ik heb sinds enige tijd ook een apple TV2, maar heb behoorlijk wat problemen met mijn internet verbinding.
Nu had ik deze problemen al met m`n iPad, alleen dacht ik dat dit aan de update lag (4.2.1), maar hetzelfde probleem heb ik dus nu ook met m`n ATV.
Probleem is, dat de verbinding na enige tijd verbroken wordt, waardoor ik of het apparaat moet restarten of, in geval van de iPad, in en af vliegmodus moet zetten ...
Aangezien het probleem zich voordoet op apple producten, is mijn vraag of meerdere dit probleem ondervinden.
Situatie omschrijving:
ATV2 (versie 4.1.1), draadloos aangesloten op een Belkin N+ router F5D8235-4 v2000 (zie eerdere bericht in
topic) via DHCP
Router beveiligd d.m.v. WPA-PKS2
Meerdere apparaten hierop aangesloten zowel bedraad als draadloos (DLNA TV, android phone, iPad, printer, NAS, PS3 en win7 pc).
Wat heb ik al geprobeerd:
Ik heb de router zowel statisch als dynamisch ingesteld, IP adres configureren, MAC adres configureren, dit gaf in alle gevallen geen oplossing.
Op de apple TV heb ik zowel via DHCP als handmatig alles ingevuld, alsmede de troubleshooting op de
apple site doorlopen. Helaas gaf dit ook niet de oplossing.
Uiteraard ook tweakers en google geraadpleegd, maar er is weinig te vinden over dit probleem
Ik heb dus, naar mijn mening, alles geprobeerd, alleen heeft niks de oplossing gegeven ...
Vervelende hierdoor is dat airplay en remote via Itunes 10.1.2 ook niet werkt en ook niet via de ipad.
Heb ik iets over het hoofd gezien, is het een bekend probleem of weet iemand waar het aan kan liggen ...
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen met dit probleem ...