Net de beta geïnstalleerd en lijkt behoorlijk stabiel. Eerste keer opstarten was het even traag maar nu werkt het zoals normaal. De nieuwe Apple maps is een hoop verbeterd zeg, ben ook echt benieuwd naar wat we daar nog van gaan zien de komende maanden.
Das weer net wat anders, ik heb verschillende losse emailboxen. Jouw oplossing komt dichterbij de throw away emails. (Alle mail in 1 mailbox)Donstil schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:12:
Ik heb daar nu al een forward voor van mijn domein (met catch-all) naar iCloud.
In theorie dus precies dezelfde functie maar als ik daar weer een middleman uit kan halen ga ik ook direct over.
- Donstil
- Registratie: Maart 2006
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 11 Pro Max
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Smartphones
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
:strip_exif()/u/172393/crop671a552786579_cropped.gif?f=community)
Ja maar dan heeft een Catch-All met forward wel als nadeel dat je niet kunt versturen met dat adres.Tomba schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:34:
[...]
Das weer net wat anders, ik heb verschillende losse emailboxen. Jouw oplossing komt dichterbij de throw away emails. (Alle mail in 1 mailbox)
Of dat bij Apple wel zo gaat zijn moet alleen nog blijken.
Edit: Of Apple Catch-All gaat doen ook overigens.
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 08-06-2021 13:02 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
De urlbalk zit wel redelijk in de weg met de cookies
[ Voor 3% gewijzigd door Famous op 08-06-2021 20:21 ]
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Swipe typing werkt overigens echt heerlijk in het Nederlands, blij dat ik ook hier geen gebruik meer hoef te maken van een Google product.
Wees gewaarschuwd voor fake Chinese beta-profiles. Gebruik gewoon public beta als je iOS15 wil testen. Duurt alleen nog een paar weken.
Met de vage profiles moet je niet raar opkijken als je rare berichten ontvangt, of lastig gevallen wordt door oa seksueel getinte berichten, van ……
Of erger.
Met de vage profiles moet je niet raar opkijken als je rare berichten ontvangt, of lastig gevallen wordt door oa seksueel getinte berichten, van ……
Of erger.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
*snip* geen warez. Zie topicwaarschuwing.
[ Voor 73% gewijzigd door Daedalus op 08-06-2021 22:55 ]
Zijn hier mensen die dit op hun daily draaien? Volgens mij kan er niet heel veel mis gaan op crashes na. Werkt ios15 trouwens gewoon met watchOS 7? Dus die niet betasyltheboy schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:45:
[mbr]*snip* geen warez. Zie topicwaarschuwing.[/]
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Ja en ja.Alekz87 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:57:
[...]
Zijn hier mensen die dit op hun daily draaien? Volgens mij kan er niet heel veel mis gaan op crashes na. Werkt ios15 trouwens gewoon met watchOS 7? Dus die niet beta
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik draai iOS 15 op mijn daily device. Ondanks dat wireguard niet werkt en de batterij (wellicht nog vanwege index of feedback tools) relatief snel leeg is, op een iPhone 12 Pro Max met 100% capaciteit vindt ik t hartstikke prima draaien. Heb geen watch dus dat kan ik niet beantwoorden.Alekz87 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:57:
[...]
Zijn hier mensen die dit op hun daily draaien? Volgens mij kan er niet heel veel mis gaan op crashes na. Werkt ios15 trouwens gewoon met watchOS 7? Dus die niet beta
yes, zelfde hier op m’n daily device iPhone X. 1x opnieuw op moeten starten, verder werkt eigenlijk alles best ok.WayLikeMark schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:10:
[...]
Ik draai iOS 15 op mijn daily device. Ondanks dat wireguard niet werkt en de batterij (wellicht nog vanwege index of feedback tools) relatief snel leeg is, op een iPhone 12 Pro Max met 100% capaciteit vindt ik t hartstikke prima draaien. Heb geen watch dus dat kan ik niet beantwoorden.
Ik wist niet eens dat dat bestond. Dan moet je wel heel erg graag het Apple veilige ecosysteem om zeep willen helpen als je daar aan begint. Waarom zou iemand dat in hemelsnaam doen?Hackus schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:00:
fake Chinese beta-profiles
Is er ergens te vinden wanneer de verschillende Bèta's ongeveer worden gereleased?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Nee.Gynnad schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 06:33:
Is er ergens te vinden wanneer de verschillende Bèta's ongeveer worden gereleased?
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Waarom zouden ze dat proces zo onduidelijk maken, bij Android wordt wel aangegeven wanneer Bèta's ongeveer uitkomen.
Voor developers is het zo lastig inschatten wanneer ze op een fatsoenlijke beta kun app kunnen testen, voornamelijk omdat in de eerste twee versies vaak nog een hoop kinderziektes zitten.
Doorgaans is het ongeveer iedere twee weken. Maar er is geen roadmap.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik geloof dat ik het meest teleurgesteld ben, alweer, dat smart albums nog steeds niet op een iPhone/iPad verschijnen in foto’s. En ook het opslaan van gezichten per foto wordt elke keer als je een nieuw apparaat krijgt of het OS opnieuw installeert, gescand. Van mijn MacBook naar iMac verloor ik dus 1.000+ handmatig toegevoegde foto’s van mij.
Daarnaast is er zo’n grote lijst features die (nog steeds niet) werkt in Nederland, dat ik dit jaar de bèta’s maar eens oversla.
Ps: voor iedereen die een beetje een idee wil krijgen van de history van de releases van de bèta’s (@Gynnad): https://www.thinkybits.com/blog/iOS-versions/
Daarnaast is er zo’n grote lijst features die (nog steeds niet) werkt in Nederland, dat ik dit jaar de bèta’s maar eens oversla.
Ps: voor iedereen die een beetje een idee wil krijgen van de history van de releases van de bèta’s (@Gynnad): https://www.thinkybits.com/blog/iOS-versions/
Zo te zien ongeveer een cyclus van 14 a15 dagen, thanksiAR schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 07:22:
Ik geloof dat ik het meest teleurgesteld ben, alweer, dat smart albums nog steeds niet op een iPhone/iPad verschijnen in foto’s. En ook het opslaan van gezichten per foto wordt elke keer als je een nieuw apparaat krijgt of het OS opnieuw installeert, gescand. Van mijn MacBook naar iMac verloor ik dus 1.000+ handmatig toegevoegde foto’s van mij.
Dat zei ik.Gynnad schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 07:30:
[...]
Zo te zien ongeveer een cyclus van 14 a15 dagen, thanks
Formuliertje van de gemeente ingevuld. Bij je mail adres krijg je dus netjes de optie voor ‘Hide my mail’. Werkt prima!
:strip_exif()/f/image/uONFVUXO6jGobuOAouzwojIz.jpg?f=fotoalbum_large)
@meesje
:strip_exif()/f/image/uONFVUXO6jGobuOAouzwojIz.jpg?f=fotoalbum_large)
@meesje
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Is het ook mogelijk om die 'hide my mail' te gebruiken voor je reactie op een mail? Nu gebruik ik SimpleLogin die mij een random-mailadres geeft. Als een partij mij een e-mail stuurt gericht aan dat SimpleLogin-mailadres, dan kan ik via mijn privé-mail reageren met dat Simplelogin-mailadres?Toppe schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:39:
Formuliertje van de gemeente ingevuld. Bij je mail adres krijg je dus netjes de optie voor ‘Hide my mail’. Werkt prima!
Dit is echt een fijne feature. Ik gebruik altijd 10MinuteMail voor dit soort dingen.Toppe schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:39:
[Afbeelding]
@meesje
Mag ik vragen: waar is de administratie van al deze mails? Dus: waar zie je welke zijn gemaakt? En welke info komt daar dan bij? En kun je er ook mails mee beantwoorden? En hoe ziet dat er dan uit in Mail?

@rokixa9310 @iAR
Reageren kan niet wel denk ik:
Het beheren kan door bij je iCloud instellingen te kijken, daar staat dan de optie ‘Hide my mail’
Ik had verwacht dat ze het zouden koppelen aan ‘Sign in with Apple’ maar dat is dus niet zo:
:strip_exif()/f/image/SO8WVdR4gL0sBY9gmwkkRuMl.jpg?f=fotoalbum_large)
Het beheren kan door bij je iCloud instellingen te kijken, daar staat dan de optie ‘Hide my mail’
Ik had verwacht dat ze het zouden koppelen aan ‘Sign in with Apple’ maar dat is dus niet zo:
:strip_exif()/f/image/yxziJy3KQX0BZ8UG8BUob2DY.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door Toppe op 09-06-2021 09:13 ]
Thanks. Het is wel jammer dat je er niet op kan reageren. Maar sowieso fijn: vooral omdat het automatisch kan (in tegenstelling tot 10MinuteMal; dat een site is).Toppe schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:11:
@rokixa9310 @iAR
Reageren kan niet. Wel je ze beheren door bij je iCloud instellingen te kijken, daar staat dan de optie ‘Hide my mail’
[Afbeelding]
Blijkbaar kan het wel, denk ik. Zie edit.iAR schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:13:
[...]
Thanks. Het is wel jammer dat je er niet op kan reageren. Maar sowieso fijn: vooral omdat het automatisch kan (in tegenstelling tot 10MinuteMal; dat een site is).
Kan je mij anders een mail sturen op 0_vapid.garlic@icloud.com? Kunnen we het zo testen
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Smartphones
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
Maar wordt de mail dan verstuurd met je “hide my email” adres? Dat zie ik in je screenshot niet terug.Toppe schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:11:
@rokixa9310 @iAR
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat zou het fijn maken namelijk. Ik gebruik nu al (al jaren) catch-all maar daarmee kan dat niet en af en toe vinden webshops dat ingewikkeld heb ik wel eens gemerkt.
Toch denk ik nog steeds elke keer dat ik een screenshot zie als ik Safari open.
Even wennen nog die balk..
Hoe is dat bij jullie?
Hoe is dat bij jullie?
Hij verstuurd de mail aan een @icloud adres dus ik ga er vanuit dat Apple die mail ontvangt en door stuurt met het ‘Hide my mail’ adres. Pak ik namelijk de zelfde mail van 4 weken geleden naar de gemeente dan stuurt hij het rechtstreeks aan hun.Donstil schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:18:
[...]
Maar wordt de mail dan verstuurd met je “hide my email” adres? Dat zie ik in je screenshot niet terug.
Dat zou het fijn maken namelijk. Ik gebruik nu al (al jaren) catch-all maar daarmee kan dat niet en af en toe vinden webshops dat ingewikkeld heb ik wel eens gemerkt.
Als je wilt versturen vanaf dat specifieke account dan moet je hem ook weer toevoegen als account.
[ Voor 7% gewijzigd door Toppe op 09-06-2021 09:39 ]
Ja, wennen. Ik gebruik zowel een iPad als iPhone en er is niet één lijn. Niet alle websites zijn hier ook voor geschikt, het toevoegen van een plaatje op Tweakers is bijvoorbeeld wel wat gedoe omdat ‘Invoegen’ precies voor je URL balk staat.Famous schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:20:
Hoe is dat bij jullie?
En wat ik irritant vindt bij de iPad is dat je kan ‘scrollen’ door de openstaande tabbladen maar het tabblad wat nu openstaat wordt dan niet kleiner…
Ik zie direct de favorieten. onderaan bij 'wijzig' wat heb je daar aangevinkt staan ?Famous schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:20:
Hoe is dat bij jullie?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Smartphones
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
Hetzelfde, vind het maar onhandigFamous schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:20:
Hoe is dat bij jullie?
Zeker omdat ze iOS en ipadOS niet gelijk hebben getrokken hierin.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Smartphones
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
Ja dat klinkt wel aannemelijk idd maar dat zou ik dan wel even zeker willen weten voor ik het ga gebruiken.Toppe schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:36:
[...]
Hij verstuurd de mail aan een @icloud adres dus ik ga er vanuit dat Apple die mail ontvangt en door stuurt met het ‘Hide my mail’ adres. Pak ik namelijk de zelfde mail van 4 weken geleden naar de gemeente dan stuurt hij het rechtstreeks aan hun.
Als je wilt versturen vanaf dat specifieke account dan moet je hem ook weer toevoegen als account.
Donstil schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:52:
[...]
Ja dat klinkt wel aannemelijk idd maar dat zou ik dan wel even zeker willen weten voor ik het ga gebruiken.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
@robcoenen wellicht deze post even pinnen?
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Smartphones
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
Aah kick. Goeie test!
Dan werkt het zoals we denken, dan ga ik er ook eens mee spelen.
Donstil schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:59:
[...]
Aah kick. Goeie test!
Dan werkt het zoals we denken, dan ga ik er ook eens mee spelen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Done. Thanks voor de waardevolle inputToppe schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:58:
[...]
***members only***
@robcoenen wellicht deze post even pinnen?
ik snap het waarschijnlijk niet (meestal zo
) maar je email wordt niet écht verborgen. Het is nog steeds wel redelijk simpel af te leiden uit het @icloud adres wat ze aanmaken.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Nee, waar je denk ik op doelt is het icloud adres wat jij als gebruiker ziet in jou 'echte' mailbox als je een reply stuurt op een mail dat naar een 'hide my email' adress is gestuurd.Flipm0de schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:22:
ik snap het waarschijnlijk niet (meestal zo) maar je email wordt niet écht verborgen. Het is nog steeds wel redelijk simpel af te leiden uit het @icloud adres wat ze aanmaken.
Du:
- WebsiteA stuurt een mail naar random@icloud.com vanaf info@websiteA.nl
- Apple stuurt mail door naar voornaam.achternaam@outlook.com (je primaire emailadres die je niet bij WebsiteA bekent wil hebben).
- Jij wilt reageren op de email van WebsiteA, en je beantwoord dus via je primaire mail. Deze mail wordt verstuurd naar (bijvoorbeeld) info_at_websiteA_nl_randomgiberish@icloud.com
- Apple stuurt deze mail door naar info@websiteA.nl vanaf random@icloud.com
WebsiteA ontvangt een mail van random@icloud.com
Ik vindt de autocomplete van Safari voor webadressen traag, meer mensen hier last van?
Ja, ik ook.Toppe schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:45:
Ik vindt de autocomplete van Safari voor webadressen traag, meer mensen hier last van?
Ik kan geen apps toevoegen aan het persoonlijk focus profiel. Jullie dan? Best leuk dat focus.. ga er echt even voor zitten straks om het in te stellen. Denk dat het wel beter is voor m’n werk en privé leven. ;-)
Hier kan ik wel apps toevoegen, beetje verneukeratief omdat je de app aanvinkt maar hij niet in het overzicht er bij lijkt te komen tenzei je op ‘Done’ rechtsboven kliktChrisM schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 19:34:
[...]
Ja, ik ook.
Ik kan geen apps toevoegen aan het persoonlijk focus profiel. Jullie dan? Best leuk dat focus.. ga er echt even voor zitten straks om het in te stellen. Denk dat het wel beter is voor m’n werk en privé leven. ;-)
Ben zo gaandeweg al mijn accounts af aan het gaan en mijn e-mail adressen aan het wijzigen naar icloud relay e-mails. Dat is wel een klus, ik heb 300+ wachtwoorden opgeslagen, immers. Maar goed, dat heeft verder geen haast dus ik doe een letter van het alfabet per keer 
Uiteindelijk wel de moeite waard, met al die dataleaks tegenwoordig, dunkt me.
Hmm ergens snap ik je wel, maar zou je niet wachten tot er een officiële release is geweest? Kan me goed voorstellen dat ook de hide my mail functie ook nog in een beta fase zit.Aiii schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:08:
Ben zo gaandeweg al mijn accounts af aan het gaan en mijn e-mail adressen aan het wijzigen naar icloud relay e-mails. Dat is wel een klus, ik heb 300+ wachtwoorden opgeslagen, immers. Maar goed, dat heeft verder geen haast dus ik doe een letter van het alfabet per keer
Behalve dat het al een paar jaar in sign-in met Apple zit, maak ik mij geen enkele zorgen over dat deze service ineens niet meer zou werken.Toppe schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:10:
[...]
Hmm ergens snap ik je wel, maar zou je niet wachten tot er een officiële release is geweest? Kan me goed voorstellen dat ook de hide my mail functie ook nog in een beta fase zit.
De ‘Sign in with Apple’ is een andere functie dan de ‘Hide my mail’. De sign in functie is vooral bedoeld als éénzijdig verkeer van de website naar jou als gebruiker. Dat ‘Hide my mail’ een verkapte versie van ‘Sign in with Apple’ is klopt dus zeker niet.Aiii schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:15:
[...]
Behalve dat het al een paar jaar in sign-in met Apple zit, maak ik mij geen enkele zorgen over dat deze service ineens niet meer zou werken.
Any how, ik wil straks ook meer gaan overzetten (waar mogelijk) maar daarvoor wacht ik echt tot de eerste officiële release is geweest. Just to be sure!
[ Voor 7% gewijzigd door Toppe op 10-06-2021 09:22 ]
Nee, precies hetzelfde. Je aangemaakte mail-adressen via sign-in zitten zelfs in precies dezelfde interface als je nieuwe hide-my-email adressen. Enige verschil is dat deze eindigen op icloud.com i.p.v. privaterelay.appleid.com.Toppe schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:21:
[...]
De ‘Sign in with Apple’ is een andere functie dan de ‘Hide my mail’. De sign in functie is vooral bedoeld als éénzijdig verkeer van de website naar jou als gebruiker. Dat ‘Hide my mail’ een verkapte versie van ‘Sign in with Apple’ is klopt dus zeker niet.
Any how, ik wil straks ook meer gaan overzetten (waar mogelijk) maar daarvoor wacht ik echt tot de eerste officiële release is geweest. Just to be sure!
Hoe werkt het dan precies? Kan je je registreren met dat alias e-mail adres?Aiii schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:08:
De ‘Hide my Mail’ functie is bedoelt om zowel bij in als uitgaande mail je eigen mail adres te maskeren. Dat gebeurt bij ‘Sign in with Apple’ niet.Aiii schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:26:
[...]
Nee, precies hetzelfde. Je aangemaakte mail-adressen via sign-in zitten zelfs in precies dezelfde interface als je nieuwe hide-my-email adressen. Enige verschil is dat deze eindigen op icloud.com i.p.v. privaterelay.appleid.com.
Ja. Het is gewoon een doorstuur service.giantgiantus schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:29:
[...]
Hoe werkt het dan precies? Kan je je registreren met dat alias e-mail adres?
Voor de Safari gebruikers: als je omhoog swiped vanaf je adres balk dan krijg je netjes al je openstaande vensters te zien. Scheelt weer op het icoon klikken!
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Smartphones
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
Zo dat is een klus he, ik heb dat met de overstap naar 1password een paar jaar geleden ook eens gedaan.Aiii schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:08:
Echt een enorme klus, zoveel mogelijk omgezet naar catch-all email (dienst@domein), helaas liep ik er toen wel tegenaan dat het niet altijd kan en je dan toch nog vast blijft zitten aan het email van de eerste aanmelding.
Ik ben inmiddels bij de D, en ik ben er tot nu toe pas 1 tegengekomen dus dat scheelt op zich nog.Donstil schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:28:
[...]
Zo dat is een klus he, ik heb dat met de overstap naar 1password een paar jaar geleden ook eens gedaan.
Echt een enorme klus, zoveel mogelijk omgezet naar catch-all email (dienst@domein), helaas liep ik er toen wel tegenaan dat het niet altijd kan en je dan toch nog vast blijft zitten aan het email van de eerste aanmelding.
Wel ben ik inmiddels die fucking captcha's helemaal beu.
Wisselen die e-mailadressen niet telkens ?
Het zijn volgens mij geen e-mailadressen voor vast gebruik, alleen als " hide"
Het is een alias die word doorgestuurd naar je eigen mailbox. Ze blijven dus wel degelijk bestaan tenzij je hem zelf verwijderdHackus schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:41:
Wisselen die e-mailadressen niet telkens ?
Ik ben benieuwd of iemand goede/handige instellingen heeft gevonden voor de verschillende focus profielen en deze wellicht wil delen?
Wie weet kunnen we elkaar hierbij helpen om dit in dagelijks gebruik zo praktisch mogelijk te maken!
Wie weet kunnen we elkaar hierbij helpen om dit in dagelijks gebruik zo praktisch mogelijk te maken!
Wel even mee lopen spelen; wat ik voor m'n gevoel mis is eigenlijk het tegenovergestelde van wat nu kan. De profielen lijken nu alles te blokkeren muv wat ik toe sta, maar ik zou bijv. voor mijn vrije tijd (Personal?) eigenlijk het omgekeerde willen: Sta alles toe behalve mijn zakelijke contacten, Slack bijv.Dorma43 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:37:
Ik ben benieuwd of iemand goede/handige instellingen heeft gevonden voor de verschillende focus profielen en deze wellicht wil delen?
Een groot deel van dit soort zakelijke applicaties hebben zelf al de optie om geen notificaties te sturen tussen bepaalde tijden.Jannis schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:19:
[...]
Wel even mee lopen spelen; wat ik voor m'n gevoel mis is eigenlijk het tegenovergestelde van wat nu kan. De profielen lijken nu alles te blokkeren muv wat ik toe sta, maar ik zou bijv. voor mijn vrije tijd (Personal?) eigenlijk het omgekeerde willen: Sta alles toe behalve mijn zakelijke contacten, Slack bijv.
Goed punt; al heeft het natuurlijk nog steeds wel voordelen om dit soort apps gewoon in 1 keer te kunnen muten ipv afzonderlijk in te stellenToppe schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:06:
[...]
Een groot deel van dit soort zakelijke applicaties hebben zelf al de optie om geen notificaties te sturen tussen bepaalde tijden.
Een ander dingetje dat voor mijn gevoel nog mist is het kunnen toestaan/weigeren van een mail account ipv individueel persoon. Leuk dat ik mijn telefoon in de "Work" focus kan zetten, maar moet ik dan elke persoon die mij mogelijk zou kunnen mailen, toestaan? (Voor zover dat überhaupt werkt, People is volgens mij alleen voor phone/messages). Kan natuurlijk de mail app als geheel toestaan, maar dat neemt het onderscheid tussen Werk/Prive weer weg. Ik zou liever kunnen zeggen "Blokkeer alles, muv <insert werk email>".
Anyways, zijn slechts mijn initial thoughts. Er zijn ongetwijfeld zat alternatieven in third party apps etc. om dit voor elkaar te krijgen; maar zijn toch dingetjes die een potentieel erg interessante feature (voor mij) toch wat minder nuttig maakt.
Misschien dat je dit even kan versturen in de feedback app. Je weet nooit dat ze er naar kijken en aanpassen.Jannis schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:50:
[...]
Goed punt; al heeft het natuurlijk nog steeds wel voordelen om dit soort apps gewoon in 1 keer te kunnen muten ipv afzonderlijk in te stellen.
Een ander dingetje dat voor mijn gevoel nog mist is het kunnen toestaan/weigeren van een mail account ipv individueel persoon. Leuk dat ik mijn telefoon in de "Work" focus kan zetten, maar moet ik dan elke persoon die mij mogelijk zou kunnen mailen, toestaan? (Voor zover dat überhaupt werkt, People is volgens mij alleen voor phone/messages). Kan natuurlijk de mail app als geheel toestaan, maar dat neemt het onderscheid tussen Werk/Prive weer weg. Ik zou liever kunnen zeggen "Blokkeer alles, muv <insert werk email>".
Anyways, zijn slechts mijn initial thoughts. Er zijn ongetwijfeld zat alternatieven in third party apps etc. om dit voor elkaar te krijgen; maar zijn toch dingetjes die een potentieel erg interessante feature (voor mij) toch wat minder nuttig maakt.
Ik wordt echt agressief van die AirPlay melding. Voorheen opende ik de woning app, klikte op de HomePod en deze begon te spelen. Wilde je een ander nummertje dan lang drukken, op de album art openen en dan ging je naar de muziek app. Ander nummertje kiezen en klaar.
De laatste stap werkt dus niet meer, je krijgt nu een melding dat AirPlay niet meer werkt als je iPhone niet meer verbonden is met je HomePod/AirPlay/Apple TV.
Echt bloed irritant!
Daarin tegen begint Safari steeds meer te wennen
De laatste stap werkt dus niet meer, je krijgt nu een melding dat AirPlay niet meer werkt als je iPhone niet meer verbonden is met je HomePod/AirPlay/Apple TV.
Echt bloed irritant!
Daarin tegen begint Safari steeds meer te wennen
[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 11-06-2021 12:42 ]
Dat deed de oude ook altijd al, tenminste op de iPhone. Ik ben zo gewend dat de 'terug' knop linksboven zit, maar hier zit ie linksonder. Irritant. Eigenlijk moest je dat ergens kunnen instellen.Donstil schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:55:
Die nieuwe Safari fucked wel echt met mijn muscle memory zeg. Gadverdamme
Hetzelfde geldt voor de adresbalk op de iPad, die verdwijnt als je naar beneden scrollt. Ik vind dat vervelend.
Daar gebruik ik altijd swipe van links naar rechts vanaf de Displayrand voor. Werkt perfect (en ook op je iPad en MacPhilipsFan schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:48:
[...]
Dat deed de oude ook altijd al, tenminste op de iPhone. Ik ben zo gewend dat de 'terug' knop linksboven zit, maar hier zit ie linksonder. Irritant. Eigenlijk moest je dat ergens kunnen instellen.
Hetzelfde geldt voor de adresbalk op de iPad, die verdwijnt als je naar beneden scrollt. Ik vind dat vervelend.
Ik gebruik de terug knop amper, alleen als een site meerdere fictieve histories aan maakt waardoor ze me gijzelen op de site, dan hou ik de terug knop ingedrukt om meerdere keren terug te gaan. Verder swipe ik altijd van links naar rechts om terug te gaan.PhilipsFan schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:48:
[...]
Dat deed de oude ook altijd al, tenminste op de iPhone. Ik ben zo gewend dat de 'terug' knop linksboven zit, maar hier zit ie linksonder. Irritant. Eigenlijk moest je dat ergens kunnen instellen.
Ik moet wel zeggen, deze beta draait enorm smooth op m’n iPhone 12 mini. Alleen een gemis dat VPN kapot is, waardoor ik op 4G geen full device ad blocking.
Ben er nu wel aan gewend: iets naar beneden scrollen, swipe up op de locatiebalk en swipe left op een tabje om een tabje weg te halen. Gaat best soepel!Donstil schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:55:
Die nieuwe Safari fucked wel echt met mijn muscle memory zeg. Gadverdamme
En.. long press op de puntjes om snel de reader modus te krijgen. Ook heerlijk!
Maar hoe op de iPad?ChrisM schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:08:
[...]
Ben er nu wel aan gewend: iets naar beneden scrollen, swipe up op de locatiebalk en swipe left op een tabje om een tabje weg te halen. Gaat best soepel!
Bing
Dat moet je hier vragen: [iPadOS 15 beta] Ervaringen & Discussie
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Smartphones
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
Nah ik nog niet echt. Vind het bijvoorbeeld ook irritant dat je voor refresh nu eerst op de puntjes moet drukken en dan op refresh.ChrisM schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:08:
[...]
Ben er nu wel aan gewend: iets naar beneden scrollen, swipe up op de locatiebalk en swipe left op een tabje om een tabje weg te halen. Gaat best soepel!
Pull to refresh is dan wel toegevoegd alleen daarvoor moet je naar de bovenkant van de pagina. Wat je met een refresh natuurlijk niet altijd wilt.
Ik heb sowieso een hekel aan die 3 puntjes… Van mij mogen ze die helemaal afschaffenDonstil schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:42:
[...]
Nah ik nog niet echt. Vind het bijvoorbeeld ook irritant dat je voor refresh nu eerst op de puntjes moet drukken en dan op refresh.
Pull to refresh is dan wel toegevoegd alleen daarvoor moet je naar de bovenkant van de pagina. Wat je met een refresh natuurlijk niet altijd wilt.
Haha! Ik zie dat het beta iPadOS topic al een langzame dood sterft. De mods zullen wel snel terug komen op hun beslissing.Donstil schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:43:
[...]
Haha Nee ook niet de mijne maar oké.
Meestal is de iPad vraag wel zo in te pakken dat het ook in het actievere iOS topic past
Zo op de man spelen is natuurlijk absoluut niet de bedoeling

[ Voor 78% gewijzigd door Hoedje op 14-06-2021 08:36 ]
Bing
Same, ik mis alleen de fysieke refreshknop.
Die gebruikte ik best veel.
Nu druk ik maar op de url balk en enter, dat lijkt beter/sneller dan “…” en laad opnieuw.
Zit nu aantal dagen op de beta en moet toegeven dat de grootste verandering voor mij toch wel Safari is en dat het na een aantal dagen begint te wennen.
@Famous : Pull to refresh is goed, alleen zit je lang niet altijd boven in de pagina en hadden ze dit subtieler kunnen oplossen door de adres balk minder breed te maken. Er komt dan ruimte vrij voor nog eens 3 iconen die je vrij zou kunnen bepalen.
Wat ik ook gek vindt: adresbalk zit beneden maar zodra je hem aan tikt dan opent hij je ‘Safari overzicht’ en verdwijnt hij naar boven toe. Liever had ik gezien dat zodra ik de adresbalk aantik hij over de huidige pagina ‘zweeft’ en hij beneden blijft. Voelt ergens logischer.
/f/image/Frt8ImbPVbSGGg1HRUDFBhQS.png?f=fotoalbum_large)
Voor mij nog steeds 3 grote ‘irritatie’ factoren:
- Home app is verouderd qua design
- Op het beginscherm wil ik kunnen bepalen waar een app staat dus ook onderin
- Nog steeds (!!!) geen landscape mode voor het begin scherm. Krijg elke keer een nek verrekking in de auto…
@Famous : Pull to refresh is goed, alleen zit je lang niet altijd boven in de pagina en hadden ze dit subtieler kunnen oplossen door de adres balk minder breed te maken. Er komt dan ruimte vrij voor nog eens 3 iconen die je vrij zou kunnen bepalen.
Wat ik ook gek vindt: adresbalk zit beneden maar zodra je hem aan tikt dan opent hij je ‘Safari overzicht’ en verdwijnt hij naar boven toe. Liever had ik gezien dat zodra ik de adresbalk aantik hij over de huidige pagina ‘zweeft’ en hij beneden blijft. Voelt ergens logischer.
/f/image/Frt8ImbPVbSGGg1HRUDFBhQS.png?f=fotoalbum_large)
- Nog steeds (!!!) geen landscape mode voor het begin scherm. Krijg elke keer een nek verrekking in de auto…
[ Voor 31% gewijzigd door Toppe op 14-06-2021 07:45 ]
Hè is die weg? Das een rare keuze! Gebruik die buitengewoon vaak…Famous schreef op maandag 14 juni 2021 @ 07:40:
[...]
Nu druk ik maar op de url balk en enter, dat lijkt beter/sneller dan “…” en laad opnieuw.
Wat bedoel je met de Home app?Toppe schreef op maandag 14 juni 2021 @ 07:41:
[…]
[…]
Ja dat vrij indelen is inderdaad wel een rare keuze dat ze nog steeds aan Windows 3.1 style gris blijven vasthouden… De App Bibliotheek is een mooi begin maar dat grid grrrr…. Ook het feit dat er zoveel ruimte zit tussen iconen waardoor er bar weinig op 1 scherm past vind ik jammer; begrijp dat dit op de iPad met iOS 15 nog erger is geworden.
[ Voor 48% gewijzigd door Tomba op 14-06-2021 08:00 ]
Swipen naar beneden is ook weg?Famous schreef op maandag 14 juni 2021 @ 07:40:
[...]
Je kan wel pull to refresh doen maar als ik de refreshknop gebruikte zat ik 9/10 keer onderaan een pagina. Een refresh brengt je dan terug naar dat zelfde stukje.
Dan is klikken -> klikken beter dan naar boven -> refresh -> stuk opzoeken
@Tomba Ja, de url balk “uitgeklapt” is nu als volgt:
:strip_exif()/f/image/Aw5MOqQA4SpxkvY4KAQ2Zblj.jpg?f=fotoalbum_large)
En de drie puntjes opent:
:strip_exif()/f/image/Lfut99oWx199ksbTS9Jf61s9.jpg?f=fotoalbum_large)
Jammer dat ze Safari op deze manier een soort van de verkeerde kant op innoveren. Ik kan prima bij de URL-balk, maar kan me keuze voorstellen. Echter denk ik ook dat het op deze manier, zoals in bèta 1, onhandig is.
Ben tevreden over Safari en gebruik het op zowel Mac als iOS, maar als het er niet logischer op wordt en onhandiger in gebruik, kijk ik wel naar bijvoorbeeld Brave.
Overigens nog zo’n 9 bèta’s te gaan, dus komt vast goed.
Ben tevreden over Safari en gebruik het op zowel Mac als iOS, maar als het er niet logischer op wordt en onhandiger in gebruik, kijk ik wel naar bijvoorbeeld Brave.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Het idee was dat je meer scherm vullend kan browsen.THE_BASE schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:29:
Jammer dat ze Safari op deze manier een soort van de verkeerde kant op innoveren. Ik kan prima bij de URL-balk, maar kan me keuze voorstellen. Echter denk ik ook dat het op deze manier, zoals in bèta 1, onhandig is.
Damn das wel een flinke achteruit gang. Gebruik op GoT erg vaak de refresh zodat ik op dezelfde plek blijf op de pagina en snel de nieuwe reacties kan zienFamous schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:20:
[...]
@Tomba Ja, de url balk “uitgeklapt” is nu als volgt:
[Afbeelding]
En de drie puntjes opent:
[Afbeelding]

Melden jullie beta testers bij Apple dat dit niet echt handig is en geen probleem oplost maar creëert?
Ben alweer uitgekeken, wanneer komt iOS16
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Smartphones
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
Wat moeten we zien?Toppe schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:16:
New York pizza heeft het toch beter voor elkaar dan Tweakers op iOS 15
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat ie vanavond pizza heeft gegeten
En dat die pizza amper de oven is in geweest🤣
Bij NYP loopt het groen aan de bovenkant door, bij Tweakers het rood echter niet.
Ik had al een vermoeden dat dit het was.Fab1Man schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:51:
[...]
Bij NYP loopt het groen aan de bovenkant door, bij Tweakers het rood echter niet.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Smartphones
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
Ooh zo, die had ik ff niet gezien.
Is dat nieuw in iOS15? Dacht dat dit wel bij meer sites zo was namelijk.
In iOS 14 nog niet. Althans op de iOS 14 iPhone XS van vrouwlief…Donstil schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:12:
[...]
Ooh zo, die had ik ff niet gezien.
Is dat nieuw in iOS15? Dacht dat dit wel bij meer sites zo was namelijk.
Ik ben benieuwd of de updates zo "marginaal" zijn omdat operating systems inmiddels vrijwel volwassen zijn en voor een groot deel uit ontwikkeld, of dat ze ook deels bewust de updates gedoseerd brengen zodat bijv. ouderen niet ieder jaar hoeven te wennen aan grote veranderingen maar door de jaren heen gedoseerd meerdere, kleinere veranderingen ontdekken.
Safari gaat vanaf iOS 15 de `theme-color` meta tag gebruiken die al enkele jaren bestaat. Gelukkig is het geen nieuwe tag, dus veel sites zullen deze al gebruiken voor o.a. Android devices.Toppe schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:53:
[...]
In iOS 14 nog niet. Althans op de iOS 14 iPhone XS van vrouwlief…
https://developer.mozilla...ent/meta/name/theme-color
CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!
Dan loopt Tweakers blijkbaar nog wat achterUnitedJunk schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:50:
[...]
Safari gaat vanaf iOS 15 de `theme-color` meta tag gebruiken die al enkele jaren bestaat. Gelukkig is het geen nieuwe tag, dus veel sites zullen deze al gebruiken voor o.a. Android devices.
https://developer.mozilla...ent/meta/name/theme-color
Grotendeels is het volwassen te noemen ja. Vaak wat tweaks, maar meer niet.robcoenen schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:46:
[...]
Ik ben benieuwd of de updates zo "marginaal" zijn omdat operating systems inmiddels vrijwel volwassen zijn en voor een groot deel uit ontwikkeld, of dat ze ook deels bewust de updates gedoseerd brengen zodat bijv. ouderen niet ieder jaar hoeven te wennen aan grote veranderingen maar door de jaren heen gedoseerd meerdere, kleinere veranderingen ontdekken.
Darkmode of niet?
En kerel je hebt gewoon een knop dat al je notificaties in 1x gelezen zijn eh
Ocd much
Zeker, maar gewoon te lui na 5 keer.Famous schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:55:
[...]
Darkmode of niet?
En kerel je hebt gewoon een knop dat al je notificaties in 1x gelezen zijn eh
Ocd much
En geen darkmode…
[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 15-06-2021 19:56 ]
Jij niet, maar @veen906 misschien welToppe schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:56:
[...]
Zeker, maar gewoon te lui na 5 keer.
En geen darkmode…
Nope. Hier ook light-mode. Ik zie nu dat ie bij mij weer wit is en na een refresh weer donker. Zal nog een bugje zijn. Voor mij nog geen aanleiding om weer terug te gaan naar stable.