Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14

Voorwoord

Allereerst van harte welkom in het iOS 15! In dit topic kunnen alle zaken, die niet specifiek te herleiden zijn naar hardware gerelateerde zaken, besproken worden en mogen ervaringen gedeeld worden. Dit topic is bedoeld voor voor iOS 15 (en dus niet voor iOS 14 en eerder).

Voor het softwareplatform iPadOS 15 een apart topic beschikbaar. Deze scheiding is gemaakt op het advies van de moderators van 'Apple Talk'. Meediscussiëren over de opzet (en bijv. het samenvoegen van dit topic, samen met iPadOS 15) en inhoud van de topics kan in het topic iOS feedback.

Nieuw dit jaar is dat Apple gebruikers op iOS 14 laat blijven en beveiligingsupdates laat ontvangen, zelfs nadat iOS 15 is uitgebracht. Discussies en ervaringen over iOS 14 kunnen dan ook ik het iOS / iPadOS 14 topic doorgezet blijven worden.

Op zoek naar naar hardware? Klik dan hier door voor de iPhone 13, iPhone 12, iPhone SE en iPhone 11

Verder: problemen en specifieke vragen horen thuis in een eigen topic. Dit maakt het makkelijker voor andere mensen met hetzelfde probleem om de oplossing te vinden of te delen. Daarnaast worden de discussies daardoor veel overzichtelijker. Er lopen dan immers niet meerdere discussies door elkaar.

Als laatste. Heb je opmerkingen, vragen, suggesties of feedback? Stuur mij dan (bij voorkeur) een privébericht via Tweakers, of vermeld @robcoenen in je reactie op dit topic.

Ondersteunde hardware

• iPod Touch (7e generatie) (2019)
  • iPhone SE (1e en 2e generatie) (2016 en 2020)
  • iPhone 6s en nieuwer (2015)

Details

Pagina met alle nieuwe features
Pagina met een samenvatting met nieuwe features

Wat is nieuw?

• Notificaties krijgen grotere foto's van contactpersonen en iconen. Daarnaast komt er een 'notificatiesamenvatting' van meldingen waar gebruikers in het verleden pas later interactie mee hadden. Berichten van andere mensen komen niet in die samenvatting.
  • Daarnaast komen er profielen, een functie die rond vijftien tot twintig jaar geleden in featurephones zat. Daarmee kunnen gebruikers kiezen dat tijdens werktijd alleen collega's meldingen kunnen sturen. Ook het homescreen verandert met de profielen. Apple noemt die profielen Focus. Die status wordt eveneens tussen apparaten gesynchroniseerd.
  • Browser Safari krijgt ondersteuning voor extensies en een nieuw ontwerp, met de url-balk onderaan. Met vegen kunnen gebruikers wisselen tussen tabbladen. Daarnaast komt er een functie om tabbladen te groeperen.
  • In de Camera-app en de Foto's-app komt een functie voor tekstherkenning. Dat werkt nog niet in het Nederlands. Bovendien komt er objectherkenning in om bijvoorbeeld dieren te herkennen. Foto's krijgen bovendien een plek in de Spotlight-zoekfunctie. Er is te zoeken op personen, locatie of elementen in de foto. In het For You-tabblad komen gegenereerde video's van foto's en filmpjes met muziek eronder van Apple Music. Met Memory Mixes kunnen gebruikers dat zelf aanpassen.
  • Facetime krijgt ondersteuning voor Spatial Audio, waarbij het geluid van mensen lijkt te komen van de plek waar ze op het scherm zijn. Daarnaast zijn er verbeteringen voor audio, zoals het blokkeren van achtergrondgeluid. In video komt er onder meer een grid-view bij voor het zien van alle personen in een groepsgesprek. Ook komt er een portretmodus voor Facetime.
  • Daarnaast kunnen gebruikers videomeetings inplannen via Facetime en die zijn bruikbaar buiten het Apple-ecosysteem. Dat gebeurt via de browser. Daarnaast is er Shareplay om samen in sync audio en video te consumeren.
  • De Berichten-app krijgt ondersteuning voor andere Apple-diensten, zoals TV, Safari, Podcasts, News, Foto's en Music. Zo kunnen gebruikers zaken delen en de apps onthouden in een nieuwe Shared With You-sectie van die apps.
  • Bovendien komt er ondersteuning voor het vervangen van huissleutels, badges voor kantoren en hotelkamers met de functie Keys met ultrawideband in de Wallet-app. Daarnaast komen er Amerikaanse rijbewijzen in de Wallet-app.
  • Ook komt er een Translate-app voor iPads en iPhones in het besturingssysteem. Gebruikers kunnen daarmee gesprekken vertalen zonder knoppen te hoeven indrukken. Daarnaast komt er een mogelijkheid om teksten te vertalen in het menu waar nu al knippen en plakken in staat.
  • De toetsenbord-app krijgt ondersteuning voor Nederlands met QuickPath. Daardoor kunnen gebruikers van het toetsenbord van Apple vegen om te typen. De Weer-app krijgt nieuwe animaties en kaarten voor luchtkwaliteit, in elk geval in de VS. De Kaarten-app krijgt onder meer informatie over hoogteverschillen en belangrijke plekken. Bij navigatie is meer informatie over rijstroken, zebrapaden en verkeerslichten te zien. Knooppunten komen in 3D beschikbaar in bepaalde steden. Bovendien komt er een mogelijkheid voor navigatie te voet met augmented reality. Dat gebeurt voorlopig nog niet in de Benelux. Eind dit jaar is het enkel in Amerikaanse steden.
  • De Gezondheid-app krijgt een deelfunctie, om zo met familie en vrienden gezondheidsdata te delen. Er komt een functie om de loop in de gaten te houden met de bewegingssensor van iPhones. In de VS kunnen gebruikers data delen met medische professionals.
Bronvermelding
Tweakers artikel - Apple presenteert iOS 15 voor iPhones en iPadOS 15 (door Arnoud Wokke)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EeOnD5JWh0G8t7ae0hwzkC3OtZ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1nQqSjfWL2GWJzHin1ORMPoM.png?f=fotoalbum_large

Video

[ Voor 160% gewijzigd door robcoenen op 19-09-2021 14:20 . Reden: Topic volledig herzien n.a.v. final release op 20 september ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-04 15:17
Leuk, die verbeteringen aan de nieuwe Maps. Maar... ze hebben na 2 jaar nog maar 8 landen? Zou het niet beter zijn om landen toe te voegen, in plaats van features?

O wacht. 8 nieuwe steden :/

[ Voor 8% gewijzigd door PhilipsFan op 07-06-2021 19:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
Okee, die verbetering aan multitasking van iPadOS staat me wel aan! Met een balkje bovenin waarmee je snel kunt kiezen welke view je wilt gebruiken. Ik vond dat toch wel een beetje jammer aan de oude iPadOS. Het werkte wel, maar het was altijd een beetje friemelen om de windows zo te krijgen als je ze wilde hebben.

Er komt blijkbaar ook een balk waarmee je combinaties van apps en windows kunt bewaren. Ziet er heel handig uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
Nice! Siri stemherkenning gaat nu on-device!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
Surfen met Safari kan via relays waardoor de websites niet je ip-nummer kunnen zien. Samen met nog wat privacy-features noemen ze het iCloud+. Het komt als extra bij de al bestaande iCloud-abonnementen, de prijzen blijven gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Verbeteringen aan de gezondheids-app:

Walking steadiness: iPhone gaat niet alleen het aantal stappen bijhouden, maar ook de stabiliteit daarvan, om het risico op vallen te bepalen. Je kunt ook tips en oefeningen krijgen om je stabiliteit te verbeteren.

Lab results: Meer mogelijkheden om meetresultaten (bv cholesterol) bij te houden en trends te herkennen.

Health Data Sharing: Je kunt health data delen met je dokter. Bijvoorbeeld als je dokter vraagt hoeveel je beweegt, dan kun je daar een rapport van maken en delen. Werkt samen met systemen die dokters en ziekenhuizen gebruiken, voorlopig alleen in de USA. Je kunt ook data delen met anderen zoals familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Verbeteringen aan WatchOS:
  • Meer mogelijkheden voor mindfulness
  • Verbeteringen aan de Photos app
  • Nieuwe watch face met dynamische compositie van een portret
  • Verbeteringen aan Messages, vooral bij het typen van tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
HomeKit:
  • Verbeterde koppeling tussen Siri op de Homepod en Apple TV. Waardoor je aan Siri kunt vragen om een film te kijken.
  • Sharen welke series en films je bekijkt zodat je samen kunt kijken
  • Suggesties krijgen voor films en series als je samen kijkt, op basis van het gecombineerde kijkgedrag
  • Lossless audio in meer landen
  • Siri komt beschikbaar op apparaten van derde partijen
  • Support voor Matter apparaten
  • Package detection, zodat je kunt zien dat er een pakket is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
MacOS:
  • Universal Control: Als je iPad naast je Mac staat kan de cursor van de Mac naar het scherm van de iPad schuiven en drag-and-droppen tussen iPad en Mac. Werkt ook met meerdere Macs.
  • Airplay to Mac: Speel af op je iPad en laat het horen op de Mac. Je kunt ook je iPad scherm delen.
  • Shortcuts komt naar de Mac. Automator scripts kunnen geimporteerd worden.
  • Safari krijgt betere tab buttons en tab groups. Tab groups worden gedeeld tussen devices en kunnen geshared worden.
  • WebExtensions komen ook naar iPad en iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ondersteuning voor ID kaarten
Dát zou pas echt weer eens een gamechanger zijn waar ik al heel lang op wacht, als Nederland een keertje meedoet....
Donstil schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:35:
Nou valt toch wel wat tegen allemaal. Meer een leuke update voor 14.x dan 15.0
Precies dat, behalve van de ID's is er vooralsnog helemaal niets waarvan ik denk: oh daar heb ik wat aan....

[ Voor 63% gewijzigd door Dennisdn op 07-06-2021 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Dennisdn schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:35:
Ondersteuning voor ID kaarten
Dát zou pas echt weer eens een gamechanger zijn waar ik al heel lang op wacht, als Nederland een keertje meedoet....
Absoluut, maar dan moeten instanties dat wel gaan ondersteunen natuurlijk. Ik heb het gevoel dat dat nog wel even gaat duren. Aan de andere kant, Apple is goed in het pushen van technologie. Als iedereen straks z'n ID laat zien op z'n telefoon, dan zal het vanzelf beter geaccepteerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Exact mijn mening. Ik ben benieuwd wat deze (op het eerste oog) kleine update gaat doen qua ondersteunde devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PhilipsFan schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:38:
[...]

Absoluut, maar dan moeten instanties dat wel gaan ondersteunen natuurlijk. Ik heb het gevoel dat dat nog wel even gaat duren. Aan de andere kant, Apple is goed in het pushen van technologie. Als iedereen straks z'n ID laat zien op z'n telefoon, dan zal het vanzelf beter geaccepteerd worden.
Ik heb toevallig net in het newsitem deze gepost: https://www.rtlnieuws.nl/...s-ook-als-app-beschikbaar

In 2016 was de RDW er al mee bezig, maar ze wachten min of meer af wat andere landen zouden doen. En het zou in 2020 beschikbaar zijn. Nouja, 2020 is een iets ander jaar geworden dat neem ik ze niet kwalijk. Dat de VS nu begint kan helpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zei ik eerder al, verwacht niet veel vernieuwing.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:44
Nog wat mooie features! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6OW1NnnvPwVm2S5R4L8Xs6YnjQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/irTM1crpb2IsQRiPnlc3bLAS.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQLMizlYZXcGQEOq6TbQKtjo0vM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1m2Q6kWcVhABwQXL8irQYpK0.jpg?f=fotoalbum_large

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
iPhone 6S wordt nog steeds ondersteund voor iOS15. Best bizar als je er kort over nadenkt.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iOS 15 compatibility

iPhone 12
iPhone 12 mini
iPhone 12 Pro
iPhone 12 Pro Max
iPhone 11
iPhone 11 Pro
iPhone 11 Pro Max
iPhone XS
iPhone XS Max
iPhone XR
iPhone X
iPhone 8
iPhone 8 Plus
iPhone 7
iPhone 7 Plus
iPhone 6s
iPhone 6s Plus
iPhone SE (1st generation)
iPhone SE (2nd generation)
iPod touch (7th generation)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Beta's zijn te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2.75gb voor SE2020 (mijn beta toestel)

He he, hij staat er op

Build:19A5261w

iPadOS voor pro 2017 is 4.89gb groot

[ Voor 52% gewijzigd door Hackus op 07-06-2021 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:25:
Ff opnieuw inloggen doet wonderen.

Beta profiel voor iPadOS en iOS lijkt gelijk, wel andere download knop in dev account maar werking is hetzelfde.

[Afbeelding]

Was dit al met kleur logo? Valt mij nu pas op.
Kunnen topics ook samen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Donstil schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:25:
Ff opnieuw inloggen doet wonderen.

Beta profiel voor iPadOS en iOS lijkt gelijk, wel andere download knop in dev account maar werking is hetzelfde.

[Afbeelding]

Was dit al met kleur logo? Valt mij nu pas op.
Die van mij was 5.62GB op m'n 2020 iPad Pro 11".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Profile ook op m'n Apple TV 4K geïnstalleerd, maar die vind vooralsnog geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Software Updates op iPadOS en iOS is overigens net zo frustrerend als een PlayStation.
Downloaden gaat altijd supersnel, maar het Preparing for Installation duurt eeuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel jammer dat ze niet wat meer functies “lenen” van spark (of vroeger inbox) voor de mail applicatie.
Ik wil met inbox zero en Snooze kunnen werken.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:32:
Software Updates op iPadOS en iOS is overigens net zo frustrerend als een PlayStation.
Downloaden gaat altijd supersnel, maar het Preparing for Installation duurt eeuwen.
Haha yup, drama altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:11
Jammer dat ik geen developer account heb, mijn oude iPhone 6s wacht op iOS15.
Hopelijk over een week de public beta.🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
AppleFan2007 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:36:
Jammer dat ik geen developer account heb, mijn oude iPhone 6s wacht op iOS15.
Hopelijk over een week de public beta.🤞
*snip* warez

[ Voor 6% gewijzigd door Daedalus op 07-06-2021 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik vrees nu al voor m'n Tweetbot unread status morgenochtend. Als heel developing Amerika heeft zitten Twitteren. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 07-06-2021 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:11
Oh thanks, direct eens downloaden

[ Voor 10% gewijzigd door Daedalus op 07-06-2021 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Jeuj, iPadOS 15 is geïnstalleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Haha Safari is flink wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
Ik heb nu alweer zin in de websites en video's waarin 100+ kleine wijzigingen aan bod komen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 19:41

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Donstil schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:00:
Op de iPad is het raster nog maar 4 iconen breed in portrait. Das wel ff wennen.
Rekenmachine app?
Weer app?

Hoe ziet het scherm van app updates er nu uit? Nog steeds zo klein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap de ruimere opzet wel van het grid, anders kom je niet mooi uit met de widgets zo lijkt het. Toch lijkt het mij een beetje apart voelen op een 12.9” iPad :P Neemt niet weg dat de widgets een mooie aanvulling zijn die waarschijnlijk mijn homescreen ook gaan overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zag een afbeelding van iOS 15 met hele lelijke iconen op het homescreen. Die bedacht waren met iOS 14.

Kan iemand bevestigen dat ze het nu weer gaan proberen?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Eerste bugje ontdekt.
Remove from Homescreen reset zich weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:37
Beta draait lekker op m’n iPhone 12 Max. Nog geen apps gevonden die niet werken.

Safari zal wel enorm wennen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-04 00:54
Kix@$$ schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:22:
Beta draait lekker op m’n iPhone 12 Max. Nog geen apps gevonden die niet werken.

Safari zal wel enorm wennen worden.
WiFi deed vreemd. Wat bleek, VPN werkt niet lekker.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Wauw. Best nice!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nln8NB2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:26:
Nieuwe remote app in Control Center.

[Afbeelding]
Vroeg mij al af of dat zou komen gezien de nieuwe afstandsbediening bij de ATV 2021. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Donstil schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:29:
[...]

Hier na een aantal keer gelukt. Ze blijven nu weg.
Ja hier ook. Tussentijds wat vaker op Done gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
CheopsChefren schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:36:
Heeft iemand al secondary monitor geprobeerd met IpadOS 15?
Universal Control bedoel je. ;)
Nope, morgen even dual-boot installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rivanov schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:38:
[...]

Universal Control bedoel je. ;)
Nope, morgen even dual-boot installeren.
Nee een M1 iPad Pro aansluiten op een monitor via usb-c bedoelt ie met het idee dat je dan de monitor op volle resolutie kunt gebruiken ipv 1:1 mirroring van de iPad homescreen (denk ik).

[ Voor 18% gewijzigd door swv op 07-06-2021 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Heuj. iPad (en Mac) hebben nu ook de ‘Low Power Mode’ ontvangen en Authy kan wellicht de deur uit nu iOS een ingebouwde authenticator heeft ingebakken

[ Voor 39% gewijzigd door robcoenen op 07-06-2021 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Donstil schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:55:
Die nieuwe Safari fucked wel echt met mijn muscle memory zeg. Gadverdamme
Ja ik ben ook completely lost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:50
Rivanov schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:30:
Profile ook op m'n Apple TV 4K geïnstalleerd, maar die vind vooralsnog geen update.
Is ook niet aan bod gekomen toch? In de keynote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
thomastvd schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:57:
[...]

Is ook niet aan bod gekomen toch? In de keynote?
Maar er is wel een nieuwe tvOS 15 incl. Spatial Audio.
M’n Apple TV is nu wel aan het updaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:50
Rivanov schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:58:
[...]

Maar er is wel een nieuwe tvOS 15 incl. Spatial Audio.
M’n Apple TV is nu wel aan het updaten. :)
Aah nice. Alleen spatial naar airpods pro/Max toch? Of ook naar homepod (grote)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Dit is ook altijd een interessant topic om bij te houden voor nieuwe features. :)

https://forums.macrumors....and-improvements.2299572/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Rivanov op 07-06-2021 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-03 20:33
Zijn er wijzigingen in de files app? En, bank-apps, met ipados14 was daar heel lang een issue mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-04 22:47
Iemand het al op zijn iphone 12 geïnstalleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Milan1NL schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:12:
Iemand het al op zijn iphone 12 geïnstalleerd?
Yep. Hier op de 12 Pro Max. Geen problemen verder. Heb wel een bugje ontdekt in één van mijn apps. Komt van een third party module, dus dat zal ik even na moeten vragen. Ach, ik heb tot september de tijd. ;)

Verder werkt alles best smooth.

Edit: wat wel een beetje lastig werkt is Safari op iOS. De adresbalk zit nu onder. Dat wisten we al, maar de refresh button zit nu onder een submenu en de tabbladen staan uitgestald in plaats van achter elkaar. Niet goed voor een gewoontedier. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Dennisweb op 07-06-2021 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Dennisweb schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:20:
[...]

Yep. Hier op de 12 Pro Max. Geen problemen verder. Heb wel een bugje ontdekt in één van mijn apps. Komt van een third party module, dus dat zal ik even na moeten vragen. Ach, ik heb tot september de tijd. ;)

Verder werkt alles best smooth.

Edit: wat wel een beetje lastig werkt is Safari op iOS. De adresbalk zit nu onder. Dat wisten we al, maar de refresh button zit nu onder een submenu en de tabbladen staan uitgestald in plaats van achter elkaar. Niet goed voor een gewoontedier. ;)
Safari heeft nu ook Pull to Refresh. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:33
Iemand die weet of sinds iOS 15 telefoontjes van andere app's ook trillend binnen komen op je Apple Watch? Zoals Skype, Zoom, Whatsapp bellen etc?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Rivanov schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:22:
[...]

Safari heeft nu ook Pull to Refresh. ;)
Held! Dat wist ik niet. Nu is m’n leven echt wel compleet hoor. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WayLikeMark
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:03
carpebios schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:25:
[...]

WiFi deed vreemd. Wat bleek, VPN werkt niet lekker.
VPN (wireguard) werkt hier helemaal niet. Had even een stress momentje dat heel het internet niet werkt, schijnbaar blijf iOS proberen te verbinden. Moest “verbind op aanvraag” uitzetten anders had ik geen internet. Lijkt erop dat VPN nog een bug is in de eerste beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
WayLikeMark schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:29:
[...]

VPN (wireguard) werkt hier helemaal niet. Had even een stress momentje dat heel het internet niet werkt, schijnbaar blijf iOS proberen te verbinden. Moest “verbind op aanvraag” uitzetten anders had ik geen internet. Lijkt erop dat VPN nog een bug is in de eerste beta
OpenVPN werkt wel. Ook met gateway. Maar ook daar een bugje; hoge ping latency van 30ms en een snelheid van maar 10 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Spatial Audio in tvOS 15 werkt! :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NmdB79q.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:16
Private Relay werkt ook al, krijg een IP van Cloudflare als ik het aan zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:32
https://9to5mac.com/2021/...-icloud-mail-with-icloud/

Jeeh!! Daar ben ik wel echt blij mee. Hopelijk werkt het breder dan alleen family sharing members.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-04 11:59

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ah kijk das echt netjes! (Heb wel eerder dit jaar een MBA met 1TB gekocht zodat ik eea via iTunes kon doen :p)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

ChrisM schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 05:31:
https://9to5mac.com/2021/...-icloud-mail-with-icloud/

Jeeh!! Daar ben ik wel echt blij mee. Hopelijk werkt het breder dan alleen family sharing members.
Hoe moet dat precies werken dan? Heb je dan een @icloud.com e-mailadres nodig? (Ik heb mijn persoonlijke e-mailadres als login) zelfde vraag overigens aangaande die throw away e-mailadressen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-04 11:21
Werkt de vernieuwde weer app ook volledig in NL? Of missen er functies?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• WayLikeMark
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:03
Stvn21 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:54:
Werkt de vernieuwde weer app ook volledig in NL? Of missen er functies?
Die werkt ook in NL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMlRSk0KjpyQRGG8yas5Qg70c3w=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/BxXiqppSrKkdi5indVJWBCzC.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/thU7CLhnVv9SJW7oRWtF1ML9hSM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/oiduL6MHiGUQ7KkTCGb8C4Py.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKNw0x-J5G4SG5XE1-xCCb9dXNU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/gNq1g84RTcYMhDhTdQb0j05d.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EIR_QPCTiNc1uYbsC9-owtYJDGg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/soQCW03env5LcPrZcgPzaNWb.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-04 11:21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vaag die nieuwe Safari met bediening van onder ipv boven. heb nog geen tijd om alles na te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:54
Modbreak:Een aantal reacties zijn verplaatst naar [iPadOS 15 beta] Ervaringen & Discussie.

Verder zullen we hier nu ook strenger ingrijpen bij slowchatten. Dat is echt alleen toegestaan in de Event topics zelf. Probeer het hier inhoudelijk te houden, dan is het voor je mede-gebruikers ook interessant om het topic te volgen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Geholpen :)

[ Voor 89% gewijzigd door Famous op 08-06-2021 09:21 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 22:08

Toppe

Oké ✅

Wou tvOS beta installeren. Blijkbaar kan je nu ook een URL scannen en direct in de Apple TV zetten :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1123KQbSJxwC4jiGl4pGWzhSLw0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bqq0HH3rgVZinjNpj54xeMu7.png?f=fotoalbum_large

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Rivanov schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:32:
Leg je telefoon in de koelkast of op een ijs pack.

Door de intensieve operaties gaat je telefoon throttlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Ik heb best vaak dat ik WiFi verbinding heb volgens eigenschappen, maar ik zie geen WiFi, alleen 5G.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Laatst online: 18:03

Aiii

何これ

Nu Keychain eindelijk 2FA heeft kan mijn 1Password sub de deur uit.

Probleem is dat ik nu 304 wachtwoorden handmatig moet overzetten want er is geen automatische import in Keychain, jippie.

...Ik ben inmiddels bij de A van Adobe.

[ Voor 10% gewijzigd door Aiii op 08-06-2021 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-04 22:58
Heeft de settings pagina nu een iets ander design gekregen? Zag in screenshots van de keynote dat alle settings nu niet links naar rechts doorlopen maar een afgerond hoekje hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Die live text is wel erg dik zeg.. was benieuwd hoe goed het werkte maar in dit filmpje werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Is er iemand die:
- IPhone taal English (US/UK)
- Region Netherlands

En die de Apple News App heeft? Zodra ik de regio op USA zet heb ik hem wel, zet ik hem op NL is hij verdwenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Toppe schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:06:
Is er iemand die:
- IPhone taal English (US/UK)
- Region Netherlands

En die de Apple News App heeft? Zodra ik de regio op USA zet heb ik hem wel, zet ik hem op NL is hij verdwenen
Nee dus, die is hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

carpebios schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:07:
[...]

Nee dus, die is hier niet.
Waarom heeft mijn iPad met zelfde instellingen dan wel de widget en mn iPhone niet?

Misschien was ik niet heul duidelijk maar het gaat me niet specifiek om die app maar wél om de widget zodat ik overzicht heb van het nieuws :+

Ik vindt die nieuwe Safari wel heel erg wennen moet ik toegeven. De adres balk beneden is niet zo gek maar zodra je een URL wil ingeven schiet hij weer naar boven, die snap ik niet.

Pull to refresh is leuk maar als je een lange pagina hebt moet je eerder helemaal naar boven voordat dit werkt.

[ Voor 51% gewijzigd door Toppe op 08-06-2021 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Famous schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:44:
[...]

Die live text is wel erg dik zeg.. was benieuwd hoe goed het werkte maar in dit filmpje werkt het perfect.
Uhm, hier werkt het niet in foto's.

Misschien omdat het vooral Nederlandse tekst is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Toppe schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:08:
[...]

Ik vindt die nieuwe Safari wel heel erg wennen moet ik toegeven. De adres balk beneden is niet zo gek maar zodra je een URL wil ingeven schiet hij weer naar boven, die snap ik niet.

Pull to refresh is leuk maar als je een lange pagina hebt moet je eerder helemaal naar boven voordat dit werkt.
Je weet wel hoe je in 1x bovenaan de pagina komt toch?
Maar ik moet inderdaad ook even wennen :P

Wel grappig dat je nu zo heen en weer kan tussen de tabbladen, via url balk, voorheen kan je alleen 1 terug en 1 vooruit dacht.

[ Voor 11% gewijzigd door Famous op 08-06-2021 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:47:
[...]

Je weet wel hoe je in 1x bovenaan de pagina komt toch?
Maar ik moet inderdaad ook even wennen :P
Yep. Maar ik wil herladen omdat ik benieuwd ben of er een nieuwe post is of wat. Dan moet ik eerst naar boven, pull-to-refresh en dan weer naar beneden.

Die … naast de URL werkt ook wel maar het had volgens mij wel iets efficiënter gekund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:05:
[...]

Hoe moet dat precies werken dan? Heb je dan een @icloud.com e-mailadres nodig? (Ik heb mijn persoonlijke e-mailadres als login) zelfde vraag overigens aangaande die throw away e-mailadressen
Niemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:32
Tomba schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:05:
[...]

Er is nog geen info bekend… maar ik denk dat je je domain aan moet melden bij Apple, en dat dan je een @eigendomein adres kan aanmaken, en hopelijk anderen ook goed keuren als zij een e-mail adres op jouw domein willen. En dat het dan lijkt op een @icloud persoonlijk e-mail adres, maar dan met jouw eigen domein.

Voor die throw away email: die kunnen gewoon geforward worden naar je huidige e-mail, ook niet iCloud emailadressen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

ChrisM schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:14:
[...]

Er is nog geen info bekend… maar ik denk dat je je domain aan moet melden bij Apple, en dat dan je een @eigendomein adres kan aanmaken, en hopelijk anderen ook goed keuren als zij een e-mail adres op jouw domein willen. En dat het dan lijkt op een @icloud persoonlijk e-mail adres, maar dan met jouw eigen domein.

[…]
Zou ik echt wel top vinden, heb dat nu nog bij Microsoft draaien (oud Live Domains account) maar wil daar eigenlijk alles weghalen.

Ik ga dit scherp in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb daar nu al een forward voor van mijn domein (met catch-all) naar iCloud.

In theorie dus precies dezelfde functie maar als ik daar weer een middleman uit kan halen ga ik ook direct over.

Pagina: 1 2 ... 32 Laatste