Ik gebruik nu Apple TV 4K een kleine twee weken en ben er zeer tevreden over. Vooral hoe fijn het ook werkt. Dan merk je pas echt hoe beperkt "smart tv's" echt zijn. Vooral in combinatie met nlziet heb ik de gewone afstand bediening (behalve als ik wil gamen) niet meer nodig.
Kan iemand mij even vertellen hoe het komt dat ik geen Dolby Vision logo zie staan als ik in Netflix naar een serie met Dolby Vision ondersteuning kijk. Het blijft op 4K HDR staan. Zou het apparaat zichzelf niet automatisch moeten switchen?
Dolby Vision is een HDR formaat. 4K is de resolutie. Het klopt dus wel.
Wat zegt je tv (en/of receiver)?
Wat zegt je tv (en/of receiver)?
Nee het klopt niet. Ik heb een OLED televisie die exact kan aangeven (middels een meldings pop-up) welke HDR formaat blijkt te worden gebruikt en bij de Apple TV lijkt het erop dat het automatisch altijd op 4K HDR staat ingesteld. In plaats van Dolby Vision wanneer je naar content kijk welke ook dit formaat ondersteunt. Dus ik heb het vermoeden dan het met een instelling op de Apple TV te maken heeft.
Ik merk een klein probleempje met de Apple TV 4K 2021, aangesloten op een AV Receiver (Marantz NR1711) via HDMI, die op zijn plaats weer met HDMI verbonden is aan een Samsung TV. Alles rondom HDMI CEC en ARC is enabled.
Als alle apparaten uitstaan en ik de Apple TV inschakel, gaat alles aan en wordt beeld en audio meteen naar de ATV geschakeld. Top.
Als er naar TV zenders wordt gekeken waarbij in eerste instant de Apple TV uit staat, en ik schakel tijdens het TV kijken opeens de ATV in, dan schakelen zowel TV als de AVR naar de ATV, echter wordt er geen beeld van de ATV weergegeven. Audio is wel hoorbaar. Bij mijn vorige AVR werd er een blauw scherm weergegeven, bij mijn nieuwe AVR komt er helemaal geen beeld. Ik moet dan met de afstandsbediening van de AVR even handmatig van bron wisselen en dan komt het beeld ineens wel tevoorschijn.
Dit had ik dus ook met mijn vorige AV Receiver, en ook alleen maar bij de Apple TV. Het lijkt alsof de Apple TV wat moeite heeft met het beeld te triggeren via HDMI CEC/ARC. Wanneer ik mijn PS5 inschakel, op welk moment dan ook, gaat hij meteen naar het correcte beeld en geluid, hier heeft hij totaal geen moeite mee.
Is er misschien nog een instelling in de ATV die ik zou kunnen proberen? Ik heb voor mijn gevoel al alle instellingen in zowel TV, AVR en ATV geprobeerd. HDMI kabel is ook al omgewisseld.
Als alle apparaten uitstaan en ik de Apple TV inschakel, gaat alles aan en wordt beeld en audio meteen naar de ATV geschakeld. Top.
Als er naar TV zenders wordt gekeken waarbij in eerste instant de Apple TV uit staat, en ik schakel tijdens het TV kijken opeens de ATV in, dan schakelen zowel TV als de AVR naar de ATV, echter wordt er geen beeld van de ATV weergegeven. Audio is wel hoorbaar. Bij mijn vorige AVR werd er een blauw scherm weergegeven, bij mijn nieuwe AVR komt er helemaal geen beeld. Ik moet dan met de afstandsbediening van de AVR even handmatig van bron wisselen en dan komt het beeld ineens wel tevoorschijn.
Dit had ik dus ook met mijn vorige AV Receiver, en ook alleen maar bij de Apple TV. Het lijkt alsof de Apple TV wat moeite heeft met het beeld te triggeren via HDMI CEC/ARC. Wanneer ik mijn PS5 inschakel, op welk moment dan ook, gaat hij meteen naar het correcte beeld en geluid, hier heeft hij totaal geen moeite mee.
Is er misschien nog een instelling in de ATV die ik zou kunnen proberen? Ik heb voor mijn gevoel al alle instellingen in zowel TV, AVR en ATV geprobeerd. HDMI kabel is ook al omgewisseld.
Ik zit al een tijdje te denken om wat leuke boxset(s) via AppleTV te kopen om zo een leuke digitale bibliotheek op te bouwen. Echter wat mij nog niet geheel duidelijk is zijn de volgende zaken:
Kan ik een 4k stream opslaan, daar een HD variant wel 'lokaal' opgeslagen kan worden?
Stel dat Apple besluit een film of serie te verwijderen vanwege bv licentie rechten, blijf ik dan wel de aankoop behouden?
Waar onder de Apple TV zie ik dat het gaat om mijn gekochte films of serie?
Lijkt alsof AppleTV van diverse diensten alles onder 1 plaats laat zien?
Is de kwaliteit van Apple Films met bv Dolby Vision en Dolby Atmos echt geremasterd of is het 'soort van' ?
Lijkt mij toch wel tof om een digitale bibliotheek op te bouwen als bovenstaande punten goed uitpakken 😀
Kan ik een 4k stream opslaan, daar een HD variant wel 'lokaal' opgeslagen kan worden?
Stel dat Apple besluit een film of serie te verwijderen vanwege bv licentie rechten, blijf ik dan wel de aankoop behouden?
Is de kwaliteit van Apple Films met bv Dolby Vision en Dolby Atmos echt geremasterd of is het 'soort van' ?
Lijkt mij toch wel tof om een digitale bibliotheek op te bouwen als bovenstaande punten goed uitpakken 😀
Ik heb de ATV aan een Hue Sync box hangen. Om de zoveel minuten een Signal loss op de Hue Box. Komt na een paar seconden weer terug “online”. Herkenbaar? Iemand een idee hoe dit te fixen?
Ik ben voornemens om een Hue Sync box aan te schaffen, dus ik lees even mee hier ;-)wessen1 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:22:
Ik heb de ATV aan een Hue Sync box hangen. Om de zoveel minuten een Signal loss op de Hue Box. Komt na een paar seconden weer terug “online”. Herkenbaar? Iemand een idee hoe dit te fixen?
Is de Hue Sync box voorzien van de laatste firmware?
Ik heb zelf ook een aardige collectie.brtkpr schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:18:
Ik zit al een tijdje te denken om wat leuke boxset(s) via AppleTV te kopen om zo een leuke digitale bibliotheek op te bouwen. Echter wat mij nog niet geheel duidelijk is zijn de volgende zaken:
Een 4k stream opslaan is niet mogelijk. Downloads die je doet zijn full HD.
Aankopen blijven in principe behouden, maar 100% garantie heb je nooit. Met films heb ik het volgens mij nog niet meegemaakt, maar er is wel al muziek verdwenen uit mijn aankoopgeschiedenis. Daarom zou ik altijd een kopie downloaden (ondanks dat het full HD is) en deze op een veilige plek opslaan.
Aangeschaft materiaal vind je in de Apple TV app onder de knop ‘bibliotheek’ of in de iTunes store app onder ‘aankopen’.
Dolby Vision en Atmos heb ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Heb ook een Hue SyncBox met oa een AppleTV eraan en heb 0 problemen, werkt perfect inclusief HDMI-CEC dus kan mijn AppleTV mooi bedienen via de afstandsbediening van mijn televisie. De Hue SyncBox is echt 1 van mijn beste aankopen ooit.wessen1 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:22:
Gebruik je wel goede kabels en is je SyncBox up-to-date?
Gebruik je Dolby Vision (4K @ 60Hz)? Met 1080p lukt het mijn box ook. Kabels die ik gebruik komen van resp. Philips en Apple. Mag toch hopen dat die voldoende bandbreedte hebben?
Yes, heb hem vorige week nieuw uit de doos gehaald en meteen geüpdatet.LeGato23 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:40:
[...]
Ik ben voornemens om een Hue Sync box aan te schaffen, dus ik lees even mee hier ;-)
Is de Hue Sync box voorzien van de laatste firmware?
Ik heb geen televisie met Dolby Vision maar wel 4K 60Hz HDR10+ en dat werkt dikke prima. Hij is aangesloten op de eerste aansluiting van de SyncBox en HDMI1 (das een 2.0b poort ) op mijn tv. Gebruikte kabels zijn ‘High Speed’ compatible, geen idee welke dat ik precies gebruikt heb eerlijk gezegd, kan me niet herinneren dat er 1 bij mijn AppleTV zat overigens.wessen1 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:50:
Gebruik je Dolby Vision (4K @ 60Hz)? Met 1080p lukt het mijn box ook. Kabels die ik gebruik komen van resp. Philips en Apple. Mag toch hopen dat die voldoende bandbreedte hebben?
Zie https://support.apple.com/en-us/HT208074 voor voorwaarden om Dolby Vision te kunnen gebruiken.
Dit gaat even niet over de Hue Sync, maar even een algemene reactie.wessen1 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:50:
Kabels die ik gebruik komen van resp. Philips en Apple. Mag toch hopen dat die voldoende bandbreedte hebben?
Maar ik dacht ook dat mijn kabels voldoende waren... echter kreeg ik geen eens 4K instellingen met de Apple TV 4K. Terwijl je zou zeggen dat de HDMI kabels ooit gekregen bij de Ziggo Next voldoende zouden moeten zijn. Hi Speed HDMI zogenaamd. Ik heb nog snel andere kabels besteld (HDMI 2.1) en ineens HDR10+ en Dolby Vision op TV en 4K HDR bij Netflix
Nu ben ik druk bezig mijn film- en seriecollectie te vervangen door 4K-versies met HDR of DV.
[ Voor 6% gewijzigd door CreativeS op 31-12-2021 13:12 ]
Nieuwe kabels gekocht. Lijkt wel iets verbeterd, maar nog steeds haperingen (dwz. zwart scherm, signaal van Hue Sync Box weg voor paar seconden). Gekozen voor Arc aansluiting op de LG CX, met daarvoor dus een Hue Box gekoppeld aan de ATV 4K.
Als je tv, AppleTV en SyncBox allemaal up-to-date zijn en de kabels inderdaad HDMI 2.1 zijn zou ik als ik jou was dan even contact zoeken met Signify. Ik heb zelf een Panasonic OLED dus geen Dolby Vision maar zoals gezegd werkt AppleTV 4K (zowel de originele als de 2021 refresh for that matter, heb beide) via SyncBox naar mijn TV perfect. Wellicht nog eens een andere HDMI aansluiting proberen anders?wessen1 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 14:09:
Nieuwe kabels gekocht. Lijkt wel iets verbeterd, maar nog steeds haperingen (dwz. zwart scherm, signaal van Hue Sync Box weg voor paar seconden). Gekozen voor Arc aansluiting op de LG CX, met daarvoor dus een Hue Box gekoppeld aan de ATV 4K.
[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 31-12-2021 18:41 ]
Hoe staat je HDMI poort ingesteld qua indeling? Standaard of uitgebreid (enhanced of iets vergelijkbaars) Niet dat ik zeker weet dat dat de oplossing is, maar kijk het toch maar even na.wessen1 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:22:
XBL gamertag StayingPow3r
In de Hue Sync app zit een optie voor “enhanced” voor gebruik met Dolby Vision. Ik haal asap een nieuwe, misschien is mijn exemplaar defect. Als de nieuwe dezelfde “problemen” geeft maar even met Signify in de bocht.
Ik denk hetzelfde te hebben. Soms is het bij Dolby Vision, soms bij normale HD-content. Houd me op de hoogte.wessen1 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 21:24:
In de Hue Sync app zit een optie voor “enhanced” voor gebruik met Dolby Vision. Ik haal asap een nieuwe, misschien is mijn exemplaar defect. Als de nieuwe dezelfde “problemen” geeft maar even met Signify in de bocht.
Kijk even in je video instellingen.BramViking schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:55:
Kan iemand mij even vertellen hoe het komt dat ik geen Dolby Vision logo zie staan als ik in Netflix naar een serie met Dolby Vision ondersteuning kijk. Het blijft op 4K HDR staan. Zou het apparaat zichzelf niet automatisch moeten switchen?
For the best video experience across the system, change the video output format to 4K SDR. Then, enable ‘Dynamic range matching’ and ‘Frame rate matching’. With these options enabled, the Apple TV will spend most of its time outputting in a 4K SDR format.
https://9to5mac.com/2020/...e-tv-the-best-experience/
Dit is imho een achterhaald advies, als je daar gewoon 4K Dolby Vision aanzet (met dynamic range matching en frame rate matching enabled) dan wordt de AppleTV interface daar prima aan aangepast en dan krijg je ook de mooiste beelden in de 'screensaver'.RobertoBOZ schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:47:
[...]
Kijk even in je video instellingen.
For the best video experience across the system, change the video output format to 4K SDR. Then, enable ‘Dynamic range matching’ and ‘Frame rate matching’. With these options enabled, the Apple TV will spend most of its time outputting in a 4K SDR format.
https://9to5mac.com/2020/...e-tv-the-best-experience/
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Ga ik eens proberen. Vind zelf de interface wel heel erg fel in die stand.Radiodurans schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:12:
[...]
Dit is imho een achterhaald advies, als je daar gewoon 4K Dolby Vision aanzet (met dynamic range matching en frame rate matching enabled) dan wordt de AppleTV interface daar prima aan aangepast en dan krijg je ook de mooiste beelden in de 'screensaver'.
Bij mijn LG CX staat ie dan standaard op Cinema Home stand en die is minder fel. Wel wat geel maar dat is de bedoeling voor videobeelden en je went er aan.RobertoBOZ schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:30:
[...]
Ga ik eens proberen. Vind zelf de interface wel heel erg fel in die stand.
Volgens mij kun je bij de toegankelijkheid instellingen de witbalans of helderheid aanpassen. Deze kun je dan koppelen aan een sneltoets. (Drie keer drukken op de “Home” button.)RobertoBOZ schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:30:
[...]
Ga ik eens proberen. Vind zelf de interface wel heel erg fel in die stand.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Het feit dat je AirPods (tijdelijk) kan koppelen aan de AppleTV is echt een leuke feature.
Zo wilde de vrouw gisteren wat vroeger gaan slapen, dus geluid over de HomePods in de slaapkamer was geen optie
Hebben jullie trouwens Swan Song al gezien op ATV+? Echt een prachtige film!
Zo wilde de vrouw gisteren wat vroeger gaan slapen, dus geluid over de HomePods in de slaapkamer was geen optie
Hebben jullie trouwens Swan Song al gezien op ATV+? Echt een prachtige film!
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Dat is een logische aanname! Vooral ook omdat ze er allemaal gelijk uitzien.CreativeS schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:10:
Ik was altijd van: "Elke HDMI is 'digitaal', kan nooit fout gaan".
Een 720p25 SDR signaal met stereo geluid heeft minder bandbreedte nodig dan een 4K HDR (bv Dolby Vision) 60 Hz signaal met HD geluid (bv Dolby Atmos).
Zie het als de verschillende UTP kabels voor netwerken: CAT3, CAT5, CAT5E, CAT6, PoE, ... Het ziet er allemaal gelijk uit, maar op zo'n kabel staat altijd een versie geprint, dus is het veel duidelijker dan bij HDMI.
Ik gebruik het met enige regelmaat. Vaak voor even tussendoor nieuws kijken enzo als ik vriendin er niet mee wil storen.Greatsword schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:01:
Het feit dat je AirPods (tijdelijk) kan koppelen aan de AppleTV is echt een leuke feature.
Wat ik trouwens wel mis op de Apple TV is een audio ingang. Ik had graag rechtstreeks mijn DAC willen koppelen, nu moet dat via de tv. Ik had het daarnaast (en mede ook daarom) ook wel leuk gevonden als ik de Apple TV soms zonder tv had kunnen gebruiken.
Ja, dat is een gemis voor sommigen. M'n oude ATV2 had ik via toslink aangesloten op mijn receiver.PrimusIP schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:16:
Wat ik trouwens wel mis op de Apple TV is een audio ingang. Ik had graag rechtstreeks mijn DAC willen koppelen, nu moet dat via de tv.
Dat kan, maar alleen als je 'm op een AV receiver aansluit. Dat is een beperking voor (high end) DAC's die geen HDMI hebben.Ik had het daarnaast (en mede ook daarom) ook wel leuk gevonden als ik de Apple TV soms zonder tv had kunnen gebruiken.
tvOS 15.3 beta 2 (Build: 19K5541d) Uit
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Betreft een AppleTV, NAD T778 receiver, LG G1 oled, Philips hue sync box (voor de “ambilight” beleving).
Wat is het verschil in geluid/beeld/bedieningsgemak of anderzijds, wanneer ik de AppleTV aansluit op de receiver danwel de tv of de hue sync box?
B.v.d.
Wat is het verschil in geluid/beeld/bedieningsgemak of anderzijds, wanneer ik de AppleTV aansluit op de receiver danwel de tv of de hue sync box?
B.v.d.
Denk dat je even je vraag moet herformuleren. Want ik kan hier geen chocola van maken. Geen idee wat je nu wilt weten.Marcel S schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:49:
Betreft een AppleTV, NAD T778 receiver, LG G1 oled, Philips hue sync box (voor de “ambilight” beleving).
B.v.d.
Maar als je de Apple TV niet op de Hue sync box aansluit werkt die niet als je via de Apple TV kijkt.
Heb de AppleTV nu op de receiver aangesloten en alles werkt zoals het hoort, dus weet niet hoe je hier bij komt (zelf ervaring?).La1974 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:32:
[...]
Denk dat je even je vraag moet herformuleren. Want ik kan hier geen chocola van maken. Geen idee wat je nu wilt weten.
Maar als je de Apple TV niet op de Hue sync box aansluit werkt die niet als je via de Apple TV kijkt.
Mijn vraag is toch niet zo moeilijk, zit er verschil in beeld/geluidskwaliteit of ik de ApleTV op de receiver of de TV of de syncbox aansluit?
Wat is je eigen conclusie als je het zelf vergelijkt? Als je visueel en/of audiotechnisch zelf geen verschil opmerkt, lekker voor de makkelijkste opstelling kiezen toch?Marcel S schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:03:
..
Mijn vraag is toch niet zo moeilijk, zit er verschil in beeld/geluidskwaliteit of ik de ApleTV op de receiver of de TV of de syncbox aansluit?
Ok. Mooi dat het werkt. Er zal vast wel verschil zitten in beeld/geluidskwaliteit als je de Apple TV aansluit via je je receiver naar je sync box ipv van je Apple TV naar je receiver naar de sync box naar te tv. Maar omdat alles digitaal is zal het verschil wel meevallen in beeld/geluidskwaliteit/bedieningsgemak. Dus het beste is om alle verschillende mogelijkheden quia geluid/beeld/bedieningsgemak te testen en dan gaan voor de beste ervaring qua beeld/geluid/bedieningsgemak.Marcel S schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:03:
[...]
Heb de AppleTV nu op de receiver aangesloten en alles werkt zoals het hoort, dus weet niet hoe je hier bij komt (zelf ervaring?).
Eigenlijk heel simpel dus.
Was het maar zo “simpel” 😊La1974 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:34:
[...]
Ok. Mooi dat het werkt. Er zal vast wel verschil zitten in beeld/geluidskwaliteit als je de Apple TV aansluit via je je receiver naar je sync box ipv van je Apple TV naar je receiver naar de sync box naar te tv. Maar omdat alles digitaal is zal het verschil wel meevallen in beeld/geluidskwaliteit/bedieningsgemak. Dus het beste is om alle verschillende mogelijkheden quia geluid/beeld/bedieningsgemak te testen en dan gaan voor de beste ervaring qua beeld/geluid/bedieningsgemak.
Eigenlijk heel simpel dus.
Voordat ik de AppleTV losgekoppeld heb van de receiver en weer aangesloten heb op de TV of syncbox, hoor/zie ik al geen verschil meer.
Ik hoopte dat hier misschien iemand was die hier ervaring/kennis mee heeft.
Hue sync box is hdmi 2.0 dacht ik. Receiver misschien ook wel. In theorie kan dat een beperking zijn met sommige content. Of dat in de praktijk ook zo is weet ik niet.Marcel S schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 00:02:
[...]
Was het maar zo “simpel” 😊
Voordat ik de AppleTV losgekoppeld heb van de receiver en weer aangesloten heb op de TV of syncbox, hoor/zie ik al geen verschil meer.
Ik hoopte dat hier misschien iemand was die hier ervaring/kennis mee heeft.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Vraag: weet iemand of het mogelijk is om de huidige Mbps te zien in Apple TV+ of andere apps? Ben ontzettend benieuwd wat een streaming film doet met DV en Atmos.
Ik weet niet of het mogelijk is om dit in ATV te zien maar:brtkpr schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:17:
Vraag: weet iemand of het mogelijk is om de huidige Mbps te zien in Apple TV+ of andere apps? Ben ontzettend benieuwd wat een streaming film doet met DV en Atmos.
- Netflix zit bij de 4K DoVi + Atmos versies van bijv. seizoen 2 van The Witcher en bij de film Don't Look Up ~16Mb/s voor de hele stream.
- Disney+ met Boba Fett en de film Eternals op ~25Mb/s voor de hele stream
- ATV+ met seizoen 2 van Ted Lasso en de film Swan Song ~25Mb/s voor de hele stream
Dolby Digital Plus with Dolby Atmos wordt gestreamed met een bitrate van 768 kb/s. DoVi info zelf is ongeveer 0,2 Mb/s bovenop een gewone HDR10 versie.
Iemand ook problemen met de npo app waarbij bij afspelen van content de app sluit? Dit is zowel bij live tv als bij het terug kijken van opgenomen content.
Dit is ontstaan na de update van 10 januari.
Edit: Hier wordt het ook al aangegeven. Dus een bug in de app.
jbvo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:40:
Sinds ruim een maand zijn we hier tevreden gebruikers van NPO+ op een tweedehands aangeschafte AppleTV (4th gen). Ook voor de kinderen werkt het fijn met de profielen om er voor te zorgen dat er in het overzicht alleen dingen staan die ze ook mogen zien.
Sinds gisteren echter problemen met de app, het opstarten van een stream resulteert in een zwart scherm gedurende een seconde of 2 en vervolgens ben ik terug in het hoofdscherm van de AppleTV. Opnieuw de NPO app in gaan brengt met terug bij het hoofdscherm, ik heb daarom het idee dat de app crasht o.i.d..
Ik heb zojuist via de chatbot op NPO service een melding gemaakt, ze geven aan dat ze binnen 2 dagen zullen reageren...
[ Voor 68% gewijzigd door TechFox op 15-01-2022 08:20 ]
Hebben jullie ook wel eens dat de Apple TV de AV Receiver uit het niets automatisch inschakelt? Ik had dat bij mijn vorige Onkyo AVR en nu ook weer bij mijn nieuwe NR1711 AVR.. Uit een netwerkanalyse is te zien dat de Apple TV in stand-by af en toe uit het niets een signaal stuurt (wat dit ook moge zijn), hier reageert de AVR dan meteen op door in te schakelen. Dit gebeurt bij de aangesloten PS5 in stand-by niet.
Edit; mijn Apple TV is trouwens ook mijn Woning hub. Wellicht dat hij daar regelmatig de status van op vraagt alleen gek dat hij dan ook de receiver steeds aan laat gaan..
Edit; mijn Apple TV is trouwens ook mijn Woning hub. Wellicht dat hij daar regelmatig de status van op vraagt alleen gek dat hij dan ook de receiver steeds aan laat gaan..
[ Voor 17% gewijzigd door Alexknl op 15-01-2022 11:53 ]
Jep, ik ook. Ze hebben het daadwerkelijk gepresteerd om een klote-app nog kloteriger te makenTechFox schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 23:08:
Iemand ook problemen met de npo app waarbij bij afspelen van content de app sluit? Dit is zowel bij live tv als bij het terug kijken van opgenomen content.
[...]

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen? In sommige apps zoals die van Speedtest blijken de pixels te knipperen op een statisch achtergrond, waardoor het net lijkt dat het beeld beweegt, waar het stil hoort te staan. Echter na een tijd verdwijnt dit ook weer. Ik heb een LG C1 OLED. Anderen die dit ook ervaren en hoe los ik dit op?
[ Voor 3% gewijzigd door BramViking op 15-01-2022 12:25 ]
Developer modus activeren op de Apple TV (via Xcode), dan Playback HUD togglen. Krijg je een gele overlay met parameters.brtkpr schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:17:
Link: https://www.howtogeek.com...atistics-on-the-apple-tv/
If you're still not convinced, you can pair your Apple TV to your Mac. To do that, go and download Apple's Xcode developer tool and make sure your Mac and Apple TV are on the same Wi-Fi network. Then, do the following:
1) In Xcode, choose Window and then Devices and Simulators.
2) On Apple TV 4K, go to Settings then Remotes and Devices then Remote App and Devices.
3) In the Xcode device manager, select Apple TV.
4) Enter the six digit pin that appears on your Apple TV on your Mac.
5) On your Apple TV, go to Settings.
6) In Settings, go to the new Developer menu.
7) Turn on Playback HUD.
Now when you play a movie, a new developer HUD will pop up and tell you all the technical information about what you're playing. You'll see the resolution, whether it's using HDR, which refresh rate it's using, the frame rate and more.
[ Voor 46% gewijzigd door cwegh op 17-01-2022 19:10 ]
Ben ik de enige waarbij 25Hz content in in ieder geval Netflix stuttert tenzij ik 't hele ding forceer naar 25Hz? Met 'Match Content' komt 'ie op 50Hz uit. Specifiek, The Crown is 25Hz.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ligt dat niet aan je TV? 25 Hz is een rare snelheid namelijk. Mijn TV ondersteunt bv alleen 24-50-60 Hz.CyBeR schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 05:06:
Ben ik de enige waarbij 25Hz content in in ieder geval Netflix stuttert tenzij ik 't hele ding forceer naar 25Hz? Met 'Match Content' komt 'ie op 50Hz uit. Specifiek, The Crown is 25Hz.
Hier heb ik hetzelfde probleem. Gisteravond heb ik wel een omweg gevonden om toch via de AppleTV te kijken want de NPO app werkt (nog) wel op mijn iPhone in combinatie met Airplay.sOid schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 12:07:
[...]
Jep, ik ook. Ze hebben het daadwerkelijk gepresteerd om een klote-app nog kloteriger te maken
Zo doe ik het nu ook inderdaad. Maar ideaal is dat nietjurry schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:21:
[...]
Hier heb ik hetzelfde probleem. Gisteravond heb ik wel een omweg gevonden om toch via de AppleTV te kijken want de NPO app werkt (nog) wel op mijn iPhone in combinatie met Airplay.

Ik heb hetzelfde probleem met NL Ziet vooral als ik een serie wil kijken.
..........
Wilde ik eindelijk eens een Apple (iTunes) aanschaf doen van The Matrix, is die sinds vandaag niet meer beschikbaar ...
Eergisteren was The Trilogy nog beschikbaar, vandaag alleen nog maar deel 2 en 3 alleen.
Alleen dat weerhoudt mij er van om nog verdere aankopen te doen, straks is na aanschaf ineens je hele collectie weg
Was blijkbaar iets te vroeg: ineens is de film weer bij de verzameling getrokken...
Eergisteren was The Trilogy nog beschikbaar, vandaag alleen nog maar deel 2 en 3 alleen.
Alleen dat weerhoudt mij er van om nog verdere aankopen te doen, straks is na aanschaf ineens je hele collectie weg
Was blijkbaar iets te vroeg: ineens is de film weer bij de verzameling getrokken...
[ Voor 12% gewijzigd door brtkpr op 18-01-2022 12:36 ]
25Hz is helemaal geen rare snelheid, dat is gewoon PAL progressive.Tomba schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 07:41:
[...]
Ligt dat niet aan je TV? 25 Hz is een rare snelheid namelijk. Mijn TV ondersteunt bv alleen 24-50-60 Hz.
En nee dat kan niet aan m'n tv liggen. 25Hz wordt prima ondersteund, getuige ook dat 't op 25Hz (ipv 50) wel vloeiend loopt.
[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 19-01-2022 09:05 ]
Ah ja tuurlijk, mijn TV ondersteunt die verversings snelheid in ieder geval niet.CyBeR schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:03:
[...]
25Hz is helemaal geen rare snelheid, dat is gewoon PAL progressive.
En nee dat kan niet aan m'n tv liggen. 25Hz wordt prima ondersteund, getuige ook dat 't op 25Hz (ipv 50) wel vloeiend loopt.
Apple zegt zelf dat de Apple TV het ondersteunt maar dat 25 fps wel verdubbeld wordt;
Apple TV maakt de beeldsnelheid passend voor materiaal dat gecodeerd is op 60, 50, 30, 25 en 24 fps. Beeldsnelheden worden passend gemaakt met de vernieuwingsfrequentie die geschikt is voor uw regio, bijvoorbeeld 29,97 fps voor NTSC. Materiaal van 25 fps en 30 fps gebruikt een verdubbeling van de beeldsnelheid om op 50 Hz en 60 Hz af te spelen, indien beschikbaar. Zo komt het overeen met de oorspronkelijke weergave, terwijl het een vloeiende gebruikersinterface behoudt.
De afgelopen dagen crasht de NPO-app bij het afspelen van een video. Mijn beide atv’s (4K en 4k2021) hebben hier last van.
Herstart en het opnieuw installeren van de app heeft niet geholpen.
Hebben jullie hier ook problemen met de NPO-app?
Heb precies hetzelfde probleem met de NPO-app. Zelfde handelingen gedaan, maar mocht niet baten.
De NPO Plus app heb ik al niet meer gebruikt sinds de Ziggo Go app bestaat, gisteren even geprobeerd, en het werkt inderdaad niet echt soepel.
Kun je uitwijken naar een app van je tv provider?
Hier hetzelfde probleem sinds de laatste update. Workaround is via Airplay de video afspelen.FulmeN schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:45:
De afgelopen dagen crasht de NPO-app bij het afspelen van een video. Mijn beide atv’s (4K en 4k2021) hebben hier last van.
Hier idd zelfde probleem, crash bij starten van afspelen video. Ziggo Go app is geen vervanging voor verder terugkijken, casten is een workaround, maar liever niet voor lange termijn
Hebben jullie ook het probleem met de spotify app, dat als deze even gebruikt is, en je start de appv ervolgens opnieuw dat hij met een zwart scherm blijft staan? als je dan de app volledig sluit door hem weg te swipen en dan weer opnieuw opent werkt dit weer voor 1 of 2 dagen.
Ik heb een apple tv 4k 2021.
Ik heb een apple tv 4k 2021.
Heb onlangs mijn tv abo opgezegd, dus dat zal niet. gaan. :}Gadget Freak schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:14:
De NPO Plus app heb ik al niet meer gebruikt sinds de Ziggo Go app bestaat, gisteren even geprobeerd, en het werkt inderdaad niet echt soepel.
De mensen die hier last van hebben, raad ik aan via de app NLZiet een gratis proefmaand te starten via de app. Dit werkt ook uitstekend via Apple TV (box). Ondertussen kan de NPO even nodig sleutelen.FulmeN schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:45:
Helaas heb ik geen recht meer op gratis proefmaandRoRoNL schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:15:
[...]
De mensen die hier last van hebben, raad ik aan via de app NLZiet een gratis proefmaand te starten via de app. Dit werkt ook uitstekend via Apple TV (box). Ondertussen kan de NPO even nodig sleutelen.
Maar wel jammer dit probleem. Ik betaal voor NPO plus dus dat maakt het extra zuur.
Overigens werkt het op m'n oude Apple TV (de full hd versie) wel. Lijkt dus een 4k only probleem.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Wij kijken hier eigenlijk alles via de Apple TV. Nu merk ik met name de laatste tijd dat de screensaver niet meer start (staat nu op 2 minuten). Dit is lastig omdat vervolgens de screensaver van de TV wordt gestart (na 5 minuten) en ik deze alleen weg krijg met de afstandbediening van de TV (lijkt een software issue waarbij beweging via HDMI de screensaver niet stopt), die natuurlijk ver weg verstopt ligt in een lade omdat deze nooit wordt gebruikt.
Screensaver op je tv uitzetten.AP3X schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:53:
Wij kijken hier eigenlijk alles via de Apple TV. Nu merk ik met name de laatste tijd dat de screensaver niet meer start (staat nu op 2 minuten). Dit is lastig omdat vervolgens de screensaver van de TV wordt gestart (na 5 minuten) en ik deze alleen weg krijg met de afstandbediening van de TV (lijkt een software issue waarbij beweging via HDMI de screensaver niet stopt), die natuurlijk ver weg verstopt ligt in een lade omdat deze nooit wordt gebruikt.
Zo makkelijk zou het kunnen zijn, maar helaas is die optie niet aanwezig. Oled -> kans op inbranden -> agressieve screensaver die niet uit kan 🙈
Heren, de NPO-app werkt weer. Er is vandaag een update doorgevoerd en ben as-we-type een De Slimste Mens on demand an het kijken
Ik heb nog geen tijd gehad om op bovenstaande berichten te reageren, maar ga het zo meteen controlerensOid schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:34:
Heren, de NPO-app werkt weer. Er is vandaag een update doorgevoerd en ben as-we-type een De Slimste Mens on demand an het kijken
Ik moest 'm wel even handmatig updaten (naar appstore gaan en op update klikken). Maar wellicht is de update bij jou al automatisch geïnstalleerd.FulmeN schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:44:
[...]
Ik heb nog geen tijd gehad om op bovenstaande berichten te reageren, maar ga het zo meteen controleren
Beste....
Misschien al 100x voorbij gekomen maar ik vraag het toch maar, hoop dat iemand me wijzer kan maken.
Als ik een apple tv aan zou schaffen kan ik dan gedownloade films streamen vanaf mn iMac door deze via Apple TV te benaderen ?
Misschien al 100x voorbij gekomen maar ik vraag het toch maar, hoop dat iemand me wijzer kan maken.
Als ik een apple tv aan zou schaffen kan ik dan gedownloade films streamen vanaf mn iMac door deze via Apple TV te benaderen ?
Zoiets kan je gemakkelijk doen met Plex Media Server op de iMac en dan de Plex app op de Apple TVBartjuhhh020 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:13:
Beste....
Ik heb dit onlangs ingesteld bij mijn ouders, maar dan wel via Infuse (zelfde principe)Greatsword schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:18:
[...]
Zoiets kan je gemakkelijk doen met Plex Media Server op de iMac en dan de Plex app op de Apple TV
Kan ook via VLC op de Apple TV. Dan heb je geen eens iets op je computer nodig. Moet je wel schijf deken aanzetten of je kunt films ook tijdelijk naar het geheugen van je Apple TV slepen.Bartjuhhh020 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:13:
Beste....
Voor mij is de keuze tussen VLC en dingen als een Plex server meer of je sporadisch een film kijkt die op je Mac staat, of dat je een film bibliotheek hebt die je wilt kunnen benaderen zoals je dat met Netflix kunt. Dat eerste s VLC handiger, dat tweede plex of infuse.
Infuse pro?Bartjuhhh020 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:13:
Beste....
Infuse Pro inderdaad... sinds v6 en v7Bartjuhhh020 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:13:
€0,99 per maand
€9,99 voor een jaar
€84,99 levenslang (alle toekomstige -ook major - updates)
Ik heb het zelf ook sinds een maand. Zelfs films en series op 5x1 TB OneDrive gestald. Werkt geweldig!
Kan ook gratis, maar dan heb je minder mogelijkheden betreffende video- en audiocodes, streaming, et cetera. De Apple 4K TV (2021) heeft bij mij een 10 jaar oude Dune HD Max vervangen... beste aankoop van 2021.
[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 22-01-2022 15:20 ]
Ja met 'Match rate' gaat 'ie idd naar 50Hz maar je kunt in de settings ook 25Hz forceren en dat is dan ook echt 25Hz (aldus mijn tv), en dat merk je ook wel echt in de interface.Tomba schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:22:
[...]
Ah ja tuurlijk, mijn TV ondersteunt die verversings snelheid in ieder geval niet.
Apple zegt zelf dat de Apple TV het ondersteunt maar dat 25 fps wel verdubbeld wordt;
[...]
Ik zou verwachten dat t via AirPlay 2 mogelijk is?Bartjuhhh020 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:13:
Beste....
Zoals hiervoor al genoemd, Infuse Pro. Ik heb een abonnement a 99 cent per maand. Dit bevalt mij prima! Erg fijne en logische app.Bartjuhhh020 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:13:
Beste....
Ik had/heb geen mogelijkheid om Infuse te gebruiken, omdat ik verder geen Apple producten bezit, dan alleen de Apple Tv (een iPhone is zo'n beetje een must i.c.m. Infuse en Apple Tv).PrimusIP schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:43:
[...]
Kan ook via VLC op de Apple TV. Dan heb je geen eens iets op je computer nodig. Moet je wel schijf deken aanzetten of je kunt films ook tijdelijk naar het geheugen van je Apple TV slepen.
Daarom voor mij een heel handige tip: VLC (waarom heb ik hier niet eerder aan gedacht!

Gisteren geprobeerd, je ziet een eenvoudige mappen structuur, wat voor mij echt voldoende is, voor af en toe wat afspelen. Dikke prima!
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Heb ondertussen Plex draaiend... werkt geweldig en super simpel.... allen bedankt voor de respons
Verwijderd
Vorige week mijn AppleTV 4K (laatste type) geupdate naar de 15.3 RC versie, echter zijn de kleuren nu “washed out” in de UI en alle niet HDR apps. Ik gebruik de 4K SDR 60HZ settings i.c.m een LG G1.
Van alles geprobeerd om het te herstellen, echter zonder succes. Feedback request gemaakt dus hopelijk pakken ze dit op.
Tijdelijk workaround is de UI in een HDR modus te zetten.
Dus kijk even uit met het installeren van de mogelijke final de komende week.
Van alles geprobeerd om het te herstellen, echter zonder succes. Feedback request gemaakt dus hopelijk pakken ze dit op.
Tijdelijk workaround is de UI in een HDR modus te zetten.
Dus kijk even uit met het installeren van de mogelijke final de komende week.
Hier een incidenteel gebruiker van een AppleTV2. Ik overweeg een nieuwere versie aan te schaffen, de huidige 4K versie (futureproof) met 32GB of de Apple TV HD (wellicht wat minder futureproof).
Voornaamste reden is dat mijn SmartTV al ca. 8 jaar oud is en Netflix nog wel werkt maar erg traag is. Videoland-app werkt al niet meer. Daarnaast stream ik heel af en toe een film en regelmatig wat opgenomen homevideos (de vakantiefilmpjes en filmpjes van de kids etc) vanaf een Mede8er mediaspeler, maar die begint toch ook wel wat moeite te krijgen. Vandaar de eventuele upgrade naar AppleTV. en natuurlijk de AirPlay mogelijkheid vanaf mijn iPhone, altijd prettig om zo makkelijk foto's en video's te kunnen laten zien.
De huidige smart tv: Samsung 46F7000 ondersteunt geen 4K en geen Airplay
Zou ik met een gratis versie van Plex (of Infuse) ook mijn homevideos kunnen streamen vanaf een Synology NAS?
Het zijn filmpjes in AVCHD formaat (extensie .mts?) van een Sony HD Camera, iemand hier ervaring mee die dit kan bevestigen?
Ik heb wel geen 4K tv maar de snellere processor maken de nieuwste versie AppleTV 4K volgens mij meer de moeite waard dan de HD-versie?
Voornaamste reden is dat mijn SmartTV al ca. 8 jaar oud is en Netflix nog wel werkt maar erg traag is. Videoland-app werkt al niet meer. Daarnaast stream ik heel af en toe een film en regelmatig wat opgenomen homevideos (de vakantiefilmpjes en filmpjes van de kids etc) vanaf een Mede8er mediaspeler, maar die begint toch ook wel wat moeite te krijgen. Vandaar de eventuele upgrade naar AppleTV. en natuurlijk de AirPlay mogelijkheid vanaf mijn iPhone, altijd prettig om zo makkelijk foto's en video's te kunnen laten zien.
Zou ik met een gratis versie van Plex (of Infuse) ook mijn homevideos kunnen streamen vanaf een Synology NAS?
Het zijn filmpjes in AVCHD formaat (extensie .mts?) van een Sony HD Camera, iemand hier ervaring mee die dit kan bevestigen?
Ik heb wel geen 4K tv maar de snellere processor maken de nieuwste versie AppleTV 4K volgens mij meer de moeite waard dan de HD-versie?
[ Voor 6% gewijzigd door 996 op 23-01-2022 16:35 ]
Ik heb de gewone HD. Die is snel zat. Die 4K heeft alleen zin als je ook echt 4K materiaal wilt gaan afspelen (nu of in de toekomst).996 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:28:
Nog een aanvulling hierop. Mocht je gebruik willen maken van HomeKit en Bluetooth services dan is de 4K versie aan te raden. Mijn ervaring is dat BT bij deze een groter bereik heeft.PrimusIP schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:02:
[...]
Ik heb de gewone HD. Die is snel zat. Die 4K heeft alleen zin als je ook echt 4K materiaal wilt gaan afspelen (nu of in de toekomst).
De Apple TV 4k is 40 euro duurder dan de HD.996 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:28:
Hier een incidenteel gebruiker van een AppleTV2. Ik overweeg een nieuwere versie aan te schaffen, de huidige 4K versie (futureproof) met 32GB of de Apple TV HD (wellicht wat minder futureproof).
De 4K kan zowel HD als 4K afspelen. De HD uiteraard alleen HD. Je televisie is 8 jaar oud dus die zal ook geen 10 jaar meer meegaan verwacht ik. Je volgende tv wordt dan naar alle waarschijnlijkheid een 4K televisie (worden HD televisies nog verkocht?).
Je moet uiteraard zelf de afweging maken maar voor die 40 euro prijsverschil zou ik nooit de HD nemen.
Onzin.KillerBee schreef op zondag 23 januari 2022 @ 09:01:
Ik had/heb geen mogelijkheid om Infuse te gebruiken, omdat ik verder geen Apple producten bezit, dan alleen de Apple Tv (een iPhone is zo'n beetje een must i.c.m. Infuse en Apple Tv).
Die 4K was juist de reden om voor meer 4K-materiaal te gaan. Heb nu vele films volledig UHD Remux (rond de 60 à 70GB per stuk) op de NAS staan. Onze Denon receiver doet gelukkig pass through 4K60, maar die wordt ook nog vervangen, dan ben ik voorlopig wel weer voor wat jaartjes klaar.PrimusIP schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:02:
Ik heb de gewone HD. Die is snel zat. Die 4K heeft alleen zin als je ook echt 4K materiaal wilt gaan afspelen (nu of in de toekomst).
[ Voor 22% gewijzigd door CreativeS op 23-01-2022 19:33 ]
Top dat vlc ook werkt maar infuse heb je echt geen ander apple device voor nodig hoor. Gewoon een netwerkshare, die je nu ook voor vlc gebruikt, koppelen en gaan met die banaan.KillerBee schreef op zondag 23 januari 2022 @ 09:01:
[...]
Ik had/heb geen mogelijkheid om Infuse te gebruiken, omdat ik verder geen Apple producten bezit, dan alleen de Apple Tv (een iPhone is zo'n beetje een must i.c.m. Infuse en Apple Tv).
Daarom voor mij een heel handige tip: VLC (waarom heb ik hier niet eerder aan gedacht!).
Gisteren geprobeerd, je ziet een eenvoudige mappen structuur, wat voor mij echt voldoende is, voor af en toe wat afspelen. Dikke prima!
En vergeet de nieuwe remote niet!La1974 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:39:
[...]
De Apple TV 4k is 40 euro duurder dan de HD.
De 4K kan zowel HD als 4K afspelen. De HD uiteraard alleen HD. Je televisie is 8 jaar oud dus die zal ook geen 10 jaar meer meegaan verwacht ik. Je volgende tv wordt dan naar alle waarschijnlijkheid een 4K televisie (worden HD televisies nog verkocht?).
Je moet uiteraard zelf de afweging maken maar voor die 40 euro prijsverschil zou ik nooit de HD nemen.
www.oldskoolnl.nl
De orginele Siri remote heeft de nummer 2 vermelding van meest twijfelachtige design beslissingen van Apple:
https://www.macrumors.com...ionable-design-decisions/
Hoe kom je daar nu bij? Infuse is een app op je Apple TV die geen iPhone of iets anders van Apple nodig heeft. Alleen een netwerk schijf voor de content.KillerBee schreef op zondag 23 januari 2022 @ 09:01:
Voor af en toe wel, maar Infuse biedt veel meer, en ziet er zeer goed uit, op z'n Apple's.Daarom voor mij een heel handige tip: VLC (waarom heb ik hier niet eerder aan gedacht!).
Oke, mogelijk dat ik destijds (het is al even geleden) een verkeerde setup manual heb gelezen, maar toen kreeg ik de indruk dat ik voor het instellen van Infuse een tweede Apple device (iPhone) nodig zou hebben.
Ik heb gezocht of ik deze manual nog terug kon vinden, maar helaas... de setup manuals die ik nu tegenkom bevestigen jullie reacties in elk geval.
Als ik wat tijd heb, toch maar weer eens proberen...
Ik heb gezocht of ik deze manual nog terug kon vinden, maar helaas... de setup manuals die ik nu tegenkom bevestigen jullie reacties in elk geval.
Als ik wat tijd heb, toch maar weer eens proberen...
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Als je al hebt betaald voor Infuse Pro op een iPhone, dan hoef je voor de Apple TV versie niet meer te betalen.
Als je je config al op je iPhone hebt ingevoerd, en dit in de iCloud hebt opgeslagen, dan hoef je dit op je Apple TV niet nogmaals in te voeren.
Andersom gaat ook op.
Er zijn geen restricties. De een heeft de ander niet nodig.
Als je je config al op je iPhone hebt ingevoerd, en dit in de iCloud hebt opgeslagen, dan hoef je dit op je Apple TV niet nogmaals in te voeren.
Andersom gaat ook op.
Er zijn geen restricties. De een heeft de ander niet nodig.
Ik heb een hele simpele vraag.
Mijn tv heeft nu chromecast ingebouwd. Als ik nu een YT of netflix filmpje kijk kan ik hem heel makelijk via chromecast door mn tv laten afspelen.
Hoe gaat dit met ATV. Moet het altijd via airplay? en neemt de ATV dan ook de stream over of blijft het via de iPhone lopen?
Of is er een Chromecast app voor ATV?
Mijn tv heeft nu chromecast ingebouwd. Als ik nu een YT of netflix filmpje kijk kan ik hem heel makelijk via chromecast door mn tv laten afspelen.
Hoe gaat dit met ATV. Moet het altijd via airplay? en neemt de ATV dan ook de stream over of blijft het via de iPhone lopen?
Of is er een Chromecast app voor ATV?
Ja.Remco Tr schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:01:
Hoe gaat dit met ATV. Moet het altijd via airplay?
Dat verschilt per app. YouTube gaat via je telefoon, iTunes muziek en films gaan rechtstreeks. Wel moet je iPhone in hetzelfde netwerk beschikbaar blijven.en neemt de ATV dan ook de stream over of blijft het via de iPhone lopen?
Nee, er is voor zover ik weet geen Apple TV app met het Google Cast protocol. Veel iPhone apps kunnen overigens wel casten naar een ChromeCast apparaat.Of is er een Chromecast app voor ATV?
@Remco Tr Nog een aanvulling op het gebruik van AirPlay. Of de ATV zelfstandig de stream oppakt is afhankelijk van hoe (goed) AirPlay in de betreffende app is geïmplementeerd. Het is al weer een tijdje geleden dat ik gebruik hebt gemaakt van AirPlay, maar vroeger moest ik bij sommige apps de iPad niet in slaapstand laten belanden. Dan stopte ook gelijk de stream. Bij andere apps was het geen probleem om de iPad in stand-by te zetten.Gadget Freak schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:37:
[...]
Ja.
[...]
Dat verschilt per app. YouTube gaat via je telefoon, iTunes muziek en films gaan rechtstreeks. Wel moet je iPhone in hetzelfde netwerk beschikbaar blijven.
[...]
Nee, er is voor zover ik weet geen Apple TV app met het Google Cast protocol. Veel iPhone apps kunnen overigens wel casten naar een ChromeCast apparaat.
Dat ligt aan je router, mijn Apple AirPlay devices zitten in een ander VLAN dan mijn iPhone maar dankzij IGMP relay werkt het toch gewoonGadget Freak schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:37:
[...]
Wel moet je iPhone in hetzelfde netwerk beschikbaar blijven.
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door Tomba op 24-01-2022 15:26 ]
Heb sinds vandaag een Appletv 4K. Ik wil films vanaf mijn icloud rechtstreeks streamen via de Appletv. Dus zonder dat mijn iphone of pc aan moeten zijn. Kan dat eigenlijk wel? Want als dat niet kan is de iCloud eigenlijk nutteloos. Kan ik dat geld beter spenderen aan een paar nieuwe harddisks. Heb de gehele dag op internet gezocht, maar zie door de bomen het bos niet meer. Had Infuse gekocht, maar daarmee lukt het ook niet.
Iemand?
Iemand?
Bedoel je films die je zelf gemaakt hebt met bijvoorbeeld een iPhone en die in je iCloud foto bibliotheek zitten?Philo Melos schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:55:
Heb sinds vandaag een Appletv 4K. Ik wil films vanaf mijn icloud rechtstreeks streamen via de Appletv. Dus zonder dat mijn iphone of pc aan moeten zijn. Kan dat eigenlijk wel? Want als dat niet kan is de iCloud eigenlijk nutteloos. Kan ik dat geld beter spenderen aan een paar nieuwe harddisks. Heb de gehele dag op internet gezocht, maar zie door de bomen het bos niet meer. Had Infuse gekocht, maar daarmee lukt het ook niet.
Iemand?
Dan is het een kwestie van Foto's inschakelen op de AppleTV.
Nee, allemaal speelfilms.Greatsword schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:22:
[...]
Bedoel je films die je zelf gemaakt hebt met bijvoorbeeld een iPhone en die in je iCloud foto bibliotheek zitten?
Dan is het een kwestie van Foto's inschakelen op de AppleTV.
Ik snap niet zo goed wat er moeilijk aan is. Het lijkt zo simpel: gewoon een film streamen vanuit de cloud. Dat kan toch niet zo moeilijk zijn? Of kost ze dat teveel aan data, dat streamen? Is dat de reden?
Daar is iCloud niet voor bedoeld en daar heb dus streaming services voor zoals AppleTV+, Netflix etc.Philo Melos schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:56:
[...]
Nee, allemaal speelfilms.
Ik snap niet zo goed wat er moeilijk aan is. Het lijkt zo simpel: gewoon een film streamen vanuit de cloud. Dat kan toch niet zo moeilijk zijn? Of kost ze dat teveel aan data, dat streamen? Is dat de reden?
Wil je gewoon je eigen gedownloade speelfilms etc kijken, dan heb je wel een ander apparaat nodig dat aanstaat. In dat geval zou ik een NAS aanbevelen i.c.m. bijvoorbeeld Plex.
Infuse is een van de beste apps voor streaming en die werkt niet met iCloud: https://support.firecore....aming-From-Cloud-ServicesPhilo Melos schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:56:
[...]
Nee, allemaal speelfilms.
Ik zou er dus maar van uitgaan dat het niet kan.
Wat is de meerwaarde t.o.v. Plex?La1974 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:03:
[...]
Infuse is een van de beste apps voor streaming
Dit topic is gesloten.
Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid