Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:25
Ik heb een hoop HEIF foto's/video's, gemaakt op een iPhone 12 en een iPhone 13 met IOS 16.5. Die probeer ik via Finder te synchroniseren naar (diezelfde) iPhones. Alle .JPG-afbeeldingen zijn zichtbaar, maar alle .HEIC-afbeeldingen worden (zonder foutmelding) overgeslagen en zijn daarmee niet zichtbaar op de iOS-devices.

"Oplossing" kan natuurlijk zijn door alle .HEIC-afbeeldingen te converteren naar .JPG, maar ik wil eigenlijk de originelen niet aanpassen. En het is natuurlijk ergens gek om terug te gaan naar Legacy.

Zijn er Tweakers met een vergelijkbaar issue en heeft iemand de magische oplossing? Ik wil wegblijven van een systeem zoals iCloud Photo's, en vasthouden aan de synchronisatie via Finder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05:03
SyS_ErroR schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:43:
Ik heb een hoop HEIF foto's/video's, gemaakt op een iPhone 12 en een iPhone 13 met IOS 16.5. Die probeer ik via Finder te synchroniseren naar (diezelfde) iPhones. Alle .JPG-afbeeldingen zijn zichtbaar, maar alle .HEIC-afbeeldingen worden (zonder foutmelding) overgeslagen en zijn daarmee niet zichtbaar op de iOS-devices.

"Oplossing" kan natuurlijk zijn door alle .HEIC-afbeeldingen te converteren naar .JPG, maar ik wil eigenlijk de originelen niet aanpassen. En het is natuurlijk ergens gek om terug te gaan naar Legacy.

Zijn er Tweakers met een vergelijkbaar issue en heeft iemand de magische oplossing? Ik wil wegblijven van een systeem zoals iCloud Photo's, en vasthouden aan de synchronisatie via Finder.
Kan je dat niet met airdrop doen?
Met Finder moet je een backup maken en die naar de andere iphone zetten. met itunes ook.
En je hebt betaalde apps, zoals Fonetrans en programmas zoals iMazing, die het slectief kunnen

[ Voor 9% gewijzigd door Mel33 op 01-08-2023 16:44 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:20
SyS_ErroR schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:43:

Ik denk dat een iCloud foto's je hier wel gaat redden qua gemak. Ik ga er vanuit dat het beide je eigen telefoons zijn en dat je ze alleen maar wilt syncen. Dan is er vrijwel geen makkelijkere optie.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:25
Vanuit de Finder wijs ik nu gewoon naar de juiste mappen op mijn Synology-NAS, en dan zorgt ie dat al die foto's zichtbaar zijn op beide iPhones (van mij en mijn vriendin). Dat werkt voor ons gebruik echt perfect, behalve dat alle .HEIC-afbeeldingen dus worden overgeslagen (overigens zonder foutmelding en/of berichtgeving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S023
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Ik ben al een tijdje op zoek naar een werkmethode om office (microsoft of libre) documenten op een iphone/ipad te bewerken. Daarbij staan mijn bestanden lokaal op een qnap NAS opgeslagen. Maar ik heb hier nog steeds geen oplossing voor. (Alle bestanden overzetten op onedrive of dergelijke zie ik niet zitten)
Iemand een suggestie?

Via ‘bestanden’ of ‘FE file explorer’ heb ik overal toegang tot de bestanden. Maar bewerken is dus een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
S023 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 17:25:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een werkmethode om office (microsoft of libre) documenten op een iphone/ipad te bewerken. Daarbij staan mijn bestanden lokaal op een qnap NAS opgeslagen. Maar ik heb hier nog steeds geen oplossing voor. (Alle bestanden overzetten op onedrive of dergelijke zie ik niet zitten)
Iemand een suggestie?

Via ‘bestanden’ of ‘FE file explorer’ heb ik overal toegang tot de bestanden. Maar bewerken is dus een probleem.
Dacht eerst aan DS file, maar die heet voor QNAP - QFile.

Is dat niet wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S023
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Vorkie schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 17:33:
[...]

Dacht eerst aan DS file, maar die heet voor QNAP - QFile.

Is dat niet wat je zoekt?
Nee, dat doet eigenlijk hetzelfde als de apps die ik al noemde. Om het even in ‘windows’ taal uit te leggen;

Met verkenner kan ik door mijn NAS klikken, als ik vervolgens een office document open, opent deze in Microsoft Word. Zodra ik iets bewerk en opslaan klik, is het bestand op mijn NAS aangepast.

Dit is wat ik ook op de iphone/ipad wil bereiken.. als ik nu via bestanden/FE file explorer/Qfile een doxc open, opent er een viewer binnen die app, aanpassen lukt niet.
Als ik iets wil aanpassen, moet ik het bestand overhevelen naar MS Word. Ik werk dan echter niet meer op mijn NAS, maar lokaal in een andere app. Opslaan van aanpassingen wijzigt daarmee niks op mijn NAS

Hoop dat dit mijn vraag verduidelijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05:03
Snap er niets van
Heel mijn focus werkt niet, alles hoort tot 10uur stil te zijn maar niks is stil.
Whatsapp belt en het gewone bellen belt.
Aan uit helpt niet. iPhone aan uit helpt niet.

Meer mensen last van? ios 16.6

[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 16-08-2023 08:38 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-06 23:55
@Mel33 nee, geen last van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:42

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mel33 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 08:36:
Snap er niets van
Heel mijn focus werkt niet, alles hoort tot 10uur stil te zijn maar niks is stil.
Whatsapp belt en het gewone bellen belt.
Aan uit helpt niet. iPhone aan uit helpt niet.

Meer mensen last van? ios 16.6
Met aan uit zou het juist stil moeten zijn.

:+

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
Iemand een idee hoe ik kan zien of een foto niet is ingedeeld in een album?
Dit zou moeten kunnen met het aanmaken van een smart album maar dit kan ik nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wie kan mij hiermee helpen?

Ik heb een iPhone 12 mini 64GB, wat jaren goed is gegaan, maar de laatste paar maanden blijft ie zeuren over storage almost full en nu zelfs sinds een paar dagen helemaal vol.

Voor volledigheid: ik heb iCloud 2TB en foto's gaan ook daar naartoe en de setting staat op Optimise Storage. Toch neemt Photos 4,52 GB op mijn toestel in beslag en ik zie geen enkele manier om dat kleiner te maken.

Vooruitlopend op de langetermijn oplossing: ik ga zodra de iPhone 15 reeks uit is voor een 128 of zelfs 256 GB model, just to be sure, want dit is gewoon vervelend.

Alleen snap ik niet waarom ik zelfs mét iCloud zo snel tegen de limiet aanloop te laatste tijd.

Wat mij opvalt:
  • Photos = 4,52 GB en valt nergens kleiner te maken
  • iCloud Photos van nu niet meer syncen door "storage full" -> beetje Catch-22 situation nu 8)7
  • Music (Apple Music abo) = 1,52 GB en ik heb géén playlists of wat dan ook lokaal opgeslagen, pure cache, krijg ik niet kleiner
  • Health = 870 MB, ik heb een Apple Watch en ik sta verbaasd over de gigantische grote aan data. Heart Rate alleen is al 151 MB, wtf?! Kan dit niet anders Apple? Waarom moet dit ook allemaal op mijn iPhone staan en niet in iCloud op wellicht de laatste maand na? Ik heb pas 1 of 1,5 jaar een Watch dus als dit de groei aan data is heb ik over 10 jaar 8 GB, op mijn iPhone, nodig?!
  • Notes = 660 MB, ja ik gebruik het veel, maar vrijwel alleen maar tekst en tabellen, enkele keer pdf'je of afbeelding erbij, maar ik zie 0 opties om alles ouder dan 1 maand ofzo in iCloud te bewaren, wederom: waarom alles op mijn telefoon?
  • Messaging apps = 1,5 GB, dit heb ik al opgeschoond, zoals ik periodiek al moest doen, was nu 3,8 GB maar alsnog is mijn iPhone storage daarna volgeraakt
Los hiervan heb ik wel de nodige apps, van werk apps die ook niet klein zijn (Outlook 535 MB, Teams 499 MB) tot aan mijn auto apps, laad-apps, home automation apps en 1 spelletje wat ik dagelijks speel van 1,2 GB (voor de rest 0 spelletjes).

Kortom: ik krijg het idee dat Apple te weinig controle biedt over de opslag en ik helemaal geen gekke dingen doe behalve dat ik misschien wat meer apps dan gemiddeld heb. Ik kan zo al tot 6-7 GB aan data komen die ik zou kunnen besparen door caching minder te maken, wellicht zelfs meer, maar daar zie ik geen opties toe (Photos, Notes, Health, etc).

Zijn er nog tips op dit gebied? Ik heb al het nodige gegoogled maar los van dat je iCloud Photos en Optimise Storage aan moet zetten en kijken of er geen playlists/muziek/podcasts/etc lokaal gedownload worden is er weinig wat ik kan vinden wat mij helpt.

Ik heb dan ook sterk het idee dat het gegroeid is door die Apple diensten waar ik geen controle over heb. En laat ik daar nu juist iCloud voor hebben afgesloten, zodat ik geen grote opslag nodig dacht te hebben. Dus ik word er eigenlijk een beetje gek van. :P Alle tips zijn dan ook welkom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:17
MooDyBLueS schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 09:52:

Ik heb een iPhone 12 mini 64GB, wat jaren goed is gegaan, maar de laatste paar maanden blijft ie zeuren over storage almost full en nu zelfs sinds een paar dagen helemaal vol.

Voor volledigheid: ik heb iCloud 2TB en foto's gaan ook daar naartoe en de setting staat op Optimise Storage. Toch neemt Photos 4,52 GB op mijn toestel in beslag en ik zie geen enkele manier om dat kleiner te maken.

Vooruitlopend op de langetermijn oplossing: ik ga zodra de iPhone 15 reeks uit is voor een 128 of zelfs 256 GB model, just to be sure, want dit is gewoon vervelend.

Alleen snap ik niet waarom ik zelfs mét iCloud zo snel tegen de limiet aanloop te laatste tijd.

Wat mij opvalt:
  • iCloud Photos van nu niet meer syncen door "storage full" -> beetje Catch-22 situation nu 8)7
  • Music (Apple Music abo) = 1,52 GB en ik heb géén playlists of wat dan ook lokaal opgeslagen, pure cache, krijg ik niet kleiner
  • Health = 870 MB, ik heb een Apple Watch en ik sta verbaasd over de gigantische grote aan data. Heart Rate alleen is al 151 MB, wtf?! Kan dit niet anders Apple? Waarom moet dit ook allemaal op mijn iPhone staan en niet in iCloud op wellicht de laatste maand na? Ik heb pas 1 of 1,5 jaar een Watch dus als dit de groei aan data is heb ik over 10 jaar 8 GB, op mijn iPhone, nodig?!
  • Notes = 660 MB, ja ik gebruik het veel, maar vrijwel alleen maar tekst en tabellen, enkele keer pdf'je of afbeelding erbij, maar ik zie 0 opties om alles ouder dan 1 maand ofzo in iCloud te bewaren, wederom: waarom alles op mijn telefoon?
  • Messaging apps = 1,5 GB, dit heb ik al opgeschoond, zoals ik periodiek al moest doen, was nu 3,8 GB maar alsnog is mijn iPhone storage daarna volgeraakt
Los hiervan heb ik wel de nodige apps, van werk apps die ook niet klein zijn (Outlook 535 MB, Teams 499 MB) tot aan mijn auto apps, laad-apps, home automation apps en 1 spelletje wat ik dagelijks speel van 1,2 GB (voor de rest 0 spelletjes).

Kortom: ik krijg het idee dat Apple te weinig controle biedt over de opslag en ik helemaal geen gekke dingen doe behalve dat ik misschien wat meer apps dan gemiddeld heb. Ik kan zo al tot 6-7 GB aan data komen die ik zou kunnen besparen door caching minder te maken, wellicht zelfs meer, maar daar zie ik geen opties toe (Photos, Notes, Health, etc).

Zijn er nog tips op dit gebied? Ik heb al het nodige gegoogled maar los van dat je iCloud Photos en Optimise Storage aan moet zetten en kijken of er geen playlists/muziek/podcasts/etc lokaal gedownload worden is er weinig wat ik kan vinden wat mij helpt.

Ik heb dan ook sterk het idee dat het gegroeid is door die Apple diensten waar ik geen controle over heb. En laat ik daar nu juist iCloud voor hebben afgesloten, zodat ik geen grote opslag nodig dacht te hebben. Dus ik word er eigenlijk een beetje gek van. :P Alle tips zijn dan ook welkom!
Resetten en alles er opnieuw opzetten. Werkt bij mijn 64gb iPhone X om het half jaar prima.

Eerst even genoeg er af halen, zodat je iCloud gaat syncen, en dan resetten en opnieuw installeren die handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
ChrisM schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 10:20:
[...]

Resetten en alles er opnieuw opzetten. Werkt bij mijn 64gb iPhone X om het half jaar prima.

Eerst even genoeg er af halen, zodat je iCloud gaat syncen, en dan resetten en opnieuw installeren die handel.
Is zeker het proberen waard, maar gaat ie dan niet binnen no-time alle cache weer opbouwen?

En doe je de reset puur vanuit iCloud of via Mac/PC (ik heb zelf een MacBook indien nodig)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 09:52:

Wat mij opvalt:

Kun je wel een nieuwe backup draaien? Wellicht nemen oude backups van vóór de cleanup een boel ruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Dennisdn schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 10:36:
[...]

Kun je wel een nieuwe backup draaien? Wellicht nemen oude backups van vóór de cleanup een boel ruimte in.
Ik weet niet precies hoe je dit bedoelt, want back-ups komen toch juist in iCloud? Daar zie ik 1 back-up staan van mijn iPhone van 4,29 GB. Ik zie niet meerdere back-ups staan. Laatste back-up is van gisteren staat er.

iCloud back-up werkt dus nog wel, maar de Photos staat op Syncing Paused. Terwijl ik wat op heb zitten schonen en nu op 62,7 van de 64 GB zit, ik zat op 63,7 voor het opschonen.

Het probleem vind ik dus dat alles waar ik wél wat mee kan zijn kleine apps van 400 MB of minder. Maar alles wat groot is, heb ik blijkbaar geen grip op en doet Apple bijna niks aan om in goede banen te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Wellicht goed om aan mijn verhaal nog toe te voegen, maar als ik naar de balk onder iPhone Storage kijk, dan zie ik wel dat System Data (grijze deel) ±30-35% van de totale opslag inneemt. Is dat normaal?

Verder zijn Apps, iOS en Photos bij elkaar ±60% van alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 10:46:
Wellicht goed om aan mijn verhaal nog toe te voegen, maar als ik naar de balk onder iPhone Storage kijk, dan zie ik wel dat System Data (grijze deel) ±30-35% van de totale opslag inneemt. Is dat normaal?

Verder zijn Apps, iOS en Photos bij elkaar ±60% van alles.
Ik was er net even een screenshot van aan het maken. iOS en systeemdata schat ik op deze screenshot zo’n 10GB? Als het heel veel meer is, dan zou ik ff de iPhone wipen en die backup van gister terugzetten. die ziet er op zich netjes uit met net geen 5GB.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QO7n5Tz0fJTmFACNDo7MRo-v3EU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tEcjWbq7qEIhW9G3xAVrEcTb.jpg?f=fotoalbum_large

Ik neem aan dat je de individuele apps bent langs gelopen. In mijn voorbeeld screenshot zie je bijvoorbeeld best veel app-data. Maar dat zijn o.a. DeTelegraaf en DeGelderlander die 10GB aan data hebben opgeslagen. Zo sluimert het best snel vol.

[ Voor 33% gewijzigd door Dennisdn op 20-08-2023 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Dennisdn schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 10:48:
[...]

Ik was er net even een screenshot van aan het maken. iOS en systeemdata schat ik op deze screenshot zo’n 10GB? Als het heel veel meer is, dan zou ik ff de iPhone wipen en die backup van gister draaien, die ziet er op zich netjes uit met net geen 5GB.

[Afbeelding]
Nou, ik zit dus op bijna dezelfde hoeveelheid haha, heb hem nu met het verwijderen van mijn enige spel tot 61,6 GB kunnen krijgen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FMys-7yfC2LlBf_FKisZX9r3i5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r4fAwmVI1BINbh9LhmfL1232.jpg?f=fotoalbum_large

Maar waar ik dus ook tegenaan loop is dat vrijwel alle apps van 200-400 MB zelf maar 50-150 MB zijn en het overgrote deel Documents & Data is. Dus offloading heeft dan ook geen zin, want dan moet ik dat van minstens zo'n 20 apps doen om enige winst te behalen.

Edit: iOS en System Data lijkt bij mij dus een serieuze hoeveelheid te zijn. Ik gok wel 1/3e op z'n minst, dus dik 20 GB. En het valt me op dat mijn foto's balkje in verhouding veel groter is dan bij jou, ondanks dat ik dus iCloud Photos ten volle benut qua instellingen en 2 TB heb (waarvan ik maar 450 GB gebruik).

Ik heb in ieder geval wel de Photos nu weer kunnen syncen. Dus ik ga de iCloud back-up nogmaals draaien en maar even een reset en iCloud restore doen. Ik ben alleen bang dat ik volgende week weer qua caches op hetzelfde zit, maar het is het proberen waard, hopelijk heb ik ongelijk. :P

[ Voor 16% gewijzigd door MooDyBLueS op 20-08-2023 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 10:53:
[...]

Nou, ik zit dus op bijna dezelfde hoeveelheid haha, heb hem nu met het verwijderen van mijn enige spel tot 61,6 GB kunnen krijgen:
[Afbeelding]

Maar waar ik dus ook tegenaan loop is dat vrijwel alle apps van 200-400 MB zelf maar 50-150 MB zijn en het overgrote deel Documents & Data is. Dus offloading heeft dan ook geen zin, want dan moet ik dat van minstens zo'n 20 apps doen om enige winst te behalen.

Edit: iOS en System Data lijkt bij mij dus een serieuze hoeveelheid te zijn. Ik gok wel 1/3e op z'n minst, dus dik 20 GB.
Ik zou ff dubbelchecken of de backup van gister goed is en gewoon het toestel wipen en backup terugzetten. Als die 4,zoveel is, dan lijkt daar niet veel vervuiling in te zitten en is je probleem wellicht al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Dennisdn schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 10:55:
[...]

Ik zou ff dubbelchecken of de backup van gister goed is en gewoon het toestel wipen en backup terugzetten. Als die 4,zoveel is, dan lijkt daar niet veel vervuiling in te zitten en is je probleem wellicht al opgelost.
Ga ik doen, had net al mijn reactie een 2e edit gegeven, maar jij was me voor me je reactie. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
MooDyBLueS schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 10:31:
[...]

Is zeker het proberen waard, maar gaat ie dan niet binnen no-time alle cache weer opbouwen?

En doe je de reset puur vanuit iCloud of via Mac/PC (ik heb zelf een MacBook indien nodig)?
Ja, worden wel weer caches etc opgebouwd, daarom over een half jaartje weer. Maar alles is in ieder geval wel weer opgeruimd.

En ik doe het gewoon op de telefoon zelf en alles terugzetten uit de iCloud.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
ChrisM schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 14:31:
[...]

Ja, worden wel weer caches etc opgebouwd, daarom over een half jaartje weer. Maar alles is in ieder geval wel weer opgeruimd.

En ik doe het gewoon op de telefoon zelf en alles terugzetten uit de iCloud.
Het proberen waard was het zeker, ik heb vanochtend na mijn laatste bericht gelijk gereset en daarna via iCloud teruggezet. Het resultaat na een halve dag gebruik: 38,6 GB van de 64 GB.

Apps is ongewijzigd kijkend naar het rode balkje, iOS ook, maar Photos en System Data zijn enorm geslonken.

Photos is nu maar 1,14 GB. Wel bijzonder dat Music gelijk weer 1,15 GB inneemt, blijkbaar is dat de cache voor alle basics? Ik heb namelijk nog niet eens muziek afgespeeld. Health is ook 'gewoon' weer de volle 800 MB.

En het meest wonderlijke: mijn telefoon was heel traag geworden, soms stotterde hij gigantisch en was het niet vooruit te branden, zelfs iets simpels als unlocken of een app wegswipen om naar het homescreen te komen. Maar dat is nu allemaal verdwenen! Ik heb zelfs het idee dat mijn batterij langer meegaat hierdoor, want normaal kom ik de dag amper door (het is ook een mini, helpt ook niet), maar nu kwam ik thuis met 43%.

En het was behoorlijk snel, enige wat langer duurde was de restore van apps, maar los van dat was het binnen ik gok 30 min gepiept. En die apps druppelen vanzelf wel binnen, ik had alleen even mijn auto en bank apps met prioriteit binnengehaald, omdat ik die nodig had, maar de rest ging vanzelf en na een uurtje stond alles er weer op.

Ik ben voorlopig weer happy, hiermee red ik het wel tot ik een iPhone 15 of (hopelijk) een in prijs verlaagde 14 Pro in 128/256 GB aanschaf over 1-2 maanden.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-06 12:09

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

MooDyBLueS schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 22:16:
[...]

Wel bijzonder dat Music gelijk weer 1,15 GB inneemt, blijkbaar is dat de cache voor alle basics? Ik heb namelijk nog niet eens muziek afgespeeld.
Je zou de Music ook gewoon van je toestel kunnen verwijderen.

Dat heb ik gedaan. Las dat ergens op het Internet, net als Books en Stocks (meen ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-06 22:02
Weet niet of ik goed zit...

3 dochters hier hebben allemaal een Ipad, ingesteld als normale ipad, geen kinderinstellingen.
Nu wil ik tussen 1700-1900 uur alles vergrendelen, dat ging goed met schermtijd en het vergrendelen tussen 1700-1900 uur, alleen nu hebben ze door dat je gewoon uitzondering kan aanklikken.

Is dit nog beter te beveiligen?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Mars18 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:04:
Weet niet of ik goed zit...

3 dochters hier hebben allemaal een Ipad, ingesteld als normale ipad, geen kinderinstellingen.
Nu wil ik tussen 1700-1900 uur alles vergrendelen, dat ging goed met schermtijd en het vergrendelen tussen 1700-1900 uur, alleen nu hebben ze door dat je gewoon uitzondering kan aanklikken.

Is dit nog beter te beveiligen?
Je kan een pincode instellen en dan het blokkeren waardoor je de keuze hebt om 1 minuut nog die app te openen of een pincode in te tikken. De pincode staat onderaan de schermtijd instellingen en de blokkeer functie staat onderaan waar je de schema in kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
i2Paq schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:53:
[...]

Je zou de Music ook gewoon van je toestel kunnen verwijderen.

Dat heb ik gedaan. Las dat ergens op het Internet, net als Books en Stocks (meen ik).
Waarom zou ik dat willen? Ik heb een Apple Music abo. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-06 12:09

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

MooDyBLueS schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 21:09:
[...]

Waarom zou ik dat willen? Ik heb een Apple Music abo. 8)7
Je klaagt dat het ruimte inneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
i2Paq schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:37:
[...]

Je klaagt dat het ruimte inneemt.
Begrijpend lezen is ook een vak. Ik klaagde dat mijn hele iPhone onnodig veel ruimte innam. En ja, dat Apple Music daar een cache van standaard 1,1 GB van maakt, is inderdaad opmerkelijk en daarom benoemde ik hem. Ik heb ook Spotify gehad en die kwam (destijds) out-of-the-box niet verder dan een kwart of eenderde ervan.

En dan nog, iemand aanraden de app te verwijderen terwijl die al aangegeven heeft Apple Music te gebruiken is nogal... bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:30
Ik heb voor het eerst me eens in de opdrachten verdiept op IOS. Ik had wel altijd al een opdracht om snel wifi en bluetooth uit te zetten aangezien dat al jaren onhandig gaat. Maar nu heb ik bij automatisering ingesteld dat bij verlaten van mijn huis (straal 100m) de wifi uit zou moeten gaan. En weer aan bij het aankomen in die straal van 100m. Het enige is dat hij nu telkens een pop up geeft om de opdracht te activeren. Maar het idee van automatisering is dat hij dit zelf doet zonder dat ik nog iets moet bevestigen lijkt me.

Doe ik iets verkeerd??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-06 10:44

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

drusloos schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:52:
Ik heb voor het eerst me eens in de opdrachten verdiept op IOS. Ik had wel altijd al een opdracht om snel wifi en bluetooth uit te zetten aangezien dat al jaren onhandig gaat. Maar nu heb ik bij automatisering ingesteld dat bij verlaten van mijn huis (straal 100m) de wifi uit zou moeten gaan. En weer aan bij het aankomen in die straal van 100m. Het enige is dat hij nu telkens een pop up geeft om de opdracht te activeren. Maar het idee van automatisering is dat hij dit zelf doet zonder dat ik nog iets moet bevestigen lijkt me.

Doe ik iets verkeerd??
Je doet niks verkeerd. Dit is “by design”.
Alleen wanneer je een trigger hebt van een ander Apple product, Apple CarPlay bijvoorbeeld, dan hoef je de opdracht niet te bevestigen.

Ik zit eigenlijk ook met smart te wachten totdat deze “eis” vervalt en de opdrachten die ik aanmaak gewoon uitgevoerd worden zonder extra bevestiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 21:48

Toppe

Oké ✅

Doe ik iets verkeerd??
Tikkeltje off-topic maar met HomeKit doen ze het zelfde:

Automatisering die direct de deur ontgrendeld als ik thuis kom werkt niet.

Nu een virtuele schakelaar: kom ik thuis dan gaat die schakelaar naar ‘Aan’. En een automatisering als de schakelaar aan is: ontgrendel de deur. Dat werkt dus weer wel

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13:01
De functie heeft ook eigenlijk een verkeerde naam, want dat als je het niet automatisch kan laten starten is het natuurlijk geen automation :P

Ik wou graag een automation die Flitsmeister startte zodra m'n iPhone via Bluetooth de verbinding met de auto had. De detectie gaat wel goed, alleen wordt hij inderdaad niet automatisch gestart.

Dat lijkt een security dingetje, want als je dezelfde automation edit en de trigger aanpast naar opladen komt er een extra vinkje bij die de mogelijkheid geeft uit te zetten zodat de automation direct gaat lopen en niet om confirmation vraagt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mNKJOVbwOKsTNxFceokx0bsAHvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xU7tbFKxheEs4RScdIrhGxDl.jpg?f=fotoalbum_large

Gauw afschaffen en mogelijk maken dat het ook voor connecties kan gaan werken, desnoods met een 'weet je dit zeker' melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:06
Moet zeggen, ik hoop toch echt dat iOS 17 mijn bereik en accu verbruik tijdens bellen issues oplost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/hktyFOjHkcgiQqy0Pr56XgBq.jpg

Begin het een beetje zat te worden, stand-by valt nog mee maar bellen verbruikt echt fors meer, en dit werd voor mij met iedere update na 16.3, steeds erger met elke update.

deze telefoontje vond plaats thuis en was 14 minuten lang

Andere sim (van mijn partner) in mijn 13 Pro = hetzelfde issue

Mijn sim in andere telefoon (android), geen issues en vol bereik.

Mijn partner heeft ook geen issues en vol bereik.

En volledig schoon beginnen haalt ook niks uit, dus het ligt waarschijnlijk niet aan de back-up.

Ik ga mijzelf niet aan de beta wagen (sowieso niet nu final om de hoek is), maar ik hoop echt dat iOS17 de boel naar 16.3 en eerder draait qua verbruik en bereik.

beste resultaat met beide had ik op iOS 15, altijd vol bereik en normale bel en stand-by verbruik, iOS 16 zorgde voor iets slechtere bel resultaat, maar na 16.3 is het echt erg geworden

[ Voor 5% gewijzigd door Mizgala28 op 03-09-2023 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je onder mobiel netwerk je telefoon uitgevinkt en ook bellen via wifi uit ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Hackus schreef op zondag 3 september 2023 @ 16:54:
Heb je onder mobiel netwerk je telefoon uitgevinkt en ook bellen via wifi uit ?
Bellen via wifi zet ik altijd op al onze telefoons uit (zorgt voor problemen boven in de woning)

Mobiele data staat standard uit als ik thuis ben, gesprekken en data staan op 4G.

mocht het uitmaken, wifi assistentie staat uit, bellen via andere apparaten en iCloud ook uit

[ Voor 17% gewijzigd door Mizgala28 op 03-09-2023 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:09

amphora

Websites & Fotografie

Wat bedoel je precies met
Hackus schreef op zondag 3 september 2023 @ 16:54:
onder mobiel netwerk je telefoon uitgevinkt
?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Mizgala28 schreef op zondag 3 september 2023 @ 17:01:
[...]

Bellen via wifi zet ik altijd op al onze telefoons uit (zorgt voor problemen boven in de woning)

Mobiele data staat standard uit als ik thuis ben, gesprekken en data staan op 4G.

mocht het uitmaken, wifi assistentie staat uit, bellen via andere apparaten en iCloud ook uit
Zet boven in huis een extra access point en zet bellen via wifi weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:39

JB

Cédric roelt!

Ik merk de laatste week bizar veel trillingen wanneer de iPhone unlocked is (in mijn handpalm) :? Alsof er dan berichten/pushmeldingen binnen komen, maar ik kan het niet duiden. Dit betreft zowel mijn zakelijke als prive iPhone. Toen ik mijn vrouw hierop attendeerde, bevestigde zij niet veel later dit ook te bemerken.

Alles draait de laatste iOS 16.6 versie. Meer mensen die dit ervaren?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Tylen schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:09:
[...]

Maar wat lost bellen via wifi op dan?

We hebben een extra accesspoint, alleen is bellen via wifi onstabiel (we wonen in een appartement en vrijwel iedereen hier heeft ook 5ghz)

Ik heb dat altijd uit, en al jaren geen issue met slechter bereik gehad inclusief met deze iphone tot een paar updates terug.

Edit: bellen via wifi maar weer aangezet, maar ik verwacht geen beter resultaat.

@JB men zegt dat Pokémon GO dat met een update terug heeft veroorzaakt.

App refresh ervoor uitzetten helpt niet, ondanks advies van sommige mensen online.

[ Voor 21% gewijzigd door Mizgala28 op 04-09-2023 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:39

JB

Cédric roelt!

@Mizgala28 dat zou dan (ook) hier de boosdoener kunnen zijn, dank! Ga het eens checken.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amphora schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:59:
Wat bedoel je precies met
[...]
?
Precies wat er staat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BNH2noxMkrepy5EFuNeqDW1_Rks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OVQfcuuUz9cozWyyDzOb4vT5.jpg?f=fotoalbum_large
Tylen schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:09:
[...]

Hij gebruikt bellen via WiFi niet, dus dat kan het niet zijn

[ Voor 31% gewijzigd door Hackus op 04-09-2023 11:40 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:09

amphora

Websites & Fotografie

"je telefoon" staat nergens. Bedoel je wellicht dat de telefoon app geen mobiele data mag gebruiken? Wat zou dat oplossen dan?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amphora schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:38:
[...]

"je telefoon" staat nergens. Bedoel je wellicht dat de telefoon app geen mobiele data mag gebruiken? Wat zou dat oplossen dan?
Ik geef aan wat ik uit heb staan en geen problemen ervaar die hij aangeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:59
Mizgala28 schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:31:
[...]

Maar wat lost bellen via wifi op dan?

We hebben een extra accesspoint, alleen is bellen via wifi onstabiel (we wonen in een appartement en vrijwel iedereen hier heeft ook 5ghz)
offtopic:
Het kan geen kwaad om met inSSIDer te checken welk 5Ghz kanaal vrij is. De meeste 5GHz apparaten staan op 5500MHz, kanaal 100 geloof ik, je kan via inSSIDer zien welk kanaal vrij is en voila, je hebt weer normale WiFi.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Kassad schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:03:
[...]

offtopic:
Het kan geen kwaad om met inSSIDer te checken welk 5Ghz kanaal vrij is. De meeste 5GHz apparaten staan op 5500MHz, kanaal 100 geloof ik, je kan via inSSIDer zien welk kanaal vrij is en voila, je hebt weer normale WiFi.
Alles tot 48 is hier vrij vol.

Nou kan onze router hoger, en dat helpt enorm (je zou bijna zeggen, de hele accesspoint is niet meer nodig)

Maar na een poos (paar uurtjes tot max 1 dag) schakelt hij terug naar kanaal 48 (soms 44), waar alle "ellende" van de buren rondom ons zitten.

Handmatig instellen lost dat niet op, en hoewel Asus beweert dat de router automatisch terug gaat, onze doet dat niet.

Maar ik weet dat deze dat wel kan doen, dus ik gok dat hij bewust de DFS kanalen mijdt.

Of de probleem daar aan ligt qua stabiliteit terzijde, internet en wifi zelf werken prima en hebben niet al te veel last van de andere netwerken beneden (daar was de oudere router minder blij mee)

Boven is een ander verhaal, vandaar de accesspoint die wij vroeger niet hadden (en die toen wij hier net kwamen wonen niet nodig was met de oude router, tot er meer mensen kwamen wonen allemaal met hun eigen router natuurlijk)

Maar bellen via wifi is nooit stabiel geweest met de oude, en de nieuwe router (en ik heb het weer uitgezet, accu ging niet minder snel naar beneden erdoor, maar de onstabiele verbinding is daarmee nog steeds het geval)

Onstabiel = tijdens bellen verbreekt het geluid, verbinding zelf niet en deze issue is er niet als dit uit staat.

En dit probleem hadden mijn vorige Android telefoons ook, en zo ook die van mijn partner.

Ik kan prima zonder, ik denk ook niet dat bellen via Wifi mij zal helpen, hopelijk doet iOS 17 dat wel want zoals ik zei had de iPhone er paar updates terug nergens last van, en de andere android telefoons thuis hebben sowieso geen last van.

En het ligt ook niet aan de sim kaart, ik heb een andere getest met zelfde resultaat.

Wat wel opvalt nu ik eraan denk is dat als ik mijn iPhone herstart, deze wel vol bereik heeft maar dan na een poos (waarschijnlijk) van toren wisselt en slechter bereik heeft.

Want de toren voor Vodafone staat op het dak van de flat tegenover ons.

Ik denk dat ik het hierbij laat, als ios17 dit niet oplost dan vraag ik een familielid van mij met een SE2022 of deze dan ook issues heeft hier met mijn sim kaart, zo nee dan gaat mijn 13 Pro de deur uit en heb ik geen idee wat het volgende wordt.

Zo ja, dan ligt het aan iOS en weet ik niet wat ik verder mee doe, de extra stand-by drain is nog te overzien (5% a 6% per nacht), maar bellen is een ander verhaal.

Want verder werkt het toestel prima.

[ Voor 52% gewijzigd door Mizgala28 op 05-09-2023 00:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-06 16:17

Metian

Snert is vies

JB schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:15:
Ik merk de laatste week bizar veel trillingen wanneer de iPhone unlocked is (in mijn handpalm) :? Alsof er dan berichten/pushmeldingen binnen komen, maar ik kan het niet duiden. Dit betreft zowel mijn zakelijke als prive iPhone. Toen ik mijn vrouw hierop attendeerde, bevestigde zij niet veel later dit ook te bemerken.

Alles draait de laatste iOS 16.6 versie. Meer mensen die dit ervaren?
Hier ook hetzelfde probleem. Het begin met enkele trillingen tot een max van drie achter elkaar.
Ik kwam toevallig tegen dat Pokemon Go het probleem zou zijn en dat locatie instelling aanpassen zou helpen. Alleen dat lijkt niks te helpen, ook lijken de trillingen hier nu erger geworden te zijn.

Source: https://discussions.apple.com/thread/255097083

Mijn vrouw heeft ook hetzelfde probleem, inclusief geluid (zet hem nooit op mute).

Als ik de telefoon unlock dan trilt het nu zeker meer dan 6 keer achter elkaar. Ik kan alleen niet achterhalen waar het vandaan moet komen.

Hier ook iOS 16.6

[ Voor 6% gewijzigd door Metian op 06-09-2023 12:55 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:47
Metian schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:54:
[...]

Hier ook hetzelfde probleem. Het begin met enkele trillingen tot een max van drie achter elkaar.
Ik kwam toevallig tegen dat Pokemon Go het probleem zou zijn en dat locatie instelling aanpassen zou helpen. Alleen dat lijkt niks te helpen, ook lijken de trillingen hier nu erger geworden te zijn.

Mijn vrouw heeft ook hetzelfde probleem, inclusief geluid (zet hem nooit op mute).

Als ik de telefoon unlock dan trilt het nu zeker meer dan 6 keer achter elkaar. Ik kan alleen niet achterhalen waar het vandaan moet komen.

Hier ook iOS 16.6
Nu je Pokemon GO zegt moet ik zeggen dat ik ook het idee heb dat er spawn zijn die op de achtergrond trillingen veroorzaken. Heb nu adventure sync uitgezet, kijken of dat het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Roy Tollenaar schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:55:
[...]

Nu je Pokemon GO zegt moet ik zeggen dat ik ook het idee heb dat er spawn zijn die op de achtergrond trillingen veroorzaken. Heb nu adventure sync uitgezet, kijken of dat het probleem oplost.
Scherp, ik had nog niet gedacht aan de adventure sync functie. Zal die hier is ook uitzetten.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mizgala28
Metian schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:56:
[...]

Scherp, ik had nog niet gedacht aan de adventure sync functie. Zal die hier is ook uitzetten.
Hier staat het weer aan aangezien het niet had geholpen eerder.

Adventure Sync is ook vooral bedoelt dat deze tracked hoeveel je loopt als de app uit staat, en dat is dus het probleem de app draait vanzelf op de achtergrond = alsof de app open is.

Als je telefoon ineens trilt, open maar meteen Pokémon GO en kans is groot dat zelfs als deze uit stond, dat je ineens een half corrupte scherm ziet van je omgeving.

Sluit hem af, start opnieuw op en dan werkt alles normaal. En als je GO daarna afsluit trilt hij enkele uurtjes weer niet, tot hij uit zichzelf weer opstart op de achtergrond.

je zou bijna zeggen dat het ineens net als op Android werkt, alleen daar heb je een betere kill knop voor apps

Naast het feit dat de app verwijderen het oplost, ik heb gelezen dat tril functie voor het spel uitschakelen dit probleem "verhelpt" (de app start alsnog op na een poos, alleen je telefoon trilt niet omdat het voor de app uit staat)

Net gedaan dus ik zie het wel of dat helpt, de afgelopen extra patch van Pokémon GO heeft namelijk niks ertegen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Mizgala28 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:20:
[...]

Hier staat het weer aan aangezien het niet had geholpen eerder.

Adventure Sync is ook vooral bedoelt dat deze tracked hoeveel je loopt als de app uit staat, en dat is dus het probleem de app draait vanzelf op de achtergrond = alsof de app open is.

Als je telefoon ineens trilt, open maar meteen Pokémon GO en kans is groot dat zelfs als deze uit stond, dat je ineens een half corrupte scherm ziet van je omgeving.

Sluit hem af, start opnieuw op en dan werkt alles normaal. En als je GO daarna afsluit trilt hij enkele uurtjes weer niet, tot hij uit zichzelf weer opstart op de achtergrond.

je zou bijna zeggen dat het ineens net als op Android werkt, alleen daar heb je een betere kill knop voor apps

Naast het feit dat de app verwijderen het oplost, ik heb gelezen dat tril functie voor het spel uitschakelen dit probleem "verhelpt" (de app start alsnog op na een poos, alleen je telefoon trilt niet omdat het voor de app uit staat)

Net gedaan dus ik zie het wel of dat helpt, de afgelopen extra patch van Pokémon GO heeft namelijk niks ertegen gedaan.
Hm dan kan het dus gewoon weer aanstaan. Ik had gelijk ook vibratie uitgeschakeld in Pokemon Go. Dus ik hoop dat ik er voor nu even geen last meer van heb. Werd er knetter gek van.

Kwam ook deze issue tegen: https://niantic.helpshift...r-trainers-using-iphones/

Dus lijkt er inderdaad op dat het Pokemon Go is dat het probleem is. 8)7

Edit: Blijkbaar maakt het dus niet uit, ik unlock me telefoon zojuist en hij trilde weer lekker weg.

[ Voor 3% gewijzigd door Metian op 06-09-2023 15:11 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:11
Ik ben me een beetje aan het oriënteren wat betreft focus mode. Nooit gebruikt, maar nu toch interesse in om wat hier te gaan doen. Voor werk, en in den avonduren.

Maar nu mijn vraag. Kun je bijvoorbeeld je werk focus instellen dat ie de tijd pakt van je werk agenda? Ik werk niet iedere dag om dezelfde tijd. Io kan er niks over terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dinsdag is het Apple event, en zal de publieke iOS17 wel uitkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Niet online
4acesNL schreef op woensdag 6 september 2023 @ 16:01:
Ik ben me een beetje aan het oriënteren wat betreft focus mode. Nooit gebruikt, maar nu toch interesse in om wat hier te gaan doen. Voor werk, en in den avonduren.

Maar nu mijn vraag. Kun je bijvoorbeeld je werk focus instellen dat ie de tijd pakt van je werk agenda? Ik werk niet iedere dag om dezelfde tijd. Io kan er niks over terugvinden.
Nee, volgens mij niet. Je kan wel een tijdschema instellen dat als je bijvoorbeeld elke maandag om 10 uur begint je het elke maandag om 10 uur in laat gaan.

Wat je ook kan doen is het op locatie aan zetten. Dat als je daar bent het automatisch aangaat als je daar bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
- edit - oops

Helaas werk ik thuis. Dus locatie gaat hem niet worden.

[ Voor 163% gewijzigd door 4acesNL op 06-09-2023 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4acesNL schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:09:
- edit - oops

Helaas werk ik thuis. Dus locatie gaat hem niet worden.
daar kun je beter me wachten tot iOS17 uit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Ik zit op iOS 17 (beta)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:21

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

4acesNL schreef op woensdag 6 september 2023 @ 16:01:

Dar heb ik ook naar gezocht. Je kunt ‘Niet storen’ wel voor een uur aanzetten, maar ik wil het ook doen op basis van iets in de agenda. Dat je daar een sleutelwoord gebruikt of zo en dat er dan een specifieke focus (die gekoppeld is aan dat specifieke sleutelwoord) aan gaat. Zo kun je dan meerdere verschillende focussen aan en uit zetten afhankelijk van je agenda.

Zou mooi zijn, maar dit heb ik nog niet kunnen vinden. Ook niet met een automatisering kunnen bouwen.
Iemand suggesties?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Is er ook niks mogelijk met opdrachten, door in een agenda item te kijken en dan een bepaalde focus te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

ChrisM schreef op woensdag 6 september 2023 @ 19:16:
Is er ook niks mogelijk met opdrachten, door in een agenda item te kijken en dan een bepaalde focus te starten?
Suggesties? Mij is het nog niet gelukt, maar dat zegt nix… 🤓

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Hippe Lip schreef op woensdag 6 september 2023 @ 21:31:
[...]

Suggesties? Mij is het nog niet gelukt, maar dat zegt nix… 🤓
Geen idee… maar zoiets als dit? Geen ervaring en niet geprobeerd, maar je zou hier iets mee moeten kunnen…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/weoHC-7DLWH2sqGBr2GighhzbgI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zmkn95Cq6H0eO1iBe7Qh7ewo.png?f=fotoalbum_large

• Hippe Lip

Hippe Lip

ChrisM schreef op woensdag 6 september 2023 @ 23:55:
[...]

Geen idee… maar zoiets als dit? Geen ervaring en niet geprobeerd, maar je zou hier iets mee moeten kunnen…
[Afbeelding]
@ChrisM
Dat lijkt wel eeneerste stap in de richting inderdaad. Het punt is hier dat je de focus wel AAN zet, maar dat die aan blijft 'until turned off'.

En hoe ga je dat laatste doen? Hoe zet je 'm weer uit?

<John O`Mill>

• ChrisM
Hippe Lip schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:53:
[...]

@ChrisM
Dat lijkt wel eeneerste stap in de richting inderdaad. Het punt is hier dat je de focus wel AAN zet, maar dat die aan blijft 'until turned off'.

En hoe ga je dat laatste doen? Hoe zet je 'm weer uit?
Misschien tot wanneer het event is afgelopen? Daar kan je misschien iets mee?

• Mizgala28
iOS 16.6.1 is uit (ook nieuwe WatchOS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-06 23:55
.....en nieuwe iPadOS. En ik verwacht ook een nieuwe macOS, maar daar moet ik nog naar kijken, omdat het iets met de Wallet-functie van doen zou hebben.

Edit: Offtopic, maar macOS heeft ook 13.5.2 klaar staan.

[ Voor 29% gewijzigd door RicoK op 08-09-2023 10:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 11:20

Doe ik iets verkeerd??
WishmasterNL schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:45:
[...]

Je doet niks verkeerd. Dit is “by design”.
Alleen wanneer je een trigger hebt van een ander Apple product, Apple CarPlay bijvoorbeeld, dan hoef je de opdracht niet te bevestigen.

Ik zit eigenlijk ook met smart te wachten totdat deze “eis” vervalt en de opdrachten die ik aanmaak gewoon uitgevoerd worden zonder extra bevestiging.
in iOS17 werkt dit zoals je wilt. Ik gebruik het nu al een tijdje in de public beta met bluetooth headsets en iCatcher podcast app playlist automation en werkt vrij betrouwbaar overal al mag het nog wat sneller wat mij betreft. Er is niet langer bevestiging nodig voor: automations van Berichten, Email, Wi-Fi, en Bluetooth. Lees hier ook meer informatie hierover met name in het geval van WIFI (wat ik zelf niet gebruik in mijn Automations).

Ik heb overigens eerder al eens een lijstje gemaakt van apps die Apple audio Automation ondersteunen.
Ik kan je iCatcher (podcast), Musi (YouTube muziek, eenmalige in-app aankoop wegkopen advertenties), BookPlayer (eBooks), CloudBeats (mp3 muziek collectie in je cloud storage) en Broadcasts (streaming radio zenders) aanraden.

Bluetooth:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBiAzW7Vd4_cjbao0RruN1dk6dY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bMtkncHxGqXCbT3OYraFLxME.jpg?f=fotoalbum_large

WIFI:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_UfcU5LzHo6QoWwUb9zY_vNEJw0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SN3GycLAouklngMlCXvaYjaM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13:27
Verkeerde gepost.

[ Voor 94% gewijzigd door AppleFan2007 op 08-09-2023 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

AppleFan2007 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 20:10:
Ik heb de laatste tijd wel wat problemen op de laatste beta icm iPhone 14 Pro , AirDrop werkt niet goed bij het versturen van een groter aantal files, iPhone wordt enorm warm en batterij is echt ruk.
Ook heel veel framedrops op bepaalde schermen.
Hopelijk is de release candidate veel beter.
Dit is het iOS 16 topic ;). Maar je “problemen” horen bij een beta. Wil je dat niet had je op iOS 16 moeten blijven ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13:27
Tylen schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 20:39:
[...]

Dit is het iOS 16 topic ;). Maar je “problemen” horen bij een beta. Wil je dat niet had je op iOS 16 moeten blijven ;).
Oei, miskeken. Het is al een lange dag geweest, mijn aandacht is al gaan slapen zo te zien.
Ik zal het maar eens gaan posten in het juiste topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1814876

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 1814876 op 28-09-2023 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Anoniem: 1814876 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 20:44:
Ik heb permanent silent modus aanstaan, maar mijn vrouw vindt het niet grappig dat ik haar telefoontjes mis.

Is het mogelijk om een contact uit te zonderen van silent modus? Liefste met trilfuntie, ringtone mag ook.

Do not disturb verbergt alle notificaties, dat vind ik hinderlijk.
Volgens mij kan dat niet in combinatie met silent modus (zelfs voor games moet ik de knop omzetten, anders heb ik geen geluid)

Maar wat je eventueel zou kunnen doen (geen idee of dat werkt) is voor bellen een ringtone instellen die geen geluid maakt, en voor je vrouw een normale die wel geluid maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik heb permanent silent modus aanstaan, maar mijn vrouw vindt het niet grappig dat ik haar telefoontjes mis.

Is het mogelijk om een contact uit te zonderen van silent modus? Liefste met trilfuntie, ringtone mag ook.

Apple Watch ;)

Mijne iPhone staat ook altijd op stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rastapopoulos
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:04

Kan wel ja, je kunt ergens noodcontacten oid instellen zodat je telefoon bij die personen altijd afgaat ongeacht geluidsinstelling. Zit er al jaren in, maar weet uit mijn hoofd ook even niet waar precies.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16:44
Rastapopoulos schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 22:44:
[...]

Kan wel ja, je kunt ergens noodcontacten oid instellen zodat je telefoon bij die personen altijd afgaat ongeacht geluidsinstelling. Zit er al jaren in, maar weet uit mijn hoofd ook even niet waar precies.
Telefoon app openen, heb je linksonder de optie Favorieten. Contacten die je daaraan toevoegt worden uitgesloten van de stille modus.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Niet online

Je kan ervoor kiezen om de stille modus te laten passeren bij contacten. Dit doe je door de contact van je vrouw te gaan > edit/wijzigen > ringtone > emergency bypass/altijd aan bij noodgevallen. Hier kan je ook de vibratie wijzigen.

Je kan ook het als favoriet toevoegen of een lijst aanmaken waarbij je de belangrijkste contacten toevoegt (desnoods maak je er meerdere om onderscheid te maken in werk en privé) door in telefoon in het tabblad contacten links bovenaan op lists/lijsten te klikken > een nieuwe lijst toevoegen > contact toevoegen. Niet vergeten dan om naar je instellingen te gaan > focus > do not disturb/niet storen > mensen/people > kiezen welke perso(o)n(en) je meldingen van wilt krijgen en/of telefoontjes van wilt ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Laatst online: 13:34

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Weet niet of het mag hier of niet maar hoop dat er hier wat iPhone guru’s mee lezen die het herkennen :p

Mijn vrouw heeft een probleem met mail. Ze gebruikt gewoon iOS mail app. Het probleem is dat je ziet dat ze 3 ongelezen mailtjes heeft. Maar je ziet er maar 2 daadwerkelijk staan. Ook als je het filter ongelezen aan zet zie je alleen die 2 maar wanneer ze zoekt op het onderwerp komt dat mailtje die onzichtbaar is wel naar voren.

De afzender van dat mailtje is ook niet geblokkeerd. Zelfs als VIP gemarkeerd maar dat helpt ook niet.

Iemand dit wel eens meegemaakt?

Het is ook alleen in de Apple mail app. Gewoon Hotmail online laat de mail wel zien.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLjorn
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-06 23:55
Ricmaniac schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 08:49:
Weet niet of het mag hier of niet maar hoop dat er hier wat iPhone guru’s mee lezen die het herkennen :p

Mijn vrouw heeft een probleem met mail. Ze gebruikt gewoon iOS mail app. Het probleem is dat je ziet dat ze 3 ongelezen mailtjes heeft. Maar je ziet er maar 2 daadwerkelijk staan. Ook als je het filter ongelezen aan zet zie je alleen die 2 maar wanneer ze zoekt op het onderwerp komt dat mailtje die onzichtbaar is wel naar voren.

De afzender van dat mailtje is ook niet geblokkeerd. Zelfs als VIP gemarkeerd maar dat helpt ook niet.

Iemand dit wel eens meegemaakt?

Het is ook alleen in de Apple mail app. Gewoon Hotmail online laat de mail wel zien.
Probeer eens rechtsboven op wijzig te drukken, dan selecteer alle linksboven. Dan linksonder markeer, en dan markeer als gelezen. Werkt vaak bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Laatst online: 13:34

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

NLjorn schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 09:13:
[...]

Probeer eens rechtsboven op wijzig te drukken, dan selecteer alle linksboven. Dan linksonder markeer, en dan markeer als gelezen. Werkt vaak bij mij.
Het is heel vreemd. Dit werkt inderdaad om vervolgens die mail in de mailbox te laten zien (zonder zoeken) maar wanneer je vervolgens de mailapp helemaal af sluit (iets omhoog swipen en dan weg vegen) en je het opnieuw opent is die weer onzichtbaar.

Ik heb nog nooit zoiets mee gemaakt.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
funrider schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:41:

Ik heb overigens eerder al eens een lijstje gemaakt van apps die Apple audio Automation ondersteunen.
Ik kan je iCatcher (podcast), Musi (YouTube muziek, eenmalige in-app aankoop wegkopen advertenties), BookPlayer (eBooks), CloudBeats (mp3 muziek collectie in je cloud storage) en Broadcasts (streaming radio zenders) aanraden.
Interessante post, thanks.

Ben je bekend met Pocket Casts? Vind die een erg prettige UI en bediening hebben. Is er een reden dat je iCatcher aanraad ipv OverCast (of Pocket Casts)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
sjorsjuhmaniac schreef op zondag 10 september 2023 @ 15:01:
[...]
Interessante post, thanks.

Ben je bekend met Pocket Casts? Vind die een erg prettige UI en bediening hebben. Is er een reden dat je iCatcher aanraad ipv OverCast (of Pocket Casts)?
Thanks! Ik ben zeker bekend met Pocket Casts die een hele fijne UI heeft (veel beter dan iCatcher!) en functies, echter het grote gemis is ondersteuning voor Apple Shortcuts: Automation zie ook mijn lijstje met apps in mijn eerdere post. De podcast apps waarvan ik weet die het ondersteunen zijn: iCatcher, Castro Podcast Player, Overcast en Apple Podcasts. Ik ben tegenstelling tot velen nooit fan geweest van Overcast o.a door gebrek aan volwaardige instellingen met name rondom downloads en automatisch verwijderen na luisteren e.d. Castro abonnementsvorm is voor mij no go. Apple Podcasts is voorheen altijd heel slecht geweest. Ik vond Downcast ook erg goed maar ook die mist Automation ondersteuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
funrider schreef op zondag 10 september 2023 @ 19:59:
[...]

Thanks! Ik ben zeker bekend met Pocket Casts die een hele fijne UI heeft (veel beter dan iCatcher!) en functies, echter het grote gemis is ondersteuning voor Apple Shortcuts: Automation zie ook mijn lijstje met apps in mijn eerdere post. De podcast apps waarvan ik weet die het ondersteunen zijn: iCatcher, Castro Podcast Player, Overcast en Apple Podcasts. Ik ben tegenstelling tot velen nooit fan geweest van Overcast o.a door gebrek aan volwaardige instellingen met name rondom downloads en automatisch verwijderen na luisteren e.d. Castro abonnementsvorm is voor mij no go. Apple Podcasts is voorheen altijd heel slecht geweest. Ik vond Downcast ook erg goed maar ook die mist Automation ondersteuning.
Kan je een voorbeeld geven wat PC mist, en iCatcher wel heeft qua shortcut ondersteuning? Ik zie nu namelijk een paar basale cmd's staan maar eerder hier (of in het shortcut topic) heeft iemand als eens de hele lijst met shortcut opties voor PC gepost....

gevonden, gejat van @Donstil :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xPT0UXiWgaCHtMHzEMZIwyKIZI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cZA9iY1U5L4CcrkHOaKcXoQK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
sjorsjuhmaniac schreef op zondag 10 september 2023 @ 20:30:
[...]

Kan je een voorbeeld geven wat PC mist, en iCatcher wel heeft qua shortcut ondersteuning? Ik zie nu namelijk een paar basale cmd's staan maar eerder hier (of in het shortcut topic) heeft iemand als eens de hele lijst met shortcut opties voor PC gepost....
Speel playlist “naam” af. Ik gebruik zoals gezegd dit in Apple Shortcuts > Automation voor Bluetooth device “naam”. PC komt niet eens voor in Automation. Shortcuts zijn een ander verhaal.

[ Voor 6% gewijzigd door funrider op 10-09-2023 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
funrider schreef op zondag 10 september 2023 @ 20:59:
[...]

Speel playlist “naam” af.
Thanks, understood. Ik ga het eens installeren en wat mee spelen.
Ik gebruik zoals gezegd dit in Apple Shortcuts > Automation voor Bluetooth device “naam”. PC komt niet eens voor in Automation. Shortcuts zijn een ander verhaal.
Bij mij staan PC commands wel in automation, ik heb iOS 16.

Voor mij is dit specifieke punt geen argument omdat al mijn automations enkel een shortcut aanroepen en zelf geen andere commands bevatten. Dit heb ik gedaan zodat ik code kan hergebruiken en omdat shortcuts als icon op het homescreen gezet kunnen worden en daardoor ook handmatig getriggered kunnen worden.
(Ik heb bv maar 1 shortcut om mijn wallpaper automatisch te wisselen van kleur naar monochrome op sunrise/sunset en die shortcut trigger ik met 2 automations: sunrise en sunset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:06
Beste tweakers, even een vraagje, ik heb op mijn iphone een achtergrond “profiel” gemaakt met 2 widgets en selectie uit wat foto’s mijn achtergrond wisselt elk uur, ik zou daar graag wat foto’s bij zetten maar ik krijg het niet voor elkaar….. moet ik dan weer een heel nieuw achtergrond “profiel” maken en dus opnieuw de foto’s die ik al had selecteren + de nieuwe foto’s die ik erbij wil, als ook opnieuw de widgets toevoegen en op de goede plaats zetten?

Of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:49
Inhumanous schreef op zondag 17 september 2023 @ 09:40:
Beste tweakers, even een vraagje, ik heb op mijn iphone een achtergrond “profiel” gemaakt met 2 widgets en selectie uit wat foto’s mijn achtergrond wisselt elk uur, ik zou daar graag wat foto’s bij zetten maar ik krijg het niet voor elkaar….. moet ik dan weer een heel nieuw achtergrond “profiel” maken en dus opnieuw de foto’s die ik al had selecteren + de nieuwe foto’s die ik erbij wil, als ook opnieuw de widgets toevoegen en op de goede plaats zetten?

Of doe ik iets fout?
Je kan er meer foto's aan toevoegen als je de achtergrond bewerkt. Lang je achtergrond ingedrukt houden en dan meer foto's selecteren uit Foto's app.
https://www.iculture.nl/t...phone-ipad-ipod-touch/#16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:41
Ik zit op iOS 16.6.1 op een iPhone 12 pro.

Ik probeerde net een app die ‘offloaded’ is terug te activeren, en het lukt niet. Ik heb het dan met andere apps geprobeerd, en ook dat lukt niet.
Een nieuwe app installeren lukt dan weer wel.

Zou er een probleem zijn in mijn settings?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Voor degenen die, net als ik, nog even bij iOS 16 blijven: 16.7 is uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
iOS 16.7.2 inmiddels beschikbaar

[ Voor 40% gewijzigd door Hackus op 08-11-2023 17:07 ]

• Luffbra
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
Hoi, ik ben nieuw op dit forum.

Sinds een week kan ik op mijn 12 Pro geen foto's meer maken. Via andere app's lukt het wel, dus de lenzen zijn oké.

Heeft iemand een idee waarom dit niet meer lukt?
Ik heb gisteren de nieuwste ios-update gedaan.

Merci!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
iOS 16.7.5 is uit (changelog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik heb een iphone 8 gekocht voor de kleine. Ik heb een gezinsaccount aangemaakt.

Ikzelf gebruik een samsung s23. Als de kleine apps wil downloaden krijg ze de melding: verzoek om te downloaden wordt naar ouder verstuurd.

Ik druk dan op 'vraag'. Maar ik krijg helemaal geen melding of email verstuurd naar kijn S23. Ik heb al de stappenplan gevolgd via de apple site. Alles is up to date en heb focus ook uitgezet, maar tevergeefs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 22:36:
Ik heb een iphone 8 gekocht voor de kleine. Ik heb een gezinsaccount aangemaakt.

Ikzelf gebruik een samsung s23. Als de kleine apps wil downloaden krijg ze de melding: verzoek om te downloaden wordt naar ouder verstuurd.

Ik druk dan op 'vraag'. Maar ik krijg helemaal geen melding of email verstuurd naar kijn S23. Ik heb al de stappenplan gevolgd via de apple site. Alles is up to date en heb focus ook uitgezet, maar tevergeefs..
Dat werkt toch ook helemaal niet van iOS naar Android? De “vraag” komt op een Apple apparaat van een gezinshoofd. Zie ook: https://support.apple.com...lgens%2520op%2520'Gereed'.

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 21-03-2024 22:45 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 22:43:
[...]

Dat werkt toch ook helemaal niet van iOS naar Android? De “vraag” komt op een Apple apparaat waar een van de ouders is ingelogd.
Dat dacht ik al. Kan het anders worden ingesteld? Dat ik het via mail krijg? Ik heb net in mijn apple id ingelogt maar kon het snel niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Farabi schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 22:45:
[...]

Dat dacht ik al. Kan het anders worden ingesteld? Dat ik het via mail krijg? Ik heb net in mijn apple id ingelogt maar kon het snel niet vinden.
Nope, zie support artikel hierboven.
Waar vind je je 'Vraag om te kopen'-verzoeken?
Als een 'Vraag om te kopen'-melding aan je aandacht is ontsnapt, kun je het verzoek terugvinden in Berichten op je iPhone, iPad, Apple Watch of Mac. Als je het verzoek niet ziet in Berichten, kun je je 'Vraag om te kopen’-verzoek vinden in het meldingencentrum.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Nieuwe update voor mijn iphone 8:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQBfY8IKawfh165sbtdnsxAUFqw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2KvB6StkK76eJgwqacbqHCPk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:53
En iOS 16.7.9 is ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik wil dat mijn zoon maximaal 3 uur/dag op zijn iPhone zit. Leek mij makkelijk in te stellen binnen Schermtijd maar ik krijg het niet voor elkaar. Het maakt me niet uit welke apps hij wil gebruiken, en voor hoe lang, maar ik wil gewoon dat hij in totaal max 3 uur heeft. Ik kan echter alleen maar per app limieten instellen, en tijden dat hij geen gebruik kan maken van zijn iPhone.

Mis ik iets, lijkt me zoiets simpels?

This title is for sale, please send me a PM

Pagina: 1 ... 40 41 Laatste

Let op:
Discussies over iPadOS mogen in [iPadOS 16 beta] - Ervaringen & Discussie.

iOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook het algemeen beleid.

Ben je benieuwd of jouw favoriete app goed werkt op een iOS beta? Dan is deze Google Sheet een goed startpunt. Staat jouw favoriete app er niet bij maar ben je intussen wel een ervaring rijker? Dan kan je die ervaring delen via het App Compatibility Form