Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06 19:35
YellowCube schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:41:
Ik heb een Apple TV 1st gen.
Waarom kan ik audio streamen vanaf m'n Synology en vanuit iTunes, maar niet vanaf iPad of iPhone?
AirTunes/AirPlay ondersteunt de ATV1 geloof ik niet standaard. Via plugins is het wel te gebruiken of je moet een AirPort Express er aan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:05

YellowCube

Wait...what?

airtunes/airplay is specifiek voorbehouden aan iOS apparaten?
Wat gebruikt iTunes/Synology dan?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-03 21:39

detee

Try not, do or do not

smeerbartje schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:59:
[...]

Anyone? Wat doen jullie qua subtitles?
Als je een losse srt file hebt dan kan je het achteraf toevoegen met subler. Dan komen ze wel goed in beeld. Als je met de reeds genoemde iVI mkvtjes omzet met subs gaat het wél goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-06 15:16
detee schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:02:
[...]

Als je een losse srt file hebt dan kan je het achteraf toevoegen met subler. Dan komen ze wel goed in beeld. Als je met de reeds genoemde iVI mkvtjes omzet met subs gaat het wél goed.
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136075

me_mrtn schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:36:
[...]

Wat een non-nieuws van die man, werkelijk waar. Natuurlijk draaien er geen "services" als een webbrowser (PDF-exploits via Safari waren een manier om oude iOS-versies te jailbreaken = JailbreakMe.com), maar kom op. Iedereen die zich ook maar enigszins bezig houdt met het jailbreaken, weet dat de huidige mannen bezig houden met lowlevel exploits die zoveel mogelijk apparaten samen pakken, voor langere tijd. Natuurlijk zal er wel even iets anders worden gekeken naar de A5r2, maar aangezien ook de iPad 2 er op draait sinds de andere iPad is uitgebracht en er daarmee een grote markt wordt aangeboord komt dat wel goed. Dit verhaal is eigenlijk iets meer voor het jailbreaktopic.
Die man is de man achter @NitoTV, verantwoordelijk voor de ATV jailbreaks @ Chronic-Dev/Greenpois0n en werkt aan Firecore's Seas0npass, lijkt me dat 'ie weet daar 'ie het over heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
YellowCube schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:57:
airtunes/airplay is specifiek voorbehouden aan iOS apparaten?
Wat gebruikt iTunes/Synology dan?
Nee, niet alleen aan iOS-apparaten maar volgens mij is de ATV1 een vreemde vogel in de bijt. Die ondersteunt alleen AirTunes (voorloper van AirPlay) via AirPort Express aansluiting, dacht ik. iTunes/Synology gebruiken HomeSharing en dat is een andere functie.
Anoniem: 136075 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:15:
[...]

Die man is de man achter @NitoTV, verantwoordelijk voor de ATV jailbreaks @ Chronic-Dev/Greenpois0n en werkt aan Firecore's Seas0npass, lijkt me dat 'ie weet daar 'ie het over heeft...
Oh ik weet ook heel goed wat ik lees. :)

[ Voor 27% gewijzigd door me_mrtn op 26-04-2012 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

me_mrtn schreef op donderdag 26 april 2012 @ 07:16:
[...]

Nee, niet alleen aan iOS-apparaten maar volgens mij is de ATV1 een vreemde vogel in de bijt. Die ondersteunt alleen AirTunes (voorloper van AirPlay) via AirPort Express aansluiting, dacht ik. iTunes/Synology gebruiken HomeSharing en dat is een andere functie.
ah ok.
Homesharing is eigenlijk zoiets als dat je (via iTunes/Synologie) tegen de Apple TV zegt: "trek de muziek maar uit deze bibliotheek"?
(i.p.v. bij airplay dat je de muziek rechtstreeks naar de ATV pushed)

* YellowCube begrijpt het volgens mij.
Voor mij heeft m'n huidige ATV als voordeel dat ik het ding "stand alone" muziek af kan spelen. Bij Airplay ben je nogal afhankelijk van een enigzins goed functionerend wifi netwerk. En dat schijnt hier in huis een onmogelijkheid te zijn (50+ andere netwerken in de buurt en dikke betonnen vloeren).

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310212

Apple TV3 aangeschaft maar moet zeggen niet erg onder de indruk te zijn.
Het ziet er mooi uit, maar de mogelijkheden lijken mij beperkt of zit ik er helemaal naast. :

-De films die je kunt huren zijn beperkt en oud
-Was in de veronderstelling dat je kon "surfen" : kan alleen Youtube,Vemeo en een Amerikaans baseball net...
-Geen mogelijkheid, en daar deed ik het voor, om de content zoals Films vanaf mijn Macbook of Timecapsule naar TV te streamen.

Misschien zit ik er helemaal naast maar het lijkt mij zo op het eerste gezicht erg beperkt
Grappig is Airplay voor Ipad en iphone maar waarom niet gelijk voor Mac ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
Anoniem: 310212 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:16:
Apple TV3 aangeschaft maar moet zeggen niet erg onder de indruk te zijn.
Het ziet er mooi uit, maar de mogelijkheden lijken mij beperkt of zit ik er helemaal naast. :

-Was in de veronderstelling dat je kon "surfen" : kan alleen Youtube,Vemeo en een Amerikaans baseball net...
-Geen mogelijkheid, en daar deed ik het voor, om de content zoals Films vanaf mijn Macbook of Timecapsule naar TV te streamen.

Misschien zit ik er helemaal naast maar het lijkt mij zo op het eerste gezicht erg beperkt
voor MAC komt het eraan met 10.8.. Verder ben ik het met je eens. Erg beperkt zonder JB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:13
Anoniem: 310212 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:16:

Klopt
Eigen foute veronderstelling.
Films in iTunes kun je gewoon streamen hoor. Precies zoals op apple.nl staat.
Komt met de komende update van Mountain Lion.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
YellowCube schreef op donderdag 26 april 2012 @ 07:23:
[...]

ah ok.
Homesharing is eigenlijk zoiets als dat je (via iTunes/Synologie) tegen de Apple TV zegt: "trek de muziek maar uit deze bibliotheek"?
(i.p.v. bij airplay dat je de muziek rechtstreeks naar de ATV pushed)

* YellowCube begrijpt het volgens mij.
Voor mij heeft m'n huidige ATV als voordeel dat ik het ding "stand alone" muziek af kan spelen. Bij Airplay ben je nogal afhankelijk van een enigzins goed functionerend wifi netwerk. En dat schijnt hier in huis een onmogelijkheid te zijn (50+ andere netwerken in de buurt en dikke betonnen vloeren).
Klopt, zijn twee dingen die wel erg op elkaar lijken. HomeSharing pusht het via je iTunes library naar bijv. je AppleTV, maar via HomeSharing kun je ook andere iTunes lib's in een netwerk besturen. Aangezien de ATV geen eigen lib heeft geldt dat weer niet. Je kunt ook via een iOS-device via Remote.app een iTunes lib besturen via HomeSharing. AirTunes had hier veel van weg (het pushen van muziek van iTunes naar bijvoorbeeld een AirPort Express of AirTunes compatible docks/speakers/stereo's.

Via AirPlay kun je ook audio/films pushen naar bijvoorbeeld je ATV vanuit iTunes. Je kunt via AirPlay ook vanaf je iOS device audio/films/mirroren (vanaf de A5-chip!) pushen naar een ATV. Er zijn zoveel meer voordelen aan AirPlay dan DLNA. Nadeel is dat Apple AirPlay sterk beperkt heeft en dus niet werkt op de originele ATV, met uitzondering van het AirTunes gedeelte. Dat heeft te maken dat AirTunes opgenomen is binnen de AirPlay "standaard".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
me_mrtn schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:57:
[...]

Via AirPlay kun je ook audio/films pushen naar bijvoorbeeld je ATV vanuit iTunes. Je kunt via AirPlay ook vanaf je iOS device audio/films/mirroren (vanaf de A5-chip!) pushen naar een ATV. Er zijn zoveel meer voordelen aan AirPlay dan DLNA. Nadeel is dat Apple AirPlay sterk beperkt heeft en dus niet werkt op de originele ATV, met uitzondering van het AirTunes gedeelte. Dat heeft te maken dat AirTunes opgenomen is binnen de AirPlay "standaard".
Dat Airplay voordelen heeft, is een gegeven, maar dat apple niet heeft ingezien dat er een markt is NAAST de itunes content, is een misstap.
Waarom niet het (gratis) DLNA ondersteunen, zodat je op een eenvoudige manier ook content van niet idevices kan afspelen.
Dat zijn de dingen die altijd in tweespraak komen, het is zo makkelijk, bij apple, maar ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
De werking van AirPlay is eigenlijk best simpel. Het werkt met HTTP requests op een afwijkende poort, je geeft de Apple TV simpelweg een URL en hij speelt het af. Mogelijk dat iTunes het nog iets ingewikkelder aanpakt, maar in principe kun je gewoon lokaal een poort openmaken en de Apple TV daarmee laten verbinden.

Omdat ik in het buitenland woon leek het me wel leuk om Journaal 24 en Uitzending Gemist te kunnen kijken via de Apple TV. Officieel kan dat alleen met een iPhone/iPad, maar dat is een totaal onzinnige beperking. Met een vrij bescheiden Perl scriptje is het me gelukt om dit vanaf een willekeurige PC/Mac werkend te krijgen op een standaard Apple TV 3. Te downloaden op http://xyrion.org/appletv/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
FreshMaker schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:46:
[...]

Dat Airplay voordelen heeft, is een gegeven, maar dat apple niet heeft ingezien dat er een markt is NAAST de itunes content, is een misstap.
Waarom niet het (gratis) DLNA ondersteunen, zodat je op een eenvoudige manier ook content van niet idevices kan afspelen.
Dat zijn de dingen die altijd in tweespraak komen, het is zo makkelijk, bij apple, maar ......
Omdat er twee zaken zijn:
1. AirPlay werkt gegarandeerd, dat is bij DLNA (ondanks certificering) elke keer weer gokken tussen de verschillende vendors die er weer een zootje van maken.
2. Licenties. Apple kan mooi alles innen en geef ze eens ongelijk voor een service die wél fatsoenlijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
me_mrtn schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:23:
[...]

Omdat er twee zaken zijn:
1. AirPlay werkt gegarandeerd, dat is bij DLNA (ondanks certificering) elke keer weer gokken tussen de verschillende vendors die er weer een zootje van maken.
2. Licenties. Apple kan mooi alles innen en geef ze eens ongelijk voor een service die wél fatsoenlijk werkt.
En daar begint de discussie

Airplay werkt niet gegarandeerd, er moet een PC aanstaan met itunes
Ik heb een pc staan die alleen remote beheerd wordt, en dus geen boxen heeft
om dus airplay te gebruiken daarop MOET er een box en geluidskaart inzitten, wat nutteloos is ( voor die pc )

Dus om media in de huiskamer af te spelen ( 2 verdiepingen lager ) moet er op een zolder een installatie gemaakt worden ....

eerder : itunes MOET quicktimes hebben om te functioneren ...

Dus goed en nagedacht, misschien wel, maar handig, .... nee niet altijd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:24
FreshMaker schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:42:
[...]

om dus airplay te gebruiken daarop MOET er een box en geluidskaart inzitten, wat nutteloos is ( voor die pc )

Dus om media in de huiskamer af te spelen ( 2 verdiepingen lager ) moet er op een zolder een installatie gemaakt worden ....

Wat jij wil kan sowieso niet, je kan alleen vanuit iTunes via Airplay streamen naar een Airplay compatible device zoals een speaker/receiver/appletv.
En het werkt wel degelijk super ;)
Vanaf mijn iTunes of iPhone streamen naar mijn Marantz receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waltie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-06 11:36
Ik heb sinds kort de ATV 3. Laatst heb ik een serie (mp4 - c. 250mb) gekeken via de Airplay functie van iTunes. Dit werkte perfect. Gisteren wilde ik een film (ook mp4 - ca. 900mb) kijken, maar na 1:49 min bevroor het beeld. Het geluid speelde wel door.
Om te kijken waar het aan lag, heb ik ook de film afgespeeld via Airflick en ook geselecteerd uit Home Sharing map op de ATV zelf. Bij beide opties stopte de video op exact hetzelfde punt.
Uiteraard heb ik de film ook getest op mijn Mac. VLC player heeft geen problemen, maar als ik de film in iTunes zelf afspeel stopt deze ook op 1:49 min.

Waar kan dit aan liggen? Of heeft iemand hetzelfde probleem?
Ik heb de video’s niet zelf geconverteerd. Ik heb alleen voor beide video’s ondertitels toegevoegd d.m.v. Subler. Aangezien het voor de serie geen probleem opleverde, zal het hier niet mee te maken hebben.
Ik heb zelf het idee dat het misschien aan de manier van converteren ligt.

Edit: Het ligt waarschijnlijk aan de film zelf. Een ander mp4 bestand van ongeveer dezelfde grootte lijkt het wel goed te doen!

[ Voor 6% gewijzigd door Waltie op 26-04-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 13:57
Ik ben van plan om binnenkort een ATV3 te kopen. Tot dat er een jailbreak is, ben ik van plan om mijn MKV om te zetten zodat ik ze via ATV3 kan bekijken. Nu lees ik dat Handbrake een goeie optie is om de bestanden om te zetten.
2 Vragen:

* Hoelang durrdt het omzetten van een 1080p MKV bestand?
* Heb je dan kwaliteits verlies (beeld en geluid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
FreshMaker schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:42:
[...]

Hé, je wilt dus als ik het goed heb audio afspelen in je woonkamer vanaf een iTunes lib op je (Windows) PC? Ik zie niet in waarom iTunes niet zou werken zonder boxen aangesloten en een geluidskaart? Gewoon via VNC/wat dan ook inloggen wil je en dan je iTunes besturen? Dat moet toch gewoon werken en welke PC heeft tegenwoordig geen audiochip meer op het moederbord ingebouwd? Kan ook gewoon vanaf een (iTunes-compatible) NAS'je en die hebben ook nooit boxen/geluidskaart. Als je een iOS-device hebt kan het toch ook makkelijker via de Remote.app? En dat iTunes QuickTime nodig heeft, geen idee, want ik gebruik iTunes niet op Windows maar onder OS X. In de tijd dat ik AirPlay gebruikte had ik nog een oude Pentium staan met iTunes die ik voornamelijk als downloadbakkie gebruikte, maar ook dat werkte prima (zonder boxen!). Leg eens verder uit als ik fout zit.
Waltie schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:24:
Ik heb sinds kort de ATV 3. Laatst heb ik een serie (mp4 - c. 250mb) gekeken via de Airplay functie van iTunes. Dit werkte perfect. Gisteren wilde ik een film (ook mp4 - ca. 900mb) kijken, maar na 1:49 min bevroor het beeld. Het geluid speelde wel door.
Om te kijken waar het aan lag, heb ik ook de film afgespeeld via Airflick en ook geselecteerd uit Home Sharing map op de ATV zelf. Bij beide opties stopte de video op exact hetzelfde punt.
Uiteraard heb ik de film ook getest op mijn Mac. VLC player heeft geen problemen, maar als ik de film in iTunes zelf afspeel stopt deze ook op 1:49 min.

Waar kan dit aan liggen? Of heeft iemand hetzelfde probleem?
Ik heb de video’s niet zelf geconverteerd. Ik heb alleen voor beide video’s ondertitels toegevoegd d.m.v. Subler. Aangezien het voor de serie geen probleem opleverde, zal het hier niet mee te maken hebben.
Ik heb zelf het idee dat het misschien aan de manier van converteren ligt.
VLC wil gebroken bestanden nog wel eens goed afspelen, worden er dan niet een paar frames geskipt die ontbreken, waar vervolgens iTunes zich in verslikt?

[ Voor 28% gewijzigd door me_mrtn op 26-04-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
xamirz schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:35:
Ik ben van plan om binnenkort een ATV3 te kopen. Tot dat er een jailbreak is, ben ik van plan om mijn MKV om te zetten zodat ik ze via ATV3 kan bekijken. Nu lees ik dat Handbrake een goeie optie is om de bestanden om te zetten.
2 Vragen:

* Hoelang durrdt het omzetten van een 1080p MKV bestand?
* Heb je dan kwaliteits verlies (beeld en geluid)?
Heb je een mac of windows PC? Bij een mac zou ik kiezen voor iVI (2,99 EUR) in App Store. Bij PC zou ik gaan voor Xmedia recode.

Dit omdat deze programma's een 'pass thru' functie hebben waardoor de MKV niet volledig hoeft te worden geconverteerd. Hierdoor gaat het 'converteren' een stuk sneller (half uurtje voor een 10gb film).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detee

detee

Try not, do or do not

Brm-G schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:55:
[...]

Heb je een mac of windows PC? Bij een mac zou ik kiezen voor iVI (2,99 EUR) in App Store. Bij PC zou ik gaan voor Xmedia recode.

Dit omdat deze programma's een 'pass thru' functie hebben waardoor de MKV niet volledig hoeft te worden geconverteerd. Hierdoor gaat het 'converteren' een stuk sneller (half uurtje voor een 10gb film).
Dat is overigens alleen als de MKV ook H.264 is gecodeerd. Anders duurt het (veel) langer. Maar iVI is zeker een aan te raden proggie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Vrienden hoe lost ik het volgende op: Wanneer ik een filmpje afspeel op mijn ipad en via airplay op mijn tv wil bekijken valt het beeld weg na 2minuten wanneer ik mijn ipad wegleg. Dat komt denk ik omdat mijn ipad op standby komt te zitten. Hoe kan ik dit aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-06 14:06
Anoniem: 181923 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:18:
Vrienden hoe lost ik het volgende op: Wanneer ik een filmpje afspeel op mijn ipad en via airplay op mijn tv wil bekijken valt het beeld weg na 2minuten wanneer ik mijn ipad wegleg. Dat komt denk ik omdat mijn ipad op standby komt te zitten. Hoe kan ik dit aanpassen?
Instellingen-algemeen-automatisch slot-nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-06 22:13
Brm-G schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:55:
[...]

Wellicht ligt het aan mij, maar het lukt niet om met Xmedia recode subs toe te voegen. Kan dit normaal wel, en zo ja wat doe ik dan fout? Heb trouwens wanneer ik converteer met handbrake last van een hele lichte stottering in het beeld wanneer ik een film afspeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Mijn ouders hebben sinds enkele dagen een vreemd probleem met hun ATV2; de remote lijkt niet meer fatsoenlijk te werken. Ik kan de Apple TV niet meer aanzetten, uitzetten of verder bedienen dmv de Apple Remote. Ik dacht eerst dat het lag aan de ATV zelf maar toen probeerde ik een filmpje van youtube te airplayen en dat deed die gewoon. Ook bedienen met de remote app op de iPad en iPhone werkt gewoon. Het probleem ligt volgens mij dus bij de remote.

Als ik op een knop van de remote duw dan begint het lampje van de Apple TV snel te knipperen (een keer of 3/4) vervolgens blijft het lampje gewoon branden maar er is geen actie uitgevoerd. Er wordt dus wel contact gemaakt met de ATV op de een of andere manier.

De ATV is gejailbreakt, zou dat misschien nog problemen op kunnen leveren? (lijkt me zelf sterk...) Of is de remote gewoon kapot? Kan ik dit op de een of andere manier testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
henkna schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:00:
[...]

Wellicht ligt het aan mij, maar het lukt niet om met Xmedia recode subs toe te voegen. Kan dit normaal wel, en zo ja wat doe ik dan fout? Heb trouwens wanneer ik converteer met handbrake last van een hele lichte stottering in het beeld wanneer ik een film afspeel.
Handbrake beviel mij zelf ook niet zo goed. Ikzelf heb geen Windows dus ik kan helaas niet uitzoeken hoe je de subtitels toevoegt in Xmedia recode. Heb ondertussen ook geen bootcamp meer. Misschien dat iemand anders het voor je uit kan zoeken/proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Brm-G schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:01:
Mijn ouders hebben sinds enkele dagen een vreemd probleem met hun ATV2; de remote lijkt niet meer fatsoenlijk te werken. Ik kan de Apple TV niet meer aanzetten, uitzetten of verder bedienen dmv de Apple Remote. Ik dacht eerst dat het lag aan de ATV zelf maar toen probeerde ik een filmpje van youtube te airplayen en dat deed die gewoon. Ook bedienen met de remote app op de iPad en iPhone werkt gewoon. Het probleem ligt volgens mij dus bij de remote.

Als ik op een knop van de remote duw dan begint het lampje van de Apple TV snel te knipperen (een keer of 3/4) vervolgens blijft het lampje gewoon branden maar er is geen actie uitgevoerd. Er wordt dus wel contact gemaakt met de ATV op de een of andere manier.

De ATV is gejailbreakt, zou dat misschien nog problemen op kunnen leveren? (lijkt me zelf sterk...) Of is de remote gewoon kapot? Kan ik dit op de een of andere manier testen?
je kunt remotes toch koppelen en ontkoppelen (pairing)?
ik heb ook wel eens gehad dat m'n remote ontkoppeld was. Zelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
YellowCube schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:11:
[...]

je kunt remotes toch koppelen en ontkoppelen (pairing)?
ik heb ook wel eens gehad dat m'n remote ontkoppeld was. Zelfde effect.
En hoe kan ik de remote weer koppelen als ik er de Apple TV niet mee kan bedienen? Eventueel door bediening met de iPad?

Edit: ik ga dit eens proberen.
http://support.apple.com/...locale=en_US&locale=en_US

[ Voor 11% gewijzigd door SquareOne op 27-04-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

correct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Helaas was dat de oplossing niet. Het symbooltje kwam wel in beeld te staan maar de ATV reageert nog steeds niet op de apple remote (enkel de witte led gaat knipperen).

Zou terugzetten op fabrieksinstellingen kunnen werken?

[ Voor 14% gewijzigd door SquareOne op 27-04-2012 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detee

detee

Try not, do or do not

Brm-G schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:47:
Helaas was dat de oplossing niet. Het symbooltje kwam wel in beeld te staan maar de ATV reageert nog steeds niet op de apple remote (enkel de witte led gaat knipperen).

Zou terugzetten op fabrieksinstellingen kunnen werken?
Ik zou gewoon zoals YellowCube zegt de remote opnieuw koppelen en dan via de remote-app op de iPad. Ik heb dit ook een keer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
detee schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:57:
[...]

Ik zou gewoon zoals YellowCube zegt de remote opnieuw koppelen en dan via de remote-app op de iPad. Ik heb dit ook een keer gehad.
Dat werkte dus niet. Toch bedankt voor je input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
  • Laatst online: 06-07-2020
Wat dacht je er van om even een nieuw batterijtje erin te stoppen.
Ik had precies hetzelfde, lichtje knipperde wel maar er werd niet gereageerd.
Nieuwe batterij erin en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Brm-G schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:02:
[...]

Handbrake beviel mij zelf ook niet zo goed. Ikzelf heb geen Windows dus ik kan helaas niet uitzoeken hoe je de subtitels toevoegt in Xmedia recode. Heb ondertussen ook geen bootcamp meer. Misschien dat iemand anders het voor je uit kan zoeken/proberen
Het stotteren na converteren met handbrake komt voor als je niet de juiste framerate neemt.
Ikzel neem altijd de optie "same as source" en heb geen stotteringen

terugkomen op eerdere replies :
ik wil niets, ik heb een pc staan, met daarop alle services die ik nodig heb, en nu ook iTunes dus. HIervoor moest ik een usb audiostick plaatsen, anders start itunes niet op, en geeft audio error.
Dit is opgelost, en werkt prima. (tot er een jailbreak is, en xbmc wordt geinstalleerd)

Verder was mijn opmerking alleen maar om aan te geven dat het niet allemaal honing en zoet is bij de iDevices, maar zoals gewoonlijk staat men voorop om je ongelijk te geven.

Ik heb 2ipads, en een ATV3 in gebruik, omdat het goed speelgoed is, niet omdat het van apple is
Mijn telefoon is android, en pc's op windows en ubuntu.
Mijn opa zou zeggen "neem het juiste gereedschap voor de klus!"

Dus mijn opmerkingen dat itunes niet altijd even plezierig is, is eigen ervaring, geen waarheid voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
FreshMaker schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 22:27:
[...]

Het stotteren na converteren met handbrake komt voor als je niet de juiste framerate neemt.
Ikzel neem altijd de optie "same as source" en heb geen stotteringen
Deze instelling neem ik ook altijd. Wellicht nog een andere instelling/optie die ik over het hoofd zie?
Iemand nog die Xmedia recode gebruikt en wel subs kan toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Kwam gisteren deze tegen :
http://airplayit.com/

Net als airvideo een server client-oplossing voor iphone/ipad, maar ook voor android.
Maar in tegenstelling tot Airvideo kan je hier ook converts toevoegen via de desktop

Kan ook externe subs aan btw, en heeft diverse instellingen ( ipod t/m ATV HD settings )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Hoe zit het onderhand met de Untherthered jailbreak van Seas0npass voor iOS 5, is die nog steeds niet uit?

Zit namelijk te twijfelen, mijn ATV2 met nog 4.4.4 erop is met XBMC zo belachelijk instabiel, start XBMC op en navigeer door films heen, maak een mediasource aand oid en hij loopt al knettervast.

Alleen als ik nu de Tethered version erop zet en ik moet rebooten via de pc, is dat veel werk? Want momenteel moet ik hem heel vaak resetten..

En nog een vraagje: Als ik wil voorkomen dat iTunes iOS5 eropzet tijdens het jailbreken, welke toetsencombinatie moest ik dan inhouden als ik op ''creatie isw'' klik om de oude firmware zelf te kunnen kiezen?

[ Voor 19% gewijzigd door Richard! op 01-05-2012 16:12 ]

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Laatst online: 06-06 16:07
Richard! schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 16:00:
Hoe zit het onderhand met de Untherthered jailbreak van Seas0npass voor iOS 5, is die nog steeds niet uit?

Zit namelijk te twijfelen, mijn ATV2 met nog 4.4.4 erop is met XBMC zo belachelijk instabiel, start XBMC op en navigeer door films heen, maak een mediasource aand oid en hij loopt al knettervast.

Alleen als ik nu de Tethered version erop zet en ik moet rebooten via de pc, is dat veel werk? Want momenteel moet ik hem heel vaak resetten..

En nog een vraagje: Als ik wil voorkomen dat iTunes iOS5 eropzet tijdens het jailbreken, welke toetsencombinatie moest ik dan inhouden als ik op ''creatie isw'' klik om de oude firmware zelf te kunnen kiezen?
lees dit.. allemaal nogal mysterieus.. Ik weet niet wanneer IOS 6 op de planning staat maar van mij mag dat morgen al komen :)

PH-MRK request startup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188588

Ik heb een ipad, een iphone en een Pioneer receiver die Airplay ondersteund. Ik heb inmiddels een wlan adapter op mijn receiver aangesloten zodat ik muziek van mijn pc en van mijn laptop en ook van mijn iphone en ipad draadloos kan streamen naar mijn audio installatie. Helaas kan dat alleen met audio.

Omdat ik Youtube in hoge beeldkwaliteit wil bekijken op mijn tv en omdat ik films die op mijn harde schijf staan van mijn pc draadloos naar mijn tv wil streamen, wil ik dus een mediaspeler kopen en nu twijfel ik erg tussen de Apple TV 3 en de WD TV Live.

Omdat ik al een iphone en ipad heb, lijkt me een Apple TV op zijn plaats maar probleem is dat Apple aantal formaten niet ondersteund. Maar ik kan het beeld van mijn ipad of iphone toch gewoon (via mirroring?) op tv projecteren en met AirVideo kan ik op mijn ipad alle formaten bekijken, dan is dat probleem toch opgelost? Of ligt het allemaal wat ingewikkelder?

En: zowel de Apple TV als WD TV Live werken toch met draadloze verbinding? Apple TV standaaard al? Bij de WD moet je volgens mij nog weer een dongle apart kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 188588 op 03-05-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Anoniem: 188588 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 22:20:
Omdat ik al een iphone en ipad heb, lijkt me een Apple TV op zijn plaats maar probleem is dat Apple aantal formaten niet ondersteund. Maar ik kan het beeld van mijn ipad of iphone toch gewoon (via mirroring?) op tv projecteren en met AirVideo kan ik op mijn ipad alle formaten bekijken, dan is dat probleem toch opgelost? Of ligt het allemaal wat ingewikkelder?
Via mirroring kan, maar die kwaliteit is niet echt goed. Dat wil je dus eigenlijk niet. :)
En: zowel de Apple TV als WD TV Live werken toch met draadloze verbinding? Apple TV standaaard al? Bij de WD moet je volgens mij nog weer een dongle apart kopen.
Apple TV heeft standaard WiFi, of die WD TV dat heeft kun je gewoon in de specs opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petitkalle
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-05 15:22
Vandaag is de Apple TV 3 in de aanbieding bij Conrad voor 99,99. Daar kan nog 5 euro af als je je voor de nieuwsbrief inschrijft. Zojuist besteld voor in de woonkamer; dan kan mijn Apple TV 2 naar de slaapkamer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferre40
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06-2022
Zou de AppleTV3 Anynet kunnen ondersteunen via HDMI-CEC ?
Heb een Samsung LED-tv
Zo zou de tv automatisch de bron kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
ferre40 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:44:
Zou de AppleTV3 Anynet kunnen ondersteunen via HDMI-CEC ?
Heb een Samsung LED-tv
Zo zou de tv automatisch de bron kunnen kiezen.
De ATV ondersteunt geen HDMI-CEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Vanmiddag de aanbieding bij Dixons gekocht. ATV3 voor 99,-.
Nu heb ik alles aangesloten en de ATV is via wifi verbonden met mijn netwerk en internet.
Als ik b.v. HD trailers bekijk via de store op de ATV gaat dit supersnel en kan ik alles netjes streamen. Wanneer ik nu een HD film wil bekijken uit mijn eigen itunes library dan blijft hij eeuwig laden.

Wifi naar internet lijkt in dus in orde, alleen lijk ik nu lokaal een probleem te hebben. Het zou natuurlijk ook aan de media kunnen liggen welke ik probeer te streamen. Iemand die soortgelijke problemen heeft of tips heeft?

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Niet online
Voor AirPlay moet iTunes inkomende verbindingen kunnen accepteren, heb je dit geblokkeerd in de firewall? Dit kun je instellen in System Preferences > Security & Privacy > Firewall > Advanced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
Thanks Chaos. Als ik een sd film af speel dan werkt het wel. B.v. een converted divx van 400MB. Firewall kan niet het probleem zijn dus (windows 7 btw).

Ik zie nu dat hij ook lokaal op mijn pc vanuit mijn Itunes library niet lekker werkt. Met schokken en stoten. Wanneer ik dezelfde mp4 met windows mediaplayer bekijk gaat dit wel vloeiend. Vaag hoor.

Edit:
Post op het apple support forum had het over het forwarden van poort 5353 en 3689 naar mn ATV. Dit gedaan en het streamen gaat nu wel goed! Echter klapt Thuisdeling er wel geregeld uit op mijn pc. Meestal als ik een film stop met spelen en een andere wil selecteren. Herstarten van Itunes lost dit op. Kan nu niet echt zeggen dat het een plug and play ervaring is.... Nu dus op zoek hoe ik dat Thuisdelen kan fixen.

[ Voor 37% gewijzigd door Nowa op 05-05-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
Nowa schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 20:48:
Edit:
Post op het apple support forum had het over het forwarden van poort 5353 en 3689 naar mn ATV. Dit gedaan en het streamen gaat nu wel goed!
Hoe en waar stel je dit in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
Dit stel je in op de router waar zowel je pc als je ATV op zitten. Ik kan zo niet zeggen hoe dit er voor jou uit ziet. Dus forwward poort 3553 en 3689 naar het lokale IP adres van je ATV.
Communicatie loopt via UDP dus geen correctie. Kan me voorstelen dat dit problemen kan geven bij het streamen. Op deze manier forceer je alle communicatie over deze poorten naar je ATV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
Als ik in mijn instellingen kijk, dan kan ik bij forwarden inderdaad het IP adres instellen van mijn ATV.
Moet ik dan bij beginpoort 3553 en bij eindpoort 3689 invullen? En dit zou het streamen van content dan moeten verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
Nee begin en eind 3553 en begin en eind 3689. Dus er komen 2 entrys in je router te staan naar je ATV.
Bij mij heeft het het streamen van content verbeterd. Echter klapt thuisdeling er om de haverklap uit. Maar het bufferen en spelen gaat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26353

Sinds dat ik de apple tv3 heb geinstalleerd heb ik geen geluid meer uit mijn Marantz tuner. Ik heb het als volgt aangesloten:
Er ging sowieso een hdmi kabel (1.4) van uit de tv naar de Marantz sr7005 receiver, receiver is via een utp kabel aan gesloten op het netwerk. Ging altijd goed.
Daarna een Apple tv3 gekocht en deze via mijn tv met een hdmi kabel aangesloten. Dus zoals gezegt krijg ik geen geluid als ik gewoon de tuner aan zet, en dus radio wil luisteren.
Ik heb nu de Apple tv ontdaan van alle kabels en heb nu wel de tuner met geluid, maar helaas moet ik het volume verhogen met 10dB.
Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Als ik mijn ATV2 wil jailbreaken met 4.4.4 firmware (staat nu ook 4.4.4 op) dan krijg ik deze melding..

Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/7664/schermafbeelding2012050e.png
Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt geen oude versies van de software restoren. Op iPhones/iPods/iPads werkt dat vervolgens alsnog met de goede shsh blobs; weet niet of dat er ook is voor tv.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Niet online
Nowa schreef op zondag 06 mei 2012 @ 17:57:
Nee begin en eind 3553 en begin en eind 3689.
De poort is UDP 5353, niet 3553. Dit is mDNS en wordt gebruikt door iTunes om de Apple TV te vinden (Bonjour). Probeer maar eens "dig -t ptr _airplay._tcp.local. @224.0.0.251 -p 5353" en je krijgt keurig een lijstje met AirPlay devices terug. (Geen idee of dit werkt in Windows.)

In ieder geval is mDNS alleen voor Bonjour, dus als iTunes je Apple TV heeft ontdekt is het forwarden van poort 5353 niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-05 10:16
Richard! schreef op zondag 06 mei 2012 @ 20:47:
Als ik mijn ATV2 wil jailbreaken met 4.4.4 firmware (staat nu ook 4.4.4 op) dan krijg ik deze melding..

[afbeelding]
Anyone?
Je hebt idd een door apple gesignde shsh blob nodig voor de versie die je wilt restoren (deze is gekoppeld aan jouw atv, dus die van iemand anders gaat niet werken). Aangezien we officieel bij 5.x zijn, signed apple geen 4.x blobs meer en kan je dus niet meer restoren naar deze oude versie, of je moet eerder een backup van je blob gemaakt hebben met tinyumbrella.

Ik meen gelezen te hebben dat je met wat moeite nog wel de blob uit je huidige 4.x versie kan halen, maar ik weet niet of die daarvoor al geJBed moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
Chaos schreef op zondag 06 mei 2012 @ 21:07:
[...]

De poort is UDP 5353, niet 3553. Dit is mDNS en wordt gebruikt door iTunes om de Apple TV te vinden (Bonjour). Probeer maar eens "dig -t ptr _airplay._tcp.local. @224.0.0.251 -p 5353" en je krijgt keurig een lijstje met AirPlay devices terug. (Geen idee of dit werkt in Windows.)

In ieder geval is mDNS alleen voor Bonjour, dus als iTunes je Apple TV heeft ontdekt is het forwarden van poort 5353 niet het probleem.
Klopt het is poort 5353 had hem verkeerd overgetikt.. Ik heb niet gekeken wat ik nu eigenlijk aan het forwarden ben maar ik weet alleen dat het nu wel werkt over wifi. Ik heb nog wel steeds last dat bij het afspelen van een film uit mijn itunes library hij er naar een paar minuten mee stopt. Ik moet dan itunes opnieuw opstarten en dan werk homesharing weer. Maar afspelen deed hij zonder forwarding helemaal niet..De apple forums staan er vol mee dus ik heb weinig hoop op een oplossing. Zijn er hier mensen die goed kunnen streamen vanuit itunes naar een ATV3 (HD content)?
Zal morgen de boel eens aansuiten met een UTP kabel. Kijken of dat wat uit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Kheldar schreef op zondag 06 mei 2012 @ 21:13:
[...]

Je hebt idd een door apple gesignde shsh blob nodig voor de versie die je wilt restoren (deze is gekoppeld aan jouw atv, dus die van iemand anders gaat niet werken). Aangezien we officieel bij 5.x zijn, signed apple geen 4.x blobs meer en kan je dus niet meer restoren naar deze oude versie, of je moet eerder een backup van je blob gemaakt hebben met tinyumbrella.

Ik meen gelezen te hebben dat je met wat moeite nog wel de blob uit je huidige 4.x versie kan halen, maar ik weet niet of die daarvoor al geJBed moet zijn...
Ok Thanks, dat vermoeden had ik al :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Nowa schreef op zondag 06 mei 2012 @ 21:35:
[...]

Klopt het is poort 5353 had hem verkeerd overgetikt.. Ik heb niet gekeken wat ik nu eigenlijk aan het forwarden ben maar ik weet alleen dat het nu wel werkt over wifi. Ik heb nog wel steeds last dat bij het afspelen van een film uit mijn itunes library hij er naar een paar minuten mee stopt. Ik moet dan itunes opnieuw opstarten en dan werk homesharing weer. Maar afspelen deed hij zonder forwarding helemaal niet..De apple forums staan er vol mee dus ik heb weinig hoop op een oplossing. Zijn er hier mensen die goed kunnen streamen vanuit itunes naar een ATV3 (HD content)?
Zal morgen de boel eens aansuiten met een UTP kabel. Kijken of dat wat uit maakt.
Die instelling ( ports open enzo ) moet je op de itunes pc instellen
Heeft NIETS met de router te maken

Probeer itunes op de betreffende pc opnieuw te installeren en controleer idd de verbinding in de betreffende PC
Nu heeft men ports geopend in de router, en een gat naar binnen vanaf internet gemaakt, niet zo heel slim !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:32
Ik heb een apple tv2 met een jailbreak. Eigenlijk gebruik ik de opties van de jailbreak niet en wil ik weer terug naar het orgineel. Echter hoe haal ik de jailbreak weg. De optie HERSTEL werkt niet, omdat de apple tv dan aangeeft dat er op dit moment geen mogelijkheden zijn. Ook update naar nieuwe s/w werkt niet omdat de apple tv aangeeft dat er geen nieuwe updates zijn. De apple tv2 draait op 4,4,4 en volgens mij is 5.0 al beschikbaar, maar ja hoe krijg ik dat erop?

UPDATE

Ik was iets te snel met m’n vraag, inmiddels gevonden. itunes op starten, apple tv2 aansluiten met usb kabel en op herstel klikken. De rest gaat vanzelf.

[ Voor 15% gewijzigd door chippie777 op 07-05-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
ATV aansluiten, en op shift drukken, terwijl je op installeren/herstel drukt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
FreshMaker schreef op maandag 07 mei 2012 @ 09:57:
[...]

Die instelling ( ports open enzo ) moet je op de itunes pc instellen
Heeft NIETS met de router te maken

Probeer itunes op de betreffende pc opnieuw te installeren en controleer idd de verbinding in de betreffende PC
Nu heeft men ports geopend in de router, en een gat naar binnen vanaf internet gemaakt, niet zo heel slim !
Wil je je vingers niet branden dan moet je van deze settings af blijven. Als je weet wat je doet en aan het troubleshooten bent moet je gewoon alles proberen. Als ik 3389 naar mijn pc zou forwarden dan zou ik me meer zorgen maken.

Ook met een UTP kabel werkt homesharing niet. Zal inderdaad Itunes openieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:32
chippie777 schreef op zondag 15 april 2012 @ 16:45:
[...]

Het zou moeten werken, maar bij mij (helaas) niet. Althans ik krijg het niet voor elkaar. Zodra ik mijn TV uitzet stopt ook mijn apple tv er mee :?
Ik ben inmiddels wat verder hiermee. Wanneer ik alles aan heb staan, tv, apple tv2 en onkyo versterker dan werkt het dus prima. Echter zodra ik de tv uitzet dan stopt het geluid, maar de apple tv en onkyo blijven wel aan staan. Wanneer ik nu de remote app op m’n iphone/ipad opstart en dan muziek ga afspelen van mijn itunes bibliotheek via airplay dan werkt dat prima. Ik kan dan keurig netjes bladeren op de iphone/ipad en muziek pauzeren, skipper e.d.. Echter het nummer wat ik heb gestart op apple tv toen de tv aanstond is gewoon gestopt. Maar goed dit is voor mij een aardige workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:58

TheVMaster

Moderator WOS
FreshMaker schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 22:27:
[...]

[....]
terugkomen op eerdere replies :
ik wil niets, ik heb een pc staan, met daarop alle services die ik nodig heb, en nu ook iTunes dus. HIervoor moest ik een usb audiostick plaatsen, anders start itunes niet op, en geeft audio error.
Dit is opgelost, en werkt prima. (tot er een jailbreak is, en xbmc wordt geinstalleerd)

Verder was mijn opmerking alleen maar om aan te geven dat het niet allemaal honing en zoet is bij de iDevices, maar zoals gewoonlijk staat men voorop om je ongelijk te geven.

Ik heb 2ipads, en een ATV3 in gebruik, omdat het goed speelgoed is, niet omdat het van apple is
Mijn telefoon is android, en pc's op windows en ubuntu.
Mijn opa zou zeggen "neem het juiste gereedschap voor de klus!"

Dus mijn opmerkingen dat itunes niet altijd even plezierig is, is eigen ervaring, geen waarheid voor iedereen
Dit problem had ik ook op m'n 'headless' server, maar hier zijn wel oplossingen voor. Zelf gebruik ik (op m'n Windows Home Server) het programma 'iHomeServer'. Die zorgt ervoor dat iTunes als service draait en die melding over dat je geen audio hebt wordt overruled...erg fijn op een server zonder audio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-06 15:53
Ik kan die foutmelding gewoon wegklikken, en dan start iTunes op. Dat iHomeserver ziet er handig, maar beetje prijzig uit. Handmatig opstarten vind ik ook niet zo'n probleem omdat ik toch regelmatig via RDP op mijn server inlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Hoe werkt dat Tether booting? Nooit eerder gedaan maar nu met iOS5 erop moet ik dat dus doen, alleen als ik hem dan ga tetheren en hij zegt dat ik de usb kabel los kan koppelen, wat moet ik dan precies doen, hij zegt dan dat ik de HDMI kabel erin moet doen maar niks over de powercoard, dan zit hij toch zonder stroom?

Nu haal ik de usb eruit, stop ik de hdmi erin en direct de stroom maar dan krijg ik toch het iTunes simbool te zien. Wat doe ik fout?

[ Voor 81% gewijzigd door Richard! op 07-05-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:36
Ik heb nog niet eerder een thethered jailbraik uitgevoerd. Maar van wat ik gelezen heb, moet je gewoon aan het stroom blijven. Dus eventueel jailbreaken naast je TV met laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Hiermee kun je volgens mij MP3s van een Linux servertje streamen naar een Apple TV (non-jailbrake). Zou dit ook niet werken voor videos? Vanavond eens even mee stoeien.

[edit]
Info

[edit2]
Nope.. niet voor videos :(

[ Voor 24% gewijzigd door smeerbartje op 08-05-2012 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
troftnom schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:12:
Ik kan die foutmelding gewoon wegklikken, en dan start iTunes op. Dat iHomeserver ziet er handig, maar beetje prijzig uit. Handmatig opstarten vind ik ook niet zo'n probleem omdat ik toch regelmatig via RDP op mijn server inlog.
Het wegklikken is ook niet het probleem, maar juist omdat die PC voor maar enkele ( automatische) taken ingezet wordt, start hij automatisch in de ochtend op, en gaat s'avonds weer uit.
Er is geen gebruiker ingelogd, dus niemand aan het keyboard om op "ok" te klikken

en in mijn geval, een losse audio usbstick van 1,50€ was de oplossing
ChuckyDevil schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:48:
Ik heb nog niet eerder een thethered jailbraik uitgevoerd. Maar van wat ik gelezen heb, moet je gewoon aan het stroom blijven. Dus eventueel jailbreaken naast je TV met laptop.
Nee dat hoeft niet,
De jailbreak wordt in het apparaat zelf gezet, dus na de JB kan je afkoppelen en naar de tv lopen
na aansluiten moet je ( met laptop of héél lange usbkabel :+ ) de bol opstarten.
Daarna is het zaak om zo min mogelijk de boel af te sluiten, of opnieuw te starten )

[ Voor 29% gewijzigd door FreshMaker op 08-05-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Ik heb gister mijn Apple TV 3 binnengekregen (nog bedankt voor het attenderen op de aanbieding bij Conrad Petitkalle), maar nou heb ik een probleem met thuisdeling. Deze valt namelijk na een paar minuten weg, als ik bijvoorbeeld muziek aan het afspelen ben, en dan gaat die automatisch naar het thuisscherm. Als ik vervolgens naar computers ga geeft die aan dat thuisdeling niet ingeschakeld is. De enige manier om dit op te lossen is door in iTunes op mijn mac thuisdeling uit te schakelen, opnieuw in te schakelen en dan doet die het weer (voor een paar minuten).

Nou heb ik net al op de apple site gekeken bij support en het forum en kennelijk zijn er heel veel mensen die hetzelfde probleem hebben. Heeft dit te maken met de laatste versie van iTunes of de software die op Apple TV staat? Iemand die een idee heeft of soortgelijke problemen heeft/heeft gehad?

Ik heb overigens zowel de Apple TV als mijn Mac Mini draadloos verbonden via Wi-Fi.

[ Voor 4% gewijzigd door dvd-linden op 10-05-2012 12:37 . Reden: Toevoeging ]

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-06 15:53
Heb ik ook wel eens last van, ATV resetten wil ook nog wel helpen.
Mijn ATV3 blijft ook niet netjes in standby. Led staat zowat continu aan, beetje vervelend omdat hij in de slaapkamer dienst doet totdat er ATVflash op kan. Nu maar met een zwarte stift het ledje bedekt zodat hij minder fel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:36
Die van mij gaat naar verloop van tijd gewoon netjes uit, vooral als ie in het hoofdmenu staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-05 13:37
Precies zoals ik dacht. Het lijkt er toch sterk op dat de atv3 geen jailbreak zal hebben. Mijn mooie zwarte brick komt morgen op va te staan lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
spectator schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:30:
Precies zoals ik dacht. Het lijkt er toch sterk op dat de atv3 geen jailbreak zal hebben. Mijn mooie zwarte brick komt morgen op va te staan lol
Heb geduld.
Het is waarschijnlijk op een laag pitje gezet, vanwege de mogelijke aantocht van IOS6

Zouden de JB's daarop werken, dan kan men beter daar op uitbrengen natuurlijk.

Het kortzichtige gejengel op de twitterline van de jailbreakcrews dat ze het maar MOETEN uitbrengen, en wel NU begint flauw te worden
Ik heb het liever op een langurige release, dan op de huidige IOS5 versies
dvd-linden schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:35:
Ik heb gister mijn Apple TV 3 binnengekregen (nog bedankt voor het attenderen op de aanbieding bij Conrad Petitkalle), maar nou heb ik een probleem met thuisdeling. Deze valt namelijk na een paar minuten weg, als ik bijvoorbeeld muziek aan het afspelen ben, en dan gaat die automatisch naar het thuisscherm. Als ik vervolgens naar computers ga geeft die aan dat thuisdeling niet ingeschakeld is. De enige manier om dit op te lossen is door in iTunes op mijn mac thuisdeling uit te schakelen, opnieuw in te schakelen en dan doet die het weer (voor een paar minuten).
Heeft je MAC misschien iets van powersaving staan, waardoor het wifi 'uit' gaat en/als hij in slaap valt ?
Dat was bij mij nl. eerder wel het geval, zat je een film te kijken, ging na 15minuten ineens de boel op zwart

[ Voor 40% gewijzigd door FreshMaker op 11-05-2012 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
dvd-linden schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:35:

Nou heb ik net al op de apple site gekeken bij support en het forum en kennelijk zijn er heel veel mensen die hetzelfde probleem hebben. Heeft dit te maken met de laatste versie van iTunes of de software die op Apple TV staat? Iemand die een idee heeft of soortgelijke problemen heeft/heeft gehad?

Ik heb overigens zowel de Apple TV als mijn Mac Mini draadloos verbonden via Wi-Fi.
Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb de ATV ook bedraad aangesloten met hetzelfde probleem. Het is een Itunes/ATV bug. Er zijn echt bosjes mensen met dezelfde problemen.

Als je nu b.v. vanuit Itunes films of muziek pusht naar je ATV dan gaat het wel goed. Het is dus een probleem met "fetchen/pullen" vanaf de ATV.Ik hoop echt dat apple snel met een fix komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Laatst online: 14:24
Nowa schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 08:54:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb de ATV ook bedraad aangesloten met hetzelfde probleem. Het is een Itunes/ATV bug. Er zijn echt bosjes mensen met dezelfde problemen.

Als je nu b.v. vanuit Itunes films of muziek pusht naar je ATV dan gaat het wel goed. Het is dus een probleem met "fetchen/pullen" vanaf de ATV.Ik hoop echt dat apple snel met een fix komt..
http://www.macrumors.com/...pple-tv-to-version-5-0-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
Zo dat zou mooi zijn:
iTunes previews - Previews for movies and TV shows from the iTunes Store can now be viewed in HD.
AirPlay - Fixes an issue that caused some iOS apps to have trouble connecting via AirPlay.
Home Sharing - Improves the reliability of Home Sharing connections.
Netflix - Addresses an issue affecting Netflix login and navigation.
Stability and performance - Includes fixes for issues affecting stability and performance.

Vanavond gelijk maar eens testen. Hoop zo dat het gefixt is.

[ Voor 4% gewijzigd door Nowa op 11-05-2012 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Is er nou al een goed tooltje om DVD's (isootjes ofzo) te converteren naar Apple TV3 formaat, INCLUSIEF subtitles? Wat ik ook doe (Handbrake, ALLE instellingen geprobeerd), het lukt me niet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Wellicht heb je hier wat aan? http://forums.plexapp.com...on-for-all-apple-devices/

(Ik snap dat voor AT3 nog geen jailbreak is maar misschien staat er wat nuttigs in om op het juiste spoor te komen).

[ Voor 34% gewijzigd door MrAcid op 11-05-2012 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
Helaas kan ik ook met de nieuwe firmware geen gebruik maken van Homesharing. Beetje jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:32
Voor de ATV2 is nu een TETHERED jailbreak beschikbaar. ATV3 nog steeds niet beschikbaar....

Ga zo dadelijk mijn ATV2 maar eens upgraden....

Seas0nPass currently supports a TETHERED jailbreak of the 2nd gen Apple TV running the latest 5.0.1 (iOS 5.1.1 - 9B206f) software that was released on May 10th, 2012.

Older Apple TV versions can be used with Seas0nPass if you have saved firmware signatures.

The 3rd gen Apple TV is not yet supported.

http://support.firecore.com/entries/387605

[ Voor 5% gewijzigd door jschoorl2 op 11-05-2012 21:46 ]

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
MrAcid schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:14:
Wellicht heb je hier wat aan? http://forums.plexapp.com...on-for-all-apple-devices/

(Ik snap dat voor AT3 nog geen jailbreak is maar misschien staat er wat nuttigs in om op het juiste spoor te komen).
Thanks...ik heb sinds kort ook het tooltje "iVI" gedownload (voor m'n Mac). Dit schijnt ook prima te werken inclusief subtitles. Klopt het dat als ik films in formaat "x264" download, dat iVI deze dan probleemloos om kan zetten naar Apple TV 3, inclusief goed werkende subs?

[ Voor 5% gewijzigd door smeerbartje op 12-05-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
Begin het langzamerhand een beetje zat te worden met mijn atv3. Thuisdeling werkt dan wel, dan niet. Films stoppen er halverwege mee. Krijg thuisdeling dan niet meer werkend. Wat ik al gedaan heb: iTunes opnieuw geïnstalleerd, modem/router gereset, atv hersteld, thuisdeling in iTunes uit/ aangezet. Schiet mij maar lek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
henkna schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 22:47:
Begin het langzamerhand een beetje zat te worden met mijn atv3. Thuisdeling werkt dan wel, dan niet. Films stoppen er halverwege mee. Krijg thuisdeling dan niet meer werkend. Wat ik al gedaan heb: iTunes opnieuw geïnstalleerd, modem/router gereset, atv hersteld, thuisdeling in iTunes uit/ aangezet. Schiet mij maar lek!
Lekschieten is strafbaar in Nederland. Heb je al eens geprobeerd om de AppleTV bedraad aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
henkna schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 22:47:
Lijkt mij eerder te liggen aan de combi van modem/router en ATV. Al gezocht op die combinatie op Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
Heb een Netgear wndr 3700 router. Kom eigenlijk niet veel issues tegen op internet. Wellicht meerdere mensen hier met de combinatie 3700/ atv 3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhAsSsAaA
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
henkna schreef op zondag 13 mei 2012 @ 13:49:
Heb een Netgear wndr 3700 router. Kom eigenlijk niet veel issues tegen op internet. Wellicht meerdere mensen hier met de combinatie 3700/ atv 3 ?
dat werkt hier prima, even vinkje aanzetten bij 'upnp' settings en gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Henkna, is hij nou bedraad of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
nee is niet bedraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
staat een vinkje bij upnp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Heeft je router een optie die lijkt op "partitioning"? Zie screenshot hieronder. Deze moet UIT staan... dit zorgt ervoor dat alle wifi apparaten "geisoleerd" in je netwerk zitten en elkaar dus niet (of niet voldoende) kunnen benaderen. Dit heeft bij mij (d-link 655) enorm veel problemen uit de wereld geholpen.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1757832/Screen%20Shot%202012-05-13%20at%209.20.39%20PM.png

[ Voor 26% gewijzigd door smeerbartje op 13-05-2012 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
Heb wel een optie 'draadloze isolatie' in/uitschakelen. Deze staat UIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
henkna schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:39:
Heb wel een optie 'draadloze isolatie' in/uitschakelen. Deze staat UIT
Dat is de goede optie.... moet inderdaad UIT staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
De apple tv update die ik zojuist heb geinstalleerd zorgt er bij mij eindelijk voor dat airplay van de BBC iplayer goed werkt. Daar waren dus kennelijk een ipad ios update, een BBC iplayer update en een apple tv update voor nodig. Anyhow, het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:20
Ik wil als het goed werkt de apple tv2 halen en die dan jailbreaken en xbmc erop zetten. Nu is dit geen probleem. Ik gebruik op mijn PC xbmc en de skin AEON MQ3 kan ik deze ook gebruiken op de apple tv2, is hij daar snel genoeg voor?

Ik wil ook eens centrale opslag aanschaffen. De Synology DS411slim of DS212+ of de DS212.
Ik ga het bedraad aansluiten en ik download altijd films en blu-rays die 1080p zijn. Werken deze alle 3 probleemloos met de apple tv2? En met kijkend op de toekomst naar de apple tv3?

oi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136075

Darki3 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:09:
Ik wil als het goed werkt de apple tv2 halen en die dan jailbreaken en xbmc erop zetten. Nu is dit geen probleem. Ik gebruik op mijn PC xbmc en de skin AEON MQ3 kan ik deze ook gebruiken op de apple tv2, is hij daar snel genoeg voor?

Ik wil ook eens centrale opslag aanschaffen. De Synology DS411slim of DS212+ of de DS212.
Ik ga het bedraad aansluiten en ik download altijd films en blu-rays die 1080p zijn. Werken deze alle 3 probleemloos met de apple tv2? En met kijkend op de toekomst naar de apple tv3?
Niet geprobeerd, maar vermoed dat MQ3 nogal "zwaar" is voor de ATV2, met waarschijnlijk een wat stroperige ervaring als gevolg.

De ATV2 ondersteund geen 1080p. XBMC kan ze waarschijnlijk wel openen en afspelen, maar je max resolutie zal 720p zijn. Ik heb weinig 1080p wat ik stream, dus weet niet zeker hoe het afspeel. Verder werkt streamen vanaf een Synology perfect.

De ATV3 is (vooralsnog) niet te jailbreaken en naar alle waarschijnlijkheid zal de aankomende untethered jailbreak van Pod2g de ATV3 ook niet (direct) ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Darki3 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:09:Ik wil ook eens centrale opslag aanschaffen. De Synology DS411slim of DS212+ of de DS212.
Ik heb de DS411slim in combinatie met de ATV2 met jailbreak waarop XBMC draait. Werkt zonder problemen, ik draai 720p en 1080p via ethernet. WiFi gaat ook als je signaal ATV <-> WiFi router goed genoeg is. De DS411slim is ook heerlijk stil met standaard notebookschijfjes. En lekker zuinig natuurlijk. Maar andere Diskstations gaan ook prima werken. Voorheen heb ik Diskstations gehad met full-size schijven, de DS209 en DS207+, daar was ik ook tevreden over. Maar de 411slim is zuiniger en stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik krijg zojuist op mijn Apple TV 3 de melding dat er een update beschikbaar is. Is dit nu verstandig om te installeren i.v.m. een mogelijke jailbrake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:20
Bedankt voor de reacties. Ik ga dan voor de DS411Slim versie omdat hij goedkoop is met 4 schijven en de 2.5" schijven zijn niet veel duurder dan de 3.5" schijven.

Gaat mij er alleen maar om dat hij nu een apple tv2 kan aanvoeren en later als de tv3 gejailbreaked is dat hij dan blu-ray's goed kan streamen. Hopen dat ze hem maar snel kunnen jailbreaken want 720p is niet meer van deze tijd :)

@ hierboven ik zou persoonlijk wachten op een jailbreak en dan pas eventueel updaten.

oi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSoaker
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

SSoaker

Super-Soaker

Updaten kan altijd nog lijkt mij.
Als het niet echt hoeft dan rustig afwachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Darki3 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 00:03:
Bedankt voor de reacties. Ik ga dan voor de DS411Slim versie omdat hij goedkoop is met 4 schijven en de 2.5" schijven zijn niet veel duurder dan de 3.5" schijven.

Gaat mij er alleen maar om dat hij nu een apple tv2 kan aanvoeren en later als de tv3 gejailbreaked is dat hij dan blu-ray's goed kan streamen. Hopen dat ze hem maar snel kunnen jailbreaken want 720p is niet meer van deze tijd :)

@ hierboven ik zou persoonlijk wachten op een jailbreak en dan pas eventueel updaten.
die kleine schijven zijn idd niet veel duurder, maar helaas is het max. opslag nog (te) beperkt
Pagina: 1 2 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.