[Keynote] "Hi, Speed" 13 oktober 2020 19:00

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste
Acties:
  • 37.897 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-06 13:15

Nieuwsbericht

Apple heeft zojuist bekend gemaakt op dinsdag 13 oktober een evenement te houden op haar campus. Het evenement zal plaatsvinden om 19:00 Nederlandse tijd en wordt georganiseerd in het Steve Jobs theater. Naar verwachting zal Apple zoals gewoonlijk een livestream beschikbaar stellen via hun eigen website en YouTube welke ook op een later moment terug te kijken zal zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LyfhKv4ZbgpleKI1g0zdlu-j4Dw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LFzYbg2UH114OwIRKKk7abo7.png?f=user_large

Verwachtte line-up

iPhone 12
Apple's 2020 iPhones zullen een aantal verbeteringen introduceren, gebaseerd op geruchten. Er wordt gezegd dat er 5G chips voor hogere mobiele datasnelheden komen, en Apple gaat een lasergestuurde time-of-flight 3D-achtercamera toevoegen, zoals de LiDAR-scanner in de iPad Pro, voor aanzienlijke verbeteringen van het gebruik van argumented reality. We zouden ook een volledig OLED-assortiment iPhone's krijgen, waarbij Apple afscheid neemt van lcd-iPhones. We verwachten een 5,4-inch iPhone, een 6,7-inch iPhone en twee 6,1-inch iPhone modellen. Er wordt een nieuw ontworpen iPad Pro-designachtige body verwacht. iPhones worden normaal gesproken in september gelanceerd, maar de lancering van dit jaar wordt met een paar weken uitgesteld.
HomePod
Apple werkt aan een kleinere, goedkopere HomePod die naar verwachting dezelfde vormfactor zal hebben, maar met een verminderde geluidskwaliteit en een kleiner formaat.
Over-Ear koptelefoon
Het gerucht gaat dat Apple werkt aan high-end over-ear Bluetooth-hoofdtelefoons met een geheel nieuw ontwerp en een goede geluidskwaliteit. Ze zouden "AirPods Studio" kunnen worden genoemd. Er zijn mogelijk twee versies in ontwikkeling, een premium model met leerachtige stoffen en een op fitness gericht model met lichtere, ademende materialen. Afneembare oorschelpen en hoofdbandvulling kunnen worden meegeleverd, waardoor deze onderdelen kunnen worden verwisseld. Van de hoofdtelefoon wordt verwacht dat deze voorzien is van Active Noise Cancellation zoals de AirPods Pro. Apple richt zich op een herfst-2020-lanceringsdatum en de prijzen zouden rond de $350 kunnen liggen.
AirTags
Apple heeft in iOS 13 een nieuwe Find My-functie geïntroduceerd waarmee iOS- en macOS-apparaten zelfs zonder dataverbinding kunnen worden getraceerd door gebruik te maken van Bluetooth, en er gaan geruchten dat Apple dit ook zou kunnen uitbreiden tot een Tile-achtige Bluetooth-tag die aan elk item kan worden bevestigd. Het kan voorzien zijn van AR-ondersteuning om een item in een kamer te lokaliseren en om je te waarschuwen als een item dat wordt gevolgd te ver van een iPhone komt te liggen. Apple-analist Ming-Chi Kuo verwachtte dat AirTags in de eerste helft van 2020 zouden worden gelanceerd, maar dat gebeurde niet, en nu suggereren de geruchten dat er in oktober een lancering zou kunnen plaatsvinden naast nieuwe iPhones.

Actuele line-up

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GTSaAFMF_bLKNFd-h2qTCRJwbxo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QcLWFVlJubwsJ1yiwUBXax9f.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door robcoenen op 06-10-2020 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:33

Flipm0de

geen

Oeh eindelijk! Duimen dat we dan de vrijdag kunnen bestellen.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:53
Hi, Speed: 5G, A14 heeeul snel, snel 120HZ scherm, USB-C ook heel snel...

[ Voor 17% gewijzigd door robbinonline op 06-10-2020 18:14 ]

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kleine titelfix om de datum en tijd toe te voegen :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-06 13:15
robbinonline schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:12:
Hi, Speed: 5G, A14 heeeul snel, snel 120HZ scherm
Ming-Chi Kuo en Jon Prosser verwachten beide geen 120Hz in de iPhone 12 line-up. Ik zie het dan ook duister in voor dit jaar m.b.t. deze functie.

En op het gebied van de A14, deze presteert toch al lekker in de gelekte benchmarks (al zeggen benchmarks lang niet alles) ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sq8PxBBk5fn5I6yFFWlHqEzadmU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LkCwYiAKywu1IVeYW1r9aH8I.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mooi, laat die iPhone 12 Pro Max maar snel komen. Mijn 11 pro Max is wel weer aan vervanging toe :)

Ooh en een AirPods studio een AirTags natuurlijk. Die was ik haast weer vergeten.

[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 06-10-2020 18:33 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-07 20:36

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Goodmorning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik ben benieuwd naar de eerste Apple Silicon Mac.

Dit wordt waarschijnlijk het beste event ooit, iPhones en Mac in dezelfde presentatie ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinxian
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-07 23:20
Greatsword schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:45:
Ik ben benieuwd naar de eerste Apple Silicon Mac.

Dit wordt waarschijnlijk het beste event ooit, iPhones en Mac in dezelfde presentatie ;)
Als ik van de leakers hoor komt er nog een November event voor de Macs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:12
Dit valt mij van je tegen @Donstil, dat je dit topic niet aangemaakt hebt!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
carpebios schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:01:
Dit valt mij van je tegen @Donstil, dat je dit topic niet aangemaakt hebt!
Haha ja dat was een beetje traditie inmiddels hè.
Maar ja topic starter is zo fanatiek, daar kan ik niet (meer) aan tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:24
Mijn verwachting:

13 oktober event (duh)
16 oktober voorverkoop alle iPhones
23 oktober release van de twee kleinste iPhones
6 november release van de twee grootste iPhones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:09
Flipm0de schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:09:
Oeh eindelijk! Duimen dat we dan de vrijdag kunnen bestellen.
Hoe werkt dat als ik hem via een abbo bij bijvoorbeeld KPN wil kopen? Moet ik dan bijvoorbeeld vrijdag via de KPN website een bestelling doen? Of wordt dat later pas vrijgegeven.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Is er ook al iets duidelijk / geruchten over de prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Alekz87 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:48:
[...]

Hoe werkt dat als ik hem via een abbo bij bijvoorbeeld KPN wil kopen? Moet ik dan bijvoorbeeld vrijdag via de KPN website een bestelling doen? Of wordt dat later pas vrijgegeven.
Meestal dezelfde dag/tijd als Apple.
Alleen het is elke jaar weer een rommeltje bij de providers dus wees snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Flipm0de schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:55:
Is er ook al iets duidelijk / geruchten over de prijzen?
Naar geruchten gelijk aan de 2019 prijzen maar dan zonder lader en EarPods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Donstil schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:01:
[...]

Naar geruchten gelijk aan de 2019 prijzen maar dan zonder lader en EarPods.
Duimen dat de 5.4 iets goedkoper wordt. 809e zonder dopjes en lader zou wel tegen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:47
Ik ben heel erg benieuwd naar de mini. Vooral of het inderdaad wordt geleverd met een A14 of B14, al is het heel stil rondom de "B14".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-06 16:46
Ik kan niet meer wachtuuuhhhhh.

Ik ga voor de duurste toestel met 256GB geheugen.
De Watch S6 is al op zak en nu eindelijk tijd voor een nieuwe iPhone.

Als je naar apple.com gaat en op het plaatje van de aankondiging drukt op je telefoon, kom je in de AR omgeving 😮

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Tartarus schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:36:

Als je naar apple.com gaat en op het plaatje van de aankondiging drukt op je telefoon, kom je in de AR omgeving 😮
Grappig, laatst een AR presentatie gezien van de One Plus, maar dat zag er echt knullig uit.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:12
Tartarus schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:36:
Ik kan niet meer wachtuuuhhhhh.

Ik ga voor de duurste toestel met 256GB geheugen.
De Watch S6 is al op zak en nu eindelijk tijd voor een nieuwe iPhone.

Het duurste toestel

En waarom ga je voor de duurste? Bedoel je de krachtigste met de meeste opslag? Of puur omdat die het duurst is?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
carpebios schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:50:
[...]

Het duurste toestel

En waarom ga je voor de duurste? Bedoel je de krachtigste met de meeste opslag? Of puur omdat die het duurst is?
Mijn laatste iPhone, die ik nu nog steeds gebruik, is de iPhone 7 Plus met 256.
Het jaar erop kwam Apple met verschillende varianten om zo prijs diversiteit te vergroten.
Toen zou ik voor een X gegaan zijn.

Nu, enkele jaren later vind ik het mooi geweest met de iPhone 7 Plus en daarom wil ik de volgende krachtigste iPhone kopen. Die zal ongetwijfeld het duurste zijn en naar mijn dunken ook de grootste scherm.

Duurste en krachtigste staan synoniem voor elkaar, in ieder geval wat betreft iPhones wel, imo.

[ Voor 6% gewijzigd door Tartarus op 06-10-2020 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Greatsword schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:46:
[...]

Grappig, laatst een AR presentatie gezien van de One Plus, maar dat zag er echt knullig uit.
Ik heb oprecht een aversie tegen alles wat niet iPhone is 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-06 17:27
Tartarus schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:53:
[...]
Duurste en krachtigste staan synoniem voor elkaar, in ieder geval wat betreft iPhones wel, imo.
Niet echt, duurder geeft je enkel een groter scherm en een extra camera lens op de achterkant en meer opslag.
Performance wise in bv SoC win je niets om voor een Pro model te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Katmi schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:26:
[...]

Niet echt, duurder geeft je enkel een groter scherm en een extra camera lens op de achterkant en meer opslag.
Ik zie dat toch anders, de camera als geheel is beter dan op de goedkopere versies, immers meer mogelijkheden.
De Pro heeft doorgaans ook een beter scherm of tenminste groter scherm, dus ook dat is beter.
Ga je voor de Pro Max, dan zit daar een grotere batterij in waardoor je batterijduur langer is, dus beter.

Ik blijf bij wat ik zei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Laatst online: 13:24
Ik ga ook voor de iPhone 12 Pro Max. Met 256GB opslag. Alleen wordt het sowieso niet een blauwe. Gewoon weer saai zwart :) Past ook mooier bij mijn Graphite Apple Watch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-06 17:27
Tartarus schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:29:
[...]

Ik zie dat toch anders, de camera als geheel is beter dan op de goedkopere versies, immers meer mogelijkheden.
Ja door die extra lens dus, dat is ook wat ik zei '' je krijgt een extra camera lens'' maar je krijgt geen betere foto's in het algemeen want de main sensor is hetzelfde in elk iPhone model en de image processing van de hardware ook want ze hebben alle dezelfde SoC.
[...]
De Pro heeft doorgaans ook een beter scherm of tenminste groter scherm, dus ook dat is beter.
Dat is geheel subjectief of je iemand bent die perse OLED wilt/moet hebben en niet met IPS LCD kan leven.
[...]Ga je voor de Pro Max, dan zit dat een grotere batterij in waardoor je batterijduur langer is, dus beter.
Hangt ervan af, mijn XR uit 2019 kan/kon in batterijduur prima mee met het XS Max model van dat jaar, en had betere battery life dan de duurdere XS.
Anyway het is duidelijk uit je posts dat je de duurste en grootste versies van een Apple product wilt om te patsen dus verdere logische discussie is hierbij nutteloos dus ik ga weer verder :P

[ Voor 7% gewijzigd door Katmi op 06-10-2020 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:20

nelizmastr

Goed wies kapot

[...]

Ga je voor de Pro Max, dan zit daar een grotere batterij in waardoor je batterijduur langer is, dus beter.

Ik blijf bij wat ik zei.
Groter scherm betekent meer stroomverbruik door het scherm en hogere GPU belasting, dus de grotere accu zal dat nipt compenseren. Zo groot gaat dat verschil niet zijn ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
nelizmastr schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:37:
[...]

Groter scherm betekent meer stroomverbruik door het scherm en hogere GPU belasting, dus de grotere accu zal dat nipt compenseren. Zo groot gaat dat verschil niet zijn ;)
Agree to disagree. Tot nu toe hebben de grotere iPhones een dusdanig langer batterijduur dat de extra batterijduur amper ‘nipt’ te noemen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier wachtende op iPhone 12 Pro. Schijnt dus iets groter te zijn dan iPhone 11 Pro en dat mag van mij. De Max is me altijd veel te groot.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
THE_BASE schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:48:
Hier wachtende op iPhone 12 Pro. Schijnt dus iets groter te zijn dan iPhone 11 Pro en dat mag van mij. De Max is me altijd veel te groot.
Begrijpelijk.
Ik persoonlijk vind die extra grootte wel heerlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 192266

Ik blijf dit jaar lekker bij mijn iPhone 11. O.b.v. de info die nu bekend is zie ik geen reden om te upgraden. Tenzij er nog een geheime killerfeature wordt aangekondigd, maar volgens mij is alle relevante info de laatste jaren al voor de persconferentie bekend, dus het lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit nu anders zal zijn.

Uiteraard kijk ik wel weer even. Altijd leuk die gelikte Apple video’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 17:18

JB

Cédric roelt!

Donstil schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:28:
Mooi, laat die iPhone 12 Pro Max maar snel komen. Mijn 11 pro Max is wel weer aan vervanging toe :)

Ooh en een AirPods studio een AirTags natuurlijk. Die was ik haast weer vergeten.
Die iPhone 12 Pro wordt weer groter toch? :/ De iPhone Mini wekt mijn interesse maar wil liefste geen consessies doen tov de 11 Pro. Enige consessie voor zover er al iets bekend is, zal de camera zijn?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb de originele iPod 1G. De echte eerste gen iPod... en deze weegt 195 gram. Klein maar zwaar. De eerste iPhone voor mij was de iPhone4S, een telefoon van 137 gram. Het jaar erop kwam de iPhone 5 met slechts 112 gram. Instant Buy. De 5S en de SE waren ook 112 en 113 gram.
Zo wen je een beetje aan gewicht en hoewel dat sterk correleert aan omvang is gewicht uiteindelijk voor mij de bepalende factor. De betaalbare iPhone Xr woog ook 190 gram nogwat, dus toen mijn iPhone stukviel bleef opeens de oude iPhone 8 van 143 gram als optie over (de nieuwe SE weegt dat ook).

Qua spes vind ik de 12 mini enorm interessant. Veel technologie in een iets kleinere behuizing dan de 8, dus wellicht ook qua gewicht in een sweet-spot. Ik hoop dat de foon iets van 135 gram gaat wegen, maar dat is waar ik het meeste op ga letten.

Iedereen zijn smaak, maar dat mensen vrijwillig met 200 gram+ foons rondlopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
nelizmastr schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:37:
[...]

De Max modellen scoren juist erg goed toch? Veel meer dan “nipt” dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:56:
[...]

Die iPhone 12 Pro wordt weer groter toch? :/ De iPhone Mini wekt mijn interesse maar wil liefste geen consessies doen tov de 11 Pro. Enige consessie voor zover er al iets bekend is, zal de camera zijn?
Weet ik eigenlijk niet. De Max groeit wel iets dacht ik (0,1”) en dat vind ik persoonlijk wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Donstil schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:07:
[...]

Weet ik eigenlijk niet. De Max groeit wel iets dacht ik (0,1”) en dat vind ik persoonlijk wel fijn.
Mja ik ben een van de weinige zo lijkt die sinds de 5S verlangt naar dergelijk formaat icm dikke specs :/ Ik wil geen budget model dus vooralsnog lijkt de Mini te gaan voldoen mbt cpu en scherm. Enige showstopper is dan misschien de camera. Geen idee wat ik ga missen tov de 11 Pro maar die fungeert nu ook gewoon als camera voor "alles" en ik wil dus geen stap terug doen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Katmi schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:26:
[...]

Nou ja zijn vaak wel meer verschillen dan wat jij nu omschrijft.

Zoals bijvoorbeeld naast wat je al aanhaalde ook meer geheugen, beter scherm (naast “alleen maar groter”), “luxere” behuizing, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:10:
[...]

Mja ik ben een van de weinige zo lijkt die sinds de 5S verlangt naar dergelijk formaat icm dikke specs :/ Ik wil geen budget model dus vooralsnog lijkt de Mini te gaan voldoen mbt cpu en scherm. Enige showstopper is dan misschien de camera. Geen idee wat ik ga missen tov de 11 Pro maar die fungeert nu ook gewoon als camera voor "alles" en ik wil dus geen stap terug doen.
In het hoge segment is het vechten voor elke mm3 in het toestel. Wat er nu in een 11 pro en 11 pro max zit past simpelweg niet in een 5s schat ik zo in, zonder harde concessies te doen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Donstil schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:15:
[...]

In het hoge segment is het vechten voor elke mm3 in het toestel. Wat er nu in een 11 pro en 11 pro max zit past simpelweg niet in een 5s schat ik zo in, zonder harde concessies te doen dan.
Weet ik niet, al vanaf de iPhone 6 zitten we met ongeveer dezelfde grootte, wat was er toen zoveel anders qua hardware dat het opeens niet meer paste in een "5S case"? Jaren last van behoorlijke bezels. Ik geloof er niet helemaal in dat dit het issue is. Afijn ook niet relevant voor de discussie. Ik hoop dat ik mezelf de juiste businesscase kan schetsen tussen de iPhone 12 Mini of 12 Pro tov de 11 Pro nu. Ben altijd voor het vlaggenschip gegaan maar nu komt er zo lijkt eindelijk een kleiner formaat met ook goede specs.

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 06-10-2020 22:23 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:45
Tartarus schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:53:
[...]

Mijn laatste iPhone, die ik nu nog steeds gebruik, is de iPhone 7 Plus met 256.
Het jaar erop kwam Apple met verschillende varianten om zo prijs diversiteit te vergroten.
Toen zou ik voor een X gegaan zijn.

Nu, enkele jaren later vind ik het mooi geweest met de iPhone 7 Plus en daarom wil ik de volgende krachtigste iPhone kopen. Die zal ongetwijfeld het duurste zijn en naar mijn dunken ook de grootste scherm.

Ik zit in hetzelfde schuitje. De 256GB 7 plus gaat plaats maken voor een pro Max met 512GB.

Ik slinger er zelf nog een nieuwe accu in en dan gaat hij V&A op. Na 4 jaar mag hij weg. Met launch gekocht en als hij nu dan nog 250€ oplevert hebben we 250€ per jaar afgeschreven ongeveer

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
SpoekGTi schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:35:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje. De 256GB 7 plus gaat plaats maken voor een pro Max met 512GB.

Ik slinger er zelf nog een nieuwe accu in en dan gaat hij V&A op. Na 4 jaar mag hij weg. Met launch gekocht en als hij nu dan nog 250€ oplevert hebben we 250€ per jaar afgeschreven ongeveer
Ik houd die van mij, voor het navigeren tijdens werk. Doe ik wel ff een hotspotje delen.
Mijn iPhone 7 Plus vertoont kuren. De betaalautomaat ziet Apple Pay opeens niet meer en een van de 3 microfoons werkt niet waardoor op zijn buurt Hé, Siri niet werkt.

En aangezien ik regelmatig navigatie gebruik voor mijn werk, vind ik het zonde om mijn nieuwe iPhone daarvoor te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:45
Tartarus schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:44:
[...]

Ik houd die van mij, voor het navigeren tijdens werk. Doe ik wel ff een hotspotje delen.
Mijn iPhone 7 Plus vertoont kuren. De betaalautomaat ziet Apple Pay opeens niet meer en een van de 3 microfoons werkt niet waardoor op zijn buurt Hé, Siri niet werkt.

En aangezien ik regelmatig navigatie gebruik voor mijn werk, vind ik het zonde om mijn nieuwe iPhone daarvoor te gebruiken.
Tsja dat is inderdaad een optie ware het niet dat ik mijn auto inmiddels heb voorzien van een raspberry pi 4 met touchscreen voor navigatie en een mifi routertje voor eigen WiFi/data :)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
Yes. Ook present! In de markt voor een nieuwe 12 die mijn X mag gaan vervangen. Weet nog niet welke het wordt. Ik zelf vind het formaat van de X perfect. Wil eigenlijk niet groter. Zo vind ik de Xr van mijn vrouw Almere een tikkeltje te groot. Ik verwacht dat ik voor de mini ga aangezien die prijstechnisch ook het interessantst wordt voor mij. Hoop alleen weer niet dat ik hem te klein vind tov mijn X.... wat een dilemma’s :+

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
SpoekGTi schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:01:
Tsja dat is inderdaad een optie ware het niet dat ik mijn auto inmiddels heb voorzien van een raspberry pi 4 met touchscreen voor navigatie en een mifi routertje voor eigen WiFi/data :)
Dat gaat moeilijk in een PostNL busje van werk 🥴

Aangezien navigeren nog altijd heel veel batterij verbruikt, ligt een telefoon regelmatig aan de oplader.
Daar wil ik wel mijn afgedankte iPhone 7 Plus het slachtoffer van maken.

En nu maar hopen dat T-Mobile de 12 Pro Max voldoende op voorraad zal hebben voor launch day.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:53
Deze case ook alvast maar besteld:
https://star.aliexpress.c...6spreadType%3DsocialShare

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Ik nu ook. Top advies.
Ik ben alleen bang dat de 30-50 dagen levertijd me te lang zal duren en ik veel eerder een veel duurdere hoesje zal gaan kopen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Huh in dit artikel wordt gezegd dat de Mini ongeveer net zo groot gaat zijn als de iPhone 8/7/6s/6 :?

nieuws: Apple presenteert nieuwe iPhones volgende week dinsdagavond

Dacht dat ie "mini" werd en dus kleiner dan de 8/SE2020 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 06-10-2020 23:16 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:11:
Huh in dit artikel wordt gezegd dat de Mini ongeveer net zo groot gaat zijn als de iPhone 8/7/6s/6 :?

nieuws: Apple presenteert nieuwe iPhones volgende week dinsdagavond

Dacht dat ie "mini" werd en dus kleiner dan de 8/SE2020 8)7
De bezels op de hele 12 line-upworden kleiner naar verwachting.

Dus de 12 Pro krijgt met 6.1” het formaat van de x/xs/11pro door dunnere bezels.

De 12 zou dan de bezels krijgen van de x/xs/11pro (kleiner ten opzichte van de XR en 11) en wordt dan met 5,4” iets kleiner of gelijk aan de 6/7/8, want de x/xs/11pro zijn net iets groter dan de 6/7/8

[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 06-10-2020 23:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@Donstil ik hoop hierop mbt de "Mini" en dan met een (net) zo goede camera tov de 11 Pro O-) Als ik het goed begrijp zal bij de Mini en 12 de zoomlens wegvallen? Dat zou ik niet zo erg vinden, als de overige 2 lenzen dezelfde hardware kennen als in de Pro modellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iCDmopgvint1aCVXysk8X8WFcp0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/291X2whfUgMr61l2IaRAauJn.png?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:34:
@Donstil ik hoop hierop mbt de "Mini" en dan met een (net) zo goede camera tov de 11 Pro O-) Als ik het goed begrijp zal bij de Mini en 12 de zoomlens wegvallen? Dat zou ik niet zo erg vinden, als de overige 2 lenzen dezelfde hardware kennen als in de Pro modellen.

[Afbeelding]
Aah Ja plaatje maakt het duidelijker idd, fractie kleiner dan de 6/7/8.

Camera zal wel iets soortgelijks worden idd, tele eruit (dan wel portret met normale lens) en rest gelijk.
Althans dat is op de 11 nu wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
JB schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:34:

[Afbeelding]
Het wordt voor mij nog een verdraaid lastige keuze... 😅

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

hk12nl schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 07:42:
[...]

Het wordt voor mij nog een verdraaid lastige keuze... 😅
Hier ook. Gaat mij puur om de grootte icm dikke specs en dat was nooit een issue omdat de instapper altijd groter was en dus ook nog eens mindere specs aan boord had. Nu met de aangekondige mini heel veel twijfel. Baal al sinds de 6...

[ Voor 8% gewijzigd door JB op 07-10-2020 07:59 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Volgens de geruchten zal dit dan de line up worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCR5xxQvNPy-aw_1DHrly1XlUe8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aONOhcujhOMGRykN8bsVEq07.jpg?f=fotoalbum_large

Ik twijfel dan tussen de 5.4" en de 6.1". Ik ben bang dat ik de 5.4" net even te klein vind dus dan zou het toch de 6.1" worden. De prijs en deel van de specs zal bepalen of het de 'reguliere' variant wordt of de pro. :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-06 07:52
Ook voor het eerst in de markt voor een iPhone, na een tiental jaren bij een Samsung te zijn geweest bevalt me het de laatste tijd niet meer helemaal.

Echter hoop ik vooralsnog op de Pro modellen op een 120Hz scherm, wellicht dat een lichtpuntje wordt van de toekomstige Keynote! :9

Ik heb mijn zinnen vooralsnog gezet op een iPhone 12 (Pro), in ieder geval de 6'1 Inch variant. 5.4 lijkt mij te klein en 6.7 veels te groot. Dus een mooie middenmotor!

We wachten af >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-07 23:47
Deze keer wil ik een pro max maar 120Hz scherm is een must.
Voor een lidar sensor en ander ontwerp dat je toch niet ziet icm hoesje ga ik niet upgraden

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-06 20:37
Ik baal enorm, de 5.8" gaat er dus uit. Ik heb nu de Pro 11, 5.8" prima formaat.
De 6.1 is te groot (11 van werk) en de 5.4 ga ik denk ik te klein vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Jieve schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:15:
Ik baal enorm, de 5.8" gaat er dus uit. Ik heb nu de Pro 11, 5.8" prima formaat.
Te klein? In welk opzicht?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Jieve schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:15:
jup, voel hier hetzelfde. Ik denk dat ik de 5,4 te klein ga vinden en de 6,1 net een tikkie te groot.
Ga denk ik wel eerst de 5,4 proberen en mocht ik die toch te klein vinden; dan inruilen voor een 6,1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Geert1976 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:19:
[...]

jup, voel hier hetzelfde. Ik denk dat ik de 5,4 te klein ga vinden en de 6,1 net een tikkie te groot.
Ga denk ik wel eerst de 5,4 proberen en mocht ik die toch te klein vinden; dan inruilen voor een 6,1
Dan moeten wij elkaar even op de hoogte houden van de 5.4 geruchten! Zelfde schuitje. De Xr van het werk altijd al drama gevonden qua grootte. Gewoon onhandig. De 5.4 lijkt nu eindelijk mijn wens in te vullen mbt size tov de 5s alleen nu de specs nog :X Wil wel nog steeds net zo'n goede foto's als op de 11Pro

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jieve
JB schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:19:
[...]

Te klein? In welk opzicht?
Zegt mn gevoel... niet echt een reden. Misschien toch even eerst in handen hebben en dan bestellen.
Ik heb nu het gevoel dat ik 5.8 echt perfect is.
Ik heb de 11 voor werk, 6.1 is mij echt iets te groot.

Edit: Waar ik ook nog over twijfel, de specs... de Pro komt alleen in 6.1 & 6.7 volgens de geruchten.

[ Voor 13% gewijzigd door Jieve op 07-10-2020 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:44

RBH

Poe, nice. Dit jaar sowieso een nieuwe iPhone voor mij, de 7 is aan vervanging toe. Wel twijfel ik nog tussen de 12 Pro en de Pro Max. Maar denk dat de Pro Max wel heel groot gaat worden...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwacht niet dat die 6.1" met kleinere bezels echt wezenlijk groter gaat voelen dan het huidige 5.8" model met dikkere bezels. Zou mij heel erg verbazen als je dat in de praktijk echt merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Donstil schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:28:
Verwacht niet dat die 6.1" met kleinere bezels echt wezenlijk groter gaat voelen dan het huidige 5.8" model met dikkere bezels. Zou mij heel erg verbazen als je dat in de praktijk echt merkt.
Dat zou natuurlijk echt top zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 23:01
Heb dit jaar absoluut geen nieuwe iPhone nodig, mijn iPhone 11 Pro voldoet nog prima. Maar ik ben er toch bang voor dat de 12 er gaat komen. Zeker als het design op de iPad Pro gaat lijken (hoekiger).
Ik verwacht wel dat het een ingetogenere update gaat worden, zeker gezien de AW6. Die was ook niet super bijzonder te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Donstil schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:28:
0.3 inch is bijna een centimer? Dat krijg je toch niet weggepoetst met smallere bezels?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:57

lasharor

7 december 2004

Blijf me een beetje verbazen hoeveel mensen die mini variant van de iPhone willen. Ik denk zelf om over te stappen van een Oneplus 6 en moet eerlijk toegeven dat naar mijn gevoel de Pro Max eigenlijk de enige optie is.

In hoe verre is in IOS land 128GB genoeg voor dagelijks gebruik? Videos maken doe ik niet echt en fotos zet ik op dit moment op mijn NAS/Google Photos

Ik begrijp dat zaken als backup van whatsapp niet "gratis" in iCloud zitten dus je moet al in tegenstelling tot Android per definitie voor backup gaan betalen in Apple land. Die kosten daarvan zijn wel te overzien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

lasharor schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:02:
Blijf me een beetje verbazen hoeveel mensen die mini variant van de iPhone willen. Ik denk zelf om over te stappen van een Oneplus 6 en moet eerlijk toegeven dat naar mijn gevoel de Pro Max eigenlijk de enige optie is.
Blijf me verbazen wat iedereen met een senioren maat moet... Ik pak de iPad wel als ik meer scherm nodig heb. Telefoon moet mij dienen op een andere manier dan surfen/Netflix en dan wens ik juist compactheid wat heden ten dagen een illusie lijkt.

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 07-10-2020 11:09 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
denk wel dat de batterij duur van de 5,4 inch (beduidend?) minder zal zijn dan 6,1 Pro.
Op zich ben ik tevreden met 1x per dag opladen; met niet al te zwaar gebruik hoop ik dat de 5,4 dat haalt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-07 16:21
Geert1976 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:13:
denk wel dat de batterij duur van de 5,4 inch (beduidend?) minder zal zijn dan 6,1 Pro.
Op zich ben ik tevreden met 1x per dag opladen; met niet al te zwaar gebruik hoop ik dat de 5,4 dat haalt
Je scherm is vrijwel altijd wel de grootste verbruiker. Een kleiner scherm verbruikt minder stroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Er vanuit gaande dat we voort borduren op de stappen van de 11Pro accu icm een kleiner/zuiniger scherm en cpu, maak ik me daar niet zo'n zorgen over. De camera is voor mij wellicht de enige showstopper op basis van de huidige geruchten, anders wordt het een instant buy!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Dit vind ik ook wel een interessant punt. Ik heb dus nu een X (wat prima gaat met de batterijduur) echter zou ik wel graag naar de batterijduur van de 11 pro of Xr toe willen :)

Net ook even op Ali Hydrogel screenprotectors aangeschaft voor zowel de 5.4" als de 6.1" voor het geval dat alvast :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-07 13:49
Ondanks dat ik nu een 11 Pro Max heb ben ik best benieuwd naar de iPhone 12 Mini. Vooralsnog nog geen idee of ik überhaupt ga upgraden, of ik eens langer dan een jaar doe over een iPhone :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
JB schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:15:
[...]

Er vanuit gaande dat we voort borduren op de stappen van de 11Pro accu icm een kleiner/zuiniger scherm en cpu, maak ik me daar niet zo'n zorgen over. De camera is voor mij wellicht de enige showstopper op basis van de huidige geruchten, anders wordt het een instant buy!
Als ik even snel op internet kijk dan is het verschil in Camera 2 lenzen vs 3 + Lidiar? Klopt dat? Of mis ik iets :)

Voor mij is namelijk de camera van de X ook nog prima voor de vakantie foto's die ik maak. Hij mag wel wat sneller en in het donker een stuk beter. Ik ga er toch wel vanuit dat de iPhone 12 mini minimaal de donkeremodus heeft en de opties voor het maken van brede foto's...

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:57

lasharor

7 december 2004

JB schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:08:
[...]

Blijf me verbazen wat iedereen met een senioren maat moet... Ik pak de iPad wel als ik meer scherm nodig heb. Telefoon moet mij dienen op een andere manier dan surfen/Netflix en dan wens ik juist compactheid wat heden ten dagen een illusie lijkt.
Ik heb geen iPad en merk dat toen ik wel zo'n tablet had (iPad Air 2) ik hier eigenlijk weinig gebruik van maak. Ik vind het juist fijn om een grotere telefoon te hebben zodat media consumptie onderweg/tussendoor wat plezieriger is. Thuis kan ik dan alsnog voor de meeste youtube/reddit/tweakers content mijn telefoon blijven gebruiken.

Het liefst doe ik alles op mijn macbook, maar dat is zo onhandig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JB schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:51:
[...]

0.3 inch is bijna een centimer? Dat krijg je toch niet weggepoetst met smallere bezels?
Ja 0,7 centimeter ofz.
Oftewel 2 mm benden en boven en je houd nog maar 3 mm over.

Dat ga je echt niet merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

hk12nl schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:19:
[...]

Als ik even snel op internet kijk dan is het verschil in Camera 2 lenzen vs 3 + Lidiar? Klopt dat? Of mis ik iets :)

Voor mij is namelijk de camera van de X ook nog prima voor de vakantie foto's die ik maak. Hij mag wel wat sneller en in het donker een stuk beter. Ik ga er toch wel vanuit dat de iPhone 12 mini minimaal de donkeremodus heeft en de opties voor het maken van brede foto's...
Precies, dus die nightmodus gaan we wel hebben, zit nu ook al op de "gewone" 11 toch? De vraag blijft dan, maakt die Mini straks vergelijkbare "normale" foto's tov de 11 Pro nu. Ik neem geen camera meer mee op vakanties etc, maar wil wel vergelijkbare kwaliteit behouden :)
lasharor schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:20:
[...]

Ik heb geen iPad en merk dat toen ik wel zo'n tablet had (iPad Air 2) ik hier eigenlijk weinig gebruik van maak. Ik vind het juist fijn om een grotere telefoon te hebben zodat media consumptie onderweg/tussendoor wat plezieriger is. Thuis kan ik dan alsnog voor de meeste youtube/reddit/tweakers content mijn telefoon blijven gebruiken.

Het liefst doe ik alles op mijn macbook, maar dat is zo onhandig :D
Mja dat media stukje herken ik dus totaal niet. Dat komt zelden voor, ik verplaats me niet via OV oid dus verdere media wensen herken ik gewoonweg niet om een groter onhandig toestel (IMHO) te moeten meeslepen. Ik wil compactheid in de broekzak :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Donstil schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:24:
[...]

Ja 0,7 centimeter ofz.
Oftewel 2 mm benden en boven en je houd nog maar 3 mm over.

Dat ga je echt niet merken.
Mja dat was ook van de 8 naar de X en nu weer :D Dus het is steeds meer. Zodra het in de buurt van de Xr/11 komt, krijg ik moeite met prettig vasthouden...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JB schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:25:
[...]

Mja dat was ook van de 8 naar de X en nu weer :D Dus het is steeds meer. Zodra het in de buurt van de Xr/11 komt, krijg ik moeite met prettig vasthouden...
Ja precies. Van 8 naar X was ook te verwaarlozen.
XR/11 is nog wel een stukje groter. Zeker ook door de relatief dikke bezels daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja dat is wel te verwachten ja, voor mij alleen daardoor al niet interessant. Ik heb een Max in 1 dag leeg. Zeker met al dat thuis werken nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Donstil schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:28:
[...]

Ja dat is wel te verwachten ja, voor mij alleen daardoor al niet interessant. Ik heb een Max in 1 dag leeg. Zeker met al dat thuis werken nu.
Met thuiswerken toch totaal geen issue? Wat doe je dan dat je iPhone zo snel leeg is? Bel je niet met Teams achtige constructies? Ik krijg mijn 11Pro nog niet eens naar 70% nu op een normale werkdag... Moet ik wel bij zeggen dat ik een Xr zakelijk in gebruik heb, maar die gaat ook niet lager dan 50% Maak me totaal geen zorgen om de accuduur van de Mini.

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 07-10-2020 11:31 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mij ook eigenlijk, althans ben benieuwd of het buiten dit soort fora wel echt speelt.

Ik vind persoonlijk het hebben van een iPad (ik heb een 12,9 2020) ook geen goeie reden een kleine telefoon te nemen. Mijn tablet heb ik niet altijd mee namelijk en dan wil ik onderweg toch een zo groot mogelijk scherm hebben om te mailen en te chatten met collega’s. Zeker nu mijn Max veel belangrijker is geworden tijdens het Corona werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Donstil schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:31:
[...]

Mij ook eigenlijk, althans ben benieuwd of het buiten dit soort fora wel echt speelt.

Ik vind persoonlijk het hebben van een iPad (ik heb een 12,9 2020) ook geen goeie reden een kleine telefoon te nemen. Mijn tablet heb ik niet altijd mee namelijk en dan wil ik onderweg toch een zo groot mogelijk scherm hebben om te mailen en te chatten met collega’s. Zeker nu mijn Max veel belangrijker is geworden tijdens het Corona werken.
Je plot je wens op een zakelijke oplossing. Dat is heel wat anders :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JB schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:30:
[...]

Met thuiswerken toch totaal geen issue? Wat doe je dan dat je iPhone zo snel leeg is? Bel je niet met Teams achtige constructies? Ik krijg mijn 11Pro nog niet eens naar 70% nu op een normale werkdag... Moet ik wel bij zeggen dat ik een Xr zakelijk in gebruik heb, maar die gaat ook niet lager dan 50% Maak me totaal geen zorgen om de accuduur van de Mini.
Ja juist wel.

Inderdaad teams bellen (met beeld en AirPods).
Teams chatten
Normaal bellen (deed ik hiervoor zelden)
VoIP app van de zaak
Mailen
VPN

Ga nu meestal met minder dan 10% naar bed. Soms is hij zelfs daarvoor al uitgevallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Donstil schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:33:
[...]

Ja juist wel.

Inderdaad teams bellen (met beeld en AirPods).
Teams chatten
Normaal bellen (deed ik hiervoor zelden)
Mailen

Ga nu meestal met minder dan 10% naar bed. Soms is hij zelfs daarvoor al uitgevallen).
Daar gebruik ik mijn iMac of MacBook voor... De iPhones liggen er meer voor de sier bij nu.

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 07-10-2020 11:34 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JB schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:34:
[...]

Daar gebruik ik mijn iMac of MacBook voor... De iPhones liggen er meer voor de sier bij nu.
Nou ik zit ook achter een machine verder maar die wordt dan niet gegijzeld door de chat gesprekken of video calls, daar wordt ik onrustig van.

Dus alles komt primair binnen op mijn Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Donstil schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:35:
[...]

Nou ik zit ook achter een machine verder maar die wordt dan niet gegijzeld door de chat gesprekken of via calls, daar wordt ik onrustig van.

Dus alles komt primair binnen op mijn Max.
Zoveel mensen zoveel wensen maar de wens van een groot scherm zakelijk gezien kan ik enigszins rijmen. Hoe dan ook, dat is voor mij dus heel anders. Ik moet privé gewoon een fatsoenlijke kleine telefoon hebben, voor bellen, een berichtje en vooral goede foto's! Media toepasbaarheid hier totaal niet belangrijk, laat staan zakelijke toepassing. Neem ik andere zaken voor mee, indien de noodzaak/wens daar is :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Buiten het feit dat ik altijd het "beste van het beste" (bewust tussen aanhalingstekens) wil en de Mini dat gewoon niet gaat bieden, maar dat zegt meer over mij denk ik 8)7

Edit: Ik moet het nog maar zien, online wordt nu een 12 pro met 1 camera minder in een kleinere behuizing verwacht maar ik zou daar niet vanuit durven gaan. ik verwacht dan eerder dat ze met die Mini weer een instap trucje gaan toepassen op een of andere manier. Lage(re) resolutie (zodat het toestel minder hard hoeft te werken met de kleine accu), mindere kleurweergave, features die bewust worden uitgeschakeld t.b.v. de Pro versie, enz enz.

[ Voor 56% gewijzigd door Donstil op 07-10-2020 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:02
Ik heb eind juli een 2020 SE genomen als tussentelefoon, omdat ik dacht de 12-serie niet lang op zich meer liet wachten. Dat viel even tegen..

Het zou wel balen zijn als de 12 Pro geen 120Hz scherm krijgt. Maar goed, ik haal 'm toch wel, ben erg klaar met die matige camera van de SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Knul schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:40:
Ik heb eind juli een 2020 SE genomen als tussentelefoon, omdat ik dacht de 12-serie niet lang op zich meer liet wachten. Dat viel even tegen..

Het zou wel balen zijn als de 12 Pro geen 120Hz scherm krijgt. Maar goed, ik haal 'm toch wel, ben erg klaar met die matige camera van de SE.
Camera van de SE is toch zowat gelijk aan de 11 main camera? Zonder nightmode dan. En natuurlijk maar 1 lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Donstil schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:40:
Buiten het feit dat ik altijd het "beste van het beste" (bewust tussen aanhalingstekens) wil en de Mini dat gewoon niet gaat bieden, maar dat zegt meer over mij denk ik 8)7

Edit: Ik moet het nog maar zien, online wordt nu een 12 pro met 1 camera minder in een kleinere behuizing verwacht maar ik zou daar niet vanuit durven gaan. ik verwacht dan eerder dat ze met die Mini weer een instap trucje gaan toepassen op een of andere manier. Lage(re) resolutie (zodat het toestel minder hard hoeft te werken met de kleine accu), mindere kleurweergave, features die bewust worden uitgeschakeld t.b.v. de Pro versie, enz enz.
Als dat zo is, valt ie voor mij ook af. Hopelijk krijgen we dat snel helder..

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:02
Flipm0de schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:32:
[...]

Camera van de SE is toch zowat gelijk aan de 11 main camera? Zonder nightmode dan. En natuurlijk maar 1 lens.
Zeker niet. De hardware is hetzelfde als die van een iPhone 8 (lens e.d.) en dat merk je ook wel. Mijn S10e maakte veel betere foto's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jieve

Dat heb ik dus ook, ga nu niet iets nieuws kopen met veroudere/minder betere specs terwijl er beter is op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Jieve schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:46:
[...]

Dat heb ik dus ook, ga nu niet iets nieuws kopen met veroudere/minder betere specs terwijl er beter is op dat moment.
De vraag die nog steeds blijft bestaan, waarom zitten de mindere specs in (nu) grotere telefoons en gaan ze die straks (ook) in kleinere telefoons stoppen... Ik wil graag betalen voor "beter op dat moment" maar juist de grootte is voor mij (meer) relevant sinds de komst van de 6.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-07 15:23

Er is al redelijk duidelijk dat de Mini een gewone iPhone wordt en geen pro toch? Er zijn verschillende bronnen, van Macrumors:
However, the ‌iPhone 12‌ mini's display is expected to have some slight drawbacks. The ‌iPhone 12‌ Pro and ‌iPhone 12‌ Pro Max will reportedly have 10-bit color for more vibrant, true-to-life colors, and a richer variety of color gradations, as well as XDR classification.
Daarnaast, camera minder, geen lidar, start bij 64gb (i.t.t. de Pro modellen die bij 128 beginnen) stuk kleinere batterij (is te verwachten in een kleinere body).

Macrumors link.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus

In hoe verre is in IOS land 128GB genoeg voor dagelijks gebruik? Videos maken doe ik niet echt en fotos zet ik op dit moment op mijn NAS/Google Photos

Ik begrijp dat zaken als backup van whatsapp niet "gratis" in iCloud zitten dus je moet al in tegenstelling tot Android per definitie voor backup gaan betalen in Apple land. Die kosten daarvan zijn wel te overzien.
128 is dan meer dan zat. Ik heb 60 gig aan foto’s en video’s en de overige 60 is apps enzo. Ik kies daarom weer voor een 256GB iPhone. Ik hou niet zo van voorzichtig doen met storage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
com2,1ghz schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:14:
[...]

Je scherm is vrijwel altijd wel de grootste verbruiker. Een kleiner scherm verbruikt minder stroom.
Dat is wel heel erge flauwekul wat je nu zegt.
Formaat van de batterij heeft veel meer invloed op de batterijduur dan het formaat van de scherm.
Er zit daarom zomaar 3-4 uur langer batterijduur op de grotere iPhones ondanks hun groter scherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Sluw schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:09:

Daarnaast, camera minder, geen lidar, start bij 64gb (i.t.t. de Pro modellen die bij 128 beginnen) stuk kleinere batterij (is te verwachten in een kleinere body).

Macrumors link.
Ik ben wel eens benieuwd naar hoe de camera's zich tot elkaar verhouden. Afhankelijk van hoe je graag foto's maakt is het laberl "beter/slechter" niet altijd hetzelfde toe te passen.

Check bijvoorbeeld deze vergelijking tussen de iPhone 11 en iPhone 11 Pro. YouTube. TL;DW Main camera en ultrawide geven dezelfde resultaten tussen beide telefoons. Portraits zijn echt anders, de pro heeft immers een telelens, dat is duidelijk een voordeel bij zoom maar zorgt ook voor een "kleiner" beeld wanneer je een portret fotografeert. Op een iPhone 11 zou je bij een portretfoto meer achtergrond in beeld krijgen dan bij een 11 Pro.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-07 15:23
SirLenncelot schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:40:
[...]

Ik ben wel eens benieuwd naar hoe de camera's zich tot elkaar verhouden. Afhankelijk van hoe je graag foto's maakt is het laberl "beter/slechter" niet altijd hetzelfde toe te passen.

Check bijvoorbeeld deze vergelijking tussen de iPhone 11 en iPhone 11 Pro. YouTube. TL;DW Main camera en ultrawide geven dezelfde resultaten tussen beide telefoons. Portraits zijn echt anders, de pro heeft immers een telelens, dat is duidelijk een voordeel bij zoom maar zorgt ook voor een "kleiner" beeld wanneer je een portret fotografeert. Op een iPhone 11 zou je bij een portretfoto meer achtergrond in beeld krijgen dan bij een 11 Pro.
Ik doel ook op een lens minder, niet minder kwaliteit. En daardoor vervallen ook een aantal functies zoals betere zoom kwaliteit en betere "portrait" stijl foto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

SirLenncelot schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:40:
[...]

Dit stelt me weer wat meer gerust. OCD trekt die 2 lenzen ook beter :D

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.