Dat ik met de Plex app wazige foutmeldingen krijg over 'te weinig bandbreedte voor de stream' terwijl er gewoon een 1Gb bekabeling ligt, DoVi support matig is en het er allemaal minder mooi uit ziet.
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dat ik met de Plex app wazige foutmeldingen krijg over 'te weinig bandbreedte voor de stream' terwijl er gewoon een 1Gb bekabeling ligt, DoVi support matig is en het er allemaal minder mooi uit ziet.
Plex heeft een server nodig, en dat is geen lichte applicatie. Daarvoor heb je een dure NAS of een PC nodig die altijd aan staat.Greatsword schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:10:
Wat is de meerwaarde t.o.v. Plex?
La1974 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:03:
[...]
Infuse is een van de beste apps voor streaming en die werkt niet met iCloud: https://support.firecore....aming-From-Cloud-Services
Ik zou er dus maar van uitgaan dat het niet kan.
Dan verhuizen we maar naar P-cloud.La1974 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:03:
[...]
Infuse is een van de beste apps voor streaming en die werkt niet met iCloud: https://support.firecore....aming-From-Cloud-Services
Ik zou er dus maar van uitgaan dat het niet kan.
Ik weet niet hoeveel handmatige instellingen / gegevens in je Apple TV staan en hoeveel gedoe het is om terug te krijgen, maar wellicht zou je hem even kunnen resetten en de software kunnen laten herinstalleren om met een frisse start te beginnen en te kijken of dan het probleem aan blijft houden.Phoolie schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:42:
Ik heb een probleem met mijn pricewatch: Apple TV (2015) 32GB waar ik even niet uit kom.
Ik heb deze jaren gebruikt zonder problemen. Alleen sinds ik een nieuwe 4K TV heb valt het beeld regelmatig weg of stoort.
Ik heb al geprobeerd om de Apple TV van de stroom te halen opnieuw op te starten. de Kabel volledig los te halen en opnieuw aan te sluiten. Maar niks helpt. Iemand enig idee waar dit in zou kunnen zitten?
Heb je toevallig een Samsung tv gekocht? Die zijn vaak kritisch.Phoolie schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:42:
Ik heb een probleem met mijn pricewatch: Apple TV (2015) 32GB waar ik even niet uit kom.
Ik heb deze jaren gebruikt zonder problemen. Alleen sinds ik een nieuwe 4K TV heb valt het beeld regelmatig weg of stoort.
Ik heb al geprobeerd om de Apple TV van de stroom te halen opnieuw op te starten. de Kabel volledig los te halen en opnieuw aan te sluiten. Maar niks helpt. Iemand enig idee waar dit in zou kunnen zitten?
[ Voor 4% gewijzigd door Gadget Freak op 26-01-2022 11:56 ]
Nee, geen Samsung. Heb een Philips en de voorganger was ook een Philips.Gadget Freak schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:55:
[...]
Heb je toevallig een Samsung tv gekocht? Die zijn vaak kritisch.
Gebruik je een brakke / goedkope HDMI kabel? Probeer eens een andere, of koop een nieuwe. Dat hoeft geen dure te zijn, maar skip die van €3,95 bij de Action (of soortgelijke meuk).
Komt dat niet gewoon omdat je tv switched tussen 50Hz naar 60Hz of 24Hz? Dan gaat volgens mij iedere TV wel een seconde (of twee) op zwart.Erik2B schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:22:
Ik heb ook het "probleem" dat soms mijn TV (samsung uhd) ff zwart wordt.
Ik gebruik de kabel die door Apple geadviseerd wordt. Het is niet constant. Kan het te maken hebben met app updates?
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Yup mijn Samsung gaat ook heel even op zwart als het moet schakelen van bijvoorbeeld 1080p naar 4K, Disney+ heeft daar bijvoorbeeld een handje van, hun hoofdscherm is in 1080P en de content kan 4K+HDR zijn.amphora schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:56:
[...]
Komt dat niet gewoon omdat je tv switched tussen 50Hz naar 60Hz of 24Hz? Dan gaat volgens mij iedere TV wel een seconde (of twee) op zwart.
Gekke is dat het ook gebeurt als de Apple TV “uit” staat en ik gewoon tv zit te kijken. Trek dan de HDMI kabel er uit, niet de bedoeling maar ja om nu weer een ander te kopen (Kabel of tv 😁) is ook weer zo overdrevenMiki schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:00:
[...]
Yup mijn Samsung gaat ook heel even op zwart als het moet schakelen van bijvoorbeeld 1080p naar 4K, Disney+ heeft daar bijvoorbeeld een handje van, hun hoofdscherm is in 1080P en de content kan 4K+HDR zijn.
Oh wauw, dan is er iets anders aan de hand. Mijn ATV is mijn TV, ik heb geen kastje meer van de provider. Ik kijk namelijk alleen nog tv via NLZIET.Erik2B schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:25:
[...]
Gekke is dat het ook gebeurt als de Apple TV “uit” staat en ik gewoon tv zit te kijken. Trek dan de HDMI kabel er uit, niet de bedoeling maar ja om nu weer een ander te kopen (Kabel of tv 😁) is ook weer zo overdreven
Ik overweeg om ook een ATV te halen en mijn huidige Google TV te vervangen. Wat ik wel echt als een gemis zie is het gebrek aan Google cast. Ik gebruik ook IPTV en zie in de IPTV Smarters Pro app (op de iPad) dat “Chrome cast” ondersteund zou worden in de premium variant. Er is ook een ATV app van IPTV Smarters Pro.Remco Tr schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:01:
Ik heb een hele simpele vraag.
Mijn tv heeft nu chromecast ingebouwd. Als ik nu een YT of netflix filmpje kijk kan ik hem heel makelijk via chromecast door mn tv laten afspelen.
Hoe gaat dit met ATV. Moet het altijd via airplay? en neemt de ATV dan ook de stream over of blijft het via de iPhone lopen?
Of is er een Chromecast app voor ATV?
[ Voor 0% gewijzigd door bob-nwk op 26-01-2022 21:17 . Reden: typo ]
Heb je meerdere apparaten op je tv aangesloten, en staat HDMI-CEC aan? Dat staat standaard (af-fabriek) aan. Het werkt super met één apparaat aangesloten op je tv, maar het is meestal een bron van problemen bij een set-up van meer dan 2 apparaten (dus meer dan 1 apparaat op je tv aangesloten).Erik2B schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:25:
Gekke is dat het ook gebeurt als de Apple TV “uit” staat en ik gewoon tv zit te kijken. Trek dan de HDMI kabel er uit, niet de bedoeling maar ja om nu weer een ander te kopen (Kabel of tv 😁) is ook weer zo overdreven
Is dat een kabel die je bij Apple of een reseller zoals Amac hebt gekocht?Erik2B schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:22:
Ik gebruik de kabel die door Apple geadviseerd wordt.
[ Voor 19% gewijzigd door Gadget Freak op 27-01-2022 08:23 ]
Het huismerk van Amazon is trouwens ook prima, dan ben je voor minder dan €10 klaarGadget Freak schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:22:
[...]
Is dat een kabel die je bij Apple of een reseller zoals Amac hebt gekocht?
Of is het een kabel die voldoet aan de specificaties die Apple adviseert, zoals 4K of HDMI 2.1?
Een Action kabel van €3,95 kan ook best de markering "4K" hebben, maar ik zou toch even naar de lokale tv boer gaan en een kabeltje van rond de €25 scoren.
Ik heb de Belkin die door apple verkocht en geadviseerd wordt, aanname (i knowGadget Freak schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:22:
[...]
Is dat een kabel die je bij Apple of een reseller zoals Amac hebt gekocht?
Of is het een kabel die voldoet aan de specificaties die Apple adviseert, zoals 4K of HDMI 2.1?
Een Action kabel van €3,95 kan ook best de markering "4K" hebben, maar ik zou toch even naar de lokale tv boer gaan en een kabeltje van rond de €25 scoren.
Belkin maakt doorgaans goede spullen, ik gok dat de kabel goed is.Erik2B schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:01:
Ik heb de Belkin die door apple verkocht en geadviseerd wordt, aanname (i know) dat het dan goed moet zijn toch?
Ik heb ook een tv box van xs4all op de tv zitten. en cec staat aan. En ik heb het alleen als ik TV kijk en niet als ik via de AppleTV kijk.
Lekkere dooddoener, de premium kabels van Amazon zijn gecertificeerd en als er dus tweakers zijn die je die kabels aanraden dan kun je daar ook iets van aannemenGadget Freak schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:02:
@Miki
Ik weet niet wat het huismerk van Amazon is, mogelijk is dat hetzelfde merk wat je bij Ali en Action haalt. Je kunt geluk hebben, je kunt pech hebben. Of je gooit een tientje weg of je bespaart een tientje. De kans dat je een tientje weggooit is volgens mij groter...
Scherp geprijsd hoeft geen rotzooi te betekenen, zeker niet als je het hebt over partijen zoals AmazonCreativeS schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:30:
Ik snap dat nooit hè... men wil een goede ervaring, maar bespaart dan op randartikelen
[ Voor 21% gewijzigd door Miki op 27-01-2022 10:05 ]
Gebruik eigenlijk alleen maar die app, voornamelijk via phone maar soms ook op Watch. Heb vrijwel nooit de remote gebruikt die erbij geleverd is. Heb er 2 in huis staan dus dat is soms wel even iets om bij na te denken. Verder nooit problemen mee, dus daar kan ik je niet verder mee helpen.schumi1986 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 23:45:
Iemand die hier regelmatig de remote app op de Apple Watch/iPhone gebruikt om de Apple TV mee te bedienen?
Ik heb een Apple TV 4K en de remote app werkt ongeveer maar de halve tijd op mijn iPhone 13/Apple Watch 7 echt heel irritant.
Als ik de de Apple TV heb aangezet met de remote app en 10 min later wil zappen werkt het niet meer maar 10 min later kan het goed wel weer werken
Alles is up to date
Ben ik ook geïnteresseerd in, via de website kom ik er niet achter wat de pricing is.bob-nwk schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:16:
[...]
Ik overweeg om ook een ATV te halen en mijn huidige Google TV te vervangen. Wat ik wel echt als een gemis zie is het gebrek aan Google cast. Ik gebruik ook IPTV en zie in de IPTV Smarters Pro app (op de iPad) dat “Chrome cast” ondersteund zou worden in de premium variant. Er is ook een ATV app van IPTV Smarters Pro. [Afbeelding]Heeft iemand hier ervaring mee?
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Via HDMI-CEC gaat mijn AppleTV netjes uit met de TV (en dan zit er nog een Philips Hue SyncBox tussen), wellicht ondersteunt je TV dat ook? Op mijn Panasonic heet dat VieraLink.Taijohn schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:07:
Ik zie ff niet hoe ik een nieuw topic kan starten, dus maar zo. Als beginnende gebruiker heb ik de volgende vraag,
Nadat ik stop met gebruiken van de atv 4k, moet ik hem handmatig op sluimer zetten via instellingen enz. Aangezien ik de Logitech elite ab gebruik wil ik eigenlijk dat tv en atv gewoon uitgaan.
Kan ik de atv geforceerd in de sluimerstand zetten of moet ik altijd 15 minuten wachten (kan niet korter via instellingen menu.
Hier eigenlijk ook alleen maar via de remote app op 2 verschillende Apple TV's 4K.schumi1986 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 23:45:
Iemand die hier regelmatig de remote app op de iPhone gebruikt om de Apple TV mee te bedienen?
Ik heb een Apple TV 4K en de remote app werkt ongeveer maar de halve tijd op mijn iPhone 13/Apple Watch 7 echt heel irritant.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Hmja, die HDMI High Speed kabels van Ziggo bij de Next zijn ook gecertificeerd. Ik kon gewoon nieuwe kabels voor mijn Apple TV 4K kopen. Geen probleem, als dat maar de oplossing is. Tuurlijk, kabels hoeven geen 50 euro te kosten, maar ik sla tegenwoordig wel de '€5'-bakken overMiki schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:53:
Lekkere dooddoener, de premium kabels van Amazon zijn gecertificeerd en als er dus tweakers zijn die je die kabels aanraden dan kun je daar ook iets van aannemen
Het gaat idd over de Remote App.Greatsword schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:26:
[...]
Hier eigenlijk ook alleen maar via de remote app op 2 verschillende Apple TV's 4K.
De afstandsbedieningen zitten zelfs in de doos.
Werkt bij mij echt zonder problemen.
Wat werkt er dan niet? En voor de duidelijkheid we hebben het over de Remote App vanuit je Control Center toch?
Het is een kabel uit de AmazonBasics serie, en ik vind niks over certificering...Miki schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:53:
Lekkere dooddoener, de premium kabels van Amazon zijn gecertificeerd
...maar inderdaad, als ze hier worden aangeraden, dan is dat zeker een pluspunt. En de kabels lijken op de foto netjes te zijn afgewerkt.en als er dus tweakers zijn die je die kabels aanraden dan kun je daar ook iets van aannemen
Scherp geprijsd kan zeker goed zijn! Er is dan vaak ook niks mis met huismerken uit de supermarkt of de bouwmarkt. Alleen Amazon heeft verschillende gezichten / petten, en die zijn iet allemaal even mooi. Bezos is toch ergen de rijkste van geworden...Ik gebruik deze al ruim een half jaar naar volle tevredenheid: https://www.amazon.de/gp/...itle_o00_s00?ie=UTF8&th=1
De kabel komt ook zonder problemen door de kabeltest van de ATV.
Scherp geprijsd hoeft geen rotzooi te betekenen, zeker niet als je het hebt over partijen zoals Amazon
Je werkt toevallig niet met Vlans?schumi1986 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:45:
[...]
Het gaat idd over de Remote App.
Hij verbindt gewoon niet, maakt ook niet uit waar ik op dat moment in de huiskamer ben. Soms zit ik aan de andere kant van de kamer open ik de app en werkt het maar soms zit ik op tegenover de AppleTV en ziet de remote app hem niet.
Ik ga de boel eens resetten
Dat iCloud daar niet voor bedoeld is, is net zoiets als een garage verhuren, maar zeggen dat je er niets anders dan je auto in mag parkeren. Geen dozen of ander spul. Erg irritant van Apple. Nergens voor nodig om dat zo af te bakenen.Greatsword schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:01:
[...]
Daar is iCloud niet voor bedoeld en daar heb dus streaming services voor zoals AppleTV+, Netflix etc.
Wil je gewoon je eigen gedownloade speelfilms etc kijken, dan heb je wel een ander apparaat nodig dat aanstaat. In dat geval zou ik een NAS aanbevelen i.c.m. bijvoorbeeld Plex.
Downloaden is niet overal zo “legaal” als in Nederland. Logisch dat Apple dit niet ondersteund. Genoeg andere manieren om dit op te lossen. Zowel lokaal als in de cloud.Philo Melos schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:30:
[...]
Dat iCloud daar niet voor bedoeld is, is net zoiets als een garage verhuren, maar zeggen dat je er niets anders dan je auto in mag parkeren. Geen dozen of ander spul. Erg irritant van Apple. Nergens voor nodig om dat zo af te bakenen.
Inmiddels pCloud geprobeerd en daar werkt het meteen. Hoeft zelfs niet eerst vanaf de phoon.
Dan tikken we €350,- neer voor een levenslang abonnement van 2TB opslag.
Goodbye iCloud!
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
This title is for sale, please send me a PM
Vreemd, ik heb vandaag ook een ATV gehaald en toen ik hem wilde activeren kreeg ik de melding dat mijn proefperiode zal verstrijken op 28-01-2022 (vandaag dus).the-body schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:21:
Ik kreeg via mijn LG TV de melding dat ik 3 maanden gratis Apple TV+ kon proberen. Had ik vorig jaar ook al een tijd gratis wegens aankoop Apple TV en zou in principe voor mij niet meer moeten gelden. Maar geprobeerd en tadaa! Weer 3 maand Apple TV+, ruim genoeg om die paar series te kijken die ik nog wil zien.
Heeft helemaal niets met downloaden te maken. Weet niet waar je dat ineens vandaan haalt?TheKerremenke schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:59:
[...]
Downloaden is niet overal zo “legaal” als in Nederland. Logisch dat Apple dit niet ondersteund. Genoeg andere manieren om dit op te lossen. Zowel lokaal als in de cloud.
Om eerlijk te zijn kwam dat uit mijn dikke duim. (Aanname..Philo Melos schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:37:
[...]
Heeft helemaal niets met downloaden te maken. Weet niet waar je dat ineens vandaan haalt?
Het zou heel logisch zijn als Apple het streamen van eigen speelfims vanuit de cloud wel toe zou staan. Niet zo dichttimmeren allemaal. Nergens voor nodig. Maar goed, pCloud volstaat evengoed.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Bij deze danGadget Freak schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:47:
[...]
...maar inderdaad, als ze hier worden aangeraden, dan is dat zeker een pluspunt. En de kabels lijken op de foto netjes te zijn afgewerkt.
[...]
[ Voor 12% gewijzigd door Radiodurans op 29-01-2022 12:54 ]
Update, uitgezet op de tv maar helaas had ik het weer.Gadget Freak schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:04:
[...]
Belkin maakt doorgaans goede spullen, ik gok dat de kabel goed is.
Zet CEC eens uit op al je apparaten, mogelijk lost dat de problemen op.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35
[ Voor 99% gewijzigd door La1974 op 10-02-2022 23:13 ]
Volgens mij is 4K content op Prime meestal ook in HDR, maar toch zie ik bij grote homogeen gekleurde donkere vlakken wel wat minder vloeiende overgangen. Dat kan komen door SDR, maar ik denk eerder dat dat komt door te sterke compressie.deurklinkje schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:36:
Amazon prime activeert geen HDR content iemand hier ook last van ?
Ik las dat deze bug vaak voorkomt bij een app update van prime, bij elke andere streaming diensten staat er netjes rechts boven in beeldGadget Freak schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:00:
[...]
Volgens mij is 4K content op Prime meestal ook in HDR, maar toch zie ik bij grote homogeen gekleurde donkere vlakken wel wat minder vloeiende overgangen. Dat kan komen door SDR, maar ik denk eerder dat dat komt door te sterke compressie.
3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35
This title is for sale, please send me a PM
Niemand die dit ‘probleem’ ook heeft?Jeroen O schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:12:
Hoe voorkom ik eigenlijk dat de Apple TV zichzelf telkens instelt op 50 Hz?
Ik heb sinds twee weken de nieuwste Apple TV (4K). Deze stel ik in op 60 Hz output, maar iedere keer als ik hem uitschakel en weer inschakel, staat deze weer op 50 Hz.
Bij mijn vorige Apple TV (4K vorige generatie) had ik dat probleem niet, die bleef netjes staan waar ik hem op ingesteld had (1080p@60Hz of 4k@30Hz).
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Ik zou in dit geval eerder naar de Google TV kijken als ik jou was. Vele malen goedkoper en werkt voortreffelijk.Baddie09 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:46:
Ik ben niet thuis in de wereld van Apple TV, maar voor mijn ouders wil graag een kastje kopen zodat ze op hun slaapkamer TV kunnen kijken.
Omdat de TV die ze gebruiken niet het allerlaatste model is (HD ready), hoeven ze ook geen apparaat dat 4k of zelfs 1080p aan moet kunnen. Het enige wat ze doen is een beetje TV kijken (Telenet) en wellicht wat Netflix en Amazon Prime Video.
Tweedehands kom ik verschillende generaties Apple TV tegen, maar heb eigenlijk geen idee wat raadzaam is, of wat nog werkt voor mijn ouders. Er worden veel 3e generatie Apple TV's aangeboden met vraagprijzen variërend tussen 30 en 60 euro.
Op basis van jullie ervaring, is een 3e generatie dan nog goed genoeg, of is deze te oud om de huidige apps op te kunnen draaien?
Minimaal een 4e generatie nemen want daar zit een app-store op waardoor je de nieuwste apps kan downloaden en installeren. Dat is zeker meer dan prima en werkt gemakkelijk.Baddie09 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:46:
Ik ben niet thuis in de wereld van Apple TV, maar voor mijn ouders wil graag een kastje kopen zodat ze op hun slaapkamer TV kunnen kijken.
Omdat de TV die ze gebruiken niet het allerlaatste model is (HD ready), hoeven ze ook geen apparaat dat 4k of zelfs 1080p aan moet kunnen. Het enige wat ze doen is een beetje TV kijken (Telenet) en wellicht wat Netflix en Amazon Prime Video.
Tweedehands kom ik verschillende generaties Apple TV tegen, maar heb eigenlijk geen idee wat raadzaam is, of wat nog werkt voor mijn ouders. Er worden veel 3e generatie Apple TV's aangeboden met vraagprijzen variërend tussen 30 en 60 euro.
Op basis van jullie ervaring, is een 3e generatie dan nog goed genoeg, of is deze te oud om de huidige apps op te kunnen draaien?
Maar is het ook gemakkelijker in gebruik dan een Apple TV? Als de ouders van @Baddie09 al bekend zijn met Apple apparatuur dan zou ik zeker ook een Apple TV aanraden omdat deze dan veel bekender en makkelijk in gebruik zal voelen.bob-nwk schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:05:
[...]
Ik zou in dit geval eerder naar de Google TV kijken als ik jou was. Vele malen goedkoper en werkt voortreffelijk.
Een tweedehands Apple TV HD (verschenen in 2015), òf oudere Apple TV van de derde generatie. Daar ben je naar op zoek. Zie: https://support.apple.com/nl-nl/HT200008Baddie09 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:46:
Allen dank voor de input. Ik ben er inmiddels achter dat de 3e generatie geen app store heeft dus ook niet de mogelijkheid voor de Telenet app.Scrtz schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:16:
[...]
Minimaal een 4e generatie nemen want daar zit een app-store op waardoor je de nieuwste apps kan downloaden en installeren. Dat is zeker meer dan prima en werkt gemakkelijk.
[...]
Maar is het ook gemakkelijker in gebruik dan een Apple TV? Als de ouders van @Baddie09 al bekend zijn met Apple apparatuur dan zou ik zeker ook een Apple TV aanraden omdat deze dan veel bekender en makkelijk in gebruik zal voelen.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
En voor die prijs komt geregeld de 4K variant voorbijGadget Freak schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:59:
@Baddie09
De Apple TV 4 is hernoemd naar Apple TV HD. Daar is tegenwoordig een 2021 versie van, welke te herkennen is aan een andere afstandsbediening, en deze kost zo ongeveer overal €159.
Je kunt ook gewoon gratis radio luisteren met Apple Music.badkuip schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 15:13:
Al een jaar een tevreden gebruiker van de Apple TV. Ben alleen nog op zoek naar een goede radio app voor het luisteren van NL radio.
Heb een tijdje Apple Music gebruikt in de gratis proefperiode maar was niet van plan daar maandelijks voor gaan te betalen.
Receiver moet je wel zelf starten en gaat ook niet automatisch verder als de verbinding wegvalt. Verder wel een fijne app en stabiel, gebruik hem dagelijks om vanuit mijn apple TV radio te luisteren gedurende de dag.badkuip schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 15:13:
Al een jaar een tevreden gebruiker van de Apple TV. Ben alleen nog op zoek naar een goede radio app voor het luisteren van NL radio.
Heb een tijdje Apple Music gebruikt in de gratis proefperiode maar was niet van plan daar maandelijks voor gaan te betalen. Heb toen even gebruik gemaakt van RadioNED. Afgezien van de afgrijselijke interface (je ziet niet welke knop je momenteel selecteert), is het tegenwoordig niet meer mogelijk om zonder maandelijks abonnement een favoriet op te slaan of wat dan ook.
Ik wil best betalen voor een radio-app maar niet elke maand. Ik zoek een radio app die bij het opstarten van de app meteen een bepaald radiostation (Sublime FM) begint te spelen. Het liefste zonder klikken of wat dan ook, want ik heb mijn apple TV met mijn analoge versterker verbonden en ik heb geen zin om elke keer de TV aan te zetten om de app te bedienen. Dus app launchen, automatisch spelen en klaar.
Oh ja, en het zou ook fijn zijn dat als de verbinding om wat voor reden wegvalt, dat de app dan automatisch de stream weer oppakt en verder gaat.
Heb Receiver, TuneIn al voorbij zien komen, maar ik kan er geen wijs uit worden of die dit allemaal kunnen als ik ervoor zou betalen (eenmalig). Iemand een suggestie?
[ Voor 92% gewijzigd door bruce. op 18-03-2022 15:57 ]
Is sinds gisteren uitRicoK schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:29:
@Tinusvolkel Ja, ik kan er erg uitkijken.
Wat? Komt tvOS15.4 vanavond al uit? Oh nee, er is nog geen datum bekend.
Een tip: houd de linkerterugknop (menu) INGEDRUKT, wacht even; en daar is het hoofdmenu.sambalbaj schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:01:
Ja dat zag er interessant uit. Volgens mij enkel dat je de extra handelingen op een iPad of iPhone kan doen.
Heb wel een dingetje met 15.4; normaal drukte ik een paar keer snel op de menu knop van de afstandsbediening (4k) om naar het hoofdmenu terug te keren. Daar zit nu een vertraging in waardoor elke klik eerst door moet komen voor hij de volgende pakt.
[ Voor 10% gewijzigd door The Inquisitor op 17-03-2022 07:04 ]
Die hele afstandsbediening is zinloosThe Inquisitor schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 07:04:
Maar waarom zou je dan niet meteen op de home knop drukken? Of heb je die nog staan op 'open apple tv app', wat naar mijn mening een zinloze wijziging van Apple is geweest.
Of je iPhone/Watch.Tomba schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 07:51:
[...]
Die hele afstandsbediening is zinloosWat een onding. (Ik gebruik gewoon lekker de remote van mijn TV via HDMI-CEC)
Wij gebruiken zowel in de woonkamer en op de slaapkamer de nieuwe ATV remove. AB van de TV gebruik ik zelden.Tinusvolkel schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:23:
Hier eigenlijk geen problemen met de apple tv afstandsbedieningen, in de woonkamer hebben we de nieuwe en op de slaapkamer nog de oude.
Verder gebruiken we dus hier de tv afstandsbediening niet meer aangezien we de TV ook aan en uit zetten via HDMI-CEC
Hier idem. Velen kunnen niet goed overweg met oude afstandsbediening. Zelf nooit problemen mee gehad. Mijn zoontje weet ook niet beter. Maar ja, Apple heeft niet voor niks een ander model ontworpen.Tinusvolkel schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:23:
Hier eigenlijk geen problemen met de apple tv afstandsbedieningen, in de woonkamer hebben we de nieuwe en op de slaapkamer nog de oude.
Verder gebruiken we dus hier de tv afstandsbediening niet meer aangezien we de TV ook aan en uit zetten via HDMI-CEC
Die hele afstandsbediening van m'n tv is zinloos, net zoals de coax kabel, ik bedien m'n tv met de Apple TV remote, en stream alles (inclusief Ziggo Go).Tomba schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 07:51:
[...]
Die hele afstandsbediening is zinloosWat een onding. (Ik gebruik gewoon lekker de remote van mijn TV via HDMI-CEC)
Toch een persoonlijke usercase. Verschilt denk ik sterk per huishouden.Gadget Freak schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:45:
[...]
Die hele afstandsbediening van m'n tv is zinloos, net zoals de coax kabel, ik bedien m'n tv met de Apple TV remote, en stream alles (inclusief Ziggo Go).
Wij zijn er wel blij mee en gebruiken Apple TV+ naast de andere Streaming apps zoals NLZIET, infuse etc. met plezier.The Inquisitor schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 07:04:
Maar waarom zou je dan niet meteen op de home knop drukken? Of heb je die nog staan op 'open apple tv app', wat naar mijn mening een zinloze wijziging van Apple is geweest.
[ Voor 3% gewijzigd door RoRoNL op 17-03-2022 13:31 ]
Wij gebruiken de Apple afstandsbedieningen eigenlijk 70% van de tijd en 30% de iPhones, stukje gewendheid ofzo, lukt mij niet om helemaal van de AB af te stappen ofzo, blijf hem automatisch vaker erbij pakken. Maar inderdaad wel irritant dat je vaak zat net de AB verkeerd om hebt, dat is echt een designflaw. En je voelt ook niet direct met je vinger of je nou de juiste of verkeerde kant vast hebt zodra je het touchpaneel wil bedienen..Tomba schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:09:
Ik heb beiden (zowel de of als de 2021 AppleTV 4K) en de ervaring met de eerste was inslecht. Ding was ontwerpen zoals USB-A; de kans is 50/50 dat je m verkeerd vasthoudt, mijn vrouw kreeg t swipen niet onder de knie en hij was vaak kwijt tussen de kussens omdat t zo’n klein onding is![]()
Bovendien kan ik nu met 1 afstandsbediening de TV zelf, het tv kastje voor de lineaire tv en de AppleTV perfect bedienen met dus en aparte knoppen om stukje vooruit te spoelen, pauze, volgende m, vorige etc en een (voor mij) prettigere formfactor.
Met andere woorden de ab van de 2021 is direct na activatie terug de doos in gegaan
Heb je het allereerste model? Zonder de knop met witte ring? Met die heb ik nog nooit meegemaakt dat ik ‘m ondersteboven hield.Scrtz schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:43:
[...]
Wij gebruiken de Apple afstandsbedieningen eigenlijk 70% van de tijd en 30% de iPhones, stukje gewendheid ofzo, lukt mij niet om helemaal van de AB af te stappen ofzo, blijf hem automatisch vaker erbij pakken. Maar inderdaad wel irritant dat je vaak zat net de AB verkeerd om hebt, dat is echt een designflaw. En je voelt ook niet direct met je vinger of je nou de juiste of verkeerde kant vast hebt zodra je het touchpaneel wil bedienen..
O, voor de goede orde: op deze "streaming only" tv gebruiken we de fysieke Apple TV 2021 afstandsbediening! Dus (in principe) niet de remote app op de iPhone. Zo'n fysieke remote met echte knoppen die je kunt voelen heeft de voorkeur. Hier staat HDMI CEC aan.RoRoNL schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:26:
Toch een persoonlijke usercase. Verschilt denk ik sterk per huishouden.
Wij hebben enkel en alleen nog een Apple TV kastje staan naast de tv(s) en gebruiken enkel de nieuwe Apple remote's. De rest zou hier niet blij worden als ze hun telefoons zouden moeten gebruiken. Dit is helder en eenvoudig zo.
Ja klopt, heb een Apple TV HD en de 1st gen 4K dus zonder witte knop nogmeesje schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:28:
[...]
Heb je het allereerste model? Zonder de knop met witte ring? Met die heb ik nog nooit meegemaakt dat ik ‘m ondersteboven hield.
Ik heb ook de gen1 4K, maar deze kreeg dus kennelijk iets later de ab met witte rand.Scrtz schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:52:
[...]
Ja klopt, heb een Apple TV HD en de 1st gen 4K dus zonder witte knop nog
Dat melden we niet meer hoor.PrimusIP schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:32:
Misschien heb ik een eerder bericht gemist, maar tvOS 15.4 is inmiddels ook uit.
Paar kleine updates.
https://www.iculture.nl/nieuws/tvos-15-4-functies/
Volgens mij gaat het om de Apple TV+ app voor Android en Google TV toch? Of zie ik de link niet met dit topic?
Apple TV+ is de subsectie aan Apple's eigen content binnen het Apple TV-platform.Miki schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:22:
[...]
Volgens mij gaat het om de Apple TV+ app voor Android en Google TV toch? Of zie ik de link niet met dit topic?
[ Voor 16% gewijzigd door CreativeS op 21-03-2022 17:12 ]
CreativeS schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:11:
Ja... maar wat heeft dat met Apple TV [Ervaringen] te maken? Is gewoon een artikel voor de frontpage.
Aankopen in Android en Google TV (iets wat je op een Apple TV niet gebruikt ahum)... ik zal de logica wel missen denk ik.
Zaken over de Apple TV applicatie, al dan niet op Android, mogen ook hier gedeeld worden ;-)robcoenen schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:37:
In dit topic mogen alle ervaringen & discussie op gang gebracht worden met betrekking tot de Apple TV HD, Apple TV 4K, de Apple TV-app en accessoires, evenals alle zaken omtrent tvOS.
[ Voor 33% gewijzigd door The Inquisitor op 22-03-2022 10:25 ]
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
[ Voor 15% gewijzigd door GertJan2012 op 22-03-2022 19:25 ]
[ Voor 11% gewijzigd door posttoast op 22-03-2022 21:11 ]
Weet je zeker dat de bron wel in 4K beschikbaar is?GertJan2012 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:05:
Ik maak al bijna een jaar van een Apple TV 4K gebruik. Sinds een paar dagen valt het mij echter op dat op YouTube beelden niet meer in 4K worden doorgegeven. Zodra ik bijvoorbeeld Netflix gebruikt is de kwaliteit wel gewoon 4K (snelheid is het issue dus niet) maar YouTube lijkt volgens de “stats for nerds” maar 480p te zijn. Ik heb geen idee wat er mis gaat, zijn er meer mensen die dit ervaren?
Hoe weet je dat het 480p is? Geeft je tv dit aan? Of maak je gebruik van de developer mode?GertJan2012 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:05:
Ik maak al bijna een jaar van een Apple TV 4K gebruik. Sinds een paar dagen valt het mij echter op dat op YouTube beelden niet meer in 4K worden doorgegeven. Zodra ik bijvoorbeeld Netflix gebruikt is de kwaliteit wel gewoon 4K (snelheid is het issue dus niet) maar YouTube lijkt volgens de “stats for nerds” maar 480p te zijn. Ik heb geen idee wat er mis gaat, zijn er meer mensen die dit ervaren?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq