Ga jij dit jaar je iPhone upgraden naar de nieuwe 12 Series?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Plof-kip schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:42:
4x iPhone 7 hier met het gezin (resp 4, 3 en 2 x2 jaar oud). Werken alle 4 nog erg soepel. De nieuwe iPhones (8, X, 11, SE en 12) zijn gewoon totaal niet boeiend en relevant. Geen of nauwelijks waarneembare snelheidswinst, geen interessante nieuwigheden. Allemaal opgeklopte marketing en veeeeeeeeeeeeeeeels te duur.
Om over de milieubelasting maar niet te spreken >:) .

Dat wordt hier dus 4x nieuw batterijtje erin a € 75 per stuk als het max batterij% rond de 80 komt en klaar is kees. Houden we toch snel 3k euro's in de zak, (of vroeger 6.600 gulden).
Zo kan je niet rekenen het is "maar" 4500 gulden :+ (snel zeggen dan valt het mee!)
€ 3 000.00 van het jaar 2018

heeft een "koopkracht" van

€ 2 079.79 (fl. 4 583.26) in het jaar 1998

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
d22wth schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:50:
Ik zit atm met de 11 Pro Max (64GB) en vind de opslag toch wat te weinig (denkende aan de hopelijk komende vakanties.) Ook kan ik 'm toch nog niet echt comfortabel met 1 hand bedienen, vanwege de grootte (en geen gebogen randen) en beetje door het gewicht.

Ga toch maar voor de 12 Pro... Ik heb de Xr een week of 2 gebruikt voordat ik mijn 11 Pro Max had en vond het 6,1'' scherm echt perfect (en nu zit ie in een nog kleinere body :))

Maar de kleur: vind die nieuwe blauwe kleur wel mooi, alleen ik heb goud altijd al zo gaaf gevonden... We will see in 2 days :)
Ik heb de normale 64GB Pro en was eigenlijk van plan, ook vanwege de opslag, om te upgraden. Echter vind ik de vooruitgang naar de 12 Pro zo op basis van de presentatie zo minimaal dat ik het geld niet waard vind. Als het camerasysteem van de 12 Pro Max nu in de 12 Pro had gezeten was dat nog een voordeel geweest, maar het verschil is praktisch alleen de SOC en 10bit video opnames. Misschien dat ik overstap naar de normale 12, maar ik denk dat ik gewoon een jaartje wacht en maar wat vaker op iCloud moet gaan terugvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:50
Ik heb begin dit jaar de keuze gemaakt om de iPhone 11 te kopen. Even getwijfeld of de SE niet wat was, maar ik was bang dat die qua accuduur en camera het net niet was voor mijn gebruik.

Twijfel de andere kant op was er ook, wachten op de 12. Echter was de aanbieding voor de 11 dermate goed bij verlengen dat ik die maar genomen heb.

Nu een klein half jaar verder en ik heb er geen spijt van. De 12 is voor mij de stap in specs én euro's niet waard.

Sowieso hoef ik de laatste jaren niet elke 2 jaar het nieuwste model, zoveel veranderd er niet (afgezien van de prijzen). Geld naar mijn eigen ervaring voor zowel iPhone als Samsung.

Ik vond de stap van van iPhone 4 >> 5 >> 6 telkens een mooie. Mijn broertje had telkens een jaar later de 4s >> 5s >> 6s.
Ik ben daarna overgestapt naar een Samsung S8 om maar eens wat anders te proberen. Mijn broertje ook en heeft de S9 en inmiddels de S10, allemaal geen gigantische stappen.

Inmiddels als werktelefoon een een iPhone 8 en ook dat vind ik geen megastap vanaf een iPhone 6. Zal vast wat sneller zijn met een betere accuduur, maar geen gigantische sprong.

De 11 vind ik dan wel weer een flinke stap vanaf de Samsung S8 (heerlijk die camera en lange accuduur! :)), maar ik verwacht niet eenzelfde stap als ik nu naar de 12 switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ik ben echt toe aan een nieuwe telefoon en dus zeker van plan te upgraden. Wat ik wel echt erg lastig vindt dit jaar is het gebrek aan hands on reviews, foto's en video's. Wat dat betreft is het materiaal op Apple's website heel summier. Ik kan nu niet goed beoordelen hoe die kleuren er in het echt uit zien... Of zijn er ergens anders nog andere beelden te zien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 09:13
Ben wel erg gecharmeerd van de Mini in het blauw. Ik was van plan dit jaar over te stappen naar wat nieuws en wilde mijn 6S vervangen door een SE, gezien de grootte. Betere camera, TouchID en weer nieuw. Maar nu met de Mini erbij wordt de keuze toch weer lastiger. Nog betere camera's toestel wat ook jaren meekan, goed dat kan de SE natuurlijk ook gewoon weer. Wel veel meer scherm en een kleinere telefoon an sich.

Had in de poll ingevuld de Mini, maar voor 300 minder, adviesprijzen, heb je dan de SE en ook nog met 256GB ipv 128GB. Dat met dat mondkapje was ook nog wel een goede, ik gebruik TouchID vooral ook in de supermarkt en als ik dan moet gaan klooien met FaceID... Geen idee hoe goed dat werkt of niet. Goed, met al dit coronageneuzel kom je natuurlijk ook weer veel minder in de winkels, dus aan de andere kant :P

Gelukkig is de Mini er nog niet, kan ik er nog even goed over nadenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:39
Ik ben nog erg gelukkig met mijn 11 Pro Max.

Echter, ik had deze destijds aangeschaft, omdat ik mijn telefoon gebruik om te navigeren in de auto, ik kwam tenslotte om dezelfde redenen af van een 8 Plus, maar omdat ik nu sinds enkele maanden gebruik maak van CarPlay is de noodzaak voor een groot scherm er niet meer. Dit is dan wel de enige, zij het kleine, reden waarom het zou kunnen gaan 'kriebelen'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Laatst online: 19:16
Ik heb nog een iPhone 6! :+ Gaat altijd nog bijna 2 dagen mee op één batterijlading en batterij is nog de originele en de 6 is gekocht in het jaar dat deze uitkwam. Maar ik ga nu wel upgraden, maar twijfel nog tussen de 12 en 12 Pro (beide 128 GB, want dat heb ik nu ook al op mijn 6). Dit wordt dan pas mijn 3e iPhone. Mijn eerste was een iPhone 4. Deze 12 (pro) lijkt daar weer behoorlijk op qua design, op het scherm en home button na natuurlijk. Ik heb de 4 altijd veel mooier gevonden dan de 6, dus ben blij dat Apple nu weer die kant is opgegaan. De keuze tussen de 12 en de 12 pro vind ik lastig. Ik vind de 12 pro veel mooier vanwege het materiaal van de rand en ook de kleuren zijn mooier. Bij de 12 vind ik de kleuren die men gekozen heeft niet echt mooi en zwart wil ik sowieso niet, dus dan blijft alleen de witte over. De 3e camera en Lidar is natuurlijk wel een mooie extra op de pro. De vraag is of dat de €200 extra waard is. Maar aangezien ik dus heel wat jaartjes doe met een iPhone, is die €200 extra natuurlijk relatief niet zo veel meer. Dus... ik neig op dit moment nog het meeste naar de 12 pro. Dan blijft nog de keuze voor de kleur over. De gold valt af, maar die andere drie kleuren vind ik allemaal mooi. >:)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:52
PatrickC schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:29:
Ik heb nog een iPhone 6! :+ Gaat altijd nog bijna 2 dagen mee op één batterijlading en batterij is nog de originele en de 6 is gekocht in het jaar dat deze uitkwam. Maar ik ga nu wel upgraden, maar twijfel nog tussen de 12 en 12 Pro (beide 128 GB, want dat heb ik nu ook al op mijn 6). Dit wordt dan pas mijn 3e iPhone. Mijn eerste was een iPhone 4. Deze 12 (pro) lijkt daar weer behoorlijk op qua design, op het scherm en home button na natuurlijk. Ik heb de 4 altijd veel mooier gevonden dan de 6, dus ben blij dat Apple nu weer die kant is opgegaan. De keuze tussen de 12 en de 12 pro vind ik lastig. Ik vind de 12 pro veel mooier vanwege het materiaal van de rand en ook de kleuren zijn mooier. Bij de 12 vind ik de kleuren die men gekozen heeft niet echt mooi en zwart wil ik sowieso niet, dus dan blijft alleen de witte over. De 3e camera en Lidar is natuurlijk wel een mooie extra op de pro. De vraag is of dat de €200 extra waard is. Maar aangezien ik dus heel wat jaartjes doe met een iPhone, is die €200 extra natuurlijk relatief niet zo veel meer. Dus... ik neig op dit moment nog het meeste naar de 12 pro. Dan blijft nog de keuze voor de kleur over. De gold valt af, maar die andere drie kleuren vind ik allemaal mooi. >:)
Zit in dezelfde situatie. Heb een 6S 64GB, maar wil gaan upgraden. Ik twijfel tussen de 12 256GB (in zwart) of 12 Pro 256GB (in grafiet). Scheelt €200, maar volgens mij straalt die grafietkleur wel echt meer luxe uit. Ik ga sowieso pas bestellen als ik ze ergens in mijn handen heb gehad.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
The Day After :+ Ik had op zich nog een klein beetje hoop dat de nieuwe iPhone interessant zou zijn, ik hoopte op een goede prijs. Maar helaas.

Ik geef de hele presentatie een 6/10. De iPhone 12 krijgt een 7/10. En de iPhone 12 Pro krijgt een 6/10. Positief, maar verrassend teleurstellend.
SOC updates: snellere processor en GPU
Top, niet dat we minder zouden verwachten, maar uiteraard mooi meegenomen.
Maar wel standaard met opslag op de Pro modellen
Dat verklaart misschien ook wel de hoge prijs. Want 64GB aan opslag bij Apple kost al snel 150 euro :+
Scherm: alles is nu OLED en de bezels zijn gelijk
Ook erg prettig vind ik zelf, de iPhone 12 of de 12 Pro doen niet voor elkaar onder tenzij je de camera bekijkt.
De camera: marginaal beter met features waar je nog even op moet wachten
Tja, ik zag het verschil tussen foto's van de iPhone X en de iPhone 11 al niet, laat staan deze upgrade. De meeste mensen zullen weinig baat hebben bij die HDR standaard. Leuk, maar het is een wedstrijdje geworden onder de fabrikanten en enthusiastelingen, niet de grote groep gemiddelde gebruikers.
5G: matig beschikbaar & vooral voor de telecom providers bedoeld
Ze slijten het aan ons, de consument, alsof wij er op zitten te wachten. Met 4GB/s zijn we natuurlijk erg snel door ons datalimiet heen. En geef toe, hoe vaak zit je nou daadwerkelijk te wachten op zo'n snelheid? Hoeveel games van talloze GBs download jij gemiddeld onderweg? En die zwaar gecomprimeerde foto's op Instagram laden d'r ook niet merkbaar sneller door.
MagSafe op de achterkant
Natuurlijk als voorbereiding op de verkoop van vele wireless laders (want veel mensen moeten wel, nu d'r geen lader bij zit), wat op zich weer voorbereiding is op volgend jaar wanneer zelfs de laatste poort op de iPhone compleet verdwijnt.
De lader is weg
Maar je krijgt wel een USB-C naar Lightning. Toch jammer, want de laders die mensen hadden van vóór de iPhone 11 waren allemaal USB-A, dus zie zullen alsnog een aparte lader moeten kopen om de telefoon op te laden. Goed voor de natuur? Right. Het is een verkoopstrategie, niets meer, niets minder.
Ondanks gezichtsmaskers geen aanpassingen
Ze hadden er toch ruim 10 maand de tijd voor om iets te bedenken. FaceID werkt gewoon niet met gezichtsmaskers. Dit zou een uitgelezen kans zijn om Touch ID terug te brengen om naast Face ID te fungeren. Laat de keuze aan de mensen over, het zou een extreem veelgebruikte feature zijn in deze barre tijden.
Wederom geen hogere refresh rate voor het scherm
Ik hoor je denken: "Who cares? Niemand ziet dat" maar je bent schijnbaar wel onder de indruk van 5G en de HDR standaard voor de 4k-filmpjes. Get real. Apple was altijd het bedrijf die features toevoegde waarvan de mensen nog niet eens wisten dat ze het willen hebben. Zodra het volgend jaar in de iPhone 13 zit zijn jullie "who cares?"-mensen allemaal opeens fan.
Sterker glas, zonder het glas te noemen
We zullen de drop-tests en scratch-tests gaan zien over een paar weken. Ik vermoed dat een bos sleutels in de broekzak er alsnog zichtbare krassen op kunnen maken.
Dunner, lichter, kleiner
Ik had liever een iets dikkere batterij gehad en wél ProMotion zoals op de iPad Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Laatst online: 19:16
GioStyle schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:54:
[...]

Zit in dezelfde situatie. Heb een 6S 64GB, maar wil gaan upgraden. Ik twijfel tussen de 12 256GB (in zwart) of 12 Pro 256GB (in grafiet). Scheelt €200, maar volgens mij straalt die grafietkleur wel echt meer luxe uit. Ik ga sowieso pas bestellen als ik ze ergens in mijn handen heb gehad.
Ja, ik vind de 12 met zijn kleurtjes er een beetje cheap uit zijn, net als die 5c destijds. 256GB vind ik persoonlijk veel te veel... heb nu maar 45GB in gebruik van de 128GB op mijn 6. Foto’s en video’s staan op iCloud bij mij en apps gebruiken maar beperkte ruimte. Voor de Pro ben ik wel benieuwd naar de grootte van die RAW bestanden bij foto’s. Als dat vergelijkbaar is met RAW’s bij mijn digitale spiegelreflex camera, dan zijn dan flinke bestanden tov de jpg-tjes.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eadvis
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18-03 00:04
Cyrax0508 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:34:
Ik heb de 11 Pro Max. Ik ga dus niet upgraden nu, maar haal de 12 wel als de 13 is uitgekomen. Ik loop altijd een jaar achter met mijn IPhone. De 11 heb ik ook net 2 maanden met een mooie deal
Same here, net de 11 Pro gekocht voor €869.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Blue-eagle schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:34:
Dat verklaart misschien ook wel de hoge prijs. Want 64GB aan opslag bij Apple kost al snel 150 euro :+
Apart, gisteren was het 128 GB model maar 50 euro duurder tov de 64 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:51
Eadvis schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:28:
[...]

Same here, net de 11 Pro gekocht voor €869.
Ik had hem ook voor een soortgelijke prijs. Heerlijke telefoon en volgend jaar doe ik mezelf een 12 cadeau voor een pak minder dan dat ze nu kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-06 23:12
Ik ben eerlijk gezegd teleurgesteld in de pricing. Dat is natuurlijk persoonlijk, wie geld met hopen heeft kan wel een paar extra 100 missen maar ik moet toch wat op mijn geld letten (al heb ik zeker genoeg). Dat wilt dan ook zeggen dat ik wellicht geen upgrade ga doen.

Ik wou initieel de gewone 12 of de 12 mini als eerstgenoemde me te groot bleek maar met die prijsbump van 100 euro er weer extra bij, nah. Ik denk dat Apple zich hier toch wat in hun voeten gaat schieten, zeker nu met corona. Misschien heb ik ongelijk natuurlijk, dat merken we over enkele maanden wel! Het is wel erg dapper om de prijzen te verhogen terwijl je minder krijgt (geen powerbrick, geen oortjes). Vreemde strategie.

Even terzijde, in welke wereld is 699 dollar precies 809 euro? iPhones worden ingevoerd vanuit China, invoerkosten zijn dus nihil (niet hoger dan van China naar de VS). 699 dollar is 595 euro met de huidige koers en BTW van 21 procent included betalen we nog steeds bijna 100 euro premium. Ik vind dat persoonlijk nogal overdreven.

Kortom; Ik ga dus denk ik voor de meest economische oplossing en dat is de batterij in mijn iPhone 7 nogmaals vervangen :D Ik zou kunnen opteren voor de SE maar ik vind dat op zich geen echte vooruitgang tov de 7 aangezien die nog speedy genoeg is. Voor de rest is het identiek dezelfde telefoon dus dan is de keuze tussen 50 euro voor een nieuwe batterij en de SE van 489 (niet eens in prijs gezakt) snel gemaakt.

Aan iedereen die er toch voor gaat, veel plezier met jullie nieuwe speeltje :)

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 15:51

n3z

Ik wil van een XS max naar een 12 Mini of 12 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:04
Blue-eagle schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:34:
The Day After :+ Ik had op zich nog een klein beetje hoop dat de nieuwe iPhone interessant zou zijn, ik hoopte op een goede prijs. Maar helaas.

Ik geef de hele presentatie een 6/10. De iPhone 12 krijgt een 7/10. En de iPhone 12 Pro krijgt een 6/10. Positief, maar verrassend teleurstellend.
SOC updates: snellere processor en GPU
Top, niet dat we minder zouden verwachten, maar uiteraard mooi meegenomen.
Maar wel standaard met opslag op de Pro modellen
Scherm: alles is nu OLED en de bezels zijn gelijk
Ook erg prettig vind ik zelf, de iPhone 12 of de 12 Pro doen niet voor elkaar onder tenzij je de camera bekijkt.
De camera: marginaal beter met features waar je nog even op moet wachten
Tja, ik zag het verschil tussen foto's van de iPhone X en de iPhone 11 al niet, laat staan deze upgrade. De meeste mensen zullen weinig baat hebben bij die HDR standaard. Leuk, maar het is een wedstrijdje geworden onder de fabrikanten en enthusiastelingen, niet de grote groep gemiddelde gebruikers.
5G: matig beschikbaar & vooral voor de telecom providers bedoeld
Ze slijten het aan ons, de consument, alsof wij er op zitten te wachten. Met 4GB/s zijn we natuurlijk erg snel door ons datalimiet heen. En geef toe, hoe vaak zit je nou daadwerkelijk te wachten op zo'n snelheid? Hoeveel games van talloze GBs download jij gemiddeld onderweg? En die zwaar gecomprimeerde foto's op Instagram laden d'r ook niet merkbaar sneller door.
MagSafe op de achterkant
Natuurlijk als voorbereiding op de verkoop van vele wireless laders (want veel mensen moeten wel, nu d'r geen lader bij zit), wat op zich weer voorbereiding is op volgend jaar wanneer zelfs de laatste poort op de iPhone compleet verdwijnt.
De lader is weg
Maar je krijgt wel een USB-C naar Lightning. Toch jammer, want de laders die mensen hadden van vóór de iPhone 11 waren allemaal USB-A, dus zie zullen alsnog een aparte lader moeten kopen om de telefoon op te laden. Goed voor de natuur? Right. Het is een verkoopstrategie, niets meer, niets minder.
Ondanks gezichtsmaskers geen aanpassingen
Ze hadden er toch ruim 10 maand de tijd voor om iets te bedenken. FaceID werkt gewoon niet met gezichtsmaskers. Dit zou een uitgelezen kans zijn om Touch ID terug te brengen om naast Face ID te fungeren. Laat de keuze aan de mensen over, het zou een extreem veelgebruikte feature zijn in deze barre tijden.
Wederom geen hogere refresh rate voor het scherm
Ik hoor je denken: "Who cares? Niemand ziet dat" maar je bent schijnbaar wel onder de indruk van 5G en de HDR standaard voor de 4k-filmpjes. Get real. Apple was altijd het bedrijf die features toevoegde waarvan de mensen nog niet eens wisten dat ze het willen hebben. Zodra het volgend jaar in de iPhone 13 zit zijn jullie "who cares?"-mensen allemaal opeens fan.
Sterker glas, zonder het glas te noemen
We zullen de drop-tests en scratch-tests gaan zien over een paar weken. Ik vermoed dat een bos sleutels in de broekzak er alsnog zichtbare krassen op kunnen maken.
Dunner, lichter, kleiner
Ik had liever een iets dikkere batterij gehad en wél ProMotion zoals op de iPad Pro.
Weet je zeker dat de bezels op de 12 gelijk zijn aan de 13 pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Lothiriel schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:37:

Even terzijde, in welke wereld is 699 dollar precies 809 euro? iPhones worden ingevoerd vanuit China, invoerkosten zijn dus nihil (niet hoger dan van China naar de VS). 699 dollar is 595 euro met de huidige koers en BTW van 21 procent included betalen we nog steeds bijna 100 euro premium. Ik vind dat persoonlijk nogal overdreven.
In welke wereld haal jij een iPhone voor 699 dollar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 04-06 10:57
Echt super blij met de 12 mini: eindelijk een volwaardige vervanger van mijn SE2016 _/-\o_
Volgend jaar upgraden (als de prijzen wat zijn gedaald tot circa 700 euro) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
GioStyle schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:43:
[...]

In welke wereld haal jij een iPhone voor 699 dollar?
In verschillende Amerikaanse staten is er geen sales tax. In het merendeel van de staten is er een sales tax die enkele procenten bedraagt. Het punt blijft staan :)

Apple steekt een deel extra geld in hun zak met verkopen hier. En zoals ik reeds zei kan je dat niet wijten aan invoerkosten want de EU voert geen heffingen uit op Chinese invoer (als ze uit de US zouden komen zou dat wat anders zijn).

Om het duidelijker voor te stellen: prijs die Apple vraagt in de VS is 699 dollar. Prijs die Apple vraagt hier is 809 euro. Halen we daar 21 procent van af (BTW) houd je 639 euro over, het bedrag dat Apple eigenlijk overhoudt.

639 euro omzetten in dollar zou dus 699 dollar moeten opleveren. Dat doet het niet, want 639 euro is meer dan 750 dollar.

Je argument dat je ook taxes hebt in de VS houdt dus geen steek. We betalen hier op zijn minst 50 dollar meer per iPhone dan in de VS.

Verder is dat oke, dat is Apples keuze. k vind dat gewoon een beetje schofferend gezien het gebrek aan accessoires. Iedereen moet dat natuurlijk voor zichzelf bepalen 8)

[ Voor 56% gewijzigd door Lothiriel op 14-10-2020 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Valuta omrekenen naar de koers van vandaag is natuurlijk wat te kort door de bocht.
Apple loopt het risico op koerswisselingen en verwerkt dat in de prijs. Prijzen worden verder bepaalt door hetgeen consumenten bereid zijn ervoor te betalen, met wat slimmigheidjes in de onderlinge modellen om je aan het twijfelen te brengen en net iets hoger model te pakken dan je in eerste instantie wilde.

Verder zijn dit soort discussies er bij elke keynote, Apple is gewoon duur in aanschaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:02
Lothiriel schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:45:
[...]

In verschillende Amerikaanse staten is er geen sales tax. In het merendeel van de staten is er een sales tax die enkele procenten bedraagt. Het punt blijft staan :)

Apple steekt een deel extra geld in hun zak met verkopen hier. En zoals ik reeds zei kan je dat niet wijten aan invoerkosten want de EU voert geen heffingen uit op Chinese invoer (als ze uit de US zouden komen zou dat wat anders zijn).

Om het duidelijker voor te stellen: prijs die Apple vraagt in de VS is 699 dollar. Prijs die Apple vraagt hier is 809 euro. Halen we daar 21 procent van af (BTW) houd je 639 euro over, het bedrag dat Apple eigenlijk overhoudt.

639 euro omzetten in dollar zou dus 699 dollar moeten opleveren. Dat doet het niet, want 639 euro is meer dan 750 dollar.

Je argument dat je ook taxes hebt in de VS houdt dus geen steek. We betalen hier op zijn minst 50 dollar meer per iPhone dan in de VS.

Verder is dat oke, dat is Apples keuze. k vind dat gewoon een beetje schofferend gezien het gebrek aan accessoires. Iedereen moet dat natuurlijk voor zichzelf bepalen 8)
Dan moet je het wel goed doen.
809 is inclusief 21%
Deel dat door 1,21 en je komt uit op €668,60 ex btw.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lothiriel
Tom schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:06:
Valuta omrekenen naar de koers van vandaag is natuurlijk wat te kort door de bocht.
Apple loopt het risico op koerswisselingen en verwerkt dat in de prijs. Prijzen worden verder bepaalt door hetgeen consumenten bereid zijn ervoor te betalen, met wat slimmigheidjes in de onderlinge modellen om je aan het twijfelen te brengen en net iets hoger model te pakken dan je in eerste instantie wilde.

Verder zijn dit soort discussies er bij elke keynote, Apple is gewoon duur in aanschaf.
Ah het gaat me in de discussie mbt de europrijs niet echt om de prijs an sich (die is hoog, duh), maar wel het verschil in prijs. Kosten voor valuta is wat mij betreft een lege doos, de prijs is ook niet omlaag gegaan toen de euro terug sterker werd ten opzichte van de euro (momenteel is 1 euro bijna 1,20 dollar). Dat is een beetje hetzelfde verhaal als bij de prijzen van brandstof, hoewel zelfs die soms wel eens durven zakken tegenwoordig!

Wat de prijs zelf betreft vind ik het inderdaad redelijk straf om de powerbrick en oortjes weg te laten om vervolgens de prijzen te verhogen :D Dat heeft niets met haat voor Apple te maken, kijk maar in mijn signature, maar dat soort trucjes mogen toch wel bekritiseerd worden? Aan mij verliezen ze wellicht een welwillende klant - ik ben er nog niet helemaal over uit - en ik ben vast niet alleen.

Mocht ik toch tot een marginale groep behoren heeft Apple dat inderdaad goed gezien! Daar kan je alleen maar respect voor hebben. Ik verwacht en hoop toch een beetje backlash. Ik vind het krijg minder maar betaal meer verhaal in ieder geval moeilijk te slikken, symbolisch of niet.

Ik bekritiseer dus niemand die wel de sprong waagt, voor alle duidelijkheid. Iedereen doet met zijn of haar geld wat ie wilt. Er zijn gekkere dingen dan veel geld uitgeven aan een device dat je elke dag gebruikt :*)
Tartarus schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:08:
[...]

Dan moet je het wel goed doen.
809 is inclusief 21%
Deel dat door 1,21 en je komt uit op €668,60 ex btw.
Juist, erg dom van me. Hier is een upvote :) Sterkt mijn punt voorts wel, 668 euro is 785 dollar. Dat komt dus inderdaad ongeveer neer op een erg markant verschil met de prijs zonder sales tax in de VS (699 vs 785).

[ Voor 10% gewijzigd door Lothiriel op 14-10-2020 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik heb een iPhone XS en ben van plan de 12 Pro Max te kopen.

Ik heb nog nooit zo een grote mobiel ervaren maar lijkt me wel lekker voor op de bank.

Hopelijk past het we in mijn broekzak! 6.7 inch is grooot. En ik draag skinny jeans.

Mocht iemand een iPhone XS willen kopen kunnen jullie bij mij terecht over een maandje haha

[ Voor 15% gewijzigd door ThaddeusX op 14-10-2020 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188103

Furrr schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:26:
Na Apple Pay toch weer de mogelijkheid voor een houder voor pasjes aan de achterkant?? Design filosofie van Apple wordt alsmaar minder logisch...
rijbewijzen en identiteitskaart hebben zelfde grootte als cc, althans in BE. Drivers license in us ook dacht ik, dus ja, niet zo onlogisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Was al van plan om van mn iPhone 8 te gaan upgraden naar het kleinste en daarvan het meest recente/krachtige model. Voor de geruchten op gang kwamen ging ik er vanuit dat het max een weer een soort SE-variant ging worden.

Dus heel blij dat de mini uitkomt die gewoon nóg compacter is dan mn 8 maar qua schermgrootte er gewoon op vooruit gaat en in de kern op veel vlakken gewoon net zo goed presteert als de rest van de 12-serie (op de voor mij er toe doende vlakken, om fotografie geef ik bv al niet veel).

Verwacht een goede 2-4 jaar ermee te doen, ga ook maar gelijk van 64GB naar 256GB denk ik.

In het blauw O+

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 12:40

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Voor mij is het een relatief moeilijke kwestie eigenlijk...

Ik heb vorig jaar uit noodzaak, in juni 2019, een gloednieuwe iPhone 7 32GB gekocht vanwege het uiteenspatten van mijn 1st gen. iPhone SE. Een zeer ongelegen tijdstip. Ik was niet onder de indruk van de iPhone 11 indertijd dus heb ik er niet voor gekozen om te upgraden. Mede trouwens omdat de 7 zo goed bevalt.

En, nog steeds om eerlijk te zijn. Alleen is 32GB veel te weinig voor mijn gebruik en ik moet de hele tijd schipperen met het verwijderen van spul of veel op de dataconnectie werken wat dan weer de batterij leegslurpt als een malle. M.a.w., een upgrade dient zich echt wel aan en ik denk dat het een iPhone 12 Mini wordt of een iPhone 11 Pro.
  • De 'normale' 12 is te groot.
  • De 12 Pro is er maar weinig op vooruit gegaan t.o.v. de 11 Pro.
  • De 12 Pro Max is véél te groot.
De iPhone 12 Mini is mijn inziens het beste iPhone-smaakje in jàren! Een best groot display in een handzaam formaat. Ik hoop dat de populariteit van dit beestje hoger ligt dan verwacht! Ik hou'm alvast in het oog :).

Tot zover persoonlijk...

Als fan van het eerste uur: Het is een rare launch naar mijn mening.
  • We hebben een telefoon gekregen waar technologie in zit om de providers tevreden te stellen. Niet omdat de gebruiker om 5G geeft.
  • We hebben een telefoon gekregen waar minder accessoires bij zitten om de kosten te optimaliseren vanwege o.a. de toevoeging van 5G en 'een groener verhaal'. Niet waar de gebruiker om gevraagd heeft.
  • We hebben een telefoon gekregen die eigenlijk gewoon weer duurder is geworden (+100 €/$ voor de vanilla 12). Niet waar de gebruiker om gevraagd heeft.
Ik weet ook dat je niet alles kunt hebben en liefst zo goedkoop mogelijk maar daar gaat het niet om. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat er voor de gebruikers een stuk vernietiging van meerwaarde is gebeurd, vooral door de toevoeging van 5G. Voor mij in elk geval wél. En da's zo jammer!

Noot: Ik weet indertijd nog dat ik een iPhone 5 had gekocht: 4G/LTE capabel, maar uiteindelijk quasi onbruikbaar omdat de batterij er zo hard van af zag zodra 4G/LTE online kwam in België. Ik heb daarom een aantal jaar rondgelopen met 4G/LTE uitgeschakeld om mijn batterij te sparen. Ik denk dat hetzelfde zal gebeuren met de iPhone 12. Ja, 5G capabel, maar uiteindelijk onaangenaam om te gebruiken vanwege het energieverbruik. I know, het is een kip of het ei verhaal een beetje, maar we moeten realistisch zijn: De uitrol van 5G staat er in het Westen relatief belabberd voor. Waarom zou ik dan nu al een toestel willen met de technologie? Het gaat eerder irrelevant zijn de komende 3 - 5 jaar. My two cents :+ .

[ Voor 22% gewijzigd door 6129(15) op 15-10-2020 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Lothiriel schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:17:
Juist, erg dom van me. Hier is een upvote :) Sterkt mijn punt voorts wel, 668 euro is 785 dollar. Dat komt dus inderdaad ongeveer neer op een erg markant verschil met de prijs zonder sales tax in de VS (699 vs 785).
En zie daar de prijs die wij Europeanen betalen voor de enorme hoeveelheid rechten die we hier hebben.
Geen refurb toestel, langer garantie dan de fabrikant/winkelier zegt, etc, al die dingen betalen we gewoon zelf.

Wil je dat niet betalen (waar ik in kan komen) importeer er dan eentje uit de vs, betaal netjes btw en je bent alsnog voordeliger uit.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:15
Hebben mensen tips voor morgen om 14:00?

Ik wil verlengen bij KPN. Hoe pak ik dit goed aan zodat ik als een van de eerste ben...samen met jullie hier allemaal natuurlijk ;)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
Alekz87 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:32:
Hebben mensen tips voor morgen om 14:00?

Ik wil verlengen bij KPN. Hoe pak ik dit goed aan zodat ik als een van de eerste ben...samen met jullie hier allemaal natuurlijk ;)
Zorg dat je om 14:00 ingelogd en al op de website van KPN zit met al je gegevens en betaalpas en dergelijke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-10-2024
Hmm lastig dit keer.

Alhoewel mijn 11 Pro nog in een uitstekende situatie verkeerd, jeukt het ook bij mij weer :)
Zowel de 12 als 12 Pro hebben beiden OLED en de normale 12 is gelukkig dunner t.o.v. de 11. Dit maakt het lastiger in mijn keuze. De 12 voldoet volledig aan mijn wensen, echter ben ik altijd voor het meest high-end toestel gegaan en voor mij is dat dit jaar de 12 Pro (Max is voor nu wederom geen optie).

Om ook maar hiermee weer af te sluiten: vind het echt lastig dit keer..

Het is weer bijna September 2025 :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blissstick
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-05 16:01
Het hele jaar had ik het al compleet helder: upgraden van de X naar de 12. Ik had het geld in gedachten al sinds januari 'afgeschreven', dus niets stond mij in de weg. Tot de officiële onthulling...

Sindsdien heb ik simpelweg niet het 'die moet ik hebben!' idee... Wat ik wel heel sterk had toen ik van de 6s naar de X ging...

Daarbij doet de huidige X doet het nog net zo goed als op dag 1 voor mijn gevoel en heb ik met mijn gebruik nooit echt het idee dat ik iets tekort kom...op de camera's na misschien...

De 12 sla ik over... Op naar de 13...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.castello
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-07-2024
Ik ga mijn huidige IPhone 11 vervangen voor de IPhone 12 pro max. Ik ga voor de blauwe kleur!

Iemand enig idee wanneer de Youtubers met video’s komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:04
Vanaf dat de geruchten van de 12 mini er kwamen was het voor mij duidelijk. Mooie opvolger voor mijn X. Kan die naar mijn vriendin. Die Android gsm van haar is alweer na een jaar of twee/drie versleten. Dus ik ga na drie jaar upgraden van een X naar een mini. Ideale formaat was vroeger toch wel de 5. Daarna een 6 gehad om vervolgens voor een X te gaan. Maar nu wil ik weer kleiner. Die laatste is me toch net iets te groot. Zeker nu alles weer iets groter wordt..

Voor het huishouden is hier iOS ook wat makkelijker kwa gebruik. Zeker met HomeKit, Apple TV’s en dergelijk.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:47
Blissstick schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:43:
Het hele jaar had ik het al compleet helder: upgraden van de X naar de 12. Ik had het geld in gedachten al sinds januari 'afgeschreven', dus niets stond mij in de weg. Tot de officiële onthulling...

Sindsdien heb ik simpelweg niet het 'die moet ik hebben!' idee... Wat ik wel heel sterk had toen ik van de 6s naar de X ging...

Daarbij doet de huidige X doet het nog net zo goed als op dag 1 voor mijn gevoel en heb ik met mijn gebruik nooit echt het idee dat ik iets tekort kom...op de camera's na misschien...

Ik kon mijn X vorig jaar goed verkopen toch de 11 Pro gepakt maar ik snap je gevoel. Als ik nu die X nog had, was ik ook alsnog dik tevreden. Blijft ook een van de mooiste iPhones sinds jaren imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:41

Heb precies hetzelfde! Dacht echt te gaan overstappen. Ook omdat scherm kapot is en batterij aan vervanging toe is.. maar toch de keuze gemaakt scherm te laten repareren en batterij te laten vervangen. Kan ik met de X nog wel even vooruit!

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:19
d.castello schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:06:
Ik ga mijn huidige IPhone 11 vervangen voor de IPhone 12 pro max. Ik ga voor de blauwe kleur!

Iemand enig idee wanneer de Youtubers met video’s komen?
Krijgen vandaag de toestellen en volgende week dinsdag komen de reviews online.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik mis in de poll:
Ik ga hem vervangen, ik ga van een XS Max naar een 11 Pro Max. Verschil tussen de 11 en de 12 is me te klein en het bedrag waarschijnlijk te groot. Mooie verlengdeal kunnen maken doordat er een foutje kwam nadat MediaMarkt me telefonisch benaderde. Daardoor houdt ik mijn unlimited abonnement en het toestel 0 euro bijbetalen voor 51 euro per maand.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:15
Kecin schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 06:46:
Ik mis in de poll:
Ik ga hem vervangen, ik ga van een XS Max naar een 11 Pro Max. Verschil tussen de 11 en de 12 is me te klein en het bedrag waarschijnlijk te groot. Mooie verlengdeal kunnen maken doordat er een foutje kwam nadat MediaMarkt me telefonisch benaderde. Daardoor houdt ik mijn unlimited abonnement en het toestel 0 euro bijbetalen voor 51 euro per maand.
Ik moet dus altijd van mijzelf, wanneer er iets nieuws is, het laatste model hebben. Is niet alleen bij telefoons zo merk ik...

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:31

Hier ongeveer hetzelfde. Wou pre-ordered en hem ongezien kopen, maar doe het nu toch maar niet. De X doet het gewoon nog steeds heel erg goed en wat ga ik er nou echt op vooruit? De camera idd, maar we gaan voorlopig toch nergens naar toe :|

Ik ga even afwachten. De 12 Pro in blauw eens in de winkel bekijken over een paar weken. En voorlopig lekker door met de X.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:14

L23

Alekz87 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:51:
[...]

Ik moet dus altijd van mijzelf, wanneer er iets nieuws is, het laatste model hebben. Is niet alleen bij telefoons zo merk ik...
Dat heb ik ook. Ik wacht een tijd en dan koop ik het nieuwste van nieuwste en dan ben ik weer een lange tijd klaar. Ik ga van iPhone SE (2016) naar de iPhone 12 Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic83
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-06 13:31
Ik twijfel nog om over stappen van mijn XS (64 GB). Alternatief zou de 12Pro zijn, Maar functioneel gezien zijn de verschillen relatief klein volgens mij tussen de XS en de Pro. En financieel gezien is er ook niet echt een prikkel. Wie kan advies geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvsteen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-04-2023
Ik ga nog lekker een jaartje door met mijn Iphone 11 zeer tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:02
Vic83 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:27:
Ik twijfel nog om over stappen van mijn XS (64 GB). Alternatief zou de 12Pro zijn, Maar functioneel gezien zijn de verschillen relatief klein volgens mij tussen de XS en de Pro. En financieel gezien is er ook niet echt een prikkel. Wie kan advies geven?
Idem hier. Maar ik vind de Pro eigenlijk niet veel meer bieden tov gewone 12. Denk dat ik voor de 12 mini ga, maar wacht de reviews af. Ik ga denk ik geen gebruik maken van tele lens, Lidar of Photo raw. Wel deep focus, night en groothoek lens, maar die zit ook op de Mini en lekker klein met toch veel scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Ik heb ook besloten om toch nog een jaar met de 11 Pro te doen. De 12 Pro biedt toch te weinig meerwaarde, zeker gezien we het komende jaar toch amper wat kunnen gaan doen qua vakantie/tripjes/evenementen. En qua features is het ook niet heel spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben2513
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-06 08:33
Op dit moment heb ik een Galaxy S8, maar wil graag overstappen naar iPhone. Wat denken jullie? iPhone 11 Pro voor € 750 of een reguliere iPhone 12 voor € 775? Ik hou erg van foto’s maken dus ik twijfel, maar de camera van de S8 is ook geen tegenvaller. Lol

Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

ben2513 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:20:
Op dit moment heb ik een Galaxy S8, maar wil graag overstappen naar iPhone. Wat denken jullie? iPhone 11 Pro voor € 750 of een reguliere iPhone 12 voor € 775? Ik hou erg van foto’s maken dus ik twijfel, maar de camera van de S8 is ook geen tegenvaller. Lol
Voor aankoopadvies kun je beter een eigen topic starten, in plaats van dit topic te kapen :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik zou eerst geen 12 Pro kopen... maar uiteindelijk toch maar de 12 Pro Pacific Blue besteld 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

ben2513 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:20:
Eigenlijk is het wezenlijke verschil de aanwezigheid van de zoom-camera. Maak je geen foto's, dan is de modernste foon de beste. En 5G natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben2513
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-06 08:33
Daedalus schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:31:
[...]
Voor aankoopadvies kun je beter een eigen topic starten, in plaats van dit topic te kapen :)
Pardon!
Jieve schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:57:
Ik zou eerst geen 12 Pro kopen... maar uiteindelijk toch maar de 12 Pro Pacific Blue besteld 😎
Ja, daar ben ik ook voor gegaan!
Delerium schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:42:
[...]

Eigenlijk is het wezenlijke verschil de aanwezigheid van de zoom-camera. Maak je geen foto's, dan is de modernste foon de beste. En 5G natuurlijk.
Dank je, uiteindelijk voor de 12 Pro gekozen. Camera was inderdaad een belangrijk punt, maar ook de 6GB RAM en helder scherm.

Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• j0ynT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:35
Ooit begonnen met de iPhone 3G en gestopt bij de 6s plus omdat het steeds moeilijker werd om te jailbreaken. Daarna overgestapt op de Samsung Galaxy S7+, omdat je daar out of the box zelf je springboard kan inrichten. (6 apps naast elkaar, etc.) en je het geheugen kan uitbreiden. Ik ben nu in het bezit van een S9+. Merk dat ik steeds vaker last krijg van vastlopers of een scherm dat opeens niet meer reageert.
En omdat naast m'n vrouw (XS) ook m'n 2 kinderen (6S) een iPhone hebben ben ik overstag gegaan en een iPhone 12 Pro Pacific Blue 256GB besteld! Zal wel weer wennen zijn, maar heb ontzettend veel zin in de overstap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Na ongeveer 700 stemmen, maar 67 stemmen voor de Pro Max.
Heb ook wat polls op Reddit en macrumors gechecked; moet dit jaar echt een absoluut eitje worden om een Pro Max te scoren tijdens de pre order met levering op release dag.

Je ziet echt een duidelijke shift van mensen die van een Pro Max model komen en nu kiezen voor de 12 / 12 Pro (of de 12 Mini uiteraard, deze is razend populair in buitenlandse polls)

[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 17-10-2020 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:37
Geert1976 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:05:
Na ongeveer 700 stemmen, maar 67 stemmen voor de Pro Max.
Heb ook wat polls op Reddit en macrumors gechecked; moet dit jaar echt een absoluut eitje worden om een Pro Max te scoren tijdens de pre order met levering op release dag.

Je ziet echt een duidelijke shift van mensen die van een Pro Max model komen en nu kiezen voor de 12 / 12 Pro (of de 12 Mini uiteraard, deze is razend populair in buitenlandse polls)
Ik vind zelf de Pro Max te groot en lees ook reacties hier en op andere plaatsen dat een 11 of oudere Max toch iets te veel van het goede was. Natuurlijk heerlijk om een groter beeldscherm te hebben maar iets minder draagbaar. Aan de andere kant... ik werk ook wel eens voor Aziatische opdrachtgevers en daar wil iedereen gewoon de grootste telefoon hebben. Het blijven dus sowieso belangrijke formaten. Doen ook meer met hun telefoon en vaak geen laptop of iets dergelijks thuis. Als ik een beetje google kom ik dat ook tegen + wat oudere artikelen waar telefoons met een scherm tussen de 5.5 inch (net geen iPhone mini) en 7 inch "phablets" worden genoemd haha. De standaard schuift een beetje op geloof ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-05 12:27

Luuk2015

Vires in numeris

Welk case/screen-protector gaan jullie halen voor de nieuwe iPhones?
Ik twijfel heel erg of ik voor een silicone magsafe hoesje moet gaan of voor een grip case van dbrand.
Wat is jullie ervaring hier mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Luuk2015 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:04:
Ik twijfel heel erg of ik voor een silicone magsafe hoesje moet gaan of voor een grip case van dbrand.
[iPhone 12, Mini & Pro] bescherming / screenprotectors :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Luuk2015 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:04:
Heb een dunne case voor €1,29 besteld bij Ali.
Komt ergens dit jaar of zelfs begin volgend jaar binnen.🤷🏼‍♂️

https://a.aliexpress.com/_B0KyXX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:12
Volgend jaar maar even kijken voor de 12 Pro Max blauw. Eerst deze maand de nieuwe iPad Air halen. Tot die tijd voldoet mijn groene Pro 11 256GB nog prima. Ga toch niet binnenkort op vakantie.

Eerst rustig de reviews afwachten en de blauwe in het echt bekijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:52
Met al dat thuis werken zie ik geen enkele noodzaak om up te graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Tartarus schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:00:
[...]

Heb een dunne case voor €1,29 besteld bij Ali.
Komt ergens dit jaar of zelfs begin volgend jaar binnen.🤷🏼‍♂️

https://a.aliexpress.com/_B0KyXX
Tip, wellicht wist je dat al maar je moet altijd kijken of je via AliExpress Standard Shipping een delivery kunt doen. Je betaalt dan even net wat meer aan shipping fee, maar je krijgt een DHL/PostNL track and trace en in mijn geval komen pakketjes in vrijwel 95% van de tijd in anderhalve tot twee weken aan.

Om de shipping fees een beetje schappelijk te houden, bestel je gewoon meerdere items :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 04-06 10:57
Ik twijfel erg om voor de mini te gaan en dan met name vanwege mogelijke artefacten bij weergave van content Bij de 8 plus was de downscaling 1.15, maar bij de mini is dit een getal met vele decimalen achter de komma. Ga je dit zien op het scherm of niet door de hoge PPI?

Hieronder de uitleg en scroll even door naar de 12 mini :)
https://hacknicity.medium...screen-sizes-e45c021e1b8b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarbonCopy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-06 21:26
giantgiantus schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:41:
Met al dat thuis werken zie ik geen enkele noodzaak om up te graden.
Inderdaad. Leuk die verbeterde camera's, maar foto's maken van mijn werkkamer vind ik niet zo noodzakelijk. ;) Verder hoop ik dat ze met de volgende iPhone iets met de notch gaan doen, want dat vind ik nog steeds een klein smetje op het design. Ik ga nog een jaar door met de iPhone 8.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:07
Ik heb inmiddels mijn linker nier en 2 ribben apart staan voor een mooie iPhone 12 pro Max met 512GB.

Ik verwacht nog ongeveer 225€ te kunnen vangen voor mijn Jetblack 256GB iPhone 7 Plus met een nieuwe accu en een nieuw schermpje.

Ik plan 5 jaar minimaal weer met de 12 te gaan doen vandaar de huge ass opslag.

Gezien ik 4 jaar met een Jet Black heb gelopen wil ik nu wat anders weer, ik twijfel alleen tussen een witte/Silver of de azuurblauwe.

Ik heb inmiddels aan Sinterklaas een transparante case en een setje screenprotectors gevraagd.

Ben overigens al wel van plan om hem op launch dag te bestellen dus 6 november zitten we bij de knoppen.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
@SpoekGTi

Niet geheel onbelangrijk: voor welke kleur ga je? :D

Never mind, niet goed gelezen.

[ Voor 23% gewijzigd door GioStyle op 18-10-2020 23:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

SpoekGTi schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 23:36:
Ik heb inmiddels mijn linker nier en 2 ribben apart staan voor een mooie iPhone 12 pro Max met 512GB.

Ik verwacht nog ongeveer 225€ te kunnen vangen voor mijn Jetblack 256GB iPhone 7 Plus met een nieuwe accu en een nieuw schermpje.

Ik plan 5 jaar minimaal weer met de 12 te gaan doen vandaar de huge ass opslag.

Gezien ik 4 jaar met een Jet Black heb gelopen wil ik nu wat anders weer, ik twijfel alleen tussen een witte/Silver of de azuurblauwe.

Ik heb inmiddels aan Sinterklaas een transparante case en een setje screenprotectors gevraagd.

Ben overigens al wel van plan om hem op launch dag te bestellen dus 6 november zitten we bij de knoppen.
Met de verkoop van 1 nier en 2 ribben kan je voor je hele leven iPhones kopen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Luuk2015 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 23:58:
[...]

Met de verkoop van 1 nier en 2 ribben kan je voor je hele leven iPhones kopen :9
Hangt er van af lees allerlei verhalen dat een transplantie een ton kost maar degene waarvan de niet is die krijgt maar 2000 als vergoeding, in de US maak je dan meer kans daar doet een nier 260K ongeveer.

Op de zwarte markt, ongeveer een 5de daar van.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-05 14:11

CR1691

Hero of Time

Ik blijf nog een jaartje bij de 8. Werkt voor mijn gebruik nog uitstekend.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickAlan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:54
Ik ga dit jaar upgraden van de 11 Pro Max 256GB Midnight Green naar de 12 Pro Max Pacific Blue.
Twijfel alleen nog over de opslag, vorig jaar was 64GB te weinig.

Dit jaar zou 128GB meer dan genoeg zijn.

Meer mensen die switchen van 256GB naar 128GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:26
Dit jaar zijn kpn en vodafone overstapt naar e-sim, ik heb persoonlijk kpn en zakelijk vodafone. Eigenlijk wilde ik vorig jaar al een iPhone 11, maar ivm dual sim kon dit nog niet. Toen heb ik de fout gemaakt om een note10+ te halen..

Jammer genoeg hebben de nieuwe iPhones geen 120hz, maar ik kan alsnog niet wachten tot ik mijn iphone 12 pro max heb. mijn laatste iPhone was de 6, toen hij net uit kwam. Pacific blue vind ik prachtig, 128GB moet voldoende zijn, heb nu 256GB en 50GB in gebruik.

Ben erg benieuwd hoe dat straks gaat bevallen! Ik denk dat ik mezelf er voor kerst een apple watch 6 bij bestel.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
NickAlan schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:33:
Ik ga dit jaar upgraden van de 11 Pro Max 256GB Midnight Green naar de 12 Pro Max Pacific Blue.

Ik twijfel daar een beetje aan, heb nu 256 GB (11 pro max) maar heb dit niet direct nodig (190 gb vrij).
Alleen ik ga op bestellen toch voor een 256 GB Denk ik, al is het maar omdat die waarschijnlijk iets makkelijk te krijgen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-10-2024
Donstil schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:26:
[...]

Ik twijfel daar een beetje aan, heb nu 256 GB (11 pro max) maar heb dit niet direct nodig (190 gb vrij).
Alleen ik ga op bestellen toch voor een 256 GB Denk ik, al is het maar omdat die waarschijnlijk iets makkelijk te krijgen is :P
Denk dat de 128 variant ook goed te verkrijgen zal zijn, helemaal als je stipt op tijd ervoor gaat zitten

Het is weer bijna September 2025 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
Ik ben er uit ik ga voor de pacific blue pro Max, als ik de eerste unboxings zie dan is het echt een hele gave kleur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:22
NickAlan schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:33:

Heb nu een iPhone X 256GB en als ik overstap op de 12 Pro ga ik voor de 128GB.
De 256GB is echt overkill voor me, maar de 64GB was net te weinig. Blij dus dat ze nu 128GB als standaard hebben ;)
Maar dat is als ik overstap, want daar twijfel ik nog aan. De X doet het nog prima en heb dus geen directe reden om deze te vervangen. Maar die Pacific Blue kleur en de verbeterde specs laten mn handen wel jeuken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
SpoekGTi schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:16:
Ik ben er uit ik ga voor de pacific blue pro Max, als ik de eerste unboxings zie dan is het echt een hele gave kleur
Heb het idee dat het superveel op de midnight green lijkt, dus vrij grijs met een wat groene schijn wat nu dus veranderd is in de wat blauwe schijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Scrtz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:03:
[...]

Heb het idee dat het superveel op de midnight green lijkt, dus vrij grijs met een wat groene schijn wat nu dus veranderd is in de wat blauwe schijn.
Dat kan maar ik kom vanaf een 7 plus Jet Black dus het is in ieder geval voor mij een wereld van verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-06 16:55

Grin

Ride si sapis.

Herkenbaar @Tijntjuh.eu! Gebruik nu 57 GB op mijn iPhone X, 128 gaat dus meer dan genoeg zijn. Lang leve iCloud!
Zeg Grin, wat doe jij nog in dit topic? Jij hoefde toch geen nieuwe iPhone dit jaar...
Mja... nou... Blijkt dat die tegoedbon van m'n werk verloopt op 15 januari 2021...
Dus waarschijnlijk toch maar een iPhone 12 Pro bestellen, ondanks dat het voor mij een totaal irrelevante upgrade is t.o.v. de iPhone X. Dual sim ga ik nog het meeste naar uitkijken. En ach, een betere camera is altijd leuk...

Nu nog even kijken welke kleur... Heb altijd zwart gehad maar dit jaar zou het wel eens een blauwe kunnen worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Grin op 22-10-2020 13:15 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikabob
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-02-2021
Grin schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:12:
Herkenbaar @Tijntjuh.eu! Gebruik nu 57 GB op mijn iPhone X, 128 gaat dus meer dan genoeg zijn. Lang leve iCloud!
Zeg Grin, wat doe jij nog in dit topic? Jij hoefde toch geen nieuwe iPhone dit jaar...
Mja... nou... Blijkt dat die tegoedbon van m'n werk verloopt op 15 januari 2021...
Dus waarschijnlijk toch maar een iPhone 12 Pro bestellen, ondanks dat het voor mij een totaal irrelevante upgrade is t.o.v. de iPhone X. Dual sim ga ik nog het meeste naar uitkijken. En ach, een betere camera is altijd leuk...

Nu nog even kijken welke kleur... Heb altijd zwart gehad maar dit jaar zou het wel eens een blauwe kunnen worden.
Alleen de snelheid van de iphone 12 tov de iphone 10 is al bijna verdubbeld (1600 vs 900 geekbench) waardoor hij dus ook langer meegaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-06 16:55

Grin

Ride si sapis.

Klopt zeker @bikabob maar ik doe nog steeds 2-3 dagen met 1 acculading van m'n iPhone X (90% batterij sinds launchday). Het zal allemaal wat sneller gaan, zeker. Maar voor wat ik met een smartphone doe is dat totaal irrelevant. Klein beetje browsen onderweg, weer-app, mailen, iMessage, bellen, enkele nieuws apps. Meer is het echt niet wat ik met een telefoon doe, ben te oud voor al die sociale media - FB, Twitter, insta, LinkedIn, WhatsApp, TikTok, allemaal vergif en/of onzin wat ik in de firewall/Pihole heb gezet. Dus ja, wat moet ik met een A14 chipset?
Uiteraard is het een mooi speeltje maar ik ken het nu wel sinds de 3GS, 4, 5, 6 en X... Kan er niet meer warm van worden. Maar ik vind het wel degelijk leuk om al die (bijna kinderlijk (bedoel ik echt niet lullig!)) enthousiaste reacties te lezen in dit topic en ander iPhone 12 topics! Ben nog steeds een nerd :)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schnitz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-02 19:20
Ik ben in 2018 overgestapt van een iPhone 6 naar een OnePlus 6. Toen ter tijd kwam de X uit en vond ik de OnePlus meer bieden voor het geld (550E ipv 1000+E). Fast forward naar nu en ik kan eigenlijk niet wachten om weer met een iPhone (en met name iOS) door het leven te gaan. Veel zaken aan Android/OxygenOS vind ik aardig gefragmenteerd of net-niet-lekker-werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Coolblue heeft ook een voorraadje binnengekregen. Volgens mij loopt het niet zo storm dit jaar. Alle kleuren behalve wit/zilver nog beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:13

Aight!

'A toy robot...'

Scrtz schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:55:
Coolblue heeft ook een voorraadje binnengekregen. Volgens mij loopt het niet zo storm dit jaar. Alle kleuren behalve wit/zilver nog beschikbaar.
Misschien komt dat door Corona dat mensen zuiniger met hun geld om gaan, maar aan de andere kant niemand is op een verre vakantie geweest afgelopen zomer :P.

Ik twijfel nog of ik toch voor de Pro Max moet gaan. Kom van een 7+ af, dus wordt wel eens tijd om up te graden. Kwam er wel achter dat 30 gb op mijn iPhone door Google maps in gebruik had, dan gaat het wel snel met 128 gb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
Aight! schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:38:
[...]

Misschien komt dat door Corona dat mensen zuiniger met hun geld om gaan, maar aan de andere kant niemand is op een verre vakantie geweest afgelopen zomer :P.

Ik twijfel nog of ik toch voor de Pro Max moet gaan. Kom van een 7+ af, dus wordt wel eens tijd om up te graden. Kwam er wel achter dat 30 gb op mijn iPhone door Google maps in gebruik had, dan gaat het wel snel met 128 gb.
Ik vind het jammer dat je door die camera set-up erg verleidt wordt om naar de pro max te gaan. Qua formaat en scherm ben ik namelijk erg tevreden met mijn 11 pro. Ik wacht de reviews nog af of de camera echt een significante upgrade is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik denk dat ik nog een jaartje met mijn XS doe (de accu is minder aan het worden), al vind ik de iPhone 12 Pro wel erg mooi. Vooral de blauwe spreekt me aan. Als de volgende generatie een 120Hz scherm krijgt + USB-C dan upgrade ik waarschijnlijk wel.

[ Voor 28% gewijzigd door syltheboy op 24-10-2020 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

syltheboy schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:25:
Ik denk dat ik nog een jaartje met mijn XS doe (de accu is minder aan het worden), al vind ik de iPhone 12 Pro wel erg mooi. Vooral de blauwe spreekt me aan. Als de volgende generatie een 120Hz scherm krijgt + USB-C dan upgrade ik waarschijnlijk wel.
Persoonlijk denk ik dat Apple op de iPhones nooit naar USB-C over gaat stappen.
Apple richt zich steeds meer op de draadloos laden (Magsafe) dus ik vermoed dat we in de toekomst naar een iPhone gaan zonder poort.
Als Apple inderdaad volgend jaar USB-C gaan introduceren op de iPhone dan kunnen ze het niet maken om een paar jaar daarna over te stappen op een toestel zonder poorten. Mensen hebben dan ineens niets meer aan hun USB-C accesoires en dit is zeer klantontvriendelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Luuk2015 op 24-10-2020 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Luuk2015 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:03:

Als Apple inderdaad volgend jaar USB-C gaan introduceren op de iPhone dan kunnen ze het niet maken om een paar jaar daarna over te stappen op een toestel zonder poorten. Mensen hebben dan ineens niets meer aan hun USB-C accesoires en dit is zeer klantontvriendelijk.
Tuurlijk wel. Je koopt dan gewoon een draadloze lader van merk X en dan kan je USB-C kabel en oplader van Apple blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

GioStyle schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:20:
[...]

Tuurlijk wel. Je koopt dan gewoon een draadloze lader van merk X en dan kan je USB-C kabel en oplader van Apple blijven gebruiken.
Ik bedoelde eigenlijk meer de third-party accessoires.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:02
syltheboy schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:25:
Idem hier, eerste berichten gelezen van mensen die de 12 Pro nu een paar dagen gebruiken. Bij gewoon gebruik weinig toegevoegde waarde tov een XS of laat staan een 11 Pro. Mede ook omdat 5G in Nederland (nog) weinig voorstelt. Ik wacht nog wel de reviews van de mini af, het formaat spreekt mij aan maar de batterij geeft me weer twijfels. Dit Apple jaar voelt een beetje als een ‘net niet’ jaartje. Normaliter zit er altijd wel een ‘killer’ feature op of bij die me over de streep trekt, zoals foto’s maken in het donker en groothoek lens spreken me erg aan maar om alleen daarvoor nieuwe iPhone te kopen...wellicht wacht ik niet op Apple maar op de telefoonproviders met echte 5G snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-06 23:56

Erw

Ik twijfel heel erg om mijn 11 Pro te verruilen voor een 12 (non Pro)

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Galvatron schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:29:
[...]

Idem hier, eerste berichten gelezen van mensen die de 12 Pro nu een paar dagen gebruiken. Bij gewoon gebruik weinig toegevoegde waarde tov een XS of laat staan een 11 Pro. Mede ook omdat 5G in Nederland (nog) weinig voorstelt. Ik wacht nog wel de reviews van de mini af, het formaat spreekt mij aan maar de batterij geeft me weer twijfels. Dit Apple jaar voelt een beetje als een ‘net niet’ jaartje. Normaliter zit er altijd wel een ‘killer’ feature op of bij die me over de streep trekt, zoals foto’s maken in het donker en groothoek lens spreken me erg aan maar om alleen daarvoor nieuwe iPhone te kopen...wellicht wacht ik niet op Apple maar op de telefoonproviders met echte 5G snelheden.
De 12 Mini lijkt me eigenlijk net iets te klein, maar hij past wel makkelijker in m'n broekzak. De 12 Pro en de 12 zijn weer een stukje groter dan de XS. Voor mij is een betere accu een reden om te upgraden, maar dan kan ik beter voor een 11 Pro gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Erw schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:16:
Waarom zou je dat doen? Dan ga je er alleen maar op achteruit. Of je moet heel bewust de mini willen voor het formaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:24
Hier sinds maart 2018 een Xs 64Gb. In maart 2021 weer plan om te upgraden naar een 12 Pro 128Gb.
De Xs doet het nog prima, die schuiven vrouwlief en ik naar de kinderen door. Zo blijft het hele gezin goed up to date in het ecosysteem 😁
Dus mss niet helemaal ‘on-topic’ maar drie maanden later dan dit jaar gaan we upgraden.

Waar ik met name naar uitkijk zijn de upgrades qua camera’s (wide-angle!) en de vormgeving. De 4 en 4s waten wat dat aangaat geweldig met die stalen rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:39
Erw schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:16:
Fijn om te horen.... >:)

Maar waarom sou je willen upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Scrtz schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:42:
[...]

Waarom zou je dat doen? Dan ga je er alleen maar op achteruit. Of je moet heel bewust de mini willen voor het formaat.
Tenzij je graag een lichtere iPhone wil hebben.
Mijn 12 is echt merkbaar lichter dan m'n vorige 11 Pro.
En toch een iets groter scherm dan een 11 Pro.

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 25-10-2020 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:42
Had het plan. Heb nu de iPhone 11 Pro Max. Maar ik doe het toch niet. Al die vingerafdrukken op die metalen rand. 5G zonder mmWave. Ongeacht of je nodig hebt of niet zie ik dit als een Samsung actie (Qualcom/Enyxos), ben daar dus niet ‘blij’ mee. Rest is een beetje idem. Dus ik pas, wacht op de volgende. Mij het geld dit maal niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-06 23:56

Erw

RicoK schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 16:07:
[...]

Fijn om te horen.... >:)

Maar waarom sou je willen upgraden?
Design vind ik erg mooi

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Luuk2015 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:03:
[...]

Persoonlijk denk ik dat Apple op de iPhones nooit naar USB-C over gaat stappen.
Apple richt zich steeds meer op de draadloos laden (Magsafe) dus ik vermoed dat we in de toekomst naar een iPhone gaan zonder poort.
Dit lijkt mij ook inderdaad. Geruchten gaan al een tijdje dat Apple afwil van de poorten op de iPhone. MagSafe “2.0” is daarin weer een belangrijke stap.

USB-C komt niet meer naar de iPhone om die reden schat ik zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-06 17:37

muhda

Time & Space traveler

Heb nu een Samsung S9 Plus die niet meer goed functioneert. Door verschillende redenen ben ik weer aan het kijken naar iOS en een overstap naar iPhone 12. Hoe is de overstap van Android naar iOS? Zijn er dingen waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

muhda schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 02:45:
Heb nu een Samsung S9 Plus die niet meer goed functioneert. Door verschillende redenen ben ik weer aan het kijken naar iOS en een overstap naar iPhone 12. Hoe is de overstap van Android naar iOS? Zijn er dingen waar ik op moet letten?
Veel dingen kunnen makkelijk overgezet worden via een app die Apple aanbiedt op Android.
Let wel op dat Whatsapp overzetten van Android naar iOS een behoorlijke issue kan zijn. Er zijn geen officiele manieren om dit te doen. Er bestaan wel betaalde tools die zeggen dat ze het kunnen doen, echter heb ik wel gelezen dat veel niet werken. Zelf ga ik binnenkort ook de overstap maken naar iOS en dan ga ik denk ik met een schone Whatsapp beginnen. De rest zet ik wel over.

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08:50
Ik zoek even input en ervaring van mede tweakers.

Ik heb momenteel nog een antieke Iphone 6.. (mede door een 2e werktelefoon nooit vervangen), maar ik wil nu toch een nieuwe icm verlenging van mijn abo. Eigenlijk al een tijdje op zoek naar een XS vanwege formaat, echter zijn deze zowel nieuw als 2e hands redelijk prijzig. Voor een beetje extra heb je dus een nieuwe 12 of 11 pro.

Nu mijn vraag:
Welke zouden jullie adviseren, en wat zijn de onderlinge verschillen tussen de nieuwe 12 en de 11 Pro?

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:29
Ik heb momenteel een iPhone XS Max uit Hong Kong met fysiek dual sim.
Nu wil ik sowieso gaan upgraden naar de 12 Pro Max. Echter twijfel ik of ik het gewoon in Nederland moet aanschaffen SIM + eSIM of weer via Hong Kong Dual SIM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olivier2222
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:20
emot schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:45:
Ik zoek even input en ervaring van mede tweakers.

Ik heb momenteel nog een antieke Iphone 6.. (mede door een 2e werktelefoon nooit vervangen), maar ik wil nu toch een nieuwe icm verlenging van mijn abo. Eigenlijk al een tijdje op zoek naar een XS vanwege formaat, echter zijn deze zowel nieuw als 2e hands redelijk prijzig. Voor een beetje extra heb je dus een nieuwe 12 of 11 pro.

Nu mijn vraag:
Welke zouden jullie adviseren, en wat zijn de onderlinge verschillen tussen de nieuwe 12 en de 11 Pro?
Zelfde vraag werd gesteld in dit topic. Daar staat een video van een kwartier waar de verschillen duidelijk worden uitgelegd.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste