drusloos schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:52:
Ik heb voor het eerst me eens in de opdrachten verdiept op IOS. Ik had wel altijd al een opdracht om snel wifi en bluetooth uit te zetten aangezien dat al jaren onhandig gaat. Maar nu heb ik bij automatisering ingesteld dat bij verlaten van mijn huis (straal 100m) de wifi uit zou moeten gaan. En weer aan bij het aankomen in die straal van 100m. Het enige is dat hij nu telkens een pop up geeft om de opdracht te activeren. Maar het idee van automatisering is dat hij dit zelf doet zonder dat ik nog iets moet bevestigen lijkt me.
Doe ik iets verkeerd??
in iOS17 werkt dit zoals je wilt. Ik gebruik het nu al een tijdje in de public beta met bluetooth headsets en iCatcher podcast app playlist automation en werkt vrij betrouwbaar overal al mag het nog wat sneller wat mij betreft. Er is niet langer bevestiging nodig voor: automations van Berichten, Email, Wi-Fi, en Bluetooth. Lees hier ook meer informatie hierover met name in het geval van WIFI (wat ik zelf niet gebruik in mijn Automations).WishmasterNL schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:45:
[...]
Je doet niks verkeerd. Dit is “by design”.
Alleen wanneer je een trigger hebt van een ander Apple product, Apple CarPlay bijvoorbeeld, dan hoef je de opdracht niet te bevestigen.
Ik zit eigenlijk ook met smart te wachten totdat deze “eis” vervalt en de opdrachten die ik aanmaak gewoon uitgevoerd worden zonder extra bevestiging.
Ik heb overigens eerder al eens een lijstje gemaakt van apps die Apple audio Automation ondersteunen.
Ik kan je iCatcher (podcast), Musi (YouTube muziek, eenmalige in-app aankoop wegkopen advertenties), BookPlayer (eBooks), CloudBeats (mp3 muziek collectie in je cloud storage) en Broadcasts (streaming radio zenders) aanraden.
Bluetooth:
:strip_exif()/f/image/bMtkncHxGqXCbT3OYraFLxME.jpg?f=fotoalbum_large)
WIFI:
:strip_exif()/f/image/SN3GycLAouklngMlCXvaYjaM.jpg?f=fotoalbum_large)