Synchrone weergave gebruiken? Kan je pinchen op je iphone, net zo handig.[b]PrimusIP schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:17:
Maps is wel leuk. Samen op de bank kijken naar een plek op aarde, voor waar je heen wil op reis bijvoorbeeld. Al zou ik dan liever Google Maps gebruiken, maar die is er ook niet.
Even naar de agenda kijken zie ik ook wel voordeel in als je met anderen wat gaat plannen.
Met een MacBook kan dat allemaal ook wel, maar meer opties zou prettig zijn. Qua hardware moet dat geen probleem zijn.
Zo zou je hem kunnen gebruiken. Maar eigenlijk is het mooiste als Apple dit gewoon als native app voor de Apple TV maakt.cwegh schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:26:
[...]
Synchrone weergave gebruiken? Kan je pinchen op je iphone, net zo handig.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Dat kan, maar native is fijner. Je zit met de iPhone dat je het device niet tegelijk voor iets anders kunt gebruiken. Ik ben trouwens ook niet zo gecharmeerd hoe portrait mode uitpakt op de Apple TV. (Bij Apple iPhone apps is het trouwens wel fijn dat ze lig landscape ondersteunen.)cwegh schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:26:
[...]
Synchrone weergave gebruiken? Kan je pinchen op je iphone, net zo handig.
Overigens vind ik de fijnste 'airplay ervaring' wanneer het device communiceert met een Apple TV app. Mirroring is het voor toch 'net niet', maar het werkt beter dan helemaal niks natuurlijk.
Er is een update uit voor NLZIET die gebruik maakt van tvOS 15 nieuwe UI kit. Van alle streaming diensten op Apple+ zijn ze één van de eerste, in ieder geval voor mij
[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 21-10-2021 18:41 ]
De officiële app is sinds een paar dagen beschikbaar in de App Store.Tomba schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:30:
[...]
Ah zo, jij hebt duidelijk geen Panasonic TV (daar zijn nauwelijks apps voor)
Meerwaarde van Maps of agenda mis ik even denk ik? Hoe zie je dat voor je?
Die F1tv app is inderdaad een onofficiële app voor (betaald) F1TV, Formula 1 heeft ondanks jaren geleden aankondiging nog altijd geen officiële app….
Voor de twijfelaars (zoals ik); het 2021 model 4K 32GB is in de aanbieding bij bol.com.
https://www.bol.com/nl/p/apple-tv-4k-32gb/9300000035992113
Waarschuwing aan allen, deze versie is misschien niet de versie die je wilt hebben.John schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:36:
Voor de twijfelaars (zoals ik); het 2021 model 4K 32GB is in de aanbieding bij bol.com.
Heb hem zojuist ontvangen, is een Oekraïens Apple TV.
Vind niet echt dat ze dat kunnen maken, maar dat verklaart dus de prijsverlaging. Ik stuur hem lekker retour
:strip_exif()/f/image/rih1RzbNIen9EZp0SScfBD24.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 38% gewijzigd door cheda op 30-10-2021 14:32 . Reden: plaatje erbij ]
| MacBook Pro 13' 2018 | iMac 27' 2017 | TV 4K | iPhone XS Max | AirPods | HomePod | Phillips Hue |
De betreffende winkel doet dat wel vaker. Recentelijk een soortgelijk verhaal meegekregen bij een MacBook Air M1. Netjes een verloopje meegeleverd, maar het was niet van te voren vermeld. Geen nette praktijken. Gelukkig via bol.com gratis retourneren, maar bij de winkel zelf niet. Dan kun je dus in discussie.cheda schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:28:
[...]
Waarschuwing aan allen, deze versie is misschien niet de versie die je wilt hebben.
Vind niet echt dat ze dat kunnen maken, maar dat verklaart dus de prijsverlaging. Ik stuur hem lekker retour![]()
[Afbeelding]
Welk potentieel probleem zie je dan? Qua hard- en software zal er weinig Oekraïens aan zijn.cheda schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:28:
[...]
Waarschuwing aan allen, deze versie is misschien niet de versie die je wilt hebben.
Vind niet echt dat ze dat kunnen maken, maar dat verklaart dus de prijsverlaging. Ik stuur hem lekker retour![]()
[Afbeelding]
Bizar dat ze het vaker doen. Ik las net ook op de oekraiense apple pagina dat een aantal services zijn uitgeschakeldmeesje schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:37:
[...]
De betreffende winkel doet dat wel vaker. Recentelijk een soortgelijk verhaal meegekregen bij een MacBook Air M1. Netjes een verloopje meegeleverd, maar het was niet van te voren vermeld. Geen nette praktijken. Gelukkig via bol.com gratis retourneren, maar bij de winkel zelf niet. Dan kun je dus in discussie.

| MacBook Pro 13' 2018 | iMac 27' 2017 | TV 4K | iPhone XS Max | AirPods | HomePod | Phillips Hue |
Dus een andere tv os hebben? Geloof ik niets van, gewoon Nederlands kiezen bij installeren en je hebt een normale Apple TV. Niet uit ervaring maar gewoon vanuit gevoel wat ik heb.cheda schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:39:
[...]
Bizar dat ze het vaker doen. Ik las net ook op de oekraiense apple pagina dat een aantal services zijn uitgeschakeld
XBL gamertag StayingPow3r
Ik zou zelf de gok niet nemen. Een Japanse iPhone bv produceert altijd een geluid wanneer een foto gemaakt wordt.Mr. Freeze schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:33:
[...]
Dus een andere tv os hebben? Geloof ik niets van, gewoon Nederlands kiezen bij installeren en je hebt een normale Apple TV. Niet uit ervaring maar gewoon vanuit gevoel wat ik heb.
Er is hardware en softwarematig helemaal niets anders aan dat ding.cheda schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:28:
[...]
[Afbeelding]
Zie geen reden waarom ze dit niet “zouden kunnen maken”, prima deal om hem zo wat goedkoper te maken. Doos kijk je toch nooit meer naar.
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 30-10-2021 15:44 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Je gevoel klopt, dit ding heeft geen anders os.Mr. Freeze schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:33:
[...]
Dus een andere tv os hebben? Geloof ik niets van, gewoon Nederlands kiezen bij installeren en je hebt een normale Apple TV. Niet uit ervaring maar gewoon vanuit gevoel wat ik heb.
Is ook zo. Alleen ben ik daar persoonlijk iets te kieskeurig voor. Ook maak ik me dan zorgen over de eventuele fabrieksgarantie, de eventuele verkoop waarde wanneer je het wilt verkopen. Weet dat in sommige landen ook veel hardware is uitgeschakeld of juist ingeschakeld op bijv de iphone. (bijv. de verplichte flits in Japan)Mr. Freeze schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:33:
[...]
Wil mede tweakers alleen voor waarschuwen dat het een andere versie is. (Weet niet of het dezelfde stekker is in Oost-Europa, daar heb ik niet naar gekeken). Ik stuur het geseald terug, ook weer zo fijn voor de winkel.
Misschien goed om te weten voor andere die dit lezen dat dit niet het geval ischeda schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:45:
[...]
Weet dat in sommige landen ook veel hardware is uitgeschakeld of juist ingeschakeld op bijv de iphone. (bijv. de verplichte flits in Japan)
Wil mede tweakers alleen voor waarschuwen dat het een andere versie is.
Dit is geen andere versie.
Nee geen andere OS. Geen ander hardware. Wel Oekraïens.Donstil schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:47:
[...]
Misschien goed om te weten voor andere die dit lezen dat dit niet het geval is
Dit is geen andere versie.
Zou jij bijv bij het aankopen van een Macbook Pro (met korting) hebben geaccepteerd dat de toetsenbord in het cyrillisch was? Ik niet. Kwestie van voorkeur denk ik..
Edit: ik zie dat ik het topic aan het 'kapen' ben. Sorry daarvoor. Veel Tweakers hebben daar dus geen enkele problemen mee. Prima! Dan is het inderdaad een mooie deal.
[ Voor 15% gewijzigd door cheda op 30-10-2021 15:57 ]
Nee natuurlijk zou ik dat niet accepteren maar dat is ook iets totaal anders natuurlijk.cheda schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:54:
[...]
Nee geen andere OS. Geen ander hardware. Wel Oekraïens.![]()
![]()
Zou jij bijv bij het aankopen van een Macbook Pro (met korting) hebben geaccepteerd dat de toetsenbord in het cyrillisch was? Ik niet. Kwestie van voorkeur denk ik..
Edit: ik zie dat ik het topic aan het 'kapen' ben. Sorry daarvoor. Veel Tweakers hebben daar dus geen enkele problemen mee. Prima! Dan is het inderdaad een mooie deal.
Hier heb je het over een product wat maar op 1 manier afwijkt van een “Nederlandse” AppleTv en dat is de print op de doos.
Prima als dat voor jou reden genoeg is natuurlijk, niemand houd je tegen, alleen hardwarematig en softwarematig heeft het geen onderbouwing en dat is dan natuurlijk wel belangrijk om te vermelden.
Beetje verkeerde vergelijking inderdaad. Klopt, waarschijnlijk alleen de doos, boekje en je mist de lelijke afvalbak op de achterkant van je remote. Je hebt helemaal geljik.Donstil schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:06:
[...]
Nee natuurlijk zou ik dat niet accepteren maar dat is ook iets totaal anders natuurlijk.
Hier heb je het over een product wat maar op 1 manier afwijkt van een “Nederlandse” AppleTv en dat is de print op de doos.
Prima als dat voor jou reden genoeg is natuurlijk, niemand houd je tegen, alleen hardwarematig en softwarematig heeft het geen onderbouwing en dat is dan natuurlijk wel belangrijk om te vermelden.
Zoals ik eerder al aangaf ligt het probleem bij mij, ik ben erg kieskeurig

De Siri remote (2nd gen) is in de aanbieding bij Amazon.
https://www.amazon.nl/dp/...E24N?_encoding=UTF8&psc=1
Zelf eentje gekocht voor de slaapkamer, omdat ik de 1st gen toch minder fijn vind. Beetje verwend door de 2nd gen die we in de woonkamer hebben liggen.
https://www.amazon.nl/dp/...E24N?_encoding=UTF8&psc=1
Zelf eentje gekocht voor de slaapkamer, omdat ik de 1st gen toch minder fijn vind. Beetje verwend door de 2nd gen die we in de woonkamer hebben liggen.
[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 30-10-2021 17:12 ]
Haha, je bent niet de enige hoor. Als dit mij was overkomen, zou ie ook gelijk retour gegaan zijn.cheda schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:14:
[...]
Beetje verkeerde vergelijking inderdaad. Klopt, waarschijnlijk alleen de doos, boekje en je mist de lelijke afvalbak op de achterkant van je remote. Je hebt helemaal geljik.![]()
Zoals ik eerder al aangaf ligt het probleem bij mij, ik ben erg kieskeurig
Als je nog het geduld op kunt brengen, kun je wellicht BF nog even afwachten. Eerder dit jaar was jouw ATV al meerdere keren bij Amazon.NL voor 159 euro te verkrijgen. Wie weet straks weer. Het blijft natuurlijk wel lastig de toekomst te voorspellen.
Thanks haha! Ik heb die inderdaad eerder voorbij zien komen, helaas de boot gemist. Ik ga BF even afwachten.meesje schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 17:18:
[...]
Haha, je bent niet de enige hoor. Als dit mij was overkomen, zou ie ook gelijk retour gegaan zijn.
Als je nog het geduld op kunt brengen, kun je wellicht BF nog even afwachten. Eerder dit jaar was jouw ATV al meerdere keren bij Amazon.NL voor 159 euro te verkrijgen. Wie weet straks weer. Het blijft natuurlijk wel lastig de toekomst te voorspellen.
Functioneert een third party bluetooth 5 headset ook met de apple tv, zonder enige vertraging? En wellicht inclusief handmatige inschakeling van spatial audio zonder tracking?
Je kunt een BT apparaat koppelen aan de AppleTV, vertraging zal ook afhangen van het apparaat wat je koppelt.Purejet schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:59:
Functioneert een third party bluetooth 5 headset ook met de apple tv, zonder enige vertraging? En wellicht inclusief handmatige inschakeling van spatial audio zonder tracking?
Je krijg geen Spatial Audio.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik heb de Apple TV via Bol.com (reseller; YourMacStore) net binnengekregen en los van de tekst op de box is er niets Oekraïens aan te bekennen.cheda schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:28:
[...]
[Afbeelding]
Ik heb sinds kort een Apple TV 4k 2021. Prachtig dingetje. Alleen viel me aan de afstandsbediening aan de < knop op dat deze losjes in de behuizing zit. Hebben jullie dat ook? De rest van de knoppen zit veel steviger vast.
Yup hier ook. En bij sommige (waaronder mijzelf) zitten ze scheef ook.Saekerhett schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:44:
Ik heb sinds kort een Apple TV 4k 2021. Prachtig dingetje. Alleen viel me aan de afstandsbediening aan de < knop op dat deze losjes in de behuizing zit. Hebben jullie dat ook? De rest van de knoppen zit veel steviger vast.
Maar boeie wat mij betreft. Het is maar een afstandsbediening.
Ik heb sinds een paar weken geklier van mijn Apple TV 4k icm mijn Sony tv (KD55XE9005) en Onkyo TX-NR646 receiver, over HDMI-CEC. Als ik de Apple TV aanzet met de remote, gaat de TV ook even aan, de receiver dan ook, dan schakelt de tv weer uit, en vervolgens de receiver ook. Waarna de Apple TV ook weer uitgaat... Enige manier om de tv nu aan te zetten is met zowel de afstandsbediening van de tv, als die van de Apple TV.
Ook als ik een stream start in bijv. de Ziggo of NLZIET app, gaat het beeld 3 of 4 keer (!) op zwart, en lijkt hij een nieuwe resolutie toe te passen. Dat lijkt dan gelukt, maar vervolgens gaat het beeld weer op zwart om het nogmaals te doen—erg irritant. Ook heb ik vaak zat dat ik het volume wil aanpassen met de ATV afstandsbediening, en dat ik 1 tikje geef op de + knop, waarna het volume met soms wel 12 stappen wordt aangepast.
Er gaat dus het een en ander mis wat het tv kijken oncomfortabel maakt. Ik heb alle laatste updates en de setup heeft in principe goede bekabeling. Ook zou de receiver 4K moeten kunnen doorgeven. Ik weet alleen niet zo goed of ik met deze problemen naar de Apple TV, Sony TV of de receiver moet kijken. Heeft 1 van jullie hier ervaring mee waar ik het best kan beginnen?
Ook als ik een stream start in bijv. de Ziggo of NLZIET app, gaat het beeld 3 of 4 keer (!) op zwart, en lijkt hij een nieuwe resolutie toe te passen. Dat lijkt dan gelukt, maar vervolgens gaat het beeld weer op zwart om het nogmaals te doen—erg irritant. Ook heb ik vaak zat dat ik het volume wil aanpassen met de ATV afstandsbediening, en dat ik 1 tikje geef op de + knop, waarna het volume met soms wel 12 stappen wordt aangepast.
Er gaat dus het een en ander mis wat het tv kijken oncomfortabel maakt. Ik heb alle laatste updates en de setup heeft in principe goede bekabeling. Ook zou de receiver 4K moeten kunnen doorgeven. Ik weet alleen niet zo goed of ik met deze problemen naar de Apple TV, Sony TV of de receiver moet kijken. Heeft 1 van jullie hier ervaring mee waar ik het best kan beginnen?
Op een of andere manier onthoudt de ATV niet meer de SMB shares in MrMMc.
Sinds deze update
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Heb je toevallig een universele afstandsbediening? Probeer die eens ipv CEC. Als je nog geen universele afstandsbediening hebt, dan zou ik je vroeger een Logitech Harmony aanraden, maar nu niet meer, omdat ze de voorraden gaan verkopen en dan is het afgelopen. Helaas...CarpeVentum schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:39:
Ik heb sinds een paar weken geklier van mijn Apple TV 4k icm mijn Sony tv (KD55XE9005) en Onkyo TX-NR646 receiver, over HDMI-CEC. Als ik de Apple TV aanzet met de remote, gaat de TV ook even aan, de receiver dan ook, dan schakelt de tv weer uit, en vervolgens de receiver ook. Waarna de Apple TV ook weer uitgaat... Enige manier om de tv nu aan te zetten is met zowel de afstandsbediening van de tv, als die van de Apple TV.
Ja, de receiver kan 4K doorgeven. Wel kan het zijn dat er restricties mbt HDR zijn. Maar je Apple TV gaat vanzelf naar de hoogst ondersteunde standaard, of SDR.Er gaat dus het een en ander mis wat het tv kijken oncomfortabel maakt. Ik heb alle laatste updates en de setup heeft in principe goede bekabeling. Ook zou de receiver 4K moeten kunnen doorgeven.
Mijn ervaring met HDMI-CEC met 2 apparaten: ideaal!Ik weet alleen niet zo goed of ik met deze problemen naar de Apple TV, Sony TV of de receiver moet kijken. Heeft 1 van jullie hier ervaring mee waar ik het best kan beginnen?
Mijn ervaring met HDMI-CEC met meer dan 2 apparaten: verre van ideaal, het werkt soms even, maar het houdt meestal snel op. Zet CEC op al je apparaten uit. Kijk of je tv remote ook andere apparaten ondersteunt, zodat je door je Apple TV kunt navigeren, en het volume van je receiver kunt aanpassen.
Zijn er mensen die de t-mobile TV-anywhere app gebruiken en toevallig ook last hebben dat het scrollen door het zenderoverzicht (pijltje naar rechts) niet meer werkt?
Bij mij blijft hij een soort van hangen als ik naar onder wil bijvoorbeeld.
App opnieuw installeren heeft helaas geen effect. Het teruzetten naar de fabrieksinstellingen wil ik ook pas doen als het bij anderen toevallig wel werkt.
App opnieuw installeren heeft helaas geen effect. Het teruzetten naar de fabrieksinstellingen wil ik ook pas doen als het bij anderen toevallig wel werkt.
Verwijderd
Yes! Dat is een bug door TvOS 15. Ze werken aan een update zeggen ze;-Burner- schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:21:
Zijn er mensen die de t-mobile TV-anywhere app gebruiken en toevallig ook last hebben dat het scrollen door het zenderoverzicht (pijltje naar rechts) niet meer werkt?
https://community.t-mobil...ostid=1631864#post1631864
Vervelende bug… Thanks voor de link!Verwijderd schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:28:
[...]
Yes! Dat is een bug door TvOS 15. Ze werken aan een update zeggen ze;
https://community.t-mobil...ostid=1631864#post1631864
Inmiddels weet ik meer waarom het beeld bij sommige programma's blijft knipperen.
- LG OLED TV
- Videosetting: 4K SDR
- Dynamisch bereik staat aan
Als ik vervolgens een serie op HD kijk (bijvoorbeeld Disney+ of Netflix) dat blijft het beeld constant verspringen, vermoedelijk omdat deze het wil aanpassen naar HD.
Work-around: dynamisch bereik uit. Het werkt dan wel.
Natuurlijk is dit irritant. Dit was tot een tijdje terug niet het geval. Iemand ervaring mee?
- LG OLED TV
Als ik vervolgens een serie op HD kijk (bijvoorbeeld Disney+ of Netflix) dat blijft het beeld constant verspringen, vermoedelijk omdat deze het wil aanpassen naar HD.
Natuurlijk is dit irritant. Dit was tot een tijdje terug niet het geval. Iemand ervaring mee?
Ik heb onderstaande een keer gedaan. Dat werkt erg goed, altijd de juiste settings. Enige irritante is, dat bij het starten van een videostream, hij even drie tellen nodig heeft om de boel te matchen.RobertoBOZ schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:24:
Inmiddels weet ik meer waarom het beeld bij sommige programma's blijft knipperen.
- LG OLED TV
For the best video experience across the system, change the video output format to 4K SDR. Then, enable ‘Dynamic range matching’ and ‘Frame rate matching’. With these options enabled, the Apple TV will spend most of its time outputting in a 4K SDR format. However, when it encounters high dynamic range video content, it will switch into the appropriate 4K HDR mode. When you finish watching the video, it returns to 4K SDR. You may see a visible ‘switch’ from the TV itself.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Klopt, dat was ook precies de instelling die ik had. Maar als ik dus oudere content kijk die niet in 4K beschikbaar is, blijft het beeld knipperen.BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:53:
[...]
Ik heb onderstaande een keer gedaan. Dat werkt erg goed, altijd de juiste settings. Enige irritante is, dat bij het starten van een videostream, hij even drie tellen nodig heeft om de boel te matchen.
For the best video experience across the system, change the video output format to 4K SDR. Then, enable ‘Dynamic range matching’ and ‘Frame rate matching’. With these options enabled, the Apple TV will spend most of its time outputting in a 4K SDR format. However, when it encounters high dynamic range video content, it will switch into the appropriate 4K HDR mode. When you finish watching the video, it returns to 4K SDR. You may see a visible ‘switch’ from the TV itself.
Het lost het ook op als ik in 1080P SDR kijk. Hij schakelt dan wel over naar Dolby Vision of HDR maar ik twijfel of dit dan 4K is.
Meer mensen problemen met de Disney app? Geeft aan dat deze bijgewerkt moet worden. Na op 'OK' te hebben geklikt verschijnt er een scherm met 'Binnenkort!' en vervolgens gebeurt er niets.
Edit:
Opgelost
Edit:
Opgelost
[ Voor 4% gewijzigd door Jorco op 17-11-2021 16:38 ]
PSN ID = Jorco
Zijn er andere mensen die met Disney+ App en Imax enhanced Marvel films problemen ervaren? Mijn films beginnen of niet in Enhanced formaat of de film start en klapt er na een tijdje uit waarbij de app is vastgelopen. Vervolgens krijg ik met geen meter meer enhanced beeldformaat terug.
Ik sta op het punt om een Apple TV 4K box te kopen in combinatie met de LG C1 alleen vraag ik mij af of je als Android gebruiker ook het uiterste uit zo'n kastje kunt halen of heb je daar perse een iPhone voor nodig.
Nee, daar heb je geen iPhone voor nodig.BramViking schreef op donderdag 25 november 2021 @ 01:44:
Ik sta op het punt om een Apple TV 4K box te kopen in combinatie met de LG C1 alleen vraag ik mij af of je als Android gebruiker ook het uiterste uit zo'n kastje kunt halen of heb je daar perse een iPhone voor nodig.
Nee die heb je niet persé nodig, alleen kun je met je iPhone bijvoorbeeld het beeld kalibreren, als toetsenbord input gebruiken, wachtwoorden van je streamingsdiensten invoeren via keyring of password manager en als extra afstandbediening gebruiken.BramViking schreef op donderdag 25 november 2021 @ 01:44:
Dus nee niet onoverkomelijk maar het werkt wel allemaal lekker samen in het eco systeem van Apple, wat ook precies de reden is waarom velen voor Apple producten kiezen.
Opgelost, ik ben er achtergekomen dat niet alle films volledig zijn opgenomen in de Imax Enhanced modus en dat sommige films dus alleen bepaalde scenes hebben die in dat specifieke formaat zijn opgenomen.Miki schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:35:
Zijn er andere mensen die met Disney+ App en Imax enhanced Marvel films problemen ervaren? Mijn films beginnen of niet in Enhanced formaat of de film start en klapt er na een tijdje uit waarbij de app is vastgelopen. Vervolgens krijg ik met geen meter meer enhanced beeldformaat terug.
[ Voor 28% gewijzigd door Miki op 25-11-2021 11:50 ]
Ik heb mijn Apple TV 4K 2021 aangesloten op mijn nieuwe LG C1 televisie. Ik heb de kabels allemaal strak weggewerkt (of, nou ja, strak zou ik niet willen zeggen
) waardoor mijn Apple TV niet meer in het zicht staat. Nu is het gekke dat mijn LG remote het alleen doet als hij de Apple TV in het zicht heeft, hebben meer mensen daar last van? Bij mijn KPN kastje heb ik dit probleem niet.
Ik dacht dat, omdat het via HDMI CEC gaat, het signaal van mijn afstandsbediening naar TV naar AppleTV ging, en ik snap dus niet waarom er zicht moet zijn. Of registreert hij mijn AB via infrarood?
De Apple Remote werkt overigens wel uit het zicht, dat is natuurlijk ook een Bluetooth verbinding dacht ik.
Iemand een idee of ik überhaupt de AppleTV uit het zicht kan bedienen dmv HDMI CEC?
Ik dacht dat, omdat het via HDMI CEC gaat, het signaal van mijn afstandsbediening naar TV naar AppleTV ging, en ik snap dus niet waarom er zicht moet zijn. Of registreert hij mijn AB via infrarood?
De Apple Remote werkt overigens wel uit het zicht, dat is natuurlijk ook een Bluetooth verbinding dacht ik.
Iemand een idee of ik überhaupt de AppleTV uit het zicht kan bedienen dmv HDMI CEC?
Werkt perfect zo op mijn Panasonic TV dus zou m.i. ook moeten werken op een LG.Djerro123 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:49:
Ik heb mijn Apple TV 4K 2021 aangesloten op mijn nieuwe LG C1 televisie. Ik heb de kabels allemaal strak weggewerkt (of, nou ja, strak zou ik niet willen zeggen) waardoor mijn Apple TV niet meer in het zicht staat. Nu is het gekke dat mijn LG remote het alleen doet als hij de Apple TV in het zicht heeft, hebben meer mensen daar last van? Bij mijn KPN kastje heb ik dit probleem niet.
edit: niet goed gelezen
[ Voor 109% gewijzigd door The Inquisitor op 25-11-2021 14:39 ]
Sinds gisteren weer even kunnen spelen met een Apple TV (4K).
Gebruikt i.c.m. een pricewatch: Philips 48OLED806/12 Zwart en pricewatch: Apple HomePod Mini Wit voor in de slaapkamer.
Ik probeerde een "Scene" te maken in de Apple Home app zodat de Apple TV de Televisie zou inschakelen en de verlichting uit, maar dat schijnt niet te lukken. Er is alleen een play/pause functie dus dan speelt hij wel af via de HomePod maar de TV blijft uit.
Uiteindelijk is het dus het commando: "Hey Siri, TV On" geworden waarmee de TV dus wel wordt ingeschakeld. De slaapkamerverlichting zal dus op een andere manier uitgeschakeld moeten worden.
Voornaamste reden voor een Apple TV is dat we teveel apparaten op bed hebben liggen (Afstandsbediening Tv, Mobiel en afstandsbediening voor het elektrisch verstelbare bed. Daarnaast irriteerde ik me zelf aan het klik geluid van de Philips afstandsbediening bij het scrollen door content.
Het is dus fijn dat de AppleTV ook via de mobiel is te bedienen en dus zo geen geluid meer maakt.
Wat ik wel echt mis op het home screen is gewoon een datum+tijd en eventuele weersverwachting.
Ook een "uit" knop op de digitale afstandsbediening van de iPhone zou geen overbodige luxe zijn, nu moet je echt naar Menu > Instellingen > Sluimer.
Ik heb gekeken in de App Store naar weer + klok maar dat ziet er allemaal echt behoorlijk gedateerd uit en bijna alles lijkt ook nog eens betaald.
I.c.m. de HomePod is het wel fijn dat hij reageert op zaken als: Pause, Skip Intro (of 1 minuut etc)
Apple Music is echt een pareltje, vooral met de lyrics op het scherm en door het Ambilight van de TV kleurt de muur ook nog heel mooi mee met de Album Art.
Al met al dus een leuk apparaatje, maar wat mij betreft niet het "premium" Apple gevoel.
Gebruikt i.c.m. een pricewatch: Philips 48OLED806/12 Zwart en pricewatch: Apple HomePod Mini Wit voor in de slaapkamer.
Ik probeerde een "Scene" te maken in de Apple Home app zodat de Apple TV de Televisie zou inschakelen en de verlichting uit, maar dat schijnt niet te lukken. Er is alleen een play/pause functie dus dan speelt hij wel af via de HomePod maar de TV blijft uit.
Uiteindelijk is het dus het commando: "Hey Siri, TV On" geworden waarmee de TV dus wel wordt ingeschakeld. De slaapkamerverlichting zal dus op een andere manier uitgeschakeld moeten worden.
Voornaamste reden voor een Apple TV is dat we teveel apparaten op bed hebben liggen (Afstandsbediening Tv, Mobiel en afstandsbediening voor het elektrisch verstelbare bed. Daarnaast irriteerde ik me zelf aan het klik geluid van de Philips afstandsbediening bij het scrollen door content.
Het is dus fijn dat de AppleTV ook via de mobiel is te bedienen en dus zo geen geluid meer maakt.
Wat ik wel echt mis op het home screen is gewoon een datum+tijd en eventuele weersverwachting.
Ook een "uit" knop op de digitale afstandsbediening van de iPhone zou geen overbodige luxe zijn, nu moet je echt naar Menu > Instellingen > Sluimer.
Ik heb gekeken in de App Store naar weer + klok maar dat ziet er allemaal echt behoorlijk gedateerd uit en bijna alles lijkt ook nog eens betaald.
I.c.m. de HomePod is het wel fijn dat hij reageert op zaken als: Pause, Skip Intro (of 1 minuut etc)
Apple Music is echt een pareltje, vooral met de lyrics op het scherm en door het Ambilight van de TV kleurt de muur ook nog heel mooi mee met de Album Art.
Al met al dus een leuk apparaatje, maar wat mij betreft niet het "premium" Apple gevoel.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Heb je al met “Opdrachten” gespeeld op je iPhone? Daar kun je nog veel meer mee dan alleen de Home app. Je kunt namelijk binnen deze app verschillende opdrachten aan elkaar rijgen.Greatsword schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:15:
Sinds gisteren weer even kunnen spelen met een Apple TV (4K).
Er zijn nog geen echte widgets zoals in iOS 14/15 te vinden maar je kunt met je afstandsbediening wel informeren naar het weer. Voorbeeld: Hey Siri wat wordt het weer morgen. Dan krijg je een layover te zien met de weersverwachting.
Verder zit er op mijn iPhone afstandsbediening een “aan/uit” knop dus ik begrijp niet wat je precies bedoelt.
Nee, eigenlijk nooit wat mee gedaan. Zal eens gaan kijken.Miki schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:48:
[...]
Heb je al met “Opdrachten” gespeeld op je iPhone? Daar kun je nog veel meer mee dan alleen de Home app. Je kunt namelijk binnen deze app verschillende opdrachten aan elkaar rijgen.
Er zijn nog geen echte widgets zoals in iOS 14/15 te vinden maar je kunt met je afstandsbediening wel informeren naar het weer. Voorbeeld: Hey Siri wat wordt het weer morgen. Dan krijg je een layover te zien met de weersverwachting.
Verder zit er op mijn iPhone afstandsbediening een “aan/uit” knop dus ik begrijp niet wat je precies bedoelt.
Betreft datum/tijd/weer kan dat inderdaad ook gewoon via Siri, HomePod, Telefoon etc. Maar een beetje fatsoenlijke smart TV heeft op zijn minst de tijd in het Menu van het smart gedeelte staan. Dit is dus wel iets wat ik echt mis. Vooral als een film/serie is afgelopen is het toch wel fijn om te zien of het bedtijd is of dat we nog een extra aflevering kunnen kijken als voorbeeld.
Is die afstandsbediening toevallig geüpdatet in iOS 15?
Zit namelijk nog op 14, dus het kan aan mij liggen. Zo ziet het er nu bij mij uit.
:strip_exif()/f/image/sRAISyvBC1UoZclgYtfhyIs8.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door Greatsword op 25-11-2021 16:05 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
YupGreatsword schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:53:
[...]
Nee, eigenlijk nooit wat mee gedaan. Zal eens gaan kijken.
Betreft datum/tijd/weer kan dat inderdaad ook gewoon via Siri, HomePod, Telefoon etc. Maar een beetje fatsoenlijke smart TV heeft op zijn minst de tijd in het Menu van het smart gedeelte staan. Dit is dus wel iets wat ik echt mis. Vooral als een film/serie is afgelopen is het toch wel fijn om te zien of het bedtijd is of dat we nog een extra aflevering kunnen kijken als voorbeeld.
Is die afstandsbediening toevallig geüpdatet in iOS 15?
Zit namelijk nog op 14, dus het kan aan mij liggen. Zo ziet het er nu bij mij uit.
[Afbeelding]
/f/image/ScT0txG7BZTeR9LH0cStpu56.png?f=fotoalbum_large)
Wat ik nog nergens ben tegengekomen is de vraag of de interface van Apple TV ook echt 4K is of maakt men gebruik van een lagere resolutie dat geupscaled wordt.
Zoekt en gij zult vinden.
Ja, de interface is 4K. Als zo ongeveer de enige...
Ja, de interface is 4K. Als zo ongeveer de enige...
Hier precies hetzelfde maar dan zonder de receiver er tussen:CarpeVentum schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:39:
AppleTV schakelt TV uit direct na 1e keer aanzetten
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Hoe heb je de Apple TV ingesteld op je LG? Via het menu dat je kan kiezen wat voor 'kastje' het is?Djerro123 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:49:
Ik heb mijn Apple TV 4K 2021 aangesloten op mijn nieuwe LG C1 televisie. Ik heb de kabels allemaal strak weggewerkt (of, nou ja, strak zou ik niet willen zeggen) waardoor mijn Apple TV niet meer in het zicht staat. Nu is het gekke dat mijn LG remote het alleen doet als hij de Apple TV in het zicht heeft, hebben meer mensen daar last van? Bij mijn KPN kastje heb ik dit probleem niet.
Ja heb ik gedaan, wordt gezien als Apple OTT. Lees meer mensen waarbij het bij LG toestellen een line of sight vereist om met de LG remote de ATV aan te sturen.La1974 schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:07:
[...]
Hoe heb je de Apple TV ingesteld op je LG? Via het menu dat je kan kiezen wat voor 'kastje' het is?
Als je line of sight nodig hebt, dan werkt de LG remote niet via HDMI-CEC.
Sowieso werkt HDMI-CEC beroerd als je meer dan 2 apparaten gebruikt.
Gebruik de Apple TV afstandsbediening, die werkt via RF.
Sowieso werkt HDMI-CEC beroerd als je meer dan 2 apparaten gebruikt.
Gebruik de Apple TV afstandsbediening, die werkt via RF.
Je moet hem dus niet als Apple OTT laten herkennen/registreren.Djerro123 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 00:49:
[...]
Ja heb ik gedaan, wordt gezien als Apple OTT. Lees meer mensen waarbij het bij LG toestellen een line of sight vereist om met de LG remote de ATV aan te sturen.
Heel vaag maar dan werkt het wel met je LG remote.
Knoop al doorgehakt? Sta hier voor dezelfde keuze. Ben van een tv met Android naar een LG gegaan, maar ben niet echt tevreden over WebOS.BramViking schreef op donderdag 25 november 2021 @ 01:44:
@Wooters Zojuist gekocht. Mocht het niet bevallen gaat het gewoon weer retour.
[ Voor 22% gewijzigd door BramViking op 03-12-2021 18:19 ]
Misschien dat mensen hier een oplossing voor weten;
Als ik voetbal wil kijken met de ESPN app op mijn iPad doe ik dat via AirPlay naar de Apple TV 4K op de LG CX. Maar het gebeurd nu dat het beeld regelmatig stopt en ik uit de AirPlay gegooid word. Dan start ik alles opnieuw op, maar na een aantal minuten hetzelfde riedeltje. Nu kijk ik via de tablet, maar op de tv is het toch net even beter. Is hier een fix voor of doe ik soms wat fout?
Als ik voetbal wil kijken met de ESPN app op mijn iPad doe ik dat via AirPlay naar de Apple TV 4K op de LG CX. Maar het gebeurd nu dat het beeld regelmatig stopt en ik uit de AirPlay gegooid word. Dan start ik alles opnieuw op, maar na een aantal minuten hetzelfde riedeltje. Nu kijk ik via de tablet, maar op de tv is het toch net even beter. Is hier een fix voor of doe ik soms wat fout?
Ik zou gewoon de ESPN app op de ATV zetten en daarop kijken. Airplay werkt wel vaker met glitches. Specifiek wat bij jou het probleem is kunnen we hier niet zien. Maar als je gewoon direct op de ATV kijkt zal het allemaal prima werken.kansloze schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 02:33:
This title is for sale, please send me a PM
Ja dat is beetje het punt, er bestaat (nog) niet een Nederlandse ESPN app voor de Apple TV. Wat ik wel heel raar vind trouwens.the-body schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:44:
[...]
Ik zou gewoon de ESPN app op de ATV zetten en daarop kijken. Airplay werkt wel vaker met glitches. Specifiek wat bij jou het probleem is kunnen we hier niet zien. Maar als je gewoon direct op de ATV kijkt zal het allemaal prima werken.
In Nederland heeft ESPN een koppelverkoop met Internet en TV providers zoals KPN en Ziggo. Je moet namelijk bij de registratie bij ESPN je abonneenummer van je provider doorgeven. Voor ESPN is er dus geen enkele noodzaak om een app aparte aan te bieden.kansloze schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:50:
[...]
Ja dat is beetje het punt, er bestaat (nog) niet een Nederlandse ESPN app voor de Apple TV. Wat ik wel heel raar vind trouwens.
heb geen oplossing voor je maar vanaf mijn iPad (M1 12.9) naar AppleTV 4K 2021 werkt die combi prima.kansloze schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 02:33:
Das mooi maar KPN heeft geen AppleTV appMiki schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:16:
[...]
In Nederland heeft ESPN een koppelverkoop met Internet en TV providers zoals KPN en Ziggo. Je moet namelijk bij de registratie bij ESPN je abonneenummer van je provider doorgeven. Voor ESPN is er dus geen enkele noodzaak om een app aparte aan te bieden.
[ Voor 44% gewijzigd door Tomba op 04-12-2021 12:33 ]
Ze hebben liever dat je gebruik maakt van hun eigen kastje. Gelukkig kun je met NLZIET al veel afvangen en is het een prima alternatief voor het Nederlandse aanbod.
[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 04-12-2021 12:43 ]
NLZIET heeft helemaal geen ESPN en daar ging t nou net omMiki schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:40:
[...]
Ze hebben liever dat je gebruik maakt van hun eigen kastje. Gelukkig kun je met NLZIET al veel afvangen en is het een prima alternatief voor het Nederlandse aanbod.
Een paar jaar geleden kon je nog direct via foxsprts een abonnement afsluiten, maar nu kan dit alleen nog via je tv aanbieder. Jammer dat de directe optie er niet meer is.Tomba schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:17:
[...]
NLZIET heeft helemaal geen ESPN en daar ging t nou net om
Klopt, los daarvan heeft ESPN geen AppleTV app. Hadden ze wel toen t nog foxsports wasmeesje schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:44:
[...]
Een paar jaar geleden kon je nog direct via foxsprts een abonnement afsluiten, maar nu kan dit alleen nog via je tv aanbieder. Jammer dat de directe optie er niet meer is.
Net gecheckt. ESPN heeft wel een app (ESPN: live voetbal & uitslagen) die ook geschikt is voor ATV.Tomba schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:08:
[...]
Klopt, los daarvan heeft ESPN geen AppleTV app. Hadden ze wel toen t nog foxsports was
Kuchmeesje schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:15:
[...]
Net gecheckt. ESPN heeft wel een app (ESPN: live voetbal & uitslagen) die ook geschikt is voor ATV.
De oplettende gebruikers van Android TV en Apple TV hebben wellicht een app van ESPN voorbij zien komen. Helaas is dit een app die alleen werkt met een Amerikaans abonnement. Deze apps zijn daarom niet te gebruiken met je Nederlandse ESPN-account.
Wat knullig! Werk dan de gegevens in de AppStore bij.
Ja echt super irritant :-/meesje schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:33:
[...]
Wat knullig! Werk dan de gegevens in de AppStore bij.
Maar goed dan maar behelpen met AirPlay…
Via mijn net gekochte iPhone 13 heb ik de aanbieding drie maanden gratis Apple TV+ geaccepteerd. Per email door Apple bevestigd.
Ik wil dit abonnement gebruiken via mijn Apple Tv 3e generatie. Als ik de Apple tv inschakel en 'Kijk nu' in beeld heb en naar beneden scroll zie op mijn televisie alleen de keuze 'start proefabonnement 7 dagen gratis' staan. Maar ik heb dus al een abonnement voor drie maanden.
Als ik direct een aflevering van een serie uitkies en daar op klik moet ik mijn Apple ID invullen. Als ik dat gedaan heb, ontvang ik op mijn iPad een verificatiecode. Maar ik zie niet waar ik die verificatiecode moet invullen.
Kortom, ik slaag er niet in mijn Apple TV+ abonnement op mijn televisie te gebruiken (wel op de iPad zag ik).
Bij voorbaat dank voor een advies.
Ik wil dit abonnement gebruiken via mijn Apple Tv 3e generatie. Als ik de Apple tv inschakel en 'Kijk nu' in beeld heb en naar beneden scroll zie op mijn televisie alleen de keuze 'start proefabonnement 7 dagen gratis' staan. Maar ik heb dus al een abonnement voor drie maanden.
Als ik direct een aflevering van een serie uitkies en daar op klik moet ik mijn Apple ID invullen. Als ik dat gedaan heb, ontvang ik op mijn iPad een verificatiecode. Maar ik zie niet waar ik die verificatiecode moet invullen.
Kortom, ik slaag er niet in mijn Apple TV+ abonnement op mijn televisie te gebruiken (wel op de iPad zag ik).
Bij voorbaat dank voor een advies.
@Tavano
Even een open deur intrappen... gebruik je op beide apparaten hetzelfde Apple ID?
Even een open deur intrappen... gebruik je op beide apparaten hetzelfde Apple ID?
Meer mensen met audio dropouts als je op Netflix 4K UHD + Atmos films/series afspeelt ?
Dat schijnt een bekend probleem te zijn, zie ook posts op AVS forums en dan speciaal met de 2nd gen AppleTV 4K (van dit jaar). Ik zie/hoor het alleen op Netflix, bv. bij Lost in Space of Casa del Papel. Paar seconden valt geluid even weg, video gaat gewoon verder, en als geluid terug komt is het weer gewoon in sync.
Mijn oude Onkyo TX-NR686 had er last van, mijn nieuwe Denon ook, dus het moet een bug in de Netflix app zijn. Op Disney+, Apple+ en Amazon zie ik het niet, hoewel Amazon maar heel sporadisch Atmos heeft (wel steeds meer).
Dat schijnt een bekend probleem te zijn, zie ook posts op AVS forums en dan speciaal met de 2nd gen AppleTV 4K (van dit jaar). Ik zie/hoor het alleen op Netflix, bv. bij Lost in Space of Casa del Papel. Paar seconden valt geluid even weg, video gaat gewoon verder, en als geluid terug komt is het weer gewoon in sync.
Mijn oude Onkyo TX-NR686 had er last van, mijn nieuwe Denon ook, dus het moet een bug in de Netflix app zijn. Op Disney+, Apple+ en Amazon zie ik het niet, hoewel Amazon maar heel sporadisch Atmos heeft (wel steeds meer).
[ Voor 4% gewijzigd door loekf2 op 06-12-2021 11:20 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
@loekf2
Netflix series kijk ik meestal met geluid via de tv. Films kijk ik niet vaak op Netflix, en als ik dat toch doe, dan hebben ze vaak geen Dolby Atmos. Apple TV+ Dolby Atmos doet het prima via mijn (Onkyo) receiver.
Dus jouw vermoeden kan best wel eens correct zijn. Of er is een bug in de app, of Netflix heeft soms problemen met de stream als er Dolby Atmos in zit.
Netflix series kijk ik meestal met geluid via de tv. Films kijk ik niet vaak op Netflix, en als ik dat toch doe, dan hebben ze vaak geen Dolby Atmos. Apple TV+ Dolby Atmos doet het prima via mijn (Onkyo) receiver.
Dus jouw vermoeden kan best wel eens correct zijn. Of er is een bug in de app, of Netflix heeft soms problemen met de stream als er Dolby Atmos in zit.
Ook altijd problemen met Atmos bij Netflix. Sync, drops. Dus kijken we via TV app, dan werkt het wel.
Weet iemand of het mogelijk is om de AppleTV 4K 2021 met een OpenVPN-server te verbinden? Maakt me niet zoveel uit of dat via de AppleTV zelf moet, of dat ik dit via mijn router (Asus RT-AC86U) moet doen. In het laatste geval zoek ik dan naar een oplossing waarbij ik alleen de AppleTV verbind, dus andere apparaten niet.
@Saekerhett
Wat heb je zelf al gedaan om een oplossing te vinden?
Heel Google / Bing / DDG / ... staat er vol mee!
Een VPN instellen gaat niet op een ATV, dus dat zal je op je router moeten doen.
Eventueel kun je een andere DNS selecteren, als het doel is om andere geografische content te kunnen bekijken. Dat staat onder andere hier beschreven (even scrollen naar "VPN Apple TV: instellen middels DNS").
Een VPN instellen gaat niet op een ATV, dus dat zal je op je router moeten doen.
Eventueel kun je een andere DNS selecteren, als het doel is om andere geografische content te kunnen bekijken. Dat staat onder andere hier beschreven (even scrollen naar "VPN Apple TV: instellen middels DNS").
Kleine cross post: Miki in "Ervaringen met Canal Digitaal live TV app"
Canaal Digitaal heeft een app uitgebracht voor de Apple TV
Canaal Digitaal heeft een app uitgebracht voor de Apple TV
Uiteraard was ik al flink aan het googelen geweest, alleen kom ik telkens pagina's tegen die net niet beschrijven wat ik wil. Ik wil graag mijn Apple TV op wat voor manier dan ook laten denken dat die een Ziggo ip-adres heeft. Ik heb remote de beschikking over zo'n internetverbinding waarop ik een OpenVPN-server heb draaien. Ik dacht dus slim te zijn door de Apple TV via mijn eigen KPN-verbinding te verbinden met die OpenVPN-server. Alleen heeft Apple daar dus geen apps voor, om dat voor elkaar te krijgen.Gadget Freak schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:22:
@Saekerhett
Dus moet ik op zoek naar wat anders, en daar loop ik een beetje vast. Ik weet niet eens of het mogelijk is wat ik wil, of dat er veel simpelere manieren zijn. Want geo spoofing via een andere DNS kan wellicht, maar dan heb ik nog steeds geen Ziggo ip-adres
Dus graag advies
Je zal je router hiervoor moeten inrichten, maar dan kun je je vraag beter elders in het forum stellen.Saekerhett schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:56:
[...]
Uiteraard was ik al flink aan het googelen geweest, alleen kom ik telkens pagina's tegen die net niet beschrijven wat ik wil. Ik wil graag mijn Apple TV op wat voor manier dan ook laten denken dat die een Ziggo ip-adres heeft. Ik heb remote de beschikking over zo'n internetverbinding waarop ik een OpenVPN-server heb draaien. Ik dacht dus slim te zijn door de Apple TV via mijn eigen KPN-verbinding te verbinden met die OpenVPN-server. Alleen heeft Apple daar dus geen apps voor, om dat voor elkaar te krijgen.
Dus moet ik op zoek naar wat anders, en daar loop ik een beetje vast. Ik weet niet eens of het mogelijk is wat ik wil, of dat er veel simpelere manieren zijn. Want geo spoofing via een andere DNS kan wellicht, maar dan heb ik nog steeds geen Ziggo ip-adres
Dus graag advies
Gezien je vraag wil je Ziggo Go gebruiken op een plek waar dat volgens Ziggo niet is toegestaan
Ziggo Go casten werkt vanaf je mobiel/iPad wel gewoon als het goed is.
Kan ook aan je toestel liggen wegens software/update ook je tv toestel hoeft geen Atmos (ondersteuning) of mogelijkheid zelf te hebben .maar je kunt Atmos via je receiver krijgen over de HDMI 2.0/2.1 poort van je tv toestel.Gadget Freak schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:29:
@loekf2
lukt dat niet kan het het evt. aan je toestel liggen Philips was dat euvel ook het geval en sinds de laatste software update kon het wel over je receiver en Atmos terwijl het toestel zelf niet ondersteund op bepaalde modellen in ieder geval met Apple tv dat pas toegevoegd op modellen voor 2018 de 903 803 etc.
Betreft Netflix weet ik niet of de streaming ook in Atmos is durf ik niet te zeggen. en de andere aanbieders die te vinden zijn.
Mijn Apple TV zit rechtstreeks op m'n receiver aangesloten, en die ondersteunt Dolby Atmos. Mijn tv zit weer op de receiver aangesloten. Er is dus geen technisch probleem.J.E. Weinor schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:24:
Kan ook aan je toestel liggen wegens software/update ook je tv toestel hoeft geen Atmos (ondersteuning) of mogelijkheid zelf te hebben .maar je kunt Atmos via je receiver krijgen over de HDMI 2.0/2.1 poort van je tv toestel.
Netflix heeft weinig (of geen???) films en series met Atmos.
Overigens is Atmos slechts een techniek, het geeft geen garanties over de geluidskwaliteit.
Netflix heeft veel met Atmos ondersteuning, heb je wel duurste abo voor nodig.
Verwijderd
Eens zoeken op atmos in de zoekbalk bij netflix?
Werkt trouwens ook voor andere tags als ‘4K’.
Ik zie toch veel atmos meldingen bij het kijken van content.
Werkt trouwens ook voor andere tags als ‘4K’.
Ik zie toch veel atmos meldingen bij het kijken van content.
Even als leek wat betreft Apple TV, wat heb je meer aan de 64GB versie dan de 32GB versie?
Kom je met 32GB echt te kort op den duur of is het puur voor de installatie van 20+ apps en lekker je foto's/films syncen of iets dergelijks?
Kom je met 32GB echt te kort op den duur of is het puur voor de installatie van 20+ apps en lekker je foto's/films syncen of iets dergelijks?
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
@Verwijderd
Als ik op Netflix zoek op "Atmos" dan krijg ik series en films met "Atmos" en "Atmosphere" in de titel dan wel omschrijving...
Ik zal eens beter opletten. Ik zie wel markeringen zoals HD, 4K, HDR voor beeld en 5.1 als het surround is. Ik heb het duurste (4 schermen 4K) abonnement.
@CasGas
Ik heb ooit een 64GB versie van de Apple TV 4 (aka HD) gekocht, onder het motto "achteraf niet uit te breiden", maar heb die opslag nooit nodig gehad. Ik stream vanaf het internet of een netwerkschijf, en heb geen honderden spelletjes geïnstalleerd.
Ik heb onlangs een Apple TV 4K 2021 gekocht met "slechts" 32GB, en mis niks.
Als ik op Netflix zoek op "Atmos" dan krijg ik series en films met "Atmos" en "Atmosphere" in de titel dan wel omschrijving...
Ik zal eens beter opletten. Ik zie wel markeringen zoals HD, 4K, HDR voor beeld en 5.1 als het surround is. Ik heb het duurste (4 schermen 4K) abonnement.
@CasGas
Ik heb ooit een 64GB versie van de Apple TV 4 (aka HD) gekocht, onder het motto "achteraf niet uit te breiden", maar heb die opslag nooit nodig gehad. Ik stream vanaf het internet of een netwerkschijf, en heb geen honderden spelletjes geïnstalleerd.
Ik heb onlangs een Apple TV 4K 2021 gekocht met "slechts" 32GB, en mis niks.
Tenzij je meerdere uitgebreide games gaat installeren heb je vrij weinig aan 64Gb. De meeste standaard streaming apps (hoofddoel van een AppleTV) zijn maar enkele honderden MB's. Netflix is een kleine 118MB, NLZIET 89MB, DisneyPlus 128MB.CasGas schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:50:
Even als leek wat betreft Apple TV, wat heb je meer aan de 64GB versie dan de 32GB versie?
Je iCloud photos worden netjes uit de cloud gehaald dus daar heb je ook al geen data verlies aan.
Kortom tenzij je geen games speelt heb je weinig aan 64GB.
[ Voor 12% gewijzigd door Miki op 13-12-2021 12:04 ]
@Gadget Freak @Miki
ah bedankt, ik had al een vermoeden maar dan weet ik in ieder geval zeker dat ik de 32GB versie moet hebben
ah bedankt, ik had al een vermoeden maar dan weet ik in ieder geval zeker dat ik de 32GB versie moet hebben
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Het 'kan' handig zijn als je veel videobestanden wilt uploaden. En de Apple TV heeft ook de neiging het apparaat vol te stoppen met die screensavers.
Maar ook dat is geen extra geld voor extra 32gb waard. Je kunt hem ook resetten en van de screensavers afkomen. En video opslag is een werk around en de Apple TV ziet het als tijdelijk geheugen wat het naar believen zonder het je te vragen er weer afgooit. Het enige nut is dat je tijdelijk er wat op kan zetten zonder dat streamen nodig is.
Maar, wie weet wat Apple ooit in de toekomst gaat doen en je wel meer geheugen nodig hebt. Persoonlijk vind ik dat laatste niet waard om op te gokken. Mocht dat ooit gebeuren kun je tegen dan altijd een nieuwe halen als dat het echt waard zou zijn.
Maar ook dat is geen extra geld voor extra 32gb waard. Je kunt hem ook resetten en van de screensavers afkomen. En video opslag is een werk around en de Apple TV ziet het als tijdelijk geheugen wat het naar believen zonder het je te vragen er weer afgooit. Het enige nut is dat je tijdelijk er wat op kan zetten zonder dat streamen nodig is.
Maar, wie weet wat Apple ooit in de toekomst gaat doen en je wel meer geheugen nodig hebt. Persoonlijk vind ik dat laatste niet waard om op te gokken. Mocht dat ooit gebeuren kun je tegen dan altijd een nieuwe halen als dat het echt waard zou zijn.
Of het het waard is of niet.. of ik het gebruik of niet... ik heb gewoon de 4K 64GB-versie gekocht. Ik dacht ook altijd dat een iPhone met 32GB nooit vol zou komen.
@CreativeS
Een iPhone is een ander apparaat dan een Apple TV, en in gebruik totaal verschillend!
Een iPhone heb je zo vol met foto's en filmpjes en (Apple / Spotify / ...) muziek. Ik kan ook films en series lokaal op de Apple TV opslaan, maar doe dat niet.
Een iPhone is een ander apparaat dan een Apple TV, en in gebruik totaal verschillend!
Een iPhone heb je zo vol met foto's en filmpjes en (Apple / Spotify / ...) muziek. Ik kan ook films en series lokaal op de Apple TV opslaan, maar doe dat niet.
Mijn eerste AppleTV vanuit FOMO ook met 64GB uitgerust maar omdat ik echt alleen stream nooit volgekregen. Nu dus een 32GB en ook geen space issues
Mijn telefoon is inderdaad een stuk groter, maar daar bewaar ik ook echt iets op, dat zal bij de ATV niet gaan gebeuren.
Nu alleen nog een 32GB zien te vinden op voorraad, die 64GB is een stuk meer op voorraad, vandaar ook de vraag die bij mij naar voren kwam.
Nu alleen nog een 32GB zien te vinden op voorraad, die 64GB is een stuk meer op voorraad, vandaar ook de vraag die bij mij naar voren kwam.
Nou, dan gooi ik een ander erin... gewoon omdat het kan? Al is het alleen maar om lekker anders te doen dan anderen. 2 tientjes...Gadget Freak schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:14:
@CreativeS
Inderdaad, het is maar 2 tientjes (6 tientjes in mijn geval, ik heb 'm in de aanbieding gekocht), dus ga vooral los op de opslag zou ik zo zeggen!
Ik zoek al een hele tijd een makkelijke manier om mijn iCloud foto’s en video’s in originele kwaliteit (4K 60 FPS) af te spelen op mijn tv. Airplay is hiervoor te schokkerig naar mijn ervaring. Een Apple TV kan hier een uitweg bieden.
Speelt de Photos app op de nieuwste Apple TV iCloud foto’s en video’s af in de originele kwaliteit (dus geen ‘geoptimaliseerde’ versies)? Op het internet is het antwoord nogal moeilijk te vinden. Iemand die dit eventueel eens kan testen?
Speelt de Photos app op de nieuwste Apple TV iCloud foto’s en video’s af in de originele kwaliteit (dus geen ‘geoptimaliseerde’ versies)? Op het internet is het antwoord nogal moeilijk te vinden. Iemand die dit eventueel eens kan testen?
tvOS 15.2 staat klaar (release notes).
Dit topic is gesloten.
Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid