Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 14:38
Zoals sommigen van jullie ongetwijfeld in het grote AppleTV topic hebben gelezen zocht ik naar een manier om AppleTV te kunnen gebruiken om zo de films en muziek van het originele systeem (dus niet xmbc oid) op een NAS op te slaan.

Nu had ik dit gevonden: USB patch wat blijkbaar bijna doet wat ik wil.

Je patched je apperaat, duwt de USB-drive er in, en je Apple TV boot alleen nog maar van de interne HD en alle data (films, muziek en meer) worden op een USB drive opgeslagen.

Als ik dit zo lees:
- Turn on the Apple TV without the USB drive inserted.
- Wait for the intro sequence (flying TV screens, etc.) and insert the USB drive then.
- Once inserted, the content of the internal hard drive will be copied to the external hard drive. This process can take a very long time. To remedy this, we recommend that you erase the content of your internal hard drive first so that there is no need to copy the content.
- The Apple TV will restart automatically after the content is copied.
- At this point, your Apple TV will use the external drive as its primary storage.
Maar zou je na het applyen van de patch en usb patch niet inplaats van een USB drive aan te sluiten een netwerkshare kunnen mounten? En dat hij die mount dan aanziet voor de USB drive. (Aangezien je dan toch terminal-access hebt door de patch).

Een punt waar ik dan denk dat het vast kan lopen is:
An external USB drive formatted using “Journaled HFS+” with the Apple Parition Map option (which is the default). This is the format the Apple TV expects.
En weet niet of je het 'zo kan mounten' mischien als je een AFP mount ipv een SMB?

Ik heb geen apple-tv dus kan het niet testen, dus vandaar dat ik het hier vraag ;)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik gebruik m'n Apple TV met XBMC en NFS mounts naar m'n NAS toe. Zodra je je Apple TV gepatched hebt kun je via SSH inloggen en de NFS mounts in de configuratie toevoegen. Vanaf dan kun je in XBMC en allerlei plugins voor het standaard Apple TV menu naar de media die op je NAS staan opgeslagen. Werkt in de praktijk helemaal prima :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Exirion schreef op maandag 09 maart 2009 @ 21:16:
Ik gebruik m'n Apple TV met XBMC en NFS mounts naar m'n NAS toe. Zodra je je Apple TV gepatched hebt kun je via SSH inloggen en de NFS mounts in de configuratie toevoegen. Vanaf dan kun je in XBMC en allerlei plugins voor het standaard Apple TV menu naar de media die op je NAS staan opgeslagen. Werkt in de praktijk helemaal prima :)
Maar, gebruik je nu xmbc om films van de NAS af te spelen, of slaat het systeem daadwerkelijk dan de op iTunes gekochte films op op de NAS? (En kan je dat met de standaard Apple TV software afspelen). Want dat is wat ik graag wil. De in iTunes gekochte films, muziek e.d (dus de hele iTunes library) op de NAS ipv de interne drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

ZpAz schreef op maandag 09 maart 2009 @ 22:37:
Maar, gebruik je nu xmbc om films van de NAS af te spelen, of slaat het systeem daadwerkelijk dan de op iTunes gekochte films op op de NAS? (En kan je dat met de standaard Apple TV software afspelen). Want dat is wat ik graag wil. De in iTunes gekochte films, muziek e.d (dus de hele iTunes library) op de NAS ipv de interne drive.
Ook dat moet in principe kunnen maar ik heb het niet getest. Als je de media directories van de Apple TV via links omleidt naar directories op je NAS dan zou het gewoon moeten werken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Exirion schreef op maandag 09 maart 2009 @ 22:47:
[...]

Ook dat moet in principe kunnen maar ik heb het niet getest. Als je de media directories van de Apple TV via links omleidt naar directories op je NAS dan zou het gewoon moeten werken.
Dat is gewoon briljant, dat ik daar niet aan gedacht heb 8)7

Dan moet ik wel weten in welke directories hij het opslaat.. :)

Mucho kuddo's voor jou!

=======

Mocht iemand hier uitsluitsel over kunnen geven of het wel of niet werkt dan hoor ik dat graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met de usbcreator van alles op mijn atv gezet. o.a. nitotv. Nu herkent hij mijn nas wel, en ik kan inloggen. Hij geeft in ieder geval geen foutmelding. Nu heb ik echter geen idee hoe ik mijn films kan zoeken op de nas. Ze staan in een map video. Nu kan mijn synology ook streamen, maar ik heb nog geen idee hoe ik dit op mijn atv binnen haal. Het omleiden van de media directories via links is voor mij nog abracadabra. Graag hulp!

Groet,

Hans
Pagina: 1