• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-06 11:08
7,9-inch iPad mini levert ondersteuning voor Apple Pencil, Retina-display en A12 Bionic-chip in geliefd jasje

Apple heeft vandaag de nieuwe 7,9-inch iPad mini aangekondigd. Het model betekent een enorme upgrade voor fans van deze compacte en ultiem draagbare iPad en zit boordevol gloednieuwe technologie. Dankzij de A12 Bionic-chip is de nieuwe iPad mini een krachtige multitaskmachine met drie keer betere prestaties en negen keer snellere graphics.3 Het geavanceerde Retina-display met True Tone-technologie en brede kleurweergave is 25% helderder3 en heeft de hoogste pixeldichtheid van alle iPad-modellen, zodat je helemaal opgaat in je scherm, waar je ook bent. En doordat je nu ook Apple Pencil1 kunt gebruiken, is de lichte iPad mini het ideale notitieblokje voor onderweg, of je nu snel wat ideeën wilt opschrijven of een ruwe schets wilt maken. De nieuwe iPad-modellen zijn vanaf vandaag te bestellen en liggen vanaf volgende week in de winkel.

“iPad blijft het allerbeste device voor een steeds groter wordend scala aan verbluffende ervaringen, of het nu gaat om games, augmented reality, notities maken of tekenen met Apple Pencil, of bijvoorbeeld films streamen in HD, 4K-video bewerken of apps leren maken met Swift Playgrounds”, aldus Phil Schiller, Senior Vice President Worldwide Marketing bij Apple. “Vandaag maakt de iPad-productlijn twee grote sprongen voorwaarts. De totaal nieuwe 10,5-inch iPad Air biedt de grootte, features en prestaties van een high-end tablet tegen een ongekend aantrekkelijke prijs. En de ingrijpend vernieuwde 7,9-inch iPad mini behoudt de compacte afmetingen waar klanten zo dol op zijn, maar biedt tegelijkertijd ondersteuning voor Apple Pencil, een Retina-display en de krachtige A12 Bionic-chip.”

Apple Pencil en iPad: perfect op elkaar afgestemd
Apple Pencil opent nieuwe perspectieven op het gebied van creativiteit en productiviteit. Gebruikers van iPad mini en iPad Air kunnen in een handomdraai hun ideeën uitschetsen of opschrijven, maar ook documenten doornemen, aantekeningen maken of foto’s retoucheren. iPad mini en iPad Air zijn dé tools voor studenten, professionals en creatieven dankzij de opvallend vloeiende en intuïtieve tekenervaring, op de pixel nauwkeurige precisie en minimale vertraging in populaire apps zoals Procreate, Notability, Pixelmator Photo (binnenkort verkrijgbaar) en Microsoft Office.

Kracht in een handzaam formaat dankzij de A12 Bionic-chip
De neural engine van de A12 Bionic-chip is ontworpen door Apple en vormt de drijvende kracht achter de nieuwe generatie apps en workflows op iPad die profiteren van geavanceerde machine learning en Core ML. Zo worden betoverende AR-ervaringen mogelijk, laten 3D-games fotorealistische effecten zien en profiteren apps van verbazingwekkende grafische prestaties.
Het ismakkelijker en sneller dan ooit om online te blijven met iPad mini en iPad Air, nu ze beschikken over de betrouwbare wifitechnologie en 4G LTE-technologie van Gigabit‑klasse die ook is verwerkt in de meest geavanceerde iPad Pro-modellen. De modellen zijn ook voorzien van eSIM-technologie, waarmee gebruikers gemakkelijk abonnementen voor mobiele data kunnen gebruiken vanuit meer dan 180 landen.

Geavanceerde camera’s voor schitterende foto’s en video’s
De geavanceerde camera’s op zowel de voor- als de achterzijde van iPad mini en iPad Air maken prachtige foto’s en nemen scherpe en stabiele video op in 1080p HD-kwaliteit. De vernieuwde en verbeterde camera’s bieden uitzonderlijk goede prestaties, ook bij weinig licht. De HD-video-opnamefunctie is ideaal om documenten te scannen en contact te houden met vrienden en familie via groepsgesprekken in FaceTime, en de geavanceerde sensoren maken fascinerende AR-ervaringen mogelijk.

[Voor 77% gewijzigd door robcoenen op 19-03-2019 18:59]

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:36
Eindelijk, ziet er prima uit. Eindelijk weer een moderne processor.
Snap het nut van de pencil ondersteuning op dit formaat niet zo maar i'll take it.

Nothing to see here

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-06 11:19
Ik vind dit toch niet echt de update waar ik op gehoopt had. De nieuwe processor is fijn, maar ik mis de vernieuwing. Ik had liever een grote scherm in dezelfde behuizing gezien, hetzelfde als ze bij de reguliere iPad hebben gedaan. Dit voelt toch meer als een product om huidige klanten tevreden te houden. Persoonlijk zou ik die €100,- dan mooi in mijn zak houden en gaan voor de reguliere iPad die maar €359,- kost.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:19

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Persoonlijk zit ik al een paar jaar te wachten op een update. Niet dat mijn huidige Mini 4 niet meer voldoet, maar uit angst dat er geen mini gemaakt meer zou worden.

Een reguliere 10” is voor mij geen optie, die is me veel en veel te groot, dan zou ik nog eerder voor de grootste iPhone gaan denk ik.

Ik vind het 7” formaat geweldig (en 7,9” stiekem nét iets te groot, maar daar is mee te leven). En ja, daar heb ik het geld voor over.

Wel jammer dat ze hem maar in 2 varianten lijken uit te gaan brengen: 64 gb, wat ik écht niet meer van deze tijd vind (maar misschien ben ik verwend), en 265 gb, waarvoor ze vermoedelijk de hoofdprijs gaan vragen. 128 als tussenstap had ik niet raar gevonden.

[Voor 22% gewijzigd door Ardana op 18-03-2019 19:26]

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06-2020

3x3

Is al bekend wat hij gaat kosten?

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-06 16:35

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

€ 769 voor 256 gb en cellular.
€ 629 voor 256 gb met alleen Wifi.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Deze ga ik direct halen zodra hij in de schappen ligt. Mijn Mini 2 begint echt sloom te worden en ik weigerde om nog de paar jaar oude 4 te kopen.

Als ik er weer 4 a 5 jaar mee kan doen is het een koopje, ik gebruik hem uren per dag. Hier op het forum, YT, als remote, mail, noem maar op. Het is maar zelden dat ik thuis nog achter een computer kruip.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:01

Touchdomex

Meisje!

ardana schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:23:

Wel jammer dat ze hem maar in 2 varianten lijken uit te gaan brengen: 64 gb, wat ik écht niet meer van deze tijd vind (maar misschien ben ik verwend), en 265 gb, waarvoor ze vermoedelijk de hoofdprijs gaan vragen. 128 als tussenstap had ik niet raar gevonden.
Ik denk dat je een beetje verwend bent ;)

Het ligt vooral aan hoe je het gebruikt maar normaal heb ik alles met streaming en dan installeer je wat apps.

Heb nu een 32GB mini 2 en heb ongeveer 15 in gebruik. Dat is voor mij ook echt wel een maximum. Dus dan is zo'n 64GB echt wel meer dan genoeg.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Touchdomex schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 18:55:
[...]
Ik denk dat je een beetje verwend bent ;)

Het ligt vooral aan hoe je het gebruikt maar normaal heb ik alles met streaming en dan installeer je wat apps.

Heb nu een 32GB mini 2 en heb ongeveer 15 in gebruik. Dat is voor mij ook echt wel een maximum. Dus dan is zo'n 64GB echt wel meer dan genoeg.
In gebruik: 47,97 gb. Waarvan 10 gb foto's en camera's, en de rest apps... Ja, ok, daarvan zou best een deel weg kunnen omdat ik dat al een tijd niet gebruikt heb, maar van het feit dat ik nog 11 gb over heb, word ik wel een beetje zenuwachtig. En dan heb ik nog niks in Netflix gedownload staan.

Dus ja, ik zou best blij worden van 128GB.

[Voor 3% gewijzigd door Ardana op 19-03-2019 19:33]

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-06 15:11

Splinter Cell

AMD HD7850

[Voor 37% gewijzigd door Splinter Cell op 21-03-2019 12:57]

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-06 20:47
Toen ik las dat er een nieuwe iPad mini 5 (2019) op de markt kwam. Heb ik hem meteen bestelt bij Apple. Heb zelf een IPad mini 3. En idd zat ik net als Ethirty te weigeren om de 4 te halen. Dus heb ook meteen de Logitech Crayon erbij genomen.

Levering tussen 4 & 8 april. Kan amper nog maar wachten tot die binnenkomt en om hem te gebruiken! 😃

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Stiekem was ik ook wachtende op een nieuwe iPad mini. Vind het raar of niet: dat de behuizing, bezels en oude design, hergebruikt is heeft me er toch van weerhouden deze te kopen.

Persoonlijk vind ik dit niet meer van deze tijd, het is van binnen een prima ding, maar het had een no-brainer geweest als het iets minder bezel had en meer op de nieuwe iPads leek.

 MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express • LG OLED55XB6 • Samsung UHD AU80 • Nintendo Switch OLED

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

THE_BASE schreef op zondag 24 maart 2019 @ 09:08:
Stiekem was ik ook wachtende op een nieuwe iPad mini. Vind het raar of niet: dat de behuizing, bezels en oude design, hergebruikt is heeft me er toch van weerhouden deze te kopen.

Persoonlijk vind ik dit niet meer van deze tijd, het is van binnen een prima ding, maar het had een no-brainer geweest als het iets minder bezel had en meer op de nieuwe iPads leek.
Dan hadden ze wel het scherm groter moeten maken. Zelfde footprint maar groter scherm.

Er zijn wel meer keuzes die ze hadden kunnen maken hiervoor :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Ik hou hem 99% van de tijd in landscape vast, juist blij dat ze de bezels niet verkleind hebben.

Gebruik ik mobiele devices zo raar, of hebben mensen echt zo graag hun vingers voor het beeld :?

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• THE_BASE
  • Niet online
Ethirty schreef op zondag 24 maart 2019 @ 09:39:
Ik hou hem 99% van de tijd in landscape vast, juist blij dat ze de bezels niet verkleind hebben.

Gebruik ik mobiele devices zo raar, of hebben mensen echt zo graag hun vingers voor het beeld :?
iPad Pro heeft daar een 'foefje' voor in iOS, dus dat zal zo'n vaart niet lopen. Het is gewoon een gedateerd design. :)

 MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express • LG OLED55XB6 • Samsung UHD AU80 • Nintendo Switch OLED

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

THE_BASE schreef op zondag 24 maart 2019 @ 10:27:
[...]

iPad Pro heeft daar een 'foefje' voor in iOS, dus dat zal zo'n vaart niet lopen. Het is gewoon een gedateerd design. :)
Foefje of niet, je vinger zit er nog steeds voor. ;)

En met een nieuw design had Apple hem €200 duurder gemaakt, dus ik vind het prima zo :P

#team_UTC+1

Acties:
  • +1Henk 'm!
THE_BASE schreef op zondag 24 maart 2019 @ 09:08:

Dit idd. Ik heb een 12,9” 2018 Pro en dan voelt de rest van de iPad Lineup hopeloos ouderwets. Door de bezels maar ook door de homeknop.

Als ze er een iPad Pro Mini van hadden gemaakt. Zelfde formaat maar dan een groter scherm met dunne randen en FaceID had ik hem gelijk besteld.

Dit voelt een beetje als een matige upgrade, jammer dat ik nu weer 4 jaar moet wachten.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 24 maart 2019 @ 11:59:
[...]

Dit voelt een beetje als een matige upgrade, jammer dat ik nu weer 4 jaar moet wachten.
Heb je wel iets om naar uit te kijken de komende vier jaar. 😉

Fijne zondag ☀️

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:36
[...]

Dit idd. Ik heb een 12,9” 2018 Pro en dan voelt de rest van de iPad Lineup hopeloos ouderwets. Door de bezels maar ook door de homeknop.

Als ze er een iPad Pro Mini van hadden gemaakt. Zelfde formaat maar dan een groter scherm met dunne randen en FaceID had ik hem gelijk besteld.

Van een 12.9 naar een 7.9 is toch een behoorlijk verschil. Of bedoel je voor ernaast?
WouterL schreef op zondag 24 maart 2019 @ 17:13:
[...]

Van een 12.9 naar een 7.9 is toch een behoorlijk verschil. Of bedoel je voor ernaast?
Niet in plaats van idd, handig voor onderweg bijvoorbeeld.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Milan1NL schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 23:49:
Toen ik las dat er een nieuwe iPad mini 5 (2019) op de markt kwam. Heb ik hem meteen bestelt bij Apple. Heb zelf een IPad mini 3. En idd zat ik net als Ethirty te weigeren om de 4 te halen. Dus heb ook meteen de Logitech Crayon erbij genomen.

Levering tussen 4 & 8 april. Kan amper nog maar wachten tot die binnenkomt en om hem te gebruiken! 😃
Ik ben benieuwd waarom je voor de Crayon gegaan bent i.p.v. de Pencil? De crayon is niet drukgevoelig toch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb recent mijn mini 2 verkocht, die vond ik toch echt te traag worden. Ook nog de fout gemaakt om de pro van een vriend een week te lenen en dan wil je snelheid. Overigens ben ik blij met touchID (had de 2 niet eens) want FaceID vind ik persoonlijk weer niks. Mij gaat het meer om de snellere hardware. Bezels en andere design-elementen lig ik niet zo wakker van.

Het handzame formaat bevalt me zeer goed, groter vind ik weer niet fijn (dan de mbp liever), kleiner heb ik mijn SE voor ;) De 64 GB is mij ook prima. Blijf het wel absurd vinden dat ze dan meteen de bizar dure sprong naar 256 GB bieden, vooral met zo'n klein ding een beetje flauw pushen naar de max opslag voor de fanatiekere gebruikers ..maar ja dan zou je toch beter voor een 'normaal' formaat kunnen gaan.

Kga nog even kijken naar hoezen, maar binnenkort de 5 eens bestellen :)

[Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 27-03-2019 10:01]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• trithemis
  • Laatst online: 03-06 17:28

trithemis

Dragonfly

--_-- schreef op zondag 24 maart 2019 @ 20:29:
[...]

Ik ben benieuwd waarom je voor de Crayon gegaan bent i.p.v. de Pencil? De crayon is niet drukgevoelig toch?
Ik overweeg ook de Crayon te bestellen als ik straks mijn iPad mini 5 binnen heb. Ja hij is niet drukgevoelig, maar dat is toch vooral iets voor artistieke types denk ik. Voor het maken van aantekeningen lijkt me de Crayon prima. En bovendien is die ook wat handiger opladen met een normale lightning kabel in plaats van zo'n rare spriet aan je iPad en ook nog een dopje wat kwijt kan. En vergeet het prijsverschil van €30 niet...

Dus ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met de Crayon en de iPad mini @Milan1NL !

• Milan1NL
Heb geen ervaringen met eerdere pencils. Ben ook geen teken mens. Maar voor erbij lijkt het me wel leuk. Bovendien ook fan van Logitech. :)

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb hem ook besteld (de WiFi versie, 64GB in space grey), ter vervanging van mijn (nu toch wel) verouderde iPad Air 2.
Voordat ik die Air 2 kocht, had ik ook al een iPad Mini (1st gen) en heb dat formaat eigenlijk altijd fijner gevonden, dus blij dat ik weer "terug" kan. Gelukkig is m'n Air 2 nog in goede staat en kan ik hem tegen een redelijke prijs inruilen bij Apple, waardoor de aanschaf van de iPad Mini iets voordeliger "voelt" 8)

Mijn vrouw heeft een iPad pro met pencil, maar in de praktijk gebruikt ze die nooit. Ik heb er wel eens mee gespeeld maar ben ook niet echt een tekenaar dus hoeft dat niet zo voor mij.

[Voor 18% gewijzigd door Gitarist op 28-03-2019 09:46]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-06 18:25

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Gitarist schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:44:
Ik heb hem ook besteld (de WiFi versie, 64GB in space grey), ter vervanging van mijn (nu toch wel) verouderde iPad Air 2.
Voordat ik die Air 2 kocht, had ik ook al een iPad Mini (1st gen) en heb dat formaat eigenlijk altijd fijner gevonden, dus blij dat ik weer "terug" kan. Gelukkig is m'n Air 2 nog in goede staat en kan ik hem tegen een redelijke prijs inruilen bij Apple, waardoor de aanschaf van de iPad Mini iets voordeliger "voelt" 8)

Mijn vrouw heeft een iPad pro met pencil, maar in de praktijk gebruikt ze die nooit. Ik heb er wel eens mee gespeeld maar ben ook niet echt een tekenaar dus hoeft dat niet zo voor mij.
"Toch wel verouderde Air 2" :+ Zit ik hier met een 6,5 jaar oude iPad 4 32GB en een iPad Mini 1 :D
De formfactor van de Mini is handig, maar als je de iPad (zoals mijn ouders) gebruikt om de krant te lezen is het formaat van de normale iPad een stuk handiger.

Ik wil best een nieuwe kopen, maar vraag mij af of die ook weer 6,5+ jaar mee gaat. Nu heeft de iPad 4 me 100,- afschrijving per jaar gekost wat natuurlijk wel te overzien is (zeker tegenover telefoons die 400,- in een jaar afschrijven), maar het blijft wel aardig wat geld natuurlijk. Over de kwaliteit twijfel ik niet zo zeer, de accu in mijn iPad 4 gaat nog makkelijk een paar uur gebruik mee per lading, maar de snelheid is af en toe echt om te huilen.

R7 5800X - RX 6900XT - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-05 23:41
Vandaag een iPad mini 5 op de kop getikt voor mijn vrouw. Ook een Apple Pencil erbij. Ikzelf heb een iPad 2018 met Apple Pencil (waar ik zeer content mee ben). Scherm van de mini is duidelijk mooier dan die van iPad 2018.

Helaas zijn er voor de mini 5 nog geen fatsoenlijke hoesjes. Ik zou een hoesje met plekje voor de Pencil wel waarderen. Is er een apart topic voor accessoires? :-)

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-06 14:01
WTM schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 21:32:
Vandaag een iPad mini 5 op de kop getikt voor mijn vrouw. Ook een Apple Pencil erbij. Ikzelf heb een iPad 2018 met Apple Pencil (waar ik zeer content mee ben). Scherm van de mini is duidelijk mooier dan die van iPad 2018.

Helaas zijn er voor de mini 5 nog geen fatsoenlijke hoesjes. Ik zou een hoesje met plekje voor de Pencil wel waarderen. Is er een apart topic voor accessoires? :-)
Je kunt hoesjes voor de iPad mini 4 ook op de 5 gebruiken. Het formaat is hetzelfde gebleven. Ik denk niet dat er hoesjes met Apple Pencil-houder zijn. Je bedoelt zoiets als de iPad leren sleeve? https://www.apple.com/nl/...1inch-ipad-pro-zadelbruin

Apple heeft daarvan helaas zelf geen versie voor de iPad mini uitgebracht, maar misschien komen andere merken met iets vergelijkbaars.

[Voor 21% gewijzigd door MelvinW op 30-03-2019 22:23]

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-06 21:23
WTM schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 21:32:
Op Amazon al wel wat gezien.

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-05 21:31
Ik zit er zwaar over na te denken een IPAD mini 5 te kopen. Maar kan iemand mij het verschil in prijs uitleggen tussen de nieuwe air en deze?

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

8 vs 10.5" is denk ik een belangrijk verschil, net als de docking connector voor het smart keyboard.
Maar ik zou denk ik eerder vergelijken met de veel goedkopere gewone iPad.

#team_UTC+1

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-05 21:31
Ethirty schreef op maandag 1 april 2019 @ 18:39:
8 vs 10.5" is denk ik een belangrijk verschil, net als de docking connector voor het smart keyboard.
Maar ik zou denk ik eerder vergelijken met de veel goedkopere gewone iPad.
Ah ik bedoelde de Mini tegen over het 2018 model, excuus

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

De gewone heeft een oudere processor en een niet-gelamineerd scherm.

#team_UTC+1

• Milan1NL
Milan1NL schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 23:49:

Gisteren middag binnen gekregen! Wow.. Wat een ongelofelijke verschil vanaf de Ipad mini 3.. Alles gaat als een trein :D

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06 09:12
Ik heb nu nog een mini 4 maar ben volgende week in de US. Apple geeft (blijkbaar) nog 125 dollar voor m'n oude mini 4.. Ik ga hem denk ik maar omwisselen in de winkel, voor een kleine 300 euro toch een flinke upgrade.

Ik heb ook de iPad Pro (2018) maar vind in het vliegtuig en 's avonds in bed de mini toch een stuk fijner in gebruik voor media consumptie en ach voor dat lage bedrag toch maar de upgrade doen voor een verse accu en uiteraard een snellere chip.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-06 11:23

Arno

PF5A

Zijn er mensen die van de mini 3 naar de 2019 versie gaan? Ik heb de 3 en ik twijfel om de nieuwe te gaan halen. Als ik die haal, wordt het sowieso de 64GB/4G versie :-)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Arno schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:35:
Zijn er mensen die van de mini 3 naar de 2019 versie gaan? Ik heb de 3 en ik twijfel om de nieuwe te gaan halen. Als ik die haal, wordt het sowieso de 64GB/4G versie :-)
Volgens mij is de mini 3 niet veel meer dan de mini 2 met vingerafdruk-sensor. Als die van jou nu net zo snel langzaam als die van mij is, dan is het een waardevolle upgrade.

#team_UTC+1

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-12-2022

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

ex87 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:27:
Apple geeft (blijkbaar) nog 125 dollar voor m'n oude mini 4.
Op marktplaats krijg je er veel meer voor verwacht ik.

• TwilightMalaise
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Ethirty schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 19:23:
[...]

Volgens mij is de mini 3 niet veel meer dan de mini 2 met vingerafdruk-sensor. Als die van jou nu net zo snel langzaam als die van mij is, dan is het een waardevolle upgrade.
Dit kan ik beamen. Echt een verademing.

• Arno

Arno

PF5A

Ethirty schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 19:23:
[...]

:D
Ja dat is dus voor mij de/een reden om het 2019 model te halen. De A12 draait prima in mijn iPhone ;-)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Philflow

Philflow

Voor de mensen die overgestapt zijn van een Mini 2 of 3 naar de Mini 2019: merken jullie een verschil in beeldkwaliteit? Zo ja, wat merken jullie?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• trithemis
  • Laatst online: 03-06 17:28

trithemis

Dragonfly

Philflow schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:13:
Voor de mensen die overgestapt zijn van een Mini 2 of 3 naar de Mini 2019: merken jullie een verschil in beeldkwaliteit? Zo ja, wat merken jullie?
Ik heb de nieuwe mini (wifi, 64gb) sinds maandag binnen. Mijn oude mini2 was echt erg langzaam aan het woorden met iOS 12.2. Snelheid is geweldig, wat mij verder opviel is toch een flink lichtere pad, dat was de iPad mini4 ook al begrijp ik.
Wat je vraag betreft; het scherm valt vooral op in mooiere kleurweergave. Het lijkt inderdaad ook wat feller te zijn / kunnen, hoewel ik het nog niet in de volle zon heb getest.
MelvinW schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:19:
[...]

Je kunt hoesjes voor de iPad mini 4 ook op de 5 gebruiken. Het formaat is hetzelfde gebleven. Ik denk niet dat er hoesjes met Apple Pencil-houder zijn. Je bedoelt zoiets als de iPad leren sleeve? https://www.apple.com/nl/...1inch-ipad-pro-zadelbruin

Apple heeft daarvan helaas zelf geen versie voor de iPad mini uitgebracht, maar misschien komen andere merken met iets vergelijkbaars.
Dit is niet helemaal waar, Apple heeft namelijk de 2e microfoon aan de achterkant verplaatst van bij de camera (op de iPad mini4) naar in het midden achterop net zoals bij de iPad mini2. Daarom past mijn oude Sena case van mijn iPad mini2 best goed, maar ik de sensoren van de True Tone vallen helaas wel achter het leer. Ik ga even kijken wat ik kan doen met een mesje of dat ik toch maar voor een nieuwe hoes ga. Ik wil op den duur denk ik ook wel een Logitech Crayon, en dan is het wel heel handig als ik die ergens in het hoesje kan steken...

• Milan1NL
Arno schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:35:
Ik!! Mocht je je case van je mini 3 willen gebruiken voor de nieuwe iPad. Lukt dat niet. Eventjes wachten op de nieuwe hoesjes :). Moet wennen dat alles op de iPad ineens super snel gaat haha.. :D

• Arno

Arno

PF5A

Milan1NL schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:19:
Ik!! Mocht je je case van je mini 3 willen gebruiken voor de nieuwe iPad. Lukt dat niet. Eventjes wachten op de nieuwe hoesjes :). Moet wennen dat alles op de iPad ineens super snel gaat haha.. :D
Oh echt? Ze zijn beiden toch 7.9 inch ?

Misschien haal ik wel gelijk een case met keyboard eraan ;-)

Jeremy Clarkson

• ex87
Philflow schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 19:28:
[...]

Op marktplaats krijg je er veel meer voor verwacht ik.
Hmm ja, misschien wel. Het proces bij Apple is wel erg fijn hoor:

Hier is mijn oude iPad.
Ok, geen krassen, knoppen werken nog, gaat nog aan.. u krijgt X in een bon
Ik wil deze nieuwe iPad kopen, en deze bon gebruiken

Via marktplaats zit je toch altijd weer met mensen aan je deur, of een hoop gedoe :+

• Milan1NL
Arno schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:40:
[...]
Oh echt? Ze zijn beiden toch 7.9 inch ?

Misschien haal ik wel gelijk een case met keyboard eraan ;-)
Scheelt een halve centimeter..... 🙄🙄

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-05 23:41
Heb een tweetal hoesjes besteld voor de iPad mini 5:

https://www.amazon.de/dp/...161_189395811_TE_SCE_dp_2

en

https://www.amazon.de/dp/...161_189395811_TE_SCE_dp_1

Die zijn eigenlijk identiek. Past goed, magneetje ook sterk genoeg dat 't blijft hangen.

Mocht iemand interesse hebben, DM (want heb er 1 over; https://www.amazon.de/dp/...161_189395811_TE_SCE_dp_2)

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:36
ex87 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:24:
[...]

Hmm ja, misschien wel. Het proces bij Apple is wel erg fijn hoor:

Hier is mijn oude iPad.
Ok, geen krassen, knoppen werken nog, gaat nog aan.. u krijgt X in een bon
Ik wil deze nieuwe iPad kopen, en deze bon gebruiken

Via marktplaats zit je toch altijd weer met mensen aan je deur, of een hoop gedoe :+
Via Tweakers vang je er ook nog wel meer voor :) Je bent een dief van je porto om hem voor 125 euro in te ruilen bij Apple. Of je moet geld als water hebben natuurlijk :+

[Voor 4% gewijzigd door WouterL op 04-04-2019 09:02]

• ex87
WouterL schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:01:
[...]

Via Tweakers vang je er ook nog wel meer voor :) Je bent een dief van je porto om hem voor 125 euro in te ruilen bij Apple. Of je moet geld als water hebben natuurlijk :+
Ja, goed punt Tweakers heb ik extreem goede ervaringen mee qua dingen verkopen.
Idee was eigenlijk dat ik mijn 4 nog gebruik op de vlucht heen, en volgende week hem daar om ruil en met me 5 terug vlieg maar je hebt me toch aan het denken gezet..

Ga er nog is over nadenken.

• seppevs
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-11-2022
Ik ben ook zwaar aan het overwegen om de mini 5 te halen. Is het formaat van een iPad mini aangenaam genoeg om er Netflix op te kijken? Ik heb nu een iPhone 6S Plus, en helaas is dat scherm me nog steeds te klein voor films of series te kijken.

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

seppevs schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:36:
Ik ben ook zwaar aan het overwegen om de mini 5 te halen. Is het formaat van een iPad mini aangenaam genoeg om er Netflix op te kijken? Ik heb nu een iPhone 6S Plus, en helaas is dat scherm me nog steeds te klein voor films of series te kijken.
Ik heb al jaren een iPad mini 4 en een iPhone 6. De iPad vind ik prima geschikt om in bed of onderweg Netflix op te kijken, tijdens het eten op de bank vind ik het net te klein. Uiteraard is het ook niet geschikt voor een avondje gezellig film kijken met een aantal vrienden, daarvoor is het echt ruim te klein. Op een iPhone wil ik er gewoon niet aan denken, maar dat komt denk ik ook doordat ik niet zonder ondertiteling kan kijken.

• Arno

Arno

PF5A

seppevs schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:36:
Is voor mij prima, maar het is vooral persoonlijk denk ik.

Jeremy Clarkson

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Vriend van me neemt binnenkort uit Zwitserland een iPad mini 5 voor me mee, scheelt 6 tientjes, toch weer leuk ;) Heb bij Amazon een ESR hoes met sleep/wake besteld. Wilde een keer een andere kleur dan grijs of zwart en dat papaya enzo van Apple vind ik 3x niks. Ik doe er voorzichtig mee dus hoeft geen Otterbox te zijn :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-06 21:23
2Dutch schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:21:
Vriend van me neemt binnenkort uit Zwitserland een iPad mini 5 voor me mee, scheelt 6 tientjes, toch weer leuk ;) Heb bij Amazon een ESR hoes met sleep/wake besteld. Wilde een keer een andere kleur dan grijs of zwart en dat papaya enzo van Apple vind ik 3x niks. Ik doe er voorzichtig mee dus hoeft geen Otterbox te zijn :P
Ik heb toevallig deze van ESR besteld (maar dan bij Ali). Ik was ook flauw van de saaie kleuren.
Deze heeft een zachte achterkant. Ik heb lang getwijfeld welke ik prettiger zou vinden.
Ik verwacht hem binnen een paar dagen.
Het is mijn eerste iPad (en Apple product), komende van Android. Ik moet zeggen dat de Mini 5 tot nog toe niet tegenvalt.

• Philflow

Philflow

Ik heb mijn iPad pro verkocht voor een nieuwe mini. Ik vind het formaat van de mini veel fijner. Veel praktischer om vast te houden, vooral met een hand. Ik krijg morgen de nieuwe binnen. Ben benieuwd.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Philflow schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:59:
Ik heb mijn iPad pro verkocht voor een nieuwe mini. Ik vind het formaat van de mini veel fijner. Veel praktischer om vast te houden, vooral met een hand. Ik krijg morgen de nieuwe binnen. Ben benieuwd.
Heb een weekje de Pro van een vriend van mij mogen lenen, en de snelheid was mindblowing maar het formaat vond ik 3x niks. Dat ge-origami met de case met tobo was al helemaal ellende :+
Doe mij inderdaad maar iets wat met 1 hand vast te houden is. Mooie middenweg tussen foon en laptop. Dat getuur op een SE (nee ga geen grotere foon halen ;) ) is verre van prettig :o

• seppevs
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-11-2022
Ondertussen heb ik een iPad mini 5 gekocht, zeer tevreden!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb hem sinds gisteravond binnen. Eerste ervaringen zijn (zoals verwacht) positief.

Dit formaat bevalt me meteen weer beter. Ik heb vroeger al een iPad Mini gehad, maar daarna kocht ik de iPad Air 2.

Wat me vooral (gek genoeg) in positiefe zin op is gevallen is het goede geluid t.o.v. de Air 2. Het is helderder/harder zonder schel te zijn. Verder issie gewoon sneller en lijkt het scherm beter te zijn.

[Voor 17% gewijzigd door Gitarist op 11-04-2019 14:34]

• ErikBra
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 29-05 10:19
Ik heb de nieuwe mini sinds een week, ter vervanging van de wel zeer trage Mini 2. Ik gebruik hem zakelijk als opschrijfboekje (heerlijk) en verder voor de krant, lezen, mail een beetje surfen. Het formaat is zeer fijn, houdt door de randen en het gewicht heel fijn vast en is heel heel snel. Het scherm is ook erg mooi. Wat een fijn apparaat!

• Milan1NL
Hier heeft Apple echt zijn best op gedaan. Batterij gaat ook erg lang mee hier. En ja.. Gewoon een praktische snelle Ipad in je handen. Heb zelfs een winterjas waar die in kan :P

• Philflow

Philflow

In eerste instantie vond ik de display wat tegenvallen. Toen bleek dat ik true tone aan had staan :). Daarna een stuk beter. Hoewel ik het scherm van mijn vorige Ipad Pro 2017 toch wel iets mooier vind. Maar ja, het formaat van de mini bevalt me veel beter.

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Vandaag mijn nieuwe Mini opgepikt. Alles gaat weer zó soepel, wat een verademing! :D

Toch maar gekozen voor een kale installatie, dus nu komt het lange traject van het bepalen welke apps ik terugwil en het instellen van alles.

Nu alleen nog ergens een hoesje scoren, hij is toch een tikkeltje groter dan een Mini 2.

[Voor 16% gewijzigd door Ethirty op 15-04-2019 20:00]

#team_UTC+1

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:57

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Terugvindpostje :)

Kwam toevallig deze nieuwe mini tegen toen ik de nieuwe S5e van Samsung zag.

Ik kijk zo nu en dan eens rond voor een nieuwe tablet. Ik heb nu een 8" android (Tab S uit 2014) en vind het 8 inch formaat echt heerlijk gebruiksvriendelijk.
Helaas brengt samsung alleen een kleinere uit in de goedkopere Tab A reeks.

Misschien is de Ipad mini een waardige opvolger met zijn Retina-display want ik ben erg gecharmeerd van mijn mooie amoled-scherm wat in goedkopere tablets al vaak ontbreekt.

ff volgen dit :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Sinds vrijdagavond m'n mini binnen, en erg blij mee. Supervlot, scherm ziet er strak uit. Ben al helemaal happy met TouchID want dat had de mini 2 niet :+ Wel jammer dat ze erg ongeschikt zijn voor buiten in de felle zon, vooral die zwarte rand (en een hoesje werkt vast ook niet mee) trekt de zon lekker aan en dan verschijnt die temperatuurmelding al snel in beeld :'( :P Heerlijk voor op de bank en ff in bed nog wat lezen.

Money well spent :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bear
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-05 20:04

Bear

wench

2Dutch schreef op zondag 21 april 2019 @ 15:09:
Sinds vrijdagavond m'n mini binnen, en erg blij mee. Supervlot, scherm ziet er strak uit. Ben al helemaal happy met TouchID want dat had de mini 2 niet :+ Wel jammer dat ze erg ongeschikt zijn voor buiten in de felle zon, vooral die zwarte rand (en een hoesje werkt vast ook niet mee) trekt de zon lekker aan en dan verschijnt die temperatuurmelding al snel in beeld :'( :P Heerlijk voor op de bank en ff in bed nog wat lezen.

Money well spent :)
Ik heb ook de mini 2 jammer dat hij weer niet zo sterk in de zon is.. gebruik hem nog regelmatig als navigatie op het water 8)

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

• Niels_Vries
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 30-09-2019
Heb het geprobeerd te zoeken, maar niet kunnen vinden. Weet iemand of de ipad mini 2019 usb 3.0 onderstuend ? Heb een lightning naar sd kaart 3 adapter welke dus usb 3.0 transfer speeds ondersteunt maar dit werkt voor zover ik weet alleen voor de ipad pro’s ? Of werkt dit nu ook dus op de ipad mini 2019??

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 22:15
De Ipad mini gaat intussen mee vanaf 2019, maar is nog steeds het actuele model. Het WiFi model is nu bij Amazon, Coolblue en Mediamarkt in de aanbieding. Apple devices zijn zelden in de aanbieding, behalve als er een nieuw model komt. Heeft iemand al geruchten gehoord over een Ipad mini opvolger? Of zullen de huidige aanbiedingen misschien toch echte acties zijn. Meestal iszoiets snel uitverkocht. Is het overstock? Gaan de modellen nu goedkoop weg, omdat de onderdelen/chipsets op zijn en er een nieuw model komt met een nieuwe chip?

Of gaan ze er helemaal uit, omdat Apple van de kleine schermen af wil?

Heeft 1 vanjullie wat onderbouwde speculaties?

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

Ik denk eerder dat die eruit gaat dan dat ze hem gaan opvolgen...

Al dacht ik dat destijds ook bij de Mini 4 :P en toen kwam er een mini 5

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Touchdomex schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:37:
Ik denk eerder dat die eruit gaat dan dat ze hem gaan opvolgen...
Waarom zouden ze de mini er uit gooien dan? Er zijn genoeg mensen die dat formaat heel prettig vinden, ikzelf ook. Voor de meeste dingen die ik op een iPad doe grijp ik eerder naar mijn mini dan nieuwere 9.7".

Ik heb zelf al een tijdje hoop dat de volgende mini hetzelfde formaat houdt maar ook edge to edge display, dat is hier een instant buy dan :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

Spike_wolf schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:42:
[...]

Waarom zouden ze de mini er uit gooien dan? Er zijn genoeg mensen die dat formaat heel prettig vinden, ikzelf ook. Voor de meeste dingen die ik op een iPad doe grijp ik eerder naar mijn mini dan nieuwere 9.7".

Ik heb zelf al een tijdje hoop dat de volgende mini hetzelfde formaat houdt maar ook edge to edge display, dat is hier een instant buy dan :)
Omdat ik hem in het wild echt nergens tegen kom en vaak als ik mensen erover hoor vinden het grotere scherm wel prettig want het is groter en beter leesbaar en alles.

Ikzelf ben ook erg fan van de Mini maar volgens mij wordt die niet genoeg verkocht om het te verantwoorden om nog een nieuw model te maken.

Enige plek waar ik ken dat die fanatiek gebruikt wordt is buiten in het veld door medewerkers die snel wat moeten noteren. Dan is die 2 tot 3 inch kleiner wel een erg prettig iets om snel te doen als je hem constant moet meenemen. Alleen ben ik altijd bang dat die markt te klein is om het te verantwoorden.

Ik denk dat de populariteit van dit topic tegenover het reguliere ipad topic het grote verschil al laat zien onder de mensen.

[Voor 5% gewijzigd door Touchdomex op 16-12-2020 10:45]

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Touchdomex schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:44:
[...]

Omdat ik hem in het wild echt nergens tegen kom en vaak als ik mensen erover hoor vinden het grotere scherm wel prettig want het is groter en beter leesbaar en alles.

Ikzelf ben ook erg fan van de Mini maar volgens mij wordt die niet genoeg verkocht om het te verantwoorden om nog een nieuw model te maken.

Enige plek waar ik ken dat die fanatiek gebruikt wordt is buiten in het veld door medewerkers die snel wat moeten noteren. Dan is die 2 tot 3 inch kleiner wel een erg prettig iets om snel te doen als je hem constant moet meenemen. Alleen ben ik altijd bang dat die markt te klein is om het te verantwoorden.

Ik denk dat de populariteit van dit topic tegenover het reguliere ipad topic het grote verschil al laat zien onder de mensen.
Tja, dat blijven wel anecdotes natuurlijk. In mijn kringen zie ik meer mini's dan "gewoon formaat" en de grotere heb ik IRL maar één keer bij iemand gezien. Het is jammer dat echte cijfers niet of moeilijk te vinden zijn.

Als ik in kleine winkels kom die iPads als kassasysteem gebruiken is dat ook altijd een mini. Apple zelf gebruikt in de stores ook mini's, dat zou de eerste plek zijn waar ze zouden verdwijnen dan :P

Maar echt, geef mij een edge to edge mini met faceID en ik raak m'n iPad Air niet meer aan (okay, die gaat ook al wat jaartjes mee, maar die is voor de meeste taken wat mij betreft toch echt onnodig groot, ook voor het lezen van comics :) ).

Humankind… be both.

• Ralph88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-06 23:07
Ik hoop serieus dat er een nieuw model komt met dunnere randen. Meer scherm, zelfde grote.
Mini is mijn favoriet voor in en rondom het huis. Makkelijk in de hand, met een hand te bedienen als het moet, niet zwaar omhoog te houden en leest ook prettig een boek in de vakanties.
Zou zonde zijn als ze het stoppen...

• robcoenen
ucsdcom schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:56:
Heeft iemand al geruchten gehoord over een Ipad mini opvolger?
Apple analyst Ming-Chi Kuo believes Apple is working on a new iPad mini that could measure in at 8.5 to 9 inches. It's not known if Apple plans to introduce a larger iPad mini or if the increase in size will be implemented through a bezel reduction.

The next-generation iPad mini is expected to continue to feature a Lightning port.

Kuo has also said Apple is working on a new iPad mini with a mini-LED display, which could be the same iPad mini that's getting a size increase. Mini-LED technology will allow for thinner and lighter product designs while also offering good wide color gamut performance, high contrast and HDR, and local dimming, which dims the backlight behind black areas of the screen while keeping bright parts lit.

According to DigiTimes, Apple will release the new 8.x-inch iPad mini in the first half of 2021. Kuo too believes the 8.5-inch iPad mini will come at some point in the first half of 2021.

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

Nu sinds de 23ste heb ik er ook eentje dankzij die CoolBlue aanbieding die gepost is :D

Ohw wat had ik dit zoveel eerder moeten doen. Hij is zoveel sneller dan de iPad Mini 2. Ook lekker nog wat dunner. Ook al is de Mini 2 al dwaas dun.

Enige waar ik nog mee loop is een goed hoesje ervoor. Heb er nu eentje cheap van Amazon maar vooral de flap is ruk :P Dun en niet stevig maar het werkt wel. Dus voorlopig heb ik wel iets maar de smartcover van Apple zelf is best heel duur voor wat het is. De vorige keer dat ik er eentje had was die ook na een jaar al ingescheurd door het gebruik. Beetje treurig. Dus die wil ik niet hebben :P

• robcoenen
Mark Gurman verwacht nu ook een nieuwe iPad Mini dit jaar :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robcoenen
Naast Mark Gurman nu dus ook Ming-Chi Kuo
Kuo: New iPad mini coming later this year

En nu zegt ook Mark Gurman het in een nieuw artikel (4 juni)

[Voor 35% gewijzigd door robcoenen op 04-06-2021 11:39]

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Instant order wanneer die aangekondigd wordt! *O*

Humankind… be both.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Laat het dan wel een 120hz scherm hebben. Als je eenmaal 120hz gewend bent kan 60hz op een tablet echt niet meer.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• robcoenen
Koning-Admiraal schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 11:27:
Laat het dan wel een 120hz scherm hebben. Als je eenmaal 120hz gewend bent kan 60hz op een tablet echt niet meer.
Ik denk dat ze die functie, in ieder geval voor 2021, nog exclusief zullen houden voor de iPad Pro (en iPhone Pro 13 pro modellen). :/

Maar hoop doet leven :)

[Voor 3% gewijzigd door robcoenen op 14-06-2021 09:23]

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

robcoenen schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:23:
[...]

Ik denk dat ze die functie, in ieder geval voor 2021, nog exclusief zullen houden voor de iPad Pro (en iPhone Pro 13 pro modellen). :/

Maar hoop doet leven :)
iPad Mini Pro als enige optie straks? Geen iPad mini meer maar gewoon alleen een Pro.

• robcoenen
Het ziet er naar uit dat de volgende iPad Mini wellicht wordt uitgerust met de A15

Exclusive: Apple planning redesigned iPad mini with A15 processor, USB-C port, more

• robcoenen
Here’s your updated look at the Apple’s iPad Mini 6 2021
It is estimated that the New iPad mini looks like this. The front screen frame is of equal width on all four sides, which is a full screen. The power button integrates Touch ID, and the volume button is also placed on the top to make room for the Apple Pencil on the side.

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 00:00
Ik heb alvast wat geld opzij gezet, lijkt me een heerlijk device voor in bed en op de bank!
In bed vind ik m'n iPad 2019 10,2in toch vaak net wat te lomp en zwaar. Dit zou perfect zijn volgens mij hiervoor, maar ook als digitaal notitieblokje zakelijk met een pencil...

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:01
Gugger schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 16:08:
Ik heb alvast wat geld opzij gezet, lijkt me een heerlijk device voor in bed en op de bank!
De iPad Mini vind ik echt een voorbeeld van dingen die mij vooraf onzin leken maar waarvan Apple al voor zichzelf heeft vastgesteld dat ik het geheel wil hebben. De iPhone Mini ben ik alleen erg blij mee omdat we thuis op de bank iPads hebben liggen. Als de iPads er niet waren, dan was de iPhone Mini te klein geweest voor thuis-gebruik. Maar in 6 van de 10 gevallen is de Air een te groot ding en is een iPad Mini veel fijner. Ff snel iets opzoeken op de bank of in bad een boek lezen gaat echt fijner op een Mini, maar een digitale krant of magazine lezen gaat juist weer veel fijner op de Air...

Kortom: eigenlijk moet je ze allemaal hebben. Maar als je ze eenmaal allemaal hebt, is de vervanging niet zo duur meer. De Mini-2019 kan bij ons echt nog wel een paar jaar mee bijvoorbeeld, na 2 jaar is ie hier nog als nieuw. De iPhone Mini kan ook nog wel een jaartje mee, dus 2022 zullen bij ons de Airs wel vervangen worden om toch een nieuw gevoel te hebben. Zo doet het elk jaar een beetje pijn, maar blijven we up-to-date met alles :)

[Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 20-08-2021 07:45]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee