Laat maar, ik las het in de papieren krant en daar stond geen NLZiet in quote. Bovenstaande quote komt van site en daar hebben ze al verduidelijkt dat je met NLZiet geen los abonnement nodig hebt.
Met NLZIET kijk je gewoon televisie, ook live. Dus dan heb je geen tv abo meer nodig van kpn of ziggo.erwn schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:59:
In https://www.volkskrant.nl...diening-gemaakt~bdc956e4/ schrijven ze
[...]
Maar dan heb je toch nog steeds een KPN of Ziggo abonnement nodig voor lineaire tv? Hoezo geen los tv-abonnement nodig?
Zeer irritant dat je bij NLZiet niet meer gewoon kunt zappen maar elke keer de terug-knop moet gebruiken voor je naar een ander kanaal kunt. Op de Nvidia Shield werkt de links en rechts knop wel gewoon om tussen live kanalen te schakelen. Hopelijk brengen ze dat snel weer terug. Dit werkte in de oude app op de oude Apple TV wel gewoon.
Door op de rand van de remote boven of onder te klikken kan je nog zappen.Executor16 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:29:
Zeer irritant dat je bij NLZiet niet meer gewoon kunt zappen maar elke keer de terug-knop moet gebruiken voor je naar een ander kanaal kunt. Op de Nvidia Shield werkt de links en rechts knop wel gewoon om tussen live kanalen te schakelen. Hopelijk brengen ze dat snel weer terug. Dit werkte in de oude app op de oude Apple TV wel gewoon.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Ik neem aan dat je bedoelt met de oude remote? Met de nieuwe remote werkt dit namelijk niet.amphora schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:42:
[...]
Door op de rand van de remote boven of onder te klikken kan je nog zappen.
Ik bedoelde dan ook eigenlijk "Dit werkte in de oude app op de oude Apple TV (remote) wel gewoon." Maar met de nieuwe remote kan ik dus niet meer zappen.amphora schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:42:
[...]
Door op de rand van de remote boven of onder te klikken kan je nog zappen.
Toch heb ik het gevoel dat dit achterhaald is. Ik gebruik mijn nieuwe AppleTV 4K samen met een LG CX en als ik de 4K Dolby Vision setting gebruik dan zien het hoofdmenu en de verschillende apps er prima uit. Daarnaast zien die ‘screen saver’ video’s er véél mooier uit! Met de ‘matching content’ opties schakelt de TV keurig naar SDR of HDR10 indien nodig. Ik zie dan ook eigenlijk geen reden om te kiezen voor 4K SDR indien je een DoVi capabele TV hebt.Miki schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:00:
[...]
Probeer het eens met deze instellingen:
[YouTube: The best AppleTV 4K Settings.]
Bij mij werkt dit perfect en heb ik alleen tussen het wisselen van de content dat mijn tv even moet schakelen.
Overigens irritant dat een remux van een UHD blu-ray met zowel DoVi als HDR10 layers niet goed wordt ondersteunt door Infuse/Plex, dan krijg je of HDR10 beeld of het bekende groen/paarse palet.
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
En als je dan Photos opstart? Bij mij zagen foto's juist lelijk eruit de laatste keer dat ik die instelling gebruikte. Apple TV schakelde dan niet terug naar SDR.Radiodurans schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:55:
[...]
Toch heb ik het gevoel dat dit achterhaald is. Ik gebruik mijn nieuwe AppleTV 4K samen met een LG CX en als ik de 4K Dolby Vision setting gebruik dan zien het hoofdmenu en de verschillende apps er prima uit. Daarnaast zien die ‘screen saver’ video’s er véél mooier uit! Met de ‘matching content’ opties schakelt de TV keurig naar SDR of HDR10 indien nodig. Ik zie dan ook eigenlijk geen reden om te kiezen voor 4K SDR indien je een DoVi capabele TV hebt.
Overigens irritant dat een remux van een UHD blu-ray met zowel DoVi als HDR10 layers niet goed wordt ondersteunt door Infuse/Plex, dan krijg je of HDR10 beeld of het bekende groen/paarse palet.
Dat weet ik niet, ik gebruik geen iCloud om mijn iPhone foto’s synchroniseren omdat Apple dit helaas niet end-to-end encrypt. Dus ik heb geen foto’s staan op mijn ATV.
Maar mijn iPhone schiet standaard in HDR en DCI-P3 color space, dat zou er toch juist prachtig uit moeten zien op je HDR capable TV?
Maar mijn iPhone schiet standaard in HDR en DCI-P3 color space, dat zou er toch juist prachtig uit moeten zien op je HDR capable TV?
2021 Apple TV 4K (32GB) nu voor €157 op Amazon
https://www.amazon.nl/App...e-TV-4K-32/dp/B0932X1BJH/
[ Voor 27% gewijzigd door Alexknl op 28-06-2021 14:00 ]
Besteld! Alleen nog even zien wat ik met de ATV 4K 1st gen doe, naar de slaapkamer of toch verkopen.Alexknl schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:58:
2021 Apple TV 4K (32GB) nu voor €157 op Amazon
Ik twijfel. Maar waarom? De upgrade is minimaal en zowel mijn zoontje als ik hebben geen enkele ruzie met de oude remote.Dj-sannieboy schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:32:
[...]
Besteld! Alleen nog even zien wat ik met de ATV 4K 1st gen doe, naar de slaapkamer of toch verkopen.
Hier ook besteld ter vervanging van mijn 2015 HD. Wel nog geen 4K TV in huis maar dat zal vast niet lang meer duren
Ook met een 1080p TV heb je een groot snelheidsvoordeel met de 4K Apple TV.Alexknl schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:10:
Hier ook besteld ter vervanging van mijn 2015 HD. Wel nog geen 4K TV in huis maar dat zal vast niet lang meer duren
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik wilde sowieso al gaan upgraden, aangezien ik van plan ben om mijn TV te upgraden.meesje schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:39:
[...]
Ik twijfel. Maar waarom? De upgrade is minimaal en zowel mijn zoontje als ik hebben geen enkele ruzie met de oude remote.
Dat had ik eigenlijk niet zo verwacht, de 4k was prima in snelheid voor mijn gevoel.Rivanov schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:12:
[...]
Ook met een 1080p TV heb je een groot snelheidsvoordeel met de 4K Apple TV.
Nu ik echter een beneden de 4k 2.0 heb bevalt de normale 4k totaal niet meer, voelt log en langzaam.
Ik had eerst alleen de remote vervangen maar ga nu ook juist het kastje zelf doen (met bovenstaande aanbieding).
[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 22-06-2021 14:25 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
ik heb een LG CX oled tv. Als ook de voorlaatste (2017) Apple TV 4K.
Gebruik de apps op mijn LG TV, ik zie persoonlijk 0 verschil tussen Netflix via de LG TV of via de Netflix app op de Apple TV. (Wellicht moet ik langs Hans Anders?)
Het ding staat voor zo'n 90% stof te happen.
Ik bedien mijn 4K Apple TV ook gewoon met de Magic Remote (van de LG tv) die al standaard op mijn tafel ligt.
Ik heb het liefste zo min mogelijk remotes op tafel liggen
Gebruik de apps op mijn LG TV, ik zie persoonlijk 0 verschil tussen Netflix via de LG TV of via de Netflix app op de Apple TV. (Wellicht moet ik langs Hans Anders?)
Ik bedien mijn 4K Apple TV ook gewoon met de Magic Remote (van de LG tv) die al standaard op mijn tafel ligt.
[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 22-06-2021 14:49 ]
Hmmm….. toch weer een (kleine) reden om voor de nieuwe 4K te gaan. Straks even kijken hoeveel opslag ik vrij heb (tv info / space left).Donstil schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:24:
[...]
Dat had ik eigenlijk niet zo verwacht, de 4k was prima in snelheid voor mijn gevoel.
Nu ik echter een beneden de 4k 2.0 heb bevalt de normale 4k totaal niet meer, voelt log en langzaam.
Ik had eerst alleen de remote vervangen maar ga nu ook juist het kastje zelf doen (met bovenstaande aanbieding).
Ja je raakt snel verwend met die spullen helaasmeesje schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:52:
[...]
Hmmm….. toch weer een (kleine) reden om voor de nieuwe 4K te gaan. Straks even kijken hoeveel opslag ik vrij heb (tv info / space left).
Lastig, lastig, TV info geeft aan dat er 29 gb in gebruik is. Komt vooral door de spellen. Er zijn er vier die al ieder 1gb groot zijn. Ik moet wel bekennen dat ik niet game op de atv. Het is meer spellen in de aanbieding kopen, installeren en er verder niks mee doen…Donstil schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:53:
[...]
Ja je raakt snel verwend met die spullen helaas
Waar krijg je dat gevonden? Ik zie alleen per app hoeveel geheugen hij verbruikt…meesje schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:02:
[...]
Lastig, lastig, TV info geeft aan dat er 29 gb in gebruik is. Komt vooral door de spellen. Er zijn er vier die al ieder 1gb groot zijn. Ik moet wel bekennen dat ik niet game op de atv. Het is meer spellen in de aanbieding kopen, installeren en er verder niks mee doen…
Verder hier vanmorgen de 32gb versie besteld en de oude 4K gaat naar de slaapkamer en de HD in de verkoop.
Hier hetzelfdeTinusvolkel schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:33:
[...]
Waar krijg je dat gevonden? Ik zie alleen per app hoeveel geheugen hij verbruikt…
Verder hier vanmorgen de 32gb versie besteld en de oude 4K gaat naar de slaapkamer en de HD in de verkoop.

Download de app ‘TV info’.Tinusvolkel schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:33:
[...]
Waar krijg je dat gevonden? Ik zie alleen per app hoeveel geheugen hij verbruikt…
Zelfs nog 147 euro met een code indien je nog nooit besteld hebt via de Amazon app.
[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 22-06-2021 15:58 ]
Vinden jullie die nieuwe remote mooi qua design? Het lijkt wel of die er niet bij hoort.
Ik vind hem mooi, qua design is het iets richting de clickwheel iPod, dus echt Apple!
Design is prima! Gaat een beetje terug naar die van de eerdere Apple TV's.Mezkeijou schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:18:
Vinden jullie die nieuwe remote mooi qua design? Het lijkt wel of die er niet bij hoort.
Functionaliteit is helemaal top! Kan de vorige niet tegen op
Maar dit is mijn bescheiden mening
Ik heb een G1, ook de nieuwe AppleTV (had voorheen gen 1). Maar je gaat geen verschil zien in Netflix of YouTube, alleen mogelijk dat de AppleTV was sneller het opstart (dat zie ik vooral met de eigen ATV+ app). Persoonlijk heb ik hem vooral voor Infuse (Xplay kan niet meer op de nieuwere) en daarnaast is de AppleTV screensaver erg wow!_Bailey_ schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:48:
ik heb een LG CX oled tv. Als ook de voorlaatste (2017) Apple TV 4K.
En straks lossless vanuit de AppleTV naar mijn versterker.
Lossless is voorlopig wel enkel 24bit/48kHz. Niet 192kHz. Dat laatste wordt nog niet ondersteunt.epo schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:42:
[...]
Ik heb een G1, ook de nieuwe AppleTV (had voorheen gen 1). Maar je gaat geen verschil zien in Netflix of YouTube, alleen mogelijk dat de AppleTV was sneller het opstart (dat zie ik vooral met de eigen ATV+ app). Persoonlijk heb ik hem vooral voor Infuse (Xplay kan niet meer op de nieuwere) en daarnaast is de AppleTV screensaver erg wow!
En straks lossless vanuit de AppleTV naar mijn versterker.
Dolby Atmos / Spatial Audio is wel fantastisch.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Wat ik wel apart vind, is dat tijdens de setup van een nieuwe 4K 2021, met tvOS 14.5, regio Nederland niet te vinden is in de lijst
Ik heb maar België gekozen
Ik heb maar België gekozen
Longbowh schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:13:
[...]
Dat had ik net ook, pas nadat ik een stap terugging en opnieuw de taal koos verscheen Nederland in de lijst.
Iemand hier het probleem gehad dat de afstandsbediening blijft disconnecten. Gister avond nog Apple gebeld en later een XBOX controller geprobeerd, daar bleef de verbinding wel goed..
Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..
Gister de AT 4K 2021 ontvangen en direct geïnstalleerd. Had van te voren de oude AT 4K al verhuisd naar de slaapkamer. Installatie was zoals je van Apple mag verwachten een fluitje van een cent! Nieuwe afstandsbediening is even wennen (vorm, gewicht, knoppen), maar werkt prettig. Verder geen verschil merkbaar, behalve dat het allemaal net wat sneller is.
Ik vind de nieuwe remote wel cheap klikjes geven
Ja, herkenbaar maar beperkt gebleven tot een paar uurtjes. Heb ondertussen ook de ATV gerestart en de afstandsbediening even aan de lader gehangen maar weer niet of dat geholpen heeft met het oplossen.Patrick89 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:52:
Iemand hier het probleem gehad dat de afstandsbediening blijft disconnecten.
Via de Wehkamp gisteren de Siri Remote kunnen bestellen voor 35 euro. Wat een verbetering ten opzichte van de ‘oude’. Werkt echt een stuk beter. De oude gaat mooi de la in.
Enige wat me inderdaad stoort is dat de klikjes goedkoper klinken. Maar dat neem ik op de koop toe.
Enige wat me inderdaad stoort is dat de klikjes goedkoper klinken. Maar dat neem ik op de koop toe.
Ineens een levendig forum sinds de aanbieding op Amazon! 
Zag hem voorbij komen, goede deal! Ik merk zelf wel verschil tussen Netflix op WebOS of Apple TV, vooral de navigatie of het pauzeren. Maar ieder voor zich.
Zag hem voorbij komen, goede deal! Ik merk zelf wel verschil tussen Netflix op WebOS of Apple TV, vooral de navigatie of het pauzeren. Maar ieder voor zich.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Bedankt voor de feedback, toch maar besloten terug te sturen.. siri remote is gewoon niet goed..Radiodurans schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:22:
[...]
Ja, herkenbaar maar beperkt gebleven tot een paar uurtjes. Heb ondertussen ook de ATV gerestart en de afstandsbediening even aan de lader gehangen maar weer niet of dat geholpen heeft met het oplossen.
Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..
Mooie aanbieding, helaas krijg ik hem niet meer gevonden...MartijnMartijn schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 19:05:
Via de Wehkamp gisteren de Siri Remote kunnen bestellen voor 35 euro. Wat een verbetering ten opzichte van de ‘oude’. Werkt echt een stuk beter. De oude gaat mooi de la in.
Hi
Gisteren heb ik mijn nieuwe Apple TV 4K ontvangen door de goede deal op Amazon.nl!
Alleen viel mij direct op dat de knopjes op de remote aardig scheef zitten. Zijn er meer mensen die dit hebben? En is dit makkelijk te fixen?
Klein leed, maar toch
Bedankt!
Gisteren heb ik mijn nieuwe Apple TV 4K ontvangen door de goede deal op Amazon.nl!
Alleen viel mij direct op dat de knopjes op de remote aardig scheef zitten. Zijn er meer mensen die dit hebben? En is dit makkelijk te fixen?
Klein leed, maar toch
Bedankt!
:strip_exif()/f/image/y7vo7J7fpKoktfTgVLSiKmkE.jpg?f=fotoalbum_large)
Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is
Even een prijs wekker zetter op Pricewatch:).Tinusvolkel schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 09:21:
[...]
Mooie aanbieding, helaas krijg ik hem niet meer gevonden...
Houden, dat wordt misschien wel een collectors itemMundatin schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 14:18:
Hi
Klein leed, maar toch
Bedankt!
[Afbeelding]
Haha, wie weet!Donstil schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 16:01:
[...]
Houden, dat wordt misschien wel een collectors item
De Apple TV gaat nog populairder worden. 
nieuws: Google TV krijgt automatisch afspelende fullscreen reclame met audio
Haha prachtig weer, die verbolgen reacties eronder ook.meesje schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:16:
De Apple TV gaat nog populairder worden.
Het lijkt wel alsof Google gebruikers maar niet door willen hebben dat ze het product zijn, begint een lachertje te worden.
Voor je het weet, leest je Nest Mini op eigen initiatief de AH folder voor.Donstil schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:50:
[...]
Haha prachtig weer, die verbolgen reacties eronder ook.
Het lijkt wel alsof Google gebruikers maar niet door willen hebben dat ze het product zijn, begint een lachertje te worden.
“Ja maar Apple doet het ook” 😀Donstil schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:50:
[...]
Haha prachtig weer, die verbolgen reacties eronder ook.
XBL gamertag StayingPow3r
Haha ja das ook een mooie altijd.Mr. Freeze schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 19:05:
“Ja maar Apple doet het ook” 😀
Verrek, ik heb precies hetzelfde. Ook van amazon.nlMundatin schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 14:18:
Hi
Klein leed, maar toch
Bedankt!
[Afbeelding]
Die blijft goud. Niet erbij vermelden dat bepaalde partijen (lees Apple) de gegevens anonimiseert. Dus niet te herleiden naar de gebruiker maakt. Doen ze namelijk ook voor bij Apple Maps. Hét grote verschil met Google…
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Misschien waarom ze daarom wel goedkoper...Ryatzu schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 22:52:
[...]
Verrek, ik heb precies hetzelfde. Ook van amazon.nl
Binnenkort kan ik mijn ATV aansluiten.
Alleen heb ik een vraag, nu wil ook gebruik maken van USA account.
Moet de apple tv dan bij het eerste setup op regio Amerika worden gezet? Zo ja kan ik dan gebruik maken van een Nederlandse account incm tmobile tv?
Of is er iemand met ervaring in dit gebeuren die duidelijkheid kan verschaffen?
Moet de apple tv dan bij het eerste setup op regio Amerika worden gezet? Zo ja kan ik dan gebruik maken van een Nederlandse account incm tmobile tv?
Ik heb er ook eentje via Amazon voor de actieprijs, toetsen zitten gelukkig gewoon recht.
Dus ik vermoed gewoon vette pech.
Nou sterker nog. Ik heb een launch model van Apple en mijn knopjes zitten ook schuin zag ik vanmiddag.
Geen collectors items dus.
Geen collectors items dus.
Je kan op de appletv meerdere accounts instellen. Ik heb er 1 met m’n NL account en 1 met m’n usa account.danysuri schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:46:
Binnenkort kan ik mijn ATV aansluiten.
Idem hier.Freestuff schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:17:
[...]
Ik heb er ook eentje via Amazon voor de actieprijs, toetsen zitten gelukkig gewoon recht.
Dus ik vermoed gewoon vette pech.
Voor wie gemist heeft:
Hij is weer te koop voor 159 euro:
https://www.amazon.nl/App...le-TV-4K-32/dp/B0932X1BJH
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Ik heb sinds een paar dagen de apple tv 4k. Nu ben ik al een paar keer tegen een "bug" aangelopen.
Zowel in netflix als in amazon prime kreeg ik een black screen, de app werkt en geluid ook alleen is de film gewoon zwart. Ze doen het gelukkig weer maar net kreeg ik het ook in de ziggo tv app. Wilde F1 kijken maar het beeld blijft zwart. Krijg wel geluid maar geen beeld.
Iemand anders dit probleem?
Edit: kan iemand misschien de film equalizer in netflix afspelen?
Dat is 1 film die gewoon continu een zwart scherm geeft.
Net een nieuwe kabel besteld in de hoop dat dat verbetering levert.
Zowel in netflix als in amazon prime kreeg ik een black screen, de app werkt en geluid ook alleen is de film gewoon zwart. Ze doen het gelukkig weer maar net kreeg ik het ook in de ziggo tv app. Wilde F1 kijken maar het beeld blijft zwart. Krijg wel geluid maar geen beeld.
Edit: kan iemand misschien de film equalizer in netflix afspelen?

[ Voor 36% gewijzigd door Valinor op 05-07-2021 20:15 ]
Setup:
LG OLED55C7V
Apple TV 4k
Sonos ARC
Issue:
Audio loopt iets achter op beeld. Dit is alleen van toepassing binnen de Netflix app als je streamt in 4K Dolby Vision en Atmos.
4K Dolby Vision in andere apps geeft geen vertraging.
Netflix zonder Dolby Vision en Atmos geeft ook geen vertraging.
Work-around:
Netflix via LG TV-app van Netflix bekijken. Dan geen issues.
Toch wil ik het opgelost hebben.
Probleem is heel specifiek.
Herkenbaar? Oplossingen? Ik hoor het graag.
LG OLED55C7V
Apple TV 4k
Sonos ARC
Issue:
Audio loopt iets achter op beeld. Dit is alleen van toepassing binnen de Netflix app als je streamt in 4K Dolby Vision en Atmos.
Work-around:
Hier speelt deze film prima af. Nieuwe Apple TV 4K, LG CX, Belkin HDMI kabel, Netflix 4K abbo (film is ‘HD’)Valinor schreef op zondag 4 juli 2021 @ 15:36:
Edit: kan iemand misschien de film equalizer in netflix afspelen?Dat is 1 film die gewoon continu een zwart scherm geeft.
Ik zou je instellingen is nalopen, ik heb daar een linkje over gepost in dit topic. Daarnaast doe je er ook goed aan om een kabeltest uit te voeren. Wellicht heb je pech namelijk.Valinor schreef op zondag 4 juli 2021 @ 15:36:
Ik heb sinds een paar dagen de apple tv 4k. Nu ben ik al een paar keer tegen een "bug" aangelopen.
Edit: kan iemand misschien de film equalizer in netflix afspelen?Dat is 1 film die gewoon continu een zwart scherm geeft.
Thanks, lag inderdaad aan de kabel. Kabel had goede specs maar dus niet in real lifeMiki schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:31:
[...]
Ik zou je instellingen is nalopen, ik heb daar een linkje over gepost in dit topic. Daarnaast doe je er ook goed aan om een kabeltest uit te voeren. Wellicht heb je pech namelijk.
Nieuwe ugreen kabel werkt top.
Ik ben van een ATV3 overgestapt naar de nieuwe ATV 4K, maar ik had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn. Qua functionaliteit, maar ook beeldkwaliteit. De upscaling van mijn TV (Sony) is niet slecht, maar de 4K output van de Apple TV ziet er toch echt veel beter uit. Apps werken ook gewoon vloeiend, dat was ik van de ATV3 niet meer gewend. De simpele interface van de ATV3 vond ik wel prettiger, maar je kunt niet alles hebben.
Bedankt voor het proberenRadiodurans schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:22:
[...]
Hier speelt deze film prima af. Nieuwe Apple TV 4K, LG CX, Belkin HDMI kabel, Netflix 4K abbo (film is ‘HD’)
Maar het lag dus weldegelijk aan de kabel.
Niet herkenbaar. LG G1 / Beosound Stage soundbarRobertoBOZ schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:13:
Setup:
LG OLED55C7V
Apple TV 4k
Sonos ARC
Issue:
Work-around:
Mijn soundbar is overigens wel direct aangesloten via HDMI.
Hoe dan ook. Er zit volgens mij ergens in het instellingenmenu van de ATV onder geluid een mogelijkheid om de synchronisatie van het geluid bij te stellen. Zou echter kiezen voor een directe bekabelde verbinding met de soundbar.
Zouden dit dan ook de modellen zijn met scheve "collector items" knoppen?THE_BASE schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:17:
Voor wie gemist heeft:
Ik heb sinds een paar weken de nieuwe 4K versie (met rechte knoppen
::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::
Haha nee die levert Apple ook gewoon voor de hoofdprijsxsess schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 08:34:
[...]
Zouden dit dan ook de modellen zijn met scheve "collector items" knoppen?Zo niet? Goede deal weer!
Dat kan met de remotes hiervoor ook hoorIk heb sinds een paar weken de nieuwe 4K versie (met rechte knoppen) en zeer tevreden mee. Afstandsbediening is zoveel beter geworden, vooral doordat je nu ook de TV aan/uit kan zetten.
[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 10-07-2021 10:06 ]
Ook maar besteld voor 160euro en meteen mijn ziggo TV abonnement stop gezet
Wat heeft het een met het ander te maken? Oprechte vraag, deze week ook een ATv gekocht maar vind de toegevoegde waarde qua multimedia echt nihil. Puur dat dit het centrum kan zijn van HomeKit is waarom ik hem niet terugstuur. Maar ik wil nog steeds tv kijken en dat kan niet meer als ik niet TV en Internet heb van Ziggo..schumi1986 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 22:17:
Ook maar besteld voor 160euro en meteen mijn ziggo TV abonnement stop gezet
Ik ga NLziet/Videoland/Netflix/Prime gebruiken op de AppleTV.Djerro123 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 23:17:
[...]
Wat heeft het een met het ander te maken? Oprechte vraag, deze week ook een ATv gekocht maar vind de toegevoegde waarde qua multimedia echt nihil. Puur dat dit het centrum kan zijn van HomeKit is waarom ik hem niet terugstuur. Maar ik wil nog steeds tv kijken en dat kan niet meer als ik niet TV en Internet heb van Ziggo..
Ik blijf dus wel internet van ziggo houden, alleen de mediabox en de tv zenders gaan verdwijnen en sinds het nieuws dat ziggo F1 kwijtraakt kan mij het hele tv pakket gestolen worden.
Edit : het vernieuwde menu van de 2021 LG Oled is zo traag dat ik liever de tv apps niet gebruik en daarom voor tv kijken nog afhankelijk was van de ziggo mediabox. Met een ATV heb ik dadelijk dus alle apps op 1 plek en met NLziet kan ik dus nog steeds de meest gangbare zenders bekijken.
[ Voor 32% gewijzigd door schumi1986 op 10-07-2021 23:44 ]
@schumi1986 Maar dat kon toch al? Je kunt alle zenders die nlziet heeft, plus wat extra zenders en ziggo sport op kanaal 14 gewoon kijken met de dbvc ontvanger van je tv. Dat is namelijk ongecodeerd en altijd aanwezig bij elk abonnement.
Dat klopt alleen NLziet heeft dan weer als voordeel dat alles gemakkelijk terug te bekijken is en nog steeds tv kan kijken op een telefoon/tablet.jongetje schreef op zondag 11 juli 2021 @ 08:00:
@schumi1986 Maar dat kon toch al? Je kunt alle zenders die nlziet heeft, plus wat extra zenders en ziggo sport op kanaal 14 gewoon kijken met de dbvc ontvanger van je tv. Dat is namelijk ongecodeerd en altijd aanwezig bij elk abonnement.
Zie dat op Amazon nog steeds een aanbieding is voor de 4K 32gb.
Wat is nu echt de toegevoegde waarde van de Apple TV? Niemand in omgeving heeft het dus kan het niet zelf ervaren.
Wat is nu echt de toegevoegde waarde van de Apple TV? Niemand in omgeving heeft het dus kan het niet zelf ervaren.
Ik heb er van de week een gekocht, in een buying frenzie waarin ik een MacBook, iPhone en Apple Watch heb gekocht. Mijn idee erachter was om niet langer mijn Xbox als centrum apparaat te gebruiken maar de ATV. De hoofdreden voor mij was dat het als centrum van je HomeKit apparatuur kan werken (een Apple Home kan dat ook maar die is niet in het Nederlands verkrijgbaar afaik).jhesse schreef op zondag 11 juli 2021 @ 08:57:
Zie dat op Amazon nog steeds een aanbieding is voor de 4K 32gb.
Ik heb nu nog geen HomeKit apparatuur dus mijn ervaring is beperkt tot de apps die erop staan. En volgens mij is de toegevoegde waarde dan dat je een domme TV slim kan maken (e.g. apps kan draaien zoals Netflix). Ik vind het zelf nog niet je van het maar komt ook omdat ik tegenwoordig tergend traag internet heb (should look into that) waardoor bij mij de kwaliteit niet boven SD uitkomt (bijna onleesbare subtitles). Als iemand aan mij zou vragen of ik het zou aanraden, zou ik zeggen nee. Ik kon alles ook op m’n Xbox (tv, Netflix, Kodi) maar nu heb ik een extra apparaat
Toegevoegde waarde van Apple TV voor mij is dat de interface zoveel sneller en fijner werkt dan die van een smart tv met gammele afstandsbediening, de interactie met andere apple devices, dat niet al mijn data wordt doorgesluisd en dat over twee jaar ik nog steeds updates ga krijgen.
Verder vind ik fijn dat het app aanbod breder is. Ik gebruik bijvoorbeeld VLC om mkb bestanden vanaf mijn MacBook te kijken. Eerder deed ik dat via network sharing, tegenwoordig upload ik ze. Het leukst zou ik het vinden als ik dat via airplay zou kunnen, maar dat vind ik geen succes (beelden niet vloeiend, gedoe met geluid in sommige bestandstypes).
In mijn ideale wereld zou ik willen dat de Apple TV een volmaakte airplay reciever is waar je in feite de apps nooit opent vanaf de Apple TV zelf.
Ik gebruik geen NAS, maar daar zou Apple TV ook fijn voor zijn.
Grootste minpunt van de Apple TV vind ik dat je geen dingen lokaal (permanent) kunt opslaan. Ik zou het fijn vinden als ik op z'n minst een externe schijf aan die usb-c poort zou kunnen hangen.
Verder heb ik de indruk dat die machine veel meer kan dan ze doet. Zo heb je een hele App Store, maar in de praktijk zit er amper wat in. Ik ben nieuwsgierig of er niet meer mee uit te halen is dan enkel de apps van streamingdiensten. Of er niet meer functioneel gebruik voor te bedenken is.
Verder vind ik fijn dat het app aanbod breder is. Ik gebruik bijvoorbeeld VLC om mkb bestanden vanaf mijn MacBook te kijken. Eerder deed ik dat via network sharing, tegenwoordig upload ik ze. Het leukst zou ik het vinden als ik dat via airplay zou kunnen, maar dat vind ik geen succes (beelden niet vloeiend, gedoe met geluid in sommige bestandstypes).
In mijn ideale wereld zou ik willen dat de Apple TV een volmaakte airplay reciever is waar je in feite de apps nooit opent vanaf de Apple TV zelf.
Ik gebruik geen NAS, maar daar zou Apple TV ook fijn voor zijn.
Grootste minpunt van de Apple TV vind ik dat je geen dingen lokaal (permanent) kunt opslaan. Ik zou het fijn vinden als ik op z'n minst een externe schijf aan die usb-c poort zou kunnen hangen.
Verder heb ik de indruk dat die machine veel meer kan dan ze doet. Zo heb je een hele App Store, maar in de praktijk zit er amper wat in. Ik ben nieuwsgierig of er niet meer mee uit te halen is dan enkel de apps van streamingdiensten. Of er niet meer functioneel gebruik voor te bedenken is.
Ik heb sinds vorige week een Apple TV voor op de slaapkamer. Vind hem erg prettig werken. Ook de Ziggo Go app doet het prima hierop. Heb er nu een HomePod naast staan die het geluid regelt. Ben echt positief verrast en overweeg en tweede Apple TV aan te schaffen voor de TV in de woonkamer en om dan mijn Ziggo abonnement over een half jaar (ik heb nog een korting lopen) aan te passen naar internet only.
Als je enkel internet van Ziggo hebt, dan blijf je wel toegang behouden tot de ZiggoGo app. Die kun je ook op je Apple TV installeren. Als ik mijn pakket zou omzetten zou ik 59 euro betalen in plaats van nu 72.Djerro123 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 23:17:
[...]
Wat heeft het een met het ander te maken? Oprechte vraag, deze week ook een ATv gekocht maar vind de toegevoegde waarde qua multimedia echt nihil. Puur dat dit het centrum kan zijn van HomeKit is waarom ik hem niet terugstuur. Maar ik wil nog steeds tv kijken en dat kan niet meer als ik niet TV en Internet heb van Ziggo..
Ik heb de nieuwe 4K ook via Amazon gekocht, kan de OG 4K naar boven
Hij voelt sneller aan, maar wellicht is dat placebo effect 
Ideale apparaat voor alle media consumptie (NPO Plus, Amazon Prime Video, AppleTV+, Disney+, F1TV en Plex) in huis. Deze keer de 32GB, de OG is 64GB maar aangezien ik daar nog geen 10GB van gebruik heb ik me het geld bespaard. Het fijne aan de ATV vind ik dat ik gewoon mijn TV afstandsbediening kan gebruiken. De OG ab versie vind ik een ramp, de nieuwe zit alweer in de verpakking (alleen even nodig gehad voor de installatie)
Ideale apparaat voor alle media consumptie (NPO Plus, Amazon Prime Video, AppleTV+, Disney+, F1TV en Plex) in huis. Deze keer de 32GB, de OG is 64GB maar aangezien ik daar nog geen 10GB van gebruik heb ik me het geld bespaard. Het fijne aan de ATV vind ik dat ik gewoon mijn TV afstandsbediening kan gebruiken. De OG ab versie vind ik een ramp, de nieuwe zit alweer in de verpakking (alleen even nodig gehad voor de installatie)
[ Voor 6% gewijzigd door Tomba op 11-07-2021 18:23 ]
Naast de al genoemde argumenten vind ik privacy en het ontbreken van reclame wel een dik pluspunt. Mijn Samsung tv schotelt me zo nu en dan reclame voor en mijn Google Chromecast brieft alles door wat ik zit te kijken naar hun advertentie platform.
Met de Apple TV heb ik daar geen last meer van.
Met de Apple TV heb ik daar geen last meer van.
Ik heb de Apple TV 4k nu ook naast de Nvidia Shield Pro staan. Wilde de Shield eigenlijk naar de slaapkamer doen en dan de Apple TV als hoofdapparaat.
Echter valt de Apple TV behoorlijk tegen. Hij is echt veel trager dan de shield. Het naar links, rechts, onder en boven klikken gaat veel trager en het openen van apps ook. Tevens wou ik hem gebruiken voor IPTV, maar daar is nog geen hele goede app voor helaas.
Twijfel nu of ik niet beter een 2e Shield kan kopen. Snelheid hecht ik meer waarde aan dan reclame die ik nog niet heb kunnen waarnemen. Denk er nog een paar nachten overna.
Echter valt de Apple TV behoorlijk tegen. Hij is echt veel trager dan de shield. Het naar links, rechts, onder en boven klikken gaat veel trager en het openen van apps ook. Tevens wou ik hem gebruiken voor IPTV, maar daar is nog geen hele goede app voor helaas.
Twijfel nu of ik niet beter een 2e Shield kan kopen. Snelheid hecht ik meer waarde aan dan reclame die ik nog niet heb kunnen waarnemen. Denk er nog een paar nachten overna.
Tomorrow is not today!
Vraag me oprecht af hoe snel een Shield dan wel niet is, mijn ATV4K vliegt...Sydney08 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 23:30:
Ik heb de Apple TV 4k nu ook naast de Nvidia Shield Pro staan. Wilde de Shield eigenlijk naar de slaapkamer doen en dan de Apple TV als hoofdapparaat.
Probeer hem zou ik zeggen. Het selecteren van andere apps of het heen en weer gaan binnen apps gaat zoveel sneller. Een klik op de afstandsbediening betekent direct beweging en niet een kleine vertraging die er bij de Apple TV helaas wel is. Het verschil merk je echt goed.Tomba schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 05:31:
[...]
Vraag me oprecht af hoe snel een Shield dan wel niet is, mijn ATV4K vliegt...
Is een beetje vergelijkbaar met Windows, waar je bij Vista allerlei visuals aan had staan en als je de look van de oude Windows selecteerde dan ging alles zoveel sneller.
Ga er vandaag en morgen nog wel mee spelen en hoop dat ik me er niet teveel aan ga storen. Terugsturen is altijd zo'n gedoe namelijk.
Tomorrow is not today!
Ik was niet van plan een Shield te gaan kopen om t te testenSydney08 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 07:39:
[...]
Probeer hem zou ik zeggen. Het selecteren van andere apps of het heen en weer gaan binnen apps gaat zoveel sneller. Een klik op de afstandsbediening betekent direct beweging en niet een kleine vertraging die er bij de Apple TV helaas wel is. Het verschil merk je echt goed.
Is een beetje vergelijkbaar met Windows, waar je bij Vista allerlei visuals aan had staan en als je de look van de oude Windows selecteerde dan ging alles zoveel sneller.
Ga er vandaag en morgen nog wel mee spelen en hoop dat ik me er niet teveel aan ga storen. Terugsturen is altijd zo'n gedoe namelijk.
Bij mij reageert de ATV4K direct (heb zowel de nieuwe als de oude FWIW), ik merk geen vertraging.
Je mag ook op de koffie komenTomba schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 07:44:
[...]
Ik was niet van plan een Shield te gaan kopen om t te testen
Bij mij reageert de ATV4K direct (heb zowel de nieuwe als de oude FWIW), ik merk geen vertraging.
Dat de nieuwe sneller is dan de oude dat geloof ik direct. Het is alleen jammer dat het nog veel sneller kan en dat het als achteruitgang voelt wanneer je die snelheid al gewend bent.
Tomorrow is not today!
Ik heb geen Nvidia Shield Pro, maar ik herken je ervaring wel niet. Bij mij vliegt het ook op zowel de Apple TV 4K gen1 en gen2. Ofwel ben je ergens zeer gevoelig aan dat het merendeel niet voelt.Sydney08 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 07:39:
[...]
Probeer hem zou ik zeggen. Het selecteren van andere apps of het heen en weer gaan binnen apps gaat zoveel sneller. Een klik op de afstandsbediening betekent direct beweging en niet een kleine vertraging die er bij de Apple TV helaas wel is. Het verschil merk je echt goed.
Heb je de "Reduce Motion" al eens uitgezet? https://wccftech.com/turn-off-apple-tv-4-system-animations/
Daarnaast als je puur naar de CPU specs kijkt, is de 4K gelijkwaardig en tov de 4K gen2 minderwaardig
1) Tegra 1X+ en Apple A10X Fusion (Apple TV 4K gen1): https://gadgetversus.com/...b01-vs-apple-a10x-fusion/
2) Tegra 1X+ en Apple A12 Bionic (Apple TV 4K gen2): https://gadgetversus.com/...0b01-vs-apple-a12-bionic/
Op basis daarvan zou ik dat toch niet verwachten. En dit was meteen bij het opstarten out-of-the box? Of na installatie van bepaalde apps?
Ben helaas op mijn werk nu, maar die Reduce Motion ga ik een proberen.cwegh schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:09:
[...]
Ik heb geen Nvidia Shield Pro, maar ik herken je ervaring wel niet. Bij mij vliegt het ook op zowel de Apple TV 4K gen1 en gen2. Ofwel ben je ergens zeer gevoelig aan dat het merendeel niet voelt.
Heb je de "Reduce Motion" al eens uitgezet? https://wccftech.com/turn-off-apple-tv-4-system-animations/
Daarnaast als je puur naar de CPU specs kijkt, is de 4K gelijkwaardig en tov de 4K gen2 minderwaardig
1) Tegra 1X+ en Apple A10X Fusion (Apple TV 4K gen1): https://gadgetversus.com/...b01-vs-apple-a10x-fusion/
2) Tegra 1X+ en Apple A12 Bionic (Apple TV 4K gen2): https://gadgetversus.com/...0b01-vs-apple-a12-bionic/
Op basis daarvan zou ik dat toch niet verwachten. En dit was meteen bij het opstarten out-of-the box? Of na installatie van bepaalde apps?
Ik denk ook niet dat het de hardware is, maar eerder de software.
Tomorrow is not today!
Ik merk geen verschil tussen de OG 4K en de nieuwe eigenlijk. Vraag me oprecht af wat Apple met die extra CPU kracht doetSydney08 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 07:49:
[...]
Je mag ook op de koffie komen
Dat de nieuwe sneller is dan de oude dat geloof ik direct. Het is alleen jammer dat het nog veel sneller kan en dat het als achteruitgang voelt wanneer je die snelheid al gewend bent.
Ik heb even zitten spelen; per app verschilt de snelheid. Het homescreen, AppleTV+ en Plex vliegen (als in werken instant), NPO Plus en Amazon Prime zijn trager (niet qua bediening maar wel qua laden)
ATV’s allebei bekabeld aangesloten en heb glasvezel 200/200 FWIW.
Ps die setting met motion doe @cwegh noemt had ik schijnbaar al uit staan dus wellicht dat je t nog wat kan helpen in de beleving.
[ Voor 8% gewijzigd door Tomba op 14-07-2021 09:02 ]
Mogelijk dat tvOS 15 ook nog iets aan de performance tweakt? (dit durf ik niet te zeggen omdat ik geen Apple TV heb, maar wellicht de +/- 2 maanden wachten nog wel waard alvorens je een aanschaf doet)Sydney08 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 23:30:
Nou ja, de ATV is snel genoeg. Het viel mij alleen op dat de Shield Pro sneller is en dat was even wennen.robcoenen schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:47:
[...]
Mogelijk dat tvOS 15 ook nog iets aan de performance tweakt? (dit durf ik niet te zeggen omdat ik geen Apple TV heb, maar wellicht de +/- 2 maanden wachten nog wel waard alvorens je een aanschaf doet)
Heb de instellingen trouwens aangepast, maar merk weinig verschil. Ik denk dat ik de ATV gewoon hou, maar in dit geval richting de slaapkamer.
Tomorrow is not today!
Zonet de nieuwe ATV 4K (64gb) besteld. Ik heb de vorige 4k-versie en ben daar nog steeds heel tevreden over.
Nu is het zo dat ik in een andere kamer een oude 1080p tv heb hangen om tijdens het indoor fietsen mijn tijd mee te doden. Tot nu toe hing er een 1st gen. Chromecast aan, maar liep ik tegen beperkingen aan als ik via Infuse m'n filmpjes/series wilde bekijken. Casten vanuit Infuse naar CC ging vaak niet of een ongewilde buffer/freeze en dan mocht ik opnieuw van die fiets af. Ook even met de iPad Air (2020) via HDMI gewerkt, maar ja, dat is ook maar klooien.
Vandaag de ATV eens verhuisd van de 4K tv in de woonkamer naar de betreffende tv en wat raad je? Hélemaal weg van die tv met een ATV aan. Zeker met die beeldkalibratie via de iPhone ziet die oude plasma er nog fantastisch uit. Die blijft dus :-)
Ook gemerkt dat mijn huidige ATV (32gb) <1 gb vrije ruimte over had, dus wel tijd voor een nieuw exemplaar met meer ruimte.
Nu is het zo dat ik in een andere kamer een oude 1080p tv heb hangen om tijdens het indoor fietsen mijn tijd mee te doden. Tot nu toe hing er een 1st gen. Chromecast aan, maar liep ik tegen beperkingen aan als ik via Infuse m'n filmpjes/series wilde bekijken. Casten vanuit Infuse naar CC ging vaak niet of een ongewilde buffer/freeze en dan mocht ik opnieuw van die fiets af. Ook even met de iPad Air (2020) via HDMI gewerkt, maar ja, dat is ook maar klooien.
Vandaag de ATV eens verhuisd van de 4K tv in de woonkamer naar de betreffende tv en wat raad je? Hélemaal weg van die tv met een ATV aan. Zeker met die beeldkalibratie via de iPhone ziet die oude plasma er nog fantastisch uit. Die blijft dus :-)
Ook gemerkt dat mijn huidige ATV (32gb) <1 gb vrije ruimte over had, dus wel tijd voor een nieuw exemplaar met meer ruimte.
Wat voor mij een koude kermis is, is dat het dus niet mogelijk is om media te streamen vanaf je NAS. Tenzij je kodi sideloadt ofzo, maar ik ben juist naar Apple gegaan om niet dat soort fratsen uit te hoeven halen haha
Zijn er hier toevallig mensen die tips hebben of heb ik nu toch nog mijn Xbox nodig om via Kodi te kunnen kijken?
Zijn er hier toevallig mensen die tips hebben of heb ik nu toch nog mijn Xbox nodig om via Kodi te kunnen kijken?
Wat heb je op je ATV staan dat ie vol is? Ik ben juist van ATV4K 64GB naar ATV4K 2.0 32GB gegaan omdat ik er nog geen GB aan apps op had staanMatey schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:21:
[..]
[verwijderd]
[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 09:47 ]
Ik schrok er ook wel van. Blijkt dat 'Fireplace' wel de grote slokop is, een 2gb volgens de instellingen op de ATV. Dat is zo een appje die je tv omtovert tot een open haardTomba schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:29:
[...]
Wat heb je op je ATV staan dat ie vol is? Ik ben juist van ATV4K 64GB naar ATV4K 2.0 32GB gegaan omdat ik er nog geen GB aan apps op had staan
Verder een hele resem video streamingdiensten, spotify en radio. Geen games, ooit eens Arcade geprobeerd, maar alles netjes verwijderd.
Infuse 6 pro, maar geloof niet dat die veel opslag gebruikt, aangezien alles gestreamed wordt vanaf de Plex server. OT: Fingers crossed dat Firecore die Infuse 6 nog lang ondersteunt... geen zin in nog een subscription. Infuse 6 pro standalone aangeschaft, wist van niet beter

Kodi vervangen voor Plex.Djerro123 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:11:
Wat voor mij een koude kermis is, is dat het dus niet mogelijk is om media te streamen vanaf je NAS. Tenzij je kodi sideloadt ofzo, maar ik ben juist naar Apple gegaan om niet dat soort fratsen uit te hoeven halen haha
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Weet iemand nog een goede IPTV cliënt? Op Android heb je Tivimate, maar deze is helaas niet beschikbaar op de ATV. Ik zoek iets vergelijkbaars, dus ook met een tvgids.
Heb gekeken naar Iplaytv, maar weet niet of die wel zo lekker werkt.
Heb gekeken naar Iplaytv, maar weet niet of die wel zo lekker werkt.
Tomorrow is not today!
Ik gebruik Infuse voor het afspelen vanaf mijn Synology NAS. Je kan smb, nfs, http/s (WebDAV) en ftp/s gebruiken. Wat jij het snelst en meest veilige vind ;-)Djerro123 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:11:
Je kan ook verbinden naar een Emby/Jellyfin of Plex mediaserver. Echter nooit begrepen waarom je extra resources gaat verbruiken op je NAS in het transcoden als je rechtstreeks vanaf een share kan streamen.
Werkt feilloos en nog geen enkel formaat tegengekomen dat het niet kan afspelen. Veel minder gedoe dan mijn pre-ATV periode met Kodi op RPI en later op een Mibox.
Zorgt ook voor subs en meta-data en artwork.
Heb de Pro versie voor een tientje per jaar. Kan je dan installeren op al je apparaten. Geen geld voor wat je terugkrijgt. Synchroniseert dan ook je settings en kijkgeschiedenis op je andere Apple devices via iCloud (en meer).
dubbel.
[ Voor 94% gewijzigd door Djerro123 op 16-07-2021 10:52 ]
Mijn Apple TV 4K 1st gen lijkt te zijn overleden. Blijft wit knipperen helaas.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dit topic is gesloten.
Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid