Toon posts:

Ga jij dit jaar je iPhone upgraden naar de nieuwe 12 Series?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Het is nog vroeg, het Online Event met de presentatie van de nieuwe iPhone 12 series is pas dinsdag, maar:

Poll: Ga jij dit jaar je iPhone upgraden?
ja, iPhone 12 Mini (5,4inch)
ja, iPhone 12 (6,1inch)
ja, iPhone 12 Pro (6,1 inch)
ja, iPhone 12 Pro Max
nee, hou m'n huidige iPhone
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403032&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

• Eiríkr
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:38
Nee, ik ga lekker een jaartje door met mijn 11 Pro.

stats.fm/ericafterdark | letterboxd.com/ericafterdark

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:43
Ik twijfel nog tussen de 6.1” regulier of pro maar heb de pro in de poll aangevinkt😁 Mijn X 256gb mag vervangen worden.

©2004

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:00
Ik ga voor de Pro Max.
Ik kom van een iPhone 7 Plus en wil nu weer de flagship iPhone hebben.

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:07
Van de X 64 Gb naar de 12 Mini 128 Gb. Vind 5,8 inch net iets te groot kwa formaat. Dus laat 5,4 inch maar komen. Tenzij de specs echt tegen vallen tussen de mini en de pro varianten.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• _Bailey_
  • Niet online
TheKerremenke schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:55:
Van de X 64 Gb naar de 12 Mini 128 Gb. Vind 5,8 inch net iets te groot kwa formaat. Dus laat 5,4 inch maar komen. Tenzij de specs echt tegen vallen tussen de mini en de pro varianten.
dan komt jouw keuze goed uit, want de Pro is dit jaar 6,1 inch en niet 5,8 inch ;)

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:45

Saven

Administrator

De 12 (pro/max) stelt echt niks voor anno 2020/2021 als we de geruchten mogen geloven. Als je een 11 Pro hebt zoals ik dan lijkt het me allerminst nodig om te upgraden.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 17:03

EMP

Krulloos!

Mijn vriendin en ik hebben allebei een iPhone SE 2016.

De mijne heeft een half jaar geleden voor het eerst (na 4 jaar) een nieuwe (originele) accu gekregen, en is in erg goede staat. Die houdt het nog wel een paar jaar uit.

Mijn vriendin is inmiddels aan haar 3e scherm en 2e accu, beide niet origineel. Zij kan niet wachten tot de mini ;)

Verbouwblog van ons Schrootjespaleis uit 1925.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
De laatste maanden even Apple uitgeprobeerd ivm privacy en de 6s gaat vervangen worden door een 12 mini.

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06 14:41
M'n 8 plus gaat nog een dikke dag mee, ik moet er ook wel bij zeggen dat hoewel ik tevreden ben met de telefoon ansich, ik niet echt te spreken ben over het hele gamepass/xcloud gebeuren en dat ook meespeelt met de beslissing of ik over ga stappen naar Android (nog nooit een Android gehad) in de toekomst.

• Pat-Juh
  • Laatst online: 20:55

Pat-Juh

Patrick

Eiríkr schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:39:
Nee, ik ga lekker een jaartje door met mijn 11 Pro.
+1 en wellicht +2 of 3. Dit ligt eraan hoelang de iPhone 7 van mijn vader nog meegaat/ ondersteunt gaat worden. Afgezien van nog sneller, nog betere camera’s, een nog vloeiender scherm, etc. Veranderd er aan de functies niets, de ervaring blijft voor mij vrijwel identiek.

• T-Rut
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:08

T-Rut

Karma is a b*tch

Ik heb 12 pro geselecteerd, maar eerlijk gezegd twijfel ik nog. Mijn 6s is nog snel zat. Alleen de (tweede) accu houd het niet lang meer vol...

Growing old is mandatory, growing up is optional.

• Pindasaus
  • Laatst online: 22:30
Mijn 7 werkt nog prima dus die gaat nog wel zeker twee jaar mee, zou misschien wel een wat kleiner toestel willen hebben op de langere termijn maar wil daar eigenlijk geen geld in investeren.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik ga dit jaar ook weer lekker upgraden, ik heb alle dertien jaargangen gehad dus doe dan de 14e ook maar.

Het belooft met het nieuwe design ook best een aardig jaar te worden.

Wel ga ik dit jaar voor de instap Max, 128 GB is voor mij ruim voldoende namelijk dus een upgrade is niet meer nodig.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 18:48
Ik heb mijn iPhone 8 Plus nu 3 jaar en die bevalt nog prima, dus ik hou voorlopig het geld in mijn zak.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Hier wel getwijfeld maar mijn XS voelt nog steeds erg snel aan. Ik koop dan liever een iPad Air voor op de bank.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:34
Ik ga van de 7 naar de mini.
Last van random camera vastlopers, de 2e batterij die er al weer mee kapt rond 16:00.
Begint allemaal een beetje kuren te vertonen helaas

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
-

[Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 08-04-2021 13:42]

• virtualite
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-06 23:06
Heb de se uit 2016 en ben blij met de iphone 12 mini.

Deze staat zeker op de planning om aan te schaffen.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb een twee jaar oude iPhone8. Voor de heb en de fotografie wil ik een nieuwe, mijn verstand en portemonnee zeggen dat de huidige nog best een jaar meekan.

* Delerium kijkt het met plezier aan en zal waarschijnlijk overslaan.

• theRich
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05 15:44
Nee ik ga nog super met mijn half jaar oude iPhone 11. Deze blijf ik echt nog wel een tijd gebruiken.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn iPhone 7 gaat nog een jaar mee denk ik. Deze nieuwe variant van de iPhone X heeft wederom niks nieuws waar ik op zit te wachten, en sterker nog: het ontbreekt features die ik erg waardeer (3D touch & touch ID).

Ze innoveren al sinds 2017 niet meer bij de iPhones, en dat is erg jammer.

Waar ik op wacht zijn de upgrades die we hopelijk volgend jaar mogen zien:
  • 120Hz of hoger refresh rate voor het scherm;
  • Touch ID terug (achter het scherm of in de powerknop;
  • Kleinere notch en dunnere bezels.
Met bonuspunten voor:
  • Vervangbare of uitbreidbare opslag;
  • Of volledig wireless of een USB-C aansluiting;
  • 3D touch terug (of haptic touch verbeterd).
Als ik bedenk wat ik doe met mijn smartphone komt het vooral neer op e-mail lezen, nieuws lezen, simpele games (2048 enzo), beperkt social media, WhatsApp, en als ik single ben vooral wat dating apps :+

Dus wil ik 1400 euro uitgeven aan een flagship iPhone die minder te bieden heeft dan een Android toestel voor de helft van de prijs? Nee dank je. Het is een bijzonder slechte manier van omgaan met je geld. Mijn iPhone 7 doet het nog prima en is meer dan snel genoeg voor alles wat ik ermee doe.

Ik zou vooral spijt krijgen van zoveel geld uitgeven voor een nieuwe smartphone met maar beperkte upgrades en vervelende downgrades. Volgend jaar is hij écht aan vervanging toe, denk ik, puur omdat hij te langzaam wordt en binnenkort al geen iOS upgrades gaat krijgen.

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:19

OMD

Mand!

Ik ga hoe dan ook naar een nieuwe phone, de iPhone 12pro. Kom van een 6 af en die kan echt niet meer normaal functioneren. Jammer dat er geen 120hz scherm komt. Ik vind dat erg prettig op mijn iPad pro.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Tartarus
@Blue-eagle ik neem aan dat je nog op iOS 13 zit?
Want in iOS 14 is 3D Touch ook voor de oudere modellen uitgeschakeld.
Het is nu long-press geworden zoals bij de recentere iPhones.

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:29
Ik twijfel nog tussen de 12 mini en de SE. Ik wil eigenlijk de dubbele camera, maar ik wil eigenlijk ook mijn ipad vervangen. Keuzes...

• alexhooven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:34
Tartarus schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 14:10:
Mijn 3D touch op de X gaat sneller dan op toestellen zonder

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro

• Tartarus
alexhooven schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 14:13:

Mijn 3D touch op de X gaat sneller dan op toestellen zonder
Ik zie het inderdaad. Uitgetest op mijn 7 Plus en er zit een klein vertraging in wanneer je long-press doet versus force touch.

Afgezien van snelheid is er geen functionaliteitsverchil, waardoor het gemis van de force touch minder kwalijk is.

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-05 12:10
Ik heb op dit moment de 11 Pro, perfect formaat.
Ik zou wel naar een 12 willen, maar twijfel over het formaat...
Als de 5,4 in de pro serie kwam, was dat mn keuze geworden, nu denk ik dat ik voor de 6,1 ga...

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Jieve schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 14:40:
Ik heb op dit moment de 11 Pro, perfect formaat.
Ik zou wel naar een 12 willen, maar twijfel over het formaat...
Als de 5,4 in de pro serie kwam, was dat mn keuze geworden, nu denk ik dat ik voor de 6,1 ga...
Ik sta voor dezelfde keuze. Maar eerst maar zien wat de verschillen precies worden. Een camera meer of minder interesseert me niet zo, maar iets als RAM heeft op de lange termijn wel invloed op de bruikbaarheid.

• Blue-eagle
  • Niet online
Tartarus schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 14:10:
Volgens mij niet hoor, dat was tijdelijk uitgeschakeld toen het nog niet uit was maar mensen wel konden testen. Het is inmiddels weer aan en werkt zoals voorheen.

Ook in mijn iOS simulator (ik schrijf iOS software) werkt het ook op iOS14 nog naar behoren :) Maar misschien heb ik een update gemist. Het lijkt er niet op dat het uitgeschakeld is in ieder geval.

• oski27
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Hoogstwaarschijnlijk upgrade ik naar een 12 mini anders wordt het een SE.
Ik ben benieuwd naar de accuduur tov een SE.

Nu loop ik rond met een 6s. 3,5mm werkt niet meer, bij het opladen moet ik de stekker een tikje naar links duwen anders laadt deze niet op en mijn accu is ondertussen goed brak. Voordeel is wel dat ik niet hoef op te letten of er nog een beschadiging bij komt.

Dus upgraden moet ik sowieso, maar of ik het prijsverschil waard vind van een 12 tov een SE moet nog even blijken.

Mij is het onduidelijk hoeveel accu het scheelt als je een zwarte achtergrond gebruikt icm oled, iemand daar een idee over?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

12 pro 6.1inch of de mini, ik wil ze eerst bekijken en verschil zien.
Ben ook benieuwd naar nieuwe iPad om mijn pro 2017 evt. te upgraden

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Enige reden om te upgraden zou 120Hz en het nieuwe design zijn. 120Hz komt niet en om alleen voor het nieuwe design te gaan upgraden? Tja, ik moet dat nog even bekijken. Mij kennende denk ik dat ik ter zijne tijd toch over ga tot upgrade...

Ik ga dan ook voor de Pro Max :D

[Voor 7% gewijzigd door MysticX op 11-10-2020 15:05]

Desktop: NZXT H1 2022 (AMD Ryzen 7 5700X / AMD 7900 XTX) -  MBP 16 2021 (M1 Max//64GB/8TB) - S23 Ultra White -  iPad Pro 2021 12.9

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-05 10:25

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Ik ziet niet weten waarom, mijn oude X werkt nog prima. De accu degradatie valt ook erg mee.

10.000WP | Vroemt met EV en verwarmt met lucht/lucht warmtepomp | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-05 11:18
Heb een iPhone 7 die wat mankementjes heeft, silence switch en volumeknop doen t niet zo goed meer en hij laad niet altijd goed op (zit waarschijnlijk iets los want heb m al helemaal schoongemaakt). Ook een barstje in t scherm... Twijfel tussen de gewone 6,1 en de pro 6,1. Als de grotere camerasensor alleen in de 12 pro max zit koop ik waarschijnlijk de gewone 12.

• UnitedJunk
  • Laatst online: 13:34
Gebruik al jaren de iPhone X maar zou graag een betere camera willen. Verwacht zelf net als bij de 11 dat de betere camera's op de Pro modellen zitten, dus dan ga ik nu ook voor de 12 Pro.

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-05 12:10
NielsFL schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 14:45:
[...]

Ik sta voor dezelfde keuze. Maar eerst maar zien wat de verschillen precies worden. Een camera meer of minder interesseert me niet zo, maar iets als RAM heeft op de lange termijn wel invloed op de bruikbaarheid.
RAM kijk ik dan weer niet naar, heb liever een betere camera. Want ik ga elkaar toch voor een nieuw toestel, dus RAM speelt dan geen rol.

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:58
Ik heb wel plannen om mij 8 plus in te ruilen voor een 12 pro maar alleen als 5g ondersteund wordt en dat lijkt twijfelachtig te worden als ik dit artikel mag geloven.
https://www.nu.nl/tech/60...5g-dekking-iphone-12.html

Alleen gek dat ik dit op NU moet lezen en dat er op t.net niks over te vinden is, is toch redelijk groot nieuws dacht ik zo.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier een iPhone 7 en een iPhone 8 waar ik wat basisdingen mee doe: bellen, appen en zo nu en dan een klein spelletje. Die dingen doen het nog prima.

Daar komt nog bij dat ik weiger om €1000 (of daar ergens in de buurt) uit te geven voor een telefoon. Ik vind de Apple-producten prima maar het geld wat ik er voor neer moet tellen niet. De eerste keer, en ook meteen de laatste keer tot nu toe, dat ik iets nieuws kocht was mijn MacBook Unibody eind 2008. Daarna alleen maar tweedehands apparaten en met telefoons net zo.

• WalnootX
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Mijn iphone 8 werkt nog goed. Daarnaast gewoon touch id in de homeknop. Werkt voor mijn doeleinden toch echt het best.

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:06
Blue-eagle schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 14:03:
Mijn iPhone 7 gaat nog een jaar mee denk ik. Deze nieuwe variant van de iPhone X heeft wederom niks nieuws waar ik op zit te wachten, en sterker nog: het ontbreekt features die ik erg waardeer (3D touch & touch ID).

Ze innoveren al sinds 2017 niet meer bij de iPhones, en dat is erg jammer.

Waar ik op wacht zijn de upgrades die we hopelijk volgend jaar mogen zien:
  • 120Hz of hoger refresh rate voor het scherm;
  • Touch ID terug (achter het scherm of in de powerknop;
  • Kleinere notch en dunnere bezels.
Met bonuspunten voor:
  • Vervangbare of uitbreidbare opslag;
  • Of volledig wireless of een USB-C aansluiting;
  • 3D touch terug (of haptic touch verbeterd).
Als ik bedenk wat ik doe met mijn smartphone komt het vooral neer op e-mail lezen, nieuws lezen, simpele games (2048 enzo), beperkt social media, WhatsApp, en als ik single ben vooral wat dating apps :+

Dus wil ik 1400 euro uitgeven aan een flagship iPhone die minder te bieden heeft dan een Android toestel voor de helft van de prijs? Nee dank je. Het is een bijzonder slechte manier van omgaan met je geld. Mijn iPhone 7 doet het nog prima en is meer dan snel genoeg voor alles wat ik ermee doe.

Ik zou vooral spijt krijgen van zoveel geld uitgeven voor een nieuwe smartphone met maar beperkte upgrades en vervelende downgrades. Volgend jaar is hij écht aan vervanging toe, denk ik, puur omdat hij te langzaam wordt en binnenkort al geen iOS upgrades gaat krijgen.
Ik heb serieus nog even gecheck of dit niet een reactie is geweest van vorig jaar. Maar er staat toch echt een reactie uit 2020. Ik krijg het idee dat deze reactie elk jaar maar weer uit de kast gehaald wordt. Terwijl de huidige telefoon toch echt anders is dan mijn huidige telefoon.

Maar laat ik even reactie geven op je reply:
Mijn iPhone 7 gaat nog een jaar mee denk ik.
De nieuwere "vlaggenschippen" zijn toch echt wezenlijk vernieuwend ten opzichte van je iphone 7. Voor mijn werk heb ik nog een oude iphone 7, maar deze voelt echt veroudert aan ten aanzien van mijn iphone X.
het ontbreekt features die ik erg waardeer (3D touch & touch ID).
Dit is persoonlijk. 3D touch werkte bij mij nooit goed en voelde altijd onnatuurlijk. Grappig dat je touch ID in deze tijd zo graag terug wilt. Ik hoor juist mensen klagen met touch ID en het wassen van de handen. Maar eerlijk toegevend. Ik vermoed dat Apple hier wel met een alternatief voor komt nu we meer de handen wassen en meer mondkapjes gaan gebruiken. FaceID werkt zonder mondkapje eigen altijd. Zelden of nooit een probleem gehad hiermee en sinds de iphone X is de privacy (in combinatie met gemak) echt flink verbeterd. Niemand die mijn whatsapp berichten kan lezen als ze binnen komen. Ik kijk naar telefoon en ik kan direct mijn berichten lezen. 0 problemen gehad.
120Hz of hoger refresh rate voor het scherm;
Deze snap ik niet. Ik heb nooit naar mijn scherm gekeken en gedacht "owh je, had ik maar een toestel van 120Hz". De 120Hz lijkt dezelfde hype als 4K. Iedereen moet het opeens hebben. Heb je het niet dan is je toestel waardeloos.
Zelfs als je nog even doorgaat kun je een telefoon van dat bedrag niet goedkeuren. Het is niet zozeer wat je er mee doet, maar hoeveel geld je voor een telefoon over hebt. Ik heb prima 1200 euro over voor een telefoon waar ik 4 a 5 jaar mee doe. Prima dat er een andere telefoon is met dezelfde functies.. maar die wil ik niet. Ik doe ongeveer hetzelfde met de telefoon als jij beschrijft (behalve spelletjes spelen). het is een device die ik behoorlijk veel gebruik. Meerdere uren per dag. 300 euro voor een device die ik super veel gebruik en waarbij ik al mijn informatie gelijk bij de hand heb is voor mij niet veel geld. Er zijn mensen die dit per jaar voor de sportschool betalen en er nooit heen gaan.
Dus wil ik 1400 euro uitgeven aan een flagship iPhone die minder te bieden heeft dan een Android toestel voor de helft van de prijs? Nee dank je. Het is een bijzonder slechte manier van omgaan met je geld.
Naar mijn mening is juist een Android een behoorlijk slechte investering van geld. Ten eerste zitten veel iphone bezitters al in het Apple ecosysteem. Dus dan is Android nog erger. En, net zoals ik hierboven aangeef, is het een slechte investering? Ga je deze discussies ook voeren bij auto merken? En ik oordeel hier een andere echt niet in; Als jij helemaal blij bent met je volkswagen uit 2011 met een analoge radio dan is het prima. Niemand oordeelt je. Maar snap wel dat er mensen geld voor over hebben dat ze een nieuwe Tesla kopen.
Krijg je iphone 7 binnenkort al geen update meer? Je telefoon is uit september 2016. En dit jaar heb je nog gewoon een update gekregen. Sterker nog, een 6S heeft nog steeds een update gekregen. Zolang is nog geen enkel model ondersteund geweest. Kans is gewoon aanwezig dat jij volgend jaar gewoon de update kan installeren en misschien zelfs dat jaar erop nog wel.
Volgend jaar is hij écht aan vervanging toe, denk ik, puur omdat hij te langzaam wordt en binnenkort al geen iOS upgrades gaat krijgen.
Mijn advies als je telefoon aan vervanging toe is. Ga een paar avonden achter de PC zitten. beschrijf wat je doet met je telefoon; Hoeveel geld je over hebt; Zet in een Exceldocument meerdere telefoons naast elkaar en kijk welke prijs/kwaliteit het beste bij je past.

Bedankt daarnaast even waarom je het woord innovatief gebruikt. Wat versta je eronder? Verwacht je dat een telefoon van de volgende generatie opeens koffie kan maken? Ik heb bij een dure telefoon liever een stabiele en kleine update, waarvan de telefoon zeker 4 a 5 jaar meegaat. Doordat de upgrade klein zijn hoeft ik niet gelijk volgend jaar te balen dat ik een "oude" telefoon heb. Mijn iPhone X voelt nog prima en upgrade ik wanneer ik er geld voor over heb en het nodig vind. Na deze periode voelt de telefoon wel als een goede upgrade.

• Fromz
  • Nu online
Hier nog een 6s met 8gb, ik stond eigenlijk op het punt om in maart al te upgraden maar uiteindelijk toch ervoor gekozen om deze launch af te wachtten. Twijfel tussen mini en normaal, vind t mini formaat eigenlijk wel ideaal maar ik denk dat een 11 ook nog wel zou gaan in de broekzak.

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:27
upgraden van XS max naar 12 Pro max, niet omdat het moet maar omdat het kan :*)

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-05 19:44
Ik ga sowieso een nieuwe iPhone kopen. Ben vorig jaar naar Barcelona geweest en daar m'n XR gestolen. Daar dan een Honor 8X gekocht en wou dan ook geen geld op tafel leggen om 2 iPhones op enkele maanden tijd te kopen. Ondertussen mis ik iOS in m'n broekzak...

Nu wacht ik vol ongeduld op de nieuwe iPhones. Hoewel m'n Honor een groot toestel is, zal ik vermoedelijk voor de iPhone 12 pro (6.1") gaan - groot genoeg voor mij.

• Blue-eagle
  • Niet online
grote_oever schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:51:

[...]

De nieuwere "vlaggenschippen" zijn toch echt wezenlijk vernieuwend ten opzichte van je iphone 7. Voor mijn werk heb ik nog een oude iphone 7, maar deze voelt echt veroudert aan ten aanzien van mijn iphone X.
Ik zeg alleen dat ikzelf de nieuwe features niet gebruik en niet nodig heb.
[...]

Dit is persoonlijk. 3D touch werkte bij mij nooit goed en voelde altijd onnatuurlijk. Grappig dat je touch ID in deze tijd zo graag terug wilt. Ik hoor juist mensen klagen met touch ID en het wassen van de handen.
Touch ID: zonder te kijken druk je op de Touch ID knop en is je telefoon unlocked.
Face ID: je moet kijken, de telefoon wakker maken (beweging of knopje), en swipen.

Ik ontwikkel iOS-apps en doe dat al jaren voor verschillende iOS-devices. Het probleem met Face ID is dat ik daar véél vaker een miss registreer en vervolgens mijn 6-cijferige code moet invoeren. Het is minder betrouwbaar, vergt meer interactie (het toestel voor je hoofd houden...) en wordt beperkt door erg veel factoren (hoofd in een kussen of d'r net uit, mondmasker, etc.)

Ik wil Touch ID terug om náást Face ID te werken. Dan kan ik mijn bankieren-app instellen dat ik zowel Face ID én Touch ID wil moeten gebruiken om een overboeking te doen, maar dat ik met één van beide ook kan inloggen.
Maar eerlijk toegevend. Ik vermoed dat Apple hier wel met een alternatief voor komt nu we meer de handen wassen en meer mondkapjes gaan gebruiken. FaceID werkt zonder mondkapje eigen altijd. Zelden of nooit een probleem gehad hiermee en sinds de iphone X is de privacy (in combinatie met gemak) echt flink verbeterd. Niemand die mijn whatsapp berichten kan lezen als ze binnen komen. Ik kijk naar telefoon en ik kan direct mijn berichten lezen. 0 problemen gehad.

[...]

Deze snap ik niet. Ik heb nooit naar mijn scherm gekeken en gedacht "owh je, had ik maar een toestel van 120Hz". De 120Hz lijkt dezelfde hype als 4K. Iedereen moet het opeens hebben. Heb je het niet dan is je toestel waardeloos.
Als je een telefoon met 120Hz naast een telefoon legt met 60Hz zie je het verschil écht wel. De 4k-hype snap ik zelf ook niet echt, want die pixels zie je toch al niet. Maar een verdubbeling van de refresh rate valt echt wel op :) Grandioos veel zelfs. Als je niet beter weet dan is 't niet zo vervelend inderdaad, maar het maakt het apparaat zoveel rustiger in gebruik.
[...]

Zelfs als je nog even doorgaat kun je een telefoon van dat bedrag niet goedkeuren. Het is niet zozeer wat je er mee doet, maar hoeveel geld je voor een telefoon over hebt. Ik heb prima 1200 euro over voor een telefoon waar ik 4 a 5 jaar mee doe.
Ik ook hoor. Daarom blijf ik nog een jaartje bij de iPhone 7 :)
Prima dat er een andere telefoon is met dezelfde functies.. maar die wil ik niet. Ik doe ongeveer hetzelfde met de telefoon als jij beschrijft (behalve spelletjes spelen). het is een device die ik behoorlijk veel gebruik. Meerdere uren per dag. 300 euro voor een device die ik super veel gebruik en waarbij ik al mijn informatie gelijk bij de hand heb is voor mij niet veel geld. Er zijn mensen die dit per jaar voor de sportschool betalen en er nooit heen gaan.
Nogmaals, voor mijzelf is het gewoon geen reden om te upgraden van de iPhone 7. Dit is een poll-topic. Ik geef mijn keuze aan.
[...]

Naar mijn mening is juist een Android een behoorlijk slechte investering van geld. Ten eerste zitten veel iphone bezitters al in het Apple ecosysteem. Dus dan is Android nog erger. En, net zoals ik hierboven aangeef, is het een slechte investering?
Technisch gezien is het letterlijk een liability, een kostenpost. Je gaat er geen geld mee verdienen vermoed ik zo :+ Dus ja, het is een luxeproduct, een gadget, een kostenpost. Dus geen investering.
Ga je deze discussies ook voeren bij auto merken?
Dat doe ik al. Zie ook mijn meest recente reacte in het VW ID.3 topic, ik vind een Tesla Model 3 en Model Y allebei ook slechte producten voor veel teveel geld. Ik ben sterk van mening dat iedereen beter af is met een jonge 2e-hands auto die ze importeren uit Duitsland. Dan krijg je veel features voor weinig geld in een moderne auto die je met veel plezier helemaal kan oprijden. Dat is ook een kostenpost en luxeproduct, natuurlijk, maar heel veel mensen die eigenlijk geen auto van 50.000 euro kunnen betalen leasen d'r wel één.

Die mensen zouden veel beter af zijn met een auto van 10.000 euro (een VW Polo) of 20.000 euro (VW Golf) uit 2018 kopen met 30.000km op de teller.

Mijn punt: Mensen kopen heel vaak dingen die veel te duur zijn voor hun inkomen. Men leeft graag boven hun stand. En dat moeten ze helemaal zelf weten :7 Maar, nogmaals, ikzelf doe daar niet aan mee. Ik spaar iedere maand zo'n 4000 euro na al mijn vaste lasten eraf zijn, dus ik kan het makkelijk betalen, ik vind het (voor mijzelf) gewoon een enorm domme uitgave.
En ik oordeel hier een andere echt niet in; Als jij helemaal blij bent met je volkswagen uit 2011 met een analoge radio dan is het prima. Niemand oordeelt je. Maar snap wel dat er mensen geld voor over hebben dat ze een nieuwe Tesla kopen.
Ja dat snap ik ook wel. Neemt niet weg dat ik de beweegredenen vaak een beetje twijfelachtig vind. Ik ken ze wel hoor, dure kleding, dure auto, dure televisie, dure telefoons, en extreem diep in de schulden. Iemand die 60.000 euro per jaar verdient heeft niks te zoeken in een nieuwe Model 3. Die persoon zou ook niet ieder jaar een flagship iPhone moeten WILLEN kopen.

Dat wordt nog een vervelender verhaal als je ziet dat de Model 3 van ellende uitelkaar klappert door loszittende panelen, scheef ingebouwde stoelen, eindeloze hoeveelheden plastic wat kraakt en piept, slechte UX in de auto (handschoenenvakje openen via het digitale menu op je dashboard :D )–had gewoon een Golf uit 2016 gekocht, dan zit je ook niet vast aan een lease/wurgcontract.

Maar als je 3 ton per jaar verdient en een veelvoud daarvan waard bent? Ga je gang joh.
[...]

Krijg je iphone 7 binnenkort al geen update meer? Je telefoon is uit september 2016. En dit jaar heb je nog gewoon een update gekregen. Sterker nog, een 6S heeft nog steeds een update gekregen. Zolang is nog geen enkel model ondersteund geweest. Kans is gewoon aanwezig dat jij volgend jaar gewoon de update kan installeren en misschien zelfs dat jaar erop nog wel.
Je leest mijn tekst verkeerd denk ik, ik ben erg blij met de iPhone die nog altijd gewoon updates krijgt :) Daarom denk ik ook niet van iPhone af te stappen (anders had ik al lang een OnePlus gekocht), maar wacht ik op de versie die volgend jaar uitkomt waar wél een 120Hz scherm op zit.
[...]

Mijn advies als je telefoon aan vervanging toe is. Ga een paar avonden achter de PC zitten. beschrijf wat je doet met je telefoon; Hoeveel geld je over hebt; Zet in een Exceldocument meerdere telefoons naast elkaar en kijk welke prijs/kwaliteit het beste bij je past.
Goede tip! Ik maak altijd lijstjes van dingen :) Wat jij ook lijkt te doen is de kosten delen over het aantal jaren dat je de telefoon gebruikt. Dat doe ikzelf ook.

Als ik gemiddeld 4 jaar doe met een telefoon dan is een iPhone van 1400 euro:

350 euro per jaar
Grofweg 30 euro per maand
Grofweg 1 euro per dag

Uitgaande van 100% afschrijving.

Ik doe dus nog een jaartje langer met mijn iPhone 7 (5 jaar in totaal volgend jaar) en zijn aanschafprijs was veel lager. Dus ik heb gewoon een goede smartphone voor erg weinig.
Bedankt daarnaast even waarom je het woord innovatief gebruikt. Wat versta je eronder? Verwacht je dat een telefoon van de volgende generatie opeens koffie kan maken? Ik heb bij een dure telefoon liever een stabiele en kleine update, waarvan de telefoon zeker 4 a 5 jaar meegaat. Doordat de upgrade klein zijn hoeft ik niet gelijk volgend jaar te balen dat ik een "oude" telefoon heb. Mijn iPhone X voelt nog prima en upgrade ik wanneer ik er geld voor over heb en het nodig vind. Na deze periode voelt de telefoon wel als een goede upgrade.
Met innovatie doel ik zelf meer op de features die je bij de concurrenten wel ziet, maar bij de iPhone nog niet, ondanks dat Apple een bizarre hoeveelheid geld heeft voor R&D. Niet dat ik het niet begrijp, maar ik vind het persoonlijk erg jammer. Ze kunnen wel, ze willen niet. Ze moeten ook niet want de meeste Apple-gebruikers zijn niet bepaald tech-savvy, en een switch naar de concurrentie is vooral teveel gedoe. Dus ze blijven toch wel.

Sinds ik Apple goed heb leren kennen moet ik zeggen: het is helaas een bedrijf geworden waar ze ook van binnenuit een logge machine zijn waar innovatie helaas te lang duurt, en waarbij veel op de plank blijft liggen. De focus zit helaas niet meer op de uiterlijke features van de iPhone familie maar ligt veel breder: we gaan veel innovaties zijn in hun winkels, de ervaring van klanten wordt hard aan gewerkt, het hele ecosystem van Watch naar iPad naar iPhone en zometeen ook de Mac devices als ze op de ARM-architectuur zitten worden enorm geïntegreerd met elkaar.

Vendor-locken lijkt de strategie te zijn. Dus wat jij zegt klopt ook 3000%, een switch naar Android kost de meeste Apple-gebruikers gewoon teveel gemak.

Overigens, de meeste software developers die ik ken bij Apple zijn grotendeels fan van Touch ID en willen af van Face ID. Doe daarmee wat je wil ;)

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:01
grote_oever schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:51:
[...]

Deels mee eens. Ik heb een iPad Pro 10.5 met ProMotion dus de refreshrate kan oplopen tot 120HZ en ik vind dat echt wel meerwaarde bieden en een stuk soepeler scrollen. Ook films/tv kijken gaat vloeiender.

Ik heb ook een iPhone X en dan moet ik eerlijk bekennen dat ik dan 120HZ niet mis. Misschien komt het door het kleinere scherm maar ik heb het liever wel dan niet. Ook al zou het ten koste gaan van batterylife. Helaas wijst alles erop dat het pas gaat gebeuren bij de volgende generatie iPhones.

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-05 12:49
Ik heb nu de 11 Pro Max 256gb.
Wacht tot de IPhone 120Hz scherm heeft en volledige 5G ondersteuning heeft.

Ik verwacht dat het pas het volgende model (2021) gaat zijn :)

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

• Donstil
  • Niet online
De Max zakt lekker weg. Hopen dat dit ook voor de markt geld want dan krijg ik er wel een te pakken :)

• Tartarus
Donstil schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:57:
De Max zakt lekker weg. Hopen dat dit ook voor de markt geld want dan krijg ik er wel een te pakken :)
Het duurde even voordat ik doorhad wat je bedoelde. Maar ik vrees juist dat dit jaar meer mensen wel dan niet zullen upgraden, omdat de overgrote meerderheid niet op vakantie is geweest en niet iedereen heeft dat geld aan verbouwingen uitgegeven.

Uiteraard hoop ik dat je gelijk hebt.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb een iPhone X (sinds release) en had bedacht dat het wel weer tijd voor wat nieuws is. Toch is de twijfel wat toegeslagen door Corona. Daardoor ben je zoveel thuis... en ik heb hier tig apparaten waarmee ik op internet en bij m'n apps kan. Ik kom erachter dat ik een telefoon buitenshuis (op je werk, onderweg, tijdens vakanties) belangrijker vind.

Ik wacht dinsdag af waarmee ze gaan komen. Met die flashy Apple-trailers verdwijnt die rationele kant wellicht snel :P Als ik ga upgraden dan zal het een 12 Pro zijn.

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:01

NSG

Je weet niks!

Ja zeker, ik wacht al jaren op een ‘IPhone 12 mini’. Eindelijk een echte vervanger voor mijn iPhone SE, die ik voor mijn gevoel gedwongen heb moeten kopen doordat mijn zoveelste iPhone 5 kuren begon te vertonen.

• ex87
  • Laatst online: 09:12
Ik ga denk ik van de 11 Pro max naar de 12 Pro. Ik vind het grotere scherm niet echt de moeite waard en merk dat het formaat me meer irriteert dan plezier oplevert (kleine handen ook).

• nelizmastr
  • Laatst online: 12:22

nelizmastr

Goed wies kapot

Na twee jaar zit m’n Xr nog op 98% accucapaciteit en bevalt het ding me uitstekend.
Vooralsnog geen reden om te upgraden :)

I reject your reality and substitute my own

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:27
Mijn iPhone 7 wordt straks vervangen door een iPhone 12 Pro Max :)

• DutchOx
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-06 21:25
Nee, geen upgrade voor mij.
Batterij van mijn bijna 3 jaar oude X geeft sinds deze week “onderhoud” aan met 82% capaciteit, wellicht dat ik die vervang. Voor €75,- heb ik geen nieuwe telefoon :p

• dglavimans
  • Laatst online: 22:42
Normaal upgrade ik vrij snel mijn telefoon maar denk dat ik met de 11 Pro Max op een punt ben gekomen dat ik eens ga kijken hoelang je er mee kunt doen..

De telefoon koop ik in plaats van een abo en er zijn gewoon te weinig vernieuwingen (al jaren) enige reden dat ik mijn Xs destijds heb ingeruild was omdat de batterij geen dag mee kon, dat is met de 11 Pro Max ook verholpen.. Er is voor mij gewoon geen reden meer behalve, ‘kopen’

Helpt mee dat dit jaar nieuwe consoles komen om die koopwoede een beetje te stillen haha

• Hyloba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-12-2022
Ik ga wel de 11 pro aanschaffen wanneer die volgende maand in afslag is. Tenzij de 12 mini ermee kan concurreren.

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
DutchOx schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:10:
Nee, geen upgrade voor mij.
Batterij van mijn bijna 3 jaar oude X geeft sinds deze week “onderhoud” aan met 82% capaciteit, wellicht dat ik die vervang. Voor €75,- heb ik geen nieuwe telefoon :p
Zelfde voor mij, heb van het zomer mijn batterij vervangen van de iphone 7 en er een nieuw mooi hoesje omheen gezet en alles werkt weer perfect. Zit nu op 4 jaar met hetzelfde toestel. Waarom iets vervangen wat niet stuk is en nog zeer goed functioneert?

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18:28
Ik ga van de SE2020 naar de mini. Mits de 12 mini een grotere batterij heeft en dualsim.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:22

Nitai

Feels good man

Ik doe het nog een jaartje langer met m'n 11 Pro Max. (maar ja dit zeg ik elk jaar...)

Altijd een iPhone gehad sinds de 2G versie (import) en geupgrade. Alleen de 4 heb ik overgeslagen.
De laatste generaties merk ik niet echt de meerwaarde van het upgraden (vanaf de 8 Plus). Het is veel geld uitgeven, backup terug zetten en je merkt niet eens dat je een nieuwe telefoon hebt.

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Voor wat het waard is, de black Friday ergens in November is voor zaken als coolblue een goede gelegenheid om de iPhone 11 afgeprijsd te dumpen. Indien de nieuwe te duur is, weet dan dat model vorig jaar voor grof minder geld verkocht wordt.

• d.castello
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 30-05 12:29
Je merkt inderdaad vrij weinig aan een nieuwe IPhone als je het vorige model hebt. Ze vernieuwen nauwelijk in vergelijking met concurrentie. Daarintegen is het softwarematig subliem, wat mij tegenhoud om over te stappen.

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:28
Word een 12 max pro nu wel of niet groter dan een Max 11 pro? En zo ja is er ergens een sjabloon ofzo waar ik het zien? Ik twijfel namelijk of ik de max pro ga pakken ivm grootte..

Amateur aankloter: Applewatch series 6| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 14 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:34
Knoezelbos schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:55:
Word een 12 max pro nu wel of niet groter dan een Max 11 pro? En zo ja is er ergens een sjabloon ofzo waar ik het zien? Ik twijfel namelijk of ik de max pro ga pakken ivm grootte..
https://www.phonearena.co...ro-Max/phones/11331,11179

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:32
Ik doe nog even door met mijn 11.

• kever678
  • Laatst online: 11:34
Niet van iPhone naar iPhone maar twijfel van Pixel 3a naar Pixel 5 of iPhone 11 pro.

Voorheen een iPhone 7 gehad en paar kleine irritaties in iOS zitten waarbij ik nog niet zeker ben of ik hier (weer) mee kan omgaan.

• dglavimans
  • Laatst online: 22:42
d.castello schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:36:
Je merkt inderdaad vrij weinig aan een nieuwe IPhone als je het vorige model hebt. Ze vernieuwen nauwelijk in vergelijking met concurrentie. Daarintegen is het softwarematig subliem, wat mij tegenhoud om over te stappen.
Niet om heel erg offtopic te gaan (hopelijk) maar is dit wel waar? Ik heb sowieso enorm het idee dat er maar weinig vernieuwd wordt in de smartphone wereld. Ja er worden telefoons uitgebracht nu zoals de Fold maar dat zie ik zelf tot nu toe meer als een vernieuwen om te vernieuwen.. Echt een spannende nieuwe feature heb ik al een tijdje niet gezien?

• Tartarus
dglavimans schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 21:22:
[...]

Niet om heel erg offtopic te gaan (hopelijk) maar is dit wel waar? Ik heb sowieso enorm het idee dat er maar weinig vernieuwd wordt in de smartphone wereld. Ja er worden telefoons uitgebracht nu zoals de Fold maar dat zie ik zelf tot nu toe meer als een vernieuwen om te vernieuwen.. Echt een spannende nieuwe feature heb ik al een tijdje niet gezien?
Op YouTube zag ik vandaag enkele filmpjes die de snelheid van de laatste 5-6 flagship iPhones vergeleken. Conclusie was dat je pas na 2 generaties wezenlijke verschil merkte bij third party apps maar dat de meeste stock apps zeer weinig snelheidsverschil toonden.
Dat lijkt me ook logisch want Apple weet die zo te optimaliseren dat ze op bijna elke generatie iPhone ongeveer hetzelfde presteren.

YouTube: Speed Test: iPhone SE 2020 vs iPhone 8 vs iPhone 7 vs iPhone 6!

[Voor 6% gewijzigd door Tartarus op 11-10-2020 21:30]

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:23

Luuk2015

Vires in numeris

Ik heb op dit moment de Samsung S10+, dit jaar wil ik graag overstappen naar de iPhone 12 Pro of Pro Max.
Ben erg benieuwd hoe groot de Pro Max nou precies is, vind het formaat van de S10+ erg fijn, hopelijk worden de afmetingen snel bekend gemaakt. Anders binnenkort even een mediamarkt inlopen en hopen dat ik ze daar kan proberen.
Ik zou het erg jammer vinden als er nog verschillen zullen zijn tussen de Pro en Pro Max m.u.v. de grootte.

[Voor 14% gewijzigd door Luuk2015 op 11-10-2020 22:19]

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ja ik denk dat ik m’n X ga upgraden. Maar eerst de keynote maar eens kijken :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Ernemmer
  • Niet online
Iemand al een idee wanneer de verkoop start? Ik koop normaal nooit direct een telefoon, maar nu wel ik dan ook een van de de eersten zijn.

• _Bailey_
  • Niet online
Ernemmer schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 23:04:
Iemand al een idee wanneer de verkoop start? Ik koop normaal nooit direct een telefoon, maar nu wel ik dan ook een van de de eersten zijn.
Pre orders starten hoogstwaarschijnlijk aanstaande vrijdag.

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Geert1976 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 23:13:
[...]

Pre orders starten hoogstwaarschijnlijk aanstaande vrijdag.
Tenzij je de 12 Pro Max wilt. Dan zit je zo op 13 November.

Ik wil zelf voor de 12 Pro Max gaan.

• Donstil
  • Niet online
Dennisweb schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 23:17:
[...]

Of 12 baby uhh mini, die komt ook later of gelijk met de 12 pro Max volgens sommige geruchten.

Eigenlijk dus alleen 12 en 12 pro komende vrijdag 8)7

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04 15:08
Als de 12 pro max een 120hz scherm heeft wel, zoniet dan sla ik dit jaar over en blijf ik bij de 11 pro max.

• Dennisweb
  • Nu online
Donstil schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 23:27:
[...]

Of 12 baby uhh mini, die komt ook later of gelijk met de 12 pro Max volgens sommige geruchten.

Eigenlijk dus alleen 12 en 12 pro komende vrijdag 8)7
Ja. Balen. Maar goed, dan heb ik nog een maand de tijd om muntjes te verdienen. Kan er misschien nog een extra hoesje van af.

Ik wil heel graag een Clear Case voor de 12 Pro Max. En anders wordt het weer een siliconen hoesje. :)

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-05 20:56
Helaas, dit jaar niet upgraden. Vanaf de iPhone 5 alle modellen gehad bij launch maar dit keer wordt afgeslagen. Huis gekocht + economische onzekerheden ivm COVD-19 doen mij dit beslissen.

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - Apple Watch 42mm Series 7 - MacBook Pro 13" 2020 – LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:23
Heb nu de Xs 64gb en ben van plan naar de 12 mini te gaan.
Net iets kleiner en hopelijk lichter spreekt me wel aan. Groter wil ik sowieso niet. De specs zijn voor mij voldoende, qua snelheid, display, opslag en camera. Voel persoonlijk dus niet de noodzaak om voor de pro te gaan, maar wie weet wat de keynote nog brengt ;)

Accuduur is bij mijn Xs vrij dramatisch. Slechtste accu van alle iPhones die ik heb gehad imho.

• _Bailey_
  • Niet online
Dennisweb schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 23:17:
[...]

zijn vraag was toch wanneer de daadwerkelijke verkoop startte? De pre orders voor alle 4 de modellen starten toch (volgens de laatste geruchten) aankomende vrijdag?
Of heb ik een laatste gerucht gemist dat de pre orders voor de Mini en Pro Max op een later tijdstip starten?

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:02
Ik ga upgraden naar de 12 pro. Kan mijn vrouw komende twee jaar mijn huidige iPhone 7 gebruiken (zit nu op de 6). De 7 voldoet nog prima in principe, maar de 6 van mijn vrouw is nu wel echt gereed voor de recyclestraat.

• Dennisweb
  • Nu online
Geert1976 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 03:41:
[...]

zijn vraag was toch wanneer de daadwerkelijke verkoop startte? De pre orders voor alle 4 de modellen starten toch (volgens de laatste geruchten) aankomende vrijdag?
Of heb ik een laatste gerucht gemist dat de pre orders voor de Mini en Pro Max op een later tijdstip starten?
Inderdaad. Dat gerucht heb je gemist. :)

Volgens lekker Kang:

“ The pre-sale date of the iPhone 12 Mini (5.4 inches) is scheduled for November 6 and it will be released on November 13

The pre-sale date for the iPhone 12 (6.1 inches) is scheduled for October 16and will be released on October 23

The pre-sale date of the iPhone 12 Pro (6.1 inches) is scheduled for October 16 and it will be released on October 23

The pre-sale date of the iPhone 12 Pro Max (6.7 inches) is scheduled for November 13and will be released on November 20”

• _Bailey_
  • Niet online
Dennisweb schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:26:
[...]

Inderdaad. Dat gerucht heb je gemist. :)

Volgens lekker Kang:

“ The pre-sale date of the iPhone 12 Mini (5.4 inches) is scheduled for November 6 and it will be released on November 13

The pre-sale date for the iPhone 12 (6.1 inches) is scheduled for October 16and will be released on October 23

The pre-sale date of the iPhone 12 Pro (6.1 inches) is scheduled for October 16 and it will be released on October 23

The pre-sale date of the iPhone 12 Pro Max (6.7 inches) is scheduled for November 13and will be released on November 20”
haha, dit heb ik zelf een paar dagen geleden hier gedeeld. Ik ga even langs Hans Anders...bedankt! ;)

• T-Rut
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:08

T-Rut

Karma is a b*tch

Ik was ff benieuwd: m'n 3g doet het nog wel, maar de bruikbaarheid dáárvan is tegenwoordig toch wel wat minder... :+

Growing old is mandatory, growing up is optional.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:57

JB

Cédric roelt!

De Mini is in trek, kijkende naar de poll! Zeer benieuwd naar de uiteindelijke specs! Al zolang aan het wachten op een compacte iPhone zonder concessies :)

Mijn boefje is liev!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:51
Ik heb mijn iPhone X 256GB al sinds launch maar ik ga nog niet upgraden.
Mijn accucapaciteit zit op 92% dus dat is erg netjes. Wel voelt de camera af en toe een beetje verouderd aan maar niet zo erg dat ik ga upgraden. Ik verwacht dat de lessen komend jaar nog steeds online zullen zijn waardoor de iPhone minder gebruikt wordt.
Ik wacht daarom nog wel op de iPhone 13 Pro.

Ik ga wel mijn iPad Pro 9.7" en mijn AirPods (1e generatie) upgraden naar de iPad Pro 11" en AirPods Pro. Ik kan gebruik maken van de Apple's studentenaanbieding en €1190 voor een iPad Pro 256GB, Apple Pencil en AirPods Pro vind ik een erg goede deal. Daarnaast gebruik ik mijn iPad heel de dag door in tegenstelling tot mijn iPhone.
Dus het geld wat ik voor de iPhone had gereserveerd komt alsnog bij Apple terecht :+

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-06 11:17
Delerium schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:36:
Voor wat het waard is, de black Friday ergens in November is voor zaken als coolblue een goede gelegenheid om de iPhone 11 afgeprijsd te dumpen. Indien de nieuwe te duur is, weet dan dat model vorig jaar voor grof minder geld verkocht wordt.
'Grof minder geld' is ook wat overdreven. Die paar honderd euro op een bedrag van ~1.000 euro voor een model dat op moment van release iPhone 12 dus alweer verouderd is en langer dan een jaar op de markt is noem ik geen 'grof minder geld'. Eerder een logische prijsverlaging om de resterende voorraad op te maken.

De prijzen van Apple staan gewoon muurvast, dus reken er maar op dat bedrijven niet graag hun resterende (oude) voorraad voor 'dumpprijzen' weg doen. Dat kost ze klauwen met geld.

En ja ik ga upgraden, nieuw design vind ik gewoon altijd het leukste van alles. Planning is dan wel om er vervolgens 2 jaar mee te doen.

[Voor 7% gewijzigd door Scrtz op 12-10-2020 12:02]

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-06 15:24
Nee, heb een iPhone 11 Pro en daar nog heel tevreden over. Waarom ik zou moeten upgraden - heb na research (de verwachtingen) nog een reden gevonden.

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-06 20:26
Ik ga dit jaar zeker upgraden! Mijn iPhone 8 is aan vervanging toe en ik ben zelf ook wel aan toe aan iets nieuws, iets vers.
Mijn familie heeft bijna allemaal een iPhone X of nieuwer en vooral de "double tap to wake" gaat voor mij een toegevoegde waarde zijn. Natuurlijk ook het nieuwe design e.d. ziet er heel gaaf uit!

Ik twijfel alleen nog of ik de normale 12 pak of de Pro. Afhankelijk van de features, prijs en beschikbaarheid zal ik daarop een keuze maken morgen.

Kleine vraag nog: qua inhoud van het hoofdscherm, komen er meer rijtjes voor apps bij? Ik zit nog een beetje te struggelen op mijn 8, wil eigenlijk de middelgrote Agenda widget toevoegen op mijn hoofdscherm, maar heb op het moment niet genoeg ruimte.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nu een iPhone 11 Pro en ga in elk geval nog één keer na een jaar naar het nieuwe model. Puur om het vernieuwde design. Na de iPhone X, XS en 11 Pro wel uitgekeken op dit model.

Benieuwd naar iPhone 12 Pro met 128GB opslag. :)

 MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express • LG OLED55XB6 • Samsung UHD AU80 • Nintendo Switch OLED

• Sluw
  • Laatst online: 29-05 11:18
MusicMaikel schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:40:
Ik ga dit jaar zeker upgraden! Mijn iPhone 8 is aan vervanging toe en ik ben zelf ook wel aan toe aan iets nieuws, iets vers.
Mijn familie heeft bijna allemaal een iPhone X of nieuwer en vooral de "double tap to wake" gaat voor mij een toegevoegde waarde zijn. Natuurlijk ook het nieuwe design e.d. ziet er heel gaaf uit!

Ik twijfel alleen nog of ik de normale 12 pak of de Pro. Afhankelijk van de features, prijs en beschikbaarheid zal ik daarop een keuze maken morgen.

Kleine vraag nog: qua inhoud van het hoofdscherm, komen er meer rijtjes voor apps bij? Ik zit nog een beetje te struggelen op mijn 8, wil eigenlijk de middelgrote Agenda widget toevoegen op mijn hoofdscherm, maar heb op het moment niet genoeg ruimte.
Nee volgens mij blijft het 6 hoog bij 4 breed, zelfde schermverhouding. Apple heeft een boel van dat design concepten die ze niet willen veranderen. Het zou dan te veel worden om overzichtelijk te zijn als je bijvoorbeeld 7 x 4 apps doet.

• slijkie
  • Laatst online: 27-05 15:10
Ja, elk jaar.

11 Pro Max -> 12 Pro Max

Netto minste kosten als je dit elk jaar doet (en verkoopt uiteraard)

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:29
T-Rut schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:04:
[Afbeelding]

Ik was ff benieuwd: m'n 3g doet het nog wel, maar de bruikbaarheid dáárvan is tegenwoordig toch wel wat minder... :+
Ik ben ingestapt sinds de 3GS. Dat was toch wel echt de beste overstap ooit qua UI en bruikbaarheid t.o.v. de concurrenten. Nu met de 11 Pro voelt het maar erg verwend. Toch upgrade ik ieder jaar, maar die eerste iPhone was echt een eye-opener.

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:51
Van de 11 Pro max naar 12 Pro Max
Van de 11 naar de 12 ofwel de 12mini (als 2e toestel)

Ik upgrade elk jaar.

En ik ken mijn eigen, als de 12 pro een maandje eerder uitkomt dan de 12 pro max.....

[Voor 28% gewijzigd door Azmodann op 12-10-2020 14:59]

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:53
Nee, ik heb een 8 en die voldoet nog steeds prima. Enige wat ik echt mis is FaceID maar om alleen daarvoor weer honderden euro's te spenderen nee bedankt. Wellicht in 2021 ;)

• _Bailey_
  • Niet online
als ik zo de resultaten na 380 stemmen zie, moet het voor de Pro Max liefhebbers een eitje gaan worden, de pre order ;)

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:27
Wat is nu de beste manier om een iPhone te preorderen? Apple store app? Website? Allebei?

• _Bailey_
  • Niet online
Naafkap schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:02:
Wat is nu de beste manier om een iPhone te preorderen? Apple store app? Website? Allebei?
Mijn beste ervaring is met de Apple Store app.
Ging hier bij voorgaande pre orders zeer smooth

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:19

OMD

Mand!

slijkie schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:10:
Ja, elk jaar.

11 Pro Max -> 12 Pro Max

Netto minste kosten als je dit elk jaar doet (en verkoopt uiteraard)
Dat is natuurlijk jezelf voorliegen. Ik doe minimaal 5 jaar met een toestel. Zeg dat ik 1300 euro uitgeef in 5 jaar. Elk jaar een nieuwe is ongeveer 400 bijbetalen?

Heb je netto dus 700 euro meer uitgegeven ;)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:40

vooghel

Cunning linguist

Ik ben best tevreden met mijn iPhone SE (2020), maar als de iPhone 12 mini uitkomt ga ik die meteen bestellen. De keuze voor de SE was vooral ingegeven door de combinatie van formaat en functionaliteit, en de 12 mini lijkt betere functies te hebben in een kleinere form factor. Een beetje zoals hier ook staat: https://www.iphoned.nl/nieuws/iphone-12-mini-opinie/

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-06 10:52
ik ben heel erg aan het twijfelen. Moet sowieso een nieuw toestel. Altijd iphones gehad. Alleen ze worden een beetje saai. Geen 120hz, niets speciaals. Kan nu voor 800e de mini kopen en daar 5 jaar mee doen. Of nu een android voor de helft van t geld en dan over 2 / 3 jaar weer een android voor de helft van t geld. Kom je netto op hetzelfde uit en meer het gevoel dat je wat "nieuws" hebt. Moet wel zeggen dat ik een simpele gebruiker ben. Socials, netflix en internetten. Camera vind ik wel belangrijk.

Misschien dat ik december ofzo wel een 11 of 11 pro op de kop probeer te tikken als die wat goedkoper zijn geworden.

Maar als Tim vanavond een gelikte presentatie geeft koop ik m misschien gewoon toch :P

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee