Ook sinds deze week? Heb zelf het vermoeden dat ie gebricked is door een update naar 14.7 maar Apple heeft daar geen signalen van.Rivanov schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:50:
[...]
Heb hetzelfde probleem. Helaas geen oplossing voor.
Nee, sinds enkele weken. Maakte gebruik van tvOS 15 Beta. Maar dat draait op de Apple TV 4K op de slaapkamer ook en die doet het gewoon perfect.engessa schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:33:
[...]
Ook sinds deze week? Heb zelf het vermoeden dat ie gebricked is door een update naar 14.7 maar Apple heeft daar geen signalen van.
[ Voor 17% gewijzigd door Rivanov op 21-08-2021 22:46 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik heb trouwens de laatste week veel gedoe met een niet werkende pauze knop. Moet dan appe tv resetten. Dacht eerst dat het aan de remote lag, maar de software remote op de iphone heeft het zelfde probleem.
Herkennen anderen dit?
Herkennen anderen dit?
Iemand al eens via de Siri remote op de Apple TV naar het weer gevraagd? Ik krijg de volgende schermen te zien, weet niet zeker of dit is nieuw/gewijzigd is aangezien ik TVOS beta 15 draai. Hier zijn enkele afbeeldingen.
:strip_exif()/f/image/G19WbNdNP3OyDTE4cdtfhhOb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LLYOEUyvDqLad6EqCl6D6efD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JJyN6DE393lqh5r2KKsW8P19.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/G19WbNdNP3OyDTE4cdtfhhOb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LLYOEUyvDqLad6EqCl6D6efD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JJyN6DE393lqh5r2KKsW8P19.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qfhhrto4VRILO26UwQl5Xij9.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door TheKerremenke op 22-08-2021 20:03 ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Dit kan al een tijdje hoor. Leuk om eens te proberen maar ik gebruik het verder nooit.TheKerremenke schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:01:
Iemand al eens via de Siri remote op de Apple TV naar het weer gevraagd? Ik krijg de volgende schermen te zien, weet niet zeker of dit is nieuw/gewijzigd is aangezien ik TVOS beta 15 draai. Hier zijn enkele afbeeldingen.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
O. Dacht dat het nieuw was.
Zo vaak gebruik ik die functie niet…

[ Voor 6% gewijzigd door TheKerremenke op 22-08-2021 20:04 ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ik wil gewoon Engelse Siri op de tv kunnen gebruiken zonder geëmmer.
It's funny. But not ha-ha funny.
Je kunt ook vragen wat de aandelen doen. Je krijgt dan een balk zoals je eerste foto (niet beeldvullend).TheKerremenke schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:04:
O. Dacht dat het nieuw was.Zo vaak gebruik ik die functie niet…
[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 22-08-2021 20:24 ]
Zou wel mooi zijn als ze wat meer aan integratie doen op gebied van wachtwoorden, delen, clipboard, etc.
En ik zou ook willen dat ze webkit beschikbaar stellen. Ik hoef niet persé Safari op de tv, maar heb het idee dat bepaalde apps er wat door worden beperkt.
En ik zou ook willen dat ze webkit beschikbaar stellen. Ik hoef niet persé Safari op de tv, maar heb het idee dat bepaalde apps er wat door worden beperkt.
Ik zou heel graag xCloud op de AppleTV hebben (of streaming vanaf mijn eigen Xbox), nu sleep ik iedere keer mijn Xbox op en neer.
Heb je meerdere power cycles achter elkaar geprobeerd? Onlangs was ik met het slimme stopcontact van de HomePod aan het spelen en zo heb ik hem per ongeluk gereset. Misschien werkt dat inderdaad ook bij de ATV.engessa schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:23:
[...]
Power cycle gedaan, helpt niet. En ding uit iCloud gooien schijnt hun ook niet te helpen geven ze in de winkel aan.
Schijnt te moeten kunnen:Rivanov schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:50:
[...]
Heb hetzelfde probleem. Helaas geen oplossing voor.
https://www.reddit.com/r/...a_4k_apple_tv_it/duf997m/
Zo te zien paar keer power plug erin/eruit totdat recovery scherm komt. Klinkt als soort brown-out detectie in firmware en dan firmware die besluit dat het toch echt recovery mode moet zijn.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Heb alles al geprobeerd / onderzocht, waaronder jouw geboden oplossing. Maar helpt bij mijn Apple TV helaas niet.loekf2 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:49:
[...]
Schijnt te moeten kunnen:
https://www.reddit.com/r/...a_4k_apple_tv_it/duf997m/
Zo te zien paar keer power plug erin/eruit totdat recovery scherm komt. Klinkt als soort brown-out detectie in firmware en dan firmware die besluit dat het toch echt recovery mode moet zijn.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Iemand ervaring met het streamen van 5.1 geluid van de AppleTV naar speakers. Ik heb mijn ATV4K nu hangen aan de beamer en wil eigenlijk naar minder kabels toe. Lijkt problematisch te zijn met kabels om dit te doen omdat er geen audio uitgang meer zit op de ATV of mijn beamer. Vandaar op zoek naar draadloze oplossingen.
Sinds vandaag de overstap gemaakt van een Amazon Fire TV gen2 4K ultra HD naar een Apple TV 4K gen2 32GB.
Reden voor overstap waren wat kleine ergernissen zoals haperingen in beeld en geluid. De Amazon mediaspeler is inmiddels alweer een paar jaar oud, en komt volgens mij wat tekort qua processorcapaciteit.
Één van de verschillen tussen de Amazon Fire TV en Apple TV is het gebruik van Spotify.
Waar de Amazon Fire TV de mogelijkheid heeft om Spotify op de achtergrond te starten, zodat gebruik van Spotify Connect altijd direct mogelijk is, dient op de Apple TV de app Spotify handmatig gestart te worden. Op de Apple TV is het helaas niet mogelijk om de app Spotify automatisch of op de achtergrond te starten.
Bij gebruik van een 'domme' versterker zonder ingebouwde Spotify Connect functionaliteit, zou dat betekenen dat wanneer je je Apple TV gekoppeld hebt aan je versterker, en via je telefoon Spotify wil bedienen en het geluid over je versterker laten lopen, je de Apple TV en je TV moet aanzetten om op de Apple TV de app Spotify te starten, zodat je Spotify Connect kan gebruiken op je telefoon en daarna de TV weer uit kan zetten.
Niet erg handig. Het zou juist fijn zijn dat je hiervoor niet speciaal je TV hoeft aan te zetten.
Hier is echter een workaround voor!
Omdat ik vermoed dat meer Apple TV gebruikers dit handig gaan vinden, heb ik het hier uitgeschreven:
Apple TV configureren:
1. Zorg ervoor dat de app Spotify geïnstalleerd is op de Apple TV
2. Op de Apple TV, ga naar Instellingen en kies 'Afstandsbedieningen en apparaten'
3. Selecteer 'Remote-app en apparaten'
4. Houdt het iOS device waarmee je de Apple TV wilt bedienen dichtbij de Apple TV
5. Voer de code in en klik op 'Koppel'
iOS device (iPhone/iPad) configureren:
1. Zorg ervoor dat de app Spotify geïnstalleerd is op je iOS device (iPhone/iPad)
2. Op de iOS device (iPhone/iPad), open de app 'Opdrachten'
3. Kies 'Automatisering' en 'Persoonlijke automatisering'
4. In het scherm Nieuwe automatisering; scroll naar beneden en Kies 'App'
5. Klik op 'Kies' en selecteer de lokale app Spotify en klik rechtsboven op 'Gereed'
6. Klik rechtsboven op 'Volgende'
7. Klik op '+ Voeg taak toe'
8. Zoek naar 'Apple TV Remote' als deze er nog niet bij staat en selecteer deze
9. Kies uit de lijst 'Open app op Apple TV'.
Klik op het lichtblauw gekleurde woord 'Apple TV' en selecteer jouw eigen Apple TV apparaat;
Er staat nu 'Open TV op [jouw Apple TV apparaatnaam]
Klik op het lichtblauw gekleurde woord TV. Je ziet nu een lijst met geinstalleerde apps op de Apple TV
Selecteer hier de app Spotify.
Er staat nu 'Open Spotify op [jouw Apple TV apparaatnaam]'
10. Klik rechtbovenaan op 'Volgende' en vervolgens op 'Gereed'
11. Open Spotify op je iOS device. Er komt een melding van 'Opdrachten'. Klik op 'Voer uit'
12. De app Spotify wordt nu gestart op de Apple TV.
13. Op je iPhone/iPad kies je in Spotify afluisteren op Apple TV.
Na het starten van Spotify op je iPhone/iPad en het klikken op 'Voer uit' van de, zojuist hierboven aangemaakte opdracht, wordt op de Apple TV de Spotify app geopend zodat Connect beschikbaar is vanaf je iPhone/iPad.
Mooie bijkomstigheid; Ook wanneer de Apple TV in Sluimerstand staat werkt dit!
De Apple TV wordt ingeschakeld met het uitvoeren van de opdracht.
Reden voor overstap waren wat kleine ergernissen zoals haperingen in beeld en geluid. De Amazon mediaspeler is inmiddels alweer een paar jaar oud, en komt volgens mij wat tekort qua processorcapaciteit.
Één van de verschillen tussen de Amazon Fire TV en Apple TV is het gebruik van Spotify.
Waar de Amazon Fire TV de mogelijkheid heeft om Spotify op de achtergrond te starten, zodat gebruik van Spotify Connect altijd direct mogelijk is, dient op de Apple TV de app Spotify handmatig gestart te worden. Op de Apple TV is het helaas niet mogelijk om de app Spotify automatisch of op de achtergrond te starten.
Bij gebruik van een 'domme' versterker zonder ingebouwde Spotify Connect functionaliteit, zou dat betekenen dat wanneer je je Apple TV gekoppeld hebt aan je versterker, en via je telefoon Spotify wil bedienen en het geluid over je versterker laten lopen, je de Apple TV en je TV moet aanzetten om op de Apple TV de app Spotify te starten, zodat je Spotify Connect kan gebruiken op je telefoon en daarna de TV weer uit kan zetten.
Niet erg handig. Het zou juist fijn zijn dat je hiervoor niet speciaal je TV hoeft aan te zetten.
Hier is echter een workaround voor!
Omdat ik vermoed dat meer Apple TV gebruikers dit handig gaan vinden, heb ik het hier uitgeschreven:
Apple TV configureren:
1. Zorg ervoor dat de app Spotify geïnstalleerd is op de Apple TV
2. Op de Apple TV, ga naar Instellingen en kies 'Afstandsbedieningen en apparaten'
3. Selecteer 'Remote-app en apparaten'
4. Houdt het iOS device waarmee je de Apple TV wilt bedienen dichtbij de Apple TV
5. Voer de code in en klik op 'Koppel'
iOS device (iPhone/iPad) configureren:
1. Zorg ervoor dat de app Spotify geïnstalleerd is op je iOS device (iPhone/iPad)
2. Op de iOS device (iPhone/iPad), open de app 'Opdrachten'
3. Kies 'Automatisering' en 'Persoonlijke automatisering'
4. In het scherm Nieuwe automatisering; scroll naar beneden en Kies 'App'
5. Klik op 'Kies' en selecteer de lokale app Spotify en klik rechtsboven op 'Gereed'
6. Klik rechtsboven op 'Volgende'
7. Klik op '+ Voeg taak toe'
8. Zoek naar 'Apple TV Remote' als deze er nog niet bij staat en selecteer deze
9. Kies uit de lijst 'Open app op Apple TV'.
Klik op het lichtblauw gekleurde woord 'Apple TV' en selecteer jouw eigen Apple TV apparaat;
Er staat nu 'Open TV op [jouw Apple TV apparaatnaam]
Klik op het lichtblauw gekleurde woord TV. Je ziet nu een lijst met geinstalleerde apps op de Apple TV
Selecteer hier de app Spotify.
Er staat nu 'Open Spotify op [jouw Apple TV apparaatnaam]'
10. Klik rechtbovenaan op 'Volgende' en vervolgens op 'Gereed'
11. Open Spotify op je iOS device. Er komt een melding van 'Opdrachten'. Klik op 'Voer uit'
12. De app Spotify wordt nu gestart op de Apple TV.
13. Op je iPhone/iPad kies je in Spotify afluisteren op Apple TV.
Na het starten van Spotify op je iPhone/iPad en het klikken op 'Voer uit' van de, zojuist hierboven aangemaakte opdracht, wordt op de Apple TV de Spotify app geopend zodat Connect beschikbaar is vanaf je iPhone/iPad.
Mooie bijkomstigheid; Ook wanneer de Apple TV in Sluimerstand staat werkt dit!
De Apple TV wordt ingeschakeld met het uitvoeren van de opdracht.
[ Voor 7% gewijzigd door LeGato23 op 27-08-2021 15:38 . Reden: toevoeging nuancering versterker zonder ingebouwde Spotify Connect functionaliteit ]
Veel receivers ondersteunen tegenwoordig ook Spotify connect, dan kun je afspelen zonder tussenkomst van de Apple TV. Was dat geen optie voor je?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Op een Apple TV kan je AirPlay speakers kiezen voor geluid, maar geen idee of dat een beetje werkt want nooit geprobeerd. Maar is dan wel draadloos als je een AirPlay receiver of boxen hebt zoals een HomePod.richard-5 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:29:
Iemand ervaring met het streamen van 5.1 geluid van de AppleTV naar speakers. Ik heb mijn ATV4K nu hangen aan de beamer en wil eigenlijk naar minder kabels toe. Lijkt problematisch te zijn met kabels om dit te doen omdat er geen audio uitgang meer zit op de ATV of mijn beamer. Vandaar op zoek naar draadloze oplossingen.
[ Voor 0% gewijzigd door Mr. Freeze op 27-08-2021 13:23 . Reden: reciever ]
XBL gamertag StayingPow3r
Dat is een goeie! Nooit geprobeerd. Zo hoef je dan niks te streamen (AirPlay) van je iPhone/iPad naar een AirPlay speaker. In mijn geval heb ik zowel een AirPort Express (laatste gen. aangesloten op receiver) als een ATV bekabeld aangesloten. Komend weekend eens testen.Mr. Freeze schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:32:
[...]
Op een Apple TV kan je AirPlay speakers kiezen voor geluid, maar geen idee of dat een beetje werkt want nooit geprobeerd. Maar is dan wel draadloos als je een AirPlay reciever of boxen hebt zoals een HomePod.
Voor muziek werkt dit prima. Ik gebruik het vaak om de receiver met vaste luidsprekers en de HomePod mini’s in de keuken samen muziek te laten afspelen.Mr. Freeze schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:32:
[...]
Op een Apple TV kan je AirPlay speakers kiezen voor geluid, maar geen idee of dat een beetje werkt want nooit geprobeerd. Maar is dan wel draadloos als je een AirPlay reciever of boxen hebt zoals een HomePod.
Voor 5.1 weet ik niet of dit gaat werken. Geen idee of het 5.1 signaal goed verdeeld wordt.
Met de tv in de tuin en de 2 HomePod mini’s (stereo) werkt het ook prima.
Maar je kunt ook vanuit spotify geluid naar de Apple TV streamen via airplay, zonder de Apple TV app. Ik geef toe, is niet de beste beleving, maar toch.LeGato23 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:39:
Gefeliciteerd! En bedankt voor het mooie complete overzicht!LeGato23 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:39:
Sinds vandaag de overstap gemaakt van een Amazon Fire TV gen2 4K ultra HD naar een Apple TV 4K gen2 32GB.
Ik heb wel een opmerking:
Mijn receiver, die alweer 7 jaar oud is, heeft al Spotify Connect. Ik heb m'n Apple TV niet nodig bij het Spotify luisteren. Echter, soms doe ik dat wel, als mijn telefoon aan de lader ligt en ik wil wat luisteren, dan doe ik dat via de Apple TV.Normaal gesproken zou dat betekenen dat wanneer je je Apple TV gekoppeld hebt aan je versterker, en via je telefoon Spotify wil bedienen en het geluid over je versterker laten lopen, je de Apple TV en je TV moet aanzetten om op de Apple TV de app Spotify te starten, zodat je Spotify Connect kan gebruiken op je telefoon en daarna de TV weer uit kan zetten.
Klopt, dat was inderdaad een mogelijkheid geweest. Dank voor de feedback!BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:51:
Veel receivers ondersteunen tegenwoordig ook Spotify connect, dan kun je afspelen zonder tussenkomst van de Apple TV. Was dat geen optie voor je?
Mijn Onkyo TX-DS575X is inmiddels behoorlijk old-skool, dus zonder Spotify Connect en zelfs zonder HDMI. (dus een HDMI-audio extractor gebruikt)
Een 'domme' receiver dus, maar werkt nog prima met bedraad aangesloten speakers en geen behoefte om te vervangen. Ben nog steeds erg blij met het geluid.
Airplay werkt inderdaad prima met de Apple TV, maar vereist dat je iPhone/iPad continu verbinding heeft om te streamen naar de Apple TV en kost dus ook veel batterij.PrimusIP schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:36:
[...]
Maar je kunt ook vanuit spotify geluid naar de Apple TV streamen via airplay, zonder de Apple TV app. Ik geef toe, is niet de beste beleving, maar toch.
Het mooie van Spotify Connect vind ik het 'fire and forget' zonder continu openstaande Airplay streaming tussen iPhone/iPad en Apple TV. Laat die Apple TV maar zelf verbinding maken met internet en de muziek ophalen, zodat ik gewoon m'n telefoon kan blijven gebruiken voor andere dingen en de batterij sparen.
Goede nuancering. Dank je wel! Ik zal m'n post aanpassen en toevoegen dat het een situatie betreft met een versterker zonder ingebouwde Spotify Connect functionaliteit.Gadget Freak schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:59:
[...]
Gefeliciteerd! En bedankt voor het mooie complete overzicht!
Ik heb wel een opmerking:
Mijn receiver, die alweer 7 jaar oud is, heeft al Spotify Connect. Ik heb m'n Apple TV niet nodig bij het Spotify luisteren. Echter, soms doe ik dat wel, als mijn telefoon aan de lader ligt en ik wil wat luisteren, dan doe ik dat via de Apple TV.
[ Voor 0% gewijzigd door LeGato23 op 27-08-2021 15:40 . Reden: typo ]
Je kunt wel uitzetten dat je TV niet aan/uit gaat zodra je je ATV aan/uit zet. Op die manier stream ik nu van Apple tv naar Homepods en zet ik vervolgens de televisie via zijn eigen AB uit. Niet fantastisch maar het werkt.. Had voorheen ook altijd de hele dag de TV aanstaan vanwege het streamen en dat vond ik ook wat overdreven.PrimusIP schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:38:
Ik zou het trouwens wel fijn hebben gevonden als mijn tv op zwart blijft als ik audio stream.
Ik heb deze receiver toevallig ook gehad, volgens mij net voor de eeuwwisseling gekocht. Deze heb ik vervangen vanwege het gebrek aan HDMI, niet vanwege de kwaliteit of de wens meer dan PCM/AC3/DTS af te kunnen spelen. Goed apparaat!LeGato23 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:10:
Mijn Onkyo TX-DS575X is inmiddels behoorlijk old-skool, dus zonder Spotify Connect en zelfs zonder HDMI. (dus een HDMI-audio extractor gebruikt)
Een 'domme' receiver dus, maar werkt nog prima met bedraad aangesloten speakers en geen behoefte om te vervangen. Ben nog steeds erg blij met het geluid.
Dat is zeker een groot voordeel van Spotify Connect! Je hebt je telefoon hooguit nodig om een andere afspeellijst te kiezen, de rest gaat buiten je telefoon om. En daardoor gaat er heel wat minder zinloos dubbele data door de lucht.Het mooie van Spotify Connect vind ik het 'fire and forget' zonder continu openstaande Airplay streaming tussen iPhone/iPad en Apple TV. Laat die Apple TV maar zelf verbinding maken met internet en de muziek ophalen, zodat ik gewoon m'n telefoon kan blijven gebruiken voor andere dingen en de batterij sparen.
Maar dan gaat mijn tv weer niet aan als ik de Apple TV voor beeld wil gebruiken.Scrtz schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:13:
[...]
Je kunt wel uitzetten dat je TV niet aan/uit gaat zodra je je ATV aan/uit zet. Op die manier stream ik nu van Apple tv naar Homepods en zet ik vervolgens de televisie via zijn eigen AB uit. Niet fantastisch maar het werkt.. Had voorheen ook altijd de hele dag de TV aanstaan vanwege het streamen en dat vond ik ook wat overdreven.
Ik doe nu moeilijk. Maar het zou fijn zijn als Apple iets meer functionaliteit zou bieden in de Apple TV.
Klopt dan moet je weer handmatig je TV aanzetten via je TV AB. Maar ik snap je punt hoor, zou een oplossing ook wel fijn vinden.PrimusIP schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:38:
[...]
Maar dan gaat mijn tv weer niet aan als ik de Apple TV voor beeld wil gebruiken.
Ik doe nu moeilijk. Maar het zou fijn zijn als Apple iets meer functionaliteit zou bieden in de Apple TV.
Dat was ook mijn idee, met individuele speakers of een stereo set of met een headphone gaat het prima. Maar ik heb nog geen 5.1 set draadloos. Ga binnenkort deze set van Kien eens proberen om te kijken of het werkt in hun showroom.TheKerremenke schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:43:
[...]
Voor muziek werkt dit prima. Ik gebruik het vaak om de receiver met vaste luidsprekers en de HomePod mini’s in de keuken samen muziek te laten afspelen.
Voor 5.1 weet ik niet of dit gaat werken. Geen idee of het 5.1 signaal goed verdeeld wordt.
Met de tv in de tuin en de 2 HomePod mini’s (stereo) werkt het ook prima.
Heel raar sinds vandaag een oude Apple TV HD aangesloten op tv van slaapkamer naast de Apple TV 4k 2nd die beneden staat. Netflix, NPO etc werkt prima alleen krijg ik geen beeld bij de Ziggo app en enkel geluid, Videoland app laadt wel op maar iets afspelen ho maar… wat te doen? Beneden op de 4K werkt alles wel gek genoeg. Laatste updates zitten er ook op
Misschien ligt het aan de hdmi kabel. Probeer anders even de kabel van de 4k versie.whoutman schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:30:
Heel raar sinds vandaag een oude Apple TV HD aangesloten op tv van slaapkamer naast de Apple TV 4k 2nd die beneden staat. Netflix, NPO etc werkt prima alleen krijg ik geen beeld bij de Ziggo app en enkel geluid, Videoland app laadt wel op maar iets afspelen ho maar… wat te doen? Beneden op de 4K werkt alles wel gek genoeg. Laatste updates zitten er ook op
Mijn 4k versie deed een tijdje terug raar. Ziggo deed het niet en in netflix kreeg ik vaak een zwart scherm te zien terwijl er wel audio was. Lag toen aan mijn hdmi kabel.
[ Voor 13% gewijzigd door Valinor op 01-09-2021 14:19 ]
Even resetten naar fabrieksinstellingen en dan opnieuw instellen. Werkt alles dan weer?whoutman schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:30:
Even een vraagje. Met een Apple TV kan je homepod (mini) selecteren als audio uit, naar wat ik begrijp.
Kan je ook willekeurige AirPlay 2 speakers standaard daarvoor selecteren? Zoals harman kardon citation 100’s?
Kan je ook willekeurige AirPlay 2 speakers standaard daarvoor selecteren? Zoals harman kardon citation 100’s?
Ik ben voornemens om een Apple TV te kopen. Mijn huidige TV (van LG) heeft AirPlay 2, maar ik vind de kwaliteit vaak instabiel als ik m'n scherm mirror of content vanaf mijn iPhone (o.a. via Safari) afspeel vaak slecht afspelen. Elke keer dat ik dan verder scroll en reclame krijg, wordt dat overgenomen door AirPlay en ben ik m'n filmpje kwijt. Is dit anders met een Apple TV en werkt dit beter?
Nee, helaas niet. Zou ik zelf ook graag zien, maar het is enkel Apple HomePod.foekebooij schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 20:40:
Even een vraagje. Met een Apple TV kan je homepod (mini) selecteren als audio uit, naar wat ik begrijp.
Ik vond AirPlay2 van LG ook zeer instabiel, gelukkig al sinds de eerste Apple TV voorzien van zo’n geweldig kastje. Nu de nieuwe Apple TV 4K en wat jij schets heb ik niet. Maar kijk wel meer via apps dan via AirPlay (casten vanaf iPhone).Rhinosaur schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 22:00:
Ik ben voornemens om een Apple TV te kopen. Mijn huidige TV (van LG) heeft AirPlay 2, maar ik vind de kwaliteit vaak instabiel als ik m'n scherm mirror of content vanaf mijn iPhone (o.a. via Safari) afspeel vaak slecht afspelen. Elke keer dat ik dan verder scroll en reclame krijg, wordt dat overgenomen door AirPlay en ben ik m'n filmpje kwijt. Is dit anders met een Apple TV en werkt dit beter?
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
met standaard bedoel je: dat hij verbonden blijft en standaard wordt gekozen?foekebooij schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 20:40:
Want het kiezen van andere AP2 speakers als audio out is in ieder geval mogelijk
Een harman kardon systeem heb ik niet, maar mijn Sony receiver (woonkamer) kan prima als AirPlay speaker dienen voor een Apple TV die op de slaapkamer staat. Alleen of deze als standaard kan worden geselecteerd weet ik niet, nooit geprobeerd.foekebooij schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 20:40:
[ Voor 8% gewijzigd door Mr. Freeze op 05-09-2021 19:29 ]
XBL gamertag StayingPow3r
Voor de beta-testers onder ons: Apple Seeds Ninth Beta of tvOS 15 to Developers
App Store submissions now open for tvOS 15
Vrij weinig vernieuwingen in tvOS 15:
- Vernieuwde playback UI
- MusicKit integratie met Apple Music en tvOS apps
- Vernieuwde authenticatie op basis van Face ID en Touch ID
Ondanks de kleine lijst aan vernieuwingen zal de nieuwe playback UI een welkome verbetering zijn. De info en de instellingen zullen veel logischer bij elkaar gegroepeerd worden. Zie voor meer info:robcoenen schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:34:
App Store submissions now open for tvOS 15
- Vernieuwde playback UI
- MusicKit integratie met Apple Music en tvOS apps
- Vernieuwde authenticatie op basis van Face ID en Touch ID
https://developer.apple.com/videos/play/wwdc2021/10191/
Ziet er goed uit. Jammer dat het niet verplicht is, YouTube heeft nog steeds een eigen bagger implementatie.
Vandaag de nieuwe Apple TV 4K ontvangen. Ik heb de video instellingen altijd op 4K SDR staan met Match Framerate en Content beide op ON.
Echter, YouTube switched nu niet naar HDR, zoals iedere andere app dat wel doet.
Werkt 4K HDR via YouTube enkel als je de Apple TV fixed op 4K HDR zet?! Dat zou echt bagger zijn.
Echter, YouTube switched nu niet naar HDR, zoals iedere andere app dat wel doet.
Werkt 4K HDR via YouTube enkel als je de Apple TV fixed op 4K HDR zet?! Dat zou echt bagger zijn.
Inmiddels tvOS15 draaiende maar ik merk nog weinig verschil met 14.8. De apps zijn nog niet geüpdatet om gebruik te maken van de nieuwe playkit.
tvOS 15 is nu ook officieel uit
Apple Releases tvOS 15 With Spatial Audio, Stereo Support Using Two HomePod Minis, Hey Siri Improvements and More
Apple Releases tvOS 15 With Spatial Audio, Stereo Support Using Two HomePod Minis, Hey Siri Improvements and More
Ik heb de ATV altijd op 4K HDR DoVi staan, werkt perfect met alle apps en content en je wordt helemaal omver geblazen hoe mooi de video’s zijn van de steden en natuur die je krijgt voorgeschoteld als je even niets actiefs doet.Rivanov schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:57:
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
AppleTV+ app gebruikt nieuwe interface. En spatial audio werkt ook goed
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Dat wil ik dus niet, want dan staat je TV altijd geforceerd in HDR modus en wordt SDR content dus ook in HDR Picture Mode getoond.Radiodurans schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:57:
[...]
Ik heb de ATV altijd op 4K HDR DoVi staan, werkt perfect met alle apps en content en je wordt helemaal omver geblazen hoe mooi de video’s zijn van de steden en natuur die je krijgt voorgeschoteld als je even niets actiefs doet.
Nee hoor, mijn AppleTV interface wordt inderdaad in HDR gerendered maar SDR content niet. (Op mijn Panasonic TV zie ik dat door de term 'PQ' die al dan niet in beeld verschijnt bij het omschakelen naar de juiste framerate)Rivanov schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:12:
[...]
Dat wil ik dus niet, want dan staat je TV altijd geforceerd in HDR modus en wordt SDR content dus ook in HDR Picture Mode getoond.
Als ik de Apple TV op 4K HDR instel en kijk een SDR video op YouTube, dan blijft de Picture Mode van m’n LG CX gewoon op HDR staan.Tomba schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:53:
[...]
Nee hoor, mijn AppleTV interface wordt inderdaad in HDR gerendered maar SDR content niet. (Op mijn Panasonic TV zie ik dat door de term 'PQ' die al dan niet in beeld verschijnt bij het omschakelen naar de juiste framerate)
Dan denk ik dat je settings van je AppleTV niet goed staan? Ik heb match content en match frame rate aanstaan. (Of wellicht een YouTube dingetje? Ik gebruik nooit YouTube maar wel Amazon Prime, NPOPlus, F1TV en Plex en daarmee gaat het perfect, althans op mijn Panasonic FZ802)Rivanov schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:45:
[...]
Als ik de Apple TV op 4K HDR instel en kijk een SDR video op YouTube, dan blijft de Picture Mode van m’n LG CX gewoon op HDR staan.
Ook als je SDR content kijkt in Amazon Prime en Plex?Tomba schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 06:46:
[...]
Dan denk ik dat je settings van je AppleTV niet goed staan? Ik heb match content en match frame rate aanstaan. (Of wellicht een YouTube dingetje? Ik gebruik nooit YouTube maar wel Amazon Prime, NPOPlus, F1TV en Plex en daarmee gaat het perfect, althans op mijn Panasonic FZ802)
/edit: je hebt gelijk. Netflix, Infuse en Plex werken dan wel goed. De UI is in HDR, maar zodra je een SDR video start dan pakt m’n LG CX netjes de ISF SDR Picture Mode.
Fucking YouTube app ook altijd…
Ziggo Go blijft overigens ook in HDR mode steken..
[ Voor 21% gewijzigd door Rivanov op 21-09-2021 07:01 ]
Fijn dat je t boven water hebt, wel schraal van YouTube dan zeg! Ziggo (Go) heb ik hier niet, maar YouTube wel dus gelijk even getest en op mijn Panasonic inderdaad ook HDR:Rivanov schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 06:53:
[...]
Ook als je SDR content kijkt in Amazon Prime en Plex?
/edit: je hebt gelijk. Netflix, Infuse en Plex werken dan wel goed. De UI is in HDR, maar zodra je een SDR video start dan pakt m’n LG CX netjes de ISF SDR Picture Mode.
Fucking YouTube app ook altijd…
Ziggo Go blijft overigens ook in HDR mode steken..
:strip_exif()/f/image/TvKLOosSlJcJBZlC3bSEpEbj.jpg?f=fotoalbum_large)
Bijzondere keuze van Google (en Ziggo FTM)
Aangezien ATV 4K een A12 Bionic heeft, hebben jullie ergens gelezen of Siri nu ook on-device speech processing e.d. heeft? Ik denk eraan om voor het eerst Siri in the schakelen op mijn A12+ iDevices vanwege de verbeterde privacy maar twijfel over de ATV.
Ik neem aan dat je F1TV niet via de ATV kijkt, aangezien die app nog niet beschikbaar is. Of heb ik iets gemist?Tomba schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 06:46:
[...]
Dan denk ik dat je settings van je AppleTV niet goed staan? Ik heb match content en match frame rate aanstaan. (Of wellicht een YouTube dingetje? Ik gebruik nooit YouTube maar wel Amazon Prime, NPOPlus, F1TV en Plex en daarmee gaat het perfect, althans op mijn Panasonic FZ802)
Ik kijk die inderdaad op mijn ATV en wel via https://github.com/NoahFetz/F1AppleTVJeppieW schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:40:
[...]
Ik neem aan dat je F1TV niet via de ATV kijkt, aangezien die app nog niet beschikbaar is. Of heb ik iets gemist?
Werkt subliem
Ik heb echt een hekel aan al dat verplichte casten (looking at you KPN en ESPN...) dat mijn iPhone of iPad bezet houdt....
[ Voor 32% gewijzigd door Tomba op 21-09-2021 08:48 ]
Mijn appletv heeft net zichzelf geüpdate naar tvOS 15 en nu werken veel van mijn Apps niet meer. Iemand enig idee wat er zo anders is dat pak m beet 50% van mijn betaalde apps niet meer werkt? Kan me namelijk niet herinneren daar iets over gelezen te hebben.
Nb als iemand nog een suggestie voor een downgrade heeft.
C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)
Noem eens een paar apps die het niet doen. Ik draai al TVOS 15 sinds de 2e beta. Geen enkele app die het niet deed..cornelisprul schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:51:
Mijn appletv heeft net zichzelf geüpdate naar tvOS 15 en nu werken veel van mijn Apps niet meer. Iemand enig idee wat er zo anders is dat pak m beet 50% van mijn betaalde apps niet meer werkt? Kan me namelijk niet herinneren daar iets over gelezen te hebben.
Laat maar. Paar keer rebooten en de meeste apps werken weer.
[ Voor 114% gewijzigd door cornelisprul op 21-09-2021 20:32 ]
C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)
Bij mij werkt Dumpert niet meer op de AppleTV, hij blijft maar laden. Meer mensen met dit probleem?
Vreemd verhaal. Dit heb ik nog nooit meegemaakt met een Apple TV (2 / 4 / 4K 2021).cornelisprul schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:58:
Laat maar. Paar keer rebooten en de meeste apps werken weer.
Ik ked nede app niet, maar ik heb al wel verschillende ATV apps die niet meer zijn dan een browser view op een bepaalde site, en als die site er niet meer is, dan werkt de app ook niet meer. Of, beter: de app doet het nog wel, maar laat niets zien, behalve misschien een foutmelding.colorsone schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 23:21:
Bij mij werkt Dumpert niet meer op de AppleTV, hij blijft maar laden. Meer mensen met dit probleem?
Is de Dumpert app ook zoiets?
Gisteren bijgewerkt naar tvOS15, maar nu vind ik niet meer hoe ik tijdens het kijken kan wisselen van audio output. Vroeger kon ik op het pijltje naar beneden klikken tijdens het bekijken van een film/serie, en daar in de instellingen kon ik dan wisselen van tv audio naar bv HomePod audio als output. Nu vind ik enkel de instellingen van ondertitels en audiokanalen, maar niet van audio output.
Iemand enig idee of die instelling daar toch ergens aanwezig is?
Btw: ik heb het niet over de default instelling, die is te ver verborgen om tijdens het kijken snel te wisselen.
Btw: ik heb het niet over de default instelling, die is te ver verborgen om tijdens het kijken snel te wisselen.
Knop rechtsboven op je afstandsbediening even vasthouden, dan kun je audio input makkelijk wijzigen.charliemka schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:49:
Gisteren bijgewerkt naar tvOS15, maar nu vind ik niet meer hoe ik tijdens het kijken kan wisselen van audio output. Vroeger kon ik op het pijltje naar beneden klikken tijdens het bekijken van een film/serie, en daar in de instellingen kon ik dan wisselen van tv audio naar bv HomePod audio als output. Nu vind ik enkel de instellingen van ondertitels en audiokanalen, maar niet van audio output.
Als je op pauze drukt komt de balk met voortgang naar voren. Bij de standaard video player. Hier kun je de rechtse symbolen aanklikken. Daar kun je ondertitelingstaal en audio output kiezen. Volgens mij..charliemka schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:49:
Nee Dumpert bestaat nog en op iOS werkt het prima. Zoekfunctie in de app geeft wel video’s maar de homepage laadt niks meer zien helaas.Gadget Freak schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:26:
[...]
Ik ked nede app niet, maar ik heb al wel verschillende ATV apps die niet meer zijn dan een browser view op een bepaalde site, en als die site er niet meer is, dan werkt de app ook niet meer. Of, beter: de app doet het nog wel, maar laat niets zien, behalve misschien een foutmelding.
Is de Dumpert app ook zoiets?
Gisteravond weer iets vreemd met m'n 1st Gen Apple TV 4K i.c.m. AirPods Pro.
Toen ik Netflix ging kijken en m'n AirPods Pro had gekoppeld kreeg ik netjes Dolby Atmos (Spatial Audio).
Daarna had ik even gepauzeerd en m'n AirPods ontkoppeld. Na het opnieuw koppelen kreeg ik met geen mogelijkheid de Spatial Audio actief. Netflix gaf ook niet meer de melding van 5.1
Wanneer ik de AirPods weer ontkoppelde, kwam de melding 5.1 wél weer in de UI tevoorschijn.
Ook Atmos via Apple TV+ werkte niet.
Meerdere malen Apple TV herstart, AirPods Pro opnieuw gekoppeld .. niks werkte.
Rara..
Toen ik Netflix ging kijken en m'n AirPods Pro had gekoppeld kreeg ik netjes Dolby Atmos (Spatial Audio).
Daarna had ik even gepauzeerd en m'n AirPods ontkoppeld. Na het opnieuw koppelen kreeg ik met geen mogelijkheid de Spatial Audio actief. Netflix gaf ook niet meer de melding van 5.1
Wanneer ik de AirPods weer ontkoppelde, kwam de melding 5.1 wél weer in de UI tevoorschijn.
Ook Atmos via Apple TV+ werkte niet.
Meerdere malen Apple TV herstart, AirPods Pro opnieuw gekoppeld .. niks werkte.
Rara..
Ik weet dat Dumpert nog bestaat!colorsone schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:20:
[...]
Nee Dumpert bestaat nog en op iOS werkt het prima. Zoekfunctie in de app geeft wel video’s maar de homepage laadt niks meer zien helaas.
Wat er waarschijnlijk aan de hand is, is dat de speciale ATV pagina's op Dumpert niet meer bestaan.
Ik heb een Apple TV 4K 2021 met 2ne gen Siri remote, er is geen knop rechtsboven?Scrtz schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:11:
[...]
Knop rechtsboven op je afstandsbediening even vasthouden, dan kun je audio input makkelijk wijzigen.
Neen, ik kan enkel ’audio track’ kiezen, geen audio output. Jij wel?TheKerremenke schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:14:
[...]
Als je op pauze drukt komt de balk met voortgang naar voren. Bij de standaard video player. Hier kun je de rechtse symbolen aanklikken. Daar kun je ondertitelingstaal en audio output kiezen. Volgens mij..
Hij bedoeld de rechter boven knop van de 6 knoppen. Dan krijg je “control center” daar kun je de audio output bedienen.charliemka schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:25:
[...]
Ik heb een Apple TV 4K 2021 met 2ne gen Siri remote, er is geen knop rechtsboven?
[...]
Neen, ik kan enkel ’audio track’ kiezen, geen audio output. Jij wel?
Nee, dat heb ik daar dan ook niet. Ben op het werk en heb geen Atv bij de hand. Vandaar de twijfel.
Dit kan inderdaad niet meer via de betreffende app. Nu moet je de knop naast de menu knop op de ab lang ingedrukt houden. Daarna kun je kiezen voor het AirPlay symbool en dan de betreffende speaker selecteren.charliemka schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:49:
TheKerremenke schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:33:
[...]
Hij bedoeld de rechter boven knop van de 6 knoppen. Dan krijg je “control center” daar kun je de audio output bedienen.
Nee, dat heb ik daar dan ook niet. Ben op het werk en heb geen Atv bij de hand. Vandaar de twijfel.
Dat is het! Ik wist zelfs niet dat er een control Center bestond op Apple TV. Bedankt!meesje schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:36:
[...]
Dit kan inderdaad niet meer via de betreffende app. Nu moet je de knop naast de menu knop op de ab lang ingedrukt houden. Daarna kun je kiezen voor het AirPlay symbool en dan de betreffende speaker selecteren.
Heb al een mail gestuurd en antwoord gekregen, ze weten er van en vandaag of morgen komt er een update om het te fixen!Gadget Freak schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:18:
[...]
Ik weet dat Dumpert nog bestaat!
Wat er waarschijnlijk aan de hand is, is dat de speciale ATV pagina's op Dumpert niet meer bestaan.
Ervaren jullie ook lipsync issues met Spatial Audio? Met mijn Airpods Pro is het verschrikkelijk. Leuke feature, maar het moet wel een beetje in sync zijn.
Jep. Idem hier.
Hier ook tvOS 15 gekregen op de 4K, maar elke video app (ziggo, netflix, npo, etc) heeft nu een paar seconden lag tussen beeld en geluid. Het beeld zie ik duidelijk stotteren, het geluid lioopt 2 seconden voor.
Geluid via de tv werkt prima, via de receiver werkt het niet meer goed.
Heel frustrerend, er valt nu niet meer naar te kijken.
Hoe gaan we dit nu weer oplossen, voor deze update nog nooit issues gehad
Geluid via de tv werkt prima, via de receiver werkt het niet meer goed.
Heel frustrerend, er valt nu niet meer naar te kijken.
Hoe gaan we dit nu weer oplossen, voor deze update nog nooit issues gehad
[ Voor 16% gewijzigd door gimpygibbon op 25-09-2021 23:06 ]
I try to make everydays life more surreal
Als ik de video opnieuw opstart is de lag bij mij vanzelf weg dus niet constant. Heb overigens alleen Prime Video en Netflix gebruikt, niet de Apple TV-app.baba420 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:52:
Ervaren jullie ook lipsync issues met Spatial Audio? Met mijn Airpods Pro is het verschrikkelijk. Leuke feature, maar het moet wel een beetje in sync zijn.
Ik vind het wel een verbetering ten opzichte van de standaard stereo als spatial audio uitstaat.
Meer mensen last dat sinds tvos 15 in youtube de zoek functie niet meer werkt ? Ik krijg een leeg scherm als ik zoeken klik.
Nooit problemen met zoeken. Doet gewoon wat die moet doen.Pixelmagic schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:32:
Meer mensen last dat sinds tvos 15 in youtube de zoek functie niet meer werkt ? Ik krijg een leeg scherm als ik zoeken klik.
Wel is de YouTube app soms het formaat kwijt. Dan is die heel klein ( kwart van het tv scherm) of ontzettend vergroot. Maar een snelle herstart van de app lost dat altijd op.
Dubbel post
[ Voor 94% gewijzigd door TheKerremenke op 07-10-2021 13:54 ]
Hebben meerdere mensen last dat tvOS 15 echt instabiel en stotterig aanvoelt op hun Apple TV 4k (1st gen)? Scrollen door het OS gaat vaak haperend en wanneer ik Spotify open loopt het gegarandeerd de eerste keer vast. Als ik deze vervolgens geforceerd sluit en opnieuw opstart werkt het wel weer. Ook Netflix dropt geregeld in kwaliteit terwijl dit voorheen nooit een issue was. Speedtest haal ik gewoon (ongeveer) 1Gbit/s up en down, bekabeld aangesloten.
Ik gebruik noch Spotify noch Netflix maar Amazon Prime, NPO Start, F1TV, AppleTV+, Plex en Youtube werken probleemloos op mijn Gen1 4K.JEROENrgfgf schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:20:
Hebben meerdere mensen last dat tvOS 15 echt instabiel en stotterig aanvoelt op hun Apple TV 4k (1st gen)? Scrollen door het OS gaat vaak haperend en wanneer ik Spotify open loopt het gegarandeerd de eerste keer vast. Als ik deze vervolgens geforceerd sluit en opnieuw opstart werkt het wel weer. Ook Netflix dropt geregeld in kwaliteit terwijl dit voorheen nooit een issue was. Speedtest haal ik gewoon (ongeveer) 1Gbit/s up en down, bekabeld aangesloten.
Sinds vanmorgen werkt zoeken niet meer bij mij, ook een leeg schermPixelmagic schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:32:
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Hmm raar, het lijkt ook alsof hij steeds meer tijd nodig heeft bij Netflix om op 4K te komen. Voorheen leek de kwaliteit gewoon gelijk de hoogste beschikbaar te zijn. De native app op mijn TV doet dat wel en die zit zelfs op WiFi.Tomba schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:53:
[...]
Ik gebruik noch Spotify noch Netflix maar Amazon Prime, NPO Start, F1TV, AppleTV+, Plex en Youtube werken probleemloos op mijn Gen1 4K.
Ik heb een ATV 4 en een ATV 4K 2nd gen, beide draaien tvOS 15, en op beide zijn er geen problemen met Netflix, Spotify, Infuse, Ziggo Go of YouTube.JEROENrgfgf schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:20:
Ja bij ons hetzelfdePixelmagic schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:32:
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Gelukkig dat het niet alleen bij mij is dan, beiden bedankt.
Weet iemand zo vanaf welke Apple TV versie Apple Music werkt ipv te moeten streamen via AirPlay
Ik heb nu een oudje AppleTV 3 maar die laat het niet toe om je Apple Music bibliotheek te gebruiken op dat ding zelf.
Ik hoef dus niet de meest recente AppleTV perse, omdat we deze verder zelden gebruiken.
Ik hoef dus niet de meest recente AppleTV perse, omdat we deze verder zelden gebruiken.
Mijn boefje is liev!
Al die functionaliteiten werkt met TVOS 15, maar die draait dacht ik niet niet op jouw TV 3JB schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:40:
Weet iemand zo vanaf welke Apple TV versie Apple Music werkt ipv te moeten streamen via AirPlayIk heb nu een oudje AppleTV 3 maar die laat het niet toe om je Apple Music bibliotheek te gebruiken op dat ding zelf.
Ik zou inderdaad denken dat je moeten kijken vanaf welk apparaat TVOS15 wordt ondersteund. Van een snelle Google search krijg ik de indruk dat dit vanaf Apple TV HD is.
De Apple TV 1, 2 en 3 hadden geen app store en draaien geen tvOS. Je moet het doen met de apps die Apple erop heeft gezet. De Apple TV 1 en 2 zijn overigens te jailbreaken, waardoor er bv Infuse (versie 2, antiek) op te zetten is.
De Apple TV 4 (HD), 4K en 4K 2021 draaien tvOS (en kunnen allemaal op de laatste versie draaien) en hebben een app store waardoor er vele apps voor te krijgen zijn.
De Apple TV 4 (HD), 4K en 4K 2021 draaien tvOS (en kunnen allemaal op de laatste versie draaien) en hebben een app store waardoor er vele apps voor te krijgen zijn.
Ik vind trouwens dat app aanbod kwalitatief nogal teleurstellend. Meeste zijn obscure abonnement kanalen. En diverse apps werken slecht. Het is fijn dat je natuurlijk 3rd party apps er op kunt zetten, zo ben ik erg blij met VLC player. Maar als je kijkt wat die machine in theorie zou kunnen en wat je er in de praktijk mee kunt vind ik dat wel een beetje teleurstellend.
Dat gezegd hebbende, als vervanging van je 'smart tv' besturingssysteem en als airplay device werkt het wel heel fijn, veel prettiger dan wat tv fabrikanten zelf in hun tv proppen.
Dat gezegd hebbende, als vervanging van je 'smart tv' besturingssysteem en als airplay device werkt het wel heel fijn, veel prettiger dan wat tv fabrikanten zelf in hun tv proppen.
Wat mis je precies en wat bedoel je met obscure abo kanalen? Netflix, NPO Plus, Amazon Prime, AppleTV+, Youtube, F1TV en Plex (allemaal hier in huis in gebruikPrimusIP schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:29:
Ik vind trouwens dat app aanbod kwalitatief nogal teleurstellend. Meeste zijn obscure abonnement kanalen. En diverse apps werken slecht. Het is fijn dat je natuurlijk 3rd party apps er op kunt zetten, zo ben ik erg blij met VLC player. Maar als je kijkt wat die machine in theorie zou kunnen en wat je er in de praktijk mee kunt vind ik dat wel een beetje teleurstellend.
Enige echte wens die ik heb is xCloud erop kunnen draaien
Mensen ervaring met Steam link op Apple TV en een Windows 11 PC? Schijnt een issue mee te zijn dat de PC niet meer gevonden kan worden of niet mee verbonden kan worden, er wordt gewerkt aan een fix;
https://steamcommunity.co...ns/0/3082142648913005913/
https://steamcommunity.co...ns/0/3082142648913005913/
Obsucure kanalen denk ik bijvoorbeeld aan een kanaal Lego, Minnow, Pokemon tv en weet ik wat ik allemaal tegenkom in de appstore.Tomba schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:15:
[...]
Wat mis je precies en wat bedoel je met obscure abo kanalen? Netflix, NPO Plus, Amazon Prime, AppleTV+, Youtube, F1TV en Plex (allemaal hier in huis in gebruik) zou ik het niet heel opscuur willen noemen. Voor mij (met een Panasonic TV
) echt de beste aankoop ooit.
Enige echte wens die ik heb is xCloud erop kunnen draaien
Dingen als Netflix, Amazone prime, etc zit vaak wel voorgeïnstalleerd op een tv.
Wat ik mis zijn apps die niet klassiek tv zijn, maar prima zouden kunnen draaien. Een Apple maps, een kalender app, misschien notes zelfs wel, al was het om te kijken.
Verder had ik het wel prettig gevonden als je een externe schijf er op zou kunnen aansluiten (ik ben bekend met de alternatieve oplossingen).
Wat is die F1 app op GitHub trouwens?
Totdat ze niet meer werken omdat je tv geen updates meer krijgt...PrimusIP schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:39:
Dingen als Netflix, Amazone prime, etc zit vaak wel voorgeïnstalleerd op een tv.
Hier in België (of Vlaanderen) bijvoorbeeld mis ik op Apple TV een app voor VRT NU (zoals jullie NOS hebben) en ook mijn eigen aanbieder van tv, Orange, heeft geen dedicated Orange app op de ATV. Zelf Airplay kan niet vanuit die app op mobiel, enkel Chromecast... Zal wel met € te maken hebben.
Op dat vlak hebben ze dat bij jullie in Nederland wel een stuk beter geïmplementeerd.
Op dat vlak hebben ze dat bij jullie in Nederland wel een stuk beter geïmplementeerd.
Ah zo, jij hebt duidelijk geen Panasonic TV (daar zijn nauwelijks apps voorPrimusIP schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:39:
[...]
Obsucure kanalen denk ik bijvoorbeeld aan een kanaal Lego, Minnow, Pokemon tv en weet ik wat ik allemaal tegenkom in de appstore.
Wat ik mis zijn apps die niet klassiek tv zijn, maar prima zouden kunnen draaien. Een Apple maps, een kalender app, misschien notes zelfs wel, al was het om te kijken.
Verder had ik het wel prettig gevonden als je een externe schijf er op zou kunnen aansluiten (ik ben bekend met de alternatieve oplossingen).
Wat is die F1 app op GitHub trouwens?Is dat een onofficiële app voor hun betaalde (live) streaming kanaal, of is het iets anders?
Meerwaarde van Maps of agenda mis ik even denk ik? Hoe zie je dat voor je?
Die F1tv app is inderdaad een onofficiële app voor (betaald) F1TV, Formula 1 heeft ondanks jaren geleden aankondiging nog altijd geen officiële app….
Die F1TV app genaamd FIA-TV is zeker een aanrader. Onofficieel maar wel ontzettend goed.
https://github.com/NoahFetz/F1AppleTV
https://github.com/NoahFetz/F1AppleTV
Nee, ik heb Samsung, die geven je weer ongevraagd van alles. Overigens bij aankoop gelijk een Apple TV er aan gehangen en ik verbind de tv maar zeer zelden met het internet, hoofdzakelijk voor firmware update. Alle apps er afgegooid.Tomba schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:30:
[...]
Ah zo, jij hebt duidelijk geen Panasonic TV (daar zijn nauwelijks apps voor)
Maps is wel leuk. Samen op de bank kijken naar een plek op aarde, voor waar je heen wil op reis bijvoorbeeld. Al zou ik dan liever Google Maps gebruiken, maar die is er ook niet.Meerwaarde van Maps of agenda mis ik even denk ik? Hoe zie je dat voor je?
Even naar de agenda kijken zie ik ook wel voordeel in als je met anderen wat gaat plannen.
Met een MacBook kan dat allemaal ook wel, maar meer opties zou prettig zijn. Qua hardware moet dat geen probleem zijn.
Ow zo, ik zat te denken aan navigatiePrimusIP schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:17:
[...]
Nee, ik heb Samsung, die geven je weer ongevraagd van alles. Overigens bij aankoop gelijk een Apple TV er aan gehangen en ik verbind de tv maar zeer zelden met het internet, hoofdzakelijk voor firmware update. Alle apps er afgegooid.
[...]
Maps is wel leuk. Samen op de bank kijken naar een plek op aarde, voor waar je heen wil op reis bijvoorbeeld. Al zou ik dan liever Google Maps gebruiken, maar die is er ook niet.
Even naar de agenda kijken zie ik ook wel voordeel in als je met anderen wat gaat plannen.
Met een MacBook kan dat allemaal ook wel, maar meer opties zou prettig zijn. Qua hardware moet dat geen probleem zijn.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid