Aanschaf iPhone 11 pro of 12 (64gb)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulos14
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-04 23:06
Beste,

Graag wil ik een nieuwe iPhone kopen en ben ik bereid om rond de 900 euro uit te gaan geven.
In deze categorie vallen zowel de 11pro als de nieuwe 12 (64gb). Alle maar dan ook echt alle vergelijkingen worden gemaakt tussen de 11 en de 12 of de 11pro en de 12pro, maar er is geen vergelijking tussen de 11pro en 12.

Op de website van Apple zelf, tweakers ect kan je wel alle specs naast elkaar zetten, maar dat zijn getallen die zeggen mij niet zoveel. Oké nieuwe processor?! En oké 2 camera’s of 3? :P

5g zal ik voorlopig niet gebruiken, want daar gaat de accu snel(ler) van leeg en 5g in Nederland is nog niet top. Beiden hebben een vergelijkbaar scherm en accu ook ongeveer.
Het zal een beetje hangen om de camerafunctie. Ik maak geregeld foto’s en onze hele vakantie word gemaakt met de iPhone, ook video’s. De nachtfotos op mijn huidige iPhone zijn echt een irritatie en zijn op de 12 echt verbetert. Aan de andere kant heeft de 11pro weer een extra lens wat zijn voordelen heeft.

Al is het enorm subjectief natuurlijk. Is de ene overduidelijk beter dan de ander of zijn ze erg vergelijkbaar aan elkaar? Wat zijn punten wat ik in overweging moet nemen wat het verschil is? En gebruikt een gemiddelde Nederlander die ontbrekende lens erg veel of?

Ik hoor graag.

Groeten Paul

Beste antwoord (via paulos14 op 17-11-2020 22:03)

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 23:01
Ik heb zelf de iPhone 11 Pro en zat te dubben over de 12 Mini. Qua camera zit er niet super veel verschil tussen de 11 Pro en 12. Tuurlijk de iPhone is wat sneller, maar de 11 Pro is echt niet ineens sloom. Daarnaast gaat de batterij van de 11 Pro een stuk langer mee. Dat heeft voor mij de doorslag gegeven om mijn iPhone 11 Pro te behouden. Qua ondersteuning zit je ook zeker nog wel goed met de 11 Pro en de 3e camera (telelens) gebruik ik persoonlijk nog best vaak.

Het is een lastige keuze!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-07 00:24
Ik was aan ook aan het twijfelen. Maar toch haal ik eind dit jaar de 12. Ik fotografeer ook, maar als ik het echt wil doen. Pak ik gewoon me Nikon. De 12 krijgt meer software updates dan de 11 (wss?). Dus dat heeft de beslissing genomen. 📷

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulos14
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-04 23:06
Bedankt Milan1NL voor je reactie. In de basis schiet een telefoon natuurlijk leuke kiekjes en is het niet te vergelijken met een Nikon of Canon.
Zijn er toevallig ook nog anderen die dezelfde keuze maken? Of juist voor de 11pro kiezen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 23:01
Ik heb zelf de iPhone 11 Pro en zat te dubben over de 12 Mini. Qua camera zit er niet super veel verschil tussen de 11 Pro en 12. Tuurlijk de iPhone is wat sneller, maar de 11 Pro is echt niet ineens sloom. Daarnaast gaat de batterij van de 11 Pro een stuk langer mee. Dat heeft voor mij de doorslag gegeven om mijn iPhone 11 Pro te behouden. Qua ondersteuning zit je ook zeker nog wel goed met de 11 Pro en de 3e camera (telelens) gebruik ik persoonlijk nog best vaak.

Het is een lastige keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olivier2222
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08-07 23:03
Zelf ook met deze keuze bezig. Vandaag deze video over gekeken:

Neig nu zelf meer naar de 11 Pro, zolang deze goedkoper gaat zijn (hopelijk tijdens Black Friday ergens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:44
Ik zou voor de 12 pro gaan

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• Doolman
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-03 11:42
Grapje of ...?

Is het overigens ook niet zo dat de 12 in weinig licht betere foto’s maakt? Dat zou je ook moeten meewegen.
Persoonlijk denk ik dat de verschillen verder minimaal zijn, de snelheid vrijwel gelijk is (afgezien van 5g straks) en je dus voor het goedkoopste kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miguelin
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-04 10:18
alle iphone 12 modellen hebben een qualcomm modem, terwijl de 11 voorzien is van een intel modem, dit zou een reden kunnen zijn om voor de 12 te gaan
Pagina: 1