel, iOS niet.
aTV-1 draait op OSX-light, denk niet dat die gecertificeert is (blijkbaar niet) maar toch blijft het vaag.
Dus met een search-and-replace op die codes is het te repareren?
niet dat ik ooit subs gebruik maar wel leuk om te weten mocht ik dat ooit willen doen op mijn aTV-1

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
TeunVR schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 23:37:
Ben er achter waarom ik soms problemen heb met multiline subs.
Als de subtitlestream unix-formaat newlines gebruikt (\n) dan vindt de AppleTV2 dat niet leuk.
Wel waardeloos, want \n is legaal volgens de subtitlespecificatie.
Ik moet er dos-style newlines van maken (\r\n) en dan opnieuw de video coderen met deze subs.

Heb maker van Subler gevraagd of het in Subler gefixt kan worden, maar dat ziet hij niet zitten aangezien het een Apple-bug is. Zelf maar aan de slag dan.
Ben geen subtitlegoeroe, maar betekent dit wanneer je de atv2 jailbreakt en de plexclient hierop installeert dat dit ongemak blijft bestaan?

2 vraagjes aan TeunVR.....hoe maak je dan een subtitle bruikbaar voor atv2? En coderen, bedoel je echt de subs inbranden in de film of kan het dan nog via de easy way subler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
TeunVR schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:05:
[...]
Ik heb hem ook gekocht omdat ik dacht dat Airplay cool was. Moet zeggen dat het flink tegenvalt.
Zowiezo natuurlijk omdat je niet veel dingen kunt Airplayen. Dus niet de filmpjes die je met je camera hebt opgenomen bv.
Hint en goed nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
Crawl NL schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 09:02:
[...]
Ben geen subtitlegoeroe, maar betekent dit wanneer je de atv2 jailbreakt en de plexclient hierop installeert dat dit ongemak blijft bestaan?
Dat is lastig. Ik denk het wel want volgens mij speelt de plexclient ook alleen maar gewone m4v af die je server aanlevert. Ik dacht dat ze geen eigen codecs etc in de client gebruiken. Het is een andere UI en je kunt je films van je eigen plexserver afhalen, dus niet alleen via iTunes Home Sharing. Maar weet ik niet zeker, ben niet zo van het jailbreaken. Hou de boel liever stabiel :)
Crawl NL schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 09:02:
[...]
2 vraagjes aan TeunVR.....hoe maak je dan een subtitle bruikbaar voor atv2? En coderen, bedoel je echt de subs inbranden in de film of kan het dan nog via de easy way subler?
Het is nog een beetje geklooi. Soms kan de subtitlestream in een mkv bv wel goed zijn en soms niet. Hangt ervan af of er unix of dos-style newlines in zitten.
Ik fix het nu door de substream uit de mkv te halen (met mkvtools gui of mkvmerge/mkvextract commandline).
Daarna unix2dos gebruiken om de newlines te fixen.
En dan met Subler opnieuw muxen en dan de gefixte subs toevoegen.
(Ook in Subler optimize doen, anders duurt het een eeuw voordat een film begint te spelen).

Moet er nog ff een scriptje voor maken of zo, want dit is een beetje omslachtig.

Ook als je echt moet transcoden met Handbrake moet je ervoor zorgen dat de newlines dos-style zijn. Sterker nog, hij crashte gister bij mij toen ik een srt-file met \n newlines wilde gebruiken.

mkvmerge/mkvextract en unix2dos zijn via port te installeren op de mac.
sudo port install mkvtoolnix
sudo port install unix2dos (en dos2unix, maar dat is de andere kant op, heb je niet nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
franssie schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 23:47:
OSX wel, iOS niet.
aTV-1 draait op OSX-light, denk niet dat die gecertificeert is (blijkbaar niet) maar toch blijft het vaag.
Dus met een search-and-replace op die codes is het te repareren?
niet dat ik ooit subs gebruik maar wel leuk om te weten mocht ik dat ooit willen doen op mijn aTV-1
IOS is gebaseerd op OSX

ATV-1 was een gewone OSX versie
ATV-2 is de iOS "OSX light" versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
Eigenlijk ben ik er wel van overtuigd dat de AppleTV2 niet geschikt is als mediaplayer.
Je moet zoveel tweaken aan je films om ze geschikt te maken voor de AppleTV dat je beter gewoon een popcornhour oid ernaast kunt zetten.

Je moet je subs fixen (als je subs nodig hebt natuurlijk, mn vriendin heeft ze liever wel).
Je moet DTS omzetten naar AC3.
Je moet eventueel hele film opnieuw coderen met Handbrake oid.
Je moet eventueel nog de film opnieuw hinten omdat hij anders supertraag streamt.

Allemaal niet echt de moeite waard als je het mij vraagt.

Ik zit echt te wachten totdat ik gewoon via mn appletv legaal een film kan huren in nederland met subs. Maar vrees dat dat nog wel even gaat duren met die Buma-maffia hier enzo.

AppleTV2: leuk voor legale films via iTunes (als het eindelijk in NL komt) en leuk voor Airplay (als het een beetje sneller en uitgebreider wordt) en leuk voor Apps (die er vast ooit gaan komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Een nieuwe appletv is eem perfecte mediaplayer maar wel met de kanttekening dat je content legaal is.
Apple heeft de appletv2 dan ook in de markt gezet als rental device.
Niet zo raar dat ze geen rekening houden met illegaal verkregen content (in de vs is het downloaden van films wel verboden)

Me gekochte iTunes films/series streamen perfect (inclusief 5.1, Subs enz), audio uiteraard ook en ook foto's werkt bij mij naar behoren.

Het enigste wat dus eigenlijk niet werkt zijn de films van usenet.
Die eigenlijk ook perfect werken als je ff 5min tijd in mkvtools steekt (voor series zelfs nog minder).

Edit: Neemt niet weg dat het huren in Nederland wel veel makkelijker zou zijn. Heb nu een paar keer iets gehuurd via de appletv2 en dat werkt toch wel verslavend makkelijk/goed.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 11-12-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
Donstil schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 14:10:
Een nieuwe appletv is eem perfecte mediaplayer maar wel met de kanttekening dat je content legaal is.
Apple heeft de appletv2 dan ook in de markt gezet als rental device.
Niet zo raar dat ze geen rekening houden met illegaal verkregen content (in de vs is het downloaden van films wel verboden)

Me gekochte iTunes films/series streamen perfect (inclusief 5.1, Subs enz), audio uiteraard ook en ook foto's werkt bij mij naar behoren.
Helemaal mee eens, als rental device is hij perfect. Streamt supersnel etc.
Airplay audio werkt ook prima. Fotos gaat iets beter hier nu, heb AppleTV niet meer op Wifi.
Maar als alternatief voor een echte mediaplayer voor het "minder legale werk" vind ik hem niet echt geschikt. Te omslachtig. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Maar je hebt subs bij gekochte films en series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Ikzelf haal alle films die ik download door handbrake, als die klaar is start vanzelf identify 2 (http://identifyapp.wordpress.com/identify-2/) die de files vanzelf tagged en een covertje geeft en daarna meteen import in itunes. Werkt prima voor zowel films als series. Enige handeling is dus handbrake starten, de source selecteren en de ondertitels erbij indien toevallig voor handen (ik gebruik ze zelf eigenlijk niet)

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-10 16:34
Als je even goed zoekt op de betere torrent sites zijn er kant en klare m4v's met DD 5.1 beschikbaar voor de Appletv(2). Dus de Appletv2 is ook geschikt voor "illegale" content. ;)
Met de juiste subs via Subler heb je binnen no-time kant en klare film.

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@itsme handbrake is naar mijn mening te langzaam om intressant te zijn. Mkvtools doet het dan een stuk beter naar mijn mening.

@teunVR. Zit zover ik weet geen sub stream in de rentals. Voor mij geen probleem maar me vriendin moet ik altijd helemaal overhalen om toch te kijken zonder subs.
weststar schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 16:48:
Als je even goed zoekt op de betere torrent sites zijn er kant en klare m4v's met DD 5.1 beschikbaar voor de Appletv(2). Dus de Appletv2 is ook geschikt voor "illegale" content. ;)
Met de juiste subs via Subler heb je binnen no-time kant en klare film.
Haha "binnen no-time" en "torrents" in een bericht. Is dat een mop 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door Donstil op 11-12-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Laatst online: 05-10 16:34
Donstil schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 16:51:
@itsme handbrake is naar mijn mening te langzaam om intressant te zijn. Mkvtools doet het dan een stuk beter naar mijn mening.

@teunVR. Zit zover ik weet geen sub stream in de rentals. Voor mij geen probleem maar me vriendin moet ik altijd helemaal overhalen om toch te kijken zonder subs.

[...]

Klopt... maar ik zei ook "de betere torrent sites" ;)

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Donstil schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 16:51:
offtopic:
Wat de boer niet kent, dat eet hij niet, of wel? ;)

Het enige wat mijn internetabo hier leegtrekt (buiten updates van Linux) zijn torrents :*

[ Voor 4% gewijzigd door Borromini op 11-12-2010 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Nu online
itsme schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 16:32:
Ikzelf haal alle films die ik download door handbrake, als die klaar is start vanzelf identify 2 (http://identifyapp.wordpress.com/identify-2/) die de files vanzelf tagged en een covertje geeft en daarna meteen import in itunes. Werkt prima voor zowel films als series. Enige handeling is dus handbrake starten, de source selecteren en de ondertitels erbij indien toevallig voor handen (ik gebruik ze zelf eigenlijk niet)
Weet jij toevallig of er ook zoiets bestaat voor windows? Programma is mac only helaas, heb op google niks vergelijkbaars kunnen vinden voor windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Nu online
Bedankt voor de moeite, helaas crasht het programma wanneer ik iets importeer binnenkort maar even kijken of er betere alternatieven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Borromini schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 17:47:
[...]

offtopic:
Wat de boer niet kent, dat eet hij niet, of wel? ;)

Het enige wat mijn internetabo hier leegtrekt (buiten updates van Linux) zijn torrents :*
Ik heb 120/10 tot de deur en als je dan usenet gebruikt wil je absoluut nooit meer terug naar torrents.
Maargoed dat is weer een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

offtopic:
Ik zwijg wel met 30/1,25 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand last hier van de groene waas? Ik helaas wel in combinatie met een Philips TV (7404). Ontstaat gemiddeld na 20 minuten kijken. Op zich eenvoudig op te lossen door even van hdmi ingang te wisselen. Maar wel irritant. Ik draai inmiddels de laatste firmware maar dit maakt niets uit.

Verder gebruik ik iSubtitle voor het soft-coderen van de subtieler. Dat gaat goed voor op de iPhone, maar op de AppleTV heb je een vergrootglas nodig om ze te kunnen lezen (welke fontgrootte ik ook kies). Zal Subler eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik heb net de rubber onderkant van m'n Apple TV 160GB 1st generation gehaald. Ik vond hem namelijk wel erg warm worden, en aangezien hij 24/7 aanstaat (je kan hem niet uitzetten) kon dat nooit echt goed zijn.

De plakkerige zooi wat nog bleef zitten na het verwijderen van die rubberen onderkant kan je goed weghalen door te wrijven en een föhn erophouden zodat het makkelijker gaat.

Ik heb er nu 4 plakviltjes opzitten (kun je kopen in een pakje van 10 ofzo bij de Action voor een euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik zat net te zoeken op de Nederlandse Apple-site. Er is nu niets meer te vinden over de Apple TV! Eerst stond het onder de iPods in de store (weliswaar nog steeds de oude aTV, met HD), nu verwijst zelfs http://www.apple.com/nl/appletv/ direct naar de iPod laningpage met geen enkele verwijzing naar de aTV.

Iemand enig idee wat Apple's beleid is met de TV in Nederland?

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tja, dat zou ik ook graag willen weten. Dat nu de Apple shop niets meer laat zien van de oude versie is denk ik een goed teken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

is er al een manier om een m4v af telaten spelen vanaf een NAS (synology) naar de Appletv?

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

DancePlaza schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:31:
is er al een manier om een m4v af telaten spelen vanaf een NAS (synology) naar de Appletv?
Gezien je avatar-foto neem ik aan dat je met m4v man-voor-vrouw bedoelt. In dat geval is er zeker een manier om ze te laten spelen: bel even met 0900-XXX en geef je creditcard nummer.
:9 :P

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
DancePlaza schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:31:
Streamen via iTunes...

Rechtstreeks kon het met de iTunes server applicatie, maar ik weet niet of die nog beschikbaar is in de huidige versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 22:30

J.apiooo

FWN

the-body schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:41:
[...]

Gezien je avatar-foto neem ik aan dat je met m4v man-voor-vrouw bedoelt. In dat geval is er zeker een manier om ze te laten spelen: bel even met 0900-XXX en geef je creditcard nummer.
:9 :P
Andere optie is gebruik van app Media Link Player Lite: http://itunes.apple.com/n...lite-for/id364587292?mt=8

Met deze app kan ik een MP4 of M4V (in Apple formaat) die op m'n NAS (Netgear Stora) staat direct afspelen op de AppleTV.

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
iOS 4.1.1 voor Apple TV 2G is uit.
Apple TV Software Update 4.1.1 features
Feature Summary
TV resolution fix - Addresses an issue that causes some high-definition TVs to incorrectly display at 480p.
Download fix - Addresses an issue that may cause a movie or TV show to be re-downloaded.
J.apiooo schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 17:41:
Andere optie is gebruik van app Media Link Player Lite: http://itunes.apple.com/n...lite-for/id364587292?mt=8

Met deze app kan ik een MP4 of M4V (in Apple formaat) die op m'n NAS (Netgear Stora) staat direct afspelen op de AppleTV.
Bedankt voor de tip, heb die app net even gedownload! :)

[ Voor 37% gewijzigd door BamSlam_ op 15-12-2010 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mooi, nu de AppleTV zelf nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic112
  • Laatst online: 15:23
Iemand die al heeft uitgevonden hoe Uitzendinggemist en RTLgemist te streamen naar Apple tv?

Ik had even hoop vanavond: " Stream video from iOS browser to Apple TV with Webout " Er zit een Airplay knop in de browser, maar op de RTLgemist site krijg ik een foutmelding van Webout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Medic112 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 19:49:
Iemand die al heeft uitgevonden hoe Uitzendinggemist en RTLgemist te streamen naar Apple tv?

Ik had even hoop vanavond: " Stream video from iOS browser to Apple TV with Webout " Er zit een Airplay knop in de browser, maar op de RTLgemist site krijg ik een foutmelding van Webout
Is een jailbreak niets? Heb ik speciaal hiervoor gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Crawl NL schreef op woensdag 15 december 2010 @ 20:08:
[...]

Is een jailbreak niets? Heb ik speciaal hiervoor gedaan.
Even jailbreaken, airvideoenabler installeren vanuit Cydia en gaan met die banaan. Werkt bij mij prima.

[ Voor 0% gewijzigd door BamSlam_ op 15-12-2010 21:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Zijn er meer mensen waar de trailers niet lijken te verversen?
Apple.com/Trailers lijkt veel recenter spul aan te bieden. Beetje jammer als ik daarvoor dan alsnog steeds naar me Mac moet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 23:01:
Niemand last hier van de groene waas? Ik helaas wel in combinatie met een Philips TV (7404). Ontstaat gemiddeld na 20 minuten kijken. Op zich eenvoudig op te lossen door even van hdmi ingang te wisselen. Maar wel irritant. Ik draai inmiddels de laatste firmware maar dit maakt niets uit.

Verder gebruik ik iSubtitle voor het soft-coderen van de subtieler. Dat gaat goed voor op de iPhone, maar op de AppleTV heb je een vergrootglas nodig om ze te kunnen lezen (welke fontgrootte ik ook kies). Zal Subler eens proberen.
Heb hetzelfde probleem als dat jij beschrijft, maar dan met een Philips 8404. Heb het probleem al sinds de aanschaf. Het schijnt een heel veel voorkomend probleem te zijn bij voornamelijk Sony en Philips HDTVs (niet allemaal, maar wel veel).

In onderstaande Apple Support forum link wordt het probleem besproken door een groot aantal gebruikers. Lijkt erop dat Apple het probleem niet kan oplossen als ik de reacties zo lees. Probleem wordt al sinds begin oktober gemeld. Ik acht dat de kans dat als het een software matig probleem was geweest dit al was opgelost. Apple houdt zich ook bijzonder stil over dit probleem.....wellicht zit het in de hardware.

http://discussions.apple....threadID=2600405&tstart=0

Ergens in dat topic staat ook een lijstje met TVs waarbij dit probleem zich voordoet. Kan hem niet zo snel terug vinden omdat dat topic nogal lang is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo
  • Laatst online: 21-09 22:30

J.apiooo

FWN

Hier met een Philips 9603 nul problemen met beeld (groene waas of wat dan ook). Wel de beeldverbeteraars uitzetten, anders krijg je lipsync problemen.

Wel een ander probleem, alleen dan geluidgerelateerd.

Standaard gooit de AppleTV zowel beeld als geluid door de HDMI kabel. Ik heb echter de AppleTV via een optische kabel aan mijn versterker gekoppeld. Ik wil dus niet het geluid via de HDMI kabel naar de TV hebben, want dan heb ik dubbel geluid.

Is er een manier om de AppleTV te vertellen om het geluid niet via HDMI naar de TV te sturen? Enige workaround is om de TV te muten, maar dan houd je zo'n lelijk mute icoon in het beeld.

[ Voor 98% gewijzigd door J.apiooo op 17-12-2010 11:08 ]

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
J.apiooo schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:05:
Hier met een Philips 9603 nul problemen met beeld (groene waas of wat dan ook). Wel de beeldverbeteraars uitzetten, anders krijg je lipsync problemen.

Wel een ander probleem, alleen dan geluidgerelateerd.

Standaard gooit de AppleTV zowel beeld als geluid door de HDMI kabel. Ik heb echter de AppleTV via een optische kabel aan mijn versterker gekoppeld. Ik wil dus niet het geluid via de HDMI kabel naar de TV hebben, want dan heb ik dubbel geluid.

Is er een manier om de AppleTV te vertellen om het geluid niet via HDMI naar de TV te sturen? Enige workaround is om de TV te muten, maar dan houd je zo'n lelijk mute icoon in het beeld.
Op de atv kan dat alleen door de AAC streams uit je files te halen... :|
Of... Philips vragen hoe je dat lelijke mute icoon kan laten verdwijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
woziak schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 12:31:
[...]
Of... Philips vragen hoe je dat lelijke mute icoon kan laten verdwijnen...
Volume van je tv op 0 of 1 zetten? Dat werkt hier op me Samsung wel (volume 0 is geen geluid zonder mute icoon. Mute is geen geluid met mute icoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
Ok, even een update wbt de twee-regel subtitles.
Het lijkt er juist op dat de AppleTV alleen Unix-style newlines aankan (\n) en dos-style (\r\n) juist niet leuk vindt.

Het probleem treedt op als je een mkv pakt met daarin een dosstyle sub. Als je deze door Subler haalt verandert Subler niks aan de sub-stream en blijft deze dos-style. Dit zal problemen geven op de ATV2.
Als je de substream uit de mkv haalt met mkvextract en in Subler vervolgens los toevoegt (vanuit de srt-file dus) dan gaat Subler de newlines allemaal unix-style maken (\n) en werkt het wel op de ATV2.

Ik ben er alleen nog niet helemaal achter waarom er een dosstyle substream in sommige mkv's zit. Ik denk dat dat gebeurt als de mkv op windows is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
TeunVR schreef op zondag 19 december 2010 @ 11:34:
Ok, even een update wbt de twee-regel subtitles.
Het lijkt er juist op dat de AppleTV alleen Unix-style newlines aankan (\n) en dos-style (\r\n) juist niet leuk vindt.

Het probleem treedt op als je een mkv pakt met daarin een dosstyle sub. Als je deze door Subler haalt verandert Subler niks aan de sub-stream en blijft deze dos-style. Dit zal problemen geven op de ATV2.
Als je de substream uit de mkv haalt met mkvextract en in Subler vervolgens los toevoegt (vanuit de srt-file dus) dan gaat Subler de newlines allemaal unix-style maken (\n) en werkt het wel op de ATV2.

Ik ben er alleen nog niet helemaal achter waarom er een dosstyle substream in sommige mkv's zit. Ik denk dat dat gebeurt als de mkv op windows is gemaakt.
Bedankt voor je update Teun.....ga het ook eens proberen met films bij mij ongemakken geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
Heb even contact gehad met de maker van Subler, hij heeft het opgelost in rev 560. Er is nog geen release-build van, maar als je handig bent met XCode kun je die eventueel zelf bouwen.
Nu zouden mkv's met dosstyle subs ook goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-09 18:31
hoe komen jullie aan een apple tv?
heb er wel interesse in, iedere keer de ipad aansluiten is niks.
Nee google leverde niks op en beide shops in de pricewatch hebben m niet op voorraad

[ Voor 32% gewijzigd door nils7 op 19-12-2010 15:37 ]

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
nils7 schreef op zondag 19 december 2010 @ 15:37:
Nee google leverde niks op en beide shops in de pricewatch hebben m niet op voorraad
Applestore in CentrO, Oberhausen. Even de grens over dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

k995 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 11:56:
[...]

IOS is gebaseerd op OSX

ATV-1 was een gewone OSX versie
ATV-2 is de iOS "OSX light" versie
Niet echt... 1st gen AppleTV was al een gestripte x86 OS X. De 2nd gen AppleTV heeft een ARM CPU net zoals de iPad - een totaal andere architectuur dus. iOS zal ongetwijfeld dingen gemeen hebben met zijn grotere broer OS X, maar de andere architectuur beperkt de hackmogelijkheden voor de leek gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
MediaMarkt in Nordhorn tijdje geleden al weer.
Vlak over de grens bij Enschede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Die van mij komt bij Amazon UK vandaan. Voor ik hem bestelde stond er aanvankelijk ook "Usually dispatched within 1 to 2 months" vermeld, maar de volgende dag hadden ze hem ineens weer op voorraad. Toen heb ik hem meteen besteld en had ik hem met 5 dagen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Borromini schreef op zondag 19 december 2010 @ 16:20:
[...]

Niet echt... 1st gen AppleTV was al een gestripte x86 OS X. De 2nd gen AppleTV heeft een ARM CPU net zoals de iPad - een totaal andere architectuur dus. iOS zal ongetwijfeld dingen gemeen hebben met zijn grotere broer OS X, maar de andere architectuur beperkt de hackmogelijkheden voor de leek gevoelig.
1st gen is gewoon OSX versie 10.4.x met een aangepaste frontrow. Je kan die versie op andere macs instaleren en andere OSX versies op apple TV 1G

2nd gen is een gestripte versie van iOS wat op zich voorkomt uit OSX zelf (en idd aangepast voor ARM)

Weinig hackgevoeligheid heb ik eigenlijk weinig van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 09:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Misschien dat er ooit het iOS van de iPad geplaatst kan worden op de 2nd gen? :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Ik vraag me trouwens af wanneer ze het omgekeerde bij airplay gaan invoeren.

Het lijkt mij zinvoller om van apple TV/imac naar Ipad/iphone te kunnen streamen (zoals er al apps voor bestaan)

maar het hele apple tv concept lijkt me te ramelen. Vorige versie kan je nog zelf iets opzetten nu is het puur als streamer maar dan vanaf een PC/mac die aanstaat .

Waarom er niet een echte media hub van maken? Muziek, foto's films,... alles op de apple tv en dat je vandaar naar alle I-apparaten kan versturen.

[ Voor 8% gewijzigd door k995 op 20-12-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
k995 schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:36:
[...]
maar het hele apple tv concept lijkt me te ramelen. Vorige versie kan je nog zelf iets opzetten nu is het puur als streamer maar dan vanaf een PC/mac die aanstaat .
Dat is onjuist, Apple TV 2G kan niet alleen maar via Airplay bestanden afspelen, maar er zijn ook Youtube, Flickr, Netflix, Radio etc etc clients ingebouwd in het apparaat zelf.
Waarom er niet een echte media hub van maken? Muziek, foto's films,... alles op de apple tv en dat je vandaar naar alle I-apparaten kan versturen.
Bi-directionele Airplay zou handig zijn, inderdaad. Al vind ik zelf de Airplay zoals die nu geïmplementeerd is ideaal om content makkelijk met mijn iPad op te zoeken en, als ik daar behoefte aan heb, eenvoudig op mijn veel grotere TV-scherm en betere speakers af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
k995 schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:36:
iTunes is je media hub... Vandaar kan je alles versturen naar AppleTV en i-Pod-Phone-Pad...

Het totaalconcept is juist erg sterk en goed doordacht! Eigenlijk is er geen andere fabrikant die integratie van al de media componenten zo goed voor elkaar heeft... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evl
  • Laatst online: 17-06 07:42

evl

Ik wilde zelf ook zo'n Apple TV maar bijna nergens is die versie met 160 Gb nog te krijgen.
Kijk ik vandaag bij MyCom op de site staat ie daar voor slechts 149 euro inclusief verzending.

http://www.mycom.nl/Produ...pple-AppleTV-160GB/195274

gelijk besteld morgen lekker aan de gang met ATV flash :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

evl schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:45:
Ik wilde zelf ook zo'n Apple TV maar bijna nergens is die versie met 160 Gb nog te krijgen.
Kijk ik vandaag bij MyCom op de site staat ie daar voor slechts 149 euro inclusief verzending.

http://www.mycom.nl/Produ...pple-AppleTV-160GB/195274

gelijk besteld morgen lekker aan de gang met ATV flash :)
Dat is de oude versie!! Dit is de nieuwe: http://www.apple.com/appletv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

BamSlam_ schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:24:
[...]

Dat is onjuist, Apple TV 2G kan niet alleen maar via Airplay bestanden afspelen, maar er zijn ook Youtube, Flickr, Netflix, Radio etc etc clients ingebouwd in het apparaat zelf.

[...]

Bi-directionele Airplay zou handig zijn, inderdaad. Al vind ik zelf de Airplay zoals die nu geïmplementeerd is ideaal om content makkelijk met mijn iPad op te zoeken en, als ik daar behoefte aan heb, eenvoudig op mijn veel grotere TV-scherm en betere speakers af te spelen.
Maar waarom zou je media vanaf je iPod/iPhone/íPad naar je AppleTV streamen? Die bestanden heb je dan toch al in je iTunes staan? De andere kant op streamen lijkt me dan echt veel logischer en handiger. Films vanaf je Mac op je iPad kijken, in bed, op het balkon, in bad, op het toilet etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Hij wil ook de oude...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Jo-re-mi schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:32:
[...]
Maar waarom zou je media vanaf je iPod/iPhone/íPad naar je AppleTV streamen? Die bestanden heb je dan toch al in je iTunes staan? De andere kant op streamen lijkt me dan echt veel logischer en handiger. Films vanaf je Mac op je iPad kijken, in bed, op het balkon, in bad, op het toilet etc.
Misschien is het handig als je eerst eens leest hoe Airplay precies in elkaar zit.. Nee, je kunt ook streaming Youtube-video's via je iOS handheld device naar je Apple TV streamen. En na een jailbreak en airvideoenabler installatie zelfs video's die in Safari en andere apps worden afgespeeld. Zelf gebruik ik dat voor Uitzending Gemist en RTL Gemist. En natuurlijk cloud-based diensten als Spotify.

Edit: voor wat jij wilt is er trouwens de Media Link Player

[ Voor 7% gewijzigd door BamSlam_ op 20-12-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
BamSlam_ schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:08:
[...]

Misschien is het handig als je eerst eens leest hoe Airplay precies in elkaar zit.. Nee, je kunt ook streaming Youtube-video's via je iOS handheld device naar je Apple TV streamen. En na een jailbreak en airvideoenabler installatie zelfs video's die in Safari en andere apps worden afgespeeld. Zelf gebruik ik dat voor Uitzending Gemist en RTL Gemist. En natuurlijk cloud-based diensten als Spotify.

Edit: voor wat jij wilt is er trouwens de Media Link Player
Ja Youtube video streamen is wel zo handig he. De AppleTV2 kan natuurlijk geen youtube afspelen out of the box 8)7 .

Airvideo met airvideoenabler is wel erg handig. Jammer alleen dat ik dan alleen daarvoor me iPad moet jailbreaken.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 20-12-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:26:
[...]
Ja Youtube video streamen is wel zo handig he. De AppleTV2 kan natuurlijk geen youtube afspelen out of the box 8)7 .
Toch zoek ik liever op m'n iPad in Youtube een video op dan via de Apple TV gui, hoe goed die ook is.
Airvideo met airvideoenabler is wel erg handig. Jammer alleen dat ik dan alleen daarvoor me iPad moet jailbreaken.
Och, je bent een Tweaker of je bent het niet he. :) Maar bof jij even, volgend jaar zal Airplay als het goed is voor alle apps beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
BamSlam_ schreef op maandag 20 december 2010 @ 16:58:
[...]

Toch zoek ik liever op m'n iPad in Youtube een video op dan via de Apple TV gui, hoe goed die ook is.

[...]

Och, je bent een Tweaker of je bent het niet he. :) Maar bof jij even, volgend jaar zal Airplay als het goed is voor alle apps beschikbaar zijn.
Ooh Airplay in alle apps is wel erg handig.
Interface van youtube op de AppleTV is idd niet geweldig.
(los ik dan weer op met de remote app op me iPhone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
itsme schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:23:
[...]

Dat is onwaarschijnlijk, airplay maakt gebruik van het Bonjour protocol. Dit is door Apple ontwikkeld en daarmee ook vrijwel uitsluitend beschikbaar op Apple software.
I was wrong: http://www.9to5mac.com/43...-linux-and-windows-coming

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Cool! Meer over de werking van AirPlay kun je hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
BamSlam_ schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:24:
[...]

Netflix werkt niet hier, rest is peanuts kan elke streamer voor veel minder geld. En die connecteren meestal nog met NAS/HDD/... niet enkel PC met itunes.
Maar de video is nog steeds voor de ipad? Dat betekend beperkte opslagruimte, je moet die syncen, SD kwaliteit (of op zijn beste 720p) geen surround (denk ik),...

Ik denk echt niet dat ik een low res filmpje op een 42" TV wil zien.

Daarentegen heb ik de apple TV 1G, met ATV & XBMC erop speelt alles zonder problemen(zolang als de al redelijk oude hardwrae het aankan), controle via ipad . Ik had eerlijk gezegd zoiets van apple verwacht maar ze gingen zoals steeds in de richting van controle beperken en mensen zoveel mogelijk laten betalen.

[ Voor 7% gewijzigd door k995 op 21-12-2010 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
woziak schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:30:
[...]

iTunes is je media hub... Vandaar kan je alles versturen naar AppleTV en i-Pod-Phone-Pad...

Het totaalconcept is juist erg sterk en goed doordacht! Eigenlijk is er geen andere fabrikant die integratie van al de media componenten zo goed voor elkaar heeft... 8)
Meen je dat nu?

Genoeg echte media streamers of zelfs complete media hubs te krijgen die alles doet wat apple tv doet en beter en uitgebreider.

2 a 3 apparaten om iets op mijn TV te kijken vind ik echt belachelijk en het tegengestelde van "goed doordacht" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
k995 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:58:
[...]
Netflix werkt niet hier, rest is peanuts kan elke streamer voor veel minder geld. En die connecteren meestal nog met NAS/HDD/... niet enkel PC met itunes.
[...]
Maar de video is nog steeds voor de ipad? Dat betekend beperkte opslagruimte, je moet die syncen, SD kwaliteit (of op zijn beste 720p) geen surround (denk ik),...
Ik stream video en audio live vanaf internet (Uitzending/RTL Gemist, YouTube, Spotify). Dat gedoe met syncen op verschillende devices vind ik zo omslachtig en achterhaald. Aan een NAS heb ik geen behoefte, vreet weer extra stroom, kost weer onderhoud en geld (backups, disk stuk e.d.). Ik maak fijn gebruik van de cloud.
Ik denk echt niet dat ik een low res filmpje op een 42" TV wil zien.
Heb je RTL en Uitzending Gemist al eens bekeken via iPad op Apple TV? Dat ziet er echt niet slecht uit hoor. En YouTube streamt rustig HD.
Daarentegen heb ik de apple TV 1G, met ATV & XBMC erop speelt alles zonder problemen(zolang als de al redelijk oude hardwrae het aankan), controle via ipad . Ik had eerlijk gezegd zoiets van apple verwacht maar ze gingen zoals steeds in de richting van controle beperken en mensen zoveel mogelijk laten betalen.
Zo zie je maar weer, verschillende mensen, verschillende behoeftes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Laatst online: 17:17
BamSlam_ schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:02:
[...]
Ik stream video en audio live vanaf internet (Uitzending/RTL Gemist, YouTube, Spotify). Dat gedoe met syncen op verschillende devices vind ik zo omslachtig en achterhaald. Aan een NAS heb ik geen behoefte, vreet weer extra stroom, kost weer onderhoud en geld (backups, disk stuk e.d.). Ik maak fijn gebruik van de cloud.
Zit er een Spotify client op de AppleTV2 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
BamSlam_ schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:02:
[...]

Uitzending/RTL Gemist/spotiyy is nu nog niet mogelijk, moet je al jailbreaken.

Daarnaast ik kijk dat via de digibox van telenet rechtsreeks.

Nas maakt weinig uit niet alle mensen hebben wireless of hebben alles in de cloud staan .

(en wat is er simpeler dan een NAS waar alles op aansluiten, alles behalve ipad/ipod natuurlijk)
Heb je RTL en Uitzending Gemist al eens bekeken via iPad op Apple TV? Dat ziet er echt niet slecht uit hoor. En YouTube streamt rustig HD.
Nee maar wel al geregeld youtube via apple tv, en idd HD kan is echter beperkt momenteel.
Zo zie je maar weer, verschillende mensen, verschillende behoeftes! :)
Idd echter is de logica die erachter zit nogal raar alsook klopt het niet met de manier waarop ze ipod/ipad positioneren.

Denk eerder dat dit weeral eens maar beperkingen opgelegd zijn om geld te genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
troftnom schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:31:
[...]
Zit er een Spotify client op de AppleTV2 dan?
Spotify draai ik op m'n iPad en via AirPlay gaat de audio dan naar de AppleTV2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
k995 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:08:
[...]

Meen je dat nu?

Genoeg echte media streamers of zelfs complete media hubs te krijgen die alles doet wat apple tv doet en beter en uitgebreider.

2 a 3 apparaten om iets op mijn TV te kijken vind ik echt belachelijk en het tegengestelde van "goed doordacht" .
Ja dat meen ik, zeker als je kijkt naar het totaalplaatje (iTunes, Atv, iPod, iPad, iPhone) en gebruikersvriendelijkheid...

Ik heb vele streamers geprobeerd (Snazio, Popcorn, Conceptronic, Mede8er, etc) en die konden allemaal veel meer verschillende formaten afspelen dan de Atv... Maar met geen van die apparaten konden mijn, a-technische, huisgenoten overweg en liet de ondersteuning van foto's en muziek veel te wensen over. De interface van de Atv is zo gebruiksvriendelijk, met ouderlijk toezicht, dat zelfs mijn zoontje van 4 jaar hem kan bedienen. De beperking van het aantal formaten en iTunes als "centrale bron" heeft wel weer als voordeel dat je je media-bibliotheek ook eenvoudig kan gebruiken op andere devices. Het gekozen mp4 formaat is modern en ondersteund alle belangrijke soorten streams en meta-data. Ok het kost wat meer moeite om te converteren naar de juiste formaten en te indexen maar op termijn is dat het zeker waard in mijn optiek.

Ik heb nog een Atv van de 1e generatie en hoef dus maar 1 apparaat te gebruiken om iets op mijn tv te bekijken... Dat mist de Atv2 inderdaad maar daardoor is ie ook wel stiller, kleiner en goedkoper geworden.

XBMC op de Atv is ook leuk maar nog niet altijd geschikt voor mijn huisgenoten...

Ik kan er nog lang over doorgaan maar vertel mij maar welke fabrikant er een beter doordacht geheel heeft van vaste en mobiele apparaten om je media op af te spelen... Ik hoor het graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
woziak schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 12:18:
[...]

Ja dat meen ik, zeker als je kijkt naar het totaalplaatje (iTunes, Atv, iPod, iPad, iPhone) en gebruikersvriendelijkheid...

Ik heb vele streamers geprobeerd (Snazio, Popcorn, Conceptronic, Mede8er, etc) en die konden allemaal veel meer verschillende formaten afspelen dan de Atv... Maar met geen van die apparaten konden mijn, a-technische, huisgenoten overweg en liet de ondersteuning van foto's en muziek veel te wensen over. De interface van de Atv is zo gebruiksvriendelijk, met ouderlijk toezicht, dat zelfs mijn zoontje van 4 jaar hem kan bedienen. De beperking van het aantal formaten en iTunes als "centrale bron" heeft wel weer als voordeel dat je je media-bibliotheek ook eenvoudig kan gebruiken op andere devices. Het gekozen mp4 formaat is modern en ondersteund alle belangrijke soorten streams en meta-data. Ok het kost wat meer moeite om te converteren naar de juiste formaten en te indexen maar op termijn is dat het zeker waard in mijn optiek.
Je vergelijkt dan appelen met peren. Je huisgenoten gebruiken helemaal niet alles via itunes ze bedienen het louter, jij doet al het werk achter de schermen. Sorry maar ik zie die dan echt niet bezig met converteren en dan de metadata aanpassen zodat die ingevuld is voor Itunes en dus apple tv/ipad.

Vergelijk dat met pakweg een popcorn hour die een scraper heeft en die gewoon zelf dit allemaal doet.

Ook vind ik het goedpraten van de beperking onlogisch: apple heeft overal dezelfde beperking is dit dan een pluspunt? Je moet idd voor alle i-apparaten alles behalve MP4 of bepaalde mkv converteren. Dat het een goed formaat is doet er weinig toe, converteren hoeft helemaal niet want is kunstmatig opgelegde beperking.
Ik heb nog een Atv van de 1e generatie en hoef dus maar 1 apparaat te gebruiken om iets op mijn tv te bekijken... Dat mist de Atv2 inderdaad maar daardoor is ie ook wel stiller, kleiner en goedkoper geworden.[
Even stil, idd kleiner en goedkoper? Tja zonder HD en kan evenveel zou zeggen dat de prijs gelijk is gebleven.
XBMC op de Atv is ook leuk maar nog niet altijd geschikt voor mijn huisgenoten...
Sorry die interface is net zo "moeilijk" als die van apple tv zelf.
Ik kan er nog lang over doorgaan maar vertel mij maar welke fabrikant er een beter doordacht geheel heeft van vaste en mobiele apparaten om je media op af te spelen... Ik hoor het graag! :)
Boxee bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Media streamen van me iPad/iPhone naar een Boxee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Donstil schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:50:
[...]

Media streamen van me iPad/iPhone naar een Boxee??
Wat ga je dan qua media streamen naar je apple tv dat niet mogelijk is in boxee? (of andere media streamers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Denk dat Donstil airplay bedoelt. Vindt de apple oplossing ook het lekkerst werken. Misschien dat andere streamers maar kunnen of wat dan ook, maar apple voorziet in mijn persoonlijke behoefte en dat is more then enough for me at the moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
k995 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:01:
[...]

Wat ga je dan qua media streamen naar je apple tv dat niet mogelijk is in boxee? (of andere media streamers)
Alles via Airplay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Ja maar jullie moeten toch iets streamen? Film? Youtube?, netflix, foto's,...

Heb een ipad maar ik heb nog nooit gedacht "had ik dat nu maar kunnen zien op mijn TV" daarom dat ik nieuwgierig ben voorwat jullie dit dan wel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Mijn zoon kijkt veel gametrailers via insidegamer op de plasma via de ipad. Ikzelf kijk veel filmtrailers en als vrouwlief de dreambox weer aanslingert kijk ik gewoon door maar dan op de iPad. Maar wat maak je jezelf toch druk over hoe en wat andere mensen kijken?

Oh ja, en laatst zat ik een keynote van Uncle Steve te kijken op de ipad en later heb ik h'm op de tv geplemt via airplay, gewoon omdat het kon en omdat er toen zin in had -;)

[ Voor 25% gewijzigd door Crawl NL op 21-12-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
k995 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:35:
[...]

Je vergelijkt dan appelen met peren. Je huisgenoten gebruiken helemaal niet alles via itunes ze bedienen het louter, jij doet al het werk achter de schermen. Sorry maar ik zie die dan echt niet bezig met converteren en dan de metadata aanpassen zodat die ingevuld is voor Itunes en dus apple tv/ipad.

Vergelijk dat met pakweg een popcorn hour die een scraper heeft en die gewoon zelf dit allemaal doet.
Ik doe inderdaad al het codeer en indexeer werk, maar dat is eenmalig en niet afhankelijk van de internetverbinding. Stel je hebt je media-files op een popcorn... hoelang ben je dan bezig om een paar filmpjes/tv-serie om te zetten zodat je ze mee op vakantie kan nemen op je iPad? Voor mij is dat namelijk niet meer dan een paar vinkjes en even synchroniseren. Na de vakantie wordt alles wat je gezien hebt netjes gemarkeerd als bekeken en je gaat vrolijk verder met kijken op je Atv. Dat doen anderen je niet na in mijn optiek.
Ook vind ik het goedpraten van de beperking onlogisch: apple heeft overal dezelfde beperking is dit dan een pluspunt? Je moet idd voor alle i-apparaten alles behalve MP4 of bepaalde mkv converteren. Dat het een goed formaat is doet er weinig toe, converteren hoeft helemaal niet want is kunstmatig opgelegde beperking.
Mijn ervaring met andere apparaten is dat ze wel veel verschillende formaten ondersteunen maar vaak niet volledig. Door te kiezen voor een beperkt aantal formaten kan men er wel voor zorgen dat ze feilloos werken.
Sorry die interface is net zo "moeilijk" als die van apple tv zelf.
Laat maar eens iemand die niet gewend is aan het browsen door mappen de juiste content vinden, het zal je verbazen hoe lastig dat blijkt te zijn... Let wel ik vind XBMC een prachtig product maar wel nog steeds voor de handigere gebruikers.
Boxee bijvoorbeeld
Boxee is mooi voor online content, maar voor offline content blijft er niet veel over. En dan hebben we het nog niet eens over delen met andere apparaten... of content van je iPad/Pod/Phone weer afspelen op je Atv...

Mijn vraag blijft staan. Welke fabrikant doet het ze na?

Drie jaar geleden dacht ik exact zoals jij en staarde me blind op specificaties i.p.v. te kijken naar gebruiksgemak. Maar uiteindelijk heb je van dat laatste het meeste plezier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
k995 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:37:
Ja maar jullie moeten toch iets streamen? Film? Youtube?, netflix, foto's,...

Heb een ipad maar ik heb nog nooit gedacht "had ik dat nu maar kunnen zien op mijn TV" daarom dat ik nieuwgierig ben voorwat jullie dit dan wel gebruiken.
Trailers die nog niet op de AppleTV te kijken zijn maar wel al op apple.com/trailers staan.
Diverse site's (die je dus niet kan bekijken op de AppleTV) met film content.
Alles uit me fotogallery (na jailbreak).
Series die ik dan vanaf de bank koop op de iPad en dan stream naar de appleTV (omdat er via iTunes veel meer serie's aan te schaffen zijn dan er te huren zijn via de appleTV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Crawl NL schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:56:
Mijn zoon kijkt veel gametrailers via insidegamer op de plasma via de ipad. Ikzelf kijk veel filmtrailers en als vrouwlief de dreambox weer aanslingert kijk ik gewoon door maar dan op de iPad. Maar wat maak je jezelf toch druk over hoe en wat andere mensen kijken?
Gewoon nieuwsgierig? Mag dat al niet meer?
Oh ja, en laatst zat ik een keynote van Uncle Steve te kijken op de ipad en later heb ik h'm op de tv geplemt via airplay, gewoon omdat het kon en omdat er toen zin in had -;)
:)
woziak schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:43:
[...]

Ik doe inderdaad al het codeer en indexeer werk, maar dat is eenmalig en niet afhankelijk van de internetverbinding. Stel je hebt je media-files op een popcorn... hoelang ben je dan bezig om een paar filmpjes/tv-serie om te zetten zodat je ze mee op vakantie kan nemen op je iPad? Voor mij is dat namelijk niet meer dan een paar vinkjes en even synchroniseren. Na de vakantie wordt alles wat je gezien hebt netjes gemarkeerd als bekeken en je gaat vrolijk verder met kijken op je Atv. Dat doen anderen je niet na in mijn optiek.
Is natuurlijk nog steeds een probleem door de apple beperkingen . Nu met VLC is daar na lang verandering ingekomen maar omdat die bepaalde delen van de hardware niet kan aanspreken heel beperkt.

Zoals je zelf zegt voor elke film moet je dit doen of je die nu ooit zal meepakken op vakantie of niet, je zal er dus altijd veel meer tijd insteken. laat staan dat het ingewikkelder is.
Mijn ervaring met andere apparaten is dat ze wel veel verschillende formaten ondersteunen maar vaak niet volledig. Door te kiezen voor een beperkt aantal formaten kan men er wel voor zorgen dat ze feilloos werken.
Ken mensen die popcorn hour ed hebben, speelt echt wel alles af wat je erop zet. Weet niet wanneer je die geprobeerd hebt maar die dingen evolueren ook he?
Laat maar eens iemand die niet gewend is aan het browsen door mappen de juiste content vinden, het zal je verbazen hoe lastig dat blijkt te zijn... Let wel ik vind XBMC een prachtig product maar wel nog steeds voor de handigere gebruikers.
? Video -> movies en je krijgt een overzicht van alle films met cover & tekst en uitleg.
Apple tv is net zo goed my movies -> lijst (en dan een heel beperkt overzicht waar je amper in kan sorteren.)

Ooit xbmc gebruikt?
Boxee is mooi voor online content, maar voor offline content blijft er niet veel over.
Boxee is gebaseerd op xbmc kan het meeste net zo goed aan.
En dan hebben we het nog niet eens over delen met andere apparaten... of content van je iPad/Pod/Phone weer afspelen op je Atv...
Waarom zou je dat willen doen? Je synct eerst met ipod om het dan via apple tv te gaan streamen op je TV? Waarom speel je niet rechtsreeks van/via je apple tv?

Het enige dat ik iets in zie zou het afspelen van apps zijn op je TV. Media zie ik niet echt een voordeel, toch niet over al bestaande systemen.
Mijn vraag blijft staan. Welke fabrikant doet het ze na?

Drie jaar geleden dacht ik exact zoals jij en staarde me blind op specificaties i.p.v. te kijken naar gebruiksgemak. Maar uiteindelijk heb je van dat laatste het meeste plezier. ;)
Ik heb een ipad en apple tv (en imac) ik erger me aan beperkingen die ik dagdagelijks tegenkom, heeft niks met specs te maken . Denk dat dit een beetje het standaard antwoord op alle kritiek op apple aan het worden is. "kijk nier naar specs maar naa gebruiksgemak"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Donstil schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:45:
[...]

Trailers die nog niet op de AppleTV te kijken zijn maar wel al op apple.com/trailers staan.
Diverse site's (die je dus niet kan bekijken op de AppleTV) met film content.
Alles uit me fotogallery (na jailbreak).
Series die ik dan vanaf de bank koop op de iPad en dan stream naar de appleTV (omdat er via iTunes veel meer serie's aan te schaffen zijn dan er te huren zijn via de appleTV)
Allemaal puur beperkingen door apple zelf.
bv : geen HD->geen aankopen enkel huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
k995 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 16:54:
[...]

Allemaal puur beperkingen door apple zelf.
bv : geen HD->geen aankopen enkel huren.
Apple heeft nog niet alle studio's mee. Daarom is nog niet alles beschikbaar om te huren enkel kopen (waar ze kendelijk geen probleem mee hebben).

Ach beperkingen of niet de dingen die hij wel kan werken super en de rest los ik op via AirPlay. Oftewel haast alles kan ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
k995 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 16:50:
Ik heb een ipad en apple tv (en imac) ik erger me aan beperkingen die ik dagdagelijks tegenkom, heeft niks met specs te maken . Denk dat dit een beetje het standaard antwoord op alle kritiek op apple aan het worden is. "kijk nier naar specs maar naa gebruiksgemak"
Ik vraag me toch af waarom je zoveel centjes in Apple producten investeert als je je er dagelijks aan ergert...
Ik denk dat het meer te maken heeft met het feit dat "kant en klare" content, buiten de commerciële paden, niet zo makkelijk te vinden is en je dus zelf aan de bak moet...

Waarschijnlijk zullen we het nooit eens worden, maar ik hoop dat je de ontwerpkeuzes van je dure Apple spulletjes op den duur gaat waarderen. ;)
Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: 3i Beleid.