Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:38
meesje schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:16:
[...]

Hoe weet je dat het 480p is? Geeft je tv dit aan? Of maak je gebruik van de developer mode?
Veel duidelijker kon het commentaar niet zijn dacht ik toch :)
...YouTube lijkt volgens de “stats for nerds” maar 480p te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris Peters
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 07:05
GertJan2012 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:05:
Ik maak al bijna een jaar van een Apple TV 4K gebruik. Sinds een paar dagen valt het mij echter op dat op YouTube beelden niet meer in 4K worden doorgegeven. Zodra ik bijvoorbeeld Netflix gebruikt is de kwaliteit wel gewoon 4K (snelheid is het issue dus niet) maar YouTube lijkt volgens de “stats for nerds” maar 480p te zijn. Ik heb geen idee wat er mis gaat, zijn er meer mensen die dit ervaren?
Heb ik ook last van sinds kort. Heb bij een willekeurige video de hoogst haalbare kwaliteit ingesteld ipv. automatisch. Sindsdien lijkt het weer goed te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
bob-nwk schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:18:
[...]

Veel duidelijker kon het commentaar niet zijn dacht ik toch :)

[...]
Op die fiets. Ik weet pas sinds vorige week dat deze stats getoond kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-09 08:20
Joris Peters schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 19:04:
[...]

Heb ik ook last van sinds kort. Heb bij een willekeurige video de hoogst haalbare kwaliteit ingesteld ipv. automatisch. Sindsdien lijkt het weer goed te gaan.
Heel bijzonder dit…. Ik wilde je net een antwoorden dat ik die optie waarmee je de kwaliteit kunt kiezen, helemaal niet heb. Nu staat er blijkbaar sinds vandaag een nieuwe versie van de YouTube app online en heb ik de keuze ineens wel. Nu speelt hij dus wel weer 4K video af. Probleem opgelost dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBOZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-08-2024
Probleem met videokwaliteit YouTube ook ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Ik heb mijn instellingen nu op Dolby Vision 60hz staan met daarbij match dynamic range on en match frame rate on. Nu zeggen sommigen dat je het beter op SDR kunt zetten, maar dan heb je dus in YouTube nooit HDR. Terwijl anderen HDR en Dolby Vision mooier vinden. Wat is nu eigenlijk de beste optie? Ook al wordt Dolby Vision nu geforceerd het ziet er in mijn ogen, op alle contents, het er mooist uit.

[ Voor 14% gewijzigd door BramViking op 26-03-2022 04:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:57
Even voor de zekerheid, stel ik koop twee Ikea symfonisk boekenplank speakers, dan kan ik deze niet als stereo paar via airplay koppelen denk ik? Alternatief is twee HomePod mini's maar eigenlijk heb ik liever de Symfonisk's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39
musicfreak schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 16:00:
Even voor de zekerheid, stel ik koop twee Ikea symfonisk boekenplank speakers, dan kan ik deze niet als stereo paar via airplay koppelen denk ik? Alternatief is twee HomePod mini's maar eigenlijk heb ik liever de Symfonisk's.
Icm een ATV gaat dat helaas niet werken, 2 HomePods mini’s of een Sonos beam waar je dan wel weer 2 Symfonisk’s kunt koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
BramViking schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 03:52:
Ik heb mijn instellingen nu op Dolby Vision 60hz staan met daarbij match dynamic range on en match frame rate on. Nu zeggen sommigen dat je het beter op SDR kunt zetten, maar dan heb je dus in YouTube nooit HDR. Terwijl anderen HDR en Dolby Vision mooier vinden. Wat is nu eigenlijk de beste optie? Ook al wordt Dolby Vision nu geforceerd het ziet er in mijn ogen, op alle contents, het er mooist uit.
Zo staat het hier ook. Bij het wisselen van apps zie je even een korte onderbreking waarbij de 4K televisie naar de juiste instellingen overschakelt, maar het beeld is daarna voor die app wel perfect, en is de moeite waard om het zo in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
Twee Airplay2 speakers, ook als ze niet door Apple zijn gemaakt, kan je prima *handmatig* koppelen (via het rechtersnelmenuutje door de Thuisknop ingedrukt te houden op de remote) als stereopair via Airplay2 en loopt perfect synchroon met de Apple TV.

Handmatig steeds opnieuw koppelen is dan helaas wel nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door RoRoNL op 26-03-2022 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:00

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Je kan via de Sonos app een stereopaar maken die zich als 1 AirPlay 2 device zal melden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p6z2Sn5m02hJShgAjZMyGHyjnyg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/80dxwtuA00iwgpKccX7jxJLW.jpg?f=user_large

Niet dat dat een heel groot succes was bij mij maar soit ;) (heb er 1 teruggebracht omdat de speaker die draadloos moest werken continu wegviel. Heb nu HomePod Mini's and they just work :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tomba op 26-03-2022 16:40 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:57
RoRoNL schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 16:25:
Twee Airplay2 speakers, ook als ze niet door Apple zijn gemaakt, kan je prima *handmatig* koppelen (via het rechtersnelmenuutje door de Thuisknop ingedrukt te houden op de remote) als stereopair via Airplay2 en loopt perfect synchroon met de Apple TV.
Handmatig steeds opnieuw koppelen is dan helaas wel nodig.
Oh dat laatste vind ik niet zo'n probleem. Vraag me alleen wel af hoe je dan instelt welke speaker links en welke rechts is. Of doe je dat ook via dat snelmenu?

@Tomba Top dat het je ook via de Sonos app een stereo paar kan maken, en dat deze dan als 1 airpplay apparaat aangemeld kunnen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
BramViking schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 03:52:
Maar anders heb je bij 99,9% van de YouTube filmpjes die in SDR zijn, dat ze in HDR getoond worden. En dat is helemaal geen porem.

Heb m’n Apple TV altijd op 4K SDR staan met Framerate en Dynamic Range Matching. Zo heb je altijd het beste beeld zoals het bedoeld is. ;)

SDR in SDR
HDR in HDR
DV in DV.

[ Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 26-03-2022 19:51 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:28
Rivanov schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:49:
[...]
Zo heb je altijd het beste beeld zoals het bedoeld is. ;)
Ook de ‘screensavers’?

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Nee, maar ik heb de Apple TV niet om rustig naar die screensavers te kijken. ;)
En die zien er in SDR ook prima uit.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
[...]

Maar anders heb je bij 99,9% van de YouTube filmpjes die in SDR zijn, dat ze in HDR getoond worden. En dat is helemaal geen porem.

Heb m’n Apple TV altijd op 4K SDR staan met Framerate en Dynamic Range Matching. Zo heb je altijd het beste beeld zoals het bedoeld is. ;)

SDR in SDR
HDR in HDR
DV in DV.
Dolby Vision laat SDR content gewoon in SDR zien en HDR in HDR. Alleen de YouTube app werkt anders, maar ook dan ziet het er gewoon goed uit. Het gaat er uiteindelijk om wat jezelf waarneemt. En dat is gemakkelijk te vergelijken, naast elkaar. Zo zullen er ook genoeg mensen zijn die zweren bij een calibratie van de televisie, en anderen die genoegen nemen met het zelf bepalen van de instellingen. Daarnaast gebruik ik de wallpaper best veel, als ik naar muziek luister, en de SDR varianten zien er gewoon niet uit.

[ Voor 6% gewijzigd door BramViking op 26-03-2022 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBOZ
[...]

SDR in SDR
HDR in HDR
DV in DV.
Ok en hier heb ik dus nog steeds een issue.

Set-up:
LG OLED55C7V
Apple TV 4K

Apple TV 4K zit aangesloten op Hue Sync box, Hue Sync Box op TV.

Instellingen:
4K SDR, Framerate en Dynamic Range Matching

Op het moment dat ik via Netflix of Disney+ SDR content ga bekijken, blijft het beeld uit en aan knipperen. Alsof de TV dit niet aankan. Het is te vergelijken met het overspringen van het beeld als de TV naar Dolby Vision of HDR springt, alleen blijft dit elke 3 - 7 seconden gebeuren.

Wat heb ik al geprobeerd?
HDMI-kabels vervangen.
Hue Sync box er tussenuit gehaald.

Issue blijft optreden.

Work-around:
Bij kijken SDR zet ik Framerate en Dynamic Range Matching uit. Dan gaat het gewoon goed.
Bij Dolby Vision of HDR content zet ik dit weer aan.

Mega-irritant natuurlijk. Wie heeft er een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
BramViking schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 21:17:
[...]

Dolby Vision laat SDR content gewoon in SDR zien en HDR in HDR. Alleen de YouTube app werkt anders, maar ook dan ziet het er gewoon goed uit. Het gaat er uiteindelijk om wat jezelf waarneemt. En dat is gemakkelijk te vergelijken, naast elkaar. Zo zullen er ook genoeg mensen zijn die zweren bij een calibratie van de televisie, en anderen die genoegen nemen met het zelf bepalen van de instellingen. Daarnaast gebruik ik de wallpaper best veel, als ik naar muziek luister, en de SDR varianten zien er gewoon niet uit.
Je hebt gelijk. De Dolby Vision instelling schakelt inderdaad wel netjes tussen SDR / HDR en DV content.
Wanneer je de Apple TV instelt op 4K HDR, dan wordt alles in HDR getoond.. vandaar dat ik dat nooit wilde gebruiken.

Jammer dat YouTube weer zo'n prehistorische app is, die zijn eigen weg weer bewandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-09 03:47
Zijn er hier mensen die moonlight gebruiken op de apple tv 4k?
Ik zit te overwegen om een shield pro tv aan te schaffen of apple 4k tv.
Wellicht met wat tips en of ervaringen van jullie kan ik een beter besluit maken.
Het zit namelijk zo, op het moment heb ik een chrome cast met google tv en dat bevalt prima voor streaming diensten zoals netflix, disney etc maar ook gebruik ik Plex (lokale server draait op een pc en zet ik alleen aan als ik behoefde heb aan Plex).
Nou zou ik graag wat willen gamen in de slaapkamer en op de chrome cast lukt dit simpelweg niet. Zodoende onderzoek gedaan naar de mogelijkheden en tot sinds kort lag mijn keuze daarom ook bij de shield pro tv. Echter schijnt steam link en moonlight(ik heb een nvidia gpu) op apple tv te werken maar of dit soepel loopt kan ik weinig over vinden op internet. De topics waar ik iets vind zijn in het algemeen op reddit en daar zijn mensen pro shield of pro apple tv, afhankelijk op welk subreddit je zit..

Mijn keuzes leunt toch sinds een aantal dagen naar de apple tv. Waarom? Zowel mijn partner en ik gebruiken beide iPhones, ik heb air pods pro, en wil wellicht google home mini vervangen voor een home pod mini die je dan weer leuk kan koppelen met de apple tv. De Mini gebruik ik voor het licht en muziek af te spelen. (spotify), apple muziek gebruik ik ook.

verder heb ik op het moment geen bijzondere set up. Simpele full hd tv met ingebouwde speakers dus ik zal geen last hebben van bepaalde video of audio files die niet worden ondersteund itt shield tv pro, dit kan echter wel veranderen in de toekomst.

Lang verhaal maar hiermee hoop ik dat ik eindelijk de knoop kan door hakken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Tweakwondo schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:35:
Zijn er hier mensen die moonlight gebruiken op de apple tv 4k?
Ik zit te overwegen om een shield pro tv aan te schaffen of apple 4k tv.
Wellicht met wat tips en of ervaringen van jullie kan ik een beter besluit maken.
Het zit namelijk zo, op het moment heb ik een chrome cast met google tv en dat bevalt prima voor streaming diensten zoals netflix, disney etc maar ook gebruik ik Plex (lokale server draait op een pc en zet ik alleen aan als ik behoefde heb aan Plex).
Nou zou ik graag wat willen gamen in de slaapkamer en op de chrome cast lukt dit simpelweg niet. Zodoende onderzoek gedaan naar de mogelijkheden en tot sinds kort lag mijn keuze daarom ook bij de shield pro tv. Echter schijnt steam link en moonlight(ik heb een nvidia gpu) op apple tv te werken maar of dit soepel loopt kan ik weinig over vinden op internet. De topics waar ik iets vind zijn in het algemeen op reddit en daar zijn mensen pro shield of pro apple tv, afhankelijk op welk subreddit je zit..

Mijn keuzes leunt toch sinds een aantal dagen naar de apple tv. Waarom? Zowel mijn partner en ik gebruiken beide iPhones, ik heb air pods pro, en wil wellicht google home mini vervangen voor een home pod mini die je dan weer leuk kan koppelen met de apple tv. De Mini gebruik ik voor het licht en muziek af te spelen. (spotify), apple muziek gebruik ik ook.

verder heb ik op het moment geen bijzondere set up. Simpele full hd tv met ingebouwde speakers dus ik zal geen last hebben van bepaalde video of audio files die niet worden ondersteund itt shield tv pro, dit kan echter wel veranderen in de toekomst.

Lang verhaal maar hiermee hoop ik dat ik eindelijk de knoop kan door hakken :-)
Als je in het Apple ecosysteem zit is het eigenlijk een nobrainer en ben je wel gek om iets anders te kopen. Al je Apple apparaten werken naadloos met elkaar :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BramViking
Zelfs zonder dat je in de Apple eco system zit is een AppleTV het gewoon waard.
  • Interface in 4K
  • Multitasking
  • Mooie screensavers
  • Werkt soepel
  • Heeft een 1 Gbit internet poort

[ Voor 4% gewijzigd door BramViking op 29-03-2022 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:25
BramViking schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:43:
  • Interface in 4K
  • Multitasking
  • Mooie screensavers
  • Werkt soepel
En Dolby Vision en Dolby Atmos support. Hetgeen niet op elke andere Android tv box te vinden is. Volgens mij ondersteund de oudere (2016?) model shield dit niet volledig.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
Ik ben wel overtuigd :)

Nu nog één zien te bemachtigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweakwondo schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:13:
Ik ben wel overtuigd :)

Nu nog één zien te bemachtigen
Zo hee, die dingen zijn nu inderdaad erg slecht leverbaar. Apple geeft nu 6-13 april aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
meesje schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:17:
[...]

Zo hee, die dingen zijn nu inderdaad erg slecht leverbaar. Apple geeft nu 6-13 april aan.
Jup. Vorige week met geluk nog ééntje bij Wehkamp kunnen bestellen voor m'n vader. Die had er één nodig voor Viaplay. ;) Zij hadden er op dat moment enkele op voorraad.

De rest van de webshops is allemaal backorder.

[ Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 29-03-2022 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rivanov schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:28:
[...]

Jup. Vorige week met geluk nog ééntje bij Wehkamp kunnen bestellen voor m'n vader. Die had er één nodig voor Viaplay. ;) Zij hadden er op dat moment enkele op voorraad.

De rest van de webshops is allemaal backorder.
Wie wil er nu niet eentje voor Viaplay? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
meesje schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:35:
[...]

Wie wil er nu niet eentje voor Viaplay? :+
Vandaar het tekort. ;)

Maar wil die discussie niet hier aan gaan zwengelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 29-03-2022 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:14
Voor een Apple tv is de kans groot dat je die fysiek in de winkel gewoon kunt aanschaffen, dat heb ik nl ook gedaan. (DenHaag) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MilesD. schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:39:
Voor een Apple tv is de kans groot dat je die fysiek in de winkel gewoon kunt aanschaffen, dat heb ik nl ook gedaan. (DenHaag) :+
Klopt. Den Haag, Haarlem en Amsterdam hebben deze nog op voorraad. Ik ben al,voorzien, maar voor mij zijn deze locaties niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 15:24
Ik kan geen apps downloaden op mijn Apple TV. Meerdere hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:45
  • Interface in 4K
  • Multitasking
  • Mooie screensavers
  • Werkt soepel
En voor mij de grootste seller was dat in Itunes je 4k films kunt huren en films vaak geupgrade worden mocht er een 4k versie uitkomen (lord of the rings, harry potter collectie) voor gratis

Zover ik weet bieden heel weinig services het legaal kopen/huren van 4k content aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
dglavimans schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:42:
[...]

En voor mij de grootste seller was dat in Itunes je 4k films kunt huren en films vaak geupgrade worden mocht er een 4k versie uitkomen (lord of the rings, harry potter collectie) voor gratis

Zover ik weet bieden heel weinig services het legaal kopen/huren van 4k content aan
Voor mij niet echt een factor, aangezien ik liever series kijk. Maar wel netjes van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Valt mij trouwens op dat Apple Music op de AppleTV geen zoekfunctie heeft. Of waar kan ik het vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
meesje schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:42:
[...]

Klopt. Den Haag, Haarlem en Amsterdam hebben deze nog op voorraad. Ik ben al,voorzien, maar voor mij zijn deze locaties niet te doen.
Op de apple site staat uitverkocht maarrrrrr ik ga zeker even buurten in de apple stores!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweakwondo schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:18:
[...]

Op de apple site staat uitverkocht maarrrrrr ik ga zeker even buurten in de apple stores!
Online wel te bestellen. Wordt geleverd tussen 6 en 13 april. Met een beetje geluk voor de volgende F1 race. De winkelvoorraden geven aan dat ie morgen afgehaald kan worden.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 29-03-2022 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
meesje schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:35:
[...]

Zoals eerder aangegeven online wel te bestellen. Wordt geleverd tussen 6 en 13 april. Met een beetje geluk voor de volgende F1 race. De winkelvoorraden geven aan dat ie morgen afgehaald kan worden.
sorry , uitverkocht in de winkels maar nu zie ik het wel.. vreemd maar ben happy ik ga een deze dagen langs :-)

dank jullie wel voor het attenderen hierop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
BramViking schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:56:
Valt mij trouwens op dat Apple Music op de AppleTV geen zoekfunctie heeft. Of waar kan ik het vinden?
Boven in de balk aan de rechtse kant op het vergroot glas klikken. Afbeeldingslocatie: https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/spidersweb/2020/04/apple-music-samsung-smart-tv-aplikacja-3.jpg

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
TheKerremenke schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:56:
[...]

Boven in de balk aan de rechtse kant op het vergroot glas klikken. [Afbeelding]
Het gekke is dat die van mij het niet heeft.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/JhY8rY33/20220329-204811.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door BramViking op 29-03-2022 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BramViking schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:47:
[...]

[Afbeelding]
Bijzonder. Net even gecheckt. Ik heb geen Music abonnement. Daardoor mis ik ‘Ontdek’. Verder heb ik ‘Luister nu’, ‘Radio’, ‘Bibliotheek’, ‘Je luistert naar’ en het vergrootglas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:52

RnB

BramViking schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:47:
[...]

[Afbeelding]
Is het niet een dynamische balk, dat je rechts van “Je luistert naar” nog opties hebt?

Ik heb mijn Apple TV in op Engels staan, dus bij mij past het allemaal in beeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
RnB schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:04:
[...]

Is het niet een dynamische balk, dat je rechts van “Je luistert naar” nog opties hebt?

Ik heb mijn Apple TV in op Engels staan, dus bij mij past het allemaal in beeld.
Die balk is ook dynamisch. Gewoon naar rechts swipen/klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
-

[ Voor 100% gewijzigd door Miki op 29-03-2022 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
TheKerremenke schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:22:
[...]

Die balk is ook dynamisch. Gewoon naar rechts swipen/klikken
Hadden ze veel beter moeten aanpakken. Dit valt echt niet op :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunn0)))
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 25-07 08:57
dglavimans schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:42:

Dat is wel netjes. Ik kwam er laatst ook achter dat er soms nog beste aardige bonus features bij een film zitten via Apple TV. Beetje zoals vroeger toen ik nog DVD's kocht. Dat heb ik bij Google en Pathé nooit gezien. Daarnaast hebben die twee (Pathé zeker weten) regelmatig aparte Nederlandse en Engelse versies van (kinder)films. Jammer als je eens, ik noem maar wat, de originele Lego Batman wilt zien ofzo (ondanks dat de Nederlandstalige ook erg goed is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

• Interface in 4K
  • Multitasking
  • Mooie screensavers
  • Werkt soepel
Ik heb mijn Apple tv juist weer de deur uit gedaan.
Ben het eens met de punten die jij benoemt trouwens.

Het grootste minpunt voor mij persoonlijk was dat de Apple tv een groene tint in het beeld heeft met 50 of 60 hz beeldmateriaal.

Rgb low of high geeft de Apple tv netjes weer, maar ycbr niet. Groene tint dan helaas.

https://www.avforums.com/...s-thread.2121816/page-775

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
Inmiddels de apple tv 4k opgehaald in de apple store. Installatie ging wat stug, instellen via de iphone werkte niet, bleef hangen op wifi instellen terwijl er een ethernet kabel in zit, dus maar handmatig gedaan. Verder loopt het wel soepel maar had niets minder verwacht.
Dan zijn er wel een aantal dingen die ik niet zo vloeiend vind zoals het openen van apps geeft voor een korte seconden zwarte randjes aan de zijkant en gaat daarna in "full screen", ratio van de tv en instellingen etc staan goed. Netflix en youtube app lijken out dated, mis ik iets? zowel chrome cast als lg webos hebben een moderner interface, in youtube blijft "youtube premium" logo in beeld hangen bij het scrollen. Ik dacht gelezen te hebben dat apple betere app ervaring zou hebben dan chromecast. Apple tv heb ik ge-update maar niets geholpen. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
De YouTube app is eigenlijk een wrapper, Google update de app regelmatig vanuit hun server kant.
Netflix is een beetje een rare eend, de integratie zit diep in tvOS alleen de app zelf wordt sporadisch bijgewerkt. Ik zou graag zien dat bijvoorbeeld de laatste UI kit gebruikt gaat worden. De app draait echter wel gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBOZ
Ja, volgens mij is de Netflix-app op Apple TV wel wat outdated, zeker als ik deze vergelijk met de versie van mijn tv (LGWebOs). Ik mis bijvoorbeeld collecties in de Netflix-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Vorige week de Apple tv 4k 2021 32gb besteld en vandaag binnen gehad.
Ik heb verder niets van Apple en er verder niet bekent mee hoe het werkt.
Aangesloten op me tv lg55oledc8 en aangezet.
Was even nadenken omdat ie niet wilde inloggen bij iTunes met me id maar daar was me laptop een uitkomst bij.
Even zoeken waar de App store zat want niet bekent.
Even een update gedaan en instellingen goed gezet .
Netflix prime Disney HBO viaplay en Spotify geïnstalleerd en gaan dacht ik.
Uitzoeken waar je ondertiteling kon veranderen want zwarte balkjes erachter.
Ook gevonden en kijken maar met de instellingen van die YouTube instellingen.
Ik moet zeggen alles werkt goed, goed beeld en geeft ook Dolby vision en Atmos door ook naar de lg soundbar.
Als ik hem opstart start ook de tv en soundbar en bij afsluiten sluit ie ook alles mooi af.
Ben er tevreden mee en vast voorbereid voor als er apps gaan uitvallen op de lg.
En alvast als viaplay F1 niet meer uitzend via het kastje op 225 natuurlijk omdat ik heb gelezen dat ie op de Apple het stabielste is.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
chucky666 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:35:
Vorige week de Apple tv 4k 2021 32gb besteld en vandaag binnen gehad.
Ik heb verder niets van Apple en er verder niet bekent mee hoe het werkt.
Aangesloten op me tv lg55oledc8 en aangezet.
Was even nadenken omdat ie niet wilde inloggen bij iTunes met me id maar daar was me laptop een uitkomst bij.
Even zoeken waar de App store zat want niet bekent.
Even een update gedaan en instellingen goed gezet .
Netflix prime Disney HBO viaplay en Spotify geïnstalleerd en gaan dacht ik.
Uitzoeken waar je ondertiteling kon veranderen want zwarte balkjes erachter.
Ook gevonden en kijken maar met de instellingen van die YouTube instellingen.
Ik moet zeggen alles werkt goed, goed beeld en geeft ook Dolby vision en Atmos door ook naar de lg soundbar.
Als ik hem opstart start ook de tv en soundbar en bij afsluiten sluit ie ook alles mooi af.
Ben er tevreden mee en vast voorbereid voor als er apps gaan uitvallen op de lg.
En alvast als viaplay F1 niet meer uitzend via het kastje op 225 natuurlijk omdat ik heb gelezen dat ie op de Apple het stabielste is.
Welkom! Netjes dat je alles hebt kunnen instellen. Custom subs instellen (zodat elke dienst dezelfde heeft) vind ik wel een beetje bewerkelijk want je moet bij elke onderdeel van de sub aangeven dat ie niet de bron moet volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

meesje schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:14:
[...]

Welkom! Netjes dat je alles hebt kunnen instellen. Custom subs instellen (zodat elke dienst dezelfde heeft) vind ik wel een beetje bewerkelijk want je moet bij elke onderdeel van de sub aangeven dat ie niet de bron moet volgen.
Dank je.
Ik heb gewoon zelf een ondertiteling stijl gekozen en achtergrond doorzichtig gemaakt verder niets.
En hij pakt bij alle apps dezelfde instelling dus was zo gebeurd.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakwondo
Vandaag meer tijd gehad om de apple tv goed uit te testen.
In eerste instantie was ik niet heel erg onder de indruk en kocht voornamelijk een nieuw kastje om nvidia game stream (vanaf pc niet nvidia now) te kunnen spelen. Dit is tevens gelukt, latency is iets wat merkbaar als je er echt op let maar getest met RDR2 en GTA 4, werkt meer dan prima :)

Ik ben gaan vergelijken hoe de apps werken vs de chromecast met google tv en het "probleem" dat ik eerder melde bij youtube gebeurd dus ook bij de CC, onterechte klacht dus :p
Netflix blijft inderdaad wel een gek dingetje maar werkt overigens prima. Andere apps zoals videoland, prime, disney+ werken uitstekend!

Ik ben er nooit heel bewust mee omgegaan met het feit dat je ads (lees: content aanbevelingen) krijgt op je home pagina op de CC. Na een dag de ATV gebruikt te hebben merk je pas echt dat 10% van de CC home pagina bestaat uit je geïnstalleerde apps en de rest zijn nieuwkomers, trending, etc..etc.. nu waardeer ik de Apple-tv app enorm en je home pagina niets meer is dan een overzicht van je apps.

Het een en ander moet nog ingesteld worden @meesje bedankt voor de tip over de ondertitels hier liep ik zelf ook al tegen aan.

O en de Siri remote..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds kort heb ik een Memoji als profielfoto. Op iPad, iPhone en MacBook is dit gelukt (via Mijn kaart, contacten). Maar op mijn Apple TV zie ik deze niet terug komen. Ik heb al gezocht op internet, maar nergens een echte oplossing gevonden. Soms zelfs van het ligt aan de kant van Apple. Gebruiker weg gooien is geen optie, ik ben de enige gebruiker. Ik heb al uit en weer ingelogd op iCloud. Hebben jullie nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:01:
Sinds kort heb ik een Memoji als profielfoto. Op iPad, iPhone en MacBook is dit gelukt (via Mijn kaart, contacten). Maar op mijn Apple TV zie ik deze niet terug komen. Ik heb al gezocht op internet, maar nergens een echte oplossing gevonden. Soms zelfs van het ligt aan de kant van Apple. Gebruiker weg gooien is geen optie, ik ben de enige gebruiker. Ik heb al uit en weer ingelogd op iCloud. Hebben jullie nog tips?
Je bent de enige gebruiker en op al je andere devices werkt dit wel? Dan zou ik hier -persoonlijk- geen energie meer in steken, zo belangrijk lijkt míj dit dan niet, mogelijk dat het straks bij een volgende iOS-update gewoon verschijnt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:54
@RoRoNL Ik kan je reactie begrijpen, maar aan de andere kant is het gewoon de vraag waarom iets het niet doet. Mijn Memoji worden wel op al mijn apparaten getoond, zoals iPhone, iPad, MacBook en Apple TV. Als een functionaliteit op een van de apparaten het niet doet, wil ik ook graag weten waarom dat dan zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
RoRoNL schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:08:
[...]

Je bent de enige gebruiker en op al je andere devices werkt dit wel? Dan zou ik hier -persoonlijk- geen energie meer in steken, zo belangrijk lijkt míj dit dan niet, mogelijk dat het straks bij een volgende iOS-update gewoon verschijnt..
Ik kan je reactie begrijpen, maar zelf zit ook niet zo in elkaar. Ik snap @meesje hierin wel. Ik wil dan ook dat het gewoon synchroniseert en werkt zoals het zou moeten. Zo zit iedereen anders in elkaar en wat voor de één belangrijk kan zijn, is voor de ander totaal niet belangrijk. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
@RicoK @THE_BASE Jullie hebben uiteraard gelijk en ik schreef dit enkel ter relativering.
En ik hoop dat het met een volgende iOS .x update gewoon verschijnt, zoals je zou verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RoRoNL schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:05:
@RicoK @THE_BASE Jullie hebben uiteraard gelijk en ik schreef dit enkel ter relativering.
En ik hoop dat het met een volgende iOS .x update gewoon verschijnt, zoals je zou verwachten.
Zo had ik overigens ook gelezen hoor. Ik ga aan dit probleem ook geen uren spenderen. Het enige is dat ik het super irritant vind, dat het niet werkt. :) Volgens mij hoort het allemaal in de cloud te syncen. Voor nu laat ik het lekker rusten, ik denk niet dat ik het kan fixen. Dan maar inderdaad mijn hoop vestigen op een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik had de update gisteren al, maar zag er geen nieuwsitems over.

Overigens ben ik van mening dat YouTube ook moet worden geforceerd tot het gebruik van de standaard mediaspeler.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!
THE_BASE schreef op donderdag 14 april 2022 @ 18:28:
[...]

Ik had de update gisteren al, maar zag er geen nieuwsitems over.

Overigens ben ik van mening dat YouTube ook moet worden geforceerd tot het gebruik van de standaard mediaspeler.
Van mij mogen alle streaming diensten zich wel confirmeren aan deze standaard. Apple is volgens mij streng maar dit laten ze gewoon toe. Ik zou het wel fijn vinden als Netflix, Disney, Prime, Ziggo, HBO, Viaplay, YouTube, YouTube Kids (en wat hebben we nog meer :) ) allemaal hetzelfde zouden werken.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 14-04-2022 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunn0)))
Op een gegeven moment zullen ze, Apple kennende, de oude videospeler wel uitfaseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sunn0))) schreef op donderdag 14 april 2022 @ 18:37:
Op een gegeven moment zullen ze, Apple kennende, de oude videospeler wel uitfaseren?
Ongetwijfeld, maar nog heeft vrijwel elke app z’n eigen sausje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-09 22:20
Ik vind het nog niet zo'n probleem als de apps er wat anders uit zien of anders werken qua bediening. Maar sommige apps werken gewoon vrij matig. Wat ik ook mis is een vergaande Airplay integratie bij een aantal apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Ik hoop toch echt dat YouTube een keer haar app update met HDR ondersteuning. Best schandalig dat het tot op heden nog niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:00

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

BramViking schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:33:
Ik hoop toch echt dat YouTube een keer haar app update met HDR ondersteuning. Best schandalig dat het tot op heden nog niet het geval is.
Ja maar Google wil jou in hun ecosysteem, dus een uitstekende ervaring bieden op Apple is helemaal niet in hun voordeel. Ze deden hetzelfde destijds bij Windows phone; daar brachten ze niet eens een app voor uit en gingen ze actief achter alternatieven aan zelfs…

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Tomba schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:01:
[...]

Ja maar Google wil jou in hun ecosysteem, dus een uitstekende ervaring bieden op Apple is helemaal niet in hun voordeel. Ze deden hetzelfde destijds bij Windows phone; daar brachten ze niet eens een app voor uit en gingen ze actief achter alternatieven aan zelfs…
Als dat zo zou zijn dan hadden ze ook niet de iPhone en iPad app voorzien van HDR ondersteuning. Dus dat klopt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 14:24
meesje schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:14:
[...]

Volgens mij is dit recentelijk aangepast want ik heb toevallig gisteren een nieuwe ondertitelstijl aangemaakt en daar stond videostijl voorrang geven nu bij elke optie standaard op uit. Maakt het wel een stukje eenvoudiger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BramViking
Meteen ook een tweede gekocht :p. Wel met korting. Net geleverd gekregen, voor de slaapkamer.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/gkL5VqN7/Screenshot-20220414-192410-bolcom.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

BramViking schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 18:59:
Meteen ook een tweede gekocht :p. Wel met korting. Net geleverd gekregen, voor de slaapkamer.
[Afbeelding]
Hoe heb je die voor EUR89 weten te halen? Op hun site staat ie gewoon voor EUR189....

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
the-body schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:48:
[...]

Hoe heb je die voor EUR89 weten te halen? Op hun site staat ie gewoon voor EUR189....
Korting staat er. Werkgever die een stapels Bol voucher heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Een andere ergenis is trouwens het gemis van YouTube Music op de AppleTV. Heb zelf een abonnement op YouTube Premium en soms is het wel fijn om Music te gebruiken maar dat kan dus niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Sinds dat ik een nieuwe Apple remote gekoppeld heb, ondervind ik het probleem dat mijn AppleTV, terwijl ik aan het gamen ben, van HDMI poort wisselt, waardoor ik weer het beginscherm van de AppleTV te zien krijg. Iemand een idee waar dit aan ligt en hoe ik dit kan oplossen. Het lijkt erop dat de AppleTV niet meer in de slaapmode terecht komt.

[ Voor 12% gewijzigd door BramViking op 17-04-2022 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
BramViking schreef op zondag 17 april 2022 @ 16:54:
Sinds dat ik een nieuwe Apple remote gekoppeld heb, ondervind ik het probleem dat mijn AppleTV, terwijl ik aan het gamen ben, van HDMI poort wisselt, waardoor ik weer het beginscherm van de AppleTV te zien krijg. Iemand een idee waar dit aan ligt en hoe ik dit kan oplossen. Het lijkt erop dat de AppleTV niet meer in de slaapmode terecht komt.
Je gebruikt HDMI-CEC. Dat werkt best aardig als je 1 apparaat op je tv hebt aangesloten, het werkt vrijwel nooit probleemloos als je meer dan 1 apparaat op je tv hebt aangesloten.

Remedie: zet HDMI-CEC uit. Google even hoe die optie op jouw tv heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Gadget Freak schreef op zondag 17 april 2022 @ 17:24:
[...]

Je gebruikt HDMI-CEC. Dat werkt best aardig als je 1 apparaat op je tv hebt aangesloten, het werkt vrijwel nooit probleemloos als je meer dan 1 apparaat op je tv hebt aangesloten.

Remedie: zet HDMI-CEC uit. Google even hoe die optie op jouw tv heet.
Het heeft altijd gewerkt :). Alleen nu ik een nieuwe remote gekoppeld heb doet het ineens raar. Ik vind het trouwens ook wel fijn om enkel op een knop te hoeven drukken om de tv uit- en aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick22221
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Beste, ik speel een race spel op de Apple TV Versie 4 HD. Het beeld is niet het mooiste kwaliteit als wat je zou verwachten van de screenshots van de game. Echter ben ik wel benieuwd, als ik de nieuwste AppleTV haal op 4k (TV is ook 4k) zou het er dan wel beter uit zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Het is al opgelost. Even van de stroom halen heeft gewerkt. Jammer dat het apparaat toch over wat bugs beschikt.

[ Voor 14% gewijzigd door BramViking op 19-04-2022 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

BramViking schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:54:
Het is al opgelost. Even van de stroom halen heeft gewerkt. Jammer dat het apparaat toch over wat bugs beschikt.
Ik moet af en toe mijn TV herstarten, omdat CEC soms ineens niet meer werkt. Ik denk niet dat het aan de ATV ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:15:
[...]

Ik moet af en toe mijn TV herstarten, omdat CEC soms ineens niet meer werkt. Ik denk niet dat het aan de ATV ligt.
Mijn bug lag 100% aan de AppleTV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BramViking schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:54:
Welke bugs heb je nog meer ervaren? In ieder geval werkt ViaPlay goed! ;)
Zelf heb ik overigens jouw probleem nog nooit ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
meesje schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:50:
[...]

Welke bugs heb je nog meer ervaren? In ieder geval werkt ViaPlay goed! ;)
Zelf heb ik overigens jouw probleem nog nooit ervaren.
Geen, rest werkt gewoon. Ontstond na het syncen van een nieuwe afstandsbediening. Maar is inmiddels verholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:38
BramViking schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 15:23:
Een andere ergenis is trouwens het gemis van YouTube Music op de AppleTV. Heb zelf een abonnement op YouTube Premium en soms is het wel fijn om Music te gebruiken maar dat kan dus niet..
Deze zit verstopt in de Youtube app onder Music aan de linkerkant van het scherm (het hoofdmenu) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
bob-nwk schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:38:
[...]

Deze zit verstopt in de Youtube app onder Music aan de linkerkant van het scherm (het hoofdmenu) ;)
Je kunt niet vanuit de Music app streamen naar je AppleTV, wat wel mogelijk zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Als je je reactie mist, dan zit deze in de TrashCan. Reageer vriendelijke en behulpzaam ontopic, of reageer niet. Als er iets mis is, maak dan een TR aan laat het modden over aan de mods. Op deze manier reageren laat alleen maar dit topic ontsporen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BramViking schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:33:
[...]

Je kunt niet vanuit de Music app streamen naar je AppleTV, wat wel mogelijk zou moeten zijn.
Dit kan alleen vanaf een Apple device via AirPlay. Indien je ergens gelezen hebt dat het ook mogelijk zou moeten zijn van een niet Apple device, ben ik daar erg benieuwd naar.
Zie ook: https://support.apple.com...vbf2be9ef7/15.0/tvos/15.0

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 21-04-2022 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:40
Net ook gepost in het Prime Video-topic, maar ik doe het ook hierm

Films en series die op Prime Video staan, waren al een tijdje te vinden in de Apple TV-app, die je dan doorverwijst naar de Prime Video-app. Wat echter nieuw is, is dat je deze nu kan toevoegen aan je ‘Up Next’-lijst en dat de films/series nu ook bij de pagina van de acteur staan in de Apple TV-app. Ook staan er nu veel Prime films en series op de hoofdpagina van de Apple TV-app; vroeger moest je deze series verborgen en kon je deze alleen handmatig opzoeken in de app.

De TV-app wordt zo alleen maar beter. Content van Apple TV+, Disney+, Prime, HBO Max, Discovery+ en StarzPlay zijn te zoeken in 1 app. Enige die missen zijn Netflix, NPO Start, Videoland en Viaplay maar dat zijn ook de vier diensten die ik niet gebruik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
VirinR schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 07:10:

Films en series die op Prime Video staan, waren al een tijdje te vinden in de Apple TV-app, die je dan doorverwijst naar de Prime Video-app. Wat echter nieuw is, is dat je deze nu kan toevoegen aan je ‘Up Next’-lijst en dat de films/series nu ook bij de pagina van de acteur staan in de Apple TV-app. Ook staan er nu veel Prime films en series op de hoofdpagina van de Apple TV-app; vroeger moest je deze series verborgen en kon je deze alleen handmatig opzoeken in de app.

De TV-app wordt zo alleen maar beter. Content van Apple TV+, Disney+, Prime, HBO Max, Discovery+ en StarzPlay zijn te zoeken in 1 app. Enige die missen zijn Netflix, NPO Start, Videoland en Viaplay maar dat zijn ook de vier diensten die ik niet gebruik :P
Het zal voor de één fantastisch zijn, maar zelf ben ik niet echt een voorstander om allerlei content van andere apps in één app te hebben. Vraag me niet waarom, ik denk dat ik het onoverzichtelijk vind. HBO Max heb ik even in die app gehad, maar heb het snel weer uitgeschakeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunn0)))

Klinkt goed. Ga het straks direct uitproberen. De laatste keer dat ik een Amazon serie aan "Up next" probeerde toe te voegen zag je de knop binnen een microseconde heen en weer veranderen van 'toegevoegd' naar 'voeg toe'.

Ik merk dat ik nu met HBO Max mijn kijklijst relatief vaak gebruik. Handig ook om te weten wanneer er weer nieuwe afleveringen beschikbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Jouw opmerking heeft me getriggerd om ook eens in de TV app te kijken. De Prime, HBO Max en Disney+ apps heb ik niet aan de TV app gekoppeld. Toch zie ik in deze app een Amazon Prime sectie. Dit vind ik vrij opdringerig en is niet wat ik van Apple verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja dat vind ik ook wel mooi, het wordt zo langzaam een beetje de hub die Apple voor ogen had.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb wat irritants met mijn Apple TV 4K 2.0.
Sinds de laatste tvOS update (of die daarvoor) schakelen mijn HDMI-CEC apparaten niet juist meer in als de AppleTV wat langer uit geweest is.

Ik druk dan op de Remote, zie het lampje van de AppleTV aan springen, mijn receiver, HueSync box en TV springen aan maar na 2 seconden gaat alles weer uit (ook het lampje van de AppleTV). Doe ik het dan opnieuw werkt alles wel naar behoren.

Receiver, HueSyncBox en TV hebben geen update gehad dus moet haast wel aan de Apple TV liggen.

Iemand die dat herkend toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:55:
[...]

Dit kan alleen vanaf een Apple device via AirPlay. Indien je ergens gelezen hebt dat het ook mogelijk zou moeten zijn van een niet Apple device, ben ik daar erg benieuwd naar.
Zie ook: https://support.apple.com...vbf2be9ef7/15.0/tvos/15.0
Dat hoeft niet perse vanaf een Apple Device maar dat Apple dat als enige benoemt is natuurlijk wel logisch. De devices waar het ook mee werkt (bijvoorbeeld een Android toestel met een AirPlay applicatie) hebben geen officiële ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 1 mei 2022 @ 11:10:
[...]

Dat hoeft niet perse vanaf een Apple Device maar dat Apple dat als enige benoemt is natuurlijk wel logisch. De devices waar het ook mee werkt (bijvoorbeeld een Android toestel met een AirPlay applicatie) hebben geen officiële ondersteuning.
Klopt. Er zal ongetwijfeld wel een Android app of hack zijn (die niet officieel door Apple wordt ondersteund), maar daar wil ik zo ver mogelijk van weg blijven. :)
Als iemand aangeeft dat iets zou moeten werken, ben ik benieuwd naar de bron (of dit nu een officieel iets is of niet) en vanaf welk device. Sowieso handig voor anderen om dergelijke info te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:42:
[...]

Klopt. Er zal ongetwijfeld wel een Android app of hack zijn (die niet officieel door Apple wordt ondersteund), maar daar wil ik zo ver mogelijk van weg blijven. :)
Als iemand aangeeft dat iets zou moeten werken, ben ik benieuwd naar de bron (of dit nu een officieel iets is of niet) en vanaf welk device. Sowieso handig voor anderen om dergelijke info te delen.
Nah Android is ook niet voor mij, dus daar blijf ik überhaupt ver vandaan maar door Android is het dus wel mogelijk, bron heb je dan eigenlijk niet nodig het zijn gewoon apps uit de Playstore die je op elk (relatief) recent toestel kunt installeren.

Edit: Overigens waren er wel HTC toestellen die officieel support voor AirPlay hadden. Met bron zelfs

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 01-05-2022 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 1 mei 2022 @ 13:47:
[...]

Nah Android is ook niet voor mij, dus daar blijf ik überhaupt ver vandaan maar door Android is het dus wel mogelijk, bron heb je dan eigenlijk niet nodig het zijn gewoon apps uit de Playstore die je op elk (relatief) recent toestel kunt installeren.

Edit: Overigens waren er wel HTC toestellen die officieel support voor AirPlay hadden. Met bron zelfs
Mooi dat het kan. Kennelijk heeft degene die beweert dat het zou moeten werken dat zelf niet gevonden, of wel, maar krijgt het niet werkend, Zelf zou ik bij een dergelijke uitspraak meer info verstrekken en aangeven wat je geprobeerd hebt te doen. Ik zou het overigens ook als vraag gesteld hebben (hoe kan ik van een x device streamen naar mijn Apple TV, of: ik heb hier gelezen dat … zou moeten werken, maar bij mij werkt het niet) ipv te zeggen dat het zou moeten werken.

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 01-05-2022 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 1 mei 2022 @ 14:02:
[...]

Mooi dat het kan. Kennelijk heeft degene die beweert dat het zou moeten werken dat zelf niet gevonden. Zelf zou ik bij een dergelijke uitspraak meer info verstrekken en aangeven wat je geprobeerd hebt te doen. Ik zou het overigens ook als vraag gesteld hebben (hoe kan ik van een x device streamen naar mijn Apple TV, of: ik heb hier gelezen dat … zou moeten werken, maar bij mij werkt het niet) ipv te zeggen dat het zou moeten werken.
Ja eens, al zei jij dat het alleen vanaf Apple devices werkt en daar reageerde ik meer op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 1 mei 2022 @ 14:11:
[...]

Ja eens, al zei jij dat het alleen vanaf Apple devices werkt en daar reageerde ik meer op :)
True. Bedankt voor het zoeken. Wellicht krijgen we zo nog wat Android gebruikers naar het Apple kamp. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:04
Donstil schreef op zondag 1 mei 2022 @ 11:06:
Ik heb wat irritants met mijn Apple TV 4K 2.0.
Sinds de laatste tvOS update (of die daarvoor) schakelen mijn HDMI-CEC apparaten niet juist meer in als de AppleTV wat langer uit geweest is.

Ik druk dan op de Remote, zie het lampje van de AppleTV aan springen, mijn receiver, HueSync box en TV springen aan maar na 2 seconden gaat alles weer uit (ook het lampje van de AppleTV). Doe ik het dan opnieuw werkt alles wel naar behoren.

Receiver, HueSyncBox en TV hebben geen update gehad dus moet haast wel aan de Apple TV liggen.

Iemand die dat herkend toevallig?
Bij mij deed hij sinds een paar dagen ook wat vreemd in combinatie met CEC en volume werkte niet meer via de ATV remote. Via instellingen een herstart gedaan heeft voor mij de problemen verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alexknl schreef op zondag 1 mei 2022 @ 19:18:
[...]

Bij mij deed hij sinds een paar dagen ook wat vreemd in combinatie met CEC en volume werkte niet meer via de ATV remote. Via instellingen een herstart gedaan heeft voor mij de problemen verholpen.
Ah dat geluk had ik hier niet helaas :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
OntGoogle-aar hier: In de remote van de Apple TV zit een microfoon voor Siri ingebouwd. Nu ben ik thuis gewend met een Google Home Mini, te schreeuwen om de lampen uit- en aan te doen, muziek op te zetten via spotify en een mop te vertellen voor de kinderen.
In hoeverre werkt dit ook goed met een Apple TV remote. Werkt dat "door de hele woonkamer" (27m2) of moet ie redelijk dichtbij?
Edit: het plan is om de ATV via HDMI op mijn soundbar aan te sluiten, waarbij de TV niet automatisch wordt ingeschakeld bij een actieve ATV.

[ Voor 15% gewijzigd door Gumball op 12-05-2022 12:44 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid