Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:27:
tomwebfreak schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:11:
Mmm, merk nu dat ik last heb van het HDMI handshake probleem(heb een Philips HDTV). Erg vervelend als je tussen de film opeens een groen/inverted beeld hebt:( Hopelijk komt apple zsm met een update hiervoor.

Heb ik dus ook, op mn Sony. Mega irritant.

Hier idem op een Philips lcd 9000 series tv -- een soort van groen inverted beeld na x tijd dat alleen te verhelpen is met stroomonderbreking of het uitpluggen van hdmi kabel.
Zie voor meer details ook de onderstaande link op het Apple Support Forum. Het probleem wordt daar uitvoerig besproken door een grote groep gebruikers.
http://discussions.apple....threadID=2600405&tstart=0

Voorlopig lijkt er nog geen oplossing in zicht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Vandaag mijn AppelTV 2G via Amazon.co.uk binnen gekregen.

Helaas heb ik een heel irritant probleem, ik heb een US iTunes account, hier staat echter geen tegoed op (dus misschien wringt daar de schoen) staat nu wel tegoed op en nog steeds NADA

Zodra ik een free-episode wil kijken (bijv 105 - van Lost) krijg ik de melding: Your AppleTV is not authorized to play this content.

Nu heb ik al wat google zoek opdrachten gedaan, en ik ben vele oplossingen tegen gekomen echter niks mag baten. Is er een manier om je AppleTV the "authorizen"? Of moet er echt tegoed staan op je iTunes account om zelfs gratis dingen te mogen bekijken?

[ Voor 3% gewijzigd door The Otherside op 05-01-2011 15:54 ]

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gebruik een non-transparent proxy in de USA, dan lijkt het pas echt alsof je vanuit de USA een film/serie probeert te huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:21:
[...]

Zie voor meer details ook de onderstaande link op het Apple Support Forum. Het probleem wordt daar uitvoerig besproken door een grote groep gebruikers.

Gelukkig zowel op mijn Samsung 2333HD als op een Samsung TV op het werk geen enkel probleem. Uiteindelijk wil je toch een Samsung! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Vanmiddag is ook mijn Apple TV binnen gekomen (bij Redcoon besteld). Wat een prachtig mooi klein apparaat. Ik was al helemaal op iTunes ingesteld en dus is het een kleine moeite om even met Subler langs films en series te gaan. Gelukkig geen last gehad op een Sony 32W4000 en op een Samsung tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
BamSlam_ schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:23:
Gebruik een non-transparent proxy in de USA, dan lijkt het pas echt alsof je vanuit de USA een film/serie probeert te huren.
Ik heb het met een VPN geprobeerd iets te huren op mijn Mac maar ik krijg een 5060 foutmelding in iTunes op moment dat hij de download wil afmaken.

Zelfs een nieuw iTunes account aangemaakt en geprobeerd maar ook dat mocht niet helpen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Bespaar je de moeite van een proxy server. Dit is niet nodig bij een AppleTV (of iTunes op je mac/iOS)

Je moet je device ergens in het menu rechten geven.
Bij mij kwam dat tijdens het huren (de eerste keer) automatisch voorbij trouwens.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 12:16
Goed nieuws voor de AppleTV 1G eigenaren die AirPlay op hun apparaatje willen! :)
Well, we did not see that coming. Although there's been a flurry of development around the AirPlay service for iOS 4.2 devices, iTunes and the current iOS-based Apple TV model, expectations for ever seeing the instant-play capability on the older Mac OS X-based Apple TV models were quite low. Of course, where official support is not forthcoming, enter the legions of eager hackers. (Bron: TUAW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:21:
[...]

Eigenlijk wel erg, in oktober werden de eerste problemen gemeld, we zijn nu 2 maand verder...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Als een AppleTV een signaal door geeft aan de TV en dat gaat bij een klein aantal tv's niet goed. Ligt het dan aan de AppleTV of aan die selecte groep tv's?

Kan er bv geen Firmware update komen voor die tv's? Kan me voorstellen dat Apple hier schuld aan heeft maar kan me eigenlijk net zo goed voorstellen dat het aan de tv's kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-01 15:01
Waarschijnlijk gebruiken de Philips en Sony toestellen dezelfde HDMI chipset en dat het daarom mis gaat bij die toestellen. Andere toestellen, in ieder geval de Hitachi/Pioneer/Samsung die ik getest heb, geven geen problemen...

Heb trouwens nog een vervelende bug gevonden in de ATV2:
Als je de standaard audiotaal insteld op bijv "nederlands", zoals de kids prefereren, en je start een file met alleen engelse tracks dan kiest de ATV2 geen audiotrack (geen vinkje). Je hoort dan wel 2 kanaals geluid via optisch en hdmi terwijl hij eigenlijk Dolby Digital zou moeten kiezen (aangezien dat bij mij aan staat). Als je dan vervolgens zelf de track wil selecteren dan krijg je een foutmelding dat het bestand niet afspeelbaar is, maar als hem vervolgens opnieuw start dan wordt wel de DD track geselecteerd.

Bij de oude ATV kon trouwens ook zien wat de stereo en de DD track waren voor elke taal... maar de ATV2 laat alleen de taal maar zien.

:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Laatst online: 18-09 12:16
Donstil schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:13:
Als een AppleTV een signaal door geeft aan de TV en dat gaat bij een klein aantal tv's niet goed. Ligt het dan aan de AppleTV of aan die selecte groep tv's?
Mijns inziens Apple, kun je mij vertellen waarom de 1G perfect werkt op mijn Philips toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:36:
Je moet je device ergens in het menu rechten geven.
Ik begrijp via Google dat je max 5 apparaten aan een iTunes account kunt hangen. Ik heb nu 1 iMac, 2 iPhones, 1 iPod, 1 iPad en nu ook een AppleTV, da's dus 6. Ik moet de ATV nog aansluiten, maar ik vrees het ergste. Hopelijk gaat Apple het max een beetje oprekken want ik kan me voorstellen dat steeds meer huishoudens tegen deze grens gaan aanlopen :/

--- update ---

Hmmmm, na meer leeswerk maak ik op dat het gaat om max 5 computers per iTunes account. Ik vraag me nu af of een iDevice ook als een "computer" wordt gezien

zie : http://support.apple.com/kb/HT1420?viewlocale=nl_NL

[ Voor 18% gewijzigd door Roko op 06-01-2011 13:22 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
woziak schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:41:
Waarschijnlijk gebruiken de Philips en Sony toestellen dezelfde HDMI chipset en dat het daarom mis gaat bij die toestellen. Andere toestellen, in ieder geval de Hitachi/Pioneer/Samsung die ik getest heb, geven geen problemen...
Ja precies. Of dat dan te updaten is door Apple, Sony of Philips is ff een tweede.
Jermaine schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:38:
[...]

Mijns inziens Apple, kun je mij vertellen waarom de 1G perfect werkt op mijn Philips toestel?
Waarschijnlijk omdat de AppleTV een oudere chipset gebruikt die beter samen werkt met je oudere chipset in je TV?

Ik zeg niet dat het alleen aan de tv ligt maar ik kan me voorstellen dat er heus wel meer apparaten zullen zijn die het niet lekker doen op bepaalde chipset's. Daarvoor kan ik me voorstellen dat er dus ook wel een update kan komen voor je tv (en voor de AppleTV)

Een vriend van me heeft een nieuwe Philips en die heeft bv helemaal nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Alles werkt ondertussen weer prima, had gisteren denk ik te maken met de lancering van de Mac App Store.

Op mijn mac kreeg ik foutcode 5060, op mijn AppleTV mocht ik niks afspelen. Op het Apple forum verschenen in eens meer van dit soort berichten.

Vandaag was het in eens weer verholpen. Heel fijn! En het werkt als een trein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Donstil schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:13:

Kan er bv geen Firmware update komen voor die tv's? Kan me voorstellen dat Apple hier schuld aan heeft maar kan me eigenlijk net zo goed voorstellen dat het aan de tv's kan liggen.
Algemene problemen met 2 grote merken noem ik geen selecte groep, bovendien gaat al de rest wat HDMI is hier prima op die TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Het is bij meer Philips en sony tv's niet dan wel toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:33
Als andere hardware wel kan werken op de betreffende TV's dan mag Apple voor de AppleTV toch wel werken aan een aanpassing lijkt me. Snellere oplossing voor de gebruikers dan dat de TV fabrikanten erachter moeten komen dat ze een oplossing in hun firmware zouden kunnen maken voor de AppleTV toch?

Ik heb inmiddels besloten de ATV2 niet te nemen. ATV1 voldoet nog prima voor mijn doeleinden, en ik vind de op Boxee gebaseerde mediaplayers zeker zo interresant als ik nog eens een nieuwe nodig heb. Of er moeten Apps voor de nieuwe ATV komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dat oudere hardware (appleTV) werkt op oudere tv modellen lijkt me niet meer dan logisch. Het is in "onze" wereld toch wel vaker dat nieuwe hardware (AppleTV2) niet lekker samen werkt met oudere hardware (in dit geval tv's). Een update uitbrengen hiervoor is dan de volgende stap. Deze stap moet Apple nemen maar Sony/Philips net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yalopa schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:03:
[...]

Eigenlijk wel erg, in oktober werden de eerste problemen gemeld, we zijn nu 2 maand verder...
Haha ik heb een Vaio laptop met een harde irritante continue piep. Al 2 jaar klagen duizenden gebruikers steen en been, maar Sony heeft zich nog niet laten horen. Moraal van het verhaal..het kan altijd erger.

Misschien tijd voor sommige mensen voor een mooie Samsung LED. Wat een schitterdende tv. Kan hem iedereen adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Je vergeet het aangehaalde Apple forum draadje te lezen. Daar staan modellen in met problemen die je nu nog in menige webshop kan aanschaffen, probleem lijkt zich juist misschien nog wel vaker voor te doen bij nieuwe modellen. Kortom, zo oud zijn die TV's niet, tenslotte is de HDMI/flatscreen TV hype ook nog niet zo recent (3-4 jaren).
Donstil schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:01:
Dat oudere hardware (appleTV) werkt op oudere tv modellen lijkt me niet meer dan logisch. Het is in "onze" wereld toch wel vaker dat nieuwe hardware (AppleTV2) niet lekker samen werkt met oudere hardware (in dit geval tv's). Een update uitbrengen hiervoor is dan de volgende stap. Deze stap moet Apple nemen maar Sony/Philips net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb het probleem met mijn ATV2 de lijst met film trailers niet meer bijwerkt. Ik zie nog steeds de lijst die ik in november 2011 ook voor het eerst heb opgevraagd. Ga ik naar de Apple website: http://trailers.apple.com/ dan is het aanbod aanzienlijk gewijzigd maar geen spoor ervan op de ATV2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
xantos schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 21:22:
Ik heb het probleem met mijn ATV2 de lijst met film trailers niet meer bijwerkt. Ik zie nog steeds de lijst die ik in november 2011 ook voor het eerst heb opgevraagd. Ga ik naar de Apple website: http://trailers.apple.com/ dan is het aanbod aanzienlijk gewijzigd maar geen spoor ervan op de ATV2.
Heb ik ook, aanbod van trailers op de AppleTv2 loopt niet gelijk met het aanbod op trailers.apple.com.
Er verschijnen wel nieuwe trailers tussen de andere trailers trouwens maar veel van oktober staat er ook nog tussen.

Edit: Ik kijk nu de nieuwere trailers op me iPad en knal die dan via Airplay alsnog door naar me AppleTV. Niet helemaal ideaal maar wel een mooie tussen oplossing.

Edit2: Zou ik eens bij jou thuis mogen komen kijken naar die trailers uit november 2011. Ben wel benieuwd wat er dan allemaal draait 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 08-01-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

het probleem valt zeker ook voor met nieuwe TV's, ik heb mijn tv amper een maand geleden gekocht. Niets oudere tv's dus...

[ Voor 20% gewijzigd door Yalopa op 08-01-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Geen problemen op m'n LG 47SL9000 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:11
BamSlam_ schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:02

[...]

Heb je RTL en Uitzending Gemist al eens bekeken via iPad op Apple TV? Dat ziet er echt niet slecht uit hoor. En YouTube streamt rustig HD.
Hoe stream je uitzendinggemist naar da Apple tv 2nd gen? Het lukt me alleen met de audio, video blijft op de iPad (in safari). Hij geeft ook een speaker icoontje voor de apple tv ipv een tv icoon. In YouTube werkt het wel gewoon. Moet ik nog wat instellen? Of ben ik toe aan een jailbreak?

[ Voor 3% gewijzigd door Pierz op 08-01-2011 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Pierz schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:08:
[...]

Hoe stream je uitzendinggemist naar da Apple tv 2nd gen? Het lukt me alleen met de audio, video blijft op de iPad (in safari). Hij geeft ook een speaker icoontje voor de apple tv ipv een tv icoon. In YouTube werkt het wel gewoon. Moet ik nog wat instellen? Of ben ik toe aan een jailbreak?
Jailbreak of wachten op een volgende iOS-release. Al een aantal keren eerder aan de orde geweest in dit topic de laatste paar weken.

[ Voor 3% gewijzigd door BamSlam_ op 08-01-2011 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Mijn Samsung 2333HD heeft slechts 2 HDMI-poorten. Een beetje weinig, aangezien ik 4 apparaten met HDMI-aansluitingen heb. Vandaar dat ik via eBay deze HDMI switch heb besteld, met 3 ingangen en 1 uitgang. De switch die ik bestelde heeft geen externe voeding nodig, maar wordt van stroom voorzien door de apparaten die op de switch zijn aangesloten. Op zich werkt het prima: Cisco DVB-C PVR op poort 1, Apple TV2 op poort 2 en Playstation 3 op poort 3. Maarrr... de Apple TV blijkt niet in staat de HDMI-switch van prik te voorzien. Als ik de stroom van de Cisco en PS3 verwijder (dus niet standby, maar echt helemaal zonder stroom) of alleen de Apple TV2 op de switch aansluit, dan is het no-go. Geen beeld. Wil je je Apple TV2 dus met een HDMI-switch gebruiken, koop dan een switch met een externe netadapter. Of laat op zijn minst een van de andere apparaten die erop aangesloten is op standby staan.

[ Voor 5% gewijzigd door BamSlam_ op 09-01-2011 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Misschien ook wel de oorzaak van de problemen met sommige TV's, heb dat wel eens genoemd gezien in het betreffende Apple forum draadje. Lijkt daarin wel een hardware verschil te zijn wat HDMI betreft bij de AppleTV2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafti
  • Laatst online: 11-11-2022

mafti

Kopyright Liberation Front

Is er al iets meer bekends dat apple tv 2g officieel door apple.nl wordt aangekondigd/geleverd?

Ik dacht dat het 7jan zou zijn, maar ik zie nog niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Hebben jullie ook dat de afstandbediening de eerste twee minuten ongeveer niet lekker werkt als de apple tv net 'wakker is geworden'? Dus dat hij niet alle handelinge pakt die jij wilt doen met de afstandbediening. Na ongevee 2 minuten doet hij het perfect. Heel vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-01 15:01
Tja, na 5 dagen spelen met de Apple TV (2e generatie) heb ik mijn originele Apple TV weer aangesloten...

De ATV1 met 3.02 software is, buiten een paar features, zoveel beter dan de ATV2 op dit moment dat ik die voorlopig nog maar even in de kast leg.

Issues/Irritaties met de huidige 4.1.1 software:
- Meerdere soundtracks in verschillende talen werkt nog niet lekker
- Sortering van Films/TV-series is rampzalig.
- Homesharing verliest minimaal 2 keer per dag de connectie
- mijn Films en mijn TV-progs niet in het hoofd-menu
- Geen weergave illustraties van individuele TV-afleveringen
- Minder metadata weergave dan ATV1
- Ondertiteling grootte en plaatsing op SD/HD materiaal niet juist
- Geen W.O.L. signaal richting mijn centrale bieb.
- Richting gevoeligheid afstandsbediening
- Forse overscan van 720p op mijn display
- Geen 1080i output keuze (native voor mijn scherm)
- en nog wat kleinere dingen...

Airplay en de kleine behuizing zijn prachtig maar wegen niet op tegen bovenstaand lijstje i.m.h.o... ;(

Hopelijk komt Apple tot inkeer en wordt de ATV2 alsnog voorzien van software die het een volwaardige extensie maakt van mijn zorgvuldig opgebouwde iTunes bibliotheek. Tot die tijd verdwijnt de ATV2 bij mij in de kast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_dude
  • Laatst online: 17:06
mafti schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:02:
Is er al iets meer bekends dat apple tv 2g officieel door apple.nl wordt aangekondigd/geleverd?

Ik dacht dat het 7jan zou zijn, maar ik zie nog niets?
+1

mijn 1e gen is van het weekend overleden ;w
ik zit dus nu ook te wachten tot de nieuwe ATV in NL winkels verschijnt.

The difference between men and boys is the size of their toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennis_dude schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:07:
[...]

+1

mijn 1e gen is van het weekend overleden ;w
ik zit dus nu ook te wachten tot de nieuwe ATV in NL winkels verschijnt.
De t-mobile shop heeft hem en kan hem uit voorraad leveren.
http://www.t-online-shop....mi/?ref=tweakerstonlinenl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Zelf via Amazon.co.uk besteld omgerekend was ik 107 euro kwijt, gratis verzending en binnen 3 dagen binnen!
Dus dat is zeker ook een aanrader, mocht je echter geen creditcard hebben dan is de bovengenoemde winkel een goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Heb zojuist Apple TV 2G besteld via http://www.t-online-shop....mi/?ref=tweakerstonlinenl
Als het goed is heb ik hem morgen binnen, ik ben enorm benieuwd!
Waarschijf meteen ATV Flash eroverheen halen.

[ Voor 12% gewijzigd door eXisTa op 11-01-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendo
  • Laatst online: 18-09 09:50
eXisTa schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:56:
Heb zojuist Apple TV 2G besteld via http://www.t-online-shop....mi/?ref=tweakerstonlinenl
Als het goed is heb ik hem morgen binnen, ik ben enorm benieuwd!
Waarschijf meteen ATV Flash eroverheen halen.
Hoe wil je hem dan gaan jailbreaken ? Je SHSH Blobs voor 4.1 kun je vergeten. Apple signed die niet meer...
Dus ga je voor de tethered 4.2.1 optie ?

Of mis ik ergens iets ?

Ik zit op nog steeds op 4.1, maar was te laat voor de Blobs... en krijg hem op geen mogelijkheid uit de gevangenis.

Zijn er mensen die succesvol met Greenpois0n het zaakje aan de praat hebben gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dat hele SHSH verhaal is toch alleen bij de iPhone/iPad/iPodTouch?

Had begrepen dat de AppleTV's gewoon jailbreakbaar zijn (er is niets voor dus bespaar je de moeite)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendo
Donstil schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:13:
Dat hele SHSH verhaal is toch alleen bij de iPhone/iPad/iPodTouch?

Had begrepen dat de AppleTV's gewoon jailbreakbaar zijn (er is niets voor dus bespaar je de moeite)
Plex ?
Nito TV ?
ATV Flash ?

Ti's mij iig nog niet gelukt. Niet met PwnageTool => want geen SHSh en ook niet met Greenpois0n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Als je een AppleTV2 gaat jailbreaken om "apps" te kunnen installeren die dan vervolgens MKV/DIVX kunnen streamen heb je toch gewoon de verkeerde player gekocht?

Elke andere non Apple player kan dat (misschien zelfs beter) streamen.
Daar zie ik nou echt het nut niet van. Tenzij je wel HEEL graag iets met een Apple erop in huis wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendo
Donstil schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:33:
Als je een AppleTV2 gaat jailbreaken om "apps" te kunnen installeren die dan vervolgens MKV/DIVX kunnen streamen heb je toch gewoon de verkeerde player gekocht?

Elke andere non Apple player kan dat (misschien zelfs beter) streamen.
Daar zie ik nou echt het nut niet van. Tenzij je wel HEEL graag iets met een Apple erop in huis wilt hebben.
hmmz... niet helemaal. heb al een jaar of 2,5 een DViCo TViX M-6500 staan. doet zn werk perfect... al is hij bijna aan vervanging/eenupgrade toe. Yuixx blijft maar vertraagd, dus even geen zin om weer een honderd of 4 uit te geven voor een up-to-date player en dan is de Apple TV voor 119 EUR geen verkeerde investering. Het mooie van van de ATV2 is dat je naast behoud van alle standaard Apple software dus de mogelijkheid hebt om die andere streaming apps te installeren en op die manier dus al die extra handelingen om een MKV om te zetten en dan via weeeeeeeeer een ander programma je subs er onder te zetten (bedankt voor de tips btw) kunt vermijden...

maar goed, dat is persoonlijk. 2,5 jaar terug zat ik ook nog onder bijna iedere MKV subs te muxen.

Verder een mooi apparaat met zijn standaard functies, maar het kan nog mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafti
  • Laatst online: 11-11-2022

mafti

Kopyright Liberation Front

Ik twijfel nog over de aanschaf van een ATV.

Ik hand nu mijn Ipad of Iphone aan mijn stereo en laat eigenlijk mijn diy-mediaserver uit.
Kortom, die is overbodig, alleen het gehannes om steeds m'n ipad aan te sluiten is ook vermoeiend.
Dus ik denk een ATV :), goedkoop, makkelijk en lekker klein.

maar ja, dan ga je weer doordenken, want ik wil ook van mijn pc kunnen streamen,
maar die staat niet altijd aan.
dus wellicht is een NAS geen overbodige luxe,maar gaat een NAS met ATV ook lekker samen?

Of is er een betere optie in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mafti schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:39:

Ik hand nu mijn Ipad of Iphone aan mijn stereo en laat eigenlijk mijn diy-mediaserver uit.
Kortom, die is overbodig, alleen het gehannes om steeds m'n ipad aan te sluiten is ook vermoeiend.

maar ja, dan ga je weer doordenken, want ik wil ook van mijn pc kunnen streamen,
dus wellicht is een NAS geen overbodige luxe,maar gaat een NAS met ATV ook lekker samen?

Je kan ook rechtstreeks van je iPad streamen, airplay...

Muziek & Films etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rendo schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:24:
[...]

Plex ?
Nito TV ?
ATV Flash ?

Ti's mij iig nog niet gelukt. Niet met PwnageTool => want geen SHSh en ook niet met Greenpois0n
Hier kun je terecht, werkt super: http://support.firecore.com/home Jailbreaken kost niets, je kunt als je wilt Nito Tv en Plex zelf installeren of je koopt voor 20 dollar atvFlash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rendo schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:52:
[...]

Hoe wil je hem dan gaan jailbreaken ? Je SHSH Blobs voor 4.1 kun je vergeten. Apple signed die niet meer...
Dus ga je voor de tethered 4.2.1 optie ?

Of mis ik ergens iets ?

Ik zit op nog steeds op 4.1, maar was te laat voor de Blobs... en krijg hem op geen mogelijkheid uit de gevangenis.

Zijn er mensen die succesvol met Greenpois0n het zaakje aan de praat hebben gekregen ?
Als jij nog op 4.1 zit kun je via tinyumbrella de blogs opslaan. Moet je wel de powerkabel op de apple tv houden en uiteraard de usb. Anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendo
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 19:28:
[...]

Hier kun je terecht, werkt super: http://support.firecore.com/home Jailbreaken kost niets, je kunt als je wilt Nito Tv en Plex zelf installeren of je koopt voor 20 dollar atvFlash.
Thanks voor de link. zie dat ie wel "tethered" is, maar wellicht dat we hier toch eens mee kunnen starten.
Hij hangt immers toch altijd aan de stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendo
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 19:30:
[...]

Als jij nog op 4.1 zit kun je via tinyumbrella de blogs opslaan. Moet je wel de powerkabel op de apple tv houden en uiteraard de usb. Anders werkt het niet.
Nope gaat niet meer aangezien Apple alleen nog de laatste firmware signed, dus was ik te laat. Tinyumbrella geeft dat ook aan.

Dus blijft er momenteel alleen de optie over om het tethered te doen via oa de link die je al gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendo
mafti schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:39:

Standaard gaat het met een NAS (nog) niet lukken, dus ben je afhankelijk van bedrijven zoals Firecore.

Ik heb zelf een Synology en die heeft een iTunes server, maar die is enkel via iTunes op je PC te bereiken, dus heeft het nog weinig zin zeg maar.

[ Voor 0% gewijzigd door Rendo op 12-01-2011 21:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Nou, gisteren en vreemd probleem met mijn atv2

Ik wilde wat muziek vanaf mijn iPhone naar de atv2 streamen, maar tot mijn verbazing hoorde ik maar niets uit mijn receiver. Via andere iPhone, iPad, en zelfs iMac hetzelfde liedje, hij wilde geen muziek meer streamen naar de atv terwijl het lijkt alsof het gewoon werkte (muziek tijdsbalk loopt gewoon door op iDevice). Gek genoeg werkte alle andere media zoals video van Youtube wel. Films ging prima, foto's ook, alleen geen muziek. De dag ervoor werkte alles nog prima, dus ik denk; ach, poortje dichtgeklapt, kan gebeuren, zo opgelost! Hup, Airport Extreme en voor de zekerheid iMac en alle iDevices herstart. Toen vanaf de iMac weer geprobeert en hoera het werkte nog steeds niet. WTF! Bloeddruk inmiddels omhoog. Ik kreeg wel een mooie popup met de bemoedigende melding "Onbekende error -15006". Nou, da's [bleeperde bleeping] vraai! Gelijk onze grote vriend in nood Google erbij gepakt en ziedaar, dit speelt al jaren, zelfs sinds de eerste generatie Airport Express breken gebruikers hun hoofd over deze criptische popup, zonder ergens een 1-op-1 oplossing. Dikke bummer, heb ik weer, stoom uit oren enzo. Geen idee wat te doen, toen als 'last resource' maar de hele atv2 gereset met auto software update. Alles weer geconfigureerd en tjoep, het werkte weer! Opluchting allom, witte rook uit de schoorsteen, helemaal blij enzo.
Ik heb nog geen flauw idee waarom het van de een op andere dag niet meer werkte. Sterker nog, ik wordt er zelfs een beetje zenuwachtig van. Ik had van Apple toch wat stabielers verwacht. Iemand ook deze ervaring? Anders is deze post als referentie voor toekomstige 'slachtoffers' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:56
Is die iTunes server dan nog niet te bereiken als gedeelde bibliotheek van een andere pc binnen het netwerk, met een ATV?
Is het trouwens ook niet mogelijk om met bijv. de remote app op de iPod touch/iPhone/iPad de muziek van de iTunes server naar een airport express te streamen?
Rendo schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:47:
[...]

Standaard gaat het met een NAS (nog) niet lukken, dus ben je afhankelijk van bedrijven zoals Firecore.

Ik heb zelf een Synology en die heeft een iTunes server, maar die is enkel via iTunes op je PC te bereiken, dus heeft het nog weinig zin zeg maar.

[ Voor 12% gewijzigd door rjvisje op 13-01-2011 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
ik zit erover te denken een Atv te kopen om daarmee XBMC (+CrystalHD) te draaien en de appleTV software te gebruiken om de muziek af te spelen vanwege de betere integratie met iTunes. Kan iemand mij vertellen hoe dat laatste technisch in z'n werk gaat? Moet de PC met itunes aan blijven staan ? Of worden de bestanden gesyncroniseerd op de harde schijf van de aTV? Of kan het direct vanaf de NAS?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Heb je het nu over een ATV1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendo
rjvisje schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 09:20:
Is die iTunes server dan nog niet te bereiken als gedeelde bibliotheek van een andere pc binnen het netwerk, met een ATV?

[...]
Ja dat lukt. Net geprobeerd.
rjvisje schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 09:20:
Is het trouwens ook niet mogelijk om met bijv. de remote app op de iPod touch/iPhone/iPad de muziek van de iTunes server naar een airport express te streamen?

[...]
Durf ik niet met zekerheid te zeggen. ik zit nog iOS 4.1 op mn iPhone.

Als ik daar via de remote app kijk ziet hij wel dat er een nummer van de NAS wordt afgespeeld, maar kan geen andere nummers van de NAS bekijken / afspelen.
Misschien dat dat wel gaat via iOS 4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:56
Met je iPhone de direct je synology iTunes server remoten schijnt niet te kunnen, opzich wel logisch, aangezien je er volgens mij niet de sync code op kan invullen.
heb net na wat zoekwerk al gevonden dat je met de nieuwe DS audio app wel de muziek (iig onder iOS 4.2) wel de muziek mbv airplay naar bijv. een airport express kan streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 18:57

tomk94

Developer

weet iemand hier of de 4.3 developer versie het handshake probleem oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Iemand die een iPad met de nieuwe 4.3 beta en Airplay vanuit websites(uitzendinggemist/rtlgemist en apps(vb AirVideo) heeft getest? Zou nu moeten werken namelijk, als ik het goed begrijp. Voor 'third party' apps moeten de ontwikkelaars dat eerst nog inbouwen, maar een quicktime film is safari valt weinig aan te ontwikkelen lijkt mij, dus lijkt mij dat dat nu ook werkt.

[ Voor 34% gewijzigd door Reverb_ op 13-01-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
En als je toch je atv2 wilt jailbreaken is er nu Seas0nPass...

http://support.firecore.com/entries/387605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Reverb_ schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:04:
Iemand die een iPad met de nieuwe 4.3 beta en Airplay vanuit websites(uitzendinggemist/rtlgemist en apps(vb AirVideo) heeft getest? Zou nu moeten werken namelijk, als ik het goed begrijp. Voor 'third party' apps moeten de ontwikkelaars dat eerst nog inbouwen, maar een quicktime film is safari valt weinig aan te ontwikkelen lijkt mij, dus lijkt mij dat dat nu ook werkt.
Vaag, met ATV 2 4.1.1 en iPad 4.2.1 jailbreaked en AirVideoEnabler werkt video-Airplay prima vanuit alle apps. Raar dat je met iOs 4.3 ineens een aangepaste ATV-iOs nodig hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Yup, ATV1, de ATV2 kun je geen CrystalHD insteken en die heeft ook niet zoveel opslag ruimte.

Verder zie ik mensen hier praten over een iTunes server op een NAS. Heb je het dan over een DAAP server ? Want die vind ik persoonlijk nogal beperkt omdat er geen cover art bijzit...of werkt dat dan anders ?

Ik zoek dus gewoon iets waardoor de laptop met iTunes niet aan hoeft blijven staan..

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weinig nieuwtjes over de ATV2. En waarschijnlijk over 3 maanden weer een nieuwe. Hoop dat het jailbreaken gewoon door blijft gaan. Ik heb het idee dat dit apparaat namelijk veel meer in zijn mars heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Spam schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:13:
[...]
Yup, ATV1, de ATV2 kun je geen CrystalHD insteken en die heeft ook niet zoveel opslag ruimte.

Verder zie ik mensen hier praten over een iTunes server op een NAS. Heb je het dan over een DAAP server ? Want die vind ik persoonlijk nogal beperkt omdat er geen cover art bijzit...of werkt dat dan anders ?

Ik zoek dus gewoon iets waardoor de laptop met iTunes niet aan hoeft blijven staan..
Mooi, dan weet je in ieder geval waar je het over hebt. Was even bang dat iemand een ATV2 wilde gaan opereren. ;)

iTunes server op NAS gaat niet werken, je kunt er namelijk niet een code uitwisseling mee doen die voor de ATV nodig is. Daarvoor heb je dus toch een laptop met iTunes voor nodig (zoals iemand al aangeeft kan die dan wel de iTunes server op een NAS uitlezen). Ben bang dat je dus toch aan die laptop vastzit, al kan je natuurlijk wel de nodige bestanden op de ATV1 zelf zetten zodat de laptop daarna uit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:02:
Weinig nieuwtjes over de ATV2. En waarschijnlijk over 3 maanden weer een nieuwe. Hoop dat het jailbreaken gewoon door blijft gaan. Ik heb het idee dat dit apparaat namelijk veel meer in zijn mars heeft.
iOS 4.3 beta 2 is in ieder geval beschikbaar voor de Apple TV 2G ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XMBC komt eraan voor alle devices met een A4 chip (dus ook de ATV2) http://www.engadget.com/2...omes-to-the-new-apple-tv/

Howto:

$ ssh root@<your ATV2 IP adress>

root@<your ATV2 IP adress>'s password: ''enter your password here, it should be "alpine" if you havent changed it''

$ echo "deb http://mirrors.xbmc.org/apt/atv2 ./" > /etc/apt/sources.list.d/xbmc.list

$ apt-get update

$ apt-get install org.xbmc.xbmc-atv2

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2011 03:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 03:19:
XMBC komt eraan voor alle devices met een A4 chip (dus ook de ATV2) http://www.engadget.com/2...omes-to-the-new-apple-tv/

Howto:

$ ssh root@<your ATV2 IP adress>

root@<your ATV2 IP adress>'s password: ''enter your password here, it should be "alpine" if you havent changed it''

$ echo "deb http://mirrors.xbmc.org/apt/atv2 ./" > /etc/apt/sources.list.d/xbmc.list

$ apt-get update

$ apt-get install org.xbmc.xbmc-atv2
Thnx had ik gemist gisteren..

Het werkt, moet alleen even kijken hoe ik bij de films kan komen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Voor mij nu reden om er binnenkort eentje aan te gaan schaffen :) XBMC schijnt ook te kunnen draaien op iPad en iPhone 4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 17:22
stoer..dan weet ik nu waar mijn bonus heen gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Walkman schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:43:
Voor mij nu reden om er binnenkort eentje aan te gaan schaffen :) XBMC schijnt ook te kunnen draaien op iPad en iPhone 4...
Omdat mijn ATV nog niet gejailbreakt is heb ik XMBC idd op mn iPad gezet. Installeren via Cydia is een peuleschil :-) alleen helaas geen Airplay.
Na wat knutselen heb ik alles aan de praat gekregen en de plugins werken fantastisch. Vind deze versie nog wel redelijk buggy en hij buffert mij iets te vaak, maar dat zou wel eens aan mijn netwerk kunnen liggen.

XMBC op een apparaat van 99 dollar is best goed nieuws en dit zal de verkoop wel een boost geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:02:
[...]

Omdat mijn ATV nog niet gejailbreakt is heb ik XMBC idd op mn iPad gezet. Installeren via Cydia is een peuleschil :-) alleen helaas geen Airplay.
Na wat knutselen heb ik alles aan de praat gekregen en de plugins werken fantastisch. Vind deze versie nog wel redelijk buggy en hij buffert mij iets te vaak, maar dat zou wel eens aan mijn netwerk kunnen liggen.

XMBC op een apparaat van 99 dollar is best goed nieuws en dit zal de verkoop wel een boost geven.
Cool dat het op de iPad werkt, maar daar zie ik weinig nut in zolang je het niet aan een TV kan hangen of zoals je zegt Airplay kan gebruiken.

Het is wel heel erg interessant op Apple Tv 2, enige wat nog wel jammer is, is dat het tethered is. Nu ben ik totaal niet in het jailbreaken thuis, maar betekent het dat je elke keer dat je 'm aanzet aan je pc moet hebben hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 17:22
Walkman schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:19:
Het is wel heel erg interessant op Apple Tv 2, enige wat nog wel jammer is, is dat het tethered is. Nu ben ik totaal niet in het jailbreaken thuis, maar betekent het dat je elke keer dat je 'm aanzet aan je pc moet hebben hangen?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:04
Het goede nieuws dat XBMC nu ook op een ATV2 draait, heeft mij ook doen besluiten om er ook maar 1 aan te schaffen. 720p mkv's draaien perfect wordt beweerd. Ik heb zelf de test uitgevoerd doormiddel van XBMC op me iPhone 4 te installeren, en 720p mkv's heeft hij totaal geen moeite mee. 1080p speelt hij ook af, en alleen hier en daar een kleine framedrop (maar niet heel erg storend).

Nu maar eens zien waar ik snel en goedkoop 1 kan scoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Senaxx schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:13:
Het goede nieuws dat XBMC nu ook op een ATV2 draait, heeft mij ook doen besluiten om er ook maar 1 aan te schaffen. 720p mkv's draaien perfect wordt beweerd. Ik heb zelf de test uitgevoerd doormiddel van XBMC op me iPhone 4 te installeren, en 720p mkv's heeft hij totaal geen moeite mee. 1080p speelt hij ook af, en alleen hier en daar een kleine framedrop (maar niet heel erg storend).

Nu maar eens zien waar ik snel en goedkoop 1 kan scoren :)
Doet je iDevice dan je encode bij een niet apple formaat bestand? Of je stream device, dus pc of mac??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Als je nu een nieuwe Apple TV besteld, heeft deze dan al de laatste iOS of zit deze nog op 4.1 (aangezien deze wel untethered werkt)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Walkman schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:56:
[...]

Als je nu een nieuwe Apple TV besteld, heeft deze dan al de laatste iOS of zit deze nog op 4.1 (aangezien deze wel untethered werkt)??
Ik heb er 2 weken geleden een gekocht en daar staat de laatste firmware op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Walkman schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:56:
[...]

Wat maakt het uit, hij gaat toch niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coramoor
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-05-2022

coramoor

pyoro!

vind de atv2 ook redelijk interesant worden. Heeft de atv2 ook een webbrowser en kan je er een draadloos toetsenbord eraan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb er vorige maand eentje in NY gekocht...

doe er echt geen zak mee.
zolang je .avi niet simpel kunt streamen vanaf mac naar aTV en je geen films/series kunt huren gaat deze gewoon de kast in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Kun je ook weer makkelijk movie info en cover arts maken voor je gedeelde filmmap? Net zoals Plex zeg maar? En moet je ook iets installeren op je mac om xbmc te linken aan je iDevice? Dus dat ie je films ziet?

En zijn er ook add-ons/plugins net zoals plex voor uitzending gemist/Gamekings etc?

Edit:
Inmiddels shares vis SMB kunnen fixen op mijn iDevices. Maar is UnPn niet beter? Meend x zoiets gehoord te hebben. Dat is me nog niet gelukt via UnPn. XBMC op de mac levert toch zo'n soort client mee?

[ Voor 54% gewijzigd door Reverb_ op 21-01-2011 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil inderdaad ook een Apple TV aanschaffen nu XBMC er ook op draait. Kan iemand een review schrijven hoe het draait met XBMC?

Er zijn inderdaad plugins voor XBMC om Uitzending gemist en RTL/SBS gemist te kijken ( http://www.rieter.net/pages/XOT:Uzg ), Werkt deze plugin ook goed op de Apple TV?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
woziak schreef op maandag 10 januari 2011 @ 12:43:
<cut>

Issues/Irritaties met de huidige 4.1.1 software:
<cut>
- Geen W.O.L. signaal richting mijn centrale bieb.
<cut>
mmm... hoe stel je W.O.L. signaal in naar centrale bieb op ATV1?

en...

weet je ook een manier om in de ATV1 de HD spin-down te laten doen. Hoe zacht die 2.5 HD's ook draaien, ik hoor hem toch :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 18:57

tomk94

Developer

Ik heb een vraagje. Ik heb hier een aantal MKV bestanden met soft subtitles(volgens mij heet dat zo, zit niet ingebrand, maar wel in het bestand, dus geen losse srt). Nou heb ik dit met handbrake omgezet naar m4v zodat ik het af kan spelen op een Apple TV 2g. Maar waar ik nu tegen aanloop is dat de 2e regel van de ondertiteling buiten het beeld zit. Dit is niet z'n groot probleem, maar toch wel vervelend.

Is er een manier om die 2e regel wel te tonen? Of misschien de mkv met soft subtitles to converteren naar een m4v met burn in subtitles? (heb een mac)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:04
Reverb_ schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:48:
[...]

Doet je iDevice dan je encode bij een niet apple formaat bestand? Of je stream device, dus pc of mac??
Ik heb als test op me iPhone 4, een 720p mkv er naar toe gekopieerd en deze gewoon vanuit xmbc aangeroepen, en dit speelde perfect.

Maar theoretisch zou hij geen moeite moeten hebben om via een samba share een 720p mkv tje te streamen vanaf een NAS, er vanuit gaande dat de XBMC versie op ATV2 dezelfde is die ik nu op mijn PC heb draaien.
Het probleem om dan bijvoorbeeld een .avi of een .mkv met ondertiteling af te spelen is dan ook meteen opgelost, en daarom is de ATV2 erg geschikt lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 22:00:
Ik wil inderdaad ook een Apple TV aanschaffen nu XBMC er ook op draait. Kan iemand een review schrijven hoe het draait met XBMC?

Er zijn inderdaad plugins voor XBMC om Uitzending gemist en RTL/SBS gemist te kijken ( http://www.rieter.net/pages/XOT:Uzg ), Werkt deze plugin ook goed op de Apple TV?

Dank!
Ik las toevallig net een topic op onemorething.nl dat een paar jongens deze plugin werkend hadden en met een how-to erbij. Schijnt wel goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Linkje naar het onemorething-topic. Er zijn wisselende ervaringen (bufferen), maar dat kan ook aan de internetverbinding liggen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de link! Precies! Het is de vraag of ze het via LAN of WLAN proberen, G of N indien wifi etc etc. Maar dit is wel goed nieuws zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Laatst online: 21:18

dj_dysaster

Stoom \o/

Ik heb zostraks even xbmc op mn AppleTV 2G geinstalleerd (draai iOS 4.1). Helaas is het onbruikbaar, gigantisch veel crash-to-homescreen momenten. Meerdere mensen met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dj_dysaster schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 19:59:
Ik heb zostraks even xbmc op mn AppleTV 2G geinstalleerd (draai iOS 4.1). Helaas is het onbruikbaar, gigantisch veel crash-to-homescreen momenten. Meerdere mensen met deze ervaring?
Crasht ook aardig vaak op de iPad en zie voorlopig even af van XMBC en ga verder met AirVideo :-)

Laatste nieuws is dat binnen 2 weken SeasonPass ook werkt voor Windows gebruikers.
Zijn er al positieve gebruikers hier (via de Mac variant)?? Twijfel namelijk nog een beetje om het aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dj_dysaster schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 19:59:
Ik heb vandaag 3 films gekeken, niet een keer gecrasht. Ik ben helemaal tevreden.

De bestanden staan op een hardeschijf via airport extreme 5ghz.

Voordelen:

Geen macbook/pro meer aan
Niet afhankelijk van iTunes
MKV gebruikt automatisch de Nederlandse ondertiteling (indien deze erbij zit)

Tot nu toe het beste voor de aTv2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 22:01:
[...]

Ik heb vandaag 3 films gekeken, niet een keer gecrasht. Ik ben helemaal tevreden.

De bestanden staan op een hardeschijf via airport extreme 5ghz.

Voordelen:

Geen macbook/pro meer aan
Niet afhankelijk van iTunes
MKV gebruikt automatisch de Nederlandse ondertiteling (indien deze erbij zit)

Tot nu toe het beste voor de aTv2
Ik heb sinds gisteren ook een AirPort Exteme en een usb disk eraan gehangen. Hoe kan je zien dat je die op 5ghz hebt zitten. Ja heb bij het AirPort configuratie tool al doorgewerkt en heb ze op dual staan dus 2,4 en 5ghz. Maar zie nu niet welk apparaat op wat zit.

En hoe heb jij je usb nas van je extreme aan xbmc gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reverb_ schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 22:08:
[...]

Ik heb sinds gisteren ook een AirPort Exteme en een usb disk eraan gehangen. Hoe kan je zien dat je die op 5ghz hebt zitten. Ja heb bij het AirPort configuratie tool al doorgewerkt en heb ze op dual staan dus 2,4 en 5ghz. Maar zie nu niet welk apparaat op wat zit.

En hoe heb jij je usb nas van je extreme aan xbmc gekoppeld?
Als volgt gekoppeld:

Ga eerst in xbmc naar systeem, netwerk, SMB-client, bij wins-server vul je het ip adres van je airport extreme in (bij mij is dat 192.168.1.1), werkgroep is bij mij WORKGROUP (moet ook in je airport extreme staan)

Ga daarna terug naar het hoofdmenu en kies video, lokatie toevoegen, bladeren, netwerklocatie toevoegen.

Protocol staat al op SMB, Servernaam tik hier wederom je ip van je apple extreme (bij mij 192.168.1.1). Dan gebruikersnaam en wachtwoord (zoals die ook in je apple extreme staan).

Daarna op OK en zie je in de lijst smb://192.168.1.1 (wellicht voor jou een ander ip adres) deze kies je en druk je OK, je kunt nog een map naam meegeven.

Vanaf nu kun je rechtstreeks vanaf de airport extreme je films bekijken.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Hier wat meer specifieke info over XBMC op ATV2.
At present, though the ATV2 can decode 1080p video, it is hardware limited to outputting 720p video.
...
VOB/ISO files do not play correctly/at all as libdvdcss has not be enabled.
Ik hoop dat het issue met de VOB/ISO files snel wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die een andere skin hebben geprobeerd en nu niet meer terug kunnen:

Ga naar:
/private/var/mobile/Library/Preferences/XBMC/userdata/guisettings.xml

En delete deze file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 5.1 geluid:

Just tinkered around a bit in /var/mobile/Library/Preferences/XBMC/userdata/guisettings.xml and flipped these two on, hoping it'd work, and it did:

In the <audiooutput> section, change "false" to "true" on the following entries:

<ac3passthrough>false</ac3passthrough>
<dtspassthrough>false</dtspassthrough>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20
Gisteren ook ff een ATV2 opgepikt (iemand op Marktplaats uit Epe heeft ze, af te halen, voor 120).

Meteen XBMC erop gezet, naja, na wat klooien met jailbreaken in het begin. Versie 4.2.1, dus tethered, al denk ik dat je daar verder weinig last van hebt, aangezien je de stekker er denk ik nooit uittrekt.

XBMC werkt op het eerste gezicht prima; speelt vrijwel alles af volgens mij. Dark Knight VCHD 1080p sample loopt redelijk, al skipt ie wat frames, denk ik.

Twee vragen over XBMC:
- Weet iemand of je vanuit XBMC ook bestanden weg kunt gooien nadat je ze gekeken hebt? Hoe?
- Hoe kan je skippen naar een volgend videobestand? Kan tot nu to alleen maar "spoelen"

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Als mensen veel bufferproblemen hebben:

Ga naar Instellingen > video > afspelen en zet a/v-synchronisatiemethode op AUDIOKLOK. Dat had ik eerst niet en nu heb ik geen buffers meer. Werkt super voor mijn .mkv files!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Bedankt voor je antwoord. Is mij inmiddels gelukt. Zou je mijn vraag over hoe je kunt zien of je wireless device op 2.4 ghz of op 5 ghz staat? Kan nergens dat vinden in de Airport configutility

[ Voor 51% gewijzigd door Reverb_ op 23-01-2011 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Weet iemand hier of er al Airplay hacks zijn voor OSX?
In iTunes kan ik nu wel aangeven dat ik het wil kijken op de AppleTV2 maar ik zou dit ook graag in de browser etc willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reverb_ schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:20:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Is mij inmiddels gelukt. Zou je mijn vraag over hoe je kunt zien of je wireless device op 2.4 ghz of op 5 ghz staat? Kan nergens dat vinden in de Airport configutility
Tijdens de installatie van de atv2 krijg je ook netwerk keuze, wifi, daar heb ik gekozen voor de 5ghz. Beide waren zichtbaar, 2,4 en 5.

De nieuwere typen van Airport extreme kunnen beide tegelijk uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 15:24:
[...]

Tijdens de installatie van de atv2 krijg je ook netwerk keuze, wifi, daar heb ik gekozen voor de 5ghz. Beide waren zichtbaar, 2,4 en 5.

De nieuwere typen van Airport extreme kunnen beide tegelijk uitzenden.
Standaard maakt de AirPort Extreme een 2.4 en 5ghz wireless netwerk toch? Of moet je apart nog weer iets instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reverb_ schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:56:
[...]

Standaard maakt de AirPort Extreme een 2.4 en 5ghz wireless netwerk toch? Of moet je apart nog weer iets instellen?
Nee!

Start het airport-configuratie programma op,
Kies Airport,
Kies Draadloos,
Onderaan Opties draadloos netwerk...,
Daar kun je 5-ghz aanklikken. suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:59:
[...]

Nee!

Start het airport-configuratie programma op,
Kies Airport,
Kies Draadloos,
Onderaan Opties draadloos netwerk...,
Daar kun je 5-ghz aanklikken. suc6
Tnx ik heb het vinkje nu ervoor gezet en een boot gedaan!
Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: 3i Beleid.