• engessa
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Rivanov schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:50:
[...]

Heb hetzelfde probleem. Helaas geen oplossing voor.
Ook sinds deze week? Heb zelf het vermoeden dat ie gebricked is door een update naar 14.7 maar Apple heeft daar geen signalen van.

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 10:46

Rivanov

Apple freak

engessa schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:33:
[...]

Ook sinds deze week? Heb zelf het vermoeden dat ie gebricked is door een update naar 14.7 maar Apple heeft daar geen signalen van.
Nee, sinds enkele weken. Maakte gebruik van tvOS 15 Beta. Maar dat draait op de Apple TV 4K op de slaapkamer ook en die doet het gewoon perfect.

[Voor 17% gewijzigd door Rivanov op 21-08-2021 22:46]

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

• PrimusIP
  • Registratie: juni 2021
  • Nu online
Ik heb trouwens de laatste week veel gedoe met een niet werkende pauze knop. Moet dan appe tv resetten. Dacht eerst dat het aan de remote lag, maar de software remote op de iphone heeft het zelfde probleem.
Herkennen anderen dit?

• TheKerremenke
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 10:14
Iemand al eens via de Siri remote op de Apple TV naar het weer gevraagd? Ik krijg de volgende schermen te zien, weet niet zeker of dit is nieuw/gewijzigd is aangezien ik TVOS beta 15 draai. Hier zijn enkele afbeeldingen.

[Voor 11% gewijzigd door TheKerremenke op 22-08-2021 20:03]

iPad Pro 2017  iPhone 12 Pro Pacific Blue  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 10:50
TheKerremenke schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:01:
Iemand al eens via de Siri remote op de Apple TV naar het weer gevraagd? Ik krijg de volgende schermen te zien, weet niet zeker of dit is nieuw/gewijzigd is aangezien ik TVOS beta 15 draai. Hier zijn enkele afbeeldingen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit kan al een tijdje hoor. Leuk om eens te proberen maar ik gebruik het verder nooit.

• TheKerremenke
O. Dacht dat het nieuw was. :+ Zo vaak gebruik ik die functie niet… 8)7

[Voor 6% gewijzigd door TheKerremenke op 22-08-2021 20:04]

iPad Pro 2017  iPhone 12 Pro Pacific Blue  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Nero22
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 21-09 15:35
Ik wil gewoon Engelse Siri op de tv kunnen gebruiken zonder geëmmer. :'(

It's funny. But not ha-ha funny.

• meesje
TheKerremenke schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:04:
O. Dacht dat het nieuw was. :+ Zo vaak gebruik ik die functie niet… 8)7
Je kunt ook vragen wat de aandelen doen. Je krijgt dan een balk zoals je eerste foto (niet beeldvullend).

[Voor 5% gewijzigd door meesje op 22-08-2021 20:24]

• PrimusIP
  • Nu online
Zou wel mooi zijn als ze wat meer aan integratie doen op gebied van wachtwoorden, delen, clipboard, etc.
En ik zou ook willen dat ze webkit beschikbaar stellen. Ik hoef niet persé Safari op de tv, maar heb het idee dat bepaalde apps er wat door worden beperkt.

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 10:45

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik zou heel graag xCloud op de AppleTV hebben (of streaming vanaf mijn eigen Xbox), nu sleep ik iedere keer mijn Xbox op en neer.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• charliemka
  • Registratie: mei 2020
  • Nu online
engessa schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:23:
[...]
Power cycle gedaan, helpt niet. En ding uit iCloud gooien schijnt hun ook niet te helpen geven ze in de winkel aan.
Heb je meerdere power cycles achter elkaar geprobeerd? Onlangs was ik met het slimme stopcontact van de HomePod aan het spelen en zo heb ik hem per ongeluk gereset. Misschien werkt dat inderdaad ook bij de ATV.

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 10:20
Rivanov schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:50:
[...]

Heb hetzelfde probleem. Helaas geen oplossing voor.
Schijnt te moeten kunnen:

https://www.reddit.com/r/...a_4k_apple_tv_it/duf997m/

Zo te zien paar keer power plug erin/eruit totdat recovery scherm komt. Klinkt als soort brown-out detectie in firmware en dan firmware die besluit dat het toch echt recovery mode moet zijn.

iMac 27" 2019 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 12 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 6 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

loekf2 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:49:
[...]

Schijnt te moeten kunnen:

https://www.reddit.com/r/...a_4k_apple_tv_it/duf997m/

Zo te zien paar keer power plug erin/eruit totdat recovery scherm komt. Klinkt als soort brown-out detectie in firmware en dan firmware die besluit dat het toch echt recovery mode moet zijn.
Heb alles al geprobeerd / onderzocht, waaronder jouw geboden oplossing. Maar helpt bij mijn Apple TV helaas niet.

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

• richard-5
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21-09 20:21
Iemand ervaring met het streamen van 5.1 geluid van de AppleTV naar speakers. Ik heb mijn ATV4K nu hangen aan de beamer en wil eigenlijk naar minder kabels toe. Lijkt problematisch te zijn met kabels om dit te doen omdat er geen audio uitgang meer zit op de ATV of mijn beamer. Vandaar op zoek naar draadloze oplossingen.

• LeGato23
  • Niet online
Sinds vandaag de overstap gemaakt van een Amazon Fire TV gen2 4K ultra HD naar een Apple TV 4K gen2 32GB.
Reden voor overstap waren wat kleine ergernissen zoals haperingen in beeld en geluid. De Amazon mediaspeler is inmiddels alweer een paar jaar oud, en komt volgens mij wat tekort qua processorcapaciteit.

Één van de verschillen tussen de Amazon Fire TV en Apple TV is het gebruik van Spotify.
Waar de Amazon Fire TV de mogelijkheid heeft om Spotify op de achtergrond te starten, zodat gebruik van Spotify Connect altijd direct mogelijk is, dient op de Apple TV de app Spotify handmatig gestart te worden. Op de Apple TV is het helaas niet mogelijk om de app Spotify automatisch of op de achtergrond te starten.

Bij gebruik van een 'domme' versterker zonder ingebouwde Spotify Connect functionaliteit, zou dat betekenen dat wanneer je je Apple TV gekoppeld hebt aan je versterker, en via je telefoon Spotify wil bedienen en het geluid over je versterker laten lopen, je de Apple TV en je TV moet aanzetten om op de Apple TV de app Spotify te starten, zodat je Spotify Connect kan gebruiken op je telefoon en daarna de TV weer uit kan zetten.
Niet erg handig. Het zou juist fijn zijn dat je hiervoor niet speciaal je TV hoeft aan te zetten.

Hier is echter een workaround voor!
Omdat ik vermoed dat meer Apple TV gebruikers dit handig gaan vinden, heb ik het hier uitgeschreven:

Apple TV configureren:

1. Zorg ervoor dat de app Spotify geïnstalleerd is op de Apple TV
2. Op de Apple TV, ga naar Instellingen en kies 'Afstandsbedieningen en apparaten'
3. Selecteer 'Remote-app en apparaten'
4. Houdt het iOS device waarmee je de Apple TV wilt bedienen dichtbij de Apple TV
5. Voer de code in en klik op 'Koppel'

iOS device (iPhone/iPad) configureren:

1. Zorg ervoor dat de app Spotify geïnstalleerd is op je iOS device (iPhone/iPad)
2. Op de iOS device (iPhone/iPad), open de app 'Opdrachten'
3. Kies 'Automatisering' en 'Persoonlijke automatisering'
4. In het scherm Nieuwe automatisering; scroll naar beneden en Kies 'App'
5. Klik op 'Kies' en selecteer de lokale app Spotify en klik rechtsboven op 'Gereed'
6. Klik rechtsboven op 'Volgende'
7. Klik op '+ Voeg taak toe'
8. Zoek naar 'Apple TV Remote' als deze er nog niet bij staat en selecteer deze
9. Kies uit de lijst 'Open app op Apple TV'.
Klik op het lichtblauw gekleurde woord 'Apple TV' en selecteer jouw eigen Apple TV apparaat;
Er staat nu 'Open TV op [jouw Apple TV apparaatnaam]
Klik op het lichtblauw gekleurde woord TV. Je ziet nu een lijst met geinstalleerde apps op de Apple TV
Selecteer hier de app Spotify.
Er staat nu 'Open Spotify op [jouw Apple TV apparaatnaam]'
10. Klik rechtbovenaan op 'Volgende' en vervolgens op 'Gereed'
11. Open Spotify op je iOS device. Er komt een melding van 'Opdrachten'. Klik op 'Voer uit'
12. De app Spotify wordt nu gestart op de Apple TV.
13. Op je iPhone/iPad kies je in Spotify afluisteren op Apple TV.

Na het starten van Spotify op je iPhone/iPad en het klikken op 'Voer uit' van de, zojuist hierboven aangemaakte opdracht, wordt op de Apple TV de Spotify app geopend zodat Connect beschikbaar is vanaf je iPhone/iPad.

Mooie bijkomstigheid; Ook wanneer de Apple TV in Sluimerstand staat werkt dit!
De Apple TV wordt ingeschakeld met het uitvoeren van de opdracht.

[Voor 7% gewijzigd door LeGato23 op 27-08-2021 15:38. Reden: toevoeging nuancering versterker zonder ingebouwde Spotify Connect functionaliteit]

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20-09 00:54

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Veel receivers ondersteunen tegenwoordig ook Spotify connect, dan kun je afspelen zonder tussenkomst van de Apple TV. Was dat geen optie voor je?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 07:22
richard-5 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:29:
Iemand ervaring met het streamen van 5.1 geluid van de AppleTV naar speakers. Ik heb mijn ATV4K nu hangen aan de beamer en wil eigenlijk naar minder kabels toe. Lijkt problematisch te zijn met kabels om dit te doen omdat er geen audio uitgang meer zit op de ATV of mijn beamer. Vandaar op zoek naar draadloze oplossingen.
Op een Apple TV kan je AirPlay speakers kiezen voor geluid, maar geen idee of dat een beetje werkt want nooit geprobeerd. Maar is dan wel draadloos als je een AirPlay receiver of boxen hebt zoals een HomePod.

[Voor 0% gewijzigd door Mr. Freeze op 27-08-2021 13:23. Reden: reciever]

Forzarthon?

• meesje
Mr. Freeze schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:32:
[...]

Op een Apple TV kan je AirPlay speakers kiezen voor geluid, maar geen idee of dat een beetje werkt want nooit geprobeerd. Maar is dan wel draadloos als je een AirPlay reciever of boxen hebt zoals een HomePod.
Dat is een goeie! Nooit geprobeerd. Zo hoef je dan niks te streamen (AirPlay) van je iPhone/iPad naar een AirPlay speaker. In mijn geval heb ik zowel een AirPort Express (laatste gen. aangesloten op receiver) als een ATV bekabeld aangesloten. Komend weekend eens testen.

• TheKerremenke
Mr. Freeze schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:32:
[...]

Op een Apple TV kan je AirPlay speakers kiezen voor geluid, maar geen idee of dat een beetje werkt want nooit geprobeerd. Maar is dan wel draadloos als je een AirPlay reciever of boxen hebt zoals een HomePod.
Voor muziek werkt dit prima. Ik gebruik het vaak om de receiver met vaste luidsprekers en de HomePod mini’s in de keuken samen muziek te laten afspelen.

Voor 5.1 weet ik niet of dit gaat werken. Geen idee of het 5.1 signaal goed verdeeld wordt.

Met de tv in de tuin en de 2 HomePod mini’s (stereo) werkt het ook prima.

• PrimusIP
  • Nu online
LeGato23 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:39:

Één van de verschillen tussen de Amazon Fire TV en Apple TV is het gebruik van Spotify.
Waar de Amazon Fire TV de mogelijkheid heeft om Spotify op de achtergrond te starten, zodat gebruik van Spotify Connect altijd direct mogelijk is, dient op de Apple TV de app Spotify handmatig gestart te worden. Op de Apple TV is het helaas niet mogelijk om de app Spotify automatisch of op de achtergrond te starten.
Maar je kunt ook vanuit spotify geluid naar de Apple TV streamen via airplay, zonder de Apple TV app. Ik geef toe, is niet de beste beleving, maar toch.

• PrimusIP
  • Nu online
Ik zou het trouwens wel fijn hebben gevonden als mijn tv op zwart blijft als ik audio stream.

• Gadget Freak
  • Laatst online: 09:26
Gefeliciteerd! En bedankt voor het mooie complete overzicht!

Ik heb wel een opmerking:
Normaal gesproken zou dat betekenen dat wanneer je je Apple TV gekoppeld hebt aan je versterker, en via je telefoon Spotify wil bedienen en het geluid over je versterker laten lopen, je de Apple TV en je TV moet aanzetten om op de Apple TV de app Spotify te starten, zodat je Spotify Connect kan gebruiken op je telefoon en daarna de TV weer uit kan zetten.
Niet erg handig. Het zou juist fijn zijn dat je hiervoor niet speciaal je TV hoeft aan te zetten.
Mijn receiver, die alweer 7 jaar oud is, heeft al Spotify Connect. Ik heb m'n Apple TV niet nodig bij het Spotify luisteren. Echter, soms doe ik dat wel, als mijn telefoon aan de lader ligt en ik wil wat luisteren, dan doe ik dat via de Apple TV.

• LeGato23
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:51:
Veel receivers ondersteunen tegenwoordig ook Spotify connect, dan kun je afspelen zonder tussenkomst van de Apple TV. Was dat geen optie voor je?
Klopt, dat was inderdaad een mogelijkheid geweest. Dank voor de feedback!
Mijn Onkyo TX-DS575X is inmiddels behoorlijk old-skool, dus zonder Spotify Connect en zelfs zonder HDMI. (dus een HDMI-audio extractor gebruikt)
Een 'domme' receiver dus, maar werkt nog prima met bedraad aangesloten speakers en geen behoefte om te vervangen. Ben nog steeds erg blij met het geluid.
PrimusIP schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:36:
[...]
Maar je kunt ook vanuit spotify geluid naar de Apple TV streamen via airplay, zonder de Apple TV app. Ik geef toe, is niet de beste beleving, maar toch.
Airplay werkt inderdaad prima met de Apple TV, maar vereist dat je iPhone/iPad continu verbinding heeft om te streamen naar de Apple TV en kost dus ook veel batterij.
Het mooie van Spotify Connect vind ik het 'fire and forget' zonder continu openstaande Airplay streaming tussen iPhone/iPad en Apple TV. Laat die Apple TV maar zelf verbinding maken met internet en de muziek ophalen, zodat ik gewoon m'n telefoon kan blijven gebruiken voor andere dingen en de batterij sparen.
Gadget Freak schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:59:
[...]
Gefeliciteerd! En bedankt voor het mooie complete overzicht!
Ik heb wel een opmerking:

Mijn receiver, die alweer 7 jaar oud is, heeft al Spotify Connect. Ik heb m'n Apple TV niet nodig bij het Spotify luisteren. Echter, soms doe ik dat wel, als mijn telefoon aan de lader ligt en ik wil wat luisteren, dan doe ik dat via de Apple TV.
Goede nuancering. Dank je wel! Ik zal m'n post aanpassen en toevoegen dat het een situatie betreft met een versterker zonder ingebouwde Spotify Connect functionaliteit.

[Voor 0% gewijzigd door LeGato23 op 27-08-2021 15:40. Reden: typo]

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 10:49
PrimusIP schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:38:
Ik zou het trouwens wel fijn hebben gevonden als mijn tv op zwart blijft als ik audio stream.
Je kunt wel uitzetten dat je TV niet aan/uit gaat zodra je je ATV aan/uit zet. Op die manier stream ik nu van Apple tv naar Homepods en zet ik vervolgens de televisie via zijn eigen AB uit. Niet fantastisch maar het werkt.. Had voorheen ook altijd de hele dag de TV aanstaan vanwege het streamen en dat vond ik ook wat overdreven.

• Gadget Freak
LeGato23 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:10:
Mijn Onkyo TX-DS575X is inmiddels behoorlijk old-skool, dus zonder Spotify Connect en zelfs zonder HDMI. (dus een HDMI-audio extractor gebruikt)
Een 'domme' receiver dus, maar werkt nog prima met bedraad aangesloten speakers en geen behoefte om te vervangen. Ben nog steeds erg blij met het geluid.
Ik heb deze receiver toevallig ook gehad, volgens mij net voor de eeuwwisseling gekocht. Deze heb ik vervangen vanwege het gebrek aan HDMI, niet vanwege de kwaliteit of de wens meer dan PCM/AC3/DTS af te kunnen spelen. Goed apparaat!
Het mooie van Spotify Connect vind ik het 'fire and forget' zonder continu openstaande Airplay streaming tussen iPhone/iPad en Apple TV. Laat die Apple TV maar zelf verbinding maken met internet en de muziek ophalen, zodat ik gewoon m'n telefoon kan blijven gebruiken voor andere dingen en de batterij sparen.
Dat is zeker een groot voordeel van Spotify Connect! Je hebt je telefoon hooguit nodig om een andere afspeellijst te kiezen, de rest gaat buiten je telefoon om. En daardoor gaat er heel wat minder zinloos dubbele data door de lucht.

• PrimusIP
  • Nu online
Scrtz schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:13:
[...]

Je kunt wel uitzetten dat je TV niet aan/uit gaat zodra je je ATV aan/uit zet. Op die manier stream ik nu van Apple tv naar Homepods en zet ik vervolgens de televisie via zijn eigen AB uit. Niet fantastisch maar het werkt.. Had voorheen ook altijd de hele dag de TV aanstaan vanwege het streamen en dat vond ik ook wat overdreven.
Maar dan gaat mijn tv weer niet aan als ik de Apple TV voor beeld wil gebruiken.
Ik doe nu moeilijk. Maar het zou fijn zijn als Apple iets meer functionaliteit zou bieden in de Apple TV.

• Scrtz
PrimusIP schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:38:
[...]

Maar dan gaat mijn tv weer niet aan als ik de Apple TV voor beeld wil gebruiken.
Ik doe nu moeilijk. Maar het zou fijn zijn als Apple iets meer functionaliteit zou bieden in de Apple TV.
Klopt dan moet je weer handmatig je TV aanzetten via je TV AB. Maar ik snap je punt hoor, zou een oplossing ook wel fijn vinden.

• richard-5
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21-09 20:21
TheKerremenke schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:43:
[...]
Voor muziek werkt dit prima. Ik gebruik het vaak om de receiver met vaste luidsprekers en de HomePod mini’s in de keuken samen muziek te laten afspelen.

Voor 5.1 weet ik niet of dit gaat werken. Geen idee of het 5.1 signaal goed verdeeld wordt.

Met de tv in de tuin en de 2 HomePod mini’s (stereo) werkt het ook prima.
Dat was ook mijn idee, met individuele speakers of een stereo set of met een headphone gaat het prima. Maar ik heb nog geen 5.1 set draadloos. Ga binnenkort deze set van Kien eens proberen om te kijken of het werkt in hun showroom.

• whoutman
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21-09 21:58
Heel raar sinds vandaag een oude Apple TV HD aangesloten op tv van slaapkamer naast de Apple TV 4k 2nd die beneden staat. Netflix, NPO etc werkt prima alleen krijg ik geen beeld bij de Ziggo app en enkel geluid, Videoland app laadt wel op maar iets afspelen ho maar… wat te doen? Beneden op de 4K werkt alles wel gek genoeg. Laatste updates zitten er ook op

• Valinor
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 20-09 20:17
whoutman schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:30:
Heel raar sinds vandaag een oude Apple TV HD aangesloten op tv van slaapkamer naast de Apple TV 4k 2nd die beneden staat. Netflix, NPO etc werkt prima alleen krijg ik geen beeld bij de Ziggo app en enkel geluid, Videoland app laadt wel op maar iets afspelen ho maar… wat te doen? Beneden op de 4K werkt alles wel gek genoeg. Laatste updates zitten er ook op
Misschien ligt het aan de hdmi kabel. Probeer anders even de kabel van de 4k versie.
Mijn 4k versie deed een tijdje terug raar. Ziggo deed het niet en in netflix kreeg ik vaak een zwart scherm te zien terwijl er wel audio was. Lag toen aan mijn hdmi kabel.

[Voor 13% gewijzigd door Valinor op 01-09-2021 14:19]

• Gadget Freak
whoutman schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:30:
Even resetten naar fabrieksinstellingen en dan opnieuw instellen. Werkt alles dan weer?

• foekebooij
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21-09 21:08
Even een vraagje. Met een Apple TV kan je homepod (mini) selecteren als audio uit, naar wat ik begrijp.
Kan je ook willekeurige AirPlay 2 speakers standaard daarvoor selecteren? Zoals harman kardon citation 100’s?

• Rhinosaur
  • Registratie: november 2020
  • Niet online
Ik ben voornemens om een Apple TV te kopen. Mijn huidige TV (van LG) heeft AirPlay 2, maar ik vind de kwaliteit vaak instabiel als ik m'n scherm mirror of content vanaf mijn iPhone (o.a. via Safari) afspeel vaak slecht afspelen. Elke keer dat ik dan verder scroll en reclame krijg, wordt dat overgenomen door AirPlay en ben ik m'n filmpje kwijt. Is dit anders met een Apple TV en werkt dit beter?

• RoRoNL
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
foekebooij schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 20:40:
Even een vraagje. Met een Apple TV kan je homepod (mini) selecteren als audio uit, naar wat ik begrijp.
Kan je ook willekeurige AirPlay 2 speakers standaard daarvoor selecteren? Zoals harman kardon citation 100’s?
Nee, helaas niet. Zou ik zelf ook graag zien, maar het is enkel Apple HomePod.

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Rhinosaur schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 22:00:
Ik ben voornemens om een Apple TV te kopen. Mijn huidige TV (van LG) heeft AirPlay 2, maar ik vind de kwaliteit vaak instabiel als ik m'n scherm mirror of content vanaf mijn iPhone (o.a. via Safari) afspeel vaak slecht afspelen. Elke keer dat ik dan verder scroll en reclame krijg, wordt dat overgenomen door AirPlay en ben ik m'n filmpje kwijt. Is dit anders met een Apple TV en werkt dit beter?
Ik vond AirPlay2 van LG ook zeer instabiel, gelukkig al sinds de eerste Apple TV voorzien van zo’n geweldig kastje. Nu de nieuwe Apple TV 4K en wat jij schets heb ik niet. Maar kijk wel meer via apps dan via AirPlay (casten vanaf iPhone).

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21-09 17:41

The Inquisitor

Greetings weaklings

met standaard bedoel je: dat hij verbonden blijft en standaard wordt gekozen?

Want het kiezen van andere AP2 speakers als audio out is in ieder geval mogelijk

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 07:22
Een harman kardon systeem heb ik niet, maar mijn Sony receiver (woonkamer) kan prima als AirPlay speaker dienen voor een Apple TV die op de slaapkamer staat. Alleen of deze als standaard kan worden geselecteerd weet ik niet, nooit geprobeerd.

[Voor 8% gewijzigd door Mr. Freeze op 05-09-2021 19:29]

Forzarthon?

App Store submissions now open for tvOS 15

Vrij weinig vernieuwingen in tvOS 15:
  • Vernieuwde playback UI
  • MusicKit integratie met Apple Music en tvOS apps
  • Vernieuwde authenticatie op basis van Face ID en Touch ID

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 09:28
robcoenen schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:34:
App Store submissions now open for tvOS 15

Vrij weinig vernieuwingen in tvOS 15:
  • Vernieuwde playback UI
  • MusicKit integratie met Apple Music en tvOS apps
  • Vernieuwde authenticatie op basis van Face ID en Touch ID
Ondanks de kleine lijst aan vernieuwingen zal de nieuwe playback UI een welkome verbetering zijn. De info en de instellingen zullen veel logischer bij elkaar gegroepeerd worden. Zie voor meer info:

https://developer.apple.com/videos/play/wwdc2021/10191/

Samsung QE55Q9F 2018 | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 4K |  AirPods

• Frank-NL
  • Niet online
Ziet er goed uit. Jammer dat het niet verplicht is, YouTube heeft nog steeds een eigen bagger implementatie.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Vandaag de nieuwe Apple TV 4K ontvangen. Ik heb de video instellingen altijd op 4K SDR staan met Match Framerate en Content beide op ON.

Echter, YouTube switched nu niet naar HDR, zoals iedere andere app dat wel doet.

Werkt 4K HDR via YouTube enkel als je de Apple TV fixed op 4K HDR zet?! Dat zou echt bagger zijn.

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 09:28
Inmiddels tvOS15 draaiende maar ik merk nog weinig verschil met 14.8. De apps zijn nog niet geüpdatet om gebruik te maken van de nieuwe playkit.

Samsung QE55Q9F 2018 | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 4K |  AirPods

• Radiodurans
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:53
Rivanov schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:57:
Werkt 4K HDR via YouTube enkel als je de Apple TV fixed op 4K HDR zet?! Dat zou echt bagger zijn.
Ik heb de ATV altijd op 4K HDR DoVi staan, werkt perfect met alle apps en content en je wordt helemaal omver geblazen hoe mooi de video’s zijn van de steden en natuur die je krijgt voorgeschoteld als je even niets actiefs doet. :*)

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 09:55

amphora

Websites & Fotografie

AppleTV+ app gebruikt nieuwe interface. En spatial audio werkt ook goed

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Radiodurans schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:57:
[...]

Ik heb de ATV altijd op 4K HDR DoVi staan, werkt perfect met alle apps en content en je wordt helemaal omver geblazen hoe mooi de video’s zijn van de steden en natuur die je krijgt voorgeschoteld als je even niets actiefs doet. :*)
Dat wil ik dus niet, want dan staat je TV altijd geforceerd in HDR modus en wordt SDR content dus ook in HDR Picture Mode getoond.

• Tomba

Tomba

Rivanov schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:12:
[...]

Dat wil ik dus niet, want dan staat je TV altijd geforceerd in HDR modus en wordt SDR content dus ook in HDR Picture Mode getoond.
Nee hoor, mijn AppleTV interface wordt inderdaad in HDR gerendered maar SDR content niet. (Op mijn Panasonic TV zie ik dat door de term 'PQ' die al dan niet in beeld verschijnt bij het omschakelen naar de juiste framerate)

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Tomba schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:53:
[...]

Nee hoor, mijn AppleTV interface wordt inderdaad in HDR gerendered maar SDR content niet. (Op mijn Panasonic TV zie ik dat door de term 'PQ' die al dan niet in beeld verschijnt bij het omschakelen naar de juiste framerate)
Als ik de Apple TV op 4K HDR instel en kijk een SDR video op YouTube, dan blijft de Picture Mode van m’n LG CX gewoon op HDR staan.

• Tomba

Tomba

Rivanov schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:45:
[...]

Als ik de Apple TV op 4K HDR instel en kijk een SDR video op YouTube, dan blijft de Picture Mode van m’n LG CX gewoon op HDR staan.
Dan denk ik dat je settings van je AppleTV niet goed staan? Ik heb match content en match frame rate aanstaan. (Of wellicht een YouTube dingetje? Ik gebruik nooit YouTube maar wel Amazon Prime, NPOPlus, F1TV en Plex en daarmee gaat het perfect, althans op mijn Panasonic FZ802)

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Tomba schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 06:46:
[...]

Dan denk ik dat je settings van je AppleTV niet goed staan? Ik heb match content en match frame rate aanstaan. (Of wellicht een YouTube dingetje? Ik gebruik nooit YouTube maar wel Amazon Prime, NPOPlus, F1TV en Plex en daarmee gaat het perfect, althans op mijn Panasonic FZ802)
Ook als je SDR content kijkt in Amazon Prime en Plex?

/edit: je hebt gelijk. Netflix, Infuse en Plex werken dan wel goed. De UI is in HDR, maar zodra je een SDR video start dan pakt m’n LG CX netjes de ISF SDR Picture Mode.

Fucking YouTube app ook altijd…

Ziggo Go blijft overigens ook in HDR mode steken..

[Voor 21% gewijzigd door Rivanov op 21-09-2021 07:01]

• Tomba

Tomba

Rivanov schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 06:53:
[...]

Ook als je SDR content kijkt in Amazon Prime en Plex?

/edit: je hebt gelijk. Netflix, Infuse en Plex werken dan wel goed. De UI is in HDR, maar zodra je een SDR video start dan pakt m’n LG CX netjes de ISF SDR Picture Mode.

Fucking YouTube app ook altijd…

Ziggo Go blijft overigens ook in HDR mode steken..
Fijn dat je t boven water hebt, wel schraal van YouTube dan zeg! Ziggo (Go) heb ik hier niet, maar YouTube wel dus gelijk even getest en op mijn Panasonic inderdaad ook HDR:

Bijzondere keuze van Google (en Ziggo FTM)

• Radiodurans
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:53
Aangezien ATV 4K een A12 Bionic heeft, hebben jullie ergens gelezen of Siri nu ook on-device speech processing e.d. heeft? Ik denk eraan om voor het eerst Siri in the schakelen op mijn A12+ iDevices vanwege de verbeterde privacy maar twijfel over de ATV.

• JeppieW
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online
Tomba schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 06:46:
[...]

Ik neem aan dat je F1TV niet via de ATV kijkt, aangezien die app nog niet beschikbaar is. Of heb ik iets gemist?

• Tomba

Tomba

JeppieW schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:40:
[...]

Ik neem aan dat je F1TV niet via de ATV kijkt, aangezien die app nog niet beschikbaar is. Of heb ik iets gemist?
Ik kijk die inderdaad op mijn ATV en wel via https://github.com/NoahFetz/F1AppleTV
Werkt subliem :)
Ik heb echt een hekel aan al dat verplichte casten (looking at you KPN en ESPN...) dat mijn iPhone of iPad bezet houdt....

[Voor 32% gewijzigd door Tomba op 21-09-2021 08:48]

• cornelisprul
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21-09 20:32
Mijn appletv heeft net zichzelf geüpdate naar tvOS 15 en nu werken veel van mijn Apps niet meer. Iemand enig idee wat er zo anders is dat pak m beet 50% van mijn betaalde apps niet meer werkt? Kan me namelijk niet herinneren daar iets over gelezen te hebben.

Nb als iemand nog een suggestie voor een downgrade heeft.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• TheKerremenke
cornelisprul schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:51:
Mijn appletv heeft net zichzelf geüpdate naar tvOS 15 en nu werken veel van mijn Apps niet meer. Iemand enig idee wat er zo anders is dat pak m beet 50% van mijn betaalde apps niet meer werkt? Kan me namelijk niet herinneren daar iets over gelezen te hebben.

Nb als iemand nog een suggestie voor een downgrade heeft.
Noem eens een paar apps die het niet doen. Ik draai al TVOS 15 sinds de 2e beta. Geen enkele app die het niet deed..

• cornelisprul
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21-09 20:32
Laat maar. Paar keer rebooten en de meeste apps werken weer.

[Voor 114% gewijzigd door cornelisprul op 21-09-2021 20:32]

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• colorsone
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 10:52
Bij mij werkt Dumpert niet meer op de AppleTV, hij blijft maar laden. Meer mensen met dit probleem?

• Gadget Freak
cornelisprul schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:58:
Laat maar. Paar keer rebooten en de meeste apps werken weer.
Vreemd verhaal. Dit heb ik nog nooit meegemaakt met een Apple TV (2 / 4 / 4K 2021).

• Gadget Freak
colorsone schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 23:21:
Bij mij werkt Dumpert niet meer op de AppleTV, hij blijft maar laden. Meer mensen met dit probleem?
Ik ked nede app niet, maar ik heb al wel verschillende ATV apps die niet meer zijn dan een browser view op een bepaalde site, en als die site er niet meer is, dan werkt de app ook niet meer. Of, beter: de app doet het nog wel, maar laat niets zien, behalve misschien een foutmelding.

Is de Dumpert app ook zoiets?

• charliemka
  • Nu online
Gisteren bijgewerkt naar tvOS15, maar nu vind ik niet meer hoe ik tijdens het kijken kan wisselen van audio output. Vroeger kon ik op het pijltje naar beneden klikken tijdens het bekijken van een film/serie, en daar in de instellingen kon ik dan wisselen van tv audio naar bv HomePod audio als output. Nu vind ik enkel de instellingen van ondertitels en audiokanalen, maar niet van audio output.

Iemand enig idee of die instelling daar toch ergens aanwezig is?

Btw: ik heb het niet over de default instelling, die is te ver verborgen om tijdens het kijken snel te wisselen.

• Scrtz
charliemka schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:49:
Gisteren bijgewerkt naar tvOS15, maar nu vind ik niet meer hoe ik tijdens het kijken kan wisselen van audio output. Vroeger kon ik op het pijltje naar beneden klikken tijdens het bekijken van een film/serie, en daar in de instellingen kon ik dan wisselen van tv audio naar bv HomePod audio als output. Nu vind ik enkel de instellingen van ondertitels en audiokanalen, maar niet van audio output.

Btw: ik heb het niet over de default instelling, die is te ver verborgen om tijdens het kijken snel te wisselen.
Knop rechtsboven op je afstandsbediening even vasthouden, dan kun je audio input makkelijk wijzigen.

• TheKerremenke
charliemka schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:49:

Als je op pauze drukt komt de balk met voortgang naar voren. Bij de standaard video player. Hier kun je de rechtse symbolen aanklikken. Daar kun je ondertitelingstaal en audio output kiezen. Volgens mij..

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee