Introductie

Apple heeft zojuist een evenement (Keynote) aangekondigd voor dinsdag 14 september 19:00 (Nederlandse tijd) met de naam "California streaming". Het evenement wordt, net als voorgaande evenementen, digitaal georganiseerd en uitgezonden vanuit het Apple Park in Cupertino. Op de Apple website zijn alle details omtrent het evenement terug te vinden.

De Keynote zal uitgezonden worden via de Apple website, hun YouTube kanaal en via de Apple TV app.

Vragen, tips, feedback of aanvullingen? Stuur mij een privébericht of tag mij in dit topic met @robcoenen ;-)

Verwachtingen

iPhone 13
Zoals ieder jaar kunnen we ook dit jaar, volgens de geruchten, in september weer nieuwe iPhone modellen verwachten. Net als vorig jaar zal de line-up vermoedelijk bestaan uit 4 modellen. In tegenstelling tot vorig jaar, wordt verwacht dat dit jaar alle modellen gereleased zullen worden in september.

Het design zal vrijwel gelijk blijven aan dat van de iPhone 12 al zal wel de notch verkleind worden. De iPhone 13 Pro en Pro Max krijgen vermoedelijk flinke upgrades aan de camera's evenals ProMotion displays met support voor de 120Hz refresh rate.
  • Vier formaten
  • Vergelijkbaar met iPhone 12-reeks
  • Kleinere inkeping
  • 120Hz ProMotion-display
  • Verbeteringen aan de camera
  • A15-chip
  • 5G
  • Nieuwe 1TB opslag optie
  • Grotere accu
  • mmWave 5G in meer landen
Apple Watch Series 7
De Apple Watch Series 7 zal, naar verwachting, de grootste design-verandering te weeg brengen sinds de launch van de originele Apple Watch. eruchten wijzen erop dat de Apple Watch van dit jaar een ontwerp met platte randen krijgt en beschikbaar zal zijn in nieuwe formaten van 41 mm en 45 mm (in plaats van 40 mm en 44 mm).

Mogelijk dat de Apple Watch Series 7 bij launch niet in grote aantallen beschikbaar zal zijn vanwege productievertragingen in samenhang met het nieuwe ontwerp.
  • Nieuw design (vergelijkbaar met iPhone 12 en iPad Pro)
  • 41mm en 45mm (i.p.v. 40mm en 44mm)
  • Mogelijk nieuwe, groene, kleur
  • S7-chip met double-sided technologie
  • Grotere accu-capaciteit
  • Nieuwe Watch Faces
AirPods 3
Mogelijk dat de Apple AirPods (het reguliere model) ook voorzien wordt van een update.
  • Design, vergelijkbaar met dat van de AirPods Pro (nieuwe case, kortere stam, verwisselbare oordopjes)
  • Geen active noise cancellation
  • Verbeterde accuduur
  • Nieuwe wireless chip
  • SiP welke ook gebruikt wordt in de AirPods Pro
Apple iPad Mini en reguliere iPad (mogelijk op een later moment)
iPad
  • Design, vergelijkbaar met dat van de iPad Air 3
  • A13 Bionic Chip
iPad Mini
  • Nieuw design, vergelijkbaar met dat van de iPad Air 4 (2020)
  • A15 chip
  • USB-C
  • Smart Connector
Uitnodigingsvideo

Poll (op initiatief van @_Bailey_)

Poll: Ga jij upgraden naar de iPhone 13?
ja, iPhone 13 Mini
ja, iPhone 13
ja, iPhone 13 Pro
ja, iPhone 13 Pro Max
nee, ik hou mijn huidige iPhone
nee, ik stap over op Android
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403859&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[Voor 17% gewijzigd door robcoenen op 13-09-2021 15:46]

Lekkor. Laat de nieuwe iPhone en watch maar komen.
Hoop dat ik het vanaf mijn vakantie allemaal een beetje mee kan krijgen, zowel de keynote als het daadwerkelijke reserveren. #OnhandigePlanning

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:20
Da's snel. Zag hem net ook net Twitter. Er gaan ook verhalen over "satelliet communicatie" in een paar landen, maar dat blijf ik een onzin verhaal vinden. Globalstar heeft een fractie van het spectrum in de 2.4 GHz band, maar alleen voor terrestrial communication en dus niet via satellieten. Zie ook de threads op Twitter.

Ik heb vorig jaar m'n Watch en iPhone vervangen, dus volgend jaar maar weer. Volgens de geruchten komen er volgend jaar pas nieuwe sensoren in de Watch (oa bloedsuikerspiegel en/of bloeddruk).

[Voor 23% gewijzigd door loekf2 op 07-09-2021 18:14]

iMac 27" 2019 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 12 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 6 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

Top. Staat genoteerd in de agenda! Ik ga voor de nieuwe watch. Hopelijk 4G als extraatje d:)b

©2004

loekf2 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 18:13:
Da's snel. Zag hem net ook net Twitter. Er gaan ook verhalen over "satelliet communicatie" in een paar landen, maar dat blijf ik een onzin verhaal vinden. Globalstar heeft een fractie van het spectrum in de 2.4 GHz band, maar alleen voor terrestrial communication en dus niet via satellieten. Zie ook de threads op Twitter.
Haha dat lijkt ming-chi kuo wel wat verkeerd begrepen te hebben idd :P

• loekf2
Donstil schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 18:14:
[...]

Haha dat lijkt ming-chi kuo wel wat verkeerd begrepen te hebben idd :P
Irritante is dat toch wel sites met enige aanzien er over blijven door-emmeren. Zie ik ook dit verhaal:

https://investors.globals...05-45ad-8443-016d8b173934

komt van een investors meeting van Globalstar in April 2021. Band 23 is *niet* voor satelliet naar handset, maar voor toepassingen "op aarde".

[Voor 5% gewijzigd door loekf2 op 07-09-2021 18:20]

iMac 27" 2019 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 12 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 6 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• Waarez
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 19:52
Vooral de Apple Watch 7 - ziet er naar uit de grote hype te worden. Veel mensen in mijn omgeving willen deze aanschaffen als hun eerste smartwatch.

• loekf2
hk12nl schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 18:14:
Top. Staat genoteerd in de agenda! Ik ga voor de nieuwe watch. Hopelijk 4G als extraatje d:)b
Ja dat moet even toegevoegd worden. Apple zal het natuurlijk alleen voor Apple Watch 7 ondersteunen, maar verwachting is idd dat de cellular modellen in meer landen gesupport/verkocht zullen worden, incl. Nederland.

EDIT: met nieuwe bandjes trouwens, niet compatible with de vorige modellen.

[Voor 8% gewijzigd door loekf2 op 07-09-2021 18:23]

Donstil schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 18:12:
Hoop dat ik het vanaf mijn vakantie allemaal een beetje mee kan krijgen, zowel de keynote als het daadwerkelijke reserveren. #OnhandigePlanning
Ik denk dat ik jaloers ga zijn op jouw Apple collectie want volgens mij heb je al heel wat spulletjes uit Cupertino verzameld / thuis liggen door de jaren heen :*)
loekf2 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 18:19:
[...]

Irritante is dat toch wel sites met enige aanzien er over blijven door-emmeren.
Dit is wat de doorgaans betrouwbare Mark Gurman er over te melden heeft
hk12nl schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 18:14:
Al een Apple Watch in bezit? Zo ja, van welke versie gaat de upgrade komen? :)
Volgens de geruchten komen er volgend jaar pas nieuwe sensoren in de Watch (oa bloedsuikerspiegel en/of bloeddruk).
Op het gebied van nieuwe (gezondheids)features ziet het er inderdaad somber uit (aldus de geruchten) :'(

[Voor 70% gewijzigd door robcoenen op 07-09-2021 18:28]

• swv
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 00:29
Donstil schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 18:12:
Ik heb op mijn vakantieadres ook eens een iPhone en Watch besteld. Ging prima. Bezorgdatum heb ik toen via DHL Delivery aangepast naar datum van thuiskomst :*)
loekf2 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 18:22:
[...]

Ja dat moet even toegevoegd worden. Apple zal het natuurlijk alleen voor Apple Watch 7 ondersteunen, maar verwachting is idd dat de cellular modellen in meer landen gesupport/verkocht zullen worden, incl. Nederland.

De oude bandjes zijn toch wel compatible? Daar wisselen de geruchten zich toch nog af? Zou anders best zonde zijn van mijn breaded sololoop..
robcoenen schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 18:24:
[...]

Al een Apple Watch in bezit? Zo ja, van welke versie gaat de upgrade komen? :)
Ik kom van de series 5 :)

©2004

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 00:11
Ik ben benieuwd. Nu nog een iPhone XR en watch series 2. Ben in de markt voor de 13 Pro en watch 7. Eigenlijk ook nog voor de Macbook Pro 14, maar die zal wel nog niet aangekondigd worden :+

ZO SE LG Neon 2 - 5,76 kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84 kWp - Shade: High - PVoutput | Daikin L/L Warmtepomp | Zappi V2 | Corsa-E GS-Line

• Splinter Cell
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 16-09 18:10

Splinter Cell

AMD HD7850

Goodmorning.

Anoniem: 1633648

Oprechte vraag: leeft dit voor veel mensen nog steeds zo als pakweg 2007-2017? Persoonlijk vind ik het nog steeds interessant om de ontwikkelingen van smartphones en dus ook iPhone in de gaten te houden, maar het MOETEN hebben van het nieuwste model is er bij mij persoonlijk al een tijdje vanaf.

Zeker met de iCloud back-up heb je na het initiële unboxen eigenlijk nauwelijks door dat je een nieuw stuk tech in handen hebt. De stapjes zijn klein geworden.
Anoniem: 1633648 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 18:53:
Oprechte vraag: leeft dit voor veel mensen nog steeds zo als pakweg 2010-2017? Persoonlijk vind ik het nog steeds interessant om de ontwikkelingen van smartphones en dus ook iPhone in de gaten te houden, maar het MOETEN hebben van het nieuwste model is er bij mij persoonlijk al een tijdje vanaf.

Zeker met de iCloud back-up heb je na het initiële unboxen eigenlijk nauwelijks door dat je een nieuw stuk tech in handen hebt. De stapjes zijn klein geworden.
Voor mij persoonlijk hoef ik niet elk jaar het nieuwste meer. Vorig jaar de iPhone 12 genomen mede door de formfactor die ik erg mooi vond (had hiervoor de X en die was verder nog prima). Moet zeggen dat ik de batterij wel een stuk beter vind.

Nu om dezelfde reden in de markt voor een watch 7. Vorige jaar de 6 niet gedaan omdat de stap te klein was voor mij van de 5 naar de 6.

Elk jaar het event kijken blijft echter wel steeds iets waar ik naar uit kan kijken. Maar de koop drang is minder.

‘Vroeger’ waren de verschillen ook groter. Flinke scherm upgrade (iPhone 4, iPhone 5, iPhone 6) of fors betere camera. Nu zijn er wel mooie nieuwe upgrades per model maar of je gebruikt die minder of de verschillen zijn kleiner.

[Voor 9% gewijzigd door hk12nl op 07-09-2021 18:58]

©2004

• loekf2
Oprechte vraag: leeft dit voor veel mensen nog steeds zo als pakweg 2007-2017? Persoonlijk vind ik het nog steeds interessant om de ontwikkelingen van smartphones en dus ook iPhone in de gaten te houden, maar het MOETEN hebben van het nieuwste model is er bij mij persoonlijk al een tijdje vanaf.

Ja, ik vind de online events zelfs beter dan de good old events in een auditorium. Je hebt de "cringy" presentaties over bv Apple Fitness of die Photos app die ik bagger blijf vinden, maar de technische presentaties in de *** bunker met al die schermen zijn toch wel gaaf. Vooral toen de M1 aangekondigd werd.

Ophidian schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 18:50:
Ik ben benieuwd. Nu nog een iPhone XR en watch series 2. Ben in de markt voor de 13 Pro en watch 7. Eigenlijk ook nog voor de Macbook Pro 14, maar die zal wel nog niet aangekondigd worden :+
Ik gok nog 1-2 maandjes extra ;-)
Welcome back to Apple Park. I'm so excited today to show what we've been working on

Het kijken van de Apple presentaties vind ik altijd erg leuk, maar ik begrijp wel wat je zegt. De veranderingen zijn incrementeel en de wow-factor is niet meer zo groot als vroeger, maar goed, dat hoeft ook niet altijd ;-)
loekf2 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 18:57:
[...]

Ja, ik vind de online events zelfs beter dan de good old events in een auditorium. Je hebt de "cringy" presentaties over bv Apple Fitness of die Photos app die ik bagger blijf vinden, maar de technische presentaties in de *** bunker met al die schermen zijn toch wel gaaf. Vooral toen de M1 aangekondigd werd.
Eens! Veel sneller, geen klapvee, leuke grapjes tussendoor en gewoon een overzichtelijkere presentatie
Waar ik vroeger met zweethandjes op de bank zit is dat allang niet meer. Hooguit voor wat ik echt nodig heb.

Zo heb ik nu een iPhone 12 Pro en kan via m’n werk altijd weer zeer gemakkelijk naar de nieuwste iPhone. Als dat niet zo makkelijk ging, deed ik jaren met mijn iPhone.

Apple Watch Series 6 vorig jaar gekocht, die kan nog wel even mee. Nieuw design is leuk, maar hoef niet elk jaar mee. Om de drie jaar is voldoende.

Mijn MacBook 12” is aan vervanging toe, dus zodra daar een leuk event voor aan zit te komen, wordt ik pas zenuwachtig.

AirPods 3 is interessant. Geen fan van AirPods Pro (qua in-ear), maar gek genoeg werken AirPods 1 na al die jaren (gekocht tijdens launchday) nog super goed.

Kortom: meer geïnteresseerd in iOS en macOS dan in de hardware. :)

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 00:11
robcoenen schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 18:59:
[...]

Ik gok nog 1-2 maandjes extra ;-)
Ik denk en hoop het ook! Moet hem dit jaar nog aanschaffen ;)

ZO SE LG Neon 2 - 5,76 kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84 kWp - Shade: High - PVoutput | Daikin L/L Warmtepomp | Zappi V2 | Corsa-E GS-Line

Spannend

• swv
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 00:29

Bij de Apple Watch zou ik je nog wel gelijk geven, maar de iPhone biedt voor mij elk jaar genoeg vernieuwing. Plus elk jaar weer een verse batterij en garantie. Is het mij waard aangezien het het enige device is dat ik enkele tot meerdere uren gebruik op een dag.

Ik zie elk jaar graag de vernieuwingen tegemoet en volg de keynotes met interesse, maar ten opzichte van vroeger zit er tegenwoordig wel veel geneuzel in de presentaties. Geef mij gewoon de specs en klaar, maar nee… ;)
robcoenen schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 18:24:
[...]

Ik denk dat ik jaloers ga zijn op jouw Apple collectie want volgens mij heb je al heel wat spulletjes uit Cupertino verzameld / thuis liggen door de jaren heen :*)
Haha valt mee hoor, ik doe elk jaar wel mee maar verkoop ook het meeste als het wordt vervangen.
swv schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 18:45:
[...]

Ik heb op mijn vakantieadres ook eens een iPhone en Watch besteld. Ging prima. Bezorgdatum heb ik toen via DHL Delivery aangepast naar datum van thuiskomst :*)
Ja alleen we reizen rond in het buitenland. Dus het is maar de vraag of ik fatsoenlijk internet heb maandag en de dagen van pre-order. Bezorgen kan wel bij familie in NL en dan zie ik het wel als we weer terug zij.

loekf2 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 18:22:
[...]

Nieuwe bandjes geloof ik eigenlijk niet in. Zal wel gewoon compatible zijn met de oude reeksen.

Edit: Mocht dat wel zo zijn dan neem ik weer braaf een Milanese bij de SS en koop ik nooit meer wat anders, daar trap ik niet nog eens in :P

[Voor 12% gewijzigd door Donstil op 07-09-2021 19:14]

• crazylegs
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:45

Normaal gesproken sla ik met de iPhone altijd 1 model over, want vind ze niet elk jaar vernieuwend genoeg. Slechts 1x heb ik dit niet gedaan, ik ben toen van de 7 plus naar de X gegaan welke gelijktijdig werd aangekondigd met de 8.

Qua apple watches wacht ik wel langer. Ik heb nu de 6 en ga zoals het nu lijkt niet naar de 7 toe, tenzij 4G dit jaar ook in NL wordt aangeboden, dan stap ik misschien over, ivm de keuze voor titanium icm het safierglas.

https://www.facebook.com/hbbsebas2022

Een post van hit-or-miss Jon Prosser (en zijn render-designer die hij sinds kort in dienst heeft genomen).

Ik ben benieuwd, want hij had ook (delen) van de officiële Android 12 presentatie vroegtijdig in handen.

iPhone upgrade ik elk jaar. Daar kan ik dus wel naar uitkijken.

Watch wat minder, die draag ik niet zoveel meer en krijgt alleen een refresh als het design veranderd.

robcoenen schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 19:16:
[...]

Een post van hit-or-miss Jon Prosser (en zijn render-designer die hij sinds kort in dienst heeft genomen).

Ik ben benieuwd, want hij had ook (delen) van de officiële Android 12 presentatie vroegtijdig in handen.
Ooh keurig. En morgen dropt hij info dan wat hij nu teased ofz?

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22:09
Bring it! Weer tijd voor een nieuwe iPhone. Heb al nieuw baasje voor m’n 12 Pro zodra ik de 13 Pro heb. ;)

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

Donstil schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 19:17:
[...]

Ooh keurig. En morgen dropt hij info dan wat hij nu teased ofz?
Dit inderdaad. Hij had enige tijd geleden al kenbaar gemaakt dat vandaag de invites zouden komen (historisch gezien ook redelijk accuraat in te schatten) en dat hij daarna met 'iets" zou komen. De Twitter-pagina's van hem en zijn team staan nu sinds een paar dagen op zwart (profiel- en coverfoto).

Nu vallen dingen die geteased worden helaas vaak tegen :9 maar wie weet volgt er iets leuks

• TheKerremenke
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:54
crazylegs schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 19:14:
[...]

Normaal gesproken sla ik met de iPhone altijd 1 model over, want vind ze niet elk jaar vernieuwend genoeg. Slechts 1x heb ik dit niet gedaan, ik ben toen van de 7 plus naar de X gegaan welke gelijktijdig werd aangekondigd met de 8.

Qua apple watches wacht ik wel langer. Ik heb nu de 6 en ga zoals het nu lijkt niet naar de 7 toe, tenzij 4G dit jaar ook in NL wordt aangeboden, dan stap ik misschien over, ivm de keuze voor titanium icm het safierglas.
Amen mbt de Apple Watch. Vorig jaar de 6 red edition gekocht, komende van een 3 (die was aan vervanging toe vond ik) Mocht er een 4G variant met saffier glas komen dan ga ik toch twijfelen over een RVS variant.

Mbt iPhone, de 12 pro is voorlopig nog prima genoeg. Daar mag ik nog een jaar of twee mee doen.

iPad Pro 2017  iPhone 12 Pro Pacific Blue  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• crazylegs
  • Laatst online: 23:45
TheKerremenke schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 19:22:
[...]

Amen mbt de Apple Watch. Vorig jaar de 6 red edition gekocht, komende van een 3 (die was aan vervanging toe vond ik) Mocht er een 4G variant met saffier glas komen dan ga ik toch twijfelen over een RVS variant.

Mbt iPhone, de 12 pro is voorlopig nog prima genoeg. Daar mag ik nog een jaar of twee mee doen.
IPhone 13 komt er sws wel voor mij. Kom van de 11 pro max, dus “ik mag weer :-D “

https://www.facebook.com/hbbsebas2022

Rivanov schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 19:19:
Bring it! Weer tijd voor een nieuwe iPhone. Heb al nieuw baasje voor m’n 12 Pro zodra ik de 13 Pro heb. ;)
Haha #meeto, dat is ook wel een fijne van jaarlijks upgraden. Er is altijd wel iemand die zegt “wanneer doe je hem weer weg”.

Overigens hoop ik dat de 13 pro en pro Max gelijke specs krijgen dit jaar. Want dan ga ik voor een normale pro ipv een Max.

• danjan2411
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 20:46
Ik hoop echt dat de iPhone 13 een promotion display gaat krijgen, dan stap ik over van mijn iPhone 12.

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22:39
Het wordt weer tijd voor een nieuwe iPhone, dus ben wel benieuwd. Dan mag de 11 Pro eruit.

Polestar 2 ‘20 | AWD | Performance | Pilot | Plus | Void - BMW R1200GS Rallye '17 - VW e-Golf ‘20

• AppleFan2007
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 23:30
Voor mij dit jaar sowieso een nieuwe Apple Watch en nieuwe AirPods als die uitkomen.
Al twijfel ik nog of ik de 4G versie ga nemen of niet.

MacBook Pro 13' 2016 |  iPhone 11 |  iPad 2018 |  Watch serie 4 |  Airpods | PlayStation 5 Disk edition

• dcell
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:41
Kom maar op met de nieuwe Watch. Tijd om mijn series 0 te vervangen 8)

• R-utger
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22:43
Wil ook graag naar de 13 pro max, nu nog een 11 pro max.
In mijn ogen genoeg kleine upgrades.
- nieuw ontwerp
- 5G
- magsafe
- snellere chip
- ‘120Hz’
- ‘kleine notch’
- ‘always on display’

En misschien nog wel meer verbeteringen :)

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS GTX 1080 Ti / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

AppleFan2007 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:28:
Voor mij dit jaar sowieso een nieuwe Apple Watch en nieuwe AirPods als die uitkomen.
Al twijfel ik nog of ik de 4G versie ga nemen of niet.
Ooh ja die wil ik ook, als vervanger voor mijn Pro’s die ik met de thuis werkdag vervelender begin te vinden :P

• Davidas
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 23:40
Donstil schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 21:27:
[...]

Ooh ja die wil ik ook, als vervanger voor mijn Pro’s die ik met de thuis werkdag vervelender begin te vinden :P
Hoezo vervelend? Ik vind de siliconen dopjes juist ideaal.

iPhone 11 - MacBook Air M1 - Apple Watch Series 6 - Airpods Pro - AirTag

• RomeoJ
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Hier nog een XR gebruiker, deze begint steeds meer kuren te krijgen en begin me wel meer te irriteren aan het grote formaat.

Ben nu ook niet zo'n powergebruiker en gebruik de telefoon liever zo min mogelijk, 99% van de tijd doe ik alles nog op de laptop, daarom nu wel in de race om de iPhone 13 mini of gewoon wanneer de meerwaarde voor mij zo klein is ten opzichte van de huidige generatie, dat ik dan toch maar voor de iPhone 12 mini ga.

Waar ik wel echt naarstig naar uitkijk is de release van de Macbook Pro 16 inch M1x, dit zal alleen nog even een paar maandjes wachten zijn.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Mezkeijou
  • Registratie: september 2020
  • Nu online
Promotion display is dus niet OLED meer?

• TouchOfInsanity
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20:57
Mezkeijou schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:27:
Promotion display is dus niet OLED meer?
Volgens mij is ProMotion een Apple term voor 120 hertz.
Schermen kunnen dan nog steeds worden uitgevoerd in oled, wat volgens mij ook de verwachting is voor in ieder geval de ‘pro’ modellen.

[Voor 24% gewijzigd door TouchOfInsanity op 07-09-2021 23:20]

Davidas schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:09:
[...]

Hoezo vervelend? Ik vind de siliconen dopjes juist ideaal.
Aah echt, nee hier niet.
Even kort bellen gaat wel maar soms heb ik ze uren in en dan gaat mijn gehoorgang irriteren.

Had ze ooit gekocht voor ANC maar nu de Max dat (veel beter) doet heb ik dat niet meer nodig. Dus ga ik terug naar de normale AirPods met de Airpods 3.

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 00:33
Ik hoop wel van harte dat de bandjes van de Apple Watch compatible blijven. Ik loop nu met een Link Bracelet van Apple zelf die ik voor de helft van de prijs bij Amac heb gescoord. Ik voel er weinig voor om 1200 euro aan nieuwe combi’s uit te geven. Heb nu een Apple Watch 6. Dus eventueel kan het ook wachten. Als de bandjes wel compatible blijven, doe ik het wel ;).

Verder natuurlijk weer de jaarlijkse update qua iPhone en AirPods 3, met als voorwaarde dat ze niet in de gehoorgang zitten, maar er tegenaan. Zoals de AirPods 2 nu ook. Mijn KNO is fel tegen op in-ears die in de gehoorgang zitten vanwege mijn Ménière. En mijn oren zijn al erg gevoelig.

AirPods Max is vanwege ANC geen goed idee. En qua koptelefoon heb ik al die ultrafijne Beyer Dynamics DT 770 PRO.

Dus: nieuwe iPhone, nieuwe AirPods (indien juiste form factor) en AW7 als de oude bandjes passen. Dan in oktober maar voor de nieuwe 16’ MacBook Pro. Arme bankrekening.

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 00:25

AntonyterHorst

www.prosimrig.eu

Van de 12 serie eerst de Mini gekocht op launch en later ingeruild voor de 12 Pro. Denk dat ik deze serie maar direct voor de 13 Pro ga. Of de Mini moet ook alle features hebben (Pro-Motion / Stainless steel etc) van de Pro maar dat verwacht ik niet.

Check onze Beursplein Discord: https://discord.gg/CkvyBNcm

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:36
Ik ga van de iPhone 12 naar de 13 Pro. Had vorig jaar eigenlijk al de 12 Pro moeten kopen, maar toen leek de gewone 12 ook wel goed genoeg. Ik was toen in de veronderstelling dat de gewone 12 een normale en een telelens zou hebben (net zoals de XS die ik daarvoor had), maar het bleken een normale en een groothoeklens te zijn. Nou maakt die groothoeklens mooie foto's, maar ik mis de telelens wel.

Ook heb ik af en toe dat m'n Pokemon Go opnieuw opstart als ik een foto heb gemaakt. Ik weet niet of dat op de Pro beter is, maar die heeft wel meer RAM. Ik wil gewoon niet weer de ervaring dat ik niet het beste model heb, dus ga voor de 13 Pro. Overigens al een heel rijtje potentiele kopers voor m'n 12, dus dat komt echt wel goed.

De Apple Watch 7 sla ik even over denk ik. Ik heb de 5 en die bevalt nog prima. Als er volgend jaar nieuwe sensoren op zitten, dan wacht ik liever even een jaartje.

• BruceLee
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:46

BruceLee

i9 9900K - Geforce 3080 RTX

Ik heb nog nooit een iphone gehad. maar altijd de galaxy s of note modellen.
Ik ga nu voor het eerst over op een iphone 13 pro max. voornamelijk voor de camera en video functie daarvan 4k60 HDR en de a15 chip en de accuduur en lange ondersteuning van updates.

Pre orders worden dus waarschijnlijk 17 sept. Op welk tijdstop begint dat preorderen meestal in NL ?
En hoe kan je het beste pre orderen? is het beste gewoon bij apple zelf kopen ?

[Voor 35% gewijzigd door BruceLee op 08-09-2021 02:55]

GoT iRacing Discord ----> Klik HIER om de GoT iRacing Discord te joinen <----

iPhone 13 Mini met 512GB opslag bitte. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• JDFS
  • Registratie: november 2009
  • Niet online
iPhone 13 Pro als vervanger van mijn X. Pro Motion is echt iets waar ik op wacht, voelt op de iPad Pro ook heel erg vloeiend bij browsen.

• Payton
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 16:47
Ik zit te azen op een iPad Mini, en met alle geruchten dat er dit jaar een nieuwe komt kan ik er nu natuurlijk niet eentje halen. Hoop echt dat ze volgende week een nieuwe aankondigen en dat niet bewaren voor later dit jaar, want het GAS* begint hier behoorlijk op te spelen.

Dat de gewone iPad nu niet meer te bestellen is (leverbaar per oktober) maar de Mini nog wel voorspelt alleen niet veel goeds.

* = Gear Acquisition Syndrome

[Voor 16% gewijzigd door Payton op 08-09-2021 08:19]

• VirinR
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 16:00
Ik ben benieuwd. Ik heb sinds launch een iPhone X en die wil ik upgraden naar een iPhone 13 Pro Max gezien ik steeds meer begin te irriteren aan het kleine scherm. Ook is de batterij niet de beste meer, ondanks de capaciteit van 90%.

Verder heb ik nu een Apple Watch Series 4 en die moet ik ook steeds vaker opladen. Vroeger deed ik makkelijk twee dagen met 1 charge, nu net 1 dag. Of ik deze ga upgraden hangt een beetje aan het prijskaartje en de wow-factor van de nieuwe mogelijkheden.

[Voor 7% gewijzigd door VirinR op 08-09-2021 08:31]

• MartijnMartijn
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:07
Ik ga dit jaar ook weer overstappen. Van de 12 Mini naar een 13 Pro. Het formaat van de Mini is geweldig, maar ik mis af en toe gewoon een groter scherm..
Ik verwacht niet dat het een heel spannende update gaat worden overigens.

• Patrock
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 16:35

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Zou California Dreaming ook kunnen slaan op betere sleep tracking? Zit te wachten op een mooie redesign van de apple watch, waarbij sleep tracking een belangrijk punt is. Als de 7 dit heeft, ga ik er wel 1 halen.

Ivm corona niet in capslock schreeuwen aub!

• Volkan1984
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:07
BruceLee schreef op woensdag 8 september 2021 @ 02:51:
Ik heb nog nooit een iphone gehad. maar altijd de galaxy s of note modellen.
Ik ga nu voor het eerst over op een iphone 13 pro max. voornamelijk voor de camera en video functie daarvan 4k60 HDR en de a15 chip en de accuduur en lange ondersteuning van updates.

Pre orders worden dus waarschijnlijk 17 sept. Op welk tijdstop begint dat preorderen meestal in NL ?
En hoe kan je het beste pre orderen? is het beste gewoon bij apple zelf kopen ?
Deze vraag komt telkens weer terug in dit soort topics. Zoek even op Tweakers of op Google voor de antwoorden.

• Mezkeijou
  • Registratie: september 2020
  • Nu online
Ik heb nu een 6s. Denken jullie dat er afgezien van de grootte veel verschil zal zijn met de Iphone 13 max pro? Zal ik de touch ID missen. Weet ik nog niet. Maar de batterij van de 6s loopt nu echt op zijn tandvlees. Tijd voor een nieuwe.

• ralpje
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16:57

ralpje

Deugpopje

Mezkeijou schreef op woensdag 8 september 2021 @ 09:14:
Zal ik de touch ID missen. Weet ik nog niet.
Ik switchte twee jaar geleden van de 8Plus naar een 11 en heb de TouchID geen second gemist. FaceID is heel veel fijner.

Ik overweeg straks de 13 Pro (ik kan hem inmiddels beter zelf zakelijk aanschaffen in plaats van in m'n abbo mee te nemen), dus ik ben benieuwd wat er aangekondigd gaat worden.
Eens kijken wat die 11 zometeen nog op gaat brengen, dan zal het er wel weer op neer komen dat ik hem voor de helft van de marktwaarde aan m'n zoon verkoop :+

365Dude - Strava

• Limbeckx
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23:07
Ik zit ook met smart te wachten. Ik ga de Note 10+ vervangen voor een iPhone 13 Pro denk ik. Wil weer het apple ecosysteem in. Ben helemal klaar met betalen maar toch niet de klant zijn (google ads strategie)

Enige waar ik over twijfel: Zou de iPhone 13 Pro een betere batterijduur hebben?

Heb daarnaast een garmin horloge voor het sporten. Ik verwacht dat deze beter blijft voor sporters dan een apple watch 7.

• Afroman9
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 08-09 09:34
Ik hoop een glimp te zien van de nieuweste MacBooks.

Qua iOS ben ik ook zeer benieuwd. Niet dat ik wat nieuws nodig heb maar toch. Altijd mooi om te zien

• Cloud_VII
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 23:27

Hier ook een stuk minder. Waar ik vaak me erg moest inhouden om niet na 1 jaar te upgraden was dat met de Xs en 12 Pro een stuk minder.
Normaal upgrade ik elke 2 jaar. Ben van 4, naar 5, naar 6 gegaan. Toen wel de 6s genomen omdat de 6 nog 16 GB was en vol was. De 7 ook genomen omdat ik die voor mooie prijs kon kopen en mijn 6s goed kon verkopen. De X ook omdat dat een mega verandering was. Nu dus een 11 Pro en twijfel over de 13 Pro. Verschil is niet super groot, maar nog een jaar wachten zorgt er voor dat verkoopwaarde van mijn puntgave 11 Pro nog meer zakt.

• PrimusIP
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 18:16
Oprechte vraag: leeft dit voor veel mensen nog steeds zo als pakweg 2007-2017?
Ik denk dat de telefoonmarkt inmiddels geen grote stappen meer aan het maken is als toen der tijd en daarom die behoefte wat minder is, zeker met dergelijke bedragen. Als ik het goed heb was de iPhone 4 in 2010 minder dan 700 euro en dan had je het high end model, er bestond niet nog eens een pro serie.

Voor mij is het verschil tussen 8 en ouder en de X een interessante stap, maar na dat niet zo boeiend. Ik heb een XR, maar heb niet de behoefte gehad een 12 te gaan kopen en waarschijnlijk kan ik me met de 13 ook wel inhouden. Dat wil niet zeggen dat ik geen verbeteringen zie. Mijn werktelefoon is een 11 en ik zie al kwaliteitsverschil met de camera. Maar voor mij is het gewoon geen 7 a 8 honderd euro waard voor een nieuw model. (Nog afgezien van dat ik heel misschien dan nog een pro model zou overwegen en die zijn al helemaal schreeuwend duur.)

• Kepro
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 20:44

Zeker met de iCloud back-up hebb je na het initiële unboxen eigenlijk nauwelijks door dat je een nieuw stuk tech in handen hebt. De stapjes zijn klein geworden.
Hoe ouder ik word des te minder de ‘drang’ is om te upgraden. Ik zit nog altijd met een iPhone 7 terwijl m’n vriendin een iP 12 heeft.

Twitch kanaal Kepro_ - WoT Statistieken

• Dirk0s
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 17:47
Ik vind de kleuren die nu rondgaan als gerucht wel tegenvallen.
Had echt gehoopt op een zelfde soort blauw zoals de 12 Pro.

• PrimusIP
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 18:16
Ik heb trouwens nooit zo sterk de drang voor upgraden gehad. Niet omdat het niet leuk zou vinden het nieuwste te hebben, maar omdat het enorm veel geld kost. Plus dat ik er vanuit consumentisme en milieu oogpunt me er ook niet fijn bij voel.
Wat dat betreft zou ik eigenlijk een iPhone en MacBook etc. op moeten gebruiken, maar hou ik dan weer onvoldoende vol. Maar heb me wel de grens gesteld dat ik minimaal drie jaar er mee wil doen, en dat is eigenlijk nog aan de korte kant vind ik.

• Mrk87
  • Laatst online: 22:27
ik hoop voornamelijk op een 120Hz display. Ik vind het verschil in refreshrate tussen mijn iPad Pro 2018 (90Hz) en iPhone (60Hz) duidelijk merkbaar.

[Voor 5% gewijzigd door Mrk87 op 08-09-2021 10:34]

• Maarten21
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 13-09 14:03
Mrk87 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:34:
ik hoop voornamelijk op een 120Hz display. Ik vind het verschil in refreshrate tussen mijn iPad Pro 2018 (90Hz) en iPhone (60Hz) duidelijk merkbaar.
Bij wat dan precies? Voornamelijk window-animaties of scrollen oid? Maakt dat zoveel uit? Games en video draait ws niet op 120hz.

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik mijn 12 Pro Max veel vaker gebruik dan mijn 11” iPad Pro 2018. Ik vind het scherm een stuk mooier en de 120Hz mis ik niet. Ik ga dit jaar ook niet upgraden, want dat vind ik zonde van het geld. De upgrade van de XS naar de 12 Pro Max vond ik eigenlijk ook zonde van het geld.

[Voor 15% gewijzigd door syltheboy op 08-09-2021 11:55]

• Tom
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
De drang om te upgraden is bij mij ook kleiner, maar dat is logisch gezien de innovaties kleiner zijn. Vorig jaar de 12 Pro gekocht en die bevalt prima. ProMotion zou wel een lekkere toevoeging zijn, als de inruil netjes is zou ik dat nog overwegen.

Ik kijk momenteel meer uit naar een nieuwe grote iMac en 16" MBP met M1x/M2. Hopelijk volgt dat in oktober of november, al zijn de geruchten dat de iMac naar volgend jaar gaat.

[Voor 6% gewijzigd door Tom op 08-09-2021 11:58]

Dirk0s schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:27:
Ik vind de kleuren die nu rondgaan als gerucht wel tegenvallen.
Had echt gehoopt op een zelfde soort blauw zoals de 12 Pro.
Ooh ik had het tegenovergestelde juist. Er gaan geruchten over een Koperen variant en een Mat zwarte.
Alle twee spreken mij wel aan, ik riep al jaren wel een kleurtje te willen maar na een jaartje 12 pro (max) ben ik dat blauw wel zat juist :P

MartijnMartijn schreef op woensdag 8 september 2021 @ 08:33:
Ik ga dit jaar ook weer overstappen. Van de 12 Mini naar een 13 Pro. Het formaat van de Mini is geweldig, maar ik mis af en toe gewoon een groter scherm..
Ik verwacht niet dat het een heel spannende update gaat worden overigens.
Hier hoogstwaarschijnlijk hetzelfde; van 12 Mini naar een 13 Pro (of 12S) , puur vanwege het 120Hz scherm.

Maar tegelijkertijd vraag ik me af of het, in tegenstelling tot de iPad met ProMotion (120Hz) , echt merkbaar verschil zal zijn op een klein(er) scherm van de iPhone.

Ik speel geen games, is 120Hz dan wel écht relevant?
_Bailey_ schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:06:
[...]

Hier hoogstwaarschijnlijk hetzelfde; van 12 Mini naar een 13 Pro (of 12S) , puur vanwege het 120Hz scherm.

Maar tegelijkertijd vraag ik me af of het, in tegenstelling tot de iPad met ProMotion (120Hz) , echt merkbaar verschil zal zijn op een klein(er) scherm van de iPhone.

Ik speel geen games, is 120Hz dan wel écht relevant?
Ja hoor zeker. 120Hz is met scrollen over internet en binnen apps ook al echt fijn.
Zeker blij mee dat Apple dit nu (eindelijk) gaat implementeren, althans niets is officieel maar nog een jaar 60Hz kan nu echt niet meer.

Donstil schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:10:
[...]

Ja hoor zeker. 120Hz is met scrollen over internet en binnen apps ook al echt fijn.
Zeker blij mee dat Apple dit nu (eindelijk) gaat implementeren, althans niets is officieel maar nog een jaar 60Hz kan nu echt niet meer.
Uiteraard, 120Hz is nog niet 100% zeker. Heb wel het idee dat de verwachting dit jaar groter is dan afgelopen jaar.

Dit ook icm het AOD, ook benieuwd hoe de implementatie van AOD gaat uitpakken.
Kunnen we AOD zelf (uitgebreid?) tweaken?
Nog 6 dagen en we weten het ;)
Ooh ja AOD was ik eigenlijk vergeten, dat zou ook wel tof zijn.

Er gingen in 2020 al geruchten dat Apple geen 120 Hz voor elkaar kreeg omdat ze een scherm zochten wat 1-120Hz ondersteund. Niet 30-120Hz zoals je bij de "concurrentie" veel ziet.

Een iPhone welke altijd aan is op 1Hz zoals een Apple watch zou wel een fijne stap omhoog zijn.

• Dirk0s
Donstil schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:58:
[...]

Ooh ik had het tegenovergestelde juist. Er gaan geruchten over een Koperen variant en een Mat zwarte.
Alle twee spreken mij wel aan, ik riep al jaren wel een kleurtje te willen maar na een jaartje 12 pro (max) ben ik dat blauw wel zat juist :P
Ja ik twijfel dus om voor de 12 Pro blauw te gaan als de 13 Pro er is. Maar denk dat het uiteindelijk dan toch de mat zwarte 13 Pro gaat worden. Puur omdat ik dan toch gewoon de nieuwste wil :+

Ik kom overigens van een X af, die eigenlijk nog prima werkt met originele batterij. Kan nog makkelijk een volle dag vooruit.

[Voor 10% gewijzigd door Dirk0s op 08-09-2021 12:56]

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:25
Ik kijk uit naar de presentatie. Ik ga een iPhone 13 Pro max bestellen als vervanging van mijn 11 :)

XXXV

• sheepdog
  • Laatst online: 14-09 20:16
Cloud_VII schreef op woensdag 8 september 2021 @ 09:47:
[...]

Hier ook een stuk minder. Waar ik vaak me erg moest inhouden om niet na 1 jaar te upgraden was dat met de Xs en 12 Pro een stuk minder.
Normaal upgrade ik elke 2 jaar. Ben van 4, naar 5, naar 6 gegaan. Toen wel de 6s genomen omdat de 6 nog 16 GB was en vol was. De 7 ook genomen omdat ik die voor mooie prijs kon kopen en mijn 6s goed kon verkopen. De X ook omdat dat een mega verandering was. Nu dus een 11 Pro en twijfel over de 13 Pro. Verschil is niet super groot, maar nog een jaar wachten zorgt er voor dat verkoopwaarde van mijn puntgave 11 Pro nog meer zakt.
Op zich zal de waarde niet extra snel zakken door een jaar te wachten toch? Ik denk dat je vooral het beste vlak voor een Apple Event kan verkopen (maarja, ik heb geen backup phone, dus wordt lastig). Twijfel hier ook of ik m'n 11 pro nog een jaar houd, prima ding verder.

• Jeroenvde89
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 17:35
Donstil schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:19:
Ooh ja AOD was ik eigenlijk vergeten, dat zou ook wel tof zijn.
Ik vind die functie (buiten Android zelf om) echt een verschrikking en compleet zinloos, maar goed smaken verschillen :9. Een maat van mij heeft dat ook, en als hij zijn telefoon bijv. op tafel heeft liggen heb ik constant het idee dat hij een bericht/melding/belletje krijgt. :-(

MacBook Pro (15-inch 2019): 2,6 GHz Intel i7 - 16 GB - 256 GB SSD - Radeon Pro 555X 4 GB | iPhone 11 Pro Midnight Green - 64GB | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA

• Mrk87
  • Laatst online: 22:27
Maarten21 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:07:
[...]

Bij wat dan precies? Voornamelijk window-animaties of scrollen oid? Maakt dat zoveel uit? Games en video draait ws niet op 120hz.
Voornamelijk browsen en snel door photo library scrollen bijvoorbeeld.

• Dirk0s
Jeroenvde89 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 13:41:
[...]

Ik vind die functie (buiten Android zelf om) echt een verschrikking en compleet zinloos, maar goed smaken verschillen :9. Een maat van mij heeft dat ook, en als hij zijn telefoon bijv. op tafel heeft liggen heb ik constant het idee dat hij een bericht/melding/belletje krijgt. :-(
Die functie snap ik ook niet echt, mocht je hem kunnen uitzetten ga ik dat ook zeker doen!
Jeroenvde89 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 13:41:
[...]

Voor mij idd ook geen toegevoegde waarde. Dat had het op de watch dan weer wel en daarom heb ik die toen ook gekocht. Smaken verschillen gelukkig. Ik ken ook genoeg mensen die het op de Watch uit hebben staan :)

©2004

• UnitedJunk
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20:36
Mijn X is ook écht aan vervanging toe. Ik vond de 12 eigenlijk al waard om te kopen, maar doordat ik geen reisplannen had door corona, vond ik het nog zonde om te upgraden vanwege de camera. Ik kijk dus uit naar de keynote!

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• Davidas
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 23:40
ephymerous schreef op woensdag 8 september 2021 @ 13:16:
Ik kijk uit naar de presentatie. Ik ga een iPhone 13 Pro max bestellen als vervanging van mijn 11 :)
Same here. :*)

iPhone 11 - MacBook Air M1 - Apple Watch Series 6 - Airpods Pro - AirTag

• epo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:22
Mijn 12 Pro Max is echt aan vervanging toe, kom maar op met de 13 Pro Max.

Nieuwe watch, why not, even afwachten wat het precies gaat worden.

M1X/M2 Mac Mini ook welkom, en nog meer welkom een 32 inch 5k/6k van Apple, maar dit zal als het al komt pas in november zijn, of ver na de iMac M1X introductie zijn.

• Max2000
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 14:02
RomeoJ schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:23:
Hier nog een XR gebruiker, deze begint steeds meer kuren te krijgen en begin me wel meer te irriteren aan het grote formaat.

Ben nu ook niet zo'n powergebruiker en gebruik de telefoon liever zo min mogelijk, 99% van de tijd doe ik alles nog op de laptop, daarom nu wel in de race om de iPhone 13 mini of gewoon wanneer de meerwaarde voor mij zo klein is ten opzichte van de huidige generatie, dat ik dan toch maar voor de iPhone 12 mini ga.
Ik ben een paar weken geleden ook van een XR naar de 12 Mini gegaan.
Batterij is even wennen omdat die natuurlijk veel kleiner is.
Maar het kleine formaat vind ik echt heerlijk, voor grotere zaken heb ik een iPad.
Ik was die logge telefoon echt zat.
Deze vakantie al veel gebruik gemaakt van de groothoeklens.

Mijn Series 5 begint de batterijduur wel van tegen te vallen, ook met AOD uit.
Dus de reviews van de 7 even afwachten en misschien dat ik dan wel ga upgraden.

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Ik denk toch echt dat (delen) van de Keynote vroegtijdig gelekt zijn. Ik ben benieuwd.

[Voor 24% gewijzigd door robcoenen op 08-09-2021 16:16]

• Aiii
  • Laatst online: 23:57
Ben wel een beetje klaar met leakers tbh. Wat is de meerwaarde van iets geleaked krijgen als het in minder dan een week aangekondigd wordt?

Meh.

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 00:33
Aiii schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:23:
Ben wel een beetje klaar met leakers tbh. Wat is de meerwaarde van iets geleaked krijgen als het in minder dan een week aangekondigd wordt?

Meh.
Hoort er toch gewoon een beetje bij? Moet alles meerwaarde hebben? Ik snap sommige mensen hier op Tweakers al jaren niet. Alles moet meerwaarde hebben. Alles moet men aan zichzelf of een ander kunnen verantwoorden.

Ik zou zeggen: lekker genieten van deze tijd van nieuwe Apple producten. Als je leakers niks vindt, lees je het niet. Vind je het wel interessant (zoals ik), dan lees je het wel.

Ik weet nog dat ik die leak over de Touch Bar op de MacBook Pro een paar jaar geleden echt indrukwekkend vond. En was toen ook blij toen het aangekondigd werd. Ik vind leaks wel een beetje deel van de voorpret en van het event. :)

• Limbeckx
Aiii schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:23:

Meh.
Als leak nu ook al eerder beschikbaar is via een leak, zijn we full circle :D

• PBP
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 00:18
robcoenen schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:16:
[Twitter]
[Twitter]

Ik denk toch echt dat (delen) van de Keynote vroegtijdig gelekt zijn. Ik ben benieuwd.
Aan het plaatje te zien. Waarschijnlijk iPhone 14 leaks. Eerlijk gezegd laat ik Prosser tegenwoordig links liggen. Zijn laatste voorspellingen zitten er vaker naast. En de voorspellingen die hij doet zijn ook vrij eenvoudig zelf in te vullen.

• Aiii
  • Laatst online: 23:57
Limbeckx schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:36:
[...]

Als leak nu ook al eerder beschikbaar is via een leak, zijn we full circle :D
oh dear god no.

• Limbeckx
PBP schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:37:
[...]

Aan het plaatje te zien. Waarschijnlijk iPhone 14 leaks. Eerlijk gezegd laat ik Prosser tegenwoordig links liggen. Zijn laatste voorspellingen zitten er vaker naast. En de voorspellingen die hij doet zijn ook vrij eenvoudig zelf in te vullen.
Daar lijkt het op inderdaad. Het verhaal zal dan wel: geen notch en inscreen fingerprint zijn. Wellicht portless? Either way: wat heb ik aal een leak waar in nog een jaar lang op moet wachten of te weten of het überhaupt klopt.

• AppleFan2007
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 23:30
robcoenen schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:16:
[Twitter]
[Twitter]

Aan zijn nieuwe post te zien zal het niet gaan over de iPhone van dit jaar maar over volgend jaar.

Edit: Tweet toegevoegd

[Voor 9% gewijzigd door AppleFan2007 op 08-09-2021 16:57]

MacBook Pro 13' 2016 |  iPhone 11 |  iPad 2018 |  Watch serie 4 |  Airpods | PlayStation 5 Disk edition

AppleFan2007 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:48:
[...]

Aan zijn nieuwe post te zien zal het niet gaan over de iPhone van dit jaar maar over volgend jaar.
Dan is mijn zin in het lek al gelijk over, want dan kunnen er nog tienduizend en een zaken veranderen binnen 1 jaar. :|

• PBP
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 00:18
robcoenen schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:50:
[...]

Dan is mijn zin in het lek al gelijk over, want dan kunnen er nog tienduizend en een zaken veranderen binnen 1 jaar. :|
Daarom, en dan zal Prosser makkelijk kunnen zeggen dat sommige features uitgesteld zijn naar het jaar daarop. Gebeurde ook met het Promotion display voor de iPhone12. Zelfde geldt voor notchless en touchid. Gaan al tijden geruchten over die terugblijven komen. Een keer zal hij gelijk hebben natuurlijk.

• Payton
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 16:47

Helaas.

[Voor 9% gewijzigd door Payton op 08-09-2021 17:02]

PBP schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:53:
[...]

Daarom, en dan zal Prosser makkelijk kunnen zeggen dat sommige features uitgesteld zijn naar het jaar daarop. Gebeurde ook met het Promotion display voor de iPhone12. Zelfde geldt voor notchless en touchid. Gaan al tijden geruchten over die terugblijven komen. Een keer zal hij gelijk hebben natuurlijk.
Ja, het is dat hij ook met enige regelmaat het aan het rechte eind heeft (vaker dan dat hij mis zit) maar dit soort voorspellingen zijn natuurlijk heel makkelijk af te ketsen binnen 1 jaar en leveren weer videomateriaal op: IPHONE 14 DELAYED!! THIS IS WHAT APPLE DOESN'T WANT YOU TO KNOW

Zijn persoonlijkheid (in zijn shows) trekt mij ook niet aan, in zijn podcast vreemd genoeg dan weer wel.

[Voor 89% gewijzigd door robcoenen op 08-09-2021 18:19]

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20:17
Ben wel erg benieuwd naar de Mini. Normaal zit ik in een 2-jaarcyclus, maar als het echt de verbeteringen uit de geruchten zijn, dan ga ik er meteen voor.
Pagina: 1 2 3 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee