Acties:
  • +3 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
drusloos schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:52:
Ik heb voor het eerst me eens in de opdrachten verdiept op IOS. Ik had wel altijd al een opdracht om snel wifi en bluetooth uit te zetten aangezien dat al jaren onhandig gaat. Maar nu heb ik bij automatisering ingesteld dat bij verlaten van mijn huis (straal 100m) de wifi uit zou moeten gaan. En weer aan bij het aankomen in die straal van 100m. Het enige is dat hij nu telkens een pop up geeft om de opdracht te activeren. Maar het idee van automatisering is dat hij dit zelf doet zonder dat ik nog iets moet bevestigen lijkt me.

Doe ik iets verkeerd??
WishmasterNL schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:45:
[...]

Je doet niks verkeerd. Dit is “by design”.
Alleen wanneer je een trigger hebt van een ander Apple product, Apple CarPlay bijvoorbeeld, dan hoef je de opdracht niet te bevestigen.

Ik zit eigenlijk ook met smart te wachten totdat deze “eis” vervalt en de opdrachten die ik aanmaak gewoon uitgevoerd worden zonder extra bevestiging.
in iOS17 werkt dit zoals je wilt. Ik gebruik het nu al een tijdje in de public beta met bluetooth headsets en iCatcher podcast app playlist automation en werkt vrij betrouwbaar overal al mag het nog wat sneller wat mij betreft. Er is niet langer bevestiging nodig voor: automations van Berichten, Email, Wi-Fi, en Bluetooth. Lees hier ook meer informatie hierover met name in het geval van WIFI (wat ik zelf niet gebruik in mijn Automations).

Ik heb overigens eerder al eens een lijstje gemaakt van apps die Apple audio Automation ondersteunen.
Ik kan je iCatcher (podcast), Musi (YouTube muziek, eenmalige in-app aankoop wegkopen advertenties), BookPlayer (eBooks), CloudBeats (mp3 muziek collectie in je cloud storage) en Broadcasts (streaming radio zenders) aanraden.

Bluetooth:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBiAzW7Vd4_cjbao0RruN1dk6dY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bMtkncHxGqXCbT3OYraFLxME.jpg?f=fotoalbum_large

WIFI:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_UfcU5LzHo6QoWwUb9zY_vNEJw0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SN3GycLAouklngMlCXvaYjaM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:44
Verkeerde gepost.

[ Voor 94% gewijzigd door AppleFan2007 op 08-09-2023 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:32

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

AppleFan2007 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 20:10:
Ik heb de laatste tijd wel wat problemen op de laatste beta icm iPhone 14 Pro , AirDrop werkt niet goed bij het versturen van een groter aantal files, iPhone wordt enorm warm en batterij is echt ruk.
Ook heel veel framedrops op bepaalde schermen.
Hopelijk is de release candidate veel beter.
Dit is het iOS 16 topic ;). Maar je “problemen” horen bij een beta. Wil je dat niet had je op iOS 16 moeten blijven ;).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:44
Tylen schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 20:39:
[...]

Dit is het iOS 16 topic ;). Maar je “problemen” horen bij een beta. Wil je dat niet had je op iOS 16 moeten blijven ;).
Oei, miskeken. Het is al een lange dag geweest, mijn aandacht is al gaan slapen zo te zien.
Ik zal het maar eens gaan posten in het juiste topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1814876

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 1814876 op 28-09-2023 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:37
Anoniem: 1814876 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 20:44:
Ik heb permanent silent modus aanstaan, maar mijn vrouw vindt het niet grappig dat ik haar telefoontjes mis.

Is het mogelijk om een contact uit te zonderen van silent modus? Liefste met trilfuntie, ringtone mag ook.

Do not disturb verbergt alle notificaties, dat vind ik hinderlijk.
Volgens mij kan dat niet in combinatie met silent modus (zelfs voor games moet ik de knop omzetten, anders heb ik geen geluid)

Maar wat je eventueel zou kunnen doen (geen idee of dat werkt) is voor bellen een ringtone instellen die geen geluid maakt, en voor je vrouw een normale die wel geluid maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:32

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb permanent silent modus aanstaan, maar mijn vrouw vindt het niet grappig dat ik haar telefoontjes mis.

Is het mogelijk om een contact uit te zonderen van silent modus? Liefste met trilfuntie, ringtone mag ook.

Apple Watch ;)

Mijne iPhone staat ook altijd op stil.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rastapopoulos
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:32

Kan wel ja, je kunt ergens noodcontacten oid instellen zodat je telefoon bij die personen altijd afgaat ongeacht geluidsinstelling. Zit er al jaren in, maar weet uit mijn hoofd ook even niet waar precies.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17:27
Rastapopoulos schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 22:44:
[...]

Kan wel ja, je kunt ergens noodcontacten oid instellen zodat je telefoon bij die personen altijd afgaat ongeacht geluidsinstelling. Zit er al jaren in, maar weet uit mijn hoofd ook even niet waar precies.
Telefoon app openen, heb je linksonder de optie Favorieten. Contacten die je daaraan toevoegt worden uitgesloten van de stille modus.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online

Je kan ervoor kiezen om de stille modus te laten passeren bij contacten. Dit doe je door de contact van je vrouw te gaan > edit/wijzigen > ringtone > emergency bypass/altijd aan bij noodgevallen. Hier kan je ook de vibratie wijzigen.

Je kan ook het als favoriet toevoegen of een lijst aanmaken waarbij je de belangrijkste contacten toevoegt (desnoods maak je er meerdere om onderscheid te maken in werk en privé) door in telefoon in het tabblad contacten links bovenaan op lists/lijsten te klikken > een nieuwe lijst toevoegen > contact toevoegen. Niet vergeten dan om naar je instellingen te gaan > focus > do not disturb/niet storen > mensen/people > kiezen welke perso(o)n(en) je meldingen van wilt krijgen en/of telefoontjes van wilt ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:35

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Weet niet of het mag hier of niet maar hoop dat er hier wat iPhone guru’s mee lezen die het herkennen :p

Mijn vrouw heeft een probleem met mail. Ze gebruikt gewoon iOS mail app. Het probleem is dat je ziet dat ze 3 ongelezen mailtjes heeft. Maar je ziet er maar 2 daadwerkelijk staan. Ook als je het filter ongelezen aan zet zie je alleen die 2 maar wanneer ze zoekt op het onderwerp komt dat mailtje die onzichtbaar is wel naar voren.

De afzender van dat mailtje is ook niet geblokkeerd. Zelfs als VIP gemarkeerd maar dat helpt ook niet.

Iemand dit wel eens meegemaakt?

Het is ook alleen in de Apple mail app. Gewoon Hotmail online laat de mail wel zien.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLjorn
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-05 14:57
Ricmaniac schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 08:49:
Weet niet of het mag hier of niet maar hoop dat er hier wat iPhone guru’s mee lezen die het herkennen :p

Mijn vrouw heeft een probleem met mail. Ze gebruikt gewoon iOS mail app. Het probleem is dat je ziet dat ze 3 ongelezen mailtjes heeft. Maar je ziet er maar 2 daadwerkelijk staan. Ook als je het filter ongelezen aan zet zie je alleen die 2 maar wanneer ze zoekt op het onderwerp komt dat mailtje die onzichtbaar is wel naar voren.

De afzender van dat mailtje is ook niet geblokkeerd. Zelfs als VIP gemarkeerd maar dat helpt ook niet.

Iemand dit wel eens meegemaakt?

Het is ook alleen in de Apple mail app. Gewoon Hotmail online laat de mail wel zien.
Probeer eens rechtsboven op wijzig te drukken, dan selecteer alle linksboven. Dan linksonder markeer, en dan markeer als gelezen. Werkt vaak bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:35

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

NLjorn schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 09:13:
[...]

Probeer eens rechtsboven op wijzig te drukken, dan selecteer alle linksboven. Dan linksonder markeer, en dan markeer als gelezen. Werkt vaak bij mij.
Het is heel vreemd. Dit werkt inderdaad om vervolgens die mail in de mailbox te laten zien (zonder zoeken) maar wanneer je vervolgens de mailapp helemaal af sluit (iets omhoog swipen en dan weg vegen) en je het opnieuw opent is die weer onzichtbaar.

Ik heb nog nooit zoiets mee gemaakt.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:56
funrider schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:41:

Ik heb overigens eerder al eens een lijstje gemaakt van apps die Apple audio Automation ondersteunen.
Ik kan je iCatcher (podcast), Musi (YouTube muziek, eenmalige in-app aankoop wegkopen advertenties), BookPlayer (eBooks), CloudBeats (mp3 muziek collectie in je cloud storage) en Broadcasts (streaming radio zenders) aanraden.
Interessante post, thanks.

Ben je bekend met Pocket Casts? Vind die een erg prettige UI en bediening hebben. Is er een reden dat je iCatcher aanraad ipv OverCast (of Pocket Casts)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
sjorsjuhmaniac schreef op zondag 10 september 2023 @ 15:01:
[...]
Interessante post, thanks.

Ben je bekend met Pocket Casts? Vind die een erg prettige UI en bediening hebben. Is er een reden dat je iCatcher aanraad ipv OverCast (of Pocket Casts)?
Thanks! Ik ben zeker bekend met Pocket Casts die een hele fijne UI heeft (veel beter dan iCatcher!) en functies, echter het grote gemis is ondersteuning voor Apple Shortcuts: Automation zie ook mijn lijstje met apps in mijn eerdere post. De podcast apps waarvan ik weet die het ondersteunen zijn: iCatcher, Castro Podcast Player, Overcast en Apple Podcasts. Ik ben tegenstelling tot velen nooit fan geweest van Overcast o.a door gebrek aan volwaardige instellingen met name rondom downloads en automatisch verwijderen na luisteren e.d. Castro abonnementsvorm is voor mij no go. Apple Podcasts is voorheen altijd heel slecht geweest. Ik vond Downcast ook erg goed maar ook die mist Automation ondersteuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
funrider schreef op zondag 10 september 2023 @ 19:59:
[...]

Thanks! Ik ben zeker bekend met Pocket Casts die een hele fijne UI heeft (veel beter dan iCatcher!) en functies, echter het grote gemis is ondersteuning voor Apple Shortcuts: Automation zie ook mijn lijstje met apps in mijn eerdere post. De podcast apps waarvan ik weet die het ondersteunen zijn: iCatcher, Castro Podcast Player, Overcast en Apple Podcasts. Ik ben tegenstelling tot velen nooit fan geweest van Overcast o.a door gebrek aan volwaardige instellingen met name rondom downloads en automatisch verwijderen na luisteren e.d. Castro abonnementsvorm is voor mij no go. Apple Podcasts is voorheen altijd heel slecht geweest. Ik vond Downcast ook erg goed maar ook die mist Automation ondersteuning.
Kan je een voorbeeld geven wat PC mist, en iCatcher wel heeft qua shortcut ondersteuning? Ik zie nu namelijk een paar basale cmd's staan maar eerder hier (of in het shortcut topic) heeft iemand als eens de hele lijst met shortcut opties voor PC gepost....

gevonden, gejat van @Donstil :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xPT0UXiWgaCHtMHzEMZIwyKIZI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cZA9iY1U5L4CcrkHOaKcXoQK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
sjorsjuhmaniac schreef op zondag 10 september 2023 @ 20:30:
[...]

Kan je een voorbeeld geven wat PC mist, en iCatcher wel heeft qua shortcut ondersteuning? Ik zie nu namelijk een paar basale cmd's staan maar eerder hier (of in het shortcut topic) heeft iemand als eens de hele lijst met shortcut opties voor PC gepost....
Speel playlist “naam” af. Ik gebruik zoals gezegd dit in Apple Shortcuts > Automation voor Bluetooth device “naam”. PC komt niet eens voor in Automation. Shortcuts zijn een ander verhaal.

[ Voor 6% gewijzigd door funrider op 10-09-2023 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
funrider schreef op zondag 10 september 2023 @ 20:59:
[...]

Speel playlist “naam” af.
Thanks, understood. Ik ga het eens installeren en wat mee spelen.
Ik gebruik zoals gezegd dit in Apple Shortcuts > Automation voor Bluetooth device “naam”. PC komt niet eens voor in Automation. Shortcuts zijn een ander verhaal.
Bij mij staan PC commands wel in automation, ik heb iOS 16.

Voor mij is dit specifieke punt geen argument omdat al mijn automations enkel een shortcut aanroepen en zelf geen andere commands bevatten. Dit heb ik gedaan zodat ik code kan hergebruiken en omdat shortcuts als icon op het homescreen gezet kunnen worden en daardoor ook handmatig getriggered kunnen worden.
(Ik heb bv maar 1 shortcut om mijn wallpaper automatisch te wisselen van kleur naar monochrome op sunrise/sunset en die shortcut trigger ik met 2 automations: sunrise en sunset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:13
Beste tweakers, even een vraagje, ik heb op mijn iphone een achtergrond “profiel” gemaakt met 2 widgets en selectie uit wat foto’s mijn achtergrond wisselt elk uur, ik zou daar graag wat foto’s bij zetten maar ik krijg het niet voor elkaar….. moet ik dan weer een heel nieuw achtergrond “profiel” maken en dus opnieuw de foto’s die ik al had selecteren + de nieuwe foto’s die ik erbij wil, als ook opnieuw de widgets toevoegen en op de goede plaats zetten?

Of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-05 11:34
Inhumanous schreef op zondag 17 september 2023 @ 09:40:
Beste tweakers, even een vraagje, ik heb op mijn iphone een achtergrond “profiel” gemaakt met 2 widgets en selectie uit wat foto’s mijn achtergrond wisselt elk uur, ik zou daar graag wat foto’s bij zetten maar ik krijg het niet voor elkaar….. moet ik dan weer een heel nieuw achtergrond “profiel” maken en dus opnieuw de foto’s die ik al had selecteren + de nieuwe foto’s die ik erbij wil, als ook opnieuw de widgets toevoegen en op de goede plaats zetten?

Of doe ik iets fout?
Je kan er meer foto's aan toevoegen als je de achtergrond bewerkt. Lang je achtergrond ingedrukt houden en dan meer foto's selecteren uit Foto's app.
https://www.iculture.nl/t...phone-ipad-ipod-touch/#16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:03
Ik zit op iOS 16.6.1 op een iPhone 12 pro.

Ik probeerde net een app die ‘offloaded’ is terug te activeren, en het lukt niet. Ik heb het dan met andere apps geprobeerd, en ook dat lukt niet.
Een nieuwe app installeren lukt dan weer wel.

Zou er een probleem zijn in mijn settings?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Voor degenen die, net als ik, nog even bij iOS 16 blijven: 16.7 is uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
iOS 16.7.2 inmiddels beschikbaar

[ Voor 40% gewijzigd door Hackus op 08-11-2023 17:07 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Luffbra
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
Hoi, ik ben nieuw op dit forum.

Sinds een week kan ik op mijn 12 Pro geen foto's meer maken. Via andere app's lukt het wel, dus de lenzen zijn oké.

Heeft iemand een idee waarom dit niet meer lukt?
Ik heb gisteren de nieuwste ios-update gedaan.

Merci!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
iOS 16.7.5 is uit (changelog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik heb een iphone 8 gekocht voor de kleine. Ik heb een gezinsaccount aangemaakt.

Ikzelf gebruik een samsung s23. Als de kleine apps wil downloaden krijg ze de melding: verzoek om te downloaden wordt naar ouder verstuurd.

Ik druk dan op 'vraag'. Maar ik krijg helemaal geen melding of email verstuurd naar kijn S23. Ik heb al de stappenplan gevolgd via de apple site. Alles is up to date en heb focus ook uitgezet, maar tevergeefs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 22:36:
Ik heb een iphone 8 gekocht voor de kleine. Ik heb een gezinsaccount aangemaakt.

Ikzelf gebruik een samsung s23. Als de kleine apps wil downloaden krijg ze de melding: verzoek om te downloaden wordt naar ouder verstuurd.

Ik druk dan op 'vraag'. Maar ik krijg helemaal geen melding of email verstuurd naar kijn S23. Ik heb al de stappenplan gevolgd via de apple site. Alles is up to date en heb focus ook uitgezet, maar tevergeefs..
Dat werkt toch ook helemaal niet van iOS naar Android? De “vraag” komt op een Apple apparaat van een gezinshoofd. Zie ook: https://support.apple.com...lgens%2520op%2520'Gereed'.

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 21-03-2024 22:45 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 22:43:
[...]

Dat werkt toch ook helemaal niet van iOS naar Android? De “vraag” komt op een Apple apparaat waar een van de ouders is ingelogd.
Dat dacht ik al. Kan het anders worden ingesteld? Dat ik het via mail krijg? Ik heb net in mijn apple id ingelogt maar kon het snel niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Farabi schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 22:45:
[...]

Dat dacht ik al. Kan het anders worden ingesteld? Dat ik het via mail krijg? Ik heb net in mijn apple id ingelogt maar kon het snel niet vinden.
Nope, zie support artikel hierboven.
Waar vind je je 'Vraag om te kopen'-verzoeken?
Als een 'Vraag om te kopen'-melding aan je aandacht is ontsnapt, kun je het verzoek terugvinden in Berichten op je iPhone, iPad, Apple Watch of Mac. Als je het verzoek niet ziet in Berichten, kun je je 'Vraag om te kopen’-verzoek vinden in het meldingencentrum.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Nieuwe update voor mijn iphone 8:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQBfY8IKawfh165sbtdnsxAUFqw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2KvB6StkK76eJgwqacbqHCPk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:14
En iOS 16.7.9 is ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik wil dat mijn zoon maximaal 3 uur/dag op zijn iPhone zit. Leek mij makkelijk in te stellen binnen Schermtijd maar ik krijg het niet voor elkaar. Het maakt me niet uit welke apps hij wil gebruiken, en voor hoe lang, maar ik wil gewoon dat hij in totaal max 3 uur heeft. Ik kan echter alleen maar per app limieten instellen, en tijden dat hij geen gebruik kan maken van zijn iPhone.

Mis ik iets, lijkt me zoiets simpels?

This title is for sale, please send me a PM

Pagina: 1 ... 40 41 Laatste

Let op:
Discussies over iPadOS mogen in [iPadOS 16 beta] - Ervaringen & Discussie.

iOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook het algemeen beleid.

Ben je benieuwd of jouw favoriete app goed werkt op een iOS beta? Dan is deze Google Sheet een goed startpunt. Staat jouw favoriete app er niet bij maar ben je intussen wel een ervaring rijker? Dan kan je die ervaring delen via het App Compatibility Form