Ik ben bezig met een multimedia set-up met mogelijk een Apple TV 2 (ATV) als middelpunt, maar heb nog een paar vragen.
- Als ik de ATV aansluit op mijn versterker kan ik gewoon via Airfoil Spotify etc streamen, net zoals met een Airport Extreme? Ik lees hier steeds wat anders over.
- De ATV heeft alleen een optische uitgang voor audio, kan ik dit aansluiten op een versterker die geen optische ingang heeft via een verloopstekker (zoals
deze)? Een verloop naar tulpstekker zal wel niet bestaan? Als ik het via HDMI doe moet namelijk altijd de TV aanstaan als ik muziek wil luisteren.
- Zolang ik alles converteer naar een door iTunes herkenbaar formaat kan ik films en series die op een andere computer (evt. via externe hdd) in iTunes staan gewoon streamen?
- Dit geldt ook gewoon voor je muziek en foto's uit iPhoto?
- Enige nadeel is dat ik maximaal 780p video content kan streamen?
Ik zit namelijk ook nog te twijfelen om er een (oude) Mac Mini voor te nemen, vooral omdat ik daar direct een harde schijf in heb zitten voor alle content en ik via Airfoil Speakers ook de boxen kan bedienen (en die kan ik wrsl makkelijker op mijn versterker aansluiten), maar een Apple TV is weer makkelijker te bedienen met een afstandsbediening, kleiner en minder gedoe om goed draaiend te krijgen qua software die je er nog bij moet installeren.
Update
Trouwens, mocht er begin volgend jaar een ATV in Nederland beschikbaar zijn dan is dat waarschijnlijk alleen ivm beschikbaarheid films en series in de Nederlandse iTunes store? Met andere woorden, ik kan nu prima een ATV uit het buitenland halen en als hij dan in Nederland beschikbaar is kan ik daarop gewoon de Nederlandse iTunes content meepakken.
[
Voor 17% gewijzigd door
Keeper op 29-12-2010 11:00
]