Kia EV3 GT-Line LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 Home CarPlay MagSafe AirTags
Er wordt wel degelijk een backup gemaakt en overgezet, dit verloopt geheel buiten je invloed via iCloud wanneer je je nieuwe tv activeert via een iOS device. Al je apps etc staan weer keurig op plek etc.Donstil schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:21:
[...]
Hoe werkt dat eigenlijk als je overstapt van een AppleTV4K, kan je dan een reserve kopie laden ofz, of moet ik al die ellende weer opnieuw inloggen?
Daar heb je gelijk in, voor langere afstanden heb je gewoon een goede dikke kabel nodig van het juiste materiaalSkadrow schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:11:
[...]
Dat klopt ook inderdaad, 5 meter zou ik ook zeggen. het gaat natuurlijk ook om de materiaal keuze en dikte. Hele goedkope kabels gebruiken staal of staal met een koper laag, wat natuurlijk niet heel goed geleid.
je wilt natuurlijk gewoon koper met een goede dikte, en die dikte zou moeten verschillen als je kabel langer word.
1.5m 32 wire gauge
3m 30 wire gauge
5m 26 wire gauge
8m 24 wire gauge
daarom zou ik voor optisch gaan rond de 5 meter aangezien je kabel steeds dikker word en het moeilijker word om kabels te vinden die de juiste diktes hanteren
De meerwaarde is koffiedik kijken, maar de afgelopen periode (ATV4 en ‘oude’ 4K) is wel een aardige graadmeter (lees: 64gb niet perse nodig). Het enige wat ik nu kan bedenken is als je fanatiek wil gamen met de ATV, dan zou meer opslag handig kunnen zijn.THE_BASE schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:27:
[...]
Zeker, heeft me wel geholpen. Had al wel een voorkeur voor 32GB, ook al scheelt het amper geld. Maar vol gaat het niet raken en voor de meerwaarde bij de verkoop over 3-5 jaar hoef ik het ook niet te doen, verwacht ik. Bovendien geven veel sites aan dat je voor enkel streaming geen extra opslag hoeft te kiezen.
Ja heb hem inmiddels in gebruik genomen, het is niet echt een reserve kopie maar komt prima in de buurt.RoRoNL schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:10:
[...]
Er wordt wel degelijk een backup gemaakt en overgezet, dit verloopt geheel buiten je invloed via iCloud wanneer je je nieuwe tv activeert via een iOS device. Al je apps etc staan weer keurig op plek etc.
Alle apps moesten even opnieuw gekoppeld worden maar stonden wel op de juiste plek enz.
Kastje zelf merk ik (uiteraard) niets van maar shit wat is die remote een verbetering zeg!
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Zie: https://appleinsider.com/...tv-audio-with-apple-tv-4k
Thanks zojuist een aantal besteld!Radiodurans schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:55:
[...]
Maxonar maakt officieel gecertificeerde HDMI 2.1 kabels van 5 meter. Je kunt zo'n app downloaden en een barcode scannen om te kijken of 'ie echt is, voor wat dat waard is. Ik vind 'm er kwalitatief goed uit zien, hij is erg fors maar heeft zo'n fijne nylon hoes. Ik zal zodra m'n Apple TV binnen is eens kijken of die jouw genoemde test doorstaat.
Als het om één afstandsbediening gaat, de Apple remote is de enige die ik gebruik.Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:50:
Misschien een beetje een domme vraag: maar wat is de meerwaarde van een Apple TV als je een recente OLED TV hebt hangen met de Apple TV app?
Ik heb jaren een Apple TV uit 2013 gebruikt, maar dat was omdat het smart gedeelte van mijn Panasonic TV nogal slecht was.
Verder kan ik door het gebruik van de Apple TV ook gebruik maken van de Hue Sync Box, zodat mijn LG Oled ook 'Ambilight' krijgt. Maar dat is maar net of je dat wil.
Voornaamste reden van Apple TV was omdat de apps daar meestal beter op bijgehouden worden, waar de ondersteuning op Smart TV's sneller stopt.
Dat had ik net ook, pas nadat ik een stap terugging en opnieuw de taal koos verscheen Nederland in de lijst.Xplosive schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:06:
Hey.
Ik heb hem ook binnen!
Alleen bij installeren kan ik de regio NL niet selecteren?
Situatie nu:
TV decoder ---
DVD ------------ Receiver ------ TV
Speaker hangen aan de receiver die ook met een TOS link aan de TV hangt (geluid terug als ik Netflix kijk via de ingebouwde TV app)
Nu kan ik de Apple TV ook via de receiver aansluiten, of rechtstreeks aan de TV.
Geluid komt dan wel terug via de TOS.
Wat is nu wijsheid?
Sony A7 iv en wat recycled glas
Bedankt nu kan ik hier ook NL selecteren!Longbowh schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:13:
[...]
Dat had ik net ook, pas nadat ik een stap terugging en opnieuw de taal koos verscheen Nederland in de lijst.
[ Voor 40% gewijzigd door Donstil op 21-05-2021 17:28 ]
- Afstandsbediening is een grote verbetering. Alleen irritant dat de TV knop standaard op AppleTV (app) staat. Dit kun je aanpassen in settings naar Home. Was ik ook vergeten... nog een reden voor .. zie hieronder.
- UI snelheid .. hmm... geen groot verschil met de 4K uit 2017.
- Verdomd irritant dat Dolby Vision via match content (dynamic range) het niet meteen doet. Je moet dus 1x DV standaard aanzetten. Blijkbaar moet ie 1x overtuigd worden dat het werkt. Anders kreeg ik de Disney+ en Netflix apps niet zo ver. Was ik even vergeten.
- Wordt ook tijd dat Apple een iCloud back-up voor AppleTV apps gaat implementeren die settings en passwords backupped. Leuk dat de apps en het home screen worden opgeslagen in iCloud, maar daarna ben je nog tijdje bezig.
Ik zet trouwens de output altijd op 4K SDR, YUV 4:4:4, 60 Hz..Dynamic range op match content. Match framerate altijd uit.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Het scherm zou dan zwart gaan en niet meer goed te krijgen tenzij je een reboot deed.
Voor de rest is hij heel snel en is de afstandsbediening echt een verbetering, vind de touch wel wat gevoelig of omdat ik het niet gewend ben kan ook.
Wel zou ik de homeknop instellen als beginscherm ipv appletv+ App
Ik zag ook iets raars met mijn Sony TV toen ik DV nog niet 1x handmatig aan gezet had. Na het stoppen van een film/serie in Disney+ bleef het scherm zwart. Denk een bug in de match content API. Na DV een keer aangehad te hebben, dan weer uit doet ie het goed.Skadrow schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:26:
Ik kan iniedegeval melden dat met de nieuwe het probleem wat de vorige generatie had met sommige LG tvs niet meer heeft.
Het scherm zou dan zwart gaan en niet meer goed te krijgen tenzij je een reboot deed.
Voor de rest is hij heel snel en is de afstandsbediening echt een verbetering, vind de touch wel wat gevoelig of omdat ik het niet gewend ben kan ook.
Wel zou ik de homeknop instellen als beginscherm ipv appletv+ App
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
- Snelheidsverbetering vind ik minimaal, zelfs vanaf m’n oude Apple TV HD
- 4K is gaaf, maar dat doet Netflix ook via LG WebOS, dus geen verrassing
- Nieuwe Remote is strak en werkt goed, ik vond de vorige in tegenstelling tot anderen prima werken. Had dan ook liever de voorkant van de nieuwe remote zwart gezien
Een prima upgrade maar geen wow-factor.
Kia EV3 GT-Line LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 Home CarPlay MagSafe AirTags
Op YouTube vind ik er ook niks over.. Zou graag eens mijn windows media pc de deur uit willen doen..
[ Voor 22% gewijzigd door Patrick89 op 21-05-2021 18:54 ]
Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..
Ik heb het sterke vermoeden dat dit te maken heeft met Match Content in Range en Framerate, maar ik vind het 1. Traag en 2. Vrij abrupt dat je ineens 1,5s moet wachten. Doet de hele vloeiende tvOS ervaring meteen teniet.
Complete info:
LG 55B9PLA
Apple TV 4K 2021 32GB
HMDI 2.1 kabel
Chroma 4:4:4
Format: 4K SDR, HDR, Dolby Vision geprobeerd op zowel 50 als 60hz
Match Content: Range & Framerate geprobeerd te veranderen. Als beide uit staan ervaar ik dit niet, maar dan krijg je natuurlijk geen Dolby Vision content als het Format ok 4K SDR staat.
Iemand met dezelfde ervaringen?
Ik had gehoopt dat het met de nieuwe sneller zou gaan, maar niet dus?
Goddamn. Moet ik m’n 4K Apple TV dus tóch gaan updaten.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik ben iets verder, het lijkt er op dat HMDI 2.1 een feature heeft die Quick Media Switching heet, wat dit probleem verhelpt. De LG B9 (en C9) ondersteunen dat, maar het lijkt er op dat de Apple TV dat niet ondersteunt.RnB schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:39:
Ja, ik heb dezelfde ervaring met een vorige gen 4K en een C9. Het verschilt wel per content, soms springt de tv sneller over dat het no signal beeld niet in beeld komt.
Enige optie die er dan nog is, is continue in 4K DV format te opereren en de nadelige gevolgen voor het weergeven van SDR content voor lief te nemen.
Ik denk dat ik de 3 seconden maar voor lief neem dan..
Waar vind je die setting? Kan me niet herinneren dat ik die ooit op m’n CX ergens ben tegengekomen.omgwtfbbq schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:48:
[...]
Ik ben iets verder, het lijkt er op dat HMDI 2.1 een feature heeft die Quick Media Switching heet, wat dit probleem verhelpt. De LG B9 (en C9) ondersteunen dat, maar het lijkt er op dat de Apple TV dat niet ondersteunt.
Enige optie die er dan nog is, is continue in 4K DV format te opereren en de nadelige gevolgen voor het weergeven van SDR content voor lief te nemen.
Ik denk dat ik de 3 seconden maar voor lief neem dan..
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Inmiddels opgelost.
[ Voor 5% gewijzigd door cingero op 21-05-2021 23:49 ]
Als ik nu een ATV zou willen kopen, zou het me niet tegen houden, maar het design vind ik best tegenvallen. Na 10 jaar hadden ze het kastje echt wel eens een nieuw uiterlijk mogen geven. De remote past perfect bij de aluminium iMacs van net zo lang geleden. En waarom zo’n lelijke power knop?THE_BASE schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:40:
Eerste ervaringen met nieuwe Apple TV:
- Snelheidsverbetering vind ik minimaal, zelfs vanaf m’n oude Apple TV HD
- 4K is gaaf, maar dat doet Netflix ook via LG WebOS, dus geen verrassing
- Nieuwe Remote is strak en werkt goed, ik vond de vorige in tegenstelling tot anderen prima werken. Had dan ook liever de voorkant van de nieuwe remote zwart gezien
Een prima upgrade maar geen wow-factor.
Verwijderd
Ik vond dat ook altijd erg irritant, maar gelukkig is het sneller geworden, en dit komt idd door match content.RnB schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:39:
Ja, ik heb dezelfde ervaring met een vorige gen 4K en een C9. Het verschilt wel per content, soms springt de tv sneller over dat het no signal beeld niet in beeld komt.
YT app is nu tenminste als op de LG WebOS (kleinere iconen) maar voelt sneller aan op de ATV dan op mijn G1.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2021 20:54 ]
Jij durft je uit te spreken!meesje schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:33:
[...]
Als ik nu een ATV zou willen kopen, zou het me niet tegen houden, maar het design vind ik best tegenvallen. Na 10 jaar hadden ze het kastje echt wel eens een nieuw uiterlijk mogen geven. De remote past perfect bij de aluminium iMacs van net zo lang geleden. En waarom zo’n lelijke power knop?
Maar precies wat ik denk hoor. Vond de oude Siri Remote mooier en nog prima van deze tijd. Het kastje zelf mocht wel wat slanker.
Ik twijfel of ik de nieuwe Apple TV ga houden: het is sneller en kleuren spatten van m’n scherm. Maar de content van 4K (wat wij nu kijken) is beperkt en elders beschikbaar.
Gerelateerde items laden vaak niet. Speelt niet af op 4K of pas na een tijdje.
Geen fan nog.
Ik heb met een stel doom9ers toen de 4k uitkwam eens gekeken naar test streams. Wat ik er nog van weet is dat de HEVC decoder in de 4k zeker zo goed is als in Nvidia GPUs of Intel Quicksync. Enigste was VP9 support en denk MPEG2 HW support. Echter de A10X was zo snel dat veel in software kan. We gebruikten toen ook al MrMc (een Kodi fork die al heel lang bestaat). MrMC gebruik ik voor UHD BD rips. Probleem is alleen dat Dolby Vision niet werkt, omdat Apple een single stream formaat gebruikt. HDR10 kan wel.Patrick89 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:52:
Hoe verhoud zich een apple tv tov webos.. En dan voornamelijk maximum bitrate van content op bijvoorbeeld plex of losse nas.. Twijfel of apple tv een betere plex ervaring geeft..
Op YouTube vind ik er ook niks over.. Zou graag eens mijn windows media pc de deur uit willen doen..
Verwijderd
Vreemd, hier speelt dat instant af, toevallig wat 4K HDR 60fps videos aan het bekijken & testen. Netwerk issue?Donstil schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:50:
Over YouTube gesproken. Die nieuwe app vind ik wel echt een drama zeg.
Gerelateerde items laden vaak niet. Speelt niet af op 4K of pas na een tijdje.
Geen fan nog.
De remote vind ik wel fraai. Past mooi bij het design met scherpe randen wat ze nu voeren.THE_BASE schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:50:
[...]
Maar precies wat ik denk hoor. Vond de oude Siri Remote mooier en nog prima van deze tijd. Het kastje zelf mocht wel wat slanker.
Kastje zelf ben ik geen fan van. Sinds de eerste in deze formfactor al niet overigens. Zou met liefde €50,- betalen als ze daarvoor aluminium enz gebruiken.
Bijvoorbeeld een Mini Mac Mini ofz
Ja zeker handig alleen de plek is verkeerd. Ik druk er steeds op als ik pauze moet hebbenAiii schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:55:
Ik had nooit zo'n moeite met de oude remote, maar de nieuwe is zeker wel lekker. De mute knop is stiekem mijn favoriete toevoeging, hah.

Nee had het op de AppleTV4k van gisteren ook al.Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:52:
[...]
Vreemd, hier speelt dat instant af, toevallig wat 4K HDR 60fps videos aan het bekijken & testen. Netwerk issue?
Eigenlijk sinds de nieuwe app.
Nu block ik wel alles de moeder in mijn netwerk (Hardware firewall icm PiHole) maar zie geen verkeer gedropt worden als het optreed.
Het zal aan mij liggen, maar als ik de Apple TV uit deed met de oude remote dan ging de TV ook netjes uit. Of mis ik iets?
Nee hoor dat kon al jaren, via HDMI-CEC enz.THE_BASE schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:01:
Reviewsites zijn lovend dat de TV nu automatisch uit gaat met de Apple TV samen.
Het zal aan mij liggen, maar als ik de Apple TV uit deed met de oude remote dan ging de TV ook netjes uit. Of mis ik iets?
Is niet zozeer een setting, maar een feature van de HDMI 2.1 specificatie. Dus die specificatie heeft LG gewoon geimplementeerd, maar de Apple TV (nog) nietRivanov schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:51:
[...]
Waar vind je die setting? Kan me niet herinneren dat ik die ooit op m’n CX ergens ben tegengekomen.
Haha, ik zit wel aardig in het Apple eco systeem, maar je mag toch nog wel kritisch blijven. En het blijft natuurlijk een kwestie van smaak. Van de remote kun je wat vinden, maar die is wel vernieuwd. Het kastje daarentegen…. Als ze nu een mini variant hadden gemaakt van de oer Apple TV, dat zou ik meer gewaardeerd kunnen hebben.THE_BASE schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:50:
[...]
Jij durft je uit te spreken!
Ik twijfel of ik de nieuwe Apple TV ga houden: het is sneller en kleuren spatten van m’n scherm. Maar de content van 4K (wat wij nu kijken) is beperkt en elders beschikbaar.
Zelf heb ik overigens niet eens een 4K televisie. Voor mij heeft geen enkel nut om mijn oude 4K te vervangen door de nieuwe.
Klopt inderdaad. Maar goed, dat zal een kwestie van wennen zijn hoop ik.Donstil schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:58:
[...]
Ja zeker handig alleen de plek is verkeerd. Ik druk er steeds op als ik pauze moet hebben
Misschien gedaan zodat je voor je oude Apple TV op de slaapkamer ook een nieuwe remote koopt.
Haha dat ga ik op zeker doen!Aiii schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:31:
[...]
Klopt inderdaad. Maar goed, dat zal een kwestie van wennen zijn hoop ik.
Misschien gedaan zodat je voor je oude Apple TV op de slaapkamer ook een nieuwe remote koopt.
Klopt helemaal. Ondanks dat ik het kastje niet zie omdat die in het tv meubel staat. Zou die inderdaad als een mini oer Apple TV of Mac mini, er erg strak kunnen uitzien. Desnoods hadden ze hem dezelfde kleuren als de iPad Air of iMacs gegeven. Dat was ook wel geinig geweest. Dan had ik tenminste nog getwijfeld of die in het tv meubel of erop hoort. Nu is er geen twijfel mogelijk waar die staat.meesje schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:31:
[...]
Haha, ik zit wel aardig in het Apple eco systeem, maar je mag toch nog wel kritisch blijven. En het blijft natuurlijk een kwestie van smaak. Van de remote kun je wat vinden, maar die is wel vernieuwd. Het kastje daarentegen…. Als ze nu een mini variant hadden gemaakt van de oer Apple TV, dat zou ik meer gewaardeerd kunnen hebben.
Zelf heb ik overigens niet eens een 4K televisie. Voor mij heeft geen enkel nut om mijn oude 4K te vervangen door de nieuwe.
Mbt de remote. Dit is een fijne verbetering. Niet dat de oude zwarte me tegenviel. Maar nu is het tenminste wel duidelijk wat de bovenkant is. Wat me wel opvalt aan de nieuwe is dat die dankzij het geborstelde staal minder vingerafdruk gevoelig is. Aangezien de zwarte dat wel echt was. Daarnaast klikt deze harder. Tenminste als je een knop indrukt maakt dit meer geluid tov de zwarte remote. Dat vind ik wel jammer. Klinkt minder luxe.
Daarnaast had de oude meer afgeronde randen. Dat voelde iets fijner in de hand. Maar de nieuwe is aan de achterkant weer fijn afgerond. De oude kon je wel fijn rond draaien in de hand, de nieuwe weer niet.
Al met al een verbetering. Maar de oude vond ik zo slecht nog niet. Just my 2 cents.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ik ben overigens blij met het siliconen hoesje, het design is wel weg, maar met kleine kinderhandjes is het wel handig. Hoe vaak ik de remote wel niet heb horen vallen…
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Dat design ook weer liever dan het plastic fantastic doosje wat we nu hebben.
[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 21-05-2021 23:20 ]
Apple TV zelf op 4K SDR 60Hz zetten.Skadrow schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:56:
Mijn tv ondersteund HDR en dolby vision? Welke zou ik moeten gebruiken? Of toch SDR?
Vervolgens Match Dynamic Range aanzetten
Zo wordt SDR content gewoon in SDR afgespeeld en HDR / DV in HDR / DV.
Wanneer je de Apple TV namelijk op HDR of Dolby Vision zet, wordt ook SDR in HDR getoond. En dat wil je niet.
Oke, dit lijkt gefixt te zijn. Enkel niet voor de YouTube app.Rivanov schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 06:34:
[...]
Apple TV zelf op 4K SDR 60Hz zetten.
Vervolgens Match Dynamic Range aanzetten
Zo wordt SDR content gewoon in SDR afgespeeld en HDR / DV in HDR / DV.
Wanneer je de Apple TV namelijk op HDR of Dolby Vision zet, wordt ook SDR in HDR getoond. En dat wil je niet.
Heb nu m’n Apple TV 4K op 4K HDR 60Hz staan met Match Dynamic Range en in Infuse, Plex, Apple TV+ etc wordt SDR content netjes in SDR Picture Mode getoond en HDR / DV in de juiste Picture Mode.
Enkel YouTube blijft SDR in de HDR Picture Mode tonen..
:strip_exif()/f/image/IFEpXDCtVXyWkn2nrYBEwMom.jpg?f=fotoalbum_large)
Interessant item van Bright.tv:
Apple laat kansen liggen met de Apple TV 4K
https://www.rtlnieuws.nl/...liggen-met-de-apple-tv-4k
Een goed maar ook kritisch review. Ik twijfel erg sterk of ik er eentje ga bestellen mede ook door jouw opmerkingen naast deze review.THE_BASE schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 09:05:
[Afbeelding]
Interessant item van Bright.tv:
Apple laat kansen liggen met de Apple TV 4K
https://www.rtlnieuws.nl/...liggen-met-de-apple-tv-4k
Ik heb zelf een recente Samsung TV (Q9FN) en het smart gedeelte is dik in orde al merk ik wel dat updates inmiddels minder prioriteit lijken te krijgen. De NLziet app is bijvoorbeeld nog niet voorzien van de 5.0 update die alle Google en Apple apparaten al wel hebben gehad.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
[ Voor 73% gewijzigd door TheKerremenke op 22-05-2021 10:40 ]
Maar hoe zet ik die geluidjes uit bij het scrollen door de apps? Ik word er een beetje simpel van en het gaat irriteren. Ik hoop echt dat het uitgezet kan worden, maar ik kan het niet vinden in de instellingen.
Hoe is dat bij jullie?
Verder bevalt ie tot nu toe goed, een hele vooruitgang vergeleken met de eerste generatie Chromecast!
Ik snap je gedachte en ook die van Bright. Het is makkelijk geld verdienen door het design niet aan te passen en even wat interne onderdelen te wijzigen. Er had meer gekund met Apple TV.Miki schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:26:
[...]
Een goed maar ook kritisch review. Ik twijfel erg sterk of ik er eentje ga bestellen mede ook door jouw opmerkingen naast deze review.
Ik heb zelf een recente Samsung TV (Q9FN) en het smart gedeelte is dik in orde al merk ik wel dat updates inmiddels minder prioriteit lijken te krijgen. De NLziet app is bijvoorbeeld nog niet voorzien van de 5.0 update die alle Google en Apple apparaten al wel hebben gehad.
Heb m’n oude Apple TV HD mooi kunnen verkopen, waardoor ik voor nog geen 50 euro een nieuwe Apple TV 4K 2021 heb, daarvoor is het te goed om het niet te houden. Uiteindelijk toch wel blij mee.
Daarnaast de WiFi van de tv uitgeschakeld, dat scheelt weer in de privacy en stabiliteit.
[ Voor 4% gewijzigd door THE_BASE op 22-05-2021 12:04 ]
Moet je het even via HDMI-CEC laten lopen, dan kan het wel.Xplosive schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:01:
Wat ik wel jammer vind is dat je het geluid niet met je telefoon kan regelen. Hiervoor gebruikte ik een chromecast en daaarmee kon dat wel. Dit is vooral erg handig als je zoals ik een zelfbouw versterker hebt zonder AB. Zal er nu toch een ir aan moeten klussen.
Verder bevalt ie tot nu toe goed, een hele vooruitgang vergeleken met de eerste generatie Chromecast!
Dat kan wel, je moet even in control Center op je iPhone de remote functie activeren. Dan kun je met je iPhone de Apple TV bedienen. Daarnaast via de volumeknoppen op de zijkant van je iPhone gewoon het volume. Wel iOS only, met Android gaat dit volgens mij niet.Xplosive schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:01:
Wat ik wel jammer vind is dat je het geluid niet met je telefoon kan regelen. Hiervoor gebruikte ik een chromecast en daaarmee kon dat wel. Dit is vooral erg handig als je zoals ik een zelfbouw versterker hebt zonder AB. Zal er nu toch een ir aan moeten klussen.
Ik heb een Iphone SE ( eerste generatie ), ik kan wel met de remote op mijn iphone de apple TV bedienen enkel het volume werkt niet, ook niet met de volume knoppen aan de zijkant.TheKerremenke schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:10:
[...]
Dat kan wel, je moet even in control Center op je iPhone de remote functie activeren. Dan kun je met je iPhone de Apple TV bedienen. Daarnaast via de volumeknoppen op de zijkant van je iPhone gewoon het volume. Wel iOS only, met Android gaat dit volgens mij niet.
Ik vermoed dat het iets met HDMI-CEC te maken heeft.
Maar ik kan het volume van de TV wel met de AB van de Apple TV bedienen, je zou dan denken dat HDMI_CEC werkt?
Huh heb je gewoon de nieuwprijs voor dat ouwe ding gekregen?THE_BASE schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:03:
[...]
Ik snap je gedachte en ook die van Bright. Het is makkelijk geld verdienen door het design niet aan te passen en even wat interne onderdelen te wijzigen. Er had meer gekund met Apple TV.
Heb m’n oude Apple TV HD mooi kunnen verkopen, waardoor ik voor nog geen 50 euro een nieuwe Apple TV 4K 2021 heb, daarvoor is het te goed om het niet te houden. Uiteindelijk toch wel blij mee.
Daarnaast de WiFi van de tv uitgeschakeld, dat scheelt weer in de privacy en stabiliteit.
Een nieuwe HD kost toch €160, een nieuwe apple tv 4k €200 of €220
Ik heb de Apple TV met korting via mijn leverancier gekocht en de oude via een erg goede prijs via Marktplaats weten te verkopen. Heb 149 euro voor de Apple TV betaald en 100 euro gevangen voor de oude Apple TV.Harry_Nak schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:39:
[...]
Huh heb je gewoon de nieuwprijs voor dat ouwe ding gekregen?
Een nieuwe HD kost toch €160, een nieuwe apple tv 4k €200 of €220
Dat heb je goed gedaan!THE_BASE schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:44:
[...]
Ik heb de Apple TV met korting via mijn leverancier gekocht en de oude via een erg goede prijs via Marktplaats weten te verkopen. Heb 149 euro voor de Apple TV betaald en 100 euro gevangen voor de oude Apple TV.
Nou, de Maxonar 5m kabel doorstaat alle AppleTV tests dus je zult er waarschijnlijk plezier van hebben! Volgens de specs is het 30 AWG koper overigens.
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Je kunt in het menu van de Apple TV kiezen tussen HDMI-CEC en IR voor de volume. Zet je hem op de laatste dan werkt volume in de de remote app niet.Xplosive schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:36:
[...]
Ik heb een Iphone SE ( eerste generatie ), ik kan wel met de remote op mijn iphone de apple TV bedienen enkel het volume werkt niet, ook niet met de volume knoppen aan de zijkant.
Ik vermoed dat het iets met HDMI-CEC te maken heeft.
Maar ik kan het volume van de TV wel met de AB van de Apple TV bedienen, je zou dan denken dat HDMI_CEC werkt?
Dus dat zou je nog kunnen controleren.
Hmm ik kan alleen kiezen tussen automatisch en TV via IR. De optie HDMI-CEC ontbreekt.Donstil schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:12:
[...]
Je kunt in het menu van de Apple TV kiezen tussen HDMI-CEC en IR voor de volume. Zet je hem op de laatste dan werkt volume in de de remote app niet.
Dus dat zou je nog kunnen controleren.
Ik heb de volgende twee opties ingesteld:Xplosive schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:42:
[...]
Hmm ik kan alleen kiezen tussen automatisch en TV via IR. De optie HDMI-CEC ontbreekt.
Bediening van tv’s en ontvangers: aan
Volumeregeling: autom. via IR (TV)
Het klopt dat je dan alleen via de fysieke remote het volume van de tv kan bedienen.
Via homebridge heb ik overigens mijn tv gekoppeld met HomeKit. Door van apparaat te wisselen in de iOS remote kun je wel het volume bedienen (met de knoppen van je idevice).
Ooh dan wordt het misschien niet ondersteund of herkend in je set-up.Xplosive schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:42:
[...]
Hmm ik kan alleen kiezen tussen automatisch en TV via IR. De optie HDMI-CEC ontbreekt.
Ik heb hier:
- Automatisch
- Receiver via IR
- Tv via IR
- Uit
Bij mij staat hij op Receiver via IR maar als ik automatisch kies en een stap terug ga staat er “Autom. Via HDMI” en dat gaat dan weer via HDMI-CEC (zie ook dit support artikel)
[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 22-05-2021 13:52 ]
Met de AppleTV app TV Info (gratis) is dat te checken.
Ik denk er aan mijn Apple TV 4K 2017 te verkopen en dat ik dan voor slechts een paar tientjes dus kan upgraden
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Geen idee, kan morgen eens voor je kijken. Vanmorgen wel een test gedaan met opstarten van apps: Videoland start 4 seconde sneller op dan Apple TV HD en NPO start maar liefst 8 seconden sneller op, dat was echt een drama. Netflix is instant.crack_en_hack schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:30:
Weet iemand al hoeveel GB RAM geheugen de nieuwe AppleTV 4K 2021 heeft?
Ik denk er aan mijn Apple TV 4K 2017 te verkopen en dat ik dan voor slechts een paar tientjes dus kan upgraden
3GBcrack_en_hack schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:30:
Weet iemand al hoeveel GB RAM geheugen de nieuwe AppleTV 4K 2021 heeft?
Can confirm: the new Apple TV 4K is powerful enough to emulate GameCube games at full speed 😌 pic.twitter.com/raV1ah7XzF
— Riles 🫡 (@rileytestut) 22 mei 2021
Wat ik zo lees op internet werkt CEC alleen als de Apple TV via een receiver ( met CEC ) is aangesloten .Donstil schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:50:
[...]
Ooh dan wordt het misschien niet ondersteund of herkend in je set-up.
Ik heb hier:
- Automatisch
- Receiver via IR
- Tv via IR
- Uit
Bij mij staat hij op Receiver via IR maar als ik automatisch kies en een stap terug ga staat er “Autom. Via HDMI” en dat gaat dan weer via HDMI-CEC (zie ook dit support artikel)
Mijn situatie is als volgt, de Apple tv zit via HDMI aangesloten op mijn tv. De versterker zit met een tos-link aangesloten op mijn TV.
Met de Chromecast die ik heb is het volume wat naar de TV wordt gestuurd regelbaar, hetzelfde geldt voor mijn Humax decoder. Op deze manier wordt dus ook indirect het volume van de versterker geregeld. De Apple TV ondersteund dit blijkbaar niet. Dit heeft dus niks met HDMI-CEC te maken.
De enige oplossing is dan dus ofwel een nieuwe versterker kopen. Of een AB een mijn huidige versterker klussen.
https://www.iculture.nl/t...ooruit-achteruit-spoelen/
Mijn verwachting is dat de Netflix app dit wel spoedig zal ondersteunen. In het artikel wordt Ziggo niet genoemd, ik ben benieuwd of het in deze app ook werkt.
Aah zo, het was mij niet duidelijk aan je eerste bericht dat je dat bedoelde. De AppleTv heeft dat niet inderdaad, die bedient alleen de apparaten waar het op zit aangesloten (HDMI-CEC of IR) en niet het volume in de app zelf.Xplosive schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:30:
[...]
Wat ik zo lees op internet werkt CEC alleen als de Apple TV via een receiver ( met CEC ) is aangesloten .
Mijn situatie is als volgt, de Apple tv zit via HDMI aangesloten op mijn tv. De versterker zit met een tos-link aangesloten op mijn TV.
Met de Chromecast die ik heb is het volume wat naar de TV wordt gestuurd regelbaar, hetzelfde geldt voor mijn Humax decoder. Op deze manier wordt dus ook indirect het volume van de versterker geregeld. De Apple TV ondersteund dit blijkbaar niet. Dit heeft dus niks met HDMI-CEC te maken.
De enige oplossing is dan dus ofwel een nieuwe versterker kopen. Of een AB een mijn huidige versterker klussen.
Nopemeesje schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:33:
Voor- en achteruit spoelen met de nieuwe remote ziet er goed uit.
https://www.iculture.nl/t...ooruit-achteruit-spoelen/
Mijn verwachting is dat de Netflix app dit wel spoedig zal ondersteunen. In het artikel wordt Ziggo niet genoemd, ik ben benieuwd of het in deze app ook werkt.
Ik heb zelf een opstelling waar de AppleTV aangesloten zit aan een LG CX TV en die weer aan KEF LS50WII stereo speakers. Alles ondersteunt eARC. Met de power knop van de Siri remote gaat wel de TV aan maar niet de speakers. Als ik die dan separaat aan zet kan ik het volume van de speakers niet bedienen met de Siri remote, althans niet via eARC, het lukt wel via IR. Nogmaals de power knop van de Siri remote zorgt er wel voor dat alle drie de apparaten in standby gaan, dus inclusief de speakers. Verder moet ik ‘stereo’ forceren in de Apple TV, op ‘auto’ denkt de Apple TV dat ik een surround opstelling heb en komt er geen stemgeluid uit de stereo speakers, omdat er natuurlijk geen center speaker is.Donstil schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:37:
[...]
Aah zo, het was mij niet duidelijk aan je eerste bericht dat je dat bedoelde. De AppleTv heeft dat niet inderdaad, die bedient alleen de apparaten waar het op zit aangesloten (HDMI-CEC of IR) en niet het volume in de app zelf.
Al met al werkt het zelfs met een complete eARC opstelling nog niet helemaal vlekkeloos. Dat valt me een beetje tegen.
Overigens heb ik ‘m standaard op 60Hz Dolby 4K staan met beide ‘automatisch aanpassen aan de content’ opties’ aan. Dat werkt voor zover ik heb geprobeerd helemaal perfect, de TV switched automatisch naar SDR in het geval van SDR content. Ik vind het standaard warme beeld van Dolby erg mooi en werkt prima in de Apple TV menu’s.
[ Voor 12% gewijzigd door Radiodurans op 23-05-2021 12:24 ]
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Zet onder Instellingen, Airplay en HomeKit de woninghub uit.
Log bij gebruikers en accounts overal uit.
Voer bij Systeem de Herstel optie uit.
Controleer op een ander Apple device of de ATV uit je account is of verwijder deze daar.
Ik had namelijk de eerste twee dingen niet gedaan. En daardoor bleef HomeKit zeuren dat er een Hub offline was ondanks dat ik hem op mijn iPhone verwijderd had uit mijn iCloud en m’n woning. Hij bleef namelijk de oude ATV tonen bij “hubs en bruggen” in de woning app.
Heeft zich uiteindelijk wel opgelost. Maar ik denk dat mijn volgordelijkheid niet goed was. Misschien volgende keer eerst de nieuwe ATV naast de oude configureren voor ik de oude meteen “herstel”.
Als we het dan toch over HomeKit hebben. Ik heb het gevoel dat als ik niet thuis ben al mijn apparaten en camera’s veel sneller reageren dan eerst. Kan placebo zijn. Maar het lijkt echt vlotter te reageren.
Wat is vandaag de dag een goed alternatief voor Plex? Als in een server met media die op mijn iMac draait, en een Apple TV app die de media afspeelt?
[ Voor 5% gewijzigd door Gethijsem op 23-05-2021 12:58 ]
Omdat ik overal alleen over de geweldige upgrade voor YouTube lees (wat mij eerlijk gezegd niet zoveel kan schelen), vraag ik mij af of Netflix, Disney+ , Amazon Prime etc nu ook 4K HDR content op 60 Hz afleveren (wat ze blijkbaar niet deden
En hoe zit het eigenlijk met 4K Dolby Vision ? Geldt daar hetzelfde voor als voor HDR. Dwz ook al selecteer je, net als in de 1ste gen. 60Hz, er toch gewoon 30Hz wordt geleverd.
Verwarrend hoor.
[ Voor 3% gewijzigd door zup op 23-05-2021 12:40 ]
Ik heb mijn Apple TV 4K (2017) nu aan mijn QLED hangen op een HDMI 2.0 poort (2.1 zit er maar 1 op en daar zit de XSX al op). Volgens de aTV kan ik 4K 60 gewoon aan... Dus dat zou je met de oude toch ook moeten kunnen krijgen?
120hz niet maar dat boeit niet zolang het 60hz moet leveren lijkt mij...
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Zelfde probleem gehad met de oude ATV 4K die ik niet weg kreeg na het installeren van de nieuwe.Alpha89 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:27:toon volledige bericht
Even een tip voor mensen die een oude Apple TV uit hun HomeKit netwerk willen halen.
Controleer op een ander Apple device of de ATV uit je account is of verwijder deze daar.
Ik had namelijk de eerste twee dingen niet gedaan. En daardoor bleef HomeKit zeuren dat er een Hub offline was ondanks dat ik hem op mijn iPhone verwijderd had uit mijn iCloud en m’n woning. Hij bleef namelijk de oude ATV tonen bij “hubs en bruggen” in de woning app.
Heeft zich uiteindelijk wel opgelost. Maar ik denk dat mijn volgordelijkheid niet goed was. Misschien volgende keer eerst de nieuwe ATV naast de oude configureren voor ik de oude meteen “herstel”.
Als we het dan toch over HomeKit hebben. Ik heb het gevoel dat als ik niet thuis ben al mijn apparaten en camera’s veel sneller reageren dan eerst. Kan placebo zijn. Maar het lijkt echt vlotter te reageren.
Ik heb mijn “home” maar verwijderd en ben opnieuw begonnen.
Wat de oplossing is, dat je bij in je AppleTV de locatie moet weghalen bij Homekit settings (delete from Home), dan is ie niet te zien in de Home app als Airplay device. Dat eerst doen, daarna de AppleTV verwijderen uit je Apple profiel.
Dacht het niet. Apple durft het blijkbaar niet aan dat je engelse titels zoekt in Nederland, met een engels accent.Executor16 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 11:13:
Ik snap niet dat ik Siri niet in het Engels kan gebruiken op de Apple TV omdat ik een Nederlands iCloud account gebruik. Op al mijn andere Apple devices werkt Siri wel gewoon in het Engels. Is hier nog een workaround voor?
Onbegrijpelijk, maar is al jaren zo.
Regio instellen op US.Executor16 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 11:13:
Ik snap niet dat ik Siri niet in het Engels kan gebruiken op de Apple TV omdat ik een Nederlands iCloud account gebruik. Op al mijn andere Apple devices werkt Siri wel gewoon in het Engels. Is hier nog een workaround voor?
Inloggen met US App Store Account.
Siri aanzetten.
Uitloggen op het US App Sore account en inloggen met je gewone Nederlandse account.
De Plex server gebruiken op je iMac en dan Infuse op je AppleTV. Infuse heeft native Plex support en speelt direct zonder transcoding.Gethijsem schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:36:
Tot een jaar terug gebruikte ik Plex op Samsung Smart TV, maar ik heb dat zojuist weer eens opnieuw geinstalleerd op de nieuwe Apple TV, maar het is totaal veranderd.. De server krijg ik niet eens meer op gang.
Wat is vandaag de dag een goed alternatief voor Plex? Als in een server met media die op mijn iMac draait, en een Apple TV app die de media afspeelt?
Gaat de AppleTV niet automatisch weg uit HomeKit als hub? Want ik heb mijn AppleTv4K vervangen voor een 2.0 vrijdag en als ik nu bij Hubs kijk is de oude AppleTV daar verdwenen en wordt niet als offline weergegeven. De oude appletv heb ik echter alleen los getrokken, verder niets gedaan.Alpha89 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:27:toon volledige bericht
Even een tip voor mensen die een oude Apple TV uit hun HomeKit netwerk willen halen.
Edit: ooh hij staat nog wel als toggle in de woonkamer maar als hub wel weg. Dat zou geen foutmeldingen op moeten leveren echter.
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 23-05-2021 13:23 ]
Heb de 'oude' Apple TV 4K 2017 nog in gebruik en geen issues met Apple Homekit. In de woninginstellingen onder hubs en bruggen staat de Apple TV 4K 2017 als uitgeschakeld, en de 'nieuwe' Apple TV 4K 2021 als verbonden.Donstil schreef op zondag 23 mei 2021 @ 13:17:
[...]
Gaat de AppleTV niet automatisch weg uit HomeKit als hub? Want ik heb mijn AppleTv4K vervangen voor een 2.0 vrijdag en als ik nu bij Hubs kijk is de oude AppleTV daar verdwenen en wordt niet als offline weergegeven. De oude appletv heb ik echter alleen los getrokken, verder niets gedaan.
Edit: ooh hij staat nog wel als toggle in de woonkamer maar als hub wel weg. Dat zou geen foutmeldingen op moeten leveren echter.
Probleem is dat ik Plex server niet kan instellen. Als ik die wil instellen word ik doorverwezen naar de Plex server app, maar die draait dus al. Op mijn TV krijg ik vervolgens geen verbinding.Donstil schreef op zondag 23 mei 2021 @ 13:14:
[...]
De Plex server gebruiken op je iMac en dan Infuse op je AppleTV. Infuse heeft native Plex support en speelt direct zonder transcoding.
Ik zal Infuse eens gaan proberen.. dank
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeMy thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Infuse i.c.m. Plex is heaven.Gethijsem schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:21:
[...]
Probleem is dat ik Plex server niet kan instellen. Als ik die wil instellen word ik doorverwezen naar de Plex server app, maar die draait dus al. Op mijn TV krijg ik vervolgens geen verbinding.
Ik zal Infuse eens gaan proberen.. dank
Neem aan dat de meeste mensen hun film collectie op een NAS hebben. Waarom zou je dan Plex connecten met infuse ipv rechtsreeks in Infuse je NAS connecten
Ik neem Infuse Pro a EUR 1 per maand af en dat werkt perfect i.c.m. mijn DS216+II. Ik zou ook niet weten waarom ik Plex zou moeten gebruiken.Reverb_ schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:47:
Neem aan dat de meeste mensen hun film collectie op een NAS hebben. Waarom zou je dan Plex connecten met infuse ipv rechtsreeks in Infuse je NAS connecten
Synchroniseren van voortgang. Meeste mensen die Plex hebben (zoals ik) kijken op meer dan één apparaat.Reverb_ schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:47:
[...]
Werkt dit niet?Rivanov schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:50:
[...]
Synchroniseren van voortgang. Meeste mensen die Plex hebben (zoals ik) kijken op meer dan één apparaat.
Keep it all in sync
Use iCloud to keep metadata, library settings, and playback progress in sync between all your devices. Start a video on iPhone, and easily jump back in where you left off on Apple TV. No server software to set up and manage, just super-fast, automatic syncing.
Bron: https://firecore.com/infuse
Dit topic is gesloten.
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid