Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:36

Zewatanejo

Fine Thanks!

Topicstarter
Ik heb een Belkin N+ F5D8235-4 router waarbij regelmatig de internet verbinding verbreekt en na enkele minuten weer verbind. Dit gebeurd eigenlijk alleen nadat ik een tijdje op volle snelheid heb gedownload, bv met torrents.

Pas ik de router en modem herstart is het opgelost. Probleem is echter dat ik vaak wel een keer of tien moet herstarten voordat de disconnects echt weg zijn. Ik heb daarom een tijdje terug de router geupdate met de laatste firmware (2.01.07). het probleem is hierna echter veel groter geworden. Ik moet nu echt de router een nacht uitzetten om hem weer normaal te laten werken. De disconnects zijn ook veel frequenter, elke minuut zeg maar, terwijl het daarvoor om het half uur was.De router is hiermee dus onwerkbaar geworden.

Om te testen of het echt aan de router ligt en niet aan het modem van Ziggo (Arris CM450B), heb ik mijn desktop via LAN aangesloten aan het modem. Het probleem is dan verholpen. Mijn conclusie is dan ook dat het aan de router zou moet liggen en niet aan het modem.

Ik zit er over te denken om de router RMA te sturen, gezien ik deze pas sinds september 2009 heb. Toch vraag ik me af of het niet aan de combinatie tussen het betreffende modem en router kan liggen, gezien het alleen bij hoge download snelheden gebeurd. Bovendien lost het probleem alleen op als ik zowel de de router als het modem los koppel. Alleen de router herstarten of de spanning er af halen, werkt niet. Het zelfde geldt voor het modem.

Vraag is dus of het aan de combinatie van modem en router kan liggen of dat ik er gewoon goed aan doen om de router RMA te sturen.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

Topicstarter
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Haal de laatste firmware nog een keer (juiste versie!), flash de router via een bekabelde verbinding. Doe hier na een hard reset:

-Met het apparaat ingeschakeld, hou je de reset-knop op de achterkant van de unit voor 30 seconden vast
-Zonder loslaten van de reset-knop, haal je de stroom van het apparaat en hou je de resetknop voor nog een 30 seconden vast.
-Sluit het apparaat weer aan en hou nog steeds de reset-knop voor een laatste 30 seconden vast.
(30-30-30 zonder loslaten dus)

Terwijl je dit doet zou ik de Arris ook een tijdje van de stroom afgooien en hem daarna eerst laten initialiseren zonder UTP kabel erin. De Belkin is dan weer reset naar factory defaults: 192.168.2.1 geen password. Stel alles weer in (beveiliging, DHCP etc.) en sluit je Arris weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:45

lordsnow

I know nothing

De juiste link naar de (europese) firmware voor hardware versie 1xxx en versie 2xxx van deze router moet zijn:
http://en-uk-support.belk.../1371/kw/f5d8235/r_id/166

Als dat het probleem niet oplost, wacht dan tot het probleem weer is opgetreden, zet de router NIET uit, maar open via Internet Explorer de UI van de router, open Security Log, en sla deze op op je PC. Stuur deze vervolgens naar de Belkin helpdesk.

Een tijdelijke, niet zo nette, oplossing is waarschijnlijk het volgende:
- open de router UI
- noteer de Internet Settings gegevens (WAN IP, Subnetmask, Default Gateway, DNS)
- klik op Connection Type
- kies Static, en klik Next
- vul de genoteerde gegevens hier weer in
- klik Apply Changes
- zodra de router zo ver is, klik op DNS
- vul de DNS adres(en) in
- klik Apply Changes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oplossing van Lordsnow zal idd werken. Herken dit probleem namelijk (ook hier een Belkin N+ F5D8235-4 v2), maar dan met een ADSL modem. Nadat ik de router een vast ip adres had gegeven naar het modem werkt het probleemloos. Het lijkt te maken met de leasetijd die het modem geeft aan het DHCP adres voor je router. Als die vrij kort is dan wil de router het adres op tijd verversen en vervolgens ligt je verbinding er even tussenuit; zeer irritant :(

Mogelijk trouwens dat je niet het WAN-IP adres nodig hebt, maar het adres dat je router krijgt van het modem. Bij een ADSL verbinding is dat meestal ergens een 10.x.x.x adres. Waarschijnlijk geeft ook je Ziggo modem een privaat netwerkadres door en via een routing-tabel wordt het WAN-IP van Ziggo aan je lokale netwerk gekoppeld.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

Topicstarter
Dank voor de antwoorden. Ik heb eerst de tip van Nivk geprobeerd. tot nu toe lijkt alles stabiel. Als het probleem er weer is, ga ik verder met de aanwijzingen van lordsnow.

@ breeblebox; wat jij bedoeld met:
Nadat ik de router een vast ip adres had gegeven naar het modem werkt het probleemloos.
en
Waarschijnlijk geeft ook je Ziggo modem een privaat netwerkadres door en via een routing-tabel wordt het WAN-IP van Ziggo aan je lokale netwerk gekoppeld.
Begrijp ik niet helemaal. Ik zie nergens een IP wat de router krijgt van het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

Topicstarter
Een static IP lost het probleem helaas ook niet op. Ik blijf disconnects krijgen.

Als ik kijk naar de security log dan komt daarin steeds het volgende terug:
Security log:
Sun Mar 21 12:58:23 2010 
=>Found attack from 92.194.255.35. 
Source port is 64105 and destination port is 17783 which use the TCP protocol. 
Sun Mar 21 12:58:53 2010 
=>Found attack from 92.194.255.35. 
Source port is 64105 and destination port is 17783 which use the TCP protocol. 

Ik weet alleen niet precies hoe ik dit kan uitschakelen. onder Virtual servers heb ik deze poort toegevoegd, maar het probleem blijft nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
Ik weet dat het een al wat oudere topic is, maar aangezien ik hetzelfde probleem heb, wil ik deze topic nieuw leven in blazen.

Ik heb dezelfde problemen met deze router, dacht eerst dat het aan de update van mijn iPad lag, maar nu mijn apple tv2 dezelfde problemen vertoont ga ik er van uit dat het aan de router ligt ...

Het probleem is dus als volgt:

Mijn ipad moet ik continue op vliegmodus zetten en eraf halen om een nieuwe verbinding te krijgen met het internet, dit zelfde probleem heb ik dus ook met mijn apple tv en met mijn Samsung Galaxy S telefoon.

Ik heb gister mijn router via de boven genoemde stappen gereset en had gehoopt dat dit de oplossing zou zijn, maar vanmorgen had mijn telefoon, ipad en atv geen verbinding :'(

Ik zou ook niet meer weten wat ik hier nog aan kan doen en zou het opgelost zijn met een nieuwe router en zoja welke zou dan aan te bevelen zijn ... (ik heb hier echt geen verstand van :? )

Of zijn er nog andere mogelijkheden om de verbinding constant te houden.

Wat heb ik naast deze router:
- ziggo breedband abonnement (alles in 1 plus) met bij behorende modem
- windows 7 pc
- Synology NAS DS110J
- PS3 (slim)
- TV (40C6730) (via dlna)
- apple tv 2
- iPad
- Android telefoon (Galaxy S)

Ik neem aan dat het geen probleem mag zijn om al deze apparaten op de router aan te sluiten.

Nogmaals het probleem is dus, dat de verbinding op diverse apparaten naar "bepaalde tijd" weg valt waardoor de apparaten d.m.v. vliegmodus of stroom aan/uit een nieuwe verbinding moeten maken.

Ik heb de stappen van Nivk en Lordsnow uitgevoerd en daarna ook nog via de "dhcp client list" reserved IP database toegevoegd, helaas loste hier het probleem ook niet mee op :'(

Wie heeft er nog een oplossing of een alternatief ?

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem. Ik heb een Belkin router en kreeg wel verbinding met mijn Iphone4, Sony Xperia, Playstation3 maar niet met mijn HTC Desire en ook niet met de HTC Desire HD. :(

Bij mij was de oplossing als volgt.
Instellingen router modus aanpassen via standaard gateway adres in webbrower.
Router modus NIET instellen op b en g en n. Alleen instellen op 802.11g.
Belkin: "Als uw router deze modus gebruikt, kunnen alleen 802.11n- en 802.11g-apparaten onderdeel van het netwerk vormen; tragere 802.11b-apparaten worden niet toegelaten."
N.B. ik heb beveiliging WPA/WPA-2 Personal (PSK). Encryptiemode TKIP+AES.
Op zowel de HTC Desire als de HTC Desire HD werkt het internet nu perfect.
:)
Pagina: 1