Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 23:11
Wat je wel kan proberen is de 4K verschillende keren van spanning halen en weer aansluiten, Met wat geluk heb je na een 5tal keer proberen wel weer beeld.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:22
Jep, dat kwam ik net ook tegen op Reddit:
To be clear Plug in, wait a minute Un plug.

Repeat about 3-5 times until you see output for recovery. Might also wanna call apple so you can get documentation that you troubleshoot the device in case its a hardware failure.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-08 10:52
posttoast schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:37:
Jep, dat kwam ik net ook tegen op Reddit:

[...]
Ik had hem al wel een paar keer herstart (stekker uit en weer in). Maar niet op deze manier. Ga ik zo nog eens proberen.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:02
Zo laat die nieuwe Apple TV maar komen. Ik ga nu echt aftellen naar Juni. Zeker met het nieuws over lossless audio en Dolby Atmos muziek. Waarbij ik benieuwd ben of die Apple TV dit via een reciever kan doorsluizen naar een atmos opstelling.
https://www.apple.com/new...audio-and-lossless-audio/

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:52:
Zo laat die nieuwe Apple TV maar komen. Ik ga nu echt aftellen naar Juni. Zeker met het nieuws over lossless audio en Dolby Atmos muziek. Waarbij ik benieuwd ben of die Apple TV dit via een reciever kan doorsluizen naar een atmos opstelling.
https://www.apple.com/new...audio-and-lossless-audio/
Dit komt niet alleen naar de Apple TV 4K 2021 toch?
(Op het gebied van AppleTv dan).

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Nee volgens mij ook naar de oude, zolang het maar tvOS 14.6 ondersteunt.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:17:
Nee volgens mij ook naar de oude, zolang het maar tvOS 14.6 ondersteunt.
Ooh toch. Dat is mij ook niet helemaal duidelijk.
Nu is de nieuwe on order maar boven heb ik (nog) niet geüpgraded.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Donstil schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:39:
[...]

Ooh toch. Dat is mij ook niet helemaal duidelijk.
Nu is de nieuwe on order maar boven heb ik (nog) niet geüpgraded.
Onderaan deze pagina staat het kopje. “Iets gemist” daarnaast zijn de voetnoten ook interessant om te lezen.

https://www.apple.com/nl/apple-music/#footnote-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De nieuwe tvOS versie RC is uit.
Vanavond dus maar even rommelen met Apple HiFi zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:28
Donstil schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:32:
De nieuwe tvOS versie RC is uit.
Vanavond dus maar even rommelen met Apple HiFi zo lijkt het.
Uh. Nee. Dat komt pas in juni. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:34:
[...]

Uh. Nee. Dat komt pas in juni. ;)
ja zonde. Macrumors vermelden het wel maar zit er idd niet in. Zal wel server side aangezet worden dan ofz.
The tvOS 14.6 update adds support for new Apple Music features, including Spatial Audio with Dolby Atmos and Lossless Audio.

[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 17-05-2021 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-08 19:00
Heb je ook met de nieuwe 2021 modellen eigenlijk perse het 4K model nodig voor Dolby Atmos?
Ik heb geen 4K TV maar wil wel graag dolby atmos (heb wel een atmos capable receiver en speakers)

Heb nu nog de originele AppleTV4 en zit met de aankondiging van de nieuwe modellen te overwegen of ik zal upgraden naar de nieuwe versie.
Zeker met de aankondiging van vandaag over dolby atmos op apple music zou ik dit ook graag op mijn appletv hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Als je nu al een Apple TV hebt en een reciever en de luidsprekers dan kun je dat toch gewoon al testen met films via Netflix.

Tenzij je dolby atmos muziek bedoeld. Dat komt pas in juni met tvOS 14.6. Waarschijnlijk ook voor de oudere Apple TV. Ik zou het gewoon afwachten en proberen zodra het beschikbaar komt. Tenzij je natuurlijk perse de nieuwste variant wilt en de nieuwe remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-07 16:33
Vraagje:

Heb momenteel nog geen appletv maar wil wel de nieuwste gaan bestellen.

Wat kun je er allemaal opzetten dat voor 20€ extra de 64GB variant een aantrekkelijke optie zou zijn? (Waarvoor heb je die ruimte dus allemaal nodig?)

Als ik bv mijn 64GB iphone bekijk heb ik afgezien van foto’s en apps die ik toch niet op mijn appletv ga zetten net aan 10GB in gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-08 12:43

404error

Page Not Found

Cowamundo schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:49:
Vraagje:

Heb momenteel nog geen appletv maar wil wel de nieuwste gaan bestellen.

Wat kun je er allemaal opzetten dat voor 20€ extra de 64GB variant een aantrekkelijke optie zou zijn? (Waarvoor heb je die ruimte dus allemaal nodig?)

Als ik bv mijn 64GB iphone bekijk heb ik afgezien van foto’s en apps die ik toch niet op mijn appletv ga zetten net aan 10GB in gebruik.
Zoek eens op 64gb in dit topic 🤨

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-07 16:33
404error schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:03:
[...]

Zoek eens op 64gb in dit topic 🤨
Excuus, hebt helemaal gelijk!
64GB zojuist besteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-06 17:14
Verbaast mij een beetje dat de vorige versie nog niet afgeprijsd is. Bcc en wehkamp enzo begonnen ipads te dumpen op het moment dat de nieuwe aangekondigd werd. Maar de oude Apple tv 4k wordt nog steeds voor de volle pond verkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skadrow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-12-2022
https://www.apple.com/new...e-tv-4k-in-stores-friday/

Customers around the globe will begin receiving deliveries on Friday, May 21

Beginning May 21, customers can get their hands on the all-new iMac, the M1-powered iPad Pro, and the next generation of Apple TV 4K at Apple Store locations and authorized resellers around the world. Customers who already ordered their new products will begin receiving deliveries Friday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
@Valinor
Daar is inmiddels 2 tientjes vanaf gegaan bij Apple, en ook bij de meeste andere aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-06 17:14
Gadget Freak schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:45:
@Valinor
Daar is inmiddels 2 tientjes vanaf gegaan bij Apple, en ook bij de meeste andere aanbieders.
Ah ok, zal wel van de officiële prijs zijn. In de prijswatch was het maar 10 euro. Had gehoopt op prijzen rond de 150 euro :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-08 19:00
TheKerremenke schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:29:
Als je nu al een Apple TV hebt en een reciever en de luidsprekers dan kun je dat toch gewoon al testen met films via Netflix.

Tenzij je dolby atmos muziek bedoeld. Dat komt pas in juni met tvOS 14.6. Waarschijnlijk ook voor de oudere Apple TV. Ik zou het gewoon afwachten en proberen zodra het beschikbaar komt. Tenzij je natuurlijk perse de nieuwste variant wilt en de nieuwe remote.
Dank voor je antwoord maar de reden dat ik het vraag is omdat dolby atmos op mijn huidige appletv niet mogelijk is.
Volgens de apple site werkt dit alleen op de 4K variant, vandaar dat ik me afvraag of dat bij de nieuwe versies ook weer het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
RFdeGroot schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 00:15:
[...]

Dank voor je antwoord maar de reden dat ik het vraag is omdat dolby atmos op mijn huidige appletv niet mogelijk is.
Volgens de apple site werkt dit alleen op de 4K variant, vandaar dat ik me afvraag of dat bij de nieuwe versies ook weer het geval is.
I stand corrected. Dan werkt het dus alleen maar met de huidige 4K en de nieuwere 4K HDR (Mark 2, gen 2)? die binnenkort verschijnt.

Bedankt voor het opzoeken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skadrow
Er is inmiddels geld gereserveerd op de creditcard, lijkt er toch aan komen deze week nog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gethijsem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-08 19:18
Bij mij gaat de creditcard afschrijving mis, wellicht een storing bij ING 😆.

Inmiddels gelukt via een andere kaart. Bezorging 28 mei.

[ Voor 29% gewijzigd door Gethijsem op 19-05-2021 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-08 22:04
Yes, hier geld foetsie van de CC. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Mixpower op 19-05-2021 09:54 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johoo
Hier ook vanmorgen een foutmelding bij ING.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Oke grappig hier idd ook betaling mislukt met mijn Business card van de ING, privé ING CC ging echter wel goed..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skadrow
Mijn ing CC mislukte ook, maar na een belletje met apple was het wel gelukt, mijn achternaam paste ook niet in het achternaam veld 😝

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Hier is het bedrag ook van de CC gehaald. Daarnaast staat er nu Verzending wordt voorbereid. 😃🤞🏽

Dus er zit beweging in. Mooi.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:12
Gaat nu iedereen melden of zijn creditcard afschrijving is gelukt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 23:15
TheKerremenke schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:06:
Hier is het bedrag ook van de CC gehaald. Daarnaast staat er nu Verzending wordt voorbereid. 😃🤞🏽

Dus er zit beweging in. Mooi.
Woei... net als de iPad Pro O+

denk alleen dat ik nog via een 32 GB versie haal als extra Homekit hub. De 2021 versie doet BT 5.0.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jongetje schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:17:
Goed punt, maar hiervoor hebben we de rapporteer functie. Hetzelfde geldt overigens voor de andere bestel berichten.

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 19-05-2021 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nee niet iedereen, want ik heb het niet gedaan :P

Edit: Ik zie dat er geen [AppleTV] Levertijden & Beschikbaarheid topic is, dus die zou je kunnen aanmaken :)

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 19-05-2021 15:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
Als jij dat wilt. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@jongetje Om bovenstaande of andersoortige berichten (bv ‘ben jij de moderator?’) te voorkomen, kun je beter de ‘rapporteer’ functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Berichten over bestellingen, levertijden, of CC foutmeldingen mogen inderdaad in een apart levertijdentopic. Dit heeft weinig te maken met de Apple TV zelf.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justevo
  • Laatst online: 13-08 11:07
Wordt klaargemaakt voor verzending.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feenstra D
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-08 14:55
mijn nieuwe Apple TV is net verstuurd, oorspronkelijke levering stond op 26 mei - 2 Juni. Had de vrijdag om 14.05 eerst de 32GB besteld en deze zondag geannuleerd omdat ik toch voor € 20,00 meer de 64GB wilde hebben.

Deze vervangt mijn huidige Apple TV HD, had al een tijd een 4K TV maar wilde wachten op een update van de Apple TV. Ik zal de 64GB waarschijnlijk nooit vol krijgen maar vindt het prijsverschil zo klein dat ik toch maar voor de 64 versie ben gegaan.

Ik ga net als de vorige gebruik ik hem veel voor streaming en heb plex er op draaien. Zit er over te denken om naar Infuse 7 over te gaan maar ben wel nieuwsgierig als hier mensen op dit forum zijn die overgestapt zijn van Plex naar Infuse welke hun voorkeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Feenstra D schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:31:
mijn nieuwe Apple TV is net verstuurd, oorspronkelijke levering stond op 26 mei - 2 Juni. Had de vrijdag om 14.05 eerst de 32GB besteld en deze zondag geannuleerd omdat ik toch voor € 20,00 meer de 64GB wilde hebben.

Deze vervangt mijn huidige Apple TV HD, had al een tijd een 4K TV maar wilde wachten op een update van de Apple TV. Ik zal de 64GB waarschijnlijk nooit vol krijgen maar vindt het prijsverschil zo klein dat ik toch maar voor de 64 versie ben gegaan.

Ik ga net als de vorige gebruik ik hem veel voor streaming en heb plex er op draaien. Zit er over te denken om naar Infuse 7 over te gaan maar ben wel nieuwsgierig als hier mensen op dit forum zijn die overgestapt zijn van Plex naar Infuse welke hun voorkeur heeft.
Ik had oorspronkelijk een datum van 21-28 mei. Dag later was het 28 mei, staat die nu nog op. En nog niet verzonden.

Ik heb uiteindelijk alleen Infuse draaien zonder plex.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertoBOZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-08-2024

Plex is veel te uitgebreid geworden met functies die je niet gebruikt (eigen streamingdienst, veel focus op nieuw etc). Infuse is gewoon basic al je videobestanden streamen dus is wat eenvoudiger in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertoBOZ schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:04:
[...]

Plex is veel te uitgebreid geworden met functies die je niet gebruikt (eigen streamingdienst, veel focus op nieuw etc). Infuse is gewoon basic al je videobestanden streamen dus is wat eenvoudiger in gebruik.
Al die nieuwe clutter in Plex is niet fijn inderdaad. Je kunt een gedeelte wel uitzetten maar helaas niet alles.
Wel vind ik persoonlijk het managen van een library via Plex Server wel veel fijner dan met Infuse met als bij komend voordeel dat het ergens centraal in je netwerk staat en al je devices er gebruik van kunnen maken.

Plex Media server en Infuse als Client is daarom voor mij wel de goeie combo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:05

Plex heb ik niet ontzettend uitgebreid getest, van Infuse was ik meteen fan. Wat een topprogramma. Waar ik me vroeger echt een slag in de rondte heb gewerkt om alles op een HTPC voor elkaar te krijgen, doet Infuse dit allemaal zelf. Fijne interface, haalt meteen de goeie metadata uit een bestand en heeft als één van de weinige programma's een functie die voor mij essentieel is: .iso's vanaf Google Drive streamen. En dat gaat echt top, ik heb niks lokaal opgeslagen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Een aantal offtopic berichten zijn verplaatst naar de TrashCan. Als er een reactie is die je niet bevalt, maak dan een topicreport aan, en reageer er verder niet op. Mocht er bloed uitlopen, dan kun je beter een topic aanmaken in Schop een Modje.

Daarnaast, mocht het nog niet duidelijk zijn: meldingen over bestellingen (of je CC niet wordt geaccepteerd), levertijden (op welke boot je Apple TV ligt), en beschikbaarheid hebben weinig met de Apple TV zelf te maken en passen beter in een apart 'levertijdentopic'. Dit topic kun je nu hier vinden: [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu de AppleTV's morgen bij de eerste gebruikers binnen gaan komen ben ik toch wel benieuwd of er vanmiddag weer reviews komen (zoals dinsdag de iMac M1 en gisteren de iPad Pro met M1), vooral naar ervaringen met de nieuwe afstandsbediening.

Ik ben er zelf nog niet uit of ik de oude remote ritueel ga verbranden of tegen de muur kapot ga smijten. #HaatVoorDatDing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje een domme vraag: maar wat is de meerwaarde van een Apple TV als je een recente OLED TV hebt hangen met de Apple TV app?

Ik heb jaren een Apple TV uit 2013 gebruikt, maar dat was omdat het smart gedeelte van mijn Panasonic TV nogal slecht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Verwijderd Als je op je LG alle streaming apps die je wenst en ze werken fijn/snel dan kan ik me voorstellen dat een atv weinig toegevoegde waarde biedt. Of je moet er games mee willen spelen of met HomeKit aan de slag willen gaan. En mocht over een paar jaar de apps op de LG niet meer fijn werken, kun je altijd nog overstappen naar ATV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:50:
Misschien een beetje een domme vraag: maar wat is de meerwaarde van een Apple TV als je een recente OLED TV hebt hangen met de Apple TV app?

Ik heb jaren een Apple TV uit 2013 gebruikt, maar dat was omdat het smart gedeelte van mijn Panasonic TV nogal slecht was.
Ik hou alles graag binnen een enkel eco systeem en dan is de Apple TV ideaal om je tv slim te maken maar vooral te houden.

Daarnaast heb ik meer vertrouwen in Apple als het aankomt op mijn data dan de andere partijen. Alle smart functies van mijn tv staan om die reden dan ook uit.

Overigens zijn de AppleTV app en het apparaat de Apple TV (waar dit topic over gaan) niet hetzelfde, de Apple TV app op bijvoorbeeld Smart tv’s is om het Appletv+ aanbod te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:34:
[...]

Ik hou alles graag binnen een enkel eco systeem en dan is de Apple TV ideaal om je tv slim te maken maar vooral te houden.

Daarnaast heb ik meer vertrouwen in Apple als het aankomt op mijn data dan de andere partijen. Alle smart functies van mijn tv staan om die reden dan ook uit.

Overigens zijn de AppleTV app en het apparaat de Apple TV (waar dit topic over gaan) niet hetzelfde, de Apple TV app op bijvoorbeeld Smart tv’s is om het Appletv+ aanbod te bekijken.
Ah, duidelijk. Ikzelf gebruik dan weer liever één afstandbediening en heb het liefste zo min mogelijk apparaten bij mijn tv. Heb dan ook een CI+ module i.p.v. een externe tv-ontvanger.

Met mijn LG C9 kan ik Airplay gebruiken en het filmaanbod van Apple TV bekijken. Dat is voor mij ruim voldoende. De App Store van LG is verder ook prima. Maar ik snap je punt, heb zelf het liefste ook alles binnen het ecosysteem van Apple, maar als er daarnaast niet echt een meerwaarde is dan wacht ik wel met aanschaffen totdat de smart-functionaliteit van mijn TV niet meer voldoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:45:
[...]

Ah, duidelijk. Ikzelf gebruik dan weer liever één afstandbediening en heb het liefste zo min mogelijk apparaten bij mijn tv. Heb dan ook een CI+ module i.p.v. een externe tv-ontvanger.

Met mijn LG C9 kan ik Airplay gebruiken en het filmaanbod van Apple TV bekijken. Dat is voor mij ruim voldoende. De App Store van LG is verder ook prima. Maar ik snap je punt, heb zelf het liefste ook alles binnen het ecosysteem van Apple, maar als er daarnaast niet echt een meerwaarde is dan wacht ik wel met aanschaffen totdat de smart-functionaliteit van mijn TV niet meer voldoet.
Voor mij: ik gebruik de Apple TV om ook apps te doen, zoals spelletjes. Apple Arcade spellen zijn meestal ook voor de Apple TV, en die zijn best leuk. :-) Maar ik heb dus ook apps voor de verschillende streaming aanbieders (Netflix, videoland, Apple TV+, NLZiet, etc).
Apple TV+ is de streaming dienst van Apple, en daar heb jij een app voor op je LG TV. Maar dat is dus niet dezelfde functionaliteit die een Apple TV aanbiedt.
Daarnaast ondersteunt jouw TV ook Airplay, waardoor je vanaf je iPhone kan "casten" naar je TV. De Apple TV ondersteunt ook Airplay, als je TV dat niet rechtstreeks ondersteunt.

Dus dat is het verschil tussen Apple TV, TV+ en Airplay. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:42
[...]

De belangrijkste 2 redenen voor mij zijn Infuse en Zwift.
Infuse speelt content af die op mijn NAS staan en Zwift is virtueel fietsen.
Ook is het de Hub voor mijn Philips Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

En dat laatste komt vanzelf :P

Moet wel zeggen dat ik laatst een CX bij mijn moeder heb aangesloten en die was wel erg blij met dat OS en de soort van "muis aanwijzer", buiten dat je wel heel veel moet accepteren aan voorwaarden etc werkte het wel goed allemaal en was het best snel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Je noemt zelf al AirPlay en daarnaast ondersteunt je tv ook HomeKit. Mocht je daar ooit mee willen spelen, hoef je niet perse een ATV te kopen. Een HomePod (Mini) of iPad als hub volstaat dan al. Wellicht heb je al een iPad. Hierbij is het voor stabiliteit wel aan te raden de iPad nooit te laten slapen. In ieder geval leuk om een goedkope start te maken/eerste ervaring op te doen met HomeKit.
Al met al vind ik dat je tv al redelijk in het Apple eco systeem zit: AirPlay, HomeKit, ATV+ app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 15:20

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

[ Voor 41% gewijzigd door Splinter Cell op 20-05-2021 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
In eerste instantie was ik niet enthousiast over de nieuwe Apple TV. Ik heb nog een prima Apple TV HD uit 2015 en 4K content kan via LG's WebOS.

Maar ik zit er nu toch over te denken overstag te gaan. :+

Ik heb nu 32GB opslag en daar heb ik 1GB van gebruikt. Dan zou je denken: niet denken, gewoon weer 32GB bestellen. Maar het prijsverschil is zo klein, dat ik toch neig naar 64GB, ook qua verkoop in de toekomst. Meer dan streaming-apps er op zal niet gebeuren, dus qua opslag blijft het redelijk gelijk.

Bovendien begrijp ik uit de bovenstaande eerste review dat de Apple TV slim genoeg is om content te verwijderen (screensavers) als er ruimtegebrek blijkt. Wat hebben jullie gekozen?

Poll: Apple TV 4K (2021) met 32GB of 64GB?
Apple TV 4K (2021) 32GB
Apple TV 4K (2021) 64GB
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403629&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Kia EV3 GT-Line LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  Home  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
THE_BASE schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:18:
In eerste instantie was ik niet enthousiast over de nieuwe Apple TV. Ik heb nog een prima Apple TV HD uit 2015 en 4K content kan via LG's WebOS.

Maar ik zit er nu toch over te denken overstag te gaan. :+

Ik heb nu 32GB opslag en daar heb ik 1GB van gebruikt. Dan zou je denken: niet denken, gewoon weer 32GB bestellen. Maar het prijsverschil is zo klein, dat ik toch neig naar 64GB, ook qua verkoop in de toekomst. Meer dan streaming-apps er op zal niet gebeuren, dus qua opslag blijft het redelijk gelijk.

Bovendien begrijp ik uit de bovenstaande eerste review dat de Apple TV slim genoeg is om content te verwijderen (screensavers) als er ruimtegebrek blijkt. Wat hebben jullie gekozen?

Poll: Apple TV 4K (2021) met 32GB of 64GB?
Apple TV 4K (2021) 32GB
Apple TV 4K (2021) 64GB
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
64GB en er is nog een 32GB onderweg als Homekit hub voor in de meterkast. Het bereik van BT is zo ruk in huis (10m) dat bv. een Eve deur sensor echt niet werkt met een AppleTV in de woonkamer. De nieuwe AppleTV heeft BT 5.0 en Thread. Dat moet helpen om dit soort problemen niet meer te hebben,

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loekf2 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:06:
[...]

64GB en er is nog een 32GB onderweg als Homekit hub voor in de meterkast. Het bereik van BT is zo ruk in huis (10m) dat bv. een Eve deur sensor echt niet werkt met een AppleTV in de woonkamer. De nieuwe AppleTV heeft BT 5.0 en Thread. Dat moet helpen om dit soort problemen niet meer te hebben,
De oude 4K heeft ook BT5.0 maar de nieuwe heeft inderdaad ondersteuning voor thread, maar ook wifi6.
Ik heb er nog niks over gelezen, maar ik ben benieuwd wat het bereik is van je ATV tot het eerste thread device. Je Eve deur sensor werkt wel alleen als eindstation. Je moet bv gebruik maken van Eve stekkers om een netwerk op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
meesje schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:18:
[...]

De oude 4K heeft ook BT5.0 maar de nieuwe heeft inderdaad ondersteuning voor thread, maar ook wifi6.
Ik heb er nog niks over gelezen, maar ik ben benieuwd wat het bereik is van je ATV tot het eerste thread device. Je Eve deur sensor werkt wel alleen als eindstation. Je moet bv gebruik maken van Eve stekkers om een netwerk op te bouwen.
Ik heb hier nog meer Eve meuk. Ik zal eens wat proefjes doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loekf2 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:22:
[...]

Ik heb hier nog meer Eve meuk. Ik zal eens wat proefjes doen.
Wel opletten dat niet elke generatie van de Eve devices thread ondersteuning heeft.

These Eve accessories support Thread
Eve Energy (Europe, 4th generation / U.S. & Canada, 4th generation / U.K., 3rd generation), Eve Weather (2nd generation), Eve Door & Window (3rd generation), Eve Aqua (2nd generation) und Eve Light Switch (Europe, 2nd generation) already support Thread. Firmware for the current generation of Eve Thermo will follow very soon. Discover here if your accessories work with Thread: https://www.evehome.com/identify-your-eve-accessory
Bron: https://www.evehome.com/en/thread en https://www.evehome.com/en/identify-your-eve-accessory (bij deze laatste wel feature Thread aanklikken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:13
Donstil schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:34:
[...]

Dat is niet waar. In ieder geval op mijn Sony AF9 kan ik ook mijn iTunes aankopen kijken.

Overigens heb ik naast een goed werkende Android TV (de AF9) nog een Apple TV. Voor mij is de reden dat ik die Apple TV voor de vorige tv had gekocht, en mijn vriendin er nu gewend aan is. Ik zou het zelf met een moderne smart tv niet meteen weer doen (de Sony is ook een homekit target en een airplay target, speelt zelfs meer 4k content af als de plex app op Apple TV; maar is een fractie trager).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:11:
[...]

Dat is niet waar. In ieder geval op mijn Sony AF9 kan ik ook mijn iTunes aankopen kijken.
Ja dat kan ook idd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-07 11:33
Grappig dat op de doos nog de, inmiddels uit de handel gehaalde, HomePod staat. Volgens mij was de Apple TV al een tijd geleden klaar 🤣

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vtwvTAQevqWh9JHHKn9lejBX-SA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iafwLsJj2IvdRIDkJNdiQt2Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
robcoenen schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:26:
Grappig dat op de doos nog de, inmiddels uit de handel gehaalde, HomePod staat. Volgens mij was de Apple TV al een tijd geleden klaar 🤣

[Afbeelding]
Eerder omdat wireless “surround” sound niet ondersteund wordt op de HomePod mini en wel op de HomePod.

Lang leve de HomePod!

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 20-05-2021 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skadrow
Ik heb er recentelijk nog een gekocht, geluid dat van de minis komt was niet genoeg, maar dat was vooral omdat ik overstapte van een google home max. misschien als ik er ooit nog een tegen kom dan koppel ik ze wel beide aan de appleTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Heb maar een HDMI 2.1-kabel besteld. Die van Belkin schijnt goed te zijn, echter heb ik er een bij Bol.com besteld met zeer goede recensies voor de helft van het geld.

Zit daar nog verschil in wat jullie weten?

Kia EV3 GT-Line LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  Home  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]
Haha inderdaad. Dit bevestigt ook gelijk hoe abrupt de keuze was om te stoppen met de grote HomePod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skadrow
THE_BASE schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 07:49:
Heb maar een HDMI 2.1-kabel besteld. Die van Belkin schijnt goed te zijn, echter heb ik er een bij Bol.com besteld met zeer goede recensies voor de helft van het geld.

Bij hdmi langer dan 3 meter komt er pas kwaliteit verlies, heb je langer dan 3 meter? Dan moet je voor het beste een fiber kabel of een hogere kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

THE_BASE schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 07:49:

Belkin heeft een High Speed (HDMI 2.0) en een Ultra High Speed (HDMI 2.1) kabel, de laatste uiteraard duurder. Zelf geen ervaring met beide, dus ik weet niet of de High Speed variant ook al voldoende is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-08 20:10
Skadrow schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:10:
[...]

Bij hdmi langer dan 3 meter komt er pas kwaliteit verlies, heb je langer dan 3 meter? Dan moet je voor het beste een fiber kabel of een hogere kwaliteit
Bij langer dan 3 meter heb je echt nog geen kwaliteitsverlies, eerder na 10 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skadrow
MuVo schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:39:
[...]

Bij langer dan 3 meter heb je echt nog geen kwaliteitsverlies, eerder na 10 meter.
How Long Can an HDMI Cable Be?
For resolutions near 4K, it’s recommended to use an HDMI cable that is no longer than 3 meters (10 feet). After that distance, the signal can start to degrade. For lower resolutions, the reliable distance is much longer, with the most common being 15 meters (50 feet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
RnB schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:35:
[...]

Belkin heeft een High Speed (HDMI 2.0) en een Ultra High Speed (HDMI 2.1) kabel, de laatste uiteraard duurder. Zelf geen ervaring met beide, dus ik weet niet of de High Speed variant ook al voldoende is.
Ik heb voor deze https://www.bol.com/nl/p/...dAVQ_0_34.35.ProductTitle kabel gekozen. Lijkt mij dan prima?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RigolleM
Ben ik nu de eerste? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xi_lps0xSd5j7uOfCP9qC_jc7wI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZLQxdRPDTkxW9UaxWWnIeduI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM

[Afbeelding]
Op mijn doos staat geen Homepod ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-07 11:33
RigolleM schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:52:
[...]

Op mijn doos staat geen Homepod ;-)
Klopt. Omdat de HomePod nooit officieel te koop is gekomen in Nederland. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Ah, ik las jouw bericht als dat je de Belkin kabel voor de helft van de prijs van Bol.com had gehaald. ;)

Maar deze lijkt mij ook prima. Als je straks je Apple TV hebt, kun je in de instellingen een HDMI kabel test doen. Volgens mij loopt ie dan na of ie de volle bandbreedte kan benutten (4K/60fps HDR 4:4:4). Dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hee lekker ✌🏼, Ik zit nog te wachten op de iPad en de AppleTV, tweede komt als eerste denk ik maar zit eigenlijk meer op de iPad te wachten. Soms zit het leven niet mee zullen we maar zeggen :P

[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 21-05-2021 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
O jee. Dadelijk volgens nog veel meer dezelfde berichten. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
TheKerremenke schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:08:
[...]

Sorry, maar als eerste mag je dat :+

Merk niet onmiddellijk een groot verschil met de oude Apple TV 4K, maar de afstandsbediening is wel een pak aangenamer!

[ Voor 21% gewijzigd door RigolleM op 21-05-2021 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
RigolleM schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:09:
[...]

Merk niet onmiddellijk een groot verschil met de oude Apple TV 4K, maar de afstandsbediening is wel een pak aangenamer!
Klopt. De eerste mag dat zeker. (y)
Ikzelf mag tot vanavond wachten, maar zal geen bericht posten. Zeker gezien de berichten gang van gisteren. :$

Acties:
  • +2 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:08:
[...]

Tijd voor een [Apple TV] Unboxing & foto’s want anders krijg je weer allemaal enthousiaste mensen en dat moeten we niet hebben natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 21-05-2021 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
[...]

Meer benieuwd naar verschil tussen Apple TV HD (2015) en Apple TV 4K (2021). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe werkt dat eigenlijk als je overstapt van een AppleTV4K, kan je dan een reserve kopie laden ofz, of moet ik al die ellende weer opnieuw inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:16
[...]

De afstandbediening is juist het onderdeel dat ik nooit gebruik. Doe alles met mijn lg remote.
Ik blijf nog wel even bij de 4K. Of lg met infuse gaan ondersteunen. Dan kan die weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:21:
[...]

Hoe werkt dat eigenlijk als je overstapt van een AppleTV4K, kan je dan een reserve kopie laden ofz, of moet ik al die ellende weer opnieuw inloggen?
Heb ik laatst opgezocht: totaal geen back-up mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:26:
[...]

Heb ik laatst opgezocht: totaal geen back-up mogelijk.
Gadver, dat was ook mijn laatste ervaring toen de 4K eens defect ging maar hoopte stiekem dat het aangepast zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 15:23
Donstil schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:32:
[...]

Gadver, dat was ook mijn laatste ervaring toen de 4K eens defect ging maar hoopte stiekem dat het aangepast zou zijn.
Wat wel weer kan, als je al ergens anders een Apple TV hebt staan instellen dat deze volledig gesynchroniseerd worden qua geinstalleerde apps en de posities van de apps op het homescherm. Heb een 4K in de woonkamer en een HD in de slaapkamer, altijd alles op dezelfde plek, werkt fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
Scrtz schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:35:
[...]

Wat wel weer kan, als je al ergens anders een Apple TV hebt staan instellen dat deze volledig gesynchroniseerd worden qua geinstalleerde apps en de posities van de apps op het homescherm. Heb een 4K in de woonkamer en een HD in de slaapkamer, altijd alles op dezelfde plek, werkt fijn.
De config kan via de iPhone en alle apps van mijn vorige Apple TV 4K werden netjes geïnstalleerd, enkel de accounts waren verdwenen van de apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Tito129 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:25:
[...]

De afstandbediening is juist het onderdeel dat ik nooit gebruik. Doe alles met mijn lg remote.
Ik blijf nog wel even bij de 4K. Of lg met infuse gaan ondersteunen. Dan kan die weg :)
Dat zal nog niet snel gebeuren Infuse op de LG, want het is een 100% iOS app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Zal nog ff duren eer alles met de nieuwe afstandsbediening zal werken, mijn eerste negatieve ontdekking: Zwift is nog niet up to date, kan de navigatiedrukknoppen nog niet gebruiken enkel het touch gedeelte :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:58
RnB schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:58:
[...]
Maar deze lijkt mij ook prima. Als je straks je Apple TV hebt, kun je in de instellingen een HDMI kabel test doen. Volgens mij loopt ie dan na of ie de volle bandbreedte kan benutten (4K/60fps HDR 4:4:4). Dan weet je het zeker.
Maxonar maakt officieel gecertificeerde HDMI 2.1 kabels van 5 meter. Je kunt zo'n app downloaden en een barcode scannen om te kijken of 'ie echt is, voor wat dat waard is. Ik vind 'm er kwalitatief goed uit zien, hij is erg fors maar heeft zo'n fijne nylon hoes. Ik zal zodra m'n Apple TV binnen is eens kijken of die jouw genoemde test doorstaat.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RigolleM schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:54:
Zal nog ff duren eer alles met de nieuwe afstandsbediening zal werken, mijn eerste negatieve ontdekking: Zwift is nog niet up to date, kan de navigatiedrukknoppen nog niet gebruiken enkel het touch gedeelte :(
Huh overal, of in bepaalde apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Donstil schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:57:
[...]

Huh overal, of in bepaalde apps?
Enkel Infuse, Netflix, Youtube en Zwift getest en enkel bij die laatste werkte het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RigolleM schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:58:
[...]

Enkel Infuse, Netflix, Youtube en Zwift getest en enkel bij die laatste werkte het niet.
Ooh Zwift (ik moest het ff Googlen) ik las het als Swift.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/au4zJRBCZPnxo3gaH8Y9AU4u828=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YJRFX5qC7yDLmOi0mYgT4C1J.jpg?f=fotoalbum_large

Hatseflats gewoon HomePod op de doos hier hoor, ze hebben via mijn HomePods afgeluisterd dat ik een liefhebber ben zeker :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De remote is wel echt een enorme vooruitgang zeg. Ligt veel beter in de hand, is net dat stukje groter en zwaarder wat hem precies fijn maakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/buiTvnLZg9Pk7zk8yAll1ah-05U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x0x3VcA5NKZXO8cg9cyWRUp1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RR8tcIzZ6SX_ehkGhHkT--IGPHk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o7Hl2IhLma2YnvG0FmZ0pscN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/InYfgLVLAMZHvKYgaFrUmgkEQHY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YFQAiabYGg6MIMyy4E2ybTcG.jpg?f=fotoalbum_large

Toch maar even een losse remote voor boven kopen.

[ Voor 39% gewijzigd door Donstil op 21-05-2021 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Iemand al kunnen testen of audio nu wel passtrough is met Infuse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
johoo schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:22:
Iemand al kunnen testen of audio nu wel passtrough is met Infuse?
Kan ik zo wel even testen maar verwacht het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Laatst online: 13-08 20:10
Skadrow schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:09:
[...]

How Long Can an HDMI Cable Be?
For resolutions near 4K, it’s recommended to use an HDMI cable that is no longer than 3 meters (10 feet). After that distance, the signal can start to degrade. For lower resolutions, the reliable distance is much longer, with the most common being 15 meters (50 feet).
Dat kan jouw bron omschrijven. Maar officieel is er geen limiet, het is alleen zo dat ik vind dat 3 meter wel erg kort is voor signaal verlies.

Vanaf 5 meter zou er al wel signaal verlies ontstaan, maar dat is niet getest. Ik verwacht niet dat het voor het oog merkbaar is.

Op HDMI.org geven ze de volgende uitleg voor een HDMI 2.1 kabel:
"The specification does not indicate a cable length. Cable length depends on many factors including cable type and construction. Based on early testing in the UHS Cable program, it is expected that passive cables of 5 meters will be achievable."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@THE_BASE Heeft de poll je geholpen in je beslissing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skadrow
MuVo schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:41:
[...]

Dat kan jouw bron omschrijven. Maar officieel is er geen limiet, het is alleen zo dat ik vind dat 3 meter wel erg kort is voor signaal verlies.

Vanaf 5 meter zou er al wel signaal verlies ontstaan, maar dat is niet getest. Ik verwacht niet dat het voor het oog merkbaar is.

Op HDMI.org geven ze de volgende uitleg voor een HDMI 2.1 kabel:
"The specification does not indicate a cable length. Cable length depends on many factors including cable type and construction. Based on early testing in the UHS Cable program, it is expected that passive cables of 5 meters will be achievable."
Dat klopt ook inderdaad, 5 meter zou ik ook zeggen. het gaat natuurlijk ook om de materiaal keuze en dikte. Hele goedkope kabels gebruiken staal of staal met een koper laag, wat natuurlijk niet heel goed geleid.
je wilt natuurlijk gewoon koper met een goede dikte, en die dikte zou moeten verschillen als je kabel langer word.

1.5m 32 wire gauge
3m 30 wire gauge
5m 26 wire gauge
8m 24 wire gauge

daarom zou ik voor optisch gaan rond de 5 meter aangezien je kabel steeds dikker word en het moeilijker word om kabels te vinden die de juiste diktes hanteren :9
Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid