Acties:
  • 0 Henk 'm!
PBP schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:53:
[...]

Daarom, en dan zal Prosser makkelijk kunnen zeggen dat sommige features uitgesteld zijn naar het jaar daarop. Gebeurde ook met het Promotion display voor de iPhone12. Zelfde geldt voor notchless en touchid. Gaan al tijden geruchten over die terugblijven komen. Een keer zal hij gelijk hebben natuurlijk.
Haha ja dit soort gasten zijn als schieten met hagel. Ze raken altijd wel iets.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robcoenen schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:01:
[...]

Ja, het is dat hij ook met enige regelmaat het aan het rechte eind heeft (vaker dan dat hij mis zit) maar dit soort voorspellingen zijn natuurlijk heel makkelijk af te ketsen binnen 1 jaar en leveren weer videomateriaal op: IPHONE 14 DELAYED!! THIS IS WHAT APPLE DOESN'T WANT YOU TO KNOW

Zijn persoonlijkheid (in zijn shows) trekt mij ook niet aan, in zijn podcast vreemd genoeg dan weer wel.

[YouTube: iPhone 14 - EXCLUSIVE FIRST LOOK! No notch! New TITANIUM design! Don't buy iPhone 13!]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Gadver toch wel tof als dit klopt. Nog maar 400 dagen joh 🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:56:
Ben wel erg benieuwd naar de Mini. Normaal zit ik in een 2-jaarcyclus, maar als het echt de verbeteringen uit de geruchten zijn, dan ga ik er meteen voor.
Ja en wil je nog een Mini dan moet je ook wel, schijnt de laatste te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:31:
[...]

Ja en wil je nog een Mini dan moet je ook wel, schijnt de laatste te worden.
Dat gerucht ga ik ook wel vanuit. Maar dan zou ik sowieso volgend jaar om deze tijd er nóg eentje nemen zodat ik er dan nog weer 2 jaar mee kan doen. En dan hoop ik dat ze gewoon af en toe toch een Mini uitbrengen, zoals bij de iPad Mini.

Of ze moeten met een klaptelefoontje komen, ook goed 😁 Gister voor de grap een ouwe Startac uit de la gehaald, wat was dat toch een fijne tijd….

[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 08-09-2021 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisdn schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:43:
[...]

Dat gerucht ga ik ook wel vanuit. Maar dan zou ik sowieso volgend jaar om deze tijd er nóg eentje nemen zodat ik er dan nog weer 2 jaar mee kan doen. En dan hoop ik dat ze gewoon af en toe toch een Mini uitbrengen, zoals bij de iPad Mini.

Of ze moeten met een klaptelefoontje komen, ook goed 😁 Gister voor de grap een ouwe Startac uit de la gehaald, wat was dat toch een fijne tijd….
Ja een iPhone 14 Fold zou ik direct kopen. De Galaxy Fold 3 en Flip 3 vind ik stiekem ook wel gave apparaten op hardware gebied. Jammer alleen dat er een schijt OS op draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:05:
[...]

Ja een iPhone 14 Fold zou ik direct kopen. De Galaxy Fold 3 en Flip 3 vind ik stiekem ook wel een gave apparaten op hardware gebied. Jammer alleen dat er een schijt OS op draait.
Die komt vast wel, John Prossers heeft vast ook al renders klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'The best iPhone yet for just $2.499!' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13-09 08:55
Ja mijn favoriete topic is er weer!

Ik heb vorig jaar niets gekocht, maar dat ga ik dit jaar even inhalen. Mijn Apple Watch is afgelopen maand stuk gegaan, dus wordt het tijd voor een nieuwe Apple Watch. Verder de nieuwe iPhone, hoewel ik nog twijfel tussen het Pro Max en Mini model :+ Verder benieuwd naar de dingen geïntroduceerd worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:05:
[...]

Ja een iPhone 14 Fold zou ik direct kopen. De Galaxy Fold 3 en Flip 3 vind ik stiekem ook wel een gave apparaten op hardware gebied. Jammer alleen dat er een schijt OS op draait.
Komt wel. Laat Samsung eerst maar een poosje oefenen op hun Android-gepeupel voordat Apple de schermen gaat inkopen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:39
Ik ben weer aan het wennen om elke dag een horloge te dragen, met het eerste beste horloge dat ik kon vinden achterin mijn nachtkastje :+ Toch wel van plan voor de Series 7 te gaan. 11 Pro doet het nog meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craetive
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05:09
Ik kijk stiekem best uit naar deze Keynote. Ben in de markt voor een Apple Watch en een iPad voor het gezin. Stiekem hoop ik ook wel dat de nieuwe iPhone ergens een vingerafdrukscanner heeft (vind dat toch best een gemis op m'n 12), maar daar ga ik eigenlijk niet vanuit (was anders vast wel gelekt ondertussen) dus ik sla een jaartje over. Misschien ook wel beter voor de portemonnee :+

• DutchLegendX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 12:37
Wachtende op de nieuwe iPad :)! Mocht die een beetje een nieuwe uitstraling hebben, wordt het een instant buy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
DutchLegendX schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:16:
Wachtende op de nieuwe iPad :)! Mocht die een beetje een nieuwe uitstraling hebben, wordt het een instant buy
Vermoedelijk eenzelfde design als de iPad Air 3
(En de Mini een design ala iPad Air 4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:29:
[...]
Dan zit in in New York ;)

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Uhm.. zoals elk jaar zeg ik tegen mezelf dat ik niet ga upgraden maar tot nu toe zat ik elk jaar klaar met de CC :o
Dit ziet er toch wel weer netjes uit moet ik bekennen, ik begin nu al te twijfelen. Normaal heb ik dat pas enkele dagen voor de pre-order 8)7
Dennisdn schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:39:
[...]

Komt wel. Laat Samsung eerst maar een poosje oefenen op hun Android-gepeupel voordat Apple de schermen gaat inkopen >:)
De presentator bij Carwow loopt met zon Fold ding.
Elke keer als dat ding in beeld is (zal vast gesponsord zijn) zie je overduidelijk die lijn waar die vouwt. Dat vind ik echt een afknapper.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 17:05
Ik loop net tegen een 'laatste update' / meeste recent overzicht van 'leaks' aan wat betreft de specs van de iPhone 13 reeks. Deze keer van leaker Weinbach.

Voor wie het interessant vindt:
  • De iPhone 13 mini heeft ongeveer één extra uur batterijduur.
  • De iPhone 13 Pro Max heeft in vergelijking met de iPhone 12 Pro Max een 18 tot 20 procent grotere batterij.
  • Zowel de iPhone 13 als de iPhone 13 Pro heeft dezelfde batterijonderdelen als vorig jaar, maar de batterij is 10 procent groter.
  • De batterijduur van de iPhone 13 Pro is mogelijk korter dan die van de iPhone 13. Dit komt omdat het ProMotion-display met 120Hz-ondersteuning veel accu verbruikt.
  • De ProMotion-displays van de iPhone 13 Pro en iPhone 13 Pro Max gaan over op 60Hz wanneer de Energiebesparingsmodus is ingeschakeld.
  • De camerasensoren van alle modellen kunnen minstens 15 procent meer licht opvangen. Met name de ultragroothoeklens gaat erop vooruit, met tot 40 procent meer licht.
  • Er komt een ‘cinematografische’ portretmodus voor video, die gebruikmaakt van elektronische beeldstabilisatie. Bij deze modus blijft het onderwerp in het midden van het kader. De beelden zien er vloeiend uit en er zijn extra effecten.
  • De nachtmodus merkt het als er sterren in beeld zijn en past de instellingen daarop aan aan. Een nieuw algoritme analyseert structuren, verscherpt ze en past schaduwen aan. Ook de kleuren worden verbeterd.
  • Ten slotte zegt hij dat de iPhone 13 Pro Max ten opzichte van de iPhone 13 Pro nog exclusieve functies heeft, en dus niet alleen maar groter is. En last but not least: er zou géén prijsstijging voor de iPhone 13-serie zijn.

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Famous schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:57:
[...]

Uhm.. zoals elk jaar zeg ik tegen mezelf dat ik niet ga upgraden maar tot nu toe zat ik elk jaar klaar met de CC :o
Dit ziet er toch wel weer netjes uit moet ik bekennen, ik begin nu al te twijfelen. Normaal heb ik dat pas enkele dagen voor de pre-order 8)7

[...]

De presentator bij Carwow loopt met zon Fold ding.
Elke keer als dat ding in beeld is (zal vast gesponsord zijn) zie je overduidelijk die lijn waar die vouwt. Dat vind ik echt een afknapper.
Daar raak je precies hoe ik er ook over denk, en Apple waarschijnlijk ook. De techniek is pas klaar voor Apple als die middenlijn weg is :)

• Famous

Famous

R 400+

Danny the dog schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:19:

• Ten slotte zegt hij dat de iPhone 13 Pro Max ten opzichte van de iPhone 13 Pro nog exclusieve functies heeft, en dus niet alleen maar groter is. En last but not least: er zou géén prijsstijging voor de iPhone 13-serie zijn.
[/list]
De 12 Pro was ook gelijk geprijsd aan de 11 Pro alleen dan met dubbele opslag, 128gb ipv 64gb.
Zou het gek vinden als ze met de 13 Pro opeens wel de prijs verhogen.

Benieuwd wat de Max eventueel erbij zou krijgen..
Niet dat ik hem ga halen gezien de grote

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:20
Ik vraag me af waarom Apple gekozen heeft om niet (meer) in de standaard iPhone ook een telelens/vergrotingslens uit te brengen. Bij zat Android modellen die qua prijs niet duurder zijn is dat vrij standaard.

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:53
Danny the dog schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:19:

Er komt een ‘cinematografische’ portretmodus voor video, die gebruikmaakt van elektronische beeldstabilisatie. Bij deze modus blijft het onderwerp in het midden van het kader. De beelden zien er vloeiend uit en er zijn extra effecten.
Dit is toch gewoon center stage zoals op de iPad Pro.

[ Voor 16% gewijzigd door TheKerremenke op 09-09-2021 10:57 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +2 Henk 'm!
PrimusIP schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:36:
Ik vraag me af waarom Apple gekozen heeft om niet (meer) in de standaard iPhone ook een telelens/vergrotingslens uit te brengen. Bij zat Android modellen die qua prijs niet duurder zijn is dat vrij standaard.
Om de pro te verkopen :P

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:10
De iPhone ga ik laten voorbij gaan dit jaar maar de nieuwe aw spreekt mij wel aan.
Hopelijk wel een iets betere batterij dit jaar

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:00
Er is een reden voor de hoge marges en winsten van Apple.

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik ben "in de markt" voor een nieuwe iPhone en ik hoop enorm op een iPhone 13 mini.

Ik wissel gemiddeld genomen iedere twee jaar van telefoon. Vooral doordat de accu dan beduidend minder begint te worden. En een betere camera is niet noodzakelijk, maar ook altijd mooi meegenomen. Daarnaast gaat m'n oude telefoon dan over naar m'n vader die er dan weer heel blij mee is ;)

Met name de reden dat ik aas op een nieuwe iPhone, is de hoop op een nieuwe mini. Ik "erger" mij al jaren aan het formaat van mijn 11 (en in het algemeen de tendens dat het formaat van iPhones met iedere editie lijkt toe te nemen). Mijn huidige 11 en m'n vorige 8 kan ik gewoon niet met één hand bedienen en op de een of andere manier kan ik daar niet aan wennen. En bovendien heb ik nu zo'n enorme unit in m'n broekzak dat het bijna niet meer past :+ Het formaat van de telefoon die ik daarvoor had, de 6S (en nóg beter, de 4S die ik daarvoor had), had wat mij betreft het perfecte formaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gitarist schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:06:
Ik ben "in de markt" voor een nieuwe iPhone en ik hoop enorm op een iPhone 13 mini.

Ik wissel gemiddeld genomen iedere twee jaar van telefoon. Vooral doordat de accu dan beduidend minder begint te worden. En een betere camera is niet noodzakelijk, maar ook altijd mooi meegenomen. Daarnaast gaat m'n oude telefoon dan over naar m'n vader die er dan weer heel blij mee is ;)

Met name de reden dat ik aas op een nieuwe iPhone, is de hoop op een nieuwe mini. Ik "erger" mij al jaren aan het formaat van mijn 11 (en in het algemeen de tendens dat het formaat van iPhones met iedere editie lijkt toe te nemen). Mijn huidige 11 en m'n vorige 8S kan ik gewoon niet met één hand bedienen en op de een of andere manier kan ik daar niet aan wennen. En bovendien heb ik nu zo'n enorme unit in m'n broekzak dat het bijna niet meer past :+ Het formaat van de telefoon die ik daarvoor had, de 6S (en nóg beter, de 4S die ik daarvoor had), had wat mij betreft het perfecte formaat.
Daar hoef je niet op te hopen. Die komt er wel. Die valt in de categorie basis-geruchten die we wel als zekerheidje kunnen zien. Volgend jaar wordt dat pas echt spannend :)

Wat nu nog iets minder basis-geruchten zijn is of ie inderdaad meer richting de Pro’s getrokken zal worden. En wat ik persoonlijk nog wel weer een dingetje zou vinden is een always-on display. Maar geen idee of die geruchten alweer de kop zijn ingedrukt.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 09-09-2021 16:17 ]

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-08 18:32

ken-dj

Life is short break the rules

Wie van jullie hier gaan er allemaal, nog meer kamperen voor de apple store, in Amsterdam (Leidseplein) voor de nieuwe iPhone 13 en AW7 .....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o2Q_yYj8qYfbMtKlBJg6wuZTSjg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DKkbQRmshEEcPmAzVQVZib2I.jpg?f=user_large

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die tijd ooit wel gehad, maar ik hou het al een tijdje lekker bij zo snel mogelijk bestellen :)
Gitarist schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:06:

Met name de reden dat ik aas op een nieuwe iPhone, is de hoop op een nieuwe mini. Ik "erger" mij al jaren aan het formaat van mijn 11 (en in het algemeen de tendens dat het formaat van iPhones met iedere editie lijkt toe te nemen). Mijn huidige 11 en m'n vorige 8 kan ik gewoon niet met één hand bedienen en op de een of andere manier kan ik daar niet aan wennen. En bovendien heb ik nu zo'n enorme unit in m'n broekzak dat het bijna niet meer past :+ Het formaat van de telefoon die ik daarvoor had, de 6S (en nóg beter, de 4S die ik daarvoor had), had wat mij betreft het perfecte formaat.
De verkopen schijnen dusdanig slecht te zijn dat de Mini er met de 14 uit gaat. Nu nog kopen is dus slim maar raak er niet te veel aan gehecht :P

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Toch zie ik hem serieus veel om mij heen, zou Nederland dan anders zijn hierin?

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 11:43

pdavie2311

Live life to the fullest..

Zit dinsdag met werk! Kan niet kijken helaas. Benieuwd wanneer ik de Watch kan bestellen ook ivm geruchten over levering etc..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:24
ken-dj schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:44:
Wie van jullie hier gaan er allemaal, nog meer kamperen voor de apple store, in Amsterdam (Leidseplein) voor de nieuwe iPhone 13 en AW7 .....

[Afbeelding]
Nee. Dat heb ik nooit gedaan. In de tijd van fysiek naar de winkel was er een reserveer-en-afhaal pagina met een JSON-backend. Daar maakte ik dan scripts voor, zodat ik meteen een melding kreeg als er één beschikbaar was. Zo heb ik ooit een iPhone 7 gescoord.

Maar eerlijk gezegd is het al jaren niet heel lastig. De iPhone X was wel spannend, maar zelfs dat lukte. Ik denk dat de iPhone 13 vrij gemakkelijk online te bestellen wordt. Alleen de iPhone 14 volgend jaar lijkt me weer een kwestie van héél snel bestellen.

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:20
Haha, nee nooit gedaan. In de tijd van de iPhone 4 was ik nog een gezonde Apple hater. En tegenwoordig als apple fanboy zou ik ook nooit voor de deur willen liggen voor een stukje electronica. Mijn laatste iPhone pre-orderde ik. Dat ik dan een paar weken later ben dan sommigen anderen boeit me niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

MXL schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:55:
Toch zie ik hem serieus veel om mij heen, zou Nederland dan anders zijn hierin?
Ik ken er twee, beide omdat een kind de telefoon kapot had en zij voor de 'upgrade' kozen, de Mini.
Dennisweb schreef op donderdag 9 september 2021 @ 23:16:
[...]

Maar eerlijk gezegd is het al jaren niet heel lastig. De iPhone X was wel spannend, maar zelfs dat lukte. Ik denk dat de iPhone 13 vrij gemakkelijk online te bestellen wordt. Alleen de iPhone 14 volgend jaar lijkt me weer een kwestie van héél snel bestellen.
Ik heb nog nooit geen iPhone gehad op release, vanaf de iPhone 5 (5S overgeslagen). Tuurlijk was het soms wel eens lastig maar altijd gelukt. En dat op de normale manier zonder scripts :+

Nu is het gewoon in favorieten zetten en bestellen met de CreditCard 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
met een iphone x en aw 3 mag er wel weer een upgrade komen.
De gelekte specs en vormgeving spreekt mij wel aan. Ben alleen benieuwd welke versies van de watch in nederland beschikbaar komen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 14:46
eindelijk is het weer tijd voor mij om te upgraden!! Ik wil eigenlijk elk jaar upgraden (nu doe ik dat elke 2 jaar), maar dat vind de vriendin niet helemaal de bedoeling, zij upgrade namelijk in de jaren tussen de mijne ;)

overigens, wilde persé een nieuwe form factor. nu op de 11 pro, dus dat wordt of een mini of een pro max... mijn keus valt toch op die pro max, wat een lekker formaat eerlijk gezegd, had hiervoor ook de 8 plus dus ben dat wel gewend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulletdodger
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
dcell schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:37:
Kom maar op met de nieuwe Watch. Tijd om mijn series 0 te vervangen 8)
Respect hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
ben eigenlijk altijd mechanisch horlogegebruiker, misschien toch maar eens opletten op zo'n apple watch. jullie steken me aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulletdodger
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:29:
[...]

We kunnen ons in dit topic beter focussen op de iPhone 13, want het gaat in de keynote helemaal niet over de 14 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bulletdodger schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:50:
[...]

We kunnen ons in dit topic beter focussen op de iPhone 13, want het gaat in de keynote helemaal niet over de 14 :)
Joh echt waar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulletdodger
  • Niet online
Dennisdn schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:48:
Die tijd ooit wel gehad, maar ik hou het al een tijdje lekker bij zo snel mogelijk bestellen :)
Jup gewoon lekker online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
doebbalapoent11 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:48:
ben eigenlijk altijd mechanisch horlogegebruiker, misschien toch maar eens opletten op zo'n apple watch. jullie steken me aan :+
Herkenbaar. Hier wordt de Apple Watch door de week gebruikt als ik aan het werk ben. In het weekend of speciale gelegenheden draag ik een van mijn 7 mechanische “ouderwetse, non-smart” horloges.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
TheKerremenke schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:14:
[...]

Herkenbaar. Hier wordt de Apple Watch door de week gebruikt als ik aan het werk ben. In het weekend of speciale gelegenheden draag ik een van mijn 7 mechanische “ouderwetse, non-smart” horloges.
precies. Voornamelijk wil ik ook zo'n apple watch vanwege sporten. En natuurlijk ook gewoon omdat het zo ongelofelijk gave techniek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:12
Wellicht een obvious question. Maar hoe zat dat vorig jaar met de nieuwe iPhone en providers? Koop eigenlijk altijd mijn toestellen los, maar zit te denken om het dit jaar met een Tele2 abo te doen.
Is het meestal gelijk dezelfde / volgende dag al pre-orderen?

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doebbalapoent11
SgtElPotato schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:24:
Wellicht een obvious question. Maar hoe zat dat vorig jaar met de nieuwe iPhone en providers? Koop eigenlijk altijd mijn toestellen los, maar zit te denken om het dit jaar met een Tele2 abo te doen.
Is het meestal gelijk dezelfde / volgende dag al pre-orderen?
ik bestel altijd bij kpn, gewoon dezelfde dag te pre-orderen. Zorg dat je vantevoren al checkt of je ivm bkr mag afsluiten, dan zit je goed

ik sluit overigens altijd de 10 p/mnd af zodat ik geen bkr heb

[ Voor 5% gewijzigd door doebbalapoent11 op 10-09-2021 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 11:35
Ga weer een iPhone halen na een aantal jaar Android. Twijfel nog erg over de grootte die ik wil, of ik een Pro Max wil of een gewone Pro.

Heb nu een OnePlus 8 Pro, denk dat het wel een aardige achteruitgang is richting een gewone Pro qua grootte? Schermgrootte vind ik wel fijn maar ik vind het ook wel weer een hele grote telefoon.

Tijd om eens naar de Mediamarkt te gaan en de 12 vast te houden, kijken wat me het beste bevalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doebbalapoent11
KaiseRRuby schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:34:
Ga weer een iPhone halen na een aantal jaar Android. Twijfel nog erg over de grootte die ik wil, of ik een Pro Max wil of een gewone Pro.

Heb nu een OnePlus 8 Pro, denk dat het wel een aardige achteruitgang is richting een gewone Pro qua grootte? Schermgrootte vind ik wel fijn maar ik vind het ook wel weer een hele grote telefoon.

Tijd om eens naar de Mediamarkt te gaan en de 12 vast te houden, kijken wat me het beste bevalt.
adviseer toch altijd tegen de mediamarkt tenzij je weet dat ze daar de telefoons van die ondingen afhalen. Ik kan nooit gevoel krijgen als er zo'n beveiligingsknop achterop hangt. Bij kpn halen ze m altijd eraf voor me en dan voel ik dat toch beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:12
KaiseRRuby schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:34:

Vind zelf de Max echt te groot, vooral ook omdat die vrij zwaar is. Maar als je de 8 Pro al gewend bent denk ik dat de Max niet echt te groot gaat zijn, volgens mij is die zelfs een stukje kleiner.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-09 10:35
Hier ga ik wss de 12 mini houden en Watch series 5 vervangen door nieuwe Watch.

Zijn hier mensen met een cellular model van de  Watch?
Gaat de batterij veel sneller leeg dan het gewone model of valt dit best mee?

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 10:49
Ik wacht al een tijdje op de nieuwe iPad mini... mijn huidige mini4 is aan vervanging toe, voornamelijk vanwege de slechts 16gb en er dus buiten het iOS maar een paar apps op kunnen draaien voordat hij weer jammert vanwege opslagcapaciteiten.
Ik mag hopen dat ie toch wordt aangekondigd volgende week, en niet alleen maar de 'gewone' iPad...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

doebbalapoent11 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:48:
Ik ga steeds terug, heb de 3, 4 en 5 gehad.
Steeds weer verkocht met enkele weken/maanden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
Famous schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:51:
[...]

Ik ga steeds terug, heb de 3, 4 en 5 gehad.
Steeds weer verkocht met enkele weken/maanden 8)7
oei, hier ook bang voor. maarja, je moet het ooit proberen he :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 11:18
doebbalapoent11 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:52:
[...]

oei, hier ook bang voor. maarja, je moet het ooit proberen he :9
Ik heb het tegenovergestelde. Groot fan van mechanische horloges en toch liggen mijn Farer en Tudor stof te happen omdat mijn garmin helpt bij mijn doel om een halve marathon te gaan lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
Limbeckx schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:28:
[...]

Ik heb het tegenovergestelde. Groot van mechanische horloges en toch liggen mijn Farer en Tudor stof te happen omdat mijn garmin helpt bij mijn doel om een halve marathon te gaan lopen...
daarom. Ik ben echt fantastisch ondersteboven van mijn 1999 datejust, maar dat ding vertelt me niet wat mn hartslag was tijdens mn hardlopen..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:29

Aiii

何これ

Als je een horloge als interessant modeobject ziet dan gaat een Apple Watch of eender welke Smart Watch het toch nooit voor je worden. Dus zolang dat het geval is zie ik mensen die een horloge dragen voor dat doeleinde nooit overstappen. Ik zou zelfs verwachten dat het zo "lelijk" is voor ze dat dat al genoeg reden is het Apple Watch van de pols te houden.

Persoonlijk had ik al jaren geen horloges gedragen tot mijn eerste smartwatch. Ik wil gewoon iets hebben voor mijn fitness tracking, notificatie screening, music controls onder het fietsen, eventueel om een telefoontje mee af te handelen als mijn telefoon weer eens op een heel andere plek is dan ik zelf ben, en uiteraard om met te betalen bij de kassa. Iedere keer als ik weer zoiets doe dan kan ik mijn geen leven meer voorstellen zonder smartwatch om mijn pols.

Maar als je zoals Famous al drie keer geprobeerd hebt en erachter bent dat het niet je ding is, dan gewoon lekker laten liggen joh, die dingen zijn nu sowieso al veel te duur geworden voor een gok, tenzij je een oude versie of de SE neemt.

Dat is overigens wel mijn advies voor mensen die niet weten of een Apple Watch iets voor hen is, zelf had ik enkel Wear horloges gebruikt totdat ik toen de Series 1/2 uitkwamen een refurb Series 0 voor weinig heb gekocht om te kijken of een Apple Watch de moeite waard is. Een testperiode met een goedkoop (tweedehands) model is zeker niet verkeerd om even de kat uit de boom te kijken en alles vanaf de Series 4 en hoger is absoluut nog 100% bruikbaar met bijna alle functionaliteiten die de nieuwe varianten ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
ik twijfel zelf meer tussen de 13 pro, 13 of 13 mini..
Het kleine formaat bevalt mij eigenlijk wel. (zakelijk gebruik ik een SE 2020).

Voor de watch zou ik wel voor een RVS willen gaan (volgens mij hebben ze die alleen in de cellular versie). Maar geen idee of deze dit keer wel in nederland beschikbaar komen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
koentjuh1987 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:23:
ik twijfel zelf meer tussen de 13 pro, 13 of 13 mini..
Het kleine formaat bevalt mij eigenlijk wel. (zakelijk gebruik ik een SE 2020).

Voor de watch zou ik wel voor een RVS willen gaan (volgens mij hebben ze die alleen in de cellular versie). Maar geen idee of deze dit keer wel in nederland beschikbaar komen.
keertje alle drie van de 12 variant in de hand houden, dan ben je er snel uit (was ik iig wel)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koentjuh1987
doebbalapoent11 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:28:
[...]

keertje alle drie van de 12 variant in de hand houden, dan ben je er snel uit (was ik iig wel)
en welke heb je dan gekozen ;-)
Ook gekeken naar bepaalde specs zoals camera etc?

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

doebbalapoent11 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:28:
[...]

en welke kwam eruit? :P

Vind hier de normale 'pro' het fijnst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
ben zelf erg gecharmeerd over de pro max formaten. van 8 plus naar 11 pro gegaan, extra formaat trekt me toch wel aan tbh.

alhoewel ik de mini ook echt leuk vond. maar ach, daar kijk ik dan weer teveel content voor op mn telefoon.

[ Voor 31% gewijzigd door doebbalapoent11 op 10-09-2021 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
doebbalapoent11 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:33:
ben zelf erg gecharmeerd over de pro max formaten. van 8 plus naar 11 pro gegaan, extra formaat trekt me toch wel aan tbh.

alhoewel ik de mini ook echt leuk vond. maar ach, daar kijk ik dan weer teveel content voor op mn telefoon.
puur voor het formaat gegaan dus.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
koentjuh1987 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:59:
[...]

puur voor het formaat gegaan dus.
uiteindelijk wel. natuurlijk wel belangrijk van dat 120hz scherm, dat staat me enorm aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:05
Ik wil de iPhone 13 Pro (eventueel max) gaan kopen plus de AW series 7. Mijn huidige watch wil ik hierop inruilen, deze heeft een aantal minimale gebruikssporen, komt deze dan nog wel in aanmerking voor Apple Trade?

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Davidas schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:14:
Ik wil de iPhone 13 Pro (eventueel max) gaan kopen plus de AW series 7. Mijn huidige watch wil ik hierop inruilen, deze heeft een aantal minimale gebruikssporen, komt deze dan nog wel in aanmerking voor Apple Trade?
Klein beetje schade is niet erg, die keus zit er bij het aangeven van de huidige staat tijdens het bestellen. Alleen het opgegeven bedrag is een indicatie, het exacte bedrag wat je terug krijgt weet je pas echt zeker als ze hem hebben ontvangen en beoordeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08:11
Ik ga de iPhone ook pre-orderen, m'n eerste iPhone na 12 jaar Android :9 Niet omdat ik Android zo vervelend vind, ik kan er erg goed mee werken en vond de Oneplus 7 pro erg fijn; maar meer omdat ik al een tijdje een iPad Pro, Macbook air en sinds december een Mac mini gebruik. Heb het idee dat ik het ecosysteem niet optimaal benut, daarom wil ik eens overstappen naar de iPhone.

Ik ben benieuwd of de iPhone 13 ook direct op dag 1 bij bv Coolblue te preorderen is, of moet ik daar voor echt op de Apple site zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Zat net even terug te zoeken waarvoor ik mijn iPhone 11 Pro had verkocht, valt eigenlijk tegen als je ziet waarvoor ze nu nog staan.

De 12 Pro maar iets beter proberen te verkopen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DonRoger schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:32:
Ik ga de iPhone ook pre-orderen, m'n eerste iPhone na 12 jaar Android :9 Niet omdat ik Android zo vervelend vind, ik kan er erg goed mee werken en vond de Oneplus 7 pro erg fijn; maar meer omdat ik al een tijdje een iPad Pro, Macbook air en sinds december een Mac mini gebruik. Heb het idee dat ik het ecosysteem niet optimaal benut, daarom wil ik eens overstappen naar de iPhone.

Ik ben benieuwd of de iPhone 13 ook direct op dag 1 bij bv Coolblue te preorderen is, of moet ik daar voor echt op de Apple site zijn?
Wanneer de preorder open gaat wil bij providers en ketens nog wel eens wisselen. Soms dezelfde avond, soms een dag of 2 later. Dat geldt ook bij uitlevering, als ze de zaakjes goed op orde hebben kun je hem dan gewoon op de officiële releasedag ontvangen, soms iets later. Ik heb alleen ervaring met Voda in het verleden. Dan was de pre-order een dag later, maar had ik hem wel op de releasedag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

12S/13Pro a.u.b (swap for SE2020)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
Dennisdn schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:45:
[...]

Wanneer de preorder open gaat wil bij providers en ketens nog wel eens wisselen. Soms dezelfde avond, soms een dag of 2 later. Dat geldt ook bij uitlevering, als ze de zaakjes goed op orde hebben kun je hem dan gewoon op de officiële releasedag ontvangen, soms iets later. Ik heb alleen ervaring met Voda in het verleden. Dan was de pre-order een dag later, maar had ik hem wel op de releasedag.
Ah thnx! Ik ga hem los kopen, zit daar nog verschil in qua datum van pre orderen en/of levering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DonRoger schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:48:
[...]

Ah thnx! Ik ga hem los kopen, zit daar nog verschil in qua datum van pre orderen en/of levering?
Nouja, het is altijd even afwachten hoe het loopt natuurlijk. Er zijn elk jaar wel teleurgestelde bestellers omdat er bij providers of ketens iets is mis gegaan. Als je écht zeker wil zijn van Day1 dan zou ik bij Apple bestellen. Qua prijs maakt het niks uit denk ik. Als je nu kijkt naar producten dan is CB misschien wat goedkoper omdat Apple op de eigen site altijd de hoofdprijs vraagt. Bij een MacBook is het verschil al snel een paar honderd euro bijvoorbeeld. Maar bij release hanteren ze volgens mij wel allemaal dezelfde prijs.

[ Voor 21% gewijzigd door Dennisdn op 10-09-2021 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
Dennisdn schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:59:
[...]

Nouja, het is altijd even afwachten hoe het loopt natuurlijk. Er zijn elk jaar wel teleurgestelde bestellers omdat er bij providers of ketens iets is mis gegaan. Als je écht zeker wil zijn van Day1 dan zou ik bij Apple bestellen. Qua prijs maakt het niks uit denk ik.
Duidelijk, thanks! Ik weet niet hoe lang de delays kunnen zijn, maar een week of 2 later bijvoorbeeld zou ik nog geen ramp vinden haha.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
DonRoger schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:03:
[...]

Duidelijk, thanks! Ik weet niet hoe lang de delays kunnen zijn, maar een week of 2 later bijvoorbeeld zou ik nog geen ramp vinden haha.
Normaal zou ik zeggen: oooh, dan geen zorgen, meestal liggen ze na 2 weken al gewoon op voorraad in de vrije verkoop. Maar afgelopen jaar hebben de tekorten lange tijd geduurd.

• JLC7
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-01 06:46
Ok durf te vragen en ter overzicht dan.

Hier voor het eerst zelf een iPhone bestellen (hiervoor altijd via vorige werkgever). Als ik het goed begrijp;

-Apple kondigt di 1900 NL tijd het hele spul aan
-Kort daarop (zelfde avond??) zet Apple zelf de pre order open
-ook andere bedrijven zoals CB, MM, KPN, Mobiel.nl etc etc zullen dinsdag/ later die week pre order openzetten

-Via pre order bestellen is ding binnen kwestie van weken binnen hebben?
-pre order missen kan tot lange wachttijden leiden ivm chips etc?

Vraagjes;
1) klopt mijn aannames zoals hierboven?
2) zijn er bepaalde winkels/kanalen te verkiezen boven anderen? Qua service of qua prijs?
3) nog andere tips en tricks? Zijn er verzamel websites van de NL preorder mogelijkheden? Of ik lees eea over scripts. Telegram groepen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

@JLC7 Soms start de pre-order in Nederland iets later, kan een week tussen zitten. En het is ook niet echt een pre-order, maar gewoon een bestelling met enige levertijd :)

Apple vraagt de adviesprijs, maar vooral in het begin kort na de launch ga je niet snel kortingen vinden. Mijn ervaring is dat sommige winkels bepaalde modellen iPhone eerder kunnen leveren dan via Apple zelf. Maar ik koop om de 5 jaar een nieuwe iPhone, dus pin me er niet op vast. Ik kon toen mijn uitvoering van de 7 sneller krijgen via een fysieke winkel in de stad, dan via Apple zelf.

Ik ben volgens die cyclus dus dit jaar toe aan een nieuwe, na mijn iPhone 5 en iPhone 7 (later na een ongelukje vervangen door de verzekering door een 8). Even kijken wat we doen na de keynote, ik verwacht wel iets van die 120hz schermen. Tegelijkertijd doet mijn 8 het nog gewoon erg goed eigenlijk...

[ Voor 6% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 11-09-2021 11:55 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:59
Dennisdn schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:06:
[...]

Normaal zou ik zeggen: oooh, dan geen zorgen, meestal liggen ze na 2 weken al gewoon op voorraad in de vrije verkoop. Maar afgelopen jaar hebben de tekorten lange tijd geduurd.
Ik neem de gok vanwege mijn Bol.com tegoed. Mijn 11 houdt het wel wat langer uit nog :+

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 18:51
JLC7 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:37:
Ok durf te vragen en ter overzicht dan.

Hier voor het eerst zelf een iPhone bestellen (hiervoor altijd via vorige werkgever). Als ik het goed begrijp;

-Apple kondigt di 1900 NL tijd het hele spul aan
-Kort daarop (zelfde avond??) zet Apple zelf de pre order open
-ook andere bedrijven zoals CB, MM, KPN, Mobiel.nl etc etc zullen dinsdag/ later die week pre order openzetten

-Via pre order bestellen is ding binnen kwestie van weken binnen hebben?
-pre order missen kan tot lange wachttijden leiden ivm chips etc?

Vraagjes;
1) klopt mijn aannames zoals hierboven?
2) zijn er bepaalde winkels/kanalen te verkiezen boven anderen? Qua service of qua prijs?
3) nog andere tips en tricks? Zijn er verzamel websites van de NL preorder mogelijkheden? Of ik lees eea over scripts. Telegram groepen?
Dinsdag 19.00uur de aankondiging. Op een vrijdag ca 14.00 (vaak de eerstvolgende) klaar zitten voor je bestelling bij Apple of andere partijen. Levering vanaf vrijdag week erna

Levertijd bij Apple betrouwbaar. Andere partijen willen nog wel een iets roepen maar dit niet waarmaken.

©2004

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

hk12nl schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:14:
[...]

Dinsdag 19.00uur de aankondiging. Op een vrijdag ca 14.00 (vaak de eerstvolgende) klaar zitten voor je bestelling bij Apple of andere partijen. Levering vanaf vrijdag week erna

Levertijd bij Apple betrouwbaar. Andere partijen willen nog wel een iets roepen maar dit niet waarmaken.
Nou, Apple past de levertijd ook wel eens aan. Was er toen met die gitzwarte iPhone niet een vertraging? En sowieso met mijn Apple Watch, uiteindelijk van 3 weken naar 2 maanden levertijd gegaan (bij Apple). Ik had kennelijk een slecht leverbare combinatie van kleur en bandje gekozen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:09:
[...]

Nou, Apple past de levertijd ook wel eens aan. Was er toen met die gitzwarte iPhone niet een vertraging? En sowieso met mijn Apple Watch, uiteindelijk van 3 weken naar 2 maanden levertijd gegaan (bij Apple). Ik had kennelijk een slecht leverbare combinatie van kleur en bandje gekozen.
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Maar over het algemeen vind ik Apple betrouwbaarder dan providers en weet je bij Apple redelijk direct waar je aan toe bent.

©2004

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• robcoenen
Mark Gurman (bevestigd eigenlijk wat we al weten en geeft wat inkopertjes) geeft nog even zijn laatste verwachtingen voor dinsdag:

iPhone 13
  • The same design but with a narrower notch
  • Camera hardware: three lenses on the Pro models and two on the regular models
  • New camera software features: Video version of Portrait Mode, a new “AI-driven filter system to apply different styles to your photos,” ProRes video recording for the Pro models
  • Faster A15 processor with the same core counts as the A14, but a “bit speedier”
  • LTPO (low-temperature polycrystalline oxide) displays for the iPhone 13 Pro and iPhone 13 Pro Max, this “likely means a higher-refresh rate” as wel
  • Satellite features for emergency communication
Apple Watch
  • Redesign with flat edges
  • New watch bands and watch faces.
  • Available in 41mm and 45mm sizes
  • A faster S7 processor.
  • None any major new health sensors or features in this year’s Apple Watch upgrade.
  • Apple is planning features such as body temperature, blood pressure, and blood sugar readings for the Apple Watch Series 8 and beyond.
Ik heb vooral bij de Apple Watch het idee dat Apple dit jaar even pas op de plaats neemt om bestaande klachten op te lossen en te gelijktijdig een fundering (design intern/extern) neer te zetten waarmee ze weer x jaar mee aan de slag kunnen.

Klachten die ik zo nu en dan lees zijn bijv.
  • Onbetrouwbare saturatie metingen
  • Dat de hoogtemeter niet altijd even betrouwbaar is
  • Dat mensen de Watch te dik vinden
  • Dat de beloofde accuduur soms maar nét gehaald wordt
Verder denk ik dat ze wellicht kleine zaken tweaken. De Wifi updaten naar 802.11ac, bluetooth naar v5.2, de oplaadkabel van USB-A overhevelen naar USB-C etc.

[ Voor 20% gewijzigd door robcoenen op 12-09-2021 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
Kuo: iPhone 13 Lineup to Start at 128GB of Storage, Pro Models Will Have 1TB Option

iPhone 13 mini en iPhone 13
  • 128GB
  • 256GB
  • 512GB
iPhone 13 Pro en iPhone 13 Pro Max
  • 128GB
  • 256GB
  • 512GB
  • 1TB
iPhone 12 mini en iPhone 12
  • 64GB
  • 128GB
  • 256GB
iPhone 12 Pro en iPhone 12 Pro Max
  • 128GB
  • 256GB
  • 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Een standaard 128 GB model is een aardige vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik zie andere maten Apple Watch, dat betekent dan vrees ik ook dat je weer nieuwe bandjes kunt kopen...

Las op Reddit dat ook de Airpods 3 verwacht worden komende event. Aangezien dat de enige oordopjes zijn die qua vorm fatsoenlijk in m'n oor blijven zitten juich ik dat wel toe!

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:24
London schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:15:
Ik zie andere maten Apple Watch, dat betekent dan vrees ik ook dat je weer nieuwe bandjes kunt kopen...

Las op Reddit dat ook de Airpods 3 verwacht worden komende event. Aangezien dat de enige oordopjes zijn die qua vorm fatsoenlijk in m'n oor blijven zitten juich ik dat wel toe!
Als de bandjes niet meer passen, sla ik wel even over tot een later moment. Heb liever eerst een 16 inch MBP M1. Met de Apple Watch 6 kan ik wel even vooruit. Ik heb een Link Bracelet en die wil ik eigenlijk niet opnieuw hoeven kopen voor nu. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 16:52
Voor diegenen die last-minute twijfelen over welke formaat het beste past: op de Apple-website staan alle iPhones sinds de iPhone 6 op een rijtje van klein naar groot.
Wat mij opviel is dat de iPhone 6/6s/7/8 Plus veel groter lijken dan de iPhone 12 Pro Max terwijl dat helemaal niet het geval is.

Zelf begon ik toch last-minute te twijfelen vanwege het enorme formaat van de 12 Pro Max. Ik vind de X nu al te klein terwijl ik absoluut niet de grootste handen heb. Doordat het verschil in formaat tussen de X/Xs/11 Pro en de 12/12 Pro erg klein is, ga ik toch voor de Pro Max en ik hoop dat deze in al mijn broeken passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Delerium schreef op zondag 12 september 2021 @ 16:39:
Een standaard 128 GB model is een aardige vooruitgang.
Dan doel je op de mini neem ik aan?

Ze mochten de pro wel tillen naar 256 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl

Waar baseer je dit op? Er is al enige tijd bekent dat de maten vermoedelijk naar 41 en 45 gaan maar dat je ‘oude’ bandjes blijven passen…

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

hk12nl schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:08:
[...]

Waar baseer je dit op? Er is al enige tijd bekent dat de maten vermoedelijk naar 41 en 45 gaan maar dat je ‘oude’ bandjes blijven passen…
Niet bij mij, dus dank bij deze ;-)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die verwachting is er juist niet, net zoals met de overgang van 38/42 naar 40/44 zeg maar.

Alle bestaande bandjes krijgen dan nieuwe branding (dus 41 of 45 op de band) maar zijn verder niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
128/256/512/1024 vind ik eigenlijk een vervelend gerucht, want eerder werd er juist gesproken over 128/512/1024.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

hk12nl schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:14:
[...]

Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Maar over het algemeen vind ik Apple betrouwbaarder dan providers en weet je bij Apple redelijk direct waar je aan toe bent.
Ik had het niet over providers/aankoop bij abonnement, maar gewoon los bij een (web)winkel of zoiets. Maar ik bestel vaak ook gewoon bij Apple zelf hoor, prima ervaring altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

2 jaar terug even een Xr in gebruik gehad, vond toen de 6,1” veel chiller dan de 6,7” van de OnePlus 7 Pro die ik toen daily had.

Ben toen van de OnePlus 7 Pro naar de 11 Pro Max gegaan en deze een jaar gebruikt. vond die eigenlijk te groot en ben toen de iPhone 12 serie uitkwam meteen naar de 12 Pro (in het goud! :o) gegaan. Had hem toen gepre-ordered via de site van Apple en opgehaald in de Apple store in Den Haag (want dan had ik ‘m een paar dagen eerder.)

Geen spijt van gehad, nog steeds een prettig formaat die 6,1”. Had er sinds day one een glazen screen protector op zitten en het doorzichtige MagSafe hoesje van Apple. Helaas is het design van het hoesje niet heel slim gedaan, aan de onderkant is geen rand waardoor er nu dus 3 barsten aan de onderkant zitten :(… Ook is de batterijduur echt niet top, health is al 92% met zo’n 300 cycles erop zitten. Wellicht door het vele gebruik in de auto als navigatie…

Ga dit jaar ALLEEN als de Pro modellen 120Hz hebben meteen zodra de pre-orders opengaan de 13(/12S) Pro bestellen, hopelijk dit jaar in een mooie matzwarte kleur (vind die grijs van de 12 Pro niet echt zo geweldig)

De Pro Max staat mij ook wel aan, heb hem echter een halfuur gebruikt maar vond hem te groot en vooral veel te zwaar, echt niet prettig om als daily te hebben (alleen de accu is fijn om te hebben, die is dan wel weer veel beter)

We gaan het zien… Anders krijgt mijn 12 Pro een nieuw scherm ;)

[ Voor 3% gewijzigd door d22wth op 13-09-2021 01:45 ]

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

d22wth schreef op maandag 13 september 2021 @ 01:41:

Ook is de batterijduur echt niet top, health is al 92% met zo’n 300 cycles erop zitten. Wellicht door het vele gebruik in de auto als navigatie…
Dat percentage maakt echt weinig uit.
Mijn oude X vloog echt achter uit qua conditie en zat binnen no time onder de 90%.

Kon gewoon normaal de dag doorkomen en na een jaartje toen ik hem verkocht was die volgens mij zelfs 84% al. Nooit wat geks aan gemerkt.
Mijn 12 Pro zit nu sinds release op 93% waar deze eerst heel lang op 100% bleef.

Nog een dagje en dan weten we wat we kunnen pre-orderen :D :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil eigenlijk van de Max ook terug naar de normale pro maar de batterij houd mij ook wat tegen. De Max krijg ik met een dagje al wel leeg dus dan ga ik de dag niet eens redden met een normale pro schat ik zo in.

Toch vind ik het formaat van de Max nu net te groot geworden. Vond de vorige Max/Plus modellen nooit te groot maar hij houd nu net niet fijn meer vast. 5,8” vond ik te klein maar 6,1” lijkt precies perfect te zijn.

Keuzes keuzes 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Donstil schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:06:
Ik wil eigenlijk van de Max ook terug naar de normale pro maar de batterij houd mij ook wat tegen. De Max krijg ik met een dagje al wel leeg dus dan ga ik de dag niet eens redden met een normale pro schat ik zo in.

Toch vind ik het formaat van de Max nu net te groot geworden. Vond de vorige Max/Plus modellen nooit te groot maar hij houd nu net niet fijn meer vast. 5,8” vond ik te klein maar 6,1” lijkt precies perfect te zijn.

Keuzes keuzes 8)7
Dan de normale Pro (non-max) en een MagSafe batterij voor de noodgevallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:26

OMX2000

By any means necessary...

Keuzes keuzes 8)7
De nieuwe 13's schijnen dikker te worden, en daardoor grotere batterijen. Dat was een gerucht, ander gerucht was dat er meer ruimte is voor een batterij, en er daarom een grotere batterij in kan.

Ik ga echt niet voor de Max. Ding is gewoon te groot. En met voorlopig nog veel thuis werken is laden niet per se een issue, en als ik werk ook eigenlijk niet. Op de heen weg in de auto aan de kabel, en terug ook weer. Ik heb nog steeds een iPhone X waarvan vorig jaar de batterij en het scherm is vervangen door Apple.

Maar dit jaar ga ik toch wel upgraden naar de 13 Pro. Vooral als het scherm van het beestje 120 Hz. De rest zal allemaal wel. Er zijn zeker hier en daar hardware matige features die software matig leuke dingen mogelijk maakt. Maar ik zie verder weinig killer features meer. Dus gewoon weer een snellere cpu/gpu, iets betere camera's en wat andere zaken.

Ik vind het ontwerp van de X ook fijner. Die is wat kleiner dan de de 12 Pro. Maar daar doe je weinig aan ;)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
robcoenen schreef op zondag 12 september 2021 @ 15:17:
Mark Gurman (bevestigd eigenlijk wat we al weten en geeft wat inkopertjes) geeft nog even zijn laatste verwachtingen voor dinsdag:
Even een uitgebreidere versie hier van n.a.v. zijn nieuwsbrief:

iPhone 13
  • Same design, but a narrower notch: A year after a fairly noticeable redesign with the iPhone 12, don’t expect many major changes this time around. Look for the same three sizes — 5.4 inches, 6.1 inches and 6.7 inches — across the two regular iPhone 13 and iPhone 13 Pro categories. The main change will be a smaller notch at the top of the display.
  • New camera features: Look for a video version of Portrait mode dubbed Cinematic Video, a new AI-driven filter system to apply different styles to your photos, and higher-quality video recording in ProRes for the Pro models. On the hardware side, continue to expect three lenses on the Pro models and two on the regular models.
  • Faster processor: Of course, expect a new A15 chip. I’m told the core counts will remain the same as the A14, but it’ll be a bit speedier.
  • Updated screens: Expect new LTPO (low-temperature polycrystalline oxide) displays on the Pro models. That likely means a higher-refresh rate, like ProMotion on the iPad Pro.
  • Satellite features: The most significant addition to the iPhone 13 might be one that won’t be ready until next year: the ability to connect to satellite networks. While the hardware for such functionality could be technically present inside the new devices, don’t expect software support to arrive until at least next year. These won’t be true satellite phones, either, to be clear. You’ll gain the ability to send emergency texts and SOS distress signals, not call your best friend from the top of a mountain.
Apple Watch Series 7
  • New design: While the iPhone won’t be seeing any momentous design changes, the Apple Watch will. Look for a flat screen and flat edges to match the iPhone and iPad design, plus a slew of new watch bands and watch faces.
  • Larger screens: Look for Apple to ditch the current 40-millimeter and 44-millimeter cases sizes in favor of 41 and 45 millimeters. The new screen on the larger model will be about 1.9 inches and — combined with slimmer bezels — will jam a ton of pixels on your wrist. How many pixels? About 16% more, at a resolution of 396 by 484.
  • Faster processor: Per usual, expect a new chip. It’ll be called the S7 in all likelihood.
  • Major health upgrades and more later: I’m not expecting new health sensors or features of any significance this year. Last year brought oxygen saturation monitoring, while 2018 added the ability to take an EKG. Apple is working on three major health features: body temperature, blood pressure and blood sugar reading. Look for those to appear in that order, with the thermometer arriving next year. The other two will be years after that, I’m told.
AirPods
Apple is preparing new entry-level AirPods with a redesigned charging case and an earbud design similar to the AirPods Pro. These will mark the biggest change to the standard AirPods since they first launched in 2016, and only the third-ever update to the product.

iPad en iPad Mini (niet in het september event, mogelijk in oktober of november)
Redesigned iPad mini and ninth-generation iPad: Look out for a revamped iPad mini with a larger display and thinner bezels. It’ll mark the biggest change to the iPad mini since the version launched nearly a decade ago. Also coming: a thinner and faster entry-level full-sized iPad.

MacBook Pro (niet in het september event, mogelijk in oktober of november)
M1X MacBook Pro: 14-inch and 16-inch MacBook Pros with high-end M1 chips, MagSafe magnetic charging, miniLED screens, and no Touch Bars are in the offing. After delays, look out for these to hit shelves in the next several weeks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Keuzes keuzes 8)7
Ik had dat vorig jaar ook, van de 11 Pro Max naar de 12 Pro Max. Toen een gewone 12 Pro gekocht, maar als je iets groter bent gewend is daar niet aan te wennen (althans ik). Daarnaast vond ik het ook heel vervelend dat scaled resolutie lager is dan de oude iPhone 11/XR en dat maakt browsen e.d. net niet fijn op de gewone 12/Pro.

6.7" (428 x 926 points @3x)
iPhone 12 Pro Max

6.5" (414 x 896 points @3x)
iPhone 11 Pro Max, iPhone XS Max

6.1" (390 x 844 points @3x)
iPhone 12 Pro, iPhone 12

Maar goed dat is persoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:32:
[...]

Dan de normale Pro (non-max) en een MagSafe batterij voor de noodgevallen?
Ja denk dat het zoiets wordt idd. Heb de MagSafe batterij toevallig al gekocht voor vakantie dus die kan ik dan ook op de 13 gebruiken.

Overdag is bijladen meestal ook geen probleem. Eventueel kan ik CarPlay bedraad ook nog gaan gebruiken om zo te laden.

Alleen dan moet ik er wat meer mee bezig zijn en dat vind ik eigenlijk ook weer irritant 8)7
OMX2000 schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:34:
[...]

De nieuwe 13's schijnen dikker te worden, en daardoor grotere batterijen. Dat was een gerucht, ander gerucht was dat er meer ruimte is voor een batterij, en er daarom een grotere batterij in kan.

Ik ga echt niet voor de Max. Ding is gewoon te groot. En met voorlopig nog veel thuis werken is laden niet per se een issue, en als ik werk ook eigenlijk niet. Op de heen weg in de auto aan de kabel, en terug ook weer. Ik heb nog steeds een iPhone X waarvan vorig jaar de batterij en het scherm is vervangen door Apple.

Maar dit jaar ga ik toch wel upgraden naar de 13 Pro. Vooral als het scherm van het beestje 120 Hz. De rest zal allemaal wel. Er zijn zeker hier en daar hardware matige features die software matig leuke dingen mogelijk maakt. Maar ik zie verder weinig killer features meer. Dus gewoon weer een snellere cpu/gpu, iets betere camera's en wat andere zaken.

Ik vind het ontwerp van de X ook fijner. Die is wat kleiner dan de de 12 Pro. Maar daar doe je weinig aan ;)
Ja geruchten over een betere/grotere batterij gingen wel idd. Dat zou fijn zijn.

De X vond ik in gebruik iets te klein, 6.1 zou dat precies oplossen denk/schat ik.

Nog 1 dag 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:41:
[...]

Ik had dat vorig jaar ook, van de 11 Pro Max naar de 12 Pro Max. Toen een gewone 12 Pro gekocht, maar als je iets groter bent gewend is daar niet aan te wennen (althans ik). Daarnaast vond ik het ook heel vervelend dat scaled resolutie lager is dan de oude iPhone 11/XR en dat maakt browsen e.d. net niet fijn op de gewone 12/Pro.

6.7" (428 x 926 points @3x)
iPhone 12 Pro Max

6.5" (414 x 896 points @3x)
iPhone 11 Pro Max, iPhone XS Max

6.1" (390 x 844 points @3x)
iPhone 12 Pro, iPhone 12

Maar goed dat is persoonlijk :)
Ooh maar dat is wel iets om rekening mee te houden. Had ik niet eens aan gedacht.

Ik internet best wel veel op de Max DUs dat ga ik even goed testen met een 12 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
robcoenen schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:38:
[...]

Even een uitgebreidere versie hier van n.a.v. zijn nieuwsbrief:

iPhone 13
  • Same design, but a narrower notch: A year after a fairly noticeable redesign with the iPhone 12, don’t expect many major changes this time around. Look for the same three sizes — 5.4 inches, 6.1 inches and 6.7 inches — across the two regular iPhone 13 and iPhone 13 Pro categories. The main change will be a smaller notch at the top of the display.
  • New camera features: Look for a video version of Portrait mode dubbed Cinematic Video, a new AI-driven filter system to apply different styles to your photos, and higher-quality video recording in ProRes for the Pro models. On the hardware side, continue to expect three lenses on the Pro models and two on the regular models.
  • Faster processor: Of course, expect a new A15 chip. I’m told the core counts will remain the same as the A14, but it’ll be a bit speedier.
  • Updated screens: Expect new LTPO (low-temperature polycrystalline oxide) displays on the Pro models. That likely means a higher-refresh rate, like ProMotion on the iPad Pro.
  • Satellite features: The most significant addition to the iPhone 13 might be one that won’t be ready until next year: the ability to connect to satellite networks. While the hardware for such functionality could be technically present inside the new devices, don’t expect software support to arrive until at least next year. These won’t be true satellite phones, either, to be clear. You’ll gain the ability to send emergency texts and SOS distress signals, not call your best friend from the top of a mountain.
Apple Watch Series 7
  • New design: While the iPhone won’t be seeing any momentous design changes, the Apple Watch will. Look for a flat screen and flat edges to match the iPhone and iPad design, plus a slew of new watch bands and watch faces.
  • Larger screens: Look for Apple to ditch the current 40-millimeter and 44-millimeter cases sizes in favor of 41 and 45 millimeters. The new screen on the larger model will be about 1.9 inches and — combined with slimmer bezels — will jam a ton of pixels on your wrist. How many pixels? About 16% more, at a resolution of 396 by 484.
  • Faster processor: Per usual, expect a new chip. It’ll be called the S7 in all likelihood.
  • Major health upgrades and more later: I’m not expecting new health sensors or features of any significance this year. Last year brought oxygen saturation monitoring, while 2018 added the ability to take an EKG. Apple is working on three major health features: body temperature, blood pressure and blood sugar reading. Look for those to appear in that order, with the thermometer arriving next year. The other two will be years after that, I’m told.
AirPods
Apple is preparing new entry-level AirPods with a redesigned charging case and an earbud design similar to the AirPods Pro. These will mark the biggest change to the standard AirPods since they first launched in 2016, and only the third-ever update to the product.

iPad en iPad Mini (niet in het september event, mogelijk in oktober of november)
Redesigned iPad mini and ninth-generation iPad: Look out for a revamped iPad mini with a larger display and thinner bezels. It’ll mark the biggest change to the iPad mini since the version launched nearly a decade ago. Also coming: a thinner and faster entry-level full-sized iPad.

MacBook Pro (niet in het september event, mogelijk in oktober of november)
M1X MacBook Pro: 14-inch and 16-inch MacBook Pros with high-end M1 chips, MagSafe magnetic charging, miniLED screens, and no Touch Bars are in the offing. After delays, look out for these to hit shelves in the next several weeks.
Toevoeging; de problemen die er waren met de productie van de AW7 gaan waarschijnlijk geen problemen opleveren bij de launch heb ik gelezen. Fingerscrost dat dit ook het geval is :)

©2004

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.