Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrysling
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-11-2021
Werk hier inmiddels met een atv2 op xbmc en atvflash met plex (leuk)
Maar nu de volgende vraag: stel ik huur een tv show of film via de atv, kan ik deze dan offloaden naar pc of afpelen op een drm-vrije manier?
grz
H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Ik heb nu ook een tijdje een ATV2, maar heb wat issues met Airplay icm een iPhone 3GS. Klopt het dat je bijv. Uitzending Gemist enzo niet met de app op de iPhone 3GS kan streamen? Ik zie namelijk geen Airplay icoontje verschijnen als ik een video afspeel in de app. Heb wel de laatste iOS versie op die iPhone staan en Remote.app werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:11
coramoor schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:34:
vind de atv2 ook redelijk interesant worden. Heeft de atv2 ook een webbrowser en kan je er een draadloos toetsenbord eraan hangen?
Geen webbrowser, wel youtube, radio en pod/vodcasts. Toetsenbord weet ik niet, maar je kan je iphone of ipad als toetsenbord gebruiken met de remote app.

Weet iemand trouwens of het HDMI handshake probleem bestaat als je XBMC gebruikt? Ik ben namelijk de ongelukkige bezitter van een sony TV.....

-edit-
Ik zie net dat de oplossing voor het HDMI handshake probleem waarschijnlijk nabij is. IOS 4.3 er op zetten en de optie Settings > Audio and video > HDMI-output op RGB high zetten. Eens kijken of ik die beta ergens kan bemachtigen.

[ Voor 38% gewijzigd door Pierz op 24-01-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Keeper schreef op maandag 24 januari 2011 @ 10:45:
Ik heb nu ook een tijdje een ATV2, maar heb wat issues met Airplay icm een iPhone 3GS. Klopt het dat je bijv. Uitzending Gemist enzo niet met de app op de iPhone 3GS kan streamen? Ik zie namelijk geen Airplay icoontje verschijnen als ik een video afspeel in de app. Heb wel de laatste iOS versie op die iPhone staan en Remote.app werkt ook prima.
Klopt idd. Airplay met content uit de browser werkt (nog) niet. Dit zou in 4.3 wel moeten komen.
Of je moet je 3gs even jailbreaken en er AirVideoEnabler op gooien.
harrysling schreef op maandag 24 januari 2011 @ 10:33:
Werk hier inmiddels met een atv2 op xbmc en atvflash met plex (leuk)
Maar nu de volgende vraag: stel ik huur een tv show of film via de atv, kan ik deze dan offloaden naar pc of afpelen op een drm-vrije manier?
grz
H
Als je hem op de pc wilt kijken kun je hem beter huren in iTunes. Dat kan tegenwoordig ook namelijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Donstil schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:23:
Klopt idd. Airplay met content uit de browser werkt (nog) niet. Dit zou in 4.3 wel moeten komen.
Of je moet je 3gs even jailbreaken en er AirVideoEnabler op gooien.
Is (bedrijfs)telefoon van mijn vriendin, dus dat doen we maar even niet. Ik wacht wel op 4.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 18:57

tomk94

Developer

Pierz schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:13:
[...]

Geen webbrowser, wel youtube, radio en pod/vodcasts. Toetsenbord weet ik niet, maar je kan je iphone of ipad als toetsenbord gebruiken met de remote app.

Weet iemand trouwens of het HDMI handshake probleem bestaat als je XBMC gebruikt? Ik ben namelijk de ongelukkige bezitter van een sony TV.....

-edit-
Ik zie net dat de oplossing voor het HDMI handshake probleem waarschijnlijk nabij is. IOS 4.3 er op zetten en de optie Settings > Audio and video > HDMI-output op RGB high zetten. Eens kijken of ik die beta ergens kan bemachtigen.
Hier staat bechreven hoe je het op kan lossen ZONDER developer te zijn. Beta vereist geen registratie bij apple!!

http://www.avforums.com/f...inversion-hdmi-issue.html

Bij mij is het probleem nu ook eindelijk weg:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:04
Heeft iemand misschien nog een paar goede suggesties waar je snel een ATV2 kan kopen?

Op de t-mobile link http://www.t-online-shop....-client-voor-tv-met-hdmi/ & in de pricewatch staat alles op in bestelling, en niet direct meer leverbaar.

Als iemand nog goede suggesties heeft houd ik me aanbevolen.

*edit* ik heb nog even verder gezocht, en heb uiteindelijk hem besteld bij PixMania http://www.pixmania.nl/nl/nl/8148568/art/apple/apple-tv.html

[ Voor 18% gewijzigd door Senaxx op 24-01-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Zelf ben ik nu al enkele dagen aan het pielen met de Apple TV (1st gen, met Broadcom Crystal HD aangesloten dmv compsite), maar krijg het maar niet voor elkaar om alles soepel te laten werken. Tot nu toe heb ik een aantal opties uitgeprobeerd:
  • OS X met XBMC door middel van aTV Flash en/of NitoTV. Werkt heel wisselvallig. Het lijkt erop dat dit aan het geheugenmanagement ligt. Ook composite output wil niet altijd even stabiel zijn.
  • Linux image van pin87a. Oude XBMC variant waarin wel alles werkt, maar geen add-ons en dergelijke ondersteund worden. Ook SMB werkt niet lekker.
  • Linux image van Sam.Nazarako. Krijg ik niet helemaal doorgeboot, lijkt net of deze gaat installeren, maar toch niet :S.
Daarnaast heb ik ook nog geprobeerd de geprepareerde OpenELEC image te downloaden, maar door de grootte (2GB) en geen fatsoenlijke mirrors nog niet binnen kunnen hengelen... Heeft er iemand anders misschien nog tips of suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20
Senaxx schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:44:
Heeft iemand misschien nog een paar goede suggesties waar je snel een ATV2 kan kopen?
Ik heb er zaterdag hier 1 opgehaald: http://link.marktplaats.nl/414792717

[ Voor 42% gewijzigd door matthijst op 24-01-2011 15:07 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

Op de t-mobile link http://www.t-online-shop....-client-voor-tv-met-hdmi/ & in de pricewatch staat alles op in bestelling, en niet direct meer leverbaar.

*edit* ik heb nog even verder gezocht, en heb uiteindelijk hem besteld bij PixMania http://www.pixmania.nl/nl/nl/8148568/art/apple/apple-tv.html
applestore oberhausen

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:56:
Zelf ben ik nu al enkele dagen aan het pielen met de Apple TV (1st gen, met Broadcom Crystal HD aangesloten dmv compsite), maar krijg het maar niet voor elkaar om alles soepel te laten werken. Tot nu toe heb ik een aantal opties uitgeprobeerd:
  • OS X met XBMC door middel van aTV Flash en/of NitoTV. Werkt heel wisselvallig. Het lijkt erop dat dit aan het geheugenmanagement ligt. Ook composite output wil niet altijd even stabiel zijn.
  • Linux image van pin87a. Oude XBMC variant waarin wel alles werkt, maar geen add-ons en dergelijke ondersteund worden. Ook SMB werkt niet lekker.
  • Linux image van Sam.Nazarako. Krijg ik niet helemaal doorgeboot, lijkt net of deze gaat installeren, maar toch niet :S.
Daarnaast heb ik ook nog geprobeerd de geprepareerde OpenELEC image te downloaden, maar door de grootte (2GB) en geen fatsoenlijke mirrors nog niet binnen kunnen hengelen... Heeft er iemand anders misschien nog tips of suggesties?
http://openelec.tv/get-openelec

Maar hoe kom je ernij dat hij 2 GB is? Image voor ATV is 80 MB 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:10:
[...]

http://openelec.tv/get-openelec

Maar hoe kom je ernij dat hij 2 GB is? Image voor ATV is 80 MB 8)7
Ik dacht dat je daarvoor eerst een patchstick moest maken, of toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Groovy app is ook wel geinig: gratis streams van Grooveshark, met zoekfuntie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Dit wilde ik ff delen :) Gaat om een skin voor XBMC op de iPad/Apple TV 2G

De skin die te vinden is op onderstaande website werkt lekker op de iPad en Apple TV 2G. Het heeft het design ook van de apple TV een beetje en past dus zo mooi bij je Apple Product. Heb een heleboel skins getest en vind deze toch de beste; loopt smooth, is licht en mooie lay-out voor je films. Kortom aanrader dus.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=59576

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-01 15:01
Reverb_ schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 01:13:
Dit wilde ik ff delen :) Gaat om een skin voor XBMC op de iPad/Apple TV 2G

De skin die te vinden is op onderstaande website werkt lekker op de iPad en Apple TV 2G. Het heeft het design ook van de apple TV een beetje en past dus zo mooi bij je Apple Product. Heb een heleboel skins getest en vind deze toch de beste; loopt smooth, is licht en mooie lay-out voor je films. Kortom aanrader dus.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=59576
Ziet er inderdaad erg goed uit! Thanks voor de tip.

Algemeen: Is het niet verstandiger om een apart topic te starten voor de combi ATV2/XBMC. Anders wordt het wel erg verwarrend voor nieuwe lezers... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woziak schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:43:
[...]

Algemeen: Is het niet verstandiger om een apart topic te starten voor de combi ATV2/XBMC. Anders wordt het wel erg verwarrend voor nieuwe lezers... :)
Ah, we zijn tweakers of niet toch. Mijn tante koopt al geen AppleTv omdat ze toch niet weet hoe het werkt en zal daarom hier ook niet op dit forum zitten.
Ik vind het wel handig om hier de XMBC berichten bij te zien. Het was al zo rustig in dit topic de laatste tijd.

Iemand al de laatste update binnen gehaald en minder last van bugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 09:26

Amazon.co.uk, zondag besteld. Vandaag in huis.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 15:22:
[...]

Ah, we zijn tweakers of niet toch. Mijn tante koopt al geen AppleTv omdat ze toch niet weet hoe het werkt en zal daarom hier ook niet op dit forum zitten.
Ik vind het wel handig om hier de XMBC berichten bij te zien. Het was al zo rustig in dit topic de laatste tijd.

Iemand al de laatste update binnen gehaald en minder last van bugs?
Ik vind het minder handig om het in hetzelfde topic te behandelen. Bijvoorbeeld: Over welke bugs heb je het, in de IOS beta of in XBMC? ;)

Als ik een voorzichtige voorspelling mag doen, denk ik dat XBMC de overhand zal krijgen in dit topic. Dus een eigen topic zou beter zijn. XBMC maakt het in mijn ogen ook een ander apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:33
XBMC bestaat al jaren voor de ATV, ook al voor de ATV1 dus, de overhand heeft het nog niet genomen in al die tijd. Ben benieuwd of dat voor de ATV2 wel het geval zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Pierz schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 15:57:
[...]

Ik vind het minder handig om het in hetzelfde topic te behandelen. Bijvoorbeeld: Over welke bugs heb je het, in de IOS beta of in XBMC? ;)

Als ik een voorzichtige voorspelling mag doen, denk ik dat XBMC de overhand zal krijgen in dit topic. Dus een eigen topic zou beter zijn. XBMC maakt het in mijn ogen ook een ander apparaat.
Ben ik het ook mee eens. Zal eens kijken of ik vanavond een topic kan maken voor XBMC op iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:22:
[...]

Ik dacht dat je daarvoor eerst een patchstick moest maken, of toch niet?
Dat zou buiten OpenELEC om zijn, de versie op de site maakt een USB-installer die zorgt voor de gehele installatie. Mochten daar problemen mee zijn, kun je direct hulp krijgen in de IRC chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:09:
[...]

Dat zou buiten OpenELEC om zijn, de versie op de site maakt een USB-installer die zorgt voor de gehele installatie. Mochten daar problemen mee zijn, kun je direct hulp krijgen in de IRC chat.
Dan ga ik IRC maar eens openen. Ik heb namelijk de aTV versie gedownload, op een (met de aTV compatibele) USB stick gezet en geprobeerd te flashen, maar dat werkt dus niet. Er wordt namelijk geen compatibele bootpartitie aangemaakt voor zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
tomwebfreak schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:38:
[...]

Hier staat bechreven hoe je het op kan lossen ZONDER developer te zijn. Beta vereist geen registratie bij apple!!

http://www.avforums.com/f...inversion-hdmi-issue.html

Bij mij is het probleem nu ook eindelijk weg:D
Ik heb het de beta ook via die link geinstalleerd en het probleem is bij mij ook verdwenen d:)b

Wel af en toe een crash naar het home scherm helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Een of andere reden zet XBMC de tijd niet goed, ook al stel je de localisatie in op Dutch... Zo pas je hem aan zodat het wel goed gaat:

cd /private/var/db/timezone
rm localtime
ln -s /usr/share/zoneinfo/Europe/Amsterdam localtime
killall AppleTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Heb net ook ff dit topic ontdekt omdat ik als fanatiek XBMC gebruiker erg geinteresseerd raak in een ATV2 :)

Ik lees alleen wisselende verhalen over het al dan niet 'smooth' lopen, dus dat houdt me nog tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Heb inmiddels een apart XBMC topic geopend gericht op iOS.
[Ervaringen & Discussie] XBMC voor iOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:56
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 22:01:
[...]

Ik heb vandaag 3 films gekeken, niet een keer gecrasht. Ik ben helemaal tevreden.

De bestanden staan op een hardeschijf via airport extreme 5ghz.

Voordelen:

Geen macbook/pro meer aan
Niet afhankelijk van iTunes
MKV gebruikt automatisch de Nederlandse ondertiteling (indien deze erbij zit)

Tot nu toe het beste voor de aTv2
Is dit de gemiddelde ervaring hier dat het streamen met xbmc vanaf een externe USB-HD die aan een AExtreme (de nieuwste) hangt geen problemen geeft? (zodat ik nu nog niet perse een NAS aan hoef te schaffen (op de termijn uiteraard wel)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94

tomk94

Developer

Mmm, was blij dat de 4.3 beta m'n handshaking probleem oplost, heb ik er nu last van dat airplay/thuisdeling niet meer werkt. Wanneer ik een video start, begint de Apple TV met laden, maar daarna kom ik meteen terug in het hoofdmenu... Hopen dat een herstel het oplost. En anders maar weer even downgraden.

edit: herstel(via itunes) heeft niks uitgehaald. Hopelijk werkt downgraden...
edit: downgraden heeft ook niet geholpen, krijg nu een BackRowErrors 326 als ik via itunes via airplay een video wil afspelen. Ga hier een nieuw topic over starten.

[ Voor 28% gewijzigd door tomk94 op 31-01-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomwebfreak schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:38:
Mmm, was blij dat de 4.3 beta m'n handshaking probleem oplost, heb ik er nu last van dat airplay/thuisdeling niet meer werkt. Wanneer ik een video start, begint de Apple TV met laden, maar daarna kom ik meteen terug in het hoofdmenu... Hopen dat een herstel het oplost. En anders maar weer even downgraden.

edit: herstel(via itunes) heeft niks uitgehaald. Hopelijk werkt downgraden...
edit: downgraden heeft ook niet geholpen, krijg nu een BackRowErrors 326 als ik via itunes via airplay een video wil afspelen. Ga hier een nieuw topic over starten.
Even je hdmi kabel eruit en er opnieuw in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
ik heb sinds enige tijd ook een apple TV2, maar heb behoorlijk wat problemen met mijn internet verbinding.

Nu had ik deze problemen al met m`n iPad, alleen dacht ik dat dit aan de update lag (4.2.1), maar hetzelfde probleem heb ik dus nu ook met m`n ATV.

Probleem is, dat de verbinding na enige tijd verbroken wordt, waardoor ik of het apparaat moet restarten of, in geval van de iPad, in en af vliegmodus moet zetten ...

Aangezien het probleem zich voordoet op apple producten, is mijn vraag of meerdere dit probleem ondervinden.

Situatie omschrijving:
ATV2 (versie 4.1.1), draadloos aangesloten op een Belkin N+ router F5D8235-4 v2000 (zie eerdere bericht in topic) via DHCP
Router beveiligd d.m.v. WPA-PKS2
Meerdere apparaten hierop aangesloten zowel bedraad als draadloos (DLNA TV, android phone, iPad, printer, NAS, PS3 en win7 pc).

Wat heb ik al geprobeerd:
Ik heb de router zowel statisch als dynamisch ingesteld, IP adres configureren, MAC adres configureren, dit gaf in alle gevallen geen oplossing.
Op de apple TV heb ik zowel via DHCP als handmatig alles ingevuld, alsmede de troubleshooting op de apple site doorlopen. Helaas gaf dit ook niet de oplossing.
Uiteraard ook tweakers en google geraadpleegd, maar er is weinig te vinden over dit probleem

Ik heb dus, naar mijn mening, alles geprobeerd, alleen heeft niks de oplossing gegeven ... :'(

Vervelende hierdoor is dat airplay en remote via Itunes 10.1.2 ook niet werkt en ook niet via de ipad.

Heb ik iets over het hoofd gezien, is het een bekend probleem of weet iemand waar het aan kan liggen ...
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen met dit probleem ... _/-\o_

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Heb je het al zonder beveiliging geprobeerd? De optie die je daarvoor aangeeft ken ik trouwens niet, beste is trouwens WPA2 met AES als je maximale snelheid wil halen.
Aan google te zien geeft je router nog wel eens problemen via Wifi. Heb je de ATV al eens via kabel aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Weet iemand of Airplay Video werkt op AppleTV2 4.3 ICM een ander 4.3 apparaat (iPad in mijn geval)?.

Ik heb op me iPad 4.3 (beta3) en daar dus geen jailbreak meer op. Hierdoor "mis" ik AirplayVideo best wel.
Gebruikte het vaak om Serie's naar me AppleTV2 te streamen zodat me Mac uit kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94

tomk94

Developer

Donstil schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:12:
Weet iemand of Airplay Video werkt op AppleTV2 4.3 ICM een ander 4.3 apparaat (iPad in mijn geval)?.

Ik heb op me iPad 4.3 (beta3) en daar dus geen jailbreak meer op. Hierdoor "mis" ik AirplayVideo best wel.
Gebruikte het vaak om Serie's naar me AppleTV2 te streamen zodat me Mac uit kon.
Ik had gelezen dat het mogelijk was om met 4.3 beta vanuit elke applicatie naar een Apple TV2 met de 4.3 beta te streamen. Dus in pricipe heb je hem dan niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nou ik heb nu Beta3 op de iPad en dan werkt het nog niet.
Zo de beta ff proberen op me AppleTV.

Edit: Inmiddels ook beta 3 op me AppleTv2 geinstalleerd.
Maakt helaas geen verschil :-( .

Wederom geen airplay video in de andere players.
(iets wat makkelijk mogelijk is aangezien het met een jailbreak tweak ook kan)

[ Voor 54% gewijzigd door Donstil op 02-02-2011 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:04
Donstil schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 19:32:
Nou ik heb nu Beta3 op de iPad en dan werkt het nog niet.
Zo de beta ff proberen op me AppleTV.

Edit: Inmiddels ook beta 3 op me AppleTv2 geinstalleerd.
Maakt helaas geen verschil :-( .

Wederom geen airplay video in de andere players.
(iets wat makkelijk mogelijk is aangezien het met een jailbreak tweak ook kan)
Ook ik kreeg met iPhone 4, en iPad alleen video audio op mijn ATV2. Met airvideoenabler uit Cydia (jailbreak) en een respring kreeg ik echter wel videobeeld vanuit elke applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Ik probeer op m'n aTV2 m'n Flickraccount in te stellen. Maar met wat bij achter de www.flickr.com/ komt te staan kan hij hem niet vinden. Hebben meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Robberto schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 17:03:
Ik probeer op m'n aTV2 m'n Flickraccount in te stellen. Maar met wat bij achter de www.flickr.com/ komt te staan kan hij hem niet vinden. Hebben meer mensen dit probleem?
Ja! Zowel in Flickr als in YouTube werken zoekopdrachten niet. Dat zou je toch niet verwachten van een Apple-produkt. Ikzelf til er niet zo zwaar aan, ik gebruik de ATV2 voornamelijk voor Airplay en XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
BamSlam_ schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:28:
[...]

Ja! Zowel in Flickr als in YouTube werken zoekopdrachten niet. Dat zou je toch niet verwachten van een Apple-produkt. Ikzelf til er niet zo zwaar aan, ik gebruik de ATV2 voornamelijk voor Airplay en XBMC.
Aan youtube is het best vervelend dat hij de zoek resultaten rechts laat zien. Dat je dus niet op "enter" moet drukken maar naar rechts moet drukken. Werkt verder prima maar is wat onhandig.

Probleem met flickr heb ik trouwens niet. Mijn flickr pagina kon keurig worden ingeladen
(www.flickr.com/mennostil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Hoe doe ik de untetehered jailbreak nu op mijn Apple TV2G? Aangezien daar niet echt een sleep en homebutton opzit.
Afbeeldingslocatie: http://www.iphoneclub.nl/wp-content/uploads/2011/02/Screen-shot-2011-02-04-at-6.22.04-AM.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Reverb_ schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:17:
Hoe doe ik de untetehered jailbreak nu op mijn Apple TV2G? Aangezien daar niet echt een sleep en homebutton opzit.
[afbeelding]
Bij de tethered jailbreak waren het toetsen op de afstandbediening. Voor deze versie heb ik nog niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 15:54
[afbeelding]
In de volgende release van GP wordt pas Apple TV2 ondersteund! Die zal zeer binnenkort al verschijnen. Deze RC5 is puur gericht op de iPhone en iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

[afbeelding]
een dfu op je apple tv doe je zo http://www.appletips.nl/e...-2g-in-dfu-mode-plaatsen/

[ Voor 19% gewijzigd door DancePlaza op 05-02-2011 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:58

KSH

Is het iemand al gelukt om de apple tv 2g met succes untethered te jailbreaken met greenpoison? Wil best wachten op de 'officiele' versie, maat als t nu al kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
De aangepaste releasenotes van greenpoison vermelden dat Apple TV 2G untethered pas komt in RC6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 16-09 13:10
alles werkte goed bij mij. Maar na een hanger van xbmc opnieuw opmoeten starten..
En nu geen wifi meer. Erg vaag, heeft 2 weken perfect gewerkt en nu niet meer.
Ik wacht met smart op gp rc6. Hopen dat die snel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Zojuist m'n apple TV binnen gehad en ben onder de indruk van het formaat. Ik zit nog te wachten op de juiste versie van greenpois0n voor XBMC, maar het streamen via airplay vanaf de iPad werkt perfect.

Zover ik kan zien is het niet mogelijk om direct van je NAS naar de Apple TV te streamen tenzij je XBMC erop zet, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
Walkman schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:28:
Zojuist m'n apple TV binnen gehad en ben onder de indruk van het formaat. Ik zit nog te wachten op de juiste versie van greenpois0n voor XBMC, maar het streamen via airplay vanaf de iPad werkt perfect.

Zover ik kan zien is het niet mogelijk om direct van je NAS naar de Apple TV te streamen tenzij je XBMC erop zet, klopt dit?
Ligt een beetje aan de NAS die je hebt. Op sommige modellen kan je een iTunes server activeren/installeren... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
woziak schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 15:22:
[...]

Ligt een beetje aan de NAS die je hebt. Op sommige modellen kan je een iTunes server activeren/installeren... ;)
Ik heb de iTunes server aangezet, maar die wordt door de Apple TV niet gezien, werkt waarschijnlijk pas als ik 'm op iTunes zelf eerst nog selecteer, maar dan moet er een PC aan blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
woziak schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 15:22:
[...]

Maar dan nog zul je een computer met iTunes nodig hebben om de muziek te laten verschijnen. ATV2 herkent geen shared library's rechtstreeks vanaf de NAS iTunes server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
troftnom schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:58:
Heb je het al zonder beveiliging geprobeerd? De optie die je daarvoor aangeeft ken ik trouwens niet, beste is trouwens WPA2 met AES als je maximale snelheid wil halen.
Aan google te zien geeft je router nog wel eens problemen via Wifi. Heb je de ATV al eens via kabel aangesloten?
Thanks, dit lijkt toch de oplossing te geven, ik heb m`n router nu beveiligd met een WEP 64 beveiliging en hij heeft voorlopig geen problemen met wifi ;)

Betreffende de Itunes server op een NAS systeem, dat verbaast mij ook dat de atv2 deze niet kan lezen.
Eigenlijk vind ik het apparaat zo en zo een beetje tegen vallen. XBMC is er nog niet echt via een windows pc op te installeren en standaard heeft het apparaat weinig mogelijkheden, zit er zelf al aan te denken te verkopen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
pvdlaan schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 19:10:
[...]

Thanks, dit lijkt toch de oplossing te geven, ik heb m`n router nu beveiligd met een WEP 64 beveiliging en hij heeft voorlopig geen problemen met wifi ;)

Betreffende de Itunes server op een NAS systeem, dat verbaast mij ook dat de atv2 deze niet kan lezen.
Eigenlijk vind ik het apparaat zo en zo een beetje tegen vallen. XBMC is er nog niet echt via een windows pc op te installeren en standaard heeft het apparaat weinig mogelijkheden, zit er zelf al aan te denken te verkopen ;(
De Flickr integratie is teleurstellend, private foto's kan je niet eens bekijken. Het is niet mogelijk om in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Heb voor de ouders een AppleTV 2 besteld, het ding gaat gejailbreaked worden en voorzien worden van XBMC voor films via netwerk te kunnen zien. Er zijn gegarandeerd voor hetzelfde geld (113€ vanaf Amazon.co.uk) betere mediaplayers maar het iOS gedeelte en jailbreak community interesseren me enorm.

Heeft iemand al ervaring met XBMC op de ATV2 icm. hoge bitrate 1080p content zoals bv. een BluRay backup ? Het wireless netwerk haalt hier 5-10MB/sec dus dat zal geen probleem zijn maar ik zie nog niet veel over hoeveel bitrate max nog vloeiend gaat. Dan weet ik of er gerecode gaat moeten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
new_born89 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:06:
[...]

Maar dan nog zul je een computer met iTunes nodig hebben om de muziek te laten verschijnen. ATV2 herkent geen shared library's rechtstreeks vanaf de NAS iTunes server.
Ja das waar ook. De ATV2 maakt alleen gebruik van die Homesharing/Thuisdeling... Zou fijn zijn als ie gedeelde bibliotheken ook weer zou herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 16-09 13:10
[...]

kan je niet vanuit een windows pc ssh'n naar je atv2?
Lijkt me dat dat wel moet kunnen.... en als dat kan, dan kan je ook gewoon xbmc installeren.

* DarkChylde wacht met smart op greenpois0n rc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
XBMC is er nog niet echt via een windows pc op te installeren en standaard heeft het apparaat weinig mogelijkheden, zit er zelf al aan te denken te verkopen ;(
Nog even en je kunt ook met een Windows PC je ATV2 van XBMC voorzien. Van Greenpois0n heeft men net een Windows (en ook een Linux)-versie uitgebracht. In hun volgende beta wordt als het goed is de ATV2 ook ondersteund. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Hoop ook dat het snel is, zit er met smart op te wachten. Ze zijn er in ieder geval mee bezig, laatste update op twitter van greenpois0n is:

starting on rc6 now, including appletv support!! @nitotv has already done most of the work for us. he's awesome!!! 5:13 AM Feb 6th via Twitter for Mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:56
f4stf0rw4rd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:57:
Misschien nog handig om in de startpost op te nemen, ik heb namelijk mijn aTV gejailbreaked op een Windows pc met OSX in VMware. meer info hier: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=91490 Handig voor als je geen Mac hebt.

Je kunt op deze manier zelfs tethered booten vanuit Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
Ik blijf met 720p MKV'tjes via XBMC (ATV2) constant bufferproblemen houden (om de 5 minuten paar seconden). Het ligt niet aan de netwerksnelheid of de pc waarvan gestreamed wordt. In de instellingen van XBMC ook al van alles geprobeerd, niks lijkt te werken. Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
new_born89 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 12:18:
[...] Het ligt niet aan de netwerksnelheid of de pc waarvan gestreamed wordt. [...]
Hoe weet je dit zo zeker? Heb je de log file van XBMC bijvoorbeeld al bekeken of de debug-info tijdens het afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
alex3305 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 15:41:
[...]

Hoe weet je dit zo zeker? Heb je de log file van XBMC bijvoorbeeld al bekeken of de debug-info tijdens het afspelen?
Omdat ik via Plex op m'n Macbook Pro wel m'n MKV's zonder te bufferen af kan spelen. Zal m'n log en debug eens gaan bekijken en wellicht hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ATV heeft altijd naar volle tevredenheid gewerkt totdat ik de iTunes update naar 10.1.2.17 geinstalleerd heb... Thuisdeling krijg ik met geen mogelijkheid meer aan de praat terwijl alle instellingen goed staan en ik ook gewoon een netwerkverbinding hen met de andere diensten (flickr, youtube etc.)

Op het Apple forum kom ik meerdere mensen tegen met hetzelfde probleem:
http://discussions.apple....threadID=2738776&tstart=0
http://discussions.apple....threadID=2750216&tstart=0

Zijn er hier ook mensen met hetzelfde probleem? Zo ja, ook iemand met een oplossing?
Reset heb ik gedaan maar het werkt nog steeds niet, ben bang dat ik moet wachten op een volgende update van iTunes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist is de RC6 gereleased. Ben erg benieuwd naar de ervaringen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:58

KSH

Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 22:49:
Mijn ATV heeft altijd naar volle tevredenheid gewerkt totdat ik de iTunes update naar 10.1.2.17 geinstalleerd heb... Thuisdeling krijg ik met geen mogelijkheid meer aan de praat terwijl alle instellingen goed staan en ik ook gewoon een netwerkverbinding hen met de andere diensten (flickr, youtube etc.)

Op het Apple forum kom ik meerdere mensen tegen met hetzelfde probleem:
http://discussions.apple....threadID=2738776&tstart=0
http://discussions.apple....threadID=2750216&tstart=0

Zijn er hier ook mensen met hetzelfde probleem? Zo ja, ook iemand met een oplossing?
Reset heb ik gedaan maar het werkt nog steeds niet, ben bang dat ik moet wachten op een volgende update van iTunes...
Of je installeert de vorige versie van itunes weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 00:00:
Thx for the heads-up ! AppleTV komt maandag binnen, kan hij al rechtstreeks voorzien worden van XBMC !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 00:00:
Dit gevolgd:
http://www.iphoneincanada...h-greenpois0n-rc6-on-421/

Hij is nu inderdaad untethered gejailbreakt.
Zie geen Greenpois0n in m'n menu staan, maar denk dat dat komt doordat ik XBMC al geinstalleerd had ofzo.
Boeit me verder ook niet, ging me erom dat ie normaal doorstart als ik een keer de stroom eraf haal, en dat doet ie nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
ik heb mijn atv2 gejailbreaked met Greenpois0n, alleen nu doet de wifi het niet ...
Hebben meerdere dit probleem en zoja is dit dan eventueel op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
pvdlaan schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:15:
ik heb mijn atv2 gejailbreaked met Greenpois0n, alleen nu doet de wifi het niet ...
Hebben meerdere dit probleem en zoja is dit dan eventueel op te lossen ?
SSH in ATV2:

- Type apt-get update
- Type apt-get remove com.nito.nitotv
- Type apt-get install com.nito.nitotv
- Type killall AppleTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
new_born89 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:52:
[...]

SSH in ATV2:

- Type apt-get update
- Type apt-get remove com.nito.nitotv
- Type apt-get install com.nito.nitotv
- Type killall AppleTV
Dit werkt helaas niet, bij het intypen van de eerste regel geeft ie de volgende melding:
"E: Type '.dep' is not know on line 1 in source list /ect/apt/sources.list.d/
sel.list"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
pvdlaan schreef op zondag 13 februari 2011 @ 19:45:
[...]

Dit werkt helaas niet, bij het intypen van de eerste regel geeft ie de volgende melding:
sel.list"
Dat is vreemd, heb geen idee hoe dit op te lossen.

Via Twitter:
@nitoTV "goin to dig deeper into wifi issues today, please be patient! this isnt a new issue, its been an issue in every single appletv jailbreak"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Zijn er meer mensen met problemen icm MKVTools?

Ik heb continu het probleem dat audio na 50min niet meer synchroon wil lopen.
AAC 2ch of AAC 5.1 maakt daar verder geen verschil in uit helaas.

Alles wat onder de 50min blijft gaat perfect. Daarboven continu gezever.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:07
Donstil schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:23:
Zijn er meer mensen met problemen icm MKVTools?

Ik heb continu het probleem dat audio na 50min niet meer synchroon wil lopen.
AAC 2ch of AAC 5.1 maakt daar verder geen verschil in uit helaas.

Alles wat onder de 50min blijft gaat perfect. Daarboven continu gezever.

Iemand enig idee?
Komt me bekend voor, is overigens niet met elke film maar wel met de meeste... Ik ben daarom overgestapt naar de combinatie Handbrake en Subler... Ik had dit probleem al eens aangedragen hier, maar weinig respons....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerryN
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 20:21
pvdlaan schreef op zondag 13 februari 2011 @ 19:45:
[...]

sel.list"
Wat voer je precies in? 'Type apt-get update' of alleen 'apt-get update'? Die laatste moet je namelijk hebben. Was misschien een beetje onduidelijk. Dit geldt ook voor de andere commands, natuurlijk. Dus zonder 'Type'. new_born89 bedoelde (lijkt mij) dat je dit in moest typen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasf
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
720p serie is redelijk te kijken via xbmc, af en toe wat kleine haperingen.
1080p films afspelen crasht heel xbmc en kom ik terug in het apple menu.

misschien is de xbmc versie op nitotv niet de allernieuwste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
bart155 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 09:56:
[...]

Komt me bekend voor, is overigens niet met elke film maar wel met de meeste... Ik ben daarom overgestapt naar de combinatie Handbrake en Subler... Ik had dit probleem al eens aangedragen hier, maar weinig respons....
Ooh dat had ik even gemist.

Handbrake icm subler gaat me echt te lang duren.
Met alleen subler kan je trouwens ook m4v's maken. (mkv inladen en opslaan)

Dit geeft op de AppleTV alleen groen beeld waarna alleen een harde reset (stekker eruit > stekker erin) nog lijkt te werken. Daar ga ik nog eens induiken. Voor series is mkvtools tot nu toe nog goed dus ik heb er niet geweldig veel haast mee.

Edit: Na nog wat google'en kwam ik erachter dat MKVTools nog al eens de fps van een film verkeerd indexeert. Daarom lopen films en lange serie's dus vaak niet meer sync. Het is redelijk simpel op te lossen door zelf de FPS op te geven.

Weet iemand een programma voor de MAC waar ik de FPS van een MKV kan uitlezen?

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 15-02-2011 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadonder
  • Laatst online: 21:32
Ik heb begrepen dat als ik een Apple TV met een Amerikaanse stekker aanschaf, dat ik de stroomkabel gewoon kan vervangen met een Nederlandse aansluiting. Als ik het goed heb begrepen is dat zo'n 8-vorm. Zijn daar nog verschillende soorten van? Ik heb absoluut geen verstand van voltage etc.
En deze stekker is gewoon te koop bij bijvoorbeeld een Handyman of Mediamarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kadonder schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 19:19:
Ik heb begrepen dat als ik een Apple TV met een Amerikaanse stekker aanschaf, dat ik de stroomkabel gewoon kan vervangen met een Nederlandse aansluiting. Als ik het goed heb begrepen is dat zo'n 8-vorm. Zijn daar nog verschillende soorten van? Ik heb absoluut geen verstand van voltage etc.
En deze stekker is gewoon te koop bij bijvoorbeeld een Handyman of Mediamarkt?
Absoluut. AppleTv2 werkt met 110v~240v.

Je kunt dus gewoon een "achtje" kopen en deze aansluiten. Of van je scheerapparaat gebruiken of oude dvd speler of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
Ben nu ook een paar dagen aan het spelen met XBMC op de ATV2, maar loop nu tegen een dingetje aan. Heb het officiele XBMC Subtitle script geinstalleerd en probeer van Bierdopje wat subs binnen te halen. Hij geeft echter een fout. Dit heb ik gegoogled en het kwam erop neer dat er al een fix voor is in de vorm van een nieuwe versie van het subtitle script. Deze is echter nog niet opgenomen in de standaard waardoor ik hem niet kan updaten op de ATV2 zelf. Ik heb wel de nieuwe versie op mijn Mac staan, maar krijg het niet voor elkaar die map erheen te kopieren.

cp -i -R [map op computer] [locatie op atv2] werkt niet omdat hij vanaf de ATV2 mijn Mac niet kan bereiken of iets dergelijks.

Hoe kan ik dit oplossen? Geen zin om te wachten tot alles door de "officiele" molen is.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Voor zover ik weet werkt cp alleen lokaal, en niet over het netwerk. Daar heb je software zoals OpenSSH (scp dan) voor. Maar wie weet heeft Apple wel netwerkfunctionaliteit in cp verwerkt ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
Het is gelukt met Interarchy, een SFTP programma.

PSN: Sluuz

• Cyzor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 17:05
Ik heb een heel omslachtige manier nu op Uitzending Gemist op mijn Apple TV te bekijken.

Op de beta versie van UG wordt HTML5 op de iPad ondersteund. Dit betekent dus dat er m4v h.264 "Apple compatible" bestanden op de UG servers aanwijzing zijn. Als ik in Chrome de user agent van een iPad instel krijg ik netjes de HTML5 versie te zien. Dan kan je in Chrome rechts klikken en "Video oplaan als..." kiezen en het m4v bestand wordt gedownload. Zoals hier de laatste aflevering van Wie Is De Mol. Met AirFlick kan ik dit bestand dan vanaf mijn Mac via AirVideo naar de AppleTV streamen. (Windows gebruikers zouden het bestand in iTunes kunnen slepen).

Een andere optie is FireCore's browser voor de Apple TV, Couch Surfer. Ook hier kan de user agent van de iPad worden aangenomen. Als ik dan naar YouTube surf krijg ik netjes de iPad layout te zien en kan ik de video's afspelen via HTML5. Ook op beta.uitzendinggemist.nl krijg ik netjes de iPad layout geserveerd en verschijnt er een "Play" knop in het video frame alleen werkt het afspelen dan net weer niet.

Dit moet makkelijker kunnen. Een XBMC plugin die de HTML5 video gebruikt op zo...

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Ik kijk gewoon via m'n iPhone en dan streamen naar de AppleTV, heb wel de Cydia Tweak AirVideoEnabler gedownload. ;-)

• Cyzor
Robberto schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 23:26:
Ik kijk gewoon via m'n iPhone en dan streamen naar de AppleTV, heb wel de Cydia Tweak AirVideoEnabler gedownload. ;-)
Ik heb mijn iPhone niet gejailbreaked en vermoed dat 4.3 niet lang op zich laat wachten. Als UG op de iPhone dan ook nog een updatje krijgt. Maar ik wil eigelijk een oplossing dat ik vanaf de bank enkel met de ATV UG kan kijken. Dus Couch Surfer leek een goede oplossing alleen werkte dat dan weer niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is Couch Surfer zo traag. Zijn alternatieven? Ik lees dat firefox ook traag is. Met een ipad motorkap
http://www.ifixit.com/Tea...eneration-Teardown/3625/1 zou er meer mogelijk moeten zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Sluuz schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:07:
Ben nu ook een paar dagen aan het spelen met XBMC op de ATV2, maar loop nu tegen een dingetje aan. Heb het officiele XBMC Subtitle script geinstalleerd en probeer van Bierdopje wat subs binnen te halen. Hij geeft echter een fout. Dit heb ik gegoogled en het kwam erop neer dat er al een fix voor is in de vorm van een nieuwe versie van het subtitle script. Deze is echter nog niet opgenomen in de standaard waardoor ik hem niet kan updaten op de ATV2 zelf. Ik heb wel de nieuwe versie op mijn Mac staan, maar krijg het niet voor elkaar die map erheen te kopieren.

cp -i -R [map op computer] [locatie op atv2] werkt niet omdat hij vanaf de ATV2 mijn Mac niet kan bereiken of iets dergelijks.

Hoe kan ik dit oplossen? Geen zin om te wachten tot alles door de "officiele" molen is.
kan je vertellen welke stappen je hebt gedaan om dit voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Op mijn ATV2 klopte, na jailbreaken en installatie van XBMC e.d., de tijd voor geen meter meer. Kon ook nergens in de menu's vinden waar ik dat kon aanpassen. In de unix-shell (inloggen via SSH) gaat het echter ook m.b.v. het date-commando. De juiste syntax uitvogelen kostte enige tijd. Uiteindelijk lukte het me alleen om tijd goed in te stellen door de tijd als UTC op te geven (momenteel, met wintertijd, Nederlandse tijd minus 1 uur).

De syntax is:
date -u MMDDHHMMYY

dus om bijvoorbeeld 20 februari 2011 13:20 in te stellen gebruiken we:
AppleTV:~ root# date -u 0220122011
wat resulteert in uitvoer:
Sun Feb 20 12:20:00 UTC 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Cyzor schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 23:34:
[...]

Ik heb mijn iPhone niet gejailbreaked en vermoed dat 4.3 niet lang op zich laat wachten.
Ik denk dat 4.3 nog wel even zal duren. Ik draai op me iPad en op me AppleTV de laatste beta en die zijn verre van stabiel. Apple moet zeker nog met een Beta4 komen om dit recht te trekken. Van beta3 naar final lijkt me niet mogelijk (zonder testen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,
Ik heb sinds enkele weken de ATV2 en gejailbreaked met Greenpois0n RC6. Met enige moeite is dit gelukt en nu inmiddels XBMC erop staan met nog wat andere tools.

Onder XBMC XOT repository geinstalleerd en ook dit werkt prima. Onder programma's kan ik heel veel zenders bekijken en daarvan gemiste uitzendingen zoeken... maar helaas niet bekijken. Nu schijnt ATV2 standaard geen mms streams te ondersteunen. En toch heb ik her en der gelezen dat sommigen het wel is gelukt om streams te bekijken, alleen nergens staat compleet omschreven hoe men dat heeft gedaan.

Heeft iemand een idee? Dit zou de ATV2 helemaal compleet maken.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Cyzor schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 23:24:
Ik heb een heel omslachtige manier nu op Uitzending Gemist op mijn Apple TV te bekijken.

Op de beta versie van UG wordt HTML5 op de iPad ondersteund. Dit betekent dus dat er m4v h.264 "Apple compatible" bestanden op de UG servers aanwijzing zijn. Als ik in Chrome de user agent van een iPad instel krijg ik netjes de HTML5 versie te zien. Dan kan je in Chrome rechts klikken en "Video oplaan als..." kiezen en het m4v bestand wordt gedownload.
Goede tip, thanks. Werkt prima en omslachtigheid valt best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
BamSlam_ schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:24:
Op mijn ATV2 klopte, na jailbreaken en installatie van XBMC e.d., de tijd voor geen meter meer. Kon ook nergens in de menu's vinden waar ik dat kon aanpassen. In de unix-shell (inloggen via SSH) gaat het echter ook m.b.v. het date-commando. De juiste syntax uitvogelen kostte enige tijd. Uiteindelijk lukte het me alleen om tijd goed in te stellen door de tijd als UTC op te geven (momenteel, met wintertijd, Nederlandse tijd minus 1 uur).
De tijd is heel makkelijk te fixen door de tijdzone te vervangen:
code:
1
2
3
4
cd /private/var/db/timezone
rm localtime
ln -s /usr/share/zoneinfo/Europe/Amsterdam localtime
killall AppleTV
Keeper schreef op maandag 21 februari 2011 @ 23:21:
Goede tip, thanks. Werkt prima en omslachtigheid valt best mee.
GroteBozewolf (de ontwikkelaar van XOT-Uzg) heeft inmiddels de addon geupdate zodat de Apple TV 2 nu de h.264 video files gebruikt op het Beta kanaal. Nu kan je gewoon vanuit je luie stoel via XBMC Uitzending Gemist kijken!

Zie ook: [Ervaringen & Discussie] XBMC voor iOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 22:41

DefLite

Why so serious?

Ugh Apple TV 2 blijft hangen bij het opstarten op het Apple logo... hij was gejailbreaked (nog de oude untethered JB) en heb hem via iTunes gerestored maar mocht niet baten :<

Iemand nog andere ideeën behalve terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
DefLite schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 22:34:
Ugh Apple TV 2 blijft hangen bij het opstarten op het Apple logo... hij was gejailbreaked (nog de oude untethered JB) en heb hem via iTunes gerestored maar mocht niet baten :<

Iemand nog andere ideeën behalve terugsturen?
Wat bedoel je met "oude untethered JB"? Die voor versie 4.1? Als het goed is moet de ATV2 als je hem via iTunes herstelt gewoon normaal booten zoner JB dan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 22:41

DefLite

Why so serious?

Ja de 4.1 versie.

Zonet voor de 2e keer restored... en opeens werkt ie weer :o
Alleen nu lagged me airplay nog bij music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

is het eigenlijk mogelijk Boxee op de nieuwste Apple TV te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
apNia schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 01:27:
is het eigenlijk mogelijk Boxee op de nieuwste Apple TV te krijgen?
Ik ben nog geen kant en klare Boxee build tegengekomen, maar het zou denk ik mogelijk moeten zijn door de XBMC 'kernel' te gebruiken met de Boxee bovenlaag. Verder zijn ze wel bezig aan ARM support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

OK dus in de nieuwe Apple TV zit een ARM processor waardoor het niet zo makkelijk is als met de vorige Apple TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
apNia schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 10:41:
OK dus in de nieuwe Apple TV zit een ARM processor waardoor het niet zo makkelijk is als met de vorige Apple TV?
Ja de Apple TV 2 is letterlijk een iPhone 4 met een HDMI poort (en de helft van het geheugen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Waar hebben ze het beeldscherm dan verstopt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Cyzor schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 10:53:
[...]

Ja de Apple TV 2 is letterlijk een iPhone 4 met een HDMI poort (en de helft van het geheugen).
Eigenlijk een iPad zonder scherm, zonder Bluetooth maar met HDMI, die hebben ook maar 512MB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Phuncz schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:37:
[...]

Eigenlijk een iPad zonder scherm, zonder Bluetooth maar met HDMI, die hebben ook maar 512MB :)
256MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
AppleTV2/iPad hebben toch 256 MB RAM?
Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: 3i Beleid.