Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Afbeeldingslocatie: https://image.coolblue.nl/840x473/content/59a1fa06e54b8c8b5815d7f5aa1e1c19

Apple heeft vandaag iPhone 11 aangekondigd, met innovaties die de populairste smartphone ter wereld nog veelzijdiger maken en het dagelijkse gebruiksgemak verder verbeteren. Helemaal nieuw is het krachtige dual camera-systeem waarmee je op een intuïtieve manier video-opnamen van de hoogste kwaliteit maakt en dat beschikt over Nachtmodus voor foto’s. Het kloppend hart van iPhone 11 wordt gevormd door de A13 Bionic-chip, die de meest veeleisende taken aankan terwijl je toch de hele dag toekunt zonder de batterij te hoeven opladen. Dankzij een verhoogde waterbestendigheid is deze iPhone goed beschermd tegen de elementen.

iPhone 11 is verkrijgbaar in zes prachtige nieuwe kleuren, kan vanaf vrijdag 13 september worden voorbesteld en ligt vanaf vrijdag 20 september in de winkels. Het voordeligste model kost slechts €809.

“iPhone 11 is een nieuwe generatie van onze iPhone. Achter het prachtige design gaat een wereld aan handige nieuwe mogelijkheden schuil, zoals nieuwe ultragroothoek- en groothoekcamera’s waarmee je de mooiste video’s en foto’s kunt maken. Verder profiteer je als gebruiker van de veelzijdigheid en het gebruiksgemak van iOS 13 en de A13 Bionic-chip, de snelste chip ooit in een smartphone, die een snelle afhandeling verzekert van alle dagelijkse taken die het belangrijkst zijn voor mensen”, aldus Phil Schiller, Senior Vice President Worldwide Marketing van Apple. “Dankzij de sterke integratie van hardware, software en voorzieningen zorgen de innovatieve features van iPhone 11 voor een ongeëvenaarde gebruikerservaring. En dat tegen een prijs die deze telefoon binnen het bereik van nog meer klanten brengt. Ze zijn er vast heel blij mee.”

Met uiterste precisie vervaardigd design en display
De achterkant is met uiterste precisie uit één stuk glas vervaardigd. Het glas van iPhone 11 is het sterkste van alle smartphones. Deze iPhone heeft een IP-gradatie van 68. Dat houdt in dat hij maximaal 30 minuten lang en tot 2 meter diep waterbestendig is. Als je er eens koffie of frisdrank overheen morst, is er dus niks aan de hand. iPhone 11 is verkrijgbaar in zes prachtige nieuwe kleuren: paars, groen, geel, zwart, wit en PRODUCT(RED).

Het mooie 6,1-inch all-screen Liquid Retina-display biedt ondersteuning voor brede kleurweergave en True Tone voor een natuurlijker beeld.3 Klanten kunnen snel en naadloos in hun favoriete apps werken, mede dankzij de verregaande integratie van Haptic Touch in iOS 13. Daarmee kun je op het beginscherm sneltoetsen voor veelvoorkomende taken maken, zodat je met een simpele vingeraanraking bijvoorbeeld een selfie maakt in Camera, een afspraak opzoekt in Agenda of een e-mail inziet in Mail.

A13 Bionic, de snelste chip in een smartphone
De A13 Bionic, de snelste chip ooit in een smartphone, biedt bij elke taak ongeëvenaarde prestaties. De CPU en GPU zijn tot 20 procent sneller dan bij de A12. De A13 Bionic is al berekend op machine learning, met een snellere neural engine voor foto- en video-analyses in realtime en nieuwe versnellers voor machine learning waardoor de CPU per seconde meer dan 1 biljoen bewerkingen aankan.

De A13 Bionic-chip en iOS 13 vormen samen het beste platform voor machine learning op een smartphone. De A13 Bionic werkt uiterst efficiënt en daardoor gaat de batterij een hele dag lang mee.

Nieuw dual camera-systeem
Helemaal nieuw op iPhone 11 is het dual camera-systeem met nieuwe ultragroothoek- en groothoekcamera’s die sterk geïntegreerd zijn in iOS 13. De videokwaliteit is de hoogste op een smartphone en sterk verbeterde fotofeatures zorgen voor de ultieme camera-ervaring.

Je kunt op een iPhone 11 prachtig scherpe video-opnamen maken. Zowel de ultragroothoek- als de groothoekcamera ondersteunen 4K-video met een breder dynamisch bereik voor beter uitgelichte details en filmische beeldstabilisatie. Omdat de ultragroothoekcamera een breder gezichtsveld en groter brandvlak biedt, kun je gedetailleerde actievideo’s schieten.

Dankzij het dual camera-systeem kunnen gebruikers makkelijk met elke camera in- en uitzoomen. Audiozoom zorgt voor een dynamischer geluid door de audio af te stemmen op de videokadrering. Dankzij iOS 13 kan iedereen beschikken over veelzijdige tools om video’s te bewerken, zoals roteren, bijsnijden, de belichting vergroten en filters toepassen. In de nieuwe gebruiksvriendelijke Camera-interface doe je dat snel en eenvoudig.

De nieuwe ultragroothoekcamera op iPhone 11 biedt een totaal andere fotografie-ervaring. Je hebt vier keer meer in beeld, wat goed van pas komt bij foto’s van landschappen of gebouwen, of extreme close-ups. Een nieuwe groothoeksensor met 100 procent Focus Pixels maakt de Nachtmodus mogelijk, wat een enorme verbetering is bij foto’s die binnen of buiten bij weinig licht worden genomen. Ze worden daardoor minder donker, de kleuren komen natuurlijker over en er is minder ruis bij weinig licht. De beide camera’s werken samen bij het maken van foto’s in Portretmodus, niet alleen van personen, maar ook van huisdieren of voorwerpen.

Slimme HDR van de volgende generatie maakt gebruik van geavanceerde machine learning om beelden vast te leggen die veel natuurlijker overkomen, met mooie licht- en schaduwtonen op het subject en op de achtergrond. Deep Fusion, dat later dit najaar beschikbaar komt, is een nieuw beeldverwerkingssysteem dat mogelijk wordt gemaakt door de neural engine van de A13 Bionic. Deep Fusion maakt gebruik van geavanceerde machine learning om foto’s pixel voor pixel te verwerken, waarbij de textuur en details in elk deel van de foto worden geoptimaliseerd.

Op basis van de sterke integratie van hardware en software is de camera-interface helemaal opnieuw ontworpen. Dankzij het dual camera-systeem en all-screendisplay kunnen gebruikers ook het beeld buiten het kader zien en vastleggen. Dat geeft hun ervaring een extra dimensie. Voor het eerst hoeven gebruikers niet uit de fotomodus te gaan om videobeelden op te nemen. Dankzij QuickTake hoeven ze alleen maar even de sluiterknop vast te houden om de opname te starten.

De TrueDepth-camera is vernieuwd met een 12-MP camera die een breder gezichtsveld biedt, zodat je meer kunt vastleggen als je een selfie maakt. Slimme HDR van de volgende generatie maakt foto’s mogelijk die veel natuurlijker overkomen. Je kunt ook expressieve selfievideo’s maken met de TrueDepth-camera, die nu 4K-video ondersteunt met maximaal 60 bps en 120 bps bij slowmotion.

Andere features
- De nieuwe door Apple ontworpen U1-chip maakt gebruik van Ultra Wideband-technologie voor ruimtelijk inzicht, een primeur voor smartphones. In iOS 13.1, dat op 30 september beschikbaar komt, wordt AirDrop nog beter met richtingsgevoelige suggesties.

- Face ID, de veiligste gezichtsherkenning op een smartphone, is 30 procent sneller geworden. Verder is het gebruiksgemak verhoogd dankzij betere prestaties op wisselende afstanden en bij meer hoeken.

- Ruimtelijke audio zorgt voor een ware surround sound-ervaring en dankzij Dolby Atmos klinkt het geluid op iPhone 11 krachtig en intens.

- LTE van Gigabitklasse en Wi-Fi 6 maken nog snellere downloadsnelheden en Dual-sim met eSIM mogelijk.

[ Voor 158% gewijzigd door robcoenen op 11-09-2019 13:36 . Reden: Nederlandse vertaling ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:35

koekiemonster

want a cookie

De lagere prijs doet vermoeden dat ze bij Apple ook door hebben dat de grens bereikt was qua prijs/kwaliteit verhouding. Dat is fijn, maar wel onnodig laat.

Wat mij ook opviel is dat de presentatie niet zo slick was als normaal en het design niet echt sprankelend is. De kleurkeuze vind ik dan weer wel fantastisch.

Benieuwd wat dit betekent voor de prijzen van de iPhone XR, XS en 8 (plus).

[ Voor 53% gewijzigd door koekiemonster op 10-09-2019 20:58 ]

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jammer dat de 2e camera voor nog bredere view wordt gebruikt, en niet voor telephoto, zoals ik had gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Dit gaat mijn volgende iPhone worden denk ik. Eerst nog even kijken wat de Xs gaat doen met prijs en beschikbaarheid. Nu 8 Plus en ik wil kleiner met behoud van portretfoto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:46
Leuke wisselkoers... 699 in de us, 809 euro hier....pfff

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467839

Is het uiterlijk (afmetingen en bezelgrootte) gelijk aan de xr?

Dan kan ik in de winkel de xr (iphone 11) vergelijken met een xs quanlook en feel.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:41
miel schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:55:
Elk jaar weer iets simpels uitleggen, U.S. prijzen exclusief sales tax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Mrjraider

Die groene iPhone 11 O+

Hmm tijd om het Android kamp te verlaten ;)

OFFLINE enkele berichten geedit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04 15:34

knakworst

Get more sats!

WouterL schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:58:
[...]

Elk jaar weer iets simpels uitleggen, U.S. prijzen exclusief sales tax.
Dan zou je op 760 euro uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Relatief klein prijsverschil: Xr vs 11 slechts € 100 verschil. Neemt niet weg dat er geen fatsoenlijk formaat iPhone met Face ID voor een redelijke prijs is. Jammer dat de Xs verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 886251

Zoals het er nu naar uitziet zal Apple alleen de 11 en de 8 blijven verkopen. Ben benieuwd wat er met de X, Xr en Xs gaan gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:57
Voor het eerst dat ik een glimlach op mijn gezicht heb bij het zien van de nieuwe prijzen. Mijn iPhone 7 is toe aan vervanging dus voor mij is een 11 een logische overstap waarbij ik een flinke upgrade tegemoet zal gaan.
Eens zien wat de prijzen gaan doen icm abbo’s in vergelijking tot Apple’s trade-in programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
knakworst schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:01:
[...]

Dan zou je op 760 euro uitkomen.
In Nederland rekenen we gewoon een erg hoog btw tarief. Zelfs vergeleken met U.S. sales tax. Prijs zonder btw is 668 euro in NL.

[ Voor 6% gewijzigd door WouterL op 10-09-2019 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-04 06:56
zo heb je die prijzen gezien wahahahahah

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-04 15:41

mwa

miel schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:55:
Elk jaar hetzelfde gehuil.. je kunt die prijzen niet 1 op 1 vergelijken (sales tax, import etc)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/51abEULSpKjgH4EyhJvvOERV/full.png

-O-

[ Voor 40% gewijzigd door Ronwiel op 10-09-2019 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Laatst online: 26-10-2024
Batterij LIFE? Heb niet alles gezien maar misschien mis ik de aankondiging.
Das voor mij het belangrijkste punt om naar Apple over te stappen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
jaydenjarno schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:07:
Batterij LIFE? Heb niet alles gezien maar misschien mis ik de aankondiging.
Das voor mij het belangrijkste punt om naar Apple over te stappen
iPhone 11 1 uur langer dan xr.
iPhone 11 pro 4 uur langer dan Xs
iPhone 11 pro max 5 uur langer dan xs max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mrjraider schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:00:
Die groene iPhone 11 O+

Hmm tijd om het Android kamp te verlaten ;)
mint groen bij de 11

@robcoenen va €809,- is het gerucht

[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 10-09-2019 21:11 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
mwa schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:04:
[...]

Elk jaar hetzelfde gehuil.. je kunt die prijzen niet 1 op 1 vergelijken (sales tax, import etc)
Sommige staten zijn vrijgesteld van sales tax en anders krijg je het terug op vliegveld. Import is op papier leuk maar als ik hem aanzet, gebruik en doos wegflikker, dan is er geen hond op deze wereld die mij import heffing gaat aansmeren. Dat vergelijk vind ik snel gemaakt.

Enige punt blijft dat je wel voor je werk oid die kant moet opvliegen want anders loopt het vergelijk stevig mank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

Ja die dus, is eens wat anders dan altijd al die zwarte toestellen. Wilde tijdens de Galaxy S6 ook gaan voor de groene maar dat kon alleen bij de edge variant destijds :/

Ben wel benieuwd naar de prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Ronwiel zgn SE 2.0 komt past in april 2020

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Ik snap het niet. Je had de iPhone 6, 7, 8, 10 (X) en 11.

Maar is er geen iPhone 9. Waarom hebben ze die overgeslagen?

Er is ook geen Windows 9 geweest. Heeft dat met elkaar te maken? Wel erg toevallig.
Er is ook nooit Office 9 geweest bijv. Is dat de reden dat Apple daarom ook de 9 maar overslaat?

[ Voor 53% gewijzigd door CyberMania op 10-09-2019 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
@Hackus Klopt, maar dikke kans dat het een refresh van de iPhone 8 wordt zonder Face ID (en dus een jaren oud design). Nieuwe low cost iPad gebruikt ook weer Touch ID.

https://www.macrumors.com...w-cost-iphone-early-2020/
It's not clear if the rumored 4.7-inch iPhone would inherit the notched design and Face ID features of Apple's flagship smartphones, but Nikkei's references to 2017's iPhone 8 suggest it could retain the bordered screen and Touch ID-equipped Home button of that device to keep costs down.
@CyberMania iPhone X is de reden. I.v.m. tienjarig bestaan van iPhone hebben ze waarschijnlijk een getal in de nummering overgeslagen.

[ Voor 11% gewijzigd door Ronwiel op 10-09-2019 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

De frontpagina heeft het nieuws item. De prijzen van de 11:
809 euro, 64GB
859 euro, 128GB
979 euro, 256GB

De XR was 50 euro duurder bij introductie.. ik ben wel om. 64gb is voor mij voldoende maar de 128gb is aanlokkelijk. Even wachten tot eind deze maand en dan bekijken wat de prijzen bij een abbo doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heeft de iPhone 11 (non pro) nog steeds geen OLED scherm en die dikkere scherm randen?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Wel vet dat Apple luistert naar signalen in de media/gebruikers. Bijna iedereen vond de namen van 'X', 'XR', 'XS Max' etc helemaal niet passen bij Apple producten.

[ Voor 3% gewijzigd door CyberMania op 10-09-2019 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-04 14:31
DennusB schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:22:
Heeft de iPhone 11 (non pro) nog steeds geen OLED scherm en die dikkere scherm randen?
Is voor de rest hetzelfde toestel, dus geen oled en nog steeds dikke bezels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:40
Ik moet zeggen, dit is een interessante opvolger van mijn Iphone 8. De stap van 64GB naar 128GB is ook betaalbaar en daarom aantrekkelijk om te doen. Ondanks dat ik 400/450 euro korting krijg via het werk vind ik de 11 pro te duur en dit is een mooi alternatief.

Wel jammer van de kleuren, deze zien er mijn inziens wat goedkoop uit.

[ Voor 12% gewijzigd door SirMemeAlot op 10-09-2019 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
DennusB schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:22:
Neem je toch een Xs nu het nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:55

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Laatst online: 18-08-2023
Ondersteund het scherm van de 11 ook hdr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:19
bram1984 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:36:
[...]

Neem je toch een Xs nu het nog kan.
Ik moet ze eens goed naast elkaar zetten. Ik ga eind dit jaar mijn 8 vervangen door een XS of 11 :)

XXXVI

• hp7935
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:27
Kan iemand van jullie mij als leek misschien uitleggen in hoeverre de IPhone 11 beter is dan de XR? Ik heb nu een IPhone 6 die niet best meer is en dus echt vervangen moet worden. Ik dacht ik wacht tot de 11 gelanceerd is opdat de XR goedkoper word maar twijfel nu wat verstandig is.

Ik gebruik mijn telefoon vooral voor foto’s te maken tijdens dagjes weg, YouTube, internetten, Apple careplay en de Harry Potter versie van Pokémon go.
Ik heb dus vooral een iPhone vanwege het (voor mij) gemak van de interface aangezien ik hiervoor met een IPod liep jaren geleden en de interface vrij simpel overkwam.

Vandaar mijn vraag als leek aan jullie experts. Het gaat mij niet om de inruilwaarde aangezien ik van plan ben deze iPhone ook weer te gebruiken tot hij niet meer kan.

Alvast bedankt voor alle eventuele reacties, ze worden zeer op prijs gesteld

• CyberMania
hp7935 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 06:50:
Kan iemand van jullie mij als leek misschien uitleggen in hoeverre de IPhone 11 beter is dan de XR? Ik heb nu een IPhone 6 die niet best meer is en dus echt vervangen moet worden. Ik dacht ik wacht tot de 11 gelanceerd is opdat de XR goedkoper word maar twijfel nu wat verstandig is.

Ik gebruik mijn telefoon vooral voor foto’s te maken tijdens dagjes weg, YouTube, internetten, Apple careplay en de Harry Potter versie van Pokémon go.
Ik heb dus vooral een iPhone vanwege het (voor mij) gemak van de interface aangezien ik hiervoor met een IPod liep jaren geleden en de interface vrij simpel overkwam.

Vandaar mijn vraag als leek aan jullie experts. Het gaat mij niet om de inruilwaarde aangezien ik van plan ben deze iPhone ook weer te gebruiken tot hij niet meer kan.

https://www.pocket-lint.c...xr-comparison-differences

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:16
Je hebt nagenoeg 2x een iPhone 11 ipv 1 iPhone 11 Pro....denk dat de keuze dan gemaakt wordt om beide telefoons in huis te vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:36

Ik heb dezelfde situatie, hoewel mijn iPhone 6 nog prima functioneert. Echt een reden om te upgraden is er niet, maar stiekem heb ik al sinds de iPhone 8 afgewacht tot het 'echt' aantrekkelijk werd. Dat voelt het nu wel.

Gezien de nieuwe processor en bijkomende voordelen daarvan, vind ik dat het €100 verschil tussen de XR en de 11 wel waard. Kan zomaar zijn dat je daardoor een jaar langer met je iPhone kunt omdat je bijv nog wel iOS 17 (:+) kunt draaien terwijl de XR niet meer wordt ondersteund.

Het is voor mij nog even kijken of ik het echt waard vind om uberhaupt te upgraden. Gebruik m'n telefoon juist steeds (bewust) minder, dan vind ik €860 (voor de 128gb versie) en nieuw hoesje á €40 nogal wat geld.

• hp7935
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:27
Slickk schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:23:
[...]

Ik heb dezelfde situatie, hoewel mijn iPhone 6 nog prima functioneert. Echt een reden om te upgraden is er niet, maar stiekem heb ik al sinds de iPhone 8 afgewacht tot het 'echt' aantrekkelijk werd. Dat voelt het nu wel.

Gezien de nieuwe processor en bijkomende voordelen daarvan, vind ik dat het €100 verschil tussen de XR en de 11 wel waard. Kan zomaar zijn dat je daardoor een jaar langer met je iPhone kunt omdat je bijv nog wel iOS 17 (:+) kunt draaien terwijl de XR niet meer wordt ondersteund.

Het is voor mij nog even kijken of ik het echt waard vind om uberhaupt te upgraden. Gebruik m'n telefoon juist steeds (bewust) minder, dan vind ik €860 (voor de 128gb versie) en nieuw hoesje á €40 nogal wat geld.
Ik ga dan ook eerst kijken of de Xr nog goedkoper wordt zo niet dan ga ik voor 100 euro verschil zeker voor de 11 al is het alleen al omdat ik verwacht dat die langer mee zal gaan weer als de Xr.
Ik probeer alleen als leek nog te achterhalen of het sowieso verstandig is om de 11 te halen.
Ik zie wel info over een andere chip bijvoorbeeld maar geen idee wat nu daadwerkelijk het echte voordeel is van die nieuwere chip. Ik blijf dan ook dit topic volgen tot ik zeker weet welke ik het beste kan nemen.
Ik wil daar alleen wel mee opschieten aangezien mijn telefoon geen bluethooth meer aankan en zo een 5x per dag moet worden opgeladen dus erg enthousiast ben ik niet meer over mijn Iphone 6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
hp7935 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:48:
[...]

Ik ga dan ook eerst kijken of de Xr nog goedkoper wordt zo niet dan ga ik voor 100 euro verschil zeker voor de 11 al is het alleen al omdat ik verwacht dat die langer mee zal gaan weer als de Xr.
Ik probeer alleen als leek nog te achterhalen of het sowieso verstandig is om de 11 te halen.
Ik zie wel info over een andere chip bijvoorbeeld maar geen idee wat nu daadwerkelijk het echte voordeel is van die nieuwere chip. Ik blijf dan ook dit topic volgen tot ik zeker weet welke ik het beste kan nemen.
Ik wil daar alleen wel mee opschieten aangezien mijn telefoon geen bluethooth meer aankan en zo een 5x per dag moet worden opgeladen dus erg enthousiast ben ik niet meer over mijn Iphone 6
Zuiniger en sneller? Net zoals vrijwel iedere nieuwe chip? En hij heeft dus een dubbele lens en verbeterde Face ID. Dat zijn in principe allemaal dingen je vrij eenvoudig kunt Googlen. Die € 100,- meer is alleen de dubbele lens al meer dan waard. Portretfoto's zijn echt een toevoeging in mijn optiek.

Iets anders: de hoesjes voor de 11 zijn wel erg karig op de Apple site. Ik wil gewoon een eenvoudige siliconen back cover hebben. Ik mag aannemen dat die nog gaat komen.

• Slickk
bram1984 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:07:
[...]

Zuiniger en sneller? Net zoals vrijwel iedere nieuwe chip? En hij heeft dus een dubbele lens en verbeterde Face ID. Dat zijn in principe allemaal dingen je vrij eenvoudig kunt Googlen. Die € 100,- meer is alleen de dubbele lens al meer dan waard. Portretfoto's zijn echt een toevoeging in mijn optiek.

Iets anders: de hoesjes voor de 11 zijn wel erg karig op de Apple site. Ik wil gewoon een eenvoudige siliconen back cover hebben. Ik mag aannemen dat die nog gaat komen.
Siliconen hoesjes zijn er wel te vinden, alleen in zwart en wit.
hp7935 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:48:
[...]

Heb je al een volledig systeemreset gedaan? Dat je bluetooth het niet meer doet klinkt nogal vaag. Wat betreft de nieuwe chip; iPhone 11 is gisteren aangekondigd, nog niet te koop, dus nogal logisch dat er nog geen benchmarks zijn. :P Inderdaad nog wat geduld, maar gezien de gelijkenissen met de XR qua materiaal, scherm en grootte lijkt het me sterk dat die slechter is. Als leek zijn de verschillen tussen de A12 en A13Bionic chip nogal snel technisch en kwestie van afwachten tot applicaties er mee omweg kunnen. Zuiniger lijkt me sowieso, omdat de 11 een uur langer mee kan op dezelfde batterij als de XR.

Hoewel je het natuurlijk nooit weet met kinderziektes, waar Apple nog wel eens last van heeft gehad met nieuwe devices.

[ Voor 5% gewijzigd door Slickk op 11-09-2019 15:24 ]

• bram1984
@Slickk Ah thanks. Niet goed gekeken dus.

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-04 09:18
[...]

Ik heb het gevoel dat de nieuwe Ultra Wideband chip (U1) onderschat wordt door menig iPhone nieuws-site. Apple heeft volgens mij grootse plannen met indoor-positioning. Nu wordt het nog slechts gepresenteerd als gimmick voor gerichte AirDrop. Maar je voegt zo'n chip niet toe voor een functie die zo goed als niemand gebruikt. De UWB chip wordt waarschijnlijk straks ook gebruikt voor de Apple-Tile (of hoe ze het ding ook gaan noemen). Dus als je dat interessant vindt (als je altijd je sleutels kwijt bent bijvoorbeeld), dan loont het om voor de iPhone 11 te gaan naar mijn mening.

• mcp1990
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-04 10:27
Ik denk dat wij hier in huis een iPhone 11 paars gaan kopen (update vanaf iPhone 6 ) en de iPhone 11 groen ( update vanaf iPhone 6s plus ) Nu nog hopen dat we vrijdag snel kunnen kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik wou net dezelfde vraag stellen, ik mag ook aannemen dat die nog gaan komen.

Elect a clown, expect a circus.

• bram1984
Slasher schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:39:
[...]

Ik wou net dezelfde vraag stellen, ik mag ook aannemen dat die nog gaan komen.
Vraag is toch net beantwoord hierboven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

bram1984 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:40:
[...]

Vraag is toch net beantwoord hierboven?
Klopt ik wou alleen aangeven dat je niet de enige was die zich dat afvroeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Slasher schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:42:
[...]

Klopt ik wou alleen aangeven dat je niet de enige was die zich dat afvroeg.
Ah :)

• ppl
  • Niet online
Jpjedi schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:11:
Sommige staten zijn vrijgesteld van sales tax en anders krijg je het terug op vliegveld. Import is op papier leuk maar als ik hem aanzet, gebruik en doos wegflikker, dan is er geen hond op deze wereld die mij import heffing gaat aansmeren. Dat vergelijk vind ik snel gemaakt.
Dat is een hele andere situatie dan hier bedoeld wordt. Waar jij op doelt is de importheffing die geldt wanneer jij als natuurpersoon iets van het ene naar het andere land meeneemt. Waar hier echter op gedoeld wordt zijn de importheffingen en overige belastingen die via handelsverdragen worden geregeld. Hierbij speelt de handelsoorlog die de VS nu met de rest van de wereld voert een hele belangrijke rol.

Daarnaast gelden er hier in Nederland en de EU ook nog andere soorten belastingen die afgedragen moeten worden. Denk hierbij aan de thuiskopieheffing. Daarbij komt dat men hier in de EU verplicht is om de prijs met belastingen weer te geven indien het product aan consumenten is gericht. Gevolg: de prijzen hier zijn aanzienlijk hoger qua getal dan in de USA.

M.a.w. prijsvergelijkingen tussen USA en Nederland zijn sowieso al compleet mank.
sjakie02 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:32:
Ik heb het gevoel dat de nieuwe Ultra Wideband chip (U1) onderschat wordt door menig iPhone nieuws-site.
Nogal wiedes. Apple heeft er met geen woord over gerept tijdens de presentatie en doet dat nog steeds niet. Wat valt er dan te vertellen over iets waar je nagenoeg niets over weet? Er hangt kennelijk wel iets in de lucht...maar wat...

door prijsdaling van de Xs scheelt dit nog ongeveer 100-150 euro tov de iPhone 11.

Ik zit in dubio omdat m.i. het enige pluspunt van de XS het OLED scherm is.

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
[...]

Die € 100,- meer is alleen de dubbele lens al meer dan waard. Portretfoto's zijn echt een toevoeging in mijn optiek.
De extra lens is een groothoeklens :)

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

@bram1984 net even gebeld met Apple support over de hoesjes en die medewerker was ook verbaasd over het matige aanbod van de hoesjes.

• bram1984
@Anoniem: 810877 Dank voor de tip, maar dat vind ik echt teveel voor maar 64GB. Ik wil sowieso meer dan dat.

• ephymerous
  • Laatst online: 21:19
Anoniem: 467839 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:51:
door prijsdaling van de Xs scheelt dit nog ongeveer 100-150 euro tov de iPhone 11.

Ik zit in dubio omdat m.i. het enige pluspunt van de XS het OLED scherm is.
Klopt maar daar t.o.v. staat de nieuwe chip en de verwachte langere levensduur. De LCD schermen van Apple zijn ook lang niet slecht. Ik ga 95% zeker voor 11 :)

XXXVI

• MisterMarcFR
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22-04 16:04
Eigenlijk zijn de nieuwe processor, betere camera en langere batterijduur de enige in het oog springende verbeteringen van de 11 pro tov de XS?

• ppl
  • Niet online
Arrien schreef op woensdag 11 september 2019 @ 18:08:
[...]

De extra lens is een groothoeklens :)
Daar kun je ook portretfoto's mee maken. Wellicht niet degene die de meesten zouden verwachten maar het kan prima. Daar zul je dus wel even rekening mee moeten houden als je graag portretfoto's maakt.

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

@robcoenen een idee de TS nog eens wat bij te werken dit weekend? Als de prijzen en toebehoren bekend zijn? Ook de spec's en evt een vergelijking met de XR of de 11 Pro / 11 Pro Max kan evt wat extra helpen om te helpen met kiezen :)

• JB
  • Laatst online: 22:14

JB

Cédric roelt!

Terug in de tijd met die iPhone 11. De 11 Pro is al minimaal vernieuwd maar een LCD scherm voor zoveel geld, uh nee.

Mijn boefje is liev!

• ddZ
  • Laatst online: 17-04 18:45

ddZ

Hmm... Gisteren met schuin oog de keynote bekeken, gezien er van te voren al uitgelekt was dat de 'XR2' dubbele lenzen zou hebben & dit daarmee een potentiële opvolger zou kunnen zijn van mijn 7 Plus . Blijkt het een groothoeklens te zijn, i.p.v. de telelens (die ik veel gebruik).

Maar even een jaartje wachten totdat de 11-opvolger (ook) de telelens achterop heeft :)

• bram1984
@Arrien Betekent dat ook echt de scherpte-diepte portretfoto's? Want die functie is altijd voorbehouden geweest aan de dubbele lens modellen (iPhone 7 en 8 Plus, X, Xs). Althans, dat heb ik altijd gedacht, maar mogelijk zit ik er volledig naast. :)

@JB Zoveel geld? Ik vind € 809,- best keurig voor wat je krijgt. En voor 5 tientjes meer heb je zelfs 128GB. Jammer dat er geen OLED in zit? Zeker, maar die kun je ook vinden in de Xs, X (als je goed zoekt) en 11 Pro.

@ddZ Hmm daar zeg je wat. Ik heb mezelf duidelijk niet goed verdiept in de iPhone camera specs. Ik lees nu dat mijn 8 Plus ook die telelens heeft en de 11 dus niet? Ik begrijp alleen niet helemaal wat ik dan ga missen bij de 11. Ik maak nu regelmatig foto's met het bokeh (weer wat geleerd) effect en dat kan met die 11 ook zo te lezen. In feite heeft mijn 8 Plus een betere camera dan de 11. 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door bram1984 op 11-09-2019 21:09 ]

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:51
Dilemma...

Heb nu een iPhone 7 van de zaak en iPhone 8 privé. Die van de zaak staat doorgeschakeld en via WA Business heb ik op mijn eigen iPhone voor beide nummers WA. Maar ik wil heel graag naar 1 toestel, en dan de databundel van mijn werk (=unlimited) gebruiken en bij het bellen kiezen welk nummer het moet zijn. Nadeel is, heb zakelijk Tele2 en privé Youfone. Beiden nog geen eSim.

Daarbij komt, ik houd niet zo van hele grote toestellen. De 8 is groot zat. De 11 is gelijk een klap groter, maar de 11 Pro kleiner en verschrikkelijk veel duurder :{

Een optie zou de XS kunnen zijn, die heeft alles wat ik nodig heb (dual SIM + waterdicht). En gaat hopelijk lekker in prijs naar beneden. Maar ja, dan loop ik alsnog met een 'verouderd' toestel. Koop juist graag nieuwste, dan kan ik er weer 2 of 3 jaar tegenaan.

Lastig...

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Slickk
bram1984 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:59:
@ddZ Hmm daar zeg je wat. Ik heb mezelf duidelijk niet goed verdiept in de iPhone camera specs. Ik lees nu dat mijn 8 Plus ook die telelens heeft en de 11 dus niet? Ik begrijp alleen niet helemaal wat ik dan ga missen bij de 11. Ik maak nu regelmatig foto's met het bokeh (weer wat geleerd) effect en dat kan met die 11 ook zo te lezen. In feite heeft mijn 8 Plus een betere camera dan de 11. 8)7
Ik heb weinig verstand van lenzen, maar dat hele Deep Fusion gebeuren wat met behulp van AI dus dankzij software nog betere foto's maakt van wat jij fotografeert, zou best nog wel eens voor een verschil kunnen zorgen in kwaliteit. Dat heb je wel op de 11, maar niet op je 8 Plus. Althans, ik vatte het op dat het alleen met de A13 chip mogelijk is en bij lancering van iOS13 beschkikbaar komt. Misschien is het ook wel een functie voor alle iOS13-compatibele toestellen.

Het is tot nu toe een hoop marketingpraat, maar in mijn ervaring levert Apple altijd wel als ze dit soort zaken beloven. Ja, die twee zinnen spreken elkaar wat tegen. :>
Drardollan schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:00:
Dilemma...

Heb nu een iPhone 7 van de zaak en iPhone 8 privé. Die van de zaak staat doorgeschakeld en via WA Business heb ik op mijn eigen iPhone voor beide nummers WA. Maar ik wil heel graag naar 1 toestel, en dan de databundel van mijn werk (=unlimited) gebruiken en bij het bellen kiezen welk nummer het moet zijn. Nadeel is, heb zakelijk Tele2 en privé Youfone. Beiden nog geen eSim.

Daarbij komt, ik houd niet zo van hele grote toestellen. De 8 is groot zat. De 11 is gelijk een klap groter, maar de 11 Pro kleiner en verschrikkelijk veel duurder :{

Een optie zou de XS kunnen zijn, die heeft alles wat ik nodig heb (dual SIM + waterdicht). En gaat hopelijk lekker in prijs naar beneden. Maar ja, dan loop ik alsnog met een 'verouderd' toestel. Koop juist graag nieuwste, dan kan ik er weer 2 of 3 jaar tegenaan.

Lastig...
De grootte van de 11 is voor mij nu ook nog het enige wat me echt tegenhoudt. Over de andere redenen waarom ik twijfelde ben ik wel uit. Maar 6,1inch vind ik nogal fors en bijna klunzig.

Zo oud is de XS nou ook weer niet, tegelijk kun je nu flink profiteren van de prijsverlaging (en wellicht tweedehands? Of dat is zakelijk waarschijnlijk weer lastig aan te schaffen) en dan over een jaar of 2 weer verder kijken. Prijs van de 11 Pro vind ik zelf bizar, al helemaal omdat je gewoon niet 64gb wilt beginnen met al die 4k mogelijkheden.

[ Voor 39% gewijzigd door Slickk op 11-09-2019 22:04 ]

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:10
Iphone 11 zou aan voor en achterkant nu ook veel sterker glas hebben. Ondanks dat ik er zuinig op ben en screenprotector gebruik toch al een paar keer afgelopen jaren een kapot scherm gehad.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

• Drardollan
Slickk schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:01:

De grootte van de 11 is voor mij nu ook nog het enige wat me echt tegenhoudt. Over de andere redenen waarom ik twijfelde ben ik wel uit. Maar 6,1inch vind ik nogal fors en bijna klunzig.

Zo oud is de XS nou ook weer niet, tegelijk kun je nu flink profiteren van de prijsverlaging (en wellicht tweedehands? Of dat is zakelijk waarschijnlijk weer lastig aan te schaffen) en dan over een jaar of 2 weer verder kijken. Prijs van de 11 Pro vind ik zelf bizar, al helemaal omdat je gewoon niet 64gb wilt beginnen met al die 4k mogelijkheden.
Tweedehands doe ik niet aan, heb het geld om nieuw te kopen (klus veel bij, dus mag ook wel iets tegenover staan). De XS zal denk ik over 2 weken redelijk gaan droppen, al is dat nooit echt te voorspellen.

64gb is voor mij zat, toestel zit nooit zo vol bij mij. Gelukkig, scheelt een hoop geld haha. Voor de iPad is het iets anders, daar ram ik soms 2 of 3 seizoenen van een serie op en dan heb je wel wat nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
@Slickk Even gegoogled maar dat Deep Fusion lijkt alleen op de Pro te zitten?

Hier geven ze bijvoorbeeld expliciet aan dat het alleen voor de Pro (Max) is en beschikbaar komt via een software update. Waarschijnlijk speelt die derde lens daar een rol in?

https://petapixel.com/201...d-deep-fusion-technology/

[ Voor 17% gewijzigd door bram1984 op 11-09-2019 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
Drardollan schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:10:
De XS zal denk ik over 2 weken redelijk gaan droppen, al is dat nooit echt te voorspellen.
Dat gaat niet gebeuren, met de komst van de xs modellen bleef de prijs van de X ook nagenoeg gelijk.

• Slickk
bram1984 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:13:
@Slickk Even gegoogled maar dat Deep Fusion lijkt alleen op de Pro te zitten?

Hier geven ze bijvoorbeeld expliciet aan dat het alleen voor de Pro (Max) is en beschikbaar komt via een software update. Waarschijnlijk speelt die derde lens daar een rol in?

https://petapixel.com/201...d-deep-fusion-technology/
Ah, precies. Dat zou wel logisch zijn, ook extra selling point voor de 11 Pro en Pro Max natuurlijk. Tegelijk denk ik dat je ook heus wel eenzelfde teruggeschakelde technologie voor twee lenzen kunt bouwen, maar ach.

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-04 21:37
Drardollan schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:00:

Een optie zou de XS kunnen zijn, die heeft alles wat ik nodig heb (dual SIM + waterdicht).
De XS heeft geen dual sim , sim & esim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Azmodann schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:42:
[...]

Dat is in principe dual sim. Geen een iPhone heeft volgens mij dual sim voor fysieke kaarten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Azmodann schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:42:
[...]

Nanosim en eSim noem ik dualsim. Hoe zou jij dat noemen?
Apple noemt het, terecht, ook dualsim.

Maar zoals gezegd, mijn providers bieden nog geen eSim aan. Dus de vraag is, moet ik nu kopen of wachten tot er meer providers komen...

bram1984 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:46:
[...]

Dat is in principe dual sim. Geen een iPhone heeft volgens mij dual sim voor fysieke kaarten.
Chinese XR en XS Max hebben 2x nanosim ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Drardollan op 11-09-2019 22:54 ]

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:10
Drardollan schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:53:
[...]

Nanosim en eSim noem ik dualsim. Hoe zou jij dat noemen?
Apple noemt het, terecht, ook dualsim.

Maar zoals gezegd, mijn providers bieden nog geen eSim aan. Dus de vraag is, moet ik nu kopen of wachten tot er meer providers komen...

[...]

Chinese XR en XS Max hebben 2x nanosim ;)
T mobile en truephone bieden nu e-sim aan, verwacht dat het niet erg lang gaat duren voor meer providers dit gaan aanbieden.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
In de promotie filmpjes van Apple wordt in beelden verteld hoe sterk de nieuwe iPhone is. Ze laten dat ding vallen, in een tas vol sleutels rondzwerven en het ding wordt onder water gehouden.

is dit iets nieuws? Mijn ervaring met mijn huidige 6 is toch dat het scherm niet echt veel kan hebben. Volgens mij heeft Apple nooit eerder zo specifiek een groot deel van het introductiefilmpje besteed aan het laten zien van de duurzaamheid

Dirk33 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 06:40:
In de promotie filmpjes van Apple wordt in beelden verteld hoe sterk de nieuwe iPhone is. Ze laten dat ding vallen, in een tas vol sleutels rondzwerven en het ding wordt onder water gehouden.

is dit iets nieuws? Mijn ervaring met mijn huidige 6 is toch dat het scherm niet echt veel kan hebben. Volgens mij heeft Apple nooit eerder zo specifiek een groot deel van het introductiefilmpje besteed aan het laten zien van de duurzaamheid
Ik denk dat dit samenhangt met de vernieuwingen. Als volgend jaar weer een compleet nieuw uiterlijk etc wordt gepresenteerd zal de helft van het filmpje niet gaan over een iPhone in een handtas.

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:20
WouterL schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:03:
[...]

In Nederland rekenen we gewoon een erg hoog btw tarief. Zelfs vergeleken met U.S. sales tax. Prijs zonder btw is 668 euro in NL.
699 dollar is geen 668, maar wel 634 euro. Dat x1,21 (BTW van 21 percent) is 767 (en een heleboel getalletjes na de komma) euro.

Je hebt nog wat marginale kosten maar importheffingen zijn nagenoeg nihil dus dat verklaart geenszins de discrepantie tussen 767 en 809 euro.

Ik begrijp dat “gezeur” over de prijs vervelend wordt na een tijd, maar leugens verkopen is ook niet netjes. De waarheid is vooral dat Apple onze 2 jaar garantie doorrekent en gewoon wat misbruik maakt van de conversie onder het mom van “koerswijzigingen”.

In ieder geval was het psychologisch wellicht handiger geweest voor Apple om 799 aan te rekenen, klinkt ineens minder dan 809 euro.

Om met een positieve noot te eindigen, het is wel fijn dat de prijs wat gezakt is, ik denk dat Apple ook wel door heeft dat het een beetje de spuigaten uit begon te lopen.

OT: Ik vind de nieuwe kleurtjes wel echt mooier, het doet ineens wat minder budget aan (ik vond de XR echt een 5C kloon qua uitstraling). Als ik er eentje zou kopen zou het sowieso de zwarte versie zijn. Maar voor nu heb ik een iPhone 8 die gewoon weer minstens 3 jaar nog mee moet gaan :)

[ Voor 11% gewijzigd door Lothiriel op 12-09-2019 09:43 ]

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

• Drardollan
jschoorl2 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 23:08:
[...]

T mobile en truephone bieden nu e-sim aan, verwacht dat het niet erg lang gaat duren voor meer providers dit gaan aanbieden.
Ik weet het. Ben alleen heel bang dat Tele2 geen eSim krijgt (zijn ze aan het integreren in T-Mobile tenslotte).

En van de MVNO's heb ik nog helaas nergens iets gelezen :'(

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
geen idee of het al voorbij is gekomen, maar de iPhone 11 komt NIET met de 18W fast charger.

https://www.inviolabs.com...faster-18w-charger-in-box

• WouterL
Geert1976 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:50:
geen idee of het al voorbij is gekomen, maar de iPhone 11 komt NIET met de 18W fast charger.

https://www.inviolabs.com...faster-18w-charger-in-box
Klopt. En ook niet met deep fusion.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
WouterL schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:58:
[...]

Klopt. En ook niet met deep fusion.
echt, Deep Fusion.....wie bedenkt zoiets!? Apple is wel echt high on hippe naampjes he ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Geert1976 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:00:
[...]

echt, Deep Fusion.....wie bedenkt zoiets!? Apple is wel echt high on hippe naampjes he ;)
Jep.... Slowfie, deepfusion. Je moet wat als je non-s model eigenlijk alsnog een s model is.

[ Voor 15% gewijzigd door WouterL op 12-09-2019 11:10 ]

• ddZ
  • Laatst online: 17-04 18:45

ddZ

bram1984 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:59:

[...]

@bram1984 Die portret- /bokeh - foto's maak ik nauwelijks: met te weinig licht werkt het voor geen meter op de 7 Plus (mag aannemen dat een stuk beter gaat met een 8 Plus).

Ik weet wel, dat ik toentertijd baalde als een stekker, dat alleen formaat surfplank die dubbele lens had en niet het kleinere model 7. Puur door die extra lens blij dat ik voor het grotere model ben gegaan, maar qua formaat vind ik het toestel vandaag de dag nog steeds te groot. Blij dat er geen onderscheid meer gemaakt wordt in de Pro-modellen (anders had je los van het OLED-scherm eigenlijk bijna geen reden meer om voor de 'kleinere' Pro te gaan t.o.v. de 'normale' 11).

Want de Plus-/Max - modellen zijn me echt te groot. 11 of 11 Pro hebben een prettiger formaat. Eerst maar eens afwachten...

[ Voor 0% gewijzigd door ddZ op 13-09-2019 19:26 . Reden: Woorden vergeten :( ]

• sjakie02
sjakie02 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:32:
[...]

Ik heb het gevoel dat de nieuwe Ultra Wideband chip (U1) onderschat wordt door menig iPhone nieuws-site. Apple heeft volgens mij grootse plannen met indoor-positioning. Nu wordt het nog slechts gepresenteerd als gimmick voor gerichte AirDrop. Maar je voegt zo'n chip niet toe voor een functie die zo goed als niemand gebruikt. De UWB chip wordt waarschijnlijk straks ook gebruikt voor de Apple-Tile (of hoe ze het ding ook gaan noemen). Dus als je dat interessant vindt (als je altijd je sleutels kwijt bent bijvoorbeeld), dan loont het om voor de iPhone 11 te gaan naar mijn mening.
Toch nog een goed artikel hierover eindelijk: https://www.cultofmac.com...witter&utm_source=twitter

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:20
ddZ schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:29:
[...]

@bram1984 Die portret- /bokeh - foto's maak ik nauwelijks: met te weinig licht werkt het voor geen meter op de 7 Plus (mag aannemen dat een stuk beter gaat met een 8 Plus).

Ik weet wel, dat ik toentertijd baalde als een stekker dat alleen formaat surfplank die dubbele lens had en niet het kleinere model 7. Puur door die extra lens blij dat ik het grotere model gegaan, maar qua formaat vind ik het toestel vandaag de dag nog steeds te groot. Blij dat onderscheid niet meer gemaakt wordt in de Pro-modellen (anders had je los van het OLED-scherm eigenlijk bijna geen reden meer om voor de 'kleinere' Pro te gaan t.o.v. de 'normale' 11).

Want de Plus-/Max - modellen zijn me echt te groot. 11 of 11 Pro hebben een prettiger formaat. Eerst maar eens afwachten...
Alle plus versies vind ik ook niet comfortabel in de handen (en in jas of broekzak). Vooral de 8 plus met een top gewicht van 202g, back glass en afgeronde zijdes is een onding in dagelijks gebruik. Het is jammer dat ze het gewicht (194g) niet hebben gereduceerd van de 11. Deze is nu zwaarder dan de voorganger XR.

• ppl
  • Niet online
Tja, dat is het risico van heel hard brullen dat er een grotere accu in moet. Het principe van "be careful what you wish for" schijnt niet iedereen onder de knie te hebben.

@sjakie02 dat is een bar slecht artikel. Ze doen daar namelijk exact hetzelfde als de overige 89347569437856 websites: doorblijven hameren op die tags en elkaar napraten. Verder kijken dan dat gebeurd er niet. Niemand die het heeft over navigatie binnenshuis en vergelijkbare toepassingen of überhaupt stilstaat bij het feit dat dit toch wel heel erg in het vaarwater van de iBeacons zit.

[ Voor 53% gewijzigd door ppl op 12-09-2019 17:26 ]

• BurrowedLurker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-03 12:38
Ik ben echt in dubio... Heb momenteel een iPhone X. Is op zich nog prima, ben er nog tevreden mee. Maar het begint wel een beetje te kriebelen. De 11 Pro vindt ik alleen echt te gek worden qua prijs.

De 11 is natuurlijk wel weer een stuk sneller dan de X. De portret camera ga ik denk ik niet missen, gebruik het zelden. De groothoeklens is denk ik veel nuttiger. Als ik het goed begrijp kan je nog steeds Portraits maken, maar dan met de normale lens + groothoeklens lens, toch?

Ik twijfel alleen erg of ik de OLED ontzettend ga missen. ‘S avonds lezen met een zwart scherm en witte tekst is wel erg fijn. Daarentegen is de OLED in fel licht buiten toch echt minder goed dan de LCD op mijn iPhone 7, vooral omdat het heel snel en intens gaat dimmen als de telefoon warm wordt. Daar waren minder problemen mee met de LCD. Ga er van uit dat dit bij de 11 ongeveer hetzelfde is.

Ik vermoed ook dat ik in de toekomst geen 1000+ toestellen meer wil aanschaffen, maar wel bij iPhone wil blijven. Denk dat ik dan toch uiteindelijk over moet van OLED terug naar LCD.

Wat ze laten zien in de reclame over duurzaamheid spreekt me ook wel aan. Heb mijn X altijd in een hoesje gehad (voor het eerst!) en ik erger me er nog steeds aan. De telefoon is dan meteen zo dik en de opstaande randjes in het hoesje zijn ook niet fijn. Ik mis echt het ‘naakt’ gebruiken van mijn phone. Dat zou bij de 11 dus erg fijn zijn.

Een jaar wachten kan natuurlijk ook...

Wat te doen...

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:55
BurrowedLurker schreef op donderdag 12 september 2019 @ 17:25:
Ik ben echt in dubio... Heb momenteel een iPhone X. Is op zich nog prima, ben er nog tevreden mee. Maar het begint wel een beetje te kriebelen. De 11 Pro vindt ik alleen echt te gek worden qua prijs.

De 11 is natuurlijk wel weer een stuk sneller dan de X. De portret camera ga ik denk ik niet missen, gebruik het zelden. De groothoeklens is denk ik veel nuttiger. Als ik het goed begrijp kan je nog steeds Portraits maken, maar dan met de normale lens + groothoeklens lens, toch?

Ik twijfel alleen erg of ik de OLED ontzettend ga missen. ‘S avonds lezen met een zwart scherm en witte tekst is wel erg fijn. Daarentegen is de OLED in fel licht buiten toch echt minder goed dan de LCD op mijn iPhone 7, vooral omdat het heel snel en intens gaat dimmen als de telefoon warm wordt. Daar waren minder problemen mee met de LCD. Ga er van uit dat dit bij de 11 ongeveer hetzelfde is.

Ik vermoed ook dat ik in de toekomst geen 1000+ toestellen meer wil aanschaffen, maar wel bij iPhone wil blijven. Denk dat ik dan toch uiteindelijk over moet van OLED terug naar LCD.

Wat ze laten zien in de reclame over duurzaamheid spreekt me ook wel aan. Heb mijn X altijd in een hoesje gehad (voor het eerst!) en ik erger me er nog steeds aan. De telefoon is dan meteen zo dik en de opstaande randjes in het hoesje zijn ook niet fijn. Ik mis echt het ‘naakt’ gebruiken van mijn phone. Dat zou bij de 11 dus erg fijn zijn.

Een jaar wachten kan natuurlijk ook...

Wat te doen...
Ik heb ook een X die nu iets ouder is dan 1.5 jaar.
Als die vandaag breekt, dan komt er waarschijnlijk een refurb XS of X. No way dat ik 1000€+ aan een telefoon geen (de X heb ik in de VS gekocht)
Oled wil ik niet missen, dus reken ik er op dat mijn X nog een jaar mee gaat (zie geen problemen), en dan volgend jaar misschien de 12 met OLED.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nivvle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-03 15:42
Iemand die de 11 (niet Pro / Max) gaat kopen en nu alvast gratis een SoSkild hoesje (t.w.v. 24,95) + unbreacable) lightning kabel (t.w.v. 29,95) wil testen en reviewen voor me? Mag ook als je de 11 nog niet hebt besteld ontvangen! Dan heb je dat hoesje maar vast in huis ;)

Het gaat om deze:

https://www.gsmpunt.nl/ho...pact-hoesje-slightly-grey

Ik zoek nog een aantal testers waar ik ze aan mag weggeven (via Amazonbetelling en terugbetaling). PM me for details :)

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-04 10:30
nivvle schreef op donderdag 12 september 2019 @ 18:07:
Iemand die de 11 (niet Pro / Max) gaat kopen en nu alvast gratis een SoSkild hoesje (t.w.v. 24,95) + unbreacable) lightning kabel (t.w.v. 29,95) wil testen en reviewen voor me? Mag ook als je de 11 nog niet hebt besteld ontvangen! Dan heb je dat hoesje maar vast in huis ;)

Het gaat om deze:

Ik zoek nog een aantal testers waar ik ze aan mag weggeven (via Amazonbetelling en terugbetaling). PM me for details :)
Oh ik wil wel de pro excuus

A person who never made a mistake never tried anything new.

• Drardollan
Mijn eSim dilemma is opgelost. T-Mobile Sim Only is € 16 per maand, 3 euro duurder dan mijn huidige Youfone. Dus dat is te doen. Zakelijke Tele2 nano sim als tweede.

Nu nog besluiten, XR, XS of 11....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Het is angstvallig stil in het 'normale' iphone 11 topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

Weinig over de discussieren als het toestel nog niet uit is hè :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
  • Laatst online: 29-03 12:07
Was het niet van plan maar ga toch voor een 11.
Camera en video opgrade toch leuk met kids.
Xr al gereserveerd voor een vriend dus met minimale opleg de niuewste.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Ik ga de 11 zeker bestellen maar ik baal er wel van dat voor alle nieuwe modellen er veel keus is qua hoesjes maar voor de 11 het maar heel karig is.

Ik ga vanmiddag naar de Apple Store om daar navraag te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-04 13:15
[...]
https://www.spigen.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03 15:22
Ik heb nu een S8 (voordien altijd iPhone gehad) en ik vind het scherm echt top.

Maar heeft een iPhone 11 ondanks dat het een LCD is dezelfde kwaliteit van scherm of toch eerder voor een XS gaan met OLED?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjakie02
@sjakie02 dat is een bar slecht artikel. Ze doen daar namelijk exact hetzelfde als de overige 89347569437856 websites: doorblijven hameren op die tags en elkaar napraten. Verder kijken dan dat gebeurd er niet. Niemand die het heeft over navigatie binnenshuis en vergelijkbare toepassingen of überhaupt stilstaat bij het feit dat dit toch wel heel erg in het vaarwater van de iBeacons zit.
Hoezo in het vaarwater van iBeacons? iBeacons zijn nooit in de markt gezet voor nauwkeurige locatie-bepaling. Die zijn puur om aan te geven dat je ergens in de buurt bent (bijvoorbeeld een winkel). UWB is voor nauwkeurige indoorpositioning, dus ik vind ze eerder complementair. Maar mijn initiele insteek was eigenlijk: ik zou kiezen voor een iPhone 11 ipv een XR, puur vanwege de U1 chip en de toekomstige mogelijkheden daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:06
Modbreak:Alle posts in levertijden en beschikbaarheid mogen in [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Laatst online: 24-02 11:47
Ik heb een X (waar ik zeer fan van ben) en vind de telelens toch erg prettig in gebruik (i.c.m. portrait) en het formaat ook ideaal. Heel strikt genomen hoef ik niet te upgraden, maar ik ben toch erg gekieteld, met name door de nachtmodus...

De 11 klinkt prima maar gemis van OLED en telelens (tegelijkertijd is Liquid Retina op mijn iPad prima/heerlijk) maken dat ik toch nadenk over een Pro zodat ik de OLED en telelens behoud én die schitterende midnight green versie kan fixen. Wát een gave kleur is dat... Keuzes, keuzes, keuzes :P :?

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-04 23:52
Ik heb deze namiddag een iPhone 11pro en pro Max gereserveerd om af te halen maar na nog eens alles goed overlopen te hebben heb ik nu gewoon de iPhone 11besteld.

De pro versie heeft voor mij geen 300euro aan voordelen dus :)

Was heel tevreden van de iPhone XR en de iPhone is weer iets beter dus :)

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
  • Laatst online: 29-03 12:07
Snakefoodjah schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 20:30:
Ik heb deze namiddag een iPhone 11pro en pro Max gereserveerd om af te halen maar na nog eens alles goed overlopen te hebben heb ik nu gewoon de iPhone 11besteld.

De pro versie heeft voor mij geen 300euro aan voordelen dus :)

Was heel tevreden van de iPhone XR en de iPhone is weer iets beter dus :)
Had de zelfde afweging.
Een pro Max of een 11.
De pro zal top zijn maar geen 400€ meerprijs top

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-04 23:52
nivvle schreef op donderdag 12 september 2019 @ 18:07:

Het gaat om deze:

Ik heb je pm gestuurd

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Let op:
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Discussies over losse verkoop en import hier plaatsen: [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6