Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:21

Aiii

何これ

Gumball schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:43:
OntGoogle-aar hier: In de remote van de Apple TV zit een microfoon voor Siri ingebouwd. Nu ben ik thuis gewend met een Google Home Mini, te schreeuwen om de lampen uit- en aan te doen, muziek op te zetten via spotify en een mop te vertellen voor de kinderen.
In hoeverre werkt dit ook goed met een Apple TV remote. Werkt dat "door de hele woonkamer" (27m2) of moet ie redelijk dichtbij?
Edit: het plan is om de ATV via HDMI op mijn soundbar aan te sluiten, waarbij de TV niet automatisch wordt ingeschakeld bij een actieve ATV.
De Apple TV heeft geen always-on Siri, daarvoor moet je altijd de knop op de remote indrukken, dus wat je wilt gaat niet. Daarvoor moet je een iPhone, iPad, of Homepod Mini gaan gebruiken, als je dat zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Aiii schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:51:
[...]

De Apple TV heeft geen always-on Siri, daarvoor moet je altijd de knop op de remote indrukken, dus wat je wilt gaat niet. Daarvoor moet je een iPhone, iPad, of Homepod Mini gaan gebruiken, als je dat zou willen.
Aj, daar was ik al bang voor. Dat is voor mij echt een no-go. Goed, bedankt voor je antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Hoe zijn jullie ervaringen i.c.m. HBO?

Ik heb echt regelmatig dat HBO is vastgelopen als ik de AppleTV 4K gen2. de volgende dag weer inschakel.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:21

Aiii

何これ

Gumball schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:53:
[...]

Aj, daar was ik al bang voor. Dat is voor mij echt een no-go. Goed, bedankt voor je antwoord :)
Tsja, het kan verder wel alles wat je wilt, alleen niet door het te roepen.

https://support.apple.com/nl-nl/HT205300

(of als je zoals ik Siri in het Engels gebruikt: https://support.apple.com/en-us/HT205300)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Greatsword schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:56:
Hoe zijn jullie ervaringen i.c.m. HBO?

Ik heb echt regelmatig dat HBO is vastgelopen als ik de AppleTV 4K gen2. de volgende dag weer inschakel.
Geen last van werkt goed hier.
Is er trouwens geen makkelijkere manier om apps te updaten ?
Netflix doet ie zelf maar moet zelf naar de App store om te controleren of er updates zijn voor HBO Disney prime en viaplay.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@chucky666 Zet gewoon Automatisch updates installeren <aan> in de Instellingen (voor Appstore)

[ Voor 3% gewijzigd door RoRoNL op 12-05-2022 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

RoRoNL schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:41:
@chucky666 Zet gewoon Automatisch updates installeren <aan> in de Instellingen (voor Appstore)
Die staat aan maar nog doet ie alleen Netflix.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
chucky666 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:46:
[...]

Die staat aan maar nog doet ie alleen Netflix.
Dat is heel vreemd, en niet hoe het hoort te werken. Restart de Apple TV, geef het een half uurtje en kijk of hij het dan wel automatisch doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Gumball schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:53:
[...]

Dat kan wel met een HomePod mini (€109)

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:22

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Ik merk dat met de apple tv app op de lg oled tv. Dat de subs alleen maar met doven ondertiteling is. Andere ook hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artworx2010
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-03 19:19
Weet iemand welke iptv player gebruik maakt van de native Apple player.
Ik heb match framerate en match dynamic range aanstaan bij video instellingen.
Maar als ik iets wilt kijken dan blijft bijvoorbeeld iptvx of smarters iptv gewoon een 50hz beeld doorgeven.
Ondanks ik alles probeer in de app zelf, het blijft 50hz en dus veel judder.
Als ik wel de native Apple player gebruikt of prime dan schakelt hij wel naar 24p.
Iemand die iets weet.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heeft iemand hier toevallig een afstandsbediening van KPN kunnen koppelen aan de Apple TV? Krijg het bij m’n LG tv wel voor elkaar, maar Apple TV registreert niets.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

THE_BASE schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:32:
Heeft iemand hier toevallig een afstandsbediening van KPN kunnen koppelen aan de Apple TV? Krijg het bij m’n LG tv wel voor elkaar, maar Apple TV registreert niets.
Is volgends mijn niet mogelijk, kpn ondersteund noet de cec protocol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Coldbullet schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:33:
[...]

Ah, vandaar dat de tv ook niet gelijktijdig inschakelt wanneer de ontvanger aan gaat. Jammer!

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

THE_BASE schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:34:
[...]

Ah, vandaar dat de tv ook niet gelijktijdig inschakelt wanneer de ontvanger aan gaat. Jammer!
Dat kan dan weer wel als je de ontvanger rechtstreeks aansluit. Even via kpn site kijken wat je tv code is. Is makelijknin te stellen.

Wat je ook kan doen, als je een recente tv hebt dan is de kans groot dat je de kpn app kan downloaden, dan kan je gewoon alles via je tv ab doen. En kijk je via de app. Werkt goed, doe ik hier al even. Weinig storing of hapering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Coldbullet schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:48:
[...]

Dat kan dan weer wel als je de ontvanger rechtstreeks aansluit. Even via kpn site kijken wat je tv code is. Is makelijknin te stellen.

Wat je ook kan doen, als je een recente tv hebt dan is de kans groot dat je de kpn app kan downloaden, dan kan je gewoon alles via je tv ab doen. En kijk je via de app. Werkt goed, doe ik hier al even. Weinig storing of hapering
Beetje off-topic, maar ik heb er juist voor gekozen de tv-ontvanger te gebruiken en de coax te laten vervangen door ethernet. De ontvanger geeft meer mogelijkheden dan de app en app's opstarten op een LG WebOS 5.0 duurt langer. Wat dat betreft heeft Ziggo het beter voor elkaar met een Apple TV-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-06 11:56

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Coldbullet schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:33:
[...]

Ik heb zo'n 4K ontvanger en die kaapt juist altijd de CEC van de AppleTV als hij aangezet wordt waardoor we de AppleTV niet kunnen bedienen met de AB van de TV. (we kijken weinig TV dus dat KPN ding gaat in deepsleep). Dus mogelijk dat de AB het niet ondersteunt (hoe zou die dat moeten ondersteunen?) maar het kastje doet er wel degelijk wat mee.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
THE_BASE schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:32:
Ik heb geen KPN tv ontvanger, maar heeft deze remote een optie om andere apparaten te bedienen? Dan kun je je KPN remote toevoegen (werkt ook zonder CEC):
  • App Instellingen
  • Optie 'Afstandsbedieningen en apparaten'
  • Optie 'Leer afstandsbediening kennen'
Volg de aanwijzingen en je kunt je Apple TV bedienen met je KPN remote!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Gadget Freak schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:09:
[...]

Ik heb geen KPN tv ontvanger, maar heeft deze remote een optie om andere apparaten te bedienen? Dan kun je je KPN remote toevoegen (werkt ook zonder CEC):
  • App Instellingen
  • Optie 'Afstandsbedieningen en apparaten'
  • Optie 'Leer afstandsbediening kennen'
Volg de aanwijzingen en je kunt je Apple TV bedienen met je KPN remote!
Dat heb ik gedaan. Als ik pijltje in toets, dan gebeurd er niets op het beeld. Lijkt dus niet geregistreerd te worden, helaas. Ik heb de remote wel op de LG gekoppeld, dus dat werkt wel prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
THE_BASE schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:34:
[...]

Andersom werkt wel. Met je LG afstandsbediening je KPN-kastje bedienen.

Gaan ook beide (tv en kastje) aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Ik vraag mij af, waarom KPN tot op heden de boot af houdt, met betrekking tot het beschikbaar stellen van een streaming app op het Apple platform. Android en specifieke televisie merken worden wel ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:31

amphora

Websites & Fotografie

BramViking schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:18:
Ik vraag mij af, waarom KPN tot op heden de boot af houdt, met betrekking tot het beschikbaar stellen van een streaming app op het Apple platform. Android en specifieke televisie merken worden wel ondersteund.
Misschien is het aantal KPN klanten met een ATV te laag om een app voor te ontwikkelen. Als je al ziet hoe lang het bij Ziggo heeft geduurd en die hebben veel meer klanten...

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik snap het ook niet, wellicht hebben ze een tekort aan tvOS ontwikkelaars?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:15
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:43:
[...]

Ik snap het ook niet, wellicht hebben ze een tekort aan tvOS ontwikkelaars?
Mja als je voor iPhone en iPad apps hebt ontwikkeld dan is het ontwikkelen voor tvOS(Apple TV) echt een relatief eenvoudig klusje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Ik denk dat ze bang zijn dat mensen via het abo van een ander gaan kijken en ze zo inkomsten mislopen?
Ziggo en T-Mobile hebben bv wel AppleTV apps en die werken alleen via hun respectievelijke internet verbindigen (terwijl je Ziggo Go bv ook kan gebruiken als je alleen TV afneemt daar werkt de AppleTV app dan niet als je bv een KPN verbinding hebt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
Tomba schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:06:
[...]

Ik denk dat ze bang zijn dat mensen via het abo van een ander gaan kijken en ze zo inkomsten mislopen?
Ziggo en T-Mobile hebben bv wel AppleTV apps en die werken alleen via hun respectievelijke internet verbindigen (terwijl je Ziggo Go bv ook kan gebruiken als je alleen TV afneemt daar werkt de AppleTV app dan niet als je bv een KPN verbinding hebt)
Maar als dat de argumentatie zou zijn, dan zouden ze ook geen Android app ontwikkeld hebben. Het is namelijk vrij gemakkelijk om via Android accounts te delen. Ik snap ze echt niet. Zowel op de iPad als op de iPhone bestaat er al een app. Dus zoveel werk is het niet om op hetzelfde platform een tv app te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amphora schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:22:
[...]

Misschien is het aantal KPN klanten met een ATV te laag om een app voor te ontwikkelen. Als je al ziet hoe lang het bij Ziggo heeft geduurd en die hebben veel meer klanten...
Dat lijkt mij ook idd, kan mij goed voorstellen dat de Apple TV een zeer marginaal aandeel heeft in Nederland. Laat staan bij KPN.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-06 19:59
Tevreden gebruiker van Apple TV hier - echter één kleine irritatie: ik heb de regio ingesteld op Belgisch en de taal staat - net als op mijn andere Apple devices - bewust op Engels. Echter: in België zijn er uiteraard meerdere officiële talen en als ik op Apple TV bvb kijk naar trailers van films in de store, dan krijg ik heel vaak de Frans gedubde versie te zien. Terwijl ik als Vlaming allergisch ben aan alles wat gedubd is en uiteraard graag de originele trailer met Nederlandse ondertiteling wil zien.

Op één of andere manier denkt Apple TV dus dat ik als Belg in Wallonie woon terwijl ik een rasechte Vlaming ben :-)

Is dit iets wat kan aangepast worden? Heb wat zitten zoeken, maar buiten een draadje op het support forum van Telenet - waar men beweerde dat IP adressen regionaal zouden worden toegewezen en ik dus een 'Waals' Ip-adres zou krijgen en dit daar aan gelinkt is - heb ik niets gevonden. Dat regionale IP adres-verhaal lijkt me overigens heel erg bizar, maar dit geheel ter zijde.

Voor alle duidelijkheid: dit staat los van het aanschaffen van films in de store, waar je uiteraard perfect kan kiezen welke versie met welke geluidsband & ondertiteling je wil kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23:59
Snap ook niet waarom er nog steeds geen apple tv app voor kpn is. Binnenkort ga ik van ziggo naar kpn en vind het toch wel fijn om programma's verder te kijken in de slaapkamer. Straks moet het via de telefoon gecast worden, wat op zich wel werkt(al even getest want heb itv codes al) maar voelt toch flinke stap terug in de tijd. Ik heb nog wel een chrome cast met google tv liggen dus misschien plug ik die er ook wel weer bij maar nog niet zo lang geleden juist overgestapt naar apple tv..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Tweakwondo schreef op zondag 5 juni 2022 @ 21:30:
Snap ook niet waarom er nog steeds geen apple tv app voor kpn is. Binnenkort ga ik van ziggo naar kpn en vind het toch wel fijn om programma's verder te kijken in de slaapkamer. Straks moet het via de telefoon gecast worden, wat op zich wel werkt(al even getest want heb itv codes al) maar voelt toch flinke stap terug in de tijd. Ik heb nog wel een chrome cast met google tv liggen dus misschien plug ik die er ook wel weer bij maar nog niet zo lang geleden juist overgestapt naar apple tv..
Het is weer een feestje Ziggo Go te gebruikenop Apple TV na een paar dagen de app van KPN te moeten gebruiken op LG WebOS en Samsung TV. Traag, log, lange laadtijden, niet soepel. KPN (en eigenlijk ook KIJK.nl) missen echt de boot hierin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
Er is wel een alternatief met NLZIET maar daarbij is het zenderaanbod wel beperkt tot de Nederlandse en Vlaamse zenders. Als je daarmee uit de voeten kan is NLZIET een waardig alternatief en scheelt je praktisch de helft op een KPN TV abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
Miki schreef op zondag 5 juni 2022 @ 22:32:
Er is wel een alternatief met NLZIET maar daarbij is het zenderaanbod wel beperkt tot de Nederlandse en Vlaamse zenders. Als je daarmee uit de voeten kan is NLZIET een waardig alternatief en scheelt je praktisch de helft op een KPN TV abonnement.
Klopt ik heb nlziet geprobeerd en helaas is het zender aanbod te mager voor mij. Ik kijk vooral buitenlandse zenders die er niet in zitten anders was ik volledig overgestapt naar internet only. Het is jammer want het werkt meer dan prima en de kwaliteit is goed genoeg voor linear tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Miki schreef op zondag 5 juni 2022 @ 22:32:
Hoe goedkoop is jouw internet dan wel niet? Ik betaal 10€ per maand voor tv bij KPN. (Voor 1 TV)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Tomba schreef op zondag 5 juni 2022 @ 22:56:
[...]

Hoe goedkoop is jouw internet dan wel niet? Ik betaal 10€ per maand voor tv bij KPN. (Voor 1 TV)
Ik heb gerekend met opnemen erbij en dan zit je bij KPN op €14,95. Bij NLZIET betaal je €7,95 en kun je de meeste content geruime tijd terug- en vooruit kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Tomba schreef op zondag 5 juni 2022 @ 22:56:
[...]

ja voor 1 tv en daarmee eigenlijk niet echt vergelijkbaar. NLZIET is natuurlijk veel meer dan dat, NPO start, alles on demand, meerdere schermen, etc.

Al was KPN gratis dan zou ik het nog niet overwegen tov NLZIET op de AppleTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Donstil schreef op zondag 5 juni 2022 @ 23:38:
[...]

ja voor 1 tv en daarmee eigenlijk niet echt vergelijkbaar. NLZIET is natuurlijk veel meer dan dat, NPO start, alles on demand, meerdere schermen, etc.

Al was KPN gratis dan zou ik het nog niet overwegen tov NLZIET op de AppleTV.
Wat je nu beschrijft heb ik letterlijk ook via de KPN app (die ik dan helaas wel moet casten naar AppleTV, ook ik zou graag gewoon een app zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Miki schreef op zondag 5 juni 2022 @ 22:59:
[...]

Ik heb gerekend met opnemen erbij en dan zit je bij KPN op €14,95. Bij NLZIET betaal je €7,95 en kun je de meeste content geruime tijd terug- en vooruit kijken.
Ah ik las het verkeerd, je kijkt puur naar het tv abo ;) In mijn geval heb ik nu voor 2,05€ meer hogere kwaliteit (de “glas” varianten van de Nederlandse zenders hebben een zeer hoge bitrate), een hele zwik niet Nederlandse zenders zoals BBC en kan ook nog via de app kijken op al mijn devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:19
Tomba schreef op maandag 6 juni 2022 @ 06:30:
[...]
Wat je nu beschrijft heb ik letterlijk ook via de KPN app
Dat denk ik niet, bij KPN iTV heb je geen toegang tot NPO start+ en RTL XL (KIJK rekent volgens mij geen extra kosten voor hun archief). Juist NPO start+ vind ik een duidelijke meerwaarde van NLZIET, en dan is de prijs ook nog eens lager dan een TV abonnement bij de providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

musicfreak schreef op maandag 6 juni 2022 @ 07:21:
[...]

Dat denk ik niet, bij KPN iTV heb je geen toegang tot NPO start+ en RTL XL (KIJK rekent volgens mij geen extra kosten voor hun archief). Juist NPO start+ vind ik een duidelijke meerwaarde van NLZIET, en dan is de prijs ook nog eens lager dan een TV abonnement bij de providers.
Ah wist niet dat dat er ook bij zat, excuses.

Als NLZiet ook ESPN zou hebben zou ik het zeker overwegen want NPO+ hebben we ook al.

[ Voor 9% gewijzigd door Tomba op 06-06-2022 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Nu online
Tweakwondo schreef op zondag 5 juni 2022 @ 21:30:
Voor die Chromecast is er wel een KPN app. Die kan toch naast je Apple TV in je TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
La1974 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 08:37:
Voor die Chromecast is er wel een KPN app. Die kan toch naast je Apple TV in je TV?
Op een ChromeCast kun je geen apps zetten. Op een Google TV wel.

Maar waarom zou je dat willen, een kastje erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-05 18:42
StevenRSCA schreef op zondag 5 juni 2022 @ 10:11:
Tevreden gebruiker van Apple TV hier - echter één kleine irritatie: ik heb de regio ingesteld op Belgisch en de taal staat - net als op mijn andere Apple devices - bewust op Engels. Echter: in België zijn er uiteraard meerdere officiële talen en als ik op Apple TV bvb kijk naar trailers van films in de store, dan krijg ik heel vaak de Frans gedubde versie te zien. Terwijl ik als Vlaming allergisch ben aan alles wat gedubd is en uiteraard graag de originele trailer met Nederlandse ondertiteling wil zien.

Op één of andere manier denkt Apple TV dus dat ik als Belg in Wallonie woon terwijl ik een rasechte Vlaming ben :-)

Is dit iets wat kan aangepast worden? Heb wat zitten zoeken, maar buiten een draadje op het support forum van Telenet - waar men beweerde dat IP adressen regionaal zouden worden toegewezen en ik dus een 'Waals' Ip-adres zou krijgen en dit daar aan gelinkt is - heb ik niets gevonden. Dat regionale IP adres-verhaal lijkt me overigens heel erg bizar, maar dit geheel ter zijde.

Voor alle duidelijkheid: dit staat los van het aanschaffen van films in de store, waar je uiteraard perfect kan kiezen welke versie met welke geluidsband & ondertiteling je wil kopen.
Ligt denk ik aan de Apple ID. Maakt een is als test een Apple ID aan met het biling adres/ thuis adres in NL. Dit is een waarde die je NIET meer kan veranderen na het aanmaken van een Apple ID

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tomba schreef op maandag 6 juni 2022 @ 06:30:
[...]

Wat je nu beschrijft heb ik letterlijk ook via de KPN app (die ik dan helaas wel moet casten naar AppleTV, ook ik zou graag gewoon een app zien)
Casten vind ik prima voor in een hotel ofz maar voor thuis geen serieuze optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Donstil schreef op maandag 6 juni 2022 @ 09:10:
[...]

Casten vind ik prima voor in een hotel ofz maar voor thuis geen serieuze optie.
100% eens, daarom dus maar een KPN kastje staan hier ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:01
StevenRSCA schreef op zondag 5 juni 2022 @ 10:11:

Ik heb het ook, als ik het goed begrijp is de “default” taal voor België in de iTunes store Frans, dus als een trailer beschikbaar is met een Frans audiospoor, dan krijgen wij die. Ik heb het op al mijn iDevices. Ik heb de taal Frans nu eens verwijderd van mijn iPhone (stond als derde taal na NL en EN), maar dat helpt niet op mijn iPhone.

Lijkt mij een leuk onderwerpje om eens één van onze rechtse volksvertegenwoordigers mee te poken. Na “Leuven Vlaams” ook “iTunes Vlaams” :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tomba schreef op maandag 6 juni 2022 @ 09:17:
[...]

100% eens, daarom dus maar een KPN kastje staan hier ;)
hahaha, nou laten we daar maar niet over beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Nu online
ikweethetbeter schreef op maandag 6 juni 2022 @ 08:50:
[...]

Op een ChromeCast kun je geen apps zetten. Op een Google TV wel.

Maar waarom zou je dat willen, een kastje erbij?
Het bericht waarop ik reageerde ging over een Chromecast met Google TV (die heeft hij nog liggen). Daar kan je wel apps op installeren waaronder de KPN app waar de discussie over gaat.

Daar heb je dus gelijk je antwoord waarom je nog een kastje zou willen installeren.

Daarnaast staan die kastjes achter je tv (althans, bij mij wel). Dus waarom niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakwondo
La1974 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 09:44:
[...]

Het bericht waarop ik reageerde ging over een Chromecast met Google TV (die heeft hij nog liggen). Daar kan je wel apps op installeren waaronder de KPN app waar de discussie over gaat.

Daar heb je dus gelijk je antwoord waarom je nog een kastje zou willen installeren.

Daarnaast staan die kastjes achter je tv (althans, bij mij wel). Dus waarom niet.
Waarom niet? Omdat je dan met meerdere A/B werkt, luxe probleem, i know :+

Ik kijk nog even wat het beste gaat werken voor mij. Pakket gaat volgende week in. Wel heb ik een extra stb erbij vanwege het opnemen. In de slaapkamer heb ik een apple tv icm met homepods daarom is/was de chromecast weer gebruiken minder fijn, ook is het jammer dat zowel de apple afstandsbediening en die van de chromecast geen source kunnen veranderen want dan zit ik met 3 AB's op het nacht kastje :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Nu online
Tweakwondo schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:19:
[...]

Waarom niet? Omdat je dan met meerdere A/B werkt, luxe probleem, i know :+
Ik weet niet welke tv jij hebt. Ik een LG.

Ik bedien mijn tv, Apple TV, Chromecast met Google TV alledrie met mijn LG afstandsbediening.

Je kan ze alledrie ook via je iPhone bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
La1974 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:00:
[...]

Ik bedien mijn tv, Apple TV, Chromecast met Google TV alledrie met mijn LG afstandsbediening.

Ik heb dan wel een Lg tv maar deze is uit 2013 dus redelijk oud maar doet het prima. Apple tv kan ik idd wel via de iphone bedienen maar m'n tv zelf niet en chromecast ook niet of heb je daar weer andere apps voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Laatst online: 07:32
La1974 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:00:
[...]

Hoe?! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Ik heb geen Google Chromecast (weiger Google producten te gebruiken ;) ) maar mijn AppleTV bedien ik ook gewoon met de AB van mijn Panasonic TV via HDMI-CEC. Werkt echt super, bijkomend voordeel is dat ik dat onding van Apple niet hoef te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Nu online
Je moet hem niet via je LG als afstandsbediening toevoegen. Dan werkt het niet vreemd genoeg.

Als je dit wel hebt gedaan, dan verwijderen. Dan werkt het gewoon. Je hoeft niets speciaals te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ah. Mijn Apple TV (eerste model) is volgens mij niet van HDMI-cec voorzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankinho
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-06 17:18
Belial_666 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 08:54:
[...]

Ligt denk ik aan de Apple ID. Maakt een is als test een Apple ID aan met het biling adres/ thuis adres in NL. Dit is een waarde die je NIET meer kan veranderen na het aanmaken van een Apple ID
Ik kan gewoon een andere default taal instellen in het Apple TV menu en/of de verschillende apps. Mijn Apple ID is ingesteld op Braziliaans woon/factuuradres en ik krijg alles in het NL als het beschikbaar is en anders Engels (evt met ondertitels, maar ben niet zo van de ondertitels). Ik heb er geen last van dat alles standaard naar het Portugees gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Laatst online: 21:01
Frankinho schreef op maandag 6 juni 2022 @ 15:51:
[...]

Ik kan gewoon een andere default taal instellen in het Apple TV menu en/of de verschillende apps. Mijn Apple ID is ingesteld op Braziliaans woon/factuuradres en ik krijg alles in het NL als het beschikbaar is en anders Engels (evt met ondertitels, maar ben niet zo van de ondertitels). Ik heb er geen last van dat alles standaard naar het Portugees gaat.
Dat is - bij mij althans - niet het probleem. Ik kan ook een andere taal instellen voor het menu, voor apps. En ik kan ook films zien in het Engels (of andere audiotalen als die beschikbaar zijn) met eender welke en dus ook Nederlandse ondertiteling.

Alleen trailers van films zijn - als het audiospoor in het Frans beschikbaar is - in het Frans, op al mijn iDevices. En ik denk dat dat iets specifieks voor België is (en misschien voor andere meertalige landen, dat weet ik niet).

Mijn buikgevoel zegt dat er een “default” taal is voor de Belgische iTunes Store, en dat die op Frans is ingesteld en dus niet mee aangepast wordt als ik aangeef dat mijn taal Nederlands is (waarvoor maar zelden een audiospoor is) of dat ze denken dat Frans dan wel ok is als “fall back”, terwijl Engels een veel betere keuze zou zijn. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:55
Iemand dit hier al een beta op geïnstalleerd heeft? En dan zijn bevindingen zou willen delen. Bvd.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 22:25

Toppe

Oké ✅

TheKerremenke schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:50:
Iemand dit hier al een beta op geïnstalleerd heeft? En dan zijn bevindingen zou willen delen. Bvd.
Net gekeken, maar zodra je het profiel wilt installeren krijg ik een foutmelding dat hij niet geïnstalleerd kan worden (“-1000”) dus ik kan je niet verder helpen…

@Donstil toevallig een Apple TV?

[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 07-06-2022 12:59 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:54:
[...]

Net gekeken, maar zodra je het profiel wilt installeren krijg ik een foutmelding dat hij niet geïnstalleerd kan worden (“-1000”) dus ik kan je niet verder helpen…

@Donstil toevallig een Apple TV?
Haha ja toevallig wel maar dat zijn de enige drie devices in huis die ik meestal gewoon met rust laat.
Als daar wat op omvalt heb ik geen entertainment in de avond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:21:
[...]

Haha ja toevallig wel maar dat zijn de enige drie devices in huis die ik meestal gewoon met rust laat.
Als daar wat op omvalt heb ik geen entertainment in de avond :P
Haha!

Net de laatste update geïnstalleerd om vervolgens het beta profiel te installeren en zo te zien moet je inloggen via het dev center om je Apple TV toe te voegen. De profiel manier werkt namelijk niet meer zo te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Over de AppleTV gesproken. Ik heb er eentje in mijn reiskoffer zitten, het is echt een fantastische life hack om dat ding overal mee heen te nemen.

Zo zat ik afgelopen week een paar nachten in een hotel en met de kabeltjes haalde ik het net 😎
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XRql9CH5GK1b4hUBwtl3eB1Nt2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GW26QKZHK3dPAHQxrpZU1zau.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 07-06-2022 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Nu online
Verkeerde reactie. Sorry.

[ Voor 90% gewijzigd door La1974 op 07-06-2022 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

La1974 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:59:
[...]

Dat is een apart topic voor gemaakt.
Dat is een topic voor iOS, niet tvOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:25:
Over de AppleTV gesproken. Ik heb er eentje in mijn reiskoffer zitten, het is echt een fantastische life hack om dat ding overal mee heen te nemen.

Zo zat ik afgelopen week een paar nachten in een hotel en met de kabeltjes haalde ik het net 😎
[Afbeelding]
En nu maar hopen dat je het haard vuurtje hebt uitgelaten 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
tvOS 16 is ook (in alle stilte) aangekondigd Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/83Na1ZKNJu6JrASReMaBzrOb4Jw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k9dS5hFaCAB3cok2qzSDmAMy.png?f=fotoalbum_large

(de video waarnaar verwezen wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Wordt er eigenlijk al een opvolger van de Apple TV 4K verwacht? Ik heb nu nog een eerste generatie Apple TV, maar alvorens ik de upgrade maak wil ik eerst zeker weten of ik niet te vroeg ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:40
PdeBie schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:33:
Wordt er eigenlijk al een opvolger van de Apple TV 4K verwacht? Ik heb nu nog een eerste generatie Apple TV, maar alvorens ik de upgrade maak wil ik eerst zeker weten of ik niet te vroeg ben.
Nee, nog niets van/over bekend, maar als jij geen typo hebt gemaakt kun jij werkelijk geen buil vallen aan de huidige gen ATV 😉😊😁.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

robcoenen schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:19:
tvOS 16 is ook (in alle stilte) aangekondigd [Afbeelding]

(de video waarnaar verwezen wordt)
Alleen kan je deze dus niet installeren zonder te signeren via een dev account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-06 05:07
wokkelz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:17:
Ik zat eigenlijk al te loeren naar een nieuwe apple tv.
Ik wil eigenlijk switchen naar internet only en dan tv kijken via NL Ziet. Zijn er anderen die datook op deze manier doen?
Ja, ik heb nooit voor een kabel tv abonnement betaald. Sinds ik geen gratis kabel (was analoog incl bij kamerhuur) meer heb ik pc gebruikt. En later toch maar tv genomen en er een Apple TV op aangesloten. Ik gebruik paar streaming diensten, de npo en nos app en soms upload ik media files of airplay ik vanaf de MacBook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
wokkelz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:17:
Ik zat eigenlijk al te loeren naar een nieuwe apple tv.
Ik wil eigenlijk switchen naar internet only en dan tv kijken via NL Ziet. Zijn er anderen die datook op deze manier doen?
Ik heb vorig jaar de keuze gemaakt om TV van KPN de deur uit te doen en de overstap gemaakt naar internet only. NLZIET biedt icm een Apple TV een uitstekende kijkervaring (1080P @50Hz) en doet als het alleen gaat om de Nederlandse zenders (NPO, RTL en SBS) niet onder voor een KPN tv kastje met standaard HD zenders.
Met name het eenvoudig terug en vooruit kijken van content zonder reclame is bij ons de factor geweest om over te stappen.

Als je ESPN, Fox en andere thema zenders ook wilt bekijken dan wordt het een ander verhaal. Canal Digitaal biedt ook live tv met meer zenders alleen hun kwaliteit is ondermaats met max 720P @25Hz en Ziggo Go Tv is niet veel beter voor live content met nagenoeg vergelijkbare kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
Ik heb sinds een jaar een Apple TV 4K en die bevalt me op zich goed, buiten wat ergernissen. Zo kan ik via de YouTube-app op mijn iPhone alleen verbinden met en een video afspelen via de YouTube-app op mijn Apple TV als mijn Apple TV aanstaat en ik de YouTube-app op de Apple TV geopend heb. Het lijkt me dat dit toch zou moeten kunnen als de Apple TV standbij staat, zoals dit op mijn LG Oled-TV wél werkt. Als ik via de Spotify-app op mijn iPhone Airplay naar mijn Apple TV dan springt de Apple TV wel aan, maar gaat hij niet naar Spotify.

De Apple TV is bedraad aangesloten en ik lees op het internet dat om bijvoorbeeld mijn MacBook te 'casten' naar de Apple TV, ik verbonden moet zijn met hetzelfde Wifi-netwerk. Ook dat is niet handig, aangezien ik dan de UTP-kabel moet verwijderen.

Iemand die weet wat ik verkeerd doe, of is dit gewoon een 'eigenschap'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

PrimusIP schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 17:51:
[...]

Ja, ik heb nooit voor een kabel tv abonnement betaald. Sinds ik geen gratis kabel (was analoog incl bij kamerhuur) meer heb ik pc gebruikt. En later toch maar tv genomen en er een Apple TV op aangesloten. Ik gebruik paar streaming diensten, de npo en nos app en soms upload ik media files of airplay ik vanaf de MacBook.
Reactie na dik een jaar _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Jackssonss schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:24:
Ik heb sinds een jaar een Apple TV 4K en die bevalt me op zich goed, buiten wat ergernissen. Zo kan ik via de YouTube-app op mijn iPhone alleen verbinden met en een video afspelen via de YouTube-app op mijn Apple TV als mijn Apple TV aanstaat en ik de YouTube-app op de Apple TV geopend heb. Het lijkt me dat dit toch zou moeten kunnen als de Apple TV standbij staat, zoals dit op mijn LG Oled-TV wél werkt. Als ik via de Spotify-app op mijn iPhone Airplay naar mijn Apple TV dan springt de Apple TV wel aan, maar gaat hij niet naar Spotify.

De Apple TV is bedraad aangesloten en ik lees op het internet dat om bijvoorbeeld mijn MacBook te 'casten' naar de Apple TV, ik verbonden moet zijn met hetzelfde Wifi-netwerk. Ook dat is niet handig, aangezien ik dan de UTP-kabel moet verwijderen.

Beetje verwarrend verhaal. Maar je kunt gewoon op een nieuwe Apple TV de YouTube app of Spotify app installeren…. Hoef je helemaal niets te AirPlayen.

Maar kan zijn dat ik je verkeerd begrepen heb. ;)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
TheKerremenke schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:31:
[...]

Beetje verwarrend verhaal. Maar je kunt gewoon op een nieuwe Apple TV de YouTube app of Spotify app installeren…. Hoef je helemaal niets te AirPlayen.

Maar kan zijn dat ik je verkeerd begrepen heb. ;)
Ja, die heb ik ook geïnstalleerd. Beetje lastig uit te leggen, inderdaad. Ik vind het zoeken in die apps met de afstandsbediening erg onhandig. Wat ik doe, is bijvb. een video zoeken in de YouTube-app en die wil ik dan vervolgens afspelen op mijn Apple TV. Ik kom erachter dat dit wel werkt als ik Airplay gebruik. Beetje omslachtig, maar het werkt. Het zou handig zijn als ik mijn Apple TV zie in de YouTube app onder 'connect a device', zoals ik die zie als ik de YouTube-app op mijn TV heb aangezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Toppe schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:26:
[...]

Reactie na dik een jaar _O-
Oh heerlijk, dat zie ik nu ook pas :+

Ah wel, wellicht heeft iemand anders er ook wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
*snip* geen hulp met warez

[ Voor 93% gewijzigd door Daedalus op 09-06-2022 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ken ik. Maar als je hem installeert krijg je een -1000 foutmelding.

[ Voor 11% gewijzigd door Daedalus op 09-06-2022 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Nu online
*snip* warez

[ Voor 95% gewijzigd door Daedalus op 09-06-2022 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Jackssonss schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:53:
[...]

Ja, die heb ik ook geïnstalleerd. Beetje lastig uit te leggen, inderdaad. Ik vind het zoeken in die apps met de afstandsbediening erg onhandig. Wat ik doe, is bijvb. een video zoeken in de YouTube-app en die wil ik dan vervolgens afspelen op mijn Apple TV. Ik kom erachter dat dit wel werkt als ik Airplay gebruik. Beetje omslachtig, maar het werkt. Het zou handig zijn als ik mijn Apple TV zie in de YouTube app onder 'connect a device', zoals ik die zie als ik de YouTube-app op mijn TV heb aangezet.
Als je een video /onderwerp zoekt. Dan kun je in het zoekvenster, je toch gewoon met iPhone tekst ingeven.

Verder kan ik je helaas ook niet helpen op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Jackssonss schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:53:
[...]

Als je de YT app op de ATV opent, dan kun je hem op je iphone gewoon casten naar "YouTube on TV". Bij mij werkt dat prima. Maar dus wel eerst openen op de ATV!

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
the-body schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:50:
[...]

Als je de YT app op de ATV opent, dan kun je hem op je iphone gewoon casten naar "YouTube on TV". Bij mij werkt dat prima. Maar dus wel eerst openen op de ATV!
Mooie functie! Kende ik niet. Zelf gebruik ik Siri op de remote om een zoekopdracht in te geven. Werkt ook zeer fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
TheKerremenke schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 23:33:
[...]

Als je een video /onderwerp zoekt. Dan kun je in het zoekvenster, je toch gewoon met iPhone tekst ingeven.

Verder kan ik je helaas ook niet helpen op dit gebied.
Ja, dat weet ik en dat werkt bij mij ook, maar dat vind ik vrij omslachtig. Bedankt voor de suggestie.
the-body schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:50:
[...]

Thanks, dat wist ik inderdaad, maar het is niet zo gebruiksvriendelijk vind ik omdat ik dan eerst de ATV moet aanzetten, en dan de YT-app moet starten alvorens dit te kunnen doen. First world problems, maar toch. Ik kan mijn LG TV aanzetten en YT starten via mijn telefoon vanuit de YT-app op mijn telefoon. Ik snap niet waarom dat bij de ATV niet zou werken.
meesje schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 11:48:
[...]

Mooie functie! Kende ik niet. Zelf gebruik ik Siri op de remote om een zoekopdracht in te geven. Werkt ook zeer fijn.
Dat doe ik ook nooit. Zou je kunnen uitleggen hoe precies? Gebruik je Siri om in YT te zoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jackssonss schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:26:
Dat doe ik ook nooit. Zou je kunnen uitleggen hoe precies? Gebruik je Siri om in YT te zoeken?
Ik heb het verkeerd verwoord. Ik bedoelde er mee dat ik in de YT app navigeer naar het zoekgedeelte en dan via de microfoon op de remote de zoekopdracht in geef. Je hoeft dus niet te typen.
Het zou mooier zijn als je direct tegen Siri kunt zeggen om te zoeken in YT (dus zonder eerst de app te openen).

[ Voor 16% gewijzigd door meesje op 10-06-2022 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
meesje schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:30:
[...]

Ik heb het verkeerd verwoord. Ik bedoelde er mee dat ik in de YT app navigeer naar het zoekgedeelte en dan via de microfoon op de remote de zoekopdracht in geef. Je hoeft dus niet te typen.
Het zou mooier zijn als je direct tegen Siri kunt zeggen om te zoeken in YT (dus zonder eerst de app te openen).
Ah, cool. Ga ik eens proberen. Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:43

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

In principe werkt dit ook zo. Ik gebruik het zelf vaak op deze manier, omdat ik het soms leuk vind om reacties bij video's te kunnen lezen terwijl de video afspeelt. Ook het browsen door video's vind ik fijner gaan op m'n telefoon. Ik start dus YT op m'n iPhone, druk op de cast-knop en selecteer Airplay & Bluetooth devices. Dan kan ik 'gewoon' m'n AppleTV selecteren en wordt de video via Airplay gecast naar de AppleTV. De YT app op de AppleTV hoeft dan dus niet opgestart te worden. Mijn AppleTV is overigens ook bedraad aangesloten op internet en niet via wifi. Geen idee waarom het bij jou dus niet lijkt te werken, want het zou wel moeten werken.

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rumpelstiltskin
  • Laatst online: 06-06 16:15
Vraag naar ervaringen.

Ik zit in het volledige Apple eco systeem. Beneden Apple Tv4k op een 4K tv, boven werkplek met game pc en MacBook. Aangezien vrouwlief vaak beneden tv kijkt, game ik boven en kijk ik van tijd tot tijd series op m’n MacBook op een 1440p 27monitor met airpod Max want slapende kinderen.

Omdat series via de browser gaan heb ik het idee dat geluid en beeld iets minder zijn dan op Apple TV. Kan er echter weinig over terugvinden op Google want ik denk vrij unieke use case.

De vraag is dus, is de kwaliteit echt minder via MacBook of zit dat tussen de oren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Rumpelstiltskin schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 01:12:
Vraag naar ervaringen.

Ik zit in het volledige Apple eco systeem. Beneden Apple Tv4k op een 4K tv, boven werkplek met game pc en MacBook. Aangezien vrouwlief vaak beneden tv kijkt, game ik boven en kijk ik van tijd tot tijd series op m’n MacBook op een 1440p 27monitor met airpod Max want slapende kinderen.

Omdat series via de browser gaan heb ik het idee dat geluid en beeld iets minder zijn dan op Apple TV. Kan er echter weinig over terugvinden op Google want ik denk vrij unieke use case.

De vraag is dus, is de kwaliteit echt minder via MacBook of zit dat tussen de oren?
Ik denk vooral dat een 4k-TV beter geschikt is voor video-inhoud dan een computerscherm. Maar de AT staat wel bekend om zijn goede beeldkwaliteit, ook vergeleken met andere mediaplayers. Dus ik denk dat beide redenen gelden hier.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Laatst online: 07:52
Rumpelstiltskin schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 01:12:
Vraag naar ervaringen.

Het ligt sowieso aan de streaming-dienst. Maar meerendeel levert via de browser inderdaad geen 5.1 of dolby atmos. Betekent dus dat spatial audio niet functioneert t.o.v. wel op de ATV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rumpelstiltskin
the-body schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 11:32:
[...]

Ik denk vooral dat een 4k-TV beter geschikt is voor video-inhoud dan een computerscherm. Maar de AT staat wel bekend om zijn goede beeldkwaliteit, ook vergeleken met andere mediaplayers. Dus ik denk dat beide redenen gelden hier.
Denk dat ik nog een AT gaan aanschaffen. 4K scherm staat hoog op de verlanglijst. Heb de eerste stap gezet door een rtx3080 aan te schaffen nou nog ff sparen voor stap 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rumpelstiltskin
Purejet schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:44:
[...]

Het ligt sowieso aan de streaming-dienst. Maar meerendeel levert via de browser inderdaad geen 5.1 of dolby atmos. Betekent dus dat spatial audio niet functioneert t.o.v. wel op de ATV.
Dat zal het zijn. Ik ga nog een AT aanschaffen. Dank voor het inzicht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mnky2C
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-06 15:01

Voor spotify gebruik ik een shortcut op de iphone die spotify opent op de iphone en op de Apple TV. Misschien werkt dat ook voor youtube. De automation in de link hier beneden lijkt op de shortcut die ik gebruik.

https://community.spotify...728/highlight/true#M74191

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artworx2010
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-03 19:19
Iemand die weet welke app framerate schakelt met iptv 24p/50p/60p zoals de native app op de appleTv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-06 13:46

De Apple TV is bedraad aangesloten en ik lees op het internet dat om bijvoorbeeld mijn MacBook te 'casten' naar de Apple TV, ik verbonden moet zijn met hetzelfdeWifi-netwerk. Ook dat is niet handig, aangezien ik dan de UTP-kabel moet verwijderen.

Dit is een eigenschap volgens mij, apps draaien in sandbox op de Apple TV (net als iOS). Op je LG gebruiken Netflix en YouTube “DIAL” en dat kan niet op de Apple TV. Ook draait Spotify Connect niet op de Apple TV maar AirPlay je dus gewoon content en communiceren de apps niet met elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
Wat ik trouwens wel jammer vind, is dat op een krachtig apparaat als de Apple TV er geen browser beschikbaar is. Soms is het wel fijn, om even vanaf de bank te browsen,zonder daarvoor een computer nodig te moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoutman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-01 11:03
Wat een gedoe, sinds update van de ZiggoGo app op de Apple TV kan ik geen gebruik maken meer van alle Homepods in huis om via deze geluid af te spelen. Hopelijk wordt het snel verholpen maar Ziggo kennende gaat dit een eeuwigheid duren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 736981

Is er al een oplossing in zicht met de audio die soms wegvalt in de Netflix app met Dolby Atmos actief op ATV?
Gisteren met Stranger Things wel heel veel problemen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick22221
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
@BramViking dat is een bewuste keuze van Apple, net zoals dat er geen Porno te vinden is in de Store.

Wat ik jammer vind is dat er geen VPN op zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
Patrick22221 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:50:
@BramViking dat is een bewuste keuze van Apple, net zoals dat er geen Porno te vinden is in de Store.

Wat ik jammer vind is dat er geen VPN op zit
Een browser vergelijken met porno :').

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BramViking schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:55:
[...]

Een browser vergelijken met porno :').
Een browser is wel handig voor porno :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick22221
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Naaaa zo bedoelde ik dat niet helemaal hahahha xD

Maar beiden willen ze niet xD
Pagina: 1 ... 14 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [Apple TV] Levertijden & Beschikbaarheid