‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Das kak, wellicht staat hier een oplossing?Rivanov schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 07:32:
Mijn Apple TV 4K 1st gen lijkt te zijn overleden. Blijft wit knipperen helaas.
https://support.apple.com/en-us/HT200197
[edit: off-topic vraag verwijderd]Rivanov schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 07:33:
[...]
Gebruik al járen iPlayTV. Hele fijne app die nog actief updates krijgt.
[ Voor 54% gewijzigd door cwegh op 16-07-2021 08:11 ]
Dat mag hier niet besproken worden.cwegh schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 07:58:
[...]
[Misschien off-topic] Weet er iemand hier op het forum in feite een IPTV provider die werkt op een Apple TV app voor Vlaamse zenders en ook Nat Geo/Nick(jr) kanalen in het Nederlands? Er is veel aanbod maar kan zo niet meteen beoordelen wat slim is om geld aan te geven.
Ik heb nu de Telenet Flow app voor 10 EUR per maand waarin enkel de VRT, VTM (kan ook via VTM Go app) en Play zenders in zitten. Weinig toegevoegde waarde vind ik.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dit is juist de reden dat ik een Apple TV heb. Gebruik Infuse Pro en je kunt naadloos media streamen vanaf een NAS, automatisch indexeren en ondertitels. Automatisch syncen naar je andere Apple devices (incl MacBook). Ideaal.Djerro123 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:11:
Wat voor mij een koude kermis is, is dat het dus niet mogelijk is om media te streamen vanaf je NAS. Tenzij je kodi sideloadt ofzo, maar ik ben juist naar Apple gegaan om niet dat soort fratsen uit te hoeven halen haha
Zijn er hier toevallig mensen die tips hebben of heb ik nu toch nog mijn Xbox nodig om via Kodi te kunnen kijken?
Op mijn Samsung TV nog geen app gevonden die dit ook kan.
Ben ook zeer te spreken over IPTVX https://iptvx.app/ fijne interface en regelmatig updates.Rivanov schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 07:33:
[...]
[ Voor 30% gewijzigd door Mumsel op 16-07-2021 12:00 ]
Bedankt, dan schaf ik deze ook aan. Zo duur is het niet namelijkRivanov schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 07:33:
[...]
@Rivanov Edit: Bedankt, ben blij met iPlayTV. Werkt goed
[ Voor 11% gewijzigd door Sydney08 op 17-07-2021 16:43 ]
Tomorrow is not today!
Helaas. Alles al geprobeerd. Niks werkt.Tomba schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 07:36:
[...]
Das kak, wellicht staat hier een oplossing?
https://support.apple.com/en-us/HT200197
Als ze nu gewoon die USB poort hadden laten zitten.
Oei das wel kak. Op reddit kwam iemand met deze oplossing:Rivanov schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:20:
[...]
Helaas. Alles al geprobeerd. Niks werkt.
Echt idioot dat een restore Apple service betekent! Ik heb hier eigenlijk nooit bij stil gestaan....Only thing that worked for me was repeatedly plugging it in and then unplugging it. I would leave it plugged in until the service screen would appear, then I would unplug it. Repeated 5-6x and finally it just booted up normally, though it seems with all caches wiped (e.g. it had all the apps, but no content/images loaded).
Also have seen some people say after 5-6x reboots it may bring up a diagnostic screen where you can restore the device to factory.
I think Apple doesn't post this as an official solution because its so "inelegant." But it makes sense to have multiple restore options with the USB port removed!
[ Voor 88% gewijzigd door Mr. Freeze op 16-07-2021 23:49 ]
XBL gamertag StayingPow3r
Je zou MrMC kunnen proberen, is een fork van Kodi, maar zonder de plug-ins dan. Werkt prima, ik gebruik deze naast Infuse.Djerro123 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:11:
Wat voor mij een koude kermis is, is dat het dus niet mogelijk is om media te streamen vanaf je NAS. Tenzij je kodi sideloadt ofzo, maar ik ben juist naar Apple gegaan om niet dat soort fratsen uit te hoeven halen haha
Zijn er hier toevallig mensen die tips hebben of heb ik nu toch nog mijn Xbox nodig om via Kodi te kunnen kijken?
It’s back a live! Heb ‘m op de slaapkamer TV aangesloten en toen deed hij het. Vervolgens weer op de woonkamer TV aangesloten en hij werkte ook! Weer € 199 bespaart.Rivanov schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:20:
[...]
Helaas. Alles al geprobeerd. Niks werkt.
Niet overdrijven hè. De atv is vrijwel continu bij Amazon in de aanbieding voor 159 euro.Rivanov schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:38:
[...]
It’s back a live! Heb ‘m op de slaapkamer TV aangesloten en toen deed hij het. Vervolgens weer op de woonkamer TV aangesloten en hij werkte ook! Weer € 199 bespaart.
Dat doet mijn oude 4K (nu boven) wel vaker helaas.Rivanov schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 07:32:
Mijn Apple TV 4K 1st gen lijkt te zijn overleden. Blijft wit knipperen helaas.
Soms doet hij het de volgende dag ineens weer, andere keer moet de stekker er uren uit.
Komt langzaam een nieuwe aan denk ik

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Pfff… van zulke berichten word ik niet vrolijk en zou ik totaal niet verwacht hebben. Hopelijk blijft de mijne het nog een lange tijd volhouden.Donstil schreef op zondag 18 juli 2021 @ 13:14:
[...]
Dat doet mijn oude 4K (nu boven) wel vaker helaas.
Soms doet hij het de volgende dag ineens weer, andere keer moet de stekker er uren uit.
Komt langzaam een nieuwe aan denk ik
Die van mij (ATV4K) draait al jaren elke dag en 0 problemen gehadmeesje schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:34:
[...]
Pfff… van zulke berichten word ik niet vrolijk en zou ik totaal niet verwacht hebben. Hopelijk blijft de mijne het nog een lange tijd volhouden.
Hier ervaring met 2 Apple TV's, en vele in de vrienden- en familiekring, en allemaal doen ze het probleemloos (en dat weet ik omdat ze mij bellen als ze vragen hebben).meesje schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:34:
[...]
Pfff… van zulke berichten word ik niet vrolijk en zou ik totaal niet verwacht hebben. Hopelijk blijft de mijne het nog een lange tijd volhouden.
Met andere woorden: het is een uitzondering als een Apple TV ermee ophoudt!
Ja laten we het hopen, heb het in de garantie ook eens gehad bedacht ik mij later.meesje schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:34:
[...]
Dit is mijn tweede 4K 1.0.
Normaal vind ik al die software probleempjes nooit zo spannend maar omdat je zelf niet kunt flashen wordt het wel wat vervelender als ze niet starten etc.
Ik ken nog iemand die hetzelfde euvel heeft overigens. Alleen buiten dat draaien de meeste wel probleemloos.Gadget Freak schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:38:
[...]
Hier ervaring met 2 Apple TV's, en vele in de vrienden- en familiekring, en allemaal doen ze het probleemloos (en dat weet ik omdat ze mij bellen als ze vragen hebben).
Met andere woorden: het is een uitzondering als een Apple TV ermee ophoudt!
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Meer details zijn er niet.This update includes general performance and stability improvements.
Uiteindelijk heb ik besloten de Apple TV direct aan mijn TV (Sony XH9505) te hangen gezien het geluid via ARC toch wel bij de Denon uitkomt. Vanmorgen heb ik Apple TV+ geopend en bij een aflevering van een serie valt het mij op dat het beeld gewoon niet vloeiend loopt. Enig idee wat ik nog kan aanpassen? De het switchen van het beeld vanaf de Apple TV tussen HDSR en Dolby Vision maakt niets uit (behalve de kleuren die minder worden) , maar nog steeds zie ik het beeld niet echt vloeiend doorlopen. Iemand enig idee waar ik nog wat mee zou kunnen spelen?
Om te beginnen, heb je deze stappen doorlopen? YouTube: The best AppleTV 4K Settings.GertJan2012 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:11:
Ik heb sinds een aantal weken de 2021 Apple TV 4K maar moet eerlijk zeggen dat ik er niet heel blij mee ben. Als eerst heb ik hem aangesloten op mijn Denon 2400h AVR waarbij het niet lukte om het beeld en geluid synchroon te laten lopen. Als test heb ik op de Denon wat audio aanpassingen gedaan waarbij het al beter ging, maar andere apparaten liepen toen weer niet synchroon.
Uiteindelijk heb ik besloten de Apple TV direct aan mijn TV (Sony XH9505) te hangen gezien het geluid via ARC toch wel bij de Denon uitkomt. Vanmorgen heb ik Apple TV+ geopend en bij een aflevering van een serie valt het mij op dat het beeld gewoon niet vloeiend loopt. Enig idee wat ik nog kan aanpassen? De het switchen van het beeld vanaf de Apple TV tussen HDSR en Dolby Vision maakt niets uit (behalve de kleuren die minder worden) , maar nog steeds zie ik het beeld niet echt vloeiend doorlopen. Iemand enig idee waar ik nog wat mee zou kunnen spelen?
Heb je onder Video en Audio\Maak materiaal passend de optie 'Maak beeldsnelheid passend' op Aan staan? Dan volgt je ATV de FPS van je beeldmateriaal en ziet het er op mijn TV (Panasonic OLED) perfect uit.GertJan2012 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:11:
Ik heb sinds een aantal weken de 2021 Apple TV 4K maar moet eerlijk zeggen dat ik er niet heel blij mee ben. Als eerst heb ik hem aangesloten op mijn Denon 2400h AVR waarbij het niet lukte om het beeld en geluid synchroon te laten lopen. Als test heb ik op de Denon wat audio aanpassingen gedaan waarbij het al beter ging, maar andere apparaten liepen toen weer niet synchroon.
[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 09:47 ]
Thanks! Dat heeft geholpen. Eerlijk gezegd beetje dom dat ik daar zelf niet naar gezocht had. Aan de andere kant, ik zou verwachten dat het zichzelf regelt ipv dat je allerlei zaken zelf handmatig moet gaan zitten aanpassen. Anyway, het werkt nu. Al ontdek ik nu ook dat ik HDSR 9 van de 10x het veel te geel/donker vind maken(heb het nu bij daglicht gezien, maar misschien is het in de avond beter)Mr. Freeze schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:41:
[...]
Om te beginnen, heb je deze stappen doorlopen? YouTube: The best AppleTV 4K Settings.
Misschien dat je voor je TV ook wat instellingen kan verbeteren? Dingen als motion flow, kleurtemperatuur en wat nog meer. Die tv van je kan ook diverse info over vinden, zelf heb de Sony ag9, prima combinatie.GertJan2012 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 18:35:
[...]
Thanks! Dat heeft geholpen. Eerlijk gezegd beetje dom dat ik daar zelf niet naar gezocht had. Aan de andere kant, ik zou verwachten dat het zichzelf regelt ipv dat je allerlei zaken zelf handmatig moet gaan zitten aanpassen. Anyway, het werkt nu. Al ontdek ik nu ook dat ik HDSR 9 van de 10x het veel te geel/donker vind maken(heb het nu bij daglicht gezien, maar misschien is het in de avond beter)
@GertJan2012 vraagje nog, heb je de HDMI poort op je Sony tv op “uitgebreid” staan? Ik lees iets in je bericht over “mindere kleuren”? Is wel een belangrijk iets dat dit goed staat. Als ik me niet vergis kan je deze instelling vinden onder “tv kijken”.
[ Voor 15% gewijzigd door Mr. Freeze op 25-07-2021 11:28 ]
Thanks. Ook dat heb ik even aangezet , stond inderdaad uit.Mr. Freeze schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 19:10:
[...]
@GertJan2012 vraagje nog, heb je de HDMI poort op je Sony tv op “uitgebreid” staan? Ik lees iets in je bericht over “mindere kleuren”? Is wel een belangrijk iets dat dit goed staat. Als ik me niet vergis kan je deze instelling vinden onder “tv kijken”.
Echter blijf ik van mening dat Dolby Vision er best donker uitziet. Nu het buiten wat schemerig begint te worden is het overigens wel beter. Maar bij daglicht vind ik het niet fijn om naar te kijken.
Mooi, dan heb je nog zoiets als dynamisch contrast wat je aan hebt staan? ik had deze altijd op laag of midden toen ik nog de xe9305 had.GertJan2012 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:46:
[...]
Thanks. Ook dat heb ik even aangezet , stond inderdaad uit.
Echter blijf ik van mening dat Dolby Vision er best donker uitziet. Nu het buiten wat schemerig begint te worden is het overigens wel beter. Maar bij daglicht vind ik het niet fijn om naar te kijken.
Het lijkt erop dat de knop enorm gevoelig is voor vuil en door de minimale speelruimte dan blijft “plakken”. Ik heb met een beetje siliconen spray op een wattenstaafje (eerst in een bakje spuiten in de gootsteen b.v.) de knop weer lekker clicky gekregen door rondom de knop langzaam rondjes te draaien. Wees voorzichtig dat je niet direct siliconen spray aanbrengt. Ik kan me zo voorstellen dat de elektronica dat niet okay vind en daarnaast houdt zo’n vette afstandsbediening ook niet lekker vast
Heeft iemand nog suggesties, terug naar Coolblue of even langs de Apple store?
[ Voor 40% gewijzigd door Miki op 28-07-2021 12:27 ]
Als je nog garantie hebt, dan kan je toch gewoon naar CB? Die zijn volgens mij heel toereikend in dit soort zaken.Miki schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:25:
Helaas, vandaag blijft de knop weer hangen. Gevalletje RMA
Mijn Apple TV is nog geen 5 weken oudDjerro123 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:44:
[...]
Als je nog garantie hebt, dan kan je toch gewoon naar CB? Die zijn volgens mij heel toereikend in dit soort zaken.
Op de website van CB lijkt het erop dat ik eerst het gehele apparaat moet opsturen waarbij ze al waarschuwen dat het langer dan normaal zal duren ivm grote toeloop van goederen. Aangezien mij ATV mijn enige apparaat is waarop ik tv kan kijken heb ik er niet veel zin om enkele weken te moeten wachten. Zodoende maar een afspraak gemaakt bij de Genius Bar. Vermoedelijk heb ik morgenmiddag een nieuwe afstandsbediening mee
Aan te raden is om altijd eerst naar de verkopende partij te gaan. In het geval van Coolblue heb ik ook alleen maar goede ervaringen dus ik zou als ik jou was even een belletje / mailtje / chat sturen ;-)Miki schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:25:
Helaas, vandaag blijft de knop weer hangen. Gevalletje RMA
Geen idee of je een iPhone of iPad hebt, maar daar zit ook een prima ab in. Maar een nieuwe is natuurlijk altijd beter.Miki schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:56:
[...]
Mijn Apple TV is nog geen 5 weken oud
Op de website van CB lijkt het erop dat ik eerst het gehele apparaat moet opsturen waarbij ze al waarschuwen dat het langer dan normaal zal duren ivm grote toeloop van goederen. Aangezien mij ATV mijn enige apparaat is waarop ik tv kan kijken heb ik er niet veel zin om enkele weken te moeten wachten. Zodoende maar een afspraak gemaakt bij de Genius Bar. Vermoedelijk heb ik morgenmiddag een nieuwe afstandsbediening mee
Nu hoop ik alleen voor je dat ze geen vochtschade o.i.d. gaan constateren vanwege je schoonmaakpoging?
[ Voor 9% gewijzigd door Mr. Freeze op 28-07-2021 13:23 ]
HDR ondersteuning in apps is matig. YouTube werkt niet en ook Amazon prime lijkt geen HDR te doen. Disney plus werkt wel.
Daar heb ik meteen een ander probleem. In HDR zijn de ondertitelingen in Disney plus heel erg fel. Is hier iets aan te doen?
HDR op Prime Video werkt prima, check je instellingen.FrankoNL schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:50:
Heb sinds vandaag een Apple TV. Werkt razend snel maar heb toch wat kritiek.
HDR ondersteuning in apps is matig. YouTube werkt niet en ook Amazon prime lijkt geen HDR te doen. Disney plus werkt wel.
Daar heb ik meteen een ander probleem. In HDR zijn de ondertitelingen in Disney plus heel erg fel. Is hier iets aan te doen?
De ondertitels zijn altijd fel bij HDR en Dolby Vision.
Die staan goed. Ik heb de Apple TV op 4K SDR staan en heb de “match content” en “match framerate” aanstaan. Bij Disney plus schakelt hij netjes naar dolby vision maar bij Amazon prime schakelt hij niet naar HDR.Freestuff schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:11:
[...]
HDR op Prime Video werkt prima, check je instellingen.
Tips?
Nee hoor, al jaren staat het internet vol met mensen die het niet werkend krijgen. Bij mij sinds een tijdje ook niet meer, alle instellingen geprobeerd. De app pikt HDR gewoon niet op. Als je je ATV op HDR of DV hebt staan is het een ander verhaal, maar ik ben bang dat hij dan gewoon het SDR signaal omzet.Freestuff schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:11:
[...]
This title is for sale, please send me a PM
Zodra ik de ATV aanzet springt deze naar dolby vision en is alle content in dolby vision ongeacht of het er voor gemaakt is?
Dat is gewoon persoonlijke smaak en je kunt het gemakkelijk en snel vergelijken. Voor mijn OLED Tv heb ik hem op SDR staan, als ik de beamer aanzwengel gaat ie ook op DV, geeft net wat meer dynamiek in het beeld.schumi1986 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:45:
Ik heb dus mijn ATV op 4K dolby vision staan maar is dat wel de beste optie?
Zodra ik de ATV aanzet springt deze naar dolby vision en is alle content in dolby vision ongeacht of het er voor gemaakt is?
This title is for sale, please send me a PM
Dus ik ben niet de enige? Ik vond het al zo raar. Heb alles gecheckt.the-body schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:29:
[...]
Nee hoor, al jaren staat het internet vol met mensen die het niet werkend krijgen. Bij mij sinds een tijdje ook niet meer, alle instellingen geprobeerd. De app pikt HDR gewoon niet op. Als je je ATV op HDR of DV hebt staan is het een ander verhaal, maar ik ben bang dat hij dan gewoon het SDR signaal omzet.
Als je HDR forceert via de Apple TV is het inderdaad sdr in een HDR container.
Ik heb de ondertitel-kleur aangepast naar geel. Dat helpt met de felheid van de ondertitels.Freestuff schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:11:
[...]
En het went snel genoeg.
:strip_exif()/f/image/rNrF7IzqUkqp9MNWLzjPpXHK.jpg?f=fotoalbum_large)
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Dat hoort kennelijk zo.Toppe schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:49:
Vandaag de nieuwe 4K 64GB versie binnen gekregen. Valt me meteen op dat vrijwel alle knopen scheef in de behuizing zit. Ben ik aan het zeiken, of hoort dit niet voor €220?
[Afbeelding]
[ Voor 52% gewijzigd door Djerro123 op 04-08-2021 22:16 ]
Hmmm, zo toch de doos eens open trekken dan, want hier heb ik niet naar gekeken (Ik heb de AppleTV remote alleen gebruikt bij de verplichte activatie, bedien hem liever met mijn TV afstandsbediening)Toppe schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:49:
Vandaag de nieuwe 4K 64GB versie binnen gekregen. Valt me meteen op dat vrijwel alle knopen scheef in de behuizing zit. Ben ik aan het zeiken, of hoort dit niet voor €220?
[Afbeelding]
Lijkt mij niet normaal!
Ik heb momenteel nog een oude apple TV (gekocht in 2013) en ik ben aan het uitkijken naar een nieuwe.
Momenteel hangt deze apple TV aan ook al mijn +10 jaar oude 2.1 Samsung surround via hdmi en mijn surround is gekoppeld via hdmi aan mijn sony bravia 4K tv (die is wel nog maar 2 jaar oud ;-).
Nu, voor zover ik het begrijp ga ik geen toegevoegde waarde hebben aan een 4K apple tv als ik deze terug aansluit op mijn surround (of ik zou in een nieuwere moeten investeren). Ik zou de apple TV wel rechtstreeks kunnen aansluiten op mijn tv, maar dan heb ik geen geluid via de surround maar via mijn ingebouwde tv boxen veronderstel ik?
Ik kom dus, met mijn huidige setup, sowieso uit bij een Apple TV HD?
Alsook, ik zie eigenlijk sowieso ook het nut niet direct in van een 4K apple TV. Momenteel wordt deze eigenlijk enkel en vooral gebruikt om Netflix te kijken. Aangezien ik geen 4K abo bij Netflix heb, zou deze toch sowieso ook overkill zijn of zie ik dit verkeerd? Tenzij je natuurlijk apple games speelt en 4K youtube filmpjes kijkt...
De vraag is eigenlijk of je 4K wilt gaan kijken of niet. Als je een Apple TV 4K koopt en je Netflix abonnement upgrade naar 4K, dan gaat je TV dat wel weergeven (mits je de Apple TV direct aan de TV aansluit, en niet via je receiver).Redondo77 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:45:
Misschien domme vraag, maar ik ben hier helemaal geen krak in.
Ik heb momenteel nog een oude apple TV (gekocht in 2013) en ik ben aan het uitkijken naar een nieuwe.
Momenteel hangt deze apple TV aan ook al mijn +10 jaar oude 2.1 Samsung surround via hdmi en mijn surround is gekoppeld via hdmi aan mijn sony bravia 4K tv (die is wel nog maar 2 jaar oud ;-).
Nu, voor zover ik het begrijp ga ik geen toegevoegde waarde hebben aan een 4K apple tv als ik deze terug aansluit op mijn surround (of ik zou in een nieuwere moeten investeren). Ik zou de apple TV wel rechtstreeks kunnen aansluiten op mijn tv, maar dan heb ik geen geluid via de surround maar via mijn ingebouwde tv boxen veronderstel ik?
Alsook, ik zie eigenlijk sowieso ook het nut niet direct in van een 4K apple TV. Momenteel wordt deze eigenlijk enkel en vooral gebruikt om Netflix te kijken. Aangezien ik geen 4K abo bij Netflix heb, zou deze toch sowieso ook overkill zijn of zie ik dit verkeerd? Tenzij je natuurlijk apple games speelt en 4K youtube filmpjes kijkt...
Heb je daar helemaal geen behoefte aan, dan is een Apple TV HD voldoende. Maar als je er weer 8+ jaar mee wilt gaan doen, lijkt me die paar tientjes extra voor een Apple TV 4K misschien wel zinvol. Volgens mij komt dat over 8 jaar neer op minder dan 1 cent per dag
Geluid kun je van de TV terugsturen naar je reciever via ARC volgens mij, daarvan heb ik minder verstand.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Thx voor je input.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:51:
[...]
De vraag is eigenlijk of je 4K wilt gaan kijken of niet. Als je een Apple TV 4K koopt en je Netflix abonnement upgrade naar 4K, dan gaat je TV dat wel weergeven (mits je de Apple TV direct aan de TV aansluit, en niet via je receiver).
Heb je daar helemaal geen behoefte aan, dan is een Apple TV HD voldoende. Maar als je er weer 8+ jaar mee wilt gaan doen, lijkt me die paar tientjes extra voor een Apple TV 4K misschien wel zinvol. Volgens mij komt dat over 8 jaar neer op minder dan 1 cent per dag
Geluid kun je van de TV terugsturen naar je reciever via ARC volgens mij, daarvan heb ik minder verstand.
Dat terugsturen van geluid vanaf de tv daar heb ik idd ook al mee aan het klooien geweest, om dan tot de constatatie te komen dat mijn receiver dit zelfs ook niet ondersteunt.
Je kan je de vraag stellen of ik eerst ook niet beter investeer in een betere receiver ;-)
Hmm inderdaad, je zou met ARC geluid vanuit je TV moeten kunnen terug sturen naar je receiver. Dat werkt hetzelfde.Redondo77 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:00:
[...]
Thx voor je input.
Dat terugsturen van geluid vanaf de tv daar heb ik idd ook al mee aan het klooien geweest, om dan tot de constatatie te komen dat mijn receiver dit zelfs ook niet ondersteunt.
Je kan je de vraag stellen of ik eerst ook niet beter investeer in een betere receiver ;-)
Wat ik zou doen is overwegen of je 4K de extra kosten waard vindt. Upgrade je Netflix-abonnement een maand en kijk op 4K via je TV (zal de tv vast ondersteunen).
Dan kan je daarna overwegen hoe je wilt upgraden.
Ik zie ook steeds meer mensen in mijn omgeving overstappen op zo'n soundbar. Makkelijk en klinkt prima voor de meeste.Redondo77 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:00:
[...]
Thx voor je input.
Ik heb hier een meer dan fatsoenlijke 5.1 voor films, en heb een jaar of drie geleden mijn oude non-hdmi receiver vervangen voor een recente Denon. Dat gemak is wel top hoor. Maar met die oude receiver kreeg ik het ook allemaal werkend, meestens met optical audio kabels. Maar dat zit niet meer op de Apple TV 4K.
De tip hierboven is ook goed inderdaad: gebruik een maandje de Netflix app op je TV in 4K. Ik weet verder niet wat je nog meer met de AppleTV doet momenteel, misschien kun je wel geheel zonder.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Zelf geen ervaring mee trouwens, ik heb mijn jaren "80 versterker met een DAC aan mijn tv geknoopt omdat mijn Apple TV dat soort ingangen mist.
Enigste nadeel is dan wel dat ik geen geluid via mijn surround heb maar via de tv, en dat is toch nog wel een verschilletje.
Goh, heb ik een Apple TV nodig? Momenteel wel, omdat ik dan geluid via mijn surround krijg als ik netflix kijk maar anders... goede vraag. Eigenlijk is 95% voor Netflix en youtube content voor de kids. Soms wordt er al eens een photo album gestreamd vanaf mijn MAC maar ik kan me al niet meer herinneren wanneer de laatste keer was... dus ja.
Dit is waarschijnlijk een discussie voor een andere thread, maar zijn er aanraders voor, laat ons zeggen een budget tot 800euro?
Oja, en neem gewoon de 4K versie, heeft behalve de resolutie nog wel andere voordelen.
[ Voor 12% gewijzigd door Mr. Freeze op 05-08-2021 12:19 ]
@Toppe heb m even uit de doos gehaald om te checken en voor zover ik kan zien zijn mijn knoppen gewoon recht. Ik zou er dus mee terug gaan als ik jou was (en je je er aan stoortTomba schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 06:54:
[...]
Hmmm, zo toch de doos eens open trekken dan, want hier heb ik niet naar gekeken (Ik heb de AppleTV remote alleen gebruikt bij de verplichte activatie, bedien hem liever met mijn TV afstandsbediening)
Lijkt mij niet normaal!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5BliwYLJQuS30behdu22xugJ.jpg?f=user_large)
Ik zou alleen al vanwege de processor voor de 4K gaan, daarmee koop je niet alleen meer snelheid maar ook meer futureproofing. De HD heeft een A8 processor, de nieuwe 4K een A12.Redondo77 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:45:
[ Voor 48% gewijzigd door Tomba op 05-08-2021 14:08 ]
Herkenbare situatie. Ik had een ATV3 (uit 2013) op een Sony 4K tv (anderhalf jaar oud) en ik ben onlangs overgestapt op de nieuwe ATV 4K. Het geluid loopt via een Rotel RA-12 versterker. Enige verschil met jouw setup is, dat de ATV via hdmi aan de tv hangt en ik het geluid van daaruit met een optische kabel heb doorgelust naar de versterker. Aan 2.1 is weinig surround (stereo met een subwoofer), dus ik denk dat je er weinig aan verliest door het hdmi signaal niet meer via de Samsung te laten lopen en alleen het geluid van de tv op de versterker aan te sluiten, mits die netjes de frequenties voor boxen en subwoofer scheidt.Redondo77 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:45:
Wat beeldkwaliteit betreft hoef je niet te twijfelen, die is met de ATV 4K veel beter (scherper, betere kleuren), zelfs met "gewoon" Netflix HD. Mijn Sony (een 43XG8305, met een X1 beeldprocessor) doet het weliswaar prima qua upscaling van HD naar 4K, maar de ATV 4K doet dat nog veel beter en de Sony lust toch ook liever een 4K signaal.
Los daarvan is de gebruikservaring van de 4K ook veel beter dan van de ATV3. Het werkt allemaal vloeiender, hij heeft (veel) meer functionaliteit en de nieuwe afstandbediening is erg fijn. Ik heb hem nu een maandje in gebruik en ik vind het nog steeds een goede overstap.
Ik heb genoeg stof tot nadenken ;-)
Een nieuwe Apple TV wordt, door jullie eensgezindheid hierin, een 4K exemplaar.
Enkel nog eens kijken hoe ik mijn geluidservaring ga regelen.
Wat voor aansluitingen heeft je receiver? HDMI met ARC, of liever nog, eARC? En misschien een toslink digitale audio input?Redondo77 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:36:
Enkel nog eens kijken hoe ik mijn geluidservaring ga regelen.
Wat voor aansluitingen heeft je tv? HDMI met (e)ARC, of misschien ook nog een toslink uitgang voor audio?
Ik heb deze TV : pricewatch: Sony Bravia KD-49X8309C ZwartGadget Freak schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:21:
[...]
Wat voor aansluitingen heeft je receiver? HDMI met ARC, of liever nog, eARC? En misschien een toslink digitale audio input?
Wat voor aansluitingen heeft je tv? HDMI met (e)ARC, of misschien ook nog een toslink uitgang voor audio?
Mijn Samsung receiver is een Samsung HT-C5200, 11jaar oud

(https://downloadcenter.sa...HT-C5200_ELS_ENG_0304.pdf)
Mijn TV decoder en Apple TV3 zijn aangesloten op de HDMI IN van de receiver , en HDMI out is aangesloten op mijn TV.
Het probleem dat ik nu ook heb is dat als ik op mijn tv de youtube of netflix app start, dat het geluid via de TV boxen gaat en niet via die van de receiver.
Als jouw receiver / Samsung set een toslink in heeft, en jouw tv een toslink uit, wat volgens de beschrijvingen et geval is, dan sluit je de nieuwe Apple TV 4K aan op je tv, en gebruik je een toslink kabel voor audio. Je bent dan beperkt tot Dolby Digital 5.1 en (meerkanaals) PCM, dus geen DTS en HD audio, maar dat is geen probleem, jouw Apple TV kan alles naar DD of PCM omzetten.
Door een toslink kabel kun je ervoor zorgen dat ook het tv geluid (en YouTube enzo op de tv zelf) via de Samsung audioset gaat.
@Gadget Freak Thx! Dat ga ik eens proberen. Als dit werkt, dan moet ik mijn (Telenet) tv decoder ook rechtstreeks via HDMI op mijn tv aansluiten ipv op mijn receiver?Gadget Freak schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 18:02:
@Redondo77
Als jouw receiver / Samsung set een toslink in heeft, en jouw tv een toslink uit, wat volgens de beschrijvingen et geval is, dan sluit je de nieuwe Apple TV 4K aan op je tv, en gebruik je een toslink kabel voor audio. Je bent dan beperkt tot Dolby Digital 5.1 en (meerkanaals) PCM, dus geen DTS en HD audio, maar dat is geen probleem, jouw Apple TV kan alles naar DD of PCM omzetten.
Door een toslink kabel kun je ervoor zorgen dat ook het tv geluid (en YouTube enzo op de tv zelf) via de Samsung audioset gaat.
Nee, dat hoeft niet, dat kan gewoon zo blijven. Maar het kan wel. Het is net wat jij prettig vindt, en welke afstandsbediening(en) je gebruikt.Redondo77 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 23:11:
[...]
@Gadget Freak Thx! Dat ga ik eens proberen. Als dit werkt, dan moet ik mijn (Telenet) tv decoder ook rechtstreeks via HDMI op mijn tv aansluiten ipv op mijn receiver?
Ik gebruik Infuse 6 pro op 2 ATV’s en ondervind de laatste tijd freezes tijdens afspelen. Het is zo erg dat ik op Plex zelf ben overgeschakeld en dit wel goed verloopt.
Het voelt alsof Firecore op die manier mij naar Infuse 7 wilt sturen…
Misschien Infuse een keer opnieuw instellen ofzo? Cache legen, of kijk even of het netwerk misschien hickups vertoont? Denk echt niet dat Firecore de vorige versie bewust heeft vernaggeld.Matey schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:48:
Nog mensen die problemen ondervinden met Infuse op ATV?
Ik gebruik Infuse 6 pro op 2 ATV’s en ondervind de laatste tijd freezes tijdens afspelen. Het is zo erg dat ik op Plex zelf ben overgeschakeld en dit wel goed verloopt.
Het voelt alsof Firecore op die manier mij naar Infuse 7 wilt sturen…
Hoeveel ruimte is er nog vrij op je Apple TV? Als je dat niet weet, download dan even een app zoals Spaceleft.
[ Voor 8% gewijzigd door Mr. Freeze op 08-08-2021 07:55 ]
Maar waarom niet overstappen naar 7?
Ik ben ondertussen naar Infuse 7 overgestapt, nu het gratis jaar nog te claimen valt.RicoK schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:21:
@Matey Ik maak op mijn beide ATV’s 4K en iPad gebruik van Infuse Pro 7.0.9. en ik ondervind niet wat jij meldt. Of het nu komt doordat ik wel versie 7 gebruik, kan ik niet zeggen.
Maar waarom niet overstappen naar 7?
Update: M'n probleem is opgelost. Via James van FireCore te horen gekregen dat ik in InFuse speedtests kon doen om te kijken waar het issue zat. M'n Plex server bestaat uit 2 harde schijven, het viel op dat 1 schijf normale snelheden haalde en één niet - héél traag.
Daarna heb ik dan een disk test gedaan en gezien dat er iets mis was met de read speeds van die SSD. Uiteindelijk lag het aan de SATA-kabel van die schijf.
Gisteren had ik Black Widow gekocht via de iTunes Store om vandaag te bekijken.
Echter waren alle kleuren weg vanaf 1:48:0, alleen kleine delen waren gekleurd met blauw en soms rood en de ondertiteling in het wit, voor de rest was het scherm zwart.
Zo gaat het nog 25 minuten door tot het einde van de film.
Op mijn iPhone, iPad en MacBook heb ik hier geen last van, het is ook de enige film die er last van heeft voor zover ik getest heb.
Een andere HDMI kabel doet niets en de instellingen resetten ook niet. Een volledige reset heb ik nog niet geprobeerd want dat is de laatste optie.
Iemand hetzelfde voorgehad of nog tips die ik kan proberen?
Wat voor tv heb je? Full HD of 4K? Ondersteunt deze Dolby Vision of een ander HDR formaat?AppleFan2007 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:51:
Ik had vandaag een raar probleem met de Apple TV 4K 2017.
Gisteren had ik Black Widow gekocht via de iTunes Store om vandaag te bekijken.
Echter waren alle kleuren weg vanaf 1:48:0, alleen kleine delen waren gekleurd met blauw en soms rood en de ondertiteling in het wit, voor de rest was het scherm zwart.
Zo gaat het nog 25 minuten door tot het einde van de film.
Op mijn iPhone, iPad en MacBook heb ik hier geen last van, het is ook de enige film die er last van heeft voor zover ik getest heb.
Een andere HDMI kabel doet niets en de instellingen resetten ook niet. Een volledige reset heb ik nog niet geprobeerd want dat is de laatste optie.
Iemand hetzelfde voorgehad of nog tips die ik kan proberen?
Zit er een receiver tussen Apple TV en tv?
Wat voor kabel(s) gebruik je? De ene Action kabel van 3 euro vervangen door een andere lost het probleem niet op...
Ik heb een 4K TV met ondersteuning voor HDR10, geen Dolby Vision.Gadget Freak schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:15:
[...]
Wat voor tv heb je? Full HD of 4K? Ondersteunt deze Dolby Vision of een ander HDR formaat?
Zit er een receiver tussen Apple TV en tv?
Wat voor kabel(s) gebruik je? De ene Action kabel van 3 euro vervangen door een andere lost het probleem niet op...
Er zit gene receiver tussen de TV en de Apple TV.
De HDMI kabel is zeker niet van de action maar was een iets duurdere. Merk weet ik niet. Maar aan de HDMI kabel zal het niet liggen want de HDMI kabel van de PS5 gaf hetzelfde probleem.
Is het misschien een idee om er een filmpje van te maken en dit op YouTube te zetten? Ook echt deze film en de juiste tags te benoemen? Dan bereik je net een wat groter publiek dan alleen in dit forum.AppleFan2007 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:39:
[...]
Ik heb een 4K TV met ondersteuning voor HDR10, geen Dolby Vision.
Er zit gene receiver tussen de TV en de Apple TV.
De HDMI kabel is zeker niet van de action maar was een iets duurdere. Merk weet ik niet. Maar aan de HDMI kabel zal het niet liggen want de HDMI kabel van de PS5 gaf hetzelfde probleem.
Dat zal ik morgen eens proberen om een filmpje te maken.Mr. Freeze schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:07:
[...]
Is het misschien een idee om er een filmpje van te maken en dit op YouTube te zetten? Ook echt deze film en de juiste tags te benoemen? Dan bereik je net een wat groter publiek dan alleen in dit forum.
Ja, maar nu ik er aan denk, doe dat wel zonder geluid uploaden, anders wordt ie mogelijk snel eruit gepikt ivm rechten.AppleFan2007 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:19:
[...]
Dat zal ik morgen eens proberen om een filmpje te maken.
Ik heb deze stappen gevolgd: https://9to5mac.com/2021/...phone-videos-apple-tv-4k/. Dat heeft niet geholpen. Ook het inschakelen van iCloud synchronisatie helpt niet.
Weet iemand raad?
Thanks voor de tip! Nu ook maar gekocht. Ik zat al een tijdje op het hek.Alexknl schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:43:
Apple TV 4K 2021 (32gb) weer voor €159 bij Amazon
https://www.amazon.nl/dp/B0932X1BJH/?tag=nlpep-21
It's funny. But not ha-ha funny.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Nog iemand met een vergelijkbaar probleem. In de release notes wordt er niet over gerept.TheKerremenke schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:44:
Zijn er hier mensen die TVOS 15 beta draaien en net als ik geen Dolby Atmos ondersteuning meer hebben. Enkel pcm stereo…
Dolby Atmos not working?
Vanavond ook nog even een nieuwe HDMI kabel proberen. Om zeker te zijn dat daar het probleem niet in zit.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Hier werkt Dolby Atmos nog gewoon, ik zit al wel op de laatste beta van gisteren.TheKerremenke schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:44:
Zijn er hier mensen die TVOS 15 beta draaien en net als ik geen Dolby Atmos ondersteuning meer hebben. Enkel pcm stereo…
Dan hoop ik dat het hem in de HDMI kabel zit.Donstil schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:13:
[...]
Hier werkt Dolby Atmos nog gewoon, ik zit al wel op de laatste beta van gisteren.
Hartelijk dank, net besteld, wordt morgen geleverd.Alexknl schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:43:
Apple TV 4K 2021 (32gb) weer voor €159 bij Amazon
https://www.amazon.nl/dp/B0932X1BJH/?tag=nlpep-21
Kan de oude Apple TV naar de slaapkamer.
De audio out van de TV gaat naar de versterker, en het audio out signaal is niet middels TV afstandsbediening te regelen. Voor de versterker heb ik wel een afstandsbediening, echter is de ontvanger van de versterker stuk.
Daarom zou het handig zijn als Apple TV het volume native aanpast i.p.v. dat het het volume van een ander apparaat wil aansturen.
Ja joh, de Apple TV afstandsbediening kan je net laten bedienen wat je wilt, of je tv, of een extern apparaat zoals reciever, maar er zullen natuurlijk uitzonderingen zijn, maar mij niet bekend.tweakkuiken schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 18:58:
Vraagje, kun je de Apple TV ook zo instellen dat hij het volume zelf aanpast. Mijn settopbox voor de TV kan dat wel.
De audio out van de TV gaat naar de versterker, en het audio out signaal is niet middels TV afstandsbediening te regelen. Voor de versterker heb ik wel een afstandsbediening, echter is de ontvanger van de versterker stuk.
Daarom zou het handig zijn als Apple TV het volume native aanpast i.p.v. dat het het volume van een ander apparaat wil aansturen.
Maar ik wil dus niet dat de AppleTV afstandsbediening de TV of versterker zelf zachter zet (kan bij mij niet eens) maar dat de AppleTV zelf een zachter volume richting de TV stuurt.Mr. Freeze schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 20:00:
[...]
Ja joh, de Apple TV afstandsbediening kan je net laten bedienen wat je wilt, of je tv, of een extern apparaat zoals reciever, maar er zullen natuurlijk uitzonderingen zijn, maar mij niet bekend.
Met mijn TV settopbox kan ik kiezen. Dat de afstandsbediening het TV volume aanpast, of dat de settopbox het volumesignaal richting de TV zelf aanpast. En dat laatste wil ik ook graag met doen met AppleTV.
Hdmi cec uitzetten op zowel de receiver als tv als de Apple TV. Dan zou enkel het volume van de Apple TV moeten worden verlaagd. Te vinden onder instellingen/afstandsbediening en apparaten/bediening home-cinema set/ volumeregeling/daar UIT kiezen.tweakkuiken schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 20:33:
[...]
Maar ik wil dus niet dat de AppleTV afstandsbediening de TV of versterker zelf zachter zet (kan bij mij niet eens) maar dat de AppleTV zelf een zachter volume richting de TV stuurt.
Met mijn TV settopbox kan ik kiezen. Dat de afstandsbediening het TV volume aanpast, of dat de settopbox het volumesignaal richting de TV zelf aanpast. En dat laatste wil ik ook graag met doen met AppleTV.
Probeer dat eens. 🤞🏽
Edit: enkel volume regeling aanpassen op Apple TV zou ook voldoende moeten zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door TheKerremenke op 20-08-2021 22:38 ]
Apple gebeld en die verwijzen mij naar een Apple certified repairshop om hem een fabrieksreset te geven. Dat kan niet geven ze daar aan omdat ie gekoppeld is aan mijn account. Volgens hun moet ik hem opsturen naar Apple en dat gaat waarschijnlijk geld kosten omdat ik geen garantie meer zou hebben.
Iemand nog tips om zelf dat ding te resetten? Of andere dingen die ik kan proberen?
Ik heb ook wat gelezen op reddit (dacht ik) dat een paar keer een power cycle uitkomst kan brengen. Echt de stroom eraf/erop.
Succes iig
Power cycle gedaan, helpt niet. En ding uit iCloud gooien schijnt hun ook niet te helpen geven ze in de winkel aan.Domino schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:30:
Kun je hem niet in icloud verwijderen en daarna een fabrieksreset laten geven?
Ik heb ook wat gelezen op reddit (dacht ik) dat een paar keer een power cycle uitkomst kan brengen. Echt de stroom eraf/erop.
Succes iig
Vroegah hadden die dingen nog een usb port en kon je via iTunes nog wel wat, dat kan met deze laatste generaties niet meer
Helaas, ik kom er niet uit.TheKerremenke schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 21:36:
[...]
Hdmi cec uitzetten op zowel de receiver als tv als de Apple TV. Dan zou enkel het volume van de Apple TV moeten worden verlaagd. Te vinden onder instellingen/afstandsbediening en apparaten/bediening home-cinema set/ volumeregeling/daar UIT kiezen.
Probeer dat eens. 🤞🏽
Edit: enkel volume regeling aanpassen op Apple TV zou ook voldoende moeten zijn.
Cec op de TV staat uit (heet bij Panasonic blijkbaar Viera Link) en op de AppleTV ook (Bediening van TV’s en ontvangers: Uit, Volumeregeling: Uit). M’n versterker heeft geen cec want die is al 25 jaar oud.
Krijg jij dan wel een volumebalkje van de AppleTV te zien met die instellingen? Of iemand anders hier wellicht. Want misschien is het überhaupt niet mogelijk met een AppleTV. Zou wel jammer zijn, want het kan nooit moeilijk te implementeren zijn.
Op zich is een nieuwe versterker ook geen overbodige luxe, echter tot die tijd loop ik dan nog te kloten met het volume, wat wel jammer is.
Heb hetzelfde probleem. Helaas geen oplossing voor.engessa schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:22:
Mijn Apple TV 4K (2018) doet het niet meer. Het ledje op de voorkant knippert snel en onregelmatig maar reageert verder nergens op. Andere kabels getest, resetten via de afstandsbediening werkt niet.
Apple gebeld en die verwijzen mij naar een Apple-pc certified repairshop om hem een fabrieksreset te geven. Dat kan niet geven ze daar aan omdat ie gekoppeld is aan mijn account. Volgens hun moet ik hem opsturen naar Apple en dat gaat waarschijnlijk geld kosten omdat ik geen garantie meer zou hebben.
Iemand nog tips om zelf dat ding te resetten? Of andere dingen die ik kan proberen?
Ik heb nog nooit een volume balkje van de Apple TV in beeld zien verschijnen, enkel als een AirPods ofzo is verbonden. Dat volume staat dan aan de rechterkant als je het aanpast. Maar dat werkt dan weer via AirPlay, dus daar heb je weinig aan.tweakkuiken schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:09:
[...]
Helaas, ik kom er niet uit.
Cec op de TV staat uit (heet bij Panasonic blijkbaar Viera Link) en op de AppleTV ook (Bediening van TV’s en ontvangers: Uit, Volumeregeling: Uit). M’n versterker heeft geen cec want die is al 25 jaar oud.
Krijg jij dan wel een volumebalkje van de AppleTV te zien met die instellingen? Of iemand anders hier wellicht. Want misschien is het überhaupt niet mogelijk met een AppleTV. Zou wel jammer zijn, want het kan nooit moeilijk te implementeren zijn.
Op zich is een nieuwe versterker ook geen overbodige luxe, echter tot die tijd loop ik dan nog te kloten met het volume, wat wel jammer is.
Echter draai ik hier een set met versterker. Ik vind het juist ideaal dat de Apple TV remote op de versterker het volume veranderd. Dus kan je niet echter verder helpen.
Dit topic is gesloten.
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid