Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:33
BamSlam_ schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:55:
[...]
Spotify draai ik op m'n iPad en via AirPlay gaat de audio dan naar de AppleTV2.
Ah, jammer, was ik al bang voor. Voor mij geen AppleTV2 totdat er officieel apps op draaien, tot dan is de toegevoegde waarde ten opzichte van mijn originele AppleTV wat te klein.

(dat stroom argument van een NAS gaat trouwens niet meer erg op als je ook nog een iPad aan hebt staan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Laatst online: 19:33
woziak schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 12:18:
[...]
Ik kan er nog lang over doorgaan maar vertel mij maar welke fabrikant er een beter doordacht geheel heeft van vaste en mobiele apparaten om je media op af te spelen... Ik hoor het graag! :)
Nog geen denk ik, mijn 5 jarige kan moeiteloos met de originele AppleTV om, is heel wat waard als ze een paar korte filmpjes wil bekijken.Maar zelf gebruiken we meestal een (1ste generatie) Popcornhour mediaspeler, toch een stuk compatibeler met verschillende formaten. Als ik een DVD koopt kan ik er makkelijk een image naar toe kopieren en ben ik meteen klaar. De beoogde opvolger daarvoor is de Boxee trouwens, lijkt me een waardige concurrent voor de AppleTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
woziak schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:46:
[...]

Ik vraag me toch af waarom je zoveel centjes in Apple producten investeert als je je er dagelijks aan ergert...
Ik denk dat het meer te maken heeft met het feit dat "kant en klare" content, buiten de commerciële paden, niet zo makkelijk te vinden is en je dus zelf aan de bak moet...
Dagelijks aan ergeren is veel gezegd, alles buiten de ipad kostte me trouwens bijna niks.
Waarschijnlijk zullen we het nooit eens worden, maar ik hoop dat je de ontwerpkeuzes van je dure Apple spulletjes op den duur gaat waarderen. ;)
Zolang apple niet van filosofie veranderd betwijfel ik het, integendeel ze gaan steeds de tegenovergestelde kant uit wat dat ik zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
waar kun je nu het beste zo'n apple TV bestellen, ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Ik begrijp niet waarom iemand zou willen dat airplay omgekeerd zou moeten werken, namelijk van je Apple tv naar ipod/ipad.
Je database staat toch op je pc. En je kunt ook streamen van je computer naar je ipad/pod/phone. daarvoor bestaat een app, die heet Airvideo. Het vereist de installatie van een server app op je computer. Maar die zet dan ook elke audio/videobestands formaat automatisch om voor je i-pad7pod/phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nieuws: Miljoen exemplaren Apple TV verkocht

(Ik neem aan dat men de Apple TV2 bedoelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

gnauw schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:33:
Bij Apple zelf? :?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
gnauw schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:33:
Even een paar bladzijden terugbladeren in dit topic, het is net een paar dagen terug aan de orde geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of je genoeg hebt aan het jailbreaken van je ATV2 (heb via http://www.batteryking.nl een micro usb kabel voor 7 euro besteld) maar vroeg me af of ik ook mijn iPad moet jailbreaken. Want dat wil ik liever niet.

Doel is: RTL gemist en Uitzendinggemist bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 15:37:
weet iemand of je genoeg hebt aan het jailbreaken van je ATV2 (heb via http://www.batteryking.nl een micro usb kabel voor 7 euro besteld) maar vroeg me af of ik ook mijn iPad moet jailbreaken. Want dat wil ik liever niet.

Doel is: RTL gemist en Uitzendinggemist bekijken.
Uitzendinggemist / RTLXL kijken via Airplay gaat keurig op een iPad met jailbreak icm airVideo enabler. Je AppleTV jailbreaken hiervoor is niet nodig.

(en volgensmij is de laatste build ook nog niet gekraakt)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Leuk zo'n bijdehande opmerking maar apple NL verkoopt hem (nog) niet.

Edit: besteld bij amazon UK, hadden hem weer in stock.

[ Voor 11% gewijzigd door richards3 op 22-12-2010 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Bij iFixIt heeft men de Apple TV 2G ontleed en een paar verrassende vondsten gedaan:
The solder pads near the side of the logic board look to be a *perfect* match for a dock connector!

• What is this? A Samsung K9LCG08U1M 8GB NAND Flash chip? We are pretty sure the Sammy is used to cache your favorite shows while they're being streamed. But we wonder, "What else you could do with 8 GB of exploitable storage?"

Afbeeldingslocatie: http://guide-images.ifixit.net/igi/GyAEfCsoVVLJD3a5.medium

Meer bij http://www.ifixit.com/Tea...eneration-Teardown/3625/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:35
8GB......das toch niet alleen voor de buffer en iOS ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Crawl NL schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 09:18:
't is gewoon een iPad zonder het touchscreen en de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 13:58

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

BamSlam_ schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 08:43:
Bij iFixIt heeft men de Apple TV 2G ontleed en een paar verrassende vondsten gedaan:

[...]

[afbeelding]

Meer bij http://www.ifixit.com/Tea...eneration-Teardown/3625/1
Mn handen jeuken om er een dockconnector op te zetten en te kijken wat ie er mee doet :P

Een analoge uitgang zou zeer welkom zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door sebastius op 24-12-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja denk dat die 8gb wel bijne helemaal voor bufferen is. Als ik een film van 10gb aanzet begint hij met bufferen en stopt hij ongeveer 20% voor het einde met bufferen.

Ook kan hij gewoon door spelen als je mac inmiddels uit staat. Pauzeren werkt dan ook gewoon nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
sebastius schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:08:
[...]

Mn handen jeuken om er een dockconnector op te zetten en te kijken wat ie er mee doet :P

Een analoge uitgang zou zeer welkom zijn :)
Inderdaad.. ik mis de analoge uitgang ook :(. Heb nog geen geld voor een nieuwe versterker en zo'n kastje ertussen vind ik maar niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Is het ook mogelijk om de iPad als afstandsbediening voor de Apple tv te gebruiken. Ja weet dat er de remote app is. Maar stel dat ik zometeen aan het YouTuben ben op de Apple tv, kan ik dan ook het toetsenbord van mijn iPad gebruiken om zo makkelijk dingen in te tikken bij YouTube?

Btw net de apple tv besteld bij t online shop.

[ Voor 8% gewijzigd door Reverb_ op 24-12-2010 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Reverb_ schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:45:
Is het ook mogelijk om de iPad als afstandsbediening voor de Apple tv te gebruiken. Ja weet dat er de remote app is. Maar stel dat ik zometeen aan het YouTuben ben op de Apple tv, kan ik dan ook het toetsenbord van mijn iPad gebruiken om zo makkelijk dingen in te tikken bij YouTube?

Btw net de apple tv besteld bij t online shop.
Ja, daar kun je de iPad voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
is daar dan een aparte app voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
gnauw schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 09:41:
is daar dan een aparte app voor nodig?
Je kunt middels de Remote app van Apple zelf, de iPad gebruiken voor tekstinvoer bij de Youtube plugin op de Apple TV, iPhone btw ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem/uitdaging.
Ik wil spotify gebruiken in de woonkamer zonder dock om de iphone in te zetten. De situatie die ik nu heb gemaakt is de volgende;
Spotify op de iMac
Airfoil naar de AppleTV
bediening met "Spotify Remote" of "Remoteless".

Het werkt, maar echt lekker als de klassieke "remote" is het nog niet. Heeft iemand een briljant idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gisteren ergens gelezen dat Airplay de Spotify app niet ondersteunde. In de praktijk lijkt het me niet fijn om de iPhone de hele dag te laten streamen naar de ATV. Voor een iPad is het natuurlijk een ander verhaal, maar wat als je even je agenda wil doorbladeren of nu.nl wil kijken, gaat de muziek dan uit?

Als je een iPod touch "over" hebt kun je die natuurlijk gebruiken in een dockje als dedicated spotify player/streamer.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2010 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Hier werkt het anders prima...

De muziek blijft doorlopen op de achtergrond als je even je agenda of Nu.nl wilt bekijken, mits je iOS 4.2.1 draait.

[ Voor 67% gewijzigd door BamSlam_ op 27-12-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz ok, en wat gebeurt er als je een website wilt bezoeken oid, maw, een andere app start? Stopt de muziek dan? Daarnaast is het voor een iPad misschien prima, maar ik weet niet hoe ideaal het is om je iPhone de hele dag in je broekzak te laten streamen. Dat vergt natuurlijk veel van je batterij.

Ok, sinds een OS update werkt dat dus. Misschien eens op zoek naar een iPod touch G2 die als dedicated streamer gebruikt kan worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Lees hier veel omzet verhalen om je mkv gereed te maken voor de apple tv. Oftewel omzetten naar mp4.

Wat is nu het beste encode-programma met ondertitel?
- Handbrake ( apple tv profiel)
- MKV Tools > met 2pass optie en dan subs inbranden
> passthru optie en met subler dan de subs erin zetten. Is subler dan ook niet lang bezig? Dat je
dan beter 2pass kunt doen met ingebranden subs?
- Airvideo convert via iPad/iPhone en alles op max

Heb alle programma nog niet gebruikt, maar door deze topic te lezen stel ik deze vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-09 13:07
Reverb_ schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:55:
Lees hier veel omzet verhalen om je mkv gereed te maken voor de apple tv. Oftewel omzetten naar mp4.

Wat is nu het beste encode-programma met ondertitel?
- Handbrake ( apple tv profiel)
- MKV Tools > met 2pass optie en dan subs inbranden
> passthru optie en met subler dan de subs erin zetten. Is subler dan ook niet lang bezig? Dat je
dan beter 2pass kunt doen met ingebranden subs?
- Airvideo convert via iPad/iPhone en alles op max

Heb alle programma nog niet gebruikt, maar door deze topic te lezen stel ik deze vragen.
Ik gebruik persoonlijk altijd MKVtools hiervoor, en gebruik dan bij de ondertitels de "burn" optie... Dit ziet mooier uit dan die lelijke band erbij bij bijvoorbeeld Handbrake... Wel moet ik zeggen dat ik vaker merk dat het geluid niet helemaal synchroon loopt, zit iets verschil in... Iemand anders die dit ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Probleem bij boven genoemde programma's is dat je de hele video opnieuw moet coderen. Iets wat natuurlijk erg lang duurt.

MKVTools met Audio op AAC duurt max 5min (voor een film van 2uur) en de subs kunnen er aan gekoppeld worden met Sublr.

Je hebt dan binnen 6min een volledig werkende film die bekeken kan worden op je AppleTV.

@Bart155. Nog nooit gehad dat het net niet sync liep. Wel vind ik het best irritant dat de audio veel zachter wordt in sommige gevallen (na de conversie naar AAC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
Donstil schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:21:
Probleem bij boven genoemde programma's is dat je de hele video opnieuw moet coderen. Iets wat natuurlijk erg lang duurt.

MKVTools met Audio op AAC duurt max 5min (voor een film van 2uur) en de subs kunnen er aan gekoppeld worden met Sublr.

Je hebt dan binnen 6min een volledig werkende film die bekeken kan worden op je AppleTV.

@Bart155. Nog nooit gehad dat het net niet sync liep. Wel vind ik het best irritant dat de audio veel zachter wordt in sommige gevallen (na de conversie naar AAC)
Ik denk dat het ook door het re-encode van het beeld komt... Erger jij je niet aan die band dan? Met Subler heb je die ook, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@bart155.
Eigenlijk niet maar ik moet wel zeggen dat ik weinig met subs kijk. Bij sommige serie's zet ik de engelse er wel eens bij omdat ik anders sommige "moeilijke" woorden niet goed kan verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Laatst online: 18-09 12:16
Sinds een tijdje ben ik de trotse eigenaar van een AppleTV 1G, het eerste model. Alles werkt en dankzij de quote hieronder ben ik helemaal blij, behalve met het feit dat ik het ronduit zinloos vind om een kopie van een film op mijn MacBook te houden. Van iedere film staat dus een kopie op de Apple TV en op mijn MacBook, leuk als je nu zo'n 30 films hebt, vooral voor je MacBook, NOT! Kan ik zonder dat de films van de AppleTV worden gewist, de films op mijn MacBook (Waar ik dus ook alles vandaan sync via iTunes) wissen via Finder, of is er een andere manier om deze doelloze HDD vervuiling tegen te gaan?
Donstil schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:21:

Kijk, dit zijn tips die het wachten op een 2 uur durende conversie doen vergeten :). Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Crawl NL schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 09:18:
Als je n film huurt moet-ie toch ergens opgeslagen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jermaine schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:40:
Sinds een tijdje ben ik de trotse eigenaar van een AppleTV 1G, het eerste model. Alles werkt en dankzij de quote hieronder ben ik helemaal blij, behalve met het feit dat ik het ronduit zinloos vind om een kopie van een film op mijn MacBook te houden. Van iedere film staat dus een kopie op de Apple TV en op mijn MacBook, leuk als je nu zo'n 30 films hebt, vooral voor je MacBook, NOT! Kan ik zonder dat de films van de AppleTV worden gewist, de films op mijn MacBook (Waar ik dus ook alles vandaan sync via iTunes) wissen via Finder, of is er een andere manier om deze doelloze HDD vervuiling tegen te gaan?

[...]

Kijk, dit zijn tips die het wachten op een 2 uur durende conversie doen vergeten :). Thanks!
Haha YW maar je dank moet eigenlijk uitgaan naar een andere tweaker. "hij" kwam namelijk met de tip in het iPad topic.

Zeer fijne app. Doe nu niet anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Dreamvoid schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 00:11:
[...]

Als je n film huurt moet-ie toch ergens opgeslagen worden?
Mag toch hopen dat de film tijdens het afspelen wordt gestreamd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
bart155 schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:55:
[...]

Ik denk dat het ook door het re-encode van het beeld komt... Erger jij je niet aan die band dan? Met Subler heb je die ook, niet?
Idd, waarom zou je MKVtools gebruiken, als je het met subler kan?. Niks reencoden van MKV. Gewoon nieuwe container met M2V, mooi ondertitels en tagchimp zet je nog een mooi plaatje met samenvating erbij. Dan lijkt het net alsof je het in itunes gehuurd/gekocht hebt.
Ik gebruik maar 2 programmas. Subler voor de mkv´s en handbrake voor de rest (als het niet mkv is of het niet lukt, want handbrake lukt altijd, zeer goed programma). Natuurlijk handbrake betekent transcoding
Daarnaast gebruik ik metaX als de film reeds M2V/MP4 is, namelijk om een tag aan de film te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
Trunksmd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 08:52:
[...]

Idd, waarom zou je MKVtools gebruiken, als je het met subler kan?. Niks reencoden van MKV. Gewoon nieuwe container met M2V, mooi ondertitels en tagchimp zet je nog een mooi plaatje met samenvating erbij. Dan lijkt het net alsof je het in itunes gehuurd/gekocht hebt.
Ik gebruik maar 2 programmas. Subler voor de mkv´s en handbrake voor de rest (als het niet mkv is of het niet lukt, want handbrake lukt altijd, zeer goed programma). Natuurlijk handbrake betekent transcoding
Daarnaast gebruik ik metaX als de film reeds M2V/MP4 is, namelijk om een tag aan de film te hangen.
Mijn probleem is gewoon dat je met alle andere programma's behalve MKVtools (burn) een lelijke band hebt om de ondertitels. Ik kan best zonder ondertitels kijken maar ik heb wat vrouwelijk schoon in huis die wel graag met ondertitels kijkt.... Ik heb denk ik alle programma's wel geprobeerd, waarom zit die band er eigenlijk om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-01 15:01
bart155 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 09:35:
[...]

Mijn probleem is gewoon dat je met alle andere programma's behalve MKVtools (burn) een lelijke band hebt om de ondertitels. Ik kan best zonder ondertitels kijken maar ik heb wat vrouwelijk schoon in huis die wel graag met ondertitels kijkt.... Ik heb denk ik alle programma's wel geprobeerd, waarom zit die band er eigenlijk om?
Die achtergrond moet er voor zorgen dat het contrast verhoogd wordt en de ondertitels ook op heldere achtergrond nog leesbaar zijn. Dit is by "Apple design" voor alle ondertitel tracks en close captions...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
woziak schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:51:
[...]

Die achtergrond moet er voor zorgen dat het contrast verhoogd wordt en de ondertitels ook op heldere achtergrond nog leesbaar zijn. Dit is by "Apple design" voor alle ondertitel tracks en close captions...
Snap nu wat je bedoelt, Bartje. Verschrikkelijk irritant. Heb zojuist mijn Apple tv gekregen en een mkv naar mp4 omgezet en daarna met subler de ondertitels erbij en zo'n verschrikkelijke grijs transparante rand er omheen. Denk dat nu maar gewoon of via handbrake alles ga encoden en subs erin branden of met mkv tools. Ff kijken welk programma het dichts bij de bron zit, qua kwaliteit.

Wat werkt airplay trouwens fantastisch icm een iPad. Hoop dat airvideo zometeen ook er goed op werkt. Special mijn iPad gejailbreak om alles te kunnen airplayen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 18:57

tomk94

Developer

Ik heb vandaag een Apple TV2 besteld bij de T-online shop voor 119 euro. Ben benieuwd wanneer die komt. Ik geloof dat hij uit duitsland moet komen, en volgens mij is het daar op dit moment een drama op de weg.

Maar ik zat vandaag te surfen op de apple website en ik kwam erachter dat de oude apple tv pagina niet meer te bereiken is, 1-2 weken geleden was dat nog wel zo. Hij verwijst nu door naar de ipod pagina: http://apple.com/nl/appletv Iemand een idee waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Omdat de oude Apple TV "discontinued" is en de nieuwe officieel niet leverbaar is in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:19
BamSlam_ schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:21:
Omdat de oude Apple TV "discontinued" is en de nieuwe officieel niet leverbaar is in Nederland?
Terwijl de Apple TV wel bij dealers staat (ja om klanten lekker te maken). Pfftt....

Overigens is bestellen via Amazon.co.uk iets goedkoper lijkt me, 89 pond, 96,22 pond met verzendkosten, maakt 112 euro....

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn apple TV bij www.t-online-shop.nl besteld voor 125 euro. De volgende dag had ik hem al in huis.

Even een ander vraagje. Xbmc is toch nog niet beschikbaar voor de apple TV? Alleen plex toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bij conrad.nl is hij vanaf 7 jan leverbaar, mijn gut-feeling is dat Apple hem dan ook via de shop gaat verkopen want de AppleTV webpagina is niet voor niets al twee weken uit de lucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:18
loekf2 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 21:55:
[...]

Terwijl de Apple TV wel bij dealers staat (ja om klanten lekker te maken). Pfftt....

Overigens is bestellen via Amazon.co.uk iets goedkoper lijkt me, 89 pond, 96,22 pond met verzendkosten, maakt 112 euro....
Als je bij Amazon.co.uk voor Super Free Delivery kiest, wordt ie nog gratis verzonden ook met TNT 8)

[ Voor 0% gewijzigd door Polyphemus op 29-12-2010 08:50 . Reden: typo :'( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Ik ben bezig met een multimedia set-up met mogelijk een Apple TV 2 (ATV) als middelpunt, maar heb nog een paar vragen.

- Als ik de ATV aansluit op mijn versterker kan ik gewoon via Airfoil Spotify etc streamen, net zoals met een Airport Extreme? Ik lees hier steeds wat anders over.
- De ATV heeft alleen een optische uitgang voor audio, kan ik dit aansluiten op een versterker die geen optische ingang heeft via een verloopstekker (zoals deze)? Een verloop naar tulpstekker zal wel niet bestaan? Als ik het via HDMI doe moet namelijk altijd de TV aanstaan als ik muziek wil luisteren.
- Zolang ik alles converteer naar een door iTunes herkenbaar formaat kan ik films en series die op een andere computer (evt. via externe hdd) in iTunes staan gewoon streamen?
- Dit geldt ook gewoon voor je muziek en foto's uit iPhoto?
- Enige nadeel is dat ik maximaal 780p video content kan streamen?

Ik zit namelijk ook nog te twijfelen om er een (oude) Mac Mini voor te nemen, vooral omdat ik daar direct een harde schijf in heb zitten voor alle content en ik via Airfoil Speakers ook de boxen kan bedienen (en die kan ik wrsl makkelijker op mijn versterker aansluiten), maar een Apple TV is weer makkelijker te bedienen met een afstandsbediening, kleiner en minder gedoe om goed draaiend te krijgen qua software die je er nog bij moet installeren.

Update
Trouwens, mocht er begin volgend jaar een ATV in Nederland beschikbaar zijn dan is dat waarschijnlijk alleen ivm beschikbaarheid films en series in de Nederlandse iTunes store? Met andere woorden, ik kan nu prima een ATV uit het buitenland halen en als hij dan in Nederland beschikbaar is kan ik daarop gewoon de Nederlandse iTunes content meepakken.

[ Voor 17% gewijzigd door Keeper op 29-12-2010 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Keeper schreef op woensdag 29 december 2010 @ 10:33:
Ik ben bezig met een multimedia set-up met mogelijk een Apple TV 2 (ATV) als middelpunt, maar heb nog een paar vragen.

- Als ik de ATV aansluit op mijn versterker kan ik gewoon via Airfoil Spotify etc streamen, net zoals met een Airport Extreme? Ik lees hier steeds wat anders over.
Via de SPDIF-uitgang zou dat moeten lukken.
- De ATV heeft alleen een optische uitgang voor audio, kan ik dit aansluiten op een versterker die geen optische ingang heeft via een verloopstekker (zoals deze)? Een verloop naar tulpstekker zal wel niet bestaan?
Een verloop naar tulp bestaat wel, maar kost bijna evenveel als de Apple TV (89 Euro).
Ik zit namelijk ook nog te twijfelen om er een (oude) Mac Mini voor te nemen, vooral omdat ik daar direct een harde schijf in heb zitten voor alle content en ik via Airfoil Speakers ook de boxen kan bedienen (en die kan ik wrsl makkelijker op mijn versterker aansluiten), maar een Apple TV is weer makkelijker te bedienen met een afstandsbediening, kleiner en minder gedoe om goed draaiend te krijgen qua software die je er nog bij moet installeren.
Vlak ook het verschil in stroomverbruik niet uit: de Apple TV 2G verbruikt slechts 6 Watt!
Update
Trouwens, mocht er begin volgend jaar een ATV in Nederland beschikbaar zijn dan is dat waarschijnlijk alleen ivm beschikbaarheid films en series in de Nederlandse iTunes store? Met andere woorden, ik kan nu prima een ATV uit het buitenland halen en als hij dan in Nederland beschikbaar is kan ik daarop gewoon de Nederlandse iTunes content meepakken.
Ja. Bij de instellingen van de Apple TV kun je de iTunes store regio instellen. Als ik die van NL op USA zet, krijg ik keurig de verhuurschermen voor films en series daar. Kan zelfs de gratis trailers en previews bekijken, alleen niet huren. Dan krijg ik de melding dat mijn iTunes store account niet voor die regio geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Waarom moet je televisie aanstaan als je enkel muziek wilt spelen via je Apple TV? Er loopt toch gewoon een HDMI kabel van je apple TV naar je versteker???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94

tomk94

Developer

Heb hem vandaag dan ook binnen gekregen, dpd heeft het dan toch in 1 dag gedaan:)

Hij is nog kleiner dan ik gedacht had, maar hij werkt echt prima. Enigste puntje waar ik tegen aanliep was dat ik met de remote die er bijzat ook meteen met iMac bestuurde, heb dat maar opgelost door de IR-ontvanger uit te zetten.

Nu hopen dat Apple van plan is om binnenkort films huren/kopen te introduceren in Nederland:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
tomwebfreak schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:10:
Heb hem vandaag dan ook binnen gekregen, dpd heeft het dan toch in 1 dag gedaan:)
Feli :)
Hij is nog kleiner dan ik gedacht had, maar hij werkt echt prima. Enigste puntje waar ik tegen aanliep was dat ik met de remote die er bijzat ook meteen met iMac bestuurde, heb dat maar opgelost door de IR-ontvanger uit te zetten.
Als je eenmaal de Remote-app voor iP(hone|ad|od) geprobeerd hebt, gebruikt je de IR-remote nauwelijks meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

smeerbartje schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:07:
Waarom moet je televisie aanstaan als je enkel muziek wilt spelen via je Apple TV? Er loopt toch gewoon een HDMI kabel van je apple TV naar je versteker???
Als je versterker een HDMI ingang heeft ja, en dat heeft de mijne niet.

En hoe werkt dat dan met je beeld, want je moet toch ook je tv aan die AppleTV hangen? Of heb je een HDMI-verloopje dan ofzo? Ik ben (nog) niet zo ingevoerd in HDMI, dus ik heb geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Vraagje voor bezitters van een iPad/iPhone:

Ik heb een aantal mp4 en deze wil ik afspelen via Air Video op de iPad. Ik heb hiervoor ook een ondertitel en dezelfde naam gegeven als de mp4. Ik zie de mp4 ook in Air Video en deze speelt perfect direct af. Echter pakt Air Video de ondertitel(.srt) niet. Vreemde is als ik de .mkv laadt en deze middels live conversion wil afspelen, pakt hij de .srt wel. Ook pakt hij een ondertitelbestand niet bij een m4v. Dit bij jullie ook zo???

Erg vreemd dat hij alleen ondertitels pakt in live conversion. Net ook ff de mp4 in air video geladen en voor de optie live conversion gekozen en dan pakt hij ondertitels wel. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

[ Voor 13% gewijzigd door Reverb_ op 29-12-2010 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94

tomk94

Developer

BamSlam_ schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:01:
[...]

Feli :)

[...]

Als je eenmaal de Remote-app voor iP(hone|ad|od) geprobeerd hebt, gebruikt je de IR-remote nauwelijks meer :)
bedankt:)

Remote-app werkt inderdaad erg fijn(voor ipod touch). Bedankt voor de tip _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
Reverb_ schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:21:
Vraagje voor bezitters van een iPad/iPhone:

Ik heb een aantal mp4 en deze wil ik afspelen via Air Video op de iPad. Ik heb hiervoor ook een ondertitel en dezelfde naam gegeven als de mp4. Ik zie de mp4 ook in Air Video en deze speelt perfect direct af. Echter pakt Air Video de ondertitel(.srt) niet. Vreemde is als ik de .mkv laadt en deze middels live conversion wil afspelen, pakt hij de .srt wel. Ook pakt hij een ondertitelbestand niet bij een m4v. Dit bij jullie ook zo???

Erg vreemd dat hij alleen ondertitels pakt in live conversion. Net ook ff de mp4 in air video geladen en voor de optie live conversion gekozen en dan pakt hij ondertitels wel. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Ik denk dat voor mp4 en m4v de srt even moet muxen met Subler zodat ze in de file komen te zitten.
De iPad en iPhone en Atv ondersteunen geen losse ondertitel-files. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
woziak schreef op woensdag 29 december 2010 @ 16:51:
[...]

Ik denk dat voor mp4 en m4v de srt even moet muxen met Subler zodat ze in de file komen te zitten.
De iPad en iPhone en Atv ondersteunen geen losse ondertitel-files. :)
Ja dat deed ik ook voor de Apple TV. Maar hij krijgt dan zo'n verschrikkelijk irritante licht transparante balk over de ondertitels heen. Vandaar dat ik het niet met subler deed. Btw als ik ze zo erin doe dan leest air video de toegevoegde ondertitel ook niet in de mp4/m4v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94

tomk94

Developer

Mmm, merk nu dat ik last heb van het HDMI handshake probleem(heb een Philips HDTV). Erg vervelend als je tussen de film opeens een groen/inverted beeld hebt:( Hopelijk komt apple zsm met een update hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Zojuist een encode-vergelijking gemaakt met twee encodeerprogramma's, te weten;

Air Video; dan met alles op max en offline conversion via een iPad of iPhone
MKVTools; met de 2pass encode(ac3 5.1) en burned subs. Kon niet voor passthru gaan, want moet de subs er bij in hebben en met Subler krijg jij een lelijke band om de ondertitels.
Hieronder de screenshots:(klik voor een vergroting)

BRON:
Afbeeldingslocatie: http://thumb.phyrefile.com/r/re/reverb/2010/12/29/300/bron2.png
AIR VIDEO:
Afbeeldingslocatie: http://thumb.phyrefile.com/r/re/reverb/2010/12/29/300/airvideo2.png
MKVTOOLS
Afbeeldingslocatie: http://thumb.phyrefile.com/r/re/reverb/2010/12/29/300/mkvtools2pass.png

Verdere info:
Air video encode: 25 minuten bezig, grootte 631 mb
MKVTools encode: 2 uur bezig, grootte 1,93 GB
Bron: 1,98 GB

Kunt duidelijk verschil zien dat de air video versie beduidend minder is als de 'mkvtools-versie' en de bron.
De MKVTools versie is heel goed gelukt moet ik zeggen, bijna geen verschil te zien met het origineel. Helaas duurt het wel drie keer langer ivm Air Video, maar het resultaat is er ook naar. En het bestand is drie x groter. Maar op een groot scherm valt een slechte encode nog meer op.

[ Voor 7% gewijzigd door Reverb_ op 29-12-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Da's appels met peren vergelijken hé :P. Two-pass encode tegenover single-pass, waarschijnlijk geeft de Apple tool je ook een stuk minder opties om te encoderen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Borromini schreef op woensdag 29 december 2010 @ 22:15:
Da's appels met peren vergelijken hé :P. Two-pass encode tegenover single-pass, waarschijnlijk geeft de Apple tool je ook een stuk minder opties om te encoderen.
Dat is natuurlijk waar, maar wilde er meer mee laten zien dat je toch beter iets kunt langer kunt encoden, dan voor de makkelijke weg kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik denk dat mensen die bereid zijn zo'n dingen op hun iPad etc. te bekijken wel concessies willen doen.

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik kan me niet langer bedwingen en heb er maar eentje besteld bij Redcoon :P Net geen 121,- inclusief verzendkosten. Een mooi prijsie denk ik zo. Pjoe, heb ik dat ook weer gehad

• Jermaine
Is er tussen het moddergegooi over welke conversietool nu 't beste is niemand die mijn simpele vraag kan beantwoorden? ;(

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

@ ^^

bij het plaatsen van een reactie zie ik volgeden waarschuwing..

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid. wellicht heb je net de reden ontdekt...

OT
Is het geen mogelijkheid om je library van je films af te splitsen naar een externe disk zodat je de space op je macbook nuttiger kan gebruiken? je mist dan natuurlijk wel het gemak dat iTunes automatisch kiest waar de bestanden staan maar in jou geval meer een nadeel dan een voordeel lijkt me...

You don't need eyes to see, you need vision

• woziak
Roko schreef op donderdag 30 december 2010 @ 08:00:
Ik kan me niet langer bedwingen en heb er maar eentje besteld bij Redcoon :P Net geen 121,- inclusief verzendkosten. Een mooi prijsie denk ik zo. Pjoe, heb ik dat ook weer gehad
Ik ook niet... De mijne is onderweg uit de UK voor 99 pondjes. 8)

• woziak
Jermaine schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:40:

[...]

Is er tussen het moddergegooi over welke conversietool nu 't beste is niemand die mijn simpele vraag kan beantwoorden?
Nou vooruit dan... ;)

Het antwoord is Nee. De HD van de Atv dient alleen als tijdelijke opslag! Je bent dus verplicht om je database in iTunes te bewaren. Je kan wel je iTunes database op een externe schijf plaatsen zodat je niet al je films op de MB hoeft te bewaren...
En maak een goede (time-machine) backup van je iTunes database want restoren vanaf de Atv is niet direct mogelijk (alleen via een aantal rip-tools).

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Net ook een atv opgepikt in de Apple Store in Centro in Oberhausen. Nu nog even een US iTunes account aanmaken en online een iTunes gift card aanschaffen en we kunnen los!

• richards3
  • Niet online
is het mogelijk om itunes automatisch op te laten starten als je je PC aanzet (als een service bv).
Anders moet er altijd eerst ingelogd worden om je apple TV te kunnen gebruiken.

Met google kon ik zo snel niets vinden

• Jermaine
woziak schreef op donderdag 30 december 2010 @ 12:38:
Het antwoord is Nee. De HD van de Atv dient alleen als tijdelijke opslag! Je bent dus verplicht om je database in iTunes te bewaren. Je kan wel je iTunes database op een externe schijf plaatsen zodat je niet al je films op de MB hoeft te bewaren...
En maak een goede (time-machine) backup van je iTunes database want restoren vanaf de Atv is niet direct mogelijk (alleen via een aantal rip-tools).
Hier was ik toch al een bang voor, het zou ergens vreemd zijn dat muziekbestanden anders zouden worden "behandeld" dan filmbestanden en over muziekbestanden hoorde je mij niet zeuren. Het trucje van de tweede HDD ga ik zeker uithalen, het gaat me zo veel ruimte schelen zo... Thanks!

• Jermaine
gnauw schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:46:
Met google kon ik zo snel niets vinden
Ik wel, eerste resultaat :). Klik.

• richards3
  • Niet online
Beter

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Als ik een in safari een video afspeel, bv RTL gemist, en deze met AirPlay wil streamen op de ATV, dan hoor ik alleen geluid maar krijg geen beeld. Waar kan dat aan liggen?

• Reverb_
tomwebfreak schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:10:

Nu hopen dat Apple van plan is om binnenkort films huren/kopen te introduceren in Nederland:)
Waar zet je die uit op je iMac?

• Reverb_
CAFC1905 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 19:17:
Als ik een in safari een video afspeel, bv RTL gemist, en deze met AirPlay wil streamen op de ATV, dan hoor ik alleen geluid maar krijg geen beeld. Waar kan dat aan liggen?
Dat klopt. Dat heeft apple zo gedaan. Alleen de video app en youtube doen dacht ik video en audio. Heb mijn iPad speciaal gejailbreaked om airplay voor alles werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jermaine schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:59:
[...]

Hier was ik toch al een bang voor, het zou ergens vreemd zijn dat muziekbestanden anders zouden worden "behandeld" dan filmbestanden en over muziekbestanden hoorde je mij niet zeuren. Het trucje van de tweede HDD ga ik zeker uithalen, het gaat me zo veel ruimte schelen zo... Thanks!
Ja,

Windows, in opstarten zetten
Mac, rechts klikken op itunes, opties, openen na inloggen

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Reverb_ schreef op donderdag 30 december 2010 @ 19:42:
[...]

Dat klopt. Dat heeft apple zo gedaan. Alleen de video app en youtube doen dacht ik video en audio. Heb mijn iPad speciaal gejailbreaked om airplay voor alles werkend te krijgen.
zijn er dan ook mogelijkheden oom een DVD op de apple tv te krijgen zonder dat je deze eerst moet importeren in iTunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
weststar schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:31:
[...]

Als tool gebruik ik Subler
Simpel en snel je ondertiteling bij de film.
pixelhoogte 70 selecteren is ideaal bij 21:9 films. Dan komt de ondertiteling mooi in de onderste zwarte balk :)
Waar moet je die 70 dan invullen als je de .srt hebt toegevoegd? Zie namelijk verschillende pixel dingen bij subler staan. Maar weet dus niet waar ik wat in moet vullen. En wat heb jij bij size ingevuld?

[ Voor 3% gewijzigd door Reverb_ op 31-12-2010 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
CAFC1905 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 19:17:
RTLXL/Gemist maakt gebruik van Microsoft Silverlight, ik ben bang dat dat ook gelijk "het probleem" is, hoewel Silverlight wel een stuk soepeler werkt dan Flash.
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 06:33:
[...]

Ja,

Windows, in opstarten zetten
Mac, rechts klikken op itunes, opties, openen na inloggen

suc6
Ik denk dat je de verkeerde persoon quote, maar het ging de vrager erom dat hij/zij niet eerst in OSX/Windows in hoeft te loggen en daarom is iTunes "as a service" daar beter voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Laatst online: 18-09 21:35
Reverb_ schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 08:57:
[...]

Waar moet je die 70 dan invullen als je de .srt hebt toegevoegd? Zie namelijk verschillende pixel dingen bij subler staan. Maar weet dus niet waar ik wat in moet vullen. En wat heb jij bij size ingevuld?
Ja, bij toevoegen subs dan kan je taal kiezen. Standaard staat de hoogte op 60, daar maak ik dan 70 van en dan opslaan. Klaar :)

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Jermaine schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 17:24:
[...]
RTLXL/Gemist maakt gebruik van Microsoft Silverlight, ik ben bang dat dat ook gelijk "het probleem" is, hoewel Silverlight wel een stuk soepeler werkt dan Flash.
Onzin. RTL XL / Gemist maakt gebruik van MP4-files die door de standaard speler van de iPad worden afgespeeld. Zoals al eerder vermeld in dit topic: als je je iP(ad|od|hone) van een jailbreak voorziet en AirVideoEnabler installeert kun je vanuit alle apps die de standaard speler gebruiken video naar je Apple TV streamen. Apple / Steve Jobs hebben al aangekondigd ditzelfde standaard beschikbaar te maken in de volgende iOS-release. Een jailbreak is dan niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:08
Na het doorlezen van dit topic heb ik ook maar besloten om een AppleTV aan te schaffen (prijs valt alleszins mee) en een US iTunes account aangemaakt. Kan ik legaal films huren en heb ik weer een mooie gadget in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Ja, bij toevoegen subs dan kan je taal kiezen. Standaard staat de hoogte op 60, daar maak ik dan 70 van en dan opslaan. Klaar
Als ik de subtitle track selecteer dat komen er de volgende gegevens te staan.

code:
1
2
3
4
5
6
normal size      0    x   0     pixels   (niet invulbaar)
scaled size      0     x   80  pixels
     [v]preserve Aspect Ratio
Aspect ratio     0     x   0    pixels
offset              0     x   0    pixels
Alternate Group  2

Neem aan dat je die zestig dan invult waar 'mijn' 80 staat? En als ik de subs iets groter wil hebben -vind ze best wel klein op groot scherm- waar moet ik dan wat invullen?

Bij jullie soms ook zo dat sommige omgezette mkv-tjes naar m4v of mp4 het op de Apple TV niet doen?

Nu ook al twee mkv's gehad die MKV Tools converteerde en heel snel klaar was en lang niet de hele film had geencode. Idem voor Handbrake. MKV is niks mee aan de hand, wellicht toch iets corrupt ofzo.

[ Voor 46% gewijzigd door Reverb_ op 01-01-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

tomwebfreak schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:11:
Mmm, merk nu dat ik last heb van het HDMI handshake probleem(heb een Philips HDTV). Erg vervelend als je tussen de film opeens een groen/inverted beeld hebt:( Hopelijk komt apple zsm met een update hiervoor.
Heb ik dus ook, op mn Sony. Mega irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94

tomk94

Developer

Yalopa schreef op maandag 03 januari 2011 @ 08:53:
[...]

klopt:(

Zit te denken om het apparaat terug te sturen. Maar toch wil ik dat ook weer niet. Tis wel handig met dat airplay...

[ Voor 44% gewijzigd door tomk94 op 03-01-2011 12:14 . Reden: quote verplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 22:44
Weet iemand of het mogelijk is om op de nieuwe AppleTV VPN in te stellen? (Voor Netflix).

Of is er al een tethered jailbreak? Dan lijkt het me ook wel te kunnen.

[ Voor 39% gewijzigd door ZpAz op 03-01-2011 14:30 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 19:17
Ik heb een AppleTV icm XBMC draaien thuis, nu heb ik alleen mijn muziek vanuit iTunes op de AppleTV gezet, is er een mogelijkheid deze map op de AppleTV te benaderen vanuit XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:49

franssie

Save the albatross

Ik zou niet weten waarom dit niet kan, het staat op je harde schijf ergens. De truc is even uit te vinden in welke dir het staat en dan deze toevoegen als source onder music?
Aan de andere kant gebruik ik XBMC (nog) niet om muziek te streamen of af te spelen, dat vind ik via iTunes veel prettiger.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
franssie schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:44:
Ik zou niet weten waarom dit niet kan, het staat op je harde schijf ergens. De truc is even uit te vinden in welke dir het staat en dan deze toevoegen als source onder music?
Aan de andere kant gebruik ik XBMC (nog) niet om muziek te streamen, dat vind ik via iTunes veel prettiger.
Ik heb dus al een source willen en proberen toe te voegen, maar kan hem nergens vinden (de muziek op de AppleTV), vandaar de vraag even, op google kom ik ook niet veel verder...

Ik kan ook wel streamen, maar vind het makkelijker om het op de AppleTV zelf te hebben (kopie iTunes) zodat mac niet altijd aan hoeft te staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ah dus idd de lokatie is het probleem, ben nu niet thuis om te zoeken, misschien later.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
franssie schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:47:
ah dus idd de lokatie is het probleem, ben nu niet thuis om te zoeken, misschien later.
Inderdaad, kan de locatie waar Apple de muziek weg schrijft niet lokaliseren, sources toevoegen lukt wel, heb ook al films en andere toegevoegd, nu nog de muziek, vind het vervelend om als ik muziek wil luisteren nu xbmc moet afsluiten en onder de AppleTV zelf moet gaan luisteren, dat moet allemaal gewoon onder 1 plek kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

2. Navigate to the folder /mnt/Media on the aTV. This folder contains all your synced media in the subfolder 'Media Files' but renamed and re-organised in a way that only the aTV understands.
uit: Restore iTunes Library from Apple TV

De aTV schijnt de iPod indeling te gebruiken die nogal onbegrijpelijk is ...

EDIT:// bij mij staat het idd onder /mnt/Media/Media Files als ik via SSH inlog.

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 03-01-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Het zal ongetwijfeld al gemeld zijn maar ik kan 't op zowel Google als in dit topic zo 1,2,3 niet vinden. Mijn setup bestaat uit een AppleTV 1G (160GB), MacBook Pro en een iPhone 3G met iOS 4.2.1 Jailbreak met Airvideoenabler uit Cydia installed. Vreemdgenoeg krijg ik het perfect voor elkaar om muziek van mijn MacBook naar mijn ATV te streamen, that works like a charm. Video vanaf de MB en welke vorm van data dan ook vanaf de iPhone 3G (YouTube video, iPod muziek etc) krijg ik niet op de ATV. Heb ik niet de juiste spullen, ben ik iets vergeten of...? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Iemand hier zijn Apple Tv 2G ook gejailbreaked? En zo met Plex aan de slag is geweest? Zo ja, hoe zijn de ervaringen? Dan met name het afspelen van 720p .mkv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:44
Jermaine schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:28:
Het zal ongetwijfeld al gemeld zijn maar ik kan 't op zowel Google als in dit topic zo 1,2,3 niet vinden. Mijn setup bestaat uit een AppleTV 1G (160GB), MacBook Pro en een iPhone 3G met iOS 4.2.1 Jailbreak met Airvideoenabler uit Cydia installed. Vreemdgenoeg krijg ik het perfect voor elkaar om muziek van mijn MacBook naar mijn ATV te streamen, that works like a charm. Video vanaf de MB en welke vorm van data dan ook vanaf de iPhone 3G (YouTube video, iPod muziek etc) krijg ik niet op de ATV. Heb ik niet de juiste spullen, ben ik iets vergeten of...? ;(
AirVideo zit niet in de eerste generatie AppleTV, maar in de tweede generatie, het kleine zwarte kastje. Gaat dus niet werken bij jouw eerste generatie AppleTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 19:05
Reverb_ schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 20:05:
[...]
Bij jullie soms ook zo dat sommige omgezette mkv-tjes naar m4v of mp4 het op de Apple TV niet doen?

Nu ook al twee mkv's gehad die MKV Tools converteerde en heel snel klaar was en lang niet de hele film had geencode. Idem voor Handbrake. MKV is niks mee aan de hand, wellicht toch iets corrupt ofzo.
Wat nog wel eens wil helpen in dit geval is de m4v file los te hinten met MP4Box.
Gewoon: mp4box -hint filmpje.m4v

Ik had een mkv met Subler omgezet naar m4v maar die weigerde te starten op de Atv2. Toen nog door Identify2 gehaald (die doet ook een soort hinting), maar hielp niet.
Gehint met mp4box: voila, werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
thaan schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:52:
[...]

AirVideo zit niet in de eerste generatie AppleTV, maar in de tweede generatie, het kleine zwarte kastje. Gaat dus niet werken bij jouw eerste generatie AppleTV.
De tweede generatie heeft ruzie met mijn televisietoestel, na een x-aantal minuten krijgt het beeld (ook de GUI) een turquoise tint. Vandaar het eerste model. Mijn vermoedens zijn in ieder geval bevestigd en ik ben al blij met de audio-optie die ik wel kan gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
TeunVR schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:52:
[...]

Wat nog wel eens wil helpen in dit geval is de m4v file los te hinten met MP4Box.
Gewoon: mp4box -hint filmpje.m4v

Ik had een mkv met Subler omgezet naar m4v maar die weigerde te starten op de Atv2. Toen nog door Identify2 gehaald (die doet ook een soort hinting), maar hielp niet.
Gehint met mp4box: voila, werkt prima :)
Wel een Mac OS X programma? Kan hem niet vinden via google. Kun je mij een beetje op weg helpen. Waar ik het goed download.

Heb wel het bestand mp4box-mac.tar.bz2 gevonden en uitgepakt. Dan krijg ik het bestand MP4box. Heb ik deze vervolgens naar de desktop verplaatst en ook de m4v film en vervolgens de terminal gestart.
Getypt; cd desktop
mp4box -hint film.m4v
En dan geeft de terminal dit aan: -bash: mp4box: command not found.

Hoelang duurt trouwens dat hinten via mp4box?

[ Voor 34% gewijzigd door Reverb_ op 04-01-2011 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joderoo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:47
Reverb_ schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:39:
Iemand hier zijn Apple Tv 2G ook gejailbreaked? En zo met Plex aan de slag is geweest? Zo ja, hoe zijn de ervaringen? Dan met name het afspelen van 720p .mkv.
Ik had hem geJb'ed, en alhoewel de interface van Plex er mooi uitziet, en het veel tijd scheelt omdat je de bestanden niet door handbrake hoeft te halen vond ik het niet stabiel genoeg aanvoelen en stopten de films soms met afspelen na een error. omdat het forwarden of resume het nog niet doen bij Plex heb ik de ATV2 weer gereset en kijk ik alles weer via itunes.... tot er een goedwerkende versie van Plex uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 19:05
Reverb_ schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:45:
[...]

Wel een Mac OS X programma? Kan hem niet vinden via google. Kun je mij een beetje op weg helpen. Waar ik het goed download.

Heb wel het bestand mp4box-mac.tar.bz2 gevonden en uitgepakt. Dan krijg ik het bestand MP4box. Heb ik deze vervolgens naar de desktop verplaatst en ook de m4v film en vervolgens de terminal gestart.
Getypt; cd desktop
mp4box -hint film.m4v
En dan geeft de terminal dit aan: -bash: mp4box: command not found.

Hoelang duurt trouwens dat hinten via mp4box?
Je bent een heel eind :)
Probeer eens in de directory waar mp4box uitgepakt is:
./MP4Box -hint film.m4v

Let op de hoofdletters.
Misschien moet je hem even executeerbaar maken: chmod +x MP4Box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
TeunVR schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:35:
[...]

Je bent een heel eind :)
Probeer eens in de directory waar mp4box uitgepakt is:
./MP4Box -hint film.m4v

Let op de hoofdletters.
Misschien moet je hem even executeerbaar maken: chmod +x MP4Box
Dank je het werkt nu. 'Ns kijken of dit gaat werken dat alle mp4 en m4v op mijn Apple Tv afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomwebfreak schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:11:

Hier idem op een Philips lcd 9000 series tv -- een soort van groen inverted beeld na x tijd dat alleen te verhelpen is met stroomonderbreking of het uitpluggen van hdmi kabel.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 20:28 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: 3i Beleid.