Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 13:04
Toppe schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:44:
@Alekz87 We hebben toch niet de zelfde hé?

@xoniq
[Afbeelding]

Ondertussen zijn we natuurlijk een aantal dagen onderweg met beta 2 en ik ben tot nu toe wel te spreken over het aantal bugs die ik tegen kom. Voor mijn gevoel een van de betere beta's afgelopen jaren.

Wel mis ik de optie om één app op meerdere homescreens te kunnen toevoegen. Als ik nu whatsapp op een persoonlijk homescreen heb staan kan je hem niet bij een ander, zakelijk, homescreen toevoegen... Althans hier nog niet gelukt.
OT: Je weet wat ze zeggen; Massa is Kassa!

Sowieso vond ik beta 1 al heel stabiel. Alleen deed m'n WireGuard het niet meer, maar dat was kwestie van mn WireGuard VPN server thuis updaten toen deed ie het weer. De bugs die er zijn, zijn voor mij niet breaking verder. En ik draai sinds dag 1 van beta 1 op mijn daily driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Alekz87 We hebben toch niet de zelfde hé?

@xoniq
[Afbeelding]

Wel mis ik de optie om één app op meerdere homescreens te kunnen toevoegen. Als ik nu whatsapp op een persoonlijk homescreen heb staan kan je hem niet bij een ander, zakelijk, homescreen toevoegen... Althans hier nog niet gelukt.
Je kunt een shortcut maken om de app te openen. En die kun je 10x maken en op elk scherm zetten als je wilt. Alleen mis je dan het rode icoontje met aantal berichten. Al zijn er wel (stevig) betaalde apps die ook dat icoontje er weer in weten te fietsen.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 29-06-2021 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:55

Toppe

Oké ✅

Dennisdn schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:08:
[...]

Je kunt een shortcut maken om de app te openen. En die kun je 10x maken en op elk scherm zetten als je wilt. Alleen mis je dan het rode icoontje met aantal berichten. Al zijn er wel (stevig) betaalde apps die ook dat icoontje er weer in weten te fietsen.
Klopt. Maar toch voelt het een beetje dubbel om je te kunnen focussen op hetgeen wat belangrijk is om vervolgens nog lange tijd bezig te zijn met het maken van shortcuts.

Dit had efficiënter gekund :+

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WayLikeMark
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:58

Dit kan door een app vanuit de bibliotheek naar je homescreen te slepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

WayLikeMark schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:11:
[...]

Dit kan door een app vanuit de bibliotheek naar je homescreen te slepen
Verrek :9~ Wel geprobeerd in eerste beta maar toen lukte het bij mij niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

* Toppe tagged zichzelf
@Toppe

Ik ben er blij mee. Hoop bugs geplet! 8)

[ Voor 82% gewijzigd door Toppe op 30-06-2021 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comilion
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12-09 11:39
Kleine 6 gigabyte hierzo... Is dit een complete reinstall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12:59
Ik wil de publieke beta gaan installeren voor iPhone en AW. Zijn ze een beetje stabiel?

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Davidas schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:39:
Ik wil de publieke beta gaan installeren voor iPhone en AW. Zijn ze een beetje stabiel?
Voor de AW is nog geen beta 2. Althans nog niet hier. Geen problemen, batterij loopt wel wat sneller leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
Toppe schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:45:
[...]

Voor de AW is nog geen beta 2. Althans nog niet hier. Geen problemen, batterij loopt wel wat sneller leeg.
De publieke beta is er inmiddels wel, zie https://beta.apple.com/sp/betaprogram/enroll#watchos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Davidas schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:39:
iPhone is prima. Watch zou ik persoonlijk nog niet doen. Die is hier (op een S6) best wel buggy.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
Donstil schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:49:
[...]

iPhone is prima. Watch zou ik persoonlijk nog niet doen. Die is hier (op een S6) best wel buggy.
Werkt de ademhalingsfrequentie voor slaap een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

[...]

Jawel, de watchOS 8 Public Beta is gelijk aan developer Beta 2
Heb jij al watchOS beta 2 dan? Hier is geen update beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:01:
[...]

Yes. Is afgelopen week uitgekomen samen met iOS 15 Beta 2
Ah, in alle drukte niet goed gelezen welke versie. Maar deze versie is inderdaad ook beta 2 ipv 3 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
[...]

Het voorbereiden van de iOS15 update duurt nu al zo’n 30 minuten. Was dit bij jou ook het geval?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidas
Davidas schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:54:
[...]

Het voorbereiden van de iOS15 update duurt nu al zo’n 30 minuten. Was dit bij jou ook het geval?
Laat maar, is al gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grote update ineens 4.83gb. Duurde ook lang deze update

Buildversie (19A5281j)
Vorige was h ipv j

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 30-06-2021 23:29 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:26
Zijn er apps die niet werken op pb1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En nu doe ik ook weer mee :)

Eerste overwegingen: Ik denk de meest onbevredigende update ooit, echt zoeken naar de nieuwtjes.
Maar daar tegenover: wat lijkt de PB1 al stabiel zeg, zelfs de ING en Visa-apps zijn meteen in orde. Dat was bij de vorige eerste PB's wel anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-07 20:20
*snip* crossposten is niet gewenst.

[ Voor 85% gewijzigd door Daedalus op 01-07-2021 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 10:20
Heb voor het eerst een iPhone. Is de PB, ook kijkende naar voorgaande iOS's, stabiel genoeg om te gebruiken als daily driver, of is het toch aan te raden te wachten tot het najaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

DeVliegendeNLer schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:11:
Heb voor het eerst een iPhone. Is de PB, ook kijkende naar voorgaande iOS's, stabiel genoeg om te gebruiken als daily driver, of is het toch aan te raden te wachten tot het najaar?
Verwacht niet een OS wat 100% af is maar dit is wat mij betreft de beste beta tot nu toe. Enigste problemen die ik tot nu toe tegen ben gekomen kan je prima oplossen met het afsluiten en openen van de app.

Nog geen reboot van het toestel hoeven doen en ook geen app’s tegen gekomen die niet werken.

Ik zou hem zo weer opnieuw installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:35
DeVliegendeNLer schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:11:
Zelf wacht ik meestal tot de 4e public beta zodat ik weet dat grootste bugs er dan wel uit zijn.
Maar momenteel zijn de bèta’s zeer stabiel dus zou ik het wagen om op je main device te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
@Toppe @AppleFan2007

Thanks! Wanneer je de PB (of de DB) hebt, en de officiële versie is uit, schakelt ie dan automatisch over, of blijf je in een PB (of DB) cycle hangen voor aankomende versies (15.1, 15.2 en uiteindelijk 16 etc.)?

[ Voor 15% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 01-07-2021 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

DeVliegendeNLer schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:23:
@Toppe @AppleFan2007

Thanks! Wanneer je de PB (of de DB) hebt, en de officiële versie is uit, schakelt ie dan automatisch over, of blijf je in een PB (of DB) cycle hangen voor aankomende versies (15.1, 15.2 en uiteindelijk 16 etc.)?
Dan zou je vlak voor het uitkomen van de officiële versie het beta configuratieprofiel moeten verwijderen.
Zolang je het beta profiel laat staan blijf je beta's draaien. (binnen de 15.x reeks)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Coach4All schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:33:
[...]

Dan zou je vlak voor het uitkomen van de officiële versie het beta configuratieprofiel moeten verwijderen.
Zolang je het beta profiel laat staan blijf je beta's draaien. (binnen de 15.x reeks)
Bedankt. En mocht je dit om een of andere reden vergeten en je verwijdert na het uitkomen van de officiële versie het configuratieprofiel, dan krijg je ook de officiële versie aangeboden, of krijg je dan problemen aangezien je een downgrade/backroll uitvoert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

DeVliegendeNLer schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:42:
[...]

Bedankt. En mocht je dit om een of andere reden vergeten en je verwijdert na het uitkomen van de officiële versie het configuratieprofiel, dan krijg je ook de officiële versie aangeboden, of krijg je dan problemen aangezien je een downgrade/backroll uitvoert?
De allerlaatste beta voordat de officiële versie uitkomt is meestal 99,9% gelijk aan de uiteindelijke versie. De keer dat dit mij overkwam heb ik het profiel verwijderd en was ik na enkele weken met de komst van versie xx.1 weer beta-vrij....

Acties:
  • +4 Henk 'm!
DeVliegendeNLer schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:23:
@Toppe @AppleFan2007

Vroeger moest je het beta profiel verwijderen want anders bleef je op de beta's draaien.
Tegenwoordig hoeft dat niet meer en is er ook de optie om onderin naar de volgende beta te updaten als je op de final zit met een beta profiel actief.

Zie deze info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:04
Iemand ervaring met ios15 en Philips Hue app?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustJoostNL
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13:33
Net een probleem ontdekt in pb1 als je wifi aan staat, staat er rechts boven geen wifi icoon. Volgensmij ook geen 4g als die aan staat, kan erg verwarrend zijn. (is het trouwens verstandig om op mijn main apple watch een beta te installeren, dus het nog niet echt goed aan omdat ik hem nog niet zo lang heb.)

[ Voor 31% gewijzigd door JustJoostNL op 01-07-2021 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:04
Donstil schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:28:
[...]

Ik heb hem erop staan. Wil je iets bijzonders weten?
Lampen bedienen kan in ieder geval nog gewoon :)
Werken alle zonsondergang/opgang automatisering? En ook de motion sensors bijvoorbeeld gewoon?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Alekz87 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:36:
[...]

Werken alle zonsondergang/opgang automatisering? En ook de motion sensors bijvoorbeeld gewoon?
Ja dat gaat niet via je app dat regelt je hub.
Maar instellen van nieuwe schema’s werkt nog gewoon zie ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JustJoostNL schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:32:
Net een probleem ontdekt in pb1 als je wifi aan staat, staat er rechts boven geen wifi icoon. Volgensmij ook geen 4g als die aan staat, kan erg verwarrend zijn. (is het trouwens verstandig om op mijn main apple watch een beta te installeren, dus het nog niet echt goed aan omdat ik hem nog niet zo lang heb.)
Dat werkt hier prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P8gK2mEYF76FlCH8MihIKaGulS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VSYy37qe2KlxVtqO0m8xehNb.jpg?f=fotoalbum_large

WatchOS 8 Beta 2 (public 1) zou ik persoonlijk niet aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AppleFan2007 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:32:
[...]

Zelf wacht ik meestal tot de 4e public beta zodat ik weet dat grootste bugs er dan wel uit zijn.
Maar momenteel zijn de bèta’s zeer stabiel dus zou ik het wagen om op je main device te draaien.
Zoals je weet wordt elke versie voorzien van de nieuwste updates, en worden bekende bugs snel verholpen. Dat is ook zo als je geen Beta gebruikt. Er is geen reden te bedenken om te wachten op PB4, dan kun je net zo goed wachten tot sept, op de PR iOS15, en geen Beta draaien. Zoals al meer leden hebben gemeld is iOS15 al direct stabiel, vanaf 1e dev. Beta versie al.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustJoostNL
Donstil schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:44:
[...]

Dat werkt hier prima.

WatchOS 8 Beta 2 (public 1) zou ik persoonlijk niet aanraden.
Misschien maar even iPhone opnieuw opstarten dan, ik wacht ook nog wel even met de beta van de apple watch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustJoostNL
Voor iedereen die nog twijfelt om beta 2 te installeren, hier zijn wat algemene gevonden problemen (ik denk dat er nog wel meer zijn)

iOS 15 Beta 2 Bugs and Issues
iPadOS 15 Beta 2 is not available for the 9.7-inch iPad Pro.
Safari will show overlapped controls when browsing certain websites.
iCloud Private Relay feature is missing for some iPhone users under iCloud settings.
Suggestions in Safari randomly stop showing for some users.
Messages app randomly stops updating with the latest chats. A restart fixes the issue.
iPhone 12 owners report their phone tends to switch back to LTE more frequently on iOS 15 beta 2.
Live text in the Camera app does not work in iOS 15 beta 2.
Using Back Tap to lock iPhone does not work properly.
iCloud email push notifications are broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Hackus schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:46:
[...]

Zoals je weet wordt elke versie voorzien van de nieuwste updates, en worden bekende bugs snel verholpen. Dat is ook zo als je geen Beta gebruikt. Er is geen reden te bedenken om te wachten op PB4, dan kun je net zo goed wachten tot sept, op de PR iOS15, en geen Beta draaien. Zoals al meer leden hebben gemeld is iOS15 al direct stabiel, vanaf 1e dev. Beta versie al.
Er sluipen altijd bugs in, maar bij een tussentijdse update zal dat eerder kleine bugs zijn.
Bij zo een grote versie is de kans groter dat er grotere bugs zijn en dat sommige apps niet goed functioneren door nieuwe functies.
Tegen de 4e beta is dat dan meestal wel verholpen.
Ik heb op een test device iOS 15 al geïnstalleerd en daar merk ik ook op dat alles soepel draait. Maar voor de zekerheid wacht ik toch af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JustJoostNL schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:50:
Voor iedereen die nog twijfelt om beta 2 te installeren, hier zijn wat algemene gevonden problemen (ik denk dat er nog wel meer zijn)

iOS 15 Beta 2 Bugs and Issues
iPadOS 15 Beta 2 is not available for the 9.7-inch iPad Pro.
Safari will show overlapped controls when browsing certain websites.
iCloud Private Relay feature is missing for some iPhone users under iCloud settings.
Suggestions in Safari randomly stop showing for some users.
Messages app randomly stops updating with the latest chats. A restart fixes the issue.
iPhone 12 owners report their phone tends to switch back to LTE more frequently on iOS 15 beta 2.
Live text in the Camera app does not work in iOS 15 beta 2.
Using Back Tap to lock iPhone does not work properly.
iCloud email push notifications are broken.
Dat is grotendeels uit de vorige versie Dev. Beta2.
AppleFan2007 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:52:
[...]

Er sluipen altijd bugs in, maar bij een tussentijdse update zal dat eerder kleine bugs zijn.
Bij zo een grote versie is de kans groter dat er grotere bugs zijn en dat sommige apps niet goed functioneren door nieuwe functies.
Tegen de 4e beta is dat dan meestal wel verholpen.
Ik heb op een test device iOS 15 al geïnstalleerd en daar merk ik ook op dat alles soepel draait. Maar voor de zekerheid wacht ik toch af.
Zo zitten er ook bugs in iOS 14.6, die weer in volgende update worden verholpen. Het is niet meer zo dat de 1e beta’s niet stabiel meer zijn, dat was voor iOS11-12 vaak wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustJoostNL
Hackus schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:59:
[...]

Dat is grotendeels uit de vorige versie Dev. Beta2.

[...]
Klopt maar de meeste ook nog in de huidige toch?

[ Voor 5% gewijzigd door JustJoostNL op 01-07-2021 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die tijd dat je echt grote bugs had lijkt wel voorbij, het OS veranderd daar niet genoeg meer voor.
Ik weet nog wel dat er vroeger releases waren dat de hele camera een beta ronde (twee weken dus) niet werkte, of dat er een accu drain in zat die je telefoon leeg trok in 4 uurtjes.

Echt het nut voor een los test device is er daarom niet echt als je geen echte developer bent, maar goed dat geld eigenlijk voor de bèta’s ook wel, veranderingen zijn dit jaar wel erg minimaal allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 17:37
Werkt bij iemand livetext? Ik krijg het hier niet werkend (iPhone 12 Pro Max, iPad Pro 2021) ingesteld in het Nederlands. Volgens iculture zou het wel moeten werken, https://www.iculture.nl/tips/livetekst-fotos/

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustJoostNL
robbinonline schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:05:
Werkt bij iemand livetext? Ik krijg het hier niet werkend (iPhone 12 Pro Max, iPad Pro 2021) ingesteld in het Nederlands. Volgens iculture zou het wel moeten werken, https://www.iculture.nl/tips/livetekst-fotos/
In de pb1 is als het goed de live tekst functie op dit moment niet werkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In de bèta’s hiervoor wel, krijg het nu alleen niet meer voor elkaar.
Zo zie ik het ook in iMessage niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na bijna 2 dagen de PB maar één bug(je) gevonden. Ik heb een mapje met een zooi achtergronden die dagelijks om 06:00 wisselt in een automation. Daar heeft ie nog moeite mee…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZUjNG4vQa0d_IWsbtGk4RLK9seg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iveKeC90OVHmVLj1Bcag0TAd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:39
Dennisdn schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 06:37:
Na bijna 2 dagen de PB maar één bug(je) gevonden. Ik heb een mapje met een zooi achtergronden die dagelijks om 06:00 wisselt in een automation. Daar heeft ie nog moeite mee…

[Afbeelding]
Soms helpt het om het 1 keer met de hand te doen, daarna werkt wel

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WayLikeMark
Dennisdn schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 06:37:

[Afbeelding]
Wil je die automation met me delen? Ik probeer hetzelfde te doen maar dan wanneer mijn werk focus activeert. Krijg alleen met geen mogelijkheid een afbeelding gekozen. Kan kiezen uit datum en klembord🤷🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WayLikeMark schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:19:
[...]

Wil je die automation met me delen? Ik probeer hetzelfde te doen maar dan wanneer mijn werk focus activeert. Krijg alleen met geen mogelijkheid een afbeelding gekozen. Kan kiezen uit datum en klembord🤷🏻‍♂️
Je moet er nog een Opdracht tussen zetten en daar de automation op maken.

Makkelijkste is deze tortual volgen:
https://www.iculture.nl/t...ne-achtergrond-aanpassen/

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 02-07-2021 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

iOS 15 Beta 2 Re-Release and iOS 15 Public Beta! - So What's New?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 11:09
Tekst lezen van de camera werkt wel goed, net ff uit een hoek geprobeerd met een foto van een Excel :-p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-09 10:35
Donstil schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:28:
[...]

In de bèta’s hiervoor wel, krijg het nu alleen niet meer voor elkaar.
Zo zie ik het ook in iMessage niet meer terug.
Voeg eens een Engelstalig toetsenbord toe…
Dan zou het moeten werken.

Had Engelstalig toetsenbord verwijderd en
Live text werkte niet meer.

Terug toegevoegd en nu lukt het weer

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-09 10:35
Voeg eens een Engelstalig toetsenbord toe en kijk of het dan werkt…

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 17:37
Snakefoodjah schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 21:58:
[...]

Voeg eens een Engelstalig toetsenbord toe en kijk of het dan werkt…
Top dat was de oplossing. Ik had al een Engels toetsenbord maar even verwijderen en opnieuw toevoegen heeft gewerkt.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanouk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:41
Hoe zit het met apps? Bv Rabobank app enz. Draaien die goed ook in combi met bv apple pay (ook op de watch zonder beta?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hermanouk schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 09:56:
Hoe zit het met apps? Bv Rabobank app enz. Draaien die goed ook in combi met bv apple pay (ook op de watch zonder beta?)
Rabo weet ik niet maar de ING en ICS doen het prima, waar dat bij vorige eerste PB’s wel eens anders was. Apple Pay vanochtend nog gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Apple Pay op de telefoon doet het. Rabobank-app ook. Hoe het met de Watch zit weet ik niet, want die heb ik niet. 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustJoostNL
Apple Pay werkt hier op de iPhone en de Apple Watch (apple watch zonder beta) De rabobank app werkt ook prima!

[ Voor 12% gewijzigd door JustJoostNL op 03-07-2021 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:39
JustJoostNL schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:19:
[...]

Apple Pay werkt hier op de iPhone en de Apple Watch (apple watch zonder beta) De rabobank app werkt ook prima!
Dat wil niet zeggen dat het bij alle nog komende beta's ook zal werken. Daar moet je echt serieus rekening mee houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustJoostNL
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:24:
[...]

Dat wil niet zeggen dat het bij alle nog komende beta's ook zal werken. Daar moet je echt serieus rekening mee houden.
Weet ik, daarom raad ik het ook niet aan om het op je main devices te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spito
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:04
Ook bij mij draait de beta zonder grote problemen. Alleen de NU.NL app crasht bij het openen.

Ik ben aan het stoeien met de nieuwe focus functie. Heeft iemand enig idee hoe ik bij een bepaalde functie kan instellen dat iedereen mij kan bellen?
Tijdens het slapen accepteer ik alleen oproepen van mijn favorieten. Als ik een andere functie inschakel gebeurt hetzelfde. Als ik deze instelling aanpassen gebeurt dit ook automatisch voor de niet storen functie voor de nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JustJoostNL schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:25:
[...]

Weet ik, daarom raad ik het ook niet aan om het op je main devices te installeren.
Vanmorgen deed reisplanner App van NS het niet(goed), maar bleek een tijdelijke storing te zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
native swipe keyboard is echt top! Had ik wel eerder willen hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
Ziggo Go live tv werkt niet meer bij mij. Wat wel werkt is het lopende programma van het begin starten en dan handmatig doorspoelen naar live tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 13:35
SidewalkSuper schreef op zondag 4 juli 2021 @ 18:52:
Ziggo Go live tv werkt niet meer bij mij. Wat wel werkt is het lopende programma van het begin starten en dan handmatig doorspoelen naar live tv.
Bij mij werkt het gewoon zowel op de Ziggo Go app (iPad) als de Ziggo Go TV app (Apple TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 22:50

Logic

SmartOS:Love at First Boot

meesje schreef op zondag 4 juli 2021 @ 19:24:
[...]

Bij mij werkt het gewoon zowel op de Ziggo Go app (iPad) als de Ziggo Go TV app (Apple TV).
Ik heb ook hetzelfde probleem op mijn ipad met de laatste beta, live stream starten gaat niet, maar met doorspoelen wel

If it bleeds, it can be killed!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 13:35
Logic schreef op zondag 4 juli 2021 @ 19:36:
[...]

Ik heb ook hetzelfde probleem op mijn ipad met de laatste beta, live stream starten gaat niet, maar met doorspoelen wel
Excuses, negeer mijn opmerking maar. Ik had even niet door dat we in het beta topic zitten. Nogmaals sorry.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Dat live tekst is echt ideaal. Ook als je via spotlight een tekst opzoekt, dan vind ik nu ook foto’s waar de betreffende tekst in staat.

Soms moet ik dan zelf echt nog zoeken op de foto zelf om de tekst te vinden haha.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
Ik had het al bij IOS 14, had gehoopt dat de IOS 15 beta het op zou lossen, maar helaas niet: op mijn 12 Mini heb ik overschakelen tussen licht en donkere weergave ingesteld via de scherminstellingen - Weergave - automatisch - 'zon onder tot zon op'. 's ochtends bij zonsopgang schakelt de telefoon zonder problemen over naar licht thema, maar 's avonds blijft het scherm elke dag licht na zonsondergang, en moet ik het handmatig omzetten naar donker via het quick panel. Iemand meer die ervaring?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xoniq
Pukson schreef op zondag 4 juli 2021 @ 20:57:
Dat live tekst is echt ideaal. Ook als je via spotlight een tekst opzoekt, dan vind ik nu ook foto’s waar de betreffende tekst in staat.

Soms moet ik dan zelf echt nog zoeken op de foto zelf om de tekst te vinden haha.
Ik had gister een gevalletje waar mijn vrouw me een screenshot stuurde van een conversatie waar een adres in stond. Zodra ik naar Kaarten ging om het adres op te zoeken voor CarPlay kreeg ik dat adres ook ineens als suggestie. Bijzonder hoe diep dat gaat. Je krijgt een screenshot in iMessage, dat adres is al geparsed als adres, en klaar gezet in de telefoon buffer voor het geval je erop gaat zoeken. Top functie. (Ik had er ook gewoon op kunnen klikken in de screenshot zelf, maar niet bij stil gestaan, dat live text is nog wennen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Of-Aaargh schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:53:
Ik had het al bij IOS 14, had gehoopt dat de IOS 15 beta het op zou lossen, maar helaas niet: op mijn 12 Mini heb ik overschakelen tussen licht en donkere weergave ingesteld via de scherminstellingen - Weergave - automatisch - 'zon onder tot zon op'. 's ochtends bij zonsopgang schakelt de telefoon zonder problemen over naar licht thema, maar 's avonds blijft het scherm elke dag licht na zonsondergang, en moet ik het handmatig omzetten naar donker via het quick panel. Iemand meer die ervaring?
Hmm dit probleem ken ik niet. Bij mij op mijn 12 mini werkte het op zowel iOS 14 als momenteel op iOS 15. Kan je hier niet omheen werken met 'Opdrachten'?

EDIT; net even in de opdrachten app gekeken. Daar kan je een trigger aanmaken voor bijv. zon onder, en dan bijv direct, of zoveel tijd erna of ervoor, en dan als actie donkere modus switchen. Probeer die eens als omweg.

[ Voor 12% gewijzigd door xoniq op 06-07-2021 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Ybox schreef op zondag 4 juli 2021 @ 00:16:
native swipe keyboard is echt top! Had ik wel eerder willen hebben
Daarvoor gebruikte ik eerst een 3rd-party toetsenbord, maar daar ben ik niet zo happig op (die lui moeten ook ergens hun geld mee verdienen, en heb liever niet dat ze exact alle toets 'aanslagen' zien.)

Dus blij verrast dat iOS 15 hier (EIN-DE-LIJK) mee kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:11
xoniq schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:09:
[...]

Ik had gister een gevalletje waar mijn vrouw me een screenshot stuurde van een conversatie waar een adres in stond. Zodra ik naar Kaarten ging om het adres op te zoeken voor CarPlay kreeg ik dat adres ook ineens als suggestie. Bijzonder hoe diep dat gaat. Je krijgt een screenshot in iMessage, dat adres is al geparsed als adres, en klaar gezet in de telefoon buffer voor het geval je erop gaat zoeken. Top functie. (Ik had er ook gewoon op kunnen klikken in de screenshot zelf, maar niet bij stil gestaan, dat live text is nog wennen)
Zo ontzettend jammer dat dit niet werkt op de iPhone X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WayLikeMark
Dennisdn schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:28:
[...]

Je moet er nog een Opdracht tussen zetten en daar de automation op maken.

Makkelijkste is deze tortual volgen:
https://www.iculture.nl/t...ne-achtergrond-aanpassen/
Gefixt maar dan zonder opdracht ertussen, dat hoeft natuurlijk ook niet aangezien je een automation ook taken kunt meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Ik lees niks over crashes met reboots tot gevolg, niemand die hier last van heeft met de laatste beta?

Ik heb zeker om de dag dat mijn iPhone niet meer op input reageert en even later opstart met het Apple icoontje. Betreft een 12 Pro Max met de PB erop.

Naast de crashes, draait het allemaal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
RnB schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:58:
Ik lees niks over crashes met reboots tot gevolg, niemand die hier last van heeft met de laatste beta?

Ik heb zeker om de dag dat mijn iPhone niet meer op input reageert en even later opstart met het Apple icoontje. Betreft een 12 Pro Max met de PB erop.

Naast de crashes, draait het allemaal wel goed.
Nee, ik draai zowel de AW beta als de iOS beta en heb nog weinig instabiliteit kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Laatst online: 07:42
Persoonlijk toch best veel haperingen met public beta 2, hier, meer dan ik gewoon ben. Vastlopers in settings, Bluetooth connectie met de auto weer onstabiel, paar dingetjes in de nieuwe weer-app. Ik krijg ook geen filmpjes afgespeeld in Safari, maar ik gok dat dat een privacy setting is of zo.

Op zich vind ik het wel een mooie stap weer, is natuurlijk geen grote stap maar ben toch tevreden over de wijzigingen. De balk onderaan in Safari is ook geweldig, al ben ik het nog niet gewoon.

Focus instellen vind ik ook nog een beetje ingewikkeld maar het werkt wel mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Thanks @Donstil en @Davidas , ik lees er op het web ook vrij weinig over.

Misschien dat ik binnenkort even een restore van mijn iPhone doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Uhm…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lpqq9ZSyENfWCky7z2uD9oaG7Mk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IN8btKnpUM0Txdk7A9DcRhJQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Langs welke kant ligt het probleem dan hier, via Apple of aan de provider.
Als het aan de provider ligt is het wel zeer makkelijk: “wij willen data dus zorgen we dat die functie niet werkt”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:48

Aiii

何これ

Geen enkel probleem hier met private relay en T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Laatst online: 13:11
Aiii schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:55:
Geen enkel probleem hier met private relay en T-Mobile.
Ik ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09:10
Iemand een oplossing voor CarPlay? Ik maak verbinding via Bluetooth maar de radio wilt geen verbinding meer maken.

Se2020 en 15.0 beta 2. BMW 3 serie.
Gisteren met 14.7 geen problemen.

Edit: Opgelost. In de radio moest opeens een setting aangepast worden. Het werkt weer.

[ Voor 22% gewijzigd door Incognitum op 09-07-2021 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Cellular data even uit en aan zetten schijnt te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
NielsFL schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:49:
[...]

Cellular data even uit en aan zetten schijnt te helpen.
Het lijkt nu idd wel weer prima te werken. Maar de melding zelf roept wel vragen op en ik hoop niet een voorbode van wat komen gaat.
De vraag is natuurlijk of dit bij Tmobile of Apple ligt… maar we zullen zien.

Verder draait ios 15 tot nu toe prima als daily. Enige issue wat ik heb is enrollment in Intune. Bij het installeren van het management profiel geeft ie aan dan de identifier niet uniek is. Maar dat overleef ik verder wel 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Incognitum schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:33:
Iemand een oplossing voor CarPlay? Ik maak verbinding via Bluetooth maar de radio wilt geen verbinding meer maken.

Se2020 en 15.0 beta 2. BMW 3 serie.
Gisteren met 14.7 geen problemen.

Edit: Opgelost. In de radio moest opeens een setting aangepast worden. Het werkt weer.
Welke setting? Mocht iemand anders dit ook tegenkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09:10
Coach4All schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:04:
[...]

Welke setting? Mocht iemand anders dit ook tegenkomen.
Betreft een Android radio. Daarin moest ik bij ‘application setting’ de CarPlay app (Car Link) op ON zetten.

Betreft Android 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat WA nog alleen maar standaard geluidjes maakte heb ik de iPhone eens opnieuw opgestart. Tijdens het uitzetten kwam de melding “Locatie zichtbaar na uitzetten” in beeld met een GPS-icoontje. Nog niet eerder gezien dus dat is vast nieuw in ios15? Maar ik kan met wat zoekopdrachten niet zo snel vinden wat dit zou doen. Betekend het alleen zichtbaar in Findmy op andere devices, of zouden apps ook de locatie nog op kunnen vragen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Dennisdn schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:46:
Omdat WA nog alleen maar standaard geluidjes maakte heb ik de iPhone eens opnieuw opgestart. Tijdens het uitzetten kwam de melding “Locatie zichtbaar na uitzetten” in beeld met een GPS-icoontje. Nog niet eerder gezien dus dat is vast nieuw in ios15? Maar ik kan met wat zoekopdrachten niet zo snel vinden wat dit zou doen. Betekend het alleen zichtbaar in Findmy op andere devices, of zouden apps ook de locatie nog op kunnen vragen?
Dit heeft er mee te maken dat je nu je iDevice kunt traceren en wipen, ook al staat deze uit.
iOS 15: Find My network can still find your iPhone when it is powered off, or factory reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robcoenen schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:58:
[...]

Dit heeft er mee te maken dat je nu je iDevice kunt traceren en wipen, ook al staat deze uit.
iOS 15: Find My network can still find your iPhone when it is powered off, or factory reset
Ah dus echt alleen voor Findmy, topfunctie dus! Was even bang dat alle andere apps dan ook de locatie nog konden opvragen….

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iOS 15 dev Beta 3 beschikbaar
+- 1.5gb
Versie: 19A5297e

[ Voor 65% gewijzigd door Hackus op 14-07-2021 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo flinke update ook. 1,28 GB op de 12 Pro Max.
Was hard nodig, vond persoonlijk Beta 2 eigenlijk matiger draaien dan Beta 1.

[ Voor 45% gewijzigd door Donstil op 14-07-2021 19:13 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 32 Laatste