Acties:
  • +2 Henk 'm!
THE_BASE schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:35:
[...]

We houden in elk geval het topic levend. Wil niet piepend over komen, maar ik kan er niet met m’n pet bij dat scrollen door de Apple TV via Bluetooth prima werkt, maar volume gericht moet. Dat zou de Apple TV toch ook prima kunnen overnemen. Blijkbaar toch die handshake, maar heb alles al drie keer losgehaald en een dure Belkin kabel bleek ook geen oplossing.

Ben benieuwd wat jij ervaart.
Ik ben ook benieuwd. Als het met de nieuwe kan, moet het met de oude ook kunnen. ;)
Bij de betreffende setting zie ik helemaal geen HDMI keuze optie. Alleen automatisch, twee IR opties en uit.

Omdat ik er nooit problemen mee heb ervaren, heb ik me er verder nooit in verdiept. Maar misschien ook maar eens een andere HDMI kabel proberen. Ik wacht eerst het bericht van @Donstil wel af voor ik van alles ruk. ;)

[ Voor 65% gewijzigd door meesje op 25-05-2021 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:10
Thalaron schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:39:
Hebben meer mensen problemen met de stabiliteit van Disney+?

Zowel op de Apple TV 4K (oude) als ook op de Apple TV HD (slaapkamer) loopt die app regelmatig vast.

Verder geen enkel probleem met andere Apps… enkel Disney+ doet lastig.
Ik kijk erg veel Disney+ via de Apple TV 4K (2020) maar ik heb geen last gehad van een vastlopende app.
Alles doet het bij mij (app is snel, video, geluid, ondertitelingstijl komt overeen met de instellingen, etc.)

[ Voor 4% gewijzigd door VirinR op 25-05-2021 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 18:26
Mriceke schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:51:
[...]

Ik merkte dit ook, voor bepaalde content die ik via Infuse afspeel is de framerate matching optie eigenlijk wel nodig. Als je bv 24p wilt afspelen krijg je anders een stotter om de x seconden.

Wat bij mij hielp is de 'draadloze speaker kalibratie', wanneer je deze een keer uitvoert lijkt het daarna goed te zijn.
Ben benieuwd of jij dit ook zo ervaart.
Dat was een goed plan, maar het heeft niet geholpen.

Heel irritant ....Als ik "Match frame rate" aanzet kan ik in Infuse Pro films van mijn NAS netjes in 24 fps afspelen en is de Audio Sync is perfect in alle films, van gewoon SD tot en met 4K HDR.

Maar in streaming apps zoals Amazon Video, Apple TV, Netflix, etc krijg ik de meeste HDR films als Dolby Vision aangeboden en is de audio niet meer in sync. Ok, dan zet ik Match Frame Rate uit. Maar nu heb ik helemaal geen Dolby Vision meer omdat mijn HDTV-setup niet voldoende bandbreedte heeft voor 4K 60Hz Dolby Vision maar enkel voor 30 of 24 Hz. Dus kan ik Dolby Vision niet meer krijgen omdat alleen HDR een correct audio sync heeft. |:( |:( |:(

Een van de hoofdredenen om de Apple TV te kopen was juist dat ik in alle belangrijke streaming apps probleemloos Dolby Vision zou kunnen gebruiken en door die *&@*&8 audio sync valt dat plan in duigen :X :( |:(

[ Voor 3% gewijzigd door ymmv op 25-05-2021 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 116% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:37
[...]

We houden in elk geval het topic levend. Wil niet piepend over komen, maar ik kan er niet met m’n pet bij dat scrollen door de Apple TV via Bluetooth prima werkt, maar volume gericht moet. Dat zou de Apple TV toch ook prima kunnen overnemen. Blijkbaar toch die handshake, maar heb alles al drie keer losgehaald en een dure Belkin kabel bleek ook geen oplossing.

Ben benieuwd wat jij ervaart.
Ik zou me er echt niet bij neer leggen om de volume control via IR te doen. Naast dat je dan dus goed moet richten (hoe ouderwets is dat! ;-)), kan je ook het volume niet met je telefoon besturen. Dat doe ik nog best vaak (muziekje aan, in de keuken bezig, iets te zacht.. telefoon zit in m’n broekzak). Dus ik zou blijven speuren, HDMI kabels omdraaien, zelfs appletv opnieuw installeren proberen. Alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
DeFeCt schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:36:
Voor de mensen die de Apple TV met Zwift gebruiken een vraagje...

Ik overweeg om een 2e hands Apple TV 4 aan te schaffen voor Zwift, nu gebruik ik mijn (werk)laptop daarvoor maar dat vind ik onhandig omdat ik die steeds weer moet afkoppelen, echter zit ik nu met twee vragen:

Hoeveel bluetooth devices kan je koppelen aan een Apple TV?
Ik las ergens twee en dus vraag ik me af of een toetsenbord, tacx flux 2 en een hartslag meter wellicht een probleem vormen.
https://www.zwift.com/eu/...ling/pair-devices-appletv
Is het mogelijk om twee apps tegelijk te draaien?
Kan ik bijvoorbeeld een ride op Zwift opstarten en vervolgens naar Netflix schakelen om een serie te kijken terwijl ik doorrij op Zwift?

Bij voorbaat dank!
nee, helaas niet. Ik zou zo graag willen dat je Netflix bijna full screen hebt en een soort van split view hebt met Zwift aan de zijkant (beetje formaat iPhone, zeg maar). Maar dat kan helaas niet. Wat ik doe is zwift op m’n iPad en Netflix op de tv en die naast elkaar zetten. (Of op je telefoon en aan je fiets ergens vastmaken). Helemaal als je het toch op de achtergrond had willen draaien, dan doe je dat toch niet op de Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
THE_BASE schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:22:
[...]

Volgens mij staat álles zoals het hoort. Zojuist wel de HDMI in de 4K 2.1 ingang gedaan, maar dat lost niets op. Maar zit allicht in een betere ingang. :)

[Afbeelding]
Alles lijkt goed te staan inderdaad. Als je nou eens een paar opties uit zet en weer aan zet? Kijken wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
ymmv schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:46:
[...]

Dat was een goed plan, maar het heeft niet geholpen.

Heel irritant ....Als ik "Match frame rate" aanzet kan ik in Infuse Pro films van mijn NAS netjes in 24 fps afspelen en is de Audio Sync is perfect in alle films, van gewoon SD tot en met 4K HDR.

Maar in streaming apps zoals Amazon Video, Apple TV, Netflix, etc krijg ik de meeste HDR films als Dolby Vision aangeboden en is de audio niet meer in sync. Ok, dan zet ik Match Frame Rate uit. Maar nu heb ik helemaal geen Dolby Vision meer omdat mijn HDTV-setup niet voldoende bandbreedte heeft voor 4K 60Hz Dolby Vision maar enkel voor 30 of 24 Hz. Dus kan ik Dolby Vision niet meer krijgen omdat alleen HDR een correct audio sync heeft. |:( |:( |:(

Een van de hoofdredenen om de Apple TV te kopen was juist dat ik in alle belangrijke streaming apps probleemloos Dolby Vision zou kunnen gebruiken en door die *&@*&8 audio sync valt dat plan in duigen :X :( |:(
Jup de audio delay in Dolby Vision heb ik ook op m’n Apple TV met Match Frame Rate enabled.. zet ik dat uit dan loopt het prima. Om die reden kijk ik AppleTV+ en Netflix veelal via de webOS apps van LG, daar zit namelijk geen audio delay in.

Echter, bij mijn CX werkt Dolby Vision wel gewoon prima met Match Framerate disabled.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:14

DeFeCt

je wéét toch

ChrisM schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 06:41:
[...]
https://www.zwift.com/eu/...ling/pair-devices-appletv

[...]
nee, helaas niet. Ik zou zo graag willen dat je Netflix bijna full screen hebt en een soort van split view hebt met Zwift aan de zijkant (beetje formaat iPhone, zeg maar). Maar dat kan helaas niet. Wat ik doe is zwift op m’n iPad en Netflix op de tv en die naast elkaar zetten. (Of op je telefoon en aan je fiets ergens vastmaken). Helemaal als je het toch op de achtergrond had willen draaien, dan doe je dat toch niet op de Apple TV.
Thanks! ...Dan is een oude laptop of nuc wellicht toch een betere optie. :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
DeFeCt schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 07:26:
[...]

Thanks! ...Dan is een oude laptop of nuc wellicht toch een betere optie. :)
Yep. Als je wel naar zwift zelf wil kijken, werkt het perfect met de companion app op de AppleTV! Stabiele app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ecm.smits
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-05 21:18
[quote]THE_BASE schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:22:
[...]

Volgens mij staat álles zoals het hoort. Zojuist wel de HDMI in de 4K 2.1 ingang gedaan, maar dat lost niets op. Maar zit allicht in een betere ingang. :)

[Afbeelding]
[/quote

Bij mijn tv staat de automatische apparaatdetectie uit. Volumeregeling van tv ontvangers op de Apple TV. Staat op automatisch via HDMI. Alles werkt. Misschien zo instellen en proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 18:26
Rivanov schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 07:16:
[...]

Jup de audio delay in Dolby Vision heb ik ook op m’n Apple TV met Match Frame Rate enabled.. zet ik dat uit dan loopt het prima. Om die reden kijk ik AppleTV+ en Netflix veelal via de webOS apps van LG, daar zit namelijk geen audio delay in.

Echter, bij mijn CX werkt Dolby Vision wel gewoon prima met Match Framerate disabled.
Jouw tv is nieuwe dan die van mij. LG's OLED-TVs vanaf 2017 hebben Dolby Vision in 4K 60Hz. Maar die van mij komt uit 2016 en heeft max. DV 4K 30Hz (of 24 Hz). Als je Match Framerate uit zet, wordt DV in 60 Hz weergegeven maar dat ondersteunt mijn TV niet en jouw TV wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Laatst online: 15-09 20:11
Vraagje. Ik heb de nieuwe Apple TV 4K binnen en deze werkt top! Ik kan alleen de Ziggo GO TV niet vinden in de App store. Ik heb 'm ook gedownload via mijn iPhone en zelf dan zie ik 'm niet staan bij het tabje 'purchased'.. Doe ik iets verkeerd? Kunnen jullie 'm vinden? Eventueel nog tips hoe erop te zetten?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bozzo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

bozzo

gedoe & zooi

DeVliegendeNLer schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:11:
Vraagje. Ik heb de nieuwe Apple TV 4K binnen en deze werkt top! Ik kan alleen de Ziggo GO TV niet vinden in de App store. Ik heb 'm ook gedownload via mijn iPhone en zelf dan zie ik 'm niet staan bij het tabje 'purchased'.. Doe ik iets verkeerd? Kunnen jullie 'm vinden? Eventueel nog tips hoe erop te zetten?

Thanks!
Ziggo GO staat momenteel nr.3 in de top gratis ranglijst, daar moet je het sowieso kunnen vinden. Staat via Algemeen (bij de instellingen van de ATV) je regio wel op Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:32
Bij mij staat ie bij top gratis.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TUis_hXdqmZokEjFmZfdueZk9Hg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DV9nQwI9Xq0US9XSDgz3iT93.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ecm.smits schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 07:54:
[quote]THE_BASE schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:22:
[...]

[Afbeelding]
[/quote

Bij mijn tv staat de automatische apparaatdetectie uit. Volumeregeling van tv ontvangers op de Apple TV. Staat op automatisch via HDMI. Alles werkt. Misschien zo instellen en proberen?
Op een andere tv in huis werkte het ook niet. Zal later jouw tip nog eens testen!

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Ja, ik woon in Denemarken, maar heb even land gewijzigd naar Nederland. Helaas staat ie er nog niet tussen. Een NOS wel bijvoorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DeVliegendeNLer schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:21:
[...]

Ja, ik woon in Denemarken, maar heb even land gewijzigd naar Nederland. Helaas staat ie er nog niet tussen. Een NOS wel bijvoorbeeld.
Dat is wel handig om direct te vermelden. Sowieso heb je voor de Ziggo Go TV app een internetverbinding nodig van Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bozzo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

bozzo

gedoe & zooi

DeVliegendeNLer schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:21:
[...]

Zoals @meesje al aangaf gaat Ziggo GO vanuit het buitenland (dus zonder een Ziggo Internetverbinding) sowieso niet lukken. Wie weet is NPO Plus of NLZiet voor jou een geschikt alternatief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@DeVliegendeNLer Nog een aanvulling op de reactie hierboven van @bozzo . Je kunt overwegen om via AirPlay en de Ziggo GO app op je iPad/iPhone het beeld te streamen naar je ATV. In tegenstelling tot de Ziggo GO TV app kent de Ziggo GO app deze restrictie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
We houden in elk geval het topic levend. Wil niet piepend over komen, maar ik kan er niet met m’n pet bij dat scrollen door de Apple TV via Bluetooth prima werkt, maar volume gericht moet.
Dan lijkt het erop dat je je ATV via BT bedient, en dat het volume van je tv niet via BT en HDMI-CEC werkt, maar rechtstreeks via IR op je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gadget Freak schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:43:
[...]

Dan lijkt het erop dat je je ATV via BT bedient, en dat het volume van je tv niet via BT en HDMI-CEC werkt, maar rechtstreeks via IR op je tv.
Hier zelfde situatie (wel met oude atv 4k en een tv van 6 jaar oud). Kennelijk zit er iets niet goed in CEC verbinding: of door slechte implementatie aan kant van de tv of door onjuiste bekabeling. Ik zal beide een keer nalopen. Het heeft niet de hoogste prio. Ik bedien het volume al vanaf het begin via IR.
Bij de betreffende setting van de atv zie ik helemaal geen ‘HDMI’ staan, wel ‘IR’. Tot voor kort wist ik niet eens dat het via HDMI kon. Komt het wellicht doordat ik destijds direct gekozen heb voor de ‘leer’ optie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Daarbij komt ook nog eens dat HDMI-CEC ook niet zaligmakend is hoor.
Er kan best een vertraging zitten in HDMI-CEC, zeker bij wat oudere apparaten.

Je kunt met HDMI-CEC dan wel volume gebruiken via de Remote app op iOS, das wel handig.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
meesje schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:43:
@DeVliegendeNLer Nog een aanvulling op de reactie hierboven van @bozzo . Je kunt overwegen om via AirPlay en de Ziggo GO app op je iPad/iPhone het beeld te streamen naar je ATV. In tegenstelling tot de Ziggo GO TV app kent de Ziggo GO app deze restrictie niet.
Ja, die had ik al. Hierdoor dacht ik dat de Ziggo GO TV app ook geen probleem zou zijn. Helaas, dan doen we het via mijn iPhone op de 'chromecast'-manier. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@THE_BASE Nog even wat getest. De HDMI-CEC (Bravia sync) settings op de tv nagelopen. Nog wat aan/uit gezet + tv en atv opnieuw gestart. Verder andere kabel en poorten op tv geprobeerd. Het heeft niks geholpen. Kennelijk is HDMI-CEC minder goed geïmplementeerd in mijn tv.
Zonder jouw bericht had ik er overigens nooit aandacht aan geschonken. Door het weerkaatsen van het IR signaal kon ik de remote al vrijwel in alle posities houden. Voor nu is het wel best zo. Bij een volgende tv zal ik er weer aandacht aan geven. Doordat ik mijn tv via homebridge gekoppeld heb aan HomeKit, kan ik sowieso het volume bedienen middels de fysieke knoppen op mijn iPhone/iPad.
Ik zal tzt eens bij kennissen informeren (waarbij de atv ook direct op de tv is aangesloten). Zij hebben wel een recente tv. Ik ben benieuwd of zij wel de ‘automatisch HDMI’ setting zien.
Edit: @Toppe vervangen door @THE_BASE . Sorry, verkeerde genoemd.

[ Voor 16% gewijzigd door meesje op 26-05-2021 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 07:43

Toppe

Oké ✅

meesje schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:54:
@Toppe Nog even wat getest. De HDMI-CEC (Bravia sync) settings op de tv nagelopen. Nog wat aan/uit gezet + tv en atv opnieuw gestart. Verder andere kabel en poorten op tv geprobeerd. Het heeft niks geholpen. Kennelijk is HDMI-CEC minder goed geïmplementeerd in mijn tv.
Zonder jouw bericht had ik er overigens nooit aandacht aan geschonken. Door het weerkaatsen van het IR signaal kon ik de remote al vrijwel in alle posities houden. Voor nu is het wel best zo. Bij een volgende tv zal ik er weer aandacht aan geven. Doordat ik mijn tv via homebridge gekoppeld heb aan HomeKit, kan ik sowieso het volume bedienen middels de fysieke knoppen op mijn iPhone/iPad.
Ik zal tzt eens bij kennissen informeren (waarbij de atv ook direct op de tv is aangesloten). Zij hebben wel een recente tv. Ik ben benieuwd of zij wel de ‘automatisch HDMI’ setting zien.
Welk bericht van mij bedoel je exact? Heb je al eens gekeken naar de HDMI instellingen op de Apple TV?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:59:
[...]

Welk bericht van mij bedoel je exact? Heb je al eens gekeken naar de HDMI instellingen op de Apple TV?
Sorry, mijn bericht aangepast. Verkeerde genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 07:43

Toppe

Oké ✅

meesje schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:02:
[...]

Sorry, mijn bericht aangepast. Verkeerde genoemd.
Dacht al :+

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
@THE_BASE Nog even wat getest. De HDMI-CEC (Bravia sync) settings op de tv nagelopen. Nog wat aan/uit gezet + tv en atv opnieuw gestart. Verder andere kabel en poorten op tv geprobeerd. Het heeft niks geholpen. Kennelijk is HDMI-CEC minder goed geïmplementeerd in mijn tv.
Thanks voor je onderzoek. Ik heb het dus bij zowel een LG als bij een Sony Bravia getest en beiden geen HDMI opties. Best vreemd, het stond er volgens mij voorheen bij mijn oude Bravia ook niet en toch werkt het.

Het is geen wereldschokkend probleem, maar heb er verder ook nergens iets over gelezen dat de Siri Remote slechter zou zijn dan de vorige generatie.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:07:
[...]

Thanks voor je onderzoek. Ik heb het dus bij zowel een LG als bij een Sony Bravia getest en beiden geen HDMI opties. Best vreemd, het stond er volgens mij voorheen bij mijn oude Bravia ook niet en toch werkt het.

Het is geen wereldschokkend probleem, maar heb er verder ook nergens iets over gelezen dat de Siri Remote slechter zou zijn dan de vorige generatie.
Ik heb ook niks er over voorbij zien komen. Maar obv jouw ervaringen kun je wel voorzichtig concluderen dat de IR van de nieuwe remote minder krachtig is. De meesten hebben er kennelijk geen last van, omdat ze het volume via hdmi-cec bedienen.
Ook al zei ik het dat ik laat rusten, blijft het me wel een beetje bezig houden (dat ik geen ‘autom. HDMI’ optie heb). ;) De enige optie is een nieuwe tv. Dat is ook geen garantie, want jij hebt een recente tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:37:
[...]
Ook al zei ik het dat ik laat rusten, blijft het me wel een beetje bezig houden (dat ik geen ‘autom. HDMI’ optie heb). ;) De enige optie is een nieuwe tv. Dat is ook geen garantie, want jij hebt een recente tv.
Herkenbaar. Maar die HDMI, heb ik nooit gezien, ook niet bij oude tv en toen werkte het met de vorige remote toch echt prima. Dus ik houd het op een zwakkere nieuwe remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Vreemd, hier ook de Apple TV hanged aan Sony tv (AF9) en geen probleem, ook via versterker (sony DN1080) geen probleem. Overigens is HDMI CEC in theorie leuker dan in de praktijk, want er zijn altijd dingen die zich er niet aan houden of net anders gedragen als je verwacht (of het bijna altijd doen, zo mogelijk nog irritanter)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Cyleo schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:52:
[...]

Vreemd, hier ook de Apple TV hanged aan Sony tv (AF9) en geen probleem, ook via versterker (sony DN1080) geen probleem. Overigens is HDMI CEC in theorie leuker dan in de praktijk, want er zijn altijd dingen die zich er niet aan houden of net anders gedragen als je verwacht (of het bijna altijd doen, zo mogelijk nog irritanter)
Klopt. In de support pagina die eerder door @Donstil werd aangehaald, geeft Apple ook aan (zie voetnoot 2) dat sommige ‘receivers’ (laten we deze term breed lezen, dus ook de ontvanger in de tv) HDMI-CEC gebruiken voor het volume. Daardoor hebben we in dit topic al verschillende resultaten. Het verschilt niet alleen per merk, maar ook per model.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:31
Wat een genot. Eindelijk een oplossing voor de Bravia Sync / CEC bug waarbij de TV niet uitbleef als deze via een ander apparaat een shutdown commando kreeg. Ik had er last van sinds Android TV9 op m’n 2017 Sony stond. Details hier:
https://www.sony.nl/elect...5xe9305/software/00262498

Voordelen en verbeteringen
  • Oplossing voor een probleem waarbij de tv niet wordt uitgeschakeld wanneer u HDMI-apparaten uitschakelt die zijn aangesloten via BRAVIA Sync (HDMI CEC)
  • Oplossing voor een probleem waarbij een informatiebanner willekeurig in beeld verschijnt terwijl u content bekijkt op via HDMI aangesloten apparaten
  • Oplossing voor een probleem waarbij de tv geen verbinding kan maken met specifieke draadloze subwoofers
Na de update werkt het shutdown commando van de Siri Remote via CEC weer perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:22
Sluit zojuist mijn nieuwe Apple TV 4K 2nd Gen aan, wil hem daarna koppelen met de remote, maar er gebeurt niks. Iemand anders dit probleem gehad? De remote heeft nu ongeveer een uur aan de lader gehangen. Ik heb geprobeerd op de enter button (midden van de wheel) te drukken en de knoppen aangegeven op het scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Om te pairen is het toch menu + volume up ingedrukt houden?
https://support.apple.com/en-us/HT203777

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Alpha89 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:15:
Wat een genot. Eindelijk een oplossing voor de Bravia Sync / CEC bug waarbij de TV niet uitbleef als deze via een ander apparaat een shutdown commando kreeg. Ik had er last van sinds Android TV9 op m’n 2017 Sony stond. Details hier:
https://www.sony.nl/elect...5xe9305/software/00262498

Voordelen en verbeteringen
  • Oplossing voor een probleem waarbij de tv niet wordt uitgeschakeld wanneer u HDMI-apparaten uitschakelt die zijn aangesloten via BRAVIA Sync (HDMI CEC)
  • Oplossing voor een probleem waarbij een informatiebanner willekeurig in beeld verschijnt terwijl u content bekijkt op via HDMI aangesloten apparaten
  • Oplossing voor een probleem waarbij de tv geen verbinding kan maken met specifieke draadloze subwoofers
Na de update werkt het shutdown commando van de Siri Remote via CEC weer perfect!
Echt? Kolere dat is het beste nieuws van de dag.
Morgen gelijk update die ellende :P

Edit: tevens de laatste update die ik ooit ga installeren op dat ding, gebruik het hele (totaal niet) smart gedeelte toch niet. Na de update dus weer snel het netwerk uitschakelen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 27-05-2021 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:25
mprkooij schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:03:
Sluit zojuist mijn nieuwe Apple TV 4K 2nd Gen aan, wil hem daarna koppelen met de remote, maar er gebeurt niks. Iemand anders dit probleem gehad? De remote heeft nu ongeveer een uur aan de lader gehangen. Ik heb geprobeerd op de enter button (midden van de wheel) te drukken en de knoppen aangegeven op het scherm.
Zou toch out of the box moeten werken?
Heb zelf vanmiddag ook de nieuwste Apple TV 4K geïnstalleerd en dat werkte meteen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:43

The Inquisitor

Greetings weaklings

mprkooij schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:03:
Ooit gehad bij mijn 4K 1st gen... als menu+vol up niet werkt om te pairen, dan kun je de remote nog op de aTV leggen, maar als dat allemaal niet lukt dan is het een retour. Ik heb de mijne toentertijd ingeleverd bij de AMac, waar ze hem ook nog hebben geprobeerd te pairen (maar tevergeefs). Hij is daarna naar Apple gestuurd en ik heb een nieuwe gekregen... nooit een reden gehoord waarom het niet te pairen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Is er een manier om ervoor te zorgen dat wanneer je de TV aanzet de Apple TV niet aan gaat wanneer je hiervoor de afstandsbediening van de TV gebruikt, maar wanneer je de Apple remote gebruikt de TV dan wel aan gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:43

The Inquisitor

Greetings weaklings

DeVliegendeNLer schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:48:
Is er een manier om ervoor te zorgen dat wanneer je de TV aanzet de Apple TV niet aan gaat wanneer je hiervoor de afstandsbediening van de TV gebruikt, maar wanneer je de Apple remote gebruikt de TV dan wel aan gaat?
In de CEC instellingen van je TV kan iets staan als "zet randapparatuur aan", vooral bedoeld voor receivers zodat je die niet handmatig hoeft aan te zetten. CEC werkt vaak wat wankel dus succes is niet gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
The Inquisitor schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:59:
[...]

In de CEC instellingen van je TV kan iets staan als "zet randapparatuur aan", vooral bedoeld voor receivers zodat je die niet handmatig hoeft aan te zetten. CEC werkt vaak wat wankel dus succes is niet gegarandeerd.
Ja, dat heb ik aangezet, maar als ik het uitzet, kan ik dan wel de TV aanzetten met de Siri remote?

Ik zou het zo willen hebben:

Aanzetten met Siri remote = TV + Apple TV aan
Aanzetten met TV remote = alleen TV aan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeVliegendeNLer schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:05:
[...]

Ja, dat heb ik aangezet, maar als ik het uitzet, kan ik dan wel de TV aanzetten met de Siri remote?

Ik zou het zo willen hebben:

Hiervoor moet je kijken in de HDMI-CEC instellingen van je tv. Volgens mij heeft mijn tv een instelling dat als de tv aan/uit gaat dan ook de gekoppelde apparatuur aan/uit moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:22
The Inquisitor schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 06:31:
[...]

Ooit gehad bij mijn 4K 1st gen... als menu+vol up niet werkt om te pairen, dan kun je de remote nog op de aTV leggen, maar als dat allemaal niet lukt dan is het een retour. Ik heb de mijne toentertijd ingeleverd bij de AMac, waar ze hem ook nog hebben geprobeerd te pairen (maar tevergeefs). Hij is daarna naar Apple gestuurd en ik heb een nieuwe gekregen... nooit een reden gehoord waarom het niet te pairen was.
Nope, werkte niet. Hij gaat terug naar Apple. Ook Apple Support heeft voor de zekerheid meegekeken en hebben geconstateerd dat het aan de afstandbediening lag. Hiervoor moet wel het hele apparaat retour en krijg ik volgende week een nieuwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

DeVliegendeNLer schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:05:
[...]
Dit is precies zoals het bij mij werkt met HDMI CEC. Maar mijn TV staat wel zo ingesteld dat hij bij het aanzetten de HDMI poort van de TV ontvanger gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:26
Radiodurans schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:14:
[...]
Met de power knop van de Siri remote gaat wel de TV aan maar niet de speakers. Als ik die dan separaat aan zet kan ik het volume van de speakers niet bedienen met de Siri remote, althans niet via eARC, het lukt wel via IR.
Kleine update: mijn Kef LS50WII speakers stonden in een soort eco modus zodat ze niet konden worden wakker gemaakt via HDMI eARC. Na deze instelling te hebben aangepast gaan ze nu wel aan tegelijk met de TV als ik de Apple TV aanzet via de Siri Remote :) . Volume aanpassen werkt echter nog steeds alleen via IR maar nadat je dat goed hebt ingesteld merk je daar in de praktijk niets van.

Al met al nu zeer tevreden met mijn opstelling met ATV als main hub, HDMI eARC verdient echter nog steeds geen schoonheidsprijs.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zup
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-12-2024

zup

DeFeCt schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:36:
Voor de mensen die de Apple TV met Zwift gebruiken een vraagje...

Ik overweeg om een 2e hands Apple TV 4 aan te schaffen voor Zwift, nu gebruik ik mijn (werk)laptop daarvoor maar dat vind ik onhandig omdat ik die steeds weer moet afkoppelen, echter zit ik nu met twee vragen:

1.Hoeveel bluetooth devices kan je koppelen aan een Apple TV?
Ik las ergens twee en dus vraag ik me af of een toetsenbord, tacx flux 2 en een hartslag meter wellicht een probleem vormen.

2.Is het mogelijk om twee apps tegelijk te draaien?
Kan ik bijvoorbeeld een ride op Zwift opstarten en vervolgens naar Netflix schakelen om een serie te kijken terwijl ik doorrij op Zwift?

Bij voorbaat dank!
1. Inderdaad slechts 2. Maar er zijn zgn bridge oplossingen mogelijk waarmee je over die grens heen kunt gaan. Een er van is via de Zwift companion app op je telefoon (iOS of Android): https://www.zwift.com/eu/...ling/pair-devices-appletv

2. Heb daar zelf niet mee geëxperimenteerd. Heb wel ergens een bericht gelezen van iemand die het wel voor elkaar kreeg. Maar het lijkt mij geen functionaliteit die volledig ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:16
Net de Indiana Jones series gekocht voor 18 euro. Op zich niet de laagste prijs ever (gezien voor 13) maar een goed moment om hem te kopen omdat de serie zeer binnenkort een 4K upgrade krijgt.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb een Apple TV 4K 2021 en een 2.1 HDMI-kabel gekocht.

Nu vind ik ineens een HDMI-kabel waar dit op staat:

HDMI High Speed with Ethernet (4K Ultra HD, 3D, Audio Return Channel).

Doet dit exact hetzelfde voor een Apple TV 4K met 4K tv en het bekijken van Netflix of Apple TV+ met HDR?

Verschillende sites geven verschillende informatie. Naar het schijnt is de 2.1 kabel tevens voor 8K, maar die koop ik voorlopig niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:53

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het gaat vooral om de refresh rates bij de resoluties, dus 4K/60hz and up is volgens mij 2.1. Maar je kunt de HDMI 2.1 spes vrij makkelijk Google lijkt me?

Als je ooit een 8K TV koopt en je wil op die resolutie graag 120hz gamen, heb je een goed kabeltje nodig :)

[ Voor 26% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 04-06-2021 20:23 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:23:
Het gaat vooral om de refresh rates bij de resoluties, dus 4K/60hz and up is volgens mij 2.1. Maar je kunt de HDMI 2.1 spes vrij makkelijk Google lijkt me?

Als je ooit een 8K TV koopt en je wil op die resolutie graag 120hz gamen, heb je een goed kabeltje nodig :)
Als je op 8K 120Hz wil gamen dan is je laatste zorg de kabel denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:23:

Ik heb op Google gezocht, maar kon geen duidelijk antwoord vinden. En dan vraag ik het een Tweakers. :)

Als het 4K/60Hz moet zijn laat ik hem hangen. Geloof dat ik die instelling aan heb staan. Bedankt in elk geval!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
4k60 met HDR kan al op HDMI2.0 overigens maar laten hangen kan verder natuurlijk geen kwaad.

Zie bijvoorbeeld dit:

[Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jRCqSIbvrTbgnARugdUx61zO3-c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GPyEsHVaLJysztzZumQFcOMo.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sREb67x258btmu3IK7Mqvp8BlEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4eChUSkOnbOCxfHpPMr5pUs3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 189% gewijzigd door Donstil op 04-06-2021 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 22:12:
4k60 met HDR kan al op HDMI2.0 overigens maar laten hangen kan verder natuurlijk geen kwaad.

Zie bijvoorbeeld dit:

[[Afbeelding]
[Afbeelding]
Thanks. Duidelijk overzicht! Laat hem mooi hangen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Ik zie geen noodzaak (ergens fijn, maar anderzijds ook jammer) om mijn 4K (2017) te upgraden naar de 2021 versie. Wel zat de nieuwe AB in mijn hoofd te jeuken…

Oude Siri Remote nooit gebruikt… als nieuw op MP gezet. Voor €30 excl. verzendkosten verkocht. Voor €35 extra wil ik best de nieuwe Remote hebben :)

Nog even wachten op een refund aanvraag (waarbij €15,- tegoed vrij komt).

Mijn huidige Remote van de TV doet het via CEC verder prima.. alleen het heen en weer spoelen (en Disney+ pauzeren) is niet handig. Dus ben erg benieuwd hoe die nieuwe Remote straks gaat bevallen :)

[ Voor 30% gewijzigd door Thalaron op 04-06-2021 22:46 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
En weer een leuke vraag: heb de snelheid van m'n internet verhoogd naar 300 Mbit.

Op Apple TV haal ik slechts 60 Mbit. Natuurlijk begrijp ik dat het beter is om dat dingetje bekabeld aan te sluiten, maar andere apparaten (MacBooks en iPhone 12 Pro's) halen prima 300 Mbit.

Dat moet de nieuwe generatie Apple TV toch prima aankunnen over WiFi?

Edit: never mind, moest de stekker even uit de Apple TV halen. Maar vreemd dat dat een trigger voor de interne WiFi is.

[ Voor 14% gewijzigd door THE_BASE op 05-06-2021 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:06

Mr. Freeze

¡GO!

THE_BASE schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:03:
En weer een leuke vraag: heb de snelheid van m'n internet verhoogd naar 300 Mbit.

Op Apple TV haal ik slechts 60 Mbit. Natuurlijk begrijp ik dat het beter is om dat dingetje bekabeld aan te sluiten, maar andere apparaten (MacBooks en iPhone 12 Pro's) halen prima 300 Mbit.

Dat moet de nieuwe generatie Apple TV toch prima aankunnen over WiFi?

Edit: never mind, moest de stekker even uit de Apple TV halen. Maar vreemd dat dat een trigger voor de interne WiFi is.
Hij zal voorheen wel enkel zijn verbonden met 2.4 GHz, nu met 5 of AC, dus dat ie beide banden gebruikt.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuker
  • Laatst online: 15-09 23:41
Ik heb ook sinds kort een Apple tv maar heb een vreemd probleem waar jullie wellicht kunnen helpen.

Ik heb een LG C8 tv die via de bekende Belkin high speed hdmi kabel is verbonden met de Apple tv.
Ik heb het beeld ingesteld op dolby vision 60. Uiteraard ook dynamische bereik en beeldsnelheid passend ingesteld. In de meeste apps loopt het beeld perfect vloeiend. In een aantal apps (youtube videos op 24fps en ziggo app) is er een stutter die niet te verhelpen is. Het beeld schokt zeg maar. Het is ook niet op te lossen met de true motion instelling binnen de tv zelf. Enige manier om het op te lossen is de Apple tv instellen op dolby vision 50 alleen dan schokt het beeld weer in de andere apps waar het met dolby vision 60 perfect draait. Kortom, het is niet structureel goed te krijgen in alle situaties.

Iemand een idee hoe dit structureel opgelost kan worden of is dit een bekend probleem icm met deze tv?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:04
nuker schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 15:57:
Ik heb ook sinds kort een Apple tv maar heb een vreemd probleem waar jullie wellicht kunnen helpen.

Ik heb een LG C8 tv die via de bekende Belkin high speed hdmi kabel is verbonden met de Apple tv.
Ik heb het beeld ingesteld op dolby vision 60. Uiteraard ook dynamische bereik en beeldsnelheid passend ingesteld. In de meeste apps loopt het beeld perfect vloeiend. In een aantal apps (youtube videos op 24fps en ziggo app) is er een stutter die niet te verhelpen is. Het beeld schokt zeg maar. Het is ook niet op te lossen met de true motion instelling binnen de tv zelf. Enige manier om het op te lossen is de Apple tv instellen op dolby vision 50 alleen dan schokt het beeld weer in de andere apps waar het met dolby vision 60 perfect draait. Kortom, het is niet structureel goed te krijgen in alle situaties.

Iemand een idee hoe dit structureel opgelost kan worden of is dit een bekend probleem icm met deze tv?
Probeer het eens met deze instellingen:

Bij mij werkt dit perfect en heb ik alleen tussen het wisselen van de content dat mijn tv even moet schakelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 05-06-2021 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuker
  • Laatst online: 15-09 23:41
Miki schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:00:
[...]

Probeer het eens met deze instellingen:
[YouTube: The best AppleTV 4K Settings.]

Bij mij werkt dit perfect en heb ik alleen tussen het wisselen van de content dat mijn tv even moet schakelen.
Het lijkt iets beter te zijn met deze instellingen. Nu zijn alleen youtube filmpjes op 24fps niet helemaal schokvrij. Welke tv instelling gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:04
nuker schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:28:
[...]

Het lijkt iets beter te zijn met deze instellingen. Nu zijn alleen youtube filmpjes op 24fps niet helemaal schokvrij. Welke tv instelling gebruik je?
Mijn tv instellingen zijn standaard. Ik laat alles via de Apple TV lopen. De kleuren heb ik ook via Apple TV gekalibreerd.

Wellicht dat je nog even in de instellingen van de YouTube App kunt neuzen wat er aan de hand is.

[ Voor 11% gewijzigd door Miki op 05-06-2021 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounto
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:02
Zijn er nog meer mensen die last hebben van het netwerk dat wegvalt, na het uit slaapstand halen van de Apple tv 4k 2nd gen? Ik heb de Apple tv bekabeld aan het netwerk, maar na het uit slaapstand halen, heb ik geen verbinding. Ik zit op versie 14.6 van tvos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

bounto schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:51:
Zijn er nog meer mensen die last hebben van het netwerk dat wegvalt, na het uit slaapstand halen van de Apple tv 4k 2nd gen? Ik heb de Apple tv bekabeld aan het netwerk, maar na het uit slaapstand halen, heb ik geen verbinding. Ik zit op versie 14.6 van tvos.
Ja, ik heb dat ook, sinds 14.5 en nu ook met 14.6. Daarvoor nooit problemen. Zowel op Apple TV 4K 1st gen als op Apple TV HD.

[ Voor 5% gewijzigd door noo op 05-06-2021 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:27
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mumsel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 22:23
noo schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:58:
[...]

Ja, ik heb dat ook, sinds 14.5 en nu ook met 14.6. Daarvoor nooit problemen. Zowel op Apple TV 4K 1st gen als op Apple TV HD.
Ik ook. Oplossing was een andere HDMI kabel in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Mumsel schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 19:10:
[...]

Ik ook. Oplossing was een andere HDMI kabel in mijn geval.
Heb je daar ook een verklaring voor? Dit lijkt me eerder toeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mumsel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 22:23
noo schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:27:
[...]

Heb je daar ook een verklaring voor? Dit lijkt me eerder toeval.
Nee heb er geen verklaring voor maar het was het enige wat ik kon bedenken. Er zat een simpele action HDMI kabel tussen die ik heb vervangen voor een wat beter type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Laatst online: 01-09 15:30
Sinds deze week mijn eerste Apple TV aangeschaft, de 4K 32GB. Voorheen altijd prettig gewerkt met Android tv op mijn Philips oled803, maar het werd allemaal wat traag wat ook resulteerde in frame drops in met name de ziggo app. Daarbij al fanatiek Apple gebruiker dus een ATV mocht niet uitblijven. Tot op heden louter positief en de snelheid tov de built in apps is echt een verademing. Met name de ziggo app, echt een stuk rapper en geen frame drops meer. Zelfs de verschrikkelijke Videoland app werkt gewoon snel!

Maar… niet zozeer een issue door mijn Apple TV, maar wel vervelend. Mijn soundbar is wel te bedienen met de Apple TV maar gaat niet auto aan en uit. Als ik de tv via de Philips remote uit zet, doet die dat wel. Ik ben alle settings al afgelopen, CEC/easy link etc staat aan, maar het lijkt erop dat de ATV de tv wel triggert om aan en uit te gaan maar niet de soundbar die via een andere HDMI Port is verbonden.
Iemand een idee?

Setup is dus een Philips 65OLED803 icm Teufel Soundbar (Raumfeld). ATV en soundbar aangesloten op HDMI1+2 welke ARC hebben. Settings op tv afgelopen, evenals in de ATV.

Excuses voor mijn zinsopbouw, ik stuur dit vanuit mijn iPhone.

[ Voor 8% gewijzigd door Gruijters op 07-06-2021 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Spatial Audio komt naar tvOS. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
De beta van tvOS 15 is ook live met o.a.
  • HomePod mini default audio
  • Spatial Audio
  • SharePlay and Shared with You
  • Siri media commands
  • Updates op het gebied van HomeKit
  • Updates op het gebied van de afstandbediening
Details

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:06

Aiii

何これ

Lekker, zelfs Netflix heeft spatial audio op tvOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:06

Mr. Freeze

¡GO!

Rivanov schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:50:
Spatial Audio komt naar tvOS. :)
Voor de duidelijkheid, daar kan je alleen iets mee met AirPods of Apple hoofdtelefoon?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Mr. Freeze schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:44:
[...]

Voor de duidelijkheid, daar kan je alleen iets mee met AirPods of Apple hoofdtelefoon?
Of met een Dolby Atmos soundbar / receiver speakersysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:58
Ik heb sinds kort een apple tv 4k 2021, nu heb ik problemen met de spotify app.
De eerste keer dat ik deze gebruikte werkte deze prima, de 2de keer dat ik het opstartte kreeg ik even het spotify logo te zien en daarna een zwart scherm.
Hierna de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd wat het probleem voor even oploste.
Nu weer zelfde probleem en het opnieuw installeren werkt nu ook niet meer.

Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Rivanov schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 06:54:
[...]

Het hele idee van spatial is toch dat het geluid uit de richting van de tv/speakers blijft komen? Dat lijkt me met een gewone audioset al standaard :+

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Chiron schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:47:
[...]

Het hele idee van spatial is toch dat het geluid uit de richting van de tv/speakers blijft komen? Dat lijkt me met een gewone audioset al standaard :+
Nee, dat is Location-Awareness. ;)
Spatial Audio is gewoon ruimtelijke audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:07
TheMystery schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:43:
De eerste keer dat ik deze gebruikte werkte deze prima, de 2de keer dat ik het opstartte kreeg ik even het spotify logo te zien en daarna een zwart scherm.
Hierna de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd wat het probleem voor even oploste.

Niet direct de beste oplossing. Maar misschien even de ATV terug naar fabrieksinstellingen zetten. Dat kan helpen.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
TheMystery schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:43:

Hier ook hoor, lijkt in Spotify.app te zitten, wachten op een update.

Krijg bij opstarten logo en verder niets. App sluiten en opnieuw starten verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:40:
[...]

Hier ook hoor, lijkt in Spotify.app te zitten, wachten op een update.

Krijg bij opstarten logo en verder niets. App sluiten en opnieuw starten verhelpt.
@TheMystery Hier, op een 4K 2017 model, geen last van dit probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rivanov schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 06:54:
[...]

@Mr. Freeze Voor spatial audio heb je een Airpods Pro of Max nodig.
Voor uitleg zie: https://www.macrumors.com...o-head-tracking-apple-tv/
Spatial audio is iets meer dan alleen maar ruimtelijk geluid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Even los van het feit of je uberhaupt beta software op je Apple TV moet willen (Geen test device, bla bla):, als InFuse of Plex je wat waard is update dan niet :P

Ik had dat dus wel gedaan om met spatial audio te kunnen rommelen maar InFuse crashed zodra ik een file start en Plex geeft geen geluid 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
Donstil schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:10:
Even los van het feit of je uberhaupt beta software op je Apple TV moet willen (Geen test device, bla bla):, als InFuse of Plex je wat waard is update dan niet :P

Ik had dat dus wel gedaan om met spatial audio te kunnen rommelen maar InFuse crashed zodra ik een file start en Plex geeft geen geluid 8)7
Mooi klote!
Ik zou ook zo de beta er op zetten voor spatial audio. Maar als het een van de primaire functies breekt, Infuse/Plex. Laat ik hem graag nog even liggen, hopelijk fixed de tweede beta dit probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Donstil schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:10:

Idem hier. Denk dat ik maar weer even terugga.

/edit: ah, dat gaat dus niet! :(
Oh boy…

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 11-06-2021 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu als tijdelijke oplossing even VLC geïnstalleerd. Die doet het nog wel.

Is allemaal wat minder verfijnd enz maar dan hebben we tenminste iets 😋

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Donstil schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:16:
Ik heb nu als tijdelijke oplossing even VLC geïnstalleerd. Die doet het nog wel.

Is allemaal wat minder verfijnd enz maar dan hebben we tenminste iets 😋
Ik vrees voor het moment dat m'n wederhelft erachter komt dat Plex het niet meer doet. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
Rivanov schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:27:
[...]

Ik vrees voor het moment dat m'n wederhelft erachter komt dat Plex het niet meer doet. :'(
Met een beetje geluk gaat het beter met de publieke beta die deze maand nog verwacht wordt.
En het is al bijna september....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TR1969 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:32:
[...]

Met een beetje geluk gaat het beter met de publieke beta die deze maand nog verwacht wordt.
En het is al bijna september....
Volgende maand.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MBOgrRYqQ1lKQ4tnBgS27aU-ObQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/akDynjwsxrFApCvNF1rl3KWK.jpg?f=fotoalbum_large

Als ze het twee wekelijkse dinsdag schema weer aanhouden zal dat met beta 3 zijn op of rond 6 juli.

[ Voor 49% gewijzigd door Donstil op 11-06-2021 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:27:
[...]

Hehe. Ja hier is dat vooral Netflix en Amazon prime.
Die heb ik dus gelijk gecontroleerd en deden het nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
Donstil schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:38:
[...]

Volgende maand.
[Afbeelding]

Als ze het twee wekelijkse dinsdag schema weer aanhouden zal dat met beta 3 zijn op of rond 6 juli.
Op iculture hadden ze het over het einde van de maand vandaar..
De Keynote zal het wel goed hebben denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TR1969 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:46:
[...]

Hehe ja die kans acht ik wel aanwezig :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
TR1969 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:46:
[...]

iCulture.. Brr.. grootste copy-paste site die er is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Donstil schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:39:
[...]

Hehe. Ja hier is dat vooral Netflix en Amazon prime.
Die heb ik dus gelijk gecontroleerd en deden het nog :P
Klopt, dat gelukkig wel. Maar ze heeft ongelofelijk veel series in Plex staan.
Dus weet nu haar reactie al; "jij eeuwig en altijd met je gehobby en geprul!!!"

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxDePinguïn
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-08 11:13
Rivanov schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 06:47:
[...]

Idem hier. Denk dat ik maar weer even terugga.

/edit: ah, dat gaat dus niet! :(
Oh boy…
Eerstvolgende update van Infuse lost dit probleem op. En ze lijken tegenwoordig elke week een update door te voeren. Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allround_it_er
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16-05 15:11
Ik bezit een Samsung tv (UE55KS7500), Airpods pro en Apple tv 4K.
Het volgende probleem doet zich voor.
Als ik de airpods koppel met Apple tv, dan werkt dit perfect, ik kan het volume regelen en genieten van de volle sound. De luidsprekers van de tv echter zijn hierbij uitgeschakeld en kan er een bijkomend aanwezig persoon niet meeluisteren via de luidsprekers van de tv.
Als ik bij Apple tv in de instellingen “tv-luidsprekers” kies dan wordt het geluid vanzelfsprekend weergegeven via de tv maar dan hoor ik niets meer via mijn airpods. Bij Apple TV is het dus kiezen tussen airpods of tv-luidsprekers. Beide samen gaat niet.
Als ik dan tv-luidsprekers kies en mijn airpods koppel via mijn tv, ook dan werken de airpods perfect. Via een instelling op de tv, namelijk (systeem, toegankelijkheid, multi-uitgang geluid “aan”) dan wordt het geluid zowel via de tv luidsprekers als de airpods afgespeeld. Perfect zou je denken, ware het niet dat via deze instellingen het volume van de airpods niet meer regelbaar is. Het volume verhogen via de tv resulteert in een hoger volume van de tv luidsprekers en het verhogen van het volume via de Remote van de Apple tv resulteert in niets. Logisch want de airpods zijn op dat moment niet langer gekoppeld via Apple TV maar aan de tv.
Het beoogde resultaat is het volgende:
Geluid zowel via de luidsprekers als via de airpods en het volume apart regelbaar zowel van de tv als van de airpods.
Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
TuxDePinguïn schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:45:
[...]

Eerstvolgende update van Infuse lost dit probleem op. En ze lijken tegenwoordig elke week een update door te voeren. Fingers crossed.
Ik ben Plex en Infuse Beta user dus ik hoop 'm spoedig te ontvangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
En daar is de update al.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SiXd59q1W6kJVnIP5SXYv2d-PXI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/y5RAiD5fvuQ00jS7CMVhiwna.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial-X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 22:33
Momenteel heb ik een Nvidia Shield achter m'n TV hangen, maar ik overweeg de nieuwe ATV 4K omdat ik verder geen android devices heb. Aan de TV hangt een Logitech Z906 geluidssetje, optisch aangesloten. De Shield kan deze, gelijktijdig met de TV, in- en uitschakelen.

Als ik de Google-resultaten mag geloven, is het in- en uitschakelen van IR-apparaten via de Siri Remote niet mogelijk. Alleen volumebediening zou werken. Is er iemand hier met een soortgelijke setup die dit kan bevestigen?

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gruijters
  • Laatst online: 01-09 15:30
Serial-X schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:32:
Momenteel heb ik een Nvidia Shield achter m'n TV hangen, maar ik overweeg de nieuwe ATV 4K omdat ik verder geen android devices heb. Aan de TV hangt een Logitech Z906 geluidssetje, optisch aangesloten. De Shield kan deze, gelijktijdig met de TV, in- en uitschakelen.

Als ik de Google-resultaten mag geloven, is het in- en uitschakelen van IR-apparaten via de Siri Remote niet mogelijk. Alleen volumebediening zou werken. Is er iemand hier met een soortgelijke setup die dit kan bevestigen?
Helaas kan ik bevestigen dat mijn soundbar (wel aangesloten via HDMI) niet aan/uit kan zetten met de Apple remote. Wel volume bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
In https://www.volkskrant.nl...diening-gemaakt~bdc956e4/ schrijven ze
maar het is niet moeilijk apps van bijvoorbeeld Netflix, Videoland, NLziet, KPN, Ziggo en de NPO toe te voegen. De kijker kan zo niet alleen on demand kijken, maar ook lineair via KPN of Ziggo. Met een app als NLziet is een los tv-abonnement feitelijk overbodig geworden.
Maar dan heb je toch nog steeds een KPN of Ziggo abonnement nodig voor lineaire tv? Hoezo geen los tv-abonnement nodig?
Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid