• Deckkie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-03 07:54
Dit is misschien niet helemaal de juiste plek om mijn vraag te stellen maar kan geen betere vinden, dus mijn excuses.

Een week of twee geleden las ik in tweakers comments over een Youtube app/extensie waarmee Youtube in Pip afgespeeld kan worden. Ik geloof dat deze 2/3 euro in de store zou kosten. Alleen kan ik de app niet meer vinden. Weet iemand hier misschien welke app/extensie ik bedoel? Alvast bedankt.

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18:17
Deckkie schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:25:
Dit is misschien niet helemaal de juiste plek om mijn vraag te stellen maar kan geen betere vinden, dus mijn excuses.

Een week of twee geleden las ik in tweakers comments over een Youtube app/extensie waarmee Youtube in Pip afgespeeld kan worden. Ik geloof dat deze 2/3 euro in de store zou kosten. Alleen kan ik de app niet meer vinden. Weet iemand hier misschien welke app/extensie ik bedoel? Alvast bedankt.
PiPifier!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-05 10:34
Deckkie schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:25:

Vinegar

• Deckkie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-03 07:54
@iSchel @Erik1805
Ze doen het beide uitstekend. Dank.

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-05 10:34
Ik heb zelf een IPhone 13 Pro en als ik door TikTok heen scroll dan reageert het scherm slechter op de veegbeweging. Het is alleen bij deze app. Iemand een idee?

Ik had het niet bij de IPhone 13 ( die is naar mijn vrouw gegaan)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:10
Erik1805 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:03:
Ik heb zelf een IPhone 13 Pro en als ik door TikTok heen scroll dan reageert het scherm slechter op de veegbeweging. Het is alleen bij deze app. Iemand een idee?

Ik had het niet bij de IPhone 13 ( die is naar mijn vrouw gegaan)
Eigenlijk beantwoord je zelf al je vraag. Als het alleen in die app is zal het aan die app liggen. Soms helpt verwijderen van de app. Ook een soft reset wilt soms helpen.

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:01
Weet iemand of het mogelijk is om een achtergrond in te stellen op de 13 Pro die zich aanpast aan de tijd?

Had dat vroeger op een Mi 9. En berg met de zon en schaduw die zich aanpaste aan de tijd van de dag. In de nacht zag je sterren bijvoorbeeld.

Acties:
  • +2Henk 'm!
KaiseRRuby schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:44:
Weet iemand of het mogelijk is om een achtergrond in te stellen op de 13 Pro die zich aanpast aan de tijd?

Had dat vroeger op een Mi 9. En berg met de zon en schaduw die zich aanpaste aan de tijd van de dag. In de nacht zag je sterren bijvoorbeeld.
Zo ver mij bekend is dit enkel mogelijk via de 'Shortcuts' applicatie maar niet ingebakken in iOS.
iOS 16 (release +/- september) heeft wel dynamische wallpapers standaard aan boord.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:14
Ik ben nog old school en bel regelmatig met m'n iPhone. :+ I know, shocking..

Dus phone app, whatsapp of Teams.

Omdat ik vaak in een open bureau werk, heb ik ook vaak m'n airpods pro in. Soms haal ik ze uit en leg ik ze gewoon op het bureau. Blijkbaar blijft de bluetooth verbinding dan toch behouden, en gaat de oproep toch over op de oortjes. Je mist dus vaak een oproep.

Als je de oproep toch ziet en aanneemt, gaat het gesprek dan via de oortjes en moet ik vaak een paar seconden pielen om het gesprek op de microfoon en speaker van de telefoon te zetten. Beetje amateuristisch voor wie aan de andere kant wacht tot 'ie hoorbaar is.

Ik bel liever niet met m'n airpods, omdat ik gewoon nooit zeker kan zijn van hoe ze me aan de andere kant horen. Ik heb al vaak genoeg gebeld met mensen die duidelijk via crappy bluetooth oortjes bellen en ik begrijp ze nauwelijks, daarom verkies ik zelf liever gewoon via de telefoon te bellen.

Ik merk dat ik nu af en toe m'n bedraadde oortjes gebruik, gewoon omdat ik ze gemakkelijk fysiek kan uittrekken, en dus het gesprek via de iPhone forceer. Maar dat is dan weer niet erg ok voor de levensduur van het lightning poortje

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:49
Amos_x schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:06:

Omdat ik vaak in een open bureau werk, heb ik ook vaak m'n airpods pro in. Soms haal ik ze uit en leg ik ze gewoon op het bureau. Blijkbaar blijft de bluetooth verbinding dan toch behouden, en gaat de oproep toch over op de oortjes. Je mist dus vaak een oproep.

Als je de oproep toch ziet en aanneemt, gaat het gesprek dan via de oortjes en moet ik vaak een paar seconden pielen om het gesprek op de microfoon en speaker van de telefoon te zetten. Beetje amateuristisch voor wie aan de andere kant wacht tot 'ie hoorbaar is.

Ik bel liever niet met m'n airpods, omdat ik gewoon nooit zeker kan zijn van hoe ze me aan de andere kant horen. Ik heb al vaak genoeg gebeld met mensen die duidelijk via crappy bluetooth oortjes bellen en ik begrijp ze nauwelijks, daarom verkies ik zelf liever gewoon via de telefoon te bellen.

Ik merk dat ik nu af en toe m'n bedraadde oortjes gebruik, gewoon omdat ik ze gemakkelijk fysiek kan uittrekken, en dus het gesprek via de iPhone forceer. Maar dat is dan weer niet erg ok voor de levensduur van het lightning poortje
Hmm ik bel juist veel met de oortjes omdat de belkwaliteit echt heel erg goed is. Ik hoor regelmatig van ‘de andere kant’ dat ik erg goed klink met de AirPods Pro in.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:40

Geronimous

Moderator Spielerij

BigF25 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:11:
[...]

Zie het nu, er staat een whopping 11,7gb, incl fotobibliotheek... waarom staat dat er tussen als ik foto's heb uitgeschakeld? }:|
Het gaat niet zozeer om die ene euro, als het niet nodig is is het niet nodig
Uh, zoadat je foto's alsnog gebackupped worden, als je ze niet in de iCloud sync wilt hebben? Foto's zijn doorgaans wel redelijk belangrijk voor mensen.
Plus, als je ze ook niet gebackupped wilt hebben, kun je ze bij de instellingen uitsluiten.

iCloud sync ≠ backup

(1-2-2022) in memoriam: Mike aka poor Leno

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:14
Amos_x schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:06:

De kwaliteit van AirPods pro is echt niet te vergelijken met goedkope Bluetooth dopjes. Neem maar eens een filmpje ofzo op met geluid via de verschillende headsets, dan kan je het zelf ook horen. AirPods zijn echt top!

Verder… ik denk dat je jezelf moet aanleren om de dopjes meteen in het doosje te doen, dat werkt echt het beste. Dus uit je oren halen = meteen in het doosje doen.

Ik heb ook een jaar (tijdens Corona) gebeld met bedrade oortjes, dacht dat is prima.. maar toen ik eenmaal m’n AirPods Pro had, heb ik m’n bedrade dopjes nooit meer in gehad. Zo ontzettend blij met draadloos, bewegingsvrijheid, super kwaliteit.

Dus… probeer het maar eens echt, zou ik zeggen.

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-06 11:17
ChrisM schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:25:
[...]

De kwaliteit van AirPods pro is echt niet te vergelijken met goedkope Bluetooth dopjes. Neem maar eens een filmpje ofzo op met geluid via de verschillende headsets, dan kan je het zelf ook horen. AirPods zijn echt top!

Verder… ik denk dat je jezelf moet aanleren om de dopjes meteen in het doosje te doen, dat werkt echt het beste. Dus uit je oren halen = meteen in het doosje doen.

Ik heb ook een jaar (tijdens Corona) gebeld met bedrade oortjes, dacht dat is prima.. maar toen ik eenmaal m’n AirPods Pro had, heb ik m’n bedrade dopjes nooit meer in gehad. Zo ontzettend blij met draadloos, bewegingsvrijheid, super kwaliteit.

Beetje offtopic, maar ik merk wel dat de microfoonkwaliteit van bedrade EarPods vele malen beter is dan die van de AirPods Pro. Is voor mij een reden om toch nog even die bedrade ondingen te gebruiken voor meetings.

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:27
Ik heb ze vooral (de gewone, niet de pro)l omdat het handig is zonder kabeltje. Zo kan ik van mijn iPhone weg lopen, heel snel switchen naar mijn MacBook, Apple TV of Garmin horloge. Ook fijn bij hardlopen of fietsen dat er geen kabel ergens aan zit. Geluid is vind ik prima.
Om terug te komen op het onderwerp, dat is iets wat iOS (en macos) meestal prima doet. Zien dat ik AirPods heb en switch of vraagt dat te doen als ik meerdere apparaten gebruik.
Belangrijke reden waarom ik blij ben met Apple spulletjes is hoe alles zonder inspanning samenwerkt. Of iig vergeleken met niet-Apple producten.

[Voor 13% gewijzigd door PrimusIP op 29-07-2022 10:23]

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:19
Geronimous schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:23:
[...]

Uh, zoadat je foto's alsnog gebackupped worden, als je ze niet in de iCloud sync wilt hebben? Foto's zijn doorgaans wel redelijk belangrijk voor mensen.
Plus, als je ze ook niet gebackupped wilt hebben, kun je ze bij de instellingen uitsluiten.

iCloud sync ≠ backup
Achzo, nja heb maar icloud+ genomen, heb ik daar ook geen omkijken meer naar ;)

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23:42
[...]

Helemaal eens met wat je zegt, ik heb ze zelf ook, sinds release en kwaliteit + battery life is nog altijd top!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-06 14:53
JSD00 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:58:
[...]

Beetje offtopic, maar ik merk wel dat de microfoonkwaliteit van bedrade EarPods vele malen beter is dan die van de AirPods Pro. Is voor mij een reden om toch nog even die bedrade ondingen te gebruiken voor meetings.
Niet alleen Airpods, met alle merken dopjes (en ook merkloze spul) merk ik dat bedraad een microfoon altijd veel beter klinkt.

Qua audio die je zelf hoort is het over het algemeen on par.

Maar deze issue zie ik ook zelfs op PC/consoles, waar 99% van de draadloze hoofdtelefoons met een microfoon gewoon beter bedraad klinken dan draadloos.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:03

amphora

Websites & Fotografie

Mizgala28 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:47:
[...]

Niet alleen Airpods, met alle merken dopjes (en ook merkloze spul) merk ik dat bedraad een microfoon altijd veel beter klinkt.

Maar deze issue zie ik ook zelfs op PC/consoles, waar 99% van de draadloze hoofdtelefoons met een microfoon gewoon beter bedraad klinken dan draadloos.
Omdat bluetooth in de basis ruk is voor microfoon. Audio ontvangen (muziek luisteren) kan in hoge kwaliteit maar versturen (microfoon) altijd lage bitrate. Met een draadje heb je dat probleem niet.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

• Amos_x
Kassad schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:25:
[...]

Hmm ik bel juist veel met de oortjes omdat de belkwaliteit echt heel erg goed is. Ik hoor regelmatig van ‘de andere kant’ dat ik erg goed klink met de AirPods Pro in.
[...]

JSD00 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:58:
[...]

Mizgala28 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:47:
[...]

Toch een aantal tegenstrijdige ervaringen blijkbaar. Ik denk niet dat er een absolute waarheid is, sommige mensen zullen meer of minder gevoelig zijn voor de kwaliteit van microfoons uit bluetooth oortjes.

Dan is er nog het gegeven bluetooth compressie? Er staat me iets van bij dat airpods (of bluetooth oortjes) op een windows pc onderworpen zijn aan een heftige compressie?

Nu gebruik ik wel nooit airpods op een windows pc, dus dat speelt niet. Tussen apple devices zal het vast wel allemaal goed geregeld zijn.

Ik heb nog geen terugkoppeling gehad van gesprekspartners over hoe ik klink, dus wie weet valt het allemaal wel mee. Zou met "voice memos" mezelf eens moeten opnemen met airpods.

Dat gezegd zijnde, het primaire probleem is dus dat door de oordopjes op tafel te leggen, de bluetooth verbinding behouden blijft, en dus het telefoongesprek automatisch overgaat op de oortjes. Je moet ze dus effectief in het doosje doen. Het zou, voor mijn gebruik, al heel wat schelen als de oortjes uithalen ze automatisch ontkoppelt, en gesprekken niet meer over de oortjes laat gaan.

Het tweede, en waar ik het eerder niet over had, is dat als ik oortjes in heb ze vaak op 'noise cancelling' staan. Als ik dan meteen naadloos een gesprek aanneem blijven ze op noise cancelling staan. Ik vind die ervaring gewoon niet prettig voor een gesprek.

Ik heb wel al twee 'routines'/shortcuts gemaakt op het homescreen, die dat proberen op te vangen.
- een shortcut = "start muziek" + start noise cancelling
- een andere shortcut = "stop muziek" + stop noise cancelling.

Maar dan moet ik dus wel altijd eerst lopen prielen om naar het homescreen terug te gaan en snel dat icoontje aan te klikken. Ik gebruik de shortcuts eerlijk gezegd het meest om snel iets te kunnen horen/praten zonder de airpods uit te halen. (snel gesprek met collega, gesprek aan de kassa, aankondiging horen in luchthaven of station, ...)

Daar zijn mijn non-pro's toch duidelijk beter in, maar om hygienische redenen verkies ik m'n airpods pro aangezien ik daar gemakkelijker de tipjes kan schoonmaken, en oorsmeer niet tot in het roostertje komt.

Die vrijheid is natuurlijk fantastisch. Thuis rondlopend voor muziek of bellen/whatsapp/game chat gebruik ik het ook regelmatig. Maar er zijn genoeg situaties waar ik liever gewoon old school bel via de iPhone zelf. Daar ga ik niet veel aan veranderen, is gewoon een voorkeur.

En inderdaad, nu pruts ik ze altijd eerst in het doosje voor ik een gesprek aanneem, maar dat kan af en toe wel vervelen. Zeker als je ietwat vaak telefoontjes moet plegen. Nogal een gedoe om ze telkens op te bergen. Moet je eerst je doosje ook nog snel vinden.

Nu goed, ik wil er geen groot probleem van maken, want dat is het niet. Ook al heb ik het er te uitvoerig over gehad waarvoor excuses. Was in eerste nieuwsgierig naar het gebruikspatroon van anderen.

• Amos_x
amphora schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:06:
[...]

Omdat bluetooth in de basis ruk is voor microfoon. Audio ontvangen (muziek luisteren) kan in hoge kwaliteit maar versturen (microfoon) altijd lage bitrate. Met een draadje heb je dat probleem niet.
Ik heb een collega met Jabra elite, zoiets... En ik vind het afschuwelijk om daar naar te luisteren. Ik had ook al eerder opgevangen dat versturen echt een 1995 mp3-kwaliteit codec is. Nu weet ik niet hoe dat met apple zit, of dat gewoon deel uitmaakt van de bluetooth spec/stack en dat apple daar weinig aan kan doen

Sowieso: bluetooth is ontworpen door Satan zelf

[Voor 3% gewijzigd door Amos_x op 29-07-2022 13:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:16

carpebios

-1 social credit

Weet iemand hoe het komt dat in foto’s en video’s verstuur van de vakantie in iMessages, dat de familieleden klagen over slechte kwaliteit foto’s en filmpjes in blokjes?

Nu extra prikkelend en minder stuurbaar

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ChrisM
carpebios schreef op zondag 31 juli 2022 @ 14:10:
Weet iemand hoe het komt dat in foto’s en video’s verstuur van de vakantie in iMessages, dat de familieleden klagen over slechte kwaliteit foto’s en filmpjes in blokjes?
Via instellingen - berichten - helemaal onderaan lage kwaliteitsmodus uitzetten?

Betere manier om foto’s en filmpjes te delen, als je tenminste gebruik maakt van iCloud fotobibliotheek: delen via een iCloud link. Dan krijgen ze gewoon de originele kwaliteit link naar de foto of video in jouw bibliotheek. En dan vervuil je ook niet de iMessage backup met allerlei foto’s en video’s…
of delen via een Gedeeld Album…

Acties:
  • 0Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:16

carpebios

-1 social credit

Dank. Het internet in Italië is zo dramatisch in dit gebied ondanks de 5g dat niks upload. Ik zal thuis dan met zo’n linkje moeten werken. Dan is WhatsApp wel beter te gebruiken.

Nu extra prikkelend en minder stuurbaar

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik maak gebruik van een Outlook.com e-mailadres op mijn iPhone, ik ben ooit gestopt met het gebruik van de standaard Mail app omdat de mail die ik dan weg swipe om te archiveren, in een map ‘archive’ in mijn outlook account komt, ipv de map ‘archief’. Ik heb dan 2 mappen met archief, wat onhandig is, heeft iemand een oplossing? (Ik heb niks op Engels staan)

• ChrisM
jodeltje schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:40:
Ik maak gebruik van een Outlook.com e-mailadres op mijn iPhone, ik ben ooit gestopt met het gebruik van de standaard Mail app omdat de mail die ik dan weg swipe om te archiveren, in een map ‘archive’ in mijn outlook account komt, ipv de map ‘archief’. Ik heb dan 2 mappen met archief, wat onhandig is, heeft iemand een oplossing? (Ik heb niks op Engels staan)
Instellingen - mail - accounts - account kiezen - nog een keer op het mail account (ik neem aan dat je imap hebt) - geavanceerd - en daar kan je per type (archief, verstuurd, concepten, etc) een map kiezen

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
ChrisM schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 06:58:
[...]

Instellingen - mail - accounts - account kiezen - nog een keer op het mail account (ik neem aan dat je imap hebt) - geavanceerd - en daar kan je per type (archief, verstuurd, concepten, etc) een map kiezen
Ik heb die optie niet staan, ik heb mijn account aangemaakt door op de grote Outlook.com knop te drukken. Ik heb nu een imap aangemaakt alleen voor de e-mail en daar staat de optie wél. Bedankt!

• BigF25
Heb sinds een paar dagen dat de batterij van m'n 13 Pro niet tot 100% laad.

Laad altijd snachts op via de wireless charger. Vannacht van 00.45 tot 8.15 aan de lader en sta op met 87%

Niets aangepast in de instellingen verder, geoptimaliseerd laden heeft altijd aangestaan. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:10
BigF25 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:03:

Laad altijd snachts op via de wireless charger. Vannacht van 00.45 tot 8.15 aan de lader en sta op met 87%

Niets aangepast in de instellingen verder, geoptimaliseerd laden heeft altijd aangestaan. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Even soft reset, en geoptimaliseerd laden een dagje uit zetten. Dan kijken of het wel werkt. Anders een nachtje via stekker opladen.

• BigF25
drusloos schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:52:
[...]

Even soft reset, en geoptimaliseerd laden een dagje uit zetten. Dan kijken of het wel werkt. Anders een nachtje via stekker opladen.
Soft reset? Dit -> Houd de sluimerknop ingedrukt en druk gelijktijdig op de Volume-omlaag-knop aan de linkerkant van het toestel. Houd deze twee knoppen circa 5 seconden ingedrukt

[Voor 23% gewijzigd door BigF25 op 09-08-2022 14:03]

• CHRlS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:41
BigF25 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:03:

Ik heb incidenteel het ook wel eens met mijn draadloze lader. Dat is geen magsafe lader en dus erg gevoelig of ie er goed op ligt. Ik heb zelf het idee dat het te maken heeft met dat ik de telefoon er net niet helemaal lekker op heb liggen of dat ik er in mijn slaap tegenaan heb gestoten. Maar kan de vinger er niet helemaal goed achter krijgen.

• BigF25
CHRlS schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:32:
[...]

Ik heb incidenteel het ook wel eens met mijn draadloze lader. Dat is geen magsafe lader en dus erg gevoelig of ie er goed op ligt. Ik heb zelf het idee dat het te maken heeft met dat ik de telefoon er net niet helemaal lekker op heb liggen of dat ik er in mijn slaap tegenaan heb gestoten. Maar kan de vinger er niet helemaal goed achter krijgen.
Dat zou initieel kunnen, heb ik ook even bij stil gestaan maar dan heb ik de telefoon op zijn rustplek de afgelopen 3/4 dagen continu verstoord, zou kunnen maar lijkt me sterk.. Het draadloos laden doe ik nu al jaren :) Ik ga de soft reset even proberen iig.

-update-
Soft reset did the trick, afgelopen nacht weer volledig opgeladen.

[Voor 5% gewijzigd door BigF25 op 10-08-2022 10:13]

• tomdrost
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-06 11:41
Sinds iOS 15.6 krijg ik geen meldingen meer van mijn 2e account in de Outlook app.
Heel irritant, want zo mis ik nogal wat mails...

Meer mensen met dit probleem- en eventueel een oplossing?
Heb al de app opnieuw geïnstalleerd, iPhone gereset en accounts opnieuw toegevoegd maar geen resultaat :/ .

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:29
-

[Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 14:16]

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
SgtElPotato schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:45:
Ik zie steeds vaker mensen voorbij komen die een alternatief toetsenbord gebruiken. Ik heb laatst Swiftkey een poging gegeven maar de hele UI vond ik niks, echt waardige alternatieven kom ik niet tegen verder (op de NEON KEYBOARD V1.69 na etc.)

Wat voor toetsenborden gebruiken jullie? Of gebruikt iedereen de standaard? Ik gebruik zelf de standaard, werkt nog altijd het meest soepelst en snelst imo.
Ik heb jaren Swype gebruikt maar deze is stopgezet en nu gebruik ik ook de standaard. Ben er nog niet echt tevreden mee gezien de AI veel fouten maakt.

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01 16:21
Hulliee schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:57:
[...]
Ik heb jaren Swype gebruikt maar deze is stopgezet en nu gebruik ik ook de standaard. Ben er nog niet echt tevreden mee gezien de AI veel fouten maakt.
Is Swype stopgezet? Hij werkt bij mij nog wel gewoon…… Ik vind hem ook beter dan de standaard. Bij de standaard mis ik bijv de snelle toets voor “!” en “?”…

Have Fun Funske

• Hulliee
  • Niet online
funske schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 23:34:
[...]

Is Swype stopgezet? Hij werkt bij mij nog wel gewoon…… Ik vind hem ook beter dan de standaard. Bij de standaard mis ik bijv de snelle toets voor “!” en “?”…
Ja omdat hij nog op je telefoon staat. Haal hem er maar niet af :) Maar hij is niet meer verkrijgbaar in de store voor nieuwe downloads en de ontwikkeling is gestopt.
https://tweakers.net/nieu...-voor-ios-en-android.html

Klopt die ! en ? zijn super handig!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:26
Vraagje, als je een encrypted backup (dus met passwords) herstelt op een iPhone (zelfde toestel, zelfde iOS versie) wat moet je dan daarna nog allemaal handmatig herstellen?

Even terug gedaan en viel me op dat er best wat zaken waren die niet terugkomen na restore. Uit mijn hoofd alle Apple Pay passen, bankieren apps, dacht ook credit card app. Kortom was wat minder soepel dan verwacht, handig te weten wat wel en niet goed staat na restore maar kan dat niet echt vinden.

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:32
Bekend probleem volgens mij maar toch even hier. Als ik in Google iets zoek en ik vaa naar halverwege de pagina klik op een link dan weer terug ga dan start ik eer bovenaan de pagina. Dit is niet overal zo naar vaak wel wat is dat?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• Hulliee
  • Niet online
jaspov schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 09:30:
Vraagje, als je een encrypted backup (dus met passwords) herstelt op een iPhone (zelfde toestel, zelfde iOS versie) wat moet je dan daarna nog allemaal handmatig herstellen?

Even terug gedaan en viel me op dat er best wat zaken waren die niet terugkomen na restore. Uit mijn hoofd alle Apple Pay passen, bankieren apps, dacht ook credit card app. Kortom was wat minder soepel dan verwacht, handig te weten wat wel en niet goed staat na restore maar kan dat niet echt vinden.
Ik denk al die zaken die je opnoemt, uit veiligheidsoverwegingen niet worden teruggezet. Lastig maar beter "Save than sorry".

• jaspov
Hulliee schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:11:
[...]

Ik denk al die zaken die je opnoemt, uit veiligheidsoverwegingen niet worden teruggezet. Lastig maar beter "Save than sorry".
Eens, zie ik nog iets over het hoofd?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:50
Als ik het mij goed herinner: m'n VPN toegang voor m'n werk gebruikt o.a. een authenticator-app. Volgens mij moest ik die daarna weer opnieuw koppelen.

(kan mij hier best in vergissen, maar ga uit van worst-case scenario)

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:29
-

[Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 14:16]

• jaspov
Thanks. Net weer eens gedaan. Had paspoort ook nodig voor bankieren en digid. Bankpassen in applepay ging soepel inderdaad.
Ook messaging apps willen nummer controleren en werken dan weer soepel.

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:53

SpoekGTi

AMEX vragen? DM!

Amos_x schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:33:
[...]

Sowieso: bluetooth is ontworpen door Satan zelf
U meneer bent in de war met Printers 🤣😉🔥

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:45

4POX

Everybody is wired

SpoekGTi schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 21:07:
[...]

U meneer bent in de war met Printers 🤣😉🔥
Inktjet printers........

AKA Rinkel weblog

• PrimusIP
Gebruiken jullie printers ooit nog? Ik heb een inktjet liggen die ik al paar jaar niet meer gebruik en inkt opgedroogd is. Voor die enkele keer in het jaar dat ik iets moet printen ga ik wel naar de winkel.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-05 21:48
Oja joh je kan in iMessage je vlucht nummer intypen en sturen, delen
Daarna ingedrukt houden en dan ‘bekijk vlucht’ kiezen.

_/-\o_

Edit:
Alleen in usa en Canada
Probeer AA4563 of AM694
Hoofdletters en je moet het bericht natuurlijk gestuurd hebben.

[Voor 31% gewijzigd door Mel33 op 14-08-2022 10:56]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01 16:21
PrimusIP schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 10:10:
Gebruiken jullie printers ooit nog? Ik heb een inktjet liggen die ik al paar jaar niet meer gebruik en inkt opgedroogd is. Voor die enkele keer in het jaar dat ik iets moet printen ga ik wel naar de winkel.
Wij gebruiken de inktjet ook weinig en hebben ook veel last gehad van opgedroogde inkt etc.
Bij de laatste nieuwe die we gekocht hebben print ik elke week een klein voorbeeldje waar alle kleuren op staan, zodat er niets uitdroogt. Gewoon in de agenda zetten.

Have Fun Funske

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:49
Sinds ik een ipad en een apple pencil heb hoef ik gelukkig nooit meer te printen :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• PeaceNlove
  • Laatst online: 21:49
offtopic:
ik heb een z/w-laserprinter, want ik print zo weinig en bij laser kan er toch niks opdrogen _O- , maar dit heeft weinig met iOS 15 te maken.

Bluetooth overigens weinig problemen mee, het hangt er denk ik ook een beetje vanaf wat je koppelt. BoseQC35, Jabra Evolve65t of een BeatsX gaat bij mij gewoon prima. De auto heb ik altijd aan de Carplay hangen dus daar heb ik geen ervaring mee.

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:07
Daarom paar jaar geleden een laser printer gekocht. Print niet vaak (1 a 2 x peer maand) maar nooit uitgedroogde inkt meer. >:)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• SpoekGTi
  • Laatst online: 20:53

SpoekGTi

AMEX vragen? DM!

Zoals je vroeg een pen meenam van kantoor, gebruik ik die sporadisch prints die ik nodig heb gewoon de kantoor faciliteiten :)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:45

4POX

Everybody is wired

Ik heb een 20 euro thermische bluetooth printer. Daarin kan hetzelfde papier wat een draadloze pinmachine gebruikt. Ideaal voor adressen, scorekaarten voor spelletjes. Een zwart wit foto van iemand. Een lange banner. Geen gedoe met inkt. Het enige nadeel is dat die printer alleen werkt met een gare china app.

AKA Rinkel weblog

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-06 15:19
Zojuist geprobeerd om Altstore op mijn iPhone te installeren (geen jailbreak nodig), maar dit is helaas mislukt.

Nu is het zo dat ik bij iTunes (gegevens synchroniseren via Wi-Fi) aan moest vinken en ik zag dat mijn telefoonopslag met 20% extra werd opgevuld. Niet heel erg eigenlijk.

Maar omdat het installeren van de Altstore is mislukt heb ik het maar opgegeven en dat vinkje weer uitgezet.

Het rare is dat mijn opslag niet minder is geworden en ik kan ook niet vinden waar het nou bij is gekomen.

Als ik bij instellingen > opslag kijk zie ik niks raars.

Mis ik iets?

Edit: Ik zie dat "systeemgegevens" bij mij 17,06GB verbruikt. Is dit normaal?

[Voor 6% gewijzigd door Knamix op 14-08-2022 15:21]

• Davidas
Knamix schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 15:16:
Zojuist geprobeerd om Altstore op mijn iPhone te installeren (geen jailbreak nodig), maar dit is helaas mislukt.

Nu is het zo dat ik bij iTunes (gegevens synchroniseren via Wi-Fi) aan moest vinken en ik zag dat mijn telefoonopslag met 20% extra werd opgevuld. Niet heel erg eigenlijk.

Maar omdat het installeren van de Altstore is mislukt heb ik het maar opgegeven en dat vinkje weer uitgezet.

Het rare is dat mijn opslag niet minder is geworden en ik kan ook niet vinden waar het nou bij is gekomen.

Mis ik iets?

Bij mij is dat 9GB (iPhone 13 Pro Max met iOS16)

• Knamix
Davidas schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 15:35:
[...]

Bij mij is dat 9GB (iPhone 13 Pro Max met iOS16)
Nu dat ik de iPhone heb aangesloten op iTunes is het 21GB geworden :/ Heel raar

• PrimusIP
Ik heb een rpi liggen wat ik een printer aan zou kunnen koppen en zo beschikbaar kan maken voor al mijn Apple spul. Best tof eigenlijk.

Maar ik print bijna nooit. Ik maak op papier soms notities, maar that’s it. (Tegenwoordig zo’n uitwisbaar schriftje). Ik heb een geschiedenis studie achtergond en vind oude teksten op papier (en perkament) enorm tof. Maar doe zelf niks meer met papier. En (onderdeel van) mijn baan op kantoor is juist om te zorgen dat we nog minder met papier doen.

• Mel33
Knamix schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 15:16:

Mis ik iets?

Er is geen eenvoudige manier om de "systeemgegevens" te verwijderen, Je kan een volledige back-up maken van je iphone op een pc of laptop/Mac-computer met iTunes (laatste versie erop zetten)
Dan alles wissen vd iPhone, uit doen, aan doen, inloggen met je apple id, en de backup weer instaleren van iTunes, Ruimt het meeste op en is de beste tip. Zorg dat je alle emails en account wachtwoorden wel weet van alle apps, sommigen moet je opnieuw inloggen en weer 2fa verifiëren natuurlijk.

Of je doet deze individuele stappen.
-Safari-geschiedenis en cache wissen, websitegegevens.
-Ongebruikte Apps handmatig offloaden, of automatisch. Ga dan naar de ‘App Store’ vanuit de 'instellingen' en kies "ruim apps op".
-Update naar de nieuwste iOS software, dat maakt ook ruimte, als je nog kan updaten is dit ook een korte klap.

Hier meer uitleg over deze handelingen. Maar een Back-up terugzetten na een complete wis vd iPhone doet echt het meeste wonderen.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Knamix
Na een restart en het verwijderen van een boel foto’s is het teruggebracht naar 1.2gb :)

• MarioMark1541
  • Laatst online: 16:09
Ik heb let op mijn iPhone 11 Pro Max dat hij de locatie te laat ophaalt waar ik ben

Waar kan dit aan liggen ?

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:23
Wat bedoel je?

• MarioMark1541
  • Laatst online: 16:09
Nou als ik vanaf m’n werk kom en kijk thuis in maps of kaarten staat er een hele andere locatie (de snelweg)
Ik heb ook een smart Home en dan is dit wel handig dat het werkt maar het duurt veelatr lang met updates van m’n huidige locatie
iOS 15.6.1 staat klaar

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:54
Hey Tweakers

Mijn iPhone draait ook iOS 15.6.1. Sinds kort was ik het beu om steeds app updates manueel te installeren. Ik heb daarom het volgende aangevinkt:
Settings - App Store - "Apps" en "App-updates" aangevinkt bij Automatische Downloads. Ook bij Mobiele Data heb ik Automatische Updates aangevinkt en zelfs "Sta altijd toe" bij Appdownloads voor mobiele data. Sindsdien heb ik mijn iPhone herstart. We zijn nu 3 dagen later en er staan nog steeds 12 updates te wachten in de App store. Het lijkt er dus op dat mijn iPhone toch nog niet automatisch apps updatet.

Zowel thuis als op het werk is mijn iPhone verbonden met wifi. Af en toe ligt de iPhone op de wireless charger (op het werk) en thuis laad ik via de kabel. Mijn iPhone staat zo goed als nooit in "energiebesparende modus".

Weten jullie wat ik over het hoofd zie waarom de iPhone zijn apps niet wil updaten? Alvast bedankt!

//edit een week later: zoals @ChrisM hieronder al vermeldde is het een kwestie van geduld. De iPhone auto-update wel degelijk apps maar het kan enkele dagen duren eer apps geüpdatet worden. Ik merkte bijvoorbeeld dat er gisteren een vijftal apps een update klaar hadden staan en vanmorgen waren ze allemaal bijgewerkt.

[Voor 15% gewijzigd door H1MSELF1SH op 29-08-2022 12:47]

• ChrisM
H1MSELF1SH schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:14:
Hey Tweakers

Mijn iPhone draait ook iOS 15.6.1. Sinds kort was ik het beu om steeds app updates manueel te installeren. Ik heb daarom het volgende aangevinkt:
Settings - App Store - "Apps" en "App-updates" aangevinkt bij Automatische Downloads. Ook bij Mobiele Data heb ik Automatische Updates aangevinkt en zelfs "Sta altijd toe" bij Appdownloads voor mobiele data. Sindsdien heb ik mijn iPhone herstart. We zijn nu 3 dagen later en er staan nog steeds 12 updates te wachten in de App store. Het lijkt er dus op dat mijn iPhone toch nog niet automatisch apps updatet.

Zowel thuis als op het werk is mijn iPhone verbonden met wifi. Af en toe ligt de iPhone op de wireless charger (op het werk) en thuis laad ik via de kabel. Mijn iPhone staat zo goed als nooit in "energiebesparende modus".

Weten jullie wat ik over het hoofd zie waarom de iPhone zijn apps niet wil updaten? Alvast bedankt!
Kijk jij zelf regelmatig in de app store voor updates? Dat moet je dan niet meer doen. :-)
Automatisch updates werkt wel, maar gewoon op de achtergrond, af en toe, wanneer Apple het tijd voor je vindt. Ik heb het bij mijn vriendin ook aangezet en bij haar blijven alle apps up-to-date, maar niet meteen als er een nieuwe versie uit komt... soms duurt dit enkele dagen. (Apple wil, denk ik, voorkomen dat iedereen meteen wordt geüpdatet bij een nieuwe versie, want soms zit er nog een foutje in, en dan heeft meteen iedereen er last van.. laat eerst maar de mensen die handmatig updaten testen, en dan na een weekje ofzo de automatisch update mensen).

Dus... druk nu nog even 1x op handmatig alles bijwerken, en dan moet je het loslaten en komt het vanzelf goed.

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:54
Dag @ChrisM

Dank je voor je advies. Om pieken in bandbreedteverbruik te sparen kan ik mij levendig voorstellen dat Apple niet direct elke update pusht. Maar enkel dagen leek mij toch lang.

Ik ga jouw advies volgen: nog één maal de apps manueel updaten en dan negeren. Hartelijk bedankt!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand die hier weet of je excepties kan maken op de "Auto rijden" focus mode die automatisch inschakelt als ie connect met bluetooth in m'n auto? Ik krijg nu m'n Flitsmeister notificaties niet meer binnen op m'n Watch en dat zou ik toch wel graag hebben!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Ik ben mij een beetje aan het verdiepen in opdrachten (shortcuts) maar een simpele opdracht krijg ik eigenlijk al niet goed werkend.
Ik wil dus als mijn telefoon Bluetooth verbinding maakt met de auto hij de app TuneIn start. (Liefst zelfs nog een specifiek radiostation start).
Hij start die dus niet vanzelf maar pas als ik de melding van opdrachten openklik en op uitvoeren klik.
Iemand een idee hoe dat werkend te krijgen?

Mijn HomeLab - Synology DS1522+ & DS415+ - Proxmox Server - HomeAssistant -  Iphone & MacBook Pro

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 19:00
Vraagje. Wat ik krijg het niet gevonden.

Als ik BLOKKEER ONGEWENST MATERIAAL aanvink, krijg ik in Safari geen enkele zoeksuggestie of voorgestelde website meer te zien.

Prima dat ie content blockt, maar bovenstaande is een doorn in het oog. Iemand suggesties?

• JeppieW
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
ComTech schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:11:
...
Hij start die dus niet vanzelf maar pas als ik de melding van opdrachten openklik en op uitvoeren klik.
Iemand een idee hoe dat werkend te krijgen?
Heb je bij het maken van de automatisering het schuifje “vraag voor uitvoeren” uitgezet? Dat zou de oplossing moeten zijn.

Het vervelende is dat niet elke automatisering die optie toont. Zie ook https://support.apple.com...hortcuts/apd602971e63/ios Waarom dat zo is is mij niet bekend. Maar misschien kan je het zelfde doel bereiken via een automatisering die die optie wel toont.

[Voor 12% gewijzigd door JeppieW op 27-08-2022 09:21]

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:25
Waar vind ik eigenlijk wat de security issues waren van 15.6? Ik ben wel benieuwd naar voorbeelden. Kon mijn wachtwoord van iCloud gestolen worden? Kon mijn camera overgenomen worden? Welke site geeft doorgaans wat meer in depth informatie?

• Mel33
@Dancing_Animal Tweakers is zo’n site. :)F c :)B :9B

[Voor 56% gewijzigd door Mel33 op 31-08-2022 21:34]

• Dancing_Animal
@Mel33 ik ga die site eens bekijken
Dancing_Animal schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 20:27:
[...]

Waar vind ik eigenlijk wat de security issues waren van 15.6? Ik ben wel benieuwd naar voorbeelden. Kon mijn wachtwoord van iCloud gestolen worden? Kon mijn camera overgenomen worden? Welke site geeft doorgaans wat meer in depth informatie?
Zie deze link en bij behorende CVE’s

[Voor 13% gewijzigd door robcoenen op 31-08-2022 22:07]

iOS15.7 komt ook snel beschikbaar. Gister is de RC versie uitgebracht, dus gok ~ as dinsdag

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• PrimusIP
Hoe werkt het als je een fysiek toetsenbord aan je iPhone koppelt? Blijf je dan dat virtuele toetsenbord zien, of kun je het ook van je scherm laten verdwijnen?

• RicoK
  • Laatst online: 21:16
Off topic: Is er al een iOS 16 topic? Ik heb deze niet kunnen vinden. Of gaat deze straks verder als de ‘gewone’ dus zonder beta?

• Davidas
RicoK schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:00:
Off topic: Is er al een iOS 16 topic? Ik heb deze niet kunnen vinden. Of gaat deze straks verder als de ‘gewone’ dus zonder beta?
Bij deze.

[iOS 16 beta] - Ervaringen & Discussie

[Voor 5% gewijzigd door Davidas op 10-09-2022 14:08]

• RicoK
@Davidas Dat was dus ook mijn linkje 🙄.
Dus, zodra iOS 16 er is voor iedereen, volgende week, zal beta verdwijnen uit het topic.

• PrimusIP
PrimusIP schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:48:
Hoe werkt het als je een fysiek toetsenbord aan je iPhone koppelt? Blijf je dan dat virtuele toetsenbord zien, of kun je het ook van je scherm laten verdwijnen?
Niemand hier ervaring mee?
PrimusIP schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:48:
Nee, mijn USB stekker past niet in mijn iPhone :P

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• PrimusIP
Hackus schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:53:

Nee, mijn USB stekker past niet in mijn iPhone :P
Ik dacht aan Bluetooth toetsenbord, of anders kun je die dingen ook wel koppelen met een verloopstekkertje.

Nu is het zo dat als je in landscape modes iets gebruikt zoals Pages je scherm voor een groot gedeelte gevuld is met het virtuele toetsenbord. Knap irritant als je vervolgens een fysiek toetsenbord aan het gebruiken bent en dat nog steeds het geval is. Ik ben benieuwd of daar iets aan te doen is.

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:31
Bij mijn Ipad verdwijnt het virtuele toetsenbord wel. Maar ik kan er in mijn iphone geen opties voor vinden.

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:34
Kan zo snel geen ios16 topic vinden (ligt aan mij waarschijnlijk) maar ik loop tegen de volgende 'uitdaging' aan.

Ik heb verschillende focus schermen. Vreemde is alleen dat mijn lockscreen in deze modi donker blijft.
Dus ik zie niet de gekozen achtergrond, maar scherm blijft zwart.
Enige wat zichtbaar is zijn de widgets.

Wat doe ik verkeerd?

Ik heb al diverse instellingen aangepast, waaronder onder "scherm en helderheid" weergave op altijd licht.
Nightshift al uitgeschakeld gehad, Maarn iets lijkt mijn lockscreen weer te geven.

Eric, Signing off !!

Eric H schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 07:45:
Kan zo snel geen ios16 topic vinden (ligt aan mij waarschijnlijk) maar ik loop tegen de volgende 'uitdaging' aan.

Ik heb verschillende focus schermen. Vreemde is alleen dat mijn lockscreen in deze modi donker blijft.
Dus ik zie niet de gekozen achtergrond, maar scherm blijft zwart.
Enige wat zichtbaar is zijn de widgets.

Wat doe ik verkeerd?

Ik heb al diverse instellingen aangepast, waaronder onder "scherm en helderheid" weergave op altijd licht.
Nightshift al uitgeschakeld gehad, Maarn iets lijkt mijn lockscreen weer te geven.
[iOS 16] - Ervaringen & Discussie

• CH033
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

CH033

altijd watt

Eens kijken hoe 15.7.1 op mijn klassieke 6S+ gaat werken, eerst een schoon 15.7 image erop zetten

music is my frame and words paint the picture

• RicoK
@CH033 Waarom zou het niet werken? Vanaf iOS 16 is de 6S Plus buiten de boot gevallen.

• Amos_x
Amos_x schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:38:
Ik gebruik Firefox en Safari op iOS (nou ja, firefox voornamelijk op de iPad)

Aangezien ik op m'n windows pc's voornamelijk Firefox gebruik, en m'n online 'omgeving' vooral gesync'ed is op Firefox (bookmarks, open tabs, history, wachtwoorden, themes, ... maar vooral bookmarks)

[...]

Enkele voorbeelden:
  • Openstaande tabs: Dit is een heel storende. Ik had verwacht dat openstaande sessies naadloos gesynced zouden worden over alle clients. Maar dan iets meer dan enkel een lijst tonen van openstaande tabs op de andere devices. Met die lijst kan je dus niet interageren, enkel aanklikken.
    Je kan dus niet openstaande tabs op andere devices sluiten of verwijderen, wat met safari wel kan.
    Dit mis ik heel vaak. Mijn online gebruik is erg verdeeld over de drie devices, en ik ben nogal een 'tabs hoarder' spijtig genoeg. Gebeurt ook vaak genoeg dat ik hetzelfde artikel zie langskomen als ik de iPad vastneem, en daar verder lees. Maar had dan ook graag de tab gesloten op de macbook bvb, of iPhone.
    Of tabs verder lezen op een ander apparaat en dan sluiten zodat ze overal gesloten worden.
    Op safari zijn de tabs echt gesynct, en kan je er mee interageren. Firefox [iOS] laat je gewoon in een lijstje weten wat er open staat
Ik zie nu net op de desktop clients van firefox (MacOS en windows) dat er een extra functie is bijgekomen, namelijk firefox view, met "tab pickup". En nog steeds doet het niet wat safari kan met gesyncte tabs.

Tabk pickup presenteert gewoon in een mooie klikbare layout de openstaande tabs op andere gesyncte browers. Wat je vroeger ook via je application menu kon.

Maar je kan nog steeds geen tabs sluiten op een andere device. Ik gebruik dat super vaak met safari. Op m'n iPhone 13 mini klik ik vaak artikels aan om ze alvast te openen. En soms lees ik ze dan via de macbook pro. Maar wat fijn is, je kan op de macbook pro tabs sluiten op je iPhone (!) Erg nuttig, want anders wordt het openstaande tab gedeelte zo'n rommeltje op de mobile devices (bij mij toch). En dat kan firefox nog steeds niet.

Ik heb op iOS en iPadOS firefox al volledig uitgefaseerd, maar blijf het gebruiken op windows wegens geen goed alternatief. En vaak ook op MacOS wegens gewenning. Blijft lastig.
Waarom zit je met 13 mini nog op iOS15 ?

• tweakkuiken
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:05
Ik zou graag “Stille Modus” automatisch laten inschakelen op locatie, echter kan ik tot mijn grote verbazing nergens een optie daarvoor vinden.

“Niet Storen” onderdrukt het trillen ook, en dat wil ik nou juist wel behouden.

Iemand enig idee of dit toch mogelijk is?
iOS15.3.7 is ook beschikbaar.
Buildversie: 19H307

• Dancing_Animal
Ik ervaar veel scrollproblemen sinds iOS 15.7. Als ik tekst in de notities app tik ga ik eerst naar onderen om nieuwe tekst te tikken. Daar tik ik dan om iets te tikken. Als ik dan even naar andere tekst in het document scroll dan schiet dat soms ineens een paar pagina’s omhoog. Ik scroll niet tot aan de randen van het scherm, gewoon een kort tikje op het scherm.
Ander ding is dat als ik ga tikken in bijvoorbeeld de Safari of Google zoekbalk, dat het toetsenbord voor de tekst staat die ik intik. Ik moet dan eerst alles een swipe omhoog geven, dan blijft de tekst in beeld.
Meer mensen die dit hebben?
iOS 15.7.4 is uit nu versie 19H321

• toro
  • Laatst online: 12:37
https://support.apple.com/en-us/HT213723

iOS 15.7.5 en iPadOS 15.7.5 is uitgekomen.

Beschikbaar voor:

iPhone 6s (all models), iPhone 7 (all models), iPhone SE (1st generation), iPad Air 2, iPad mini (4th generation), and iPod touch (7th generation)

Jammer dat de redactie totaal geen aandacht meer geeft aan de 15.* branch. Ik ken genoeg ouderen die een oudere iDevice hebben en niet mee konden gaan daardoor naar de 16.* branch.

Beetje beschamend voor een tech site :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 22:01

Touchdomex

Meisje!

toro schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:35:
https://support.apple.com/en-us/HT213723

iOS 15.7.5 en iPadOS 15.7.5 is uitgekomen.

Beschikbaar voor:

iPhone 6s (all models), iPhone 7 (all models), iPhone SE (1st generation), iPad Air 2, iPad mini (4th generation), and iPod touch (7th generation)

Jammer dat de redactie totaal geen aandacht meer geeft aan de 15.* branch. Ik ken genoeg ouderen die een oudere iDevice hebben en niet mee konden gaan daardoor naar de 16.* branch.

Hoezo? Denk dat de doelgroep van ouderen die een iDevice hebben en nog op oude versies werken niet dezelfde is als die hier op Tweakers de nieuwsberichten lezen. Dus zo'n bericht komt niet aan bij de doelgroep die wel nog zo'n apparaat heeft.

Daarnaast krijgen ze op de telefoon vanzelf wel het updatebericht.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +2Henk 'm!
toro schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:35:

nieuws: Apple brengt opnieuw zerodaybugfix uit voor iOS 15 voor oudere iPhones

Ik vroeg daar al waarom het niet bij de Firmware-updates staat, maar dat lijkt niet begrepen.
Ik heb alle versies aangebracht, maar wordt niet geplaatst

[Voor 31% gewijzigd door Hackus op 11-04-2023 15:47]

• toro
  • Laatst online: 12:37
Blijkbaar gaat er *iets* mis met het aandragen van download links zegt men.

Ik heb meerdere keren sinds verleden jaar links aangedragen maar men doet er niets mee.

Waarom geen Apple iOs updates meer van 15.* in de downloads?

Men heeft de hoogste admin rechten op de front page en dan nog plaatsen ze het niet eens handmatig zelf dan :/

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:De discussie over de afwezigheid van iOS firmware-updates op de frontpage is hier offtopic. Hiervoor kun je in Geachte redactie terecht. Laten we dit topic houden over de discussie over, en de ervaringen met iOS 15.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• CH033
  • Niet online

CH033

altijd watt

kleine update, apparaat weer bij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH033
  • Niet online

CH033

altijd watt

Apple brengt iOS 15.7.6 en meer uit.
iPhone 7 hier zojuist geüpdatet.

Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee