• Emiel L
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-06 11:01
Ik wacht nog even met de beta. Als ik 'm installeer wil ik niet terug naar iOS 14, dus het moet wel een beetje werken. Meestal is de eerste beta wel redelijk, maar lijken beta 2 t/m 5 toch redelijk brak. Kennelijk wordt er bij Apple toch ook last minute nog best wat gesleuteld. Denk dat ik bij beta 5 weer aanhaak, met m'n iPad als eerste slachtoffer.

http://emiellensink.nl

Ik haal altijd pas aan bij de eerste public. En eigenlijk nooit meer noemenswaardige problemen dan.

Acties:
  • +2Henk 'm!
op de immer terugkerende vraag ''wanneer kunnen we de volgende beta verwachten?''
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst... :+

Emiel L schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 07:34:
Ik wacht nog even met de beta. Als ik 'm installeer wil ik niet terug naar iOS 14, dus het moet wel een beetje werken. Meestal is de eerste beta wel redelijk, maar lijken beta 2 t/m 5 toch redelijk brak. Kennelijk wordt er bij Apple toch ook last minute nog best wat gesleuteld. Denk dat ik bij beta 5 weer aanhaak, met m'n iPad als eerste slachtoffer.
Nu niet, werkt allemaal wel prima moet ik zeggen. geen rare dingen of battery drain etc. In elke versie kan wat
niet lekker zitten, dan moet je sowieso wachten op volgende versie. net als in 14.6

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Emiel L
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-06 11:01
We zitten ook nog niet op beta 2 en verder :)

http://emiellensink.nl

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:05
_Bailey_ schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:17:
op de immer terugkerende vraag ''wanneer kunnen we de volgende beta verwachten?''
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst... :+

[Afbeelding]
Als je even kijkt naar de hele versies (11, 12, 13, 14) dan krijg je wel een goed beeld hoor

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:46

Aiii

何これ

Hackus schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:10:
[...]

Nu niet, werkt allemaal wel prima moet ik zeggen. geen rare dingen of battery drain etc. In elke versie kan wat
niet lekker zitten, dan moet je sowieso wachten op volgende versie. net als in 14.6
De public beta is dan ook niet meer dan dev beta van een versie geleden, zodat ze weten dat die versie altijd min of meer "stabiel" is.
Aiii schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:34:
[...]

De public beta is dan ook niet meer dan dev beta van een versie geleden, zodat ze weten dat die versie altijd min of meer "stabiel" is.
Vaak is de PB, (ios15 Beta2) die meestal een week na Dev. beschikbaar is. Beta1 van nieuwe iOS komt volgens mij niet in public. verwachting is dat Dev.2 as dinsdag komt (22e) en week later diezelfde in PB.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Wauw. Ik vind dit best wel impressive

• prodygee
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-06 08:27
robcoenen schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 23:20:
Wauw. Ik vind dit best wel impressive
[Twitter]
Wow dit is wel echt heel gaaf, en dat allemaal on-device.

• Toinie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-01 17:04
Heeft iemand ervaringen met bankieren apps op de beta? Werken deze?

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:04
Toinie schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:19:
Volgende werken goed, allen werkend gezien niet allen op mijn telefoon:

- Rabobank
- ABN
- ING
- Revolut
- N26

Ziggo Go heeft wel issues hier.

AdGuard Home

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:57
crypt0rr schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:32:
[...]

Volgende werken goed, allen werkend gezien niet allen op mijn telefoon:

- Rabobank
- ABN
- ING
- Revolut
- N26

Ziggo Go heeft wel issues hier.
bunq werkt ook.

• Toinie
Goed om te horen! Zit zelf nog met Knab, maar dat lijkt me geen issue als ik dit zo hoor!

Ik zit echt te twijfelen om te installeren! Wil erg graag de nieuwe features testen!
Toinie schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:50:
Goed om te horen! Zit zelf nog met Knab, maar dat lijkt me geen issue als ik dit zo hoor!

Ik zit echt te twijfelen om te installeren! Wil erg graag de nieuwe features testen!
Er is nog geen public beta. Als je Dev. profiel hebt, had je 15 er al op gezet ;)

• Toinie
Hackus schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:01:
[...]

Er is nog geen public beta. Als je Dev. profiel hebt, had je 15 er al op gezet ;)

You we're saying ....?:)
Toinie schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:19:
Bovenstaande Bank apps werken maar mocht je toevallig een ICS CreditCard hebben, die app werkt maar deels.

Saldo en afschrijvingen werkt niet. Goedkeuren wel.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Toinie
Donstil schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:26:
[...]

Bovenstaande Bank apps werken maar mocht je toevallig een ICS CreditCard hebben, die app werkt maar deels.

Saldo en afschrijvingen werkt niet. Goedkeuren wel.
Dat laatste is eigenlijk waar ik die app toch meestal voor gebruik.
Toinie schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:30:
[...]

Dat laatste is eigenlijk waar ik die app toch meestal voor gebruik.
Ja hier ook 75% alleen mijn vrouw had wat webshop terug betalingen die fout gingen en dan is controleren wel wat onhandig :P

• Toinie
Donstil schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:31:
[...]

Ja hier ook 75% alleen mijn vrouw had wat webshop terug betalingen die fout gingen en dan is controleren wel wat onhandig :P
Haha:) Oei! Gewoon lekker met haar eigen credit card laten doen;)

Jij draait hem ook op je daily?
Dan kun je het toch zelf uittesten :P

• ecm.smits
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-05 02:07
Toinie schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:50:

knab werkt ook

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:40
Het verbaast me echt hoe stabiel iOS 15 al is. Op de iPad heb ik af en toe wat problemen met de pencil, maar voor de rest merk ik echt niet dat het een beta is. Ben nog geen gekke dingen tegengekomen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Toinie schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:34:
[...]

Haha:) Oei! Gewoon lekker met haar eigen credit card laten doen;)

Jij draait hem ook op je daily?
Haha ja das sowieso beter.

Ja bèta’s op de daily idd. Vroegah had ik wel een oude iPhone ernaast voor bèta’s alleen dat gaf toch nooit echt een goeie ervaring.

Dus sinds een paar jaar gewoon Cold turkey bèta’s op de daily, de echt grote problemen zoals de bèta’s een paar jaar geleden hadden zijn wel weg ook.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Basdon1985
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-06 21:55
De beta draait best goed. Enige wat echt brak is is “Safari”. Die draait slecht. Qua apps lijkt alles te werken behalve de klikaanklikuit app….

• ChrisM
Ik ben ook wel tevreden met de beta. Behalve CarPlay.. kaarten, Flitsmeister en podcast app knalt om de zoveel tijd het geluid er uit (beeld blijft wel). Das irritant. Vooral als ik weer naar kantoor moet/mag, dan ga ik toch weer wat meer rijden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:29
Poe had eigenlijk verwacht dat ik veel zou doorklikken naar dit is echt een mega info packed video. Geen onzin erom heen, maar super to the point.

Ok ga dit jaar overstappen naar Apple dus houd alle info rondom Monterey en iOS 15 nauwlettend in de gaten. Deze video geeft echt super veel inzicht in hoe je het allemaal kan (gaan) gebruiken. Dank voor het delen!

Acties:
  • +2Henk 'm!
Bedankt voor het delen. Top video. :)
Ondertussen doet 9to5Mac ook een duit in het zakje

[Voor 24% gewijzigd door robcoenen op 20-06-2021 19:23]

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:26

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

2 weken verder, ik had de 2e beta wel verwacht

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +1Henk 'm!
robbinonline schreef op maandag 21 juni 2021 @ 23:42:
2 weken verder, ik had de 2e beta wel verwacht
Die komt vaak op een dinsdag of woensdag. Dus vanavond alle kans.

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-06 15:38
Rivanov schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 06:37:
[...]

Die komt vaak op een dinsdag of woensdag. Dus vanavond alle kans.
Yes, ik denk vanavond rond een uur of 7 (19:00).

Mazda CX-5 (2022)

• Toppe
Ben benieuwd. Wat mij betreft even volle focus op Safari. Die is toch wel buggy :(

Ja ik hoop ook wel vanavond. Toch wel een zwikkie irritante bugs ontdekt de laatste dagen.

Ooh en ik hoop dat de nieuwe portrait watchface in beta2 zit. Daar had ik mijn watch voor ge-update maar bleek er later niet in te zitten 8)7

[Voor 45% gewijzigd door Donstil op 22-06-2021 19:01]

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:58
Safari vliegt er nog wel eens uit als je op de adresbalk tikt, dus dat is wel vervelend.

En ik kan nog steeds niet wennen aan de nieuwe view qua tabbladen op de iPad. Heb het gevoel dat ik ze nu eerder uit het zicht verlies als je er een aantal open hebt.
De tabbladgroepen daarentegen is wel weer heel handig.

• Toppe
Geen update… althans normaal worden ze rond 19:00 vrij gegeven

• robbinonline

robbinonline

Er is nog nooit een beta geweest van een cijfer omhoog die na 16 dagen niet ge-update is. Hopelijk morgen.

https://www.thinkybits.com/blog/iOS-versions/

Donstil schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:11:
[...]

Een zekerheid hebben we. Elke dag dat de beta niet komt zijn we dichterbij de dag dat hij wel komt 😏
De regen die vandaag valt, valt morgen niet :P

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:09
In iOS 15 en MacOS 12 kan je nu ook One-time-passwords /OTP (voor tweefactorauthenticatie zoals voor deze site) toevoegen aan je wachtwoorden.

Heeft iemand at al werkend gekregen? Ik kan ze wel toevoegen maar ze kloppen dan niet.

Ik heb bijvoorbeeld voor Tweakers een OTP ingesteld en die opgeslagen in 1Password. Dat werkt prima. Maar als ik de OTP aan iOS toevoeg dan zie ik wel elke 30 seconden een nieuwe 6-cijferige code maar die is anders dan wat ik in 1Password zie. Die van iOS werken dan ook niet.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:44
La1974 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:34:
In iOS 15 en MacOS 12 kan je nu ook One-time-passwords /OTP (voor tweefactorauthenticatie zoals voor deze site) toevoegen aan je wachtwoorden.

Heeft iemand at al werkend gekregen? Ik kan ze wel toevoegen maar ze kloppen dan niet.

Ik heb bijvoorbeeld voor Tweakers een OTP ingesteld en die opgeslagen in 1Password. Dat werkt prima. Maar als ik de OTP aan iOS toevoeg dan zie ik wel elke 30 seconden een nieuwe 6-cijferige code maar die is anders dan wat ik in 1Password zie. Die van iOS werken dan ook niet.
Hoe werkt dit dan?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• La1974

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:29
Interessant. Ik ben momenteel nog geen Apple gebruiker, maar stap volledig (en in een keer) over zodra de nieuwe iPhone en MBP 14" uit zijn. Momenteel gebruik ik 1Password als wachtwoord manager, en bij veel van mijn accounts heb ik additionele info opgeslagen zoals recovery codes. Als ik de screenshots zo zie,dan lijkt het alsof er enkel ruimte is voor een username, password en otp code, klopt dat? Ik dacht namelijk gelezen te hebben dat er beperkte mogelijkheid was om wel additionele velden toe te voegen aan een account entry.

Als dat niet zo is dan moet ik denk ik blijven werken met 1Password. Niet super erg maar wil graag zoveel mogelijk native functionaliteit gebruiken:)

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-05 15:42

boosterbosch

The Travelling Belgian

Ik kan met de beta geen memories in Photos meer exporteren naar een video, het share icoon is greyed out. Is dit voor anderen ook zo?

Je kan me volgen op: Facebook | Instagram | Twitter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe
boosterbosch schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:16:
Ik kan met de beta geen memories in Photos meer exporteren naar een video, het share icoon is greyed out. Is dit voor anderen ook zo?
Ja. Ik vermoed dat dit een beperking van de beta is. Kan ook geen wijzigingen maken of winkels toevoegen in maps.

robbinonline schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:17:
Er is nog nooit een beta geweest van een cijfer omhoog die na 16 dagen niet ge-update is. Hopelijk morgen.

https://www.thinkybits.com/blog/iOS-versions/
Was het in 14 niet, 22 juni en 7 juli ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe
Hackus schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:52:
[...]

Was het in 14 niet, 22 juni en 7 juli ?
Non de ju! Bitterballen stonden al klaar, vrouwlief zou om 1855 wat anders gaan doen zodat ik in alle rust een update kon doen, komt er hier één vertellen dat we -met een beetje pech- nog een week moeten wachten -O-

[Voor 12% gewijzigd door Toppe op 23-06-2021 12:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• La1974
Djerro123 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 06:42:
[...]

Interessant. Ik ben momenteel nog geen Apple gebruiker, maar stap volledig (en in een keer) over zodra de nieuwe iPhone en MBP 14" uit zijn. Momenteel gebruik ik 1Password als wachtwoord manager, en bij veel van mijn accounts heb ik additionele info opgeslagen zoals recovery codes. Als ik de screenshots zo zie,dan lijkt het alsof er enkel ruimte is voor een username, password en otp code, klopt dat? Ik dacht namelijk gelezen te hebben dat er beperkte mogelijkheid was om wel additionele velden toe te voegen aan een account entry.

Als dat niet zo is dan moet ik denk ik blijven werken met 1Password. Niet super erg maar wil graag zoveel mogelijk native functionaliteit gebruiken:)
Nee, tot nu toe kan je alleen de OTP toevoegen. Meer ruimte is er (nog) niet.

Werk nu ook met 1Password en dat gaat op zich prima. Voelt aan als een native app omdat het volledig in de inlog flow is ingebakken. Je merkt geen verschil met de iOS inlogflow (tenzij je moet inloggen in de 1Password app met je wachtwoord ipv touch/face ID. Om de zoveel keer moet dat helaas).
Toppe schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:03:
[...]

Non de ju! Bitterballen stonden al klaar, vrouwlief zou om 1855 wat anders gaan doen zodat ik in alle rust een update kon doen, komt er hier één vertellen dat we -met een beetje pech- nog een week moeten wachten -O-
In 2020 was de WWDC eind juni en nu begin juni, dus dat maakt het verloop van de bèta’s sowieso anders.
Ik zou deze week beta 2 wel verwachten, met als kanttekening dat de bèta’s vroeger wel veel instabieler waren en update wat noodzakelijker was.

Kunnen bitterballen een beetje in de magnetron? Want anders vanavond even opwarmen :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Toppe
Donstil schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:30:
[...]

In 2020 was de WWDC eind juni en nu begin juni, dus dat maakt het verloop van de bèta’s sowieso anders.
Ik zou deze week beta 2 wel verwachten, met als kanttekening dat de bèta’s vroeger wel veel instabieler waren en update wat noodzakelijker was.

Kunnen bitterballen een beetje in de magnetron? Want anders vanavond even opwarmen :P
Hmm, denk dat je dan een soort rubberbal krijgt. Gewoon ouderwets in de vetvijver met die dingen! :9~

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexhooven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:56
Aannemelijk dat de public beta ook uitkomt vandaag? Die loopt altijd 1 versie achter toch op de dev versie?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05:19
Ik herken jullie bugs totaal niet echter heb ik wel soms dat ik mijn lockscreen niet omhoog kan swipen. Ik kom dus niet op het toegangsscherm.

Middels een notificatie lukt het wel maar pas na een herstart werkt het zoals bedoelt.
Ik durf de notificaties dus niet meer te verwijderen :+

Komt eens in de drie dagen voor denk ik.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Een aantal offtopic slowchat reacties zijn verwijderd. Zullen we het hier ontopic houden over ervaringen met de iOS 15 beta?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• robbinonline

robbinonline

Degene die de beta online moest zetten had vast een beta van WatchOS draaien. Wat een vreemde tijd 😂

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-03 07:41
Geinstalleerd, twitter klapt er nu niet meer uit bij de eerste keer opstarten.

Te optimistisch.

[Voor 12% gewijzigd door CheopsChefren op 24-06-2021 23:12]

robbinonline schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:43:
Degene die de beta online moest zetten had vast een beta van WatchOS draaien. Wat een vreemde tijd 😂
Het Windows 11 event is voorbij 😂 ;-)

iOS 15 Beta 2 Release Notes

[Voor 21% gewijzigd door robcoenen op 24-06-2021 23:51]

• Pino112
Ziggo Go, maar ook bijv een livestream op npostart.nl, werkt nog niet.
Lijkt wel op een algemeen iets mbt livestreams.

• Toppe
* Toppe had wel een tag verwacht

Nog mensen met nieuwe problemen na de nieuwe update?

• xoniq
Pino112 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 06:56:
Ziggo Go, maar ook bijv een livestream op npostart.nl, werkt nog niet.
Lijkt wel op een algemeen iets mbt livestreams.
Gelukkig werkt ziggo go wel via de browser.

Mazda CX-5 (2022)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:49
xoniq schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 07:43:
[...]

Gelukkig werkt ziggo go wel via de browser.
Met beta 2 werkt ziggo go weer als je de app delete en opnieuw installeerd. Je moet dan opnieuw inloggen en er wordt ook weer toestemming voor diverse zaken gevraagd. Daarmee is bij mij op de Ipad het probleem weg en werken livestreams weer.

Specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mar.tin
  • Laatst online: 23:32
[verwijderd]

[Voor 91% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 09:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe
Maps heeft een nieuw icoon.

Twijfel even over het weer icoon, lijkt ook te zijn veranderd.

@Mar.tin dank! :Y) oOo

[Voor 68% gewijzigd door Toppe op 25-06-2021 08:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe
Ik ervaar zeker verbetering in Safari, ben ik de enige of hebben andere dit ook?

Stuk sneller dan de vorige beta, minder vastlopers, snellere interactie

Ben net uurtje wakker na lange dag gister, lag pas om 02:30u in bed. vanmorgen zag ik dat er een update was.

1.52gb is best groot(SE2020)
buildversie: 19A5281h)

Denk dat dinsdag zo de 1e Public Beta uitkomt, en dat is dan deze versie.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Toppe schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:25:
Ik ervaar zeker verbetering in Safari, ben ik de enige of hebben andere dit ook?

Stuk sneller dan de vorige beta, minder vastlopers, snellere interactie
Nou of je de enige bent weet ik niet maar ik heb geen fijnere ervaring met Safari.

Page load is nog steeds erg hoog. Loopt regelmatig vast als ik een pagina terug ga of blijft de huidige pagina tonen.

Daar zit nog wel wat werk in schat ik zo in.

• Toppe
Donstil schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:09:
[...]

Nou of je de enige bent weet ik niet maar ik heb geen fijnere ervaring met Safari.

Page load is nog steeds erg hoog. Loopt regelmatig vast als ik een pagina terug ga of blijft de huidige pagina tonen.

Hmm bijzonder. Die ervaring heb ik (nu) in elk geval niet (meer).

watchOS ook voorzien van de laatste update en hopen dat die battery drain opgelost is. Niet normaal.

Acties:
  • +1Henk 'm!
iOS and iPadOS 15 Beta 2: Everything that’s new!

Een prettig lijstje (in aanbouw) met nieuwe bevindingen uit beta 2.

[Voor 21% gewijzigd door robcoenen op 25-06-2021 14:31]

Acties:
  • +1Henk 'm!
In Safari geen problemen, is best snel.

[Voor 53% gewijzigd door Hackus op 25-06-2021 16:09]

• Basdon1985
Ik zit nog op beta 1 en krijg helaas nog niet de update binnen. Meer mensen last van???

• Pino112
Donstil schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:09:
[...]

Dit heb ik ook ja, was in beta 1 veel minder.

Sluiten van Safari helpt dan (even).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe
Basdon1985 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:58:
Ik zit nog op beta 1 en krijg helaas nog niet de update binnen. Meer mensen last van???
Herstart gedaan?

• Basdon1985
Ja; al gedaan. Beta profiel lijkt verder juist geïnstalleerd te zijn……

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe
Basdon1985 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 18:41:
[...]

Ja; al gedaan. Beta profiel lijkt verder juist geïnstalleerd te zijn……
Die verwijderen en opnieuw toevoegen?

• Basdon1985
Toppe schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 19:02:
[...]

Die verwijderen en opnieuw toevoegen?
Ik je geen zin in die stap, maar dat werkte wel!
Bedankt

• Toppe
Ik krijg de hele tijd private relay meldingen, uitgeschakeld en dan weer ingeschakeld… heul irritant

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-03 07:41
Hier kan ik via Safari niet meer inloggen op alle websites die Digid gebruiken om benaderd te kunnen worden, Ipad OS 15 beta 2. Meer mensen die dit herkennen? Met andere browsers, Chrome/Edge/Firefox lukt het wel.

Ik krijg de melding in Safari dat ik opnieuw moet proberen in te loggen omdat er 15 minuten geen activiteit is geweest

• Toppe
CheopsChefren schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:48:
Hier kan ik via Safari niet meer inloggen op alle websites die Digid gebruiken om benaderd te kunnen worden, Ipad OS 15 beta 2. Meer mensen die dit herkennen? Met andere browsers, Chrome/Edge/Firefox lukt het wel.

Ik krijg de melding in Safari dat ik opnieuw moet proberen in te loggen omdat er 15 minuten geen activiteit is geweest
Ik kreeg dat ook voor de Corona check app. Gekozen voor SMS inloggen en probleem was opgelost. Zal nog opgelost moeten worden

Toppe schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:51:
[...]

Ik kreeg dat ook voor de Corona check app. Gekozen voor SMS inloggen en probleem was opgelost. Zal nog opgelost moeten worden
Die werkt sowieso niet goed, dat ligt ook niet aan Apple

• Toppe
Hackus schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:01:
[...]

Die werkt sowieso niet goed, dat ligt ook niet aan Apple
Zodra je de QR wilt aanmaken wordt Safari (niet in-frame) geopend en moet je inloggen. Daar krijg je dan ooo de foutmelding met die 15 minuten inactief. Heeft in dit geval niet veel te maken met de app.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toinie

Ik heb dit ook gewoon op 14.6! Cache leeg gooien van safari werkt:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe
Fiets icoon bij de widget van ‘Find my’/‘Contacts’

• ChrisM
Toppe schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:09:

[Afbeelding]
Omdat Schatje aan het fietsen is? Hoe weet Find my dat?

• Toppe
ChrisM schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:13:
[...]

Omdat we locaties delen van elkaar en kan me voorstellen dat hij aan de hand van maps wel weet of iemand op een fiets zit of in de auto.

Wel makkelijk, kan ik eenvoudig zien of ze onderweg richting huis is of niet :)

• ChrisM
Toppe schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:15:
[...]

Omdat we locaties delen van elkaar en kan me voorstellen dat hij aan de hand van maps wel weet of iemand op een fiets zit of in de auto.

Wel makkelijk, kan ik eenvoudig zien of ze onderweg richting huis is of niet :)
Als dat zou zijn.. dan is dat echt cool! Zit Schatje ook op iOS 15?

• Toppe
ChrisM schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:16:
[...]

Als dat zou zijn.. dan is dat echt cool! Zit Schatje ook op iOS 15?
Nee :)

ChrisM schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:13:
[...]

Gebruik geen Findmy maar in andere toepassingen komt dat meestal uit de accelormeter of hoe dat ding ook heet en andere sensoren. 5km/u is ongeveer lopen, fietsen 10-15 km/u maar met de combinatie dat de stappenteller niet telt enz.

Wellicht dat dat hij ook naar de GPS kijkt, maar heb het hem ook zien doen als er geen GPS-info kon zijn omdat het geen bestaande weg was.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• WayLikeMark
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:27

Het lijkt te liggen aan die VPN service (weet niet hoe Apple het noemt, “instellingen - Safari - verberg IP-adres” iig). Ik vermoed dat DigID denkt dat je opeens in andere tijdzone zit en daarom de tijd shift als het ware waardoor je langer dan 15 min niet actief bent geweest. Zet je verberg ip-adres op alleen trackers of uit werkt het weer. Andere browsers gebruiken deze functie niet dus hebben er ook geen last van.

[Voor 3% gewijzigd door WayLikeMark op 28-06-2021 18:41]

• Toppe
WayLikeMark schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:40:
[...]

Het lijkt te liggen aan die VPN service (weet niet hoe Apple het noemt, “instellingen - Safari - verberg IP-adres” iig). Ik vermoed dat DigID denkt dat je opeens in andere tijdzone zit en daarom de tijd shift als het ware waardoor je langer dan 15 min niet actief bent geweest. Zet je verberg ip-adres op alleen trackers of uit werkt het weer. Andere browsers gebruiken deze functie niet dus hebben er ook geen last van.
Tijdzone lijkt me alleen mogelijk als je wisselt van tijdzone tussen pagina 1 en 2. Zodra ik nu wil inloggen ziet hij al in welke tijdzone ik zit en aan de hand van een sessie of cookie zou het moeten blijven werken.

Iemand die hier een Cloudflare VPN gebruikt? Mogelijk dat de overheid je geen toegang wilt geven als je via een buitenlandse VPN komt

Acties:
  • +1Henk 'm!
ik zie sowieso graag wat meer opties voor die dienst. Zo wil ik bijvoorbeeld niet het DNS verkeer erover laten lopen, of in ieder geval niet als ik thuis ben.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-06 18:29
Donstil schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:12:
ik zie sowieso graag wat meer opties voor die dienst. Zo wil ik bijvoorbeeld niet het DNS verkeer erover laten lopen, of in ieder geval niet als ik thuis ben.
Je kan dat bij de Wi-Fi instelingen vinden én aanpassen per netwerk! Dus uitzetten voor je thuis Wi-Fi

[Voor 4% gewijzigd door Sluuz op 28-06-2021 19:56]

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mar.tin
  • Laatst online: 23:32
[verwijderd]

[Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 09:47]

• WayLikeMark
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:27
Toppe schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:57:
[...]

Tijdzone lijkt me alleen mogelijk als je wisselt van tijdzone tussen pagina 1 en 2. Zodra ik nu wil inloggen ziet hij al in welke tijdzone ik zit en aan de hand van een sessie of cookie zou het moeten blijven werken.

Iemand die hier een Cloudflare VPN gebruikt? Mogelijk dat de overheid je geen toegang wilt geven als je via een buitenlandse VPN komt
Je kan natuurlijk ook kijken naar de lokale tijd, iets wat me logischer lijkt en ik zelf ook doe bij websites welke ik codeer. Een mitm uit een andere tijdzone voorkom je hier namelijk direct mee. Als de private relay van apple switcht van server en timezone kom je dus in problemen. Maar dat is slechts een vermoeden. Dat het weer werkt door het uitschakelen van deze functie is een feit.

• alexhooven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:56
Toppe schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:09:

[Afbeelding]
Mijn vriendin heet ook schatje 🧐

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro

Acties:
  • +3Henk 'm!

• xoniq
alexhooven schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:30:
[...]

Mijn vriendin heet ook schatje 🧐
Gelukkig niet "Sgatjuuuhh" :+

Mazda CX-5 (2022)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe
@alexhooven We hebben toch niet de zelfde hé?

@xoniq

Ondertussen zijn we natuurlijk een aantal dagen onderweg met beta 2 en ik ben tot nu toe wel te spreken over het aantal bugs die ik tegen kom. Voor mijn gevoel een van de betere beta's afgelopen jaren.

Wel mis ik de optie om één app op meerdere homescreens te kunnen toevoegen. Als ik nu whatsapp op een persoonlijk homescreen heb staan kan je hem niet bij een ander, zakelijk, homescreen toevoegen... Althans hier nog niet gelukt.

Pagina: 1 2 3 ... 31 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee