Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51
Als je overal Infuse gebruikt wel. Maar Plex Media Server is wel een bak uitgebreider.
Heeft daarnaast ook een webplayer.

Ik gebruik ook Infuse hoor. Maar dan wel met Plex als backend.

[ Voor 21% gewijzigd door Rivanov op 23-05-2021 19:57 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 22:54
@Rivanov Dus je bent er wel mee bekend, dat Infuse op elk apparaat synchroniseert.. ;).
Ik maak alleen gebruik van Infuse en ben dus onbekend met de uitgebreidere functies, maar ik maak op al mijn apparaten, iPads en ATV’s, en de voortgang synchroniseert heel erg prettig :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rivanov schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:10:
[...]

Infuse i.c.m. Plex is heaven.
Amen!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42
Is er iemand die mij kan helpen met de volgende ergernis:

ik heb 2 ATV staan, eentje in de woonkamer en eentje in de slaapkamer. Voor NPO Start synchroniseert alleen bij het opnieuw opstarten van de app, niet als deze op de achtergrond is blijven draaien. Als ik dus verder wil kijken in de slaapkamer, moet ik eerst de app echt afsluiten en opnieuw opstarten. Meestal start ik dan de hele ATV maar een keer opnieuw op, dat is bijna net zo snel. Geen overkomelijk probleem, maar wel een ergernisje :) Is er een optie om snel alle actieve apps te sluiten? En bv in mijn Harmony remote te programmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:55:
Als je overal Infuse gebruikt wel. Maar Plex Media Server is wel een bak uitgebreider.
Heeft daarnaast ook een webplayer.

Ik gebruik ook Infuse hoor. Maar dan wel met Plex als backend.
Heb je voor die combi ook de betaalde dienst Plex pass nodig? Of is het ‘gewoon’ Plex media server op bv een synology zetten en Infuse op Apple devices?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 23 mei 2021 @ 20:43:
[...]

Heb je voor die combi ook de betaalde dienst Plex pass nodig? Of is het ‘gewoon’ Plex media server op bv een synology zetten en Infuse op Apple devices?
Daar hoef je niet voor te betalen idd, gewoon Plex media server ergens installeren en andere applicaties (zoals in dit voorbeeld Infuse) er naar laten verbinden.

Edit: Ik gebruik overigens infuse alleen op de AppleTV. Voor mijn andere devices vind ik de Plex app wel de betere doordat je daar Spatial audio mee kunt gebruiken en infuse dat (nog steeds) niet ondersteund.

[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 23-05-2021 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 23 mei 2021 @ 21:17:
[...]

Daar hoef je niet voor te betalen idd, gewoon Plex media server ergens installeren en andere applicaties (zoals in dit voorbeeld Infuse) er naar laten verbinden.

Edit: Ik gebruik overigens infuse alleen op de AppleTV. Voor mijn andere devices vind ik de Plex app wel de betere doordat je daar Spatial audio mee kunt gebruiken en infuse dat (nog steeds) niet ondersteund.
En bij dit laatste (plex app) heb je wel Plex pass nodig? Ik lees over hardware transcoding en 4K dat dat alleen beschikbaar is via dit abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 23 mei 2021 @ 21:30:
[...]

En bij dit laatste (plex app) heb je wel Plex pass nodig? Ik lees over hardware transcoding en 4K dat dat alleen beschikbaar is via dit abonnement.
Nee hoor ook niet. Ik betaal nergens voor.
Overigens doen zowel de PlexApp als Infuse ook directplay, wat een hoop resources scheelt voor het transcoden.

Als je bijvoorbeeld buiten je netwerk wat kijkt (via de webplayer bijvoorbeeld) dan gaat Plex wel transcoden maar ook daar hoef ik niet voor te betalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 23-05-2021 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 23 mei 2021 @ 21:37:
[...]

Nee hoor ook niet. Ik betaal nergens voor.
Overigens doen zowel de PlexApp als Infuse ook directplay, wat een hoop resources scheelt voor het transcoden.

Als je bijvoorbeeld buiten je netwerk wat kijkt (via de webplayer bijvoorbeeld) dan gaat Plex wel transcoden.
Ok. Thanks. Dat hele plex pass gebeuren heeft me altijd tegen gehouden om met plex aan de slag te gaan. Ik vind hun website er niet duidelijk in, want hier wordt onder ‘media masters’ hardware transcoding vermeld en onder ‘tv junkies’ 4K. Daardoor krijg ik de indruk dat je een abonnement nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Plex Pass is eigenlijk alleen maar nodig als je offline wilt downloaden.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zondag 23 mei 2021 @ 22:00:
Plex Pass is eigenlijk alleen maar nodig als je offline wilt downloaden.
Ja dat idd, op vakantie neem ik om die reden vaak een maandje een pass want downloaden lukt dan meestal wel op hotel WiFi maar streamen meestal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Rivanov schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:50:
Synchroniseren van voortgang. Meeste mensen die Plex hebben (zoals ik) kijken op meer dan één apparaat. ;)
Kan ook met Trakt. Vanaf Infuse 2 op de Apple TV 2 al...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gadget Freak schreef op zondag 23 mei 2021 @ 22:12:
[...]

Kan ook met Trakt. Vanaf Infuse 2 op de Apple TV 2 al...
De voortgang sync via Trakt heb ik nooit zo betrouwbaar gevonden als die van Plex. Plex is op de seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:00
Wat zijn nou een beetje handige apps?

Ik heb nu de bekende apps zoals Ziggo go, Youtube en Netflix. Zoek eigenlijk nog een goede radio app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 15:10
Ik speel nu een paar dagen met de nieuwe Apple TV. Ik vind de nieuwe afstandsbediening wel fijn werken. Ik gebruik nu alleen nog deze afstandsbediening. Ik heb een oude Samsung tv waarvan de smart-tv niet meer werkt, dus dit is ideaal. Ik gebruikte hiervoor Chromecast, maar dit vervangt alles. Het enige dat niet werkt is Ziggo Go, ik heb zelf KPN glasvezel. De Ziggo Go app werkt op m'n MBP en telefoon, maar niet op Apple TV. Is makkelijk op te lossen dankzij Airplay, maar de app was leuker geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:14
@DBreda Psst, :Y er is een Ziggo GO app voor de Apple TV. (Zelf wel nooit gebruikt)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:23
Klopt. En die App werkt best aardig. Live TV kijken en Replay. Helaas geen Cloud recording ofzo. Maarjah met Replay is dat wellicht ook niet nodig. Nu KPN nog….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
TheKerremenke schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:24:
@DBreda Psst, :Y er is een Ziggo GO app voor de Apple TV. (Zelf wel nooit gebruikt)
I know, maar de app werkt niet omdat ik KPN glasvezel heb (hij checkt je IP-adres). Of is er een handigheidje om dit te omzeilen?

[ Voor 7% gewijzigd door DBreda op 24-05-2021 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De Ziggo Go TV app heeft inderdaad als eis dat je ook internet afneemt van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
O 7(8)7 nee, dan heb je er inderdaad niks aan blijkbaar.

Dat was inderdaad de reden dat ie het bij mij ook niet deed. Daarom begin dit jaar overgestapt naar NLZiet en F1TV Pro.

[ Voor 60% gewijzigd door TheKerremenke op 24-05-2021 10:37 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
YouTube: Apple TV 4K (2021) Unboxing & Setup + Dolby Vision Raised Black & HD...

Opmerkelijk dat de nieuwe ATV nog geen HDMI 2.1 features gebruikt. Je krijgt exact wat versie 1 van de 4K ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:06

Mr. Freeze

¡GO!

Xplosive schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:01:

Ik heb nu de bekende apps zoals Ziggo go, Youtube en Netflix. Zoek eigenlijk nog een goede radio app.
Zelf gebruik ik Radio Ned voor de Apple TV;

https://apps.apple.com/nl/app/radioned/id1454789937

Maar die heeft geen buitenlandse zenders, daar gebruik ik dan de app van RTL Radio (deutschland) voor. Anders even kijken naar Tunein o.i.d. ?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Xplosive schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:01:

Ik zou je deze aanraden:

Reciever
https://apps.apple.com/nl/app/radio-receiver/id311658127

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:53
Even naar Apple Arcade kijken. Leuke spelletjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Inmiddels toch wel erg blij met de nieuwe Apple TV, niet alleen sneller, maar ook eindelijk 4K. Ook al denk je: niet nodig, het is toch wel prettiger kijken naar iconen en settings.

Nu ook zover om eens te kijken naar alternatieven voor Ziggo Internet en TV via CI+. Feitelijk is daar een ander topic voor, maar tevens gerelateerd aan Apple TV/NL Ziet. Ik denk er over alleen internet van KPN af te nemen en TV te kijken via Videoland, NPO Plus en VTM Go. Naar SBS kijken we zelden live, dus dat zoek ik wel op via KIJK op mijn iPhone en dan via AirPlay.

NL Ziet zou dus nog een overweging zijn, maar daar zie ik weinig voordeel van als je bovenstaande apps gebruikt.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
THE_BASE schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:21:
Inmiddels toch wel erg blij met de nieuwe Apple TV, niet alleen sneller, maar ook eindelijk 4K. Ook al denk je: niet nodig, het is toch wel prettiger kijken naar iconen en settings.

Nu ook zover om eens te kijken naar alternatieven voor Ziggo Internet en TV via CI+. Feitelijk is daar een ander topic voor, maar tevens gerelateerd aan Apple TV/NL Ziet. Ik denk er over alleen internet van KPN af te nemen en TV te kijken via Videoland, NPO Plus en VTM Go. Naar SBS kijken we zelden live, dus dat zoek ik wel op via KIJK op mijn iPhone en dan via AirPlay.

NL Ziet zou dus nog een overweging zijn, maar daar zie ik weinig voordeel van als je bovenstaande apps gebruikt.
de NLZIET app is wel echt fijn. En maar een paar euro duurder dan NPO+. En als je goed zoekt, zijn er vaak nog wel een paar gratis maandjes om te proberen (zag gisteren toevallig via gaslicht.com je energie verlengen bijv: 5 maanden gratis). Voldoende tijd om uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zup
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-12-2024

zup

zup schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:38:
Ook al kon ik op mijn 1ste gen 4K ATV 4K @ 60 Hz in de instellingen selecteren, lijkt de meerwaarde van de nieuwe generatie te zijn dat er ook daadwerkelijk 4K content op 60 Hz wordt geleverd… :? Althans dat is wat ik begrijp. Bronnen als YouTube waren voorheen beperkt tot max 30 Hz voor HDR content.

Omdat ik overal alleen over de geweldige upgrade voor YouTube lees (wat mij eerlijk gezegd niet zoveel kan schelen), vraag ik mij af of Netflix, Disney+ , Amazon Prime etc nu ook 4K HDR content op 60 Hz afleveren (wat ze blijkbaar niet deden :? ).

En hoe zit het eigenlijk met 4K Dolby Vision ? Geldt daar hetzelfde voor als voor HDR. Dwz ook al selecteer je, net als in de 1ste gen. 60Hz, er toch gewoon 30Hz wordt geleverd.

Verwarrend hoor.
Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
ChrisM schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:24:
[...]
de NLZIET app is wel echt fijn. En maar een paar euro duurder dan NPO+. En als je goed zoekt, zijn er vaak nog wel een paar gratis maandjes om te proberen (zag gisteren toevallig via gaslicht.com je energie verlengen bijv: 5 maanden gratis). Voldoende tijd om uit te proberen.
Ik begreep het, heb 2 maanden gratis via Breedbandwinkel.nl, dus die ga ik sowieso wel uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NLziet heb ik ook overwogen, maar ben geschrokken dat de ondemand uitzendingen van RTL in HDready worden uitgezonden.
Bron: https://help.nlziet.nl/hc...n-programma-s-aangeboden-
Daar zit je dan met je 65 inch (of groter) tv. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:10:
[...]

NLziet heb ik ook overwogen, maar ben geschrokken dat de ondemand uitzendingen van RTL in HDready worden uitgezonden.
Bron: https://help.nlziet.nl/hc...n-programma-s-aangeboden-
Daar zit je dan met je 65 inch (of groter) tv. :)
Hoe durven ze! Gewoon slim, ze willen je naar Videoland hebben. Die heb ik dan weer via vrienden. Zo is alles goed geregeld hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:21:
[...]

Hoe durven ze! Gewoon slim, ze willen je naar Videoland hebben. Die heb ik dan weer via vrienden. Zo is alles goed geregeld hier. :)
Inderdaad goed commercieel bedacht. En er zullen ongetwijfeld genoeg afnemers zijn die of het verschil niet zien (te klein scherm en/of te grote kijkafstand) of er gewoon geen waarde aan hechten. Soms kreeg ik het idee dat NLziet de heilige graal is, maar dat vind ik dus niet. Voor mij wel iets om mee te nemen in de overweging wat te doen met Ziggo na einde Formule1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:00
Tot nu toe erg tevreden met de apple tv. Kijk nu de morning show met airpods pro en dat werkt echt super! Nul vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xplosive schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:42:
Tot nu toe erg tevreden met de apple tv. Kijk nu de morning show met airpods pro en dat werkt echt super! Nul vertraging.
Ja The Morning Show is sowieso wel een aanrader idd. Goeie serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Ook een leuke app, als je F1 TV Pro hebt: https://testflight.apple.com/join/NRswe1IZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:04

Ik heb inmiddels de stap al gemaakt en ga per juni over naar KPN internet only. Ik heb thuis een test gedaan met een weekje zonder kastje van KPN en het gezin kon uitstekend uit de voeten met NLZIET. Sterker nog, vooruitkijken werd de nieuwe favoriet. Het enige is dat je geen buitenlandse zenders en sportzenders (ESPN/ Ziggosport) kunt bekijken. Verder is de dienst uitstekend en doet het niet onder voor wat je van Ziggo of KPN kunt verwachten. De beeldkwaliteit is dik in orde en doet niet onder voor de HD zenders die we van KPN gewend waren.
Je kunt NLZIET een maand gratis uitproberen zonder kosten dus je kunt dus testen of het voor jouw situatie voldoet. Je krijgt tijdig een bericht dat je proefperiode eindigt dus je zit nergens aan vast.

Om deze post on-topic te maken. Ik merk dat de apps voor Apple TV en dat geldt trouwens voor het gehele Apple ecosysteem van een hogere kwaliteit zijn. Apps worden eerder vernieuwd en van extraatjes voorzien terwijl de smart tv apps er bekaaid afkomen en ook de frequentie van updates sterk achterblijft. Ergens is dat ook wel logisch, als tv fabrikant verdien je je geld om zoveel mogelijk tv’s te verkopen en ligt de prioriteit minder in de doorontwikkeling van je SDK’s voor oude tv modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Miki schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:45:
[...]
Je kunt NLZIET een maand gratis uitproberen zonder kosten dus je kunt dus testen of het voor jouw situatie voldoet. Je krijgt tijdig een bericht dat je proefperiode eindigt dus je zit nergens aan vast.
Ik heb via Pepper een aanbieding gevonden voor 2 maanden gratis, dus ik ga het inderdaad even testen aankomende dagen. Wat mij betreft is de tijd rijp om van de traditionele tv-kabel afstand te doen. Zeg ik als generatie jaren '90'80.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
@THE_BASE Als generatie jaren ‘80’er kan ik enkel zeggen; “daar doe je verstandig aan” 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
TheKerremenke schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:21:
@THE_BASE Als generatie jaren ‘80’er kan ik enkel zeggen; “daar doe je verstandig aan” 😜
Ik ben ook jaren '80, zie ik nu. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
tvOS 14.6 staat live (release notes)

EDIT: Ook handig :9~
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3jWHeXnQOyGXTtCbZp2bGMLLZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E3sbVjUVbcA4JATQWmUjNfD2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door robcoenen op 24-05-2021 18:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
THE_BASE schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:34:
[...]

Ik ben ook jaren '80, zie ik nu. :+
Je was ff vergeten wanneer je geboren was dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Uhh.. wat is er met m’n Apple TV aan de hand? Herstart vandaag al meerdere malen wanneer ik bijvoorbeeld YouTube open. Iemand nog meer hier last van? 4K 1st gen.

iOS 14.7 Beta overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 24-05-2021 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08 21:55

shyheim

busta! straight busta!

Hebben jullie allemaal via Apple zelf gekocht?

2 weken levertijd voor de 4k 64Gb - maar elders vind ik ‘m nog niet :)

Edit: nvm, levertijd-topic!

[ Voor 11% gewijzigd door shyheim op 24-05-2021 19:37 ]

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Toch nog een minpuntje van de nieuwe Siri Remote gevonden.

Met de oude kon ik overal heen richten omdat dat via Bluetooth ging volgens mij, met de nieuwe lijk ik toch echt via IR te moeten richten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 24 mei 2021 @ 19:06:
[...]

Je was ff vergeten wanneer je geboren was dan?
Ik word doorgaans 10 jaar jonger geschat. Op een gegeven moment ga je daar blijkbaar zelf in geloven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:35

RnB

Weet je dat zeker?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-H4HWG9ffgvZMsmC6HxwlmGUDos=/x800/filters:strip_exif()/f/image/S8tFRdBuQM9bVtzSGtWXYinK.png?f=fotoalbum_large

Kan me ook niet voorstellen dat ze met de upgrade ineens van BT zouden afstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
RnB schreef op maandag 24 mei 2021 @ 20:44:
Weet je dat zeker?

[Afbeelding]

Kan me ook niet voorstellen dat ze met de upgrade ineens van BT zouden afstappen.
Ik heb net alle kanten op gericht voor volume. En als ik goed richting tv richt werkt het. Apple TV staat op dezelfde plaats als de oude, verborgen in een kast. Dus op zich kan dat het probleem niet zijn.

Hoe ervaren jullie dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
THE_BASE schreef op maandag 24 mei 2021 @ 20:33:
[...]

Ik word doorgaans 10 jaar jonger geschat. Op een gegeven moment ga je daar blijkbaar zelf in geloven. :+
Hahah nice. Je bent zo jong als je jezelf voelt hè :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op maandag 24 mei 2021 @ 20:50:
[...]

Ik heb net alle kanten op gericht voor volume. En als ik goed richting tv richt werkt het. Apple TV staat op dezelfde plaats als de oude, verborgen in een kast. Dus op zich kan dat het probleem niet zijn.

Hoe ervaren jullie dit?
Bediening van Apple TV is via BT. Mijn versterker wel IR maar dat is mijn eigen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 24 mei 2021 @ 20:54:
[...]

Bediening van Apple TV is via BT. Mijn versterker wel IR maar dat is mijn eigen keuze.
Als ik de optie ‘Bedien volume via IR’ uit zet doet ‘ie het helemaal niet meer. Dus dat is de truc ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door meesje op 24-05-2021 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecm.smits
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-05 21:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Mar.tin schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:41:
[...]

Wat voor TV heb je en ondersteunt die dat deze via HDMI zijn volume geregeld krijgt? Zit het met een soundbar of receiver aangesloten?

Als het allemaal compatible is moet je appletv via HDMI (en dus bluetooth) het volume kunnen regelen.

Staat in de instellingen niet hdmi ARC uit?
Alles staat zoals het stond bij de oude Apple TV HD. Het is een LG OLED BX55. Geen reciever, alleen TV -> HDMI -> Apple TV. Het lijkt net of Bluetooth het niet doet in de nieuwe Remote, al lijkt me dat sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Hier werkt de remote via BT. Eigenlijk via HDMI-CEC. Hiervan heb ik enkel volume control aanstaan. Dus het volume kan ik wel bedienen maar de Apple TV gaat niet automatisch aan met de reciever/Harmony. Deze moet ik nog koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
TheKerremenke schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:40:
Hier werkt de remote via BT. Eigenlijk via HDMI-CEC. Hiervan heb ik enkel volume control aanstaan. Dus het volume kan ik wel bedienen maar de Apple TV gaat niet automatisch aan met de reciever/Harmony. Deze moet ik nog koppelen.
Schiet mij maar lek. Ik moet echt wel enigszins richting de tv richten. Als ik hem echt de andere kant op richt werkt het niet. Zijwaarts nog wel.

Niets wereldschokkend, maar als je het gewend was, het was best handig om niet na te hoeven denken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Laatst online: 15-09 20:11
Hi, wij zijn overgestapt van Windows/Android naar Apple en hebben onze Chromecast Ultra verkocht. Nu aan het kijken naar een Apple TV 4K. Is de 2e gen 4k aan te raden t.o.v de 1e gen en die dan eventueel 2e hands te halen, of maakt de nieuwe remote al echt het verschil.

Qua tv hebben wij een met hdmi 2.0. De nieuwe Apple TV zal dan geen betere image geven, neem ik aan?

Ook ga ik er vanuit dat een hdmi 2.0 kabel volstaat, of geeft een 2.1 kabel voordelen wanneer je deze aansluit op een 2.0 tv?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Mar.tin schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:14:
[...]

Zit in dezelfde HDMI poort op de LG? En staat op de LG CEC aan? En in de instellingen van de ATV ook? Want het feit dat de atv in zijn menu aangeeft dat hij het via IR doet betekent dat er iets niet snor zit in de verbinding lijkt het.
Het is hooguit een andere kabel, dat is het enige wat verandert is: een HDMI 2.1 kabel van Bol. Zou het daar nog aan kunnen liggen? De kabel test goed als ik de test doe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChrisM
THE_BASE schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 07:43:
[...]

Het is hooguit een andere kabel, dat is het enige wat verandert is: een HDMI 2.1 kabel van Bol. Zou het daar nog aan kunnen liggen? De kabel test goed als ik de test doe.
Ik zou de kabels er nog eens uithalen en opnieuw indoen, andere kabel proberen als je hem hebt liggen en alle apparaten even echt de stroom er vanaf halen en er opnieuw opdoen. Soms moet de HDMI cec handshake opnieuw gebeuren. Check ook de instellingen van de Apple TV en je tv nog een keer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
ChrisM schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:01:
[...]

Ik zou de kabels er nog eens uithalen en opnieuw indoen, andere kabel proberen als je hem hebt liggen en alle apparaten even echt de stroom er vanaf halen en er opnieuw opdoen. Soms moet de HDMI cec handshake opnieuw gebeuren. Check ook de instellingen van de Apple TV en je tv nog een keer opnieuw.
Voor de zekerheid even een Belkin besteld, maar ga wat je doen vanmiddag even testen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
DeVliegendeNLer schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 05:17:
Hi, wij zijn overgestapt van Windows/Android naar Apple en hebben onze Chromecast Ultra verkocht. Nu aan het kijken naar een Apple TV 4K. Is de 2e gen 4k aan te raden t.o.v de 1e gen en die dan eventueel 2e hands te halen, of maakt de nieuwe remote al echt het verschil.

Qua tv hebben wij een met hdmi 2.0. De nieuwe Apple TV zal dan geen betere image geven, neem ik aan?

Ook ga ik er vanuit dat een hdmi 2.0 kabel volstaat, of geeft een 2.1 kabel voordelen wanneer je deze aansluit op een 2.0 tv?

Thanks!
Ik kan niet in je portomonnee kijken maar ik zou persoonlijk altijd voor de nieuwste generatie Apple TV gaan omdat je er dan zeker van bent er nog heel wat jaren mee vooruit te kunnen. Heb zelf de HD versie weer doorgeschoven naar de slaapkamer en de vorige 4K in de woonkamer geplaatst toen deze net uit kwam, zo wordt de HD toch ook al snel 10 jaar lang gebruikt.

Als je TV max HDMI 2.0 ondersteund dan heeft een 2.1 kabel geen extra voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 18:26
Heb sinds een paar dagen de nieuwe Apple TV. Alles werkt prima. Alle belangrijke standaard apps geinstalleerd inclusief Infuse Pro dat een mooie vervanger van Kodi lijkt te zijn.

Enig minpuntje tot nu toe is dat de framerate matching-optie niet goed werkt: audio is dan niet meer in sync met de video. Ik heb het daarom maar weer uitgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Laatst online: 15-09 20:11
Scrtz schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:29:
[...]

Ik kan niet in je portomonnee kijken maar ik zou persoonlijk altijd voor de nieuwste generatie Apple TV gaan omdat je er dan zeker van bent er nog heel wat jaren mee vooruit te kunnen. Heb zelf de HD versie weer doorgeschoven naar de slaapkamer en de vorige 4K in de woonkamer geplaatst toen deze net uit kwam, zo wordt de HD toch ook al snel 10 jaar lang gebruikt.

Als je TV max HDMI 2.0 ondersteund dan heeft een 2.1 kabel geen extra voordelen.
Ja, nieuwste Apple TV heeft mijn voorkeur, al is het maar om de remote. Dan zal ik die waarschijnlijk vandaag of morgen gaan halen met een HDMI 2.0 kabel. Mocht ik ooit een nieuwe TV halen dan t.z.t. maar een 2.1 kabel halen. Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Laatst online: 12:44
Donstil schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:28:
[...]

Kan ik zo wel even testen maar verwacht het niet.
Had je dit toevallig nog kunnen testen? Of passthrough nu wel werkt. Verwacht het niet hoor, maar you never know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:38
Met 14.5 werkte het niet. Bij 14.6 nog niet kunnen testen.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Justevo schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:09:
[...]

Had je dit toevallig nog kunnen testen? Of passthrough nu wel werkt. Verwacht het niet hoor, maar you never know.
Ooh sorry helemaal vergeten te posten. Daar is niets in veranderd helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mriceke
  • Laatst online: 03-09 18:52
Ik had inderdaad verwacht dat je met het Clickwheel kan scrollen (zoals een oude iPod zegmaar). Nu is het gewoon swipen van boven naar beneden ipv rondjes draaien. Dat voelt wel een beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mriceke schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:29:
[...]

Ik had inderdaad verwacht dat je met het Clickwheel kan scrollen (zoals een oude iPod zegmaar). Nu is het gewoon swipen van boven naar beneden ipv rondjes draaien. Dat voelt wel een beetje vreemd.
Dit bespraken we eerder hierboven ergens, apps moeten hiervoor geupdate worden.
Bijvoorbeeld NLZiet heeft die update wel, dan werkt de rand idd als Vroegah op de iPod's

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChrisM
Donstil schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:42:
[...]

Dit bespraken we eerder hierboven ergens, apps moeten hiervoor geupdate worden.
Bijvoorbeeld NLZiet heeft die update wel, dan werkt de rand idd als Vroegah op de iPod's
Dat komt niet door een update van NLZiet, maar omdat NLZiet de tvOS standard player gebruikt, niet iets zelfgemaakts (zoals bij Disney+).

Zie o.a voor een lijstje: https://www.iculture.nl/t...ooruit-achteruit-spoelen/

[ Voor 11% gewijzigd door ChrisM op 25-05-2021 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 13:35

RnB

Mijn nieuwe Apple TV nu ook binnen, de "oude" 4K kan nu naar boven. Had nog een gen 3 daar liggen, die werd toch wel vervelend in het gebruik.

De nieuwe versie is weinig spannends, overall is ie iets sneller en de Wi-Fi is merkbaar beter. Het grote nieuws is vooral de nieuwe Siri remote, wat een heerlijke afstandsbediening. Ligt goed in de hand en het navigeren gaat een stuk beter.

De omschakeling om fps en HDR/SDR te matchen met de content lijkt bij mij overigens sneller te gaan dan bij de vorige. Ik zie geen No signal beeld meer, maar 1 seconde een zwart beeld voordat de content start. Kleine, maar fijne verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChrisM schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:32:
[...]

Dat komt niet door een update van NLZiet, maar omdat NLZiet de tvOS standard player gebruikt, niet iets zelfgemaakts (zoals bij Netflix).

Ja klopt idd. Zouden meer apps moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ChrisM schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:32:
[...]

Dat komt niet door een update van NLZiet, maar omdat NLZiet de tvOS standard player gebruikt, niet iets zelfgemaakts (zoals bij Netflix).

Ik was altijd in de veronderstelling dat Netflix de Apple standaard volgt. B.v. Disney+ en Ziggo wijken hiervan (helaas) af.
Edit: Netflix heeft in de genoemde tabel een groen vinkje. Dan zou het toch moeten werken?

Apple stelt volgens mij best zware eisen aan apps. Dan mogen ze van mij het verplicht implementeren van de standaard daaraan toevoegen met als voordeel uniforme bediening in alle (video) apps.

[ Voor 22% gewijzigd door meesje op 25-05-2021 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mriceke
  • Laatst online: 03-09 18:52
ymmv schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:01:
Heb sinds een paar dagen de nieuwe Apple TV. Alles werkt prima. Alle belangrijke standaard apps geinstalleerd inclusief Infuse Pro dat een mooie vervanger van Kodi lijkt te zijn.

Enig minpuntje tot nu toe is dat de framerate matching-optie niet goed werkt: audio is dan niet meer in sync met de video. Ik heb het daarom maar weer uitgezet.
Ik merkte dit ook, voor bepaalde content die ik via Infuse afspeel is de framerate matching optie eigenlijk wel nodig. Als je bv 24p wilt afspelen krijg je anders een stotter om de x seconden.

Wat bij mij hielp is de 'draadloze speaker kalibratie', wanneer je deze een keer uitvoert lijkt het daarna goed te zijn.
Ben benieuwd of jij dit ook zo ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
RnB schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:41:
De omschakeling om fps en HDR/SDR te matchen met de content lijkt bij mij overigens sneller te gaan dan bij de vorige. Ik zie geen No signal beeld meer, maar 1 seconde een zwart beeld voordat de content start. Kleine, maar fijne verbetering.
Dat is voor mij helemaal nieuw, ik dacht dat er iets niet goed was ingesteld. :+

Het is wel even wennen dat het gebeurd, maar niet heel vaak. Gisteren keken we naar een serie op Apple TV+ en daarbij merkte ik het voor het eerst, feitelijk alleen bij HDR-content. Kijken we iets simpels op Videoland, niets aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Hebben meer mensen problemen met de stabiliteit van Disney+?

Zowel op de Apple TV 4K (oude) als ook op de Apple TV HD (slaapkamer) loopt die app regelmatig vast.

Verder geen enkel probleem met andere Apps… enkel Disney+ doet lastig.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:10:
[...]

Ik was altijd in de veronderstelling dat Netflix de Apple standaard volgt. B.v. Disney+ en Ziggo wijken hiervan (helaas) af.
Edit: Netflix heeft in de genoemde tabel een groen vinkje. Dan zou het toch moeten werken?

Apple stelt volgens mij best zware eisen aan apps. Dan mogen ze van mij het verplicht implementeren van de standaard daaraan toevoegen met als voordeel uniforme bediening in alle (video) apps.
Netflix doet het ook 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Nog even terugkomen op het niet goed kunnen regelen van volume. Nieuwe kabel heeft niet geholpen, uit- en inschakelen ook niet.

Het is bijzonder raar dat het wel mogelijk is om alle kanten op te wijzen voor bediening van touchpad, maar bij volume moet het heel gericht richting de televisie.

Het zij zo. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
meesje schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:10:
[...]

je hebt helemaal gelijk! Niet goed gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
Ik heb nu ook een proefmaand met NLZIET op mn nieuwe Apple TV. Ik heb zelf geen tv abonnement meer. Ik vraag mij alleen af hoeveel vertraging NLZIET heeft? Heel leuk om over 2 weken het EK voetbal te kijken, maar zal wel een ramp zijn qua vertraging. Geen zin om bij elk doelpunt een minuut ervoor al juichende buren te horen. Dan is de NPO app een beter alternatief lijkt het, als ik het zo even snel test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:10:
Nog even terugkomen op het niet goed kunnen regelen van volume. Nieuwe kabel heeft niet geholpen, uit- en inschakelen ook niet.

Het is bijzonder raar dat het wel mogelijk is om alle kanten op te wijzen voor bediening van touchpad, maar bij volume moet het heel gericht richting de televisie.

Ooh ik dacht dat je remote zelf het ook niet op BT deed.
Want Remote naar Apple TV is via BT, van remote naar Tv/Receiver is met HDMI-CEC of IR maar dat was al zo natuurlijk.

Dus als je tv dan via IR geregeld wordt is het toch zo zo gek niet dat je moet richten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DBreda schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:07:
Ik heb nu ook een proefmaand met NLZIET op mn nieuwe Apple TV. Ik heb zelf geen tv abonnement meer. Ik vraag mij alleen af hoeveel vertraging NLZIET heeft? Heel leuk om over 2 weken het EK voetbal te kijken, maar zal wel een ramp zijn qua vertraging. Geen zin om bij elk doelpunt een minuut ervoor al juichende buren te horen. Dan is de NPO app een beter alternatief lijkt het, als ik het zo even snel test.
Tijdens het Eurovisiesongfestival was we best wel wat vertraging op NLZIET, half minuutje schat ik zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
THE_BASE schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:10:

Wat staat er bij instellingen - afstandsbedieningen en apparaten, en dan onderaan? Even fotootje maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:09:
[...]

Ooh ik dacht dat je remote zelf het ook niet op BT deed.
Want Remote naar Apple TV is via BT, van remote naar Tv/Receiver is met HDMI-CEC of IR maar dat was al zo natuurlijk.

Dus als je tv dan via IR geregeld wordt is het toch zo zo gek niet dat je moet richten?
Dat eerste kwam ik net pas achter, maar die functioneert denk ik over Bluetooth. Misschien moet ik ergens iets juist uitzetten zodat alles via Apple TV gaat, ook het volume regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
ChrisM schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:23:
[...]

Wat staat er bij instellingen - afstandsbedieningen en apparaten, en dan onderaan? Even fotootje maken?
Komt er aan, dank alvast voor het meedenken nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@THE_BASE Jouw opmerkingen hebben me aan het denken/testen gezet. Ik heb een eenvoudige setup: tv met atv (en Next mediabox maar dat doet er nu niet toe). Mijn ervaring is dat ik voor het bedienen van het volume de atv remote wel wat moet richten.

Ligt de remote achterstevoren op de bank dan kan ik het volume niet bedienen. Echter als ik ‘m wat hoger hou, dan werkt het volume wel. Het IR signaal weerkaatst dan kennelijk via de muur. Idem voor als ik met de remote naar links of rechts mik.

Geeft de nieuwe remote misschien een minder krachtig IR signaal (en zodoende niet genoeg weerkaatst)?

Mijn settings zijn overigens:
Bediening van tv’s en ontvangers: Aan
Volumeregeling: Autom. via IR (TV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:31:
[...]

Dat eerste kwam ik net pas achter, maar die functioneert denk ik over Bluetooth. Misschien moet ik ergens iets juist uitzetten zodat alles via Apple TV gaat, ook het volume regelen.
Ja stel je hem toch in via HDMI-CEC ben je er gelijk vanaf.

Ik merk overigens geen verschil tussen IR op de oude remote en de nieuwe, richten en weerkaatsen werkt nog steeds zoals ik het gewend was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:33:
@THE_BASE Jouw opmerkingen hebben me aan het denken/testen gezet. Ik heb een eenvoudige setup: tv met atv (en Next mediabox maar dat doet er nu niet toe). Mijn ervaring is dat ik voor het bedienen van het volume de atv remote wel wat moet richten.

Ligt de remote achterstevoren op de bank dan kan ik het volume niet bedienen. Echter als ik ‘m wat hoger hou, dan werkt het volume wel. Het IR signaal weerkaatst dan kennelijk via de muur. Idem voor als ik met de remote naar links of rechts mik.

Geeft de nieuwe remote misschien een minder krachtig IR signaal (en zodoende niet genoeg weerkaatst)?

Mijn settings zijn overigens:
Bediening van tv’s en ontvangers: Aan
Volumeregeling: Autom. via IR (TV)
Precies mijn ervaring, ik doe namelijk niets anders dan bij mijn vorige setup met oude Apple TV en Siri Remote. Die kon ik prima achterstevoren houden en alsnog volume bedienen.

Hier ook een simpele setup, gewoon TV, HDMI 2.1-kabel en Apple TV. Ik denk dus ook dat de nieuwe remote een minder krachtig signaal heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:45:
[...]

Ja stel je hem toch in via HDMI-CEC ben je er gelijk vanaf. Ik merk overigens geen verschil tussen IR op de oude remote en de nieuwe, richten en weerkaatsen werkt nog steeds zoals ik het gewend was.
Ja, beste vriend, dat wil ik ook. En volgens mij is dat ook zo ingesteld, maar het werkt niet (goed). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:53:
[...]

Ja, beste vriend, dat wil ik ook. En volgens mij is dat ook zo ingesteld, maar het werkt niet (goed). :)
Ja dat kunnen wij natuurlijk ook niet zien vanachter het internet, dat kan zoveel zijn.

Disabled in de tv settings. HDMI poort die het niet heeft. Verkeerd ingesteld. Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:52:
Ik denk dus ook dat de nieuwe remote een minder krachtig signaal heeft.
Jammer, maar dat is dan zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
ChrisM schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:23:
[...]

Volgens mij staat álles zoals het hoort. Zojuist wel de HDMI in de 4K 2.1 ingang gedaan, maar dat lost niets op. Maar zit allicht in een betere ingang. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvGSA0ORLWq9Us-B4YcsvXNFOtw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R47AsGBGbkDAl6zMvyi8GBkC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:22:
[...]

Volgens mij staat álles zoals het hoort. Zojuist wel de HDMI in de 4K 2.1 ingang gedaan, maar dat lost niets op. Maar zit allicht in een betere ingang. :)

[Afbeelding]
En als je hem op automatisch zet? Want als je HDMI-CEC wilt gebruiken is de instelling die je nu hebt niet “zoals het hoort”.

Zijn alle HDMI poorten van die tv CEC geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:14

DeFeCt

je wéét toch

Voor de mensen die de Apple TV met Zwift gebruiken een vraagje...

Ik overweeg om een 2e hands Apple TV 4 aan te schaffen voor Zwift, nu gebruik ik mijn (werk)laptop daarvoor maar dat vind ik onhandig omdat ik die steeds weer moet afkoppelen, echter zit ik nu met twee vragen:

Hoeveel bluetooth devices kan je koppelen aan een Apple TV?
Ik las ergens twee en dus vraag ik me af of een toetsenbord, tacx flux 2 en een hartslag meter wellicht een probleem vormen.

Is het mogelijk om twee apps tegelijk te draaien?
Kan ik bijvoorbeeld een ride op Zwift opstarten en vervolgens naar Netflix schakelen om een serie te kijken terwijl ik doorrij op Zwift?

Bij voorbaat dank!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:30:
[...]

En als je hem op automatisch zet? Want als je HDMI-CEC wilt gebruiken is de instelling die je nu hebt niet “zoals het hoort”.

Zijn alle HDMI poorten van die tv CEC geschikt?
Wat betreft de eerste vraag, dat doet Apple TV automatisch, zo staat het bij @meesje ook.

Alle poorten zijn CEC-geschikt. Zeker deze eARC-poort.

Maar het is best, we laten het zo. Ik ga wel leren richten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:47:
[...]

Wat betreft de eerste vraag, dat doet Apple TV automatisch, zo staat het bij @meesje ook.

Alle poorten zijn CEC-geschikt. Zeker deze eARC-poort.

Maar het is best, we laten het zo. Ik ga wel leren richten. :+
Vreemd hoor. Er is ook een mogelijkheid dat er staat “automatisch” namelijk maar als hij daar al op staat dan gaat het misschien nog eens vanzelf werken als een van de twee een update krijgt ofz.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZ5MmLS0AJO0Mz0iNz6DMLs5eiU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1oiyeYOJLH5VteF8PEfZWYVQ.jpg?f=fotoalbum_large

Maar goed afstandsbediening is niet meer zo onduidelijk in het donker gelukkig. Dus andersom vast houden zal veel minder een issue zijn schat ik zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij ‘automatisch’ er een verschil of je ATV direct is aangesloten op de TV of via een receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:25:
Bij ‘automatisch’ er een verschil of je ATV direct is aangesloten op de TV of via een receiver.
“Automatisch via HDMI” kan zowel met een receiver als met een TV. Althans dat zou moeten kunnen, wij hebben dat op de slaapkamer bijvoorbeeld.

Zie ook dit support artikel.
Make sure that your TV or receiver offers HDMI-CEC support.

[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 25-05-2021 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:25:
In mijn geval dus rechtstreeks. Bij @Donstil wellicjt via een reciever of iets dergelijks?

Ik zal eens verder speuren of het wellicht aan LG ligt. Al blijft het vreemd, met oude remote geen gezeur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
THE_BASE schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:29:
[...]

In mijn geval dus rechtstreeks. Bij @Donstil wellicjt via een reciever of iets dergelijks?

Ik zal eens verder speuren of het wellicht aan LG ligt. Al blijft het vreemd, met oude remote geen gezeur.
Ja vreemd dat de oude het dan wel doet. Dat doet vermoeden dat het iets met de HDMI handshake is ofz.

Mijn moeder heeft een LG CX staan, ik zal daar eens met de nieuwe AppleTV naartoe gaan als ik het niet vergeet. Nu ben ik toch wel benieuwd geworden 🤓

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:32:
[...]

Ja vreemd dat de oude het dan wel doet. Dat doet vermoeden dat het iets met de HDMI handshake is ofz.

Mijn moeder heeft een LG CX staan, ik zal daar eens met de nieuwe AppleTV naartoe gaan als ik het niet vergeet. Nu ben ik toch wel benieuwd geworden 🤓
We houden in elk geval het topic levend. Wil niet piepend over komen, maar ik kan er niet met m’n pet bij dat scrollen door de Apple TV via Bluetooth prima werkt, maar volume gericht moet. Dat zou de Apple TV toch ook prima kunnen overnemen. Blijkbaar toch die handshake, maar heb alles al drie keer losgehaald en een dure Belkin kabel bleek ook geen oplossing.

Ben benieuwd wat jij ervaart.

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid