Ga jij dit jaar je iPhone upgraden naar de nieuwe 12 Series?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hier nog een dagelijks gebruiker van een 5s (echt waar ze bestaan nog).
Dit jaar lijkt me een mooi moment om over te stappen naar een 12 mini. :)

Aanvulling:
Mijn route is dan: Iphone 3gs - 5s - 12mini.

Overigens pak ik ook die 3gs er nog af en toe bij doordat daar spelletjes op staan, die inmiddels niet meer in de appstore zijn te vinden, of na een update niet meer werkte op de 5s.

[ Voor 46% gewijzigd door wouter3 op 13-10-2020 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarolV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06-06 19:13
Nee ben happy met de 11 Pro 😎💪👍
Geert1976 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:37:
Het is nog vroeg, het Online Event met de presentatie van de nieuwe iPhone 12 series is pas dinsdag, maar:

Poll: Ga jij dit jaar je iPhone upgraden?
ja, iPhone 12 Mini (5,4inch)
ja, iPhone 12 (6,1inch)
ja, iPhone 12 Pro (6,1 inch)
ja, iPhone 12 Pro Max
nee, hou m'n huidige iPhone
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De 11 pro geeft niet echt een reden om naar de 12 te gaan. Dat is echt zonde van de tijd en geld. We slaan gewoon weer een jaartje over. Deed ik met de X ook. En zelfs X naar 11 Pro is eigenlijk al sumier in meerwaarde.

Ze verouderen simpelweg minder snel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik ben benieuwd naar de iPhone 12 Mini.
Mijn 11 Pro is nu een jaar oud en ik heb pas nog het scherm laten vervangen omdat ik me stoorde aan de krassen. Nu al verkopen zou zonde zijn van die investering.

Een Mini zou meer dan goed genoeg voor mij zijn. Ik heb vorige maand mijn iPhone 8 een tijdje gebruikt in plaats van de 11 Pro en ik miste eigenlijk niets. Eigenlijk vond ik het formaat en gewicht veel fijner.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Laatst online: 21:35
Ik ga de iPhone 11 Pro Max upgraden naar de iPhone 12 Pro. Eigenlijk altijd een no-brainer, omdat ik ieder jaar update. iPhone is mijn belangrijkste device, die ik graag altijd up to date wil hebben. Restwaarde van een jaar oud model (nu de 11) is vaak goed (max. 400 euro verlies), dus jaarlijks vernieuwen is meestal net zo gunstig als tweejaarlijks vernieuwen.

Waarom geen Max?
-> Ik heb dit jaar een iPad Pro aangeschaft. Ik gebruik die steeds vaker, waardoor een 'groot' scherm op iPhone niet per se vereist is.
-> Het scherm van de iPhone 12 Pro is al 0,3 inch groter dan die van de iPhone 11 Pro, dus dat compenseert al veel.
-> Het formaat van de iPhone 11 Pro Max vond ik altijd wel een beetje te groot (bijv. in broekzak). Ik zou daarin graag weer achteruit gaan.
-> Niet beslissend, maar goedkoper & mogelijk een maand eerder beschikbaar zijn nice to have's.

[ Voor 21% gewijzigd door X-GeaR op 13-10-2020 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-06 16:56
wouter3 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:17:
Hier nog een dagelijks gebruiker van een 5s (echt waar ze bestaan nog).
Dit jaar lijkt me een mooi moment om over te stappen naar een 12 mini. :)
Hier ook iPhone 5S. Ben blij dat de nieuwe telefoons weer terug bij het oude design zijn qua frame. OLED 120Hz is voor mij de grootste reden om over te stappen op een iPhone 12 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

glnk schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:56:
[...]

Hier ook iPhone 5S. Ben blij dat de nieuwe telefoons weer terug bij het oude design zijn qua frame. OLED 120Hz is voor mij de grootste reden om over te stappen op een iPhone 12 Pro.
Waarom is 120Hz zo belangrijk?
(Ik trek niet in twijfel dat dat voor jou waar kan zijn, maar meer generiek:)
Telefoons worden gebruikt voor:
Nieuws
mail
Social media
messaging
routeplanner/OV
Maps etc..
Games, en alleen voor deze categorie zie ik een potentieel voordeel voor specifieke games voor een telefoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 13:37

Flipm0de

geen

Hann1BaL schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:01:
[...]

Nieuws
mail
Social media
messaging
routeplanner/OV
Maps etc..
Games, en alleen voor deze categorie zie ik een potentieel voordeel voor specifieke games voor een telefoon.
ik heb het 120hz scherm gezien bij een vriend met een oneplus. De hoge framerate zie je niet alleen in games. Maar overal waar je scrollt in de user interface. Dus scrollen op een website, twitter feed, whatsapp, facebook gaat allemaal net wat soepeler. Zodra je er even mee gespeeld hebt merk je het meteen als je terug gaat naar een 60hz.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• glnk
Hann1BaL schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:01:
[...]

Nieuws
mail
Social media
messaging
routeplanner/OV
Maps etc..
Hah 60Hz is toch niet van de tijd. Zodra je gaat scrollen is het verschil al dag en nacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

glnk schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:13:
[...]

Hah 60Hz is toch niet van de tijd. Zodra je gaat scrollen is het verschil al dag en nacht.
Hmmm, verschil tussen dag en nacht zie ik met mijn 40+-ogen nog wel, net als het verschil tussen 30Hz en 60Hz (mijn LG beeldscherm pakt soms 4K@30Hz als de MacBook Pro ontwaakt). Maar ik merk echt niets van 120Hz op m'n iPad Pro, in vergelijking met de achterhaalde refreshrate van de iPhone.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:17

JB

Cédric roelt!

[...]

Dan ga je er dus vanuit dat er ook daadwerkelijk een 120Hz scherm in komt :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

JB schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:11:
[...]

haha idd, alle geruchten spreken dit eigenlijk tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
wellicht gaan we nu in dit topic / deze poll teveel in op wat er mogelijk met de 12 Series komt. ;)

Beter om dat in dit topic te bespreken:

[Keynote] "Hi, Speed" 13 oktober 2020 19:00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:37

vhal

ಠ_ಠ

Mogelijk ga ik mijn Samsung S6 updaten naar een 12 mini of eventueel een normale 12, slechter wordt het toch niet meer gezien de huidige staat van mijn S6... :+

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpicyRamen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-04 10:53
Ik kom van een oneplus 6, mijn keuze is tussen de 11 pro en de 12. Hoogst waarschijnlijk de 11 pro te hoop dat die een beetje in prijs zakt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-06 00:37

Saninl

Aanvankelijk vond ik 2020 een mooi jaar om mijn iPhone 7 te vervangen na al die jaren trouwe dienst sinds de launch. Elk jaar verwachtte ik bepaalde specs die nog niet op de (top)modellen te vinden waren. Dit jaar had ik de hoop op minstens usb-c en 120Hz. Maar volgens mij moet ik mijn verwachtingen weer temperen en gaat zelfs de 12 pro dit niet krijgen. Misschien ga ik dan toch maar voor de mini... Want met de huidige rumours is er voor mij niet voldoende dat de meerprijs van de 12 pro rechtvaardigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06-06 09:37
Saninl schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:41:
Aanvankelijk vond ik 2020 een mooi jaar om mijn iPhone 7 te vervangen na al die jaren trouwe dienst sinds de launch. Elk jaar verwachtte ik bepaalde specs die nog niet op de (top)modellen te vinden waren. Dit jaar had ik de hoop op minstens usb-c en 120Hz. Maar volgens mij moet ik mijn verwachtingen weer temperen en gaat zelfs de 12 pro dit niet krijgen. Misschien ga ik dan toch maar voor de mini... Want met de huidige rumours is er voor mij niet voldoende dat de meerprijs van de 12 pro rechtvaardigt.
Sja, zo gaat dat elk jaar, dat komt omdat er ook altijd al wel specs uitlekken van de generatie er na. Ik denk dat usb-c helemaal niet meer komt, de geruchten gaan dat ze (in ieder geval de pro modellen) volgend jaar helemaal draadloos gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
JB schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:11:
[...]

Klopt. Zo niet dan is het wat mij betreft een flop en wacht ik wel tot volgend jaar. Nog een jaartje langer met de 5S :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 188103

Gisteren mijn 6s plus laten vallen, dus ja zal upgraden. Ik neig naar 12 pro max. Krasjes op stainless steel zijn weg te poetsen. Op alu gekleurde randen (gewone iphone 12)zijn krassen permanent. Ik gebruik geen hoes. Hoop alleen maar dat alle aanweige cameralenzen achteraan nu wel optische stabilisatie hebben. Bij de 11 pro is dit nu nog niet zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 188103 op 13-10-2020 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Simpel gezegd nee, ik zal pas upgraden als de voorkant van de iPhone er anders uit gaat zien.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-06 18:33
Ik heb momenteel nog een 6S die aangeschaft is op 1 oktober 2015. Dus mijn iPhone is al 5+ jaar oud. :D Ik ga denk ik wel upgraden, maar besluit staat nog niet vast.
Blue-eagle schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 14:03:

Dus wil ik 1400 euro uitgeven aan een flagship iPhone die minder te bieden heeft dan een Android toestel voor de helft van de prijs? Nee dank je. Het is een bijzonder slechte manier van omgaan met je geld. Mijn iPhone 7 doet het nog prima en is meer dan snel genoeg voor alles wat ik ermee doe.
Mweh, ik heb mijn 6S gehaald voor €849 geloof ik. Een van de beste aankopen ooit. Ik bedoel, 5 jaar met een smartphone... Daar kom je met een Android telefoon niet mee weg.

[ Voor 64% gewijzigd door GioStyle op 13-10-2020 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astateofmind
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-11-2020
[...]

Haha nice, same here! Al is die van mij helaas vorige week kapot gegaan. Het was mijn eerste Smartphone dus nu zit ik zonder telefoon... Ik wil voor een SE 2020 of een 12 gaan! Wat raden jullie aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:22
Met standaard een oled scherm, 5g en 2 camera's wordt de standaard iPhone 12 toch wel heel verdomd goed al. Het grootste gemis bij de vorige iteraties vond ik het LCD scherm.

iPhone 12 pro ziet er echter ook weer supermooi uit, al had een groter apparaat van mij niet gehoeven, al is het maar gering..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-06 18:41
Ik denk dat de iPhones relatief duur zijn dit jaar voor wat je krijgt door de 5G technologie. Ik denk dat je beter op volgend jaar kunt wachten op grote verbeteringen in de hardware naast de 5G functionaliteit. Ik houd mijn iPhone 7 nog een jaartje denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 188103

Zal bij mij toch de 12 pro worden, dacht eerst aan de max, maar bijna 230g aan smartphone in de pockets hebben, is toch net teveel. Mijn 6s plus is nu 190g zwaar en vind ik net ok. Plus het feit dat de ultra wide lens nog steeds geen optische stabilisatie heeft. Zilver lijkt me wel wat, het blauw ben je snel uitgekeken. Grafiet is saai en goud, tjah. Is uiteraard persoonlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02:32
Het is zeker.
Ik ga voor de 12 Pro Max Goud 256GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-06 16:55

Grin

Ride si sapis.

Na het live zien van de presentatie besloten om dit jaar niet te upgraden. Kon er een uitzoeken vanuit mijn werk, kan eens in de 2 jaar, maar ik sla over. Hou de tegoedbon in de zak voor een model wat wel een relevante verbetering geeft. Ten opzichte van m'n huidige iPhone X totaal niks boeiends. Na twee genaraties overslaan (6S en 7) met m'n iPhone 6, nu dus drie generaties overslaan (XS, 11 en 12) met m'n iPhone X. Lekker bezig Apple!

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Uit zgn ‘marktonderzoek’ lijkt er weinig interesse voor een nieuwe iPhone 12 serie

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nee, Kan zeker nog wel een jaartje door met m'n XR. Zie 0.0 reden om te upgraden. Geen noviteiten behalve in de bijzondere prijsverhogingen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Geen iPhone voor mij dit jaar. Ze zetten zoveel in op gaming in de presentatie maar 120Hz ontbreekt. Ook het ontbreken van Touch ID is jammer. Het zou toch in de powerbutton komen? En dan de prijs, die is niet mals :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv87
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:54
Twijfelen tussen de 12 en 12 Pro...

Heeft iemand ervaring met Apple Trade In? Erg weinig zin om op Marktplaats te gaan zeulen met m’n X. Ondanks een hoesje helaas toch wel wat “gebruikssporen” aan de randen. Doen ze daar moeilijk over?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pGvg1hg_2bhF5j3qoCmrkSsNtro=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xpLfwydZqFAFeIQOoRna8btr.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Gunner schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:54:
Nee, Kan zeker nog wel een jaartje door met m'n XR. Zie 0.0 reden om te upgraden. Geen noviteiten behalve in de bijzondere prijsverhogingen.
Welke prijsverhoging? Dezelfde prijzen als vorig jaar.
Gunner schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:54:
Juist vanuit een model zoals de XR dat nog een LCD scherm heeft is de iPhone 12 een hele verbetering met een oled scherm.

[ Voor 38% gewijzigd door Scrtz op 13-10-2020 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Scrtz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:12:
[...]

Welke prijsverhoging? Dezelfde prijzen als vorig jaar.
Nou ja een mini voor 809..... de XR was destijds 859 en toch een stukje groter. EN met de ontbrekende lader ook nog eens...
Scrtz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:12:
Juist vanuit een model zoals de XR dat nog een LCD scherm heeft is de iPhone 12 een hele verbetering met een oled scherm.
Ik geef daar persoonlijk niet veel om. Maar ik heb m'n XR nu 2 jaar en dat gaat probleemloos nog een jaartje extra mee. De batterij is bv nog uitstekend.

Heb laatst wel een Apple Watch S1 omgewisseld voor een SE... dat is pas een verschil :9~

[ Voor 52% gewijzigd door Gunner op 13-10-2020 21:17 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fixer
  • Laatst online: 05-06 15:02

Fixer

FP ProMod
Nou....ik hou het dit jaar waarschijnlijk maar gewoon bij mijn XS Max. Voor dat geld koop ik dan wel een iPad Pro en een Watch SE, vind ik persoonlijk dan toch wel meer waar voor mijn geld.

Op naar de iPhone 2021!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:51

kaanmijo

Picobello B.V.

Ik heb een 8+ en ga denk ik wel upgraden, maar ik heb nog geen idee naar welke versie :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 11:25
Geruchten over een betaalbare mini bleken nogal fout. :)

Als apple support mijn probleem met de SE kan fixen dan ga ik 's kijken naar een nette gebruikte 8 plus. Anders stap ik over op Android.

Het zijn allemaal weer mooie toestellen maar 809 euro voor een instapper zonder lader... en alleen een usb-lighting kabel.. Betekend dus al snel 840-850 euro .... mij te veel voor een telefoon

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-06 22:28
Was van plan over te stappen van Android naar de iphone mini. Maar het wordt me toch te gortig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpicyRamen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-04 10:53
Nou maar de prijsdaling van de 11 pro afwachten. als die rond de 800 gaat zitten dan haal ik de 11 pro, zoniet dan maar de 12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wijnands schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:17:
Geruchten over een betaalbare mini bleken nogal fout. :)

Als apple support mijn probleem met de SE kan fixen dan ga ik 's kijken naar een nette gebruikte 8 plus. Anders stap ik over op Android.

Het zijn allemaal weer mooie toestellen maar 809 euro voor een instapper zonder lader... en alleen een usb-lighting kabel.. Betekend dus al snel 840-850 euro .... mij te veel voor een telefoon
Je huidige lader en kabel werken ook met de nieuwe he :P

Maar ik vind hem wel behoorlijk betaalbaar eigenlijk. Ik dacht eerst voor de Pro te willen gaan, maar begin nu toch lichtelijk te twijfelen of ik niet beter een 12 Mini kan halen. Pest is dat die krengen niet in 512GB te krijgen zijn. Als dat wel zo was geweest had Apple direct bingo. En m'n X heeft Apple begin dit jaar omgeruild, dus die kan er in principe nog wel ff tegenaan; nog 96% accu met 330 cycles.

Ik denk dat de 13 Pro of hoe ie ook gaat heten waarschijnlijk meer bang for the buck gaat geven; dat 120Hz scherm boeit me vrij weinig, maar als ik dan weer upgrade voor 3 a 4 jaar: dan wil ik het eigenlijk wel voor toekomstbestendigheid. Maar wie weet. Ik ga sowieso niet pre-orderen. Als uit benchmarks blijkt dat de accu allejezus veel beter is dan de X, dan ga ik het nog eens heroverwegen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agaron
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-05 23:06
Ik blijf nog maar een jaartje met mijn X. Vindt deze veranderingen weer zo minimaal dat het voor mij het niet waard is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:55
Ik twijfel over de 12 Mini of toch voor de SE te gaan. Als de mini met ProRAW kwam was het voor mij een no brainer, maar die houden ze softwarmatig exclusief voor de pro modellen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:31
Wanneer kun je terecht bij de provider voor de prijzen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06:54
Heel kort: ja. Mijn iPhone 6s moet, zelfs na twee keer batterij laten vervangen door Apple zelf, met mijn gebruik 2 soms 3 keer per dag opgeladen worden. Wilde eerst de SE2020 afwachten, toen hoorde ik dat de iPhone 12 kwam en toen hoorde ik dat de iPhone 12 mini kwam :P

Baal er wel van dat die nou juist als tweede wordt gereleased

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

SpicyRamen schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:50:
Nou maar de prijsdaling van de 11 pro afwachten. als die rond de 800 gaat zitten dan haal ik de 11 pro, zoniet dan maar de 12
waarom zou je een jaar oude 11 pro halen voor rond de 800 als je een 12 voor 909 kan krijgen? Ik bedoel, als je toch zoveel geld wilt uitgeven?

Ik twijfel ook nog. 909e is veel geld voor een andere vorm (wel enige relatief compacte high end toestel op de markt (mini is te klein). Maar zo weinig verbetering.
Geen 120hz
alleen faceid (doet t niet met een mondkapjesplicht)
geen (snellader)
geen oordopjes

Wil anders voor een oneplus gaan, maar ben bang dat ik me al snel ga irriteren aan hoe groot het scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 11:25
WhatsappHack schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 02:34:
[...]

Je huidige lader en kabel werken ook met de nieuwe he :P
da's waar. Alhoewel de buitenkant van mijn kabel nu toch wat minder wordt. Maar waarom USB-c?
Maar ik vind hem wel behoorlijk betaalbaar eigenlijk.
800 euro voor een telefoon? Wij hebben duidelijk een andere interpretatie van het begrip. Ik vind meer geld voor een telefoon dan een laptop wat te ver gaan.
Jasphur schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:13:
Heel kort: ja. Mijn iPhone 6s moet, zelfs na twee keer batterij laten vervangen door Apple zelf, met mijn gebruik 2 soms 3 keer per dag opgeladen worden.
hm, mijn SE, die nu bijna 3 jaar oud is, heeft nog 85% capaciteit en da's genoeg om de dag door te komen. Bouwkwaliteit van het toestel is prima.

[ Voor 28% gewijzigd door Wijnands op 14-10-2020 08:25 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-03 13:15
Na Apple Pay toch weer de mogelijkheid voor een houder voor pasjes aan de achterkant?? Design filosofie van Apple wordt alsmaar minder logisch...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:16
Hier wordt het een doorschuifoperatie.

De 6 van mijn vrouw gaat op pensioen, en ze krijgt mijn X.
Ik ga voor de 12 pro.

Als die 6 niet pensioensgerechtig zou zijn had ik mijn X nu echt niet vervangen.
Ik heb daar echt niet over te klagen.

Het enige wat echt merkbaar gaat zijn is de camera, en misschien wordt die wat sneller.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-06 16:47
Bij mij is de keuze gevallen op de normale 12. Zat gisteren voor de presentatie nog te twijfelen tussen de normale versie en de Pro, echter lijken mij de extra's die de Pro bied niet 200 euro extra waard. Ik verbaas mij er zelfs over dat het nu standaard OLED is, daar ben ik wel ontzettend blij mee.

Zal voor mij een zwarte worden verwacht ik. Zit nog even te twijfelen met de blauwe en de zwarte, maar denk dat blauw op den duur gaat vervelen. Zwart is ook chique! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-06 18:01

hmr

Ik heb op dit moment een XSmax maar wil toch echt gaan overstappen..

Ik twijfel alleen heel erg welke het moet worden. Het meest maak ik me zorgen om dat ik de 12 of 12 pro te klein ga vinden.... maar het prijsverschil tussen de 12 en de max vind ik ook wel erg aanwezig. Zijn de camera functies op de Max, naast het scherm, het waard.... hmm...

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Laatst online: 00:59

OMD

Wat is nu het wezenlijke verschil van de camera tussen de 11pro en de 12pro? Dus non-max?

Ik twijfel gewoon heel sterk om gewoon de 11 pro te halen, die is nu goedkoper en dat is een bonus.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:55
OMD schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:46:
Wat is nu het wezenlijke verschil van de camera tussen de 11pro en de 12pro? Dus non-max?

Ik twijfel gewoon heel sterk om gewoon de 11 pro te halen, die is nu goedkoper en dat is een bonus.
Grootste verschil is de chip eigenlijk. Ik ben erg benieuwd naar het verschil in camerakwaliteit tussen de 11 pro en de 12 (pro). Bij de 12 Pro krijg je nog Lidar en het opnemen in Dolby Vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06 16:28

lasharor

7 december 2004

Ik was eigenlijk van plan om te switchen naar de iPhone (van een Oneplus 6). Daarbij had ik al de gedachte om dat gelijk maar te doen naar een Pro Max omdat alle andere varianten een kleiner scherm hebben vergeleken met mijn huidige telefoon.

Maar, na het zien van die prijzen (1.259 EUR voor de Pro max) dacht ik echt even WTF. Daarna maar gekeken naar een 6,1" iPhone 12 maar ook daar ben je 900+ EUR voor kwijt.

Dus nu weet ik het niet meer zo goed. Helemaal omdat ik het gevoel heb dat ik net zo goed een iPhone 11 kan kopen omdat er geen verschil lijkt te zijn aan functies waar ik écht wat aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

11 is voor mij niet aan de orde. Heb niet voor niets de 11 release over geslagen en ga dan nu niet opeens een 11 kopen..

Ik moet alleen kiezen tussen de 12 (pro)(max).

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Zoals eerder gemeld wilden we een mini gaan halen. Na het zien van de keynote willen we dat nog steeds :D

Maar iemand een idee hoe dat in zijn werk gaat? Volgens de (op de VS gerichte) keynote is de mini op 6 nov pre-orderbaar en 13 nov leverbaar. Is dat ook in Nederland zo? En moeten we echt 6 nov. in de rij bij de Amac om het toestel snel te kunnen bemachtigen, of kunnen we gewoon na de 13e dat ding in de winkel of online zonder absurde levertijd bestellen?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

EMP schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:05:
Zoals eerder gemeld wilden we een mini gaan halen. Na het zien van de keynote willen we dat nog steeds :D

Maar iemand een idee hoe dat in zijn werk gaat? Volgens de (op de VS gerichte) keynote is de mini op 6 nov pre-orderbaar en 13 nov leverbaar. Is dat ook in Nederland zo? En moeten we echt 6 nov. in de rij bij de Amac om het toestel snel te kunnen bemachtigen, of kunnen we gewoon na de 13e dat ding in de winkel of online zonder absurde levertijd bestellen?
De Apple website laat toch dezelfde data zien in NL? Dus ik ga uit van deze data.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ma0Cr4UixD7mr0j4lrovb8obwiA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/B0J3pEk3CXeWO0vclK5aGB9t.png?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door JB op 14-10-2020 09:07 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-06 18:33
Ik wil sowieso 256GB. Bij de 12 ben je dan €1079 kwijt. Voor €200 heb je de Pro variant.

Met mijn huidige 6S heb ik 5+ jaar gedaan. Dat wil ik met de volgende iPhone ook gaan doen. Daardoor neig ik naar de Pro variant. Die heeft een metalen behuizing, lijkt me net wat steviger dan de aluminium variant van de 12.

Voor de rest van de features zie ik weinig meerwaarde van de 12 Pro versus 12.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06 16:28

lasharor

7 december 2004

GioStyle schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:07:
Ik wil sowieso 256GB. Bij de 12 ben je dan €1079 kwijt. Voor €200 heb je de Pro variant.

Met mijn huidige 6S heb ik 5+ jaar gedaan. Dat wil ik met de volgende iPhone ook gaan doen. Daardoor neig ik naar de Pro variant. Die heeft een metalen behuizing, lijkt me net wat steviger dan de aluminium variant van de 12.

Voor de rest van de features zie ik weinig meerwaarde van de 12 Pro versus 12.
Die 6S is toch ook van aluminium gemaakt. Als die 5 jaar mee gaat dan lijkt dat voor de nieuwere 12 ook niet echt problematisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

JB schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:06:
[...]

De Apple website laat toch dezelfde data zien in NL? Dus ik ga uit van deze data.

[Afbeelding]
Dat snap ik, bedankt voor de screenshot, maar ik probeerde vooral te vragen of pre-orderen nodig is om het het toestel snel in handen te hebben, of dat we ook gewoon 14 of 15 nov de Amac in zouden kunnen wandelen en hem daar direct meenemen.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chest3r
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-06 13:41
Ik blijf nog wel even bij mijn 1 jaar oude Iphone XR, doet het nog meer dan goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-02 16:39
Ik snap de term upgraden niet.
Upgraden doe je als je een videokaart vervangt ofzo niet een compleet toestel.
Houd gewoon in oude weggooien/verkopen/erbij naast houden en een nieuwe kopen :P
Maar nee... de vrouw ziet mij al aankomen met een nieuw toestel terwijl ik de 11 Pro net heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

lasharor schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:09:
[...]

Die 6S is toch ook van aluminium gemaakt. Als die 5 jaar mee gaat dan lijkt dat voor de nieuwere 12 ook niet echt problematisch.
RVS hoeft van mij ook niet meer, nu alles OLED is, dezelfde CPU kent en de camera alleen een telelens mist. Enige wat ik graag zou willen weten, is hoe de randen van die alu phones zich verhouden. Ik heb de X en de 11Pro gehad in silver, daarvoor ook altijd witte toestellen puur omdat ik zeker wist dat daar de normale alu rand omheen zat waar geen lak vanaf sprong.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hmr

hmr

Starscreamer schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:21:
Ik snap de term upgraden niet.
Upgraden doe je als je een videokaart vervangt ofzo niet een compleet toestel.
Houd gewoon in oude weggooien/verkopen/erbij naast houden en een nieuwe kopen :P
Maar nee... de vrouw ziet mij al aankomen met een nieuw toestel terwijl ik de 11 Pro net heb.
Je zal maar afhankelijk zijn van je vrouw voor nieuwe tech-aankopen. :+

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
EMP schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:03:
Mijn vriendin en ik hebben allebei een iPhone SE 2016.

De mijne heeft een half jaar geleden voor het eerst (na 4 jaar) een nieuwe (originele) accu gekregen, en is in erg goede staat. Die houdt het nog wel een paar jaar uit.

Mijn vriendin is inmiddels aan haar 3e scherm en 2e accu, beide niet origineel. Zij kan niet wachten tot de mini ;)
Toch altijd wel knap hou vrouwen dit voor elkaar krijgen _O- _O- _O-
Heb al medeleiden met de mini :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Na de 11 overgeslagen te hebben was ik van plan om voor de 12 te gaan maar nee. Blijf toch nog bij de XR. Is nu bijna 2 jaar oud maar doet het nog perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starscreamer
hmr schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:22:
[...]

Je zal maar afhankelijk zijn van je vrouw voor nieuwe tech-aankopen. :+
Nee hoor mocht de PS5 kopen ;) O-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hmr

hmr

Not helping :P

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
Heb 7000 euro uitgeven om mijn auto te restaureren O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:38
Ik heb de 11 Pro Max. Ik ga dus niet upgraden nu, maar haal de 12 wel als de 13 is uitgekomen. Ik loop altijd een jaar achter met mijn IPhone. De 11 heb ik ook net 2 maanden met een mooie deal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:44
Ik was van plan voor de 12 mini te gaan. Ik kom van een iPhone 8 maar ik vind de prijs van 809 eigenlijk voor mezelf niet te verantwoorden.

Het helpt dan eigenlijk ook niet mee dat mijn iPhone 8 eigenlijk nog heel goed werkt en ik net 499 voor een PS5 heb betaald.

Persoonlijk had ik liever 90 of 120hz schermen gehad ipv 5g

[ Voor 6% gewijzigd door yorroy op 14-10-2020 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 07-06 17:17

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik heb zojuist de 12 mini besteld bij onze IT afdeling ter vervanging van mijn 8 :) whoei

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• straightsix
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-05-2023
Ik wil mijn 6S eigenlijk helemaal niet weg doen, want de performance is zelfs anno 2020 gewoon voldoende (ding is echt veel te goed gemaakt).

Maar de batterij heeft z'n beste leven wel gehad en ik ga die niet nog een keer vervangen. Een betere camera is wel zeer welkom. Wordt waarschijnlijk de 12 Pro Max.

[ Voor 6% gewijzigd door straightsix op 14-10-2020 09:47 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alekz87
  • Laatst online: 22:20
Ik zat te denken om de iPhone 12 pro te nemen omdat deze mooiere foto’s maakt dan mijn X. Maar gezien de huidige roerige tijden zit ik mijzelf af te vragen waar ik die foto’s ga maken? Festivals? Beurzen? Vakanties? Ik denk dat 2021 een suf jaar wordt waar ik de iPhone 12 pro niet tot z’n volle recht kan gebruiken. Ja een foto van m’n spelende kat thuis....

Meer mensen die er zo over denken?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AerodynamiX
  • Laatst online: 06-06 11:53
Nope, mijn 11 Pro Max is eigenlijk al overkill voor het gene waar ik mn telefoon voor gebruik al is een kleiner formaat misschien wel prettig. (Ik vind ‘m soms toch onhandig in gebruik doordat hij redelijk massive aanvoelt :P.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaYan
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-03-2021
Alekz87 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:51:
Ik zat te denken om de iPhone 12 pro te nemen omdat deze mooiere foto’s maakt dan mijn X. Maar gezien de huidige roerige tijden zit ik mijzelf af te vragen waar ik die foto’s ga maken? Festivals? Beurzen? Vakanties? Ik denk dat 2021 een suf jaar wordt waar ik de iPhone 12 pro niet tot z’n volle recht kan gebruiken. Ja een foto van m’n spelende kan thuis....

Daar heb je wel een punt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik zat te denken om de iPhone 12 pro te nemen omdat deze mooiere foto’s maakt dan mijn X. Maar gezien de huidige roerige tijden zit ik mijzelf af te vragen waar ik die foto’s ga maken? Festivals? Beurzen? Vakanties? Ik denk dat 2021 een suf jaar wordt waar ik de iPhone 12 pro niet tot z’n volle recht kan gebruiken. Ja een foto van m’n spelende kan thuis....

Ik ook hoor, ik dacht gelijk bij het bekend maken van MagSafe: "Oh wauw, dan kan ik mijn Lightning kabels thuis laten en zo'n dock meenemen dat met dezelfde kabel is te verbinden (USB-C) als mijn laptop op werk of ergens anders!"

Totdat ik mij bedacht; ik ben sinds maart 3 keer op kantoor geweest wegens IT problemen, hoef voor mijn deeltijdstudie de deur niet eens meer uit en heb een USB-C monitor waarop mijn USB kabels nu zijn aangesloten.

Plus om toch ultrawide te krijgen, zat ik eraan te denken voor mijn iPhone X een losse lens te kopen à la deze voor een paar tientjes: Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/Hf432d881e0624e618caba5cd0aef1e91o/Ulanzi-Anamorphic-Lens-Voor-Iphone-11-Pro-1-33X-Wide-Screen-Video-Breedbeeld-Slr-Film-Videomaker.jpg_200x200.jpg_.webp

Ben opzich nog redelijk tevreden met de camera van de X en ben ook geen super fotograaf.

120hz scherm was wel echt welkom geweest, nu ik die op de iPad Pro ook heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik zat te denken om de iPhone 12 pro te nemen omdat deze mooiere foto’s maakt dan mijn X. Maar gezien de huidige roerige tijden zit ik mijzelf af te vragen waar ik die foto’s ga maken? Festivals? Beurzen? Vakanties? Ik denk dat 2021 een suf jaar wordt waar ik de iPhone 12 pro niet tot z’n volle recht kan gebruiken. Ja een foto van m’n spelende kat thuis....

Inderdaad, dat heb ik ook. Ik kom het huis weinig uit door Corona. M'n accu schoot voorheen wel eens wat te kort, maar dat is vooral tijdens dagjes weg als je de hele dag geen stroom hebt maar wel veel je telefoon gebruikt. Nu thuis heb ik daar geen last van. Foto's maken doe ik thuis ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• relst89
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik wil dit jaar mijn 8 plus wel gaan vernieuwen maar heb serieus moeite met de prijzen...

Als ik een reguliere iPhone 12 wil kost hij hier in Nederland 900 EUR als je dat afzet naar de Amerikaanse markt praat je over 700 EUR met een Euro > Dollar koers 1.17

Met al dat nieuws over de dozen en dat ze nu nog meer iPhones in 1 keer kunnen verschepen omdat de die een stuk kleiner zijn kan ik dit soort dingen moeilijk verkroppen. Prima dat je er van alles aan doet in je supply chain om eco te zijn maar voor mij persoonlijk rijmt het niet. De kosten van het verschepen moet naar beneden gaan nu je er meer kunt verschepen maar dit prijsverschil lijkt haast wel groter dan ooit.

Of zie ik het helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
van de inmiddels ong 500 stemmen, hebben er maar 57 gekozen voor de 12 Pro Max.
Ik zie ook elders (macrumors/Reddit) minder animo voor de Pro Max.

veel mensen die juist ook de stap maken van een Pro Max model naar de 'normale' 12 (Pro).
Dit terwijl afgelopen jaar voor mijn gevoel meer mensen de stap namen naar een Pro Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaskoF
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-05-2024
Naast de jaarlijkse vernieuweingen van de CPU xx% sneller dan de vorige generatie en de GPU xx% sneller van de vorige generatie is de grote nieuwe vernieuwing 5G. Van de snelheid ga je niet heel veer merken als je de Iphone 11 hebt denk ik. Ik ben benieuwd naar de foto kwaliteit in vergelijking met Iphone 11 PRo en / of Samsung note 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Tom schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:24:
[...]

Inderdaad, dat heb ik ook. Ik kom het huis weinig uit door Corona. M'n accu schoot voorheen wel eens wat te kort, maar dat is vooral tijdens dagjes weg als je de hele dag geen stroom hebt maar wel veel je telefoon gebruikt. Nu thuis heb ik daar geen last van. Foto's maken doe ik thuis ook niet.
Meen je dat? Door al het videobellen moet ik mijn telefoon juist 2x per dag opladen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Laatst online: 22:20
JDFS schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:21:
[...]

Ik ook hoor, ik dacht gelijk bij het bekend maken van MagSafe: "Oh wauw, dan kan ik mijn Lightning kabels thuis laten en zo'n dock meenemen dat met dezelfde kabel is te verbinden (USB-C) als mijn laptop op werk of ergens anders!"

Totdat ik mij bedacht; ik ben sinds maart 3 keer op kantoor geweest wegens IT problemen, hoef voor mijn deeltijdstudie de deur niet eens meer uit en heb een USB-C monitor waarop mijn USB kabels nu zijn aangesloten.

Plus om toch ultrawide te krijgen, zat ik eraan te denken voor mijn iPhone X een losse lens te kopen à la deze voor een paar tientjes: [Afbeelding]

Ben opzich nog redelijk tevreden met de camera van de X en ben ook geen super fotograaf.

120hz scherm was wel echt welkom geweest, nu ik die op de iPad Pro ook heb.
Precies dit. Ik werk in de buitendienst, dat ligt voorlopig nog wel even stiller dan normaal.

Alleen m’n batterijconditie van mijn X is nu 81%. Merk daar wel achteruitgang in. Echter voor par tientjes kan er een officiële nieuwe in geloof ik. Misschien dat overwegen voor dit jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Alekz87 op 14-10-2020 10:39 ]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:08
Miss Waah wilde de iPhone 12 pro max... tot ze de prijs hoorde.

Dus nu wordt het een 11 pro max 2e hands. Ook aangezien er weinig (nuttige) updates zijn voor haar. De 11 pro max is al een enorme upgrade tov haar iPhone 7 +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:31
Je kunt een oudere iPhone niet upgraden naar de nieuwe 12-series.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nelsa
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-06 15:04
Hmm twijfel tussen de 11 pro 256 gb of normale 12 128gb. Kom van een samsung s8. Wat zou een betere keuze zijn?
En wat zegt het dat de 11 pro niet meer in de line up staat? Wordt deze dan niet meer ondersteund? Wordt deze goedkoper/duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
mark_vs schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:44:
Je kunt een oudere iPhone niet upgraden naar de nieuwe 12-series.
met Lego kun je alles maken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graficon
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 21:04
Nu een 6S... in theorie kan hij nog 1 jaartje mee, maar denk dat ik hem toch maar upgrade!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 23:17

vooghel

Cunning linguist

Furrr schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:26:
Na Apple Pay toch weer de mogelijkheid voor een houder voor pasjes aan de achterkant?? Design filosofie van Apple wordt alsmaar minder logisch...
Er zijn meer pasjes dan alleen je bankpas hè? De iPhone vervangt voorlopig nog niet je OV-chipkaart, rijbewijs, dierentuinabonnement of toegangspas voor kantoor (om maar eens een paar pasjes te noemen die ik nog in mijn portemonee meedraag). En dit is compacter en eleganter dan een wallet case. Ik geef zelf de voorkeur aan een aparte telefoon en portemonnee, maar snap heel goed dat hier een use case voor is.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 23:17

vooghel

Cunning linguist

EMP schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:10:
[...]

Dat snap ik, bedankt voor de screenshot, maar ik probeerde vooral te vragen of pre-orderen nodig is om het het toestel snel in handen te hebben, of dat we ook gewoon 14 of 15 nov de Amac in zouden kunnen wandelen en hem daar direct meenemen.
Er zijn 4 modellen met 3 opties voor geheugenopslag en 5 kleuren. Ik denk niet dat elk verkooppunt (zeker 3rd party reseller) alle 60 varianten op voorraad zal hebben, dus vooraf bestellen bij Apple geeft je de beste kans om de iPhone die je wilt in handen te krijgen.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:31
Nee, mijn iPhone 8 kan nog een wel een jaartje (of twee) mee. Wel blij dat er betaalbare alternatieven in de vorm van de SE en de 12 Mini zijn. Er is wat te kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:50
Het verbaasd mij dat de normale iPhone 12 zo laag in de poll staat. Ik vind het verschil met de Pro echt minimaal, op de prijs na dan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:14
Ik heb écht net een paar weken de iPhone 11 128gb. Super blij mee. En het scherm is ook gewoon goed genoeg (Ik ben een voormalig pixel peeper). Ding is snel, batterij is zeer goed en maakt mooie foto's. Geen reden om dit jaar over te stappen. Al Twijfelde ik heel even vanwege het design. Maar ja, de 12 reeks is praktisch identiek aan de ervaring van de 11. Kijk volgend jaar wel weer. Misschien zoals gezegd door iemand hier. Als de 13 uitkomt dan voor de 12 gaan of zo.
Tristan schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:53:
Het verbaasd mij dat de normale iPhone 12 zo laag in de poll staat. Ik vind het verschil met de Pro echt minimaal, op de prijs na dan.
Het verschil is al jaren minimaal. Ik was zo een jaarlijkse switcher. Zelfs meerdere telefoons per jaar (iOS naar Android etc etc.)
ik jaagde steeds naar de betere telefoon, maar dit bracht mij geen rust. Want ieder half jaar komt er wel een betere. Maar tegenwoordig is het allemaal al overkill en zeer goed.

[ Voor 37% gewijzigd door 4acesNL op 14-10-2020 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zap8
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 15:15

zap8

do ya wanna bump

Ik weet niet. Wil eerst hands on video''s zien en wat serieuze kritische reviews. De eerste golf reviews is altijd van personen die zo'n ding gratis mogen reviewen dus zijn enorm biased van mensen als iJustine en MKBHD (Marques Brownlee). Uiteindelijk wil ik de toestel ook even ergens nog in het echt zien voordat ik evntueel tot aanschaf overga. Snap niet dat je een dure iPhone koopt op een gelikt reclame videootje van Apple.

Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-06 22:24
Ik heb besloten om mijn iPhone 7 plus voorlopig nog te houden. Binnenkort laat ik de batterij ervan vervangen want deze wordt wel wat minder. Daarnaast vind ik de vernieuwing gewoon te weinig de laatste jaren. Ik weet dat de nieuwe uiteraard wat sneller zijn en betere camera's hebben maar ben dik tevreden met mijn iPhone 7 plus snelheid en camera. Daarnaast vind ik deze telefoons gewoon te duur geworden.

Hopelijk komt er iPhone SE Plus dan zou je me hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Geert1976 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:29:
van de inmiddels ong 500 stemmen, hebben er maar 57 gekozen voor de 12 Pro Max.
Ik zie ook elders (macrumors/Reddit) minder animo voor de Pro Max.

veel mensen die juist ook de stap maken van een Pro Max model naar de 'normale' 12 (Pro).
Dit terwijl afgelopen jaar voor mijn gevoel meer mensen de stap namen naar een Pro Max.
Maar van een 11 Pro(Max) naar een normale 12 gaan lijkt mij eerder een achteruitgang? Dan kun je beter de 11 Pro nog even houden.

Maar ik begrijp het wel dat steeds meer mensen nu voor de 'instapper' gaan kiezen. Met inmiddels 2 camera's, 5G en een oled scherm wordt de Pro steeds meer een niche markt.

En inderdaad gezien het komende jaar de vooruitzichten qua festivals/evenementen/vakanties/tripjes en noem het maar op zeer beperkt tot helemaal niet worden is een nieuwe iPhone (Pro) met de sickste camera ooit niet echt een prioriteit voor velen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
4acesNL schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:58:

Het verschil is al jaren minimaal. Ik was zo een jaarlijkse switcher. Zelfs meerdere telefoons per jaar (iOS naar Android etc etc.)
ik jaagde steeds naar de betere telefoon, maar dit bracht mij geen rust. Want ieder half jaar komt er wel een betere. Maar tegenwoordig is het allemaal al overkill en zeer goed.
Een aantal jaar geleden was een nieuwe telefoon inderdaad echt sneller, maar als je geen heel speciale dingen met je telefoon doet, hoef je voor de snelheid geen nieuwe te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Scrtz schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:23:
[...]

Maar van een 11 Pro(Max) naar een normale 12 gaan lijkt mij eerder een achteruitgang? Dan kun je beter de 11 Pro nog even houden.
Met een A14 chip en iets betere primaire camera zou ik 't dan eerder een side-grade noemen; van een 11 Pro naar de gewone 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:14
Scrtz schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:23:
[...]

Maar ik begrijp het wel dat steeds meer mensen nu voor de 'instapper' gaan kiezen. Met inmiddels 2 camera's, 5G en een oled scherm wordt de Pro steeds meer een niche markt.

En inderdaad gezien het komende jaar de vooruitzichten qua festivals/evenementen/vakanties/tripjes en noem het maar op zeer beperkt tot helemaal niet worden is een nieuwe iPhone (Pro) met de sickste camera ooit niet echt een prioriteit voor velen :P
Sickste camera ooit? Ja, in de keynote weten ze het allemaal heel mooi te brengen. Maar de meerderheid zal het niet meteen merken als je van een iPhone 11 komt. En zoals gezegd is het vanaf de iPhone 8 al gewoon heel erg goed.

Dus veel geld voor minimale upgrades is bijna niet meer goed te praten, dat ik zelfs als flinke liefhebber van tech en met name smartphones het niet meer zo boeiend vindt om ieder jaar (een paar keer) te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
zap8 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:00:
Snap niet dat je een dure iPhone koopt op een gelikt reclame videootje van Apple.
Mwah. Als je al jaren een iPhone hebt maar je huidige toestel inmiddels moet upgraden, waarom dan niet? Het is niet dat je voor iOS naar een ander merk kunt overstappen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door sOid op 14-10-2020 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-05 21:47

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Ik zit atm met de 11 Pro Max (64GB) en vind de opslag toch wat te weinig (denkende aan de hopelijk komende vakanties.) Ook kan ik 'm toch nog niet echt comfortabel met 1 hand bedienen, vanwege de grootte (en geen gebogen randen) en beetje door het gewicht.

Ga toch maar voor de 12 Pro... Ik heb de Xr een week of 2 gebruikt voordat ik mijn 11 Pro Max had en vond het 6,1'' scherm echt perfect (en nu zit ie in een nog kleinere body :))

Maar de kleur: vind die nieuwe blauwe kleur wel mooi, alleen ik heb goud altijd al zo gaaf gevonden... We will see in 2 days :)

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmgItsKoen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-06 19:24
Ik gebruik momenteel de iPhone XS en tot nu toe bevalt deze prima. Hij is nog lekker snel en ik gebruik de camera toch niet zo heel veel dus upgraden naar een iPhone 12 Pro zie ik niet zitten. Als er nou een hogere refreshrate scherm in had gezeten had ik wél overwogen om een nieuw model aan te schaffen, maar tot dit tijd is mijn XS nog voldoende.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste